jep 9 uur verschilpilskes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:37:
En dat is 11:00 hier?
Oef dit weekend heeft geen goede start
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eentje is in ieder geval Rocket LeagueJeroenTheStig schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:33:
[...]
Mijn Oled is al lang verpest![]()
[Afbeelding]
Wie juist raadt welke 2 playstation games het meest populair zijn bij mijn zoons krijgt een koekje
Vond het leuker om dit te raden dan naar de FP's te kijken.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
En op het F1 youtube channel geen samenvatting of filmpje van FP1, ook al duurde die maar negen minuten. Je kan prima een filmpje maken van 2-3 minuten over FP1.
Maar deze mega fail willen ze natuurlijk liever niet op hun youtube channel hebben, de clowns
Christ, hoe vaak hebben we al putdeksel problemen gehad op stratencircuits? Dat zet je toch bovenaan de checklist? Parcours afwandelen met lassers en alles aflassen. Opgelost.
Sneldrogende cement, sure. Dichtlassen moeten ze doen. 10 lassers de baan op, elk 5 deksels en dan ben je klaar
Maar deze mega fail willen ze natuurlijk liever niet op hun youtube channel hebben, de clowns
Christ, hoe vaak hebben we al putdeksel problemen gehad op stratencircuits? Dat zet je toch bovenaan de checklist? Parcours afwandelen met lassers en alles aflassen. Opgelost.
Sneldrogende cement, sure. Dichtlassen moeten ze doen. 10 lassers de baan op, elk 5 deksels en dan ben je klaar
[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 17-11-2023 09:39 ]
Vermoed dat Verstappen straks gewoon binnen blijft totdat de andere wagens honderd keer over alle plekken hebben gereden.
De uitslag van de race is nu al onbelangrijk. Belangrijker is om hier weer heelhuids weg te komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, maar ik bedoel dat niet alle putdeksels een risico zijn, omdat daar sowieso niet (zo hard) gereden wordt. Dus niet alle putdeksels zijn sowieso een risico.basvn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:15:
En dan bepaalde gebieden op de baan moeten aanwijzen waar ze niet mogen inhalen?
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2023 09:40 ]
De "samenvatting" op F1TV stelde ook niet veel voor.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
En op het F1 youtube channel geen samenvatting of filmpje van FP1, ook al duurde die maar negen minuten. Je kan prima een filmpje maken van 2-3 minuten over FP1.
Maar deze mega fail willen ze natuurlijk liever niet op hun youtube channel hebben, de clowns![]()
![]()
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dat lassen van die deksel is wel gebeurd, maar nu is waarschijnlijk de hele "kop" van de put uit de grond gezogenAmos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
Maar deze mega fail willen ze natuurlijk liever niet op hun youtube channel hebben, de clowns![]()
![]()
Ja, Vegas is PST (zelfde tijd als LA bv), dus -9 uur (GMT - (8 + 1))pilskes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:37:
En dat is 11:00 hier?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Helemaal goedSeroczynski schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
[...]
Eentje is in ieder geval Rocket League![]()
Moeten alle teams geen toestemming geven voor het laten doorgaan van FP2, omdat de starttijd later is? Kan me voorstellen dat Ferrari alleen akkoord gaat indien de wagen van Sainz rijklaar is
Amerikaanse steden en regen zijn sowieso slechts combinaties. Alles is asfalt en beton en er zijn geen perkjes oid waar water op een natuurlijk manier kan verdwijnen.Saffie_time schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:34:
Leuk dat ze het gaan vol blubberen maar als er dalijk wat regen valt, kan dat water daar in ieder geval al niet meer weg...
Eens zien wat dat voor gevolgen dan gaat hebben.
Ik was vorige week in New York met een korte regenbui en dan staat het water al tot je enkels
Maar goed, ik ben nu totaal 10x in Las Vegas geweest en heb nog nooit een regendruppel gezien, dus dat scheelt weer.
Is dat het probleem?? LolBushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:40:
[...]
Dat lassen van die deksel is wel gebeurd, maar nu is waarschijnlijk de hele "kop" van de put uit de grond gezogen
Hoe weet je ander dat putdeksel + kader blijft zitten?
Althans, dat is de logica in dit soort situaties, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
Edit: nu begrijp ik waarom ze met die beton afkomen. Dan kan je inderdaad niet anders dan al die dingen uitbreken en het gat volstorten... Benieuwd welke beton ze vinden die in 2u voldoende droogt aan 4-5 graden celcius
[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 17-11-2023 09:44 ]
Ik baal, want ik wil natuurlijk gewoon een mooie race zien. Maar heb ook een beetje leedvermaak omdat duidelijk is dat veel geld ergens in pompen niet altijd leidt tot een garantie op succes.
Maar valt dit de organisatie te verwijten? Zo’n straatrace kent specifieke risico’s, zoals loskomende putdeksels. De organisatie heeft voorzorgsmaatregelen genomen door ze goed vast te lassen. Maar hoe hadden ze ooit kunnen ontdekken dat ook het beton omhoog kon komen? Dat lukt alleen als de f1-auto’s er met grote snelheid overheen gaan. En de eerste keer dat dat gebeurt was bij FP1. Ik zie geen andere manier om te constateren welke eventuele problemen een nieuw circuit met zich meebrengt, behalve als er een soort test-race zou worden gereden.
Maar valt dit de organisatie te verwijten? Zo’n straatrace kent specifieke risico’s, zoals loskomende putdeksels. De organisatie heeft voorzorgsmaatregelen genomen door ze goed vast te lassen. Maar hoe hadden ze ooit kunnen ontdekken dat ook het beton omhoog kon komen? Dat lukt alleen als de f1-auto’s er met grote snelheid overheen gaan. En de eerste keer dat dat gebeurt was bij FP1. Ik zie geen andere manier om te constateren welke eventuele problemen een nieuw circuit met zich meebrengt, behalve als er een soort test-race zou worden gereden.
Ja dat weet ik ook wel, maar Indycar races worden ook op straten circuits gehouden. Tis dus niet dat ze in de VS helemaal onbekend waren.Bushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:02:
[...]
Die rijden gewoon op het circuit of de oval , had de F1 ook gewoon kunnen doen
[Afbeelding]
Ik vind het gewoon erg slordig, bij een stratencircuit weet je de risico's van putdeksels...
De show is belangrijker voor de FOM dan de race....
Cogitationis poenam nemo patitur
Fp2 komt! 11cet
[ Voor 25% gewijzigd door Boeryepes op 17-11-2023 09:46 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Vasseur heeft er goed de pest in. 😡😤 Geef hem geen ongelijk.
https://youtu.be/qJlN7y5xq3c?si=EwVoTgs7VZXs1OMw
Testen testen testen....... i.p.v. de aanname dat het goed gaat.... aangezien er geen externe promotor achter deze race zit had de FOM dit veel beter moeten doen.... Leuk een openingsceremonie, maar je hebt er zo weinig aan als je niet kan racen omdat de baan onveilig is.....kraanwagen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:43:
Ik baal, want ik wil natuurlijk gewoon een mooie race zien. Maar heb ook een beetje leedvermaak omdat duidelijk is dat veel geld ergens in pompen niet altijd leidt tot een garantie op succes.
Ik ben normaal ook niet vies van leedvermaak hoor. Maar er zitten op de tribunes echt duizenden mensen die wel echt gewoon F1 gek zijn. Die hebben honderden dollars betaald, zijn afgereisd en zitten nu te balen.kraanwagen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:43:
Ik snap de instelling van Vasseur wel. Maar die reactie van Toto is wel weer tekenend. Als het een MER was geweest die kapot was, dan had hij ook uit zijn plaat gegaan..
Hoe dan ook: jammer voor SAI, balen voor FER en k*t voor F1. En wij moeten nu wachten tot 11:00 uur voor Fp2. Dat past dan wel weer beter in mijn planning
Hoe dan ook: jammer voor SAI, balen voor FER en k*t voor F1. En wij moeten nu wachten tot 11:00 uur voor Fp2. Dat past dan wel weer beter in mijn planning
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Plus, dit is bijna competitie 'vervalsing'. Je zal het team maar zijn die door dit soort kwaliteitsproblemen bij de organisatie een auto ziet uitvallen.werphengel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:
Dus veel extra werk in de garage. Of in het ergste geval zelfs 1 wagen minder in de race. Minder opties voor taktiek, en kans op veel minder punten.
Geheel terecht natuurlijk....PWM schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:
[...]
Ik ben normaal ook niet vies van leedvermaak hoor. Maar er zitten op de tribunes echt duizenden mensen die wel echt gewoon F1 gek zijn. Die hebben honderden dollars betaald, zijn afgereisd en zitten nu te balen.
FOM schiet haar doel als rechthebbende een beetje voorbij in het americaniseren van de sport.
Ze hadden er beter een goede race van kunnen maken en daarna de show
Coldcat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:00:
[...]
Formule 1 is toch show and glamour. Mooier dan Vegas kan niet.

Oh jawel.. Snel weg hier en het komt wel goed met F1.. Wat een heerlijk fiasco dit

Oh dus niet alleen fer had schade. Zit het allemaal even terug te kijken maar elk team dat naar buiten is gegaan kijkt gelijk onder de auto. Commentatoren hebben dan nog niks door.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Die interviewer ook, Vasseur geeft aan dat de auto zwaar is beschadigd en dan een vraag stellen over the bigger picture en wat hij van Las Vegas GP vind...werphengel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:
En andersom, stel het had om het kampioenschap gegaan en het team mag een nieuwe motor inzetten zonder consequenties (wat overigens volledig terecht zou zijn). Die wagen krijgen ze wel weer in orde, allicht niet voor FP2, hoe dan ook geen winnaars hier.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:49:
[...]
Plus, dit is bijna competitie 'vervalsing'. Je zal het team maar zijn die door dit soort kwaliteitsproblemen bij de organisatie een auto ziet uitvallen.
Dus veel extra werk in de garage. Of in het ergste geval zelfs 1 wagen minder in de race. Minder opties voor taktiek, en kans op veel minder punten.
Correctie, op de tribunes zit een handvol mensen ;-) Zeker op de "vrijdag" trainingen. Echt populair is vegas tot nu toe niet met die toegangsprijzen en tijden.PWM schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:
[...]
Ik ben normaal ook niet vies van leedvermaak hoor. Maar er zitten op de tribunes echt duizenden mensen die wel echt gewoon F1 gek zijn. Die hebben honderden dollars betaald, zijn afgereisd en zitten nu te balen.
De andere is waarschijnlijk minecraft. gezien het serie hartjes dan onder in het scherm staat.Seroczynski schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
[...]
Eentje is in ieder geval Rocket League![]()
Ik vind het lastig. Er worden ook mensen hard van de baan gereden en die krijgen ook geen gratis onderdelen terwijl ze niks aan het ongeluk kunnen doen.Superkanjo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:53:
[...]
En andersom, stel het had om het kampioenschap gegaan en het team mag een nieuwe motor inzetten zonder consequenties (wat overigens volledig terecht zou zijn). Die wagen krijgen ze wel weer in orde, allicht niet voor FP2, hoe dan ook geen winnaars hier.
Als ik de foto's bekijk zie ik ook geen thread (draad) op die "stalen pluggen", lijkt erop dat die dingen los er in liggen. De stalen rand is ook erg smal (dus waar ze in liggen).Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:43:
[...]
Is dat het probleem?? LolDat krijgen ze echt niet meer goed, want dat wil dus zeggen dat je voor de zekerheid/uitsluiten van risico alle andere putdeksel ook met kader uit het tarmac moet krijgen en terug monteren in diezelfde tarmac.
Hoe weet je ander dat putdeksel + kader blijft zitten?
Althans, dat is de logica in dit soort situaties, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
Edit: nu begrijp ik waarom ze met die beton afkomen. Dan kan je inderdaad niet anders dan al die dingen uitbreken en het gat volstorten... Benieuwd welke beton ze vinden die in 2u voldoende droogt aan 4-5 graden celcius
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Voor de racefan, racepurist is er al lang heel veel mis met dat circus tegenwoordig.Superkanjo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:50:
[...]
Die interviewer ook, Vasseur geeft aan dat de auto zwaar is beschadigd en dan een vraag stellen over the bigger picture en wat hij van Las Vegas GP vind...
Het gaat om de racers, en de wagens en het team. Is er schade, is het repareerbaar. Is het materiaal ok? Is de racer ok?
Nee, "wat vind je van Las Vegas". Als op dat moment je pitbox in de stress staat, geef je die kerel toch een (figuurlijke!) oplawaai??
Waar ik me al jaren aan erger is de hoeveelheid mensen op de grid die daar niet horen te zijn. Iedereen die niks te maken heeft mer de race hoort daar niet te zijn. Maar goed.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:55:
[...]
Voor de racefan, racepurist is er al lang heel veel mis met dat circus tegenwoordig.
Klopt, normaal zitten op dat soort dingen wel wat ankers op de randen. Nu lijkt het een 'gladde' plug die gewoon in de tarmac is geplaatst op het moment van bestraten. Die dingen werken natuurlijk goed in normale omstandigheden (druk naar beneden) maar zijn op die manier niet bestand tegen uittrekken/uitzuigen...loekf2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:55:
[...]
Als ik de foto's bekijk zie ik ook geen thread (draad) op die "stalen pluggen", lijkt erop dat die dingen los er in liggen. De stalen rand is ook erg smal (dus waar ze in liggen).
Yep. VIP lounge of op het balkon boven de pitstraat, dat is prima. Kunnen ze daar hun selfies maken maar dan lopen ze tenminste niet in de wegxzaz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:58:
[...]
Waar ik me al jaren aan erger is de hoeveelheid mensen op de grid die daar niet horen te zijn. Iedereen die niks te maken heeft mer de race hoort daar niet te zijn. Maar goed.
Dat is Toto. Als iedereen behalve hij een probleem heeft dan is er geen probleem, als hij een probleem heeft dan is dat het einde van de wereld.Equator schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:49:
Ik snap de instelling van Vasseur wel. Maar die reactie van Toto is wel weer tekenend. Als het een MER was geweest die kapot was, dan had hij ook uit zijn plaat gegaan..
Daarom dat Horner ook zo vriendelijk tegen hem zei "You've got a problem, change your fucking car".
Signatures zijn voor boomers.
Haha wat een aanfluiting is deze race nu al. Ze rijden daar echt alleen zodat de rijke bobo's wat te zien hebben want "een spektakel" is het niet.
Macau geeft meer spektakel
Macau geeft meer spektakel
Als ik naar de foto kijk van de putdeksel krijg ik vanwege de dikte van het geheel het idee dat hij compleet met de "vaste" mounting uit de grond is getrokken. Een tweede factor is dat het op een hogesnelheidssectie is gebeurt. Zou het kunnen dat het ground effect van de F1 auto's mede te verwijten is? Dat de putdeksel losgetrokken is?Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
![]()
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Jemig wat een interview. Snap Vasseur volledig. Ik versta alleen ff Toto z'n eerste opmerking niet. Iemand?werphengel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:
Er is ook wel een flink "ding" uit de grond gezogen, iets meer dan alleen de deksel.loekf2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:55:
[...]
Als ik de foto's bekijk zie ik ook geen thread (draad) op die "stalen pluggen", lijkt erop dat die dingen los er in liggen. De stalen rand is ook erg smal (dus waar ze in liggen).
/f/image/NRH8kWrU2YCvWeIVlH69rP0s.png?f=fotoalbum_large)
You're putting yourself into more trouble.BreadFan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]
Jemig wat een interview. Snap Vasseur volledig. Ik versta alleen ff Toto z'n eerste opmerking niet. Iemand?
Wat een plaat voor zijn kop die interviewer.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Die verstond ik, maar eerder zei hij al iets waar Vasseur op reageerde.Damian schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:09:
[...]
You're putting yourself into more trouble.
Wat een plaat voor zijn kop die interviewer.
Ik ben fan.Superkanjo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:
[Afbeelding]
Even met deze wagen over het circuit voor FP2 om te testen?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gebeurd sneller dan je lief is. Op het industrieterrein waar ik werk heeft een keer iemand zijn Ferrari 458 Challenge getest. Trok ook de putdeksels losBushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:08:
[...]
Er is ook wel een flink "ding" uit de grond gezogen, iets meer dan alleen de deksel.
[Afbeelding]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zeker, maar dat is in de regel 15-20 seconden. Dus alsnog een flinke vertraging tussen Sainz die parkeert en over de radio zegt dat er wat gebeurde en de reactie vanaf de Ferrari pitmuur.TinusXIII schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:06:
[...]
Zit toch gewoon vertraging in, in de uitzending?
Overigens waren er gele vlaggen voordat Sainz over die putdeksel reed. Hij reed al een langzamer dan je normaal daar zou doen.

[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-11-2023 10:16 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Helaas mag niet meer ;-)Superkanjo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:
[Afbeelding]
Even met deze wagen over het circuit voor FP2 om te testen?
Wikipedia: Brabham BT46
Man man ben ik blij dat ik niet te vroeg ben opgestaan voor die 9 minuten vrije training.
https://f1manager.info/ranking/4605
Niet te verwijten… Die dingen zijn gemaakt om zoveel druk te genereren (de wagens hé).. De organisatie is er voor gemaakt om een zo veilig mogelijk circuit te maken.. Als een professionele fotograaf die er zijdelings nog een YouTube kanaal op nahoud al z’n vraagtekens heeft over de putdeksels tijdens z’n ‘trackwalk’.. Waarom heeft de organisatie die twijfels dan niet gehad?Marc H schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:06:
[...]
Als ik naar de foto kijk van de putdeksel krijg ik vanwege de dikte van het geheel het idee dat hij compleet met de "vaste" mounting uit de grond is getrokken. Een tweede factor is dat het op een hogesnelheidssectie is gebeurt. Zou het kunnen dat het ground effect van de F1 auto's mede te verwijten is? Dat de putdeksel losgetrokken is?
I.p.v. een grote openingshoek zouden ze ook wat testen hebben kunnen draaien met wat oudere F1 wagens lijkt mij..
Komt mij (op die overgeslagen nacht na dan) ook wel lekker uit, had net een afspraak op het gemeentehuis en ben nu al weer thuis, ruim op tijd voor FP2Equator schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:49:
Hopelijk loopt de komende sessie niet uit en blijven de vlaggen beperkt.
Allemachtig, wat een hele happening en muziek daar. Als je nou zo intunen op je TV zou je bijna denken dat je een week vergist hebt om de race te bekijken, en dat er nu een dance-festival in Las Vegas gehouden wordt. 
Ah, Tiesto is ook 'in tha House'.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 17-11-2023 10:21 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Jep same!JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:22:
F1TV is hier stucque, meer mensen last van of is er gewoonweg nog niets LIVE?
Het is allemaal rommelig. Staat nu weer dat ze zo live gaan.JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:22:
F1TV is hier stucque, meer mensen last van of is er gewoonweg nog niets LIVE?
Ferrari lijkt goede papieren hier te hebben en Merc minder. En Ferrari en Merc strijden nog om P2 in de constructors.... wat om een serieuze zak geld gaat.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:49:
[...]
Plus, dit is bijna competitie 'vervalsing'. Je zal het team maar zijn die door dit soort kwaliteitsproblemen bij de organisatie een auto ziet uitvallen.
Toto zal wel bang zijn dat Sainz een gratis motor mag plaatsen, die gaat dan op standje 11 want hoeft toch maar 2 races mee... en dan worden ze straks ook nog P2 ten kostte van Merc.
En Toto denkt nog steeds dat ze een soort verworven recht hebben op de constructeurs....
Je kan het wel aan Toto over laten om, ongeacht de situatie, de meest abnormale reactie klaar te hebben
1 grote poppenkast, ook hoe de coureurs worden gepresenteerd.AW_Bos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:20:
Allemachtig, wat een hele happening en muziek daar. Als je nou zo intunen op je TV zou je bijna denken dat je een week vergist hebt om de race te bekijken, en dat er nu een dance-festival in Las Vegas gehouden wordt.
Ik zou me doodgeneren alsmik zo op het podium moest staan.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb in het schema van F1TV staan dat ze pas over een half uur gaan FP2-en... gaat de uitzending dan nu al beginnen?xzaz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:23:
[...]
Het is allemaal rommelig. Staat nu weer dat ze zo live gaan.
Sainz vanuit de tribunes. Wat een klap en wat een amateurisme
[ Voor 6% gewijzigd door jan390 op 17-11-2023 10:34 ]
Ze zijn denk ik bang dat ze misschien problemen hebben met de stream starten.... En als ze dan 10 minuten later inschakelen kan FP2 ook al voorbij zijn, als die net zo lang duurt als FP1RHE218 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:29:
[...]
Ik heb in het schema van F1TV staan dat ze pas over een half uur gaan FP2-en... gaat de uitzending dan nu al beginnen?
Waarschijnlijk een selflevel manhole cover gebruikt. Deze zitten enkel aan het asfalt "bevestigd" en niet zoals de traditionele opgemetselde putkoppen welke aan de put zelf zijn bevestigd.Bushie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:08:
[...]
Er is ook wel een flink "ding" uit de grond gezogen, iets meer dan alleen de deksel.
[Afbeelding]
Als dit enkel maar bij enkele putkoppen is, dan kun je van de 100+ er al snel veel af laten vallen in je risico analyse.
Self leveling manhole cover
Waah schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:30:
[...]
Ze zijn denk ik bang dat ze misschien problemen hebben met de stream starten.... En als ze dan 10 minuten later inschakelen kan FP2 ook al voorbij zijn, als die net zo lang duurt als FP1
🚨 | An update from the Las Vegas Grand Prix organisation#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/ncLWDTui3B
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) 17 november 2023
FP2 toch ook niet ?
EDIT: the fan zones (incl. tribunes ??) worden ontruimd. Training gaat door.
[ Voor 25% gewijzigd door loekf2 op 17-11-2023 10:35 ]
Drive to Survive will have a field day with this one!

Al zou het me niet verbazen als de FOM er alles aan doet om dit fiasco buiten de beelden te laten...

Al zou het me niet verbazen als de FOM er alles aan doet om dit fiasco buiten de beelden te laten...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik las net ergens op het internet dat het putdeksel frame is wat los is gekomen, en het put dekseltje dus wel nog vast zat aan het frame. Als dit zo is ben ik wel benieuwd hoe ze dat frame dan straks zo snel weer vast krijgen aan de track zelf. weinig tijd om nu met cement of asfalt te gaan prutsen. .. VEGAS .. als de show maar goed is !!!king_bass schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:30:
[...]
Waarschijnlijk een selflevel manhole cover gebruikt. Deze zitten enkel aan het asfalt "bevestigd" en niet zoals de traditionele opgemetselde putkoppen welke aan de put zelf zijn bevestigd.
Als dit enkel maar bij enkele putkoppen is, dan kun je van de 100+ er al snel veel af laten vallen in je risico analyse.
Self leveling manhole cover
https://f1manager.info/ranking/4605
Klopt, bij de selflevel wordt het deksel met een frame na het asfalteren in het asfalt bevestigd, bij de traditionele putkop wordt deze voorafgaand of nadien het asfalteren aan de put zelf bevestigd. Het is sowieso niet enkel de putdeksel die is losgekomen.powah33 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:35:
[...]
Ik las net ergens op het internet dat het putdeksel frame is wat los is gekomen, en het put dekseltje dus wel nog vast zat aan het frame. Als dit zo is ben ik wel benieuwd hoe ze dat frame dan straks zo snel weer vast krijgen aan de track zelf. weinig tijd om nu met cement of asfalt te gaan prutsen. .. VEGAS .. als de show maar goed is !!!
Hoe zwaar is zo'n putdeksel eigenlijk?
Dit mij herinneren aan een aflevering van de Mythbusters die een dergelijk scenario met een indy car probeerde een aantal jaren geleden
Dit mij herinneren aan een aflevering van de Mythbusters die een dergelijk scenario met een indy car probeerde een aantal jaren geleden
Het is toch geweldig dat het daar 2 uur in de nacht is en men zo een vrije training ingaat. Omdat het Las Vegas is! Stel je voor dat je dat morgen in daglicht zou doen. Vegas is veel te lelijk om dat aan de wereld te laten zien.
Dit is gewoon heerlijk genieten van de show! Zo lang de baan veilig is, is dit de race waar ik het meest naar uitkijk. Net zoals toen Zandvoort weer voor het eerst op de kalender stond.
De races zelf zijn dit seizoen toch saaier dan ooit. Dan maar de sensatie uit het randgebeuren halen
Dit is gewoon heerlijk genieten van de show! Zo lang de baan veilig is, is dit de race waar ik het meest naar uitkijk. Net zoals toen Zandvoort weer voor het eerst op de kalender stond.
De races zelf zijn dit seizoen toch saaier dan ooit. Dan maar de sensatie uit het randgebeuren halen
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ieder land/race zijn eigen feestje. Op zich is er niks mis met de openingsceremonie, lekker Amerikaans. Alleen die presentatie van de coureurs was een beetje tenenkrommend. Je ziet gewoon dat Norris het superongemakkelijk vindtZondagskindje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:28:
[...]
1 grote poppenkast, ook hoe de coureurs worden gepresenteerd.
Ik zou me doodgeneren alsmik zo op het podium moest staan.
Vaak bu'j te bang!
Eerste stukje van de opmerking hoor ik niet, maar het laatste is "Fred is upset".BreadFan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]
Jemig wat een interview. Snap Vasseur volledig. Ik versta alleen ff Toto z'n eerste opmerking niet. Iemand?
Dus zal wel iets zijn geweest (aanname) als: Let's continue, Fred is upset.
No shit sherlock. Hoe ging je zelf tekeer toen je drivers last hadden van porpoising toen je zelf de auto te laag afstelde

Ik hoop het niet voor Lewis/Russel, maar met zo'n attitude gun je toch gewoon dat zijn beide auto's in de race uitvallen door een putdeksel.....
Wat een gigantische blamage voor de organisatie. Het is niet dat dit nooit gebeurd is op stratencircuits. Dit kan je van te voren weten. Ze hebben echt mazzel dat er geen support races zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Van binnenuit een paar gaten erin boren en pinnen dwars (horizontaal) door de put steken.powah33 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:35:
[...]
Ik las net ergens op het internet dat het putdeksel frame is wat los is gekomen, en het put dekseltje dus wel nog vast zat aan het frame. Als dit zo is ben ik wel benieuwd hoe ze dat frame dan straks zo snel weer vast krijgen aan de track zelf. weinig tijd om nu met cement of asfalt te gaan prutsen. .. VEGAS .. als de show maar goed is !!!
En niet alleen Norris, wat dacht je van Max?-tom-562 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:39:
[...]
Ieder land/race zijn eigen feestje. Op zich is er niks mis met de openingsceremonie, lekker Amerikaans. Alleen die presentatie van de coureurs was een beetje tenenkrommend. Je ziet gewoon dat Norris het superongemakkelijk vindt
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Op basis van staal (7,8 gram per CM3) en een diameter van 60cm en 2cm dik kom ik op ~44KGJasphur schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:38:
Hoe zwaar is zo'n putdeksel eigenlijk?
Maar ik maak dit soort berekeningen niet dagelijks
[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 17-11-2023 10:44 ]
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Je hebt het iedere keer over ‘dé show’… Er is géén show. Als heel dit weekend afgelast wordt dan is het wat mij betreft meer dan prima en kunnen de teams rustig onderweg naar hun laatste ‘show’ op de kalender. Vegas mag weer verder met gokken en plezier maken.Coldcat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:39:
Het is toch geweldig dat het daar 2 uur in de nacht is en men zo een vrije training ingaat. Omdat het Las Vegas is! Stel je voor dat je dat morgen in daglicht zou doen. Vegas is veel te lelijk om dat aan de wereld te laten zien.
Indycars zijn nou niet echt te vergelijken met F1 auto's, F1 auto zuigen zich vast aan de weg.Jasphur schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:38:
https://formulapedia.com/ground-effects-f1/
Gelukkig namen ze wel uitgebreid de tijd in de voorbereiding voor de openingsceremonie ipv een paar putdeksels-tom-562 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:39:
[...]
Ieder land/race zijn eigen feestje. Op zich is er niks mis met de openingsceremonie, lekker Amerikaans. Alleen die presentatie van de coureurs was een beetje tenenkrommend. Je ziet gewoon dat Norris het superongemakkelijk vindt
Mijn boefje is liev!
De openingsceremonie zoog ook - waar vlogen toen de putdeksels?JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:43:
[...]
Gelukkig namen ze wel uitgebreid de tijd in de voorbereiding voor de openingsceremonie ipv een paar putdeksels
ping 127.212.23.124
Dit zijn alleen geen manholes, ze zijn ongeveer 30cm in doorsnede als je goed kijkt naar de foto's. Knappe vent die daardoorheen komt.Equator schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:42:
[...]
Op basis van staal (7,8 gram per CM3) en een diameter van 60cm en 2cm dik kom ik op ~44KG
Maar ik maak dit soort berekeningen niet dagelijks
Zie Coldcat in "[F1 2023] Race 22 GP van Las Vegas"
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 17-11-2023 10:47 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Start FP2 om 1115u
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Andddd the start of FP2 will be delayed by 15 minutes - final starting time to be confirmed..
— RBR Daily (@RBR_Daily) 17 november 2023
This is certainly something...😬
[@ChrisMedlandF1] #LasVegasGP
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
The start of FP2 will be delayed by 15 minutes - final start time to be confirmed.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 17 november 2023
Shambolic.#F1 #LasVegasGP
En de fans zijn naar huis gestuurdGekkenhuis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:46:
Start FP2 om 1115u

Mijn boefje is liev!
Beste foto die ik kon vinden. Die plug zit er zo te zien met een veer geklemd in. De plug is ook beschadigd. Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dan maar blind beton gooien in dat gat. Succes met het verwijderen weer.
:strip_exif()/f/image/UDEeGw3HHkbMT4e6hs2wR8eP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, let's go!
Benieuwd of de baan straks ook weer open gaat voor het reguliere verkeer zoals het plan was. De organisatie gaat het ook nog eens extra aan de stok krijgen met de locals daar

Nog even en FP2 vind plaats bij daglicht! De zon komt op om 06:19u. FP2 start om 02:15 tot 03:45u.Gekkenhuis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:46:
Start FP2 om 1115u
Ff bellen met @Jellabie - misschien beetje pur erinstoppen?loekf2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:47:
Beste foto die ik kon vinden. Die plug zit er zo te zien met een veer geklemd in. De plug is ook beschadigd. Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dan maar blind beton gooien in dat gat. Succes met het verwijderen weer.
[Afbeelding]
ping 127.212.23.124
Kijk naar alle speciale liveries op de autos, alle bijzondere helmen. Heb niet het idee dat dat bij andere races ook zoveel is dan in dit geval. En dan de beelden uit de lucht met alle casino's, die sphere, reuzenrad. Gewoon zoveel over de top zooi op 1 plek dat je niet weet waar je moet kijken. De concerten er omheen.D-Ed schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:42:
[...]
Je hebt het iedere keer over ‘dé show’… Er is géén show. Als heel dit weekend afgelast wordt dan is het wat mij betreft meer dan prima en kunnen de teams rustig onderweg naar hun laatste ‘show’ op de kalender. Vegas mag weer verder met gokken en plezier maken.
En dan vol gas in de achtste versnelling over de strip heen. Waarom ik F1 kijk is de combinatie van techniek, politieke spelletjes en de glitter and glamour.
Helemaal eens dat deze race geen hard-core racen is, echter is dat al tijden minder met dominantie en brandstofbesparen / bandensparen. Politiek en glitter and glamour komt hier vollop naar boven. Voor mij genieten!
Iedereen geniet op een andere manier natuurlijk
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Schrijnend ook dat bij het reparen 1 persoon aan het werk is, en de rest met handen in de zakken toe staat te kijkenjan390 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:29:
Sainz vanuit de tribunes. Wat een klap en wat een amateurisme
4 AM moet de weg weer open. Dus 1x iemand in de hekken en het is klaar lijkt me.D-Ed schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:48:
Benieuwd of de baan straks ook weer open gaat voor het reguliere verkeer zoals het plan was. De organisatie gaat het ook nog eens extra aan de stok krijgen met de locals daar
Sorry, geen foto's gezienGé Brander schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:45:
[...]
Dit zijn alleen geen manholes, ze zijn ongeveer 35cm in doorsnede als je goed kijkt naar de foto's. Knappe vent die daardoorheen komt.
Zie Coldcat in "[F1 2023] Race 22 GP van Las Vegas"
maar 35cm in het rond: ~15kg
Laat maar: die foto die ik nu zag ga ik niet eens uitrekenen
Gewoon het staal afgebroken, man wat een kracht is dat geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 17-11-2023 10:52 ]
Dit deel van het interview maakt het alleen maar erger. Bizarre reactie van Toto.Waah schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:40:
[...]
Eerste stukje van de opmerking hoor ik niet, maar het laatste is "Fred is upset".
Dus zal wel iets zijn geweest (aanname) als: Let's continue, Fred is upset.
No shit sherlock. Hoe ging je zelf tekeer toen je drivers last hadden van porpoising toen je zelf de auto te laag afsteldeToen was het ook "It's way too dangerous for the drivers". En nu er een putdeksel bij door een coureur wordt gelanceerd is het vreemd dat Fred boos is?
Ik hoop het niet voor Lewis/Russel, maar met zo'n attitude gun je toch gewoon dat zijn beide auto's in de race uitvallen door een putdeksel.....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |