Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja, en daarom moet je dan uit de pitstraat starten.Jasphur schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:46:
[...]
Setup aanpassen is parc ferme breken toch?
Ik denk dat ze gewoon gaan starten vanaf hun plekken, morgen andere temperatuur, windrichting en natuurlijk high fuel loads.
een treffende spreuk
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Denk dat ze na een aantal seizoenen wel kunnen zien wat een spektakel geeft en die mogen van mij wel wast gezet worden. ☺️
De FOM onmderhandelt elk jaar met de grand prix organisatoren wie van hen een sprint race in het programma wil. Ik meen te herinneren dat de organisator daarvoor wel extra in de buidel moet tasten. De samenstelling kan dus per jaar wijzigen alleen wil het zo dat São Paulo al sinds de introductie in 2021 elk jaar op de sprint kalender staat.DoubleDutch schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:52:
Hoe zit het eigenlijk met de sprint races,is het elk jaar op dezelfde circuits of wordt het afgewisseld?
Denk dat ze na een aantal seizoenen wel kunnen zien wat een spektakel geeft en die mogen van mij wel wast gezet worden. ☺️
Dit was het eerste jaar dat er 6 sprint races waren en volgend jaar zijn het er weer 6. Vorig jaar werd de sprint kalender voor 2023 bij de grand prix van Mexico bekend gemaakt. Dit jaar is dat nog niet het geval, mogelijk omdat de FOM eerst het verneiuwde sprint format voor 2024 duidelijk wil hebben omdat de belangstelling tegenvalt.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die van Pirelli is vaak iets duidelijker idd, maar deze vond ik via formula1.com:RiCk schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:12:
Heeft iemand al inzicht in de beschikbare banden voor de race vanavond? Nu rood aardig gaat, blijkbaar, zal dat wel aardig belangrijk gaan zijn wat een ieder nog beschikbaar heeft
:strip_exif()/f/image/xfvWZXONX11vsfJST93bv6ms.jpg?f=fotoalbum_large)
Of ze hebben teveel gevraagd van hun banden die eerste paar ronden? Want ze gingen er wel vol in met zijn tweeën. Die hadden zeker nog een Mexico herstart idee in hun hoofd zitten.Bullet NL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:40:
Dan heb je alleen kans op moment dat je op een safety car of zelfs code rood gaat gokken.
Gewoon de verkeerde set-up gegokt. Morgen om rood starten, deze opbranden en posities pakken en dan snel naar hardere banden.
Dus vandaag eerst rustigeraan doen en daarna eens kijken hoe de bandjes het doen na enige tijd. Zou zomaar eens anders kunnen worden dan gisteren, sowieso omdat er zeer waarschijnlijk toch andere banden onder zullen zitten bij de start.
Testing, one, two ...
Dat Mercedes zo door de banden heen zakte voorspelt niet veel goeds voor de race, hopelijk hebben ze er nog snel iets op gevonden! Mijn grootste verrassing was toch wel Perez, want eindelijk vocht hij weer terug en haalde zelfs Hamilton in. Geweldig om te zien dat hij het toch nog in zich heeft, nu alleen wel hopen dat hij dit doorzet in de laatste 3 races om zo zijn tweede positie te behouden.
Kan nu al uitkijken naar de race!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Fauna schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:51:
[...]
Die van Pirelli is vaak iets duidelijker idd, maar deze vond ik via formula1.com:
[Afbeelding]
Bijna alle teams hebben een nieuwe set wit bewaard. Kan me bijna niet voorstellen dat het merendeel van de teams voor een strategie zonder wit gaat. Vooral ook omdat er weinig nieuwe rode over zijn…
Opvallend dat de twee meest voor de hand liggende strategieën voor Max er niet bij staan
Rood/geel/geel
Rood/wit
Gezien het belang van de start en zonder problemen 1:14 te rijden voor 25 rondes denk ik dat Max sowieso op rood start.
En dan met 2x rood en 2x geel?Jasphur schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:17:
Ik zie die drie-stopper ook nog wel gebeuren. Kijk wat voor een pace Norris en Verstappen konden rijden op de softs en met een halfvolle (?) tank.
Bij beginnen op rood en dus met een volle tank en inhalen en een voorsprong pakken is veel te belastend op rood. Ga je niet volhouden.Lynx schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:18:
[...]
Opvallend dat de twee meest voor de hand liggende strategieën voor Max er niet bij staan
Rood/geel/geel
Rood/wit
Gezien het belang van de start en zonder problemen 1:14 te rijden voor 25 rondes denk ik dat Max sowieso op rood start.
Nee, eigenlijk zoals Pirelli voorstelt. Maar eventueel eerst twee keer rood en dan geel en rood. Maar wat we vorige races ook al zagen/hoorde, eigenlijk wil je na de eerste pitstop voldaan hebben aan de compound regel zodat je volgende pitstops ‘vrije keuze’ hebt.
Maar goed, we gaan het zien. De teams hebben hier opgeleide mensen voor in dienst en zullen dit topic niet volgen
Rood aan het begin levert niets op. Rood aan het eind geeft een goede kans op de snelste ronde en dus een extra punt.Lynx schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:18:
[...]
Rood/geel/geel
Rood/wit
Vorig jaar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xaNPA56O8T5dLHCb18cHn1Gd.png?f=user_large)
erutangiS
De gebruikte rode banden zullen bijna allemaal 1 ronde oud zijn (in-/out lap niet meegerekend). Dus ik denk dat je die juist wel terug gaat zien in de race. Zeker omdat die band gisteren best goed was.Slurf1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:11:
[...]
Bijna alle teams hebben een nieuwe set wit bewaard. Kan me bijna niet voorstellen dat het merendeel van de teams voor een strategie zonder wit gaat. Vooral ook omdat er weinig nieuwe rode over zijn…
Daar komt nog eens bij dat het vandaag en stuk koeler is dan gisteren en bovendien bewolkt, dus lagere track temp. Dat zal de degradatie ten goede komen, maar beperkt ook het voordeel van teams die goed met de banden omspringen, zoals RedBull en McLaren. Ferrari en Mercedes zouden er dus wel eens voordeel van kunnen hebben...
En als laatste, men verwacht dat de witte band ongeveer 0.85s langzamer is per ronde dan de rode. Dat is op zo'n kort rondje best veel...
Gezien het gebrek aan nieuwe rood vermoed ik dat velen op de medium starten.Lynx schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:18:
[...]
Rood/geel/geel
Rood/wit
Anders kom je na de 1e pitstop direct in druk verkeer terecht.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verstappen en Noris reden op een nieuwe soft volgens mij.MrOleo schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:42:
Gisteren hebben de meesten op een gebruikte rode band gereden (op AT na, die "mazzel" hadden dat ze in Q1 eruit gingen en veel nieuwe rode over hadden). Dus die gebruikte rode banden zijn prima bruikbaar.
Vorig jaar:
[Afbeelding]
Vandaag zijn de auto's wel een stuk zwaarder, de rode band kan voor de start dus wel een risico zijn.
Was dat niet omdat de Haas wagens de gele banden net zo snel opeten als de rode bij andere wagens? Wat er bij de Williama gebeurde geen idee.gwystyl schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:41:
Ik vond het gisteren opvallend dat de gele banden het niet beter deden aan het eind dan de rode, en volgens mij hoorde ik verschillende coureurs klagen dat de gele banden niet fijn rijden. Ik verwacht dus ook wel een optie rood/wit/rood of misschien zelfs rood/wit. Als je ziet dat de pit window voor een éénstopper begint bij 25 ronden, en iedereen gisteren 24 ronden heeft gereden op (vaak al gebruikte) rode banden, moet dat kunnen.
Ik vergis me inderdaad, in SQ3 waren ze nog een van de weinige met nieuw rood was het.pilskes schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:00:
Max en Lando hadden in de sprintrace een set er onder die 3 ronden oud waren (dus 1 run in qualy gedaan).
Vandaag zijn de auto's wel een stuk zwaarder, de rode band kan voor de start dus wel een risico zijn.
Mercedes had in 2016 765 punten, RBR staat nu op 745.
Kan je nagaan als Perez ook op het podium stond het gros van de races. Dan hadden ze echt een mega score kunnen hebben.pilskes schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:06:
Vandaag kunnen ze het record van Mercedes al verbreken bij RBR.
Mercedes had in 2016 765 punten, RBR staat nu op 745.
[Afbeelding]
- Russel kwam 25,879 seconden na Verstappen over de finish, Leclerc met 28,560 seconden. Hamilton en Sainz zaten daar nog een volle seconde achter.
- Beide teams staat hier hoger afgesteld omdat dit circuit weer hobbeliger is dan Mexico. Ook rijden ze over meer kerbstones. Aangezien er 200 km per team meer wordt gereden wil men de plank beschermen dus hoger om een diskwalificatie te voorkomen.
- De W14 lijkt met meer downforce te rijden om de banden te sparen maar de nieuwe soft banden waren volgens teambaas Wolff al na 2 ronden klaar. De balans van de wagen is niet goed omdat deze dus hoger staat afgesteld daardoor kan de achterkant niet meekomen met de voorkant en gaat glijden. Dat haalt het vertrouwen weer weg bij de coureurs.
- De SF-23 heeft iets minder last van bandenslijtage maar meer van koelingsproblemen. De temperatuur in de motor lopen op zodra de SF-23 in een sliptstream rijdt. Beide coureurs moeten op het rechte stuk eerder van het gas zodat de temperatuur nog in het groen blijft.
- Aangezien de rijhoogte en koeling niet aangepast kunnen worden tenzij men voor een start vanuit de pitstraat kiest zal het voor beiden teams lastig worden. Hoewel Ferrari iets meer bandenkeus heeft dan Mercedes, Ferrari ging met oude soft banden de sprint in, Mercedes met nieuwe.
Heb je dan een andere sprint race gekeken? Beide MBs gingen er gelijk vol voor maar hebben veel te hoge banden slijtage. Dat zal nu niet ineens anders zijn.werphengel schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:30:
Ondanks of misschien wel juist door de uitslag van gister verwacht ik toch wel een goed resultaat van Lewis. Ik vind hem altijd erg goed in het afwachten, Russel is het tegenovergestelde, meer zoals Max. Max wil ook altijd vol gas en zoeken jullie - het team - daar maar een strategie bij uit.
Verwijderd
strategie aanpassen op banden oproken in 15-20 rondjes? Dat wordt een 4 stopper.. denk niet dat ze daar mee geholpen zullen zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2023 13:52 ]
De MB en de Haas lijken de grootste banden eters idd.Shinji schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:36:
[...]
Heb je dan een andere sprint race gekeken? Beide MBs gingen er gelijk vol voor maar hebben veel te hoge banden slijtage. Dat zal nu niet ineens anders zijn.
Al denk ik dat Ferrari aan het einde ook weinig banden performance overhad. Gezien hoe snel RIC naar Sainz toe reed in de laatste 2 ronden?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Max en geduldig?!Verwijderd schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:51:
want max er volop? die is de laatste jaren juist heel geduldig geworden. dit klinkt meer als hoe F1 3 jaar geleden was.

Verwijderd
als je even verder kijkt dan wat de media graag uitzenden zal je zien dat max extreem constant rijdt en ja het is een coureur die wil harder.. maar als max ergens heel hard in gegroeid is is het wel in geduld bewaren en managen van de banden. Hij kon gister makkelijk 1s per rondje weg rijden alleen met het risico dat zijn banden er aan zouden gaan wat anderen dus niet zo goed hebben gedaan..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2023 14:05 ]
LIVE: Sao Paulo Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Que... hier herken ik mij totaal niet in...werphengel schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:30:
Ondanks of misschien wel juist door de uitslag van gister verwacht ik toch wel een goed resultaat van Lewis. Ik vind hem altijd erg goed in het afwachten, Russel is het tegenovergestelde, meer zoals Max. Max wil ook altijd vol gas en zoeken jullie - het team - daar maar een strategie bij uit.
Juist de beide Mercedes gingen na de start van de sprintrace vol in de aanval om er snel acht te komen dat ze hun achterbanden aan het oproken waren.
Lewis moet het geluk aan zijn kont hebben dat de auto wil, anders is het een mannetje wat erg neer geslagen over komt. Bijna rijp voor een maatschappelijk werker....
Russel en Max hebben een totaal andere rijstijl.... zoek maar eens op YT naar Peter Winsor en lange / korte bochten....
Serieus, er zijn bijna geen grotere tegenpolen qua rijstijl.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb het niet over de rijstijl, maar over de strategie, Max en Russel willen nog wel eens nadenken over een andere strategie als de race iets anders loopt. Lewis wil, durft of kan dat niet. Die hoor je pas achteraf als alle keuzes al zijn gemaakt.Bullet NL schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:54:
[...]
Que... hier herken ik mij totaal niet in...
Juist de beide Mercedes gingen na de start van de sprintrace vol in de aanval om er snel acht te komen dat ze hun achterbanden aan het oproken waren.
Lewis moet het geluk aan zijn kont hebben dat de auto wil, anders is het een mannetje wat erg neer geslagen over komt. Bijna rijp voor een maatschappelijk werker....
Russel en Max hebben een totaal andere rijstijl.... zoek maar eens op YT naar Peter Winsor en lange / korte bochten....
Serieus, er zijn bijna geen grotere tegenpolen qua rijstijl.....
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja, geen idee of ze klaar zijn nu;Chevy454 schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:42:
RB heeft onderdelen aan de achterkant van Max zijn wagen vervangen?
https://twitter.com/Giuly...H0-2TNSGOvxLphConVaw&s=19
een treffende spreuk
Het document staat online..pro_6or schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:05:
[...]
Ja, geen idee of ze klaar zijn nu;
https://twitter.com/Giuly...H0-2TNSGOvxLphConVaw&s=19
https://www.fia.com/sites...g%20Parc%20Ferm%C3%A9.pdf
Alleen een rear roll damper, dus..
-
Een demper.Chevy454 schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:42:
RB heeft onderdelen aan de achterkant van Max zijn wagen vervangen?
YouTube: George Russell Team radio after Sprint Race Sao Paulo Brazil
Daarom gaat Lewis ook niet naar Ferrariwerphengel schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:12:
Ik heb het niet over de rijstijl, maar over de strategie, Max en Russel willen nog wel eens nadenken over een andere strategie als de race iets anders loopt. Lewis wil, durft of kan dat niet. Die hoor je pas achteraf als alle keuzes al zijn gemaakt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die “fourteen?!” zegt voldoende. Gewoon op race pace 1 seconde per ronde verliezen terwijl je naar die baan kom om te winnen is een trap in de edele delenTinusXIII schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:24:
Post Sprint radio van Russell met verbazing van de pace van Verstappen en Norris
YouTube: George Russell Team radio after Sprint Race Sao Paulo Brazil
T - 45 minutes until race start. Current weather conditions
— brandon (@brakeboosted) 5 november 2023
Ambient temp 21°C
Track temp 48°C
Humidty 61%
Wind 1.0 m/s SW
Partly Cloudy
Risk of rain > 20%
Oil in P2 gridbox (‼️)#F1 #BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/O6g0VE4LVk
Rem problemenTheBrut3 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:16:
Max ook terug de pitbox in. Normaal doen ze toch een aantal opwarmrondes, paar keer een proefstart en dan naar de gridpositie?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Laura Winter? Of bedoel je een andere dame in het groen?Pierre schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:28:
Wie is die dame in het groen?
foto's ?Transportman schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:33:
[...]
Laura Winter? Of bedoel je een andere dame in het groen?
https://f1manager.info/ranking/4605
Machine gun KellyPierre schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:28:
Wie is die dame in het groen?
Dat wordt een moeilijke race voor Mercedes vandaag.Jasphur schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:33:
Wow dat verschil van bandenslijtage is echt enorm tussen Russel en Verstappen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Drie stoppertjePierre schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:39:
[...]
Dat wordt een moeilijke race voor Mercedes vandaag.
Ariana Bravo?Transportman schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:33:
[...]
Laura Winter? Of bedoel je een andere dame in het groen?
Of een klapband, waarna de race wordt stilgelegd en niet meer wordt hervat, waarschijnlijk.
Hamilton kan een race uitrijden op klapbanden dus neuh gaat gewoon doorAmphiebietje schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:42:
[...]
Of een klapband, waarna de race wordt stilgelegd en niet meer wordt hervat, waarschijnlijk.
Grid gentle stroll.Pierre schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:42:
Hinch haalt tenminste adem tijdens de gridwalk.
Haha en dan Brundle die als een vrachtwagen voorbij komt denderen.Pierre schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:42:
Hinch haalt tenminste adem tijdens de gridwalk.
5 Nov 2023, 17:45:09, Lap 1
Goedenavond, hier ook weer ingecheckt.
Bij Russell waren de monteurs nog aan het sleutelen...
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/foq02aac7idjrXH08ONPgucd.gif?f=user_large)
Iedereen naar buiten nu
Hier kun je niet tegen mixen....StefanVerkerk schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:47:
Uh, oké... dat gaat lekker met de audio
Wat kost zo'n paraplu aan CFD-tijd?Jasphur schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:46:
Dat er budget over is bij RBR voor een custom paraplu/zonnenscherm voor over de Halo. Nice
-
Nou ja, 10 voor de moeite.
Veel plezier allemaal!
...dus dan maar binnen zitten en de race volgen
Veel plezier allemaal!
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Flesje wijn, borrelplank, kaasjes en nootjes, mooi stuk vlees in de oven... checkalbino71 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:50:
Zo, eten op, tv aan, dus laat maar komen die top race!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je kunt moeilijk André Rieu de F1 achterna laten reizenSuBBaSS schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:49:
Niets mis met instrumentale volksliederen maar alleen zo'n ukelele is ook wat pover.![]()
Nou ja, 10 voor de moeite.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Wifi op de vluchtBoeryepes schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:53:
Damn, mijn vliegtuig stijgt zo op. Ik hoop maar eens voor wat vertraging ... doe ik anders nooit 😝
Schijnt dat je het ook staand kunt kijken.powah33 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:54:
Ik ga er ook voor zitten. Veel plezier allemaal
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Moet ie het wel doen ... 😩 maar het opstijgen nu zit toch het meemaken vande start in de weg 😢
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Kom op Max!!
Ik bedoelde meer bank hangen met een koud biertje en f1 op het groot schermSilent Thunder schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:56:
[...]
Schijnt dat je het ook staand kunt kijken.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |