Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Sjah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:38:
Waarvoor heb je al die speed nodig dan? Dat vraag ik me nog wel eens af, ik betaal er niet graag extra voor. Met 100 Mbit red ik het ook. Als je op die fiets de vergelijking met Ziggo doet, dan is Ziggo niet eens rampzalig.
Tja, sommigen lopen alleen maar om boodschappen te doen en zeggen dan "ik heb geen fiets nodig".
Sommigen gaan op de fiets naar de supermarkt toe en zeggen dan "ik heb geen auto nodig".
En sommigen gaan gewoon met de auto, waarom? Eigen keuze en voorkeur dus en onnodig om dat via omwegen anderen op te leggen en als iedereen het er voor wil betalen waarom niet.
Als mijn buurman 2Gbps wil so what.........

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
snah001 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Tja, sommigen lopen alleen maar om boodschappen te doen en zeggen dan "ik heb geen fiets nodig".
Sommigen gaan op de fiets naar de supermarkt toe en zeggen dan "ik heb geen auto nodig".
En sommigen gaan gewoon met de auto, waarom? Eigen keuze en voorkeur dus en onnodig om dat via omwegen anderen op te leggen en als iedereen het er voor wil betalen waarom niet.
Als mijn buurman 2Gbps wil so what.........
Dat ik anderen niet moet opleggen wat zij moeten doen, is niet het issue, dat weet ik al 30 jaar.
Dat iemand een auto neemt omdat de reden is dat het eigen keus is, is geen verklaring. Een verklaring is wel dat als je in Zuidlaren woont, en voor de super naar Groningen moet, je een auto nodig hebt. Voor internet is een verklaring van ik kan het prima betalen en tis mijn hobby ook echt een verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Typhone schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Zou die ping bij glasvezel niet veel lager moeten zijn?
Wifi :Y)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08
Sjah schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:53:
[...]

Dat ik anderen niet moet opleggen wat zij moeten doen, is niet het issue, dat weet ik al 30 jaar.
Dat iemand een auto neemt omdat de reden is dat het eigen keus is, is geen verklaring. Een verklaring is wel dat als je in Zuidlaren woont, en voor de super naar Groningen moet, je een auto nodig hebt. Voor internet is een verklaring van ik kan het prima betalen en tis mijn hobby ook echt een verklaring.
En dan kom je er met de fiets ook wel.
Dat is met internet snelheid ook zo.
Pak je een groot bestand en wil je niet dat het binnen halen lang duurt neem je een sneller pakket.
Heb je alle tijd om het bestand binnen te halen neem je 100 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 23:54
ed1703 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:02:
[...]

Maar het is maar net hoe je je abonnement hebt EN of op je op ODF of WBA zit.
Op jaarbasis loopt het verschil natuurlijk flink op.
En als je er niet graag extra voor betaald zou Odido afgezien van de nodige issues op ODF financieel een betere keuze zijn.
Kleine correctie, de issues bij Odido zitten op het KPN WBA netwerk, niet op het "eigen" ODF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
eettjjuuhh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:35:
Ik zou het in ieder geval wel melden bij odido al lijken ze dus bezig te zijn met het probleem.
Je moet het wel echt bij ze melden inderdaad, want vanwege de verschillende systemen van glasvezel en het feit dat dit alleen bij KPN WBA speelt (wat het verhaal met een extra partij dus lastiger maakt), moet het dus echt bekeken worden.

Ik geloof dat ze bezig waren met een firmware update van de Genexis ONTs zodat die niet allemaal omgewisseld hoefden te worden, want daar zijn er lang niet genoeg van om dat even zo voor "iedereen" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Laatst online: 19-09 14:40
HKLM_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:44:
Iemand een idee hoelang het duurt voordat ODF doorgeeft aan Odido dat de glasvezel in de woonkamer/meterkast is afgemonteerd?

Mijn bestelling staat open maar van de status klopt geen ene fluit :+
Bij mij binnen 1 werkdag. Ik sloot de dag na ODF de boel binnen gefixed had de glasvezelkabel in de glas->ether dinges, en na 10 minuten kreeg ik groen signaal. Toen de rest ook maar aangesloten (eigen modem, niet de Zyxel) en alles werkte.

[ Voor 10% gewijzigd door chiel_78 op 23-07-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasse1993
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-04 13:16
Hoi allen,

Vandaag ook mijn Odido glasvezel installatiepakket binnengekregen en omdat er pas over 3 weken een monteur beschikbaar is zelf maar aan de slag gegaan. Ik kom er redelijk uit maar het lukt me niet om de Huawei ONT aangesloten te krijgen op mijn bestaande KPN glasvezelaansluiting, het lijkt erop dat het meegeleverde kabeltje male/male is en ik male/female nodig ben. Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
@Lasse1993 Als het goed is zit er ook een koppelstukje, een simpel rechthoekig plastic busje, in het pakket. Ik vraag me wel af of het zin heeft dit zelf te proberen, je zult ook in de PoP gepatcht moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 23-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Lasse1993 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:11:
Hoi allen,

Vandaag ook mijn Odido glasvezel installatiepakket binnengekregen en omdat er pas over 3 weken een monteur beschikbaar is zelf maar aan de slag gegaan. Ik kom er redelijk uit maar het lukt me niet om de Huawei ONT aangesloten te krijgen op mijn bestaande KPN glasvezelaansluiting, het lijkt erop dat het meegeleverde kabeltje male/male is en ik male/female nodig ben. Iemand die mij verder kan helpen?
Op afstand is moeilijk de situatie te beoordelen.
Heb je een foto van de FTU.?
Het heeft trouwens geen zin omdat de monteur de Huawei ONT ook moet registreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 09:34
Vrijdag avond spontaan nieuw ip. En nu ligt het eruit. Glas converter 0 activiteit. Reboot zelfde. Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

jwbokx schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:46:
Fritz is actief nu inclusief failover. Wat een verademing, alles gaat nu vlotter.
Wel even iets vreemds...
Alles via wifi had internet, via lan niet...
Had ik de switch in lan4 gedaan.
Ook al staat die niet als gast ingesteld, daarna in andere lan poort en alles werkt...
Geen idee of dat nog is, maar er waren in het verleden 1 of 2 poorten gereserveerd voor televisie (wat niet meer wordt gebruikt overigens) in het Fritz profiel. Zou een rol kunnen spelen, dan krijg je ook een andere IP reeks.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
mrBrainY schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:33:
Vrijdag avond spontaan nieuw ip. En nu ligt het eruit. Glas converter 0 activiteit. Reboot zelfde. Almere
Hier ook terwijl maatje van me gewoon internet heeft bij ze ook uit Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 09:34
Jij niet toevallig ook een eigen router? Je maat de zyxcel?

Edit :Nope zyxcel doet ook niets.

[ Voor 3% gewijzigd door mrBrainY op 23-07-2024 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
mrBrainY schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:08:
Jij niet toevallig ook een eigen router? Je maat de zyxcel?

Edit :Nope zyxcel doet ook niets.
almere buiten heeft een pop locatie verstoring dus zou goed kunnen ene kant wel internet heeft andere weer niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Hier in Almere Buiten sinds 21:02 ongeveer ook geen verbinding meer met Odido glasvezel. Maar prettig te weten dat ik niet de enige ben, dank allen!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
We gebruiken beide de router van odido, en woon ook in Almere buiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 20:08
Vandaag in Oss lag het er ook even uit (5348) tussen 10:00 en 10:30.

Wel hetzelfde ip adres gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
yvdb schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:47:
We gebruiken beide de router van odido, en woon ook in Almere buiten
Als het beperkt is tot 1 PoP kan het prima zijn dat jij storing hebt en je vriend niet. Je hoeft niet op dezelfde PoP aangesloten te zijn. Er staan er meerdere in Almere Buiten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:32
Blaze85 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Nu we het toch over die brakke FTU hebben (ze hadden dat kastje wel wat steviger mogen maken, met schroeven bijvoorbeeld :P).

http://wiki.danit.nl/inde...le_Glasvezel:_Eigen_modem

[Afbeelding]

Wat zien we hier precies? Waarom is de glasvezel eerst dunner, daarna weer dikker? Wat is het ijzertje onderin?
De glasvezel zelf is haardik, er zit altijd een coating omheen en daaroverheen weer van alles om ‘t de juiste fysieke eigenschappen te geven. Zo moet de vezel zelf natuurlijk niet kunnen knikken (want dan breekt tie) maar ook geen te scherpe bochten want dat geeft extra demping en natuurlijk gewoon stevig genoeg zijn voor de be- & mishandeling door de monteurs.

Op de glasvezel vanaf buiten wordt een zogenaamde pigtail gelast, dat is een stukje glasvezel met daaraan de connector. Die las wordt beschermd met dat “ijzertje”.
Verder wordt de glasvezel vanaf buiten met wat overlengte in die FTU afgewerkt zodat er later eventueel nog een nieuwe las gemaakt kan worden mocht dat nodig zijn (bv bij beschadigde connector).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
William_H schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:25:
[...]

Kleine correctie, de issues bij Odido zitten op het KPN WBA netwerk, niet op het "eigen" ODF netwerk.
Ik merk anders op diverse avonden game disconnects en tragere verbindingen. (had ik bij ziggo nooit)
Maar zo traag als men hier vaak beschrijft is het op ODF niet nee.
Behalve dat ben ik ook niet zo blij met het TV platform (uitwijk naar NLZiet genomen, want ik kreeg Odido TV op de Apple-TV gewoon niet aan de praat: Elke paar minuten had je freez of gewoon uitval) en uitblijven van zaken als IPv6. Dat is ook de reden dat ik eind augustus weer bij Odido weg ga.

[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 24-07-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zijn er meer Tweakers die ervaren dat de mesh van hun ZyXEL EX5601-T1 (T-56) niet meer werkt?
Ik heb hem uitgebreid met twee ZyXEL Dual-Band Wireless AX1800 Gigabit Access Point/Extender (WX3100-T0), draadloos gekoppeld.

Ik heb de vraag gesteld in sub Netwerken, maar geen reactie. Was dat wel de goede plek?
Zyxel EasyMesh werkt niet meer (T65 + 2x WX3100-T0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Brrrtje? schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:25:
Ik heb de vraag gesteld in sub Netwerken, maar geen reactie. Was dat wel de goede plek?
Ik denk dat je deze vraag beter even op het Odido forum kan stellen. Wat ik heb begrepen is dat er in sommige firmware versies een bug zit, en het ook soms lijkt in de app dat ze niet goed werken, maar dat ze dan wel goed werken. Op het Odido forum weten de moderators en sommige andere gebruikers hoe dat precies zit...

Ik denk namelijk dat er bij jouw ook zoiets als dit aan de hand is: https://community.odido.n...t-in-mpro-mesh-app-366899

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 24-07-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 18:54
nelizmastr schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:49:
[...]

Geen idee of dat nog is, maar er waren in het verleden 1 of 2 poorten gereserveerd voor televisie (wat niet meer wordt gebruikt overigens) in het Fritz profiel. Zou een rol kunnen spelen, dan krijg je ook een andere IP reeks.
Ik heb even gekeken in de setings en gezocht op hun site, maar lijkt inderdaad iets ouds te zijn.
Dank je voor het meedenken.

Het enige wat ik kan vinden is dat lan4 voor gasttoegang ingesteld kan worden.
Dat heb ik uit staan. Maar ook dan zou de lan4 gewoon internet moeten hebben, maar geen toegang tot interne netwerk.
Voorlopig maar 2 lan poorten in gebruik, dus niet direct een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 18:51
Even een algemene vraag rondom onze aanvraag bij glasvezel van Odido. Wij hebben op 7 mei een aanvraag gedaan bij Odido voor internet&tv via glasvezel voor onze nieuwe woning waar we op 17 mei de sleutel van hebben gekregen. Tot nu toe gaat de gehele procedure ronduit slecht bij ons en ben ik voornemens om de boel maar op te zeggen bij ze.

Onze aanmelding in a nutshell:
  • 7 mei aanvraag gedaan met als wensdatum aansluiting op 10 juni
  • Al snel konden we een afspraak maken met ODF om de kabel van buiten naar binnen aan te sluiten en zijn ze op 21 mei geweest om dit te doen.
  • op 22 mei ontvingen we het installatiepakket van Odido
  • Vanaf dat moment is onze aanmelding in limbo beland en is er niks meer gebeurd.
Wat ik heb begrepen vanuit ODF/Odido is dat ze het signaal moesten patchen/doormeten in de wijkcentrale en dat we vanaf dat moment een monteur van Gideon konden plannen om de zaken af te ronden. Volgens alle partijen is dit een simpele opgave wat 5 min zou duren en snel uitgevoerd kon worden. Einde van die week zou dat rond moeten zijn als ODF onze aansluiting zou doorzetten naar Odido.

Fastforward naar het heden en we zijn geen stap verder in onze aanmelding. Ik heb tussentijds de boel al eens aangesloten om te testen, maar daaruit bleek al snel dat er geen signaal zit op de kabel en wij dus nog niet fysiek zijn aangesloten. Kortom we hebben geen signaal nog en dus geen internet via Odido.

Na tientallen belpogingen met ODF en minimaal hetzelfde aantal met Odido tussen juni en heden lijkt het alsof we vastzitten in het proces afmelden ODF van de installatie en het plannen van een monteur. Er zijn reeds ook al een meerdere l tickets geweest tussen Odido en ODF en beide partijen zeggen dat het de schuld ligt bij de ander. Geen van beide partijen lijkt iets te kunnen doen om dit weer op de rit te krijgen en wij hebben na bijna een kwartaal sinds onze aanvraag nog geen uitzicht op een werkende verbinding.

Is dit normaal/te verwachten of zijn wij gewoon ongeduldig ofzo? Ik sta op het punt om de boel maar op te zeggen en voorgoed afscheid van ze te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
sjekneck schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:26:

Is dit normaal/te verwachten of zijn wij gewoon ongeduldig ofzo? Ik sta op het punt om de boel maar op te zeggen en voorgoed afscheid van ze te nemen.
De dooddoener is natuurlijk: soms zit het mee en soms zit het tegen. Of het normaal en/of te verwachten is? Daar is geen zinnig woord over te zeggen. En ja, wellicht ben je te ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 18:51
RCBL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:43:
[...]

De dooddoener is natuurlijk: soms zit het mee en soms zit het tegen. Of het normaal en/of te verwachten is? Daar is geen zinnig woord over te zeggen. En ja, wellicht ben je te ongeduldig.
Waar ik concreet naar op zoek ben is de ervaring in doorlooptijd van een aanmelding voor ons. Dan is dit antwoord alles behalve verhelderend. Tuurlijk kunnen er dingen gebeuren, maar het lijkt mij persoonlijk niet normaal dat we ruim 2 maanden wachten op het insteken van een stekker in een wijkcentrale in een totale doorloop van ondertussen ruim 2.5 maanden. Again, dat is mijn persoonlijke perceptie, maar er zullen genoeg anderen zijn die wel zijn aangesloten waar ik in ieder geval uit kan halen wat 'normaal' is.

Andere om mij heen in de omgeving hebben zich later aangemeld en hebben ondertussen al langere tijd een verbinding. Waarom zijn wij de uitzondering en weet niemand binnen Odido en partners een antwoord te geven op onze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:45
sjekneck schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:26:
Even een algemene vraag rondom onze aanvraag bij glasvezel van Odido. Wij hebben op 7 mei een aanvraag gedaan bij Odido voor internet&tv via glasvezel voor onze nieuwe woning waar we op 17 mei de sleutel van hebben gekregen. Tot nu toe gaat de gehele procedure ronduit slecht bij ons en ben ik voornemens om de boel maar op te zeggen bij ze.

Onze aanmelding in a nutshell:
  • 7 mei aanvraag gedaan met als wensdatum aansluiting op 10 juni
  • Al snel konden we een afspraak maken met ODF om de kabel van buiten naar binnen aan te sluiten en zijn ze op 21 mei geweest om dit te doen.
  • op 22 mei ontvingen we het installatiepakket van Odido
  • Vanaf dat moment is onze aanmelding in limbo beland en is er niks meer gebeurd.
Wat ik heb begrepen vanuit ODF/Odido is dat ze het signaal moesten patchen/doormeten in de wijkcentrale en dat we vanaf dat moment een monteur van Gideon konden plannen om de zaken af te ronden. Volgens alle partijen is dit een simpele opgave wat 5 min zou duren en snel uitgevoerd kon worden. Einde van die week zou dat rond moeten zijn als ODF onze aansluiting zou doorzetten naar Odido.

Fastforward naar het heden en we zijn geen stap verder in onze aanmelding. Ik heb tussentijds de boel al eens aangesloten om te testen, maar daaruit bleek al snel dat er geen signaal zit op de kabel en wij dus nog niet fysiek zijn aangesloten. Kortom we hebben geen signaal nog en dus geen internet via Odido.

Na tientallen belpogingen met ODF en minimaal hetzelfde aantal met Odido tussen juni en heden lijkt het alsof we vastzitten in het proces afmelden ODF van de installatie en het plannen van een monteur. Er zijn reeds ook al een meerdere l tickets geweest tussen Odido en ODF en beide partijen zeggen dat het de schuld ligt bij de ander. Geen van beide partijen lijkt iets te kunnen doen om dit weer op de rit te krijgen en wij hebben na bijna een kwartaal sinds onze aanvraag nog geen uitzicht op een werkende verbinding.

Ik moest een aansluiting plannen met de firma Guidion, de installatiepartner van Odido.
Maar die mails verdwenen bij mij in de quarantine van mijn provider, daar kwam ik na pas na 3 dagen achter... na inplannen ging het proces verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Lasse1993 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:11:
Hoi allen,

Klopt, er moet een koppelstukje tussen. Deze zat bij mijn moeder ook niet in het installatiepakket, maar de monteur had ze en heeft er toen een geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:59
Ik kijkTV via zo’n nieuwe Android mediabox.

Bij vlagen is het echt drama. De beel kwaliteit is dan belabberd, bij zappen bevriest het beeld. Haperingen en gestotter. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Zit op KPN WBA. Alles is bedraad aangesloten. Gebruik wel eigen apparatuur dus als ik bel moet ik eerst door het hele troubleshooting proces heen. Maar kan mij bijna niet voorstellen dat dit geisoleerd is.
Regio Gelderland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 13:20
Vandaag ga ik over van Odido naar Youfone.
Een vraagje. Ik gaf aan dat ik de NT nog niet had geïnstalleerd om het netwerk van Odido niet te verstoren. Volgens de monteur had dat niet uitgemaakt en komt dat niet meer voor dat je daarmee je buren kan verstoren. Klopt dat?

Op dit moment is Odido nog actief. Youfone moet nog gepatcht worden. Kan tot 18 uur en anders moet ik gaan bellen volgens de monteur.
Wie zet die patch? Niet de monteur zelf?
In de werkorder staat bij werkzaamheden: 1. NT only installatie 2. Patchwerkzaamheden.
Beide op voltooid.
Echter bij opmerkingen staat dan weer: NT geplaatst echter geen licht. De patch is nog niet gezet.

Heb dus nog gewoon internet dus verder geen probleem. Maar gewoon nieuwsgierig en of iemand hier misschien weet hoe dat werkt?

Edit: 16:10 uur patch is gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:09

Antonio di

a mi me dijeron que si

Kasper1985 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:23:
Ik kijkTV via zo’n nieuwe Android mediabox.

Bij vlagen is het echt drama. De beel kwaliteit is dan belabberd, bij zappen bevriest het beeld. Haperingen en gestotter. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Zit op KPN WBA. Alles is bedraad aangesloten. Gebruik wel eigen apparatuur dus als ik bel moet ik eerst door het hele troubleshooting proces heen. Maar kan mij bijna niet voorstellen dat dit geisoleerd is.
Regio Gelderland
Belabberd is het niet bij ons regio Utrecht (ODF). Beeldkwaliteit is wel iets minder dan bij Ziggo (hadden wij voorheen). Storingsvrij is TV kijken zeker niet:
A. Bevriest beeld en geluid loop door of omgekeerd bij zenderwisseling of aan zetten van media-kastje
B. Zwart beeld voor heel even of tot 5-6 seconden
C. Geluid loopt altijd niet synchroon met beeld. Settings veranderen van "Dolby naar Stereo & Media tunneling op AAN" zorgen voor een flinke vermindering hiervan maar het blijft niet synchroon.

D. Nieuw hoogtepunt (of is het een dieptepunt) is dat de "volume omhoog/omlaag" knop leidt plots tot zender 0 en 0 etc.. (al 3x opgetreden). Dit is alleen te verhelpen door de stroom van het kastje af te halen en opnieuw op te starten.
Met een Odido App op de "Google Chromecast Google TV 4K (GCGTV)" hebben we al deze problemen NIET.
Ik heb de ethernet en HDMI kabels tussen Odido Media-box en GCGTV gewisseld, maar de media-box blijft met die kuren en de GCGTV blijft het probleemloos doen.
Dus ik denk dat het niet aan het Glasvezel ligt, maar puur aan het Media-kastje.

Odido zegt per 18 juli jl. A en B verholpen te helpen met een nieuwe firmware hetgeen ik nog niet heb uitgeprobeerd/geïnstalleerd. Internet doet het bij ons goed en zonder problemen.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reflector schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:55:
Vandaag ga ik over van Odido naar Youfone.
Een vraagje. Ik gaf aan dat ik de NT nog niet had geïnstalleerd om het netwerk van Odido niet te verstoren. Volgens de monteur had dat niet uitgemaakt en komt dat niet meer voor dat je daarmee je buren kan verstoren. Klopt dat?

Op dit moment is Odido nog actief. Youfone moet nog gepatcht worden. Kan tot 18 uur en anders moet ik gaan bellen volgens de monteur.
Wie zet die patch? Niet de monteur zelf?
In de werkorder staat bij werkzaamheden: 1. NT only installatie 2. Patchwerkzaamheden.
Beide op voltooid.
Echter bij opmerkingen staat dan weer: NT geplaatst echter geen licht. De patch is nog niet gezet.

Heb dus nog gewoon internet dus verder geen probleem. Maar gewoon nieuwsgierig en of iemand hier misschien weet hoe dat werkt?

Edit: 16:10 uur patch is gezet
Patch wordt gezet door een monteur van KPN of de aannemer van KPN (voorheen Netwerk).

In jouw specifieke geval zou het kunnen zijn dat het niet uitmaakte of je de NT er op aan had gesloten omdat er geen GPON actief is van Odido in jouw wijk maar alleen AON of XGS-PON. Maar in het algemeen geldt het probleem nog steeds. En altijd zolang er GPON en AON actief kunnen zijn binnen 1 PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ik heb sinds deze week eindelijk mijn glasvezelaansluiting (1 Gigabit) ter vervanging van kabel. ONT direct op de Tplink ER605 en VLAN300 op de WAN ingesteld. Tot zover geen issues. Alleen kom ik niet in de buurt van 1 gigabit qua snelheid. Gemiddeld tussen 500-600 mbit.

Zowel de er605 en de SG2210P switch geven 1 gigabit aan dus er is in ieder geval geen probleem met de bekabeling.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
sunturion schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:50:
Ik heb sinds deze week eindelijk mijn glasvezelaansluiting (1 Gigabit) ter vervanging van kabel. ONT direct op de Tplink ER605 en VLAN300 op de WAN ingesteld. Tot zover geen issues. Alleen kom ik niet in de buurt van 1 gigabit qua snelheid. Gemiddeld tussen 500-600 mbit.

Zowel de er605 en de SG2210P switch geven 1 gigabit aan dus er is in ieder geval geen probleem met de bekabeling.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Even de ONT van de stroom halen voor een paar seconden. (Herstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
ed1703 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Ik merk anders op diverse avonden game disconnects en tragere verbindingen. (had ik bij ziggo nooit)
Maar zo traag als men hier vaak beschrijft is het op ODF niet nee.
Behalve dat ben ik ook niet zo blij met het TV platform (uitwijk naar NLZiet genomen, want ik kreeg Odido TV op de Apple-TV gewoon niet aan de praat: Elke paar minuten had je freez of gewoon uitval) en uitblijven van zaken als IPv6. Dat is ook de reden dat ik eind augustus weer bij Odido weg ga.
Die storingen/vertragingen in de avond heb ik ook al ervaren inderdaad. Maar dat kon zogezegd niet van de goegemeente hier en op het Odido forum, want ik zit niet op glasvezel/KPN WBA. En maar blijven volhouden dat het probleem alleen zit in een paar Genexis ONTs. Maar goed, ben inmiddels ook aan het twijfelen of ik niet gewoon naar KPN moet gaan. Daarvan ligt de glasvezel wel al in de meterkast en ODF schiet maar niet op met z'n uitrol in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:59
Antonio di schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:48:
[...]

Belabberd is het niet bij ons regio Utrecht (ODF). Beeldkwaliteit is wel iets minder dan bij Ziggo (hadden wij voorheen). Storingsvrij is TV kijken zeker niet:
A. Bevriest beeld en geluid loop door of omgekeerd bij zenderwisseling of aan zetten van media-kastje
B. Zwart beeld voor heel even of tot 5-6 seconden
C. Geluid loopt altijd niet synchroon met beeld. Settings veranderen van "Dolby naar Stereo & Media tunneling op AAN" zorgen voor een flinke vermindering hiervan maar het blijft niet synchroon.

D. Nieuw hoogtepunt (of is het een dieptepunt) is dat de "volume omhoog/omlaag" knop leidt plots tot zender 0 en 0 etc.. (al 3x opgetreden). Dit is alleen te verhelpen door de stroom van het kastje af te halen en opnieuw op te starten.
Met een Odido App op de "Google Chromecast Google TV 4K (GCGTV)" hebben we al deze problemen NIET.
Ik heb de ethernet en HDMI kabels tussen Odido Media-box en GCGTV gewisseld, maar de media-box blijft met die kuren en de GCGTV blijft het probleemloos doen.
Dus ik denk dat het niet aan het Glasvezel ligt, maar puur aan het Media-kastje.

Odido zegt per 18 juli jl. A en B verholpen te helpen met een nieuwe firmware hetgeen ik nog niet heb uitgeprobeerd/geïnstalleerd. Internet doet het bij ons goed en zonder problemen.
A B en C zijn exact waar ik ook last van heb. D gelukkig nog niet meegemaakt.
En dan eens in de zoveel tijd enorm wazig pixelig beeld. Alsof ze dan de piek niet aan kunnen en maar enorm terug schalen in kwaliteit ofzo. Het heeft dan meer weg van een internet stream van vroeger dan mooi HD beeld.

Vervelende is dat de klantenservice zwaar beroerd is dus heb geen zin om het te melden. Misschien het forum maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 16-09 14:51
peterbier schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Even de ONT van de stroom halen voor een paar seconden. (Herstart)
Ik was vergeten te vermelden dat ik dit al heb geprobeerd zonder succes.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:54
Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door merlin1201 op 25-07-2024 10:40 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Is het bekend dat op de T-75, easymesh niet uitgeschakeld kan worden? Ik wil af van het oude 2.4ghz netwerk, maar kan Easymesh nergens uitschakelen. In het hamburger menu is het niet zichtbaar, maar ook op geen enkele andere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12
Zijn er ergens nog mooie acties/cashbacks voor het 8Gbit abonnement van Odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 17:40
vanmiddag zitten kloten met eigen modem, alles werkte binnen paar minuten behalve telefonie. die functie op "mijn odido" om het SIP wachtwoord te wijzigen werkt gewoon niet. kreeg op de nieuwe modem error 401 (verkeerde credentials) na wijziging inloggegevens op odido.nl - heel vreemd. ik sluit dus oude zyxel modem weer aan, werkt telefonie gewoon, terwijl dat dus niet meer zou moeten werken vanwege de (hardcoded?) SIP credentials die standaard in de modem staan. deed het dus wel na revert naar zyxel, dus ik concludeer dat die functie op de website gewoon niks doet... iemand anders hier tegenaan gelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@justinkb Waarom verhuis je niet naar een voip provider zoal cheapconnect? Dat is goedkoper en minder gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BitAndre
justinkb schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:12:
vanmiddag zitten kloten met eigen modem, alles werkte binnen paar minuten behalve telefonie. die functie op "mijn odido" om het SIP wachtwoord te wijzigen werkt gewoon niet. kreeg op de nieuwe modem error 401 (verkeerde credentials) na wijziging inloggegevens op odido.nl - heel vreemd. ik sluit dus oude zyxel modem weer aan, werkt telefonie gewoon, terwijl dat dus niet meer zou moeten werken vanwege de (hardcoded?) SIP credentials die standaard in de modem staan. deed het dus wel na revert naar zyxel, dus ik concludeer dat die functie op de website gewoon niks doet... iemand anders hier tegenaan gelopen?
De SIP gebruikersnaam (=SIP-nummer) en wachtwoord zijn niet hardcoded, maar worden gedownload via http://10.12.0.10:7547 .
Er was een script voor het uitlezen van deze gegevens genaamd "voip.py" via het Odido forum. Die kan ik niet meer terugvinden, maar wel deze post van de auteur: https://community.odido.n...ostid=1647962#post1647962.
Misschien werkt de handmatige methode nog om het wachtwoord te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
BitAndre schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:37:
[...]

De SIP gebruikersnaam (=SIP-nummer) en wachtwoord zijn niet hardcoded, maar worden gedownload via http://10.12.0.10:7547 .
Er was een script voor het uitlezen van deze gegevens genaamd "voip.py" via het Odido forum. Die kan ik niet meer terugvinden, maar wel deze post van de auteur: https://community.odido.n...ostid=1647962#post1647962.
Misschien werkt de handmatige methode nog om het wachtwoord te achterhalen?
handmatige methode werkt niet meer met de huidige zyxel firmware jammer genoeg, die config backup file is tegenwoordig encrypted ipv plain text. ik ga op zoek naar dat script.

edit: geprobeerd, dat script, lijkt niet de juiste waardes op te leveren voor mijn lijn (maar voor een andere klant? heel vreemd, ga ik dus niks mee doen). maar als het inderdaad via http wordt opgehaald, kan ik dat toch gewoon sniffen in principe?

[ Voor 12% gewijzigd door justinkb op 25-07-2024 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom. C
  • Laatst online: 19-09 22:01
Sinds vorige week glasvezel + tv van Odido op het netwerk van Delta Fiber na 10 jaar Ziggo klant te zijn geweest (wilde graag een Next Mini maar werd geweigerd en betaalde inmiddels 96 euro per maand).

Overstap verliep vlekkeloos, werd goed op de hoogte gehouden door Guidion over de afspraak met de monteur die binnen 20 minuten weer was vertrokken. Zyxel modem even kort op de Nokia ONT aangesloten om het abonnement te activeren en daarna gelijk omgewisseld voor mijn OPNsense router.

TV-ervaring is tegen de verwachting in tot nu toe net zo goed als bij Ziggo. Zie geen verschil in beeldkwaliteit en de mediabox lijkt een prima apparaatje te zijn.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
justinkb schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:58:
[...]

handmatige methode werkt niet meer met de huidige zyxel firmware jammer genoeg, die config backup file is tegenwoordig encrypted ipv plain text. ik ga op zoek naar dat script.

edit: geprobeerd, dat script, lijkt niet de juiste waardes op te leveren voor mijn lijn (maar voor een andere klant? heel vreemd, ga ik dus niks mee doen). maar als het inderdaad via http wordt opgehaald, kan ik dat toch gewoon sniffen in principe?
Ja een netwerk capture (sniffen) kan, maar dat moet wel aan de WAN zijde.
Dat kan met een tap of switch met Mirroring mode. (Het capturen van de VLAN tags is in dit geval niet nodig.)

Het script vereist Python3 en dat deze draait vanuit je eigen aansluiting c.q. IP-adres. Of het in alle gevallen werkt weet ik natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Ja, had het script gewoon in WSL gedraaid op mijn gewone pc, maar leverde dus niet de goede resultaten op. Waarschijnlijk is dat de reden dat het niet meer online staat. Ik ga nu een oude router die ik nog heb liggen even ombouwen tot sniff tool met openwrt. Zag ook wel wel dingen online over de T-56 openmaken en met de serial console verbinden om andere software te laden in ram. Maar zulke dingen vermijd ik liever, hoewel dat minimaal invasief is in principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
justinkb schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:54:
Ja, had het script gewoon in WSL gedraaid op mijn gewone pc, maar leverde dus niet de goede resultaten op. Waarschijnlijk is dat de reden dat het niet meer online staat. Ik ga nu een oude router die ik nog heb liggen even ombouwen tot sniff tool met openwrt. Zag ook wel wel dingen online over de T-56 openmaken en met de serial console verbinden om andere software te laden in ram. Maar zulke dingen vermijd ik liever, hoewel dat minimaal invasief is in principe...
Wat een gedoe om een Voip aansluiting op eigen apparatuur bij Odido aan het werk te krijgen. Op zo'n manier dwingen ze je naar een externe Voip provider.
Zelf al enige jaren terug de overstap gemaakt naar CC, Geen moment problemen mee ondervonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
yalerta schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Wat een gedoe om een Voip aansluiting op eigen apparatuur bij Odido aan het werk te krijgen. Op zo'n manier dwingen ze je naar een externe Voip provider.
Zelf al enige jaren terug de overstap gemaakt naar CC, Geen moment problemen mee ondervonden.
Dit gedoe zou niet moeten hoeven omdat Odido in de MijnOdido omgeving een functie had gebouwd om je SIP credentials op te vragen (zodat Tweakers niet gaan bellen met de klantenservice die daar niks vanaf weten).
Maar ja.. in dit geval werkt die functie dus niet en dan val je terug op dat "gedoe".

Dat mag op zich ook niet want vanuit de ACM regel voor gebruik eigen hardware moet Odido die SIP credentials gewoon afgeven.

Verder eens met de eigen VOIP provider. Ik heb ook jaren CC gebruikt en dat ging helemaal prima (en was vele malen goedkoper om te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog steeds geen retourdoos/brief met instructies ontvangen van KPN...
Heeft een ex-KPN'er hier wel eens een brief gehad en wat stond daar precies in welke apparatuur er teruggestuurd moest worden? Alleen de modem en niet de NT-unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:20
Toen ik bij KPN weg ging wilde ze volgens mij alleen het modem en de TV receiver terug.

De NT unit hoefde ze niet blijkbaar, die heb ik hergebruikt.

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:37
Ik kan me nog herinneren dat expliciet erbij stond dat de ONT moest blijven hangen. Dus inderdaad alleen V12 Box en de Tv-kastjes retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
yalerta schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:10:
[...]

Wel even een andere poort instellen voor Cheapconnect dan 5060 omdat Odido die om een of andere rare reden reserveert voor hun eigen VoIP dienst. Kleinigheidje maar wel jammer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In het kader klagen doen we al teveel, zojuist een positieve ervaring met Odido. Heb Glasvezel van hun en werd door ze gebeld omdat mijn contract in september verloopt. Kreeg een mooi aanbod (lees goedkoper en gelijk aan nieuwe klanten). Ga minder betalen, en gezien het feit dat ik tevreden ben prima toch.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Frogmen schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:38:
In het kader klagen doen we al teveel, zojuist een positieve ervaring met Odido. Heb Glasvezel van hun en werd door ze gebeld omdat mijn contract in september verloopt. Kreeg een mooi aanbod (lees goedkoper en gelijk aan nieuwe klanten). Ga minder betalen, en gezien het feit dat ik tevreden ben prima toch.
Daar mogen ze mij volgende maand (mijn contract stopt namelijk in oktober) ook wel voor bellen. Heb namelijk nog geen moment spijt gehad van de overstap naar Odido. En als ze niet bellen, dan ga ik ze zeker zelf wel even bellen voor nog een jaartje met korting 😉

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 26-07-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
DON PAPA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:50:
Daar mogen ze mij volgende maand (mijn contract stopt namelijk in oktober) ook wel voor bellen.
"Vroeger' was het zo dat je kon bellen 3 maanden voordat je contract afliep om te verlengen. Over het algemeen krijg je nu 6 maanden lang 10 euro korting. Wat dus als resultaat heeft dat je eigenlijk maar 3 maanden per jaar de 'hoofdprijs' betaald.

Of dat nu nog steeds kan weet ik niet 100% zeker. Met mijn Uit+Thuis korting heeft verlengen namelijk alleen maar nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
KPN contract is al een tijdje afgelopen en bij meerdere keren proberen een leuke aanbieding te krijgen voor het verlengen is dat helaas niet mogelijk. Constant wil men een 2 jarig abonnement aansmeren met 6 maanden korting en bij 1 jaar is slechts 15 euro korting mogelijk voor 3 maanden.

Dus maar de overstap gemaakt naar Odido internet+tv 1 jarig abonnement met eerste 6 maanden korting. Account aangemaakt en de overstapservice ingevuld, inmiddels al de bevestiging dat bij KPN de boel opgezegd is per 21 augustus en Odido / Guidion monteur zal 21 augustus de boel komen aansluiten. Tot heden een prima ervaring, ben ook benieuwd hoe het straks gaat met tv app en de glasvezel aansluiting.

KPN heeft nog wel gebeld voor retentie aanbieding maar na de mededeling dat ik alleen blijf wanneer de Odido pakket gematch zal worden zowel in prijs als snelheid was het gesprek snel klaar want niks was mogelijk :)

Dus 21-8 over en dan ook maar een overstap van mobiel provider maken en volgend jaar weer terug naar KPN voor de 6 maanden aanbieding..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

rens-br schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:57:
[...]

. Met mijn Tit+Thuis korting heeft verlengen namelijk alleen maar nadelen.
Hier ook. 100Mbit is even duur als nu mijn gigabit en 1x unlimited behouden. Betaal netto 28 euro voor gigabit glasvezel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Hier ook. 100Mbit is even duur als nu mijn gigabit en 1x unlimited behouden. Betaal netto 28 euro voor gigabit glasvezel nu.
Ja, ik zit ook ongeveer op zo'n bedrag. Helaas wordt dit wel jaarlijks geïndexeerd, maar is nog steeds goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justian911
  • Laatst online: 05-09 15:02
The Wizard schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Die moet je wel met een UTP tang indrukken, deze koperen aansluitingen drukken in de kleine kabeltjes in de stekker.
Geprobeerd, dan nog blijft er koper uitsteken net zoals een gekochte netwerk kabel met RJ45 erop.
Het past gewoon niet erin, de oude RJ45 connector past er wel op, deze zit ook op een Cat4 kabel dus best oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
rens-br schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Ja, ik zit ook ongeveer op zo'n bedrag. Helaas wordt dit wel jaarlijks geïndexeerd, maar is nog steeds goedkoopste.
Hangt er ook vanaf of je tv hebt. Het oude tv product is duurder dan het huidige. Als ik naar 100Mbit met tv zou overstappen (alles nieuwe prijs) ben ik een paar euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:25
Justian911 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Geprobeerd, dan nog blijft er koper uitsteken net zoals een gekochte netwerk kabel met RJ45 erop.
Het past gewoon niet erin, de oude RJ45 connector past er wel op, deze zit ook op een Cat4 kabel dus best oud....
Plaats anders een foto van je probleem. Heb je kabel met massieve aders of soepele? En hoe zit het met je RJ45? voor massief of soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Xilvaro schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:39:
Toen ik bij KPN weg ging wilde ze volgens mij alleen het modem en de TV receiver terug.

De NT unit hoefde ze niet blijkbaar, die heb ik hergebruikt.
areyouben schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:42:
Ik kan me nog herinneren dat expliciet erbij stond dat de ONT moest blijven hangen. Dus inderdaad alleen V12 Box en de Tv-kastjes retour.
Top, kan ik het zelf installen als ik weer naar KPN of een ander provider overstapt die de KPN-NT nodig heeft mocht Guidion falen :9~
Geldt dat trouwens ook voor het FTU-kapje en de NT-unit van Odido? Ik neem aan dat Odido sowieso de NT-unit dan wel weer terug willen hebben omdat het een apart kastje is én dat bij het installatiepakket van Odido zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
In de omgeving van Leek, postcode 9351 EP, geen connectie met Odido. Glasvezel verbinding is online maar geen internet connectie met de wereld.

18:16
Inmiddels lijkt de storing verholpen te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door BGLAdmin op 26-07-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:37:
Nog steeds geen retourdoos/brief met instructies ontvangen van KPN...
Heeft een ex-KPN'er hier wel eens een brief gehad en wat stond daar precies in welke apparatuur er teruggestuurd moest worden? Alleen de modem en niet de NT-unit?
Alleen modem moest terug idd (bij internet only). KPN-winkel registreert het meteen als je terugbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Salv schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:21:
KPN contract is al een tijdje afgelopen en bij meerdere keren proberen een leuke aanbieding te krijgen voor het verlengen is dat helaas niet mogelijk. Constant wil men een 2 jarig abonnement aansmeren met 6 maanden korting en bij 1 jaar is slechts 15 euro korting mogelijk voor 3 maanden.

Dus maar de overstap gemaakt naar Odido internet+tv 1 jarig abonnement met eerste 6 maanden korting. Account aangemaakt en de overstapservice ingevuld, inmiddels al de bevestiging dat bij KPN de boel opgezegd is per 21 augustus en Odido / Guidion monteur zal 21 augustus de boel komen aansluiten. Tot heden een prima ervaring, ben ook benieuwd hoe het straks gaat met tv app en de glasvezel aansluiting.

KPN heeft nog wel gebeld voor retentie aanbieding maar na de mededeling dat ik alleen blijf wanneer de Odido pakket gematch zal worden zowel in prijs als snelheid was het gesprek snel klaar want niks was mogelijk :)

Dus 21-8 over en dan ook maar een overstap van mobiel provider maken en volgend jaar weer terug naar KPN voor de 6 maanden aanbieding..
Ik zat eerst helemaal bij KPN, eerst overstapt naar Simpel. KPN mobiel was 2 keer zo duur en 2,5 keer minder data. Ik wilde juist mobiel en vast internet scheiden, zodat ik niet opeens zonder internet zit mocht er bij het overstappen van mobiel of vast abo wat misgaan.

Nu overgestapt naar Odildo omdat KPN alleen 15 euro korting wilde geven (was nota bene 7 jaar lid, eerst nog bij Telfort). Erg karig van KPN helaas... het liefst zie ik dat de Tweede Kamer nog een wet aanneemt die discriminatie (want dat is het) tussen bestaande en nieuwe klanten helemaal verbied.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 27-07-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
BGLAdmin schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:13:
In de omgeving van Leek, postcode 9351 EP, geen connectie met Odido. Glasvezel verbinding is online maar geen internet connectie met de wereld.

18:16
Inmiddels lijkt de storing verholpen te zijn.
Interessant, want ik heb momenteel geen internet in Leek

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
RedPixel schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Interessant, want ik heb momenteel geen internet in Leek
Ik heb inderdaad op dit moment ook geen internet meer via de Glasvezel, zojuist met Odido gebeld en zij hebben inmiddels hun storingsdienst ingeschakeld.
Inmiddels ook een ulinited pas ontvangen voor mobiel om een hotspot op mijn telefoon in te stellen.

Ze konden mij nog niet vertellen wanneer het probleem is opgelost.

Update:16:13:
inmiddels doet de verbinding het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door BGLAdmin op 27-07-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Blaze85 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Nu overgestapt naar Odildo omdat KPN alleen 15 euro korting wilde geven (was nota bene 7 jaar lid, eerst nog bij Telfort). Erg karig van KPN helaas... het liefst zie ik dat de Tweede Kamer nog een wet aanneemt die discriminatie (want dat is het) tussen bestaande en nieuwe klanten helemaal verbied.
Bij mobiele telefoons kreeg je ook van alles gratis in 2004 dat is helemaal over nu, de gekte van toen. Ik zie die overstap kortingen op vast internet ook wel afnemen in de komende jaren als de glasvezel meer gemeengoed is geworden en de markt stabiliseert. Geen wet voor nodig als je het mijn glazen bol vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Bij mobiele telefoons kreeg je ook van alles gratis in 2004 dat is helemaal over nu, de gekte van toen. Ik zie die overstap kortingen op vast internet ook wel afnemen in de komende jaren als de glasvezel meer gemeengoed is geworden en de markt stabiliseert. Geen wet voor nodig als je het mijn glazen bol vraagt.
Die kortingen voor internet-only en combi vast zijn toch wel gestegen sinds glasvezel wijdverbreid beschikbaar is gekomen de afgelopen jaren... ook bij Ziggo. Denk niet dat die kortingen weggaan i.v.m. het relatief geringe aantal overstappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
@Blaze85 sinds een paar maanden geven ze die grote kortingen alleen nog met een tweejarig contract. De eenjarige contracten met goede kortingen zijn bij bijna alle providers afgeschaft. Je krijgt nu echt peanuts vergeleken met wat je 3-4 jaar geleden kon krijgen.

Ik wacht wel weer tot black friday, maar ik heb nog weinig hoop met deze in feite duopoly, waarin een provider als Odin ook maar weinig onderscheid biedt.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 28-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:38
[...]

Je begrijpt denk ik wel dat op het moment dat zo'n wet er komt, die kortingen niet meer zullen bestaan. Bedrijven gokken erop dat klanten niet snel overstappen, en dus verdienen ze er uiteindelijk meer aan.

Dus gewoon overstappen elk jaar, ben jij de spekkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Inderdaad, gewoon elk jaar een belletje is vaak al genoeg om korting te krijgen. Hoef je nog niet eens over te stappen. Vragen wat ze voor je kunnen betekenen nu het contract afloopt is voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Erg karig van KPN helaas... het liefst zie ik dat de Tweede Kamer nog een wet aanneemt die discriminatie (want dat is het) tussen bestaande en nieuwe klanten helemaal verbied.
Wat een verschrikkelijk idee zou dat zijn... De Tweede Kamer die gaat ingrijpen in het commercieel beleid van een bedrijf. Terwijl er nog zoveel andere providers zijn en er dus volop keuzevrijheid is.

Los daarvan: wat je dus eigenlijk vraagt is dat men verbiedt om nieuwe klanten nog kortingen te geven. Want een bedrijf verplichten om bestaande klanten kortingen te geven lijkt me helemaal een gotspe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Wat een verschrikkelijk idee zou dat zijn... De Tweede Kamer die gaat ingrijpen in het commercieel beleid van een bedrijf. Terwijl er nog zoveel andere providers zijn en er dus volop keuzevrijheid is.

Los daarvan: wat je dus eigenlijk vraagt is dat men verbiedt om nieuwe klanten nog kortingen te geven. Want een bedrijf verplichten om bestaande klanten kortingen te geven lijkt me helemaal een gotspe...
De overheid creëert zoveel spelregels ter bescherming en het gemak van de consument. Het verbieden van discriminatie tussen nieuwe en bestaande klanten zal simpelweg leiden tot echte prijsconcurrentie op alle abonnementen. Korting voor iedereen dus, en niet alleen nieuwe klanten.

Het is vooral een gotspe dat trouwe klanten in het huidige stelsel het meest genaaid worden. Daarop kan de overheid prima ingrijpen. Marktwerking heeft niets te maken met nieuwe klanten spekken en trouwe klanten naaien. Echte marktwerking is dat klanten bij je willen blijven en bij je willen komen omdat je een goede prijs/kwaliteit biedt.

[ Voor 70% gewijzigd door Blaze85 op 28-07-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:58:
@Blaze85 sinds een paar maanden geven ze die grote kortingen alleen nog met een tweejarig contract. De eenjarige contracten met goede kortingen zijn bij bijna alle providers afgeschaft. Je krijgt nu echt peanuts vergeleken met wat je 3-4 jaar geleden kon krijgen.

Ik wacht wel weer tot black friday, maar ik heb nog weinig hoop met deze in feite duopoly, waarin een provider als Odin ook maar weinig onderscheid biedt.
Echt onzin, Odido, Budget Internet en Ziggo geven momenteel allemaal hele aardige kortingen met een 1-jarig contract (rest van de providers niet bekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Blaze85 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:08:
[...]

Echt onzin, Odido, Budget Internet en Ziggo geven momenteel allemaal hele aardige kortingen met een 1-jarig contract (rest van de providers niet bekeken).
Odido: 6 maanden voor 30E. Dat is voor het goedkoopste abonnement 90E op de originele 450E per jaar. Ofwel 20% korting. Het zal aan mij liggen, maar ik heb dat in het verleden echt wel vele malen hoger zien gaan.
Idem voor de andere providers. Niet voor niets dat ze momenteel schreeuwen met 10 tot 12 maanden korting op de hoofdpagina, maar er in kleine letters bij zeggen dat het alleen bij een 2 jarig contract is. Dat kon je tot een jaar of twee geleden zelfs nog bij een 1 jarig contract krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:05:
[...]

Odido: 6 maanden voor 30E. Dat is voor het goedkoopste abonnement 90E op de originele 450E per jaar. Ofwel 20% korting. Het zal aan mij liggen, maar ik heb dat in het verleden echt wel vele malen hoger zien gaan.
Idem voor de andere providers. Niet voor niets dat ze momenteel schreeuwen met 10 tot 12 maanden korting op de hoofdpagina, maar er in kleine letters bij zeggen dat het alleen bij een 2 jarig contract is. Dat kon je tot een jaar of twee geleden zelfs nog bij een 1 jarig contract krijgen.
Bij Odido zie ik anders 8 maanden korting bij 1 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSfABvxJ8byavnF8qkd8dff64fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bLPqM5bPKClAlqDKhDJrt1zS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 29-07-2024 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
DON PAPA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:37:
[...]
Bij Odido zie ik anders 8 maanden korting bij 1 jaar
[Afbeelding]
Aanbiedingen zijn per postcode anders. Hier woon ik in een wijk waar iedereen de afgelopen twee jaar op glasvezel is overgegaan (of de kans heeft gekregen). Blijkbaar verwachtten ze er niets te kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhnGpda3NnIXa9_gRvRmeH08_6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fECSfY87uWCdH2AKqDB01m24.png?f=fotoalbum_large
En ze zijn niet de enige hoor. De andere aanbieders komen met net zo beroerde kortingen.

De jaren hiervoor heb ik vele malen betere kortingen kunnen krijgen. 2015 tot 2021 waren gouden jaren qua aanbiedingen. 2023 ging ook nog wel goed met de introductie van odido, maar nu is het weer prut.

Zelfs Ziggo bied hier maar 50% de eerste 6 maanden. Wat overigens wel het dubbele is ten opzichte van odido en budget thuis enz. Maar nog steeds komt het niet in d ebuurt van de 250E+ kortingen per jaar die je vroeger nog wel eens kon regelen. (En toen de abbos sowieso nog goedkoper waren)

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2024 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:46:
[...]

Aanbiedingen zijn per postcode anders. Hier woon ik in een wijk waar iedereen de afgelopen twee jaar op glasvezel is overgegaan (of de kans heeft gekregen). Blijkbaar verwachtten ze er niets te kunnen halen.
En is dat op het ODF netwerk? Ik denk eerder dat Odido in jouw wijk via een ander netwerk zit, waardoor ze meer kosten hebben, en daardoor minder korting geven. Dat zag ik namelijk ook bij een kennis van mij, waar Odido op het "KPN" netwerk zit...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 29-07-2024 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oh ze zitten hier zeker op het KPN netwerk, maar dat maakt niet uit. @Blaze85 gaf aan dat de kortingen juist zijn gestegen, maar ik zie alleen maar een daling in de kortingen de afgelopen jaren. Zowel bij KPN, als de andere aanbieders op glasvezel zoals Odido, als Ziggo. Ze concurreren gewoon steeds minder, met hogere prijzen en minder korting tot gevolg voor het overgrote deel van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justian911
a.boogerd schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Plaats anders een foto van je probleem. Heb je kabel met massieve aders of soepele? En hoe zit het met je RJ45? voor massief of soepel?
Zeker heb ik daar foto's van, een tijd geleden ook gevraagd in dit topic, standaard glasvezel omzetten van Odido.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K11AI-0zMAr-pQTq9ODKBoBlocE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MYmVObwCWZJE7VC97VO3jAC9.png?f=user_large

En de RJ45 stekker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQbOTSUE8hHMEUb1khzTF_dECOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y3ZUFo3U4jpmycQhj6P7epl8.png?f=user_large

Die koperen stukjes op de RJ45 connector zijn net de dik voor in de omvormer.
Meerdere connectoren geprobeerd maar ik kan er geen vinden zonder dat koper erop.

Ook niet via allekabels.nl bijv....

[ Voor 5% gewijzigd door Justian911 op 29-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

Justian911 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Zeker heb ik daar foto's van, een tijd geleden ook gevraagd in dit topic, standaard glasvezel omzetten van Odido.
[Afbeelding]

En de RJ45 stekker:
[Afbeelding]

Meerdere connectoren geprobeerd maar ik kan er geen vinden zonder dat koper erop.

dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt , is dit een zelfgemaakte kabel (ofwel kabel met zelf een rj45 connector erop geknepen ?_)
Lijkt erop dat je connector voor soepele kabel is en je kabel harde kern (knijpt minder goed) .... Als je een fabrieks kabel erin klikt gaat het dan wel goed ?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:32
[...]

Die koperen stukjes er op worden naar beneden gedrukt als je de kabel er aan knijpt en ‘t koper komt dan net iets lager te liggen dan ‘t plastic van de connector.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Wirehub schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:05:
[...]

dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt , is dit een zelfgemaakte kabel (ofwel kabel met zelf een rj45 connector erop geknepen ?_)
Lijkt erop dat je connector voor soepele kabel is en je kabel harde kern (knijpt minder goed) .... Als je een fabrieks kabel erin klikt gaat het dan wel goed ?
Dat maakt niet uit voor de hoogte. Alleen je moet hij/zij ze nog met een tang naar binnen drukken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
@Justian911

https://www.elektramat.nl/kennisbank/utp-kabel-maken/

Vooral het gebruik van de KRIMPtang waar je de contactjes omlaag drukt/perst

[ Voor 36% gewijzigd door yalerta op 29-07-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justian911
Wirehub schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Kan idd zo zijn dat de netwerk kabel zelf een harde kern is :)
Heb wel een netwerktang liggen die ook gebruikt is.

Ff kijken voor een andere netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Justian911 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Ff kijken voor een andere netwerkkabel.
Je hoeft niet te kijken naar een andere kabel. Het heeft niks met de kabel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:25
[...]

...

En de RJ45 stekker:
..

Dit laat niet zien wat je probleem is. De RJ45 connector moet je op een kabel zetten. Hiervoor heb je een speciale tang nodig die de koperen pinnen naar beneden drukt.

Dat de pinnen in jouw plaatje omhoog staan is omdat dit een foto van een nog niet geknepen connector is.

Mogelijk kan je een foto plaatsen van jouw kabel met connector en wat het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Voor de volledigheid:

Met een krimptang druk je de koperen connectoren van een RJ45 stekker door de isolator materiaal van de ( 8 ) aders (plus zet trekontlasting vast). Pas dan fungeren de koperen connectoren als echte connectoren.

Het handigst is om een netwerkgereedschapset te kopen, met niet alleen zo'n krimptang, maar ook een kabeltester. Als ook maar één van de aders te kort was (= niet zichtbaar aan de voorkant), dan zal het niet werken op Gbps snelheid. Een ook niet op <= 100 Mbps als het één van de 4 aders hiervoor betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:16:
Oh ze zitten hier zeker op het KPN netwerk, maar dat maakt niet uit. @Blaze85 gaf aan dat de kortingen juist zijn gestegen, maar ik zie alleen maar een daling in de kortingen de afgelopen jaren. Zowel bij KPN, als de andere aanbieders op glasvezel zoals Odido, als Ziggo. Ze concurreren gewoon steeds minder, met hogere prijzen en minder korting tot gevolg voor het overgrote deel van Nederland.
Nee, ik zei dat providers aardige kortingen geven, niet dat de kortingen zijn gestegen. Het zou prima kunnen dat ze vroeger beter waren (het is niet dat ik dat altijd in de gaten hield) :)
Er is in ieder geval nog genoeg incentive om over te stappen voor de korting. Odido 1 jaar scheelt mij 234 euro versus mijn oude KPN 8) Das niet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Over RJ45 gesproken, er zit nu een CAT5e-kabel tussen de NT-unit en de modem, ik denk van 1 meter (?)
Ik wil eigenlijk de modem zo hoog mogelijk in de meterkast plaatsen. Kan ik hier ook een CAT5e-kabel tussen doen die 0,5 meter langer is, of gaat dat storingen geven? Is het nog nuttig om dan CAT6/CAT6e te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Blaze85 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
Over RJ45 gesproken, er zit nu een CAT5e-kabel tussen de NT-unit en de modem, ik denk van 1 meter (?)
Ik wil eigenlijk de modem zo hoog mogelijk in de meterkast plaatsen. Kan ik hier ook een CAT5e-kabel tussen doen die 0,5 meter langer is, of dat storingen geven? Is het nog nuttig om dan CAT6/CAT6e te gebruiken?
De normering is afgestemd op afstanden tot 100 meter.

In geval van 1,5 meter zullen alle kabels voldoen omdat het signaalverlies minimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 01:47
Blaze85 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
Ik heb hier ~10 meter CAT5e (tussen 2 wandcontactdozen) + 2 kabeltjes van ~1 meter (die van het modem en nog een losse) en haal gewoon 2,5 Gbit tussen modem en het 'glas naar ethernet'-kastje.
Lijkt me dat die halve meter extra van jou geen probleem zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
LooneyTunes schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Ik heb hier ~10 meter CAT5e (tussen 2 wandcontactdozen) + 2 kabeltjes van ~1 meter (die van het modem en nog een losse) en haal gewoon 2,5 Gbit tussen modem en het 'glas naar ethernet'-kastje.
Lijkt me dat die halve meter extra van jou geen probleem zal zijn. ;)
Op zich hoeft dat inderdaad niet de grote verschillen te geven. Toch heb ik gemerkt bij CAT6 dat vooral m'n ping lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
William_H schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Op zich hoeft dat inderdaad niet de grote verschillen te geven. Toch heb ik gemerkt bij CAT6 dat vooral m'n ping lager was.
Door de kabel tussen de NT-unit en de modem te vervangen door CAT6?
Ik heb zelf CAT6 en CAT6e liggen, maar dat NT-modem kabeltje is natuurlijk nog CAT5e...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BitAndre
William_H schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Waarschijnlijk doordat door de onderbreking van de lijn deze opnieuw geïnitialiseerd is, wat kan leiden tot een andere routering.

De snelheid door koper is circa 200 km/ms, het effect van die paar meter kabel is dus verwaarloosbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Blaze85 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Door de kabel tussen de NT-unit en de modem te vervangen door CAT6?
Ik heb zelf CAT6 en CAT6e liggen, maar dat NT-modem kabeltje is natuurlijk nog CAT5e...
Lijkt me een sterk verhaal. Je kabel moet dan wel heel ruk zijn en eigenlijk niet hebben voldaan aan de standaard. Het hoort namelijk niet meetbaar te zijn. Intern niet en extern niet. Niet van alleen een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heren,

Ik heb een Huawei ONT, en een Unifi Cloud Gateway Ultra. Het liefst pulk ik de odido modem er tussen uit. Ik had al VLAN300 ingesteld, maar toch gaf 't odido tv kastje aan geen verbinding te hebben om tv te kunnen kijken, het is al weer een week of 3 geleden dat ik ermee gestoeid heb, maar vergeet ik iets? Mis ik nog settings?

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1 ... 66 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen