Kasper1985 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:23:
Ik kijkTV via zo’n nieuwe Android mediabox.
Bij vlagen is het echt drama. De beel kwaliteit is dan belabberd, bij zappen bevriest het beeld. Haperingen en gestotter. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Zit op KPN WBA. Alles is bedraad aangesloten. Gebruik wel eigen apparatuur dus als ik bel moet ik eerst door het hele troubleshooting proces heen. Maar kan mij bijna niet voorstellen dat dit geisoleerd is.
Regio Gelderland
Belabberd is het niet bij ons regio Utrecht (ODF). Beeldkwaliteit is wel iets minder dan bij Ziggo (hadden wij voorheen). Storingsvrij is TV kijken zeker niet:
A. Bevriest beeld en geluid loop door of omgekeerd bij zenderwisseling of aan zetten van media-kastje
B. Zwart beeld voor heel even of tot 5-6 seconden
C. Geluid loopt altijd niet synchroon met beeld. Settings veranderen van "Dolby naar Stereo & Media tunneling op AAN" zorgen voor een flinke vermindering hiervan maar het blijft niet synchroon.
D. Nieuw hoogtepunt (of is het een dieptepunt) is dat de "volume omhoog/omlaag" knop leidt plots tot zender 0 en 0 etc.. (al 3x opgetreden). Dit is alleen te verhelpen door de stroom van het kastje af te halen en opnieuw op te starten.
Met een Odido App op de "Google Chromecast Google TV 4K (GCGTV)" hebben we al deze problemen NIET.
Ik heb de ethernet en HDMI kabels tussen Odido Media-box en GCGTV gewisseld, maar de media-box blijft met die kuren en de GCGTV blijft het probleemloos doen.
Dus ik denk dat het niet aan het Glasvezel ligt, maar puur aan het Media-kastje.
Odido zegt per 18 juli jl. A en B verholpen te helpen met een nieuwe firmware hetgeen ik nog niet heb uitgeprobeerd/geïnstalleerd. Internet doet het bij ons goed en zonder problemen.