Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Is het mogelijk om bij Raisin nu al ergens een deposito af te sluiten voor 6 maandan terwijl het geld pas vrijkomt op 11 januari. Tot 11 januari loopt mijn huidige deposito en dan is het nog de vraag wanneer het door de bank wordt vrijgegeven.

Wil bij Banca Progetto voor 6 maanden vastzetten voor 2,85% of bij A&G Banco 2,95%. A&G ken ik niet. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
hoihoi66 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:55:
Is het mogelijk om bij Raisin nu al ergens een deposito af te sluiten voor 6 maandan terwijl het geld pas vrijkomt op 11 januari. Tot 11 januari loopt mijn huidige deposito en dan is het nog de vraag wanneer het door de bank wordt vrijgegeven.

Wil bij Banca Progetto voor 6 maanden vastzetten voor 2,85% of bij A&G Banco 2,95%. A&G ken ik niet. Iemand ervaring hiermee?
In principe kun je depositos van tevoren aanvragen en heb je meerdere dagen om te zorgen dat het geld op de Raisin rekening staat. Maar 11 januari is wel zaterdag, dus het geld zal dan op zijn vroegst maandag worden uitgekeerd. En dan ben je wel 1,5e week verder ten opzichte van vandaag. Ik zou persoonlijk de aanvraag dus in de tweede helft van volgende week doen. Dan weet je wel redelijk zeker dat binnen zeg 7 dagen het geld aanwezig is.
En v.w.b. rente maakt het niet uit. De rente die je krijgt is de rente op de dag dat het geld op de rekening staat. Het is dus niet dat als je vandaag de aanvraag doet en ze volgende week de rente verlagen dat je dan alsnog de rente van nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
RobertMe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:00:
[...]

In principe kun je depositos van tevoren aanvragen en heb je meerdere dagen om te zorgen dat het geld op de Raisin rekening staat. Maar 11 januari is wel zaterdag, dus het geld zal dan op zijn vroegst maandag worden uitgekeerd. En dan ben je wel 1,5e week verder ten opzichte van vandaag. Ik zou persoonlijk de aanvraag dus in de tweede helft van volgende week doen. Dan weet je wel redelijk zeker dat binnen zeg 7 dagen het geld aanwezig is.
En v.w.b. rente maakt het niet uit. De rente die je krijgt is de rente op de dag dat het geld op de rekening staat. Het is dus niet dat als je vandaag de aanvraag doet en ze volgende week de rente verlagen dat je dan alsnog de rente van nu krijgt.
Thnx, dan wacht ik nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij Wise krijg je ook rente op je normale rekening/jar (dus niet de speciale Interest rekening) maar omdat ze vanuit Belgie opereren wordt er standaard 30% ingehouden. In tegenstelling tot SCB heeft Wise niet automatisch een formulier wat je tekent waardoor je vrijgesteld bent en moet je zelf een formulier naar de Belgische overheid sturen om het terug te krijgen. Iemand hier daar ervaring mee? Gaat waarschijnlijk om kleine bedragen dus de vraag is ook of het de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Novax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:26:
Bij Wise krijg je ook rente op je normale rekening/jar
Let er op dat dit geen spaarrekening is, maar een belegging in een geldmarktfonds (BlackRock ICS Euro Government Liquidity Fund). Hier betaal je (als je boven de VRH-grens zit) het hoge belastingtarief van beleggen over.

En volgens mij betaal je die 30% niet als je niet in België woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:34:
Let er op dat dit geen spaarrekening is, maar een belegging in een geldmarktfonds (BlackRock ICS Euro Government Liquidity Fund). Hier betaal je (als je boven de VRH-grens zit) het hoge belastingtarief van beleggen over.

En volgens mij betaal je die 30% niet als je niet in België woont.
Nee, dit is iets anders en krijg je automatisch als balance cashback op je gewone jar. Het geldmarktfonds is in de Interest jar en moet je speciaal aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Nee, dit is iets anders en krijg je automatisch als balance cashback op je gewone jar. Het geldmarktfonds is in de Interest jar en moet je speciaal aanzetten.
Hebben we het dan nog wel over sparen?

Wise zegt zelf niets over een optie om er vanaf te komen of het terug te ontvangen:
https://wise.com/help/art...rch-30%25+withholding+tax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Hebben we het dan nog wel over sparen?

Wise zegt zelf niets over een optie om er vanaf te komen of het terug te ontvangen:
https://wise.com/help/art...rch-30%25+withholding+tax
Het staat daar onderin het artikel:
Wise is typically not a withholding agent in most jurisdictions, so if you believe you should be paying taxes on income you receive into your Wise Account, please consult a tax advisor. The exception to this is if you are a customer of Wise Europe and receive balance cashback on your account. Wise will withhold 30% of any cashback you earn.
Meer info over de balance cashback hier: https://wise.com/help/art...oes-balance-cashback-work
Lijkt mij ongeveer hetzelfde als een spaarrekening bij bijvoorbeeld SCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:47:
[...]
Meer info over de balance cashback hier: https://wise.com/help/art...oes-balance-cashback-work
Lijkt mij ongeveer hetzelfde als een spaarrekening bij bijvoorbeeld SCB.
Daar staat:
If you’re eligible for a lower withholding tax rate under the Belgium double tax treaty with your country of residence, apply to the Belgian tax authority using the official form for refund of Belgian WHT (Form 276 INT). The process to obtain a refund may differ for each country so seek advice from a tax adviser if you are unsure.
Link voor formulier is: https://finance.belgium.b...g-tax-movable-property#q1
En moet via de ouderwetse post ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Daar staat:

[...]

Link voor formulier is: https://finance.belgium.b...g-tax-movable-property#q1
En moet via de ouderwetse post ... ?
Klopt, vandaar de vraag of iemand daar ervaring mee heeft (wellicht in verband met een andere bank in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:11
Hoi!

Waar haal je momenteel de hoogste spaarrente op vrij opneembaar, inclusief actierentes, in landen met een AA of AAA kredietwaardigheid? Dus met name Benelux, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, Ierland.

Ik vraag dit voor mijn vriendin, die een Credit Europe rekening wil openen. Voor zover ik het snel overzie is dat de hoogste in de markt, 3,55% voor 3 maanden.

[ Voor 27% gewijzigd door Frankenstein op 03-01-2025 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Xavorius schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Even een selfquote.

Alles stond goed, namelijk overmaken naar normale spaarrekening. De idioten bij de Rabo hebben toch bijgeschreven op de deposito's zelf, waardoor de middelrente is gecorrigeerd en naar beneden bijgesteld. Direct een chatvraag ingeschoten, want dit is toch wel erg raar. Hoop op medewerking en herstel van de fout.

Kan je eens kijken @Frankenstein of het bij jou ook zo is uitgevoerd?
Bij mij is de spaarrente bijgeschreven op de Doelspaarrekeningen, echter direct afgeschreven door Rabo naar mijn lopende rekening. De middelrente is bij mij ongewijzigd, dus niet verlaagd en blijft een fijne 3,25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Frankenstein schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:32:
Hoi!

Waar haal je momenteel de hoogste spaarrente op vrij opneembaar, inclusief actierentes, in landen met een AA of AAA kredietwaardigheid? Dus met name Benelux, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, Ierland.

Ik vraag dit voor mijn vriendin, die een Credit Europe rekening wil openen. ...
ceb is prima voor 3 maanden (3,55% vrij opneembaar) en daarna of naast bunq (3,36%)

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 03-01-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Hoi!

Ik vraag dit voor mijn vriendin, die een Credit Europe rekening wil openen. Voor zover ik het snel overzie is dat de hoogste in de markt, 3,55% voor 3 maanden.
Overzicht van de (meeste) percentages (zonder actie periodes) staan hier: https://www.spaarrente.nl/spaarrekening

Als je een deposito wilt nemen, kijk dan even hier: https://www.spaarrente.nl/spaardeposito/3-maanden

Credit Europe staan er om een of andere reden niet bij.

--

Ik heb zelf het geld nu bij Santander staan, zijn de laatste maanden helaas wat omlaag gegaan qua percentage maar bevalt verder prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 03-01-2025 16:51 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GroteVoet459
Volgens mij doet geen van de vergelijkings-sites voor Nederland het inclusief de kortlopende acties, zoals Tagesgeldvergleich dat wel doet voor Duitse.

Uit mijn eigen administratie:
Credit Europe Welkom (3 mnd) - 3,55%
Consors (3 mnd) - 3,50%
Advanzia (3 mnd) - 3,40%
Bunq Mass Interest (6 mnd) - 3,36%
OpenBank Welkom (6 mnd) - 3,25%
BigBank (6 4 mnd) - 3,15%
Volkswagen Bank (6 mnd) - 3,10%

Klarna Flex is de eerste zonder actie, met 3,05%

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-01-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:58:
[...]

Volgens mij doet geen van de vergelijkings-sites voor Nederland het inclusief de kortlopende acties, zoals Tagesgeldvergleich dat wel doet voor Duitse.

Consors (3 mnd) - 3,50%
Advanzia (3 mnd) - 3,40%
Bunq Mass Interest - 2,36%
BigBank (6 mnd) - 3,15%

Bunq is 3,36% (tikfoutje want staat wel op de goede plek in je rijtje ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

De actierente van Bunq is niet gegarandeerd, d.w.z. kan ook dagelijks veranderen. Althans, dat maakte ik gisteren op uit de voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Frankenstein schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:32:
[...]
De actierente van Bunq is niet gegarandeerd, d.w.z. kan ook dagelijks veranderen. Althans, dat maakte ik gisteren op uit de voorwaarden.
Klopt, maar geld verhuist makkelijk tegenwoordig. In het gratis plan van bunq wel in maximaal in 2 brokken per maand, maar alsnog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Klopt, maar geld verhuist makkelijk tegenwoordig. In het gratis plan van bunq wel in maximaal in 2 brokken per maand, maar alsnog ...
Inderdaad, vandaag een paar flinke brokken overgeboekt naar DeGiro om mijn geldmarktfonds terug te kopen. :)

Maar aan variabele spaarrente, daaraan heb ik nou wel een broertje dood. Ik hou enorm van vrij opneembare gegarandeerde rente. Dan sta je niet voor verrassingen en hoef je er niet wekelijks naar om te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Frankenstein op 03-01-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Gynnad schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Overzicht van de (meeste) percentages (zonder actie periodes) staan hier: https://www.spaarrente.nl/spaarrekening

Als je een deposito wilt nemen, kijk dan even hier: https://www.spaarrente.nl/spaardeposito/3-maanden

Credit Europe staan er om een of andere reden niet bij.

--

Ik heb zelf het geld nu bij Santander staan, zijn de laatste maanden helaas wat omlaag gegaan qua percentage maar bevalt verder prima.
Is het wel de moeite waard om voor een paar 10jes (bij 50.000 euro) een nieuwe Iban te openen met heel de registratieproces weer door te lopen?

Om die reden wil ik bij Raisin blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

sanook

_/-\o_

hoihoi66 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:47:
[...]

Is het wel de moeite waard om voor een paar 10jes (bij 50.000 euro) een nieuwe Iban te openen met heel de registratieproces weer door te lopen?

Om die reden wil ik bij Raisin blijven.
Dat kun je alleen zelf bepalen. Houd ook rekening met mogelijke renteloze dagen bij overboeking(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Voor wie denkt dat de rente de komende jaren niet meer gaat stijgen en het geld wat langer wil vast zetten heeft Aareal Bank uit Duitsland (geen bronbelasting) een nieuw deposito op Raisin voor 7 jaar met 3.00% rente. Daarmee de hoogste voor die periode. Voor 3,4 en 5 jaar zijn de rentes bij Banca Progetto iets hoger met 3,10%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
Novax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:53:
Voor wie denkt dat de rente de komende jaren niet meer gaat stijgen en het geld wat langer wil vast zetten heeft Aareal Bank uit Duitsland (geen bronbelasting) een nieuw deposito op Raisin voor 7 jaar met 3.00% rente. Daarmee de hoogste voor die periode. Voor 3,4 en 5 jaar zijn de rentes bij Banca Progetto iets hoger met 3,10%.
De effectief haalbare rente is bij Aareal naar verwachting hoger dan bij Progetto. Aareal keert de rente jaarlijks uit. Die kan dan elders rentedragend weggezet worden. De boeven van Progetto gijzelen met instemming van het geweldige Raisin platform je jaarlijkse rente tot einde looptijd tegen een vergoeding van maar liefst 0,00%.

Blij dat ik in 2024 lang heb vastgezet tegen flexibele voorwaarden!

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 03-01-2025 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
[...]

Consors (3 mnd) - 3,50%
Advanzia (3 mnd) - 3,40%
BigBank (6 mnd) - 3,15%

BigBank actierente 3,15% is nu nog maar 4 maanden ipv 6. De rente na de actieperiode is voorlopig nog wel hetzelfde gebleven (2,70%).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:10:
De effectief haalbare rente is bij Aareal naar verwachting hoger dan bij Progetto. Aareal keert de rente jaarlijks uit. Die kan dan elders rentedragend weggezet worden. De boeven van Progetto gijzelen met instemming van het geweldige Raisin platform je jaarlijkse rente tot einde looptijd tegen een vergoeding van maar liefst 0,00%.
Nee, zelfs zonder rente-op-rente is Banca Progetto hoger bij 5,4, en 3 jaar dan Aareal. (Bij 5 jaar is Credito Lombardo Veneto nog hoger maar dat is minimum €50.000).

Maar de tip ging om 7 jaar waar Banca Progetto helemaal niet bij staat en Aareal nu dus opvalt met 3.00%, wellicht dat Aareal de rentes voor 5, 4, en 3 ook nog gaat verhogen.

Doe er uiteraard mee wat je wilt. En inderdaad altijd goed het productinformatieblad bij Raisin lezen, daar staat zelfs vetgedrukt omschreven in het productinformatieblad van Banca Progetto dat: "Er is geen sprake van rente-op-rente en de rente wordt niet gedurende maar aan het einde van de looptijd uitbetaald" Dat zijn geen kleine lettertjes dus van boevenpraktijken zou ik niet willen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wil nkg even iedereen er aan herinneren dan naast bron belasting je ook jiet moet vergeten dat je nog erfbelasting hebt .
Die kan soms flink oplopen
Volgens mij openbank in Spanje kan je flink afdragen maat bigbank duistalnd weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 21:27
Zijn er meer spaarders bij Yapi Kredi, waarbij de opgebouwde rente van de spaarrekeningen op 0,00 blijft staan vanaf 3 januari 2025?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:55
Shiphost schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:49:
Zijn er meer spaarders bij Yapi Kredi, waarbij de opgebouwde rente van de spaarrekeningen op 0,00 blijft staan vanaf 3 januari 2025?
ja, bij mij ook. Ik meen dat ze per dag de rente bijschrijven op die teller dacht ik (weet ik niet zeker). Daadwerkelijke rentebijschrijving is ieder kwartaal, dat weet ik. Misschien heeft het met weekend te maken?

Had gisteren een overzicht per mail ontvangen van de stand op 1 Januari.

[ Voor 12% gewijzigd door Moke11 op 04-01-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:04
Bij mij blijft ie ook op nul hangen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Novax schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Nee, zelfs zonder rente-op-rente is Banca Progetto hoger bij 5,4, en 3 jaar dan Aareal. (Bij 5 jaar is Credito Lombardo Veneto nog hoger maar dat is minimum €50.000).

Maar de tip ging om 7 jaar waar Banca Progetto helemaal niet bij staat en Aareal nu dus opvalt met 3.00%, wellicht dat Aareal de rentes voor 5, 4, en 3 ook nog gaat verhogen.

Doe er uiteraard mee wat je wilt. En inderdaad altijd goed het productinformatieblad bij Raisin lezen, daar staat zelfs vetgedrukt omschreven in het productinformatieblad van Banca Progetto dat: "Er is geen sprake van rente-op-rente en de rente wordt niet gedurende maar aan het einde van de looptijd uitbetaald" Dat zijn geen kleine lettertjes dus van boevenpraktijken zou ik niet willen spreken.
Omdat Aareal de rente elk jaar uitbetaald kun je die rente elders laten renderen. Het is zodoende waarschijnlijk dat je aan het eind van de rit meer spaarvermogen hebt opgebouwd, even afgezien van de verschillen in looptijd.

Mijn voorkeur gaat uit naar Aareal, omdat het een Duitse bank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Shiphost schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:49:
Hier ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Frankenstein schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:23:
Omdat Aareal de rente elk jaar uitbetaald kun je die rente elders laten renderen. Het is zodoende waarschijnlijk dat je aan het eind van de rit meer spaarvermogen hebt opgebouwd, even afgezien van de verschillen in looptijd.
Kan me voorstellen dat je dat op het eerste gezicht zou denken maar lijkt me niet zinvol om zoiets te beweren als je het niet narekent. Zoals ik zei, antwoord is dan nog steeds nee, er vanuit gaande dat je die uitbetaalde rente kan laten renderen tegen hetzelfde percentage (dus het equivalent van rente-op-rente zoals bijvoorbeeld bij Renault 5 jaar) dan is Banco Progetto uiteindelijk hoger dan Aareal bij 5,4, en 3 jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Verdere dalingen van de ECB-rente en spaarrentes in 2025 (en daarna) zijn zeer waarschijnlijk nu de inflatie is afgezwakt. Economen verwachten dat de ECB-rente in juli 2025 al op 1,75% zal zitten.
Hebben jullie de voorspelling van Raisin al gelezen? De verwachting is dus dat de ECB-rente in juli al op 1,75% zit, dus deze jongeman heeft even zijn Nordax Bank Spaarrekening leeg getrokken. Daar zet ik het geld op, wat ik bij elkaar spaar voor de afschrijving van de auto.

Die afschrijving is bovengemiddeld hoog, aangezien het een electrische auto betreft. Maar ik zet dus € 250 per maand opzij en een deel dus vrij opneembaar. Vorig jaar heb ik er nog geld van opgenomen, dus het is wel handig om ook een potje vrij opneembaar te hebben. Ik heb het mijzelf nu ook direct onmogelijk gemaakt, om een andere auto te kopen *O*

Ik beschouw Deposito's ook als een beschermingsmechanisme, want geestelijk gaat het niet altijd even goed met mij. Maar zolang ik nog bij zinnen ben, kan tenminste verstandige financiële beslissingen nemen. Dan krijg je weleens van een of andere zolderkamer autist op Tweakers te horen, dat je dan geen zelfdiscipline hebt. Overigens heb ik zelf ook autisme, dus dit is een beetje zelfspot :+

Wanneer je bewust geld vastzet om te voorkomen dat je het doet uitgeven? Maar de prikkels tot uitgeven zijn overal aanwezig: hier op het forum, waar flink gepronkt wordt met de modernste EV's bijvoorbeeld. Dus de verleiding is er altijd en als je juist geld hebt, dan is de verleiding ook groot om te denken? Weet je wat ik koop die Tesla model 3 gewoon, want dat gebeurt er op het moment dat je geld hebt. En juist als je een beetje ongelukkig en depressief bent, kun je al gauw denken dat het kopen van een andere bolide je problemen als zon voor de sneeuw doen oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:49:
...
Ik beschouw Deposito's ook als een beschermingsmechanisme, want geestelijk gaat het niet altijd even goed met mij. Maar zolang ik nog bij zinnen ben, kan tenminste verstandige financiële beslissingen nemen. Dan krijg je weleens van een of andere zolderkamer autist op Tweakers te horen, dat je dan geen zelfdiscipline hebt.

Wanneer je bewust geld vastzet om te voorkomen dat je het doet uitgeven?
...
Die typering van "zolderkamer autist op Tweakers" laat ik voor jouw rekening. ;)

Maar als jij er baat bij hebt om je geld vast te zetten om te voorkomen dat je het onnodig uitgeeft is dat helemaal prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:29

Jerra

Beunhaas in wording

Haha tjah inderdaad.

Maar de kern, grip krijgen op je financiën, is natuurlijk een mooi en gezond streven!
Ik doe dat zelf juist door middel van sparen, vastzetten gaat mij nog te ver, na flink ongezond lage buffers te hebben gehad ben ik nu weer aan het opbouwen.

Opsplitsen in verschillende spaarrekeningen, budgetten/spaardoelen/potjes, is wat mij dan weer meer inzicht heeft gegeven.
Zo is er voor iedereen wel winst uit het sparen te behalen, los van de rente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Jerra schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:06:
Opsplitsen in verschillende spaarrekeningen, budgetten/spaardoelen/potjes, is wat mij dan weer meer inzicht heeft gegeven.
Zo is er voor iedereen wel winst uit het sparen te behalen, los van de rente ;)
Ik heb twee gewone spaarrekeningen bij Raisin: eentje daar komt automatisch € 250 per maand, dat is dan voor de afschrijving. Vroeg of laat zul je de auto wel moeten vervangen, dus dan is het handig als je ervoor spaart. Omdat het is naïef om te denken dat die afschrijving wel mee zal vallen.

Het andere potje is juist voor onverwachte uitgaven aan de huidige auto: omdat de Leaf zo snel in restwaarde zakt, heb ik besloten hem enkel WA te verzekeren. Ook omdat overstappen knap lastig is, nadat je 1x geweigerd ben. Daarom blijf ik zitten waar ik zit. De premie die ik spaar in vergelijking met allrisk dekking, zet ik dus op een aparte Spaarrekening. Dat is € 50 per maand en uiteindelijk krijg ik er ook rente over.

Dan spreek je dus over € 600 per jaar en na 5 jaar is dat ruim € 3000 totaal. Weleens waar zal het geen totallos dekken, maar zolang je geen schuld hebt? Hoef je daar eigenlijk niet zo heel veel zorgen om te maken. Als het toch gebeurt? De restwaarde van de Leaf is hooguit € 10.000 en zal vast en zeker met een paar duizend euro verder zakken dit jaar!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:51
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Hebben jullie de voorspelling van Raisin al gelezen? De verwachting is dus dat de ECB-rente in juli al op 1,75% zit, dus deze jongeman heeft even zijn Nordax Bank Spaarrekening leeg getrokken. Daar zet ik het geld op, wat ik bij elkaar spaar voor de afschrijving van de auto.

Die afschrijving is bovengemiddeld hoog, aangezien het een electrische auto betreft. Maar ik zet dus € 250 per maand opzij en een deel dus vrij opneembaar. Vorig jaar heb ik er nog geld van opgenomen, dus het is wel handig om ook een potje vrij opneembaar te hebben. Ik heb het mijzelf nu ook direct onmogelijk gemaakt, om een andere auto te kopen *O*

Ik beschouw Deposito's ook als een beschermingsmechanisme, want geestelijk gaat het niet altijd even goed met mij. Maar zolang ik nog bij zinnen ben, kan tenminste verstandige financiële beslissingen nemen. Dan krijg je weleens van een of andere zolderkamer autist op Tweakers te horen, dat je dan geen zelfdiscipline hebt. Overigens heb ik zelf ook autisme, dus dit is een beetje zelfspot :+

Wanneer je bewust geld vastzet om te voorkomen dat je het doet uitgeven? Maar de prikkels tot uitgeven zijn overal aanwezig: hier op het forum, waar flink gepronkt wordt met de modernste EV's bijvoorbeeld. Dus de verleiding is er altijd en als je juist geld hebt, dan is de verleiding ook groot om te denken? Weet je wat ik koop die Tesla model 3 gewoon, want dat gebeurt er op het moment dat je geld hebt. En juist als je een beetje ongelukkig en depressief bent, kun je al gauw denken dat het kopen van een andere bolide je problemen als zon voor de sneeuw doen oplossen.
Hahaha ik heb altijd continu een prikkel om vooral maar niets uit te geven. Dat kan ook knap lastig zijn. Ik zet heel veel vrij opneembaar en dan lukt het nog niet! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Novax schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Kan me voorstellen dat je dat op het eerste gezicht zou denken maar lijkt me niet zinvol om zoiets te beweren als je het niet narekent. Zoals ik zei, antwoord is dan nog steeds nee, er vanuit gaande dat je die uitbetaalde rente kan laten renderen tegen hetzelfde percentage (dus het equivalent van rente-op-rente zoals bijvoorbeeld bij Renault 5 jaar) dan is Banco Progetto uiteindelijk hoger dan Aareal bij 5,4, en 3 jaar.
Klopt wel. Maar dit geringe voordeel van Progetto weegt voor mij niet op tegen sparen in een buurland met AAA kredietwaardigheid en de mogelijkheid om over de rente te beschikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Krijg net een mailtje van Raisin over aangepaste voorwaarden:
Mede namens Raisin Bank informeren we u dat, vanwege de doorlopende verbetering van onze dienstverlening alsmede om in lijn te blijven met actuele wet- en regelgeving, met ingang van 3 maart 2025 de volgende onderdelen worden bijgewerkt/aangevuld:

De klantinformatie inzake gegevensbescherming − Raisin GmbH
Raisin Bank Bijzondere voorwaarden voor het Product Raisin
Raisin Bank Klantinformatie met betrekking tot gegevensbescherming

Geen actie vereist

U vindt de bijgewerkte voorwaarden bijgevoegd bij dit bericht. De overeenkomst tussen u en Raisin Bank is, samen met uw overeenkomst met Raisin, vereist om te kunnen sparen bij de partnerbanken van Raisin. Wanneer u gebruik blijft maken van onze diensten vanaf 3 maart 2025, stemt u in met de bijgewerkte voorwaarden. Als u er niet mee instemt, kunt u de overeenkomst beëindigen voordat de bijgewerkte voorwaarden van kracht worden.
Dan als bijlage 51 pagina's (!!) voorwaarden met geldigheid vanaf januari 2025 ipv vanaf 3 maart zoals in het bericht. Ga maar zoeken wat er precies anders wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:25
Zie topicwarning: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
DjoeC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:20:

[...]

Dan als bijlage 51 pagina's (!!) voorwaarden met geldigheid vanaf januari 2025 ipv vanaf 3 maart zoals in het bericht. Ga maar zoeken wat er precies anders wordt.....
Hoe zou je de overeenkomst kunnen opzeggen met Raisin, als je nog lopende deposito’s hebt? 🧐

[ Voor 64% gewijzigd door wibblemoo op 05-01-2025 16:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
wibblemoo schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Hoe zou je de overeenkomst kunnen opzeggen met Raisin, als je nog lopende deposito’s hebt? 🧐
Zonder te weten wat er is aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
hoihoi66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Zonder te weten wat er is aangepast?
Het was retorisch. De mogelijkheid tot opzeggen wordt aangeboden maar ik vraag mij af hoe Raisin dit doet als je nog depositos hebt lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ThijsLuke schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:01:
Deposito is voor mij nog een stap te ver.
Ben benieuwd wat de 'stap te ver' is m.b.t. depositos. Met zo'n grote spaarcapaciteit en verder in de toekomst gelegen spaardoelen ('later als ik met pensioen ga', 'renovatie woning'), lijkt het mij (als je puur naar sparen kijkt) een no-brainer om hier een deposito(ladder) voor te gebruiken en meer rendement te pakken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
wibblemoo schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Het was retorisch. De mogelijkheid tot opzeggen wordt aangeboden maar ik vraag mij af hoe Raisin dit doet als je nog depositos hebt lopen.
Lijkt mij dat dit dan van toepassing is:
(b) Als de klant depositocontracten met een partnerbank is aangegaan, wordt de beëindiging van
kracht wanneer alle deposito’s zijn teruggestort op de Raisin-rekening van de klant, hetgeen in het
geval van termijndeposito's doorgaans op de normale vervaldatum van de deposito is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Iemand ervaring met A&G Banco uit Spanje? Wil daar een deposito van 6 maanden vastleggen via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
[...]

Tja, je geld terugtrekken zodra mogelijk. Het deposito (overeenkomst voor vaste tijd) is aangegaan onder de voorwaarden op het moment van afsluiten, daar kunnen ze niks in veranderen.

Overigens verwacht ik geen nadelige wijzigingen, omdat het vooral LIJKT te gaan over privacy en regulering. Het laatste zul je dus overal tegenkomen, het eerste wordt alleen maar strikter.

Maar iets duidelijker communiceren had ruis kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:55

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sparen blijft bij mij een dingetje en doe ik op gevoel. Zelf doe ik volgende;

Ja ik leef zuinig. Doe altijd de reclames bij de bekende supermarkten. 2+3 gratis etc. Jullie kennen het vast wel :9
Niks mis met zuinig leven, maar mijn gevoel zegt dat je toch wat laat liggen door te "sparen" bij ING. Je zet het in een mooi potje, maar dat kan ook elders met betere rente.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Het is heel verstandig om voorwaarden in de gaten te houden. Een jaar of 10 geleden was ik klant bij een bank die heel aantrekkelijke deposito's had. Maar op een gegeven moment was de bijbehorende betaalrekening (die ik niet gebruikte) niet meer gratis, maar gingen ze van iets van 5 euro per maand aan kosten rekenen.

Gelukkig duurde het op dat moment nog maar een paar maanden tot mijn laatste deposito's daar afliepen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
DjoeC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:20:
[...]
Ga maar zoeken wat er precies anders wordt.....
Is toch niet zo moeilijk? Er zijn diverse websites en applicaties die 2 documenten kunnen vergelijken.
Adobe Acrobat, MS Word, ILovePDF, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
rockhopper schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Niks mis met zuinig leven, maar mijn gevoel zegt dat je toch wat laat liggen door te "sparen" bij ING. Je zet het in een mooi potje, maar dat kan ook elders met betere rente.
Inderdaad - ING is (op N26 met hun goedkoopste 2 pakketen) na de bank met de laagste rente van heel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Inderdaad - ING is (op N26 met hun goedkoopste 2 pakketen) na de bank met de laagste rente van heel Nederland.
Ik heb bij ING een spaardeposito van 6 maanden lopen voor 3.00%. Dat valt toch best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:25:
[...]

Ik heb bij ING een spaardeposito van 6 maanden lopen voor 3.00%. Dat valt toch best mee.
Als ik mij niet vergis doelt @GroteVoet459 op de opneembare rekeningen. En is jouw deposito er niet een van een actie een tijdje terug bij ING met een behoorlijk hoog minimum bedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Als ik mij niet vergis doelt @GroteVoet459 op de opneembare rekeningen. En is jouw deposito er niet een van een actie een tijdje terug bij ING met een behoorlijk hoog minimum bedrag ?
klopt. Maar kwam mij toevallig goed uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Coffeeroam schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:25:
[...]

Dat is zoals @W1ck1e zegt een optie die er niet meer is. Dan heb ik nog wel veel betere lopen met rentes boven de 4,00%. Ben benieuwd wat je als aanbieding krijgt als die af loopt.

Bij ING is het qua deposito's momenteel 3- en 5-jaars tegen 1,95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:43:
[...]

klopt. Maar kwam mij toevallig goed uit.
Dus toevallig kwam ING meer in de buurt van de concurrentie met de hogere rentes bij deposito's.
Maar nog niet met de vrij opneembare rekening.

Sparen met vrij opneembaar geld doe je wat de rente betreft beter niet bij een van de grootbanken. Niet bij ING, noch bij ASN/SNS, AbnAmro en Rabo. Allemaal structureel aan de onderkant van de markt.

Geld houd je daar op de betaalrekening voor zover dat nodig is, de rest kan je beter bij de concurrentie stallen. Zeker als instant pay van en naar spaarrekeningen meer en meer ingevoerd wordt. Vandaag ga ik Anadolu & Garantibank testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
GroteVoet459 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Dat is zoals @W1ck1e zegt een optie die er niet meer is. Dan heb ik nog wel veel betere lopen met rentes boven de 4,00%. Ben benieuwd wat je als aanbieding krijgt als die af loopt.

Maar het is wel een indicatie dat ING niet altijd per definitie slechte rentes heeft.

Voor gewoon sparen voor de langere termijn is het inderdaad geen goede optie (Al kun je je afvragen of sparen dan überhaupt de beste optie is, andere discussie.) Maar voor tijdelijk een paar maanden parkeren van geld voor een grotere uitgave of vakantie maakt de wat lagere rente ook niet echt veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
zie topicwarning: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49

JAN-B

525 Wp op mijn dak

W1ck1e schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:09:
Je hebt 1850 euro per maand die meer kunnen opleveren dan de rente bij ING
@W1ck1e
Als ik die 4 bedragen optel ( 500 + 1000 + 250 + 150 ) kom ik op € 1900 ;)
(W1ck1e kan echt slecht rekenen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:54:
[...]

ING is wel echt de slechtste bank om IP mee te testen. Want die zijn notoir onbetrouwbaar op dit vlak. Waar voorheen bv Rabo & ABN al prima IP deden naar OpenBank deed ING dit niet. En volgens mij waren er wel meer banken waar ING geen IP deed en de overige Nederlandse grootbanken wel.
Helaas is dat voor mij de tegenrekening bij die en andere banken. En ik heb geen zin om te wijzigen. Meer dan de 3,20 euro per maand (op dit moment) kost het mij niet. Saldo is steeds nihil (aan het eind van de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
W1ck1e schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:23:
[...]

Test loopt: beide banken nog niet binnen een paar minuten.Tegenrekening is ING.
meestal rond 11:20 vanaf ING afhankelijk wanneer je de opdracht hebt ingegeven. Ik doe dat altijd kort na middernacht.
Garantibank was vandaag al vroeg binnen om 10.22

[ Voor 7% gewijzigd door sander36 op 06-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Helaas is dat voor mij de tegenrekening bij die en andere banken. En ik heb geen zin om te wijzigen. Meer dan de 3,20 euro per maand (op dit moment) kost het mij niet. Saldo is steeds nihil (aan het eind van de dag)
Je bent een boeking vanaf de spaarbank naar ING aan het testen? Die richting gaan ze ogenschijnlijk sowieso geen IP doen. Of... daarvoor geldt de verplichting nog niet, want vanaf nu ergens (meen de 9e?) moeten banken verplicht IP ondersteunen in <een van beide richtingen, welke weet ik niet>. De andere richting moet vervolgens over ik meen 6 maanden ondersteund worden. Maar zover ik het begrepen heb geldt die verplichting alleen voor transacties tussen betaalrekeningen. En deze spaarbanken leveren natuurlijk geen betaalrekening. Maar wel weer toevallig dat al die spaarbanken vandaag (en vorige maand esn paar) aangesloten worden bij IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Je bent een boeking vanaf de spaarbank naar ING aan het testen? Die richting gaan ze ogenschijnlijk sowieso geen IP doen. Of... daarvoor geldt de verplichting nog niet, want vanaf nu ergens (meen de 9e?) moeten banken verplicht IP ondersteunen in <een van beide richtingen, welke weet ik niet>. De andere richting moet vervolgens over ik meen 6 maanden ondersteund worden. Maar zover ik het begrepen heb geldt die verplichting alleen voor transacties tussen betaalrekeningen. En deze spaarbanken leveren natuurlijk geen betaalrekening. Maar wel weer toevallig dat al die spaarbanken vandaag (en vorige maand esn paar) aangesloten worden bij IP.
Neen, van ING naar Anadolu/Garanti. Omdat ergens in dit topic staat dat zij vandaag met Instant Pay beginnen. Inderdaad geen idee welke richting. Opnemen kon vanmorgen nog niet want daarvoor geen saldo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Toch al zeker 2 weken geleden dat dat IP gedoe hier volledig besproken is, en daar gaan we nog maar een keer...
Misschien een IP topic maken, dan kan het hier gewoon over sparen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sanook schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:49:
Toch al zeker 2 weken geleden dat dat IP gedoe hier volledig besproken is, en daar gaan we nog maar een keer...
Misschien een IP topic maken, dan kan het hier gewoon over sparen gaan.
Niet volledig, want er zijn ontwikkelingen (banken die zich aansluiten bij Instant Pay)
En er zijn nog steeds andere banken nodig om geld op een spaarrekening te kunnen storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Niet volledig, want er zijn ontwikkelingen (banken die zich aansluiten bij Instant Pay)
En er zijn nog steeds andere banken nodig om geld op een spaarrekening te kunnen storten.
Lekker verplaatsen naar een eigen topic, het vervuilt hier alleen maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
Je kunt toch ook gewoon het resultaat hier melden, in plaats van 3 berichten over hetzelfde? i.e. 1. 'test loopt', 2. 'nog niet binnen' en 3. 'ontvangen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Sparen blijft bij mij een dingetje en doe ik op gevoel. Zelf doe ik volgende;

-Spaar iedere maand €500 op een rente rekening. Zonder voorwaarden, kan er meteen bij. Niet dat het nodig is, maar voor mijn gevoel. Dit potje kom ik niet aan, is voor later als ik met pensioen ga. Deposito is voor mij nog een stap te ver.
- spaar iedere maand €1000 bij ING (spaardoel). Bedoeld voor renovatie woning. Heb wat wensen.
- spaar iedere maand €250 bij ING (spaardoel). Bedoeld voor vakantie
- spaar iedere maand €150 bij ING (spaardoel). Bedoeld voor ditjes en datjes. Bijv kapotte vaatwasser. Of reparatie auto.
@ThijsLuke Op 7 November schreef je dat je bij bunq zat > 2,01%, en dat je dat te laag vond;
nu meld je dat je een heleboel rekeningen bij ING hebt, nou die zijn dus nog lager 8)
misschien is toch je gevoel niet correct :?
en als jij €1900 / maand = €22.800 / jaar spaart, is 1 % verschil toch €228 :P
kun je toch mooi wat gereedschap voor kopen, voor je renovatie woning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Heb inderdaad de indruk dat het bij ING éénmalig echt concurrerend was om hun balans op 1 januari een beetje op peil te krijgen.
Als er na afloop niks interessants meer is ben ik weer weg natuurlijk.
Vind het ook altijd best storend dat ING in het buitenland wél hogere rente geeft, en ook gratis bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Coffeeroam schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Heb inderdaad de indruk dat het bij ING éénmalig echt concurrerend was om hun balans op 1 januari een beetje op peil te krijgen.
Als er na afloop niks interessants meer is ben ik weer weg natuurlijk.
Vind het ook altijd best storend dat ING in het buitenland wél hogere rente geeft, en ook gratis bankrekeningen.
Tsja, dat is gewoon je producten afstemmen op de lokale markt. Een Vodafone abonnement kost en biedt in het buitenland ook heel wat anders dan in Nederland. Als je je aan zulk soort dingen stoort, dan denk ik dat je een zwaar leven krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donron II
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-01 15:07
hoihoi66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:02:
Iemand ervaring met A&G Banco uit Spanje? Wil daar een deposito van 6 maanden vastleggen via Raisin.
Goede vraag (ook omdat je minimaal 20.000 moet inleggen). Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Tsja, dat is gewoon je producten afstemmen op de lokale markt. Een Vodafone abonnement kost en biedt in het buitenland ook heel wat anders dan in Nederland. Als je je aan zulk soort dingen stoort, dan denk ik dat je een zwaar leven krijgt.
Misschien is "storen aan" een groot woord in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Bij sparen via Raisin staat In het productblad van Aareal bank “ het termijndeposito wordt geplaatst door Raisin bank op eigen naam, maar namens de klant” .
Weet iemand wat dat voor gevolgen heeft voor depositogarantiestelsel voor de individuele klant als het op naam van Raisin staat? En heeft dat nog juridische of fiscale implicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
donron II schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Geen reacties jammer genoeg. Over Banca Progretto wel veel goede ervaringen gelezen, dan maar voor ietsie minder naar Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:01
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:16 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email van KNAB vandaag:
Per 15 januari 2025 verandert de rente op je flexibele spaarrekening. Je ontvangt dan 1,75% rente in plaats van 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Pimirene schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:26:
Bij sparen via Raisin staat In het productblad van Aareal bank “ het termijndeposito wordt geplaatst door Raisin bank op eigen naam, maar namens de klant” .
Weet iemand wat dat voor gevolgen heeft voor depositogarantiestelsel voor de individuele klant als het op naam van Raisin staat? En heeft dat nog juridische of fiscale implicaties?
Dat zou dan in hetzelfde Productinformatieblad bij Risico's moeten staan maar daar is niet veel verschil met normale deposito's. Lijkt mij geen probleem maar wellicht de vraag ook nog even aan Raisin zelf stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik wil graag 25K op een spaar rekening zetten.
Liefst niet vast in een deposito.
Nu zag ik bij Bunq en Santander mooie rentes
Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rjn27 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:59:
Iemand nog tips?
De meest gewenste tip is natuurlijk: lees de openingspost, scan de rest van het draadje. Kijk naar bank specifieke topics. Blijf niet hangen in twijfelen, maar maak een keuze en open een rekening en zet er geld op. Je kunt ook altijd spreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-09 12:05
rjn27 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:59:
Iemand nog tips?
De bonusrente bij Bunq gaat morgen terug naar 2,67%. Dus misschien is dat dan minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:38
donron II schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Heb hier een 1 jaars deposito lopen. Openen ging snel.... uitbetaling weet ik nog niet omdat het jaar nog niet voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 16:39
hoihoi66 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:31:
[...]

Geen reacties jammer genoeg. Over Banca Progretto wel veel goede ervaringen gelezen, dan maar voor ietsie minder naar Italie.
Tja, wat moet je erover zeggen.
Mijn aanvraag staat open. Vervolgens moest ik een 'tax reduction' formulier voor de bronbelasting ondertekenen. Het uploaden daarvan resulteert in een foutmelding. Maar het mocht ook via de klantenservice. Dus ik wacht nu op hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
VidaR-9 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Interessante ontwikkeling, vooral omdat het enigszins tegenstrijdig is met het ECB en FED beleid en forecast.

Benieuwd of dat doorzet en of/wanneer dit zichtbaar wordt in de deposito rentes.
De kapitaalmarktrente (is langetermijn rente) stijgt nu (iets, van 2.0 op z'n laagst naar 2.3 voor 5y). Dit heeft geen directe correlatie met de ECB kortetermijn rente. Met oa de wankele economie van Duitsland zou ik niet wachten tot de rente gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Nederlandse inflatie schiet door tot boven de 4% in december – spaarders de klos

https://www.businessinsid...tent=245_DAG%2007-01-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sander36 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:11:
Nederlandse inflatie schiet door tot boven de 4% in december – spaarders de klos

https://www.businessinsid...tent=245_DAG%2007-01-2024
Wat een crappy titel weer. Die inflatie is ook van toepassing op overige vermogenscategorieën. Alleen omdat 4% > 3,25% wordt zoiets erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Is die bonusrente van bunq die tot juni zou gelden nu alweer vandaag per direct naar 2,67 gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:27:
Is die bonusrente van bunq die tot juni zou gelden nu alweer vandaag per direct naar 2,67 gegaan ?
Neen. In het bunq draadje zie je wanneer wel.
En het is niet juni, maar tot juli (t/m juni dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
finsdefis schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:21:
[...]
Wat een crappy titel weer. Die inflatie is ook van toepassing op overige vermogenscategorieën. Alleen omdat 4% > 3,25% wordt zoiets erin gezet.
Dat niet alleen; het is 4% over de maand december. Het jaargemiddelde over 2024 is iets van 3,3% en dat rentepercentage zullen een heleboel slimmere spaarders alhier wel gehaald hebben.
Als je het bij de grote NL banken laat staan dan ben je al minimaal 5 jaar de klos.

Of we het in 2025 nog gaan halen is iets waar we alleen nog maar over kunnen speculeren, maar laten staan is zeker niet de goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Staat hier toch:
gloopie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:28:
[...]
De bonusrente bij Bunq gaat morgen terug naar 2,67%. Dus misschien is dat dan minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
Die kan de komende tijd nog wel lager worden. Er staat altijd bij:
*The base rate and the bonus rate may be subject to change before June 30, 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dus per 1 januari was het verhoogd naar 3.33 en op 8 januari weer omlaag ?

Begrijp ik dat nu goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gloopie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Die kan de komende tijd nog wel lager worden. Er staat altijd bij:
*The base rate and the bonus rate may be subject to change before June 30, 2025.
Ja maar je gaat dat toch niet 2x per maand aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
boyette schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:34:
[...]

Ja maar je gaat dat toch niet 2x per maand aanpassen ?
Ik denk het niet, maar je weet nooit bij bunq. Hoewel ze het laatste half jaar ook geen rente verlagingen hebben gedaan. Toen stond er ook al bij dat het eventueel aangepast kon worden.
Pagina: 1 ... 119 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling