Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57
Kan iemand meedenken hoe ik die patchcover netjes op het KPN-kastje monteer? Er zit nu immers een geel kabeltje direct in. Die trek ik eruit en dan schuif ik de patchcover erover heen?

Goed internet is voor mij belangrijk, dus ik heb liever niet dat het al te ‘breekbaar’ is. Tommie van Odido hesft Guidion wel gevraagd of ze dit kunnen verbeteren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
Dennisweb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:33:
Kan iemand meedenken hoe ik die patchcover netjes op het KPN-kastje monteer? Er zit nu immers een geel kabeltje direct in. Die trek ik eruit en dan schuif ik de patchcover erover heen?

Goed internet is voor mij belangrijk, dus ik heb liever niet dat het al te ‘breekbaar’ is. Tommie van Odido hesft Guidion wel gevraagd of ze dit kunnen verbeteren bij mij.
Hier hoort gewoon een patchcover over.
Ik zal als ik U was het gewoon regelen via het forum met Tommie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:31

wbschenk

www.schenkict.nl

Dennisweb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:33:

Je schuift hem er gewoon overheen :) maar laat dit inderdaad via Odido lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door wbschenk op 04-08-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Duidelijk. Dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
wbschenk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Je schuift hem er gewoon overheen :) maar laat dit inderdaad via Odido lopen.
Voordat je dit doet zorg er voor dat je het koppelbusje er eerst uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Mocht je het wel zelf willen doen.
Verwijder koppelbusje en zorg ervoor dat het blauwe klepje dicht zit. (Deze gaat vanzelf open als je de patchcover er op schuift)
Schuif voorzichtig de patchcover er op.
Vanaf stap 2 in deze handleiding.
https://www.heldenvan.nu/tk01-gpen21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 13:54
Sinds een half jaar overgestapt naar Odido (voorheen Ziggo).
Over internet niks te klagen, maar de tv dienst laat voor mij nog wat te wensen over.

Ik ervaar bij het tv kijken veel haperingen, vooral tijdens sportwedstrijden. Tijdens EK en nu ook de Olympische spelen is het extra vervelend.
Het beeld is dan voor een paar secondes haperend, net alsof er wat frames wegvallen. Ik ervaarde dit op hun eigen 4k Mediabox, op mijn Shield, maar vreemd genoeg ervaar ik het niet op de LG webOS tv-app. Echter die laatste heeft niet mijn voorkeur. Ik gebruik de Shield eigenlijk voor alles.

Klinkt dit iemand bekend?

Bekabeld of WiFi, maakt geen verschil.
Ik maak gebruik van een eigen modem (Fortigate 40F)
Hierop wordt niets geblokkeerd zover ik kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuske op 04-08-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Fuske schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:21:
Over internet niks te klagen, maar de tv dienst laat voor mij nog wat te wensen over.

Ik ervaar bij het tv kijken veel haperingen, vooral tijdens sportwedstrijden. Tijdens EK en nu ook de Olympische spelen is het extra vervelend.
Het beeld is dan voor een paar secondes haperend, net alsof er wat frames wegvallen. Ik ervaarde dit op hun eigen 4k Mediabox, op mijn Shield, maar vreemd genoeg ervaar ik het niet op de LG webOS tv-app. Echter die laatste heeft niet mijn voorkeur. Ik gebruik de Shield eigenlijk voor alles.

Bekabeld of WiFi, maakt geen verschil.
Ik maak gebruik van een eigen modem (Fortigate 40F)
Hierop wordt niets geblokkeerd zover ik kan zien.
Heb je wel de Routing goed ingesteld?
https://assets.odido.nl/x...modem-tv-instellingen.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:58

Antonio di

a mi me dijeron que si

Fuske schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:21:

Bekabeld of WiFi, maakt geen verschil overigens.
Ik heb dezelfde problemen met de Odido Media(TV)-box (met de Odido geleverde: Zyxel T56, 100MB abonnement, Huawei GPON op KPN glasvezel). Wisselen van kanaal (en weer terug) verhelpen dan het probleem, maar audio/geluid blijft wel altijd iets achter lopen op video/beeld.
Met de Odido App op een Google Chromecast met Google TV 4K (GCGTV-4K) ervaar ik GEEN enkel probleem.
Ook GEEN problemen als ik de GCGTV-4K aansluit op de ethernet kabel (heb de "officiële" Google Adapter met Ethernet) en de HDMI kabel van de Odido Media(TV)-box.
Op de slaapkamer gebruiken wij alleen een GCGTV-HD via de Wifi met de Odido App en daar hebben we ook GEEN problemen.
Odido forum meldt dat dit soort problemen zouden moeten ophouden met de firmware van 18 juli jl. We hebben nog steeds dat het geluid iets achter loopt op beeld en ook "freeze" van het beeld komt nog voor.
Bij de Olympische Spelen kan die "Freeze" natuurlijk ook komen door de verbinding naar Frankrijk of Tahiti.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
Hoe gaat het inmiddels met de Odido tv app? voorheen was dit de T-Mobile app en ik had deze op mijn Samsung TV, echter hier zaten toen nog behoorlijk wat bug's en was het geluid alleen stereo.
Ik heb vooralsnog ook de mediabox erbij besteld ( was 10 Mnd gratis van de 12), is deze toch beter als de app of is de tv app inmiddels net zo goed.
Ik vond het toen wel fijn dat ik de TV remote kon gebruiken daarom mijn voorkeur voor de app.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Die instellingen zijn niet nodig voor glasvezel toch? Staat ook genoemd in het document.

Ik vermoedde eerder een bitrate probleem.
Met name bij drukke/snelle beelden treed het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-07 16:47
Fuske schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Die instellingen zijn niet nodig voor glasvezel toch? Staat ook genoemd in het document.

Ik vermoedde eerder een bitrate probleem.
Met name bij drukke/snelle beelden treed het probleem op.
Goed lezen. Er staat voor dat multicast en IGMP verhaal dat dat niet geldt voor glasvezel. De rechter tabel geeft wel gewoon instellingen weer voor zowel ADSL als glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
William_H schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Goed lezen. Er staat voor dat multicast en IGMP verhaal dat dat niet geldt voor glasvezel. De rechter tabel geeft wel gewoon instellingen weer voor zowel ADSL als glasvezel.
Ik lees het anders....

Hier staat ook dat VLAN 300 voldoende zou moeten zijn voor TV en Internet over glas.
https://community.odido.n...-zijn-de-vereisten-339306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Fuske schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:46:
[...]

Ik lees het anders....

Hier staat ook dat VLAN 300 voldoende zou moeten zijn voor TV en Internet over glas.
https://community.odido.n...-zijn-de-vereisten-339306
Ik reageerde op de pdf, niet op het forum van Odido.
Overigens lees ik dat hier en op het Odido forum ook meestal.
Waarschijnlijk zijn dit de meest volledige instellingen (handmatig) die ze delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Hathi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Hmm bijzonder. Zag er zo geroutineerd uit bij die monteur dat ik niet het idee had dat hij maar wat aan prutste. Hij drukte alleen zo’n blauw koppelstukje er tussen. Daar had ie er ook meerdere van bij zich. Patch covers ofzo heb ik ook niet in zijn koffertje zien zitten.
Zo is het bij mij opgeleverd:
[Afbeelding]
Verhip. Ik heb hetzelfde blauwe koppelstukje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Dennisweb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Opzich maakt het niet uit voor de werking.
Je moet er opletten dat je geen SC/APC (groen) op SC/UPC (blauw) stekker aan sluit in hetzelfde koppelblokje.
Let ff niet op de pijltjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P84qHNGO05-KRgqw-EWWPNW8yBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fcQ6iY8stbnKx9p77oKb9i1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
William_H schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Ik reageerde op de pdf, niet op het forum van Odido.
Overigens lees ik dat hier en op het Odido forum ook meestal.
Waarschijnlijk zijn dit de meest volledige instellingen (handmatig) die ze delen.
Dat begrijp ik..Maar ook dat kun je op 2 manieren lezen ;) .
Zoals ik het lees hier in het topic en bij Odido is VLAN 640 niet meer in gebruik en moet je enkel VLAN 300 instellen.

De andere instellingen heb ik wel al zo staan in mijn config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:42
Odido tv gaat "over the top" over het internet VLAN 300. Er is wel een apart VLAN voor tv, maar die wordt niet (meer?) gebruikt. Dus 'gewoon' internet verkeer tv zou kunnen hinderen bij lagere bandbreedtes.
Een tv stream gebruikt gemiddeld slechts 6,6 Mbps.

Dit had ik eerder al uitgezocht en kan je hier terugvinden: BitAndre in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:14
Dennisweb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Ik heb vandaag even bij m’n ouders gekeken. Ook exact zo aangesloten. Ik heb het idee dat dit gewoon de standaard werkwijze is van Guidion in opdracht van Odido. Als het echt zo fout is en er een patch cover op hoort dan heeft Odido/Guidion flink werk aan de winkel als ze dat allemaal moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Hathi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Ik heb vandaag even bij m’n ouders gekeken. Ook exact zo aangesloten. Ik heb het idee dat dit gewoon de standaard werkwijze is van Guidion in opdracht van Odido. Als het echt zo fout is en er een patch cover op hoort dan heeft Odido/Guidion flink werk aan de winkel als ze dat allemaal moeten aanpassen.
Het kan niet zoveel kwaad zonder patchcover.
In ieder geval hoort deze wel toegepast te worden voor de netheid.
Als een Guidion monteur in ieder geval bij de TK01 FTU maar groen gebruikt zal het al wat netter zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HivHut2xcLCKC7yAiDFnq0uR8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D00pG98fGKfmY4rS5aurheRI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Hathi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Het is fout en het is niet de standaard werkwijze. Als je het meldt wordt het daarom ook opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Brrrtje? schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:25:
Zijn er meer Tweakers die ervaren dat de mesh van hun ZyXEL EX5601-T1 (T-56) niet meer werkt?
Ik zit net bij Odido en heb mogelijk iets soortgelijks. Ik heb ook Wifiplus met een WX5600 bekabeld aangesloten op mijn Zyxel T56. De weergave van het mesh netwerk via web / app (Mpro Mesh) laat te wensen over, je ziet de WX5600 wel maar als eindapparaat. Dus andere devices zie ik niet "onder" of "achter" de WX5600 waardoor het lijkt of de Mesh niet goed werkt. Als ik echter in de WebGUI van de WX5600 kijk dan zie ik wel de juiste SSID's en andere kanalen als in de T56, dus dat lijkt dan toch goed. Je zou dus kunnen denken dat de Mesh niet goed werkt, misschien is dit in andere scenarios ook zo. Mijn vermoeden is dat dit komt door de custom Odido firmware op de T56? Ik zou trouwens graag indien mogelijk stock firmware willen draaien op de T56, iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke the Duke op 05-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeJeeV
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-07 17:04
Ik heb ook problemen met de Zyxel T56, behalve dat de UI te wensen over laat lukt het inloggen niet meer. Of hij gooit er een error message voor (bad certificate) of de inlogpagina laadt maar voor de helft met ontbrekende UI elements, en het standaardwachtwoord pakt ie ook niet meer ook niet na een factory reset. Nog nooit zoveel ellende gehad met een modem.

Ook zou ik een snelheidsverhoging krijgen van 50 mb naar 100 maar boven de 60 mb komt het niet. Binnenkort maar even een belletje doen dus. Behalve dat heb ik weinig te klagen en lijkt het internet redelijk stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-07 16:00

Samueldw

ISO 516

Ik ben een jaar geleden overgestapt naar Odido, en mijn contract loopt over een maand of 2 af.
Weet iemand wat de huidige aanbieding is voor verlengen?

En is het mogelijk om een nieuw contract af te sluiten op de naam van een huisgenoot?

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:00

DON PAPA

Tweaker-fan

Samueldw schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:56:
Ik ben een jaar geleden overgestapt naar Odido, en mijn contract loopt over een maand of 2 af.
Weet iemand wat de huidige aanbieding is voor verlengen?
Laats melden iemand hier nog: Frogmen in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-07 16:00

Samueldw

ISO 516

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:48
merlin1201 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:48:
Hoe gaat het inmiddels met de Odido tv app? voorheen was dit de T-Mobile app en ik had deze op mijn Samsung TV, echter hier zaten toen nog behoorlijk wat bug's en was het geluid alleen stereo.
Ik heb vooralsnog ook de mediabox erbij besteld ( was 10 Mnd gratis van de 12), is deze toch beter als de app of is de tv app inmiddels net zo goed.
Ik vond het toen wel fijn dat ik de TV remote kon gebruiken daarom mijn voorkeur voor de app.
10 van de 24 maand bedoel je? Of oudere aanbieding oid?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 16:49
endness schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Ik ging van KPN naar Odido, beide op KPN Netwerk. Pas toen ik een datum koos voor de monteur kreeg ik de mailtjes binnen op welke dag de boel overgezet zou worden. Op de dag zelf heb ik de VLAN in m'n Unifi gateway omgezet en werkte de boel, maar de monteur afzeggen was niet mogelijk want "dat mocht niet van Odido". Omdat 'ie al meer dan anderhalf uur te laat was ben ik weggegaan, aangezien er voor de monteur toch niks meer te doen was. Dat bleek niet helemaal waar, de monteur belde me dat ie het serienummer van de media converter moest hebben, die heb ik toen met een whatsapp'je doorgestuurd naar hem. Geen reactie op gehad, maar het zal wel goed zijn...
Hierop terugkomend... Ik kreeg gisteren nog vrolijk een factuur van KPN. Het abonnement bij Odido is nooit administratief opgeleverd, en dus is het abonnement bij KPN niet opgezegd. Odido gebeld en het is nu handmatig goed gezet, maar wel met de ingangsdatum gisteren. Ik gaf aan dat Odido voor mij de helft goedkoper is, en ik nu dus een maand "teveel" heb betaald aan KPN. Na een klacht ingediend te hebben kreeg ik een mailtje dat ik na het opsturen van een KPN-factuur het verschil van die maand teruggestort krijg. Best netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
Inspired schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:54:
[...]

10 van de 24 maand bedoel je? Of oudere aanbieding oid?
oudere aanbieding

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:58
endness schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Hierop terugkomend... Ik kreeg gisteren nog vrolijk een factuur van KPN. Het abonnement bij Odido is nooit administratief opgeleverd, en dus is het abonnement bij KPN niet opgezegd. Odido gebeld en het is nu handmatig goed gezet, maar wel met de ingangsdatum gisteren. Ik gaf aan dat Odido voor mij de helft goedkoper is, en ik nu dus een maand "teveel" heb betaald aan KPN. Na een klacht ingediend te hebben kreeg ik een mailtje dat ik na het opsturen van een KPN-factuur het verschil van die maand teruggestort krijg. Best netjes!
Behoorlijk netjes voor een probleem wat je zelf hebt gecreëerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
Capstie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Behoorlijk netjes voor een probleem wat je zelf hebt gecreëerd
Guidion zou er tussen 13:00 en 16:00 zijn maar was er om 17:15 nog niet. Guidion gebeld en gevraagd of ik kon annuleren - alles werkte toch al. Dat is precies het moment waarop ze me hadden kunnen vertellen dat ze dat serienummer nodig hebben, maar dat hebben ze niet gedaan. In het telefoongesprek dat ik had met de monteur toen hij belde dat er niemand open deed, hebben we afgesproken dat ik het serienummer naar hem zou appen. Terugkomen naar huis was niet nodig zei hij, het zou goed komen.

Volgens mij is Guidion de partij die dit probleem heeft gecreëerd. Veel te laat aan komen kakken en vervolgens niet doen wat er afgesproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:00
endness schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:01:
[...]
Volgens mij is Guidion de partij die dit probleem heeft gecreëerd. Veel te laat aan komen kakken en vervolgens niet doen wat er afgesproken wordt.
Ik heb het hier al eerder gemeld: met eigen apparatuur lijkt het proces bij Odido te stokken waardoor een migratie order niet wordt afgemeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• William_H
Muis666 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Ik heb het hier al eerder gemeld: met eigen apparatuur lijkt het proces bij Odido te stokken waardoor een migratie order niet wordt afgemeld.
Goed dat je dat meld. Om preciezer te zijn, eigen apparatuur is natuurlijk gewoon toegestaan, maar dat kun je dus beter doen nadat de standaard provider apparatuur is aangesloten en de verbinding is opgeleverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Na 2 weken een actieve verbinding is het tijd voor melding van mijn ervaringen. TLDR: ik ben tevreden.

Voornaamste reden om weg te gaan bij ziggo is de upload (zakelijk en prive) icm de prijs.Ik heb geen gebruikgemaakt van de overstap service. Ik heb bij Odido internet en vaste telefonie.

Het duurde ongeveer 10 maanden tussen de eerste graafwerkzaamheden in de straat en een werkende verbinding werd opgeleverd. Het betreft een nieuw glasvezel gebied rondom Sittard (ODF).

De graafwerkzaamheden waren nog de slechtste ervaring.In mijn straat alleen al is tweemaal de Ziggo kabel kapot gemaakt. Gelukkig maar eenmaal zelf slachtoffer (en binnen 3 uur door Ziggo gerepareerd), maar mijn overbuurman zat ruim een dag zonder verbinding. Het binnenbrengen van de glasvezel ging soepeler in die zin dat alles volgens afspraak verliep zonder schades.

Daarna 4 maanden wachten voordat de daadwerkelijk verbinding werd opgeleverd. Voordeel was wel dat ik begin juni nog kon switchen naar de 10 maanden, 2 Gbps voor 30 euro deal (was 8 maanden, 1 Gbps).

Medio juli de melding dat ik een afspraak kon maken met Guidion. Eerste mogelijkheid was 1 week later. Sneller was praktisch toch niet mogelijkt omdat het installatiepakket ook nog verstuurd moest worden. Monteur verscheen op het afgesproken tijdstip, werkte netjes en was binnen 20 minuten weer de deur uit.

Verbinding is stabiel en de 2 Gbps snelheid haal ik ook met speedtests tegelijkertijd op meerdere pc's (ieder 1 Gbps). De T56 doet wat hij moet doen en is voor mij goed genoeg qua features. In de praktijk is de 2 Gbps voor mij trouwens overkill omdat de uploads van mijn server bij ~800 Mbps als cpu gelimiteerd is (oude cpu). Ik zal daarom tzt ook weer downgraden naar 1 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik wacht nu al meer dan 1.5 jaar op mijn glasvezel, en al een jaar een contract (start pas bij oplevering) met Odido.

Ik woon boven een winkelcentrum en heb te maken met een VvE en blijkbaar een moeilijke casus om glasvezel boven te krijgen.

ODF heeft 1x de fout gemaakt mensen te sturen die niks konden doen. Er was een nieuwe planner aangenomen die het project niet kende, en dacht laat ik maar mensen sturen voor het aansluiten.

Er moeten nu tekening gemaakt worden en plannen voor de kabelgoten, maar het gaat zo TERGEND langzaam bij ODF.

Ik zou zo graag mijn dure en instabielle Ziggo en daarnaast Vodafone abo opzeggen en overstappen maar helaas ik zal moeten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:48
Ik ga overstappen van Ziggo naar Odido. We kijken af en toe wat TV dus wil TV via Odido of via NLZiet afnemen. Qua kosten zit het dicht bij elkaar. Voel nu meer wat voor Odido + Mediabox. Werkt toch net wat fijner voor mijn gevoel. Of heb ik het mis en heeft NLZiet jullie voorkeur qua kijk ervaring?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Inspired schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:55:
Ik ga overstappen van Ziggo naar Odido. We kijken af en toe wat TV dus wil TV via Odido of via NLZiet afnemen. Qua kosten zit het dicht bij elkaar. Voel nu meer wat voor Odido + Mediabox. Werkt toch net wat fijner voor mijn gevoel. Of heb ik het mis en heeft NLZiet jullie voorkeur qua kijk ervaring?
Ik ben voor Odido gegaan, vooral omdat mijn wederhelft veel naar zenders kijkt die Odido NLZiet niet aanbiedt. Even goed checken of je met NLZiet geen zenders gaat missen die je wel graag in je pakket had gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:58
Ik ben voor Odido gegaan, vooral omdat mijn wederhelft veel naar zenders kijkt die Odido niet aanbiedt.
:o WAF is niet belangrijk? Ik neem aan typefoutje... :o

Wij zijn voor NLZiet gegaan en bevalt prima. Maar was al ver voor odido.
We kijken zelden live uitzendingen, dus nu bijna altijd zonder reclame... heerlijk...

Kan niet zeggen dat ik zenders echt mis. Een paar zouden leuk zijn, maar vind het geen ramp.
Vrouw vind het fijn dat bepaalde dingen zelfs tot jaren terug te kijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 18:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier was het gebrek aan zenders ook een reden om niet voor NLZiet te gaan.
Als je alleen maar NPO, RTL en SBS kijkt prima, maar zenders als 24Kitchen en soortgelijke themazenders krijg je niet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Of heb ik het mis en heeft NLZiet jullie voorkeur qua kijk ervaring?
Ik heb beide op dit moment, maar mijn voorkeur gaat naar NLZiet op de AppleTV, ik laat Odido TV straks weer stop zetten. Als je genoeg hebt aan de zenders van NLZiet dan zou ik daarvoor gaan. Lekker terug kunnen kijken zonder al die reclame blokken. En nog goedkoper ook dan de tv dienst van de provider 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ter info voor wie ook een eigen ONT SFP+ wilt op XGSPON:

Ik ben online met een eigen ONT op XGSPON. Met een Zaram SFP+ in een UDM Pro. Daarbij ben ik oud KPN klant waarbij de Zaram al tijden werkt. Inmiddels werkt dit dus ook vlekkeloos bij Odido.

Edit: VLAN 300 + DHCP IPv4 is voldoende.

Aanmelden van de ONT SFP+ gaat via Odido Community forum of telefonisch via de back-office. Via Community duurt het +-24 uur. Telefonisch gaat het direct.

Side-note:
Voor klanten die van KPN/Delta/xProviderx overstappen naar Odido en al eerder XGSPON met eigen ONT gebruikte dient er een “clear” uitgevoerd te worden (ik vermoed iets met een ARP tabel..). Anders blijft de ONT op de oude provider staan in de OLT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

renedis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:46:

Ik ben online met een eigen ONT op XGSPON. Met een Zaram SFP+ in een UDM Pro. Daarbij ben ik oud KPN klant waarbij de Zaram al tijden werkt. Inmiddels werkt dit dus ook vlekkeloos bij Odido.

Aanmelden van de ONT SFP+ gaat via Odido Community forum of telefonisch via de back-office. Via Community duurt het +-24 uur. Telefonisch gaat het direct.

Side-note:
Voor klanten die van KPN/Delta/xProviderx overstappen naar Odido en al eerder XGSPON met eigen ONT gebruikte dient er een “clear” uitgevoerd te worden (ik vermoed iets met een ARP tabel..). Anders blijft de ONT op de oude provider staan in de OLT.
Goed om te lezen @renedis! Alleen de vlan settings omzetten en dan moet het werken als ik het zo lees.

[ Voor 3% gewijzigd door wbschenk op 06-08-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Zelf heb ik het gehad met die Odido media box (TV-box-4K), zie:
Zie vele posts op dit forum en ook :
https://community.odido.n...ostid=1809005#post1809005
De rest werkt naar tevredenheid (Odido glasvezel; Internet+TV, met "eigen" Google Chromecast Google TV 4K/HD)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01:11
renedis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:46:

Edit: VLAN 300 + DHCP IPv4 is voldoende.

Side-note:
Online over KPN WBA of GLOP (Odido) OLT?
—-

Ik heb zelf even gekeken en je bent over KPN WBA geleverd dus dat klopt dat de ZARAM werkt. Op hun eigen netwerk, werkt die namelijk niet. Tot zo ver ik had begrepen van Tommie en Red.

Wat bedoel je precies met clear uitgevoerd worden? Er wordt niets gedaan met arp op de olt. We halen alleen je complete configuratie weg en zetten die van Odido er op. Met je eerste genexis ont registratie. Daarna moet er inderdaad weer een guest ont toegevoegd worden

[ Voor 18% gewijzigd door Economics op 06-08-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
nelizmastr schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:06:
Hier was het gebrek aan zenders ook een reden om niet voor NLZiet te gaan.
Als je alleen maar NPO, RTL en SBS kijkt prima, maar zenders als 24Kitchen en soortgelijke themazenders krijg je niet.
Om diezelfde reden ook voor Odido TV gekozen. Zo zitten TLC en Star Channel niet in het pakket. Dat zijn zenders die ik graag kijk. Vooral de Bravo programma’s op Star zijn voor mij interessant (m.n. Below Deck en Million Dollar Listing).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 16:08
Dennisweb schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:21:
[...]

Om diezelfde reden ook voor Odido TV gekozen. Zo zitten TLC en Star Channel niet in het pakket. Dat zijn zenders die ik graag kijk. Vooral de Bravo programma’s op Star zijn voor mij interessant (m.n. Below Deck en Million Dollar Listing).
Hier juist voor NLZiet gegaan en daar dan Discovery Plus bij voor al die programma's die vrouwlief zo leuk vind. Kan ze die mooi kijken wanneer ze maar wil (bij voorkeur als ik aan het sporten ben bijvoorbeeld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bij mijn aanbieding voor Odido zat de eerste 8 maanden gratis TV bij, dus kijk even wat de aanbieding is

Ik kijk de TV app via een firestick, zo keek ik ook Ziggo. De app werkt prima, het is even wennen omdat het anders is. 2 zaken die bij mij opvallen. 1) bij ziggo speelt de tvgids een belangrijker rol, het werkt minder makkelijk bij odido (ik kan bv geen dag selecteren) 2) Ziggo maakt het makkelijk om alle afleveringen op TV van iets te volgen, door ze net als bij series aan te beiden met een lijst met afleveringen. Voorbeeld, blue bloods op paramount 2-3 afleveringen per dag. Als ik een paar dagen niet heb gekeken, tik op 1 aflevering, klik op lijst afleveringen en ik zie welke ik heb gemist, en kan ze allemaal bingen. Bij odido kan je dacht ik wel zoeken op titel, dus dan overkom je dat.

Na afloop van de gratis periode, stap ik over op NL Ziet (dan mis ik comedy central en paramount) of niets (en gebruik dan de ziggogo van mijn ouders)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

jeanj schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Bij mijn aanbieding voor Odido zat de eerste 8 maanden gratis TV bij, dus kijk even wat de aanbieding is

Ik kijk de TV app via een firestick, zo keek ik ook Ziggo. De app werkt prima, het is even wennen omdat het anders is. 2 zaken die bij mij opvallen. 1) bij ziggo speelt de tvgids een belangrijker rol, het werkt minder makkelijk bij odido (ik kan bv geen dag selecteren) 2) Ziggo maakt het makkelijk om alle afleveringen op TV van iets te volgen, door ze net als bij series aan te beiden met een lijst met afleveringen. Voorbeeld, blue bloods op paramount 2-3 afleveringen per dag. Als ik een paar dagen niet heb gekeken, tik op 1 aflevering, klik op lijst afleveringen en ik zie welke ik heb gemist, en kan ze allemaal bingen. Bij odido kan je dacht ik wel zoeken op titel, dus dan overkom je dat.

Na afloop van de gratis periode, stap ik over op NL Ziet (dan mis ik comedy central en paramount) of niets (en gebruik dan de ziggogo van mijn ouders)
Ik heb naast de Glasvezel voor 30 euro, 10 maanden "gratis TV+Media-box(TV-box-4K)" met een 1 jaar contract. Dus als ik het goed heb begrepen (en de overeenkomst/contract lees) kan ik de TV en/of Media-box(TV-box-4K) pas opzeggen na 12 maanden. Dus moet ik 2 maanden 12,50 TV en 2 maanden 2,50 euro Media box betalen.
Ik ga pogen voor dat de 10 maanden om zijn de media-box terug te sturen en vanwege niet werken van die media-box ( "wanprestatie") onder die 2 maanden uit te komen. Of dat lukt???
Ik denk dus (??) dan jij met "8mnd gratis TV+media-box" en een 1 jaar contract toch 4 maanden moet betalen voor TV+mediabox . Maar goed ik ken jouw Odido overeenkomst/contract niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Antonio di schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb naast de Glasvezel voor 30 euro, 10 maanden "gratis TV+Media-box(TV-box-4K)" met een 1 jaar contract. Dus als ik het goed heb begrepen (en de overeenkomst/contract lees) kan ik de TV en/of Media-box(TV-box-4K) pas opzeggen na 12 maanden. Dus moet ik 2 maanden 12,50 TV en 2 maanden 2,50 euro Media box betalen.
Ik ga pogen voor dat de 10 maanden om zijn de media-box terug te sturen en vanwege niet werken van die media-box ( "wanprestatie") onder die 2 maanden uit te komen. Of dat lukt???
Ik denk dus (??) dan jij met "8mnd gratis TV+media-box" en een 1 jaar contract toch 4 maanden moet betalen voor TV+mediabox . Maar goed ik ken jouw Odido overeenkomst/contract niet.
Mmmm, mij is verteld aan de telefoon (helaas zelf geen opname) dat ik zowel de internet snelheid kan downgraden als de tv opzeggen, binnen dat jaar contract. Op het odido forum staat dat het niet voor TV geldt. Ik zie dat wel in november. Als het niet kan, dan heb ik genoeg tijd om over te stappen naar ziggo.....

(Ik heb aan de deur een offerte getekend voor 100mb/s zonder TV. Ze hebben met een dag later gebeld en aangeven dat zowel internet 400 mb/s als TV voor 8 maanden gratis was en dat ik (mits tijdig opgezegd) terug zou kunnen gaan naar 100mb/s zonder tv. Daarna hebben ze een samenvatting contract gestuurd en daar staat 400 mb/s + TV voor 1 jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Antonio di schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:18:
[...]
De media box kun je gewoon binnen de 10 maanden terug sturen, zodat je geen €2,50 hoeft te betalen voor de twee laatste maanden van he jaarcontract. De TV dienst zelf kun je niet stop zetten, deze heeft wel een duur van 12 maanden, die kan je 30 dagen voor het einde van je jaarcontract opzeggen en dan stopt hij bij het eind van je jaarcontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:45
Goedemorgen!

Ik heb afgelopen maand mijn eerste woning gekocht en twijfel tussen KPN en Odido als provider (Odido heeft een leuke actie momenteel.).
Is er iemand toevallig woonachtig in Culemborg die goede of slechte ervaringen met Odido heeft?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had gisteren mijn internet snelheid verlaagd van 2000/2000 naar 400/400 omdat de 10 maanden welkomst-korting bijna ten einde is, en we toch ruimschoots genoeg aan 400/400 hebben. Maar om even over 00:00 uur viel mijn hele internet verbinding weg, dus ik dacht even de ONT en router opnieuw opstarten en dan zal het wel weer werken met deze nieuwe snelheid. Maar dat viel even tegen, want de verbinding bleef gewoon weg, wat ik ook probeerde. Dus vanmorgen vroeg om 8 uur maar meteen de klanten service gebeld, waar ik door een zeer vriendelijk persoon te woord werd gestaan. Maar ook die kreeg na alles opnieuw te registreren en resetten er geen muziek meer in. Er werd aangegeven dat er maar een monteur langs moest komen, en ik voor de tussentijd gratis data voor onze telefoons kregen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik na een paar minuten al een SMS om een afspraak te maken met de monteur, en dat kon meteen deze ochtend tussen 8 en 12 uur al. De monteur kwam echter wel ruim een uur na dit tijd vak, maar heeft de boel wel weer aan de praat gekregen door iets in de wijkkast te veranderen. Ondank dat deze snelheids verandering niet echt soepel is verlopen, ben ik wel blij dat Odido deze fout op zo'n korte termijn weer heeft recht gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 08-08-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 22:26
Een paar jaar geleden heeft KPN in onze buurt glasvezel tot in de meterkast aangelegd. Nu hebben wij van Odido bericht gekregen dat het kopernetwerk op ons adres uit gaat, en dat we daarom overgezet worden van DSL op glasvezel. Daarom lees ik al even mee in dit topic.

In het bericht van Odido staat dat wij vanzelf een e-mail krijgen voor een monteursafspraak. O.b.v. wat ik hier lees gaat de monteur een Genexis/Nokia ONT aansluiten, waarop vervolgens weer de huidige Zyxel T50 wordt aangesloten. Klopt dit?

Verder lees ik hier en op het Odido-forum dat er veel problemen zijn met Genexis ONTs op het KPN-netwerk. Daar (op het Odido-forum) lees ik ook deze update:
Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch.
Weet iemand hier of dit ook betekent dat wij bij onze migratie een Nokia krijgen, of bestaat er toch een kans dat we een Genexis krijgen?

Nog een vraag: weet iemand of het maandbedrag na de migratie hetzelfde blijft, of worden we naar de nieuwe maandprijs (€45) gerangeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Lrrr op 09-08-2024 00:39 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-08 09:43
Lrrr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:31:
Nog een vraag: weet iemand of het maandbedrag na de migratie hetzelfde blijft, of worden we naar de nieuwe maandprijs (€45) gerangeerd?
Ik neem aan dat je gewoon een nieuw contract krijgt. Zal gewoon even Odido bellen en vragen voor de korting. Dan zal je op 30 euro uitkomen voor 8 maanden verwacht ik, dat is de huidige korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 16:16
Ik zie niet waarom je een nieuw contract zou moeten krijgen. Odido besluit je aan te sluiten op glasvezel, omdat kom de telefoonlijn uit gaat zetten. Ze willen je dus graag als klant houden. KPN laat in dat soort gevallen volgens mij her bestaande contract doorlopen. Ik zie niet waarom Odido dat niet ook doet.
Anders wordt de kans groot dat mensen gaan overstappen en dat is niet echt grappig meer als je het over hele wijken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
DON PAPA schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:47:
Ik had gisteren mijn internet snelheid verlaagd van 2000/2000 naar 400/400 omdat de 10 maanden welkomst-korting bijna ten einde is, en we toch ruimschoots genoeg aan 400/400 hebben. Maar om even over 00:00 uur viel mijn hele internet verbinding weg, dus ik dacht even de ONT en router opnieuw opstarten en dan zal het wel weer werken met deze nieuwe snelheid. Maar dat viel even tegen, want de verbinding bleef gewoon weg, wat ik ook probeerde. Dus vanmorgen vroeg om 8 uur maar meteen de klanten service gebeld, waar ik door een zeer vriendelijk persoon te woord werd gestaan. Maar ook die kreeg na alles opnieuw te registreren en resetten er geen muziek meer in. Er werd aangegeven dat er maar een monteur langs moest komen, en ik voor de tussentijd gratis data voor onze telefoons kregen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik na een paar minuten al een SMS om een afspraak te maken met de monteur, en dat kon meteen deze ochtend tussen 8 en 12 uur al. De monteur kwam echter wel ruim een uur na dit tijd vak, maar heeft de boel wel weer aan de praat gekregen door iets in de wijkkast te veranderen. Ondank dat deze snelheids verandering niet echt soepel is verlopen, ben ik wel blij dat Odido deze fout op zo'n korte termijn weer heeft recht gezet.
Goed om weer eens een positieve ervaring te lezen hier in het topic ter compensatie. Zie je eigenlijk veel te weing.

Aan de andere kant is dat logisch dat je dat niet zoveel leest. Mensen bij wie het wat minder/slecht gaat met de config zal je over het algemeen vaker in de communitys en fora zien om hun beklag te doen.

Ben zelf een 8-tal jaren geleden met Odido [TMobile toen] in zee gegaan met een 1Gbps up- en downstream. Daarnaast een unlimited dat/bellen/sms bundel. Geen tv daar heb een enigma2 box voor

In die 8 jaar 1x gehad dat het iNet niet werkte. Problem shooting hier gedaan en uiteindelijk bleek een mediaconverter defect te zijn. Los van de inflatie correctie geen extra prijsverhogingen. Begon met 50 euro wat door de inflatie correctie nu op 59 euro zit. Al met al zeer tevreden met Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
RCBL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Goed om weer eens een positieve ervaring te lezen hier in het topic ter compensatie. Zie je eigenlijk veel te weing.

Aan de andere kant is dat logisch dat je dat niet zoveel leest. Mensen bij wie het wat minder/slecht gaat met de config zal je over het algemeen vaker in de communitys en fora zien om hun beklag te doen.

Ben zelf een 8-tal jaren geleden met Odido [TMobile toen] in zee gegaan met een 1Gbps up- en downstream. Daarnaast een unlimited dat/bellen/sms bundel. Geen tv daar heb een enigma2 box voor

In die 8 jaar 1x gehad dat het iNet niet werkte. Problem shooting hier gedaan en uiteindelijk bleek een mediaconverter defect te zijn. Los van de inflatie correctie geen extra prijsverhogingen. Begon met 50 euro wat door de inflatie correctie nu op 59 euro zit. Al met al zeer tevreden met Odido.
Is die 59 alleen voor inet? Of zit die mobiele bundel daar ook in?
Ik betaal voor 1Gbps up/down nu 30 en maand 11 en 12 van het jaarcontract 35 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Lrrr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:31:
Verder lees ik [...]dat er veel problemen zijn met Genexis ONTs op het KPN-netwerk.
Ik denk niet dat ze nog problematische ONT's gaan uitleveren, dat zou wel een beetje vreemd zijn als ze die nu juist vervangen...

(Verder is het de vraag of Odido eigen apparatuur in de POP heeft en je dus helemaal niets met KPN ONTs te maken krijgt, maar dat is speculeren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RCBL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:23:
[...]
Ja ik ben sinds oktober 2023 bij Odido en ben zeer tevreden over deze provider. En waar mensen werken kunnen soms ook foutjes ontstaan (wat niet erg is), het gaat er alleen om hoe deze foutjes hersteld worden. En mijn ervaring is tot nu toe, dat Odido zijn stinkende best doet, om dit zo netjes en snel mogelijk op te lossen. Er zullen ook genoeg voorbeelden zijn, waar bij dat niet altijd lukt, maar die ervaring heb ik gelukig nog niet gehad, en hopelijk blijft dat ook zo. Want ik ben voorlopig nog niet van plan om bij deze provider weg te gaan. Ik heb ook een mobiel abonnement bij ze waardoor ik ook nog eens €5 korting krijg op mijn vaste internet (TV kijken doe ik via NLZiet). En de snelheid en ping zijn TOP voor de prijs die ik bij Odido betaal. Daar kunnen andere providers (zal geen namen noemen) nog wat van leren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QGWvxgv7VNz-tnpEAYcuNiyinY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/720VbVG98rg6ziJvCr1HDSQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:13:
[...]

Ja ik ben sinds oktober 2023 bij Odido en ben zeer tevreden over deze provider. En waar mensen werken kunnen soms ook foutjes ontstaan (wat niet erg is), het gaat er alleen om hoe deze foutjes hersteld worden. En mijn ervaring is tot nu toe, dat Odido zijn stinkende best doet, om dit zo netjes en snel mogelijk op te lossen. Er zullen ook genoeg voorbeelden zijn, waar bij dat niet lukt, maar die ervaring heb ik gelukig nog niet gehad, en hopelijk blijft dat ook zo. Want ik ben voorlopig nog niet van plan om bij deze provider weg te gaan. Ik heb nu ook een mobiel abonnement bij ze genomen waardoor ik ook nog eens €5 korting krijg op mijn vaste internet (TV kijken doe ik via NLZiet). En de snelheid en ping zijn TOP voor de prijs die je daar betaald. Daar kunnen andere providers (zal geen namen noemen) nog wat van leren ;)
Juist nu alleen nog een keer IPV6 ondersteuning en dan is Odido superb! 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
jongetje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:57:
[...]
(Verder is het de vraag of Odido eigen apparatuur in de POP heeft en je dus helemaal niets met KPN ONTs te maken krijgt, maar dat is speculeren).
Het koper netwerk is van KPN. KPN is al een tijd bezig het koper netwerk uit te faseren dus ik vermoed dat de migratie van @Lrrr daar ook een resultaat van is. Ik denk daarom dat hij via KPN WBA zal worden aangesloten. Daarna gaat hij verder naar het Odido netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Muis666 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Het koper netwerk is van KPN. KPN is al een tijd bezig het koper netwerk uit te faseren dus ik vermoed dat de migratie van @Lrrr daar ook een resultaat van is. Ik denk daarom dat hij via KPN WBA zal worden aangesloten. Daarna gaat hij verder naar het Odido netwerk.
Maar dan is nog even de vraag met welke techniek de glasvezel is aangelegd. Waarschijnlijk XGS-PON, en dan krijgt hij neem ik aan gewoon een Nokia ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
William_H schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Maar dan is nog even de vraag met welke techniek de glasvezel is aangelegd. Waarschijnlijk XGS-PON, en dan krijgt hij neem ik aan gewoon een Nokia ONT.
Hij gaf aan dat het een paar jaar geleden is aangelegd. Dus de kans op AON is ook aanzienlijk.Maar we zijn nu behoorlijk aan het speculeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:09
Gebaseerd op eindgebruikers die speedtests uitvoeren zonder enige uitleg. Dat wil zeggen via wifi of brakke kabels in huis wat een vertekend beeld geeft. Ook krijg ik de indruk dat ze alleen maar vragen "welke provider heeft u", iemand die dan KPN kiest wordt niet gevraagd of het nog DSL of fiber is. Om over de upload van Ziggo nog maar te zwijgen. Een dergelijk "onderzoek" kent te veel variabelen die niets van doen hebben met het doel "beste provider" waardoor de uitkomst redelijk waardeloos wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Andros schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

Gebaseerd op eindgebruikers die speedtests uitvoeren zonder enige uitleg. Dat wil zeggen via wifi of brakke kabels in huis wat een vertekend beeld geeft. Ook krijg ik de indruk dat ze alleen maar vragen "welke provider heeft u", iemand die dan KPN kiest wordt niet gevraagd of het nog DSL of fiber is. Om over de upload van Ziggo nog maar te zwijgen. Een dergelijk "onderzoek" kent te veel variabelen die niets van doen hebben met het doel "beste provider" waardoor de uitkomst redelijk waardeloos wordt.
"Het is niet heel verrassend dat Delta en Odido als beste uit nPerfs test komen, aangezien ze de enige providers zijn die momenteel 8Gbit/s-abonnementen aanbieden."

Zoals je zegt...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Is die 59 alleen voor inet? Of zit die mobiele bundel daar ook in?
Ik betaal voor 1Gbps up/down nu 30 en maand 11 en 12 van het jaarcontract 35 euro.
Het is het oude abonnement van T-Mobile van 2016. Dat was Internet 1Gbps up en down/mobiel unlimited data, bellen, sms

Voor beiden inclusief de klantenkortingen zoals ik schreef toen 50 euro. Nu voor iets minder dan 60 euro door de inflatie correctie. Hetzelfde pakket zou nu uitkomen op 77,50 na 10 maanden inclusief klantenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 19:52
Ik ben jaren klant geweest bij Ziggo, en ruim 1 jaar geleden overgestapt op KPN glasvezel. 1Gb/1Gb.

De diensten (internet + TV) werken naar tevredenheid, maar door prijsstijgingen ben ik toch maar eens aan het rondkijken.

Als ik nog een jaar klant blijf bij KPN betaal ik 66 euro per maand
Bij Ziggo komt dit op 60 euro.

Odido voor 1 Gb/1 Gb + TV is dit 45 euro. een flink verschil dus.

Ik lees wat berichten dat TV bij Odido niet altijd vlekkeloos werkt, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik overweeg om naar Odido over te stappen, mits de ervaringen goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
blottle schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:18:
Ik neem aan dat je gewoon een nieuw contract krijgt. Zal gewoon even Odido bellen en vragen voor de korting. Dan zal je op 30 euro uitkomen voor 8 maanden verwacht ik, dat is de huidige korting.
Caelorum schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:33:
Ik zie niet waarom je een nieuw contract zou moeten krijgen. Odido besluit je aan te sluiten op glasvezel, omdat kom de telefoonlijn uit gaat zetten. Ze willen je dus graag als klant houden. KPN laat in dat soort gevallen volgens mij her bestaande contract doorlopen. Ik zie niet waarom Odido dat niet ook doet.
Anders wordt de kans groot dat mensen gaan overstappen en dat is niet echt grappig meer als je het over hele wijken hebt.
We hebben wel een persoonlijke aanbieding gekregen via Mijn Odido, maar die is slechter dan het tarief waar we nu nog op zitten 8)7

In de mail van Odido staat dat we (als we niet op de persoonlijke aanbieding ingaan) onze huidige einddatum gewoon behouden. Rest dus alleen de vraag of het maandtarief ook behouden wordt. Hoopte eigenlijk dat iemand hier al ervaring had met de migratie.

Trouwens interessant dat de persoonlijke aanbieding voor een 100/30 abo is (zelfde snelheid als nu op DSL), dus niet 100/100.
Ik denk niet dat ze nog problematische ONT's gaan uitleveren, dat zou wel een beetje vreemd zijn als ze die nu juist vervangen...
Ja dat hoop ik ook, maar je weet maar nooit 8)7 Had gehoopt dat er in dit topic iemand zat die daar meer over wist. Misschien @Barre73 of @Economics?

Anders maar eens kijken of de klantenservice daar info over heeft.
Muis666 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:16:
William_H schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:21:
Muis666 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:34:
Hij gaf aan dat het een paar jaar geleden is aangelegd. Dus de kans op AON is ook aanzienlijk.Maar we zijn nu behoorlijk aan het speculeren...
Paar jaar geleden = eind 2022, in dit geval (dus eigenlijk ‘twee jaar geleden’). Ik had begrepen dat alle ‘nieuwere’ KPN-netwerken standaard WBA XGS-PON zijn? Of is er toch kans dat het een AON-aansluiting wordt?

Ik vind het trouwens ook interessant dat Odido ons nu al overzet, had namelijk begrepen dat KPN de DSL-aansluiting pas drie jaar na de glasvezelaanleg uitzet, dus ze hadden makkelijk nog een jaar kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Lrrr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:50:
[...]
dus ze hadden makkelijk nog een jaar kunnen wachten.
Die 3 jaar is om iedereen over te zetten en binnen een jaar alles overzetten is een groter risico dat je het niet haalt dan als je het in een jaar moet doen. De gebieden van telefooncentrales zijn veel groter dan de POP gebieden met glasvezel.

En of je WBA xsgpon of zelfs Xsgpon van Odido zelf krijgt hangt van de POP en netwerkinfrastructuur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@Piet400 Ik heb nu 3 maand odido, tv app op firestick en de tv is prima. Het enige issue wat ik had was dat de wifi van de modem instabiel was in combinatie met tv app op firestick, heb het nu op een andere wifi ap aangesloten die al had.

[ Voor 6% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:09
Ik ben net over op Odido vanaf Ziggo. Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit van Odido beduidend minder is. Ik heb ook KPN gehad. Dat ligt een stuk dichter bij Ziggo, maar op het gebied van TV blijft Ziggo de beste. Odido loopt wat dat betreft nog wel een stuk achter. Het beeld is slecht qua details en zwaar gecomprimeerd waardoor regelmatig artifacts te zien zijn. Bij statische beelden prima, maar bij bewegende beelden, zoals nu bij de olympische spelen duidelijk minder.
Qua internet heb ik nog niet veel ervaring, de snelheid en latency zijn goed, net als bij KPN. Ziggo is qua internet natuurlijk de minste.

[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 10-08-2024 19:16 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 09:05
Wij hebben nu bijna 2 maanden geleden ons via de website van Odido aangemeld voor glasvezel. De kabel lag al naar de gevel, moest nog naar binnen worden getrokken. Hiervoor kwam binnen 2 weken iemand van Gideon oid langs om dit te doen. Aardige gozer, was best vlot klaar. Heeft de FTU en de NT opgehangen (is een enkel apparaatje bij mij, lijkt het) met alvast een ethernet kabeltje erin geprikt.
Er was alleen storing, dus hij kon het signaal niet controleren. Hij ging dit doorgeven en we zouden er wat van horen.

Na een week maar eens Odido gebeld, volgens mij wisten die van niets en ze gingen het doorzetten. Dit nog 2 keer herhaald, maar het ligt bij KPN oid, vond het maar een vaag verhaal.

Ik heb nog aangegeven zelf het wel aan te kunnen sluiten, mocht niet, geen garantie. Ok dan.

Vandaag was ik het zat, wat is de kans dat alles gewoon werkt en ze aan het prutsen zijn met de administratie? Net het modem eraan gehangen, LAN kabels van het oude Ziggo modem overgezet. Desktopje er direct aangehangen en de wizard van het nieuwe modem doorlopen. En ik post dit berichtje nu door mijn nieuwe glasvezel heen :D

Beetje gek allemaal, hoop niet dat dit tekenend gaat zijn voor hoe nu verder. Maandag maar weer even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comzeg
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 19:04
Wegens ziekenhuis opname was er geen mogelijkheid om modem en dergelijke op tijd in te leveren

Nu een factuur van odido gekregen om binnen 15 dagen 165 euro te betalen, anders verhoogd met 15 euro

Meerdere keren gebeld, en geschreven, maar krijg elke keer de factuur.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
comzeg schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:36:
Wegens ziekenhuis opname was er geen mogelijkheid om modem en dergelijke op tijd in te leveren

Nu een factuur van odido gekregen om binnen 15 dagen 165 euro te betalen, anders verhoogd met 15 euro

Wat te doen?
De vraag stellen op het Odido forum.
Daar wordt je meestal keurig geholpen.
https://community.odido.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lrrr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:50:

Ja dat hoop ik ook, maar je weet maar nooit 8)7 Had gehoopt dat er in dit topic iemand zat die daar meer over wist. Misschien @Barre73 of @Economics?

Paar jaar geleden = eind 2022, in dit geval (dus eigenlijk ‘twee jaar geleden’). Ik had begrepen dat alle ‘nieuwere’ KPN-netwerken standaard WBA XGS-PON zijn? Of is er toch kans dat het een AON-aansluiting wordt?

Ik vind het trouwens ook interessant dat Odido ons nu al overzet, had namelijk begrepen dat KPN de DSL-aansluiting pas drie jaar na de glasvezelaanleg uitzet, dus ze hadden makkelijk nog een jaar kunnen wachten.
1) ik weet niet welke ONT's KPN levert op WBA netwerken.
2) kan je makkelijk achterkomen: is er 8 Gbit leverbaar op je adres? Dan is het Odido XGS-PON dus geen KPN ONT. Dan is het netwerk aangelegd als Point to Point (hetgeen sommigen hier onterecht AON noemen).

Als je aansluiting al in huis zit dan is de aankondiging van drie jaar al ingegaan. Daarnaast zal Odido je sowieso snel willen overzetten op glas als zij zelf de apparatuur hebben in de PoP. Dat scheelt inkoop voor hen bij KPN WBA op koper.

@jongetje Koperuit gaat per adres, niet per centrale gebied, wijk of straat. Elk adres is apart en onafhankelijk van het koper gebied. Enige voorwaarde is dat er glasvezel aanwezig is op dat adres (bij gevel of erfgrens is ook aanwezig).

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 10-08-2024 15:27 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Barre73 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

2) kan je makkelijk achterkomen: is er 8 Gbit leverbaar op je adres? Dan is het Odido XGS-PON dus geen KPN ONT. Dan is het netwerk aangelegd als Point to Point (hetgeen sommigen hier onterecht AON noemen).
Waarom is dat onterecht.
AON Active Optical Network
Bij PON is het passief.
Bij PON (G of XGS) deel je een passieve splitter met andere gebruikers.
PON is een goedkopere manier van leveren over glasvezel.
Met hoofdzaak het stroomverbruik.
Een AON verbinding heeft ieder eindgebruiker een eigen SFP module in de POP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Waarom is dat onterecht.
AON Active Optical Network
Bij PON is het passief.
Bij PON (G of XGS) deel je een passieve splitter met andere gebruikers.
PON is een goedkopere manier van leveren over glasvezel.
Met hoofdzaak het stroomverbruik.
Een AON verbinding heeft ieder eindgebruiker een eigen SFP module in de POP.
AON en PON zijn de belichtingstechnieken, niet de aanlegtechniek.
Of je wel of geen eigen vezel tot in de PoP hebt wordt bepaald door de netwerkarchitectuur. En dat is point to point (iedereen eigen vezel tot in de PoP) of point to multipoint (splitter in de wijk/straat waarna jouw vezel doorgaat via een gedeelde vezel).

Er zijn heeeel veel gebruikers op een P2P netwerk in Nederland die toch bediend worden met PON. Vandaar dat ik er aan hecht om het verschil tussen belichting en netwerkarchitectuur te benadrukken.

Overigens zijn er maar twee partijen in NL die P2MP aanleggen, namelijk KPN en Glaspoort (waarvoor KPN de aanleg doet). Alle andere aanleggende partijen blijven het P2P concept hanteren met eigen vezels tot in de PoP. Met 1 simpele reden: als netwerk eigenaar kan je meer operators in de PoP toelaten en zo meer inkomsten genereren. En aangezien de twee andere grote netwerkbeheerders (Delta en ODF) eigendom zijn van investeerders, is dat hun grootste belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Barre73 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

AON en PON zijn de belichtingstechnieken, niet de aanlegtechniek.
Of je wel of geen eigen vezel tot in de PoP hebt wordt bepaald door de netwerkarchitectuur. En dat is point to point (iedereen eigen vezel tot in de PoP) of point to multipoint (splitter in de wijk/straat waarna jouw vezel doorgaat via een gedeelde vezel).

Er zijn heeeel veel gebruikers op een P2P netwerk in Nederland die toch bediend worden met PON. Vandaar dat ik er aan hecht om het verschil tussen belichting en netwerkarchitectuur te benadrukken.

Overigens zijn er maar twee partijen in NL die P2MP aanleggen, namelijk KPN en Glaspoort (waarvoor KPN de aanleg doet). Alle anderen blijven het P2MP concept hanteren met eigen vezels tot in de PoP. Met 1 simpele reden: als netwerk eigenaar kan je meer operators in de PoP toelaten en zo meer inkomsten genereren. En aangezien die twee andere grote partijen (Delta en ODF) eigendom zijn van investeerders, is dat het grootste belang.
Ok
Ik gebruik wel altijd de benaming AON GPON XGS-PON.
Maar dan gaat het vaak over een eigen router aansluiten direct op glasvezel.

Klopt de PON splitter hangt vaak ik de POP.
Als ik naar Kpn ga kom ik (ik zeg het toch) op AON.
Dan moet mijn GPON SFP module er uit en de AON SFP module er weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Ok
Ik gebruik wel altijd de benaming AON GPON XGS-PON.
Maar dan gaat het vaak over een eigen router aansluiten direct op glasvezel.

Klopt de PON splitter hangt vaak ik de POP.
Als ik naar Kpn ga kom ik (ik zeg het toch) op AON.
Dan moet mijn GPON SFP module er uit en de AON SFP module er weer in.
Maar nu zeg je het ook goed. KPN gebruikt in de PoP waar jij op aangesloten bent dus nog AON switches. En Odido heeft daarnaast PON switches (OLT's) en splitters hangen.
Overstappen van provider zorgt hooguit voor andere belichting, AON of PON, niet voor een andere kabel in de straat.

Overigens is KPN vol gas bezig om bestaande PoPs te voorzien van XGS-PON apparatuur (naast hun AON switches) om zo ook langzaam over te stappen in heel NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Barre73 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Overstappen van provider zorgt hooguit voor andere belichting, AON of PON, niet voor een andere kabel in de straat.
Zeg ik dat dan.
Kabels hebben hier niks mee te maken.
Net als de gebruikte connectors.

Laatst nog iemand gesproken die een SC/UPC had en dacht dat hij op XGS-PON zat.
Omdat de Fritz SFP XGS-PON module een SC/UPC aansluiting heeft.
Hij zit op AON die module heeft een LC/APC aansluiting.
Hier is dus een patchkabel van SC/UPC naar LC/APC nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 10-08-2024 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
Barre73 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Als je aansluiting al in huis zit dan is de aankondiging van drie jaar al ingegaan. Daarnaast zal Odido je sowieso snel willen overzetten op glas als zij zelf de apparatuur hebben in de PoP. Dat scheelt inkoop voor hen bij KPN WBA op koper.

@jongetje Koperuit gaat per adres, niet per centrale gebied, wijk of straat. Elk adres is apart en onafhankelijk van het koper gebied. Enige voorwaarde is dat er glasvezel aanwezig is op dat adres (bij gevel of erfgrens is ook aanwezig).
  1. Oké, dan zal ik kijken of de klantenservice er iets over weet.
  2. Volgens de postcodecheck is max. 1Gb leverbaar. Bij KPN zelf is wel 4Gb leverbaar. Dus dan kan ik concluderen dat het wel WBA wordt?
Ik vind je bijdragen op GoT trouwens altijd erg informatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:09
DaVaMa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:19:
Wij hebben nu bijna 2 maanden geleden ons via de website van Odido aangemeld voor glasvezel. De kabel lag al naar de gevel, moest nog naar binnen worden getrokken. Hiervoor kwam binnen 2 weken iemand van Gideon oid langs om dit te doen. Aardige gozer, was best vlot klaar. Heeft de FTU en de NT opgehangen (is een enkel apparaatje bij mij, lijkt het) met alvast een ethernet kabeltje erin geprikt.
Er was alleen storing, dus hij kon het signaal niet controleren. Hij ging dit doorgeven en we zouden er wat van horen.

Na een week maar eens Odido gebeld, volgens mij wisten die van niets en ze gingen het doorzetten. Dit nog 2 keer herhaald, maar het ligt bij KPN oid, vond het maar een vaag verhaal.

Ik heb nog aangegeven zelf het wel aan te kunnen sluiten, mocht niet, geen garantie. Ok dan.

Vandaag was ik het zat, wat is de kans dat alles gewoon werkt en ze aan het prutsen zijn met de administratie? Net het modem eraan gehangen, LAN kabels van het oude Ziggo modem overgezet. Desktopje er direct aangehangen en de wizard van het nieuwe modem doorlopen. En ik post dit berichtje nu door mijn nieuwe glasvezel heen :D

Beetje gek allemaal, hoop niet dat dit tekenend gaat zijn voor hoe nu verder. Maandag maar weer even bellen.
Vrij snel allemaal bij jou. Ik wacht al sinds 9 December 2022 op een aansluiting. Tot nu toe nog niks bekend wanneer dit zal gaan gebeuren. Ik zit in een appartement huurwoning. Op 9 december heb ik alles afgesloten qua contract. Ik zou voor de eerste 8 maanden €25 betalen en daarna €55 per maand aan toenmalige T-Mobile voor 1000Mbit/s internet en TV via T-Mobile Basis pakket met 1 TV -Box. Zonder thuis telefoon omdat wij onbeperkt bellen hebben via de smartphone. Ik heb Unlimited via Odido.

Momenteel Ziggo: Internet 200Mbit/s met Interactive TV via CI+ 1.3 Basis geen extra betaalde zenders.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 10-08-2024 22:09 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Lrrr schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:39:
[...]
  2. Volgens de postcodecheck is max. 1Gb leverbaar. Bij KPN zelf is wel 4Gb leverbaar. Dus dan kan ik concluderen dat het wel WBA wordt?
Dat zal dan waarschijnlijk een Genexis of Nokia XGS-PON ONT worden.

Wat betreft de problemen met de Genexis ONT.
https://community.kpn.com...exis-ont-vervangen-613547

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lrrr schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:39:
[...]
Dan ga ik ook de voorzichtige conclusie trekken dat het een point to multipoint KPN WBA XGS-PON netwerk is (dat zijn veel afkortingen achter elkaar :-) ).
En dan krijg je dus inderdaad een ONT die door KPN is voorgeschreven, de Genexis of Nokia.

NB: dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
peterbier schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:51:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk een Genexis of Nokia XGS-PON ONT worden.

Wat betreft de problemen met de Genexis ONT.
https://community.kpn.com...exis-ont-vervangen-613547
Als ik het goed heb begrepen was dat weer een ander probleem met een bepaalde batch. Ik doel juist op dit probleem: https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Helder, bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Ik gebruik een eigen router icm KPN, en dat werk prima. Ook de TV box van KPN heeft me positief verrast. Ook een fijne afstandsbediening (beter dan die van mijn LG tv).

Qua internet verwacht ik dezelfde (positieve) ervaring, maar ben vooral benieuwd wat TV, gebruikersvriendelijkheid en kwaliteit doet bij een andere provider. De reactie van @Stiegl baart me zorgen,

Iemand ervaring met de odido tv box? beetje vergelijkbaar met die van KPN?

Overigens gebruik ik op de TV's boven een chromecast met de KPN TV app erop. Ook dat zit wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

@Piet400 Ik heb jouw topic en reacties in het ervaringen topic geplaatst. Ik denk dat je hier veel meer reacties en nuttige antwoorden gaat vinden voor jouw vraag! :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje, ik was toevallig vrijdag ingelogd op mijn Zyxel modem, maar de web interface lijkt over de zeik.
Dit krijg ik als ik de systeeminformatie pagina open:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxtmehc0WI7gbY4knVc-HEVGyhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7z28o4pxYyDNgfNEGvUjwWOb.png?f=fotoalbum_large

Odido gebeld maar die sturen gelijk een monteur van Guidion langs, internet werkt verder zonder issues, wifi gaat via apart mesh netwerk.

modem herstart (stroom eraf), niks opgelost.

Is dit een bekend issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-08 23:23
Viper® schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:36:
Vraagje, ik was toevallig vrijdag ingelogd op mijn Zyxel modem, maar de web interface lijkt over de zeik.
Dit krijg ik als ik de systeeminformatie pagina open:
[Afbeelding]

Odido gebeld maar die sturen gelijk een monteur van Guidion langs, internet werkt verder zonder issues, wifi gaat via apart mesh netwerk.

modem herstart (stroom eraf), niks opgelost.

Is dit een bekend issue ?
cache legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:55
Piet400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:14:

Iemand ervaring met de odido tv box? beetje vergelijkbaar met die van KPN?

Overigens gebruik ik op de TV's boven een chromecast met de KPN TV app erop. Ook dat zit wel goed.
Nieuwe Android TV box werkt hier prima. Uiteraard is beeld kwaliteit slechter dan bij KPN en Ziggo. Maar dat is algemeen bekend van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
king006 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Nieuwe Android TV box werkt hier prima. Uiteraard is beeld kwaliteit slechter dan bij KPN en Ziggo. Maar dat is algemeen bekend van Odido.
Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp de logica achter "uiteraard is de beeldkwaliteit slechter ..." nog niet helemaal" (of helemaal niet :)).

Stelt Odido minder bandbreedte ter beschikking voor de lineaire televisiekanalen?

Als ik een 1Gb verbinding (of wat minder) afneem, dan moet daar toch makkelijk HD (en ook 4k) overheen kunnen?

Wil ik overstappen, dan is 'goede' kwaliteit tv toch wel een must.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Piet400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp de logica achter "uiteraard is de beeldkwaliteit slechter ..." nog niet helemaal" (of helemaal niet :)).

Stelt Odido minder bandbreedte ter beschikking voor de lineaire televisiekanalen?

Als ik een 1Gb verbinding (of wat minder) afneem, dan moet daar toch makkelijk HD (en ook 4k) overheen kunnen?

Wil ik overstappen, dan is 'goede' kwaliteit tv toch wel een must.
De logica:
Odido gebruikt voor het TV signaal een IPTV compressietechniek die er voor zorgt dat veel mensen het beeld ervaren als minder goed. Vooral bij snelle beeldwisselingen. Daarnaast gebruiken ze unicast. Met andere woorden: het TV signaal lift mee op je internetsignaal.
En ja, jij hebt een flinke verbinding maar dat hebben meer mensen. De achterliggende backbone is er niet op ingericht dat iedereen in je woonplaats met 25 Mbit/s 4K TV gaat kijken.

KPN gebruikt op zich dezelfde IPTV techniek indien gewenst maar geeft ook nog de keuze voor een andere techniek (multicast) waarbij het beeld als beter wordt ervaren.

En Ziggo tot slot gebruikt DVB-C wat over het algemeen wordt gezien als de beste techniek, maar Ziggo gebruikt daar tegelijkertijd een variabele bitrate bij die ervoor kan zorgen dat het op drukke momenten toch niet iets minder mooi kan worden.

Voor de meelezers: ik geef de versimpelde versie waarbij ik ook weet dat er veel nuances kunnen zijn maar die lijken mij voor de vraagstelling nu niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
Helder verhaal, Ik was nog niet thuis in de diensten van Odido, dus dit helpt me om te begrijpen waar de verschillen in zitten.

Kennelijk is de Odido backbone nog niet robuust genoeg en dus nog niet rijp voor het grotere publiek. Een belangrijk gegeven bij het maken van een keuze. thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:55
@Piet400,

Even meegeven dat Netflix, ViaPlay, Ziggo Go via de Android TV box wel goed werkt van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Barre73 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

De logica:
Odido gebruikt voor het TV signaal een IPTV compressietechniek die er voor zorgt dat veel mensen het beeld ervaren als minder goed. Vooral bij snelle beeldwisselingen. Daarnaast gebruiken ze unicast. Met andere woorden: het TV signaal lift mee op je internetsignaal.
En ja, jij hebt een flinke verbinding maar dat hebben meer mensen. De achterliggende backbone is er niet op ingericht dat iedereen in je woonplaats met 25 Mbit/s 4K TV gaat kijken.

KPN gebruikt op zich dezelfde IPTV techniek indien gewenst maar geeft ook nog de keuze voor een andere techniek (multicast) waarbij het beeld als beter wordt ervaren.

En Ziggo tot slot gebruikt DVB-C wat over het algemeen wordt gezien als de beste techniek, maar Ziggo gebruikt daar tegelijkertijd een variabele bitrate bij die ervoor kan zorgen dat het op drukke momenten toch niet iets minder mooi kan worden.

Voor de meelezers: ik geef de versimpelde versie waarbij ik ook weet dat er veel nuances kunnen zijn maar die lijken mij voor de vraagstelling nu niet relevant.
Wat ik niet begrijp is dat mijn Google-Chromecast-Google-TV-4K (GCGTV-4K) met de Odido App GEEN problemen geeft met TV kijken en dat met de Odido Media-box(TV-box-4K) wij vaak freeze beeld/geluid hebben en dat geluid NOOIT helemaal synchroon loopt en dat soms geluid 10-20 seconden achterloopt bij beeld (kanaal wissel en terug, helpt), allen met TV kijken.
Werkt de GCGTV-4K /Odido-App met een andere stream dan de Odido media-box (compressietechniek, Unicast) ?? OF liggen die problemen aan de Odido Media-Box ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antonio di schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:12:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat mijn Google-Chromecast-Google-TV-4K (GCGTV-4K) met de Odido App GEEN problemen geeft met TV kijken en dat met de Odido Media-box(TV-box-4K) wij vaak freeze beeld/geluid hebben en dat geluid NOOIT helemaal synchroon loopt en dat soms geluid 10-20 seconden achterloopt bij beeld (kanaal wissel en terug, helpt), allen met TV kijken.
Werkt de GCGTV-4K /Odido-App met een andere stream dan de Odido media-box (compressietechniek, Unicast) ?? OF liggen die problemen aan de Odido Media-Box ??
Ik durf wel te stellen dat de TV stream in ieder geval een ander pad volgt bij de CGC dan bij de Mediabox. Dat zou een groot verschil kunnen maken. Maar ik heb zelf geen Odido dus kan niet teveel oordelen over hun mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:57
Piet400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:40:
Kennelijk is de Odido backbone nog niet robuust genoeg en dus nog niet rijp voor het grotere publiek. Een belangrijk gegeven bij het maken van een keuze. thnx.
Odido, in de vorm van T-mobile een eerder Vodafone, had een tv-oplossing op basis van multicast met prima beeldkwaliteit. Een aantal jaar geleden is dit vervangen door de huidige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08 14:52
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe een goede ervaring heb gehad met de aansluiting van Odido.

Er wordt netjes op tijd gecommuniceerd. Gisteren een SMSje gekregen met de tijd die de monteur langs zou komen, wat ik erg fijn vond. Hij was binnen 15 minuten klaar en ik had meteen weer verbinding.

Daarna nog even de Wifi en DHCP instellingen aanpassen van mijn oude configuratie en alles werkte weer zoals ik het had ingesteld.

Ik heb het 2 Gbps abbonement. De kabel in de muur en de wandcontactdoos gaan maar tot cat5e. De speedtest ging dus maar tot 940 Mbps. Ik had nog een losse F/UTP kabel liggen (ook Cat5e) en daar haal ik wel 2000 Mbps mee. Ik ga over een half jaar verhuizen dus ik weet nog niet of ik een nieuwe kabel ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

comzeg schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:36:

Wat te doen?
1 Apparatuur terug sturen als je dat nog niet hebt gedaan
2 bewijs opsturen dat je de apparatuur hebt opgestuurd
3 vragen waarom het nog niet is verwerkt, als je de spullen al hebt terug gestuurd

NB vragen voor de juridische experts.
Op welke basis hebben ze aanspraak op deze vergoeding. De "afspraak" van terug sturen binnen 4 weken staat in het tarieven blad, niet in het contract.
Als je de spullen buiten deze 4 weken terug stuurt, kan je dan je geld terug krijgen?

Pagina: 1 ... 68 ... 123 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen