✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij opende zijn stuur een keer. Ik denk dat als hij dat niet gedaan had dat hij er mee weg was gekomen.ik vond hem daarom wel terecht. Maar het blijft altijd marginaal, wie is nou stout. Lewis rijd de diffusor van Gasly kapot. Daar was inderdaad minder aan de hand en geen straf is prima, maar je kost een ander wel de race.YakuzA schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:37:
[...]
Hij hield aan de buitenkant overal meer dan 1 auto ruimte bij zijn manoeuvre, dus deze keer ben ik het wel een beetje met hem eens.
Had ook verwacht dat ze zijn endplate zouden afbreken tijdens de pitstop. Want nu dreigde de meatball.
een treffende spreuk
Ik vind het best goed dat ze hier de laatste race even voor aangrijpen. Je moet jezelf beschermen.
een treffende spreuk
Twee keer exact 105199. Hoe kan dat dan?Chocoball schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:52:
[...]
Enkele statistieken over ons seizoen dan maar?
Race Reacties Views Race 1 GP van Bahrein 2543 105.199 Race 2 GP van Saoedi-Arabië 2368 95.885 Race 3 GP van Australië 2767 96.506 Race 4 GP van Azerbeidzjan 2333 75.217 Race 5 GP van Miami 2779 97.261 Race 6 GP van Emilia-Romagna 216 15.001 Race 7 GP van Monaco 1901 75.424 Race 8 GP van Spanje 1900 105.199 Race 9 GP van Canada 2417 81.801 Race 10 GP van Oostenrijk 2705 97.869 Race 11 GP van Groot-Brittannië 1936 77.280 Race 12 GP van Hongarije 1834 84.219 Race 13 GP van België 3132 101.425 Race 14 GP van Nederland 2700 93.557 Race 15 GP van Italië 1767 66.073 Race 16 GP van Singapore 2365 80.526 Race 17 GP van Japan 1363 58.385 Race 18 GP van Qatar 2744 87.624 Race 19 GP van de Verenigde Staten 2088 78.247 Race 20 GP van Mexico 1950 74.828 Race 21 GP van Brazilië 2088 78.247 Race 22 GP van Las Vegas 2419 96.863 Race 23 GP van Abu Dhabi open open
een treffende spreuk
Daarbij dan wel, wanneer Max niet mee zou doen scoorden de anderen zijn punten, maar het is wel een bizarre statistiek. Voor mij was het na Miami beslist. Ik heb ontzettend genoten van die race.
een treffende spreuk
We did it GP, mission A.Plenkske schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:08:
Wat zei Max precies op de radio na de finish.
"We did it GP" en meteen hierna nog iets. Maar dat versta ik niet.
Iemand die het weet ?
Ik zocht in dit topic op "we did it", maar kreeg geen resultaten.
Mission A complete was de boodschap 3 rondes voor het einde en zal gaan over het behalen van 1000 rondes aan de leiding.
erutangiS
Toeval? Glitch in de Matrix? Of ik heb het verkeerde geknipt en geplakt? Ik denk het laatste.
Deze foto lijkt mij niet van dit seizoen.d-vine schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:21:
Nog wat fotos van RedBull en Verstappen.con
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Aha, wel jammer want ik had gehoopt dat we dit soort foto's nooit meer zouden zien.Plenkske schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:57:
[...]
Ik zag op twitter dat ze die plaatste omdat hij 4x op rij Abu Dhabi heeft gewonnen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En "only driver to single handedly win the WCC"? Of is dit al eens eerder voorgekomen?
Het is ook meer dat de meeste niet kunnen geloven dat een coureur zo goed kan zijn.Hertog_Martin schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:07:
Men zegt dat dit een van de dominante auto's was. Maar zo vanzelfsprekendheid ging t ook weer niet. Max heeft gewoon elke keer 100% gepresteerd en dat was vaak genoeg ook nodig ook. Als je kijkt naar gemiddelde startpositie Perez en de marge van de winsten en hoe weinig coureurs er op een ronde zijn gezet vergeleken met eerdere seizoenen dan vond ik de RB niet zo extreem dominant
Klopt idd.pro_6or schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:12:
[...]
Hij opende zijn stuur een keer. Ik denk dat als hij dat niet gedaan had dat hij er mee weg was gekomen.ik vond hem daarom wel terecht. Maar het blijft altijd marginaal, wie is nou stout. Lewis rijd de diffusor van Gasly kapot. Daar was inderdaad minder aan de hand en geen straf is prima, maar je kost een ander wel de race.
Had ook verwacht dat ze zijn endplate zouden afbreken tijdens de pitstop. Want nu dreigde de meatball.
Maar het stuur openen kan ook gebeuren omdat hij onderstuur heeft door de (te hoge) instuur snelheid, dan moet je even terug sturen voordat je weer in kan sturen.
Maar het is allemaal mosterd na de maaltijd
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Was ook wel eerder zo geweest.Hatsjoe schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:09:
[...]
En "only driver to single handedly win the WCC"? Of is dit al eens eerder voorgekomen?
De analyse staat wel ergens in het gewone F1 topic.
PSN
Max schijnt ook erg vaak vrij rustig aan gereden te hebben nadat hij aan de leiding lag, dus onder de noemer banden management ging de grootste snelheid er namelijk uit. Ik denk dat RB er echt alles heeft aan gedaan om niet meer dan een acceptabele voorsprong te hebben op de 2e plaats. Alleen maar om niet te veel kritiek te krijgen en de FIA wakker te schudden om specifiek voor RB vertragende regels op te stellen.Hertog_Martin schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:07:
Men zegt dat dit een van de dominante auto's was. Maar zo vanzelfsprekendheid ging t ook weer niet. Max heeft gewoon elke keer 100% gepresteerd en dat was vaak genoeg ook nodig ook. Als je kijkt naar gemiddelde startpositie Perez en de marge van de winsten en hoe weinig coureurs er op een ronde zijn gezet vergeleken met eerdere seizoenen dan vond ik de RB niet zo extreem dominant
Winst was genoeg, totale vernedering voor de rest van het veld zal alleen maar tegen hebben gewerkt.
Denk aan de huilende coureurs die zich begonnen te roeren toen Max met meer dan 30 seconden wist te winnen......
Winst was goed genoeg, de positieve gevoelen van een winst niet om laten slaan door het geklaag van narcisten die het allemaal maar niet kunnen bevatten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Is dat eigenlijk niet altijd zo? Diegene die voorop rijdt rijd zijn eigen race en bepaalt het tempo. Alle andere coureurs kunnen niet hun eigen race rijden want ze zijn continue bezig met wat er voor hun gebeurt. Ook alleen maar schone lucht hebben scheelt natuurlijk ook heel veel.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:16:
[...]
Max schijnt ook erg vaak vrij rustig aan gereden te hebben nadat hij aan de leiding lag, dus onder de noemer banden management ging de grootste snelheid er namelijk uit. Ik denk dat RB er echt alles heeft aan gedaan om niet meer dan een acceptabele voorsprong te hebben op de 2e plaats. Alleen maar om niet te veel kritiek te krijgen en de FIA wakker te schudden om specifiek voor RB vertragende regels op te stellen.
Winst was genoeg, totale vernedering voor de rest van het veld zal alleen maar tegen hebben gewerkt.
Denk aan de huilende coureurs die zich begonnen te roeren toen Max met meer dan 30 seconden wist te winnen......
Winst was goed genoeg, de positieve gevoelen van een winst niet om laten slaan door het geklaag van narcisten die het allemaal maar niet kunnen bevatten.
Niet dat Max niet rete goed gereden heeft, dat is zeker zo. Maar vooraan rijden is eigenlijk altijd wel makkelijker volgens mij dan moeten volgen, of je nou de snelste bent of niet.
Nu was her verschil in snelheid en kunde tussen Max en Checo ook wel bijzonder dit seizoen.Drials schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:12:
[...]
Het is ook meer dat de meeste niet kunnen geloven dat een coureur zo goed kan zijn.
Ondanks het beste materiaal weet Checo maar beperkt te presteren en weet hij pas in 1 race voor het einde zijn 2e positie in het WDC veilig te stellen.
Komt dit door de auto? Ik denk het niet, als je dit op Max betrekt laat dit alleen maar zien hoe goed Verstappen is.
Elke auto heeft wel ergens een beperking zitten.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:21:
[...]
Nu was her verschil in snelheid en kunde tussen Max en Checo ook wel bijzonder dit seizoen.
Ondanks het beste materiaal weet Checo maar beperkt te presteren en weet hij pas in 1 race voor het einde zijn 2e positie in het WDC veilig te stellen.
Komt dit door de auto? Ik denk het niet, als je dit op Max betrekt laat dit alleen maar zien hoe goed Verstappen is.
De uitmuntende coureurs kunnen altijd het beste met die beperking van de auto omgaan en weten het maximale eruit te poeren.
Perez had er gewoon wat meer moeite mee om het maximale eruit te halen.
Verschillende coureurs hebben andere auto beperkingen waar ze beter en slechter mee om kunnen gaan. Ricciardo heeft bijv ook zo zijn Kryptonite gevonden in die jaren bij McLaren
PSN
Denk niet dat iemand van het team dit snel zal roepen. Er zit geen Max in team. Zoveel mensen hebbebn bijgedragen aan dat kampioenschap en die ga je met zo een uitspraak mogelijks schofferen.Hatsjoe schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:09:
[...]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar het is natuurlijk al jaren zo, sinds men de wagen voor de rijstijl van Max is gaan ontwikkelen, dat niemand in het team hem in essentie kan bijhouden. Hij heeft een vrij unieke stijl die zeer goed bij deze wagen past. Wat zou er gebeuren als men de wagen voor Perez zou ontwikkelen? Wat men uiteraard niet gaat doen, men moet wel gek zijn.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:21:
[...]
Nu was her verschil in snelheid en kunde tussen Max en Checo ook wel bijzonder dit seizoen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Hopelijk staan ze er volgend seizoen met de W15 gelijk goed bij. Ik denk dat de W14 ergens achterin het museum samen met de W13 komt te staan.
[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-11-2023 19:52 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[Twitter: https://twitter.com/RedBullUpdates/status/1728803711403646979]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zo te zien wel van diverse seizoenen

Mijn reviews al gezien?
Tja, aangezien Ferrari's strategie afdeling pas sinds 4 races hun werk goed doet was het voor Mercedes ook niet zo moeilijk..... Al hoewel, ze hebben gewoon geluk gehad dat Sainz vandaag/dit weekend een off-day had.Dj-sannieboy schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:44:
Ondanks dat het een heel moeilijk seizoen was voor Mercedes, zijn ze toch 2e geworden in het wcc. Daarnaast is Hamilton, met deze frankenstein auto, toch mooi 3e geworden in het wdc. Petje af!
Hopelijk staan ze er volgend seizoen met de W15 gelijk goed bij. Ik denk dat de W14 ergens achterin het museum samen met de W13 komt te staan.
Lewis was gewoon niet goed dit weekend, Lewis is veel te wisselvalig, dan gaat het kopje hangen en komt er alleen nog maar een hoop negativitet uit hem.
Hamilton moet erg oppassen dat het geen gevalletje "3 seizoenen te lang door gegaan" wordt. Hoe langer de dip van hem, en het droog staan qua overwinningen, wordt, hoe meer hem dit in zijn aanzien gaat aantasten. 2021 heeft hij verloren, hij had daarna moeten stoppen op zijn top.
Hij is nu op een positie gekomen dat hij veld vulling is, natuurlijk heeft hij nog wel eens een goede race, maar op racepace denk ik dat Lerlerc, Sainz, en Norris hem voorbij zijn. Dit weekend was Russell hem ook aan alle kanten de baas.
Lewis is gewoon geen ontwikkelingscoureur, is een goede auto kan hij prima vooruit, maar een auto echt beter maken lukt hem niet. Het is niet voor niets dat hij al meer dan 2 jaar droog staat. Tijd voor een F1 pensioen, kan hij mooi als mannequin aan het werk, schijnt hij leuk te vinden.
Lewis is nog jong genoeg om het te proberen.
Ik ben geen fan van hem maar hij heeft nog wel een jaar of 5. En mochten ze in 26 weer de beste motor bouwen, dan gaat hij gewoon door denk ik.
een treffende spreuk
Stoppen na 2021 is wel een beetje de koe in de kont kijken. Niemand kon toen weten hoe de kaarten in 2022 geschud zouden zijn met het nieuwe regelement, dus het is volstrekt logisch om dan door te gaan.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:05:
[...]
Tja, aangezien Ferrari's strategie afdeling pas sinds 4 races hun werk goed doet was het voor Mercedes ook niet zo moeilijk..... Al hoewel, ze hebben gewoon geluk gehad dat Sainz vandaag/dit weekend een off-day had.
Lewis was gewoon niet goed dit weekend, Lewis is veel te wisselvalig, dan gaat het kopje hangen en komt er alleen nog maar een hoop negativitet uit hem.
Hamilton moet erg oppassen dat het geen gevalletje "3 seizoenen te lang door gegaan" wordt. Hoe langer de dip van hem, en het droog staan qua overwinningen, wordt, hoe meer hem dit in zijn aanzien gaat aantasten. 2021 heeft hij verloren, hij had daarna moeten stoppen op zijn top.
Hij is nu op een positie gekomen dat hij veld vulling is, natuurlijk heeft hij nog wel eens een goede race, maar op racepace denk ik dat Lerlerc, Sainz, en Norris hem voorbij zijn. Dit weekend was Russell hem ook aan alle kanten de baas.
Lewis is gewoon geen ontwikkelingscoureur, is een goede auto kan hij prima vooruit, maar een auto echt beter maken lukt hem niet. Het is niet voor niets dat hij al meer dan 2 jaar droog staat. Tijd voor een F1 pensioen, kan hij mooi als mannequin aan het werk, schijnt hij leuk te vinden.
Meanwhile, at the marina tomorrow. #abudhabiGP #f1 #Formula1 #hamilton #mercedes @LewisHamilton @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/ykQIUPPobU
— The Circus (@Circus_f1) 26 november 2023
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ze hebben geen auto voor Max ontwikkeld; ze hebben een supersnelle auto ontwikkeld naar het inzicht van Newey, waar Max heel goed mee kan omgaan en Perez een stuk minder. Max is in staat input te geven om die auto verder te verbeteren en Perez kan dat niet of veel minder. Zie daar het verschil.Blokker_1999 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:29:
[...]
Maar het is natuurlijk al jaren zo, sinds men de wagen voor de rijstijl van Max is gaan ontwikkelen, dat niemand in het team hem in essentie kan bijhouden. Hij heeft een vrij unieke stijl die zeer goed bij deze wagen past. Wat zou er gebeuren als men de wagen voor Perez zou ontwikkelen? Wat men uiteraard niet gaat doen, men moet wel gek zijn.
Die zijn nog aan het overleggen hoeveel strafregels hij moet schrijven.dr.lowtune schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:02:
Weten we eigenlijk al wat Perez te horen heeft gekregen van de stewards?
Formele waarschuwing.dr.lowtune schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:02:
Weten we eigenlijk al wat Perez te horen heeft gekregen van de stewards?
https://www.fia.com/sites...Radio%20Communication.pdf
[ Voor 28% gewijzigd door stekkiekiller op 26-11-2023 20:48 ]
Heeft iemand al de rug van Toto gezien of er een Redbull sticker/logo op zit
Self reflection is the school of wisdom
Het enige wat Max meer heeft is dat hij meer houdt van een pointy auto, die meer neiging tot overstuur heeft. Net zoals Kimi/Schumacher en nog vele andere rijders.Blokker_1999 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:29:
[...]
Maar het is natuurlijk al jaren zo, sinds men de wagen voor de rijstijl van Max is gaan ontwikkelen, dat niemand in het team hem in essentie kan bijhouden. Hij heeft een vrij unieke stijl die zeer goed bij deze wagen past. Wat zou er gebeuren als men de wagen voor Perez zou ontwikkelen? Wat men uiteraard niet gaat doen, men moet wel gek zijn.
Wat in principe de snellere setup/rijstijl is ivm de rotatie in de bocht.
Perez houdt meer van een auto met onderstuur.
PSN
een treffende spreuk
Ik dacht onderstuurpro_6or schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:33:
En als hij die niet krijgt is hij overstuur.
zo slecht dit
Moest gelijk denken aan de GP van USA waar we een heuse miauw-meneer hadden. Deze van vandaag waren wel heel subtiel op de achtergrond maar is te horen
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ze hebben de auto ontwikkeld om het snelste te zijn. De rijstijl van Max (shortcorners, scherpe voorkant en tikkeltje overstuur) past hier perfect bij.Blokker_1999 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:29:
[...]
Perez prefereert onderstuur. Daarmee wordt je nooit zo snel als met overstuur.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Nee, Sainz heeft het niet goed gedaan vandaag, maar dit zal toch even pijn doen denk ik, Van P4 naar P7 in de laatste race van het jaar. Zal denk ik nog even verschrikt wakker worden van Las Vegas.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hier vanuit een andere hoekHippocampus schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:50:
[...]
Knip plak aardappelkwaliteit:was idd een mooi plaatje.
[Afbeelding]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Volgens mij was dat ook altijd al zijn plan in 2021. 8e kampioenschap binnenhengelen en op zijn hoogtepunt stoppen, voor hij overklast zou worden door Max. Daarom was hij ook zo compleet van de kaart toen dat in het water viel. Uiteindelijk de keuze gemaakt om het toch nog te proberen, wat uitliep op een totale deceptie.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:05:
[...]
2021 heeft hij verloren, hij had daarna moeten stoppen op zijn top.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt. hij heef een beetje last van het Schumi is groter complex, hij had zich helemaal ingesteld om als alle grootste de geschiedenisboeken in te gaan met de meeste WDC's.oisyn schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:54:
[...]
Volgens mij was dat ook altijd al zijn plan in 2021. 8e kampioenschap binnenhengelen en op zijn hoogtepunt stoppen, voor hij overklast zou worden door Max. Daarom was hij ook zo compleet van de kaart toen dat in het water viel. Uiteindelijk de keuze gemaakt om het toch nog te proberen, wat uitliep op een totale deceptie.
Maar goed, 2021 ging natuurlijk naar die brutale snotaap uit Nederland
En sinds dien heeft hij een bijrol in het F1-succes verhaal.
Doorgaan in de F1 voor hem lijkt het spreekwoordelijke voorbeeld van zelfkastijding....
De strategie van Ferrari m.b.t. Sainz was vandaag natuurlijk ook weer een schoolvoorbeeld van Ferrari doet Ferrari tactiek. Het is toch wonderlijk hoe dit team tactische beslissingen maakt en uitvoert, ze hadden met gemak op de 2e plek in het constructeurs kampioenschap kunnen staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 26-11-2023 23:04 ]
Alsnog knap dat mercedes plek 2 in het kampioenschap heeft gehaald. Al ligt dat meer aan het verkloten van races door ferrari lijkt wel.....Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
[...]
Klopt. hij heef een beetje last van het Schumi is groter complex, hij had zich helemaal ingesteld om als alle grootste de geschiedenisboeken in te gaan met de meeste WDC's
Maar goed, 2021 ging natuurlijk naar die brutale snotaap uit Nederland![]()
Doorgaan in de F1 voor hem lijkt het spreekwoordelijke voorbeeld van zelfkastijding....
Groetjes Bas
Fauna in "[F1 2023] Race 23 GP van Abu Dhabi"Nhz schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:11:
Iemand een screendumpje van de eindstand? Volgens mij stond Nick de Vries daar verkeerd op weer gegeven.
Ah mosterd!
Ik had gezocht op 'Nick de Vries' in dit topic, maar dat gaf geen resultaat. Haha.
Groetjes Bas
Ja? Leg eens uit hoe dan?Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
[...]
De strategie van Ferrari m.b.t. Sainz was vandaag natuurlijk ook weer een schoolvoorbeeld van Ferrari doet Ferrari tactiek. Het is toch wonderlijk hoe dit team tactische beslissingen maakt en uitvoert, ze hadden met gemak op de 2e plek in het constructeurs kampioenschap kunnen staan.
Hij was gewoon niet snel genoeg ten opzichte van de rest om hem heen, daar had de strategie niks aan veranderd. Heb je gezien hoe ver hij terug zou vallen als hij op een "normaal" moment zijn 2e stop gemaakt had? Dan had hij op dat moment 18e ofzo gelegen, had hij ook nooit meer naar de punten gereden. Dus hoopten ze op een safety-car.
Dit heeft volgens mij echt vrij weinig te maken met sandbaggen ter voorkoming van maatregelen. De andere teams weten nog steeds niet wat het geheim van de RB19 is, wat er precies zo goed aan werkt. De FIA dus ook niet. Zelfs al was de auto snel genoeg om het hele veld elke race twee rondjes te lappen, kan je niet zomaar RB-regels opstellen. Naast dat het ontzettend onsportief is en niet eens zomaar kan midden in een seizoen anders dan met misschien een TD, moet je de regels dermate specifiek maken dat je er alleen maar RB mee pakt en geen andere teams. We hebben in de afgelopen jaren gezien wat er is gebeurd met alle TD's "tegen RB", flexi-plank, vloerhoogte en flexi-vleugels, allemaal heeft dat andere teams dan RB geraakt en if anything heeft het RB daarom juist geholpen. Regels als "RB moet met 50kg ballast rijden" ga je zelfs als FIA niet doorgedrukt krijgen en als ze dat toch doen is dat een schande voor de sport.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:16:
[...]
Max schijnt ook erg vaak vrij rustig aan gereden te hebben nadat hij aan de leiding lag, dus onder de noemer banden management ging de grootste snelheid er namelijk uit. Ik denk dat RB er echt alles heeft aan gedaan om niet meer dan een acceptabele voorsprong te hebben op de 2e plaats. Alleen maar om niet te veel kritiek te krijgen en de FIA wakker te schudden om specifiek voor RB vertragende regels op te stellen.
De voornaamste reden dat ze niet elke race enorm hard wegrijden is dat je daarmee de hele auto veel harder belast. Op de lange termijn heb je het dan over de motoronderdelen en versnellingsbak die mogelijk gridstraffen kunnen opleveren, maar op de kortere termijn gaat het om bandenslijtage. Enige voorsprong die je hebt in een race kan op elk moment teniet gedaan worden door een SC. Als dat gebeurt terwijl jij je banden al verder hebt opgereden dan de rest schiet je jezelf mogelijk in de voet, want dan moet je opeens een pitstop gaan maken terwijl de rest dan wellicht niet hoeft. Alleen in sommige gevallen willen ze tijd maken voor een vrije pitstop / andere strategie of om veilig te zijn voor een eventuele penalty. Maar in alle andere gevallen is het best nutteloos. Een beetje tijd losrijden is handig ja, maar te gek willen ze het echt niet maken.
Ik denk dat dit klopt. Maar met nummer 8 had hij ook nog best door willen gaan tot 10..oisyn schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:54:
[...]
Volgens mij was dat ook altijd al zijn plan in 2021. 8e kampioenschap binnenhengelen en op zijn hoogtepunt stoppen, voor hij overklast zou worden door Max. Daarom was hij ook zo compleet van de kaart toen dat in het water viel. Uiteindelijk de keuze gemaakt om het toch nog te proberen, wat uitliep op een totale deceptie.
een treffende spreuk
Ik vond het wel lekker om eens een keer niet de manische “checo checo checo” mantra te hoeven horen hier.Nickrsd schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:18:
Nu kan papa Perez en Perez weer aan de droom om 2024 champion te worden
een treffende spreuk
Ik denk dat ze dachten dat ze iets anders móesten doen omdat hij zo ver naar achteren stond. Zat er ook al over na te denken. Zonde idd maar ook wel een beetje veroorzaakt door Sainz zelf deze keer.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
[...]
Klopt. hij heef een beetje last van het Schumi is groter complex, hij had zich helemaal ingesteld om als alle grootste de geschiedenisboeken in te gaan met de meeste WDC's
Maar goed, 2021 ging natuurlijk naar die brutale snotaap uit Nederland![]()
een treffende spreuk
Idd. Je probeert altijd zo min mogelijk “weg” te rijden. Zo houd je meer banden over, en meer benzine over om evt later nog all out te gaan. Als je dan echt wat sneller bent zijn er 2 voorsprongen nuttig. Een seconde of 5 om een undercut “altijd” op te kunnen vangen, en een seconde of 13 om een VSC pitstop te kunnen maken en toch voor te blijven. Meer is nooit nodig. In 21 kon Lewis niet op die 13 komen o.a. door het verdedigen van checo.DataGhost schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:37:
[...]
Dit heeft volgens mij echt vrij weinig te maken met sandbaggen ter voorkoming van maatregelen. De andere teams weten nog steeds niet wat het geheim van de RB19 is, wat er precies zo goed aan werkt. De FIA dus ook niet. Zelfs al was de auto snel genoeg om het hele veld elke race twee rondjes te lappen, kan je niet zomaar RB-regels opstellen. Naast dat het ontzettend onsportief is en niet eens zomaar kan midden in een seizoen anders dan met misschien een TD, moet je de regels dermate specifiek maken dat je er alleen maar RB mee pakt en geen andere teams. We hebben in de afgelopen jaren gezien wat er is gebeurd met alle TD's "tegen RB", flexi-plank, vloerhoogte en flexi-vleugels, allemaal heeft dat andere teams dan RB geraakt en if anything heeft het RB daarom juist geholpen. Regels als "RB moet met 50kg ballast rijden" ga je zelfs als FIA niet doorgedrukt krijgen en als ze dat toch doen is dat een schande voor de sport.
De voornaamste reden dat ze niet elke race enorm hard wegrijden is dat je daarmee de hele auto veel harder belast. Op de lange termijn heb je het dan over de motoronderdelen en versnellingsbak die mogelijk gridstraffen kunnen opleveren, maar op de kortere termijn gaat het om bandenslijtage. Enige voorsprong die je hebt in een race kan op elk moment teniet gedaan worden door een SC. Als dat gebeurt terwijl jij je banden al verder hebt opgereden dan de rest schiet je jezelf mogelijk in de voet, want dan moet je opeens een pitstop gaan maken terwijl de rest dan wellicht niet hoeft. Alleen in sommige gevallen willen ze tijd maken voor een vrije pitstop / andere strategie of om veilig te zijn voor een eventuele penalty. Maar in alle andere gevallen is het best nutteloos. Een beetje tijd losrijden is handig ja, maar te gek willen ze het echt niet maken.
een treffende spreuk
Ennuh:
[ Voor 26% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-11-2023 00:51 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
In. In. In. In. In. In. In. Stay out.Illegal_Alien schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:48:
Strakke donuts zijn strak: (Skip naar 1:25)
[YouTube: Max Verstappen doing perfect donuts in his Redbull | Podium celebrations BTS with *unseen footage*]
Ennuh:
[YouTube: Red Bull Comedy Club - Abu Dhabi Grand Prix]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
In. In. In. In. In. In. In. Stay out.Illegal_Alien schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:48:
Strakke donuts zijn strak: (Skip naar 1:25)
[YouTube: Max Verstappen doing perfect donuts in his Redbull | Podium celebrations BTS with *unseen footage*]
Ennuh:
[YouTube: Red Bull Comedy Club - Abu Dhabi Grand Prix]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Heb jij een herhaling van Vegas gekeken dan ofzo? Ik vond 'm echt saai, kameraad van me viel naast mij in slaap...G_Dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:01:
Ik heb gisteren erg genoten van een wisselvallige race waarin echt veel gebeurde!

Oh echt? Dan hebben we de race beide anders beleefd, dat kan natuurlijk ook gewoon hé!FastFred schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:25:
[...]
Heb jij een herhaling van Vegas gekeken dan ofzo? Ik vond 'm echt saai, kameraad van me viel naast mij in slaap...
Ik vond dat je ogen te kort kwam in de openingsronde en daarna in het middenveld, de ene inhaalactie na de andere en dan nog de strijd om de tweede plek in het constructeurskampioenschap waarmee Mercedes er uiteindelijk mee vandoor is gegaan.
hier ook. Zowel mijn vader als ik zijn ergens wel 10 minuutjes weggedommeld.FastFred schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:25:
[...]
Heb jij een herhaling van Vegas gekeken dan ofzo? Ik vond 'm echt saai, kameraad van me viel naast mij in slaap...
Zal ook te maken hebben gehad met het pokkeweer buiten en de lekkere warme houtkachel binnen ;-)
Na de eerste hard, twee keer soft of medium soft moeten geven. dan had hij door de banden gebrand maar een kans gehad om punten. 3 was genoeg en Hamilton inhalen had moeten lukken met diens pace.Wild Chocolate schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:31:
[...]
Ja? Leg eens uit hoe dan?
Hij was gewoon niet snel genoeg ten opzichte van de rest om hem heen, daar had de strategie niks aan veranderd. Heb je gezien hoe ver hij terug zou vallen als hij op een "normaal" moment zijn 2e stop gemaakt had? Dan had hij op dat moment 18e ofzo gelegen, had hij ook nooit meer naar de punten gereden. Dus hoopten ze op een safety-car.
Is het jullie ook opgevallen hoe vaak Toto lewis moest troosten met je bent bijna de snelste man op de baan Lewis. alsof hij bijna ermee wilde stoppen of zo gisteren. Zelfs blijven zeggen terwijl andere coureurs de snelste ronde pakken op dat moment.
verder de oneerlijke reacties naar russel toen die vroeg hoe het ging met Lewis, niet wilen vertellen hoe slecht Lewis reed maar er omheen draaien.
Het is bekend dat Lewis in de wagen behoorlijk onzeker is over de strategie etc. Wat dat betreft valt het op dat hij veel coaching nodig heeft.Bvanham schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:22:
[...]
Na de eerste hard, twee keer soft of medium soft moeten geven. dan had hij door de banden gebrand maar een kans gehad om punten. 3 was genoeg en Hamilton inhalen had moeten lukken met diens pace.
Is het jullie ook opgevallen hoe vaak Toto lewis moest troosten met je bent bijna de snelste man op de baan Lewis. alsof hij bijna ermee wilde stoppen of zo gisteren. Zelfs blijven zeggen terwijl andere coureurs de snelste ronde pakken op dat moment.
verder de oneerlijke reacties naar russel toen die vroeg hoe het ging met Lewis, niet wilen vertellen hoe slecht Lewis reed maar er omheen draaien.
Bij dit soort uitspraken vraag ik me altijd af waar jouw vader/oom werkt. Dat moet haast wel de rechterhand van Newey zijn, want anders kan je dit niet weten.Toke_gt schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:39:
[...]
Ze hebben geen auto voor Max ontwikkeld; ze hebben een supersnelle auto ontwikkeld naar het inzicht van Newey, waar Max heel goed mee kan omgaan en Perez een stuk minder. Max is in staat input te geven om die auto verder te verbeteren en Perez kan dat niet of veel minder. Zie daar het verschil.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Dit is voor mij persoonlijk best een pijnlijke reactie.Mog schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:56:
[...]
Bij dit soort uitspraken vraag ik me altijd af waar jouw vader/oom werkt. Dat moet haast wel de rechterhand van Newey zijn, want anders kan je dit niet weten.
Daarnaast is de inhoud van mijn post algemeen bekend.
[ Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 27-11-2023 09:58 ]
Volgens mij is het geen algemene kennis dat Newey zonder te luisteren naar een tweevoudig (nu drievoudig) wereldkampioen in zijn ivoren toren een nieuwe auto ontwerpt. En dat men er maar te dealen heeft. Dit jaar had Max mazzel, volgend jaar wellicht Perez. Je weet het niet. Newey bouwt alleen wij hij denkt dat het beste is.Toke_gt schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:57:
[...]
Daarnaast is de inhoud van mijn post algemeen bekend.
[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 27-11-2023 10:02 ]
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Lees zijn boekMog schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:02:
[...]
Volgens mij is het geen algemene kennis dat Newey zonder te luisteren naar een tweevoudig (nu drievoudig) wereldkampioen in zijn ivoren toren een nieuwe auto ontwerpt. En dat men er maar te dealen heeft. Dit jaar had Max mazzel, volgend jaar wellicht Perez. Je weet het niet. Newey bouwt alleen wij hij denkt dat het beste is.
Het is veel makkelijker om "gewoon" een snelle auto te ontwikkelen, dan een snell auto die óók past bij de rijstijl van de coureur. Het verschil tussen de beste en wat mindere coureurs is het vermogen om zich aan te passen aan de auto. En soms heb je geluk dat de in dat geldende reglement snelste mogelijke auto bij jouw rijstijl past, zoals bijvoorbeeld Vettel in zijn RBR dagen.Mog schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:02:
[...]
Volgens mij is het geen algemene kennis dat Newey zonder te luisteren naar een tweevoudig (nu drievoudig) wereldkampioen in zijn ivoren toren een nieuwe auto ontwerpt. En dat men er maar te dealen heeft. Dit jaar had Max mazzel, volgend jaar wellicht Perez. Je weet het niet. Newey bouwt alleen wij hij denkt dat het beste is.
9 duimpjes up voor die kennisgeving. Daar zou ik maar eens over gaan nadenken als ik jou was..StefanVerkerk schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:58:
Ik ga weer terug naar mijn rol als enkel meelezer.
Rustig aan zou ik het niet willen noemen. Het klopt dat ze vaak de motor en de banden hebben geprobeerd te sparen maar voor Verstappen is dat niet minder werk. Als hij minder snel materiaal heeft om mee te werken is er nog minder ruimte voor fouten en zal hij juist nóg nauwkeuriger moeten zijn om zo snel te zijn.Bullet NL schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:16:
Max schijnt ook erg vaak vrij rustig aan gereden te hebben nadat hij aan de leiding lag, dus onder de noemer banden management ging de grootste snelheid er namelijk uit. Ik denk dat RB er echt alles heeft aan gedaan om niet meer dan een acceptabele voorsprong te hebben op de 2e plaats.
Maar dat sparen van alles betaalt zich uiteindelijk wel terug waardoor hij extra hard kan gaan als het nodig is.
Ik geloof niet dat er veel meer in het vat zit. Verstappen had het misschien niet nodig maar Perez wel. Ik kan me weinig gelegenheden herinneren waarbij Perez sneller reed dan Verstappen. Ja, af en toe een rondje, maar niet een hele race lang. Er zijn genoeg gelegenheden geweest waarbij Perez naar voren moest rijden terwijl Verstappen daar al de hele race reed. Het gaat er bij mij niet in dat ze de auto van Perez zouden afknijpen om te verbergen hoe snel Verstappen er mee is.
We hebben verschillende keren gehoord dat RBR de auto afstelt op de race en niet op kwalificatie (dat lijkt me de default). Dat is uiteraard een balans. Ondanks de geweldige uitkomsten heeft Verstappen maar in de helft de races pole gehad. Als er meer ruimte was geweest in die balans hadden ze hem wel sneller gemaakt bij de kwalificatie om ook alle poles te pakken. Pole zegt niet alles omdat het zo'n moment opname is en geluk een rol speelt maar ik geloof niet dat Verstappen dit jaar veel last heeft gehad van pech bij het kwalificeren.
Vandaar mijn conclusie dat we de echte snelheid van de RB19 gezien hebben en dat Verstappen niet met zandzakjes rondrijdt. Overigens heb ik ook nooit geloofd dat Mercedes veel extra had in de tijd dat Hamilton dominant was. Wat het beeld echter vertekent is dat de nummer 1 schone lucht heeft, z'n eigen tempo kan bepalen en niet hoeft aan te vallen. Als je vanaf pole een goede start hebt en nummer 2 niet dan begin je direct met een voorsprong die de rest van de race rente zal betalen doordat je banden langer goed blijven. Samen met dat je niet hoeft te vechten om in te halen zal dat een leuke bonus geven.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
En met de regie en met de beperkingen van lineaire TV met een enkel scherm. We missen heel wat doordat we naar een ander stuk van de baan zitten te kijken. Ik vond de race niet saai maar wel moeilijk te volgen.breew schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:51:
hier ook. Zowel mijn vader als ik zijn ergens wel 10 minuutjes weggedommeld.
Zal ook te maken hebben gehad met het pokkeweer buiten en de lekkere warme houtkachel binnen ;-)
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er zijn om te bepalen welke beelden we precies zien. Als je alles wil volgen wat er gebeurt heb je er een stuk of 30 nodig en waarschijnlijk zijn het er maar 2 of 3.
In een 2-stopper of gemengde strategie is het sowieso een stuk lastiger om te volgen wat de effectieve volgorde is en wie het goed doet en wie niet. Als laatste race van het seizoen was dat extra belangrijk omdat er nog heel wat te verdelen was en dat heeft zich tot de laatste rondes weten uit te spinnen.
Hier is wel duidelijker bewijs voor, zoals Bahrein 2014. Daar zorgde een late safety car ervoor dat het veld weer bij elkaar reed, en in de laatste 10 ronden hebben beide Mercs de rest van het veld op 24 seconden (!) gereden, dus 2.4 seconden per rondje, terwijl ze met elkaar aan het vechten waren waarbij je normaliter tijd zou verliezen. Ze hebben dat seizoen inderdaad de boel teruggeschroefd om niet "gestraft" te worden. De party mode was in die jaren ook overduidelijk zichtbaar en ze hadden eigenlijk altijd wel wat achter de hand. Een concreet voorbeeld daarvan was Spa 2015 toen ze Lotus een motorstand gaven die ze nooit meer hebben mogen gebruiken. Pas toen aan het wisselen van motorstanden eindelijk een eind aan werd gemaakt zaten de andere teams qua motorvermogen ook een beetje op dezelfde lijn en werd de dominantie inderdaad veel minder. Maar dominant zijn die wagens zeker geweest, en aan het sandbaggen ook.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:40:
[...]
Overigens heb ik ook nooit geloofd dat Mercedes veel extra had in de tijd dat Hamilton dominant was. Wat het beeld echter vertekent is dat de nummer 1 schone lucht heeft, z'n eigen tempo kan bepalen en niet hoeft aan te vallen. Als je vanaf pole een goede start hebt en nummer 2 niet dan begin je direct met een voorsprong die de rest van de race rente zal betalen doordat je banden langer goed blijven. Samen met dat je niet hoeft te vechten om in te halen zal dat een leuke bonus geven.
Ja, ik denk dat iemand geklaagd heeft en dat die persoon technisch gezien gelijk heeft maar dat deze regel al lang niet gecontroleerd is. In de brief schrijven ze ook dat het erg lastig is om te controleren.sjaool schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:36:
Als ieder team de fout in is gegaan dan zijn de race directors notes of het F1 reglement niet duidelijk genoeg geweest. Dit gaat met een sisser aflopen denk ik zo.
Het verbaast me vooral dat ze het zo formeel aanpakken, een simpel briefje "he, denk aan regel 24!" was net zo goed geweest. Daarom denk ik dat iemand geklaagd heeft waardoor ze formeel gezien verplicht zijn om actie te ondernemen.
Het is niet zozeer met zandzakken rondrijden, maar als je eenmaal een seconde of 5 voor ligt, heeft het niet zoveel zin om verder weg te lopen. Vooral omdat je dan het risico loopt dat je bij een eventuele safety-car toch meer van je banden gevraagd hebt dan de tegenpartij. En dan ben je bij een herstart het bokje, omdat diegene met betere banden dan ineens weer vlak achter je zit.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:40:
[...]
Vandaar mijn conclusie dat we de echte snelheid van de RB19 gezien hebben en dat Verstappen niet met zandzakjes rondrijdt. Overigens heb ik ook nooit geloofd dat Mercedes veel extra had in de tijd dat Hamilton dominant was. Wat het beeld echter vertekent is dat de nummer 1 schone lucht heeft, z'n eigen tempo kan bepalen en niet hoeft aan te vallen. Als je vanaf pole een goede start hebt en nummer 2 niet dan begin je direct met een voorsprong die de rest van de race rente zal betalen doordat je banden langer goed blijven. Samen met dat je niet hoeft te vechten om in te halen zal dat een leuke bonus geven.
Toen Max gisteren moeite had om weg te lopen bij Leclerc, in het begin, gaf GP ook aan dat Leclerc minder aan het managen was dan Max. Met andere woorden, wat we doen is goed genoeg, en het gaat later wel onze kant op rollen.
In eerdere races liep Max redelijk snel weg naar een seconde of 5, om dat vervolgens stabiel te houden. Dan weet je dus niet hoeveel ze nog over hadden.
Het is denk ik ook veelzeggend hoe weinig Red Bull aan updates heeft gebracht, en dat dat pas tegen het einde van het seizoen zorgde dat de rest dichterbij kwam. Ik schat de kans groot alle verbeteringen die ze niet gebracht hebben, verwerkt worden in de RB20. De rest zal echt aan de bak moeten om in het nieuwe jaar niet weer op meer dan een halve seconde per rondje gereden te worden.
RB had ook het minste ontwikkeltijd, dat kan ook reden zijn dat ze weinig updates hadden. Ik heb ooit gelezen dat vorig jaar de strategie van RBR was om het meeste van hun ontwikkeltijd in het begin van het seizoen te investeren. Dan blijft er automatisch minder over voor de rest van het jaar.Wild Chocolate schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:18:
Het is denk ik ook veelzeggend hoe weinig Red Bull aan updates heeft gebracht, en dat dat pas tegen het einde van het seizoen zorgde dat de rest dichterbij kwam. Ik schat de kans groot alle verbeteringen die ze niet gebracht hebben, verwerkt worden in de RB20. De rest zal echt aan de bak moeten om in het nieuwe jaar niet weer op meer dan een halve seconde per rondje gereden te worden.
Ik ben het met je eens dat de rest zich zorgen moet maken over wat RBR de rest van het jaar heeft bedacht. Maar goed, de echte test komt natuurlijk pas als het op de auto zit. Je kan een jaar lang mooie onderdelen ontwerpen die na 1 race "porpoissen" waardeloos zijn geworden.
https://www.nu.nl/304504/...viewt-alonso-na-race.html
Met een safety car win je ook maar 10 seconden oid.Wild Chocolate schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:31:
[...]
Ja? Leg eens uit hoe dan?
Lang niet genoeg om in de punten te blijven.
Op het moment dat je je ziet dat de gok niet gaat werken, kun je 10 a 15 rondjes voor het einde nog een keer wisselen naar een soft of medium om tenminste nog te proberen er iets van te maken.
Nu was het gewoon kansloos op 1 ronde achterstand finishen.
PSN
Blijft een toffe vent die FernandoJEightyFive schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:39:
Max doet het beter dan menig interviewer met zijn/haar 13 in een dozijn vragen
https://www.nu.nl/304504/...viewt-alonso-na-race.html
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Misschien even pinnen, dan hebben we de foto voor volgend jaar alvast klaarstaan
Is een idee maar daar komen we vast wel uit voor volgend seizoenPendaco schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:53:
[...]
Misschien even pinnen, dan hebben we de foto voor volgend jaar alvast klaarstaan
Als je met 10 of 15 rondjes te gaan terugvalt naar 15-20 seconden achter plek 10, ga je echt dat verschil niet meer goedmaken. Er zat maar iets van 3 tienden tussen compounds, dus max 6 tienden tussen rood en wit.YakuzA schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:48:
[...]
Met een safety car win je ook maar 10 seconden oid.
Lang niet genoeg om in de punten te blijven.
Op het moment dat je je ziet dat de gok niet gaat werken, kun je 10 a 15 rondjes voor het einde nog een keer wisselen naar een soft of medium om tenminste nog te proberen er iets van te maken.
Nu was het gewoon kansloos op 1 ronde achterstand finishen.
Het is natuurlijk niet voor niets dat niemand op rode banden gereden heeft, een stop kost je 22 seconden, terwijl je max 15 keer 0,6 seconden wint.
Sainz zelf zei het heel treffend in zijn interview na afloop, ze waren gewoon kansloos.
Je vergeet de slijtage. Als Sainz had kunnen wisselen naar medium, ging ie de voorliggers met hun oude harde banden aan meer dan 2 à 3 seconden per ronde ingehaald. Zeker in de derde sector zou het verschil immens geweest zijnWild Chocolate schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:49:
[...]
Als je met 10 of 15 rondjes te gaan terugvalt naar 15-20 seconden achter plek 10, ga je echt dat verschil niet meer goedmaken. Er zat maar iets van 3 tienden tussen compounds, dus max 6 tienden tussen rood en wit.
Het is natuurlijk niet voor niets dat niemand op rode banden gereden heeft, een stop kost je 22 seconden, terwijl je max 15 keer 0,6 seconden wint.
Sainz zelf zei het heel treffend in zijn interview na afloop, ze waren gewoon kansloos.
Laatste rondes van het seizoen zijn gereden!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Alweer?Fynnster schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:51:
Conor Moore is weer hilarisch![]()
![]()
YouTube: 🎶MAX - VERSTAPPEN (Stop right now)🎶
De 1:24,3 van Ocon?
PSN
Weet ook niet welke banden ze hebben getest. Ik neem aan dat Pirelli diverse 2024 compounds bij had.
Motorsport.com schrijft dat ze gewoon met de 2023 banden 'getest' hebben. Die worden volgend jaar weer gebruikt vanwege het niet doorgaan van het bandenwarmerverbod.TheBrut3 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:20:
Ik vind het niet per se indrukwekkend, alsnog 1 seconde langzamer dan Max was tijdens de kwalificatie.
Weet ook niet welke banden ze hebben getest. Ik neem aan dat Pirelli diverse 2024 compounds bij had.
https://nl.motorsport.com...ussell-mercedes/10553275/
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |