We discussiëren hier eindeloos over energiemaatschappijen dat is prima. Maar de uitgangs punten zijn zo uiteenlopend oa van de haves an have nots, mensen die Co2 willen reduceren mensen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, mensen die een veel efficiënter energie markt willen zien die uitgaan dat energie een noodzakelijke voorziening is. Ondanks dat ik het me kan veroorloven zit in dat laatste kamp. Betekent simpel weg privatisering ongedaan maken links of rechts om. Stop met de potsierlijke overhead kosten van jawel 61 energie maatschappijen directeuren en personeel salarrisen lease auto's en als belangrijkste winstmaximalisatie maatregelen waar onder TERUGleverboetes. Stop dat gigantische bedrag in lagere tarieven en/of infrastructuur electranet stop gewoon uiteindelijk met overwinst en wellicht miljardairs kweken. Het gaat hier om een noodzakelijke voorziening dus geen luxe dingetje waarmee je kan speculeren wanneer krijgt die politiek dat door. SP de enige blijkbaar. Even duidelijk ik ben niet tegen commerciële bedrijven of winst maken integendeel maar wel alls het een noodzakelijke voorziening betreft.Biggg schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:45:
https://nos.nl/artikel/25...kte-zonnestroom-meer-zelf
En weer een campagne van de energieleveranciers. NOS.nl die dit klakkeloos overneemt:
[...]
Wat ik nou zo interessant vind: Waarom staat in dit soort artikelen nou nooit een lobby of campagne om het energietarief van publieke laadpalen dynamisch te maken? Dat lijkt me nou echt zoden aan de dijk zetten.
Als iedereen over elkaar heen valt om z'n auto 'gratis' of zelfs 'betaald' te mogen opladen, dan is dat overschot aan duurzame stroom rond het middaguur zo weg.
Wie het antwoord weet mag het zeggen..
.
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
/f/image/eVfVxu3NEhVDNO9lVk4Y0ApF.webp?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wQrLdnVZyfBu1u1GO2tp4x84.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/i1vglRzJ3pMDdMYl66Tm8lGf.jpg?f=fotoalbum_large)