SidewalkSuper schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:57:
[...]
Met alle respect, maar je begrijpt het niet denk ik?
In de tijd dat je de panelen uitschakelt had je anders €0,68 aan opgewekte stroom verdiend. Gemiddeld waarschijnlijk iets van 5kWh ofzo aan opwek.
In plaats van dat je het hebt opgewekt, krijg je er ruim 3 euro voor om het niet op te wekken.
Mooi meegenomen toch?
1) lol, HOE weten /bepalen ze, als ze mijn omvormer uitschakelen, hoeveel ik
zou opwekken /terugleveren??
(hint: stel ik heb een 3F 5kW omvormer, en schakel 2 van de 3 fasen over naar mijn SAP...zodra ze de boel uitzetten, lol)
2) "ze" betalen 68ct /kWh ?? dat is alleen bij uitschakel uren.
365,25 dagen per jaar waarvan x-dagen overproductie en daarvan y-uren per dag.
En al die andere dagen dat dit alles niét het geval is?.. zit ik wél vast aan "zonneplan-plan"
3) heel Nederland gaat NIET wassen, drogen, vaatwasser, autoladen etc etc tijdens ferme zon opwek.
... en WOEPSI overbelasting...
vervolgens laten we zonneplan lekker de boel uitschakelen..
ennnnn KASSA we lopen állemaal binnen... krijgen véél meer terug (68ct/kWh) dan onze schamele 5ctTLV
en daarna? zon weg en we gaan laden...in de nacht.
Wenselijk?? dacht het niet.
3) als...áls het werkelijk zo goed is? waarom dan niet een 2023 simulatie geven? indíen je geheel 2023 meegedaan had? in vergelijking met zélfde opwek maar dan 11,5ct TLV??
Zonneplan AI gaat daar niet op in... u krijgt altijd méér.... zei dat WC eendje...we doen het voor ú hoor...
4) We gaan het allemaal meemaken met de mensen die dit gaan "gokken" net als de thuisbatterij.
5) ik wens ál deze mensen mooie winsten, echt!!
maar één ding is 100% zeker, jawel 100%!!!
6) Indien véél omvormers uitgeschakeld gaan worden...
blijven de míjne langer in de lucht mét de daarbij hogere TLV verwachting want er komt véél minder binnen wat energieboeren kunnen doorverkopen.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)