Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:21
gloopie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Die kan de komende tijd nog wel lager worden. Er staat altijd bij:
*The base rate and the bonus rate may be subject to change before June 30, 2025.
Dat klopt, maar vorig half jaar is dat niet gebeurd met de rente van 3,36%.
Dus ik verwacht het niet, maar ervaringen in het verleden.....
Mocht het wel gebeuren, je krijgt elke week je rente uitgekeerd. dus het kan je alsnog opvallen wanneer je het niet aktief in de gaten houdt. En dan haal je de rekening leeg (daarvoor moet je misschien wel letten op je maximum aantal opnames in die maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
gloopie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:37:
[...]

Ik denk het niet, maar je weet nooit bij bunq. Hoewel ze het laatste half jaar ook geen rente verlagingen hebben gedaan. Toen stond er ook al bij dat het eventueel aangepast kon worden.
Die 3.36 was toch pas per 1 januari ingegaan
En die gaat per 8 januari alweer naar 2.67 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
boyette schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:34:
[...]
Dus per 1 januari was het verhoogd naar 3.33 en op 8 januari weer omlaag ?

Begrijp ik dat nu goed ?
nee, dat begrijp je helemaal verkeerd.

Die 3,36% is op 19-Jul-2024 geïntroduceerd voor de periode t/m 31-Dec. De basisrente werd toen 2,16%.
07-Nov is de basisrente naar 2,01% gegaan.
Per 01-Jan is de Mass Interest regeling niet gestopt en liep door met die 3,36% bonusrente.
Zoals door de meeste hier verwacht heeft bunq nu de bonusrente verlaagd, in lijn met de trends bij andere banken.

De timing is alleen enorm ruk - net de eerste week na 01-Jan en met slechts 1 dag notificatie.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 07-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:38:
[...]

nee, dat begrijp je helemaal verkeerd.

Die 3,36% is op 19-Jul-2024 geïntroduceerd voor de periode t/m 31-Dec.
Per 01-Jan is de Mass Interest regeling niet gestopt en liep door met die rente.
Zoals door de meeste hier verwacht heeft bunq nu de rente verlaagd, in lijn met de trends bij andere banken.

De timing is alleen enorm ruk - net de eerste week na 01-Jan en met slechts 1 dag notificatie.
Ah ok

Dat is me pas begin januari opgevallen vandaar mijn verbazing
Als dat al vanaf juli was dan is het een heel ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
rjn27 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:59:
Ik wil graag 25K op een spaar rekening zetten.
Liefst niet vast in een deposito.
Nu zag ik bij Bunq en Santander mooie rentes
Iemand nog tips?
bunq haakt zoals besproken hier per morgen af als een bank met een "mooie rente".

Als je het niet erg vind om over 3, 4 of 6 maanden weer met je geld te moeten verhuizen kun je een nieuwe-klanten anbieding pakken bij diverse banken - GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Anders is er nog Klarna Flex met 3,05% en Trade Republic met 3,00% (tot €50K).

De rest is Santander of minder qua rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 14:31
Begrijp ik nu goed dat de rente bij Bunq per morgen wordt verlaagd? ook al heb ik het er letterlijk vorige wee opgezet vanwege de 3,36%? Wat een ellende

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 22:40
wibblemoo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:06:
Je kunt toch ook gewoon het resultaat hier melden, in plaats van 3 berichten over hetzelfde? i.e. 1. 'test loopt', 2. 'nog niet binnen' en 3. 'ontvangen'.
Overboekingen naar DHB Bank en Yapi Kredi zijn bij mij vanaf ING vanaf vandaag instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:12:
[...]

bunq haakt zoals besproken hier per morgen af als een bank met een "mooie rente".

Als je het niet erg vind om over 3, 4 of 6 maanden weer met je geld te moeten verhuizen kun je een nieuwe-klanten anbieding pakken bij diverse banken - GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Anders is er nog Klarna Flex met 3,05% en Trade Republic met 3,00% (tot €50K).

De rest is Santander of minder qua rente.
Weet iemand wat de maximum spaarlimiet is van Klarna Flex 3,05%? Ik kan het niet vinden op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:10:
[...]
Overboekingen naar DHB Bank en Yapi Kredi zijn bij mij vanaf ING vanaf vandaag instant.
Die naar Yapi Kredi heb ik net getest en kan ik bevestigen ;)
Terug kan ik nog niet testen want buiten de service uren van Yapi.
edit: Een dag later kan ik wel terug boeken en dat duurde minder dan 2 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 08-01-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Elandenmelk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Weet iemand wat de maximum spaarlimiet is van Klarna Flex 3,05%? Ik kan het niet vinden op hun website.
Ik zou er sowieso niet meer opzetten dan SEK 1,05M (= huidige DGS grens). En mogelijk is er verder gewoon geen limiet? NL grootbanken bv hebben ook geen limiet, bij mijn weten (en rentepercentages die gelden vanaf x miljoen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:06:
Dan is het antwoord dus: geen instant payment. Want IP werkt 24/7 365 (of 366) dagen per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:20
Raisin hanteert max. 85k bij Klarna. Meer accepteren ze niet of boeken ze terug.

Klarna direct heb ik geen idee van.

Persoonlijk zou ik er niet meer dan 50-70k op zetten ivm wisselkoersgevaar. Deze schijnt aardig weg te kunnen zakken bij problemen met banken, wat ik begrepen heb. Voor meer info moet je eens op het DGS topic kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Elandenmelk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:56:
[...]

In de algemen vooraarden (na aanmelden) - het gaat dan om de dienst Klarna Saldo:
Het maximumbedrag dat u kunt toevoegen aan uw rekening is EUR 500.000 exclusief eventuele rente die wij u kunnen betalen (zie Artikel 6).
Zoals ik het lees is die Saldo dienst opgesplitst in een Hoofdrekening (met 1,00% rente) die je standaard krijgt, max 3 Flex rekeningen (met 3,05% rente) en Vast rekeningen (deposito's) die je zelf kunt openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Dan is het antwoord dus: geen instant payment. Want IP werkt 24/7 365 (of 366) dagen per jaar.
Ik vind "heen" een belangrijke richting. De storting van net was volgens mij buiten de service uren en die kwam meteen aan. Dus als ik snel even wat geld moet parkeren met meteen rente (meer dan de "spaarrekening" bij de grootbank) dan kan ik daar nu de Yapi voor gebruiken. Nummer 2 qua rente in mijn lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:33:
[...]

Ik vind "heen" een belangrijke richting. De storting van net was volgens mij buiten de service uren en die kwam meteen aan. Dus als ik snel even wat geld moet parkeren met meteen rente (meer dan de "spaarrekening" bij de grootbank) dan kan ik daar nu de Yapi voor gebruiken. Nummer 2 qua rente in mijn lijstje.
Ik vind terug veel belangrijker. Dan kan ik in geval van "nood" geld snel opnemen ;) Dat het wellicht wat langer onderweg is "heen" of een keer een paar dagen langer op de spaarrekvan de grootbank staat maakt me niet uit. Maar met bv 2 spaarbanken met IP "terug" heb je wel een aardige garantie dat je altijd geld kunt opnemen als dat nodig is.

Maar blijkbaar ontvang jij soms ineens ("onplanbaar") duizenden euros die je dan nog moet wegboeken omdat je anders euros aan rente misloopt door ~1% lagere rente. Daar lig ik dan weer niet wakker van en kan prima tot 5k bij de grootbank sparen. En als ik grote bedragen tussen spaarrekeningen schuif is dat gewoon planbaar en doe ik de eerste transactie bv 's morgens vroeg zodat het rond de middag op ee betaalrekening zou staan en voor het eind van de dag op de bestemming. Dat gaat ook helemaal prima zonder IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Ik vind terug veel belangrijker. Dan kan ik in geval van "nood" geld snel opnemen ;) Dat het wellicht wat langer onderweg is "heen" of een keer een paar dagen langer op de spaarrekvan de grootbank staat maakt me niet uit. Maar met bv 2 spaarbanken met IP "terug" heb je wel een aardige garantie dat je altijd geld kunt opnemen als dat nodig is.

Maar blijkbaar ontvang jij soms ineens ("onplanbaar") duizenden euros die je dan nog moet wegboeken omdat je anders euros aan rente misloopt door ~1% lagere rente. Daar lig ik dan weer niet wakker van en kan prima tot 5k bij de grootbank sparen. En als ik grote bedragen tussen spaarrekeningen schuif is dat gewoon planbaar en doe ik de eerste transactie bv 's morgens vroeg zodat het rond de middag op ee betaalrekening zou staan en voor het eind van de dag op de bestemming. Dat gaat ook helemaal prima zonder IP.
Terug is inderdaad nog belangrijker, want ik spaar geen geld om het er te laten staan. Ik heb nooit onplanbaar opeens euro's die ik even moet stallen, maar ik wil wel graag van spaarbank via de tegenrekening naar de andere bank kunnen overschrijven zonder dat ik rente misloop. Nu ING Yapi snel is heb iets meer mogelijkheid om dat te laten lukken. Niet dat dat nu vaak fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Terug is inderdaad nog belangrijker, want ik spaar geen geld om het er te laten staan. Ik heb nooit onplanbaar opeens euro's die ik even moet stallen, maar ik wil wel graag van spaarbank via de tegenrekening naar de andere bank kunnen overschrijven zonder dat ik rente misloop. Nu ING Yapi snel is heb iets meer mogelijkheid om dat te laten lukken. Niet dat dat nu vaak fout gaat.
Krijg je dan wel rente?
De opgebouwde rente bij Yapi vanaf 1-1-2025 is nog steeds 0,00 terwijl er wel saldo op de rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Krijg je dan wel rente?
De opgebouwde rente bij Yapi vanaf 1-1-2025 is nog steeds 0,00 terwijl er wel saldo op de rekening staat.
Sinds vandaag heb ik weer saldo, dus dat zou ik morgen pas kunnen controleren. Echter het saldo is veel te laag, voor meetbare rente ;)

Heb jij hierover contact opgenomen met Yapi ?

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
Openbank>Revolut is in ieder geval drama, gisterochtend om 8 uur een overboeking gedaan, nu ruim 35 uur later nog steeds niet overgemaakt.

Toch wel vervelend om 2 dagen, waarschijnlijk 3 dagen, rente te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:03
Janpietertje89 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:46:
Openbank>Revolut is in ieder geval drama, gisterochtend om 8 uur een overboeking gedaan, nu ruim 35 uur later nog steeds niet overgemaakt.

Dat is anders dan mijn ervaring. 's ochtends overschrijven, verschijnt dezelfde dag nog bij Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-08 15:31
Voor de mensen die vaker van spaarrekening wisselen, laten jullie de spaarrekening op €0 staan of sluiten jullie gelijk de rekening? Of hebben jullie bv een max aantal rekeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
Nordax bank (via Raisin) verlaagd opnieuw de rente op een variabele spaarrekening:
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,87% p.j. naar 2,83% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 13.01.2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Milo12 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:54:
Voor de mensen die vaker van spaarrekening wisselen, laten jullie de spaarrekening op €0 staan of sluiten jullie gelijk de rekening? Of hebben jullie bv een max aantal rekeningen?
Sluiten, zodat je misschien ooit weer van gebruik kan maken van een actie voor nieuwe klanten. Bij het behouden van de rekening zal je bijna nooit een verhoging gaan zien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Sluiten, zodat je misschien ooit weer van gebruik kan maken van een actie voor nieuwe klanten. Bij het behouden van de rekening zal je bijna nooit een verhoging gaan zien.
Bij OpenBank en CreditEurope Bank heb ik anders wel aan nieuwe klanten acties kunnen mee doen terwijl ik al klant was. Het is dus ook niet zo dat je per definitie als bestaande klant (met 0 euro op de rekening) niet mee kunt doen. Hoogstens kost het een mailtje / telefoontje, "nee heb je, ja kun je krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
Coffeeroam schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Dat is anders dan mijn ervaring. 's ochtends overschrijven, verschijnt dezelfde dag nog bij Openbank.
Ik ga weg bij openbank, niet naar openbank toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:04
TvanW schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Krijg je dan wel rente?
Bij mij ook terwijl er genoeg op dr rekening staat.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
Milo12 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:54:
ik laat er een 10 tje op staan. Sluiten kan altijd nog. Meestal doe ik goed bepalen welke banken interessant voor me zijn en die gebruik ik dan ook. Ik spring niet van actie naar actie en wil er na de actie dus ook nog iets aan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 13-09 21:56
Janpietertje89 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:46:

6 januari ‘Driekoningen’ is een grote feestdag in Spanje. Een tweede kerst. Openbank/Santander zal gisteren niks hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Laatst online: 25-08 15:31
Ja hoist sparen is binnen een half jaar gedaald naar maar 1,6% en zie andere ook dalen. Nu wil ik bv openbank of santander openen maar misschien is over een x aantal maanden het omgedraaid. Het is makkelijk als je dan al rekeningen hebt, maar daarnaast weet ik niet hoe er wordt gekeken als je meerdere rekeningen hebt of als je vaker opent en sluit en wat dus 'slimmer' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 08-09 17:09
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Die naar Yapi Kredi heb ik net getest en kan ik bevestigen ;)
Het is nog steeds bijzonder dat je bij Yapi alleen tussen 9-15:30 uur een boeking in kan plannen. Erg onhandig, ze zeggen dat het bij boekingen daarbuiten als agendering ingepland wordt, maar dat is mij nooit gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Hans Denhaag schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:17:
[...]

Bij mij ook terwijl er genoeg op dr rekening staat.
Ik heb zojuist een bericht naar Yapi verzonden misschien handig om ze ook te benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Sinds vandaag heb ik weer saldo, dus dat zou ik morgen pas kunnen controleren. Echter het saldo is veel te laag, voor meetbare rente ;)

Heb jij hierover contact opgenomen met Yapi ?
Zojuist een bericht verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
TvanW schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Zojuist een bericht verzonden.
Lijkt me sterk dat ze nu al actie ondernomen hebben aangezien het buiten kantooruren is, maar ik kan nu wel de opgebouwde rente zien. In de app en op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
MartijnS72 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Lijkt me sterk dat ze nu al actie ondernomen hebben aangezien het buiten kantooruren is, maar ik kan nu wel de opgebouwde rente zien. In de app en op de website.
Mysterieus geval deze bank. Eerst verdwijnt de banner met 2,5% zomaar en nu is het net, alsof een Turkse expat van de bank, met een laptopje op het spaarforum heeft zitten struinen en nog even snel heeft ingelogd op de bedrijfssite. Fascinerend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:13:

Mysterieus geval deze bank. Eerst verdwijnt de banner met 2,5% zomaar en nu is het net, alsof een Turkse expat van de bank, met een laptopje op het spaarforum heeft zitten struinen en nog even snel heeft ingelogd op de bedrijfssite. Fascinerend.
Ik denk dat je een beetje rijke fantasie hebt. Er zijn ook (meer zelfs) spaarders die niet op tweakers zitten. En die kunnen ook merken dat de rente niet zichtbaar is. En die bellen of mailen dan ook. En dan duurt het even totdat het gefixed is. En Yapi Kredi is een Nederlandse bank, en de keren dat ik heb gebeld ben ik gewoon ook geholpen in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:19:
[...]

Ik denk dat je een beetje rijke fantasie hebt. Er zijn ook (meer zelfs) spaarders die niet op tweakers zitten. En die kunnen ook merken dat de rente niet zichtbaar is. En die bellen of mailen dan ook. En dan duurt het even totdat het gefixed is. En Yapi Kredi is een Nederlandse bank, en de keren dat ik heb gebeld ben ik gewoon ook geholpen in het Nederlands.
ja uiteraard is ook meer gekheid, ha, ha. Al werken er wel veel expats...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Laatst online: 06-09 02:54
Heel wat depositos bij Raisin gaan na 13/1 zakken, hou hier rekening mee.
Eind 2025 mag je blij zijn met iets meer dan 2% ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
MartijnS72 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet over welke bank je hebt maar Yapi Kredi heeft geen app.

Edit: heeft toch een app 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door TvanW op 08-01-2025 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:19
TvanW schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 06:14:
[...]

Ik weet niet over welke bank je hebt maar Yapi Kredi heeft geen app 8)7
Zeker wel: iOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Ah ik zie het, stom 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
@W1ck1e @Hans Denhaag
Als ik de App open (wist niet dat ze een NL-App hadden :+ ) zie ik dat de opgebouwde rente daar wel zichtbaar is :) .

Edit:
Zojuist 7:45 antwoord gehad op mijn vraag....ze beginnen daar wel op tijd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door TvanW op 08-01-2025 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Huishoudelijke mededeling: hypotheken, oorlog en vooral ook persoonlijke updates zijn offtopic. Zie ook de topicwarning

Graag ontopic verder over sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Mijn eerste deposito bij Raisin verloopt over twee weken (heb ook nog twee andere lopen) Nu heb ik een aantal opties gehad als verleng voorstel maar ik ben niet van plan om daar gebruik van te maken. Als ik niet op het verleng voorstel in ga wordt het geld dan automatisch terug gezet naar mijn Raisin rekening of moet ik daar nog iets voor doen?

En Iemand een idee hoelang dat normaal duurt nadat de deposito periode is verlopen voor het is overgezet naar Raisin (het gaat om Nordax Bank)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
Moke11 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:13:
[...]

Ik heb ook hele slechte ervaringen met Anadolubank, een andere van oorsprong Turkse bank.

Man-o-man wat een prutsers zijn dat.

De interface van die website was zooooo ontzettend slecht.

En op een gegeven moment hadden ze zelfs, zonder dit te melden, de gebruikersnamen aangepast door er een nummer achter te zetten en alle wachtwoorden te resetten :? Daar moest ik dus achter komen door te bellen met ze toen ik niet meer kon inloggen.

Gelijk al het spaargeld daar weggehaald maar de rekening wel laten bestaan. De website lijkt inmiddels wel wat verbeterd, maar mijn vertrouwen is helemaal weg.

Ongelofelijk dat dat soort lui een bankvergunning kunnen krijgen in Nederland.

[ Voor 12% gewijzigd door marktweakt op 08-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
ReVision. schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:14:
Mijn eerste deposito bij Raisin verloopt over twee weken (heb ook nog twee andere lopen) Nu heb ik een aantal opties gehad als verleng voorstel maar ik ben niet van plan om daar gebruik van te maken. Als ik niet op het verleng voorstel in ga wordt het geld dan automatisch terug gezet naar mijn Raisin rekening of moet ik daar nog iets voor doen?
Nee hoef je in dit geval niets voor te doen en komt inderdaad op je Raisin rekening. (Raisin heeft sinds kort ook een deposito van 1 maand waarbij het automatisch verlengd wordt, dan moet je wel wat doen om niet te verlengen).
En Iemand een idee hoelang dat normaal duurt nadat de deposito periode is verlopen voor het is overgezet naar Raisin (het gaat om Nordax Bank)
Meestal na een dag staat het er wel op in het geval van Nordax, hangt ook af van wanneer het precies vrijkomt, zo rond het weekend kan je pech hebben. Je krijgt als het goed is ook een e-mail van Raisin als het is uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
marktweakt schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb ook hele slechte ervaringen met Anadolubank, een andere van oorsprong Turkse bank.

Man-o-man wat een prutsers zijn dat.
dank dat je je ervaring deelt.

Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Yapi goed, al moet ik wel zeggen dat het allemaal wat trager gaat dan bij andere banken. Voor mij niet zo'n probleem, daar houdt ik dan wel rekening mee.
Opening van de rekening duurde 2 weken, wat het ook kan duren, staat op de website maar is wat lang in deze tijden. Proces verliep ook niet zo duidelijk, verbaasde me zelfs dat er toch opeens een sms en mail kwam. Het is een deels Turkse bank en dat merk je in bepaalde dingen. Toch heb ik er wel vertrouwen in en de rente's zijn gunstig, dat is ook wat waard.

Anadolu ben ik ook over aan het twijfelen maar dat wordt me wel lastig gemaakt met dit soort reactie's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:27:
[...]
...
Anadolu ben ik ook over aan het twijfelen maar dat wordt me wel lastig gemaakt met dit soort reactie's.
Ik heb al heel lang goede ervaringen met Andolubank. N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26
Weet iemand hoe het zit als je voor verlenging van deposito kiest.

mijn deposito komt maandag vrij en wil deze voor 1 maand verlengen. nu viel mij op dat als ik het voorwaardeblad erbij pak het minimumbedrag hoger is dan wat ik nu in het deposito heb zitten.
als ik het deposito ga verlengen moet ik dan het overige verschil bijleggen of verlengen ze alsnog het initiële inleg bedrag tegen het geldende rentepercentage ?

ik vindt het gek dat ze een termijn aanbieden bij verlenging maar het verlengbedrag niet voldoet aan de minimale inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RenaldoN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:57:
Weet iemand hoe het zit als je voor verlenging van deposito kiest.

mijn deposito komt maandag vrij en wil deze voor 1 maand verlengen. nu viel mij op dat als ik het voorwaardeblad erbij pak het minimumbedrag hoger is dan wat ik nu in het deposito heb zitten.
als ik het deposito ga verlengen moet ik dan het overige verschil bijleggen of verlengen ze alsnog het initiële inleg bedrag tegen het geldende rentepercentage ?

ik vindt het gek dat ze een termijn aanbieden bij verlenging maar het verlengbedrag niet voldoet aan de minimale inleg.
Over welke bank heb jij het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:50
BekSide schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:55:
Begrijp ik nu goed dat de rente bij Bunq per morgen wordt verlaagd? ook al heb ik het er letterlijk vorige wee opgezet vanwege de 3,36%? Wat een ellende
Precies, idem hier haha. Toch maar een rekening geopend bij Santander =) het wordt lekker schuiven met geld dit jaar vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26
W1ck1e schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Over welke bank heb jij het ?
Banca Progretto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Ter info voor Klarna rechtstreeks app spaarders: er is een storing in hun app. Heb net gebeld. Ze zijn er mee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 05:19:
Heel wat depositos bij Raisin gaan na 13/1 zakken, hou hier rekening mee.
Eind 2025 mag je blij zijn met iets meer dan 2% ben ik bang voor.
Ik vind het wel zuur dat bij Raisin ook de deposito's van 1 jaar wegzakken. Bigbank, buiten Raisin, blijft (nog) op 3,1% bij 1 jaar vast. Met Raisin scheelt dat nu 0,25%. Dat is best aanzienlijk. Maar ja, het gemak van alles in 1 app bij 1 organisatie is ook weer wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Datisraar schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:51:
Ter info voor Klarna rechtstreeks app spaarders: er is een storing in hun app. Heb net gebeld. Ze zijn er mee bezig.
Lijkt het weer te doen.
nog wel een melding, maar geen probleem met toegang of schuiven van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Die van 1 maand bij Banca Progetto is een nieuw "speciaal" product dus daar zal nog niet veel ervaring mee zijn. Maar ik dacht dat deze vanaf het begin al minimaal €30.000 was, of wil je van een andere looptijd naar 1 maand? Ik denk niet dat ze daar rekening mee gehouden hebben, zou het dan aan Raisin vragen hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
laredo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:57:
[...]
Met Raisin scheelt dat nu 0,25%. Dat is best aanzienlijk.
Dat is dus maar €25 op jaarbasis per €10K inleg. Dat noem ik niet aanzienlijk ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Ik vind het jammer dat Garantibank zo ver is teruggevallen qua rente's. Hopelijk komen ze met een leuke actie over een tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:28
Novax schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Dat zou dan in hetzelfde Productinformatieblad bij Risico's moeten staan maar daar is niet veel verschil met normale deposito's. Lijkt mij geen probleem maar wellicht de vraag ook nog even aan Raisin zelf stellen?
Gedaan, volgens Raisin wordt het gewoon op je eigen naam geopend en zitten er verder geen andere consequenties aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
Bij Argenta dalen (met 0,05%) ook de rentes per 10-01:

Argenta spaarrekening: 2,10%
Argenta jongeren spaarrekening: 2,20%

Misschien maar weer eens verder kijken naar een andere spaarrekening..

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:12
Vanmiddag weer een spaarrekening geopend bij Credit Europe Bank (CEB) met een actierente van 3,55% voor 3 maanden. Ik had de vorige rekening in juni 2024 opgezegd. Zoals eerdere berichten in dit topic lukt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
TheRicolaa10 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:29:
Bij Argenta dalen (met 0,05%) ook de rentes per 10-01:

Argenta spaarrekening: 2,10%
Argenta jongeren spaarrekening: 2,20%

Misschien maar weer eens verder kijken naar een andere spaarrekening..
yep

Deposito's gaan naar: 6 mnd 2,3.
1 jaar 2,5
2 2,55. 3 2,55. 4. 2,6. 5 2,6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

sanook

_/-\o_

Advanzia is steeds interessanter met hun aanbod 3,4% voor 3-4 maanden (tot 30 april)
https://www.advanziakonto.com/Home_EN
https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Progetto gaat de 3, 6 en 9 maand rente per 13-01 weer verlagen met 0.05% naar 2.80%. ook de 1 en 2 jaars rente daalt met 0.10%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 15:57
Bij het openen van Raisin deposito's werd er eerder naar een bewijs van adres gevraagd. Nu krijg ik bij een nieuwe bank (via Raisin) de vraag om een bewijs van werk (van max. 3 maanden oud) op te geven. Hebben jullie dit ook ooit gehad? Zou ik mijn salaris info kunnen redacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Ruvo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:13:
Bij het openen van Raisin deposito's werd er eerder naar een bewijs van adres gevraagd. Nu krijg ik bij een nieuwe bank (via Raisin) de vraag om een bewijs van werk (van max. 3 maanden oud) op te geven. Hebben jullie dit ook ooit gehad? Zou ik mijn salaris info kunnen redacten?
Welke bank is dat? Ik zou dat soort gegevens nooit delen. Kan je geen andere bron van inkomsten opgeven, zoals spaargelden of erfenis?
Ook progretto vraagt m.i.je hemd van het lijf en moet je goed opletten dat je geen toestemming geeft voor het delen van allerlei gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Ruvo Nog nooit gehad. Behalve de oorsponkelijke identificatie en natuurlijk bankrekeningnummer hebben ze niets van mij. Maar, misschien hangt het samen met de antwoorden die je geeft bij aanvragen van het deposito? Ik heb nu bij een stuk of 4 banken deposito's en een stuk of 3 spaarbanken (gehad), maar dit is nieuw.....

Ik zit nog even te denken, misschien ben je nieuwe klant en heb je meteen een (heel) hoog bedrag voor ogen?

[ Voor 14% gewijzigd door DjoeC op 08-01-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ruvo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:13:
De vragen toch niet naar je salaris? Een briefje van je werkgever van "Ruvo werkt bij ons" zou genoeg moeten zijn toch? Bij de meeste grotere bedrijven kan je dit soort briefjes automatisch genereren.

Verschillende banken/landen hebben gewoon verschillende eisen, Raisin is alleen een bemiddelaar. Als jij opgeeft dat de bron van jouw gelden inkomsten uit werk is zullen sommige banken om bewijs vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2025 16:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Pimirene schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Welke bank is dat? Ik zou dat soort gegevens nooit delen. Kan je geen andere bron van inkomsten opgeven, zoals spaargelden of erfenis?
Ook progretto vraagt m.i.je hemd van het lijf en moet je goed opletten dat je geen toestemming geeft voor het delen van allerlei gegevens.
Haitong.
DjoeC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:29:
@Ruvo Nog nooit gehad. Behalve de oorsponkelijke identificatie en natuurlijk bankrekeningnummer hebben ze niets van mij. Maar, misschien hangt het samen met de antwoorden die je geeft bij aanvragen van het deposito? Ik heb nu bij een stuk of 4 banken deposito's en een stuk of 3 spaarbanken (gehad), maar dit is nieuw.....

Ik zit nog even te denken, misschien ben je nieuwe klant en heb je meteen een (heel) hoog bedrag voor ogen?
Nopes, ik ben een bestaande Raisin klant. Momenteel 3 spaarrekeningen (waarvan 1 actief) en 2 deposito's.
fsfikke schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:35:
[...]

De vragen toch niet naar je salaris? Een briefje van je werkgever van "Ruvo werkt bij ons" zou genoeg moeten zijn toch? Bij de meeste grotere bedrijven kan je dit soort briefjes automatisch genereren.

Verschillende banken/landen hebben gewoon verschillende eisen, Raisin is alleen een bemiddelaar. Als jij opgeeft dat de bron van jouw gelden inkomsten uit werk is zullen sommige banken om bewijs vragen.
Ik heb idd opgegeven dat de bron van inkomsten uit werk komen. Ik heb nu loonstrook geupload waarbij de getallen onzichtbaar zijn. Effectief alleen het bedrijfslogo, naam, adres, en datum zichtbaar. We gaan zien of ze het accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
Ruvo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:57:
[...]

Haitong.

[...]

Nopes, ik ben een bestaande Raisin klant. Momenteel 3 spaarrekeningen (waarvan 1 actief) en 2 deposito's.

[...]

Ik heb idd opgegeven dat de bron van inkomsten uit werk komen. Ik heb nu loonstrook geupload waarbij de getallen onzichtbaar zijn. Effectief alleen het bedrijfslogo, naam, adres, en datum zichtbaar. We gaan zien of ze het accepteren.
Haitong heft wel bronbelasting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Ruvo Haitong = Portugees maar via Spaanse kantoor en dus Spaanse regeling DGS & (erf)belasting. Zou t voor mij niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Volkswagen Bank (VWFS) heeft per vandaag hun nieuwe klantenaanbieding verlaagd naar 2,60% (-0,50%). Nog steeds voor 6 maanden en met de vervolgrente van 1,30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik zie dat bunq de master interest van 3,36% naar 2,67% heeft verlaagd? Iemand een goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
wrstylo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:19:
Ik zie dat bunq de master interest van 3,36% naar 2,67% heeft verlaagd? Iemand een goed alternatief
Als je ff terug kijkt/zoekt vind je er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Pimirene schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Haitong heft wel bronbelasting!
DjoeC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:11:
@Ruvo Haitong = Portugees maar via Spaanse kantoor en dus Spaanse regeling DGS & (erf)belasting. Zou t voor mij niet waard zijn.
Spanje heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 19%. Als belastingplichtige in Nederland kunt u vrijstelling krijgen van deze belasting (d.w.z. terugbrengen naar 0%). Hiertoe overlegt u uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum een woonplaatsverklaring van de Nederlandse Belastingdienst die niet eerder dan 12 maanden voor de vervaldatum is gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Ruvo schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:27:
[...]

[...]

Spanje heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 19%. Als belastingplichtige in Nederland kunt u vrijstelling krijgen van deze belasting (d.w.z. terugbrengen naar 0%). Hiertoe overlegt u uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum een woonplaatsverklaring van de Nederlandse Belastingdienst die niet eerder dan 12 maanden voor de vervaldatum is gedateerd.
En het schijnt een flink probleem te zijn om die fiscale woonland verklaring tijdig van de BD te krijgen.

Andere Spaanse aanbieders nemen dan weer genoegen met een fiscale woonland zelf-verklaring (bijv. BFF en A&G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
BekSide schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:55:
Hier dus ook, zondag erop gezet en nu dus een email dat het per vandaag 2,67% is. Dat was zondag nog nergens te vinden, erg bijzonder. Bij Raisin (Distingo) is de rente de laatste maand ook 3 of 4 keer omlaag gegaan, maar dit is wel een beetje zuur.
Naja, gaat het geld bij Meneer Niknam weer weg, dat vind ik verder positief :P

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 22:16
TR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08 12:04
Klarna 3,05%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
Twee weken geleden via Raisin een deposito voor een jaar proberen aan te vragen bij CA Auto Bank (Italie). Deze bleef dagenlang "in behandeling" te staan en was toen ineens geannuleerd. Niet leuk als de rente dalende is... Wel kreeg ik de melding dat ik een redelijke vergoeding zou krijgen.

Afijn, een andere gekozen (weer Italie). Deze staat nu ook alweer een week op "in behandeling". Gaat lekker zo bij Raisin, normaal heb ik nooit problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Iemand ervaring met Banca CF+ uit Italie?
Deze blijft bij Raisin voor 6 maanden op 2,85% staan en zakt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
ColeJ schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:34:
Twee weken geleden via Raisin een deposito voor een jaar proberen aan te vragen bij CA Auto Bank (Italie). Deze bleef dagenlang "in behandeling" te staan en was toen ineens geannuleerd. Niet leuk als de rente dalende is... Wel kreeg ik de melding dat ik een redelijke vergoeding zou krijgen.

Afijn, een andere gekozen (weer Italie). Deze staat nu ook alweer een week op "in behandeling". Gaat lekker zo bij Raisin, normaal heb ik nooit problemen...
Bij welke bank is je tweede aanvraag eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-09 12:05
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:34:
Ik heb daar een 3 maanden deposito gehad. Uitbetaling was in december, ging binnen een dag. Aanmelden weet ik niet precies meer, maar heeft niet lang geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:35:
[...]

Bij welke bank is je tweede aanvraag eigenlijk?
Banca Sistema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:34:
Is A&G voor 6mnd/2,95% in Spanje (A) dan geen betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
marktweakt schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:07:
[...]

En het schijnt een flink probleem te zijn om die fiscale woonland verklaring tijdig van de BD te krijgen.
Waarom is dat een flink probleem? Volgens de BD wordt het binnen 8 weken afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Wolly schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:24:
[...]

Is A&G voor 6mnd/2,95% in Spanje (A) dan geen betere keuze?
Rondom bronbelasting willen ze heel je administratie :)
Wil zo min mogelijk tijd insteken. 0,10%? Over 10.000 scheelt het op jaarbasis 10 euro en 6 maanden 5 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:58:
[...]

Wil zo min mogelijk tijd insteken. 0,10%? Over 10.000 scheelt het op jaarbasis 10 euro en 6 maanden 5 euro :)
Ze willen alleen het volgende (vooringevulde) formulier:
zelf-verklaring van fiscale woonplaats, lengte: 1 pagina
Daarnaast is een A rating ook nog beter dan een BBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
hoihoi66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:58:
[...]

En daarnaast speelt het volgens mij alleen maar als je niet boven de vrijstellingsgrens uitkomt van box 3. Als je daar boven zit kun je het verrekenen met je belastingaangifte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 22:53
irongalaxy schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:22:
Vanmiddag weer een spaarrekening geopend bij Credit Europe Bank (CEB) met een actierente van 3,55% voor 3 maanden. Ik had de vorige rekening in juni 2024 opgezegd. Zoals eerdere berichten in dit topic lukt dat.
Ben je mooi geluk, ik wilde ook net een deposito bij CEB afsluiten, maar nu hebben ze het verlaagd naar 2,8% rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kal-Ell schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:21:

Ben je mooi geluk, ik wilde ook net een deposito bij CEB afsluiten, maar nu hebben ze het verlaagd naar 2,8% rente
@irongalaxy heeft het over het openen van de vrij opneembare rekening. Nieuwe klanten krijgen dan 3,55% rente (p.j.) gedurende de eerste 3 maanden. De rentes van de deposito's zijn in november 2024 verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:08
Kal-Ell schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:21:
[...]

@Kal-Ell
Het gaat om de 3 maands aktie bij opening van een nieuwe rekening a 3.55%...Dat is nog steeds zo....De 2.80 waar jij op doelt is de losse 3 maands deposito als je al bestaande rekeninghouder bent bijvoorbeeld

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 22:53
Klopt wat dom van mij, kon eerst niet vinden waar dat stond, en met openen van de app stond 2,8% rente. Maar als je op je rekening kijkt staat er idd 3,55%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Vrouwtje kunnen overhalen om ook bij Raisin een rekening te openen en niet bij ABN te blijven met hun deposito van 2,15% voor een jaar.
Scheelt toch nog altijd 0,75%.

Moet ik ergens rekening mee houden als ik ook een Raisin rekening heb?
We zitten allebei beiden onder de 100K.
Ik 50k zei 50k.
Ook wanneer we eventueel bij dezelfde bank stallen?

Risico’s? Voor mijn beleving niet maar vraag het toch maar even.

[ Voor 14% gewijzigd door hoihoi66 op 09-01-2025 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Wolly schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Waarom is dat een flink probleem? Volgens de BD wordt het binnen 8 weken afgehandeld.
Omdat de BD zich tegenwoordig vaak niet meer aan de eigen termijnen houdt en de verklaring alleen wordt afgegeven over voorgaande jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 22:40
rechtsherstel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:10:
[...]
Die naar Anadolubank en Garantibank zijn nu ook instant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
hoihoi66 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:02:
[...]
Moet ik ergens rekening mee houden als ik ook een Raisin rekening heb?
We zitten allebei beiden onder de 100K.
Ik 50k zei 50k.
Ook wanneer we eventueel bij dezelfde bank stallen?
Mooie vraag voor Het Deposito Garantie Stelsel Topic :+

DGS is per persoon per bankvergunning. Dus voor jullie als stel €200K samen, zelfs als je het bij dezelfde bank neer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
marktweakt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:23:
[...]

Omdat de BD zich tegenwoordig vaak niet meer aan de eigen termijnen houdt en de verklaring alleen wordt afgegeven over voorgaande jaren.
Ik haal uit het stuk op de site van de BD niet dat ze het alleen over voorgaande jaren uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:35:
[...]

Mooie vraag voor Het Deposito Garantie Stelsel Topic :+

DGS is per persoon per bankvergunning. Dus voor jullie als stel €200K samen, zelfs als je het bij dezelfde bank neer zet.
Raisin zal geen DGS hebben, dat is meer een bemiddelaar.

De DGS geldt daar voor de bank waar je een product afneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
Wolly schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:24:
[...]

De DGS geldt daar voor de bank waar je een product afneemt.
Het saldo op je Raisin account valt gewoon onder het Duitse DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Wolly schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:24:
[...]
Raisin is zelf ook een bank (Raisin Bank AG) - je tussenrekening (waar je alleen tijdelijk geld zult hebben staan) valt ook onder één van de Duitse DGS's - https://www.raisin.nl/raisin-bank/:
Banktegoeden bij Raisin Bank worden gegarandeerd door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel (Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH) tot € 100.000 per klant.
Pagina: 1 ... 120 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling