Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 08:43

sanook

_/-\o_

marcelcee schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:57:
[...]

Erg prettig dat je net dat deel waarvoor ik de mo-tags gebruik, eruit haalt 8)7 Dank daarvoor...
Aangepast *knip* en dat mag best met een beetje respect

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 22-12-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
sanook schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:21:
[...]

Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, ik vind het niet overzichtelijk om zoveel rekeningen te hebben als je ze niet gebruikt. Ik zou iig niet gaan spreiden maar alles op de rekening met de hoogste rente zetten.
Maar is voor mijzelf op dit moment niet van toepassing want overgrote deel zit in deposito's, dat levert toch net weer iets meer op dan vrij opneembaar. Wil hooguit 20-25k op vrij opneembaar hebben staan.
Als ik hooguit 20-25k vrij opneembaar wil hebben zou ik dat geld zeker ook spreiden over verschillende banken. Bij 1% renteverschil kost dat maximaal 125 euro per jaar. Dat heb ik graag over voor een grotere beschikbaarheid van mijn spaargeld op het moment dat ik het nodig heb en er problemen zijn.

@sanook "alles" is relatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 08:43

sanook

_/-\o_

.

[ Voor 107% gewijzigd door sanook op 22-12-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-07 14:51
Ik heb bij Advanzia overigens geen verlengingsaanbod meer gekregen voor na 31 dec. Heb er anderen ook niet over gehoord hier dus daar stoppen ze mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:50
rnrn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:44:
[...]

Dat is mooi. Volgens Raisin is het bij een deel van de Klarna klanten mis gegaan. Ik weet niet hoe groot dat deel is. Maar vooralsnog staat mijn geld dus geblokkeerd en loop ik rente mis. Lijkt me wellicht nuttige info voor sommigen.
Ik denk dat er vanuit Raisin wel compensatie zal komen.
Had ik eerder deze maand ook toen het openen van een spaarrekening bij Distingo erg lang (11 dagen geloof ik) duurde.
Dit kwam spontaan vanuit Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:10
enorm bedankt!

*knip* de rest kan via een TR :)

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 22-12-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 11:51
mpandroid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:26:
[...]
Ik denk dat er vanuit Raisin wel compensatie zal komen. Had ik eerder deze maand ook toen het openen van een spaarrekening bij Distingo erg lang (11 dagen geloof ik) duurde. Dit kwam spontaan vanuit Raisin.
Dank je. Raisin helpdesk gaf ook aan dat dat waarschijnlijk zou volgen. Probleem is nog wel dat de Klarna depositorente inmiddels al lang geen 4,17% meer is, en dat zal wel niet worden gecompenseerd verwacht ik. Maar even afwachten waar ze mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 11:48
Ik heb net een eerste boeking gedaan naar mijn raisin rekening. Ik ben het BIC nummer vergeten te vermelden. Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40
Laros88 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:15:
Ik heb bij Advanzia overigens geen verlengingsaanbod meer gekregen voor na 31 dec. Heb er anderen ook niet over gehoord hier dus daar stoppen ze mee?
Ik heb nog een bestaand aanbod tot 31 januari.. echter heb ik ook nog Consors 4% t/m 19 april.
Dus gebruik Advanzia niet.. wellicht dat ik nog een CEB als back up open

Daar loopt nog steeds de 3,55% voor 6 maanden actie?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

SuperCrisz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:30:
Ik heb net een eerste boeking gedaan naar mijn raisin rekening. Ik ben het BIC nummer vergeten te vermelden. Is dat een probleem?
Ik heb meerdere K's overgemaakt naar Raisin zonder enige BIC of SWIFT code. Gewoon naar het DE nummer .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-07 14:14
SuperCrisz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:30:
De BIC code moet je gebruiken buiten het SEPA gebied.

De SEPA-landen zijn alle landen binnen de EU, aangevuld met Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland, Monaco, Andorra, Vaticaanstad, het Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland) en San Marino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Iemand deze week nog een deposito geopend bij Raisin? (toevallig bij Progetto)

Ik heb de bevestiging vanuit Progetto gehad gedateerd op 20 dec, en bevestigd voor 4,2%
Normaliter heb ik de dag erna de bevestiging van Raisin zelf, en is deze als "lopend" zichtbaar in het Dashboard van Raisin. Echter nu heb ik nog steeds de bevestiging niet gehad van Raisin, en blijft het Dashboard zeuren over die verlaging als het niet op tijd afgerond is.

De bevestiging van Progetto is toch voldoende?
Kan ik er vanuit gaan dat Raisin gewoon achterloopt ivm kerst of zo?
Raisin moet toch volgende week dan netjes laten in gaan op 21e of 20e december?
Niet dat dit nu blijft hangen de komende 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57
Laros88 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:15:
Nope ook niet gehad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-07 15:26
[b]feddesman in "Het spaartopic - Deel 4"
Hoeveel vrij opneembare spaarrekeningen hebben jullie trouwens bij Raisin geopend? Alle 9 of maar een paar .
Ik had er 1 maar gebruik alleen CEB, Advanzia, Consors, Wise en TradeRepublic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efpee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-07 12:46
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:08:
Iemand deze week nog een deposito geopend bij Raisin? (toevallig bij Progetto)

Ik heb de bevestiging vanuit Progetto gehad gedateerd op 20 dec, en bevestigd voor 4,2%
Normaliter heb ik de dag erna de bevestiging van Raisin zelf, en is deze als "lopend" zichtbaar in het Dashboard van Raisin. Echter nu heb ik nog steeds de bevestiging niet gehad van Raisin, en blijft het Dashboard zeuren over die verlaging als het niet op tijd afgerond is.

De bevestiging van Progetto is toch voldoende?
Kan ik er vanuit gaan dat Raisin gewoon achterloopt ivm kerst of zo?
Raisin moet toch volgende week dan netjes laten in gaan op 21e of 20e december?
Niet dat dit nu blijft hangen de komende 5 dagen.
Bij mij is het fout gegaan bij een deposito van Rietumu van 3 jaar. Was 1 dag voordat verlaging rente inging in kannen en kruiken en door Raisin verstuurd naar Rietumu en toch het verlaagde percentage (3,26% ipv 4,45%) gebruikt bij afsluting. Ik heb Raisin een bericht gestuurd en wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 23:17
feddesman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:57:
Hoeveel vrij opneembare spaarrekeningen hebben jullie trouwens bij Raisin geopend? Alle 9 of maar een paar.
Ik heb er drie. Vorig jaar had ik een aflopend Raisin deposito toen ik op reis was. Via de huisbank overboeken naar een andere bank gaat dan niet. Daarom boekte ik het met de "slimme telefoon" (?) vorig jaar over naar de vrij opneembare Renault rekening. Mocht zich dit weer voordoen, dan kan ik nu kiezen uit drie banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:25:
[...]

Ik had er 1 maar gebruik alleen CEB, Advanzia, Consors, Wise en TradeRepublic.
Heb je hem dan ook niet meer? Jawel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
efpee schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:01:
[...]

Bij mij is het fout gegaan bij een deposito van Rietumu van 3 jaar. Was 1 dag voordat verlaging rente inging in kannen en kruiken en door Raisin verstuurd naar Rietumu en toch het verlaagde percentage (3,26% ipv 4,45%) gebruikt bij afsluting. Ik heb Raisin een bericht gestuurd en wacht nog op antwoord.
Dat is ook vervelend.

Ik heb dit ontvangen, dit is toch het document van Progetto? (zijn de belangrijkste stukjes uit het document)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftBIl7OnFKTwpBH2SqR9-wwAVzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prHUy9tuK1zfR5saYrjD5cgm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEOzMciiuqbQiEFY1oFeLS-_lgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F8cVUtpS32DSTE1VQ3bwsUMy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXDcgtzq8VDjylYxp5tTBbtJTZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CztPh3Aik6SyhGbYAaCu1vVT.png?f=fotoalbum_large

Hiermee heb ik toch recht op de 4,2% per 20 december of 21e? Ruim voor de 28e goedgekeurd us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 15:51
efpee schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:01:
[...]

Ai, dat is vervelend. Bij mij is het een aantal maanden terug ook fout gegaan met BFF (kreeg 3% ipv 4%). Raisin heeft toen pas na ongeveer 2 maanden op mijn bericht gereageerd, uiteindelijk wel netjes gecorrigeerd. Maar klantenservice van Raisin is een ramp als het mis gaat. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 22:53
Dit aanbod heb ik inderdaad ook gehad, 3,01%. Bij éérste keer openen met actie deelgenomen incl. Welkom rekening, daarom was verlengen met nieuwe Welkom rekening helaas niet mogelijk (3,65% was leuk geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:07
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:08:
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hiermee heb ik toch recht op de 4,2% per 20 december of 21e? Ruim voor de 28e goedgekeurd us
Volgens mij heb je helemaal niks? ;) Het enige dat je hebt is een document v.w.b. de aanvraag. Er is nog niks geopend of bevestigd door Progetto. Enige dat je hebt is het "originele" aanvraag document, en dat je een aanvraag doet voor 4,20% rente, en die aanvraag is ingediend op 20 december.
Als het goed is zul je dus wel de 4,20% rente krijgen (aanvraag was rond voordat aangepaste rente in ging), maar volgens mij heb je ook daarop geen garantie. En ik zo er zeer zeker niet vanuit gaan dat de openingsdatum 20 of 21 december is.

Loopt nu het hele plan met uitkeren in het weekend, en daardoor extra dagen binnen het deposito, in de soep? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:29:
[...]
Heb je hem dan ook niet meer? Jawel toch?
Opgezegd. Zal ze leren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ooit een Welkom spaarrekening geopend met 2,00%. Na een paar maanden gebeld en een nieuwe geopend met 2,25%.

Een paar maanden later hetzelfde riedeltje naar 3,00% meen ik en nu sinds een maand op 3,65%. Er zitten een paar zeer meewerkende medewerkers, je moet wellicht niet de juiste treffen. Het zal niet zozeer aan het bedrag ter waarde van de DGS liggen. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
leeg

[ Voor 99% gewijzigd door Juan op 23-12-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
RobertMe schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:09:
[...]

[...]

Volgens mij heb je helemaal niks? ;) Het enige dat je hebt is een document v.w.b. de aanvraag. Er is nog niks geopend of bevestigd door Progetto. Enige dat je hebt is het "originele" aanvraag document, en dat je een aanvraag doet voor 4,20% rente, en die aanvraag is ingediend op 20 december.
Als het goed is zul je dus wel de 4,20% rente krijgen (aanvraag was rond voordat aangepaste rente in ging), maar volgens mij heb je ook daarop geen garantie. En ik zo er zeer zeker niet vanuit gaan dat de openingsdatum 20 of 21 december is.

Loopt nu het hele plan met uitkeren in het weekend, en daardoor extra dagen binnen het deposito, in de soep? :P
Er staat toch accord voor 4,2%?

https://tweakers.net/i/4w...Q3bwsUMy.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 22-12-2023 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:22:
[...]

Er staat toch accord voor 4,2%?
Er staat ook "Aanvraag voor een deposito" ;) Er zijn ook formele contract documenten, en dat is dit zeer zeker niet.

Ik gok, dat rentetarief aanvraag en rentetarief akkoord staan voor de rente op het moment dat het deposito is aangevraagd (dus door de klant op de website / in de app), en akkoord voor het moment dat de aanvraag is goedgekeurd door Raisin (/is doorgezet door Raisin). Of wat "for approval" impliceert (Engelse tekst is altijd leidend, Nederlands slechts ter vertaling en heeft juridisch geen waarde) "gaan julle, Progetto, akkoord met 4,20%?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
En ja hoor, vrijdag 22 december na het werk en je ziet dat er salaris is bijgeschreven.
Zaterdag 23, zondag 24: banken gesloten, weekend.
Maandag 25, dinsdag 26: banken gesloten, feestdagen.
Daar gaan we dus weer, vier dagen renteverlies :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:30:
[...]

Ik heb nog een bestaand aanbod tot 31 januari.. echter heb ik ook nog Consors 4% t/m 19 april.
Dus gebruik Advanzia niet.. wellicht dat ik nog een CEB als back up open

Daar loopt nog steeds de 3,55% voor 6 maanden actie?
Ga je Consors niet verlengen? Ik tagde je gisteren nog, wellicht dat we wel gewoon 4% krijgen in de verlenging. De moeite van het navragen waard, nietwaar?

En Advanzia geeft meer dan CEB. Mijn reserverekening met een noodpotje. Maar ik zoek een voordelig obligatiefonds om daar mijn noodpotje van te maken (buiten de peildatumarbitragetijd). Tips zijn welkom!

Bai Europa (Portugal) is een goed alternatief voor Progetto? 4,2% 1 jaar. Ok, je moet 10% bronbelasting verrekenen, maar dat lijkt me geen probleem. Eerder een nieuwe ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 22-12-2023 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:46:En ja hoor, vrijdag 22 december na het werk en je ziet dat er salaris is bijgeschreven.
Ik had mijn uitkering de 20e al binnen.
Tijdelijk parkeren op een spaarrekening bij je huisbankier is wellicht ook een oplossing.
Meestal snel te openen en over te boeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Harry720A op 23-12-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Harry720A schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:00:
[...]
Ik had mijn uitkering de 20e al binnen.
Tijdelijk parkeren op een spaarrekening bij je huisbankier is wellicht ook een oplossing.
Mazzelkont! :-)

Je hebt nog gelijk ook, en ik heb zelfs nog een spaarrekening bij mijn huisbank. Met IP. Dus daar ff vier dagen 1,7%. Moet ik nou blij zijn? Gaat Rabo denken dat ik ze leuk vind?

[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 23-12-2023 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
RobertMe schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:28:
[...]

Er staat ook "Aanvraag voor een deposito" ;) Er zijn ook formele contract documenten, en dat is dit zeer zeker niet.

Ik gok, dat rentetarief aanvraag en rentetarief akkoord staan voor de rente op het moment dat het deposito is aangevraagd (dus door de klant op de website / in de app), en akkoord voor het moment dat de aanvraag is goedgekeurd door Raisin (/is doorgezet door Raisin). Of wat "for approval" impliceert (Engelse tekst is altijd leidend, Nederlands slechts ter vertaling en heeft juridisch geen waarde) "gaan julle, Progetto, akkoord met 4,20%?".
Er staat ook dit bij de transacties van Raisin.. normaliter duurt het ook niet zo lang
Ik heb ook nog niet eerder gezien, dat een dergelijke transactie regel ongedaan gemaakt word.
Ook daar staat 4,2%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEq0WJQHksqBIYC86H1p0KVh2TU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MFWmwD3nnH83vPWoVVhI9x6J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:46:
En ja hoor, vrijdag 22 december na het werk en je ziet dat er salaris is bijgeschreven.
Ik zet het bij LPB.

Wise zou ook kunnen maar ik weet niet zeker of dat werkt in weekenden/feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Wise is IP (Belgisch IBAN) echter heeft geen nut, aangezien er geen eik moment is het weekend

Dit is op werkdagen voor 7 uur in de ochtend. Dus je kan 24/7 storten, maar word pas gemuteerd op de 27e.. dus nog steeds rente verlies.

Kan je beter op LPB zetten als je dat hebt.

Maar bij de meeste werkgevers krijg je dec geld wat eerder.
Zowel ik als de vrouw hebben het op 20e al ontvangen, dus tijd genoeg om rentedragend te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Juan op 23-12-2023 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ja en? Als je het salaris komende week kreeg uitbetaald had je misschien nog wel meer (dagen) renteverlies gehad ;) Jou werkgever zal immers geen rente betalen over de dagen dat je al gewerkt hebt maar nog geen salaris hebt ontvangen.
Je kunt het dus ook positief bekijken, i.p.v. negatief, je hebt nu de mogelijkheid om een paar dagen extra rente te ontvangen over geld dat je eigenlijk nog niet had "moeten" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:19
Ik heb via Raisin mijn prive gelden in deposito's geplaatst.

Daarnaast heb ik nog een zakelijke rekening waar ik wat mee wil/moet doen. Bij Raisin kan je geen zakelijke (ZZP) account aanmaken.

Zijn er andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Stillekracht schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:40:
Ik heb via Raisin mijn prive gelden in deposito's geplaatst.

Daarnaast heb ik nog een zakelijke rekening waar ik wat mee wil/moet doen. Bij Raisin kan je geen zakelijke (ZZP) account aanmaken.

Zijn er andere opties?
Zelf geen ervaring mee maar Garanti bank heeft (volgens mij gratis) zakelijke spaarrekeningen en depositos https://garantibank.nl/zakelijk
Of misschien Wise Zakelijk en dan Interest maar dat is dan geen deposito

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dramaqueen much? Over hoeveel geld gaat het nou daadwerkelijk? Een euro? 2? En "daar gaan we dus weer"? Hoe vaak ben je al tegen deze situatie aangelopen van 4 niet-bankdagen achter elkaar precies de dag nadat je salaris was uitgekeerd?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:02
Novax schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:58:
[...]

Zelf geen ervaring mee maar Garanti bank heeft (volgens mij gratis) zakelijke spaarrekeningen en depositos https://garantibank.nl/zakelijk
Of misschien Wise Zakelijk en dan Interest maar dat is dan geen deposito
Garantibank is inderdaad een goede gratis optie. Alleen een hele papierwinkel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Oei oei. En nu heb je 0,40 euro misgelopen?

Wat een drama is het toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31
BFmango schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:13:
[...]
Oei oei. En nu heb je 0,40 euro misgelopen?

Wat een drama is het toch.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
feddesman schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:24:
[...]

Oftewel: blij zijn met die 1,70% rente bij de huisbank doordat toevallig de baas eens een keer eerder het salaris heeft betaald. I.p.v. negatief zijn over dat het salaris op vrijdagmiddag/avond binnen komt en niet meer naar de bank over gemaakt kan worden.
Oftewel: niet klagen over die 40 cent rente omdat het er ook 80 hadden kunnen zijn. Maar blij zijn met die 40 cent rente want dat hadden er 0 "moeten" zijn (aardigheidje van de baas om het salaris voor kerst over te maken. Maar daar is geen verplichting toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:29:
[...]
Oftewel: niet klagen over die 40 cent rente omdat het er ook 80 hadden kunnen zijn. Maar blij zijn met die 40 cent rente want dat hadden er 0 "moeten" zijn (aardigheidje van de baas om het salaris voor kerst over te maken. Maar daar is geen verplichting toe).
Precies, bij ieder toiletbezoek maar achterom blijven kijken gaat niet helpen als je moeite hebt met afscheid nemen.
Bovendien, die 40 of 80 cent kan nog wel eens minder zijn als de belasting is langs geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Harry720A op 23-12-2023 15:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Je hebt nog veel meer rente misgelopen. Je baas heeft namelijk al die dagen dat jij aan het werken was wel rente gekregen op je salaris want dat stond al op zijn rekening en jij krijgt maar 1x per maand salaris. Was dan ZZP-er geworden vang je iedere dag geld waar je rente op kan vangen. Hoop niet dat je nu met een waardeloos gevoel na de kerstvakantie aan het werk gaat bij die zakkenvuller van een werkgever. :+ Waar maak je je druk om? Geniet van de kleine dingen in het leven en maak je om de kleine 'problemen" niet druk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:07
Even een vraag. Iemand ervaring met Garantibank? Goede/slechte ervaringen? Snelheid van overboeking? Andere belangrijke weetjes? Voordeel daar lijkt dat ze allerzins redelijke rentes hebben voor korte 3-9 mnd deposito's en het nl dgs (maar dat is puur persoonlijk uiteraard).

Volgens mij zijn er hier genoeg ervaringsdeskundigen.
Weet een van jullie of zij rente aankondigingen van te voren doen? Zoals bijv. bij leaseplanbank....

Dank met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

Dit!

En áls het eerder was uitbetaald dan had ik het al doorgezet naar Consors.

Nu de rente significant hoger is dan de 0% van twee jaar geleden zet ik alles gewoon graag snel naar rentedragend. Ben blij met de tip om het instant door te zetten naar mijn huisbankspaarrekening. Dank daarvoor. Begrijp nu ook meteen waarom sommigen gebruik maken van LPB: instant payments.

En met het is weer zover verwees ik naar een afgelopen deposito dat laatst 1 dag te laat werd vrijgegeven, ook op vrijdag namiddag. Wat anders dan renteverlies is renteverlies?

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 23-12-2023 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar hoe gaat dat dan bij Frankenstein in de praktijk?

Jij staat voor de kassa in de supermarkt geld van je spaarrekening op de cent nauwkeurig over te maken naar je betaalrekening, zodat je geen cent rente verlies hebt? Hoop dat je dan niet voor me in de rij staat ;)

Kijk als je een deposito hebt die vrijvalt van een aantal 10 tallen k's snap ik dat je (een beetje) baalt als daar een paar dagen tussen zit. Maar je salaris die 3 dagen eerder komt en dus niet meteen de maximale rente pakt, snap ik wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Barrycade schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:36:
Maar hoe gaat dat dan bij Frankenstein in de praktijk?

Jij staat voor de kassa in de supermarkt geld van je spaarrekening op de cent nauwkeurig over te maken naar je betaalrekening, zodat je geen cent rente verlies hebt? Hoop dat je dan niet voor me in de rij staat ;)

Kijk als je een deposito hebt die vrijvalt van een aantal 10 tallen k's snap ik dat je (een beetje) baalt als daar een paar dagen tussen zit. Maar je salaris die 3 dagen eerder komt en dus niet meteen de maximale rente pakt, snap ik wat minder.
mischien heeft hij wel een salaris van een aantal 10 tallen k’s😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
feddesman schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:48:
[...]
mischien heeft hij wel een salaris van een aantal 10 tallen k’s😛
En zo niet dan ben ik een krent :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Barrycade schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:36:Jij staat voor de kassa in de supermarkt geld van je spaarrekening op de cent nauwkeurig over te maken naar je betaalrekening, zodat je geen cent rente verlies hebt? Hoop dat je dan niet voor me in de rij staat ;)
Zo doe ik het wel. Jij merkt daar niks van, omdat ik een script heb geschreven dat dat automatisch doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Frankenstein schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:12:
[...]

Zo doe ik het wel. Jij merkt daar niks van, omdat ik een script heb geschreven dat dat automatisch doet. ;)
Dat heb je bij Rabo ook met slimme overboekingen automatisch x aanvullen als saldo onder x bedrag komt.Werkt 99% correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Frankenstein schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:09:
[...]

En zo niet dan ben ik een krent :*)
Dacht al zoiets. Maar via je grootbank kan dat wel automatisch idd. Maar hoe doe je dat dan met Consors bijvoorbeeld?

Maar ach laat maar.
Ben ook wel van de centen, maar deze optimalisatie gaat mij wat te ver.

Mijn salaris bij de start kan zeg paar dubbeltjes per dag opleveren (als ik een vrij opneembare spaarrekening zou hebben met 4%) maar bij mij komt de hypotheek en andere vasten kosten 2-4 dagen later. Dan ga ik niet voor die euro en wat dubbeltjes die ik theoretisch misloop een heel overmaakfeest opstarten.

Er wordt wel automatisch afgeroomd, dus na de vaste lasten gaat alles boven een drempel naar de spaar. En als ik tijd en zin heb naar een rekening met meer rente of naar de beleggingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Ja, of je hangt gewoon niet de drama queen uit. Komop man 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 17:58
Frankenstein schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:12:
[...]

Als je dan zo’n krent bent, kun je beter met credit card betalen.
Dan hoef je pas na max 1 maand te betalen :)
Wel effe supermarkt zoeken die credit card accepteert…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

appie39 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:29:
[...]

Als je dan zo’n krent bent, kun je beter met credit card betalen.
Dan hoef je pas na max 1 maand te betalen :)
Wel effe supermarkt zoeken die credit card accepteert…
Met een creditcard Revolut opladen, van Revolut nar de grootbank en je kan ook je beschuitjes pinnen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:52:
Alleen is TradeRepublic noch Citibank een notaris.
Is niet waar het om draait. Het artikel van kennisnet neemt de notaris als voorbeeld omdat dat de meest voorkomende derdengeldenrekening is. De bepaling waar het om draait is dat de derdengeldenrekening niet op jouw naam staat. Lees maar na. Dat argument geldt net zo goed voor de derdengeldenrekening van TR. Dit werd ook door meerdere medewerkers van de Belastingdienst zo bevestigd, zie VRH topic.

Inmiddels is dit weer achterhaald door nieuwe wetgeving maar onder de oude wetgeving was het geen spaargeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Pistachenootje op 24-12-2023 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Hendriks1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:16:
Even een vraag. Iemand ervaring met Garantibank? Goede/slechte ervaringen? Snelheid van overboeking? Andere belangrijke weetjes? Voordeel daar lijkt dat ze allerzins redelijke rentes hebben voor korte 3-9 mnd deposito's en het nl dgs (maar dat is puur persoonlijk uiteraard).

Weet een van jullie of zij rente aankondigingen van te voren doen? Zoals bijv. bij leaseplanbank....

*knip* heb een beetje geduld aub

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 25-12-2023 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hendriks1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:16:

Zit nu ca. 3 maanden bij Garantibank, tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.
Overboekingen op werkdagen in de ochtend overgemaakt in de middag op rekening (ING-Garantie en Garantie-ING), dus geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
TvanW schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:17:
[...]

Zit nu ca. 3 maanden bij Garantibank, tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.
Overboekingen op werkdagen in de ochtend overgemaakt in de middag op rekening (ING-Garantie en Garantie-ING), dus geen IP.
Dankje voor je reactie @TvanW
Waar ik ook benieuwd naar ben, geven zij, net zoals bij leaseplanbank bijv een seintje 1 dag voor de rente verhoogd/verlaagd wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Niets aan te doen, gewoon verder gaan met leven.

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 24-12-2023 08:34 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hendriks1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:25:
[...]

Dankje voor je reactie @TvanW
Waar ik ook benieuwd naar ben, geven zij, net zoals bij leaseplanbank bijv een seintje 1 dag voor de rente verhoogd/verlaagd wordt?
Geen idee, maar je kan dat toch zelf vastleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 01:50
*knip* Integraal kopiëren van een artikel zonder bronvermelding is niet gewenst

[ Voor 95% gewijzigd door Zr40 op 24-12-2023 12:04 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobertMe
Micky83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:42:
Die mooie 5,25% rente werd bijna een verlies van 100%. Het is dat het depositogarantiestelsel hen redde.
Oftewel: het valnet werkt perfect. En iedereen kan zijn eigen keuzes maken en velen blijven ook weg uit bv Italië of Spanje. En zo zitten er ook in dit topic die niet bij Klarna sparen omwille van het ethische aspect. En zo zitten er ook voldoende spaarders in dit topic die uberhaupt alleen in Nederland willen sparen.

En owja, als je schaamteloos zo'n lap tekst kopieert, het is dan wel zo netjes om er een linkje / bronvermelding bij te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 10:23
Bla bla bla....de DGS was hun redding.....bla bla bla....buitenlandse banken zijn boe/slecht/eng.....

Oppervlakkige moraal van het verhaal: buitenlandse banken zijn eng, wees een dief van je eigen portemonnee en laat je geld bij de grootbank achteruit gaan in waarde (verwacht inflatiecijfer voor 2024 is 2,6%).

Het echte Moraal van het verhaal: parkeer je geld op een plek waar DGS op van toepassing is. Oh ja, dit kan prima in het buitenland en tegen een veel hogere rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 18:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een spaarbank uit IJsland waar je maar liefst 5,25% spaarrente kreeg. Geweldig! En jaloersmakend.
Zo bijzonder hoog was die rente anders niet, want bij menige Nederlandse grootbank kreeg je destijds een rentepercentage in dezelfde orde bij een spaardeposito van een jaar.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Heel verhaal over risicos bij sparen in het buitenland, slechts één voorbeeld waar het mis ging van 15 jaar geleden.
En één heel klein regeltje dat het DGS hier dus goed heeft gewerkt en er helemaal geen verlies was.

Kijk je vervolgens verder:
1Vermogensbeheer is een eigentijdse beleggingsonderneming
Dit is geen onderbouwd verhaal, dit is reclame.
Sparen in het buitenland is eng, kom beleggen.

[ Voor 66% gewijzigd door Zr40 op 24-12-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 17:58

Via Raisin staat het zo bij een Portugese of Italiaanse bank waar u nog nooit van gehoord hebt.
Hij heeft er waarschijnlijk nooit van gehoord, omdat de banken niet in het nieuws komen vanwege fraude/witwassen/failliet, etc.
Hoe noemt hij Chinese banken?

Hij ziet zeker te weinig geld binnenkomen, dan ga je domme dingen roepen.
En sommigen nemen het ook nog voor waarheid aan en posten het op Tweakers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:02
Verwachten jullie dat Nordax CKV gaat volgen met het rentepercentage? Ik ben van plan om dan over te stappen, want CKV betaalt ook rente maandelijks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 20:49
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:51:
[...]

Oftewel: het valnet werkt perfect. En iedereen kan zijn eigen keuzes maken en velen blijven ook weg uit bv Italië of Spanje. En zo zitten er ook in dit topic die niet bij Klarna sparen omwille van het ethische aspect. En zo zitten er ook voldoende spaarders in dit topic die uberhaupt alleen in Nederland willen sparen.

En owja, als je schaamteloos zo'n lap tekst kopieert, het is dan wel zo netjes om er een linkje / bronvermelding bij te doen.
Deze dus
code:
1
https://1vermogensbeheer.nl/publicatie.php?id=hebzucht-komt-voor-de-val

Mijn conclusie: DGS werkt prima, toezicht op de bank heeft gefaald.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
handoff schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:37:
Verwachten jullie dat Nordax CKV gaat volgen met het rentepercentage? Ik ben van plan om dan over te stappen, want CKV betaalt ook rente maandelijks uit.
Kans bestaat natuurlijk (/is op basis van recente geschiedenis groot). Maar dan nog, bij 100k aan spaargeld gaat het om iets meer dan 230 euro (uit mijn hoofd 0,23-procentpunt verschil? En dan nog rente op rente dat een klein voordeeltje bij CKV is). Dat is dus niet perse heel veel verschil.

* RobertMe heeft bij Raisin vrij opneembaar nog steeds ~10k bij Renault staan. Die geven nog steeds maar 2,90% rente, en vind het het ook nog niet perse waard om over te stappen. En gaat dan om ~€60 op jaarbasis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Pistachenootje schreef op zondag 24 december 2023 @ 01:07:
[...]

Is niet waar het om draait. Het artikel van kennisnet neemt de notaris als voorbeeld omdat dat de meest voorkomende derdengeldenrekening is. De bepaling waar het om draait is dat de derdengeldenrekening niet op jouw naam staat. Lees maar na. Dat argument geldt net zo goed voor de derdengeldenrekening van TR. Dit werd ook door meerdere medewerkers van de Belastingdienst zo bevestigd, zie VRH topic.

Inmiddels is dit weer achterhaald door nieuwe wetgeving maar onder de oude wetgeving was het geen spaargeld.
Je leest wat je wilt lezen.

Het artikel gaat nota bene specifiek over ‘derdengeldrekening bij een notaris’. Ik lees nergens dat dit slechts een voorbeeld is dat je door kunt trekken naar andere situaties. De BD geeft aan dat de notaris weliswaar rekeninghouder is aldus de WFT, maar dat dit wordt gecorrigeerd en wordt geacht te zijn de daadwerkelijk belanghebbende. Een saldo op een derdengeldrekening bij de notaris is dus geen vordering maar banktegoed voor de Inkomstenbelasting. Dat jij het vervolgens doortrekt naar jouw TR rekening wordt nergens aangegeven maar is een eigen interpretatie van de tekst die ik niet kan volgen. En het is link om de Belastingtelefoon op te bellen en zondermeer van dit advies uit te gaan (of nog erger: de uitkomst van de telefoongesprekken van anderen voor waar aan te nemen): het is maar net hoe de vraag gesteld wordt.

Kort en goed: wat is de kans dat de Belastingdienst het TR banksaldo als vordering aanslaat voor de IB? Antwoord: minimaal, aangezien er eerst controle moet volgen maar de redenatie die hier steeds terugkomt dat een saldo bij TR per definitie een banktegoed is, blijkt vooralsnog nergens uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
RoCoStr schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:54:
Bla bla bla....de DGS was hun redding.....bla bla bla....buitenlandse banken zijn boe/slecht/eng.....

Oppervlakkige moraal van het verhaal: buitenlandse banken zijn eng, wees een dief van je eigen portemonnee en laat je geld bij de grootbank achteruit gaan in waarde (verwacht inflatiecijfer voor 2024 is 2,6%).

Het echte Moraal van het verhaal: parkeer je geld op een plek waar DGS op van toepassing is. Oh ja, dit kan prima in het buitenland en tegen een veel hogere rente.
Blablabla buitenlandse banken zijn slecht enz... Maar even vergeten dat Nederlandse banken ook door de overheid gered zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Veel Nederlanders helaas wel. Tienduizenden gaan in galop richting de steen die hen in 2008 ook fataal werd. ....
Hoe kan iemand die overleden is zich een 2de keer aan een steen stoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RenaldoN schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:27:
[...]

Blablabla buitenlandse banken zijn slecht enz... Maar even vergeten dat Nederlandse banken ook door de overheid gered zijn.
DSB niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
aawe mwan schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:59:
[...]

Zo bijzonder hoog was die rente anders niet, want bij menige Nederlandse grootbank kreeg je destijds een rentepercentage in dezelfde orde bij een spaardeposito van een jaar.
Nou nee. Ik werkte ik die tijd bij ING en aan die rente konden wij niet tippen. Wij zagen bakken met geld toen vertrekken.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 24-12-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RoCoStr schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:54:

Verwachte rente gaat dan ook naar beneden......gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
TvanW schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:59:
[...]

Geen idee, maar je kan dat toch zelf vastleggen.
Ik vraag dit vooral omdat je tot 1 april nog een nieuwe klanten rente hebt a 3.6% bij Garantibank, dus dat is nu (nog) iets meer dan op de korte deposito's. Op het moment dat zij die gedurende je dichter bij die deadline komt verlagen en er is bijv. net als bij leaseplanbank een vooraankondiging is, dan zou je natuurlijk op dat moment nog kunnen beslissen om een (korte)deposito te nemen en dus vast te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 13:07

Er kwamen op dit bericht best wel een aantal antwoorden in de zin van: "drama queen", "waar maak je je druk om", "het gaat maar om een paar centen"...

Ik ben het wel met meneer Frankenstein eens, niet om de paar gemiste euro's per jaar, als wel het feit dat de banken 'dicht' zijn.
Ik bedoel, 50 jaar geleden liepen 'we' op de maan, over 20 minuten kan (in principe) de halve wereldbevolking uitgeroeid zijn, we leven in een 24u wereld economie: waarom zijn de banken dicht in het weekend en op feestdagen ---> zetten ze hun 'computers' uit vrijdagmiddag?

Ik stelde de vraag aan de website van het internet en kwam dit al wat oudere artikel tegen.

Uit het artikel: "In onze 24-uurs economie verwachten we dat alles constant doorgaat, dus ook het betalingsverkeer moet in de nacht en het weekend gewoon doorlopen. De reden dat dit niet gebeurt, is grotendeels te vinden in Zuid-Europa. De banken daar vinden dat de nachten en de weekenden rustmomenten zijn; er hoeft dan niet gewerkt te worden. Omdat binnen de Europese Centrale Bank deze afspraak is overgenomen, gelden deze regels nu voor alle nationale banken, dus ook De Nederlandsche Bank. Tja, en ligt deze bank stil, dan kunnen ook de andere banken in Nederland helaas niets!".

Bullshit (ik heb zojuist een cent overgemaakt tussen twee -Nederlandse- banken die IP ondersteunen, en die trandactie is 10 seconden later volledig afgehandeld)...

Dus het kan wel, real time, in het weekend (en ik schat in morgen dus ook).
Gistermorgen heb ik een euro overgemaakt van mijn grootbank (IP ondersteunend) naar een Nederlandse spaarrekening (niet IP ondersteunend); die euro 'zweeft' nog steeds ergens rond (waarschijnlijk tot woensdagmorgen).

Waar is die ene euro, wie heeft die op dit moment in bezit (wie trekt er rente van)?

Dat 'de gewone Nederlander', trouw aan zijn/haar grootbank, genaaid worden waar hij/zij bijstaat (wat rentepercentages betreft) moge duidelijk zijn; wat is de reden dat niet alle betalingsverkeer in NL IP is (niet alle banken eraan mee doen)?
Moeten banken 'om van die software gebruik te kunnen maken' licentie kosten betalen aan een derde partij (die ze zich willen besparen)?

Duzzz, omdat IP betalingen binnen NL ook werken in het weekend (zoals ik zonet heb getest), en daarbij dus niet afhankelijk zijn van de ECB (zoals in bovenstaand artikel wordt gesuggereerd), hoe moeilijk (technisch gezien) kan het dan zijn om alle betalingen (zeg, binnen Europa) real time te laten verlopen (met ingebouwde veiligheidsmechnismen die we nu ook al kennen)?

Ik kan mijn achterdocht niet ontkennen (hoe zou dat nou komen in 'deze wereld', maar dat terzijde) omtrent 'dat er toch op een bepaald niveau (banken? politiek? of verstrengelde belangen tussen de twee), IP betalingen (nationaal en internationaal/Europa breed) expres worden tegen gehouden, omdat er toch wel lekker aan te verdienen valt.

Ik ben niet echt van de complot theorieën, in het algemeen; iemand die mij andere inzichten kan verschaffen, ik sta er open voor?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MotorBeast schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:35:
[...]

Nou nee. Ik werkte ik die tijd bij ING en aan die rente konden wij niet tippen. Wij zagen bakken met geld toen vertrekken.
Ik kan mij herinneren dat ik icesave niet interessant vond omdat de crediteurope met NL dgs, dezelfde rente bood. 6% voor 1 jaar kan ik mij herinneren.

Maar dat is idd geen grootbank.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 24-12-2023 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Goh had je nog wat aluminium folie over na het kerstdiner bereiden?

Je kan gewoon bij IP banken blijven, betaal je 2-3 euro per maand per rekening voor en door wat minder rente. Uit die kosten worden de overmaak verliezen betaald en die helpdesk die standby op zijn minst staat ook op kerstavond.
Of je gaat naar een "gratis" bank met wat meer rente en betaald via je rente verlies en staat je geld ergens op een tussen rekening.

De zon is de laatste dagen niet echt goed te zien, maar die gaat voor niets op, de rest betaal je voor, zichtbaar of onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@mpsyn vanaf volgend jaar wordt IP verplicht voor alle banken in de SEPA regio. En dit tegen dezelfde kosten als SEPA overboekingen (dus in principe gratis (voor consumenten, zakelijk zijn boekingen nog wel eens betaald)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hendriks1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:52:
[...]

Ik vraag dit vooral omdat je tot 1 april nog een nieuwe klanten rente hebt a 3.6% bij Garantibank, dus dat is nu (nog) iets meer dan op de korte deposito's. Op het moment dat zij die gedurende je dichter bij die deadline komtverlagen en er is bijv. net als bij leaseplanbank een vooraankondiging, dan zou je natuurlijk op dat moment nog kunnen beslissen om een (korte)deposito te nemen en dus vast te zetten...
Let op, die actierente loopt tot 1 april. Het is geen "wordt klant voor 1 april en krijg X periode een actierente" (zoals bij Advanzia, Consors, OpenBank, CEB, ...). Elke dag langer die je wacht gaat dus af van de periode dat je uberhaupt de actierente krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
mpsyn schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:56:
[...]

Bullshit (ik heb zojuist een cent overgemaakt tussen twee -Nederlandse- banken die IP ondersteunen, en die trandactie is 10 seconden later volledig afgehandeld)...

Dus het kan wel, real time, in het weekend (en ik schat in morgen dus ook).
Gistermorgen heb ik een euro overgemaakt van mijn grootbank (IP ondersteunend) naar een Nederlandse spaarrekening (niet IP ondersteunend); die euro 'zweeft' nog steeds ergens rond (waarschijnlijk tot woensdagmorgen).

Waar is die ene euro, wie heeft die op dit moment in bezit (wie trekt er rente van)?

Ik kan mijn achterdocht niet ontkennen (hoe zou dat nou komen in 'deze wereld', maar dat terzijde) omtrent 'dat er toch op een bepaald niveau (banken? politiek? of verstrengelde belangen tussen de twee), IP betalingen (nationaal en internationaal/Europa breed) expres worden tegen gehouden, omdat er toch wel lekker aan te verdienen valt.

Ik ben niet echt van de complot theorieën, in het algemeen; iemand die mij andere inzichten kan verschaffen, ik sta er open voor?!
Ik meen een artikel gelezen te hebben over de invoer van IP, en daaruit bleek dat IP niet ‘echt IP’ is, dwz dat er altijd een vereffening plaats vindt tussen de twee banken op een later moment, alleen de af- en bijschrijving wordt (IP) alvast verwerkt tussen de twee rekeningen. Merk je als klant niets van.

Wat ik vermoed/mij afvraag is of er limieten zitten aan die tussenrekening. Even doemscenario: in het weekend lekt uit dat ING bank op omvallen staat. Als gevolg trekken alle spaarkaarten direct hun tegoeden weg naar een andere bank, dat kan via IP tenslotte. Tussen de nieuwe bank en ING ontstaat een enorm verrekenbaar saldo, die de nieuwe bank als vordering heeft op ING. Vindt de nieuwe bank niet zo leuk. Ik vermoed daarom dat IP wat meer omhanden heeft dan simpelweg de technische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:09:
[...]

Let op, die actierente loopt tot 1 april. Het is geen "wordt klant voor 1 april en krijg X periode een actierente" (zoals bij Advanzia, Consors, OpenBank, CEB, ...). Elke dag langer die je wacht gaat dus af van de periode dat je uberhaupt de actierente krijgt.
@RobertMe I know, het is slechts ruim 3 mnd...wel zijn de korte deposito's 1 jaar en korter, voor Nederlandse begrippen redelijk goed. Vandaar mijn vraag of iemand weet of ze een rente-verandering van te voren aankondigen. Lijkt er toch op dat niet zoveel mensen daar zitten, danwel het weten.
Ik weet bijv. bij Ceb dan gooien ze in één keer zonder aankondiging om middernacht de rente omhoog/omlaag.
Bij Lpb krijg je een vooraankondiging. Bij de meeste "raisin gerelateerde banken" ook, volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:15:
[...]

Ik meen een artikel gelezen te hebben over de invoer van IP, en daaruit bleek dat IP niet ‘echt IP’ is, dwz dat er altijd een vereffening plaats vindt tussen de twee banken op een later moment, alleen de af- en bijschrijving wordt (IP) alvast verwerkt tussen de twee rekeningen. Merk je als klant niets van.

Wat ik vermoed/mij afvraag is of er limieten zitten aan die tussenrekening. Even doemscenario: in het weekend lekt uit dat ING bank op omvallen staat. Als gevolg trekken alle spaarkaarten direct hun tegoeden weg naar een andere bank, dat kan via IP tenslotte. Tussen de nieuwe bank en ING ontstaat een enorm verrekenbaar saldo, die de nieuwe bank als vordering heeft op ING. Vindt de nieuwe bank niet zo leuk. Ik vermoed daarom dat IP wat meer omhanden heeft dan simpelweg de technische oplossing.
"Dat" is iets wat sowieso vaker gebeurd. Er is een bepaalde settlement periode waarin het bedrag echt "wordt over gemaakt" en dat kan theoretisch nog altijd mislukken. OpenBank laat dit ook bij elke transactie zien (wat echt verschrikkelijk is). Zij werken ook echt met een reservering / aangemaakt overboeking en een (uitgevoerde) transactie. Zowel twee "blokjes" / "lijstjes" op het rekeningoverzicht, als gesplitste totalen "Saldo" dat ze overal weergeven, en "Beschikbaar" dat alleen op het rekeningoverzicht staat. Op het moment dat je bv 10 euro overmaakt van of naar de OpenBank rekening dan staat er bij "reservering" die +10 of -10, is "Beschikbaar" bijgewerkt, maar "Saldo" is nog het oude bedrag. Pas dagen later verschuift die transactie naar transacties en "matcht" "Saldo" weer met "Beschikbaar" (tenzij je uiteraard nog andere "reserveringen" hebt). En dit geldt zowel voor ouderwetse (trage) SEPA transacties als voor IP. Als ik in het weekend (/geen bankdag) geld over maak van mijn Nederlandse grootbank naar OpenBank dan gaat dat via IP, maar de transactie blijft staan bij "Reservering". En pas op maandag (/eerste bankdag) zal die bij transacties komen te staan. En de datum staat dan ook op de maandag als ik mij niet vergis (en de rente telt dus ook pas vanaf dan? :X).

Zelfde geldt overigens ook voor aandelen. Waarmee was dat, dat hele GameStop verhaal meen ik?, dat een broker de handel in die aandelen stopte omdat ze niet "vertrouwde" dat de aandelen allemaal verhandeld konden worden (lees: iedereen met het geld en/of aandelen over de brug zou komen). In principe is verhandelen van aandelen dus ook real time en is een transactie meteen definitief. Maar ook daar zitten nog schakels tussen op de achtergrond die alsnog de transactie kunnen "voorkomen" waarna de boel wordt teruggedraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:18:
... Vandaar mijn vraag of iemand weet of ze een rente-verandering van te voren aankondigen. Lijkt er toch op dat niet zoveel mensen daar zitten, danwel het weten.
Ik moest het even opzoeken op het forum van spaarinformatie. Daar zijn onderwerpen over de verschillende banken met draadjes over de rentewijzigingen. Aan de hand van de datum van het eerste berichtje en de rentewijzigingen kan je het antwoord op je vraag vinden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:28:
[...]

Zelfde geldt overigens ook voor aandelen. Waarmee was dat, dat hele GameStop verhaal meen ik?, dat een broker de handel in die aandelen stopte omdat ze niet "vertrouwde" dat de aandelen allemaal verhandeld konden worden (lees: iedereen met het geld en/of aandelen over de brug zou komen). In principe is verhandelen van aandelen dus ook real time en is een transactie meteen definitief. Maar ook daar zitten nog schakels tussen op de achtergrond die alsnog de transactie kunnen "voorkomen" waarna de boel wordt teruggedraait.
Klopt dat is de “T+1” of +2 settlement. Dat is bij aandelen bijvoorbeeld de reden dat je na verkoop van je stukken je pas een dag of twee later over je geldsaldo beschikking hebt.

Wordt ongezellig als de counterparty geen vertrouwen heeft of het geld of stukken geleverd kunnen worden. (Probleem bij GameStop is dat op papier veel meer aandelen verhandeld worden dan er daadwerkelijk uitstaan).

[ Voor 7% gewijzigd door wibblemoo op 24-12-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Mailtje van Trade Republic:
Beste ...
Deze kerst hebben we een klein cadeautje voor jou en je vrienden. Als ze voor 31 december klant worden van Trade Republic en beginnen met beleggen, krijgen jullie allebei 8 % rente per jaar in januari over jullie saldo en een beloning in aandelen.

Nodig vandaag nog vrienden uit om dubbele rente te ontvangen in januari.

Vrolijke rente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
W1ck1e schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:15:

[...]
Kleine aanvulling:
Rente van 8% is tot een bedrag van 10.000 euro. Daarnaast krijg je 10 euro aan aandelen.

Om voor bovenstaande in aanmerking te komen moet je vriend ook 3 beleggingen doen in de eerste 21 dagen na het openen van de rekening.

Je krijgt dus maximaal 43.34 euro meer dan normaal. (4% extra rente á 33.34 euro en 10 euro aandelen)

[ Voor 31% gewijzigd door joosie op 24-12-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 21:09
8% per jaar is 0.666% per maand. Dus je krijgt in jan 0.666% rente ?

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Hans Denhaag schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:35:
Klopt, je krijgt dus over 10.000 euro een bedrag van 66,67 euro.

P.S. Zou mooi zijn als je 8% per maand rente zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hans Denhaag schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:35:
Ja zo werkt dat bij TR. Maandelijkse rente.
Helaas wil ik niet gaan beleggen via TR.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-07 17:54
*deleted*

[ Voor 97% gewijzigd door Globalcitizen op 24-12-2023 14:44 . Reden: Was ondertussen al gepost, dus dubbelop ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:15:

[...]
Zag de email ook al voorbij komen.
Ben ik de enige die een beetje ponzi pyramid kriebels krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Viper® schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:46:
[...]

Zag de email ook al voorbij komen.
Ben ik de enige die een beetje ponzi pyramid kriebels krijgt :+
Ik had ze net nog niet. ;) Ze hebben onlangs wel een "volledige bankvergunning" (als ik mijn niet vergis) gekregen. Dus dat zal wel loslopen. Op dit moment heb ik slechts een "nihil" saldo. Met het idee om 3 maanden later weer terug te gaan. Aanleiding waren de "ik-heb-geld-overgeboekt-maar-dat-is-nu-zoek" perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

joosie schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:34:
[...]

Kleine aanvulling:
Rente van 8% is tot een bedrag van 10.000 euro. Daarnaast krijg je 10 euro aan aandelen.

Om voor bovenstaande in aanmerking te komen moet je vriend ook 3 beleggingen doen in de eerste 21 dagen na het openen van de rekening.

Je krijgt dus maximaal 43.34 euro meer dan normaal. (4% extra rente á 33.34 euro en 10 euro aandelen)
Minus drie keer transactiekosten á €?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:58
fsfikke schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:23:
[...]

Minus drie keer transactiekosten á €?
€1

Maar tja, het is gewoon de al bestaande referral actie die ze al hadden, die hebben ze wat beter gemaakt :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:56
W1ck1e schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:52:
[...]
Ik had ze net nog niet. ;) Ze hebben onlangs wel een "volledige bankvergunning" (als ik mijn niet vergis) gekregen. Dus dat zal wel loslopen. Op dit moment heb ik slechts een "nihil" saldo. Met het idee om 3 maanden later weer terug te gaan. Aanleiding waren de "ik-heb-geld-overgeboekt-maar-dat-is-nu-zoek" perikelen.
Ik zit er ook over na te denken om volgend jaar, wanneer mijn 6 maanden bij CEB rekening erop zit terug te gaan naar TR. Zeker nu ze een bankvergunning hebben misschien iets betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 13:15
Valt me nu op dat mijn Advanzia actie is afgelopen.
Hoe zeg ik deze rekening het snelste op zodat ik weer een nieuwe kan aanvragen?

In de tussentijd parkeer ik het geld denk ik bij CKV in België, aanbod is daar 3.5%. Volgens mij na Advanzia het hoogste aanbod voor een lopende spaarrekening?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Strider schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:22:

In de tussentijd parkeer ik het geld denk ik bij CKV in België, aanbod is daar 3.5%. Volgens mij na Advanzia het hoogste aanbod voor een lopende spaarrekening?
Ik wil m'n geld hier gaan parkeren als de renteperiode bij Advanzia voorbij is:
https://www.crediteurope....dit-europe-spaarrekening/

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Strider schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:22:

Je kunt een serviceaanvraag doen via de website, of een mailtje sturen.
Pagina: 1 ... 15 ... 149 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling