met een productie van 11,3 MWh productie verwacht ik circa 25-30% direct gebruik, omdat hier geen EV in het spe lis, ten minste dat lees ik niet, wacht ik eerder meer richting 25%, zeg maar circa 3.000 kWh direct gebruik. met jou gegevens heb je dus 3.829 direct zelf gebruikt, dat is bijna 34%, een mooie score.RudyL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:36:
Vorig jaar al veel gelezen over wat toen 'goede' contracten waren voor energie en dacht het zal dan nu wel een zelfde laken en pak zijn, komt er weer iets nieuws bij waarin ik echt denk euhm wat moet ik nu...
Wij hebben 30 zonnepanelen op ons dak wat in 2023 volgens de app SolarEdge 11,3 MWh productie had. Als ik kijk naar mijn P1 meter hebben we 6.699 kWh gebruikt en 7.471 kWh terug geleverd. Gedurende 2023 is er een verbouwing gestart waardoor er in 2024 momenteel één hybride warmtepomp in gebruik is, waarschijnlijk wordt er gedurende dit jaar een tweede in gebruik genomen. Wat hierdoor de gevolgen gaan zijn voor stroomgebruik in de wintermaanden is mij nu nog onbekend.
Vorig jaar gekozen voor Oxxio vanwege de daar geldende salderingsregeling, nu weet ik niet of we straks nog meer terugleveren dan gebruiken, maar is GC in deze ook een verstandige of is dan juist de verwachting dat we meer gaan gebruiken dan opleveren en we daardoor juist een andere moeten kiezen?
zeker met de huidige verwachting bij oxxio en eneco waar je dus per kWh behoorlijk gaat betalen lijkt me een huidig keuze naar een 3-jarig GC contract, mn omdat je nu ook nog ruim over hebt en de tweede warmtepomp de rest ook nog wel zal gebruiken helemaal niet zo slecht. je weet dat je bij Oxxio ook vlink zal gaan betalen. ik zou gaan overstappen naar 3 jaar vast.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge