Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:15
Viper® schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:36:
Vraagje, ik was toevallig vrijdag ingelogd op mijn Zyxel modem, maar de web interface lijkt over de zeik.
Dit krijg ik als ik de systeeminformatie pagina open:
[Afbeelding]

Odido gebeld maar die sturen gelijk een monteur van Guidion langs, internet werkt verder zonder issues, wifi gaat via apart mesh netwerk.

modem herstart (stroom eraf), niks opgelost.

Is dit een bekend issue ?
Ik heb dit probleem ook, maar dan met de overzichtspagina.
Verder nog niet geprobeerd om het op te lossen, maar ik vraag me af of het client of server issue is. Want toen ik het modem terugzette naar fabrieksinstellingen, deed hij het wel weer goed. Ik heb/had het probleem vooral met de Overzichtspagina van de Zyxel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
Antonio di schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:12:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat mijn Google-Chromecast-Google-TV-4K (GCGTV-4K) met de Odido App GEEN problemen geeft met TV kijken en dat met de Odido Media-box(TV-box-4K) wij vaak freeze beeld/geluid hebben en dat geluid NOOIT helemaal synchroon loopt en dat soms geluid 10-20 seconden achterloopt bij beeld (kanaal wissel en terug, helpt), allen met TV kijken.
Werkt de GCGTV-4K /Odido-App met een andere stream dan de Odido media-box (compressietechniek, Unicast) ?? OF liggen die problemen aan de Odido Media-Box ??
Die problemen zijn bekend met die Android Odido Media-Box.
Ik denk dus eerder dat de synchronisatieproblemen meer te maken hebben met de Media-Box dan met de specifieke stream, want ik hoor deze klacht vaker over de Media-Box.
En via de app -> Chromecast, die verwerkt die stream, dus dat bewijst de stelling wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-06 17:17
Piet400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:40:
Helder verhaal, Ik was nog niet thuis in de diensten van Odido, dus dit helpt me om te begrijpen waar de verschillen in zitten.

Kennelijk is de Odido backbone nog niet robuust genoeg en dus nog niet rijp voor het grotere publiek. Een belangrijk gegeven bij het maken van een keuze. thnx.
Voor wat betreft IPTV valt de benodigde bandbreedte reuze mee -- als je 1 Gbps glasvezel hebt dan heb je het over 1% van de bandbreedte (en 2% bij de betere partijen). Ook in de backbone zelf zal dat niet het grootste aandeel zijn.

Odidio heeft gekozen voor een systeem dat elke gebruiker zijn eigen stream heeft vanaf de centrale servers. "Over-de-top" (OTT) heet dat. (Details hierover zijn terug te lezen in diverse oudere posts.)
Als veel mensen in de regio naar dezelfde zender kijken is dat niet handig natuurlijk, want dan wordt dezelfde data meerdere keren verstuurd. Daar bestaat ook een ander mechanisme voor, dat heet "Multicast", dan stuurt de centrale server de data maar 1 keer en wordt dat de decentrale routers/switches verdeeld over de afnemers. Dat is wat andere partijen gebruiken.
Het nadeel voor de eindgebruiker is dat het overschakelen naar een andere zender dan iets langer duurt.

Het voordeel van OTT is dat het ook werkt over de meest brakke consumenten routers/switches/WiFi-APs... handig voor digibeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
BitAndre schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Dat is wat andere partijen gebruiken.
Welke andere partijen? Alleen KPN doet dit zo en heeft inmiddels naast de multicast ook unicast streams voor waar multicast niet (goed) werkt. Verder doen de aanbieders en ook Ziggo voor bijv. De next mini unicast streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:15
Dat kan ook prima.
Lineaire TV is toch een uitlopend iets.
Wat ik wel verwacht had bij glasvezel (genoeg bandbreedte) dat die streams van lineaire TV wat beter kunnen 6~7 mbit is niks.
Daarbij loopt Odido ver achter bij Kpn. 14~15 mbit.
Het is dat mijn pa en ma het willen anders had ik lineaire TV al lang de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
BitAndre schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Voor wat betreft IPTV valt de benodigde bandbreedte reuze mee -- als je 1 Gbps glasvezel hebt dan heb je het over 1% van de bandbreedte (en 2% bij de betere partijen). Ook in de backbone zelf zal dat niet het grootste aandeel zijn....

Het voordeel van OTT is dat het ook werkt over de meest brakke consumenten routers/switches/WiFi-APs... handig voor digibeten.
De techniek is me duidelijk, maar toch bedankt voor de toelichting. Waar het mij om gaat is dat Odido een dienst levert die kwalitatief teleurstellend (ofwel ondermaats) is. Ook al is lineaire tv op z'n retour, op dit moment is het voor mij één van de maatstaven die van belang is bij het selecteren van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:13:
Wat ik wel verwacht had bij glasvezel (genoeg bandbreedte) dat die streams van lineaire TV wat beter kunnen 6~7 mbit is niks.
Dat staat natuurlijk los van elkaar. Jij hebt het over de individuele bandbreedte aan de klantkant, die gaat niet 1 op 1 door naar de backend waar de TV vandaan komt. Elke Mbit verhoging is aan de achterkant een veelvoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Piet400 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:31:
[...]
Waar het mij om gaat is dat Odido een dienst levert die kwalitatief teleurstellend (ofwel ondermaats) is.
Het is nog maar de vraag of je het verschil ook echt gaat zien. Ik heb een tijdje de beschikking gehad over zowel ZiggoGo TV app als de Odido TV app beide op de nieuwste AppleTV 4K, en op de 65" inch LG oled TV in de woonkamer zag ik als ik mijn best deed een heel klein verschil in beeldkwaliteit, maar op de 42" inch Sony led TV op de slaapkamer totaal niet.

Ik heb inmiddels gekozen om alleen internet 400/400 bij Odido te nemen en kijk TV via NLZiet en vele andere streamingdiensten en dat bevalt prima. Geen gedoe meer met programma's opnemen, gewoon lekker terug kijken (tot jaren lang terug in sommige gevallen) en nog reclame blok vrij ook in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

Welke andere partijen? Alleen KPN doet dit zo en heeft inmiddels naast de multicast ook unicast streams voor waar multicast niet (goed) werkt. Verder doen de aanbieders en ook Ziggo voor bijv. De next mini unicast streams.
KPN zelf maar dus ook meerdere KPN providers die hun diensten daar inkopen. Budget en Solcon komen zo even bij me op.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascian
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-06 10:26
ascian schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:01:
Zojuist een aanvraag gedaan via het internet collectief van de consumentenbond. Mooie aanbieding bovenop de al redelijke aanbieding voor nieuwe klanten.

Eerste 10 maanden 25/m voor 1000 up/down en de TV-app, daarnaast nog 100,- cashback via het collectief.

Oplevering in begin juli, ben benieuwd of ik enig van de problemen ga ervaren zoals vermeld in radar. Hoop op het beste natuurlijk. Ik zal tegen die tijd mijn ervaringen delen.
We zijn inmiddels even verder; tot nu toe heel tevreden al om al.

Snelheden zijn naar verwachting, weinig tot geen downtime en geen vertraging in de avond.
Bij mij is er een huawei ONT geinstalleerd. Verder heb ik ook de optie om het abbonement aan te passen naar een hogere snelheid, echter is voor mijn usecase 1GB up/down voldoende.

Zelf heb ik wel de Zyxel vervangen met een Cloud Gateway Ultra van Ubiquity, gecombineerd met een Switch Ultra en u6 pro AP. Hiermee kan ik het netwerk makkelijk managen, zo heb ik een apart VLAN ingesteld (inclusief bijbehorende firewall rules) om IoT van het hoofd netwerk te scheiden. Werkt erg fijn allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee werkt niet, zelfs al een andere browser geprobeerd.

Grappig dat de link van de Guidion email voor afpsraak wijzigingen ook niet werkt. Je krijgt alleen de bevestiging van de afspraak, geen optie voor annuleren of wijzigen.

Nu via de chat van Odido, of is het toch T-mobile...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOu6ymUlbfVWp90eHYWGoeHyVjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gr4bncLezd3syUsup9tj8QAg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Viper® schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Nee werkt niet, zelfs al een andere browser geprobeerd.

Grappig dat de link van de Guidion email voor afpsraak wijzigingen ook niet werkt. Je krijgt alleen de bevestiging van de afspraak, geen optie voor annuleren of wijzigen.

Nu via de chat van Odido, of is het toch T-mobile...

[Afbeelding]
Het werkte bij mij weer na een "Factory reset" van het modem. Het ligt volgens mij dus echt wel aan de kant van de modem. Ik had ook al andere browsers geprobeerd / Incognito etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:08
HKLM_ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Bij ons hebben ze het in mei tot de gevel gelegd en vanmiddag is deze binnen afgemonteerd in een half uurtje tijd ofzo. Ik heb op de site van ODF mijn gegevens achtergelaten voor een afspraak en laatst nog eens gemaild omdat ik de maanden iedere keer zag opschuiven en opeens werd ik gebeld en was het een week later gefixt :)

Zojuist Odido internet besteld 400/400 voor 30 euro per maand eerste 8 maanden daarna 40 zonder aansluitkosten etc ben benieuwd :9~ Vooral naar de werking met mijn UDM-P, daar moet ik mij nog wel even in verdiepen.
Laatst ook mijn gegevens bij ODF op de site achtergelaten, paar weken later werd ik gebeld voor een afspraak. Over 2 weken komen ze langs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 15:16

Samueldw

ISO 516

Ik kreeg zojuist het volgende verlengaanbod voor 400Mb en TV:
Contractduur 12 maanden:
4 maanden €35,-
2 maanden €45,-
6 maanden €55,-
Totaal op jaarbasis €560,-

Dus niet zo goed als nieuwe klanten, die krijgen namelijk:
Contractduur 12 maanden:
8 maanden €30,-
4 maanden €55,-
Totaal op jaarbasis €460,-
Ga er dus nog even over nadenken.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 18:30
ascian schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Zelf heb ik wel de Zyxel vervangen met een Cloud Gateway Ultra van Ubiquity, gecombineerd met een Switch Ultra en u6 pro AP.
Nu ben ik benieuwd. Waarom koos je voor de Ultra? En niet meteen voor de nieuwste die 2,5 gbit aankan? Of had je de Ultra al gekocht voor die uitkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 18:50
Samueldw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:05:
Ik kreeg zojuist het volgende verlengaanbod voor 400Mb en TV:
Contractduur 12 maanden:
4 maanden €35,-
2 maanden €45,-
6 maanden €55,-
Totaal op jaarbasis €560,-

Dus niet zo goed als nieuwe klanten, die krijgen namelijk:
Contractduur 12 maanden:
8 maanden €30,-
4 maanden €55,-
Totaal op jaarbasis €460,-
Ga er dus nog even over nadenken.
Nieuwe klanten krijgen nu maar 6 maanden korting.

Dus €560 vs €510

Als je écht wil blijf blijven. Dan is het wel een prima deal toch.
Exact dezelfde korting als nieuwe klanten krijg je toch nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 13-08-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Sefaex schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Nieuwe klanten krijgen nu maar 6 maanden korting.

Dus €560 vs €510

Als je écht wil blijf blijven. Dan is het wel een prima deal toch.
Exact dezelfde korting als nieuwe klanten krijg je toch nooit.
Op dit moment is het volgens de website 8 maanden korting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y5JKcz_LwjztlGAQx9OC_cyaXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3nbdesDcGwTIAcwx0JdxOK3.png?f=user_large

Maar op zich wel oke. Ik ga denk ik nog proberen er iets van 2 tientjes meer uit te halen (je blijft toch een Nederlander :+ ). En anders doe ik het gewoon :)

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 18:50
Samueldw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

[Afbeelding]

Maar op zich wel oke. Ik ga denk ik nog proberen er iets van 2 tientjes meer uit te halen (je blijft toch een Nederlander :+ ). En anders doe ik het gewoon :)
Blijkbaar scheelt het per regio.

Hier in Almere krijg je maar 6 maanden korting. Maar als ik de postcode van een familielid in Amsterdam invoer. Staat er ineens 8 maanden korting.

Nog nooit meegemaakt :+

Voor 8 maanden ipv 6 maanden wil ik best naar Odido overstappen. Kun je ook bellen en onderhandelen als nieuwe klant ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Sefaex schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Blijkbaar scheelt het per regio.

Nog nooit meegemaakt :+
Kan te maken hebben met het netwerk. Zie ook dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
jongetje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

Ik ken in Nederland KPN en CanalDigitaal. CanalDigitaal bedient de kleinere ISP's. Bijvoorbeeld Tweak waar ik voorheen zat. En ja ze doen ook allemaal unicast, al was het maar om op telefoon/tablet en/of in het buitenland te kunnen kijken.
In geval van Ziggo zal een groot deel van de klanten nog tv via de kabel hebben; want "geen apart kastje nodig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Samueldw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

[Afbeelding]

Heb jij voldoende vertrouwen in de kwaliteit van de tv zenders?
Odido bied wel het aantrekkelijkste abonnement, maar de kwaliteit van het tv signaal houd me nog tegen om het te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:19
Samueldw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:52:
[...]
Kan te maken hebben met het netwerk. Zie ook dit bericht.
Alle grote bedrijven gaan naar gepersonaliseerde aanbiedingen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Caelorum schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Alle grote bedrijven gaan naar gepersonaliseerde aanbiedingen heen.
Daar heeft het echt niks mee te maken.
Heeft echt te maken met welke propositie ze hebben in een bepaalde postcode, en of ze via bijv ODF leveren of via KPN WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:19
William_H schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Daar heeft het echt niks mee te maken.
Heeft echt te maken met welke propositie ze hebben in een bepaalde postcode, en of ze via bijv ODF leveren of via KPN WBA.
Och vast, kpn doet het iig ook al. Die kijken gewoon naar hoe waarschijnlijk het is dat je weggaat, hoe de concurrentie het doet in de wijk, etc. Bel je daar naar de standaard servicedesk dan zegt de computer gewoon wat ze kunnen aanbieden.

Het zou me verbazen als odido niet ook dat soort software in gebruik heeft inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Piet400 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Odido bied wel het aantrekkelijkste abonnement, maar de kwaliteit van het tv signaal houd me nog tegen om het te bestellen.
Ik kijk zelf nauwelijks tv. Mijn huisgenoten wel iets meer, maar die hoor ik niet klagen (hebben nu ook odido).
Maar wij hebben ook maar een 'klein' fullhd tvtje, 40 of 50 inch, zoiets.
Het hangt denk ik erg af van je verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BitAndre schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:38:
[...]

Ik ken in Nederland KPN en CanalDigitaal. CanalDigitaal bedient de kleinere ISP's. Bijvoorbeeld Tweak waar ik voorheen zat. En ja ze doen ook allemaal unicast, al was het maar om op telefoon/tablet en/of in het buitenland te kunnen kijken.
In geval van Ziggo zal een groot deel van de klanten nog tv via de kabel hebben; want "geen apart kastje nodig".
Maar nu heb je het over het afnemen van de feitelijke TV streams uit Hilversum.
Odido (als Glasoperator) is trouwens de derde van die drie die zelf streams afneemt vanuit Hilversum en transporteert maar goed, dat terzijde.

Maar daar ging het niet om. Bij bijvoorbeeld KPN kan een ISP kiezen om alles af te nemen (WMP) en daarmee automatisch ook het TV product inclusief die multicast. Maar een ISP kan er ook voor kiezen om de streams bij KPN in te kopen en zelf op een platform te leveren als unicast. Dat doet bijvoorbeeld Odido op plekken waar geen eigen apparatuur hebben (dus alle DSL lijnen en een deel van de FttH lijnen).

Dus het gaat echt om de eindoplossing die je als klant krijgt. En dan zijn er inderdaad niet veel meer die multicast kiezen. Bijna alles is unicast en de meeste inmiddels ook OTT (dus alles in hetzelfde VLAN).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Samueldw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Ik kijk zelf nauwelijks tv. Mijn huisgenoten wel iets meer, maar die hoor ik niet klagen (hebben nu ook odido).
Maar wij hebben ook maar een 'klein' fullhd tvtje, 40 of 50 inch, zoiets.
Het hangt denk ik erg af van je verwachtingen.
Dat is een beetje het probleem. Verwachtingen zijn nogal subjectief. Ik heb een 55" oled tv van LG, met een KPN abonnement. Los van alle problematiek gedurende het aanvraag traject en de levering, zijn de diensten (internet + televisie) naar volle tevredenheid.

Hoe kan ik beoordelen of het tv signaal van odido ook naar tevredenheid is, zonder dat ik odido heb?

tot nu toe hoor ik verschillende verhalen, even in eigen woorden, van kwalitatief uitermate teleurstellend, tot zo nu en dan een wat blokjes te zien. Ik kan daar moeilijk een waarde oordeel aan hangen. Dus twijfel ik nog een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Piet400 Ken je niemand die tv van Odido heeft, geen kennis, buurman of familielid? Dan kun je daar toch kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Piet400 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:50:
[...]
Hoe kan ik beoordelen of het tv signaal van odido ook naar tevredenheid is, zonder dat ik odido heb?
Volgens mij heb je gewoon 14 dagen bedenktijd op je nieuwe abonnement, dus bevalt het niet dan kun je het altijd ook weer stop zetten. Maar dat zou je voor de zekerheid even kunnen navragen via het Odido forum hoe dat precies zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
DON PAPA schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Volgens mij heb je gewoon 14 dagen bedenktijd op je nieuwe abonnement, dus bevalt het niet dan kun je het altijd ook weer stop zetten. Maar dat zou je voor de zekerheid even kunnen navragen via het Odido forum hoe dat precies zit ;)
Dat lijkt mij een nogal omslachtige manier om op die manier de TV dienst te testen. Dan kun je beter even bij iemand anders kijken zoals ik al noem. En ja volgens mij kun je op die manier wel weer opzeggen, maar dat is wel een enorm rompslomp met opzeggen van KPN, aansluiten Odido en daarna weer optijd zorgen dat je binnen die 14 dagen terug bent bij KPN of een andere provider.

Zelf vind ik de tv dienst prima. Je kunt ook altijd internet only nemen en dan NLZiet oid.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 14-08-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
Dat lijkt mij een nogal omslachtige manier om op die manier de TV dienst te testen.
Mee eens, maar testen bij andere met andere apparatuur dan dat je zelf thuis hebt, kan ook een verkeerd beeld / verwachting geven voor bij je zelf thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 16:50
[...]

Dat is een beetje het probleem. Verwachtingen zijn nogal subjectief. Ik heb een 55" oled tv van LG, met een KPN abonnement. Los van alle problematiek gedurende het aanvraag traject en de levering, zijn de diensten (internet + televisie) naar volle tevredenheid.

tot nu toe hoor ik verschillende verhalen, even in eigen woorden, van kwalitatief uitermate teleurstellend, tot zo nu en dan een wat blokjes te zien. Ik kan daar moeilijk een waarde oordeel aan hangen. Dus twijfel ik nog een beetje.
Zelf ben ik sinds juni dit jaar overgestapt van XS4ALL/KPN naar Odido Internet + TV (met 2x Mediabox). De TV-/beeldkwaliteit vind ik gewoon goed. Het is lastig te vergelijken als je beide opties niet tegelijk hebt (A/B of KPN/Odido).

Je zou zelf kunnen ervaren om bijvoorbeeld naar een Odido-winkel te gaan. Zelf was ik toen naar een Odido-winkel in Rotterdam centrum gegaan om de Odido TV-box te kunnen ervaren (menu, zap-snelheid, etc.) en de beeldkwaliteit te bekijken.

Wellicht zou je aan je buurman/-vrouw die Odido Internet + TV heeft, kunnen vragen of je langs mag komen om zelf te bekijken. In het extreme geval te testen door een netwerk kabel van je buurman/-vrouw te trekken en de Odido TV-box aan te sluiten op je eigen TV. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49
DON PAPA schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Juridisch klopt dat, het hele idee van de wet koop op afstand is dat je op voorhand niet kunt beoordelen hoe het product eruit ziet, werkt etc. Veel providers beginnen pas met levering van apparatuur/monteurs etc na "14 dagen bedenktijd" en houden je daarna aan de contract termijn terwijl daar niets van klopt. Ze houden in dat concept echt voet bij stuk terwijl de wet vrij duidelijk is, daar mag echt wel eens tegen opgetreden worden.

Wil de provider de wet niet respecteren dan is er een simpele andere mogelijkheid, verkoop niet op afstand maar vraag de klant om bv in winkel oid het contract af te sluiten, ter plaatse kun je dan het product (decoder, modem, TV interface etc) beoordelen. En trouwens, als ik een app als NLZiet of Canal Digitaal gratis twee/vier weken kan testen op mijn eigen mediaspeler of smart tv, waarom zou dat met een app van Odido/KPN/Ziggo etc niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
William_H schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Het werkte bij mij weer na een "Factory reset" van het modem. Het ligt volgens mij dus echt wel aan de kant van de modem. Ik had ook al andere browsers geprobeerd / Incognito etc.
Probleem opgelost, inderdaad reset gedaan. Kon daarna wel gewoon de instellingen backup importeren.
Ik vermoed een keer een firmware update geweest waardoor die over de zeik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:54:
[...]
Maar nu heb je het over het afnemen van de feitelijke TV streams uit Hilversum.
Odido (als Glasoperator) is trouwens de derde van die drie die zelf streams afneemt vanuit Hilversum en transporteert maar goed, dat terzijde.

...
Nee, ik had het over muliticast zoals die bij de eindgebruikers geleverd wordt.
Dan heb je bijvoorbeeld switches nodig die IGMP versie 3 ondersteunen.

Overigens vind ik de latency van 26 seconden hinderlijker dat de verlaagde kwaliteit. Lineair kijken is vooral handig bij live tv. Waarom transcoderen als Hilversum al goede streams levert, als je een ontvanger afneemt dan wordt die meestal aangesloten op de (grote) tv in de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:10
[...]

Heb T-Mobile gehad op een 39 inch Tv in 2021, en vond het niet oke. Zit nu op Kpn dsl met PRIMA tv via een kastje, en blijf daar bij. NLziet zie ik niet als optie, omdat ik sowieso alle radiozenders wil, die een kastje/Tv-abo me bieden, en ik wil de BBC en de Duitser (en de Belg).

Voor mij is het wachten totdat Kpn toegang krijgt tot mijn ODF glaskabel, die hier ligt, als dat ooit zover komt... Odido mag het uizoeken, of ik moet sterke signalen krijgen dat er iets veranderd is in hun Tv-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Sjah schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

Heb T-Mobile gehad op een 39 inch Tv in 2021, en vond het niet oke. Zit nu op Kpn dsl met PRIMA tv via een kastje, en blijf daar bij. NLziet zie ik niet als optie, omdat ik sowieso alle radiozenders wil, die een kastje/Tv-abo me bieden, en ik wil de BBC en de Duitser (en de Belg).

Voor mij is het wachten totdat Kpn toegang krijgt tot mijn ODF glaskabel, die hier ligt, als dat ooit zover komt... Odido mag het uizoeken, of ik moet sterke signalen krijgen dat er iets veranderd is in hun Tv-setup.
2021? En toen, ook op DSL of was dat glas? Oude of nieuwe platform.
In die 3 jaar is er heel veel veranderd.

Wordt zo wel een appel en peren verhaal waarbij subjectiviteit de boventoon voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
yalerta schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:35:
[...]

2021? En toen, ook op DSL of was dat glas? Oude of nieuwe platform.
In die 3 jaar is er heel veel veranderd.

Wordt zo wel een appel en peren verhaal waarbij subjectiviteit de boventoon voert.
Dat was DSL van 100Mbit, en was een klein kastje dus kan best weleens nieuw systeem zijn....en ik vroeg om sterke sigalen, dus ben geinteresseerd in jouw "heel veel veranderd lijst". Ben daar pas 2 jaar weg, kortom in 2022 was het nog steeds niet zo goed.

En weinig subjectief, want het is gewoon voor iedere blinde slechtziende te zien dat T-mobile in 2021 veel slechter was.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 14-08-2024 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Streams aangepast.
VLAN640 uitgefaseerd.
Schijnt dan ook een wijziging van UNI- MultiCAst mee te brengen.
Inmiddels geen Amino box maar iets anders.

Ja in 2 jaar kan er veel veranderen in IT land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa en toch ben ik niet overtuigd. Kon niet vinden hoeveel beter die streams dan zijn (als dat veel uitmaakte had het vast Tweakers FP gehaald), en dat merk STB had ik niet maar een nieuwere. VLAN640.... dat wordt me ook via een Google niet duidelijk.

Nee, ik wacht lekker op Kpn. Maar dank voor je meedenken. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 14-08-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
Caelorum schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Och vast, kpn doet het iig ook al. Die kijken gewoon naar hoe waarschijnlijk het is dat je weggaat, hoe de concurrentie het doet in de wijk, etc. Bel je daar naar de standaard servicedesk dan zegt de computer gewoon wat ze kunnen aanbieden.

Het zou me verbazen als odido niet ook dat soort software in gebruik heeft inmiddels.
Waar baseer je dat op? Heb je hier een bron voor? Werk je zelf voor KPN?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:18
Piet400 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Ik denk dat het inderdaad afhangt van wat je verwacht en wat je wilt. Ik heb zelf NLZiet en die staan echt niet bekend om hun beeldkwaliteit. Voor praktisch alles is het goed genoeg. Maar als ik het NL Elftal kijk, zoals bij het WK, dan zie ik wel dat het echt wel scherper kan. Voor die paar keer vind ik het absoluut meer dan goed genoeg. Maar als je heel regelmatig films op TV kijkt die je graag in goede kwaliteit wil zien, dan is het weer een ander verhaal. Je zou eigenlijk bij iemand thuis moeten kunnen kijken...

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 15-08-2024 11:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Weet iemand wat de laatste firmware versie is van de T56?

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:12:
Weet iemand wat de laatste firmware versie is van de T56?
De mijne draait op "V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130". Deze is 1 maand oud, dus acht het waarschijnlijk dat dit de meest recente firmware is.

• eettjjuuhh
  • Niet online
pdukers schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:57:
[...]

De mijne draait op "V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130". Deze is 1 maand oud, dus acht het waarschijnlijk dat dit de meest recente firmware is.
Dank je. Ik heb dezelfde versie maar heb sinds een week of vier Odido maar heb dus de laatste versie.

• jongetje
eettjjuuhh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:31:
[...]

Dank je. Ik heb dezelfde versie maar heb sinds een week of vier Odido maar heb dus de laatste versie.
Gaat er dan iets niet goed dat je de versie wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:09
Voor mede tweakers die problemen hebben in de avond uren. Heb zelf een andere utp kabel (cat6) er in geprikt tussen ont en modem hierna geen last meer van gehad? (Periode van 2 maanden) En vanochtend opeens een monteur voor de deur van kpn die bij mij een nieuwe ont heeft geïnstalleerd en geactiveerd. Zat een zwarte ont op met 3 lampjes nu een andere zwarte met 4 lampjes. In het begin erg pissig geweest dat ik zelfs mijn abonnement wou stoppen maar, als het zoals nu blijft werken ben ik tevreden.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Gaat er dan iets niet goed dat je de versie wilt weten?
Nee hoor. Odido werkt perfect hier. Was alleen gewend om bij xs4all de fritzbox handmatig te updaten. Die optie zat daar in maar niet in de Zyxcel. Ik vertrouw er op dat Odido dit voor mij zal doen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 18:30
Sokucho schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:27: En vanochtend opeens een monteur voor de deur van kpn die bij mij een nieuwe ont heeft geïnstalleerd en geactiveerd. Zat een zwarte ont op met 3 lampjes nu een andere zwarte met 4 lampjes. In het begin erg pissig geweest dat ik zelfs mijn abonnement wou stoppen maar, als het zoals nu blijft werken ben ik tevreden.
Had je toevallig een bepaalde Genexis? En nu een Nokia? Specifieke worden namelijk omgeruild vanuit Odido ivm issues met stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:09
king006 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Had je toevallig een bepaalde Genexis? En nu een Nokia? Specifieke worden namelijk omgeruild vanuit Odido ivm issues met stabiliteit.
Ik had deze nu eentje met 4 lampjes ben momenteel niet thuis maar, volgens mij een Nokia.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhyx3O_SkDzGtpPyrvsDFzCPTyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hnF3yCtz0nPgbqCN0aY0RXGq.png?f=fotoalbum_large

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

Nee hoor. Odido werkt perfect hier. Was alleen gewend om bij xs4all de fritzbox handmatig te updaten. Die optie zat daar in maar niet in de Zyxcel. Ik vertrouw er op dat Odido dit voor mij zal doen in de toekomst.
Vodafone Thuis/Odido/T-Mobile managed al vanaf het begin hun modems met TR-069, inclusief updates. Dat komt wel goed zolang je hun hardware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 14:09
Ik heb nu een Caiway verbinding in een XGS-PON gebied en gebruik een Nokia XS-01X-Q als ONT en een MikroTik CCR1009-7G-1C-PC als router.

Nu twijfel ik om over te stappen naar Odido. In de start post lees ik het e.e.a. over eigen hardware gebruiken. Als ik het goed begrijp heb ik de Nokia dus niet meer nodig maar levert Odido zelf een ONT? Wat voor apparaat is dit? Kan ik mijn Nokia niet registreren in het netwerk van Odido zoals dit bij Caiway wel kon?

Hoe zit Odido met IPv6? Leveren ze ook een /56 net als Caiway doet?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 19:37
Ik heb al even mijn pret pakket liggen en a.s. donderdag komt de monteur alles aansluiten.
@ndonkersloot ik heb een Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON Terminal gekregen. Er staan nog wat Chinese tekens op maar dat geloof ik wel.
Hoop dat je hier wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@amiaima
Thanks, destijds getwijfeld tussen de Huawei of de Nokia. Kon de Nokia via via krijgen dus dat is het geworden, plus dat Delta dit apparaat ook gebruikte in hun zakelijke netwerken gaf wat meer vertrouwen dat alles zou werken zoals het hoort.

Mocht iemand anders ervaring hebben met de overige vragen houd ik me aanbevolen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
ndonkersloot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:31:
@amiaima
Thanks, destijds getwijfeld tussen de Huawei of de Nokia. Kon de Nokia via via krijgen dus dat is het geworden, plus dat Delta dit apparaat ook gebruikte in hun zakelijke netwerken gaf wat meer vertrouwen dat alles zou werken zoals het hoort.

Mocht iemand anders ervaring hebben met de overige vragen houd ik me aanbevolen :) .
Zakelijk of particulier is er geen verschil in ont’s weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@ndonkersloot Je krijgt een losse ONT en router, geen alles-in-eenoplossing zoals standaard bij Delta/Caiway. Je eigen router gebruiken is nooit een probleem bij Odido. Eigen ONT kan ook wel, maar ik weet niet hoe makkelijk dat is omdat ze bij jou niet over hun eigen netwerk leveren.

Odido levert helaas nog steeds geen IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
eettjjuuhh schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:33:
[...]

Zakelijk of particulier is er geen verschil in ont’s weet ik uit ervaring.
Niet relevant voor Odido, maar in het geval van Caiway/Delta krijg je als klant enkel een Nokia router met ingebouwde ONT en geen mogelijkheid tot een losse ONT. Terwijl zakelijke klanten juist enkel de ONT krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
hcQd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:38:
@ndonkersloot Je krijgt een losse ONT en router, geen alles-in-eenoplossing zoals standaard bij Delta/Caiway. Je eigen router gebruiken is nooit een probleem bij Odido. Eigen ONT kan ook wel, maar ik weet niet hoe makkelijk dat is omdat ze bij jou niet over hun eigen netwerk leveren.

Odido levert helaas nog steeds geen IPv6.
Dat klinkt goed, wel waardeloos wat betreft IPv6 :( .
Daar gaat mijn 100% internet.nl score :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Door het ontbreken van IPv6 nog een andere vraag, hoe gaat Odido om met hun IPv4 adressen? Hopelijk geen last van CGNAT? Vaak een verandering in IP adres of lijkt het redelijk 'statisch' ondanks dat het via DHCP binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
Let wel even op dat je voor de activering heel even de standaard geleverde router aansluit, anders kom je wellicht in een onhandige administratieve hel uit omdat de verbinding dan administratief nog niet opgeleverd is.
Ik heb hier zelf nu sinds december vorig jaar Odido via het Delta-netwerk en heb, buiten die ene landelijke storing een aantal weken geleden, nog geen issues gehad met mijn eigen router aangesloten op de Nokia ONT.
IPv4 is officieel dynamisch, maar ik heb tot nu toe hetzelfde IP. Geen CG-NAT.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 18-08-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
EDIT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:58:
Let wel even op dat je voor de activering heel even de standaard geleverde router aansluit, anders kom je wellicht in een onhandige administratieve hel uit omdat de verbinding dan administratief nog niet opgeleverd is.
Ik heb hier zelf nu sinds december vorig jaar Odido via het Delta-netwerk en heb, buiten die ene landelijke storing een aantal weken geleden, nog geen issues gehad met mijn eigen router aangesloten op de Nokia ONT.
IPv4 is officieel dynamisch, maar ik heb tot nu toe hetzelfde IP. Geen CG-NAT.
Klinkt goed, maar jij hebt dus je Nokia XS-010X-Q als ONT aangesloten? Ik begrijp dus goed dat het wel mogelijk is om je eigen ONT te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Je krijgt de Nokia ONT van Odido, samen met een Zyxel T56 router. Je kan dus gewoon jouw Mikrotik router aansluiten in plaats van de Zyxel, let wel even op de Vlan 300.
Je kan je eigen Nokia ONT uiteraard wel aanmelden bij Odido (dat kan geloof ik via hun forum), maar aangezien het om precies hetzelfde type gaat als wat Odido zelf levert weet ik niet wat het voordeel daarvan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
EDIT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:14:
Je krijgt de Nokia ONT van Odido, samen met een Zyxel T56 router. Je kan dus gewoon jouw Mikrotik router aansluiten in plaats van de Zyxel, let wel even op de Vlan 300.
Je kan je eigen Nokia ONT uiteraard wel aanmelden bij Odido (dat kan geloof ik via hun forum), maar aangezien het om precies hetzelfde type gaat als wat Odido zelf levert weet ik niet wat het voordeel daarvan zou zijn.
Dan hebben ze wellicht meerdere ONT's in omloop omdat @amiaima een Huawei HN8010Ts-20 heeft gekregen.

Maakt ook niet uit, als ik de overstap maak weet ik in ieder geval wat ik wel en niet kan verwachten. Bedankt iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
ndonkersloot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:28:Dan hebben ze wellicht meerdere ONT's in omloop omdat @amiaima een Huawei HN8010Ts-20 heeft gekregen.
Hangt van het netwerk af, waar ze hun eigen apparatuur in de PoP hebben krijg je de Huawei, bij WBA een Nokia (voorheen ook Genexis, maar daar zijn problemen mee), en bij Delta zo te horen ook een Nokia, maar een ander model dan bij WBA.

Overigens geen CGNAT, en ik heb in negen jaar tijd 2 IP-adressen gehad, dus vaak veranderen doet dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
hcQd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Hangt van het netwerk af, waar ze hun eigen apparatuur in de PoP hebben krijg je de Huawei, bij WBA een Nokia (voorheen ook Genexis, maar daar zijn problemen mee), en bij Delta zo te horen ook een Nokia, maar een ander model dan bij WBA.

Overigens geen CGNAT, en ik heb in negen jaar tijd 2 IP-adressen gehad, dus vaak veranderen doet dat ook niet.
Perfect! Dat doen ze beter dan bij Caiway waar ik in één jaar tijd al 3 adressen heb gehad... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 16:06

nelizmastr

Goed wies kapot

ndonkersloot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:57:
Door het ontbreken van IPv6 nog een andere vraag, hoe gaat Odido om met hun IPv4 adressen? Hopelijk geen last van CGNAT? Vaak een verandering in IP adres of lijkt het redelijk 'statisch' ondanks dat het via DHCP binnenkomt?
Geen CGNAT nee, met semi-vaste adressen. Bij onderhoud wil nog wel eens een wissel plaatsvinden als ze hun blokken weer eens herindelen. Als je heel erg leunt op bereikbaarheid van je WAN IP neem dan een ddns service of zakelijke aansluiting :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
ndonkersloot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Dan hebben ze wellicht meerdere ONT's in omloop omdat @amiaima een Huawei HN8010Ts-20 heeft gekregen.

Maakt ook niet uit, als ik de overstap maak weet ik in ieder geval wat ik wel en niet kan verwachten. Bedankt iedereen!
Op het Delta-netwerk waar jij zit wordt voor zover ik weet alleen de Nokia ONT geleverd. Die levert Delta namelijk uit namens Odido (er zit ook een mooie Delta-sticker op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
nelizmastr schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:04:
[...]

Geen CGNAT nee, met semi-vaste adressen. Bij onderhoud wil nog wel eens een wissel plaatsvinden als ze hun blokken weer eens herindelen. Als je heel erg leunt op bereikbaarheid van je WAN IP neem dan een ddns service of zakelijke aansluiting :)
Niet heel belangrijk, voornamelijk hobby spul maar CGNAT wil je gewoon nooit en als je ook maar iets host is zo min mogelijk changes wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Laatst online: 11-06 19:37
Hier gaat om een nieuw aangelegd netwerk in Gorinchem van E-fiber waarop Odido zijn diensten aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:00
EDIT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:13:
[...]

Op het Delta-netwerk waar jij zit wordt voor zover ik weet alleen de Nokia ONT geleverd. Die levert Delta namelijk uit namens Odido (er zit ook een mooie Delta-sticker op).
Als ik nu Odido aanvraag op een Delta(Caiway) adres wordt er een Zytel modem (ONT?) uitgeleverd met router functionaliteit.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:04
JPD68 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Als ik nu Odido aanvraag op een Delta(Caiway) adres wordt er een Zytel modem (ONT?) uitgeleverd met router functionaliteit.
dan krijg je de Nokia XS-010-Q ONT zonder router functie. je krijgt dan de T56 als router meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:00
Brentjuh2000 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

dan krijg je de Nokia XS-010-Q ONT zonder router functie. je krijgt dan de T56 als router meegeleverd
Dan vermelden ze dat niet bij het overzicht van de apparatuur die je krijgt. Maar dit maakt Odido wel een mooie optie voor een nieuw abonnement volgend jaar.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb nu Odido 1gbit op ODF netwerk via GPON.

Nu komt er vandaag een Guidion monteur voor de omzetting naar XGS-PON. Odido zegt dat een monteur verplicht is wegens de NTU, maar dat er geen patching hoeft plaats te vinden.

Uiteraard hangt de nieuwe NTU er allang, maar heb ik de fiber nog niet omgezet. Iemand hier ervaring wat er precies moet gebeuren? Kan ik de nieuwe NTU er gewoon aan hangen en dan werkt alles, of moet er werkelijk nog wat gebeuren door Guidion? Het liefst heb ik die gasten niet in mijn huis (mindere ervaringen in het verleden), dus als ik het zelf kan doen is dat ideaal.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn glas is opgeleverd en tot nu toe gelukkig alles goed.
Enige is dat de firmware van de router wat oud lijkt. Odido gaf aan als ik hem reset dat de router daarna nieuwe software ophaalt.Dat lijkt mij nogal een vreemde manier van updaten?

Laat maar zie dat alsnog blijkbaar de router naar de b10 is geupdate.

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 20-08-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:19:

Nu komt er vandaag een Guidion monteur voor de omzetting naar XGS-PON. Odido zegt dat een monteur verplicht is wegens de NTU, maar dat er geen patching hoeft plaats te vinden.

Uiteraard hangt de nieuwe NTU er allang, maar heb ik de fiber nog niet omgezet. Iemand hier ervaring wat er precies moet gebeuren? Kan ik de nieuwe NTU er gewoon aan hangen en dan werkt alles, of moet er werkelijk nog wat gebeuren door Guidion? Het liefst heb ik die gasten niet in mijn huis (mindere ervaringen in het verleden), dus als ik het zelf kan doen is dat ideaal.
Niet alle monteurs zijn hetzelfde. Gewoon zijn ding laten doen en erbij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Hier ook een abo afgesloten bij Odido. Midden september ergens de aansluiting, overstap vanuit KPN. Ga van 100 naar 400mbit, en een stuk goedkoper ook nog. Ben benieuwd hoe de installatie gaat, alle aansluitingen van glasvezel, router en tv zitten hier op 1 punt in de kamer dus dat zal wel wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 21:40

Vervanging ivm hogere snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wouter.N schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Vervanging ivm hogere snelheid?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Kan ik de nieuwe NTU er gewoon aan hangen en dan werkt alles, of moet er werkelijk nog wat gebeuren door Guidion?
Bij mij heeft de Guidion monteur de nieuwe NTU (Huawei 10G) via zijn telefoon app eerst moeten registreren voordat hij werkte...

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 20-08-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Hebben meer mensen dit?
Het viel mij op dat ik een nieuw ip had, en dat dit ip uit de mobiele pool komt.

Het is de volgende range:inetnum:
188.90.0.0 - 188.91.255.255
netname: Odido-Netherlands
descr: Pool for mobile internet users

Dit is glasvezel op ODF

[ Voor 4% gewijzigd door itsmemax op 20-08-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DON PAPA schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Bij mij heeft de Guidion monteur de nieuwe NTU (Huawei 10G) via zijn telefoon app eerst de nieuwe moeten registreren voordat hij werkte...
Dat was inderdaad hier ook het geval, hij moest even iets aanpassen en vanaf dat moment ging direct het gas erop eigenlijk. Voordeel van die methode is wel... mijn IP is niet eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
itsmemax schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:18:
Hebben meer mensen dit?
Het viel mij op dat ik een nieuw ip had, en dat dit ip uit de mobiele pool komt.

Het is de volgende range:inetnum:
188.90.0.0 - 188.91.255.255

Dit is glasvezel op ODF
Ja, heb ik ook al een tijdje. Locatie Enschede.
inetnum: 188.88.0.0 - 188.89.255.255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 10:33

menonv

Beunhazerij?

Zuiden des lands Brunssum,
IP range thuis - Reggefiber gebied - 143.178.184.xxx
IP range mobiel - 84.241.203.xxx

Overigens kleine aanvulling,
Alles is al zeker drie - vier maanden stable as a rock hier.
Draai wel eigen Unifi omgeving.

[ Voor 35% gewijzigd door menonv op 20-08-2024 16:16 ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:37
Vraagje over Odido TV op de Apple TV. Is er een manier om op één of andere manier snel een zendernummer in te toetsen en zo bijvoorbeeld van 4 naar 16 te zappen?

En waarom moet je steeds na elke keer zappen op de ronde knop op de Apple Remote drukken? Was gewoon doorzappen niet gemakkelijker geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 16:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Dennisweb schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:08:
Vraagje over Odido TV op de Apple TV. Is er een manier om op één of andere manier snel een zendernummer in te toetsen en zo bijvoorbeeld van 4 naar 16 te zappen?

En waarom moet je steeds na elke keer zappen op de ronde knop op de Apple Remote drukken? Was gewoon doorzappen niet gemakkelijker geweest?
Die functie heb ik ook nog niet gevonden. Zap meestal maar via de tv gids, anders duurt ‘t eeuwen. Die appletv remote is ook niet geschikt eigenlijk :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:32
Dennisweb schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:08:

Nog erger waarom kan je vanuit de Odido app niet gewoon terug naar het AppleTV begin scherm? En moet je er uit door dubbel te tikken om in je open apps te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Skywalker27 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:00:
[...]
Nog erger waarom kan je vanuit de Odido app niet gewoon terug naar het AppleTV begin scherm?
Ik weet niet welke afstandsbediening je bij de AppleTV hebt, maar als ik éénmaal op de "TV" knop klik, dan zit ik meteen weer op het begin scherm van de AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:32
Bij mij gaat ie dan naar +. Het is gewoon het laatste type AppleTV incl. de standaard afstandbediening. Maar normaal kan je gewoon door vorige terug in het basis menu komen bij Odido wordt dit gewoon geblokkeerd. En moet je dus twee keer de scherm toets indrukken en dan swippen.

Natuurlijk niet 1 van de grootste wereld problemen maar wel irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 21-08-2024 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Skywalker27 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:03:
Bij mij gaat ie dan naar +. Het is gewoon het laatste type AppleTV incl. de standaard afstandbediening.
Dat kun je instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At9T1CjJSvO1s68VjumxScPDThk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4W3ziHNck8xX28imxDdQayu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
n00bs schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:27:
Mijn glas is opgeleverd en tot nu toe gelukkig alles goed.
Enige is dat de firmware van de router wat oud lijkt. Odido gaf aan als ik hem reset dat de router daarna nieuwe software ophaalt.Dat lijkt mij nogal een vreemde manier van updaten?

Laat maar zie dat alsnog blijkbaar de router naar de b10 is geupdate.
Resetten is inderdaad de manier waarop hun modems geforceerd geüpdatet kunnen worden. Afgelopen week nog met een T-54 meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:43
Zojuist internet 1Gbit + TV (+opnemen) verlengt met een jaar.

Huidig: +-60 euro/maand
Nu:
Eerste 4 maanden 37,50
Na 4 maanden 47,50
Na 6 maanden 57,50

Prima korting wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

William_H schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Resetten is inderdaad de manier waarop hun modems geforceerd geüpdatet kunnen worden. Afgelopen week nog met een T-54 meegemaakt.
Was blijkbaar dan niet nodig want ik heb niks gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16

Vliegvlug

Flight Simple

Vraag naar aanleiding van deze post: Samueldw in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Krijg je zo’n verlengaanbod automatisch voor het aflopen van de afgesproken contractduur?
En dat is dan een aflopende korting ipv dezelfde korting voor een vaste termijn zoals voor nieuwe klanten?

Wil zelf van Ziggo naar Odido overstappen en ook voor de 400mbit gaan en krijg de volgende kortingen:

Odido glasvezel via ODF aanbieding, 8 maanden voor €30 bij 1 jaar
Odido glasvezel via ODF aanbieding, 8mnd €30 bij 1 jaar

Odido glasvezel via ODF aanbieding, 12 maanden voor €30 bij 2 jaar
Odido glasvezel via ODF aanbieding, 12mnd €30 bij 2 jaar

Jaarbedrag bij 1 jaar looptijd
Bij de looptijd van 1 jaar betaal ik dan voor 400mbit
8x €30 = €240
4x €40 = €160
Totaal: €400

Dit is trouwens zonder TV wat €12,50 per maand + €2,50 voor een mediabox kost maar gratis is de eerste 8 maanden, met TV zou er nog 4x €15 = €60 bij komen voor een totaal van €460 voor het eerste jaar.

Tweede jaar zonder enige korting is
12x €40 = €480 zonder TV
12x €55 = €660 met TV

Jaarbedrag bij 2 jaar looptijd
Bij een looptijd van 2 jaar betaal ik voor 400mbit:
12x €30 = €360
12x €40 = €480
Totaal: €840
Dat is €420 per jaar

Met TV pakket komt daar nog 12x €15 = €180 bij want is eerste jaar gratis.
Komt het totaal voor 2 jaar uit op €1020
Dat is €510 per jaar

Dat geeft, als ik toch voor de 1 jaar looptijd ga, een ruimte van €840 - €400 = €440 om voor het tweede jaar uit te geven zonder TV en €1020 - €440 = €580 met TV.

1 of 2 jaar looptijd beter?
Zonder enige korting het tweede jaar kan ik uiteraard beter voor de 2 jaar looptijd gaan.

Op basis van het verlengaanbod wat @Samueldw kreeg van €560 ben ik wel €20 goedkoper uit als ik voor 1 jaar vast ga met TV en daarna hetzelfde aanbod krijg.

Heeft ook als voordeel dat ik na 12 maanden terug naar Ziggo kan mocht Odido echt niet bevallen en krijg ik daar vast meer korting om de hogere prijzen van Ziggo hopelijk wat te compenseren. :)

Maar ik wil eigenlijk geen vaste TV meer, wordt hier nauwelijks nog naar gekeken en ik vermoed dat het niet gemist wordt.

De vraag is nu: Wat is het verlengaanbod wat je van Odido krijgt als je geen TV erbij hebt?
Is dat meer of minder dan €440?

Met TV is het:
4 maanden €35,-
2 maanden €45,-
6 maanden €55,-
Totaal op jaarbasis €560

Die laatste 6 maanden is zonder enige korting en komt zonder TV op €40 pm, dus dat levert €90 op.
In het slechtste geval zijn die 2 maanden met minder korting ook €40 wat nog eens €10 oplevert, en is de korting op internet de eerste 4 maanden maar €5 omdat TV helemaal gratis is, wat dan €20 oplevert.
Het slechte verlengaanbod zonder TV komt dan op €560 - €120 = €440

Wat qua bedrag precies geen verschil maakt of ik dan voor de 1 of 2 jarige looptijd ga.
In dat geval is 1 jaar vast ook beter vanwege de flexibiliteit .

Maar wie heeft de precieze bedragen voor een verlengaanbod na 1 jaar zonder TV erbij?
Liefst voor het 400mbit pakket maar uit andere snelheden kan ik de korting waarschijnlijk ook wel afleiden. :)

Ben benieuwd hoeveel dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

Dr.Roelski

Walk on ....

Na meer dan een jaar is eindelijk ook de kabel mn flat binnengebracht door ODF. Heb al een jaar de roze box met router in huis, maar nog geen email gehad om afspraak met Guidion te maken.
Hoe snel zou die email moeten komen nadat ODF klaar is? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Vliegvlug schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:26:
Maar wie heeft de precieze bedragen voor een verlengaanbod na 1 jaar zonder TV erbij?
Liefst voor het 400mbit pakket maar uit andere snelheden kan ik de korting waarschijnlijk ook wel afleiden. :)
Ik heb sinds begin oktober vorig jaar een één jarig glasvezel contract van Odido met een welkomst korting van €30 internet 2000/2000 + TV voor de eerst 10 maanden. Toen deze 10 maanden bijna om waren heb ik mijn snelheid verlaagd naar 400/400 en wou ik eigenlijk ook mijn tv stop zetten (omdat ik via NLZiet TV kijk) maar dat kon pas aan het eind van het jaar contract gaf de "Mijn Odido" app toen aan.

Vandaag heb ik gebeld met Odido met de vraag of ze mij ook een aanbieding kunnen doen als straks mijn jaar contract afloopt. Ik kreeg toen de aanbieding voor internet 400/400 + TV, de eerste 4 maanden €27,50* dan 2 maanden €37,50* en daarna €47,50*. Ik heb vervolgens gevraagd wat de aanbieding zou zijn als ik de tv stop zou zetten en alleen internet 400/400 zou nemen, het antwoord was 6 maanden €25* en daarna €35*. En toen ik vroeg wanneer ik dit kon doen, was het antwoord nu meteen en dan vervallen de resterende maanden van u huidige jaarcontract en gaat het nieuwe jaarcontract meteen in, zodat u tv dienst waar u nu toch al geen gebruik van maakt door dat u NLZiet gebruikt, ook meteen stopt. Dat heb ik dus maar meteen gedaan. Paar minuten later viel wel de verbinding weg, maar na het opnieuw opstarten van de ONT werkte alles weer, en inmiddels is ook het nieuwe jaarcontract binnen. Zeer mooie service weer van Odido, ben tot nu toe uiterst tevreden over deze provider...

* Deze prijzen zijn inclusief €5 combi korting door mobiel abonnement

Ik zou dus altijd voor een één jarig contract gaan, en na 10 maanden bellen voor een nieuwe aanbieding

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 21-08-2024 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16

Vliegvlug

Flight Simple

@DON PAPA Dat is nuttige info!
Ik had al gezien dat je aan het TV pakket vast zit voor de looptijd die je aangaat, 1 of 2 jaar.
Wel heel netjes van Odido dat je er blijkbaar toch eerder onderuit kan, zou niet verwacht hebben dat ze dat deden eigenlijk.

Zo’n aanbieding voor 10 maanden voor €30 voor een jaar is wel heel mooi, bij mij helaas maar 8 maanden voor 1 jaar, bij de tweejarige stond er wel specifiek bij dat ik 2 extra maanden korting kreeg, dus 12 ipv 10. Maar voor het 1 jarig abonnement helaas niet.

Dan is alsnog 1 jaar interessanter, moet ik alleen niet na ruim 10 maanden bellen maar na 8 maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dr.Roelski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
Ik kreeg de mail een klein uur nadat ze de glasvezel in de meterkast hadden geplaatst, en kon meteen een afspraak maken voor de volgende dag voor de Guidion monteur om alles werkend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak Pastinaak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:06
Dr.Roelski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
Na meer dan een jaar is eindelijk ook de kabel mn flat binnengebracht door ODF. Heb al een jaar de roze box met router in huis, maar nog geen email gehad om afspraak met Guidion te maken.
De aannemer heeft maximaal 2 weken de tijd om je huisaansluiting af te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:36
gerritjan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Ja, heb ik ook al een tijdje. Locatie Enschede.
inetnum: 188.88.0.0 - 188.89.255.255
Misschien is dit https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
Zolang je geen portforwards gebruikt is dat niet zo’n probleem. Helaas doen ze nog niet aan ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
Kasper1985 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:49:
[...]
Misschien is dit https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
Zolang je geen portforwards gebruikt is dat niet zo’n probleem. Helaas doen ze nog niet aan ipv6.
Mijn post was een antwoord op:
itsmemax in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Odido gebruikt geen CGNAT.
Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen