Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:35:
[...]

CKV (3,5%), CEB, Advanzia, Consors, VW.
BB Bank (3,55% - 6 maanden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:53
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:44:
Nieuwe bank op Raisin: Alisa Bank uit Finland met een spaarrekening met variabele rente van 3,29% (effectief)
Dat is potentieel interessant, want:
- geen bronbelasting
- DGS in euro's
- geen erfbelasting (volgens een snelle search op internet)

Zo'n spaarrekening hadden we totnutoe alleen in Estland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vooralsnog geen depositos van Alisa bank, in Duitsland wel maar niet echt indrukwekkende rentes met 2,90% voor 1 jaar. https://www.weltsparen.de/bank/alisa-bank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vanuit de Consorsbank ontving ik een algemene email over bronbelasting en hoe ik dat kan voorkomen. De link naar hun website geeft verder niet veel duidelijkheid over hoe het met Nederland is geregeld en welke actie we als Nederlandse spaarders eventueel moeten ondernemen. Ik ging er tot nu toe van uit dat we niets hoeven te doen omdat er voor Nederlanders standaard geen bronbelasting wordt geheven. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:33
Ik kan het nergens op de website van Central Europe Bank vinden, maar kan je daar gewoon een en/of rekening openen? Ik heb bij de aanvraag moeten bevestigen dat ik de enige begunstige ben oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39
Bar_en_boos schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:41:
Vanuit de Consorsbank ontving ik een algemene email over bronbelasting en hoe ik dat kan voorkomen. De link naar hun website geeft verder niet veel duidelijkheid over hoe het met Nederland is geregeld en welke actie we als Nederlandse spaarders eventueel moeten ondernemen. Ik ging er tot nu toe van uit dat we niets hoeven te doen omdat er voor Nederlanders standaard geen bronbelasting wordt geheven. Klopt dat?
Zal wel een algemene 'cover our ass' email zijn. Als je als buitenlands belastingplichtige (lees: niet in Duitsland) geregistreerd staan, moet het wel goedkomen. Het kan hoogstens invloed hebben op andere producten die je via hen aankoopt waarop bronbelasting van toepassing kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:40
SuperCrisz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:50:
Ik kan het nergens op de website van Central Europe Bank vinden, maar kan je daar gewoon een en/of rekening openen? Ik heb bij de aanvraag moeten bevestigen dat ik de enige begunstige ben oid...
Kon wel (in november zelfs nog), maar moest "op papier" (formulier uitprinten en opsturen voor de tweede begunstigde). Op een gegeven moment kwamen hier reacties langs dat het verdwenen was. Die wat contact hebben gehad gaven volgens mij aan dat het de bedoeling dat het "later" terug zou komen.

Maar ik denk dat, afgaande op de reacties al hier, ze zich aardig verslikt hebben in de nieuwe aanmeldingen incl. en/of. Na de introductie van de 3,55% actie duurde het meteen weken (/maand) voordat en/of geregeld was, ook voor diegenen die zich op dag 1 van de actie de papieren op de bus hadden gedaan. Ik vermoed dus dat ze dit proces ook willen digitaliseren. Want gewoon zelfstandig aanmelden via de app is super makkelijk en snel (binnen paar uur geopend / akkoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
RobertMe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:09:
[...]

Kon wel (in november zelfs nog), maar moest "op papier" (formulier uitprinten en opsturen voor de tweede begunstigde). Op een gegeven moment kwamen hier reacties langs dat het verdwenen was. Die wat contact hebben gehad gaven volgens mij aan dat het de bedoeling dat het "later" terug zou komen.

Maar ik denk dat, afgaande op de reacties al hier, ze zich aardig verslikt hebben in de nieuwe aanmeldingen incl. en/of. Na de introductie van de 3,55% actie duurde het meteen weken (/maand) voordat en/of geregeld was, ook voor diegenen die zich op dag 1 van de actie de papieren op de bus hadden gedaan. Ik vermoed dus dat ze dit proces ook willen digitaliseren. Want gewoon zelfstandig aanmelden via de app is super makkelijk en snel (binnen paar uur geopend / akkoord).
Tnx, idd het aanmelden voor een reguliere spaarrekening is heel simpel. Hopelijk gaat het makkelijk worden om dit voor en/of rekeningen ook te fixen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 16:43
Ik heb interesse in een depostio bij CKV 10 jaar 3,75% helaas geen jaarlijkse uitbetaling. Even gekeken op de website van CKV hier kan je wel maandelijks (of jaarlijks) renteuitkering krijgen. Dus even mailtje gestuurd.
Helaas ze doen alleen zaken via Raisin. En dat de voorwaarden ongunstiger zijn via Raisin is onze pech. Je kunt niet rechstreeks bij CKV een deposito openen helaas. Dit ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:53
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:58:
[...]

CKV op Raisin heeft sinds kort ook een spaarrekening met variable rente van 3,55%.

En ook CEB heeft nu 3,55% als actie van 6 maanden
Maar bij CKV moet je bronbelasting betalen toch? Of is dat makkelijk te omzeilen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
DG90 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:51:
[...]

Maar bij CKV moet je bronbelasting betalen toch? Of is dat makkelijk te omzeilen?
Bij het openen kan je een vinkje aanzetten. Daarmee is de bronbelasting gereduceerd naar 0%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Kleine daling bij Banca Progetto vanaf 28 december:
  • 1 jaar deposito: 4,20% naar 4,10%
  • 2 jaar deposito: 4,20% naar 4,10%
  • 3 jaar deposito: 4,20% naar 4,10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:20:
Niks over de spaarrekening onder voorwaarden dus? -O-
Die staat op 3,50%, waar CKV met de echte spaarrekening naartoe is gegaan. En de effectieve rente bij CKV is hoger (maandelijkse renteuitbetaling? Terwijl dat bij Progetto jaarlijks is). En dan zorgen de "voorwaarden" er ook nog voor dat Progetto het geld "beter vast houdt" en ze daardoor hogere rente kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:59

Theo

moederbord

RobertMe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:27:
[...]

Niks over de spaarrekening onder voorwaarden dus? -O-
Die staat op 3,50%, waar CKV met de echte spaarrekening naartoe is gegaan. En de effectieve rente bij CKV is hoger (maandelijkse renteuitbetaling? Terwijl dat bij Progetto jaarlijks is). En dan zorgen de "voorwaarden" er ook nog voor dat Progetto het geld "beter vast houdt" en ze daardoor hogere rente kunnen geven.
Dat wordt dus per 1 januari het geld overzetten van Banca naar CKV wanneer ze de rente niet aanpassen. Ik heb de stille hoop dat ze het naar 3.75% zetten binnenkort....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RobertMe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:27:
Die staat op 3,50%, waar CKV met de echte spaarrekening naartoe is gegaan.
Strikt genomen is die van CKV ook met voorwaarden; het minimum saldo is 1000 euro en als je daaronder wilt komen moet je 'm opzeggen.
Maar die voorwaarde is uiteraard wel een stuk beperkter dan de rekening waar je 'm mee vergelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ACM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:45:
[...]

Strikt genomen is die van CKV ook met voorwaarden; het minimum saldo is 1000 euro en als je daaronder wilt komen moet je 'm opzeggen.
Maar die voorwaarde is uiteraard wel een stuk beperkter dan de rekening waar je 'm mee vergelijkt :)
Tsja, en bij anderen is de voorwaarde dan €1 ;). Alleen die voorwaarde is bij CKV dus al 10x beter, 10.000 minimale inleg vs 1000 minimale saldo. Los van dat je bij Progetto uberhaupt niet kunt bijstorten of opnemen. En opzeggen dan 4 dagen duurt.
Theo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:43:
[...]

Dat wordt dus per 1 januari het geld overzetten van Banca naar CKV wanneer ze de rente niet aanpassen. Ik heb de stille hoop dat ze het naar 3.75% zetten binnenkort....
Denk niet dat de datum uit maakt? Opnemen = rekening opzeggen, dus zal ook rente uitkering betekenen. Of je dat op 1-1 of 30-6 of 31-12 doet maakt dan niet uit. Zal gewoon naar rato (/naar rente per dag) uitbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Vanmiddag een spaarrekening geopend bij Central Europe Bank, en werkt prima. 1 euro gestort om te testen, maar is natuurlijk niet gelijk zichtbaar. Ik probeer nu in te loggen maar ik kom er nu niet in "Er is iets misgegaan.. Probeer het nog eens". Zowel op de app als via web app.

Iemand anders die dezelfde ervaring heeft?
En komt dit vaak voor bij CEB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 06:55
SuperCrisz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:02:
Vanmiddag een spaarrekening geopend bij Central Europe Bank, en werkt prima. 1 euro gestort om te testen, maar is natuurlijk niet gelijk zichtbaar. Ik probeer nu in te loggen maar ik kom er nu niet in "Er is iets misgegaan.. Probeer het nog eens". Zowel op de app als via web app.

Ja en nee. Ik kom er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Laatst online: 07:51

Heb dezelfde storing. Wilde kijken omdat er een bericht was binnengekomen volgens mijn mailbox. Als iedereen die heeft gehad en probeert in te loggen kan best de server overbelast zijn oid.

Gewoon over paar uur of morgen nog eens proberen.

Edit:kan er al weer in maar traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Ik kan ook niet inloggen. Op storingen.nl veel meldingen.
Hier ook melding gehad van een nieuw bericht in de berichtenbox.
Ze zijn telefonisch niet te bereiken.
Ik begrijp niet dat ze geen melding op hun website zetten :-(

[ Voor 4% gewijzigd door TvanW op 20-12-2023 17:07 ]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
TvanW schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:05:
[...]

Ik kan ook niet inloggen. Op storingen.nl veel meldingen.
Ze zijn telefonisch niet te bereiken.
Ik begrijp niet dat ze geen melding op hun website zetten :-(
""Onze systemen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege onderhoudswerkzaamheden.Bedankt voor uw begrip. Uw Credit Europe Bank team

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8W68-JHmYHZyXXZJ6wNUxSva_Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgDus3QSINmXsooaGqWjEhIS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Harbo op 20-12-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Harbo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:07:
[...]

""Onze systemen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege onderhoudswerkzaamheden.Bedankt voor uw begrip. Uw Credit Europe Bank team
Duurde wel een klein uurtje, maar goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daling bij SME Bank vanaf 27 december:
  • 3 maanden deposito: 3,90% naar 3,60%
  • 6 maanden deposito: 4,00% naar 3,85%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Harbo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:07:
[...]

[Afbeelding]
"Onderhoud"?

Of ze hebben zichzelf geDDoSed met hun "er staat een bericht klaar", of ze zijn wel heel erg stupide om een mail naar alle klanten te sturen terwijl ze een paar uur later gepland onderhoud gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:12:
[...]

"Onderhoud"?

Of ze hebben zichzelf geDDoSed met hun "er staat een bericht klaar", of ze zijn wel heel erg stupide om een mail naar alle klanten te sturen terwijl ze een paar uur later gepland onderhoud gaan doen.
Dat denk ik ook.
In die mail hadden ze ook het bericht kunnen plaatsen en was dit voorkomen.
Iemand dat bericht toevallig al gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TvanW schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:14:
[...]

Dat denk ik ook.
Dat doen ze dan weer niet i.v.m. privacy en dat email niet veilig is.

Maar... ik acht de kans vrij groot dat het om een "het jaar is bijna afgelopen en dat betekent dat de rente en jaaropgave er aan komt" is.

Wat dan weer best in een mail kan. Zoals Lloyds, NIBC en Rabo bij mij al hebben aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:20:
Jup, ook net deze mail ontvangen:

Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de rente op het door u aangevraagde termijndeposito op 28.12.2023 gaat verlagen naar 4.1% p.j.

Om nog te profiteren van de huidig geldende rente, moet uiterlijk de werkdag vóór 28.12.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn.

Ik heb vandaag het tegoed overgemaakt, dus dat moet wel op tijd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flexion1
  • Laatst online: 07:51
TvanW schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:14:
[...]

Dat denk ik ook.
Iemand dat bericht toevallig al gelezen ?
Ja. Algemeen bericht over DGS. En terugblik over afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28
xileS schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:19:
[...]

Jup, ook net deze mail ontvangen:

Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de rente op het door u aangevraagde termijndeposito op 28.12.2023 gaat verlagen naar 4.1% p.j.

Om nog te profiteren van de huidig geldende rente, moet uiterlijk de werkdag vóór 28.12.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn.

Ik heb vandaag het tegoed overgemaakt, dus dat moet wel op tijd zijn.
Gisteren nog eentje voor 4,2% 1 jaar geopend. vandaag is het geld bij Raisin ontvangen.
Zal wel morgen geopend worden op de 21e, welke in 2024 weer op een zaterdag valt, en je dus 2 dagen cadeau krijgt , 23e december is op een maandag in 2024 :)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
snaggyheadshot schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:45:
Bijschrijvingen duren bij CKV de laatste tijd echt tergend lang. Het is dat ze een van de hoogste rentes hebben en maandelijks bijschrijven.. maar wacht nu (alweer) een week tot een storting is bijgeschreven.
Ervaring hier: opname van spaarrekening CKV gisteren, vandaag bijgeschreven op mn Raisin rekening. Keurig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 17:11
Kan ik met een Nederlandse Revolutrekening een raisinaccount aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dirk_mec schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:55:
Kan ik met een Nederlandse Revolutrekening een raisinaccount aanmaken?
Probeer het eens en laat het ons weten :)

Zo lang is het ook nog niet dat Revolut NL IBANs uitgeeft. Dus ik denk dat nog niemand of maar zeer weinigen het geprobeerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:56:
[...]

Probeer het eens en laat het ons weten :)

Zo lang is het ook nog niet dat Revolut NL IBANs uitgeeft. Dus ik denk dat nog niemand of maar zeer weinigen het geprobeerd hebben.
Kreeg zelfs vandaag pas bericht dat mijn LT IBAN omgezet is naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 13:13
Stevige dalingen bij Centraal Beheer vandaag.

20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (4 jaar) 3.05% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (5 jaar) 3.25% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (6 jaar) 3.25% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (7 jaar) 3.30% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (8 jaar) 3.35% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (9 jaar) 3.40% rente verlaagd 3.00%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (10 jaar) 3.50% rente verlaagd 3.10%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (15 jaar) 3.50% rente verlaagd 3.10%
20-12 Centraal Beheer RenteVast Rekening (20 jaar) 3.50% rente verlaagd 3.10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Frankenstein schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:21:
Stevige dalingen bij Centraal Beheer vandaag. <knip>
off-topic: En m'n CB-autoverzekering met 29,8% omhoog..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
ploeg63 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:25:
Ik heb interesse in een depostio bij CKV 10 jaar 3,75% helaas geen jaarlijkse uitbetaling.
Iets interessanter geworden nu CB heeft verlaagd. Persoonlijk zou ik zeker voor CB hebben gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efpee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 10:04
Aaaaah neeee! Wilde net deze week een Centraal beheer 10 jaar gaan afsluiten.
Lijkt erop dat de meeste banken ons binnen houden of halen met hogere rente op direct opneembaar geld
en liever even geen langere deposito's willen afsluiten. Wellicht door de onzekerheid op de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
Appeltjeeitje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:24:
[...]

Moet je minder schade rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 27-05 21:54
snaggyheadshot schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:45:
Bijschrijvingen duren bij CKV de laatste tijd echt tergend lang. Het is dat ze een van de hoogste rentes hebben en maandelijks bijschrijven.. maar wacht nu (alweer) een week tot een storting is bijgeschreven.
Storten bij CKV duurt inderdaad erg lang voor het zichtbaar is. Als je opneemt gaat het wel snel(ler).
De laatste rentebijschrijving was pas op 6 dec. zichtbaar, wel met boekdatum 1 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
efpee schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:34:
Aaaaah neeee! Wilde net deze week een Centraal beheer 10 jaar gaan afsluiten.
Lijkt erop dat de meeste banken ons binnen houden of halen met hogere rente op direct opneembaar geld
en liever even geen langere deposito's willen afsluiten. Wellicht door de onzekerheid op de markt.
Heeft mi. weinig met onzekerheid te maken maar gewoon dat de markt een renteverlaging inprijst. Dit was al een tijdje aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Pistachenootje Is inkoopprijzen een werkwoord?

Jammer deze verlaging. Had ook in willen leggen. Rabo zou nog kunnen (20 jaar 3,25%) of NN (3,25% 10 jaar). Rabo is niet transparant over de administratiekosten die ze in rekening brengen: "die mogen we zelf bepalen" staat in de voorwaarden. Bij CB zijn ze 50 euro. Dat is niet veel, als je een beetje leuk inlegt. Rabo is wel mijn huisbank verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Frankenstein was al een tijdje gewijzigd. Soms doet de auto correct vreemde dingen helaas. Misschien moet je je pagina verversen om het te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Pistachenootje op 20-12-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:32:
@Frankenstein was al een tijdje gewijzigd. Soms doet de auto correct vreemde dingen helaas. Misschien moet je je pagina verversen om het te zien.
Da's leuk en aardig, maar ondertussen heeft CB wel de rente verlaagd :'(

(dat viel te verwachten? mee eens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
wibblemoo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:18:
[...]

Moet je minder schade rijden ;)
:) :) al 18 jaar schadevrij

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:44
Hopen dat Klaas voldoende invloed heeft binnen de ECB zodat de rente niet snel daalt.
https://www.nu.nl/economi...not-niet-snel-omlaag.html

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Helaas niet voor ons als Europeanen
https://www.macrumors.com...vings-4-25-interest-rate/

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
Plof-kip schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:34:
[...]

Ervaring hier: opname van spaarrekening CKV gisteren, vandaag bijgeschreven op mn Raisin rekening. Keurig dus.
Geloof ik best, maar dat is andersom.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Appeltjeeitje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:24:
[...]

off-topic: ik ben overgestapt van CB en mijn 2024 prijs is beter dan wat ik nu dit jaar heb.

• Hendriks1
  • Laatst online: 01:44
Even een vraag.

1 Weet iemand een spaarrekening, die heel snel te openen is, dus zonder allerlei langdurig gedoe, maar gewoon nu gelijk of morgen actief is....dus online aanleveren
2 ook snel of iig vrij snel met overmaken is
3 kortlopende deposito's heeft 3-6-9 mnd met redelijke rentes (rondom 3%?)
4 hoeft niet perse, maar graag onder bijv nl dgs valt en liefst geen gezeur met bron/erf belastingen etc..
5 PS ik heb al ceb en lpb (ivm ip)

Garantibank iemand ervaring mee icm bovenstaande ? Wellicht nog andere banken?

Dank voor uw reactie

[ Voor 13% gewijzigd door Hendriks1 op 21-12-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:44
@Hendriks1 Bij mij was het openen van een rekening bij Garantibank binnen 3 dagen volledig geregeld*. Zij hebben ook kort lopende deposito's (3 maanden voor 3,25%) en valt onder het Nederlandse DGS.

Bij geld overmaken staat het de dag er na op de rekening. Of als je het vroeg op de dag over maakt (exacte tijd weet ik niet maar b.v. voor 8:30), dan staat het enkele uren later al op de Garantibank rekening.

*Zoals altijd: zorg er voor dat de tenaamstelling van de tegenrekening overeenkomt met de naam die je opgeeft. Anders gaat het mis en duurt het dus langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Franciesco schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:04:
...
Bij geld overmaken staat het de dag er na op de rekening. Of als je het vroeg op de dag over maakt (exacte tijd weet ik niet maar b.v. voor 8:30), dan staat het enkele uren later al op de Garantibank rekening.
...
Mijjn ervaring in combinatie met ing is dat indien overgemaakt in de ochtend op een werkdag dan diezelfde dag op de spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Laatst online: 28-05 14:46
Hendriks1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:56:
Even een vraag.

1 Weet iemand een spaarrekening, die heel snel te openen is, dus zonder allerlei langdurig gedoe, maar gewoon nu gelijk of morgen actief is....dus online aanleveren
4 hoeft niet perse, maar graag onder bijv nl dgs valt en liefst geen gezeur met bron/erf belastingen etc..

Dank voor uw reactie
Nederlandsche banken die 3% geven ? Pfoe...
Openbank doet het wel, maar geen IP en draait tegen punt 4 in.

Ik denk dat Garantibank i.d.d. de enige en aangewezen bank is in deze.

• Hendriks1
  • Laatst online: 01:44
Dank voor jullie reactie.

Ik zie op de site van garantibank de zogenaamde gouden internet spaarrekening en de gouden klaver spaarrekening staan. Welke moet je nou nemen? En wat is uberhaupt het verschil, vlg mij niet de rente....

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@Hendriks1 Het is de Gouden Internet rekening die je moet hebben want 24/7 bereikbaar via Internet bankieren.

Vanwege de as feestdagen kan het zijn dat het openen van een rekening langer duurt dan normaal. Misschien dat als je het vandaag nog doet, dat eventuele vertraging meevalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-12-2024
Pistachenootje schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:22:
[...]

Ik en twee anderen hebben ook gebeld met de Belastingdienst. Zie VRH topic. Ons werd verteld dat een derdengeldenrekening niet als spaargeld kan worden gezien. Lees het eerder gelinkte artikel maar goed: als de rekening niet op jouw naam staat kan het voor box 3 geen spaargeld zijn. Zo staat het trouwens ook in de WFT, zie definitie deposito.

Allemaal al tig keer besproken trouwens, in het juiste topic.
Dit is inmiddels ook allang achterhaald. Maanden geleden heeft de Tweede Kamer het Belastingplan 2024 aangenomen, en 2 dagen geleden ook de Eerste Kamer. Ik citeer:

Het kabinet heeft besloten om met terugwerkende kracht tot 1 januari 2023 twee verfijningen door te voeren in de overbruggingswet box 3. Deze maatregelen zijn daarmee al van toepassing op uw aangifte Inkomstenbelasting 2023. Zo valt het vermogen van een reservefonds van een vereniging van eigenaren (vve) en het geld op een derdenrekening van een notaris vanaf dat moment in de categorie banktegoeden.

Zie: https://www.rijksoverheid...zigingen-belastingen-2024

• wibblemoo
'van een notaris' helpt dan niet echt. Dit gaat om tijdelijke tegoeden bijvoorbeeld de waarborgsom voor de aankoop van een huis, of de verkoopopbrengst die nog niet is overgemaakt.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik ben nu ook naar de Garantibank aan het kijken. Klopt het dat de app alleen in het Engels/Turks is?

• Franciesco
@Catanan als je i.p.v. de app via de website inlogged, dan is de UI in het Nederlands.

• Catanan
Franciesco schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:58:
@Catanan als je i.p.v. de app via de website inlogged, dan is de UI in het Nederlands.
Dat had ik gezien. Maar ik vind het niet prettig dat de app niet in het Nederlands is. Als ik er doorheen probeer te scrollen springt hij ook naar het Turks.

• Franciesco
@Catanan ieder zijn ding uiteraard, maar de website werkt prima op mobiele apparaten (iig met iOS). Dus waarom zou je perse een app willen?

• Hendrik10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-12-2024
wibblemoo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:52:
'van een notaris' helpt dan niet echt. Dit gaat om tijdelijke tegoeden bijvoorbeeld de waarborgsom voor de aankoop van een huis, of de verkoopopbrengst die nog niet is overgemaakt.
Klopt, maar die vergelijking is hier wel meermaals gemaakt.

• wibblemoo
Hendrik10 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:21:
[...]

Klopt, maar die vergelijking is hier wel meermaals gemaakt.
Onterecht, mijns inziens. Bij een notaris is een tijdelijke tussenrekening. Bij een broker met als doel je geld te laten renderen niet.

• Catanan
Franciesco schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:05:
@Catanan ieder zijn ding uiteraard, maar de website werkt prima op mobiele apparaten (iig met iOS). Dus waarom zou je perse een app willen?
Omdat ik voor al mijn andere banken ook een app gebruik en dat bevalt mij heel goed.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hendriks1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:56:
Even een vraag.

Dank voor uw reactie
Bunq voldoet aan eis nr 1, 2 en 4, maar heeft wel andere voorwaarden zoals max 2 opnames per maand (bij een gratis rekening)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:16
Catanan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:41:
[...]

Omdat ik voor al mijn andere banken ook een app gebruik en dat bevalt mij heel goed.
Volgens mij is die app helemaal niet bedoeld voor de Nederlandse tak van garantibank.
C.q. er is géén app.

In vino veritas, in aqua sanitas

• SuperCrisz
Ik heb een bij CEB een spaarrekening geopend. Nu zou ik graag verschillende spaarpotjes willen maken zoals je bij de ING ook kan doen (bij ING worden dat dan ook aparte spaarrekeningen), maar dat kan niet bij CEB. Ik kan uberhaupt geen 2e rekening aanmaken in hetzelfde account.

Is er een bank waarbij dit wél kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeehondje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 16:47
SuperCrisz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:26:
Ik heb een bij CEB een spaarrekening geopend. Nu zou ik graag verschillende spaarpotjes willen maken zoals je bij de ING ook kan doen (bij ING worden dat dan ook aparte spaarrekeningen), maar dat kan niet bij CEB. Ik kan uberhaupt geen 2e rekening aanmaken in hetzelfde account.

Is er een bank waarbij dit wél kan?
Bij leaseplan bank lijkt dat ook mogelijk te zijn, en bij Revolut kan het volgens mij ook (Maar bij Revolut sparen is een beleggingsproduct en valt niet onder het DGS).

De rente bij Leaseplan is wel iets lager, dus je zou ook kunnen overwegen om je potjes bijvoorbeeld in een excel sheet te managen. Dan kun je ook gemakkelijker wisselen van bank.

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:52:
Passage is imo wel relevant omdat de derdengeldenrekening bij zowel de notaris als bij TR niet op jouw naam staat, en dat is in de WFT essentieel bij de definitie van een deposito.

PS. Ik geef @Hendrik10 dan ook gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 21-12-2023 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
Alleen is TradeRepublic noch Citibank een notaris.

• SuperCrisz
Op BNR was 4 mnd geleden het onderwerp "sparen in het buitenland". En daar was een vrouw die een ongezouten mening had. Check deze link vanaf 2:54

Enkele punten die ze aanhaalt:
  • gratis geld bestaat niet, er zit altijd een addertje onder het gras
  • je kent niet de risico's
  • je weet niet voor wat voor bedrag je bent beschermd
  • wat gebeurt er als je tonnen hebt staan en het gaat slecht met het land, dan heb je ook spijt van je keuze
Sorry, maar ik moest echt lachen. Ten eerste geeft ze non-argumenten, tuurlijk weet je wel voor wat voor bedrag je bent beschermd. En als je op elke rekening een ton hebt staan, val je gewoon onder het garantiestelsel.

En dan komt ze met de betere optie: BELEGGEN. Alsof dát risicoloos is. Het verbaast me echt dat niemand hier tegen in is gegaan. Bizar toch?

[ Voor 4% gewijzigd door SuperCrisz op 21-12-2023 15:19 ]

• RobertMe
namliam_eht schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:17:
[...]

Nederlandsche banken die 3% geven ? Pfoe...
Openbank doet het wel, maar geen IP en draait tegen punt 4 in.
OpenBank doet inkomende wel IP, alleen uitgaand niet. En daarnaast heb je bij OB altijd een betaalrekening. Dus betalingen doen kun je altijd via die route.

En uitgaande boekingen worden normaliter de volgende (bank)dag uitgevoerd. En dan zijn er nog de hacks door bv Revolut erbij te nemen en dan Revolut "op te laden" via "kaart" met de MasterCard van OB. En vervolgens vanaf Revolut weer instant payment naar een andere bank. Gaat overigens wel tegen dr voorwaarden van Revolut in. Je mag de rekening niet alleen voor dit soort praktijken gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
wibblemoo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:18:
Zijn er Consorsbank-klanten die een bevestiging hebben gekregen van de verlenging van de actierenteperiode, na het aankomen van 'wertpapiere'?

De online helpdesk vertelde mij dat je een email hoort te krijgen binnen een week.
Inmiddels de bevestiging ontvangen - 12 maanden 4% dus :). Ik heb in de eerste maand voor 1,000 euro aandelen gekocht en die de volgende dag verkocht (met een plusje zelfs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
SuperCrisz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:18:
Op BNR was 4 mnd geleden het onderwerp "sparen in het buitenland". En daar was een vrouw die een ongezouten mening had. Check deze link vanaf 2:54

[YouTube: Nederlandse spaarders zoeken én vinden hogere rentes in het buitenland]

Enkele punten die ze aanhaalt:
  • gratis geld bestaat niet, er zit altijd een addertje onder het gras
  • je kent niet de risico's
  • je weet niet voor wat voor bedrag je bent beschermd
  • wat gebeurt er als je tonnen hebt staan en het gaat slecht met het land, dan heb je ook spijt van je keuze
Sorry, maar ik moest echt lachen. Ten eerste geeft ze non-argumenten, tuurlijk weet je wel voor wat voor bedrag je bent beschermd. En als je op elke rekening een ton hebt staan, val je gewoon onder het garantiestelsel.

En dan komt ze met de betere optie: BELEGGEN. Alsof dát risicoloos is. Het verbaast me echt dat niemand hier tegen in is gegaan. Bizar toch?
Tja lekker laten gaan, ongefundeerd wat roepen op de radio.
Wie is het ook? Een ondernemer is waarschijnlijk ook meer gebaat bij geld beleggen/uitgeven en niet bij sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Op sommige punten ben je op zich wel beter beschermd als belegger, aangezien je aandelen in de regel bij een extern bewaarbedrijf blijven staan en ook bij een eventueel faillissement van je bank/broker deze gescheiden blijven van de inboedel.
En als we dan even het DGS vergeten, dan zou een investering in bijvoorbeeld wat bank aandelen ING en ABN e.d. een lager risico kunnen zijn dan dezelfde waarde op een spaarrekening bij een bank met een zwakke kredietwaardigheid.

Maar die vrouw heeft er geen kaas van gegeten, om het zo maar te zeggen, dat is wel duidelijk :p
Met de juiste analyse en kennis is er juist wel '' gratis geld '' te vinden, of juist betere alternatieven voor wat je nu aan het doen bent of aanhoud.
Alleen het feit al dat er altijd mensen zijn die niet hun huisbank verlaten, hoe slecht de condities en rentes ook zijn, dat zorgt er al voor dat die bank de rentes lager kan houden dan andere banken en eventuele tarieven kan verhogen.

• wibblemoo
Crediteuren (lees: spaarders) gaan doorgaans voor op aandeelhouders (kuch: Credit Suisse) dus dat is geen voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
wibblemoo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:17:
Crediteuren (lees: spaarders) gaan doorgaans voor op aandeelhouders (kuch: Credit Suisse) dus dat is geen voordeel.
Let op dat ik een vergelijking maak tussen een mandje bankaandelen met een hoge kredietwaardigheid en een spaarrekening zónder DGS bij een bank met een lage kredietwaardigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05 23:32
Denk dat het wel handig is om bij te houden hoe snel rekeningen bij Raisin te openen zijn. Dit verschilt namelijk sterk per aanbieder op het platform. Kan eventueel waard zijn om banken te overwegen die een paar tienden lagere procenten bieden maar de rekeningen wel sneller openen. Scheelt toch wat geld op grotere bedragen. Hierbij mijn ervaring. In alle gevallen was het geld al beschikbaar op de Raisin rekening.
  • Bij Klarna een deposito geopend, was binnen 7 uur beschikbaar
  • Ook bij Nordax een deposito geopend, ook deze binnen een paar uur beschikbaar
  • Deposito bij Banca di Cividale / Civi bank geopend, duurde maar liefst 6 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28
Banca Progetto, gaat ook snel, dinsdag 19e geopend, woensdag 20e het geld gestort, woensdag 20e bevestiging gehad van Progetto, normaliter de dag (gisteren 21e) erna geopend, bevestiging per 21e verwacht ik vandaag
Dus 1 dag rente verlies, ook bij uit betalen, goede timing bij afsluiten, dan 1 dag rente verlies

Dus bij een Klarna kan je openen, zonder rente verlies?

[ Voor 7% gewijzigd door Juan op 22-12-2023 07:04 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
cowichan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:38:
Denk dat het wel handig is om bij te houden hoe snel rekeningen bij Raisin te openen zijn. Dit verschilt namelijk sterk per aanbieder op het platform. Kan eventueel waard zijn om banken te overwegen die een paar tienden lagere procenten bieden maar de rekeningen wel sneller openen. Scheelt toch wat geld op grotere bedragen. Hierbij mijn ervaring. In alle gevallen was het geld al beschikbaar op de Raisin rekening.
  • Bij Klarna een deposito geopend, was binnen 7 uur beschikbaar
  • Ook bij Nordax een deposito geopend, ook deze binnen een paar uur beschikbaar
  • Deposito bij Banca di Cividale / Civi bank geopend, duurde maar liefst 6 dagen.
Ik heb dezelfde ervaring met het grote verschil in doorlooptijd voor opening per bank via Raisin.

Gisteren zelf nog een deposito Nordax geopend en dat was binnen 4 uur geopend.

Het bijhouden is op zich een goed idee en waarom niet voor alle banken?
De informatie actueel houden zal denk ik moeilijk worden. Er zal immers met grote regelmaat een deposito geopend moeten worden bij iedere bank.
En dan nog blijft het een momentopname. Tenzij je het langdurig bij gaat houden zodat je trends kunt herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mpandroid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:29:
De informatie actueel houden zal denk ik moeilijk worden. Er zal immers met grote regelmaat een deposito geopend moeten worden bij iedere bank.
En dan nog blijft het een momentopname. Tenzij je het langdurig bij gaat houden zodat je trends kunt herkennen.
En het is ook nog eens afhankelijk van de dag waarop je het doet en hoe men dat dan interpreteert. Stel je vraagt een deposito/rekening op vrijdag aan en wordt maandag dan geopend. Tel je dat weekend wel of niet mee; oftewel is dat dan 1 dag of 4 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 19:46
cowichan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:38:
Denk dat het wel handig is om bij te houden hoe snel rekeningen bij Raisin te openen zijn.
Preaching to the choir - zoek even op "Bewaarpost" of bekijk de 2e posting in dit topic ...

Denk dat je er dan ook bij moet zetten:
  • hoe lang de bank al beschikbaar is via Raisin (nieuwe of bewezen integratie)
  • of de bank recent een goede nieuwe deal in de markt heeft gebracht (tijdelijk extra druk)
  • of je al bekend bent bij de bank (volledige account creatie of alleen nieuw product)
Helaas is de ervaring dat niemand zich vrijwillig stelt om dit voor ook maar één, laat staan voor meerdere banken te willen bijhouden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 21:33
Het is nu zeker wijs om te wachten met geld overmaken tot 2 januari om een deposito te openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Gezien de kerstperiode? Ja. Je zou wel woensdag geld kunnen overboeken, met een beetje geluk is je deposito dan vrijdag geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
wibblemoo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:54:
Gezien de kerstperiode? Ja. Je zou wel woensdag geld kunnen overboeken, met een beetje geluk is je deposito dan vrijdag geopend.
Voor de zekerheid wacht ik het nieuwe jaar wel af.

Hoeveel vrij opneembare spaarrekeningen hebben jullie trouwens bij Raisin geopend? Alle 9 of maar een paar .

[ Voor 16% gewijzigd door feddesman op 22-12-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 19:46
feddesman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:57:
[...]
Hoeveel vrij opneembare spaarrekeningen hebben jullie trouwens bij Raisin geopend? Alle 9 of maar een paar
Ééntje, alleen voor het geld dat ik gebruik om de deposito's op tijd te kunnen openen / oprekken.

Bij €10K is het verschil in rente tussen RCI/Renault (2,90%) en CVK (sinds kort 3,50%) maar €60 op jaarbasis.
Bij alle tussenliggende is het verschil dus kleiner. En je verliest 1 á 2 rentedag(en) bij elke verhuizing als er weer een bank een honderste hoger gaat zitten (die CVK-actie deze week was uitzonderlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:03:
Banca Progetto, gaat ook snel, dinsdag 19e geopend, woensdag 20e het geld gestort, woensdag 20e bevestiging gehad van Progetto, normaliter de dag (gisteren 21e) erna geopend, bevestiging per 21e verwacht ik vandaag
Dus 1 dag rente verlies, ook bij uit betalen, goede timing bij afsluiten, dan 1 dag rente verlies

1 dag renteverlies, dat is zo'n €10 op €100.000
Geld is geld, je kunt het maar één keer uitgeven en dingen zijn al duur zat vandaag de dag. Ik kan ook nog wel begrijpen dat mensen er een sport van maken om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Dus ik wil het zeker niet bagatelliseren.

Maar een tientje is nu toch ook weer niet het einde van de wereld wanneer je een ton op een rekening hebt staan lijkt me?
Eén telefoontje naar Ziggo (wanneer je daar TV/internet afneemt), levert b.v. al veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 15:06
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:03:
Ik zou Klarna niet aanraden. Deposito geopend op 6 december, en dat is nu nog steeds in behandeling. Volgens de Raisin helpdesk zijn er ICT problemen bij Klarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
rnrn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:49:
[...]

Ik zou Klarna niet aanraden. Deposito geopend op 6 december, en dat is nu nog steeds in behandeling. Volgens de Raisin helpdesk zijn er ICT problemen bij Klarna.
Aanvraag bij Klarna op 13 December gedaan en op 14 December deposito geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
feddesman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:57:
[...]

Hoeveel vrij opneembare spaarrekeningen hebben jullie trouwens bij Raisin geopend? Alle 9 of maar een paar .
Ik heb er op dit moment 4.

Gebruik ze deels voor risico spreiding tussen banken en landen. Stal hier het deel dat ik vrij opneembaar wil hebben en ter overbrugging voor deposito's.

[ Voor 23% gewijzigd door mpandroid op 22-12-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

.

[ Voor 99% gewijzigd door sanook op 22-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
sanook schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:00:
[...]

Waarom zou je er 9 openen? Heb je 900k te verdelen?
Als je 100 k hebt zou je het dan op 1 rekening zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

.

[ Voor 108% gewijzigd door sanook op 22-12-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
sanook schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:12:
[...]

Ja, met vrij opneembaar, als de rente goed genoeg is, waarom niet?
Heb dit vaak genoeg zo gehad met vrij opneembaar. En als er een andere aanbieder komt met betere rente dan de hele boel gewoon verplaatsen.
Met deposito's spreid ik wel meer maar dat is meer vanwege de looptijden zodat er met regelmaat weer geld beschikbaar komt.
Ik heb er ook meerdere. Ik stort €1 om hem te openen en als ik daarna extra geld naar de spaarrekening overhevel kies ik diegene die op dat moments het hoogste percentage heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

.

[ Voor 99% gewijzigd door sanook op 22-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 15:06
Harbo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:54:
[...]
Aanvraag bij Klarna op 13 December gedaan en op 14 December deposito geopend.
Dat is mooi. Volgens Raisin is het bij een deel van de Klarna klanten mis gegaan. Ik weet niet hoe groot dat deel is. Maar vooralsnog staat mijn geld dus geblokkeerd en loop ik rente mis. Lijkt me wellicht nuttige info voor sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:59
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 20:43
rnrn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:44:
[...]

Dat is mooi. Volgens Raisin is het bij een deel van de Klarna klanten mis gegaan. Ik weet niet hoe groot dat deel is. Maar vooralsnog staat mijn geld dus geblokkeerd en loop ik rente mis. Lijkt me wellicht nuttige info voor sommigen.
Ik kan me hier ook bij aansluiten aanvraag gedaan op 18dec en geld staat al sinds die datum op de raisin rekening niets te doen. Gaat ook om een aanzienlijk bedrag dus loop rente mis.... Mailtje gestuurd naar raisin gisteren tot op heden nog geen antwoord gekregen? Tot nu toe geen al te beste ervaring met dit platform.

Strava Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Je had waarschijnlijk ook eerder OpenBank al kunnen bellen of je de nieuwe actierente kon krijgen. Zo ben ik begonnen met ik meen 2,00%. Later ging de Welkom Spaarrekening naar ik meen 2,25%, gebeld en toen kreeg ik de nieuwe rente. Weer later ging de rente naar 3,00%, wederom gebeld, en toen kreeg ik een volledig nieuwe Welkom Spaarrekening, die ook weer 6 maanden geldig was met dan 3,00%. En 2? maanden terug is de Welkom Spaarrekening naar 3,65% gegaan. Weer gebeld, en weer een volledig nieuwe rekening gekregen. Origineel ben ik klant sinds januari, maar door niet opletten bij registratie geen Welkom geopend. Uiteindelijk was het half februari voordat ik Welkom kon aanvragen. Die had dus in juli moeten verlopen. Maarja, intussen heb ik dus Welkom tot minimaal april ergens denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:59
sanook schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:49:
[...]

Je bent je bewust van de Spaanse erfbelasting?
Erg prettig dat je net dat deel waarvoor ik de mo-tags gebruik, eruit haalt 8)7 Dank daarvoor...
RobertMe schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:50:
[...]

Je had waarschijnlijk ook eerder OpenBank al kunnen bellen of je de nieuwe actierente kon krijgen. Zo ben ik begonnen met ik meen 2,00%. Later ging de Welkom Spaarrekening naar ik meen 2,25%, gebeld en toen kreeg ik de nieuwe rente. Weer later ging de rente naar 3,00%, wederom gebeld, en toen kreeg ik een volledig nieuwe Welkom Spaarrekening, die ook weer 6 maanden geldig was met dan 3,00%. En 2? maanden terug is de Welkom Spaarrekening naar 3,65% gegaan. Weer gebeld, en weer een volledig nieuwe rekening gekregen. Origineel ben ik klant sinds januari, maar door niet opletten bij registratie geen Welkom geopend. Uiteindelijk was het half februari voordat ik Welkom kon aanvragen. Die had dus in juli moeten verlopen. Maarja, intussen heb ik dus Welkom tot minimaal april ergens denk ik.
Ja dat was nu ook mijn insteek, maar lukte niet (eerder wel zoals je beschrijft). Misschien dus net te laat gebeld. Dit saldo heeft al op best een aantal rekeningen met actierente gestaan. Wil het nu even gewoon kunnen laten staan tegen een redelijk rentepercentage.

[ Voor 10% gewijzigd door marcelcee op 22-12-2023 13:59 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 143 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling