Zyxel EasyMesh werkt niet meer (T65 + 2x WX3100-T0)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Sinds 3 juli werkt EasyMesh van mijn Zyxel T-56 modem niet meer. Hier kwam ik vandaag pas achter omdat mijn omvormer al een tijdje geen data meer doorstuurde.
Ik heb glasvezel van Odido met bijbehorende Zyxel T-56 modem. Die heb ik uitgebreid met twee Zyxel WX3100-T0 extenders. Aan een van de extenders zijn een printer en de omvormer bedraad aangesloten.

Voorheen werkte alles prima, maar de printer en omvormer hebben nu geen verbinding meer.
Mijn constateringen:
  • In de MPro Mesh app staat de mesh-status op Offline
  • De extenders staan wel tussen de verbonden apparaten, maar als cliënt ipv als repeater
  • Ze staan als 'bedraad' ipv 'draadloos', maar die aanduiding was voorheen ook al vreemd
Wat Googlen leverde alleen een mogelijk firmware-probleem op. Dus ik heb de firmware van de extenders geüpdated naar V5.50(ABVL.4.1)C0. Geen resultaat.
Vervolgens heb ik de router en de twee extenders een harde reset gegeven en het netwerk vanaf 0 opgebouwd.
Het toevoegen van de extenders lijkt goed te gaan, maar ze blijven zich gedragen als client. Ze nemen wel de SSID/pw over.
Als ik de SSID op de router wijzig (zodat mijn apparaten de wifi weer kunnen vinden), nemen de extenders die wijziging ook over.
De extenders zijn bereikbaar via het lokale IP-adres en in de settings wijst alles erop dat Easymesh actief is. In de log van de extenders kom ik wel (voor mij onleesbare) errors tegen in de categorie 'mesh'. Alsof ze zich willen aanmelden, maar geen respons krijgen.
In de log van de router zijn helemaal geen errors.

Het enige dat ik niet heb kunnen doen, is een firmwarecontrole van de router. Is dat dichtgezet en gepusht door Odido?

Uiteindelijk ben ik dus na allerlei checks en resets geen steek opgeschoten.
Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad?
En die een (mogelijke) oplossing heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Brrrtje? op 17-07-2024 19:24 . Reden: Links naar producten toegevoegd ]

Beste antwoord (via Brrrtje? op 28-07-2024 14:32)

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:07
Mijn setup is de T56 met extra wifipunt van Odido. Ik ervaar dezelfde dingen in de MPro mesh app. Mesh offline en de wifipunt is een client. Er zitten idd wel meer gekke zaken in.

Volgens/voor mij zijn de bugs visueel. Alles werkt en ik weet vrij zeker dat het wifipunt range toevoegt, bijv achterin de tuin.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Update:
De omvormer heeft ineens weer verbinding, dus dat is fijn.
Maar mesh staat nog steeds op offline en de twee wifipunten staan nog steeds in de lijst als client.

Zijn er echt geen Odido klanten met een vergelijkbare setup?
Heb ik wel het goede subforum gebruikt? Of is er een andere reden dat er geen reacties op de post komen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
Mijn setup is de T56 met extra wifipunt van Odido. Ik ervaar dezelfde dingen in de MPro mesh app. Mesh offline en de wifipunt is een client. Er zitten idd wel meer gekke zaken in.

Volgens/voor mij zijn de bugs visueel. Alles werkt en ik weet vrij zeker dat het wifipunt range toevoegt, bijv achterin de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
Oh en nog een tip, ik zou de MPro app niet teveel gebruiken. Gewoon via de browser inloggen op het IP adres van de modemrouter. Die webapp is ook apart maar biedt veel meer functies en werkt beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:54
Brrrtje? schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:21:

Zijn er echt geen Odido klanten met een vergelijkbare setup?
Heb ik wel het goede subforum gebruikt? Of is er een andere reden dat er geen reacties op de post komen?
sterker nog, er is een complete Odido community waar dit probleem meermaals besproken is, in de app is dit gewoon een bug, mesh werkt prima.