Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 22:02
Zat trouwens te kijken om voor max 20k bij freedom spaargeld aan te houden
Msx 20k omdat dit door een beleggingen fonds is gedekt ( anders dan dgs)
Maar wat ze maar vermelden bij de kleine lettertjes is dat ze gratis geld erop kan zetten maar als je je geld terug wikt hebbrn je even 7 euro per keer mag betalen
En het opheffen vsn he account kan max 250 euro in rekening worden gebracht....

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 31-12-2024 22:04 . Reden: Verwijderde post weggehaald uit reactie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Een aantal posts over beleggen zijn nu belegd in de prullenbak.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:53
Zr40 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 22:04:
[modbreak]Een aantal posts over beleggen zijn nu belegd in de prullenbak.[/]
Zijn dus nu junkbonds? :+

Sorry, kon het niet laten, was een inkoppertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Maxwp schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:14:
Maar wat ze maar vermelden bij de kleine lettertjes is dat ze gratis geld erop kan zetten maar als je je geld terug wikt hebbrn je even 7 euro per keer mag betalen
Ik durf überhaupt niks aan te houden bij die Russen op Cyprus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 13:59
Beste wensen! Raisin heeft de rente alweer uit betaald zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
DIJK schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:38:
[...]

Ik durf überhaupt niks aan te houden bij die Russen op Cyprus.
freedom is geen spaarrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
boyette schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:17:
[...]

freedom is geen spaarrekening
Nee en ja
Je kan tot 20k daar stallen en dan valt datvgeld onder een andere regeling zodat je net als bij een spaargeld deposito's toch je geld zekerheid
Maar tot max 20k.
En daar krijg je dan rente over als je dat nkey bij hun belegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
Maxwp schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:42:
[...]

Nee en ja
Je kan tot 20k daar stallen en dan valt datvgeld onder een andere regeling zodat je net als bij een spaargeld deposito's toch je geld zekerheid
Maar tot max 20k.
En daar krijg je dan rente over als je dat nkey bij hun belegd.
maar dat maakt het nog geen spaarrekening ook al lijkt het daarop
freedom hoort bij beleggingstopic thuis niet in het spaartopic

dat kan ook gewoon falliet gaan dan heb je niks

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 01-01-2025 01:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:19
boyette schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:45:
[...]

maar dat maakt het nog geen spaarrekening ook al lijkt het daarop
freedom hoort bij beleggingstopic thuis niet in het spaartopic

dat kan ook gewoon falliet gaan dan heb je niks
Tegelijk is het dan wel goed om de afwijkende aspecten van deze partij Freedom hier te benoemen. Zodat mensen niet voor een verrassing komen te staan als ze, zoekende naar een spaarvorm met goede rente, op deze partij stuiten.

Even samengevat, de "rekening" geeft je rendement uit effectenswaps, is niet gedekt door het DGS, maar wel -veel lager- tot 20k door de beleggingsbescherming en wordt voor Box 3 als 'overige bezittingen' aangemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:19
Maxwp schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:14:
Volgens het Essentiële Informatie Document zitten er aan deze "rekening" geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:15:
Krijg zojuist een mailtje van Garanti bank. De "herstbonus" actie is voor nieuwe klanten verlengt tot 1 maart met een rente van 2,50%. An zich fijn dat er een verlenging is, maar die 2,50% is nouja, ook geen vetpot kijkende naar andere banken. Maar wie weet waar de rest tegen die tijd op staat :P

Edit:
"nieuwe klanten" = aangemeld tussen 25 september en 31 december. Dus je kunt nu nog steeds klant worden en profiteren van de 3,xx% tot 31-12 en dan tot 1-3 van 2,5%.
Nou, tijd om te verplaatsen dus. Volgens mij zit Santander nog redelijk goed. Verwerken banken vandaag opdrachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
zunrob schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Nou, tijd om te verplaatsen dus. Volgens mij zit Santander nog redelijk goed. Verwerken banken vandaag opdrachten?
Instant payments zullen wel gewoon worden uitgevoerd lijkt me zo. Maar zowel GarantiBank als Santander doen bij mijn weten geen IP. (Alhoewel er wel meerdere spaarbanken IP zijn gaan ondersteunen of de konende dagen gaan ondersteunen. Maar dat is alleen inkomende? Terwijl je bij Garanti uitgaand nodig hebt).

Ik heb het in ieder geval gisteren bij Garanti in een 3 maanden deposito gezet tegen 2,90%. Dat is nog prima qua rente en voor mij acceptabel qua duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:13
Sjowhan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:37:
[...]

was (al) aangepast van 3.10% naar 2.95% rond 26 november. Hadden daar eerder mailing over gehad dat ze het percentage zouden gaan verlagen.
Klopt, en volgens mij is dat dan nog steeds het hoogst voor een spaarrekening?
Als ik even snel op Raisin kijk zie ik nog 2 Zweedse opties voor 2,87%

Mijn 6 maanden 3,nogwat% bij CEB is afgelopen. Santandander had ik al een klein deel spaargeld staan, dus dan gaan we daar nu ook maar de rest stallen.
Onder DGS grens.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
pentaw1nz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Klopt, en volgens mij is dat dan nog steeds het hoogst voor een spaarrekening?
Als ik even snel op Raisin kijk zie ik nog 2 Zweedse opties voor 2,87%
Klarna rechtstreeks is 3,05% momenteel, en daarmee dus 0,10-procentpunt hoger dan Santander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Klarna rechtstreeks is 3,05% momenteel, en daarmee dus 0,10-procentpunt hoger dan Santander.
Dat is dan wellicht een goede om er naast aan te houden, ipv nu alles overzetten naar Santander (wat mijn oorspronkelijke plan was )

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
pentaw1nz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:16:
Dat is dan wellicht een goede om er naast aan te houden, ipv nu alles overzetten naar Santander (wat mijn oorspronkelijke plan was )
Let op dat de maximale vergoeding van het DGS bij Klarna afhankelijk is van de SEK/EUR koers. Bij Raisin hanteren ze daarom voor Zweedse banken een maximum van €85.000. Bij Klarna hanteren ze die marge blijkbaar niet:
**Het account valt onder het Zweedse depositogarantiestelsel, conform een besluit van het Zweedse Rijkskantoor voor Schulden. De maximale vergoeding per klant is SEK 1.050.000 (~ € 100.000***). Het Rijkskantoor voor Schulden zorgt dat de vergoeding binnen 7 werkdagen na de startdatum van het recht op compensatie beschikbaar is voor uitbetaling.

***De te betalen vergoeding wordt bepaald door de geldende wisselkoers op het moment van betaling. Als voorbeeld: de vergoeding die vandaag betaald zou worden, bedraagt ongeveer € 100.000, maar dit bedrag kan in de loop der tijd fluctueren.
Dat voorbeeld hierboven van de website van Klarna is ook redelijk optimistisch :| , huidige koers voor SEK 1.050.000 is ~EUR 91.495

[ Voor 5% gewijzigd door Novax op 01-01-2025 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:24:
[...]
Dat voorbeeld hierboven van de website van Klarna is ook redelijk optimistisch :| , huidige koers voor SEK 1.050.000 is ~EUR 91.495
Dat voorbeeld is natuurlijk wel waar het op geijkt is ;) De Europese regelgeving zegt €100k of equivalent in lokale valuta. Dus ~€100k klopt in zoverre. En ze moeten ook elke 5 jaar(?) opnieuw de vergoeding vaststellen op basis van de dan geldende wisselkoers. Dus dat ze die ~€100k benoemen is in zoverre correct. Dat is wat de wetgeving zegt en waar het DGS zich elke zover jaar naar moet corrigeren.
En verder mag de consument zich best beter inlezen in deze materie. En lijkt het mij niet aan Klarna om de vergoeding op basis van de real time koers te vermelden. En dan nog... kunnen er geen rechten aan worden ontleend. Áls een Zweedse bank omvalt gaat dat zeer waarschijnlijk ook invloed hebben op de koers van de SEK, dus als Klarna nu ~€90k vermeldt kan het alsnog dat op het moment dat een bank (/Klarna) klapt door een gewijzigde wisselkoers de vergoeding maar €85k of whatever is. Elk bedrag dat ze benoemen is dus onzinnig. En het enige bedrag dat te "verantwoorden" is is die €100k omdat dat is wat de EU richtlijn eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Novax schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Let op dat de maximale vergoeding van het DGS bij Klarna afhankelijk is van de SEK/EUR koers. Bij Raisin hanteren ze daarom voor Zweedse banken een maximum van €85.000. Bij Klarna hanteren ze die marge blijkbaar niet:

[...]
Ik zit hier ook mee te lezen, zelf zit ik bij Santander, ondertussen is de spaarrente hier wel in een rap tempo verlaagd, al vind ik deze op het huidige niveau nog wel acceptabel, vergeleken met Nederlandse banken en andere alternatieven/banken in Europa. Klarna is mij ook opgevallen, maar ik vind het persoonlijk maar niets om mijn geld hier te stallen, waarbij je vooral wordt aangespoord, iedere keer als je op die website bent om daar dingen te kopen. Dan kies ik toch liever een meer traditionele en no-nonsense/saaiere bank met een goede spaarrente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Volgens het Essentiële Informatie Document zitten er aan deze "rekening" geen kosten.
Dank.
Gezien er geld kan worden " gespaard " en dus mensen dat okk daarvoor kunnen gebruiken lijkt het me ook hier wel relevant alleen dan het beleggings deel eruit niet maar daar hebben we het dan ook niet over.

Ik lees hier
https://freedom24.com/anketa/price

"Fondsen opnemen - 7€ per uitgevoerde order

Commissies van tussenpersonen zijn niet in de bovenstaande opnamekosten inbegrepen"

Daaruit begrijp ik dat bij het opnemen van de " spaargelden " ( storten is gratis ) er 7 euro per leer word gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:59:
En lijkt het mij niet aan Klarna om de vergoeding op basis van de real time koers te vermelden.
Allemaal prima, maar zet er dan ook niet een voorbeeld met een tijdsaanduiding bij :+ :
Als voorbeeld: de vergoeding die vandaag betaald zou worden, bedraagt ongeveer € 100.000, maar dit bedrag kan in de loop der tijd fluctueren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:10

sanook

_/-\o_

Druk hier op nieuwjaars ochtend, alle spaarders checken de uitgekeerde rente zeker? :D
Henrico1981 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Dan kies ik toch liever een meer traditionele en no-nonsense/saaiere bank met een goede spaarrente.
Bij Rabo en ING word ik in de app of myaccount ook regelmatig aangevallen met aanbiedingen waar ik niet op zit te wachten, en die hebben niet eens een fatsoenlijke rente.

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 01-01-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Dat voorbeeld is natuurlijk wel waar het op geijkt is ;) De Europese regelgeving zegt €100k of equivalent in lokale valuta. Dus ~€100k klopt in zoverre. En ze moeten ook elke 5 jaar(?) opnieuw de vergoeding vaststellen op basis van de dan geldende wisselkoers. Dus dat ze die ~€100k benoemen is in zoverre correct. Dat is wat de wetgeving zegt en waar het DGS zich elke zover jaar naar moet corrigeren.
En verder mag de consument zich best beter inlezen in deze materie. En lijkt het mij niet aan Klarna om de vergoeding op basis van de real time koers te vermelden. En dan nog... kunnen er geen rechten aan worden ontleend. Áls een Zweedse bank omvalt gaat dat zeer waarschijnlijk ook invloed hebben op de koers van de SEK, dus als Klarna nu ~€90k vermeldt kan het alsnog dat op het moment dat een bank (/Klarna) klapt door een gewijzigde wisselkoers de vergoeding maar €85k of whatever is. Elk bedrag dat ze benoemen is dus onzinnig. En het enige bedrag dat te "verantwoorden" is is die €100k omdat dat is wat de EU richtlijn eist.
Dus eigenlijk: Ga niet naar een Zweedse bank als je >80k wilt stallen (voor de zekerheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Allemaal prima, maar zet er dan ook niet een voorbeeld met een tijdsaanduiding bij :+ :

[...]
Zo ver had ik niet gelezen :p Ik was bij de "SEK 1.050.000 (~ € 100.000***)" afgehaakt. En had eigenlijk ook niet zo op de *** gelet. Maar dan inderdaad. De "vandaag is het 100k" is dan niet heel handig.
sanook schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Dus eigenlijk: Ga niet naar een Zweedse bank als je >80k wilt stallen (voor de zekerheid)?
Ik denk dat ieder dat voor zich moet bepalen en inschatten. Niemand kan de toekomst voorspellen en dus ook niet de wisselkoers die gebruikt zou worden bij zo'n uitkering. En dan heb je ook nog situaties als "stel de SEK gaat helemaal door het putje en je krijgt dan nog 25k terug, zou de EU dan niet bijspringen om in ieder geval meer te vergoeden?". Als de uiteindelijke uitkering dan echt veel lager is straalt dat immers ook slecht af op de euro / wetgeving / .... En heeft bij Icesave de NL overheid niet ook bijgelegd naar een hogere vergoeding dan wat IJsland formeel had? Even los van dat IJsland uiteindelijk elke euro heeft terugbetaald. Maar volgens mij was er toen ook een afwijking in maximale vergoeding van IJsland vs Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Situatie

Man/vrouw, beiden werkend 28 en 30 uur/week, ong 60 jaar.
We hebben afgelopen paar jaar 60k gespaard, staat op ASN bank.

Rente is niet veel. Zit dus hier wat in te lezen.
Willen graag wat meer rente, geld kan niet echt vast, maar er komt maandelijks 1-2.5k bij. Het geld is voor als ik over 4 jaar met pensioen ga, zodat de lady in het huis minder of kan stoppen met werken. Ik wil niet beleggen, ik wil mijn geld in euro's wegzetten en weet van die 100k regeling van banken.

Ik zit op Raisin te kijken en denk dan, is hr werkelijk zo eenvoudig? Bank zoeken in EU land, rekening openen, kijk wat de voorwaarden zijn en gaan met die banaan?

P.s. TS idd al gelezen voor ik met mijn vraag kwam

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 01-01-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
maartend schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:49:

Ik zit op Raisin te kijken en denk dan, is hr werkelijk zo eenvoudig? Bank zoeken in EU land, rekening openen, kijk wat de voorwaarden zijn en gaan met die banaan?
Ja.

Je vraagt het niet maar realiseer je dat er ook andere opties direct bij banken zijn. Bv 6mnd hogere rente bij Openbank, gewoon vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Ja.

Je vraagt het niet maar realiseer je dat er ook andere opties direct bij banken zijn. Bv 6mnd hogere rente bij Openbank, gewoon vrij opneembaar.
Nee, dat realiseer ik me niet. Zet je dan je geld ergens 6 maanden vast of doe je er iets anders gek mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
maartend schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Nee, dat realiseer ik me niet. Zet je dan je geld ergens 6 maanden vast of doe je er iets anders gek mee?
Nee, staat niet vast. Ik gaf al aan dat bij Openbank het gewoon vrij opneembaar is. Zie het Openbank topic Openbank.NL voor meer specifieke ervaring.

CEB had ook een aanbieding voor vrij opneembaar maar de huidige status daarvan weet ik niet.

Beide banken zijn gedekt door DGS.

Lees in dit topic voor andere opties of info en je lees je daarna i bij de diverse banken (hetzelfde zoals je nu al doet op raisin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ps. Heb je de startpost al doorgelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Situatie

...
Lezen is stap een. Minstens de topic start.
Leren is het gevolg.
En dan handelen.

Vergeleken met de grootbanken in NL kan je ook binnen Nederland meer rente krijgen. Net zo veilig tot 100k per persoon. Ik vermoed dat jij bij veel banken gebruik kan maken van nieuwe klanten rente. Doe dat. Spreiden en vrij opneembaar is al veel mogelijk.

Niet blijven hangen bij hoeveel rente je bent misgelopen in het verleden, nu beginnen. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:00
mikeyfire643 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:11:
Beste wensen! Raisin heeft de rente alweer uit betaald zie ik :)
O? Ik wist niet dat Raisin ook rente betaalde? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01
DjoeC schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:31:
[...]

O? Ik wist niet dat Raisin ook rente betaalde? 8)
Een rente van 0% kun je dan ook heel snel uitbetalen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Henrico1981 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Ik zit hier ook mee te lezen, zelf zit ik bij Santander, ondertussen is de spaarrente hier wel in een rap tempo verlaagd, al vind ik deze op het huidige niveau nog wel acceptabel, vergeleken met Nederlandse banken en andere alternatieven/banken in Europa. Klarna is mij ook opgevallen, maar ik vind het persoonlijk maar niets om mijn geld hier te stallen, waarbij je vooral wordt aangespoord, iedere keer als je op die website bent om daar dingen te kopen. Dan kies ik toch liever een meer traditionele en no-nonsense/saaiere bank met een goede spaarrente.
Ik heb na meerdere switches (bunq, CEB, santander) nu alleen nog santander.
Zoals je zegt: prima rente van 2,9% voor bekende bank (of zusje er van).

Klarna heb ik eigenlijk helemaal niets mee. Het bedrijf spoort al jarenlang mensen aan om spullen te kopen waar ze eigenlijk het geld niet voor hebben.
Zelf eens gehad dat ik vergeten was te betalen (iets kleins van de bouwmarkt) en de mailtjes van Klarna in de spam kwamen. Uiteindelijk 3x de prijs moeten betalen. Deels eigen schuld, maar deels vind ik het een duivels concept.

Daarom beetje in dubio of ik daar mijn spaargeld voor een deel wil stallen voor 0,15% extra. Alles bij Santander voelt ook wat riskant, omdat ik dan geen spreiding heb en boven DGS kom.

Weet iemand het concept van die klarna "flex rekening" ?
Ze bieden 'tot 3,05%' maar voor welke termijn?
Ze bieden daarnaast een "vaste rekening" tegen 2,80% voor 12 maand. Of 2,67% voor 48 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 14:33
Situatie

Willen graag wat meer rente, geld kan niet echt vast, maar er komt maandelijks 1-2.5k bij. Het geld is voor als ik over 4 jaar met pensioen ga, zodat de lady in het huis minder of kan stoppen met werken. Ik wil niet beleggen, ik wil mijn geld in euro's wegzetten en weet van die 100k regeling van banken.

Ja, in principe is het inderdaad zo eenvoudig.

Het grote voordeel van Raisin is dat je niet telkens een nieuwe rekening hoeft te openen met de hele identificatie procedure en zo.

Wel 2 opmerkingen voor jullie situatie:

1) Je kunt bij Raisin geen gezamenlijke (en/of) rekening openen. Als jullie getrouwd zijn in gemeenschap van goederen dan maakt dat niet uit, maar voor andere situaties kan dat mogelijk een aandachtspunt zijn ivm. o.a. erfrecht etc.

2) Je kunt bij Raisin alleen banken uitzoeken die via hun platform een spaarrekening of deposito aanbieden. Dat worden er wel steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
En meer verhalen over Klarna, maar zo waren deze er ook over Bunq toen ik daar zat. Bij Klarna gaat het echter nog wat verder met dreigementen en incasso door het 'betaal gemakkelijk achteraf concept.

https://www.vpngids.nl/pr...20goed%20te%20beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pentaw1nz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:08:
...
Klarna heb ik eigenlijk helemaal niets mee. Het bedrijf spoort al jarenlang mensen aan om spullen te kopen waar ze eigenlijk het geld niet voor hebben.
Zelf eens gehad dat ik vergeten was te betalen (iets kleins van de bouwmarkt) en de mailtjes van Klarna in de spam kwamen. Uiteindelijk 3x de prijs moeten betalen. Deels eigen schuld, maar deels vind ik het een duivels concept.

Daarom beetje in dubio of ik daar mijn spaargeld voor een deel wil stallen voor 0,15% extra. Alles bij Santander voelt ook wat riskant, omdat ik dan geen spreiding heb en boven DGS kom.
...
Klarna zou ik links laten liggen, je hebt zelf ervaren waarom.
Wat mij betreft nooit bij een bank boven het dgs bedrag gaan. Houd rekening met maximale opgebouwde maar niet uitgekeerde rente. Dus spreiden, ook om te voorkomen dat je opeens (tijdelijk) niet aan al je geld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
W1ck1e schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Klarna zou ik links laten liggen, je hebt zelf ervaren waarom.
Wat mij betreft nooit bij een bank boven het dgs bedrag gaan. Houd rekening met maximale opgebouwde maar niet uitgekeerde rente. Dus spreiden, ook om te voorkomen dat je opeens (tijdelijk) niet aan al je geld komt.
Dan nog eens even kijken maar alternatieven om te spreiden.
Bijv Nordax of Collector tegen 2,87% via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Situatie

Bij Raisin heb je nog wel de stap dat je de Raisin rekening als tussenrekening moet gebruiken. En de opening van het Raisin account zelf bestaat uit wat meer stappen die niet altijd eenvoudig zijn, zeker ook als je gebruik wil maken van de bonus. Daarna is het inderdaad redelijk eenvoudig zoals je beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pentaw1nz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:22:
[...]

Dan nog eens even kijken maar alternatieven om te spreiden.
Bijv Nordax of Collector tegen 2,87% via Raisin.
Bij Nordax en Collector zit je nog steeds met Zweden en dus mogelijk koersrisico v.w.b. maximale DGS. Zelf heb ik Distingo en ben ik tevreden mee. Wellicht niet altijd de hoogste rente maar zijn wel in bovenste regionen te vinden. Momenteel is de rente nog 2,86%, maar is al aangekondigd dat dit 2.81% gaat worden, wat natuurlijk nog steeds prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Bij Nordax en Collector zit je nog steeds met Zweden en dus mogelijk koersrisico v.w.b. maximale DGS. Zelf heb ik Distingo en ben ik tevreden mee. Wellicht niet altijd de hoogste rente maar zijn wel in bovenste regionen te vinden. Momenteel is de rente nog 2,86%, maar is al aangekondigd dat dit 2.81% gaat worden, wat natuurlijk nog steeds prima is.
Dat koersrisico is inderdaad een belangrijke, maar as ik wat meer spreiding heb dan zit ik niet aan het randje van DGS grens, ook niet als die koers aanzienlijk zou veranderen. Dat durf ik dus wel aan met een deel van mijn vermogen, om het andere deel dan bij Santander te laten staan.

Distingo heb ik ook zien staan in de top5 momenteel, lijkt me ook een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:53
Zie TR: persoonlijke updates

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 02-01-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 02-01-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Dat risico is toch al ingebakken in de max €80.000,- die je op rekeningen via Raisin kan storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:25
Harbo schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:14:
@ColeJ : Ja. Uiteindelijk wordt tegen 3,05% geopend. Rente die je in de behandeling ziet laat de huidige rente zien niet de rente bij jouw opening.
En nu staat het gehele bedrag ineens weer beschikbaar. De hele deposito is niet meer te zien en alle documenten met betrekking tot deze deposito zijn ook verdwenen, schandalig. Ik heb wel nog screenshots van de documenten… morgen maar eens bellen.

Iemand dit al eens meegemaakt bij Raisin? Deposito aanvragen en ineens aanvraag verdwenen en geld weer beschikbaar. Leuk als de rente daalt……

[ Voor 12% gewijzigd door ColeJ op 01-01-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18
ColeJ schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:58:
[...]

En nu staat het gehele bedrag ineens weer beschikbaar. De hele deposito is niet meer te zien en alle documenten met betrekking tot deze deposito zijn ook verdwenen, schandalig. Ik heb wel nog screenshots van de documenten… morgen maar eens bellen.

Iemand dit al eens meegemaakt bij Raisin? Deposito aanvragen en ineens aanvraag verdwenen en geld weer beschikbaar. Leuk als de rente daalt……
Ja met Klarna.. wel het verschil geclaimd en ontvangen. Waarschijnlijk een stagiair met een kater die per ongeluk op de knop “annuleren “ heeft gedrukt ipv “doorzetten”. Het was in mijn geval een foutje van Raisin.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pendaco schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Dat risico is toch al ingebakken in de max €80.000,- die je op rekeningen via Raisin kan storten?
Alleen als Raisin de wisselkoers kan voorspellen die er is op het moment dat het DGS uitkeert ;) Sure, die 80k (volgens mij is het 85k?) is lager dan de actuele "stand" van ~91k. Maar als een (van die) bank(en) omvalt is het natuurlijk niet te voorspellen wat dat met de wisselkoers doet en of het maximum van Raisin niet alsnog "te hoog" is en niet alles vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:32:
Maar als een (van die) bank(en) omvalt is het natuurlijk niet te voorspellen wat dat met de wisselkoers doet en of het maximum van Raisin niet alsnog "te hoog" is en niet alles vergoed wordt.
De discussie is hier al eerder gevoerd en volgens mij is het nog niet helemaal zeker maar de wisselkoers van het moment van aanspraak op het deposito garantie fonds wordt genomen. Dus als de wisselkoers dan daalt als gevolg van het omvallen zou dat niet uit moeten maken, maar zoals gezegd, niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Alleen als Raisin de wisselkoers kan voorspellen die er is op het moment dat het DGS uitkeert ;) Sure, die 80k (volgens mij is het 85k?) is lager dan de actuele "stand" van ~91k. Maar als een (van die) bank(en) omvalt is het natuurlijk niet te voorspellen wat dat met de wisselkoers doet en of het maximum van Raisin niet alsnog "te hoog" is en niet alles vergoed wordt.
Yep sorry 85k je hebt gelijk. Maar je weet het idd nooit 100% zeker, al denk ik dat die kans ontzettend klein is. Dan kun je je ook afvragen hoeveel die AAA ranking waard is bij de Zweedse banken.

Overigens leuk om de eerste rentebijschrijving te zien sinds ik ben begonnen met Raisin 8)

Het is fijn dat ja via notificatiemailtjes netjes op de hoogte wordt gehouden maar zou daar eigenlijk ook push notificaties op de app van willen ontvangen. En een weergave van de opgebouwde rente per rekening, zoals bijv. ABN dat doet zou wel handig zijn, maar daarvoor zijn ze waarschijnlijk afhankelijk van de partnerbanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-06 08:50
Xavorius schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:43:
[...]
Nog een opmerking mbt de middelrente gelijkhouden aan rente bij afsluiten:
Controleer na aanvraag of korte termijn de rekeningdetails. De Rabobank zet de "renterekening" standaard op het rekeningnummer van de deposito zelf zover ik heb gezien. De renterekening is de rekening waarop de jaarlijkse rente wordt bijgeschreven. Ongewijzigd zou dat betekenen dat de automatische jaarlijkse storting de middelrente (negatief) beïnvloedt. Ik had die tip geloof ik nog niet gelezen in dit topic, maar is belangrijk voor de strategie waarbij je de looptijd wilt rekken door behoudt van een zo groot mogelijk verschil tussen actuele en middelrente. Elke storting maakt immers die middelrente weer lager wanneer de actuele rente lager is geworden, wat maakt dat je eerder zult moeten opbreken wanneer de actuele rente weer is gestegen. Ik heb ze zelf aangepast naar storting naar normale spaarrekening. Je kunt ook de betaalrekening kiezen.
Even een selfquote.

Alles stond goed, namelijk overmaken naar normale spaarrekening. De idioten bij de Rabo hebben toch bijgeschreven op de deposito's zelf, waardoor de middelrente is gecorrigeerd en naar beneden bijgesteld. Direct een chatvraag ingeschoten, want dit is toch wel erg raar. Hoop op medewerking en herstel van de fout.

Kan je eens kijken @Frankenstein of het bij jou ook zo is uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
W1ck1e schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Waarom niet 1 dag gewacht ?
Waarom nog een dag wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Omdat vandaag een feestdag is en het misschien dan sowieso een dag langer duurt voordat het bedrag verschijnt op de andere rekening, en je een extra dag rente misloopt. Jammer als dat veel is.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 01-01-2025 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
W1ck1e schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Omdat vandaag een feestdag is en het misschien dan sowieso een dag langer duurt voordat het bedrag verschijnt op de andere rekening, en je een extra dag rente misloopt. Jammer als dat veel is.
Wat dom, helemaal niet aan gedacht.
Ik maak altijd eerst wat kleine bedragen over, dus rente verlies ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ColeJ schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Een keer meegemaakt bij Civibank. Bellen en vragen naar de reden. In mijn geval was de aanvraag afgewezen. Ze hebben nooit verteld waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:48
Xavorius schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Even een selfquote.

Alles stond goed, namelijk overmaken naar normale spaarrekening. De idioten bij de Rabo hebben toch bijgeschreven op de deposito's zelf, waardoor de middelrente is gecorrigeerd en naar beneden bijgesteld. Direct een chatvraag ingeschoten, want dit is toch wel erg raar. Hoop op medewerking en herstel van de fout.

Kan je eens kijken @Frankenstein of het bij jou ook zo is uitgevoerd?
Hier is het wel goed gegaan. Rente is eerst bijgeschreven op de rekening van Doelsparen en daarna vanzelf overgemaakt naar de betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
ik heb storing op de garantibank app (en ook de pc). saldo laadt niet.
meer mensen daar last van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-06 08:50
Magreet1 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:59:
[...]

Hier is het wel goed gegaan. Rente is eerst bijgeschreven op de rekening van Doelsparen en daarna vanzelf overgemaakt naar de betaalrekening.
Dank je. Wel een rare methode om eerst op die rekening te storten als er een andere tegenrekening is aangegeven.
Ik heb nu paar uur later nav je reactie nog eens gekeken en inderdaad, verhip, het is rechtgetrokken! De middelrente was naar beneden toe bijgesteld, maar is nu weer net zo hoog zoals waar ik het voor heb afgesloten. Dus dat is goed. Laten we dan maar aannemen dat er niet aan de hand is dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
sander36 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:49:
Hier ook problemen helaas. Ook geen mogelijkheid tot overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
mdlaat schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:18:
[...]

Hier ook problemen helaas. Ook geen mogelijkheid tot overboeken.
dank u. ik heb het gemeld aan de bank.

Nu af en toe schermen met NaN.

Rente is wel bijgeboekt zie ik een pdf overzicht dat wel kan worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:41
Ik heb vannacht om 1 uur geld van Klarna en van Credit Europe naar mijn ing rekening over gemaakt. Van Klarna stond er om 8.30 al op en Credit Europe nog niet.
Toch gek dat het vanuit het buitenland sneller is nog dan vanuit een Nederlandse rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:05
sander36 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:49:
Duurde idd erg lang voordat saldo zichtbaar werd en overschrijving mogelijk was.
Ook de verwerking van de overschrijving duurde een paar minuten voordat deze zichtbaar werd.

Mss drukte ivm exodus na aflopen van de herfstbonusactie met 3,50%, en dat men (incl me/myself/I) de kreupele verlengactie met 2,50% tot 1 maart echt niet goed genoeg vond? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:15
bdekok schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:59:
[...]
Mss drukte ivm exodus na aflopen van de herfstbonusactie met 3,50%, en dat men (incl me/myself/I) de kreupele verlengactie met 2,50% tot 1 maart echt niet goed genoeg vond? ...
het zal overal nu wel druk zijn. Ik denk dat er ook controlle is als er hele grote bedragen verplaatst worden, er zijn ook immers banken waar je maximaal 25k per dag vanaf kunt halen. Kleine banken willen zicht houden op (groot) kapitaaluitstroom denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Moke11 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:19:
[...]
het zal overal nu wel druk zijn. ...
Alleen bij Yapi Kredi is mijn rente nog niet bijgeschreven. Mijn andere banken zijn up2date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Alleen bij Yapi Kredi is mijn rente nog niet bijgeschreven. Mijn andere banken zijn up2date.
Die rente is bij mij op 31-12-2024 al bijgeschreven, zoals elk kwartaal op de laatste dag van dat kwartaal.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TvanW schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Die rente is bij mij op 31-12-2024 al bijgeschreven, zoals elk kwartaal op de laatste dag van dat kwartaal.
Bij mij normaal gesproken ook. Als ik na vandaag nog niks zie zal ik eens bellen. Het gaat maar om een paar tientjes.

edit: ik was dus vergeten dat ze per kwartaal uitkeren en ik had het laatste kwartaal geen vrij opneembaar saldo meer. @TvanW dank je wel voor de hint ;)

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 02-01-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen1984
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-01 12:32
momenteel ben ik aan het kijken naar Bunq, aangezien die wel een aantrekkelijke jaarlijkse bonus geeft van 3.35%. Met Santander zijn/haar 2.95% voel ik mij toch enigzins veiliger, mede door het negatieve nieuws van de afgelopen maanden/jaren. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik lees mensen die elke aanbieding van 3 maanden pakken, respect voor de mensen die zoveel moeite hiervoor doen.
Raisin vind ik relatief eenvoudig werken en werkt ook prima, maar toch vind ik de hoge rentes uit landen met BBB ratings of uit oost-europese landen risicovol. Is dat ook echt zo?
En waar ik nog wel benieuwd naar ben, hoe zouden jullie omgaan met sparen/beleggen als je meer dan een ton hebt? Sorry als dit offtopic is. Ikzelf doe nu 70% sparen, 30% beleggen, gezien mijn leeftijd lijkt mij dat het verstandigste.
Bedankt voor de reacties uit dit topic, ongelofelijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-06 14:53
offtopic: beleggen != sparen

[ Voor 116% gewijzigd door We Are Borg op 02-01-2025 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29
arjen1984 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:12:
En waar ik nog wel benieuwd naar ben, hoe zouden jullie omgaan met sparen/beleggen als je meer dan een ton hebt? Sorry als dit offtopic is. Ikzelf doe nu 70% sparen, 30% beleggen, gezien mijn leeftijd lijkt mij dat het verstandigste.
Dat ligt helemaal aan je huidige situatie qua werk, huis, schulden en gezondheid en je plannen op de korte, midden en lange termijn. Daar kan niemand hier iets nuttigs over zeggen zonder dat inzicht.
Raisin vind ik relatief eenvoudig werken en werkt ook prima, maar toch vind ik de hoge rentes uit landen met BBB ratings of uit oost-europese landen risicovol. Is dat ook echt zo?
Geen van de banken die je daar hebt heeft recent problemen gehad. Soaar er al jaren in Italië en de Baltische staten.
En je begint je post dat je naar bunq aan het kijken bent - terwijl die momenteel niet heel positief in het daglicht staan ...

Gebruik de link in de TS (Topic Start) om details over de beoordelingen van een specifieke bank te vinden en zoek in dir fourm (of verder online) naar gerelateerd nieuws.

Voor het spaardeel zit je hier in het juiste topic.
Voor beleggen en crowdfunding niet.

[ Voor 34% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-01-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Dat ligt helemaal aan je huidige situatie qua werk, huis, schulden en gezondheid en je plannen op de korte, midden en lange termijn. Daar kan niemand hier iets nuttigs over zeggen zonder dat inzicht.

Voor het spaardeel zit je hier in het juiste topic.
@arjen1984 En voor bepaalde banken zijn er aparte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
arjen1984 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:12:
momenteel ben ik aan het kijken naar Bunq, aangezien die wel een aantrekkelijke jaarlijkse bonus geeft van 3.35%. Met Santander zijn/haar 2.95% voel ik mij toch enigzins veiliger, mede door het negatieve nieuws van de afgelopen maanden/jaren. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik lees mensen die elke aanbieding van 3 maanden pakken, respect voor de mensen die zoveel moeite hiervoor doen.
Bedankt voor de reacties uit dit topic, ongelofelijk interessant.
Ik heb geld overgemaakt naar Satander bank, het geld staat er na 4 uur nog niet op. Vind het zelf aardig lang duren. Naar TR staat het er in de helft van de tijd op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Kal-Ell schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:11:

...
Naar TR staat het er in de helft van de tijd op
Dat is verschillend, kan aan de bank van de tegenrekening liggen (maar ook aan TR zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Tijdens de nacht van 1 op 2 januari 2025 is er een tijdelijk probleem geweest op pagina van het internetbankieren. Dit probleem is inmiddels verholpen.

Heeft u nog vragen? Onze medewerkers van de klantenservice staan altijd voor u klaar om u te helpen. U kunt ons bereiken door een e-mail te sturen naar info@garantibank.nl of op werkdagen te bellen tussen 09.00 – 17.00 uur op het telefoonnummer 020-553 99 99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander36
[...]

Ik heb geld overgemaakt naar Satander bank, het geld staat er na 4 uur nog niet op. Vind het zelf aardig lang duren. Naar TR staat het er in de helft van de tijd op
Bij mij duurde het 3 dagen. Reden om mijn rekening daar op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

[...]

Toevallig vanochtend vroeg (rond 7 uur) ook een bedrag overgemaakt. Stond er rond 11 uur nog niet op, maar nu wel.
Komt dus wel goed.

Ipv spaarpotjes heb ik trouwens gewoon meerdere spaarrekeningen bij Santander (onder 1 account). Werkt wel handig. Elk met eigen IBAN, dus kan er rechtstreeks naar overboeken. Iets dat Trade Republic niet heeft voor zover ik kan zien.

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Jeldert schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:46:
[...]
Ipv spaarpotjes heb ik trouwens gewoon meerdere spaarrekeningen bij Santander (onder 1 account). Werkt wel handig. Elk met eigen IBAN, dus kan er rechtstreeks naar overboeken. Iets dat Trade Republic niet heeft voor zover ik kan zien.
Santander is een volwaardige bank. Biedt in België een compleet pakket, voor Nederland alleen een saarrekening.
Trade Republic is een broker die de spaarrekening met een hoge rente als klantenbinder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
van Scalable in de mail:
Actuele status

Hallo,
Binnenkort kun je profiteren van deze en andere updates bij Scalable:

Snelle stortingen en uitbetalingen.

3 % rente per jaar doorgesluisd van partnerbanken en geldmarktfondsen op maximaal € 500.000 in de Scalable Broker1.

Met vriendelijke groet,
Jouw Scalable Capital-team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 17:50
GroteVoet459 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:51:
Santander is een volwaardige bank. Biedt in België een compleet pakket, voor Nederland alleen een saarrekening.
Trade Republic is een broker die de spaarrekening met een hoge rente als klantenbinder gebruikt.
Trade Republic heeft in tegenstelling tot veel andere neobrokers wel een banklicentie. En biedt in Duitsland wel een volwaardige betaalrekening aan (of is daar mee bezig). Dus het belangrijkste verschil dat ik zie tussen Santander en Trade Republic is dat Trade Republic ook als broker actief is. Net veel Nederlandse banken zoals ING, ABN-AMRO, Rabobank, ASN en Triodos.

Als je het nou over zoiets als Trading212 had, die geen banklicentie heeft en niet onder DGS valt, dan zou ik wel een duidelijk verschil in risico zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
alson schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:14:
[...]
Trade Republic heeft in tegenstelling tot veel andere neobrokers wel een banklicentie. En biedt in Duitsland wel een volwaardige betaalrekening aan (of is daar mee bezig)
Die insteek is precies wat ik bedoel. TR is een broker met een banklicentie. Wat ze in Duitsland aan het ontwikkelen zijn (en wat je met de virtuele betaalpas gedeeltelijk als Nederlander ook hebt) is hun uitbreiding. Heb de geschiedenis niet zo 1-2-3 bij de hand, maar hun overstap met diezelfde diensten naar ons (in NL) is een jaar of wat geleden (voorlopig) gestopt. Discussie bij Tweakers begon mei 2024.

Santander Consumer Bank (net als ABN, Rabo en Volksbank) komen uit de traditionele bank-hoek en beleggingen is slechts één van hun produkten.

Diverse van de "traditionele" banken bieden ook geen eigen IBAN voor hun spaarrekeningen - daar moet je alles via de betaalrekening laten lopen en dan intern verhuizen.

't Is maar net wat je als klant belangrijk vindt. Mijn potjes heten "Budget.xls".

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-01-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Van die
"3 % rente per jaar doorgesluisd van partnerbanken en geldmarktfondsen "
wordt ik nu juist niet blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@GroteVoet459 Ik heb ook geen spaarpotjes, mijn geld zwerft tussen de rekeningen met de de hoogste rentes (voor zover ze voldoen aan mijn wensen). De banken hoeven wat mij betreft alleen maar bij te houden hoeveel ik er heb staan en hoeveel rente ik heb opgebouwd. Ik houd het bij in excel. De banken hoeven niet te weten waarom ik spaar. Jullie mogen dat wel: om later uit te geven ;)

Over scalable: ik heb begrepen dat indien je minder dan 50k spaart (zonder kosten 3% mogelijk) het bedrag door Scalable NIET in geldmarktfondsen wordt geparkeerd. Ik houd het in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@namliam_eht "Nadeel van Bunq en Knab (en bv Openbank) is dat het ook betaal rekeningen zijn, dus in 1 keer geld foetsie kan zijn .... waardoor het risico iets groter is, maar m.i. is de mens, de klant, jij zij de gek het grootste risico."

M.b.t. Openbank : dat lijkt zo op eerste blik. Maar om een transactie vanaf je Openbank rekening uit te voeren moet jij eerst een begunstigde opvoeren (een IBAN). Om dit te doen moet je met SMS bevestigen. Verder bij overschrijven naar een rekening kan jij kiezen of naar je andere (betaal) rekening bij Openbank of naar een rekening die je zelf opgevoerd hebt (begunstigde). Deze transactie moet je ook met een SMS bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Harbo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:04:
@namliam_eht "Nadeel van Bunq en Knab (en bv Openbank) is dat het ook betaal rekeningen zijn, dus in 1 keer geld foetsie kan zijn .... waardoor het risico iets groter is, maar m.i. is de mens, de klant, jij zij de gek het grootste risico."

M.b.t. Openbank : dat lijkt zo op eerste blik. Maar om een transactie vanaf je Openbank rekening uit te voeren moet jij eerst een begunstigde opvoeren (een IBAN). Om dit te doen moet je met SMS bevestigen. Verder bij overschrijven naar een rekening kan jij kiezen of naar je andere (betaal) rekening bij Openbank of naar een rekening die je zelf opgevoerd hebt (begunstigde). Deze transactie moet je ook met een SMS bevestigen.
Ook bij die andere banken zul je de transactie moeten autoriseren. Het punt is juist dat je bij Ayvens, Santander, ... onmogelijk geld kunt over maken naar een "onbekende" rekening. Je hebt een tegenrekening ingesteld en dat is de enige rekening waar geld naar toe kan. En het wijzigen (/toevoegen) van een rekening zal vereisen dat er eerst een bijschrijving wordt vanaf die rekening én dat de naam op die rekening matcht met de naam van de rekeninghouder. Het is dus onmogelijk om geld over te maken naar een rekening die op een andere naam staat. Bij Knab, Bunq, Openbank, ... is dat allemaal geen probleem. Willekeurige IBAN werkt prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Twee punten extra onder de aandacht brengen bij deze:
Uit de topicwarning:
  • voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics
  • We willen hier geen persoonlijke updates zien
De meest recente voorbeelden hiervan zijn verdwenen. Na deze modbreak krijgen ze een enkeltje trashcan om zo het topic ontopic te houden namelijk: sparen

Graag dus weer ontopic verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Laatst online: 19:35
Een vraag voor de mensen die bij Santander spaarbank zitten. Hoe zit het met de 30% bron belasting? Ik heb sinds enkele dagen een spaarrekening hier en wil graag weten of ik daar nog iets specials voor moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
TechFox schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:10:
Een vraag voor de mensen die bij Santander spaarbank zitten. Hoe zit het met de 30% bron belasting? Ik heb sinds enkele dagen een spaarrekening hier en wil graag weten of ik daar nog iets specials voor moet doen.
Dat zoek je toch uit voordat je de rekenjng opent en er geld op stort :?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@RobertMe Ik ben ermee eens dat een vaste niet te wijzigen / op te voeren tegenrekening veel veiliger. Mijn reactie ging erom dat het geld niet zomaar "foetsie" is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TechFox
TvanW schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:21:
[...]

Dat zoek je toch uit voordat je de rekenjng opent en er geld op stort :?
Bedankt voor je reactie waar ik veel aan heb.

Ik heb dit nagekeken bij het openen van mij spaarrekening en tekenen van mij contract, daar staat er iets over in. Maar is mij geheel niet helemaal duidelijk. Daarom omdat ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen vroeg ik het eerst hier. Maar goed. Behulpzaam zijn zal wel niet een van jouw goede voornemens zijn dit jaar.

[ Voor 33% gewijzigd door TechFox op 02-01-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Als je de hele papierwinkel had gelezen had je daar ook iets van gezien ;)

In mijn herinnering teken je als onderdeel van het contract ook meteen een zelfverklaring dat je geen inwoner van België bent / niet in België belastingplichtig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Uit de voorwaarden: 4. Fiscaliteit. De fiscale residentie van de Klant is niet België, de rente is dus niet onderworpen aan de Belgische roerende voorheffing.

Mocht je boven de Nederlandse vermogensgrens komen (57.000 alleenstaand) betaal je daar wel vermogensbelasting over (enkel over het te hoge bedrag).

[ Voor 13% gewijzigd door Deezers op 02-01-2025 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Bedankt @Deezers en @RobertMe Ik zie het nu staan inderdaad. Tnx. Beste wensen nog :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TechFox schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je reactie waar ik veel aan heb.

Ik heb dit nagekeken bij het openen van mij spaarrekening en tekenen van mij contract, daar staat er iets over in. Maar is mij geheel niet helemaal duidelijk. Daarom omdat ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen vroeg ik het eerst hier. Maar goed. Behulpzaam zijn zal wel niet een van jouw goede voornemens zijn dit jaar.
Als je nou je vraag zo had ingekleed had je mischien een andere reactie gehad. Op Tweakers verwacht men dat je eerst zelf dingen uitzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Wij willen ook wat gaan herverdelen. Nu ook de lloyds de rente verlaagd heeft.
Maar independer geeft een wat vertekend beeld met allemaal "welkomsrentes" van over de 3,5

Is er ook een aanbieder die wel rond de 3% geeft voor de rest van dit jaar? En ook wat betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
greatgonzo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:48:
Maar independer geeft een wat vertekend beeld met allemaal "welkomsrentes" van over de 3,5

Is er ook een aanbieder die wel rond de 3% geeft voor de rest van dit jaar? En ook wat betrouwbaar is
Je wilt het in een deposito zetten dan? Want anders weet niemand of die huidige ~3% voor de rest van het jaar is ;) (zeer waarschijnlijk niet namelijk).

In ieder geval heeft Klarna momenteel 3,05% vrij opneembaar, en Santander 2,95%. Met bij Klarna de kanttekening dat het een Zweedse bank is wat wat DGS "complicaties" oplevert (aangezien Zweden geen euro heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

greatgonzo

schit-te-rend!

RobertMe schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Je wilt het in een deposito zetten dan? Want anders weet niemand of die huidige ~3% voor de rest van het jaar is ;) (zeer waarschijnlijk niet namelijk).

In ieder geval heeft Klarna momenteel 3,05% vrij opneembaar, en Santander 2,95%. Met bij Klarna de kanttekening dat het een Zweedse bank is wat wat DGS "complicaties" oplevert (aangezien Zweden geen euro heeft).
Nee, een ouderwetse spaarrekening. Maar eens verdiepen in santander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
greatgonzo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:48:

Als je nog geen bunq hebt dan kan ik je die aanraden. Helaas maar voor 6 maanden. Lees je in voordat je "nee" zegt. Of "ja"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
Een vraag voor de mensen die bij Santander spaarbank zitten. Hoe zit het met de 30% bron belasting?
...
Zo handig joh, die Pinned Topics met informatie over specifieke banken, zoals die in de TS (Topic Start) vermeld worden...

[ Voor 17% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-01-2025 07:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Consors heeft weer een tijdelijke extra actie voor nieuwe klanten:
nur für kurze Zeit: 40 Euro Prämie bei 25.000 Euro Geldeingang
Moet je die €25K wel binnen 4 weken na openen storten.
En je moet minimaal 6 maanden geen klant geweest zijn

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-01-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:16

RyuuPro

That Damn Fly

greatgonzo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Nee, een ouderwetse spaarrekening. Maar eens verdiepen in santander
Dan mag je ervanuit gaan dat de rentes aan het eind van het jaar rond de 2% liggen. De verwachting (als er geen rare dingen gebeuren als bijv. direct een handelsoorlog met de VS in februari) is dat de ECB de komende 3-4x de rente zal blijven verlagen.

Dat is waarom veel tweakers in dit topic 'welkom-hoppen' of voor een deposito gaan nu.
Als hypothetisch voorbeeld voor 2025:
Deposito: 3%
Hoppen met natte vinger werk:
6 m 3.25% + 3 m 2.75% + 3m 2.25% = 2.87%
Santander met hypothetische verlaging in Januari:
3m 2.75% + 3m 2.55% + 3m 2.35% + 3m 2.15% = 2.45%

En dan ben ik nog optimistisch geweest met de Santander-percentages hier.
Dat uurtje werk in het schuiven of deposito aanvragen steken levert al snel 40-50 euro per 10.000 euro op.

[ Voor 4% gewijzigd door RyuuPro op 03-01-2025 11:54 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:51:
Consors heeft weer een tijdelijke extra actie voor nieuwe klanten:

[...]

Moet je die €25K wel binnen 4 weken na openen storten.
En je moet minimaal 6 maanden geen klant geweest zijn
Dat is wel een heel karige (maximale) 0,16% eenmalige bonus.
En volgens mij is het niet heel eenvoudig om bij Consors een rekening te openen (en later evt weer te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfja
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-06 19:17
Kwam pas eind december erachter dat je maximaal 2 transacties per maand kon doen bij Bunq. Moest auto betalen. Dus balen. 1 januari overgeboekt met opeens 24 uur delay. Nieuw? Vorige transactie werkte meteen! Bleek het na 24 uur op main te staan. Delay uitgezet. Werkt niet meteen. Weer 24 uur wachten. Net verwerkt. Maar geen instant payment naar mijn bank. Moet weet wachten tot het erop staat. Wat een gezeik. Ik ben klaar met Bunq en haal alles eraf en sluit de rekening. Snap best wel dat consument beschermd moet worden tegen roven maar dit is geen oplossing!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door smurfja op 03-01-2025 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
smurfja schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:16:
Kwam pas eind december erachter dat je maximaal 2 transacties per maand kon doen bij Bunq. Moest auto betalen. Dus balen. 1 januari overgeboekt met opeens 24 uur delay. Nieuw? Vorige transactie werkte meteen! Bleek het na 24 uur op main te staan. Delay uitgezet. Werkt niet meteen. Weer 24 uur wachten. Net verwerkt. Maar geen instant payment naar mijn bank. Moet weet wachten tot het erop staat. Wat een gezeik. Ik ben klaar met Bunq en haal alles eraf en sluit de rekening. Snap best wel dat consument beschermd moet worden tegen roven maar dit is geen oplossing!!!!
Volgens mij zijn al deze beperkingen besproken in het bunq topic
Dus tja.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 03-01-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@sanook "En volgens mij is het niet heel eenvoudig om bij Consors een rekening te openen (en later evt weer te sluiten)." - Een rekening sluiten is niet zo moeilijk. Als een actie verlopen is, sluit ik altijd betreffende rekening juist vanwege zulke acties.Consors heb ik in April 2024 gesloten dus 6x maanden is weer voorbij.

Rekening sluiten was eenvoudig :

"Über den nachfolgenden Link können Sie Ihre Konten bequem online kündigen:
https://www.consorsbank.d...toaufloesung?icid=WEB-858

Alternativ verwenden Sie bitte das angehängte Kündigungsformular."
Pagina: 1 ... 118 ... 147 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling