Het zou je geluksdag zijn. Ofwel, reken er maar niet op.FreakNL schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:53:
[...]Had het rond 13.30 overgemaakt, staat er nu op. Loopt dus ergens nog een keer een batch, ook na 12:00
En een stempel. Maar niet van echte betrouwbare instantie zoals een gemeente, liever van een dure notaris. De bureaucratie in Duitsland kent geen grenzen en werknemers volgen de regels en de baas. Een verklaring van een accountant kan soms ook voldoen.Coffeeroam schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:09:
[...]
Het is Duitsland, he. Dan willen ze ook nog altijd graag een stuk papier met een echte handtekening erop.
Dan 1 dezer dagen maar op de post dan....Duitsland loopt echt nog hopeloos achter op Nederland op sommige vlakken.Coffeeroam schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:09:
[...]
Het is Duitsland, he. Dan willen ze ook nog altijd graag een stuk papier met een echte handtekening erop.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Thnx voor de update. Toch maar eens aan gaan maken, ik zit bij Santander en die volgde altijd de ECB rente maar met de komst van die nieuwe rekening waar je max 500 kunt storten tegen 2.75% zie ik daar niet snel beweging van rentepercentages in de normale spaarrekening.Pinguin321 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:11:
Garanti is verhoogd naar 3,0% voor nieuwe spaarders. Ik had m net te vroeg geopend, maar ze hebben dit zelf aangepast. Netjes.
PASware schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:50:
[...]
Dan 1 dezer dagen maar op de post dan....Duitsland loopt echt nog hopeloos achter op Nederland op sommige vlakken.
Geen probleem.
Ik heb gisteren een Consors-rekening geopend met een telefoonrekening (KPN) met mijn adresgegevens én een brief van de Belastingdienst die ik nog had liggen, waarin de belastingplicht werd vastgesteld. Hierop staat mijn BSN. Beiden in het Nederlands en geupload via hun portal/website. Vandaag de bevestiging dat de rekening geopend is. Papieren versies of een woonplaats-verklaring niet nodig.
Via de mail gedaan. dank ik het ga hetzelfde vanavond doen.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Overbodig bericht gewist.
[ Voor 164% gewijzigd door Bar_en_boos op 10-07-2026 13:08 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door DjoeC op 10-07-2026 13:08 ]
Vreemd, je zou verwachten dat daar een geautomatiseerde check op zou zitten? Gaan we binnenkort ook maar weer proberen.
Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,10% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 13.07.2026.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een nieuwe aanvraag vanmiddag gedaan met een ander adres (via mijn eigen domein).brabosnol1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:44:
[...]
Vreemd, je zou verwachten dat daar een geautomatiseerde check op zou zitten? Gaan we binnenkort ook maar weer proberen.
IDNow die Garanti eiste was wat vaag, ik kreeg niet direct een bericht dat de authenticatie gelukt was, maar een nieuwe rekening gekregen en daar nu wat geld op gestort via mijn ING rekening. Voor nu lijkt de 3% rente ook te gelden op mijn rekening, maar ik houd een slag om de arm totdat er daadwerkelijk bevestigd is dat Garanti ook de tegenrekening geverifieerd heeft.
http://specs.tweak.to/5253
Is het jou gelukt om vrijwel meteen na het sluiten van de garantirekening een nieuwe te openen met aktierente? Ik zou dat dan ook graag proberen. Ik heb mijn rekening begin van het jaar gesloten.
2-3 dagen na rente uitbetaling. Maar dit was ergens in Februari.kbus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:33:
[...]
Is het jou gelukt om vrijwel meteen na het sluiten van de garantirekening een nieuwe te openen met aktierente? Ik zou dat dan ook graag proberen. Ik heb mijn rekening begin van het jaar gesloten.
Ik denk dat ze enkel op mailadres de verificatie doen of je al een klant bent geweest. Met een ander mailadres zou het zeker moeten lukken (zie ook mijn verhaal).kbus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:33:
[...]
Ik moet wel erbij aangeven dat de aanmeldprocedure in 2025 wel wat anders was (is nu zeker verbeterd qua snelheid). Als je een ander mailadres gebruikt, krijg je ook een ander account en gebruikersnaam toegewezen (en dus krijg je waarschijnlijk weer de 3% rente voor 6 maanden).
Domein? Adres?Sjowhan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:20:
[...]
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een nieuwe aanvraag vanmiddag gedaan met een ander adres (via mijn eigen domein).
IDNow die Garanti eiste was wat vaag, ik kreeg niet direct een bericht dat de authenticatie gelukt was, maar een nieuwe rekening gekregen en daar nu wat geld op gestort via mijn ING rekening. Voor nu lijkt de 3% rente ook te gelden op mijn rekening, maar ik houd een slag om de arm totdat er daadwerkelijk bevestigd is dat Garanti ook de tegenrekening geverifieerd heeft.
Ik had dus eerder al gemeld dat ik inmiddels twee keer na afloop van de actierenteperiode de rekening "gewoon" online heb opgezegd, en (dezelfde dag nog) een nieuwe heb geopend.
Wat ik eerder nog niet vertelde is dat ik daarbij ook "gewoon" steeds hetzelfde emailadres heb gebruikt. De eerste keer had ik echt niet verwacht dat dit geintje zou lukken, maar blijkbaar doet Garanti niet veel aan controles of zo (of ze herkennen me wel, maar vinden me een goeie klant of zo). Voor de volledigheid voeg ik ook nog toe dat de Garanti online omgeving wel lichtelijk in de war kan raken bij zo'n snelle wissel, maar een berichtje naar de helpdesk had dat snel verholpen.
Wat ik eerder nog niet vertelde is dat ik daarbij ook "gewoon" steeds hetzelfde emailadres heb gebruikt. De eerste keer had ik echt niet verwacht dat dit geintje zou lukken, maar blijkbaar doet Garanti niet veel aan controles of zo (of ze herkennen me wel, maar vinden me een goeie klant of zo). Voor de volledigheid voeg ik ook nog toe dat de Garanti online omgeving wel lichtelijk in de war kan raken bij zo'n snelle wissel, maar een berichtje naar de helpdesk had dat snel verholpen.
Klopt het dat beide succesvolle acties al enige tijd geleden zijn, en voor het moment dat Garantibank expliciet benoemde dat je minstens 1 jaar geen klant mocht zijn om in aanmerking te komen voor de actie rente ?SpaarXL schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 05:57:
Ik had dus eerder al gemeld dat ik inmiddels twee keer na afloop van de actierenteperiode de rekening "gewoon" online heb opgezegd, en (dezelfde dag nog) een nieuwe heb geopend.
...
December 2024: Per email gevraagd of ik loyaliteitsbonus (deposito) kon krijgen. Uit het antwoord: "Graag maken wij een eenmalige uitzondering voor u. Het is namelijk niet onze bedoeling om u zich gepasseerd te laten voelen."
Dat was dus erg vriendelijk, en kon dus via email geregeld worden.
November 2025: Via email gevraagd of ik in aanmerking kon komen voor de "nieuwe klantenbonus" (ik wilde dus de rekening laten doorlopen, had gedacht dat dit voor Garanti minder werk op zou leveren). Geen antwoord via email gekregen (terwijl ik tot dan toe altijd snel en vriendelijk antwoord kreeg). Ik gooide dat toen maar op "ze zullen het wel druk hebben".
Rond die tijd dus geprobeerd wat er zou gebeuren als ik de rekening zou opheffen en meteen weer openen. Dat lukte dus, ik kreeg opnieuw 2,8%, zonder verdere actie mijnerzijds.
Mei 2026: Bovenstaande actie opnieuw met succes uitgevoerd. Automatisch weer op 2,8% gezet (ja, ik controleer dat in mijn sheet).
Ik vind het zelf ook vreemd dat dit zo kan/ moet, maar klaag niet, en ben zeer tevreden over Garanti.
Dat was dus erg vriendelijk, en kon dus via email geregeld worden.
November 2025: Via email gevraagd of ik in aanmerking kon komen voor de "nieuwe klantenbonus" (ik wilde dus de rekening laten doorlopen, had gedacht dat dit voor Garanti minder werk op zou leveren). Geen antwoord via email gekregen (terwijl ik tot dan toe altijd snel en vriendelijk antwoord kreeg). Ik gooide dat toen maar op "ze zullen het wel druk hebben".
Rond die tijd dus geprobeerd wat er zou gebeuren als ik de rekening zou opheffen en meteen weer openen. Dat lukte dus, ik kreeg opnieuw 2,8%, zonder verdere actie mijnerzijds.
Mei 2026: Bovenstaande actie opnieuw met succes uitgevoerd. Automatisch weer op 2,8% gezet (ja, ik controleer dat in mijn sheet).
Ik vind het zelf ook vreemd dat dit zo kan/ moet, maar klaag niet, en ben zeer tevreden over Garanti.
domeinnaam/e-mailadres. Om te zorgen dat ze niet op basis van een gebruikt e-mailadres mij zouden herkennen. Maar het lijkt erop dat ze op de mailadressen ook geen check hebben staan..
Aangezien @Sjowhan op 9 juli melde dat die 12 maanden een ding zijn, en wij met zijn allen bovenop de banken zitten neem ik even aan dat jouw momenten allemaal waren in de tijd dat Garanti nog niet explicitiet 12 maanden noemde. Dus ervaringen uit die tijd zijn geen garantie voor nu. @RobertMe & @Divine Chlorine hebben mij overtuigd dat de 12 maanden afwezigheid al langer geeist wordt.SpaarXL schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:20:
December 2024: ...
November 2025: ...
Mei 2026: ...
Maar met een ander email adres lijk je wel in aanmerking te komen. Waarom ze niet kijken naar je BSN nummer is mij een raadsel.
Ikzelf ben ook zeer te spreken over Garanti, maar kan door lopende deposito's daar niet zo veel met opzeggen als ik dat zou willen. Het is helaas niet anders. Op dit moment heb ik echter niet genoeg geld om mijn rekeningen met 3% of meer helemaal te vullen.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 11-07-2026 11:56 ]
Een bank vraagt om het BSN en valideert dit ook. Als ze een klant uniek willen identificeren zullen ze daarvoor dus wel het BSN gebruiken. En voor jaaropgave en al dat gebeuren (doorsturen naar belastingdienst) zullen ze dat ook nog wel een X aantal jaren (moeten) bewaren. Dus verwijderen / anonimiseren van BSN kan toch niet. (Plus hetzelfde argument v.w.b. AVG en niet langer bewaren dan nodig geldt dan ook voor mailadres).Sjowhan schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:25:
[...]
domeinnaam/e-mailadres. Om te zorgen dat ze niet op basis van een gebruikt e-mailadres mij zouden herkennen. Maar het lijkt erop dat ze op de mailadressen ook geen check hebben staan..
Volgens mij heb ik die 12 maanden al eerder voorbij zien komen. Zeker niet deze week pas.W1ck1e schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:29:
[...]
Aangezien @Sjowhan op 9 juli melde dat die 12 maanden een ding zijn, en wij met zijn allen bovenop de banken zitten
Edit:
@W1ck1e is 12 maart 2024 voor december 2024 / november 2025 / mei 2026?
Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4" zelfs toen bestond die regel dus al.
En ook op 9 juni 2025 is het nog eens benoemd: mdlaat in "Het spaartopic - Deel 4"
En 13 november 2025: Harbo in "Het spaartopic - Deel 4" incl reactie dat het na 3 maanden alweer mogelijk was: SanookH in "Het spaartopic - Deel 4" (vraag is dan of het sneller niet mogelijk was / geweigerd werd of simpelweg niet eerder opnieuw geopend).
En ook op 31 mei 2026 bevestigde @SpaarXL al het opnieuw kunnen aanvragen in reactie op een vraag naar die regel: SpaarXL in "Het spaartopic - Deel 4" (vraag staat in post direct erboven),
[ Voor 56% gewijzigd door RobertMe op 11-07-2026 11:54 ]
Via de waybackmachine: bijv. op 17 april 2024 Garantibank stond er ook al dat je 12 maanden geen klant mocht zijn geweest om in aanmerking te komen voor een nieuwe klantenactie, dus volgens mij heeft deze voorwaarde er altijd al op gestaan.RobertMe schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:41:
[...]
Volgens mij heb ik die 12 maanden al eerder voorbij zien komen. Zeker niet deze week pas.
Ik heb mijn post net geupdate met uberhaupt alle berichten in dit topic (en dan zijn er ook nog vorige delen) waar naar deze regel verwezen wordt. En dat is idd ook al sinds 2024 dat hier die regel sporadisch langs komt.Divine Chlorine schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:53:
[...]
Via de waybackmachine: bijv. op 17 april 2024 Garantibank stond er ook al dat je 12 maanden geen klant mocht zijn geweest om in aanmerking te komen voor een nieuwe klantenactie, dus volgens mij heeft deze voorwaarde er altijd al op gestaan.
~[Afbeelding]
Edit:
Eerste hit bij zoeken op "garant 12" in deel 3: Rockel83 in "Het spaartopic - Deel 3" 2023 november 2023 bestond die regel dus ook al.
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 11-07-2026 11:57 ]
Ik denk dat Garanti inderdaad altijd wel de 12mnd-geen-klant voorwaarde erin had en denk dat ook de enige punt is dat wij dus niet weten waarop Garanti een klant verifieert of deze in aanmerking komt voor een 6maanden 3% rente.
Als ik zo de openingsmail doorlees die ik gisteravond ontvangen heb, begrijp ik dat ik dus al in aanmerking kom voor de 3% en dat ze dus mij zien als nieuwe klant, en niet een klant die nu 2 logins gekregen heeft..
Als ik zo de openingsmail doorlees die ik gisteravond ontvangen heb, begrijp ik dat ik dus al in aanmerking kom voor de 3% en dat ze dus mij zien als nieuwe klant, en niet een klant die nu 2 logins gekregen heeft..
Alleen rekening opgeheven of het hele account verwijderd (laten verwijderen?) want zelf kun je dat volgens mij niet?SpaarXL schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:20:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door DjoeC op 11-07-2026 12:17 ]
Hoe lang duurde het na ID-verificatie voordat je de openingsmail kreeg met inloggegevens? Ik verwacht dat men dit in het weekend niet doorvoert?Sjowhan schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:57:
Ik denk dat Garanti inderdaad altijd wel de 12mnd-geen-klant voorwaarde erin had en denk dat ook de enige punt is dat wij dus niet weten waarop Garanti een klant verifieert of deze in aanmerking komt voor een 6maanden 3% rente.
[Afbeelding]
Ja, dat is de foutmelding die ik ook kreeg.
Ik denk dat de klantenservice daar nu een pas(te)klaar antwoord voor heeft, dit kreeg ik bij de laatste "stop and go" run:
"Wij hebben contact opgenomen met onze IT-afdeling, zij hebben een aantal aanpassingen gedaan aan uw profiel. U zou nu weer probleemloos moeten kunnen inloggen."
Ik denk dat de klantenservice daar nu een pas(te)klaar antwoord voor heeft, dit kreeg ik bij de laatste "stop and go" run:
"Wij hebben contact opgenomen met onze IT-afdeling, zij hebben een aantal aanpassingen gedaan aan uw profiel. U zou nu weer probleemloos moeten kunnen inloggen."
Verwacht een paar uurtjes. Ik denk inderdaad dat er geen acties uitgevoerd worden tijdens het weekend, dus afwachten tot maandag..VeeGee schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:35:
[...]
Hoe lang duurde het na ID-verificatie voordat je de openingsmail kreeg met inloggegevens? Ik verwacht dat men dit in het weekend niet doorvoert?
Wat ik mij wel afvraag...stel het lukt om bij Garanti met ander emailadres opnieuw een rekening te openen, bv 3 dagen na sluiten van je account. Mogen zij dan op een later tijdstip, bv na afloop van de 6 maanden actierente zeggen: jij had al eerder een rekening bij ons, je krijgt geen actierente maar het gewone tarief van 1,55%
In principe voldoe je niet aan de voorwaarden, dus dat zou kunnen.Justie schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:16:
Wat ik mij wel afvraag...stel het lukt om bij Garanti met ander emailadres opnieuw een rekening te openen, bv 3 dagen na sluiten van je account. Mogen zij dan op een later tijdstip, bv na afloop van de 6 maanden actierente zeggen: jij had al eerder een rekening bij ons, je krijgt geen actierente maar het gewone tarief van 1,55%
Maar je kunt de opgebouwde rente en percentage in de online omgeving zien.
Mijn actie bij garanti bank is al bijna een week verlopen, maar de actie staat op 2,55%. Terwijl de gewone rente volgens mij op 1,55% staat
Jij krijgt zo een email niet?Kal-Ell schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:24:
Mijn actie bij garanti bank is al bijna een week verlopen, maar de actie staat op 2,55%. Terwijl de gewone rente volgens mij op 1,55% staat
"De populaire Nieuwe Spaarder Actie is speciaal voor u met 3 maanden extra verlengd tegen een actierente van 2,55% op jaarbasis."
2,8 % gaat naar 2,55 % voor 3 maanden en pas daarna naar 1,55%.
Ik heb die mail nog niet ontvangen, maar wel mooi die verlengingHarbo schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:36:
[...]
Jij krijgt zo een email niet?
"De populaire Nieuwe Spaarder Actie is speciaal voor u met 3 maanden extra verlengd tegen een actierente van 2,55% op jaarbasis."
2,8 % gaat naar 2,55 % voor 3 maanden en pas daarna naar 1,55%.
Zoo, onze 1 jaar deposito's zijn vrijgekomen! Ik denk dat ik maar Garantibank morgen ga aanmaken, als ik zo lees hoef ik geen tempo te maken omdat er in het weekend niks gebeurt?
Als je een mail gehad hebt waarin zoiets staat als "u doet mee aan de nieuwe spaarder actie" en "u ontvangt 3.00% actierente", dan heb je dat. Dat kunnen ze niet achteraf terugdraaien.Justie schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:16:
Ik denk dat ze juridisch heel sterk staan als ze dat wel terug zouden draaien. Je hebt je tenslotte niet aan de voorwaarden gehouden.Coffeeroam schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:55:
[...]
Als je een mail gehad hebt waarin zoiets staat als "u doet mee aan de nieuwe spaarder actie" en "u ontvangt 3.00% actierente", dan heb je dat. Dat kunnen ze niet achteraf terugdraaien.
Marketingtechnisch en kwa klantvriendelijkheid zou het wel heel dom zijn als ze het zouden terugdraaien. De kans lijkt me dan ook nihil, dan hadden ze wel aan de voorkant gecontroleerd als ze echt zo belangrijk voor ze is.
Als je een mail gehad hebt waarin zoiets staat als "u doet mee aan de nieuwe spaarder actie" en "u ontvangt 3.00% actierente", dan heb je dat. Dat kunnen ze niet achteraf terugdraaien.
Opgebouwde rente is opgebouwde rente. Ik denk niet dat ze dat juridische mijnenveld in willen gaan. Het gaat vanuit de bank gezien om klein bier. De bank kan volgens mij wel besluiten de rekening te beeindigen, met overmaken van saldo en opgebouwde rente (tegen bonus rente tarief). Ik verwacht dat hun voorwaarden dit toelaten.stefxx schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:07:
[...]
Ik denk dat ze juridisch heel sterk staan als ze dat wel terug zouden draaien. Je hebt je tenslotte niet aan de voorwaarden gehouden.
Marketingtechnisch en kwa klantvriendelijkheid zou het wel heel dom zijn als ze het zouden terugdraaien. De kans lijkt me dan ook nihil, dan hadden ze wel aan de voorkant gecontroleerd als ze echt zo belangrijk voor ze is.
Kun je bij Garantibank zelf overzichten exporteren met rekeningstanden + naam/adres/iban? Of krijg je alleen een jaaroverzicht eens per jaar?Pinguin321 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:11:
Garanti is verhoogd naar 3,0% voor nieuwe spaarders. Ik had m net te vroeg geopend, maar ze hebben dit zelf aangepast. Netjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonist op 12-07-2026 11:29 ]
Ik zie hier geen reactie op, maar ben ook wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag?DjoeC schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:15:
[...]
Alleen rekening opgeheven of het hele account verwijderd (laten verwijderen?) want zelf kun je dat volgens mij niet?
Lukt mij probleemloos, zowel in de webomgeving als in de app.Dir123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:08:
Ik kan sinds gisteren niet meer inloggen bij Santander. Meer mensen problemen mee?
Thanks. Dat is heel gek dan...Reinier schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:16:
[...]
Lukt mij probleemloos, zowel in de webomgeving als in de app.
Deze Spaanse bank (een onderdeel ervan) heeft ooit mijn rekening geblokkeerd omdat ik ze geen complete belastingaangifte wilde sturen, ik had al afdoende bewijs van herkomst gegeven. Misschien zijn ze dergelijke privacyschendende wanpraktijken nog niet afgeleerd?Dir123 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:08:
Ik kan sinds gisteren niet meer inloggen bij Santander. Meer mensen problemen mee?
Kijk eens in de spamfolder en/of gebruik een maildienst die geen emails blokkeert. Misschien heb je emails gemist of zijn die gebounced door de mailserver. In het laatste geval zie je daar niets van.
Ik kom er ook gewoon in. Af en toe draait de app bij mij ook niet helemaal soepel, maar dan kan ik online er wel in. Van de week wel contact met ze gehad over 2 stortingen van 2 verschillende banken die ze gewoon 3 dagen vast hebben gehouden (zonder zichtbaar te worden in account, lekker 3 dagen rente stelen!).Reinier schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:16:
[...]
Lukt mij probleemloos, zowel in de webomgeving als in de app.
Ik probeerde "wachtwoord vergeten" om dit op te lossen (was een suggestie van Google).mrmrmr schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:22:
[...]
Deze Spaanse bank (een onderdeel ervan) heeft ooit mijn rekening geblokkeerd omdat ik ze geen complete belastingaangifte wilde sturen, ik had al afdoende bewijs van herkomst gegeven. Misschien zijn ze dergelijke privacyschendende wanpraktijken nog niet afgeleerd?
Kijk eens in de spamfolder en/of gebruik een maildienst die geen emails blokkeert. Misschien heb je emails gemist of zijn die gebounced door de mailserver. In het laatste geval zie je daar niets van.
Maar toen ik het tijdelijke ww net invoerde kreeg ik een melding dat mijn account geblokkeerd was. Uitermate irritant.
Hoe is dit bij jou goedgekomen?
Ik heb het zo duidelijk mogelijk verteld. Online omgeving - Kopje "instellingen" - Knop "rekening sluiten". Kijken of tegoed op tegenrekening staat, kijken of je een bevestigingsmail hebt, hoppa, meteen weer nieuwe rekening aanvragen. Zou niet moeten kunnen, maar tot twee keer toe toch gelukt. Meer kan ik er echt niet van maken.DjoeC schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:15:
[...]
Alleen rekening opgeheven of het hele account verwijderd (laten verwijderen?) want zelf kun je dat volgens mij niet?
Niet: opgezegd. Stemmen de voeten.Hoe is dit bij jou goedgekomen?
Geld bij Spaanse banken is een risico vanwege het Spaanse erfrecht.
Iets anders: ASN stuurt "ID check" brieven. Die zijn ook niet goed bezig. Ze willen dat rekeninghouders een extensie van Ockto installeren op de browser. Dat gaat niet gebeuren. Ik ga geen software van banken draaien op mijn computer. En een app installeren doe ik ook niet, de spaarrekening is opgezegd.
Ik vermoed dat Ockto de browser hijacked en gegevens uit een DigiD inlog haalt. Dat lijkt me niet de bedoeling van DigiD. Behalve dat zo gebruikersnamen en wachtwoorden en andere content kunnen worden onderschept, is gebruik van DigiD voorbehouden aan (semi-)overheidsinstellingen (overheid, pensioenfondsen, zorg) en daar horen Ockto en banken niet bij. De extensie onderschept data van:
• overheid.nl
• mijnpensioenoverzicht.nl
• uwv.nl
• belastingdienst.nl
• duo.nl
• rdw.nl
• digid.nl
• localhost (!)
Dit lijkt mij illegaal, en voor zover het dat nog niet is zou het dat wel moeten zijn. Het OM zou moeten ingrijpen op basis van de wet computercriminaliteit.
Edit:
Ik ben zeker niet de eerste die hier een probleem signaleert:
https://jorisvr.nl/article/ockto
[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 12-07-2026 21:12 ]
ASN is nog één van de weinige banken waar je je nog mag identificeren op een van de kantoren. Ze geven die optie niet automatisch, maar het kán wel.mrmrmr schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:39:
[...]
Niet: opgezegd. Stemmen de voeten.
Geld bij Spaanse banken is een risico vanwege het Spaanse erfrecht.
Iets anders: ASN stuurt "ID check" brieven. Die zijn ook niet goed bezig. Ze willen dat rekeninghouders een extensie van Ockto installeer op de browser. Dat gaat niet gebeuren. Ik ga geen software van banken draaien op mijn computer. En een app installeren doe ik ook niet, de spaarrekening is opgezegd.
Ik vermoed dat Ockto de browser hijacked en gegevens uit een DigiD inlog haalt. Dat lijkt me niet de bedoeling van DigiD. Behalve dat zo gebruikersnamen en wachtwoorden en andere content kunnen worden onderschept, is gebruik van DigiD voorbehouden aan (semi-)overheidsinstellingen (overheid, pensioenfondsen, zorg) en daar horen Ockto en banken niet bij. De extensie onderschept data van:
• overheid.nl
• mijnpensioenoverzicht.nl
• uwv.nl
• belastingdienst.nl
• duo.nl
• rdw.nl
• digid.nl
• localhost (!)
Dit lijkt mij illegaal, en voor zover het dat nog niet is zou het dat wel moeten zijn. Het OM zou moeten ingrijpen op basis van de wet computercriminaliteit.
Bovendien, in Nederland hoeft een particulier eigenlijk geen minuut financiële administratie te bewaren.mrmrmr schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:22:
[...]Deze Spaanse bank (een onderdeel ervan) heeft ooit mijn rekening geblokkeerd omdat ik ze geen complete belastingaangifte wilde sturen, ik had al afdoende bewijs van herkomst gegeven. Misschien zijn ze dergelijke privacyschendende wanpraktijken nog niet afgeleerd?
Zie: https://www.rijksoverheid...ele-administratie-bewaren
Geen bewaarplicht voor particulieren
Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren.
Die aangifte bewaart de Belastingdienst wel voor je.Harry720A schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Bovendien, in Nederland hoeft een particulier eigenlijk geen minuut financiële administratie te bewaren.
Zie: https://www.rijksoverheid...ele-administratie-bewaren
[...]
Ik zie dit punt vaker van je voorbij komen maar zie de relevantie niet. Als je niet kunt of wilt voldoen aan de voorwaarden die een instelling of bedrijf stelt om hun dienst af te nemen of te blijven gebruiken, dan sluit je die dienst of wordt deze voor je afgesloten. Zolang die voorwaarde niet in strijd is met de wet is er niets aan de hand. En voor je stelt: "ja maar ze kunnen niet om iets vragen dat ik niet hoef te hebben"; dat klopt maar je kunt deze informatie wel simpelweg te downloaden bij de Belastdienst.
Hier het zelfde maar dan van Openbank, wilde salarisstroken zien en weten waar het geld vandaan kwam . Dit kwam uiteraard van de tegenrekening, maar dit was niet voldoende. Hierna werd mijn rekening geblokkeerd .mrmrmr schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:22:
[...]
Deze Spaanse bank (een onderdeel ervan) heeft ooit mijn rekening geblokkeerd omdat ik ze geen complete belastingaangifte wilde sturen, ik had al afdoende bewijs van herkomst gegeven. Misschien zijn ze dergelijke privacyschendende wanpraktijken nog niet afgeleerd?
Ik heb onlangs een Alfa Slimmer Sparen-rekening bij Anadolubank geopend vanwege de actie. Nu blijkt dat inloggen standaard alleen met gebruikersnaam en wachtwoord gaat. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat er bij elke login ook een tweede verificatiestap (sms-code) zou worden gevraagd.
Navraag bij de klantenservice leverde op dat sms-verificatie wel altijd wordt gebruikt bij overboekingen, maar voor het inloggen zelf slechts eens per drie maanden.
Klopt dit inderdaad met jullie ervaringen? En vinden jullie dit gebruikelijk/veilig voor een spaarrekening?
Navraag bij de klantenservice leverde op dat sms-verificatie wel altijd wordt gebruikt bij overboekingen, maar voor het inloggen zelf slechts eens per drie maanden.
Klopt dit inderdaad met jullie ervaringen? En vinden jullie dit gebruikelijk/veilig voor een spaarrekening?
Ja, wat mij betreft wel. Het geld kan alleen van Anadolu naar de tegenrekening (die dezelfde naamstelling heeft, dus waarschijnlijk van jou is)Eleanor4 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
... En vinden jullie dit gebruikelijk/veilig voor een spaarrekening?
Als je zelf ziet dat het zo werkt én de klantenservice aangeeft dat het zo werkt, waarom ons dan nog vragen of het zo werkt?Eleanor4 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
Ik heb onlangs een Alfa Slimmer Sparen-rekening bij Anadolubank geopend vanwege de actie. Nu blijkt dat inloggen standaard alleen met gebruikersnaam en wachtwoord gaat. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat er bij elke login ook een tweede verificatiestap (sms-code) zou worden gevraagd.
En de enige "zorg" is dan privacy. Iemand kan inzien wat je op de rekening hebt staan (+ transacties waarbij eigenlijk alleen de omschrijving interessant kan zijn) en mogelijk prive gegevens die in het account staan.
Voor overboeken geef je zelf al aan dat de reactie van de klantenservice is dat daarvoor een SMS vereist is. En zoals @W1ck1e ook aangeeft: overboeken kan alleen naar de bekende tegenrekening. Dus als iemand het al lukt om én in te loggen én geld over te boeken komt het op jouw betaalrekening aan. Schade is dan hoogstens de misgelopen rente. Overboeken naar een andere rekening kan die kwaadwillende niet dus het geld is niet "weg". En als het de kwaadwillende wel lukt om geld over te maken naar een andere rekening is het een grove nalatigheid / fout van de bank en heb je IMO recht op een vergoeding (/volledige "terugbetaling").
De methode is op zich veilig, al is het wel beter om bij inloggen een code te vereisen. Anders is het mogelijk met een gelekt wachtwoord je gegevens in te zien. Je gebruikt natuurlijk voor elke dienst een ander niet-bruteforceable wachtwoord dat niet een (wachtwoorden)woordenlijst voorkomt. Je hebt daarmee zelf invloed op de bescherming van de gegevens.Eleanor4 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
Er is een stroming die sms onveilig vind en er is een stroming die stelt dat 'het' alternatief (smartphone) onveilig is. Ze hebben allebei gelijk denk ik. SMS gaat onbeschermd over het netwerk, met IMSI catcher kun je een mobiele telefoon verbinding laten maken met de catcher. Maar dat kost wel veel moeite van de aanvaller.
Smartphones zijn inherent onveilig omdat je als gebruiker geen of heel weinig controle hebt over wat een app of het besturingssysteem doet. Regelmatig blijkt dat een bepaalde app toch niet zo veilig is als Apple of Google in eerste instantie dachten. Als je naar een onbetrouwbaar land bent geweest is de kans tamelijk groot dat je met malware thuiskomt of dat er een kopie van je data is gemaakt.
De promotie van smartphone is er vooral omdat banken dat meer mogelijkheden verschaft, en dat is dan ook meteen het gevaar. Die banken willen gevaarlijke of onethische dingen omdat het hen beter uitkomt. Bijvoorbeeld verplicht gebruik van een Google dienst/API. Dat kan rechtstreeks tegen je belang ingaan. Ook de concentratie van toegang tot al je geld op een apparaat dat je overal mee naar toe neemt geeft te denken.
Beter is een apparaat dat je veilig thuis laat, zoals een OTP code generator.
offtopic:
Eigenlijk zou inloggen bij een (spaar)bank altijd 1 variabel gegeven moeten gebruiken zoals SMS of een code uit een scanner zoals ING en ik meen Rabo nog hebben. Als er uitsluitend vaste, bekende gegevens (userid/wachtwoord) worden gebruikt is dat naar mijn idee inherent onveilig. Dat geldt dus ook voor "apps" waar geen door de gebruiker in te geven variabel gegeven wordt gebruikt.
Eigenlijk zou inloggen bij een (spaar)bank altijd 1 variabel gegeven moeten gebruiken zoals SMS of een code uit een scanner zoals ING en ik meen Rabo nog hebben. Als er uitsluitend vaste, bekende gegevens (userid/wachtwoord) worden gebruikt is dat naar mijn idee inherent onveilig. Dat geldt dus ook voor "apps" waar geen door de gebruiker in te geven variabel gegeven wordt gebruikt.
Yapi Kredi: je apparaat is niet compatibel met deze app. Weet iemand wat de minimum vereisten zijn?
Ja hoor het is gelukt om binnen de 12 maanden een nieuwe klanten rekening te openen bij Garantibank, tegen 3% rente. Binnen het uur na identificatie was alles binnen. Goeie tip was dat en wellicht willen meer mensen op dit forum het voorbeeld volgen.
Hoe lang had je daar geen rekening?kbus schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:49:
Ja hoor het is gelukt om binnen de 12 maanden een nieuwe klanten rekening te openen bij Garantibank, tegen 3% rente. Binnen het uur na identificatie was alles binnen. Goeie tip was dat en wellicht willen meer mensen op dit forum het voorbeeld volgen.
Garantibank: je kunt na inloggen in het menu je spaarrekening opzeggen. Is dat voldoende, of moet je ook ergens je account opzeggen? (anders blijf je misschien klant zonder actieve rekening). Krijg je ook bevestiging van opzeggen? ik krijg namelijk alleen het geld teruggestort maar verder heb ik niks meer van ze gehoord.
Ik ben ook wel benieuwd naar dat “stappenplan” voor Garanti.
Heb daar nu een bulk staan tegen 2.8% maar die rente verloopt in augustus.
Kan je gewoon een tweede account aanmaken met een ander e-mail adres of moet je echt je huidige rekening eerst opzeggen? En als je opzegt, moet je dan eerst zelf je geld wegsluizen naar je tegenrekening?
Heb daar nu een bulk staan tegen 2.8% maar die rente verloopt in augustus.
Kan je gewoon een tweede account aanmaken met een ander e-mail adres of moet je echt je huidige rekening eerst opzeggen? En als je opzegt, moet je dan eerst zelf je geld wegsluizen naar je tegenrekening?
[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 14-07-2026 00:18 ]
Na opzeggen kun je ook niet meer inloggen, dus je account is dan ook weg.Justie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:57:
Garantibank: je kunt na inloggen in het menu je spaarrekening opzeggen. Is dat voldoende, of moet je ook ergens je account opzeggen? (anders blijf je misschien klant zonder actieve rekening). Krijg je ook bevestiging van opzeggen? ik krijg namelijk alleen het geld teruggestort maar verder heb ik niks meer van ze gehoord.
Ehhhm, ik heb bij Garanti geen rekening meer maar kan nog wel gewoon inloggen. Het account bestaat dus nog en ik zie geen (online) mogelijkheid om dat op te zeggen. NB: Ik log in via de website, niet via een app.dutchgio schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:17:
[...]
Na opzeggen kun je ook niet meer inloggen, dus je account is dan ook weg.
Dit was ook de aanleiding voor mijn vraag hier: DjoeC in "Het spaartopic - Deel 4" waar ik nu eigenlijk nog geen definitief antwoord op heb.
[ Voor 17% gewijzigd door DjoeC op 14-07-2026 09:22 ]
Je gelooft de klantenservice niet? En je gaat er wel sparen?Eleanor4 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:01:
Kwestie van testen (bedrag overmaken). Dan wordt jij wel voor de SMS gevraagd. Zelfs voor rekeningoverzicht wordt een SMS gevraagd. Tegenrekening kan alleen op je naam staan en schriftelijk gewijzigd worden. Bij Garantie / Santander en noem maar op log jij ook in zonder een SMS te hebben. Dus Anadolu is wat betreft niet veel anders.Mapuck schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:04:
[...]
Je gelooft de klantenservice niet? En je gaat er wel sparen?
Er worden wel vaker berichten gepost over dat de toezeggingen van klantenservices niet overeenkomen met de werkelijkheid. Niet zo zeer bij Anadolu als wel andere diensten (bijv. Internet providers). Als bevestiging hier @Eleanor4 voldoende vertrouwen geeft is dat volgens mij prima.Mapuck schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:04:
[...]
Bovenstaande kan ik bevestigen, ik heb inderdaad nu 2 werkende logins waarbij een van de twee gekoppeld is aan een nieuwe spaarrekening.DjoeC schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:20:
[...]
Ehhhm, ik heb bij Garanti geen rekening meer maar kan nog wel gewoon inloggen. Het account bestaat dus nog en ik zie geen (online) mogelijkheid om dat op te zeggen. NB: Ik log in via de website, niet via een app.
Dit was ook de aanleiding voor mijn vraag hier: DjoeC in "Het spaartopic - Deel 4" waar ik nu eigenlijk nog geen definitief antwoord op heb.
Gistermiddag heb ik een enquete binnen gekregen op het nieuwe mailadres met strekking 'graag willen we weten of als nieuwe klant alles duidelijk is', dus denk dat hierbij ook de bevestiging er is dat het aanmelden met een ander mailadres maar zelfde BSN geen problemen oplevert..
DHB verhoogt de spaarrekening naar 1.85% per 14 juli
https://www.dhbbank.nl/welkomstactie 3% voor de nieuwe klantenSander12 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:54:
3% voor saldo tot 50k. Nog steeds veel geld.Harbo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:44:
[...]
https://www.dhbbank.nl/welkomstactie 3% voor de nieuwe klanten
Ook de opnemen-na-notificatie produkten hebben nu een hogere rente:Sander12 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:54:
33 dagen: 2,00% (+0,15%)
66 dagen: 2,05% (+0,25%)
99 dagen: 2,10% (+0,35%)
Compleet overzicht:
https://www.dhbbank.nl/rentetarieven
Is dit een betrouwbare bank om 100K op te zetten? of gewoon tot 50K doen
Wat mij betreft wel betrouwbaar. Maar niet meer dan 50k vanwege de rente.markii93 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:29:
[...]
Is dit een betrouwbare bank om 100K op te zetten? of gewoon tot 50K doen
Ik ken de bank al ongeveer 20 jaar als klant zijnde
Begrijp ik nou goed dat je eigenlijk iedere 6 maanden saldo van je spaarrekeningen moet wisselen? Ik zat altijd bij Bunq maar krijg nu stukken minder tenzij ik bijstort. Als ik switch naar DHB voor 6 maanden pak ik daar 3% en dan is je saldo op Bunq weer gereset en kan ik daar weer 6 maanden tegen 3% rente zitten.
Ik wilde eerst naar Bigbank maar DHB lijkt me dan veiliger en sneller aangezien het NL is.
Ik wilde eerst naar Bigbank maar DHB lijkt me dan veiliger en sneller aangezien het NL is.
Facts don't care about your feelings
Als je de hoogste (actie) rentes wilt hebben zul je idd regelmatiger moeten wisselen.YoshiBignose schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:42:
Begrijp ik nou goed dat je eigenlijk iedere 6 maanden saldo van je spaarrekeningen moet wisselen? Ik zat altijd bij Bunq maar krijg nu stukken minder tenzij ik bijstort. Als ik switch naar DHB voor 6 maanden pak ik daar 3% en dan is je saldo op Bunq weer gereset en kan ik daar weer 6 maanden tegen 3% rente zitten.
Nadeeltje van BigBank is ook dat ze een fysieke ID controle doen. Afspraak maken met een bedrijf die op locatie langs komen. Hele proces gaat dus een aantal dagen overheen.
DHB, Anadolu, Garanti, ... zijn dus niet alleen Nederlands, maar alle drie open je ook binnen een aantal uren tot binnen een werkdag. (Sommige doen nog een handmatige controle, andere is het hele proces geautomatiseerd en heb je binnen een uur of zo de login gegevens en IBAN en kun je aan de slag).
Idd ik had het Bigbank proces al voltooid, kwam inderdaad helemaal iemand langs. Net DHB aangemaakt, 5 minuten werk en 10 minuten later kan ik al op de rekening. MakkieRobertMe schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:54:
[...]
Als je de hoogste (actie) rentes wilt hebben zul je idd regelmatiger moeten wisselen.
Nadeeltje van BigBank is ook dat ze een fysieke ID controle doen. Afspraak maken met een bedrijf die op locatie langs komen. Hele proces gaat dus een aantal dagen overheen.
DHB, Anadolu, Garanti, ... zijn dus niet alleen Nederlands, maar alle drie open je ook binnen een aantal uren tot binnen een werkdag. (Sommige doen nog een handmatige controle, andere is het hele proces geautomatiseerd en heb je binnen een uur of zo de login gegevens en IBAN en kun je aan de slag).
Wel vervelend dat je bij zoveel zaken constant moet switchen om maximaal profijt te krijgen. Energiemaatschappij, zorgverzekeraar, internetprovider en nu zelfs spaarrekening
In maart 2026 heb ik deze opgezegd, naar aanleiding van de berichten hier heb ik gewoon weer een rekening aangevraagd en dat lukte. Weer 6 maanden 3,0% rente.
Je kan natuurlijk ook een deposito nemen als je voor langere tijd een vaste rente wilt en tussentijds niet opneemt.YoshiBignose schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:00:
[...]
Wel vervelend dat je bij zoveel zaken constant moet switchen om maximaal profijt te krijgen. Energiemaatschappij, zorgverzekeraar, internetprovider en nu zelfs spaarrekening
Ik heb er een rekening, ik vind het wel veilig, bij een overboeking moet je een code invullen. Maar je kunt het ook alleen naar je eigen tegenrekening overboeken. Dus dat kan niet mis gaan.Mapuck schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:04:
[...]
Ja klopt maar ik neem juist een spaarrekening voor een beetje geld waar je wel altijd bij moet kunnen voor als er iets is. De rest beleg ik liever. Alhoewel je beleggingen tegenwoordig ook wel heel snel liquide krijgt.Eix schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:07:
[...]
Je kan natuurlijk ook een deposito nemen als je voor langere tijd een vaste rente wilt en tussentijds niet opneemt.
Heeft iemand hier persoonlijk ervaring hoe lang je geen klant meer mag zijn voordat je opnieuw een DHB rekening kan openen met de aktierente?Harbo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:44:
[...]
https://www.dhbbank.nl/welkomstactie 3% voor de nieuwe klanten
Klik eens. Op de link ....kbus schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:15:
[...]
Heeft iemand hier persoonlijk ervaring hoe lang je geen klant meer mag zijn voordat je opnieuw een DHB rekening kan openen met de aktierente?
- Exclusief: speciaal voor nieuwe klanten die de laatste 2 jaar geen klant zijn geweest van DHB Bank.
Peildatum is 1 juli en het gaat per 6 maanden. Je huidige saldo geldt dus vanaf 1 januari wederom als drempel. Als je nu alles weghaalt krijg je pas weer actierente op 1 juli 2027.YoshiBignose schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:42:
Heel veel banken zeggen dat je minimaal een jaar of langer geen klant mag zijn geweest. Maar dan blijkt uit ervaringen hier op het forum dat het soms toch niet zo strikt is. Ik ben benieuwd of iemand het ook “sneller” bij DHB heeft geprobeerd.Sander12 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:18:
[...]
Klik eens. Op de link ....
- Exclusief: speciaal voor nieuwe klanten die de laatste 2 jaar geen klant zijn geweest van DHB Bank.
IKB Deutsche Industriebank verhoogt bij Raisin de rente flink naar 2,30% morgen
Het is denk ik druk bij DHB met de nieuwe actie. Na heel wat pogingen nog geen verificatie code ontvangen, dus geen geld over kunnen maken.
Op "geen code ontvangen" loopt de app vast.
Op "geen code ontvangen" loopt de app vast.
Interessante optie. Vergeleken met Scalable (2,5% met prime+ voor 5 euro per maand) is IKB tot een saldo van 30k voordeliger. (60 euro delen door 0,2%)tudeurnus schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:18:
IKB Deutsche Industriebank verhoogt bij Raisin de rente flink naar 2,30% morgen
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
/f/image/DVIb2HbBpWsj9hZb7i1za15Y.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VuKRuCGdsIQFUCcydSfkhNUG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PEthMmI0Pm2knVsyWSQPIjjQ.png?f=fotoalbum_large)