Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

The Legend schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:32:
Bedankt voor de follow-up @YannickSpinner. Ik heb inmiddels ook reactie op mijn mail aan Bunq, die bevestigd het verhaal:

[...]

De vraag blijft hoe iemand achter het bankrekeningnummer / CC is gekomen. Merkwaardig.
Ik zag dat die data-cores bij mij vandaag weg waren. Een paar dagen geleden had ik er nog 6.

...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bunq
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09:20

bunq

Bedrijfsaccount bunq
Hey everyone, this is the official bunq account.

Just popping in to say hello! Our first post here on Tweakers, and we’re happy to be part of the discussion. We’ll be posting in English so that all our bunq colleagues can jump in to help out when needed.

For our first post, we want to thank those of you who flagged the “data-core” devices showing up under Settings → Security → Devices in the app. These devices are part of our internal systems used by our microservices. They weren’t meant to be visible to users, and of course we can understand why that caused confusion.

That’s why we’ve released an improvement today; these internal services will no longer show up in your device list.

We appreciate you keeping an eye out!

Cheers,

bunq
bank of The Free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
bunq schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:48:
Hey everyone, this is the official bunq account.

Just popping in to say hello! Our first post here on Tweakers, and we’re happy to be part of the discussion. We’ll be posting in English so that all our bunq colleagues can jump in to help out when needed.

For our first post, we want to thank those of you who flagged the “data-core” devices showing up under Settings → Security → Devices in the app. These devices are part of our internal systems used by our microservices. They weren’t meant to be visible to users, and of course we can understand why that caused confusion.

That’s why we’ve released an improvement today; these internal services will no longer show up in your device list.

We appreciate you keeping an eye out!

Cheers,

bunq
bank of The Free
Hi bunq,

Thank you for your message.

I have a few questions.

1. Your website had an info page (https://together.bunq.com...r-card-your-money-is-safe) about this, but it seems to be removed. Can you maybe explain why?
2. If I'm correct, the info page stated that the PayPal problem happened on 14 August and the merchant was blocked to solve this. I experienced the same problem on Sunday morning, after the info page was published. It also seemed to be a different merchant than others in this topic were reporting. Does this mean the cause of this problem is not solved and it can happen again at any time?
3. Why are you communicating this with the press and on a forum, but don't inform the people who were involved in this? I contacted chat support on Sunday and was told someone would get in touch with me within 1 business day. I also sent an email to your support email address on Sunday. Until now, I didn't receive a response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:32
Denkt iemand dat bunq ook ooit gaat invoeren dat je punten voor flying blue miles kan inwisselen? Hetzelfde als met RevPoints zeg maar? Nader nu langzaam de 50k punten, zat te kijken om maar de kaart te kopen, maar zet ze liever om naar miles..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha, lol.

Kun je overigens je account laten verifiëren als bedrijfsaccount? Iedereen kan hier wel gaan stellen het officiële Bunq-account te zijn, maar zonder verificatie is dat weinig waard. Ook doen we op Tweakers niet aan begroetingen en officiële afsluitingen van posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Ik heb nu een email van bunq ontvangen, over wat er zondag bij mij gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u2zYAWh7tx-K18HCUg4eQNRvnk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Mmb6Tj4b3d9Kb1xvHF3XJLrL.png?f=user_large

Er wordt gelinkt naar deze post:
https://together.bunq.com...n-mastercard-tokenization

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

nieuws: Kwetsbaarheid bij Mastercard maakte ongeautoriseerde afschrijvingen m...

Er lijkt dus geen echt lek te zijn geweest bij Bunq, maar criminelen hebben brute force combinaties lopen proberen en dat was mogelijk door een probleem bij Mastercard.

Waarom alleen virtuele Mastercards van Bunq lijken te zijn getroffen is nog wel de vraag.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
nieuws: Kwetsbaarheid bij Mastercard maakte ongeautoriseerde afschrijvingen m...

Er lijkt dus geen echt lek te zijn geweest bij Bunq, maar criminelen hebben brute force combinaties lopen proberen en dat was mogelijk door een probleem bij Mastercard.

Waarom alleen virtuele Mastercards van Bunq lijken te zijn getroffen is nog wel de vraag.
Aldus Bunq.

En verder inderdaad nul meldingen hierover bij andere, veel grotere, Nederlandse banken. Het blijft een beetje een vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

TexMex schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Aldus Bunq.

En verder inderdaad nul meldingen hierover bij andere, veel grotere, Nederlandse banken. Het blijft een beetje een vreemd verhaal...
Dat is waar, al acht ik de kans groot dat dat gedeelte wel klopt. Als het complete onzin was en Mastercard niets viel te verwijten, dan had MC wel even gereageerd om die claims te ontkennen, vermoed ik.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:51:
[...]

Dat is waar, al acht ik de kans groot dat dat gedeelte wel klopt. Als het complete onzin was en Mastercard niets viel te verwijten, dan had MC wel even gereageerd om die claims te ontkennen, vermoed ik.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Wellicht had Mastercard iets niet op orde, maar leidde dat alleen bij Bunq tot problemen omdat zij ook iets niet op orde hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

The Legend schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
Geeft het eerste deel van het kaartnummer niet aan van welke bank/instantie de kaart is?
Als ze dan met brute force dat eerste deel bewust zo hebben gekozen omdat ze dachten dat bunq zijn zaakjes niet 100% op orde heeft, dan is het logisch dat er geen andere bank getroffen is.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:05
Zelfde issue hier. Ook nooit CC gebruikt, wist niet eens dat ik m had. Gebruik bunq nooit, staat €20 euro op of zo.
Goed verhaal dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

TeunVR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:38:
Zelfde issue hier. Ook nooit CC gebruikt, wist niet eens dat ik m had. Gebruik bunq nooit, staat €20 euro op of zo.
Goed verhaal dit.
Hoe doe je dat? Je weet niet dat je ‘m hebt, maar er staat wel 20 euro op? 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:05
Hippe Lip schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:09:
[...]

Hoe doe je dat? Je weet niet dat je ‘m hebt, maar er staat wel 20 euro op? 8)
Haha wist wel dat ik bunq rekening had, maar niet dat ik daar ook spontaan een cc had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van MasterCard eigenlijk, zou gek zijn als ze stil blijven.

Ergens hoop ik ook dat dit een wake-up call is voor bunq. Ze hebben zoveel vage en misleidende (PR-)communicatie de wereld in geslingerd de afgelopen jaren, dat eigenlijk niemand het nog gelooft als ze dan een keer daadwerkelijk de waarheid aan het vertellen zijn. (Áls dat zo blijkt te zijn. ;)) That PR-mess kinda backfired. Een soort variant van the boy who cried wolf: zo vaak onzin de wereld in slingeren dat alles dat je zegt met argwaan wordt bekeken, zeker als het vaag verwoord is (in dit geval naar eigen zeggen vanwege responsible disclosure.). Dat is een lastige reputatie om af te schudden, maar misschien dat ze nu inzien dat dit echt beter moet over de gehele linie; teneinde te voorkomen dat ze steeds het nadeel van de twijfel blijven krijgen. Vinden ze niet leuk, maar is wel een zelf veroorzaakte situatie - al zien ze dat zelf vast anders. Het begint allemaal bij het fixen van de communicatie en KS. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 11:44
Bij bunq zitten ook bovengemiddeld veel Tweakers en hebben andere banken ook minder mensen met een creditcard naar verhouding. Niet om bunq te verdedigen, echter is er geen bewijs dat het lek bij bunq zat. Als dat ook zou zijn geweest dan zijn de bedragen ook wel erg klein.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• TexMex
  • Niet online
Ecological schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:13:
Bij bunq zitten ook bovengemiddeld veel Tweakers en hebben andere banken ook minder mensen met een creditcard naar verhouding. Niet om bunq te verdedigen, echter is er geen bewijs dat het lek bij bunq zat. Als dat ook zou zijn geweest dan zijn de bedragen ook wel erg klein.
Bunq heeft in Nederland nog geen fractie van het aantal klanten dat de grootbanken hebben. Ze zullen inderdaad relatief veel Tweakers als klant hebben, maar de grootbanken zullen in zijn totaliteit alsnog vele malen meer Tweakers als klant hebben. Ook had volgens de Nederlandsche Bank in 2009 al 55% van de Nederlanders een creditcard. Dus ook het aantal creditcards zal enorm zijn bij de grootbanken. Ook dat kan dus niet goed verklaren waarom dit alleen bij Bunq plaatsvindt.

Ik denk simpelweg dat bij de grootbanken de beveiliging op allerlei fronten wat hoger staat ingesteld. Dat zagen we eerder ook al bij deze kwestie: nieuws: NOS en NRC: bunq-klanten vaak het slachtoffer van phishing. Wellicht dat deze betalingen er bij Bunq daarom wel doorheen kwamen en bij de grootbanken niet.

• Ecological
  • Laatst online: 11:44
TexMex schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Bunq heeft in Nederland nog geen fractie van het aantal klanten dat de grootbanken hebben. Ze zullen inderdaad relatief veel Tweakers als klant hebben, maar de grootbanken zullen in zijn totaliteit alsnog vele malen meer Tweakers als klant hebben. Ook had volgens de Nederlandsche Bank in 2009 al 55% van de Nederlanders een creditcard. Dus ook het aantal creditcards zal enorm zijn bij de grootbanken. Ook dat kan dus niet goed verklaren waarom dit alleen bij Bunq plaatsvindt.

Ik denk simpelweg dat bij de grootbanken de beveiliging op allerlei fronten wat hoger staat ingesteld. Dat zagen we eerder ook al bij deze kwestie: nieuws: NOS en NRC: bunq-klanten vaak het slachtoffer van phishing. Wellicht dat deze betalingen er bij Bunq daarom wel doorheen kwamen en bij de grootbanken niet.
Zelf heb ik bij een grote bank gewerkt en ik geloof niet dat op "allerlei fronten" veiligheid hoger staat ingesteld. Ik denk vooral dat Bunq voor de media goed is voor de kijk- en lees- cijfers, want het is allemaal nieuw en eng. Dat Bunq verkeerd heeft gehandeld bij deze slachtoffers staat buiten kuif, maar als je ziet wat andere banken op hun kerfstok hebben is ook niet pluis, imo.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• TexMex
  • Niet online
Ecological schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Zelf heb ik bij een grote bank gewerkt en ik geloof niet dat op "allerlei fronten" veiligheid hoger staat ingesteld. Ik denk vooral dat Bunq voor de media goed is voor de kijk- en lees- cijfers, want het is allemaal nieuw en eng. Dat Bunq verkeerd heeft gehandeld bij deze slachtoffers staat buiten kuif, maar als je ziet wat andere banken op hun kerfstok hebben is ook niet pluis, imo.
Dat laatste zeker, maar dat is een heel andere kwestie. Ik doel meer op hoe goed banken hun klanten beschermen tegen fraudeurs of eigen stommiteiten van de klant zelf. Ik heb de indruk dat Bunq daar niet bepaald in uitblinkt. Dat is misschien niet eens zo zeer een Bunq-probleem, maar eerder een fintech-probleem. Het zal niet voor niets zijn dat fintechs als Bunq populair zijn onder criminelen. Vergelijkbare berichten kom je regelmatig tegen. Het lijkt erop dat fintechs toch net even wat meer mogelijkheden bieden om misbruik van te maken dan de grootbanken.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 21-08-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
https://www.dnb.nl/algeme...doende-clientenonderzoek/

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft onlinebank bunq een boete van 2,6 miljoen euro opgelegd om ernstige tekortkomingen bij zijn aanpak om witwassen te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door robertpNL op 25-08-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
robertpNL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:21:

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft onlinebank bunq een boete van 2,6 miljoen euro opgelegd om ernstige tekortkomingen bij zijn aanpak om witwassen te voorkomen.
Over de periode 2021 en 2022. Ik ga er vanuit dat er in die tussentijd wel het een en ander veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ratzz schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Over de periode 2021 en 2022. Ik ga er vanuit dat er in die tussentijd wel het een en ander veranderd is.
Zijn zo'n beetje alle banken hier niet voor beboet de afgelopen jaren? Niet dat het het Bunq probleem goed praat maar volgens mij zit daar structureel iets niet lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
robertpNL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:21:

Dit ging om 4 (!) verdachte klanten. En daarbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXQCZcbO4SjnZljI-uVuga2LP8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yt0mlYfCDvbfzaD2LN5YjCXp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toch zouden in topics van andere banken de eerste drie reacties op zo'n nieuwbericht niet gelijk drie verdedigende reacties zijn. Maar goed, elk topic heeft zijn eigen stijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
TexMex schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:44:
Toch zouden in topics van andere banken de eerste drie reacties op zo'n nieuwbericht niet gelijk drie verdedigende reacties zijn. Maar goed, elk topic heeft zijn eigen stijl...
Zolang er niet wordt overdreven wordt of onjuiste informatie wordt gegeven lijken mij verdedigende en aanvallende reacties geen probleem. We kunnen allemaal andere ervaringen hebben met de verschillende banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Zolang er niet wordt overdreven wordt of onjuiste informatie wordt gegeven lijken mij verdedigende en aanvallende reacties geen probleem. We kunnen allemaal andere ervaringen hebben met de verschillende banken.
Ik noem het ook geen probleem, ik merk het alleen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:39
Is het jullie al opgevallen dat steeds meer grote bedrijven gebruik maken van bunq? Die dat BOL nu ook bij hen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
gpon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:
Is het jullie al opgevallen dat steeds meer grote bedrijven gebruik maken van bunq? Die dat BOL nu ook bij hen zit.
Neen, niet opgevallen. Hoe kan ik dat zien ?
Zal BOL niet van elke Nederlandse bank die betaalrekeningen aanbiedt gebruik maken ?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
gpon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:29:
Heb je een screenshot of bewijs?
Bol.com gebruikt Stripe als betaalplatform en ING als bank (al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Neen, niet opgevallen. Hoe kan ik dat zien ?
Zal BOL niet van elke Nederlandse bank die betaalrekeningen aanbiedt gebruik maken ?
@W1ck1e Ik weet het niet zeker, maar ik schat zo in dat je geen ondernemer bent. Hoe meer bankrekeningen je gebruikt, des te gecompliceerder je boekhouding wordt, lijkt me.
Ook de juridische kant lijkt me dan nodeloos ingewikkelder worden omdat faciliteiten, procedures en voorwaarden bij elke bank weer net anders zijn.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:39
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Heb je een screenshot of bewijs?
Bol.com gebruikt Stripe als betaalplatform en ING als bank (al jaren)
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. Nu zag ik dus bunq staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:37:
[...]
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. Nu zag ik dus bunq staan.
Ben je niet gescammed? :’)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:37:
[...]
Dan moet ik een bestelling plaatsen en heb nu even niets nodig. Ik verbaasde mij er ook over, want zoals je zegt gebruikten ze altijd ING. ...
En dat is nog steeds zo. Van hier :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hu9d29PkjhGaTG_A0AgrIc55GkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cAQxn4s6jDLRR1rWdEqevlkl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ten eerste: wat een vreselijke presentatie, zo slecht afgestemd allemaal en nogal oncharismatische sprekers. Klappen omdat de opslaan knop z’n werk doet, het moet niet veel gekker worden. We gaan er maar even vanuit dat het opnieuw presenteren van alle functies van de app - alsof ze stuk voor stuk nieuwe features zijn - puur voor de Amerikaanse markt is, anders is er echt geen enkel excuus voor. ;)

Anyway, afgaande op wat ze nu geshowcased hebben, word ik wel heel bang dat de de lay-out van de app weer een behoorlijk gedrocht gaat worden. Na jarenlange iteraties - mede op jarenlang fel aandringen van de klanten - is “v3”, op die stompzinnige stock en crypto tabs na die ongewenst door je strot worden geramd, eindelijk best goed bruikbaar. Alles netjes in subfolders en met widgets in één oogopslag saldo’s in onderverdelingen zoals totaal, private, joint en/of savings, etc. Het heeft z’n grove designflaws zoals de rare plekken van de instellingen, maar de home tab is simpel, netjes opgeruimd en overzichtelijk te maken waardoor je in één keer alles kan zien dat je wil weten… En dan opeens dit, waar ik dat niet terugzie. En nog steeds die f-ing crypto en stocks niet weg te krijgen, heel vervelend. En dan komt blijkbaar ook nog die Wheel of Fortune terug. :P

We gaan het zien, ik hoop dat ik het misheb, maar afgaande op de showcase tijdens de update krijg ik een naar voorgevoel.

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:17
Ik zit bij de 1000 die v5 mogen testen. Maar de eerste waarschuwing die je krijgt is dat mogelijk alle gegevens gewist kunnen gaan worden. Hoop dat ze daarmee alleen de mogelijk instellingen binnen de app bedoelen en niet dat er geld 'verdwijnt' of dat andere delen van je bankaccount verdwijnen. Voorlopig maar niet installeren dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Nou, dat ‘alles gewist’ lijkt me al een ramp. Ik heb plaatjes bij elk van mijn ca. 10 rekeningen en ik weet niet of ik die zomaar terug kan vinden. Daar ben ik nu zó aan gewend dat ik dáárop navigeer en niet op de naam van de rekening.
Die plaatjes kwijt zijn zou voor mij een minstens even grote ramp zijn als een nieuwe menustructuur, zoals destijds…

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49
Webarcher schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:20:
Ik zit bij de 1000 die v5 mogen testen. Maar de eerste waarschuwing die je krijgt is dat mogelijk alle gegevens gewist kunnen gaan worden. Hoop dat ze daarmee alleen de mogelijk instellingen binnen de app bedoelen en niet dat er geld 'verdwijnt' of dat andere delen van je bankaccount verdwijnen. Voorlopig maar niet installeren dan...
Nou... dat valt wel mee, en bunq zegt ook zelf in de mail dat dit een standaard melding is van Apple. Dus je raakt echt niet zo maar iets kwijt. En de plaatjes uit v4 (ik dacht dat het v3 was?) gaan mee naar v5, dus die raak je vast niet zo maar kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDmzRO1OHTYgcE8T8uLMCYwjVyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Upwdf7PYo1foXHTpbH4HW9Y6.png?f=fotoalbum_large

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zit mij af te vragen of deze nieuwe methode van de app vrijgeven nou positief is (ze willen het goed testen voor iedereen het krijgt) of negatief (ze hebben er eigenlijk geen vertrouwen in maar ach het compilen en de unit test ging goed dus maar even bij de users checken hoe het werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb alvast wat feedback ingestuurd. :)
Maar denk dat het vooral is om exclusiviteit te laten zien ofzo.. want het is maar een week of 3 ofzo, daar krijg je niet echt veel feedback uit.

• WhatsappHack
  • Niet online
ChrisM schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:11:
Nou... dat valt wel mee, en bunq zegt ook zelf in de mail dat dit een standaard melding is van Apple. Dus je raakt echt niet zo maar iets kwijt. En de plaatjes uit v4 (ik dacht dat het v3 was?) gaan mee naar v5, dus die raak je vast niet zo maar kwijt.
Ah distribueren ze het via TestFlight? Dan hoef je je daar over ‘t algemeen inderdaad geen zorgen om te maken. Ik test allerhande apps via TF en elke keer dat je tussen een App Store versie en een TF-build switcht krijg je inderdaad een melding dat alle data verloren zou kunnen gaan.

Als je toch kan testen: is er nog enige optie om totaalsaldo’s van geselecteerde rekeningen te tonen op de home tab? (Eg: een widget met het saldo van rekening 1 t/m 5 en een widget met het saldo van rekening 6 t/m 10).

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2025 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
WhatsappHack schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:21:
[...]

Ah distribueren ze het via TestFlight? Dan hoef je je daar over ‘t algemeen inderdaad geen zorgen om te maken. Ik test allerhande apps via TF en elke keer dat je tussen een App Store versie en een TF-build switcht krijg je inderdaad een melding dat alle data verloren zou kunnen gaan.

Als je toch kan testen: is er nog enige optie om totaalsaldo’s van geselecteerde rekeningen te tonen op de home tab? (Eg: een widget met het saldo van rekening 1 t/m 5 en een widget met het saldo van rekening 6 t/m 10).
ja, dat kan. Die heten nu folders, en je kan het saldo van een folder laten zien. Best ok.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Wat zijn nou eigenlijk de wijzigingen van Update 29? Normaal schreeuwen ze het van de daken, maar ditmaal kan ik er niks over vinden.

Ik lees nu ook hier net dat er een V5 van de app aankomt. Iemand die wat screenshots kan delen? Ben wel nieuwsgierig.

• ChrisM
Sjeefr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:22:
Wat zijn nou eigenlijk de wijzigingen van Update 29? Normaal schreeuwen ze het van de daken, maar ditmaal kan ik er niks over vinden.

Ik lees nu ook hier net dat er een V5 van de app aankomt. Iemand die wat screenshots kan delen? Ben wel nieuwsgierig.
Alleen maar v5. Volgens mij. Verder geen updates.

Zie het videootje voor wat screenshots. https://www.bunq.com/en-nl/v5

Ik vind het wel prima werken eigenlijk. (Ook al gebruik ik de tabs voor crypto en stocks niet (en eigenlijk savings ook niet)).

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24

TheVMaster

Moderator WOS
ChrisM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 00:33:
[...]
ja, dat kan. Die heten nu folders, en je kan het saldo van een folder laten zien. Best ok.
Voor een seconde schrok ik ff, want de Spaarrekeningen staan ineens niet meer in het rijtje met bankrekeningen, maar onder het nieuwe tabje 'Savings'. Logisch wel, maar ik dacht ff dat het account ineens was verdwenen.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
ChrisM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:48:
[...]

Alleen maar v5. Volgens mij. Verder geen updates.
Zie het videootje voor wat screenshots. https://www.bunq.com/en-nl/v5
Ah, top. Thanks. Enerzijds is er heel veel gewijzigd, anderzijds heel weinig. Het voelt allemaal veel meer vertrouwd en natuurlijk aan. Het volgt wat meer de standaard iOS-stijl en aanzienlijk minder hippe meuk. Gelukkig is die Reizen-tab nu weg, alhoewel Cards ook echt wel een startpagina-knop had kunnen zijn.

Ziet eruit als een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Sjeefr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:25:
[...]

Ah, top. Thanks. Enerzijds is er heel veel gewijzigd, anderzijds heel weinig. Het voelt allemaal veel meer vertrouwd en natuurlijk aan. Het volgt wat meer de standaard iOS-stijl en aanzienlijk minder hippe meuk. Gelukkig is die Reizen-tab nu weg, alhoewel Cards ook echt wel een startpagina-knop had kunnen zijn.

Ziet eruit als een goede vooruitgang.
Eens, het is wel beter.
Er zijn wel veel “try this” dingen… die feedback heb ik gegeven dat die weg kunnen. En voor mij mogen savings en checking wel op dezelfde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheVMaster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:54:
[...]
Voor een seconde schrok ik ff, want de Spaarrekeningen staan ineens niet meer in het rijtje met bankrekeningen, maar onder het nieuwe tabje 'Savings'. Logisch wel, maar ik dacht ff dat het account ineens was verdwenen.
Dat is wel een erg traditionele splitsing van rekeningen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24

TheVMaster

Moderator WOS
YakuzA schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:49:
[...]

Dat is wel een erg traditionele splitsing van rekeningen :)
Ja, dat vond ik dus ook al :+ Voorheen stonden ze gewoon lekker bij elkaar, veel gezelliger. :9
Pagina: 1 ... 160 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"