Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 21:35
Ik denk niet dat je van de gemiddelde burger mag verwachten deze kennis te hebben. En die gemiddelde burger komt door de promotie van TR wel uit bij TR. Als Belastingdienst er dan niet mee is, hadden ze deze partij niet moeten toestaan in NL of daar een dispuut mee opstarten naar mijn idee.
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:47:
[...]

TR geeft zelf toe dat het een derdengeldenrekening is. Het probleem is dat die rekening bij Citibank niet op jouw naam staat maar op naam van TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-04 15:57
Even een vraag over rente-op-rente. Ik zie bij Yapi Kredi het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xskF5Yf/yapi1.png

KIopt het wat ze suggereren met de kleine lettertjes (de 2 sterren onderaan) dat er bij uitkeer einde looptijd geen sprake is van rente-op-rente? Ik was in veronderstelling dat het dan juist wel was als het bleef renderen tot einde looptijd, dus hoe zit het dan?

Stel ik neem 10K inleg. Als ik "eind saldo = inleg * ( 1 + rente) ^ looptijd" als formule neem voor bijvoorbeeld de 5 jaar met 3,5%, dan kom ik op 11.877 euro, wat een effectieve rate (per jaar) is van 3,754%. Kortom die 3,75% voor einde looptijd is dan toch gelijk aan een jaarrente uitkering mits je die laatste voor dezelfde rente weer opnieuw laat renderen?

Het punt is dat ik het plausibel vind dat de rente gaat dalen. De jaarrente is dan in het nadeel, want opnieuw insteken voor dezelfde rente kan dan niet. Dan is kiezen voor rente bij uitkering toch logischer dan kiezen voor jaarrente, of gaat er iets fout in mijn gedachtegang? Hopelijk kan iemand me dat uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Daling bij Renault Bank zet ook door vanaf 21 december:
  • 3 jaar: 3,50% naar 3,30%
  • 4 jaar: 3,45% naar 3,25%
  • 5 jaar: 3,40% naar 3,20%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Laros88 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:27:
Ik denk niet dat je van de gemiddelde burger mag verwachten deze kennis te hebben. En die gemiddelde burger komt door de promotie van TR wel uit bij TR. Als Belastingdienst er dan niet mee is, hadden ze deze partij niet moeten toestaan in NL of daar een dispuut mee opstarten naar mijn idee.

[...]
Andersom kun je ook stellen dat je je als klant mag informeren. Vaak genoeg dat hier bv ook vragen langs komen m.b.t. bv een bank bij Raisin die letterlijk op het (essentiële) productinformatieblad staan. En zo staat bij TR ook ergens vermeld dat als de bank omvalt dat je dan maar bij het Ierse DGS moet informeren of er wellicht nog iets van geld te ontvangen is.

En daarnaast heeft de Nederlandse belastingdienst natuurlijk niks te zeggen over een buitenlandse financiële instelling. TR is een Duits bedrijf (/Duitse vestiging die zich op Nederlandse klanten richt). En gezien vrij financieel verkeer in de Eurozone kan en mag dat allemaal. Het kan niet verboden worden dat ze Nederlandse klanten aantrekken. Laat staan dat de Nederlandse belastingdienst zich ermee gaat bemoeien. Welke diensten TR levert is aan TR, en de klanten moeten zich maar informeren met waar ze aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-04 18:30
Ik kan bij Orange Bank mijn deposito nu verlengen. Die loopt over 4 weken af. Als ik verleng, heb ik dan gegarandeerd dat rentepercentage? Of is het afhankelijk van wat dan geldt?

Staat helaas nergens duidelijk aangegeven…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
CKV heeft dan wel weer een stijging op de vrij opneembare, naar 3,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
ProGamerIII schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:56:
Ik kan bij Orange Bank mijn deposito nu verlengen. Die loopt over 4 weken af. Als ik verleng, heb ik dan gegarandeerd dat rentepercentage? Of is het afhankelijk van wat dan geldt?

Staat helaas nergens duidelijk aangegeven…
Nee, helaas is het niet gegarandeerd.
Dus als Orange voor de vervaldatum de rente verlaagd dan wordt hij tegen dat percentage verlengd.
Concreet geldt dus het percentage dat op de vervaldatum actueel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:41
Xavorius schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:42:
Even een vraag over rente-op-rente. Ik zie bij Yapi Kredi het volgende staan:
...
Het punt is dat ik het plausibel vind dat de rente gaat dalen. De jaarrente is dan in het nadeel, want opnieuw insteken voor dezelfde rente kan dan niet. Dan is kiezen voor rente bij uitkering toch logischer dan kiezen voor jaarrente, of gaat er iets fout in mijn gedachtegang? Hopelijk kan iemand me dat uitleggen.
Ik doe een poging:
in de "einde looptijd" kolom staat de rente die je per jaar looptijd krijgt, en die is vanaf een looptijd van 2 jaar 3,75%. Bij 2 jaar krijg je dus 2 * 3,75% rente aan het einde van de looptijd, dus eenmalig 7,5%. Bij 10 jaar krijg je dan 37,5% rente. (dus bij de afgebeelde 3,75% rente krijg je niet nog eens rente op de rente.)

In de "jaarrente" kolom staat de nominale rente die je elk jaar tijdens de looptijd ontvangt (op de tegenrekening of de spaarrekening). Als je daar het genoemde rentepercentage ook krijgt zal door het rente op rente effect de effectieve rente in de buurt liggen van de 3,75% in de rechterkolom. Omdat je bij een langer lopend deposito langer rente op rente krijgt is het nominale rente percentage lager. Ik ga het niet narekenen, maar ik verwacht dat het ongeveer klopt. Als je in de omstandigheid bent dat je 1 ton wilt inleggen raad ik je aan dan te kiezen voor de jaarrente, anders ga je over de grens van het dgs heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-05 15:34
Weet iemand wanneer de kwartaalrente bij de partnerbanken van Raisin wordt uitbetaald? Op de 1e dag van het kwartaal of 3 maanden na startdatum sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Shiphost schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:20:
Weet iemand wanneer de kwartaalrente bij de partnerbanken van Raisin wordt uitbetaald? Op de 1e dag van het kwartaal of 3 maanden na startdatum sparen?
Bij Renault eerste dag van het kwartaal. Dus 1-1, 1-4, 1-7 en 1-10. Enige spaarrekening / bank die ik ken die echt met startdatum werkt is OpenBank. Rest allemaal op basis van 1-x op de kalender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:38
Even een vraag betreffende CEb, de boete (zonder de geijkte geldige redenen) is 0,25% per resterend kwartaal.

Dus voor mijn duidelijkheid stel je sluit 7 jaar rente vast af voor een ton a 3,50%. En je laat de rente maandelijks ofwel jaarlijks uitbetalen en je wil er stel na 6 jaar van af, beëindigen zonder dringende reden. Is dan de boete slechts 4 kwartalenx0.25% van je inleg =1% =1000euro. En de 6 jaar rente(6x3500) die je daarvoor al hebt gehad aan rente blijft onaangetast? Kan iemand mij dit bevestigen?
Want dit lijkt best wel een hele soepele regeling te zijn van CEB, toch?
Of denk ik iets verkeerd?

Dank voor uw reactie
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:10:
Even een vraag betreffende CEb, de boete (zonder de geijkte geldige redenen) is 0,25% per resterend kwartaal.

Dus voor mijn duidelijkheid stel je sluit 7 jaar rente vast af voor een ton a 3,50%. En je laat de rente maandelijks ofwel jaarlijks uitbetalen en je wil er stel na 6 jaar van af, beëindigen zonder dringende reden. Is dan de boete slechts 4 kwartalenx0.25% van je inleg =1% =1000euro. En de 6 jaar rente(6x3500) die je daarvoor al hebt gehad aan rente blijft onaangetast? Kan iemand mij dit bevestigen?
Want dit lijkt best wel een hele soepele regeling te zijn van CEB, toch?
Of denk ik iets verkeerd?

Dank voor uw reactie
Mvg
Dat is wel wat in de algemene voorwaarden staat.

En als je het heel zeker wilt weten, IIRC heeft @Pistachenootje er eens een open gebroken incl. boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
Hendriks1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:37:
[...]

@Frankenstein
Kan je bij ceb (naast de bekende geijkte redenen ) ook zonder reden uitstappen, indien de actuele rente niet hoger is dan die van de deposito? Hm dat wist ik niet...
Dat kan niet. Ik bedoelde CB (Centraal Beheer), maar tikte CEB. Bij CB kun je dus, als de actuele rente niet hoger is als de rente bij afsluiten van het deposito, uitstappen tegen administratiekosten, die momenteel 50 euro bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:32
RobertMe schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:34:
[...]

Bij Renault eerste dag van het kwartaal. Dus 1-1, 1-4, 1-7 en 1-10. Enige spaarrekening / bank die ik ken die echt met startdatum werkt is OpenBank. Rest allemaal op basis van 1-x op de kalender.
Nordax ook de 1e van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:30
dt_swiss schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:14:
CEB voorbij dus qua effectieve rente nu, wordt weer wat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-05 22:29
Waar zie je dat? Of heb je er een mail over gekregen?
Of bedoel je niet via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Rogier.V schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:50:
[...]

Ja via Raisin, als je er een rekening hebt krijg je daar een mail van.
Goede kans dat de andere banken ook wel weer mee verhogen gezien de strijd om bovenaan te staan op Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
Rogier.V schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:50:
[...]

Mail van Raisin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Met "dan wel weer" reageer je op de derde daling van Renault bij 3-5 jaar vast. Een vergelijking van appels met peren. Of wellicht is deze metaforische vergelijking wel aardig: de prijs van (lang houdbare) walnoten daalt en die van (kort houdbare) appels wordt hoger.

Dus CKV verhoogt met 25 procentpunt. Voor een verhoging vrij opneembaar in de Raisin-toko is dat een vrij grote. Dat zet dan weer wat opwaartse druk, wetend dat Klarna, Nordax en Distingo vrij snel volgen. Ook buiten Raisin moet die druk doorwerken. Het verschil met de nieuwe-klantenrente van Consorsbank is nog maar 25 procentpunt, of 37 procentpunt met Advanzia. Steeds kleinere verschillen bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
CEB en CB maar eens gemaild met de vraag wat er gebeurt als ik gedurende de looptijd van een deposito naar het buitenland (EU of niet-EU) verhuis. We zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:31

Theo

moederbord

Ik ben benieuwd wat Banca gaat doen met hun conditionele spaarrekening. Deze is al maanden 3.5%, en daarmee hoger dan elke gewone spaarrekening. Banca zal dus ook hun rente omhoog moeten gooien om nog enig bestaansrecht te hebben.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:31

Theo

moederbord

dutchnltweaker schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:12:
Vraag, wat is nu de beste bank om wat spaargeld vast neer te zetten (makkelijkste)? Zie dat de rentes aan het dalen zin.
Het meest ideale is om een paar maanden geleden voor 4.3% met rente op rente het voor 5 jaar vast te zetten bij RCI; dat is tot nu toe nog wel de meest mooie deal geweest.

Verder; gewoon kijken bij Raisin; wij kunnen niet bepalen welke voorwaardes en looptijden je wil...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Theo schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:07:
[...]

Ik ben benieuwd wat Banca gaat doen met hun conditionele spaarrekening. Deze is al maanden 3.5%, en daarmee hoger dan elke gewone spaarrekening. Banca zal dus ook hun rente omhoog moeten gooien om nog enig bestaansrecht te hebben.
Progetto krijgt hiermee effectief ook een lagere rente. Omdat zij de rente maar 1x per jaar uitkeren. Bij CKV (en de mogelijke anderen die volgen) is dat IIRC allemaal per kwartaal en daardoor een rente op rente effect n effectief iets hoger dan 3,50%. Terwijl bij Progetto nominaal = effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
RobertMe schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:27:
[...]

Dat is wel wat in de algemene voorwaarden staat.

En als je het heel zeker wilt weten, IIRC heeft @Pistachenootje er eens een open gebroken incl. boete.
Dankje ik ben dan benieuwd hoe dat is gegaan bij @Pistachenootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:40
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:30:
[...]
Dankje ik ben dan benieuwd hoe dat is gegaan bij @Pistachenootje
Ging toen heel makkelijk, helemaal online geregeld. Moest alleen ergens op klikken dacht ik. Maar ik meen me te herinneren dat @RobertMe zei dat het veranderd was?

Mensen die nu een deposito hebben lopen bij CEB kunnen het bevestigen/ontkrachten. Als je op de website op details klikt bij je deposito en dan wijzigen dan zou je moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:10:
[...]

Ging toen heel makkelijk, helemaal online geregeld. Moest alleen ergens op klikken dacht ik. Maar ik meen me te herinneren dat @RobertMe zei dat het veranderd was?

Mensen die nu een deposito hebben lopen bij CEB kunnen het bevestigen/ontkrachten. Als je op de website op details klikt bij je deposito en dan wijzigen dan zou je moeten kunnen zien.
Ah ja, klopt. Last time I checked (paar maanden terug) was alles idd verdwenen. Toen ik laatst mailde van "kunnen jullie ook eens aangeven hoe en wat v.w.b. als ik deposito wil opzeggen?" kreeg ik een formulier terug dat ik moest invullen en uitprinten en opsturen (/scannen en mailen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:12:
[...]

Ah ja, klopt. Last time I checked (paar maanden terug) was alles idd verdwenen. Toen ik laatst mailde van "kunnen jullie ook eens aangeven hoe en wat v.w.b. als ik deposito wil opzeggen?" kreeg ik een formulier terug dat ik moest invullen en uitprinten en opsturen (/scannen en mailen).
Ik zie het formulier met de 0.25% boete optie nog steeds staan dus zou moeten kunnen. Maar met een formulier ben je dan nog steeds overgeleverd aan goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
[...]

[/quote]

@Pistachenootje
Maar de berekening, zie boven klopt toch, dat is best wel hele gunstige voorwaarde bij ceb? Mocht je onverhoopt bij je geld willen, danwel dat de rente nog giga stijgt ofzo? Dan is eigenlijk 0.25% per overgebleven kwartaal vrij coulant ? Je bent dan zeg maar 1% kwijt per resterend jaar, correct?

[ Voor 7% gewijzigd door Hendriks1 op 18-12-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
pastafan schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:58:
[...]
Zojuist de Belastingdienst weer gesproken, zij stelde letterlijk: als er niet belegd wordt met de betreffende rekening, wordt het gezien als een spaarrekening.
Hier nog even op terugkomen. Ik denk dat het zo zit: Als je de BD vertelt dat het een kasrekening is waar niet mee belegt wordt dan wordt je verteld dat het gezien wordt als een spaarrekening. Begrijpelijk.

Bel ze nu eens op en leg ze uit dat het een derdengeldenrekening is die dus niet op jouw eigen naam staat maar op naam van TR. Kijk wat voor antwoord je dan krijgt. Bij mij waren ze heel stellig: geen spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08
Heeft iemand enig idee wat "technisch" veranderd is bij Progetto?

Zou het aanvragen van een deposito sneller verwerkt worden?
Ik zag geen verschil bij het openen, in vergelijking met vorige deposito's die ik bij hun geopend heb.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:20:
[...]
@Pistachenootje
Maar de berekening, zie boven klopt toch, dat is best wel hele gunstige voorwaarde bij ceb? Mocht je onverhoopt bij je geld willen, danwel dat de rente nog giga stijgt ofzo? Dan is eigenlijk 0.25% per overgebleven kwartaal vrij coulant ? Je bent dan zeg maar 1% kwijt per resterend jaar, correct?
Inderdaad. Daarom heb ik het ook gedaan.

Maar wel goed om uit te zoeken of er iets veranderd is. Wat zeggen de voorwaarden? Ik heb het niet nagelezen. Misschien even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:32
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:03:
[...]

Met "dan wel weer" reageer je op de derde daling van Renault bij 3-5 jaar vast. Een vergelijking van appels met peren. Of wellicht is deze metaforische vergelijking wel aardig: de prijs van (lang houdbare) walnoten daalt en die van (kort houdbare) appels wordt hoger.

Dus CKV verhoogt met 25 procentpunt. Voor een verhoging vrij opneembaar in de Raisin-toko is dat een vrij grote. Dat zet dan weer wat opwaartse druk, wetend dat Klarna, Nordax en Distingo vrij snel volgen. Ook buiten Raisin moet die druk doorwerken. Het verschil met de nieuwe-klantenrente van Consorsbank is nog maar 25 procentpunt, of 37 procentpunt met Advanzia. Steeds kleinere verschillen bovenin.
0.25 procentpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:33:
[...]

Inderdaad. Daarom heb ik het ook gedaan.

Maar wel goed om uit te zoeken of er iets veranderd is. Wat zeggen de voorwaarden? Ik heb het niet nagelezen. Misschien even bellen.
@Pistachenootje lijkt dus nog steeds hetzelfde..

ARTIKEL 22.
Voortijdige beëindiging van een
Internet Termijndeposito
1. Een voortijdige beëindiging van een Internet
Termijndeposito is door de Rekeninghouder niet
mogelijk, tenzij hiervoor door het management
van de Bank aan de Rekeninghouder toestem-
ming verleend wordt. Lid 2 is in dat geval onver-
minderd van toepassing.
2. Bij voortijdige beëindiging van het Internet Ter-
mijndeposito is de Bank gerechtigd een boete in
rekening te brengen, ter hoogte van 0,25% over
de hoofdsom, voor ieder kwartaal of een deel
daarvan, vanaf het moment van de voortijdige be-
eindiging tot en met het einde van de contractuele
looptijd.
3. Lid 1 en 2 zijn niet van toepassing indien de
voortijdige beëindiging plaatsvindt:
a. gedurende de eerste veertien (14) kalenderda-
gen van de contractuele looptijd van het Inter-
net Termijndeposito; of
b. binnen honderdtachtig (180) kalenderdagen na-
dat zich tijdens de contractuele looptijd één van
de onderstaande gevallen heeft voorgedaan:
i. bij huwelijk/geregistreerd partnerschap van
(één van) de Rekeninghouder(s);
ii. bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de
Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen wo-
ning’ wordt een woning verstaan die eigen-
dom is van de Rekeninghouder en die de
Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat ge-
bruiken;
iii. bij overlijden van (één van) de Rekeninghou-
ders;
iv. in geval van arbeidsongeschiktheid (conform
de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsver-
mogen, WIA) van (één van) de Rekeninghou-
der(s); en
v. in geval van werkloosheid (conform de Werk-
loosheidswet, WW) van (één van) de Reke-
ninghouder(s).
4. Indien de Rekeningh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

Er is geen optie in de app om een deposito met een paar klikken voortijdig te beëindigen. Het kan (dus) niet automatisch. Het verzoek moet door een medewerker van CEB worden bevestigd. En ze zijn daartoe niet verplicht. Dus ik betwijfel, als voorbeeld, dat je het deposito zomaar 1 jaar voor einde looptijd kan beëindigen tegen 1% kosten, als de actuele rente aanzienlijk hoger is als de rente op het lopende deposito. Je baan verliezen is wel een optie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Yo thanks. Heb ik meteen een opening om te melden dat het verschil met Consorsbank en Advanzia kennelijk nog iets kleiner is, aangezien de effectieve rente bij CKV ongeveer 3,55% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:54:
[...]
Er is geen optie in de app om een deposito met een paar klikken voortijdig te beëindigen. Het kan (dus) niet automatisch.
Ik kon het toen doen via de website, niet de app dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:54:
[...]

Er is geen optie in de app om een deposito met een paar klikken voortijdig te beëindigen. Het kan (dus) niet automatisch. Het verzoek moet door een medewerker van CEB worden bevestigd. En ze zijn daartoe niet verplicht. Dus ik betwijfel, als voorbeeld, dat je het deposito zomaar 1 jaar voor einde looptijd kan beëindigen tegen 1% kosten, als de actuele rente aanzienlijk hoger is als de rente op het lopende deposito. Je baan verliezen is wel een optie... ;)
@Frankenstein
Maar op zich is toch vrij duidelijk?

looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:59:
[...]

@Frankenstein
Maar op zich is toch vrij duidelijk?

looptijd.
mogelijk, tenzij
hiervoor door het management
ming verleend wordt.

En waarom zou het management van de bank instemmen met voortijdige beëindiging als ze spaargeld t.z.t. voor een aanmerkelijk hogere rente moeten aantrekken? Alle CEB-klanten zouden hun deposito's dan oversluiten. Gaat de bank dus niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frankenstein op 18-12-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:56:
[...]

Ik kon het toen doen via de website, niet de app dacht ik.
De inlog op de website / pc lijkt een exacte kopie van de android app. Ook hier geen optie om met een paar klikken voortijdig te beëindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:29:
[...]

Heb nu gewoon alles naar Consors overgemaakt. Had geen zin meer om morgen weer twaalf transacties te doen.
Update: dit was nog dezelfde dag bijgeschreven. Toch weer een paar euro verdient :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:20:Mocht je onverhoopt bij je geld willen, danwel dat de rente nog giga stijgt ofzo? Dan is eigenlijk 0.25% per overgebleven kwartaal vrij coulant ? Je bent dan zeg maar 1% kwijt per resterend jaar, correct?
Als de rente t.z.t. lager is dan de rente op je deposito, dan is voortijdig opheffen bij CEB wellicht duurder dan bij CB. Daar betaal je in dat geval een vast bedrag van 50 euro administratiekosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 18-12-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:01:
[...]

mogelijk, tenzij
hiervoor door het management
ming verleend wordt.

En waarom zou het management van de bank instemmen met voortijdige beëindiging als ze spaargeld t.z.t. voor een aanmerkelijk hogere rente moeten aantrekken? Alle CEB-klanten zouden hun deposito's dan oversluiten. Gaat de bank dus niet doen.
Oke dan zit het dus kennelijk anders in elkaar dan ik had gedacht.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Hendriks1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:20:
[...]

Oke dan zit het dus kennelijk anders in elkaar dan ik had gedacht.....
Mijn interpretatie van de voorwaarden. Of CEB in de praktijk makkelijk mee gaat in een verzoek tot voortijdige beëindiging kan ik je niet zeggen. Alleen wat mij logisch lijkt, of wat ik zelf zou doen, als ik het daar voor het zeggen had.

Zelf overweeg ik CB 10 jaar vast 3,5%, mede omdat uitstappen heel voordelig kan als de rente laag is. De voorwaarden van CB zijn er ook duidelijk over. Een rentedaling wordt alom verwacht. Dan is 3,5% (bij 10 jaar vast) over 1 jaar een mooie rente, terwijl je er tegen inlevering van een schoenzool uit kan stappen.

Nu lees ik overigens dat je ook bij CB bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid kosteloos uit kan stappen. Een plus voor CB. Ze hebben een sterkere kredietrating bij Fitch dan CEB. Dat pleit voor CB.

Dat zijn dikke plussen man, vergeleken met deposito's via Raisin, waarbij dat nergens of vrijwel nergens mogelijk is. Voorbeeld: eerder uitstappen uit een Renault deposito? Kan niet, maar als het management toch instemt, dan zonder de in het geheel opgebouwde rentevergoeding.

(Waar je volgens de letter der belastingwet wel ieder jaar VRH over dient te betalen, ook al wordt de rente einde looptijd uitgekeerd. Iets waar ik niet blij van word en tot heden (uit onwetendheid) ook niet gedaan heb).

Deze zomer heb ik Raisin-partner J&T Banka gevraagd of ik het deposito 5 jaar 1,40% mag opzeggen, zonder uitkering van de opgebouwde rente. Het antwoord uit Tsjechië was duidelijk: Ne!

[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 19-12-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:59:
[...]
Voorbeeld: eerder uitstappen uit een Renault deposito? Kan niet, maar als het management toch instemt, dan zonder de in het geheel opgebouwde rentevergoeding.

(Waar je volgens de letter der belastingwet wel ieder jaar VRH over dient te betalen, ook al wordt de rente einde looptijd uitgekeerd. Iets waar ik niet blij van word en tot heden (uit onwetendheid) ook niet gedaan heb).
Voor zover ik wordt de rente bij een Renault deposito wel jaarlijks bijgeschreven. Moet je dus VRH betalen. Bij CKV wordt het niet jaarlijks bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Pistachenootje Of het jaarlijks wordt bijgeschreven of niet is voor de BD niet relevant. Je moet het opgeven met opgebouwde rente, of deze nu bijgeschreven is of niet. Zie:
https://www.belastingdien...erland/rentebijschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Frankenstein dat begrijp ik wel. Ik heb het erover wat Raisin doorgeeft.

Ik zou bij een CKV deposito zelf gewoon mijn mond houden maar helemaal correct is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Pistachenootje Voor mij is het vrij nieuw. Bij J&T deposito uit 2021 had ik de rente al op moeten geven, maar was me er bij aangifte niet bewust van. Ik heb ook de neiging om het niet op te geven, als het niet jaarlijks bijgeschreven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Frankenstein misschien een leuk weetje: ik heb 3 jaar een deposito bij CKV gehad, telkens opgegeven zonder de rente. Vorig jaar ben ik gecontroleerd door de BD. Niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:35
is er eigenlijk een topic speciaal over het box 3 spaargeld gedoe?

ik lees online dat men nu het advies heeft om voor 1 jan 2024 ambshalve vermindering over 2018 aan tevragen omdat anders het 5 jaar termijn voorbij is.
heeft het zin voor mensen die niet hebben meegedaan aan die bezwaar procedure dat nu te doen
zelf geloof het of niet was ik niet bekend met dat hele gedoe omdat ik in die periode 2015 en later zo druk was met andere zaken dat ik dit nieuw geheel niet heb meegekregen.
toen ik er wel van hoorde was het moment dat de uitspraak er was en het dus te laat was om nog mee te doen.

wat kan ik nu nog doen?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Maxwp schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:48:
is er eigenlijk een topic speciaal over het box 3 spaargeld gedoe?
Staat zelfs in de topic waarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:35
Pistachenootje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:56:
[...]

Staat zelfs in de topic waarschuwing ;)
deze
?
Vermogensrendementsheffing 2.0

dan heb ik hem toevallig net gevonden 8)7

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Zijn er Consorsbank-klanten die een bevestiging hebben gekregen van de verlenging van de actierenteperiode, na het aankomen van 'wertpapiere'?

De online helpdesk vertelde mij dat je een email hoort te krijgen binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 17:19

LGU

Iemand die zijn / haar ervaring kan delen van ING naar Raisin? Is dit geen IP? Vanmorgen (vroeg) namelijk bedrag over gemaakt om nog snel voor de feestdagen in te stappen bij Progetto en had verwacht het IP zou zijn. Checkte net even maar helaas nog niet ontvangen bij Raisin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VictortheKingNL
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-04 21:18
12 november overgemaakt vanaf ING, 13 november op Raisin aangekomen
LGU schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:23:
Iemand die zijn / haar ervaring kan delen van ING naar Raisin? Is dit geen IP? Vanmorgen (vroeg) namelijk bedrag over gemaakt om nog snel voor de feestdagen in te stappen bij Progetto en had verwacht het IP zou zijn. Checkte net even maar helaas nog niet ontvangen bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04 14:27
Iemand ervaring met inbank? Die bieden nog 4,10% aan voor 2 jaar en dat klinkt nog redelijk gunstig.

In de berekening staat dat ze rente op rente geven maar op het productieblad staat van niet. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
acbi1986 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:30:
Iemand ervaring met inbank? Die bieden nog 4,10% aan voor 2 jaar en dat klinkt nog redelijk gunstig.

In de berekening staat dat ze rente op rente geven maar op het productieblad staat van niet. Iemand daar ervaring mee?
Volgens de voorbeeld berekening op Raisin is het wel rente-op-rente, bij 10000 krijg je 837 rente over 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
cnsmr schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:36:
[...]

Volgens de voorbeeld berekening op Raisin is het wel rente-op-rente, bij 10000 krijg je 837 rente over 2 jaar.
Dat zag ik ook maar op het productblad staat van niet. Iemand die het uit ervaring weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Nee Raisin is geen IP, dat duurt waarschijnlijk een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 13:58
dutchgio schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:13:
Tja die vragen zijn al eerder besproken, en het bleef onduidelijk omdat er geen eenduidig antwoord was.
Vervolgens had Trade Republic ook nog perikelen met stortingen waar meerdere gebruikers die weken later het geld nog altijd niet terug konden vinden, en waar je maar moeilijk met ze over in contact kon komen.
Al met al voor velen genoeg reden om die partij te mijden.
ehmm... wat zeg je nu eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frankenstein schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:59:
Zelf overweeg ik CB 10 jaar vast 3,5%, mede omdat uitstappen heel voordelig kan als de rente laag is. De voorwaarden van CB zijn er ook duidelijk over. Een rentedaling wordt alom verwacht. Dan is 3,5% (bij 10 jaar vast) over 1 jaar een mooie rente, terwijl je er tegen inlevering van een schoenzool uit kan stappen.

Nu lees ik overigens dat je ook bij CB bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid kosteloos uit kan stappen. Een plus voor CB. Ze hebben een sterkere kredietrating bij Fitch dan CEB. Dat pleit voor CB.

Dat zijn dikke plussen man, vergeleken met deposito's via Raisin, waarbij dat nergens of vrijwel nergens mogelijk is. Voorbeeld: eerder uitstappen uit een Renault deposito? Kan niet, maar als het management toch instemt, dan zonder de in het geheel opgebouwde rentevergoeding.
Ik heb hier ook interesse in. Nog even specifiek naar het vroegtijdig beëindigen gekeken op het moment dat er wel sprake is van rente nadeel voor CB. Het verschil in rente voor de resterende looptijd wordt dan berekend en dat wordt afgetrokken van de inleg. Dat lijkt me zeer fair omdat (stel dat de toekomstige rente 1% hoger is dan de 3.5% bij CB) het aannemelijk is dat je zelf met dat spaargeld ook een hogere rente gaat behalen en dat rente nadeel feitelijk dus compenseert.

Klinkt inderdaad goed en qua naam en rating een betrouwbare partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 14:08
wibblemoo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:18:
Zijn er Consorsbank-klanten die een bevestiging hebben gekregen van de verlenging van de actierenteperiode, na het aankomen van 'wertpapiere'?

De online helpdesk vertelde mij dat je een email hoort te krijgen binnen een week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJTUjSWmoaU1HCYqT_TlrkxUdb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X5fetcox7Fa6FDalcPVWRNCn.jpg?f=user_large

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Ah herzlichen Gluckwunsch!

Hoeveel tijd zat er tussen de aankoop van wertpapieren (en heb je die aangehouden?) tot ontvangst van deze mail?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-04 22:17
Gisteren na 12.00 50.000 overgemaakt van TR naar ING. Ik dacht ik begin maar op tijd gezien eerdere berichten. Vandaag om 12.00 stond het erop. Ik heb het even aangekeken, maar ik zet in 2024 mijn geld er weer op. Ik ben wel een tevreden klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:41
indica schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:22:
Gisteren na 12.00 50.000 overgemaakt van TR naar ING. Ik dacht ik begin maar op tijd gezien eerdere berichten. Vandaag om 12.00 stond het erop. Ik heb het even aangekeken, maar ik zet in 2024 mijn geld er weer op. Ik ben wel een tevreden klant.
In het kader van peildatumarbitrage raad ik je aan te wachten met terugstorten tot na 18 maart. (minimaal 3 maanden later dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 13:22
Met het verhogingsgeweld van CVK (per vandaag van 3,25% naar 3,50% rente vrij opneembaar) lijkt het niet zo op te vallen dat Collector (ook via Raisin) ook vandaag de rente op hun vrij opneembare rekening verhoogd heeft, van 3,08% naar 3,20%

Zeker niet de optie met de hoogste rente, maar het gevecht om de spaarder lijkt nog niet over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Q-bone

Dusss...

Heeft iemand ervaring met het overboeken van Nordix naar Raisin en vervolgens van Raisin naar de tegenrekening in NL.

Hoe lang gaat hier ongeveer overheen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Q-bone schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:43:
Heeft iemand ervaring met het overboeken van Nordix naar Raisin en vervolgens van Raisin naar de tegenrekening in NL. Hoe lang gaat hier ongeveer overheen?
40 uur (N=1). Misschien dat het sneller kan, maar het punt is dat je geen bericht krijgt van Raisin als het daar staat. Je moet het zelf regelmatig even checken.

[ Voor 20% gewijzigd door grun93 op 19-12-2023 17:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daling bij Nordax Bank vanaf 27 december:
  • 6 maanden: 3,80% naar 3,65%
  • 9 maanden: 3,80% naar 3,70%
  • 1 jaar: 3,77% naar 3,75%
En bij Inbank ook vanaf 27 december::
  • 2 jaar: 4,10% naar 3,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Vanmorgen rond 10:00 overgemaakt, in de middag rond 16:00 stond het er op

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 22:25
Nee geen IP van ING naar Raisin, meestal als je vroeg genoeg overboekt staat het eind van de dag er wel even op is mijn ervaring, maar zeker morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 22:25
Q-bone schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:43:
Heeft iemand ervaring met het overboeken van Nordix naar Raisin en vervolgens van Raisin naar de tegenrekening in NL.

Hoe lang gaat hier ongeveer overheen?
Dat duurt wel een aantal dagen 1 a 2 dagen van Nordax naar Raisin en dan nog van Raisin naar de tegenrekening, ook weer een dag. Dus bij elkaar 2-3 werkdagen. In het weekend gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Juan Daar staat in 't Duits: we verlengen uw rente, u profiteert nu 12 maanden van uw rentevoet. Voelt voor mij als een kans dat de verlenging gewoon 4% wordt als je 4% actierente hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

fjs

PSN: ftltc

Met al die spaarrekeningen die omhoog gaat zou je denken dat de NLse ook nog wel iets omhoog kunnen. Leaseplan enzo.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 13:22
fjs schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:22:
Met al die spaarrekeningen die omhoog gaat zou je denken dat de NLse ook nog wel iets omhoog kunnen. Leaseplan enzo.
Kunnen ze ook, maar de 90% van het NL spaargeld dat gewoon blijft zitten zorgt ervoor dat NL banken geen enkele motivatie hebben om in beweging te komen.

Komt ons alleen maar goed uit bij de aangifte belasting, want dan blijft de rekenrente van de BD mooi laag ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
XeNeRgY schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:31:
[...]

Ik heb hier ook interesse in. Nog even specifiek naar het vroegtijdig beëindigen gekeken op het moment dat er wel sprake is van rente nadeel voor CB. Het verschil in rente voor de resterende looptijd wordt dan berekend en dat wordt afgetrokken van de inleg. Dat lijkt me zeer fair omdat (stel dat de toekomstige rente 1% hoger is dan de 3.5% bij CB) het aannemelijk is dat je zelf met dat spaargeld ook een hogere rente gaat behalen en dat rente nadeel feitelijk dus compenseert.

Als de actuele rente t.z.t. hoger is dan de rente op het deposito kan het inderdaad ook nog zijn, dat oversluiten van het deposito na aftrek van de kosten vanwege het rentenadeel, meer oplevert. (Zoals dat onlangs het geval was met mijn Bigbank deposito dat ik voortijdig heb beëindigd).

Voorbeeld. Je hebt 5 jaar geleden 10 jaar vast bij Centraal Beheer geopend tegen toen 1,5%.
(Grafiek met de historische rente van 10 jaar vast bij CB:
https://www.spaarinformat...Beheer-RenteVast-Rekening)

Nu is de rente 3,5%. Dus eerder beëindigen kost 2% (3,5-1,5). Terwijl je enige tijd geleden 4,3% op 5 jaar vast bij Renault bank kon krijgen. Per saldo gaat je rendement dan (grofweg) van 1,5% naar 4,3%-2% = 2,3%.

Het oversluiten is duidelijk niet gratis. Maar dat de lange rente flink omhoog gaat, moet ik nog zien gebeuren. En de tijd om daarop te wachten en dan eens te besluiten of 10 jaar vast interessant is, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
Aangezien voor sommigen de mogelijkheid voor vroegtijdige beëindiging van een deposito een voorwaarde kan zijn en ik gelezen heb dat men van mening is dat bij Raisin een deposito alleen zonder voortijdige beëindiging of tegen zeer slechte condities te beëindigen is, even het volgende.
Raisin biedt (in ieder geval) een deposito van Banca di Cividale aan met verschillende looptijden met volgens mij wel gunstige voorwaarden m.b.t. vroegtijdige beëindiging.
Vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de
herroepingstermijn van 14 kalenderdagen is te allen tijde kosteloos
mogelijk. Hiertoe volstaat een electronische opdracht in uw Online Banking
omgeving onder ‘Mijn spaaroverzicht’ > ‘Deposito sparen’. In dit geval wordt
uw inlegbedrag (vermeerderd met eventuele pro rata berekende basisrente)
na 31 dagen door de Bank uitbetaald (houd rekening met 3-5 werkdagen
verwerkingstijd extra voordat het bedrag op uw Raisin-rekening staat).
De toepasselijke basisrente bij vroegtijdige beëindiging vindt u op de Raisin
website, in uw Raisin Online Banking omgeving onder het betreffende
termijndeposito en op de bevestiging van uw termijndepositocontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
mpandroid schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:32:
Aangezien voor sommigen de mogelijkheid voor vroegtijdige beëindiging van een deposito een voorwaarde kan zijn en ik gelezen heb dat men van mening is dat bij Raisin een deposito alleen zonder voortijdige beëindiging of tegen zeer slechte condities te beëindigen is, even het volgende.
Raisin biedt (in ieder geval) een deposito van Banca di Cividale aan met verschillende looptijden met volgens mij wel gunstige voorwaarden m.b.t. vroegtijdige beëindiging.

[...]
De rente bij de wat langere looptijden is bij die bank niet interessant. Bovendien krijg je bij voortijdige beëindiging geen rente:
Rente bij vroegtijdige beëindiging
0,00% p.j.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986

Niemand hier nog ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:18
Bijschrijvingen duren bij CKV de laatste tijd echt tergend lang. Het is dat ze een van de hoogste rentes hebben en maandelijks bijschrijven.. maar wacht nu (alweer) een week tot een storting is bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Geen ervaring mee maar al ik even snel kijk in het Productinformatieblad staat er gewoon:
Bij meerjarige producten is sprake van jaarlijkse rente-op-rente,
d.w.z. er wordt jaarlijks rente berekend en op het deposito bijgeschreven.
Hierover ontvangt u ook weer rente. De rente wordt aan het einde van de
looptijd uitbetaald.
tenzij je wat anders bedoelt.

houdt er rekening mee dat per 27 december de rente van dit deposito naar 3,75% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 21:13
acbi1986 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:41:
[...]

Niemand hier nog ervaring mee?
Ik heb een deposito lopen bij inbank en in mijn productinformatieblad in de app staat idd geen rente-op-rente. Daar ga ik dus van uit. Als het toch wel zo is dan is dat mooi meegenomen 😁. Ik weet pas in oktober meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 10:40
Zijn er meer mensen die de UI van Raisin echt een gedrocht vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Roadster112 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:36:
[...]
Ik heb een deposito lopen bij inbank en in mijn productinformatieblad in de app staat idd geen rente-op-rente. Daar ga ik dus van uit. Als het toch wel zo is dan is dat mooi meegenomen 😁. Ik weet pas in oktober meer.
Dat is raar, welke versie van het productinformatieblad is dat dan? Bij de huidige op de website met rente-op-rente https://www.raisin.nl/savingglobal/rest/open_api/v2/cms/document/download/726368915/PIB_INN.pdf staat onderin versie V: 230331 – v2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
pastafan schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:58:
[...]

Ik vrees toch dat je er naast zit met je redenatie.

Zojuist de Belastingdienst weer gesproken, zij stelde letterlijk: als er niet belegd wordt met de betreffende rekening, wordt het gezien als een spaarrekening. Als er wel met het saldo wordt belegd, zal het worden gezien als een beleggingsrekening.

Logisch, en dat komt ook nog eens overeen met de uitleg van Trade Republic zelf.

Van 2 onafhankelijke partijen hetzelfde bericht gehoord: voor mij is het nu duidelijk.

Kort samengevat:

* Het saldo op de kasrekening bij Trade Republic wordt gezien als spaartegoed, en belast tegen 0,01% VRH.
* Het sadlo op een beleggingsrekening bij Trade Repucli wordt zien als belegd kapitaal, en wordt belast tegen 6,17% VRH.
Noteer met wie je hebt gesproken en wanneer. Volgens mij kan je daar een beroep op doen bij geschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Pistachenootje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:37:
[...]

Totaal niet interessant. Je kan bij diverse banken vergelijkbare rente krijgen op een echte spaarrekening. Belastingtechnisch ook voordeliger.
Weinig banken die 3,55% rente bieden op het moment toch? Trade Republic is de enige die me te binnen schiet als we het over niet-deposito producten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Aubergine schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:55:
[...]

Weinig banken die 3,55% rente bieden op het moment toch? Trade Republic is de enige die me te binnen schiet als we het over niet-deposito producten hebben.
CKV op Raisin heeft sinds kort ook een spaarrekening met variable rente van 3,55%.

En ook CEB heeft nu 3,55% als actie van 6 maanden

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 20-12-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:44
Credit Europe ook.

https://www.crediteurope.nl/

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 21:13
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:51:
[...]

Dat is raar, welke versie van het productinformatieblad is dat dan? Bij de huidige op de website met rente-op-rente https://www.raisin.nl/savingglobal/rest/open_api/v2/cms/document/download/726368915/PIB_INN.pdf staat onderin versie V: 230331 – v2.2
Versie 1.2. Heb eerder van Raisin wel een melding gehad dat ik niet meer kon verlengen, omdat de IT integratie met Inbank een upgrade heeft gehad. Misschien gelijk de regels aangepast. Denk dat ik dan pech heb en als je het nu afsluit krijg je wel rente-op-rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:44
Bij Garantibank tijdelijk 3.6%

https://garantibank.nl/

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:58:
[...]

CKV op Raisin heeft sinds kort ook een spaarrekening met variable rente van 3,55%.

En ook CEB heeft nu 3,55% als actie van 6 maanden
Ik zie hier 3,50% staan. (edit: ah ik zie dat effectieve rente 3,55 is - excuus)

Maar mijn punt is eigenlijk dat het rentefonds van Meesman niet per definitie een verkeerde keuze is en dat zij an sich een goed product hebben als je geen last hebt van VRH.

[ Voor 5% gewijzigd door Aubergine op 20-12-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Roadster112 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:59:
[...]
Versie 1.2. Heb eerder van Raisin wel een melding gehad dat ik niet meer kon verlengen, omdat de IT integratie met Inbank een upgrade heeft gehad. Misschien gelijk de regels aangepast. Denk dat ik dan pech heb en als je het nu afsluit krijg je wel rente-op-rente.
Dan krijgt @acbi1986 die versie waarschijnlijk ook te zien, maar de vraag is of dat bij een nieuw deposito is en of er dan een verschil zit in de app en de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dat is het nominaal rentetarief, ik ga uit van het effectief rentetarief. Klein detail. Maar zoals je zei de UI van Raisin is niet top :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Aubergine schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:50:
Advanzia spant de kroon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:13:
[...]

Dan krijgt @acbi1986 die versie waarschijnlijk ook te zien, maar de vraag is of dat bij een nieuw deposito is en of er dan een verschil zit in de app en de website
Ik zie dat het is aangepast in de app. Ik denk dat daar nog een oude versie stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Aubergine schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:50:
Ik ben er hier zeer tevreden over. Overzichtelijk, clean.

Ben benieuwd of/wanneer we nieuwe banken in de lijstjes mogen tegemoet zien, maar zeker ook naar verruiming van het productaanbod zoals ik bij Weltsparen zie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:54
Maar dat accepteer ik graag zolang ik daar 3.87% op een vrij opneembare rekening krijg! _/-\o_

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Andrehj schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:40:
[...]

Maar dat accepteer ik graag zolang ik daar 3.87% op een vrij opneembare rekening krijg! _/-\o_
Zeker waar :)
En ze schrijven maandelijks lekker de rente bij.

Al waren ze geloof ik wel met veranderingen bezig. Misschien vanaf 01-01 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:43
XeNeRgY schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:31:
[...]

Probleem opgelost. Rentes zijn gezakt. ( 3,10 %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Aubergine schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:55:
[...]
CKV (3,5%), CEB, Advanzia, Consors, VW.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nieuwe bank op Raisin: Alisa Bank uit Finland met een spaarrekening met variabele rente van 3,29% (effectief)
Alisa Bank is een digitale bank die zowel particuliere als zakelijke klanten helpt om hun dagelijkse financiën op een eenvoudige en flexibele manier te beheren. De bank biedt uitgebreide bankdiensten aan particulieren en aan kleine en middelgrote bedrijven, en is beursgenoteerd aan de Nasdaq Helsinki. De visie van de bank is om een zo soepel mogelijke aanvulling op het dagelijks leven van haar klanten te zijn. Vooralsnog is Alisa met name actief op de Finse markt, maar zal − gesteund op haar bewezen infrastructuur en knowhow − de komende jaren haar internationale voetstap verder vergroten.

[ Voor 74% gewijzigd door Novax op 20-12-2023 13:05 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 140 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling