CH4OS schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:09:
[...]
Het hele show gebeuren hoeft er van mij ook niet omheen, maar ik denk dat de gemiddelde Europese kijker nu eenmaal niet de Amerikaanse is, die
wel meer show en happening verwacht. Voor hen is auto- en motorsport hetzelfde als uitgaan, zoals wij dat doen met een avondje bioscoop, discotheek, theater of cabaret om wat voorbeelden te noemen. Het is voor hen dus niet alleen 'even' naar een sportevenement in het stadion gaan.

Dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat de Amerikanen 'hun' sporten hebben (en de manier waarop dat beleefd wordt), en wij 'onze' sporten.
In Amerika is het veel meer show. De wedstrijden zijn in de regel korte momenten van intensieve actie, afgewisseld met relatief lange pauzes (handig voor commercials

).
Bij onze sporten (voetbal, F1) is dat anders. Het duurt langer, de actie is wat gelijkmatiger verdeeld en het wordt niet om de haverklap voor een minuut onderbroken.
Het lijkt er af en toe op dat de F1 wordt omgeturnd van een Europees naar een Amerikaans format. Veel meer show, meer actiemomenten en meer pauzes. We hebben sinds de overname van de F1 een paar jaar geleden al meer SCs en rode vlaggen gehad dan in de geschiedenis van de F1 tot dat moment. Iets zegt me dat dat niet alleen met veiligheid te maken heeft.
Vind het zelf allesbehalve verbeteringen, maar daar malen ze daar natuurlijk niet om. Zolang de inkomsten blijven groeien zal deze ontwikkeling doorgaan.