Bij mij is het uiteindelijk wel gebeurd zonder de Zyxel aan te sluiten. Maar had ik wel de volgende dag een Odido-meneer aan de telefoon die vroeg waarom ik de monteur had geannuleerd, maar er in zijn systeem nog steeds stond dat ik geen internetverbinding had. Met mijn mondelinge verklaring dat het écht werkte (heb alleen de Nokia aangesloten, Zyxel zit nog steeds in de doos) en er geen problemen waren, heeft meneer de status aangepast en ging mijn abonnement in.Vliegvlug schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Oh, toch niet helemaal zonder aansluiten van het Odido modem dus…
Hoe lang moet dat ding dan gezien worden zodat de lijn als geactiveerd wordt aangemerkt?
Een paar seconden, uren, dagen?
Als dat inderdaad alle apparatuur is die je daarvoor op de switch had zitten in theorie wel ja. Maar het beste is om in beide gevallen enkel de pc aan te sluiten.MBT snelheidsverlies: Op de Zyxel had ik ook alle poorten bezet dus daar zou het delen van bandbreedte ook moeten gelden? Of werkt dat anders?
Als er iets toch niet op de Zyxel zat wat op het moment van de test met de switch wel aangesloten was en veel bandbreedte gebruikte of wel alles in beide situatie was aangesloten maar in het ene geval toevallig net iets druk aan het downloaden was.
Ook de pc waarop je de speed test draait kan invloed hebben , of die druk is of niet, zeker bij dit soort snelheden.
Dus draai altijd meerdere testen en zorg dat je pc geen andere zaken aan het doen is zoals software updates of intensieve processen draaien.
Ah, het is dus een administratieve handeling van de monteur en geen technische!wout schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:47:
[...]
Bij mij is het uiteindelijk wel gebeurd zonder de Zyxel aan te sluiten. Maar had ik wel de volgende dag een Odido-meneer aan de telefoon die vroeg waarom ik de monteur had geannuleerd, maar er in zijn systeem nog steeds stond dat ik geen internetverbinding had. Met mijn mondelinge verklaring dat het écht werkte (heb alleen de Nokia aangesloten, Zyxel zit nog steeds in de doos) en er geen problemen waren, heeft meneer de status aangepast en ging mijn abonnement in.
Of tenminste in het geval dat de Zyxel niet gezien is blijkbaar. Mogelijk dat als de verwachte Odido router wel gezien wordt op het netwerk het wel automatisch gaat.
Vond ik ook verrassend. Op de achterkant van de ONT staat een IP adres (192.168.100.1), username en wachtwoord. Ik verwacht niet meer dan een status pagina of management interface o.i.d. Met een eigen SFP haal je de ONT er tussenuit en dus ook geen additionele management interface.Vliegvlug schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:00:
Huh, heeft dat ding een subnet?
Waarom, doet toch geen routing of DHCP of iets?
En je kan ook een SFP gebruiken ipv de ONT heb ik begrepen, die heeft zeker geen eigen subnet of IP.
Ik heb niet geprobeerd in te loggen op de ONT. Je kan dat nl. niet vanuit het LAN, maar alleen door bijv. een laptop rechtstreeks op de ONT in te prikken en handmatig op de laptop een IP adres in hetzelfde subnet als de ONT te configureren.
Dus de ONT doet geen DHCP en routing. Dat doet dat de zyxel of je eigen router.
Interessant!pdukers schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:08:
[...]
Vond ik ook verrassend. Op de achterkant van de ONT staat een IP adres (192.168.100.1), username en wachtwoord. Ik verwacht niet meer dan een status pagina of management interface o.i.d. Met een eigen SFP haal je de ONT er tussenuit en dus ook geen additionele management interface.
Had ik zeker ook niet verwacht!
Vraag me af wat je daar dan in kan stellen.
Welke ONT model is dat?
mogelijk kan ik daar iets van vinden of een handleiding.
Apart.Ik heb niet geprobeerd in te loggen op de ONT. Je kan dat nl. niet vanuit het LAN, maar alleen door bijv. een laptop rechtstreeks op de ONT in te prikken en handmatig op de laptop een IP adres in hetzelfde subnet als de ONT te configureren.
Komt dat niet door de Zyxel zelf die neem ik aan met de WAN poort op de ONT is aangesloten? Die zal geen RFC1918 adressen routeert naar het WAN
Kan me niet voorstellen dat de ONT daar iets blokkeert eigenlijk. Waarschijnlijk kan je die ook gewoon benaderen als je ‘m op de LAN poort aansluit of een willekeurige andere switch.
Dat zou me ook heel vreemd geleken hebben als hij dat wel zou doen.Dus de ONT doet geen DHCP en routing. Dat doet dat de zyxel of je eigen router.
Dank voor het meedenken. Ik heb de 4 poorten die op de Zyxel gevuld waren rechtstreeks overgezet op de switch poorten. Er is geen nieuwe apparatuur bijgekomen. Alle andere apparaten staan uit in huis behalve mijn PC en de PC is behalve de download ook idle. De snelheidsverschillen die je ziet zijn binnen een half uur gemeten.Vliegvlug schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:59:
[...]
[...]
Als dat inderdaad alle apparatuur is die je daarvoor op de switch had zitten in theorie wel ja. Maar het beste is om in beide gevallen enkel de pc aan te sluiten.
Als er iets toch niet op de Zyxel zat wat op het moment van de test met de switch wel aangesloten was en veel bandbreedte gebruikte of wel alles in beide situatie was aangesloten maar in het ene geval toevallig net iets druk aan het downloaden was.
Ook de pc waarop je de speed test draait kan invloed hebben , of die druk is of niet, zeker bij dit soort snelheden.
Dus draai altijd meerdere testen en zorg dat je pc geen andere zaken aan het doen is zoals software updates of intensieve processen draaien.
Tot en met gisteren had ik nog Delta met een Nokia modem (met daar direct de Deco's achter) en haalde ik vergelijkbare snelheden als wanneer mijn PC rechtstreeks op de Zyxel is aangesloten (oftewel, net iets boven de 100 MB/sec).
Ik zal eens een andere switch proberen om te kijken of dat wat uitmaakt.
Huawei OptiXstar HN8010Ts-20Vliegvlug schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:23:
[...]
Interessant!
Had ik zeker ook niet verwacht!
Vraag me af wat je daar dan in kan stellen.
Welke ONT model is dat?
mogelijk kan ik daar iets van vinden of een handleiding.
Welk merk ONT heb je? Genexis of Nokia? En wanneer op de dag heb je dit issue?Chris12 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:34:
Ik zit nu 6 maanden bij Odido (kom vanaf Tweak), en het valt mij op dat er eens in de paar maanden de snelheid van het Zyxel EX5601-T1 modem helemaal inzakt naar 5-10Mbps. Niks te zien in de logging op de Zyxel wat het kan zijn.
Het enig wat dan helpt is de Zyxel EX5601-T1 en reset te geven, en dan na een paar minuten is de snelheid weer zoals normaal. Dit is zowel via wifi als bedraad (cat6)
Is dit een bekend probleem met de Zyxel modems? In de 3 jaar bij Tweak nog nooit issues gehad, en zelfs nog nooit de indertijd fritzbox te hoeven resetten ofzo.
Hoe zijn de ervaringen om zelf een Fritzbox 5590 aan te schaffen en te gaan gebruiken?
En hoe kom ik achter welk type Fritzbox 5590 en eventuele aansluitkabel ik nodig heb?
Er speelt namelijk een issue met Genexis ONT's. Zie Odido forum.
Ik heb geen Zyxel router aangesloten op het moment, dus kan nu niet nakijken waar deze optie precies staat. Maar ik vermoed ergens bij beveiliging opties. Deze optie moet er echt zijn, zoek maar is op "dos" in deze topic, dan kan je ook meteen lezen wat het doet als je de optie uitzet op de Zyxel router...Schweino schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:48:
[...]
Ik kan geen DOS instellingen vinden in de router?
Gevonden, het zit onder "beveiliging"-> Firewall -> Tabblad DOSDON PAPA schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
Ik heb geen Zyxel router aangesloten op het moment, dus kan nu niet nakijken waar deze optie precies staat. Maar ik vermoed ergens bij beveiliging opties. Deze optie moet er echt zijn, zoek maar is op "dos" in deze topic, dan kan je ook meteen lezen wat het doet als je de optie uitzet op de Zyxel router...
Update: DOS uitzetten heeft geen effect helaas. Zojuist de Deco's weer rechtstreeks op de Zyxel aangesloten en de download snelheid zak in tot max 200KB/sec....
Ik heb nu ook een alternatieve manier geprobeerd:
Zyxel -> Main Deco
Zyxel -> Switch -> Overige Deco's
En nu haal ik snelheden van boven de 100 MB/sec bijzonder genoeg. En mijn PC hangt niet achter de main Deco dus moet de route via de switch afleggen. Blijkbaar lag de eerder gevonden drop van 15MB/sec dus niet aan de switch.
Ik ga ook nog eens proberen wat er gebeurt als ik de Zyxel als domme switch gebruik en de Deco als router:
ONT -> Main Deco -> Zyxel -> Overige Deco's
[ Voor 40% gewijzigd door Schweino op 28-08-2024 15:52 ]
Jep, zelfde hier (ook via Delta). Router klaagt erover dat DHCP niet correct werkt.
Eerder in de middag was het af en toe dat het een issue was, maar nu lijkt het er helemaal uit te liggen.
Edit: en as we speak werkt het weer, maar voor hoe lang deze keer?
Edit 2: oeps, dat was de automatische failover die zowaar werkte, internet is toch nog steeds down.
Eerder in de middag was het af en toe dat het een issue was, maar nu lijkt het er helemaal uit te liggen.
Edit: en as we speak werkt het weer, maar voor hoe lang deze keer?
Edit 2: oeps, dat was de automatische failover die zowaar werkte, internet is toch nog steeds down.
[ Voor 78% gewijzigd door EDIT op 28-08-2024 17:39 ]
Yup, hier ligt het internet er ook uit (Odido via Delta).
Altijd zo jammer dat ze zo traag zijn in het vermelden dat er een storing is, moet toch duidelijk te zien zijn dat er plots minder verkeer is..
Altijd zo jammer dat ze zo traag zijn in het vermelden dat er een storing is, moet toch duidelijk te zien zijn dat er plots minder verkeer is..
Onderdeel (of gevolg) wellicht van het onderhoud dat voor vandaag aangekondigd was op hun forum?
https://community.odido.n...oud-op-ons-netwerk-364237
[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 28-08-2024 17:52 ]
Onderhoud doen ze altijd tussen 01:00 en 07:00EDIT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:52:
Onderdeel wellicht van het onderhoud dat voor vandaag aangekondigd was op hun forum?
Hier ook geen verbinding via het Delta netwerk. Omgeving Venlo
Hier ook storing bij Odido glasvezel in Oldenzaal.
Anoniem: 334725
Sinds mijn switch van delta naar odido op het zelfde adres alleen maar problemen. Afgelopen maanden constant disconnects op discord maar ook in multiplayer spellen. Hiervoor nergens last van misschien toch maar extra dokken voor delta.
Almelo ligt er uit ook. Het was even terug maar krijg geen ip meer.
Almelo ligt er uit ook. Het was even terug maar krijg geen ip meer.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 334725 op 28-08-2024 18:08 ]
Hier ook, Friesland. Net twee dagen klant.
Inmiddels wel duidelijk dat er iets fout gaat, is dit exclusief bij Odido via het Delta netwerk of hebben anderen hier ook last van?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hier ook Oldenzaal met storingRonzz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:06:
Hier ook storing bij Odido glasvezel in Oldenzaal.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Hier in Kapelle, Zeeland. Odido met Delta.
https://allestoringen.nl/storing/odido/
Is een behoorlijk piek.
https://allestoringen.nl/storing/odido/
Is een behoorlijk piek.
Geen internet en tv omgeving Emmen Odido via Delta netwerk.
Odido community [28-08-2024] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte:
18:35 back online
Odido community [28-08-2024] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte:
18:35 back online
[ Voor 79% gewijzigd door Tumb op 28-08-2024 18:39 ]
Storing dus?... ik was net aan het rommelen in mijn router en ineens bam.
Omgeving Maassluis
Omgeving Maassluis
Inderdaad storing bevestigt Odido:
Via https://community.odido.n...internetverbinding-367988Update 18:17: Er lijkt iets mis te gaan met DHCP verkeer, klanten verliezen/krijgen geen leases, onderzoek loopt.
[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 28-08-2024 18:30 ]
Heb hier in Oldenzaal de glasmodem herstart en nu weer internet
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Fijn! Hier nog niets helaas.DaRoot schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:28:
Heb hier in Oldenzaal de glasmodem herstart en nu weer internet
Ik heb deze tijd zonder internet maar even gebruikt om mijn overstap terug naar Delta te regelen aan het einde van mijn contract
Heb uiteindelijk het toch alleen via de deco's gedaan, zonder tussenkomst van de Zyxel van Odido. Heb de kabel nog eens afsneden en aan beide kanten opnieuw geknepen en toen bleek het opgelost te zijn. Blijf het raar vinden omdat de kabeltester meermaals een positief resultaat gaf. Maar het werkt gelukkigSchweino schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Username checks out
Dank voor de tip, ga ik eens proberen. Heb dan wel 3 stopcontacten bezet in de meterkast waar dit met Delta er maar 1 was.....
@Maikjuh : (Hoe) heb je het uiteindelijk aan de praat gekregen?
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Dat gaat over doorlussen of draadloos, maar dus niet meerdere Deco's aansluiten op de router. Mijn linkje van TP Link gaat daarwel heen en daar staat ook uitgelegd waarom je het niet moet doen.Schweino schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:35:
[...]
Deja vu naar het Delta draadje
Ik weet dat je dit zegt, maar het klopt niet helemaal
[Afbeelding]
Ook bij Delta heb ik problemen gezien, kan zijn dat ze het opgelost hebben met een firmware update.Laten we het er op houden dat het achter een losse switch plaatsen van de Deco's het veiligste is
[ Voor 7% gewijzigd door bjusterbaarlik op 28-08-2024 21:18 ]
Vraagje, ik ben overgestapt van KPN naar Odido, vandaag kwam de monteur de boel aansluiten. Modem en verder niets, nu lees ik over een nieuwe mediaconverter dat is bij mij niet gebeurd, dit is nog dezelfde als bij KPN (deze). Is dit normaal of moet dit veranderd worden voor Odido?
Ik gebruik mijn eigen setup, dus heb de zyxel ertussen uit gehaald, UDM-P en heb de settings ingesteld, VLAN300 en dhcp4 aan. Echter is mijn verbinding niet echt stabiel, soms krijg ik ssl errors bijv bij tweakers, wordt het internet ineens heel traag voor een paar seconden, of laad een pagina niet en paar seconden na een refresh weer wel. Ook mijn upload blijft steken op rond 400Mbits / 500Mbits soms lager.
Ik gebruik mijn eigen setup, dus heb de zyxel ertussen uit gehaald, UDM-P en heb de settings ingesteld, VLAN300 en dhcp4 aan. Echter is mijn verbinding niet echt stabiel, soms krijg ik ssl errors bijv bij tweakers, wordt het internet ineens heel traag voor een paar seconden, of laad een pagina niet en paar seconden na een refresh weer wel. Ook mijn upload blijft steken op rond 400Mbits / 500Mbits soms lager.
[ Voor 18% gewijzigd door rikadoo op 28-08-2024 23:38 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
@rikadoo Als je via KPN WBA zit, dan is de kans groot dat de Genexis roet in het eten gooit. Zou het even in het centrale topic op de community (https://community.odido.n...twerk-365921/index26.html) melden.
Dan krijg je volgens mij binnenkort een nieuwe.
Dan krijg je volgens mij binnenkort een nieuwe.
@rikadoo Via WBA gebruik je een ONT van KPN, dus dat is normaal. Wel heeft de Genexis een bug waardoor deze niet lekker werkt in combinatie met Odido. Laat een bericht achter in dit topic op het forum van Odido om deze te laten vervangen door een Nokia.
@Dennisweb @hcQd het is inderdaad via KPN deze hebben de lijn aangelegd.
Ik ga eens een berichtje achterlaten, dat draadje kende ik nog niet. Bedankt!
Ik ga eens een berichtje achterlaten, dat draadje kende ik nog niet. Bedankt!
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik kan het eigenlijk niet bevatten hoe het kan dat Odido zo enorm goedkoop is.
Als je voor een eenjarig contract kies met TV en internet dan ben je maximaal €25 * 10 + €70 * 2 = €390 per jaar = €32,50 per maand kwijt.
Daarna kan ik dan weer terug naar KPN, die mij nu geen korting willen geven..
Als je voor een eenjarig contract kies met TV en internet dan ben je maximaal €25 * 10 + €70 * 2 = €390 per jaar = €32,50 per maand kwijt.
Dat topic is (bijzonder genoeg) gesloten op het momenthcQd schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:48:
@rikadoo Via WBA gebruik je een ONT van KPN, dus dat is normaal. Wel heeft de Genexis een bug waardoor deze niet lekker werkt in combinatie met Odido. Laat een bericht achter in dit topic op het forum van Odido om deze te laten vervangen door een Nokia.

Ik heb ook de Genexis ONT nog hangen, zit ook op KPN WBA maar heb (nog) geen problemen. Wel zat in mijn installatie pakket een (volgens mij) Huawei ONT, terwijl ik in het topic bij Odido lees dat er Nokia ONT's uitgeleverd worden.
Mocht ik wel problemen krijgen zou het nog nut hebben de Huawei aan te sluiten of maar direct klagen bij Odido voor zo'n Nokia ONT
I second that, ik heb 1Gbit/s voor € 30 (10 maanden) maar sinds gister mijn mobiele abonnement ook overgesloten. Ik zat bij Simyo met 6GB voor € 13,85 (was ooit € 11), nu bij Odido € 13,50 voor 20GB en € 5 korting op mijn thuisabojor177 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:06:
[ Voor 26% gewijzigd door Xilvaro op 29-08-2024 08:43 ]
What seems to be the officer, problem?
Na dit topic doorgespit te hebben kwam ik dit tegen om een eigen sfp te gebruiken in mijn udm pro met gpon (dus niet xgs-pon).
Kan iemand mij vertellen of deze sfp module nog steeds werkt of misschien een ander goed alternatief heeft. Ik zie in dit topic alleen sfp modules voorbij komen voor xgs-pon maar ik heb gpon (1 gb odido glas). Alvast bedankt
Kan iemand mij vertellen of deze sfp module nog steeds werkt of misschien een ander goed alternatief heeft. Ik zie in dit topic alleen sfp modules voorbij komen voor xgs-pon maar ik heb gpon (1 gb odido glas). Alvast bedankt
Op GPON kun je het serienummer van de Huawei ONT klonen.qwasd schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:43:
Na dit topic doorgespit te hebben kwam ik dit tegen om een eigen sfp te gebruiken in mijn udm pro met gpon (dus niet xgs-pon).
Heb ik ook met mijn Fritzbox gedaan.
Voor een SFP module voor een andere router zie dit topic.
https://providerforum.nl/...mobile-huawei-gpon.95394/
Dat is dezelfde topic die ik benoem en heb doorgenomen. Daar wordt dus de sfp benoemd waar ik naar vraag of deze nog voldoet.peterbier schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:22:
[...]
Op GPON kun je het serienummer van de Huawei ONT klonen.
Heb ik ook met mijn Fritzbox gedaan.
Voor een SFP module voor een andere router zie dit topic.
https://providerforum.nl/...mobile-huawei-gpon.95394/
Ik weet niet hoe je daar bij komt want echt iets van een uur geleden heeft er nog iemand gepost in dat topic.Xilvaro schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:41:
[...]
Dat topic is (bijzonder genoeg) gesloten op het moment![]()
[...]
Dat Odido zo cheap is/kan zijn geeft aan dat er blijkbaar meer dan erg gezonde marges worden gehaald in vast internet.jor177 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:06:
Precies, KPN heeft vorig jaar 844miljoen winst gemaakt.
Ziggo in 2023, 369 miljoen en in 2023 minder maar kan het niet terug vinden.
Ben wel benieuwd hoeveel Odido want kan zo snel niet vinden.
Maar gezien de investeringen van KPN in glasvezel en de winst die ze maken zegt mij dat de prijs best lager kan. Odido doet dat gewoon door te investeren in eigen apparatuur en samenwerking met oa Delta door in zoveel mogelijk pops te zitten.
Ziggo in 2023, 369 miljoen en in 2023 minder maar kan het niet terug vinden.
Ben wel benieuwd hoeveel Odido want kan zo snel niet vinden.
Maar gezien de investeringen van KPN in glasvezel en de winst die ze maken zegt mij dat de prijs best lager kan. Odido doet dat gewoon door te investeren in eigen apparatuur en samenwerking met oa Delta door in zoveel mogelijk pops te zitten.
iemand een tip om ziggo sport te kijken op de odido app, moet ik iets aanzetten om de gratis ziggo zender te kijken?
Van het kastje naar de muur lopen...
Hoe bedoel je "gratis" Ziggo? Ziggo is altijd dik betalen. Er is geen gratis open kanaal van Ziggo bij enig kabelbedrijf, buiten Ziggo gerekend natuurlijkDancePlaza schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:26:
iemand een tip om ziggo sport te kijken op de odido app, moet ik iets aanzetten om de gratis ziggo zender te kijken?
Dus wil je Ajax zien, zul je illigali moeten...
[ Voor 5% gewijzigd door William_H op 29-08-2024 20:43 ]
Dat werkt alleen via de ZiggoGo app maar dan moet je eerst nog een freesport account aanmaken.DancePlaza schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:26:
https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-sport-free
[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 29-08-2024 20:47 ]
Dit heeft dus niks met Odido te maken....DON PAPA schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:43:
[...]
Dat werkt alleen via de ZiggoGo app maar dan moet je eerst nog een freesport account aanmaken.
https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-sport-free
Het is de enige manier voor de Odido gebruikers (en andere providers) om naar het UEFA Europees voetbal te kunnen kijken, dus in dat opzicht heeft het wel iets met Odido te maken 😉William_H schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:57:
[...]
Dit heeft dus niks met Odido te maken....
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 29-08-2024 21:20 ]
Via de coax is kanaal 14 ziggo sport gewoon te ontvangen.
Mja das dus niet via een app
Schijnbaar heeft ziggo mij nooit afgesloten en kan ik nog steeds npo en sommige zenders gratis bekijken
Schijnbaar heeft ziggo mij nooit afgesloten en kan ik nog steeds npo en sommige zenders gratis bekijken
[ Voor 37% gewijzigd door merlin1201 op 29-08-2024 21:45 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Klopt, maar er zijn nog 2 Ziggo sport kanalen met het freesport account in de app te bekijken, voor als er meerdere Nederlandse clubs tegelijk spelen...merlin1201 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:44:
Via de coax is kanaal 14 ziggo sport gewoon te ontvangen.
https://community.odido.n...an-en-naar-hetzner-368023
Dit probleem heb ik dus ook. Ik kan geen RTMP meer streamen van Odido naar mijn Hetzner VPS.
Dit probleem heb ik dus ook. Ik kan geen RTMP meer streamen van Odido naar mijn Hetzner VPS.

Mooi balen weer. Ik gebruik het voor backups (naast mijn NAS thuis), maar die werkt nu inderdaad niet meer
Afgelopen week ben ik overgestapt van Delta 1 Gbit/sec naar Odido 2Gbit/sec.
Bij Delta had ik een stabiele downstream. Als ik een groot bestand downloadde dan zat de snelheid strak aan de max capaciteit van de NIC van mijn PC (zo om en nabij de 100MB/sec).
Nu ik Odido heb schommelt dit flink, tussen de 50 en 90MB/sec. Ook als ik de Zyxel router rechtsreeks met mijn PC verbind zie ik dit gebeuren.
De bron van de downloads is overigens identiek, het ligt m.i. dus niet aan de host.
Is dit een bekend fenomeen bij Odido?
Bij Delta had ik een stabiele downstream. Als ik een groot bestand downloadde dan zat de snelheid strak aan de max capaciteit van de NIC van mijn PC (zo om en nabij de 100MB/sec).
Nu ik Odido heb schommelt dit flink, tussen de 50 en 90MB/sec. Ook als ik de Zyxel router rechtsreeks met mijn PC verbind zie ik dit gebeuren.
De bron van de downloads is overigens identiek, het ligt m.i. dus niet aan de host.
[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 01-09-2024 23:47 ]
Is al opgelost.EDIT schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:01:
Mooi balen weer. Ik gebruik het voor backups (naast mijn NAS thuis), maar die werkt nu inderdaad niet meer
Kan weer RTMP streamen naar Hetzner en CIFS doet het ook weer.
Heb je al eens geprobeerd om met een eigen router, dus de Zyxel er tussenuit, te checken hoe het zit met je snelheid? En ik vermoed bekabeld, maar kan het niet met zekerheid uit je verhaal opmaken?Schweino schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:21:
Afgelopen week ban ik overgestapt van Delta 1 Gbit/sec naar Odido 2Gbit/sec.
Ja, bekabeld verbonden idd. Eigen router (TP link Deco M5) geeft hetzelfde resultaat.William_H schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:19:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om met een eigen router, dus de Zyxel er tussenuit, te checken hoe het zit met je snelheid? En ik vermoed bekabeld, maar kan het niet met zekerheid uit je verhaal opmaken?
Dan moet het inderdaad aan je verbinding liggen. Er is ook nog een issue met een bepaald type ONT. Welke heb je? En heb je dit de hele dag door of alleen op bepaalde tijdstippen? Zit je op ODF of op KPN WBA?Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:28:
[...]
Ja, bekabeld verbonden idd. Eigen router (TP link Deco M5) geeft hetzelfde resultaat.
[ Voor 12% gewijzigd door William_H op 01-09-2024 11:58 ]
Heb een Nokia ONT en zit op ODF. Heb nog niet kunnen ontdekken dat het gerelateerd is aan bepaalde tijdstippen.William_H schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:58:
[...]
Dan moet het inderdaad aan je verbinding liggen. Er is ook nog een issue met een bepaald type ONT. Welke heb je? En heb je dit de hele dag door of alleen op bepaalde tijdstippen? Zit je op ODF of op KPN WBA?
Zojuist online de afspraak met de Guidion monteur gemaakt voor de overstap naar Odido glasvezel via ODF.
Er werd bij het kiezen van het tijdvak het aangegeven dat het ongeveer 1 uur in beslag zou nemen of 2 uur als het echt complex zou worden.
Bij het overzicht aan het einde stond echter opeens dat het maar 30 minuten in beslag zou nemen en dat het een NT Only installatie is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YipmFdy4FRWcaaruGf8wE2VJ.jpg?f=user_large)
Vind het wat apart, alsof ze alleen de ONT komen aansluiten.
Of is dit een standaard melding?
Werd bij het maken van de afspraak ook maar om één vrij stopcontact gevraagd en niet twee zoals in een eerdere e-mail van Odido werd aangegeven; één voor de ONT en één voor de router. Maar dat zou natuurlijk ook kunnen zijn omdat ze er vanuit gaan dat ze het stopcontact van de router van de vorige provider kunnen gebruiken.
Er werd bij het kiezen van het tijdvak het aangegeven dat het ongeveer 1 uur in beslag zou nemen of 2 uur als het echt complex zou worden.
Bij het overzicht aan het einde stond echter opeens dat het maar 30 minuten in beslag zou nemen en dat het een NT Only installatie is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YipmFdy4FRWcaaruGf8wE2VJ.jpg?f=user_large)
Werd bij het maken van de afspraak ook maar om één vrij stopcontact gevraagd en niet twee zoals in een eerdere e-mail van Odido werd aangegeven; één voor de ONT en één voor de router. Maar dat zou natuurlijk ook kunnen zijn omdat ze er vanuit gaan dat ze het stopcontact van de router van de vorige provider kunnen gebruiken.
Bij mij was hij binnen 10 min weer weg en had zelf niks aangeraakt. Je hebt wel 2 stopcontacten nodig, 1 voor de converter en 1 voor de router.Vliegvlug schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:54:
Zojuist online de afspraak met de Guidion monteur gemaakt voor de overstap naar Odido glasvezel via ODF.
[Afbeelding: Guidion - Odido Bevestiging NT Only]
Enige was dat hij de patch in de wijkcentrale in de verkeerde poort had gedrukt dus moest hij nog even terug. Al met al heeft het 15 min geduurd.
@Vliegvlug 20 minuutjes en hij was weer weg. Met de ZyXEL de verbinding getest en daarna de monteut buiten gelaten. ZyXEL terug in de doos, EdgeRouter 4 aan de ONT en klaar.
Vanmiddag een poosje TV gekeken. De Odido Media Box is wel lekker snel met zappen en heeft zeker mijn voorkeur tegenover de zeer matige Apple TV-app.
Vanmiddag een poosje TV gekeken. De Odido Media Box is wel lekker snel met zappen en heeft zeker mijn voorkeur tegenover de zeer matige Apple TV-app.
Hier in Hoorn wil het maar niet opschieten. Ooit was de verwachting in de mail november '23 maar er gebeurd weinig meer lijkt het.
Hard hoofd ik of ze november '24 halen die gasten van ODF.
Hard hoofd ik of ze november '24 halen die gasten van ODF.
Dan heb je geen last van het KPN (WBA) en Genexis ONT probleem.Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:36:
[...]
Heb een Nokia ONT en zit op ODF. Heb nog niet kunnen ontdekken dat het gerelateerd is aan bepaalde tijdstippen.
Je kunt dit op meerdere manieren oplossen, forum topic aanmaken bij Odido of even bellen. Mijn ervaring is dat er op het forum wel goede deskundige en hulpvaardige mensen en medewerkers zitten van Odido.
Die november '23 klinkt bekend.hjs schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:01:
Hier in Hoorn wil het maar niet opschieten. Ooit was de verwachting in de mail november '23 maar er gebeurd weinig meer lijkt het.
Hier in Risdam al 2 maanden glas van ODF. Het is dat mijn buitenmuur (waar ze doorheen moesten) meer dan 80 cm was dat het eerder niet lukte wegens te korte boor
:fill(white):strip_exif()/f/image/PzMslgwXyi2dnKIXuwertdk1.png?f=user_large)
(als ze wat meer naar rechts hadden gegraven, hadden ze de mantelbuis van het gas en/of stroom en/of PWN kunnen gebruiken, maar dan hadden ze ook dieper moeten graven)
@LooneyTunes Als ze nog 10cm hoger hadden geboord hoefden ze alleen door je kozijn heen... Dat had echt wel wat lager gemoeten. Of ze hadden iets dieper gegraven en dan steek je vaak zo onder de fundering door.
Dat ziet er riskant uit. Even je tuin schoffelen en je kabel ligt zo doormidden.LooneyTunes schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:59:
[...]
(als ze wat meer naar rechts hadden gegraven, hadden ze de mantelbuis van het gas en/of stroom en/of PWN kunnen gebruiken, maar dan hadden ze ook dieper moeten graven)
Bij mij hebben ze hem ook veel te hoog door de grond geboord, denk op een cm of 30. Maar de beste mensen spraken geen Nederlands, bijna geen Engels. Maar een melding gemaakt... Gelukkig wel onder de bestrating door. Maar mochten we daar een keer iets gaan veranderen, dan zit je zo door de draad heen.
Gelukkig ligt er bestrating overheen (en voor de vorm ligt er ook nog een beschermingsfolie boven de kabel)lexuzu schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:12:
Dat ziet er riskant uit. Even je tuin schoffelen en je kabel ligt zo doormidden.
dus veel geschoffel zal daar niet voorkomen.
Maar een volgende bewoner die zijn straatje gaat vernieuwen kan er inderdaad zo doorheen steken. (al is die buitenmantel best wel taai)
Benieuwd hoe de KPN binnen gaat komen over een paar maanden.
Ze hebben door de laag tussen fundering (beton) en de vloer (gasbetonblokken) geboord.jongetje schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:09:
Of ze hadden iets dieper gegraven en dan steek je vaak zo onder de fundering door.
En ondanks het 'makkelijke' gasbeton toch door bijna 3 accu's gegaan.
Bij mijn ouders werd jaren geleden door E-Fiber aangelegd. Dat waren destijds gelukkig Nederlands sprekende werknemers. Aangegeven dat er buizen door de fundering lagen waar ze de glasvezel zo doorheen konden leggen. Moesten ze alleen iets dieper spitten, maar ze waren er wel blij mij, want daardoor waren ze veel sneller klaar. Aangegeven dat dat bij meer huizen in de straat het geval was, dus ze zouden het meenemen.LooneyTunes schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:59:
[...]
Ik zou zeggen, meestal zit er wel ergens een luik voor een kruipruimte bij de deur of meterkast, check even van te voren wat je zelf al kan zien hoe de fundering aan de straatkant eruit ziet, en laat het ze zien/vertel het ze. Dan zijn ze en sneller klaar en minder kans op schade aan leidingen/je huis. Dat sneller klaar willen zij vaak ook wel 😉
Bij mijn ouders (Zeevang) is het glas ook door de heren van E-Fiber netjes door de mantelpijp van de stroomboer naar binnengeleid. (naast de coax van Multikabel)William_H schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:19:
Bij mijn ouders werd jaren geleden door E-Fiber aangelegd. [...]Aangegeven dat dat bij meer huizen in de straat het geval was, dus ze zouden het meenemen.
Maar daarvan wisten we precies waar die was, in de jaren 70 is deze zelf aangelegd omdat daarvoor de stroom via de bovengrondse kabel, via de voorgevel, binnen kwam.
Waar 80 mm HWA al niet goed voor is
Hier in Risdam waren ze gewoon te lui. Ik had ze al laten zien waar de diverse pijpen van de andere NUTS voorzieningen zaten aan de binnenkant.
Bij mij moest ODF onder gangetje van mijn trappenhuis door, en pakten een leidinkje van wat ik geloof de telefoonlijn was, zeker ben ik daar niet van, maar 't was een leiding.
Helaas nu dikke maand later zie ik nog steeds op Odido dat ik een VVdsl aansluiting kan krijgen , en zodra glas klaar is ga ik over. Maar glas ligt hier al dik een maand, en heb ik persoonlijk afgetekend, toen de monteurs hier weg gingen en via dat glas in het Engels met "een centrale" contact hadden, daar was ik bij. Moet er wel bijzeggen dat de andere etages in mijn trappenhuis niet thuis waren, en daar is het dus niet aangelegd toen, misschien verklaart dat meer.
Helaas nu dikke maand later zie ik nog steeds op Odido dat ik een VVdsl aansluiting kan krijgen , en zodra glas klaar is ga ik over. Maar glas ligt hier al dik een maand, en heb ik persoonlijk afgetekend, toen de monteurs hier weg gingen en via dat glas in het Engels met "een centrale" contact hadden, daar was ik bij. Moet er wel bijzeggen dat de andere etages in mijn trappenhuis niet thuis waren, en daar is het dus niet aangelegd toen, misschien verklaart dat meer.
Hebben ze een glasterminalkastje opgehangen met de glasvezel erin? Wat bij mij heeft bijvoorbeeld KPN glasvezel neergelegd, maar de bovenburen zijn nog niet aangesloten. Toch kan ik wel glas nemen inmiddels, want het kastje hangt wel al aangesloten.Sjah schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:25:
Bij mij moest ODF onder gangetje van mijn trappenhuis door, en pakten een leidinkje van wat ik geloof de telefoonlijn was, zeker ben ik daar niet van, maar 't was een leiding.
Geen idee hoe dat er uit moet zien.William_H schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:35:
[...]
Hebben ze een glasterminalkastje opgehangen met de glasvezel erin? Wat bij mij heeft bijvoorbeeld KPN glasvezel neergelegd, maar de bovenburen zijn nog niet aangesloten. Toch kan ik wel glas nemen inmiddels, want het kastje hangt wel al aangesloten.
Wat ik zie aan de wand lijkt op een kleine inbouwstekkerdoos (voor 1 stekker zeg maar) van een stopcontact maar dan afgedekt zeg maar. Zie absoluut geen gaatje waar een stekkertje ingaat. Maar wellicht is dat er wel, als je die afdekking weghaalt (vast een monteur die dat moet doen). Wel ben ik zeker dat daar al de glasvezel inhangt, heb dat zien gebeuren namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 02-09-2024 19:09 ]
Ik zit te denken om een tijdje bij Delta weg te gaan en voor minder dan de helft van de prijs Oidido 2gbps af te nemen. Ik heb nu ook een Zaram SFP+ bij Delta.renedis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:46:
Ter info voor wie ook een eigen ONT SFP+ wilt op XGSPON:
Ik ben online met een eigen ONT op XGSPON. Met een Zaram SFP+ in een UDM Pro. Daarbij ben ik oud KPN klant waarbij de Zaram al tijden werkt. Inmiddels werkt dit dus ook vlekkeloos bij Odido.
Edit: VLAN 300 + DHCP IPv4 is voldoende.
Aanmelden van de ONT SFP+ gaat via Odido Community forum of telefonisch via de back-office. Via Community duurt het +-24 uur. Telefonisch gaat het direct.
Side-note:
Voor klanten die van KPN/Delta/xProviderx overstappen naar Odido en al eerder XGSPON met eigen ONT gebruikte dient er een “clear” uitgevoerd te worden (ik vermoed iets met een ARP tabel..). Anders blijft de ONT op de oude provider staan in de OLT.
Ik begrijp hieruit dus; pakket bestellen, niet laten installeren, modem van Odido laten activeren, dan contact opnemen met de helpdesk en daar het ont-nummer o.i.d. doorgeven? Zo ja, welke? Bij Delta was het het serienummer en zelf een Mac-Adres spoofen dacht ik
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik wil een Odido glasvezel abonnement afsluiten maar ik heb geen zin in monteurs. Kan je het pakket wat je toegestuurd krijgt ook zelf installeren zonder monteur? Ik las dat dat bij KPN wel zou kunnen?
Dit is het glasvezel punt wat ik heb:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4xiQmj2VEEqRJt1aMTLK3Htf.jpg?f=user_large)
Je zult een afspraak moeten maken met een monteur, niet alleen om bij jou thuis de aansluiting in orde te maken, maar als de afspraak niet staat zullen ze de patch in de wijkcentrale niet gaan maken.Ibriboy schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:56:
Ik wil een Odido glasvezel abonnement afsluiten maar ik heb geen zin in monteurs. Kan je het pakket wat je toegestuurd krijgt ook zelf installeren zonder monteur? Ik las dat dat bij KPN wel zou kunnen?
[Afbeelding]
Die patch maken ze pas als ze bij jou thuis zijn geweest om te controleren of alles in orde is.
Dat dit bij KPN kan, komt omdat zij hebben gekozen voor een NT die je simpel op dit glasvezelpunt schuift. Volg de drie stappen en het kan niet mis gaan. Daarna hoef je alleen nog een UTP kabel aan te sluiten op de Experiabox. De KPN monteur komt niet thuis langs maar plaatst wel de patch in de ochtend in de PoP (als er een patch van toepassing is).Ibriboy schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]
Odido heeft gekozen voor een lastiger oplossing met een patchkap, een glaskabel en een losse NT. Voor een Tweaker niet heel lastig maar het gaat om die andere 98 procent van de klanten.
Dus is een monteur helaas verplicht. Die dan ook de patch in de PoP meestal plaatst maar zoals hierboven te lezen, kan dat los van elkaar staan.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Zoals bij @Ibriboy hierboven in de foto?Sjah schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:02:
[...]
Geen idee hoe dat er uit moet zien.
Wat ik zie aan de wand lijkt op een kleine inbouwstekkerdoos (voor 1 stekker zeg maar) van een stopcontact maar dan afgedekt zeg maar. Zie absoluut geen gaatje waar een stekkertje ingaat. Maar wellicht is dat er wel, als je die afdekking weghaalt (vast een monteur die dat moet doen). Wel ben ik zeker dat daar al de glasvezel inhangt, heb dat zien gebeuren namelijk.
Dan zou je een aanvraag succesvol moeten kunnen laten uitvoeren. Mits uiteraard de handel in de straat al goed is aangesloten.
@Ibriboy Je kunt natuurlijk alles alvast neerzetten en ophangen in je meterkast. Maar laat die monteursafspraak gewoon staan/inplannen. Dan weet je zeker dat alles die dag ook werkt of werkend gemaakt gaat worden. En als alles al hangt dan is de monteur snel weer weg want die hoeft weinig te doen.
&ArcticWolf schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:16:
[...]
Bij mij was hij binnen 10 min weer weg en had zelf niks aangeraakt. Je hebt wel 2 stopcontacten nodig, 1 voor de converter en 1 voor de router.
Enige was dat hij de patch in de wijkcentrale in de verkeerde poort had gedrukt dus moest hij nog even terug. Al met al heeft het 15 min geduurd.
Bedankt voor het laten weten hoe het ging!Dennisweb schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:48:
@Vliegvlug 20 minuutjes en hij was weer weg. Met de ZyXEL de verbinding getest en daarna de monteut buiten gelaten. ZyXEL terug in de doos, EdgeRouter 4 aan de ONT en klaar.
Dus die 30 minuten die ze aangeven is alsnog lang ingeschat.
Maar ging mij er eigenlijk om of de installatie wel goed is aangevraagd aangezien er dus ”NT Only Installatie” stond bij het overzicht na het afronden van de aanvraag bij Guidion.
Krijg vandaag het installatiepakket binnen dus ik ben benieuwd of daar dan enkel een ONT in zit.
Originele ONT moet eerst een keer actief gemaakt worden om je abonnement in gang te zetten. Daarna kan je je ZRMTxxxxxxxxx doorgeven aan de backoffice (via de Servicedesk als je telefonisch doet). MAC adres spoofen is niet nodig.Kecin schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:22:
[...]
Ik zit te denken om een tijdje bij Delta weg te gaan en voor minder dan de helft van de prijs Oidido 2gbps af te nemen. Ik heb nu ook een Zaram SFP+ bij Delta.
Ik begrijp hieruit dus; pakket bestellen, niet laten installeren, modem van Odido laten activeren, dan contact opnemen met de helpdesk en daar het ont-nummer o.i.d. doorgeven? Zo ja, welke? Bij Delta was het het serienummer en zelf een Mac-Adres spoofen dacht ik
De monteur moet komen om de ONT te activeren. Je hebt een KPN aansluiting. Ze gebruiken de KPN ONT’s zoals de Genexis of Nokia’s.Ibriboy schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]
Bestelling gedaan, helaas kon Delta maar 5 euro korting p/m bieden op het huidige abonnementrenedis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:57:
[...]
Originele ONT moet eerst een keer actief gemaakt worden om je abonnement in gang te zetten. Daarna kan je je ZRMTxxxxxxxxx doorgeven aan de backoffice (via de Servicedesk als je telefonisch doet). MAC adres spoofen is niet nodig.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Momenteel dus Odido 1GBPS, ik zag dat ze inmiddels ook 2GBPS aanbieden voor 10 maanden 30p/m, en dan de laatste 2 maanden iets duurder.
Op dit adres is er nog geen andere glasvezel aanbieder, dus een overstap binnen glasvezel zal dan wel niet mogelijk zijn begin volgend jaar. (Na dus Odido een jaar in gebruik gehad te hebben).
Geen idee of er een bepaalde tijdsperiode zal zijn waarin Odido exclusief dit hier kan blijven aanbieden? Anders misschien maar weer naar Ziggo voor de nieuwe gebruiker aanbieding. Lijkt me niet dat Odido een mooie aanbieding gaat geven voor het 2e jaar.
Verder goed te spreken over het internet. Erg stabiel en nog geen enkele storing gehad. De app voor TV op de Apple TV vind ik nogal slecht, maar goed, het is 10 maanden gratis. Daarna maar NLZiet..
Op dit adres is er nog geen andere glasvezel aanbieder, dus een overstap binnen glasvezel zal dan wel niet mogelijk zijn begin volgend jaar. (Na dus Odido een jaar in gebruik gehad te hebben).
Geen idee of er een bepaalde tijdsperiode zal zijn waarin Odido exclusief dit hier kan blijven aanbieden? Anders misschien maar weer naar Ziggo voor de nieuwe gebruiker aanbieding. Lijkt me niet dat Odido een mooie aanbieding gaat geven voor het 2e jaar.
Verder goed te spreken over het internet. Erg stabiel en nog geen enkele storing gehad. De app voor TV op de Apple TV vind ik nogal slecht, maar goed, het is 10 maanden gratis. Daarna maar NLZiet..
Ik heb dezelfde aansluiting en had daar reeds een ONT op zitten, volgens mij Genexis, die zwarte die je er overheen schuift. Die heb ik laten zitten, Guidion afgebeld en het VLAN in mijn firewall omgezet op de dag van omzetting, alles werkt naar behorenIbriboy schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]
De ONT die Odido bij je pakket meestuurt is wat "lastiger" omdat je die er niet overheen schuift/klikt.
What seems to be the officer, problem?
DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"stfnz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:17:
Lijkt me niet dat Odido een mooie aanbieding gaat geven voor het 2e jaar.
Je hebt wel geluk gehad dat zowel KPN als Odido je via AON hebben aangesloten. De kans dat anderen dit kunnen doen wordt steeds kleiner omdat beide providers steeds meer GPON/XGSPON doen en dan moet je dus wel de ONT wisselen.Xilvaro schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:20:
[...]
Ik heb dezelfde aansluiting en had daar reeds een ONT op zitten, volgens mij Genexis, die zwarte die je er overheen schuift. Die heb ik laten zitten, Guidion afgebeld en het VLAN in mijn firewall omgezet op de dag van omzetting, alles werkt naar behoren
De ONT die Odido bij je pakket meestuurt is wat "lastiger" omdat je die er niet overheen schuift/klikt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen