Henrico1981 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:06:
[...]
Ik zit hier ook mee te lezen, zelf zit ik bij Santander, ondertussen is de spaarrente hier wel in een rap tempo verlaagd, al vind ik deze op het huidige niveau nog wel acceptabel, vergeleken met Nederlandse banken en andere alternatieven/banken in Europa. Klarna is mij ook opgevallen, maar ik vind het persoonlijk maar niets om mijn geld hier te stallen, waarbij je vooral wordt aangespoord, iedere keer als je op die website bent om daar dingen te kopen. Dan kies ik toch liever een meer traditionele en no-nonsense/saaiere bank met een goede spaarrente.
Ik heb na meerdere switches (bunq, CEB, santander) nu alleen nog santander.
Zoals je zegt: prima rente van 2,9% voor bekende bank (of zusje er van).
Klarna heb ik eigenlijk helemaal niets mee. Het bedrijf spoort al jarenlang mensen aan om spullen te kopen waar ze eigenlijk het geld niet voor hebben.
Zelf eens gehad dat ik vergeten was te betalen (iets kleins van de bouwmarkt) en de mailtjes van Klarna in de spam kwamen. Uiteindelijk 3x de prijs moeten betalen. Deels eigen schuld, maar deels vind ik het een duivels concept.
Daarom beetje in dubio of ik daar mijn spaargeld voor een deel wil stallen voor 0,15% extra. Alles bij Santander voelt ook wat riskant, omdat ik dan geen spreiding heb en boven DGS kom.
Weet iemand het concept van die klarna "flex rekening" ?
Ze bieden 'tot 3,05%' maar voor welke termijn?
Ze bieden daarnaast een "vaste rekening" tegen 2,80% voor 12 maand. Of 2,67% voor 48 maand.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024