Odido heeft geen glasvezelnetwerk. Ze maken altijd gebruik van een ander hun netwerk dus KPN, Delta Fiber of ODF. Dus glasvezel aanleggen uit naam van Odido zal niet gebeuren.
Ben nu inmiddels 2 weken na de omzetting van KPN, kan geen enkel issue voorlopig ontdekken, heb mac cloning ingeschakeld voor wat het waard is met de toewijzing van het WAN adres, kwaliteit van de verbinding is uitstekend, 6ms ping over periodes van 5-6 dagen en consistent 2.1-2.15gig upload/download op vastgestelde tijden. uitstekende ervaring tot nu toe, ook geen issues mbt tot trage routing of bepaalde haken en ogen. in mijn t-mobile thuis periode was dit helaas heel anders, die tijd lijkt gelukkig voobij. chapeau odido.
Wat zou er dan achter zitten dat ik gebeld word door een spamnummer en iemand aan de lijn krijg die het heeft over een monteur voor aanleg van glasvezel bij mij in de straat?bjusterbaarlik schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:56:
Odido heeft geen glasvezelnetwerk. Ze maken altijd gebruik van een ander hun netwerk dus KPN, Delta Fiber of ODF. Dus glasvezel aanleggen uit naam van Odido zal niet gebeuren.
Als bewoner mag je vinden dat twee kabels onzin is. Aan de andere kant: Twee kabels en twee aansluitingen geeft veel mogelijkheden. Meer keuze, backup glaslijn etc..nielsgeode schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:50:
De laatste tijd word ik zeer regelmatig gebeld door vage partners van odido die dan een afspraak willen maken om glasvezel aan te leggen. Mijn telefoon geeft aan het het nummer spam is. Als ik aangeef dat ik gebruik maak van mijn recht van verzet dan verbreekt de verbinding.
Wie is hier bekend mee, wat is dit? We hebben namelijk al een aantal jaar glasvezel bij KPN. Twee kabels naar hetzelfde adres is toch onzin?
Maar als er een projectmatige aanleg bij jou in de buurt zou plaatsvinden zou je dat niet hebben gemist, lijkt me.
Allerlei communicatie van Open Dutch Fiber (99% kans dat zij dit in samenwerking met Odido aanleggen) en reclame van Odido zou je wel gezien hebben.
Aan de andere kant: Waar KPN als glasvezel heeft liggen legt Odido normaliter niet aan. Of de rest van jouw wijk moet geen KPN glasvezel hebben en jij wel vanuit een eerder nieuwbouwproject of zoiets.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik weet van niks en heb echt niks gehoord of meegekregen, afgezien van die spamtelefoontjes die maar blijven komen. Paar jaar terug is hier in de hele wijk elke straat opengebroken en heeft vrijwel elke woning glasvezel gekregen. Woningen zijn ook zeker geen nieuwbouw.Barre73 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:09:
[...]
Aan de andere kant: Waar KPN als glasvezel heeft liggen legt Odido normaliter niet aan. Of de rest van jouw wijk moet geen KPN glasvezel hebben en jij wel vanuit een eerder nieuwbouwproject of zoiets.
Dan wordt het inderdaad wel heel vaag ja. Zou ik er ook niks meer op uit doen.nielsgeode schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:10:
[...]
Ik weet van niks en heb echt niks gehoord of meegekregen, afgezien van die spamtelefoontjes die maar blijven komen. Paar jaar terug is hier in de hele wijk elke straat opengebroken en heeft vrijwel elke woning glasvezel gekregen. Woningen zijn ook zeker geen nieuwbouw.
Ik zie Groningen bij je profiel staan en volgens Open Dutch Fiber zelf hebben ze daar ook geen project.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik word gek van odido business per 31-8 is mijn abonnement beëindig maar ze blijven maar incasseren, contact lukt niet telefonisch kom je er niet door. Mail reageren ze niet op en ook een ticket van half augustus staat nog open (status nieuw). Terugbelverzoek nooit meer iets op gehoord. Ben wel in augustus teruggebeld n.a.v. opzegging en dit laten bevestigen (mondeling en controle in hun systeem).
Wel inmiddels een brief met aanmaning ontvangen. Het is echt vreselijk wat een chaos.
Wel inmiddels een brief met aanmaning ontvangen. Het is echt vreselijk wat een chaos.
Dan klinkt het als en malafide club die mensen aan een wurgcontract helpen.Barre73 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:20:
[...]
Dan wordt het inderdaad wel heel vaag ja. Zou ik er ook niks meer op uit doen.
Ik zie Groningen bij je profiel staan en volgens Open Dutch Fiber zelf hebben ze daar ook geen project.
Ben net ook met zo'n belletje 'verblijd'. Wilde overstapen naar Odido, maar twijfel nu want ik ben niet van dit soort oplichterige cold calling gediend en sla die paar bedrijven in Nederland die het aanmoedigen liever over.nielsgeode schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:50:
De laatste tijd word ik zeer regelmatig gebeld door vage partners van odido die dan een afspraak willen maken om glasvezel aan te leggen. Mijn telefoon geeft aan het het nummer spam is. Als ik aangeef dat ik gebruik maak van mijn recht van verzet dan verbreekt de verbinding.
Wie is hier bekend mee, wat is dit? We hebben namelijk al een aantal jaar glasvezel bij KPN. Twee kabels naar hetzelfde adres is toch onzin?
Verhaal rammelde aan alle kant, inclusief waarom ze me zouden mogen bellen. Er was in onze straat recentelijk nog aan de glasvezel gewerkt, of ik ook wilde profiteren. Ik vroeg of hij in de PoP bedoelde, maar hij wist niet wat dit was. Nee, er hadden mensen een nieuw modem gekregen. Waarom Odido glasvezel baat heeft bij een modem kon hij me niet uitleggen. Wel dat het WiFi6 heeft.
De reseller zou 'Alles bij één' heten, maar dat bedrijf kan ik niet vinden en de telefoon nemen ze zelf ook niet op..
(@nielsgeode Dit soort geouwehoer gaat puur om je wat aansmeren. Er wordt echt niets nieuws aangelegd.)
[ Voor 4% gewijzigd door Gwaihir op 08-11-2024 16:08 ]
Dit kan net zo goed Sjaak van de hoek (belt uit Portugal trouwens) zijn die hoopt dat je 200 euro 'voor je jaarabonnement' vooruitbetaald en daarna hoor je er nooit meer wat van en je 200 euro is ook weg.Gwaihir schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:20:
[...]
Ben net ook met zo'n belletje 'verblijd'. Wilde overstapen naar Odido, maar twijfel nu want ik ben niet van dit soort oplichterige cold calling gediend en sla die paar bedrijven in Nederland die het aanmoedigen liever over.
Verhaal rammelde aan alle kant, inclusief waarom ze me zouden mogen bellen. Er was in onze straat recentelijk nog aan de glasvezel gewerkt, of ik ook wilde profiteren. Ik vroeg of hij in de PoP bedoelde, maar hij wist niet wat dit was. Nee, er hadden mensen een nieuw modem gekregen. Waarom Odido glasvezel baat heeft bij een modem kon hij me niet uitleggen. Wel dat het WiFi6 heeft.
De reseller zou 'Alles bij één' heten, maar dat bedrijf kan ik niet vinden en de telefoon nemen ze zelf ook niet op..
Kortom .. het zou goed zijn als @odido-webcare zou bestaan, want dan konden die hier meelezen, zoals Ziggo webcare dat doet in hun topic.
ping 127.212.23.124
Alléén als Sjaak door Odido van hun bestand van klanten en aansluitingen is voorzien..pjottum schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:28:
Dit kan net zo goed Sjaak van de hoek (belt uit Portugal trouwens) zijn die hoopt dat je 200 euro 'voor je jaarabonnement' vooruitbetaald en daarna hoor je er nooit meer wat van en je 200 euro is ook weg.
Kortom .. het zou goed zijn als @odido-webcare zou bestaan, want dan konden die hier meelezen, zoals Ziggo webcare dat doet in hun topic.
Serieus, wie gaat er nu, zonder ook maar iets te hebben, vooruitbetalen voor zoiets?
Ik geloof geen seconde dat dit geen echte reseller was. In hoeverre Odido hierbij bewust de andere kant op kijkt, zoals VodafoneZiggo al jaren doet, weet ik (nog) niet.
Deze gasten bestaan wel : https://www.internetverge...gelijken/provider/budget/Gwaihir schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:20:
Maar of het daadwerkelijk zij zijn die je bellen weet ik niet
@T-Mobile Experts bestaat wel, maar dat is een heel oud ongebruikt account ondertussen gok ik...pjottum schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:28:
Ondertussen is de packetloss nog steeds bagger te noemen en begin ik het ook echt steeds meer te merken i.c.m. allerlei diensten :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. opnsense-topton-gateway.thuis.lan 0.0% 23 3.3 4.0 3.1 18.0 3.1 2. 1-0-179-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 23 8.2 9.9 8.0 12.6 1.3 3. 10.226.4.128 0.0% 23 13.3 12.8 11.3 14.1 0.7 4. 10.226.4.6 90.5% 22 11.0 14.6 11.0 18.3 5.2 5. 142.251.70.127 71.4% 22 10.9 11.7 10.9 12.4 0.7 6. 72.14.209.42 0.0% 22 11.6 13.0 10.5 20.3 2.6 7. 142.251.70.127 0.0% 22 10.8 11.0 9.2 13.2 1.1 8. 172.253.71.199 0.0% 22 11.3 10.4 8.6 12.0 0.9 9. ams15s44-in-f14.1e100.net 0.0% 22 12.6 11.7 10.2 14.8 1.0 |

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Odido heeft zeker resellers en dat lijkt me vrij normaal.nero355 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:46:
Deze gasten bestaan wel : https://www.internetverge...gelijken/provider/budget/
Maar of het daadwerkelijk zij zijn die je bellen weet ik niet
Waarom denk je dat het deze reseller is die 'rogue' is gegaan?
Welke packetloss? Loss bij tussenliggende routers is normaal, die hebben wel wat beters te doen dan reageren op een ping.nero355 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:46:
Ondertussen is de packetloss nog steeds bagger te noemen en begin ik het ook echt steeds meer te merken i.c.m. allerlei diensten :
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. opnsense-topton-gateway.thuis.lan 0.0% 23 3.3 4.0 3.1 18.0 3.1 2. 1-0-179-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 23 8.2 9.9 8.0 12.6 1.3 3. 10.226.4.128 0.0% 23 13.3 12.8 11.3 14.1 0.7 4. 10.226.4.6 90.5% 22 11.0 14.6 11.0 18.3 5.2 5. 142.251.70.127 71.4% 22 10.9 11.7 10.9 12.4 0.7 6. 72.14.209.42 0.0% 22 11.6 13.0 10.5 20.3 2.6 7. 142.251.70.127 0.0% 22 10.8 11.0 9.2 13.2 1.1 8. 172.253.71.199 0.0% 22 11.3 10.4 8.6 12.0 0.9 9. ams15s44-in-f14.1e100.net 0.0% 22 12.6 11.7 10.2 14.8 1.0
Die ik dus merk bij daadwerkelijk gebruik van het een en anderhcQd schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:58:
Welke packetloss?
En als het geen packetloss is dan is het op zijn minst iets van capaciteit tekort of zo...
Ja, dat weet ik, maar in dit geval is er toch echt wel iets daadwerkelijk aan de hand...Loss bij tussenliggende routers is normaal, die hebben wel wat beters te doen dan reageren op een ping.

Dat denk ik niet en vertel je alleen dat er een ISP bestaat met een naam die lijkt op degene die jij noemt in je "Telefoonstalkers" verhaalGwaihir schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:50:
Odido heeft zeker resellers en dat lijkt me vrij normaal.
Waarom denk je dat het deze reseller is die 'rogue' is gegaan?
offtopic:
Waarom toch altijd dat verdedigende gedrag in dit topic ?!
Heeft (bijna) iedereen die hier reageert soms aandelen in Odido of zo ??
Bizar...
Waarom toch altijd dat verdedigende gedrag in dit topic ?!
Heeft (bijna) iedereen die hier reageert soms aandelen in Odido of zo ??
Bizar...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Probleem zou verholpen moeten zijn volgens Odido.mijgmae schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:40:
[...]
Ik heb twee unlimited 5G vouchers bij Odido geregeld om iig te kunnen werken. Deden ze niet moeilijk over.
Vind het wel een bijzondere situatie, ze geven aan dat het bij de netwerkbeheerder ligt, maar dat kostte 4 dagen om hier achter te komen?
Ik zie dat mijn camera's wel weer online zijn dus ik heb verbinding. Maar kan helaas RDP niet inloggen, dus kan niet testen of de verbinding goed werkt. Zal straks als ik thuis ben kijken..
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Die noemde het bedrijf 'Alles bij één' (Alles bijeen / Alles bij 1?). Zo'n naam vond ik op je link niet terug. Dus ik de link die jij daar legde ontgaat mij. (Pun intended.)nero355 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:24:
Dat denk ik niet en vertel je alleen dat er een ISP bestaat met een naam die lijkt op degene die jij noemt in je "Telefoonstalkers" verhaal
[Ik vermoed dat het puur een woordspeling op het "Alles in 1" abonnement is, in de hoop dat het hun verhaal wat extra vertrouwd laat klinken.]
My bad...Gwaihir schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:34:
Die noemde het bedrijf 'Alles bij één' (Alles bijeen / Alles bij 1?). Zo'n naam vond ik op je link niet terug. Dus ik de link die jij daar legde ontgaat mij. (Pun intended.)
Ik zie nu pas dat die hele website één grote ramp is en het logo van het bedrijf dus niet eens erbij staat => https://site.internetverg.../09/budget-alles-in-1.svg
Nee, dit soort apparaten in het netwerk gaan hun tijd niet verdoen aan tracering. Die functionaliteit staat uit. Je kan er geen conclusies aan hamgen.nero355 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:24:
[...]
Die ik dus merk bij daadwerkelijk gebruik van het een en ander
En als het geen packetloss is dan is het op zijn minst iets van capaciteit tekort of zo...[...]
Het feit dat er 0% loss op bestemming is geeft al aan dat er geen packet loss is.
OK, hoe zou jij het dan betrouwbaar metenCaelorum schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:52:
Nee, dit soort apparaten in het netwerk gaan hun tijd niet verdoen aan tracering. Die functionaliteit staat uit. Je kan er geen conclusies aan hamgen.
Het feit dat er 0% loss op bestemming is geeft al aan dat er geen packet loss is.
Want als je op verschillende momenten meet krijg je wel degelijk hogere/lagere resultaten en andere gateways onderweg geven gewoon 0% aan zoals het hoort...
Dat de gemiddelde CISCO/Brocade/whatever al het ping/ICMP Echo verkeer de laagste prioriteit geeft kan ik zelf ook wel verzinnen
Het is niet eens laagste prio. Het heeft gewoon geen prio en wordt gedropped. Je kan van de apparaten onderweg niets Afke en behalve de route. Verder is het gewoon niet van belang.
Ik zit al drie weken te wachten op de apparatuur. Inmiddels vier keer gebeld. Drie belofte tot terugbellen, niks gehoord. Probleem bij odf zeggen ze, lijn actief of zo.
Wat kan ik nog doen behalve annuleren.
Ik heb de aansluiting in de kelder al wel, het initiële kastje.
Gisteren SMS gekregen dat ik afspraak met monteur kan maken, na 1,5 jaar is de lijn eindelijk al actief , had het zelf al aangesloten en verbinding is inderdaad opgeleverd. Tot nu toe snelheden prima , woensdag komt de monteur die heb ik wel netjes ingepland laten staan .
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Verder zelf achteraan ben ik bang.wvkreg schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:59:
Ik zit al drie weken te wachten op de apparatuur. Inmiddels vier keer gebeld. Drie belofte tot terugbellen, niks gehoord. Probleem bij odf zeggen ze, lijn actief of zo.
Ik had half Sept Odido glasvezel aangevraagd. Ben er nu bijna denk/hoop ik. Mijn vezel loopt via KPN-Netwerk en na veel heen en weer bellen blijkt er een ticket van KPN-Netwerk op hold te staan waardoor Odido niet verder kan. Die ticket blijkt bij mijn aannemer te staan: Van Gelder. Daar ook al paar keer mee gebeld, maar gisteren eindelijk een duidelijke medewerker aan de telefoon die mij inderdaad verzekerde dat het probleem bij hen ligt, omdat ik meldde dat ik al weken in cirkeltjes loop tussen de 3 partijen.
Hij heeft terwijl we spraken een email naar zijn project-team, welke mijn buurt heeft aangesloten, gestuurd om even te kijken wat er nu aan schort. Waarschijnlijk een administratieve fout (ik heb mij kastje/FTU al sinds vorig jaar April). Mogelijk moet er nog iets in de wijkkast gebeuren, maar dat zou dan niet meer moeten zijn dan een kabeltje omzetten ofzo. Hij verwacht dat dit binnen 2 - 3 werkdagen opgehelderd moet zijn en daarmee de ticket word afgesloten. Want voor de rest staat mijn adres wel al als "opgeleverd" bij ze.
Zodra dat rond is, moet KPN-Netwerk de ticket vrij krijgen en dan automatisch Odido die melding ook krijgen (ïn theorie
Maar de krux is dat alleen bellen met Odido je (in soort gevallen) niet gaat helpen. Je moet even dieper.
Sinterklaas wil bier !
En toch klopt dat niet. Jij hebt een overeenkomst met Odido, zij moeten gewoon hun werk doen en als zij leveranciers/derden etc gebruiken is het aan hen om achter diens kont te zitten. Wat gebeurt met jouw situatie als het iemand overkomt die niet zo communicatief vaardig is? Stel dat het om een oudere gaat, een laaggeletterde, een migrant die de maatschappij niet goed kent, gaan ze die dan gewoon laten zitten? Het zijn dit soort situaties waaraan je de service van een bedrijf herkent en budgetprovider of niet, het zou niet nodig moeten zijn dat jij als klant hun werk gaat doen.
Helemaal mee eens. Ik wil alleen graag over en ben er maar ingedoken.Andros schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:10:
En toch klopt dat niet, het zou niet nodig moeten zijn dat jij als klant hun werk gaat doen.
Het vreemde is ook dat een aantal van mijn buren die al op KPN ADSL zaten, wel al sinds vorig jaar April "automatisch" zijn overgezet naar KPN Glasvezel. Ik vermoed een link vanwege KPN-Netwerk beheer (....). Als ik op https://netwerk.kpn.com/mijn-status/ kijk, is maar een klein deel van de mensen uit ons appartement complex aangesloten. Zover ik heb kunnen informeren bij de buren, allemaal KPN'ers. De paar Ziggo'ers die ik heb gesproken staan nog op "woning aansluiten", terwijl ze allemaal net als ik de FTU al hebben hangen.
Vermoed dat ik één van de eerste niet-KPN'ers ben die over wil naar een (niet KPN) glasvezelboer. En dan helpt het budget-karakter van Odido waarschijnlijk niet inderdaad....
Sinterklaas wil bier !
Mijn internetverbinding was gisterenavond weer eens totaal onbruikbaar. Gezien hoe lang het probleem op het KPN WBA netwerk nu al speelt zonder enige zicht op een oplossing, wordt het denk ik een keer tijd om over te stappen naar een andere provider.
Odido is mij dus hoogstwaarschijnlijk binnenkort als klant voor zowel vast internet als mobiel kwijt. Mijn maandelijkse kosten zullen dan weliswaar stijgen maar een stabiel werkende internet verbinding is ook wat waard.
Odido is mij dus hoogstwaarschijnlijk binnenkort als klant voor zowel vast internet als mobiel kwijt. Mijn maandelijkse kosten zullen dan weliswaar stijgen maar een stabiel werkende internet verbinding is ook wat waard.
En? Ben benieuwd.Rck010 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteren avond voor het eerst geen hoge latency gehad, ben benieuwd of het vanaf nu tot de verleden tijd behoort.
Even benieuwd waar je Smokeping op draait? Wat is je setup?Rck010 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:47:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ziet al twee avonden goed uit, geen vreemde pieken in de latency meer. Het lijkt erop alsof Odido inderdaad wat aangepast heeft aan hun kant![]()
De Smokping container draait gewoon, dus ik blijf de boel gewoon monitoren.
Proxmox hypervisor, LXC container, Ubuntu.William_H schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:55:
[...]
Even benieuwd waar je Smokeping op draait? Wat is je setup?
Voor de volledigheid: Proxmox draait op een Intel NUC13 i5-1340p, 64GB RAM, 1TB nvme voor de VMs.
[ Voor 20% gewijzigd door Rck010 op 10-11-2024 17:36 ]
Afgelopen vrijdag gebeld door 085-2082696 met de mededeling dat Odido glas gaat leggen in mijn straat.
Ik heb gezegd geen interesse te hebben in wat ze me willen verkopen en daar werd nogal bot op gereageerd dat ze helemaal niets willen verkopen. Ik antwoordde dat ik al glasvezel heb en toen werd er opgehangen.
Ik vond het sowieso een vreemd verhaal. Dit pand heeft al heel lang glasvezel en je kan ook Odido gigabit bestellen wat volgens mij betekend dat Odido in de wijkcentrale zit ?
Dus waarom zou Odido dan nog glas leggen ?
Ik heb gezegd geen interesse te hebben in wat ze me willen verkopen en daar werd nogal bot op gereageerd dat ze helemaal niets willen verkopen. Ik antwoordde dat ik al glasvezel heb en toen werd er opgehangen.
Ik vond het sowieso een vreemd verhaal. Dit pand heeft al heel lang glasvezel en je kan ook Odido gigabit bestellen wat volgens mij betekend dat Odido in de wijkcentrale zit ?
Dat kan inderdaad, als je nu via Odido besteld zou het dan een glas lijn zijn die ze bij KPN "inkopen". Kan ook dat ze zelf glasvezel gaan uitrollen op hun eigen netwerk stukje in jouw buurt/wijk/woonplaats, scheelt ze kosten betalen aan KPN.kevertje1977 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
Afgelopen vrijdag gebeld door 085-2082696 met de mededeling dat Odido glas gaat leggen in mijn straat.
[ Voor 4% gewijzigd door nltweaker op 11-11-2024 08:38 ]
Je bent niet de enige met slechte ervaringen bij dit telefoonnummer, vraag mij ook sterk af of ze wel echt van Odido zijn...kevertje1977 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
https://www.telguarder.com/nl/nummer/0852082696
Odido legt geen glasvezel aan, sterker nog doen ze nergens. Ze hebben namelijk geen glasvezelnetwerk. Ze gebruiken die van KPN, Delta of ODF. Bedrijf dat je belt zal ook niks met Odido te maken hebben is gewoon spam.kevertje1977 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
Dat is niet helemaal waar, de zakelijke kant doet wel glasvezel. Maar dat is op aanvraag en maatwerk, niet voor consumenten (tenzij die er veel geld voor over hebben). Dat netwerk wordt ook vaak gebruikt om de POP's mee te voeden.bjusterbaarlik schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:46:
[...]
Odido legt geen glasvezel aan, sterker nog doen ze nergens. Ze hebben namelijk geen glasvezelnetwerk.
Maar die bellen geen consumenten op om een internet abonnement verkopen. Wel lucratief want elke verkoop levert gewoon tussen de 50 en 100euro op.
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 11-11-2024 10:30 ]
Ik zit nu een kleine 5 maanden bij odido en heb al 4x een ander ip adres gehad.
Dat opzich is al mateloos irritant, maar ik moet ook nog's handmatig m'n modem uit en aanzetten anders heb ik geen internet.
Lampen, deurbel, camera's, diverse webservices offline.
Erg fijn als je een weekje weg bent.
Dat opzich is al mateloos irritant, maar ik moet ook nog's handmatig m'n modem uit en aanzetten anders heb ik geen internet.
Lampen, deurbel, camera's, diverse webservices offline.
Erg fijn als je een weekje weg bent.
@Webjunkie Heb je Odido ook gebeld om het op te lossen? Zoja welke stappen zijn er doorlopen?
Alleen klagen heeft weinig zin en lost niets op.
Alleen klagen heeft weinig zin en lost niets op.
Hallo, ik ben nieuw hier en aan het overstappen van Ziggo naar Odido glasvezel. Ik heb hier al het nodige gelezen om me voor te bereiden, maar kom er nog niet helemaal uit. Ik begrijp dat de Zyxel modem niet in bridge mode kan. Ik gebruik nu 3 Deco E4R beschuitbussen voor een mesh wifi netwerk. Dat werkt prima en ik heb dus geen behoefte aan een extra verstorend wifi netwerk van het Zyxel modem.
Ik las hier op het forum dat ik met de ‘hoofd deco’ in router modus het Zyxel modem kan weglaten. Echter, ik heb nu in de meterkast nog enkele bekabelde apparaten, zoals de internet aansluiting van mijn Zappi EV lader en een bekabelde PC.
Als ik nu direct acht de glasvezel interface van Odido een TP link unmanaged switch hang en daarop zowel de hoofd Deco als de bekabelde devices hang, gaat dat werken?
Ik las hier op het forum dat ik met de ‘hoofd deco’ in router modus het Zyxel modem kan weglaten. Echter, ik heb nu in de meterkast nog enkele bekabelde apparaten, zoals de internet aansluiting van mijn Zappi EV lader en een bekabelde PC.
Als ik nu direct acht de glasvezel interface van Odido een TP link unmanaged switch hang en daarop zowel de hoofd Deco als de bekabelde devices hang, gaat dat werken?
:strip_exif()/f/image/RfHIG2vGhZHVlKWJskXOoVOZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je eerst de Deco doet, en daarna de switch waar je alle andere Deco's en de EV-Lader en de PC aan hangt, dan gaat het wel werken.
Dat boeit niet, want je krijgt een losse XGS-PON ONT die in feite je Ziggo Bridged Modem is in je nieuwe situatie effe gek gezegdjdbiggelaa schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:49:
Ik begrijp dat de Zyxel modem niet in bridge mode kan.
Die ZyXel doet prima zijn werk offline ergens in je opslag of zo
Letterlijk de opstelling die ik nu voor Ziggo heb, dat modem staat gewoon met zijn 192.168.178.1 netwerk naar binnen toe, werkt verder prima met alles wat ik doe.majoh schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:57:
Als je eerst de Deco doet, en daarna de switch waar je alle andere Deco's en de EV-Lader en de PC aan hangt, dan gaat het wel werken.
Dus, als je netwerk niet 192.168.1.x is - wat die Zyxel uit de doos is - dan gaat het verder prima.
Oh! Kan dat ook. Lachen. Dan kan die inderdaad de meterkast uit, je moet alleen een router tussen switch & netwerk prakken.nero355 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:01:
[...]
Dat boeit niet, want je krijgt een losse XGS-PON ONT die in feite je Ziggo Bridged Modem is in je nieuwe situatie effe gek gezegd
Die ZyXel doet prima zijn werk offline ergens in je opslag of zo
[ Voor 30% gewijzigd door pjottum op 11-11-2024 16:03 ]
ping 127.212.23.124
In plaats van een unmanaged switch zou ik een managed switch nemen om je WAN en LAN verkeer duidelijk te scheiden. En je hebt 2 verbindingen van/naar je hoofd router nodig, 1 voor de WAN en 1 voor de LAN. (Kan eventueel ook over 1 kabel, maar dan moet je router dat ondersteunen of je hebt vlakbij je hoofdrouter een tweede managed switch nodig).jdbiggelaa schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:49:
Er zit een schakelaar op de Zyxel om WiFi uit en aan te zetten. Sowieso zou ik die eerder gebruiken dan een trage Deco met 100Mbps WAN/LAN. Zelfs met het meest trage glasvezelabonnement van Odido is de Deco de beperking.jdbiggelaa schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:49: Dat werkt prima en ik heb dus geen behoefte aan een extra verstorend wifi netwerk van het Zyxel modem.
M'n vader gaat overstappen van Ziggo naar Odido (er ligt hier een ODF-vezel). Z'n contract bij Ziggo loopt op 6 december af, op 10 december komt de Odido-monteur langs om alles aan te sluiten.
Maar... het pakketje ligt hier al even klaar, dus mijn handen jeukten om even wat te proberen. Nou, dat was natuurlijk een centje van een fluit: ik heb alles aangesloten en, het werkt al. Er is gewoon internet actief op de verbinding. Dus ik heb Odido even gebeld om te vragen "hoe nu verder", want ik vind het een beetje zonde om nu nog een monteur te laten komen. Dat was de helpdesk met me eens, maar ik kreeg ook te horen dat ik het wel weer af moest sluiten tot het Ziggo-contract afloopt. Want, omdat ik dit nu tegen hem zei, moest hij anders de verbinding op "Ready" melden en zou hij een maand dubbele kosten hebben. Zodra het Ziggo-abonnement afloopt moet ik de boel weer aansluiten en dan bellen dat ik klaar ben. Op dat moment zet de helpdesk de boel alsnog op "Ready" en wordt het Ziggo contract ontbonden.
Nu de gewetensvraag: wat gebeurt er, in theorie, als ik niets tegen de helpdesk zeg maar wel de Odido-verbinding zou blijven gebruiken en dan pas op 6 december bel?
Maar... het pakketje ligt hier al even klaar, dus mijn handen jeukten om even wat te proberen. Nou, dat was natuurlijk een centje van een fluit: ik heb alles aangesloten en, het werkt al. Er is gewoon internet actief op de verbinding. Dus ik heb Odido even gebeld om te vragen "hoe nu verder", want ik vind het een beetje zonde om nu nog een monteur te laten komen. Dat was de helpdesk met me eens, maar ik kreeg ook te horen dat ik het wel weer af moest sluiten tot het Ziggo-contract afloopt. Want, omdat ik dit nu tegen hem zei, moest hij anders de verbinding op "Ready" melden en zou hij een maand dubbele kosten hebben. Zodra het Ziggo-abonnement afloopt moet ik de boel weer aansluiten en dan bellen dat ik klaar ben. Op dat moment zet de helpdesk de boel alsnog op "Ready" en wordt het Ziggo contract ontbonden.
Nu de gewetensvraag: wat gebeurt er, in theorie, als ik niets tegen de helpdesk zeg maar wel de Odido-verbinding zou blijven gebruiken en dan pas op 6 december bel?
Oei, wat een stout idee!
Gewoon laten zitten, 6 december bellen en klaar.
Gewoon laten zitten, 6 december bellen en klaar.
zeker, zeker
Ja ik heb alles weer uitgezet (ben inmiddels zelf weer thuis en ik ga niet weer even langs wippen als het opeens stuk gaat), maar ik ben oprecht wel benieuwd wat de implicaties zijn. Ik vind het wel bijzonder dat alles al werkt terwijl het contract nog niet ingegaan is blijkbaar.jongetje schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:19:
@posttoast Gewoon lekker nog even Ziggo gebruiken en nu de stekkers eruit. Dan plug je 5 december alles weer in en kan hij zonder onderbrekingen door. En meld je het 6 december af.
Ik heb dit ook gehad bij oplevering van de fiber (kpn-wba, geen ont), zat al prik op de lijn eind Mei waar het abbo. pas in begin aug. in ging.
Nooit wat gehoord en geen implicaties van gehad.
Nooit wat gehoord en geen implicaties van gehad.
Ach, waarom niet? Zelfs al zou iemand er 'gebruik' van maken. Van dat maandje extra hebben ze toch niet echt schade of zo? Wanneer het daarentegen nog niet aan staat t.z.t. en de monteur er voor niets staat, dan kost het voelbaar geld.
Had ooit 'ns twee, drie jaar lang geen kabeltelevisie en het toen weer afgenomen. Kon het per direct gebruiken, zei de telefonist van UPC. Eh? 'U bent nooit echt afgesloten geweest, meneer.' (Later gehoord dat ze niet eens weten welke kabel in de verdeelkast (voor m'n deur) van welk huis is. Het basis kabelsignaal onderbreken werd dus zéér zelden gedaan. In die tijd was géén kabel hebben toch bijzonder uitzonderlijk.
@pjottum Je buren zijn dan waarschijnlijk via stevig wanbetalen gegaan, i.p.v. reguliere opzegging?)
Had ooit 'ns twee, drie jaar lang geen kabeltelevisie en het toen weer afgenomen. Kon het per direct gebruiken, zei de telefonist van UPC. Eh? 'U bent nooit echt afgesloten geweest, meneer.' (Later gehoord dat ze niet eens weten welke kabel in de verdeelkast (voor m'n deur) van welk huis is. Het basis kabelsignaal onderbreken werd dus zéér zelden gedaan. In die tijd was géén kabel hebben toch bijzonder uitzonderlijk.
@pjottum Je buren zijn dan waarschijnlijk via stevig wanbetalen gegaan, i.p.v. reguliere opzegging?)
[ Voor 7% gewijzigd door Gwaihir op 11-11-2024 20:47 ]
Klopt wel, de monteur die de buren kwam afsluiten trok ons op vrijdagmiddag los en ging aan het bier thuis, waarover ik dan wel kon bellen, maar toch zaten we een weekend zonder alles. Geweldig, Alles in Geen...Gwaihir schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:40:
Ach, waarom niet? Zelfs al zou iemand er 'gebruik' van maken. Van dat maandje extra hebben ze toch niet echt schade of zo? Wanneer het daarentegen nog niet aan staat t.z.t. en de monteur er voor niets staat, dan kost het voelbaar geld.
Had ooit 'ns twee, drie jaar lang geen kabeltelevisie en het toen weer afgenomen. Kon het per direct gebruiken, zei de telefonist van UPC. Eh? 'U bent nooit echt afgesloten geweest, meneer.' (Later gehoord dat ze niet eens weten welke kabel in de verdeelkast (voor m'n deur) van welk huis is. Het basis kabelsignaal onderbreken werd dus zéér zelden gedaan. In die tijd was géén kabel hebben toch bijzonder uitzonderlijk.)
Nee, kabelkruising .. zucht. Nu hangt nu, zolang het plakt, een sticker aan de kabel in het verdeelkastje. Nou ja, kunnen ze die vinden als de monteur de Odidoos is wezen uitpakken. (er zit al een kastje op de glasvezel, succes ermee Guidion)@pjottum Je buren zijn dan waarschijnlijk via stevig wanbetalen gegaan, i.p.v. reguliere opzegging?)
[ Voor 15% gewijzigd door pjottum op 11-11-2024 21:09 . Reden: kabelkruising. ]
ping 127.212.23.124
Vraag me wel af hoe dat glas netwerk eruit ziet. Ze gebruiken vaak een Cisco ASR router met 2 vezels , alsof die ASR in hun ring zit. Maar is het dan een lokaal industrieterrein ringetje ? En waar komt dat dan uit ?jongetje schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:29:
[...]
Dat is niet helemaal waar, de zakelijke kant doet wel glasvezel. Maar dat is op aanvraag en maatwerk, niet voor consumenten (tenzij die er veel geld voor over hebben). Dat netwerk wordt ook vaak gebruikt om de POP's mee te voeden.
Maar die bellen geen consumenten op om een internet abonnement verkopen. Wel lucratief want elke verkoop levert gewoon tussen de 50 en 100euro op.
In de iets oudere setups staan er nog Tele2 stickers op. Is het gewoon verder bouwen op het voormalige Versatel/Tele netwerk ?
Ik heb nog een 100Mbps abonnement op het KPN netwerk (via Odido), kost € 30 per maand. Ik kan upgraden naar Odido's eigen netwerk, waardoor het sneller wordt een een klein beetje duurder. De eerste 10 maanden is altijd € 30 per maand.
Is bekent of ik het kan afsluiten voor 24 maanden, waarvan 10 maanden €30 per maand op 2Gbps en daarna downgraden naar 400Mbps, voor €35 per maand? Er staat dat je maandelijks kan wisselen, maar niet tegen welke tarieven.
Of kan ik beter op het KPN netwerk blijven? Ik heb nu weinig last van issues, en meer snelheid is nice-to-have maar is niet perse nodig. Ik heb internet-only.
Is bekent of ik het kan afsluiten voor 24 maanden, waarvan 10 maanden €30 per maand op 2Gbps en daarna downgraden naar 400Mbps, voor €35 per maand? Er staat dat je maandelijks kan wisselen, maar niet tegen welke tarieven.
Of kan ik beter op het KPN netwerk blijven? Ik heb nu weinig last van issues, en meer snelheid is nice-to-have maar is niet perse nodig. Ik heb internet-only.
[ Voor 22% gewijzigd door kamerplant op 11-11-2024 22:21 ]
🌞🍃
@kamerplant
*knip*. Laat het modereren over aan de moderators.
*knip*. Laat het modereren over aan de moderators.
[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 07:39 ]
Je kan maandelijks wijzigingen. Ik zit nu in mijn 4de maand en kan ook wijzigen naar een andere snelheid. Maar dan vervalt voor mij de korting.kamerplant schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:19:
Ik heb nog een 100Mbps abonnement op het KPN netwerk (via Odido), kost € 30 per maand. Ik kan upgraden naar Odido's eigen netwerk, waardoor het sneller wordt een een klein beetje duurder. De eerste 10 maanden is altijd € 30 per maand.
Controleer ook de aanbiedingen. Ik vind de 2 jaar summier. Ik dacht bij 12 maanden krijg je 6 maanden korting. Bij 24 maanden 10 maanden korting.
Mijn ervaring is dat je na 8 maanden (bij 12mnd contract) weer kan bellen voor een verlenging. Dan krijg je (mijn ervaring) 6 mnd weer voor 30 euro. Dus betaal je maar 2 maanden volle prijs, voordat je weer het kortingstarief krijgt.
Geen garantie, want helaas zijn er mensen die geen korting kregen toen ze belde.
Waarom maak je het zo ingewikkeld?Muis666 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:05:
[...]
In plaats van een unmanaged switch zou ik een managed switch nemen om je WAN en LAN verkeer duidelijk te scheiden. En je hebt 2 verbindingen van/naar je hoofd router nodig, 1 voor de WAN en 1 voor de LAN. (Kan eventueel ook over 1 kabel, maar dan moet je router dat ondersteunen of je hebt vlakbij je hoofdrouter een tweede managed switch nodig).
Glasvezel ONT --> router --> switch en de rest
Je kunt wisselen en dan betaal je het tarief dat op dat moment geldt voor dat pakket.kamerplant schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:19:
Er staat dat je maandelijks kan wisselen, maar niet tegen welke tarieven.
(Dat is ook een manier om januari weer onder de inflatiecorrectie uit te komen door te verhogen en weer te verlagen (of andersom) let wel op dat je met een voordeliger tarief of actie je die dan kwijt bent!).
Die begrijp ik niet helemaal. Ze verhogen toch alle pakketten bij inflatie. Als je daarna terugschakelt dan betaal je toch de prijs na inflatie?jongetje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:04:
[...]
Dat is ook een manier om januari weer onder de inflatiecorrectie uit te komen door te verhogen en weer te verlagen (of andersom)
Mij was vorige week inderdaad ook gezegd dat ik na 6mnd korting gewoon terug kon schakelen. Ik kon nu kiezen voor 100, 500, 1000 of 2000 allemaal voor €30 6 maanden. Daarna kun je dus terug naar de gewenste snelheid. Ik heb maar voor 1000 gekozen (want ik heb de infra voor 2000 toch niet liggen). Dan kan ik na 6mnd altijd nog zien of ik weer lager wil.
[ Voor 31% gewijzigd door rvk op 12-11-2024 08:54 ]
Dat is inderdaad de eenvoudigere oplossing die ik ook aan @jdbiggelaa zou adviseren. Maar in zijn plaatje wilde hij zijn hoofdrouter niet in de meterkast en dan ontkom je niet aan de ingewikkeldere oplossing.ikweethetbeter schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:55:
[...]
Waarom maak je het zo ingewikkeld?
Glasvezel ONT --> router --> switch en de rest
Over het algemeen verhoogt Odido alleen de prijzen van de lopende abonnementen, de instapprijs blijft gelijk.rvk schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:49:
Die begrijp ik niet helemaal. Ze verhogen toch alle pakketten bij inflatie. Als je daarna terugschakelt dan betaal je toch de prijs na inflatie?
Ze verhogen alle pakketten met inflatie, dat klopt. Maar als je dan via je account de snelheid wijzigt, dan betaal je (over het algemeen) de op dat moment geldende prijs op de website, en die is, gek genoeg, zonder inflatiecorrectie.rvk schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:49:
[...]
Die begrijp ik niet helemaal. Ze verhogen toch alle pakketten bij inflatie. Als je daarna terugschakelt dan betaal je toch de prijs na inflatie?
Nou dat is niet helemaal (of helemaal niet) waar je zou dus vanaf de FTU (of ISRA bij die andere techniekMuis666 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:53:
[...]
Dat is inderdaad de eenvoudigere oplossing die ik ook aan @jdbiggelaa zou adviseren. Maar in zijn plaatje wilde hij zijn hoofdrouter niet in de meterkast en dan ontkom je niet aan de ingewikkeldere oplossing.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Met ISRA (*DSL) wil je daar zo dicht mogelijk bij blijven om geen snelheidsverlies / demping te hebben. Dus met *DSL zou ik dit nooit doen. Met glasvezel kan dit inderdaad wel ivm de ONT in de meterkast.Jerie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:11:
[...]
Nou dat is niet helemaal (of helemaal niet) waar je zou dus vanaf de FTU (of ISRA bij die andere techniek) door kunnen trekken naar andere lokatie in huis ('through the walls!'). Op die lokatie de rest van de zooi. Of de router daar, en dan weer terug naar de meterkast en daar de switch leggen met PoE die vervolgens weer vrolijk de rest zoals WKAN APs verbindt. Het kan allemaal. Het is juist superflexibel.
Klopt dat vergat ik te melden. Bij DSL zou ik het 'modem' liefst wel in de meterkast zetten (en zo snel mogelijk naat Cat5e of beter switchen). Bij glasvezel maakt het juist niet uit, dat ONT kun je ook in de huiskamer plaatsen bij/naast je router.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door hjs op 12-11-2024 09:46 ]
Dat hoeft niet. Alleen qua bekabeling, twee ethernet kabels van meterkast naar router is de oplossing. Een managed switch lost het dubbele kabel probleem niet op. Dus gewoon simpel houden, de router WAN direct op ont en de router LAN naar de switch.Muis666 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:53:
[...]
Dat is inderdaad de eenvoudigere oplossing die ik ook aan @jdbiggelaa zou adviseren. Maar in zijn plaatje wilde hij zijn hoofdrouter niet in de meterkast en dan ontkom je niet aan de ingewikkeldere oplossing.
Ik gaf volgens mij ook aan dat er twee verbindingen nodig waren.ikweethetbeter schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:49:
[...]
Dat hoeft niet. Alleen qua bekabeling, twee ethernet kabels van meterkast naar router is de oplossing. Een managed switch lost het dubbele kabel probleem niet op. Dus gewoon simpel houden, de router WAN direct op ont en de router LAN naar de switch.
Met twee managed switches kun je WAN en LAN over 1 fysieke kabel laten lopen (over verschillende VLAN's). Soms hebben mensen moeite om meerdere kabels te trekken en dan zijn managed switches een mogelijke oplossing.
Ander ideetje is de Zyxel wel gewoon achter de ONT te hangen en daar dan wifi van uit te zetten. Ik neem aan dat dat wel kan (ik krijg het spul volgende week pas). Je kunt de decos dan als accesspunt erachter zetten voor wifi.jdbiggelaa schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:49:
Ik begrijp dat de Zyxel modem niet in bridge mode kan. Ik gebruik nu 3 Deco E4R beschuitbussen voor een mesh wifi netwerk. Dat werkt prima en ik heb dus geen behoefte aan een extra verstorend wifi netwerk van het Zyxel modem.
Nadeel is dan dat je wel een extra apparaat hebt maar aangezien je een EV hebt zullen dat de kosten hier zijn
Ik drop hem hier even, omdat het over Odido gaat. Nu heb ik nog een oude Sony TV met Google TV. Echter wordt die niet meer geupdate en zit ik op Android 7.0 geloof ik. Ik kan de Odido app nergens vinden, nu probeerde ik hem te sideloaden, maar ik kan niet de juiste APK vinden? hebben jullie dit kunnen fixen? ik heb geen zin om een aparte Chromecast of Firestick te gebruiken 
Volgens de Odido website:
Google TV + Android TV: de Odido TV App is er op de nieuwe Chromecast met Google TV. En op verschillende modellen van bijvoorbeeld NVIDIA Shield en Xiaomi. Kijk bij Instellingen > Over > Versie of je Android/Google TV versie 8.0 of nieuwer hebt.
Google TV + Android TV: de Odido TV App is er op de nieuwe Chromecast met Google TV. En op verschillende modellen van bijvoorbeeld NVIDIA Shield en Xiaomi. Kijk bij Instellingen > Over > Versie of je Android/Google TV versie 8.0 of nieuwer hebt.
Het mooie van Odido hierbij is dat ze VLAN 300 gebruiken. Je kunt dus prima ONT op managed switch in meterkast plempen en dan die weer op een andere switch aansluiten. Zo'n managed switch kan ook routeren, soms zelfs firewalling of port forwarding (doch Brocade/Ruckus bijv. niet met switch firmware maar met router firmware). Wel even letten op stroomverbruik.Muis666 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:20:
[...]
Ik gaf volgens mij ook aan dat er twee verbindingen nodig waren.
Met twee managed switches kun je WAN en LAN over 1 fysieke kabel laten lopen (over verschillende VLAN's). Soms hebben mensen moeite om meerdere kabels te trekken en dan zijn managed switches een mogelijke oplossing.
Toch heb ik liever de router als firewall en dan fysiek voor de switch. Dat is veiliger. Je zou ook een dubbele firewall kunnen gebruiken, maar voor thuisgebruik overkill.
Als jij bewijs van je opzegging hebt, gewoon lekker blijven storneren. Als er later trammelant van komt, laat je jouw bewijs zien en is het meteen van tafel geveegd.Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:38:
Ik word gek van odido business per 31-8 is mijn abonnement beëindig maar ze blijven maar incasseren, contact lukt niet telefonisch kom je er niet door. Mail reageren ze niet op en ook een ticket van half augustus staat nog open (status nieuw). Terugbelverzoek nooit meer iets op gehoord. Ben wel in augustus teruggebeld n.a.v. opzegging en dit laten bevestigen (mondeling en controle in hun systeem).
Tja, als Odido aangeeft dat je voor de app Android TV 8 of hoger nodig hebt en je TV is Android TV 7 en wordt niet meer meer geupdate, dan lijken me er toch maar twee oplossingen te zijn: nieuwe TV kopen of een externe Android TV box van de een of andere persuasie.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:53:
Ik drop hem hier even, omdat het over Odido gaat. Nu heb ik nog een oude Sony TV met Google TV. Echter wordt die niet meer geupdate en zit ik op Android 7.0 geloof ik. Ik kan de Odido app nergens vinden, nu probeerde ik hem te sideloaden, maar ik kan niet de juiste APK vinden? hebben jullie dit kunnen fixen? ik heb geen zin om een aparte Chromecast of Firestick te gebruiken
mbovenka schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:27:
[...]
Tja, als Odido aangeeft dat je voor de app Android TV 8 of hoger nodig hebt en je TV is Android TV 7 en wordt niet meer meer geupdate, dan lijken me er toch maar twee oplossingen te zijn: nieuwe TV kopen of een externe Android TV box van de een of andere persuasie.
Helaas staan (alle) TV's er niet heel erg bekend om netjes geüpdatet te blijven. Android 7 is natuurlijk inmiddels ook al wel 8 jaar oud, gezien ze inmiddels bij Android 15 zijn aanbeland.
Niet dat ik daarmee Sony of Odido wil verdedigen, maar dat is helaas wel de huidige stand van zaken.
Ik zou over het algemeen (en ook in dit geval) TV dom houden en het smart gedeelte elders zetten. STB, RPi, server. Maakt allemaal niet uit. Als je een nieuwe TV komt met uitermate goed smart features (die ook lang updates krijgen) dan zou je een uitzondering kunnen maken. Maar je zou ook kunnen zeggen ik anticipeer alvast en ga voor de STB. Daarnaast scheelt het je mogelijk ook nog eens geld omdat de software van de TV er niet toe doet.mbovenka schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:27:
[...]
Tja, als Odido aangeeft dat je voor de app Android TV 8 of hoger nodig hebt en je TV is Android TV 7 en wordt niet meer meer geupdate, dan lijken me er toch maar twee oplossingen te zijn: nieuwe TV kopen of een externe Android TV box van de een of andere persuasie.
Dat is niet verrassend, als de eis Android TV 8 is. Het enige wat je zou kunnen proberen is een oudere versie van de app opsporen en kijken of die het wel doet: *knip*. Direct linken naar APK websites, zoals apkmonk is niet toegestaan.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:34:
[...]
Goede businesscase! Sideloaden van APK werkt ook niet, krijg je een error.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 11:41 ]
Ik ook.Jerie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:38:
[...]
Ik zou over het algemeen (en ook in dit geval) TV dom houden en het smart gedeelte elders zetten.
Wat misschien ook nog zou kunnen is de TV rooten en dan een nieuwere Android versie er op zetten. Ik weet niet hoe gangbaar of hoe mogelijk dat is?
Dat zie ik op telefoons vaak genoeg voorbij komen, maar op TV's is dat een stuk minder gebruikelijk.Jerie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:00:
Wat misschien ook nog zou kunnen is de TV rooten en dan een nieuwere Android versie er op zetten. Ik weet niet hoe gangbaar of hoe mogelijk dat is?
Naar wat ik heb begrepen mis je dan Widevine DRM e.d. op de TV. Dus ik denk niet dat de weg is die werkt.rens-br schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:01:
[...]
Dat zie ik op telefoons vaak genoeg voorbij komen, maar op TV's is dat een stuk minder gebruikelijk.
Ik zou dus neigen naar een STB, en die in een DMZ zetten.
Je hebt nu al media sticks voor 3 tientjes. Via marktplaats nog goedkoper, soms is het ook gewoon een beetje meegaan. Lijkt me prima dat Odido app veilige Android versies verwacht.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Hoi Heren,
Sinds een paar dagen last van hoge latency..
Iemand ook problemen hiermee?
Alles geprobeerd(herstarten, andere kabel etc etc)...
Overweeg nu echt over te stappen naar KPN of Ziggo..
Ik heb gezocht maar het niet kunnen vinden.
Gisteren hebben 2 hardwerkende ODF medewerkers mijn glasverbinding afgemonteerd. Ik heb de Odido apparatuur al inmiddels in huis en de ONT aangesloten(knipperend rood lampje).Mijn vraag is, moet ik nu iets doen om signaal te krijgen? Ik heb vanochtend geprobeerd Odido te bellen maar ik kwam er niet door heen.
Gisteren hebben 2 hardwerkende ODF medewerkers mijn glasverbinding afgemonteerd. Ik heb de Odido apparatuur al inmiddels in huis en de ONT aangesloten(knipperend rood lampje).Mijn vraag is, moet ik nu iets doen om signaal te krijgen? Ik heb vanochtend geprobeerd Odido te bellen maar ik kwam er niet door heen.
Op mijn oude Philips TV die met Android TV 7 kwam draait op 8 naar een update toen.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:53:
De app van Odido draait prima.
Heb je al gekeken of jou Sony ook naar 8 kan.
Anders kun je ook eens kijken naar de "nieuwe" Odido TV box.
Dat ding draait op Android TV 12. en de 1e box kost 2,50 per maand.
Ze moeten wel i.v.m WideVine certificering.Ecological schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:35:
Je hebt nu al media sticks voor 3 tientjes. Via marktplaats nog goedkoper, soms is het ook gewoon een beetje meegaan. Lijkt me prima dat Odido app veilige Android versies verwacht.
Probleem met die sticks is wel krijgen ze updates of is het standaard China beleid
Zeker van die "In China in elkaar geprutst op basis van een AOSP SDK en wat obscure binary blobs om hardware aan de praat te krijgen" sticksEcological schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:35:
Ik zou dan sowieso iets aanschaffen (of bij de provider huren indien van toepassing) wat op z'n minst een officieel door Google ondersteunde AndroidTV/GoogleTV ervaring geeft.
Maar idd verder eens, Als maker van een app, zeker als die app met DRM en dergelijke te maken krijgt, moet je op een gegeven moment stoppen met het ondersteunen van stokoude Android of AndroidTV versies.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is eindelijk zo ver, na +/-3 jaar gezeur en wachten gaan ze nu eindelijk glasvezel aanleggen naar boven in een VvE complex....
Ik heb twee poorten op het kastje wat ze hebben opgehangen, maar op één zit signaal.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:04:
:strip_exif()/f/image/pxNZ45m8Wvv6XqTuiwVzgw1R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door hjs op 12-11-2024 13:40 . Reden: Foto erbij ]
Kan je je vraag eens verduidelijken?medjai69 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:40:
Hoi Heren,
Hoe ben je er achter gekomen dat je een hogere latency hebt? (Hoe test je?)
Waar bevind je je? Wie is je netwerkbeheerder? Welk merk ONT hangt er in de meterkast? Welke apparatuur gebruik je (standaard Odido of eigen setup?).
Zoals je leest zijn er veel variabelen, dus kun je niet zomaar stellen/vragen of mensen hier last van hebben omdat hun situatie anders kan zijn (en daarbij de variabelen die daar invloed op hebben).
Ik zou nog een keer proberen te bellen. Wat bedoel je met dat je er niet doorheen kwam? Werd de verbinding opgehangen? Was de wachtrij lang?Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:04:
Anders heb je nog de mogelijkheid om op het community forum je vraag te stellen. Daar lopen ook agents van Odido rond die dit soort dingen oppakken (hier niet jammer genoeg)
Ik heb hetzelfde kastje, maar er is maar 1 glasconnector geplaatst.hjs schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:39:
[...]
Ik heb twee poorten op het kastje wat ze hebben opgehangen, maar op één zit signaal.
[Afbeelding]
@William_H Telkens doorverbonden, weer wachten en dan wordt de verbinding verbroken. Om gek van te worden.
Ik ga het forum maar eens proberen. Ik heb namelijk geen idee of ik zelf iets moet doen om de glasverbinding te laten activeren of dat het een proces is dat automatisch verloopt.
Hier in de wijk word alles aangelegd op Ma/Vr, maar de connectie word pas op Vr/Za gepatched.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:04:
Heb inmiddels 5 huizen in de straat helpen upgraden en steevast zaten we op Zaterdag aan het bier
Even geduld hebben tot rood naar groen gaat
[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 12-11-2024 14:22 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Bij mij heeft de monteur die het kastje ophing gechecked of er signaal was, geloof dat hij zelfs nog naar de wijkkast was gelopen. Dus toen ik eerst de rechter poort probeerde en een rood lampje kreeg maar de linker poort geprobeerdPierre_nr1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:11:
[...]
Ik heb hetzelfde kastje, maar er is maar 1 glasconnector geplaatst.
Bij mijn zoon hangt ook een kastje met maar één poort voor dat dunne draadje, dan zal er iets niet goed zijn met de aansluiting. Is Guidion al langs geweest?
Dus de connectie werd zonder iemands inbreng gepatched? Dan wacht ik namelijk tot a.s. vrijdag, dan zijn ze namelijk klaar in mijn wijk.raymondw schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:21:
[...]
Hier in de wijk word alles aangelegd op Ma/Vr, maar de connectie word pas op Vr/Za gepatched.
Heb inmiddels 5 huizen in de straat helpen upgraden en steevast zaten we op Zaterdag aan het bier
Even geduld hebben tot rood naar groen gaat
Nee, nog niets van Guidion vernomen. ODF is a.s. vrijdag klaar met het afmonteren in mijn wijk. Ik kijk het wel een paar dagen aan, weliicht is het patchen een automatisch proces waarin ik zelf geen inbreng hoef te hebben.hjs schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:22:
[...]
Bij mij heeft de monteur die het kastje ophing gechecked of er signaal was, geloof dat hij zelfs nog naar de wijkkast was gelopen. Dus toen ik eerst de rechter poort probeerde en een rood lampje kreeg maar de linker poort geprobeerd![]()
Bij mijn zoon hangt ook een kastje met maar één poort voor dat dunne draadje, dan zal er iets niet goed zijn met de aansluiting. Is Guidion al langs geweest?
Update :
Volgens een Odido forum moderator : 'Guidion wordt pas aangestuurd als de glasvezel thuis is aangelegd, zij zullen vanzelf contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. De onderaannemer geeft systematisch een seintje dat het gereed is voor installatie. '
Dan wachten we het maar rustig af. Dank voor jullie hulp/advies.
[ Voor 19% gewijzigd door Pierre_nr1 op 12-11-2024 15:15 ]
Mijn Odido verbinding gaat i.i.g. goed op dit moment! Haal ook altijd 2Gbps. Daarnaast heb ik nog een K&K als backup, helaas heb ik hier geen 5G ontvangst, maar voor backup zou het prima moeten zijn.
/f/image/zf6ymuu9X6HFs4lb0j0axUQw.png?f=fotoalbum_large)
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
lol, kan alleen maar van dromen van dergelijke pingtijden met mijn Odido lijn via AON over KPN-WBA:strip_exif()/f/image/9oXrRh6csv7Ej4gRh6hOQ4ap.png?f=user_large)
merk er overigens niets van, en heb zoonlief ook nog niet horen klagen over hoge pingtijden tijdens het gamen, hoogstens over de max. snelheid van 100mbit
@rens-br 360 jaar nog wel
crap, geninja'd
:strip_exif()/f/image/9oXrRh6csv7Ej4gRh6hOQ4ap.png?f=user_large)
merk er overigens niets van, en heb zoonlief ook nog niet horen klagen over hoge pingtijden tijdens het gamen, hoogstens over de max. snelheid van 100mbit
@rens-br 360 jaar nog wel
[ Voor 36% gewijzigd door Yucko op 12-11-2024 16:21 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Werkt hier ook prima, afgelopen 360 dagen:Ecological schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:45:
Mijn Odido verbinding gaat i.i.g. goed op dit moment! Haal ook altijd 2Gbps. Daarnaast heb ik nog een K&K als backup, helaas heb ik hier geen 5G ontvangst, maar voor backup zou het prima moeten zijn.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/b2uPaPJYUKHr3Sm7fXxYlF7C.png?f=user_large)
Edit:
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 16:21 ]
En inderdaad ZyXEL T56 kapot, er is nadat een monteur dit ook constateerde een nieuwe gestuurd die het wel deed. Total downtime: Vier dagen. Wel een voucher gekregen voor onbeperkt Odido mobiel internet voor zeven dagen.Jumpman schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:51:
Waarschijnlijk de Sjaak met een kapotte ZyXEL T56.
Op de Huawei ONT branden alle lampjes permanent groen, behalve LOS. Dus dat is goed. De ZyXEL T56 heeft een knipperende groene Powerknop. Na een tijdje gaat 2,5G WAN wel branden, maar de Powerknop blijft knipperen. Wi-Fi komt ook niet op. Al meermaals stroom eraf en gereset. De ONT is niets mis mee. Het lijkt dat de ZyXEL T56 in de boot blijft hangen.
Ook weer even erachter gekomen wat er allemaal niet meer werkt zonder Internet. O.a. Philips Hue, wist ik dat die van lokaal naar Internet verplicht zijn gegaan. Je kan hier omheen werken, ga ik maar eens achteraan.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen