Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Coffeeroam Dit heeft hij al geschreven alleen werd verwijderd omdat dit als een persoonlijke update wordt gezien.

"Frankenstein schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:18:
[...]

Livret+ spaarrekening is vandaag door BFor op mijn verzoek opgeheven. Vandaag ontving ik op mijn Nederlandse tegenrekening de resterende 10 euro spaargeld plus de bij BFor opgebouwde rente."

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Harbo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:46:
@Coffeeroam Dit heeft hij al geschreven alleen werd verwijderd omdat dit als een persoonlijke update wordt gezien.

"Frankenstein schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:18:
[...]

Livret+ spaarrekening is vandaag door BFor op mijn verzoek opgeheven. Vandaag ontving ik op mijn Nederlandse tegenrekening de resterende 10 euro spaargeld plus de bij BFor opgebouwde rente."
Dank. Vandaar dat ik het niet kon vinden in eerdere reacties. Zo zie je maar, persoonlijke updates zijn best nuttig om er algemene informatie uit te halen.....

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat denk ik ook maar moderator van deze forum heeft blijkbaar een andere mening daarover.

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 00:55

9-3

Coffeeroam schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:21:
[...]

Ik ben er ook klaar mee, met BFOR.
Heb je het hele account opgezegd of alleen de spaarrekening?
Krijg je de rente van de BFOR+ spaarrekening direct uitgekeerd bij opzegging, of toch pas op 1 januari?
Ellende met Bfor. Technische issues in de app. met zowel Android als Apple lukt het niet om het proces voor een nieuwe rekening te doorlopen. Chat weinig behulpzaam. Er zijn genoeg banken. Inmiddels bij diverse banken, met enorme dank aan de input in dit forum, een rekening geopend met actierentes. _/-\o_

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:03

sanook

_/-\o_

19 aug 2025 de 1e post over Bfor, nu net 3 maanden verder lijkt het boek alweer dicht.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 20:55
sanook schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:55:
19 aug 2025 de 1e post over Bfor, nu net 3 maanden verder lijkt het boek alweer dicht.
Misschien een wat heftige reactie - ze zijn nog steeds een speler in mijn Top 15, de huidige aanbieding is 2,10% wat niet geweldig is maar ook niet slecht zeker niet omdat het om 12 maanden gaat en er nog €100 extra te verdienen is.

Wat ze zeker bereikt hebben is naamsbekendheid in Nederland. En een reeks nieuwe klanten die al dan niet nog een tijd moeten blijven vanwege voorwaarden in de acties.

Dit soort aanbiedingen zie je bij op Duitsland gerichte banken veel vaker - kortlopend, met hele hoge rentes en dan een tijdje op een stuk lager pitje, om later weer (even) terug de komen met volgende actie.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:14
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:01:
[...]

Misschien een wat heftige reactie - ze zijn nog steeds een speler in mijn Top 15, de huidige aanbieding is 2,10% wat niet geweldig is maar ook niet slecht zeker niet omdat het om 12 maanden gaat en er nog €100 extra te verdienen is.

Wat ze zeker bereikt hebben is naamsbekendheid in Nederland. En een reeks nieuwe klanten die al dan niet nog een tijd moeten blijven vanwege voorwaarden in de acties.

Dit soort aanbiedingen zie je bij op Duitsland gerichte banken veel vaker - kortlopend, met hele hoge rentes en dan een tijdje op een stuk lager pitje, om later weer (even) terug de komen met volgende actie.
Het klinkt iig niet alof ze echt klanten willen behouden, of is de doelgroep de Nederlandse luie spaarder? En die gaan niet door hoepels springen voor zo'n rekening.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inderdaad beetje jammer van Bfor. Ik had me vier dagen geleden net lastminute aangemeld voor die 3.5%-actie, maar nog geen positieve reactie van opening ontvangen. Dat wordt hem dus niet meer. Misschien kan ik me nog afmelden en mocht er dan binnenkort een mooie nieuwe renteactie zijn, weer als nieuwe klant aanmelden.

• Coffeeroam
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:01:
[...]

Na de actieperiode een schamele 1.00% rente. Dat doen zelfs onze Nederlandse grootbanken beter.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:11
https://www.advanziakonto.com/

De advanzia actierente campagne (eerste drie maanden 2,94% nominaal) lijkt verlengd te zijn zijn van 30 november naar 31 december.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En als alternatief voor Bfor is er nog de Volkswagen Bank. Een van de identificatiemogelijkheden is een scan van je id via de app Postident. Daarbij wordt er gevraagd om je 5- of 6-cijferige pin code. Is dat specifiek voor de Duitsers? Dus een no-go via de Postident voor ons Nederlanders? Zo ja, dat blijft alleen de video-identificatie nog over als realistische optie. Niet echt prettig.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:17
Trishul schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:52:
https://www.advanziakonto.com/

De advanzia actierente campagne (eerste drie maanden 2,94% nominaal) lijkt verlengd te zijn zijn van 30 november naar 31 december.
Had ik dan nog maar die paar dagen gewacht dan had ik 4 maanden gehad. Wilde verlaging niet riskeren dus deze week nog begonnen met sparen.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:17
Sander12 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:23:
De belastingdruk over beleggingen in box 3 gaat na de stemming hierover in de Tweede Kamer van 27 november 2025 niet flink omhoog in 2026 (zie aangenomen amendement 36812-47).

De vermogensbelasting wordt geheven over zogenaamde forfaitaire rendementen of over je daadwerkelijk behaalde rendement. Dit kun je zelf kiezen. Het forfaitaire rendement over beleggingen gaat van 5,88% in 2025 naar 6,00% in 2026. Eerder was sprake van een verhoging naar 7,78%.

Het heffingsvrij vermogen waarover je geen vermogensbelasting wordt geïndexeerd en gaat omhoog van €57.684 (2025) naar €59.357 (2026). Eerder was sprake van een verlaging naar €51.396.
Gelukkig. Was ook wel een gortige belastingverhoging anders.
Benieuwd of ze het nu op een andere manier willen ophalen.

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 00:55

9-3

Bar_en_boos schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:53:
En als alternatief voor Bfor is er nog de Volkswagen Bank. Een van de identificatiemogelijkheden is een scan van je id via de app Postident. Daarbij wordt er gevraagd om je 5- of 6-cijferige pin code. Is dat specifiek voor de Duitsers? Dus een no-go via de Postident voor ons Nederlanders? Zo ja, dat blijft alleen de video-identificatie nog over als realistische optie. Niet echt prettig.
Vw bank geopend deze week. Authenticatie via de Postident app en korte video call ging prima (in het Engels). Ik heb wel even gebeld voor de eerste inlog (Einmalpasswort) en dat moest wel in het Duits maar ze waren heel geduldig met met mavo duits) rekening is actief en heen-en weer overschrijven ging goed. De brief met tan code is onderweg is bevestigd. Dus so far goede ervaringen met Volkswagenbank

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Er is een storing momenteel in de DHB Bank app. Meer mensen hier, die ook niet in de app kunnen? Klantenservice is in het weekend niet bereikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 29-11-2025 09:56 ]

• Coffeeroam
  • Nu online
Rogers schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:16:
[...]

Gelukkig. Was ook wel een gortige belastingverhoging anders.
Benieuwd of ze het nu op een andere manier willen ophalen.
Dat bedrag wordt nu opgehaald door een versnelde afbouw van de Wet Hillen (eigenwoningforfait).

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Onderhoud bij Anadolubank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3Z--OOJD3oe_4geyGUD6SOdM-I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dx98oZIITXQVLYV2kBkJQKpr.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 29-11-2025 10:16 ]

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Okay, en Is Anadolubank aan DHB gelieerd 🤔?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:10:
[...]

Okay, en Is Anadolubank aan DHB gelieerd 🤔?
Het is geen reactie op jouw bericht, het is alleen maar een later bericht. Mag dat ook ?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er ergens een vergelijkingsite met duidelijke rente tarieven? Volgens mij toont independer alleen start/introductie rentes, en wordt dit later naar beneden bijgesteld
Pagina: 1 ... 171 172 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling