Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 10:21
Ik heb nu ruim een maand geleden Odido besteld voor mijn nieuwbouwappartement in Amsterdam, kastje voor glasvezel hangt er al en verschillende buren hebben al Internet (ik zie meerdere aanbieders, waaronder Odido & KPN). Nu blijven ze van Odido maar zeggen dat KPN netwerk een 'delay-melding' geeft, zonder dat er enige voortgang in zit. KPN netwerk heeft een nummer dat met, nadat je met moeite je postcode en huisnummer moet inspreken, een keuzemenu dat alleen resulteert in een SMS naar je mobiel met een link naar hun website. Omdat het erop lijkt dat KPN netwerk alleen voor KPN aan de slag wil, heb ik dat ook maar besteld, maar daar krijg ik eenzelfde vage mail met de mededeling dat het langer duurt. Waar wachten ze in vredesnaam op en hoe lang gaat KPN netwerk daarover doen? (Verder ben ik wel benieuwd wat er nu gebeurt als ze wel eens aan het werk gaan en er 2 partijen aangemeld worden op mijn adres, maar ik kan er altijd nog eentje annuleren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 18:52
@paneidos,

Ik zou een topic aanmaken op het Odido forum. Daar helpen de moderators je vaak beter met uitleg 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
paneidos schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:28:
Ik heb nu ruim een maand geleden Odido besteld voor mijn nieuwbouwappartement in Amsterdam, kastje voor glasvezel hangt er al en verschillende buren hebben al Internet (ik zie meerdere aanbieders, waaronder Odido & KPN). Nu blijven ze van Odido maar zeggen dat KPN netwerk een 'delay-melding' geeft, zonder dat er enige voortgang in zit. KPN netwerk heeft een nummer dat met, nadat je met moeite je postcode en huisnummer moet inspreken, een keuzemenu dat alleen resulteert in een SMS naar je mobiel met een link naar hun website. Omdat het erop lijkt dat KPN netwerk alleen voor KPN aan de slag wil, heb ik dat ook maar besteld, maar daar krijg ik eenzelfde vage mail met de mededeling dat het langer duurt. Waar wachten ze in vredesnaam op en hoe lang gaat KPN netwerk daarover doen? (Verder ben ik wel benieuwd wat er nu gebeurt als ze wel eens aan het werk gaan en er 2 partijen aangemeld worden op mijn adres, maar ik kan er altijd nog eentje annuleren.)
Niet handig. Je hebt je eigen verbinding gekaapt. Dit gaat nu nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:35
BastiaanN schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:39:
Op dit moment ben ik nog klant bij KPN. Ik woon in Hengelo en zit op het glasvezelnetwerk van het toenmalige Reggefiber, en dat is geloof ik nu van KPN.

Ik heb destijds bij KPN een kit gekocht die je op de FTU kan klikken om eenvoudig de mediaconverter te kunnen vervangen voor een eigen modem (zie foto).

Nu zit ik bij KPN nog op AON en heb ik daarvoor een glasvezelmodule in mijn Mikrotik router die voldoet aan de specificaties van KPN (1310nm-TX/1490nm-RX).

Volgende maand stappen we over naar Odido. Ik zou graag bij Oidido ook mijn router rechtstreeks willen aansluiten. Het was voor mij mogelijk om 8gbit/s af te sluiten maar ik heb voor 1gbit/s gekozen. Heeft iemand een idee met welke techniek ik dan wordt aangesloten? Voor zover ik weet heeft Odido eigen apparatuur hier in de wijkkast. Dan kan ik kijken of ik daar een compatible SFP module voor kan vinden :)

[Afbeelding]
Ik heb ook odido met kpn ftu en een fs sfp module van 1Gbit. Werkt allemaal heel eenvoudig. Zou het eens moeten opzoeken welke kabel en sfp ik precies heb. Zit hier op kpn netwerk met aon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

pHennyWise schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Ja, ik heb hier de RT-BE88U draaien als vervanging van de RT-AX88U, draait als een zonnetje, nu nog wel op de UTP WAN poort. Maar wil gaan kijken glas rechtstreeks op de SFP+ poort aan te sluiten.

Als iemand al ideeen heeft welke SFP modules hiervoor gaan werken houd ik me aanbevolen :)

Edit: typo's
t.z.t. (als T mobile beetje probleemloos werkt... zie veel issues op het forum) wil glas van heb + TV.
Ik twijfel nog steeds tussen de AX88U pro en de RT-BE88U. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring met deze router in combi met T mobile en of je al een SFP module gevonden hebt.

ps ik vond dit nog mbt modules: https://community.odido.n...t-492/wat-voor-sfp-326213

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 16-06-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:07
stormfly schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Van welke partij is je fiber, Glaspoort (KPN) of ODF of een door KPN overgenomen partij?
KPN. Toentertijd kwam T-mobile ook langs de deur, maar die hebben nooit de kabel gevonden ondanks dat ze 3-4x een team hebben gestuurd.

Eerst ging het goed, maar i.c.m. ook mijn nieuwe LG C3 is het kommer en kwel.

Ik heb volgens mij de nieuwste tv box van Odido, bekabeld uiteraard. Ik heb niet ook nog een utp in mijn tv (modem heeft geen ruimte meer), maar dat lijkt me toch niet nodig als de box die al heeft en die verbonden is met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Ik heb ook odido met kpn ftu en een fs sfp module van 1Gbit. Werkt allemaal heel eenvoudig. Zou het eens moeten opzoeken welke kabel en sfp ik precies heb. Zit hier op kpn netwerk met aon.
Het is bij hem mogelijk om Odido 8Gbit te nemen.
Dan hangen er spullen van Odido in de POP.
Hij heeft 1Gbit besteld.
Dus de kans is bijna 100% dat hij op GPON of XGS-PON komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 18:52
DennisCle schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Ik heb volgens mij de nieuwste tv box van Odido, bekabeld uiteraard. Ik heb niet ook nog een utp in mijn tv (modem heeft geen ruimte meer), maar dat lijkt me toch niet nodig als de box die al heeft en die verbonden is met de tv?
Dat hoeft inderdaad niet. Is de TV rechtstreeks aangesloten aan je modem? Of zit er nog iets tussen ergens? Heb je apps op je TV Box? Dan beschik je over de nieuwste tv box :)

Werkt je internet wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
DennisCle schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:32:
Sinds de overgang naar Odido glasvezel eigenlijk verschrikkelijke ervaringen. Nu ook NL elftal kijken en elke 15seconde loopt het beeld even vast. Hebben anderen dat ook?
Hoe kijk je ?
Is dat ook via odido tv ? Ott of met een kastje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
eettjjuuhh schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Niet handig. Je hebt je eigen verbinding gekaapt. Dit gaat nu nog langer duren.
Kun je uitleggen waarom dat zo zou zijn?
Als dat echt zo is, dan annuleer ik alles en ga ik wel naar Ziggo. Ik inmiddels ook al geen zin meer in glasvezel met al dat gedoe.

edit: ik vind het dus ook prima als KPN eerst is en ik daar aan vastzit, dan heb ik tenminste Internet.

[ Voor 12% gewijzigd door paneidos op 16-06-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb nu odido zakelijk al weer 1+ jaar kun je dan een nieuw zakelijk abonnement aanvragen en dan weer 8 maanden voor 25 euro (500 Mbit krijgen)? Of doen ze dat niet. Nog beter zou zijn als je kan opbellen en dan ook dat tarief krijgt maar dat zal wel niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-05 20:46
DON PAPA schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Ik heb de hogere snelheid op ODF
[Afbeelding]
Welke site gebruik je voor speedtesten? Mijn pingtijden zijn veel hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
peterbier schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Het is bij hem mogelijk om Odido 8Gbit te nemen.
Dan hangen er spullen van Odido in de POP.
Hij heeft 1Gbit besteld.
Dus de kans is bijna 100% dat hij op GPON of XGS-PON komt.
Ok dan kan ik niet helpen. Las wel in het Odido forum dat anderen het wel werkend hadden met een udm pro en xgs-pon maar vooral in dat forum vragen denken goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Ok dan kan ik niet helpen. Las wel in het Odido forum dat anderen het wel werkend hadden met een udm pro en xgs-pon maar vooral in dat forum vragen denken goed mee.
Dat kan ook wel (inmiddels ook XGS) maar dat is alleen niet “plug en play” en je mag niet zomaar een “domme” SFP module gebruiken, op GPON gooi je dan ook je buren plat. Je moet dan wel een GPON of XGS-PON specifieke SFP+ module nemen en die laten registreren (of in geval van GPON kun je serienummer klonen van je Huawei ONT).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

DON PAPA

Tweaker-fan

R Kuipers schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:36:
[...]
Welke site gebruik je voor speedtesten? Mijn pingtijden zijn veel hoger
Dat is met de speedtest in mijn Netgear Orbi 960 router naar een Netgear server:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HlcX8q3AAxEbOlJgB1dLv9mRC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IFkkziyvJetoFr7m1xiLS0pb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Het klopt dat het kan maar is veel meer gedoe zoals ik al aangaf.
Er komt bij dat de router ook SFP+ moet kunnen.
Ik heb zelf GPON en een Fritzbox direct op glasvezel.
Dat met een GPON SFP module.
Ik heb dan het Huawei GPON ONT serienummer gekloond in de Fritzbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
paneidos schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:46:
[...]

Kun je uitleggen waarom dat zo zou zijn?
Je hebt een order lopen bij Odido. Deze order is nog niet actief (en zit waarschijnlijk een jaarcontract op) en vervolgens vraag je een abonnement aan bij KPN op dezelfde lijn, KPN ziet dat de lijn al in gebruik is door Odido.

Je moet zorgen dat Odido met een oplossing komt OF ze de lijn laten vrijgeven. DAN kun je pas KPN bestellen, je kunt niet 2 keer een abonnement afsluiten op 1 lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 09:15

menonv

Beunhazerij?

Hier ook sinds een paar dagen hogere snelheden.
Alles rots vast stabiel overigens, al maanden.
Was eerst ~1950 Mbit.
Nu ruim schommelend tussen 2100 - 2200 Mbit met een 2Gbit abbonement.

ODF - Reggefiber gebied.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:57:
[...]

Je hebt een order lopen bij Odido. Deze order is nog niet actief (en zit waarschijnlijk een jaarcontract op) en vervolgens vraag je een abonnement aan bij KPN op dezelfde lijn, KPN ziet dat de lijn al in gebruik is door Odido.

Je moet zorgen dat Odido met een oplossing komt OF ze de lijn laten vrijgeven. DAN kun je pas KPN bestellen, je kunt niet 2 keer een abonnement afsluiten op 1 lijn.
@paneidos Zit je bij 1 van beide of zelfs beide nog in je 14 dagen bedenktijd? Zo ja, dan als de wiedeweerga je bedenktijd inroepen. Wat hierboven gezegd wordt: zo niet, dan heb je mogelijk een (financieel) probleem en mag je of mooi een jaar lang voor 2 diensten betalen terwijl je er natuurlijk maar 1 geleverd krijgt.

En dan denk je wellicht: ja maar ze mogen toch niks in rekening brengen voor iets wat niet geleverd wordt? Ja, dat mag wel, want jij bent een contract aangegaan. Vergelijk het ermee als je 6 maanden geleden een contract hebt afgesloten en nu verhuist maar je contract niet mee wilt nemen, dan betaal je gewoon de resterende 6 maanden of soms kan je het afkopen, ondanks dat je dus niet meer die 6 maanden afneemt vanwege je verhuizing. Jij gaat namelijk een betaalverplichting aan. De ISP heeft een leveringsverplichting, maar wel onder de voorwaarde dat het mogelijk is om die leveringsverplichting na te komen. Al een andere ISP op die lijn actief hebben of verhuizen betekent dus dat de ISP in kwestie niet meer kán leveren, een situatie die jij veroorzaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:15:
[...]

Het klopt dat het kan maar is veel meer gedoe zoals ik al aangaf.
Er komt bij dat de router ook SFP+ moet kunnen.
Ik heb zelf GPON en een Fritzbox direct op glasvezel.
Dat met een GPON SFP module.
Ik heb dan het Huawei GPON ONT serienummer gekloond in de Fritzbox.
Ik heb een SFP+ router (Mikrotik RB5009UG+S+IN), dus dat komt wel goed. Qua prijs vallen die XGSPON modules mij nog wel wat tegen. Misschien druk ik er eerst wel een 10gbit RJ-45 sfptje in. Dan heb ik verder ook geen gedoe met dingen clonen.

Eerst maar eens afwachten wat er in het installatiepakket zit :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik crosspost deze vraag even in beide topics, omdat ik juist de ervaringen van beide kanten zoek.

Onlangs is mijn glasvezel in de meterkast aangesloten, deze is doorgemeten en daar kwamen volgens de monteur de juiste waardes uit. Ik wil voor een 2 Gbit/s pakket gaan en twijfel tussen Odido en Delta.

Mijn insteek is om een SFP+ ONT te kopen welke ik in mijn UDM Pro/SE kan steken.

Op dit moment draait Ziggo nog (op een maandelijks opzegbaar contract), dus heb er geen haast mee, maar ben even benieuwd welke provider ik in deze situatie (2 Gbit, SFP+ ONT, UDM Pro/SE erachter) nu het beste kan kiezen. Ik lees bij Delta toch wel wat verhalen over lastige installatie, bij Odido minder.

Mijn voorkeur heeft Delta vanwege de IPv6 ondersteuning, maar als het beter is qua ondersteuning/installatie om voor Odido te gaan dan kan ik daar ook mee leven.

Zijn er mensen die een dergelijke ervaring of overweging hebben gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
BastiaanN schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Ik heb een SFP+ router (Mikrotik RB5009UG+S+IN), dus dat komt wel goed. Qua prijs vallen die XGSPON modules mij nog wel wat tegen. Misschien druk ik er eerst wel een 10gbit RJ-45 sfptje in. Dan heb ik verder ook geen gedoe met dingen clonen.

Eerst maar eens afwachten wat er in het installatiepakket zit :)
Precies ff afwachten.
Bij GPON ben je goedkoper uit met de SFP module.
Anders gewoon de ONT gebruiken.
Maar waarom voor een 10Gbit rj45 SFP gaan.?
Kun je net zo goed een van 1Gbit pakken bij je 1Gbit abonnement.

Bij GPON klonen zie link.
https://providerforum.nl/...mobile-huawei-gpon.95394/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
MooDyBLueS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:23:
Ik crosspost deze vraag even in beide topics, omdat ik juist de ervaringen van beide kanten zoek.

Onlangs is mijn glasvezel in de meterkast aangesloten, deze is doorgemeten en daar kwamen volgens de monteur de juiste waardes uit. Ik wil voor een 2 Gbit/s pakket gaan en twijfel tussen Odido en Delta.

Mijn insteek is om een SFP+ ONT te kopen welke ik in mijn UDM Pro/SE kan steken.

Op dit moment draait Ziggo nog (op een maandelijks opzegbaar contract), dus heb er geen haast mee, maar ben even benieuwd welke provider ik in deze situatie (2 Gbit, SFP+ ONT, UDM Pro/SE erachter) nu het beste kan kiezen. Ik lees bij Delta toch wel wat verhalen over lastige installatie, bij Odido minder.

Mijn voorkeur heeft Delta vanwege de IPv6 ondersteuning, maar als het beter is qua ondersteuning/installatie om voor Odido te gaan dan kan ik daar ook mee leven.

Ik weet dat als je bij odido zit op delta netwerk odido jou s/n niet heel snel registreert. Je ont s/n geef je eerst door aan odido, die vervolgens een ticket in moeten leggen bij delta om dat te registreren. Denk dus dat het bij odido op zijn minst niet soepeler gaat dan bij delta zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
Ik heb nu odido zakelijk al weer 1+ jaar kun je dan een nieuw zakelijk abonnement aanvragen en dan weer 8 maanden voor 25 euro (500 Mbit krijgen)? Of doen ze dat niet. Nog beter zou zijn als je kan opbellen en dan ook dat tarief krijgt maar dat zal wel niet lukken.
Voor 25 euro voor een zakelijke lijn, ben benieuwd wat je sla is. Daar zit het prijsverschil in, de oplostijd is hierbij veelal bepalend. Voor 25 euro heb je waarschijnlijk gewoon een consumenten lijntje met een best effort sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
eettjjuuhh schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Voor 25 euro voor een zakelijke lijn, ben benieuwd wat je sla is. Daar zit het prijsverschil in, de oplostijd is hierbij veelal bepalend. Voor 25 euro heb je waarschijnlijk gewoon een consumenten lijntje met een best effort sla.
10 maanden he, daarna 51 euro per maand. Dat heb ik nu. Wel een consumenten router maar wel met 4g backup. Sla zal niet veel voorstellen maar door de backup is dat ook niet heel erg noodzakelijk. Vrijwel nooit storing gehad maar op backup is latency wel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
MooDyBLueS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:31:
[...]

@paneidos Zit je bij 1 van beide of zelfs beide nog in je 14 dagen bedenktijd? Zo ja, dan als de wiedeweerga je bedenktijd inroepen. Wat hierboven gezegd wordt: zo niet, dan heb je mogelijk een (financieel) probleem en mag je of mooi een jaar lang voor 2 diensten betalen terwijl je er natuurlijk maar 1 geleverd krijgt.

En dan denk je wellicht: ja maar ze mogen toch niks in rekening brengen voor iets wat niet geleverd wordt? Ja, dat mag wel, want jij bent een contract aangegaan. Vergelijk het ermee als je 6 maanden geleden een contract hebt afgesloten en nu verhuist maar je contract niet mee wilt nemen, dan betaal je gewoon de resterende 6 maanden of soms kan je het afkopen, ondanks dat je dus niet meer die 6 maanden afneemt vanwege je verhuizing. Jij gaat namelijk een betaalverplichting aan. De ISP heeft een leveringsverplichting, maar wel onder de voorwaarde dat het mogelijk is om die leveringsverplichting na te komen. Al een andere ISP op die lijn actief hebben of verhuizen betekent dus dat de ISP in kwestie niet meer kán leveren, een situatie die jij veroorzaakt hebt.
Dus je wil zeggen dat ik aan die oplichters van Odido vastzit nu? Terwijl ze nog helemaal niets geleverd hebben? Volgens mij gaat je bedenktermijn pas in als er wat geleverd is, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Laatst online: 22:50
MooDyBLueS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:23:

Ik heb Delta 2Gbps gehad en was erg tevreden. De verbinding was eigenlijk altijd stabiel en snel. Ik heb zo'n ZARAM SFP+ gebruikt en de HUAWEI. Beide deden het prima.

Nu draai ik bij odido vanwege een verhuizing, 1Gbps. Ook niets te klagen eigenlijk, wel merk ik dat odido niet bij elke speedtest de verwachtte snelheid haalt. maar het fluctueert een beetje. Niet heel storend vind ik, maar delta deed dat beter. Overigens is odido wel veel goedkoper, dus dat is denk ik de afweging waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 06:54
Vaevictis_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Mijn abonnement loopt eind augustus af. Om naar de consumenten versie te switchen heb ik nog niet zoveel zin in. Het zakelijke product lijkt met name qua latency stabieler te zijn. Als ik voor 1 jaar tegen dezelfde voorwaarden kan verlengen blijf ik lekker zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
henk26 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Mijn abonnement loopt eind augustus af. Om naar de consumenten versie te switchen heb ik nog niet zoveel zin in. Het zakelijke product lijkt met name qua latency stabieler te zijn. Als ik voor 1 jaar tegen dezelfde voorwaarden kan verlengen blijf ik lekker zitten.
Ik ga het een proberen. Even bellen met sales om te zien of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:38
paneidos schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Dus je wil zeggen dat ik aan die oplichters van Odido vastzit nu? Terwijl ze nog helemaal niets geleverd hebben? Volgens mij gaat je bedenktermijn pas in als er wat geleverd is, of niet?
Dat is wel wat kort door de bocht. Heb je het aangedragen advies om een post op het Odido-forum te maken al opgevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:48:
[...]

10 maanden he, daarna 51 euro per maand. Dat heb ik nu. Wel een consumenten router maar wel met 4g backup. Sla zal niet veel voorstellen maar door de backup is dat ook niet heel erg noodzakelijk. Vrijwel nooit storing gehad maar op backup is latency wel hoog.
Ik zou in dat geval de telefoon/hotspot als backup gebruiken. Heb je ook geen spof meer (single point of failure, de router als daar de 4g backup inzit)
Of indien er meerdere gebruikers zijn een mifi routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
tyson69 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht. Heb je het aangedragen advies om een post op het Odido-forum te maken al opgevolgd?
Je kunt het kort door de bocht vinden, maar ik heb inmiddels:

- Meer dan 15 keer met ze gebeld
- Posts op dat forum geprobeerd
- Doorverbonden geweest naar KPN netwerk
- Gebeld door een gozer die zei dat het op directieniveau zit, maar dat is ook alweer weken terug

Maar niets had resultaat, dus ik ben er wel ontzettend klaar mee. Door de uitstekende isolatie is er van 4G/5G ook geen sprake, dus het is of buiten zitten of geen verbinding hebben. En hoezo verbinden ze me door met hun onderaannemer, ik heb toch bij Odido besteld? Zij moeten erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
[...]

Correctie: hierbij de voorwaarden omtrent het herroepingsrecht.

Herroepingsrecht
Als je toch niet tevreden bent, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren door het bijgevoegde Herroepingsformulier in te vullen of door te bellen met Odido Service via telefoonnummer 0800-0092 (gratis). Hiervoor gelden wel de volgende termijnen:
• Als het door jou gekozen abonnement door een monteur wordt geïnstalleerd, dan dien je binnen 15 dagen na de datum waarop de monteur jouw diensten heeft geïnstalleerd je bestelling te annuleren;
• Als het door jou gekozen abonnement niet door een monteur hoeft te worden geïnstalleerd, dan dien je jouw bestelling binnen 15 dagen na de door Odido gecommuniceerde aansluitdatum te annuleren.

[ Voor 50% gewijzigd door eettjjuuhh op 17-06-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
[...]

De 2 weken bedenktijd gaat bij odido pas in nadat de glasvezel werkend is aangesloten. Je zit dus nog nergens aan vast.

Verder is het zo dat je niet meerdere bestellingen op 1 aansluiting kan hebben lopen, de 2de bestelling zal dan door kpn netwerk niet worden geaccepteerd. Goede kans dus dat je dat binnenkort van provider kpn te horen krijgt.

Ik zou als ik jou was toch eens een topic op de community van Odido openen. Moderators daar zijn vaak net wat beter in het uitzoeken van die dingen dan de telefonische klantenservice.

Edit: lees dat je de community al hebt geprobeerd. Je kunt inderdaad bij odido opzeggen en bij kpn aanvragen, maar zou er niet op rekenen dat dat sneller gaat. Als KPN netwerk ergens tegen aan loopt zullen ze dat bij een bestelling van een andere provider wss niet ineens hebben opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Oohhhhdiedo op 17-06-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
Oohhhhdiedo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:35:
[...]

De 2 weken bedenktijd gaat bij odido pas in nadat de glasvezel werkend is aangesloten. Je zit dus nog nergens aan vast.

Verder is het zo dat je niet meerdere bestellingen op 1 aansluiting kan hebben lopen, de 2de bestelling zal dan door kpn netwerk niet worden geaccepteerd. Goede kans dus dat je dat binnenkort van provider kpn te horen krijgt.

Ik zou als ik jou was toch eens een topic op de community van Odido openen. Moderators daar zijn vaak net wat beter in het uitzoeken van die dingen dan de telefonische klantenservice.
Dat had ik ook al elders gelezen, maar dat heeft dus ook niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
paneidos schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:34:
[...]

Je kunt het kort door de bocht vinden, maar ik heb inmiddels:

- Meer dan 15 keer met ze gebeld
- Posts op dat forum geprobeerd
- Doorverbonden geweest naar KPN netwerk
- Gebeld door een gozer die zei dat het op directieniveau zit, maar dat is ook alweer weken terug

Maar niets had resultaat, dus ik ben er wel ontzettend klaar mee. Door de uitstekende isolatie is er van 4G/5G ook geen sprake, dus het is of buiten zitten of geen verbinding hebben. En hoezo verbinden ze me door met hun onderaannemer, ik heb toch bij Odido besteld? Zij moeten erachteraan.
Klopt zij moeten het regelen. Met onderaannemers heb je niets te maken.
Wat betreft 4g dekking binnen, er zijn mifi routers te koop voor ongeveer 100 euro. Als je een mogelijkheid hebt om die ergens buiten te plaatsen (schuurtje direct naast huis?) dan heb je een wifi netwerkje waarop je kunt aanhaken. Beter iets dan niets. Maar zorg dat je die tweede aanvraag zsm annuleert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je even je emotie los moet laten van wat er daadwerkelijk gaande is.

In alle eerlijkheid: het feit dat je niet weet of opgezocht hebt wanneer de bedenktijd in gaat, zegt mij dat je (heb er geen andere woorden voor) als een kip zonder kop bezig bent op dit moment. En dat gaat niet goed. Wat je ermee doet is aan jou, maar als aanvulling op dit en mijn vorige post:

Van KPN:
Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?
De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:
Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.
En Odido (bestelvoorwaarden online shop):
Bedenktermijn voor particuliere afnemers
De particuliere afnemer heeft gedurende 14 dagen het recht om de bestelling ongedaan te maken. De
bedenktermijn bij de koop van producten vangt aan na ontvangst van het product en de bedenktermijn bij de koop van diensten vangt aan op de dag waarop de overeenkomst wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
eettjjuuhh schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Klopt zij moeten het regelen. Met onderaannemers heb je niets te maken.
Wat betreft 4g dekking binnen, er zijn mifi routers te koop voor ongeveer 100 euro. Als je een mogelijkheid hebt om die ergens buiten te plaatsen (schuurtje direct naast huis?) dan heb je een wifi netwerkje waarop je kunt aanhaken. Beter iets dan niets. Maar zorg dat je die tweede aanvraag zsm annuleert.
Ik heb die tweede aanvraag geannuleerd. (Wellicht dat KPN netwerk wel een opdracht heeft gehad, dan gaan ze misschien eens aan het werk.)

Wat zijn nog opties voor Odido? Ik kan ze gewoon continu bellen tot ze het zat worden, maar ik denk niet dat dat iets uithaalt. Kan ik ze in gebreke stellen of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
N1traat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:41:
[...]

Ik heb Delta 2Gbps gehad en was erg tevreden. De verbinding was eigenlijk altijd stabiel en snel. Ik heb zo'n ZARAM SFP+ gebruikt en de HUAWEI. Beide deden het prima.

Nu draai ik bij odido vanwege een verhuizing, 1Gbps. Ook niets te klagen eigenlijk, wel merk ik dat odido niet bij elke speedtest de verwachtte snelheid haalt. maar het fluctueert een beetje. Niet heel storend vind ik, maar delta deed dat beter. Overigens is odido wel veel goedkoper, dus dat is denk ik de afweging waard.
Thanks! Hele nuttige info dit in mijn afweging welke ik ga nemen. Ik neig nu wel steeds sterker naar Delta.

Wat is voor jou de reden geweest om naar Odido te gaan? De prijs alleen? Want als ik het opzoek, dan zijn beide €55/mnd voor 1 Gbit en €65/mnd voor 2 Gbit. Zonder kortingen dan welteverstaan, maar ik ben niet iemand die graag wisselt dus als ik eenmaal ergens zit, dan wil ik daarbij blijven tenzij ik niet tevreden ben. Dus actieprijzen kijk ik niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:49
Vrijdag is het bij mij aangesloten, moest persé op monteur wachten van Odido dus ging er van uit dat er wat bijzonders moest gebeuren maar de beste man heeft de boel gewoon ingeprikt en het kwam online.
Daar had ik niet voor thuis hoeven blijven...

Moet wel eens mijn firewall gaan upgraden, mijn oude trouwe Netgate SG-1100 trekt gigabit niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 17-06-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
paneidos schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Ik heb die tweede aanvraag geannuleerd. (Wellicht dat KPN netwerk wel een opdracht heeft gehad, dan gaan ze misschien eens aan het werk.)

Wat zijn nog opties voor Odido? Ik kan ze gewoon continu bellen tot ze het zat worden, maar ik denk niet dat dat iets uithaalt. Kan ik ze in gebreke stellen of iets dergelijks?
In gebreke stellen lijkt me niet, normaal doe je dat om een overeenkomst te ontbinden als deze niet word nagekomen, maar jij betaalt nog niets en kunt ook nog gewoon ontbinden tot 2 weken nadat je bent opgeleverd, zoals ook te zien op het herroepingsformulier:
https://www.odido.nl/serv...et-tv/aanpassen-annuleren

Omdat ik even benieuwd ben wat odido te zeggen heeft op dit verhaal, welk community topic heb je hiervoor lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paneidos
Oohhhhdiedo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:57:
[...]

In gebreke stellen lijkt me niet, normaal doe je dat om een overeenkomst te ontbinden als deze niet word nagekomen, maar jij betaalt nog niets en kunt ook nog gewoon ontbinden tot 2 weken nadat je bent opgeleverd, zoals ook te zien op het herroepingsformulier:
https://www.odido.nl/serv...et-tv/aanpassen-annuleren

Omdat ik even benieuwd ben wat odido te zeggen heeft op dit verhaal, welk community topic heb je hiervoor lopen?
Dat superlange topic over nieuwe aanvragen.
Tommie van Odido schreef:

Het ticket is gesloten @Hydrant3090. Het gaat hier om een vertraagde oplevering, we hebben een delay bericht ontvangen van KPN NetwerkNL. Ergens hebben ze vertraging opgelopen. We doen elke week navraag voor je bij de onderaannemer. De order zal vanzelf doorlopen zodra de vertraging is ingehaald. Voor nu is het afwachten tot er contact met je opgenomen wordt. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.
En later
Tommie van Odido schreef:

Ik gok dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is @Hydrant3090. Dit weet ik niet zeker omdat we alleen door hebben gekregen dat het vertraagd is. Maar omdat het FTU al hangt ga ik daar wel vanuit.
Andere mensen in het complex hebben hun KPN of Odido allang, dus het lijkt me dat er geen belemmering is naar het pand toe. In de meterkast hangt ook zo'n plastic geval met logo van KPN glasvezel erbij. Het kapje kreeg ik er niet makkelijk af, dus dat heb ik maar laten zitten. Van het Ziggo-kastje wordt ik niet enthousiast, want er loopt geen coax en ik las hier dat die mediabox van ze op coax draait, en dan is er nog de hogere prijs en lagere uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
eettjjuuhh schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Ik zou in dat geval de telefoon/hotspot als backup gebruiken. Heb je ook geen spof meer (single point of failure, de router als daar de 4g backup inzit)
Of indien er meerdere gebruikers zijn een mifi routertje.
Dat gaat lastig met een UDM Pro, ik wil ook dat huisgenoten en servers online zijn. Je kunt de 4G stick niet gebruiken voor andere doeleinden want er zit een pincode op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:41
Hebben andere ook in de avonduren last van uitvallend internet.
Overdag heb ik daar geen last van het begint pas na 22.00u savonds, na 1,5 uur word de verbinding langzaam stabiel en om 01.30u valt internet echt uit voor een minuut komt dan perfect terug.
Zelf gebruik ik mijn Asus Router als modem en vandaag heb ik de bijbehorende Zyxel modem gebruikt.
Internet blijft brak in beide gevallen.
Helpdesk bellen is ook zon dingetje, die spelen het door aan een monteur die binnen 2 dagen contact opneemt.
Wat je krijgt is na 2 dagen is een email dat ze nog aan mij denken.
Hopelijk heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Laatst online: 22:50
MooDyBLueS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Thanks! Hele nuttige info dit in mijn afweging welke ik ga nemen. Ik neig nu wel steeds sterker naar Delta.

Wat is voor jou de reden geweest om naar Odido te gaan? De prijs alleen? Want als ik het opzoek, dan zijn beide €55/mnd voor 1 Gbit en €65/mnd voor 2 Gbit. Zonder kortingen dan welteverstaan, maar ik ben niet iemand die graag wisselt dus als ik eenmaal ergens zit, dan wil ik daarbij blijven tenzij ik niet tevreden ben. Dus actieprijzen kijk ik niet naar.
Puur beschikbaarheid, op mijn nieuwe locatie is geen Delta beschikbaar:). Echter ik heb de laatste weken tal van screenshots in deze topic gezien van odido die zelfs meer dan de verwachting in snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:35
Von Henkel schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:03:
Overdag heb ik daar geen last van het begint pas na 22.00u savonds, na 1,5 uur word de verbinding langzaam stabiel en om 01.30u valt internet echt uit voor een minuut komt dan perfect terug.
Zelf gebruik ik mijn Asus Router als modem en vandaag heb ik de bijbehorende Zyxel modem gebruikt.
Helpdesk bellen is ook zon dingetje, die spelen het door aan een monteur die binnen 2 dagen contact opneemt.
Ik stuur je even een pbtje dan lossen we het op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe je dit oplost en wat dan de oorzaak is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Economics schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:35:
[...]

Ik stuur je even een pbtje dan lossen we het op
`

Lijkt mij dat als jij een eventuele oplossing kan vinden, of hebt, dit voor andere deelnemers aan dit topic die een soortgelijk iets hebben er gebruik van kunnen maken als je genegen bent die oplossing hier neer te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:07
king006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Nergens last van. Heb je alleen TV problemen? Welke TV ontvanger heb je? De Android? Welk modem heb je? Je hebt hem denk ik bekabeld aangesloten?
king006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Dat hoeft inderdaad niet. Is de TV rechtstreeks aangesloten aan je modem? Of zit er nog iets tussen ergens? Heb je apps op je TV Box? Dan beschik je over de nieuwste tv box :)

Werkt je internet wel goed?
Late reactie, maar ook gisteren was de tv verschrikkelijk, terwijl het internet het wel goed deed/doet (al ben ik daar ook niet onverdeeld tevreden over). Bij nader inzien denk ik dat mijn zoontje misschien het kabeltje heeft gesloopt. Dus ff de HDMI kabel vervangen vanavond en opnieuw proberen. Beeld stottert enorm nu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar je kan bij die Zyxel modem van Odido toch ook gewoon devices een fixed IP geven? (thumbs up is ook genoeg voor antwoord op deze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Levering methode
PostNL (4 - 7 werkdagen voor je aansluitdatum)

Bezorging door DHL of PostNL
Het installatiepakket wordt 14 dagen voor de aansluitdatum verzonden via DHL of PostNL.
Jongens, wat is dit voor flauwekul?
Is het nu een week of 2 weken van tevoren? Niet dat het er echt toe doet, maar die double messeging op precies dezelfde pagina is toch pijnlijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Belangrijk: je hebt nog 3 dagen om je overstapaanvraag af te maken.

Tijdens je bestelling heb je aangegeven dat je gebruik wilt maken van onze overstapservice. Hiervoor heb je één van de volgende zaken nodig van je huidige contract/provider:

Ofwel het contractnummer bij je huidige provider,
Ofwel het IBAN (bankrekeningnummer) waar je huidige provider geld van afschrijft,
Ofwel het vaste telefoonnummer dat je momenteel gebruikt.

Deze gegevens kun je invullen in Mijn Odido. Activeer daarom direct je account zodat je nu of binnen 3 dagen deze gegevens bij ons kunt achterlaten.
Ik activeer Mijn Odildo. Ik kan geen abonnement toevoegen die ik net heb aangevraagd. Ik kan nergens deze gevraagde gegevens invullen. Hoe moet ik dit doen? Of is dit flauwekul omdat ik bij mijn aanvraag al mijn IBAN had ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Ik activeer Mijn Odildo. Ik kan geen abonnement toevoegen die ik net heb aangevraagd. Ik kan nergens deze gevraagde gegevens invullen. Hoe moet ik dit doen? Of is dit flauwekul omdat ik bij mijn aanvraag al mijn IBAN had ingevuld?
Odildo stuurt me een extra mail zo zie ik nu, waarbij ik de extra gegevens in een link kan invullen. Zeg dan niet dat ik dat met Mijn Odildo moet doen, want daar kun je dat namelijk helemaal niet doen. Alweer die vervelende double messeging. Houdt Odildo er soms van om zijn klanten constant te DP'en met flauwekulletjes?

Afijn, met contractnummer bedoeld Odildo neem ik aan de klantnummer van KPN? Zeg dan contractnummer/klantnummer en niet alleen contractnummer. Dit keer geen double messeging, maar half messeging.

[ Voor 58% gewijzigd door Blaze85 op 18-06-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Zo te zien is alles doorgekomen bij Odido en mijn vorige aanbieder.

Adviseren jullie om een afspraak te maken met de monteur van Guidion? Want ik kan het zelf ook wel installeren. Of is dan de kans groter dat ik op de dag van de levering geen internet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 11:48
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:06:
Misschien een domme vraag, maar je kan bij die Zyxel modem van Odido toch ook gewoon devices een fixed IP geven? (thumbs up is ook genoeg voor antwoord op deze vraag)
Dat werkt bij mij wel.
Alleen een fatsoenlijke naam geven aan device is na een tijdje weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Hier vandaag het installatiepakket al binnengekregen. Met een witte XGS-Pon module van huawai. Nu nog 4 weken om na te denken of ik zin heb om voor het SFP+ XGSPon avontuur durf te gaan of er toch voor kies om er -voor toekomst- toch een 10gbit RJ45 module in doen en die aansluit op de huawai...
MooDyBLueS schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:43:
[...]

En Odido (bestelvoorwaarden online shop):

[...]
Odido heeft dezelfde voorwaarden voor wat betreft een nieuwe internet aansluiting. Dit zat bij mijn pas afgesloten (zondag) bestelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2edKFazQD2-HSx2pAbTntMudJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXxKyY1vZR8Lj7WUhWJllM7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:18:
Adviseren jullie om een afspraak te maken met de monteur van Guidion? Want ik kan het zelf ook wel installeren. Of is dan de kans groter dat ik op de dag van de levering geen internet heb?
Ik zou zeker een afspraak maken, dan kun je even goed van te voren de boel aansluiten en kijken of er al een signaal op staat. Dan kan de Guidion monteur meteen de boel afmelden als hij langs komt. En anders kan hij het signaal in de wijkkast activeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
Odido slaat aan op de klachten over het trage internet in de avond.

https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:18:
Zo te zien is alles doorgekomen bij Odido en mijn vorige aanbieder.

Guidion plaatst in veel gevallen ook een patch in de pop voor ze langskomen. Goede kans dus dat als je geen afspraak maakt dat het niet gaat werken.

@paneidos goed om te zien dat een moderator je topic/vraag weer op heeft gepakt ;) in elk geval iets meer duidelijkheid hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Oohhhhdiedo op 18-06-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Guidion plaatst in veel gevallen ook een patch in de pop voor ze langskomen. Goede kans dus dat als je geen afspraak maakt dat het niet gaat werken.
De pop is het glasvezelhuisje?
Hoe werkt dit eigenlijk? Hebben alle monteurs van verschillende providers toegang tot een algemeen glasvezelhuisje waar jouw glasvezelkabel inkomt? En heeft elke provider dan een aparte server in dat glasvezel-kastje zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk? Hebben alle monteurs van verschillende providers toegang tot een algemeen glasvezelhuisje waar jouw glasvezelkabel inkomt? En heeft elke provider dan een aparte server in dat glasvezel-kastje zitten?
De pop is in de volsmond de wijkcentrale/glasvezelhuisje. In veel (niet alle) kpn pops heeft odido eigen apparatuur hangen naast de kpn apparatuur. Als je dan overstapt van bijv Kpn naar odido zal jouw patch in de pop omgeprikt worden van kpn wba apparatuur naar odido apparatuur.

Niet in alle pops heeft odido eigen apparatuur, dan huren ze dat ook gewoon via kpn wba en word het netwerkverkeer pas op een later punt van kpn naar odido overgedragen. Het omzetten van een patch bij overstappen van een provider als KPN naar Odido is dan meestal niet nodig.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de gebieden van delta fiber, waar de apparatuur in de pop altijd van delta gehuurd word en zij ook die aansluiting regelen.

Daarnaast werkt odido ook nog grootschalig samen met open dutch fiber. Daar staat odido apparatuur in alle pops, maar mogen monteurs van Guidion die pop weer niet in, waardoor de patch dus altijd gezet moet worden door een monteur van open dutch fiber.

Dat vat het wel grofweg simpel samen zo denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:05
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:49:
[...]

De PoP (Point of Presence), ook wel verdeelkast genoemd, maar glasvezelhuisje is ook een mooie benaming.
Technici van de verschillende providers hebben toegang, als ze gecertificeerd zijn door de eigenaar van het netwerk, bijvoorbeeld door KPN, Delta, ODF enzovoorts.
Soms hebben providers eigen apparatuur in de PoP en soms gebruiken ze apparatuur van van een andere provider dan heet het WBA (Wholesale Broadband Access).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:24
BGLAdmin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:03:
[...]

De PoP (Point of Presence), ook wel verdeelkast genoemd, maar glasvezelhuisje is ook een mooie benaming.
Technici van de verschillende providers hebben toegang, als ze gecertificeerd zijn door de eigenaar van het netwerk, bijvoorbeeld door KPN, Delta, ODF enzovoorts.
Soms hebben providers eigen apparatuur in de PoP en soms gebruiken ze apparatuur van van een andere provider dan heet het WBA (Wholesale Broadband Access).
WBA is volgens mij een productnaam van KPN. Dat is idd een actieve dienst die KPN wholesale aanbied aan andere providers. Als eindklant zit je dus aangesloten op 't KPN netwerk en een deel van de dienstverlening is dan ook afhankelijk van de actieve dienstverlening/apparatuur van KPN.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:57

Antonio di

a mi me dijeron que si

Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:06:
Zie:
Vraag: Antonio di in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Antw. : woutur in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 23:02

Bozznl

GT: The Bozzz88

Heb volgens mij iets soortgelijks sinds kort. Even wat langer in de tijd bekijken hier.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 06:44
Heb jij dit al opgelost? Heb precies hetzelfde al 2 maanden en al meerdere keren contact gehad maar, nog steeds niet opgelost.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:41
Sokucho schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:48:
[...]

Heb jij dit al opgelost? Heb precies hetzelfde al 2 maanden en al meerdere keren contact gehad maar, nog steeds niet opgelost.
Wat ik begrepen heb van een mede tweaker ligt dat aan het XGS-PON kastje waar de fiber ingaat.
De eerste batch blijkt geen goede kwaliteit te zijn en dat moet door KPN vervangen worden.
Achteraf gezien merk je nu dat Odido geen echte helpdesk heeft.
Ziggo zakelijk en KPN (5 euro extra p.mnd) hebben een degelijke technische helpdesk.
Hierna zal ik ook nooit meer switchen en dan betaal ik maar wat meer per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:00:
[...]

De pop is in de volsmond de wijkcentrale/glasvezelhuisje. In veel (niet alle) kpn pops heeft odido eigen apparatuur hangen naast de kpn apparatuur. Als je dan overstapt van bijv Kpn naar odido zal jouw patch in de pop omgeprikt worden van kpn wba apparatuur naar odido apparatuur.

Niet in alle pops heeft odido eigen apparatuur, dan huren ze dat ook gewoon via kpn wba en word het netwerkverkeer pas op een later punt van kpn naar odido overgedragen. Het omzetten van een patch bij overstappen van een provider als KPN naar Odido is dan meestal niet nodig.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de gebieden van delta fiber, waar de apparatuur in de pop altijd van delta gehuurd word en zij ook die aansluiting regelen.

Daarnaast werkt odido ook nog grootschalig samen met open dutch fiber. Daar staat odido apparatuur in alle pops, maar mogen monteurs van Guidion die pop weer niet in, waardoor de patch dus altijd gezet moet worden door een monteur van open dutch fiber.

Dat vat het wel grofweg simpel samen zo denk ik.
BGLAdmin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:03:
[...]

Bedankt voor de uitleg heren _/-\o_

Vreemd dat hier niet eens een Wikipedia pagina over bestaat.

Nu rijst de vraag: als dit zo via glasvezel kan, waarom breekt het ACM de coax-kabel niet open? Die hebben toch ook pops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
blb4 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:42:
[...]

WBA is volgens mij een productnaam van KPN. Dat is idd een actieve dienst die KPN wholesale aanbied aan andere providers. Als eindklant zit je dus aangesloten op 't KPN netwerk en een deel van de dienstverlening is dan ook afhankelijk van de actieve dienstverlening/apparatuur van KPN.
Ik zit in een KPN-glasvezel gebied, dus kans is dus aanwezig dat ze bij mij niets hoeven te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

knakworst

Get more sats!

Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:22:
[...]

[...]

Bedankt voor de uitleg heren _/-\o_

Vreemd dat hier niet eens een Wikipedia pagina over bestaat.

Nu rijst de vraag: als dit zo via glasvezel kan, waarom breekt het ACM de coax-kabel niet open? Die hebben toch ook pops?
Coax is niet gereguleerd. Blijkbaar geen dominante marktpositie. Glasvezel trouwens ook niet, alleen de koperlijn van KPN was (is?) gereguleerd. Dat is te kort door de bocht. Toegang en tarieven KPN glasvezel is wel met ACM afgestemd.

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 18-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Ik zit in een KPN-glasvezel gebied, dus kans is dus aanwezig dat ze bij mij niets hoeven te patchen.
Kan natuurlijk alsnog zijn dat je word omgezet op odido apparatuur, mits er odido spul in die pop hangt. Je hebt zeker nog geen installatie pakket? Als daar een Huawei ONT bij zit weet je in elk geval zeker dat je op odido's apparatuur aangesloten word.

Over het wel/niet open stellen van coax weet ik verder niet zoveel, was vorig jaar wel het 1 en ander over te doen, tweakers heeft daar toen ook nog een achtergrond artikel over geschreven: review: Kabel hoeft tóch niet open - Ziggo heeft macht, maar dat voordeel nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Kan natuurlijk alsnog zijn dat je word omgezet op odido apparatuur, mits er odido spul in die pop hangt. Je hebt zeker nog geen installatie pakket? Als daar een Huawei ONT bij zit weet je in elk geval zeker dat je op odido's apparatuur aangesloten word.
Interessant, ik zal het zeker in de gaten houden welke ONT erbij gaat zitten. En als Odido bij KPN ruimte huurt, dan blijft mijn huidige ONT van KPN gewoon hangen of wordt de ONT per definitie vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Blaze85 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Interessant, ik zal het zeker in de gaten houden welke ONT erbij gaat zitten. En als Odido bij KPN ruimte huurt, dan blijft mijn huidige ONT van KPN gewoon hangen of wordt de ONT per definitie vervangen?
Als Odido alleen de glasvezel van kpn huurt en eigen apparatuur in de pop heeft, dan zal odido er altijd voor kiezen om je aan te sluiten op de odido apparatuur. Wanneer je aangesloten word op odido apparatuur krijg je altijd een Huawei ont.

Als Odido geen eigen apparatuur heeft in jouw pop, dan blijft in de meeste gevallen je huidige ONT gewoon hangen.

Om het extra simpel te maken is bovenstaande dan weer alleen van toepassing op mensen die geleverd worden op een PON verbinding. Als je nog een AON verbinding krijgt (dat zijn er steeds minder), dan zal odido altijd met een Zyxel NT werken naast het Zyxel modem. Je kunt dan dus niet aan de geleverde hardware zien of je word aangesloten op odido of kpn spul in de pop.

Het verschil tussen pon en AON word hier trouwens wel helder uitgelegd: WCA in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik ga binnenkort verhuizen en omdat ik Odido mobiel heb, wil ik ook Odido glasvezel. Scheelt in combinatie gewoon wel wat knaken per maand.

Zou ik bij Odido kunnen vragen of de monteur een Nokia / ander merk ONT mee wil nemen in plaats van een Genexis? Want als de boel steeds hapert, ben ik binnen 14 dagen weer weg. Dat is voor mij niet de bedoeling en voor Odido ook niet, want ik wil natuurlijk graag ook glasvezel van ze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Jaa ook hier een KPN naar Odido glavezel verhuizer. Een vraag waar ik op vastloop.

Ik heb de router in de meterkast op de beganegrond. Ik had op de 2e verdieping via een kabel mn KPN wifi punt staan. Werkte perfect, overal wifi.

Nu stuurt Odido een wifi plus deze kant op, maar nu lees ik dat dit een extender is en niet echte mesh wifi? Is er een instelling dat je de utp kabel wel in deze kan laten zitten en hij als wifi punt ipv als versterker gaat werken?

Vooral belangrijk is het dat op de 1e verdieping de laptop beetje smooth naar het sterkste signaal (bonveste) switched. Dat werkt nu met KPN heel goed (behalve op samsung telefoon).

Of heb ik een andere oplossing nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Badname2 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:16:
Jaa ook hier een KPN naar Odido glavezel verhuizer. Een vraag waar ik op vastloop.

Ik heb de router in de meterkast op de beganegrond. Ik had op de 2e verdieping via een kabel mn KPN wifi punt staan. Werkte perfect, overal wifi.

Nu stuurt Odido een wifi plus deze kant op, maar nu lees ik dat dit een extender is en niet echte mesh wifi? Is er een instelling dat je de utp kabel wel in deze kan laten zitten en hij als wifi punt ipv als versterker gaat werken?

Vooral belangrijk is het dat op de 1e verdieping de laptop beetje smooth naar het sterkste signaal (bonveste) switched. Dat werkt nu met KPN heel goed (behalve op samsung telefoon).

Of heb ik een andere oplossing nodig?
In het ergste geval laat je die Wifi Plus zitten en koop je zelf een goed mesh systeem. Wel een investering, maar het scheelt je wel maandelijkse huur van die Wifi Plus apparaten. Denk dat het zich al snel uitbetaalt.

Of is dat een te Tweakers oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Dennisweb schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:06:
Ik ga binnenkort verhuizen en omdat ik Odido mobiel heb, wil ik ook Odido glasvezel. Scheelt in combinatie gewoon wel wat knaken per maand.

Zou ik bij Odido kunnen vragen of de monteur een Nokia / ander merk ONT mee wil nemen in plaats van een Genexis? Want als de boel steeds hapert, ben ik binnen 14 dagen weer weg. Dat is voor mij niet de bedoeling en voor Odido ook niet, want ik wil natuurlijk graag ook glasvezel van ze. ;)
Als je via de website meer dan 1000mbit snelheid kunt bestellen word je sowieso niet op kpn wba geleverd en krijg je wat voor NT er dan ook relevant is voor het aanwezige netwerk en jouw snelheid.
Meer dan 1000mb mogelijk = 100% zekerheid dat odido geen genexis gebruikt op jouw adres.

Verder betwijfel ik dat het die genexis is die de latency/snelheidsproblemen in de avond veroorzaakt eigenlijk, zou dan echt niet begrijpen waarom sommige mensen aangeven geen problemen meer te hebben wanneer ze verbinden met een VPN netwerk en waarom het alleen op specifieke tijden speelt. Maar goed, dat hele verhaal weet ik verder helaas niet genoeg van om er meer over te zeggen.

@Badname2 ik weet niet helemaal wat je bedoelt met geen echte mesh eigenlijk. Dat wifi plus punt zit gewoon in een mesh netwerk met je router. Bekabelde backhaul tussen wifi plus en router werkt ook en geeft inderdaad de beste snelheden etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Oohhhhdiedo op 18-06-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:22:
[...]

Als je via de website meer dan 1000mbit snelheid kunt bestellen word je sowieso niet op kpn wba geleverd en krijg je wat voor NT er dan ook relevant is voor het aanwezige netwerk en jouw snelheid.
Meer dan 1000mb mogelijk = 100% zekerheid dat odido geen genexis gebruikt op jouw adres.

Verder betwijfel ik dat het die genexis is die de latency/snelheidsproblemen in de avond veroorzaakt eigenlijk, zou dan echt niet begrijpen waarom sommige mensen aangeven geen problemen meer te hebben wanneer ze verbinden met een VPN netwerk en waarom het alleen op specifieke tijden speelt. Maar goed, dat hele verhaal weet ik verder helaas niet genoeg van om er meer over te zeggen.
Top! Op het adres is maximaal 8 Gb/s mogelijk. Net als hier (bij mijn ouders). Odido biedt 8Gb/s aan, KPN biedt maximaal 1 Gb/s aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Badname2 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:16:
Je kan de WX5600 (wifi plus) gewoon met utp verbinden aan de router, dan gaat er alleen geen groen maar oranje/rood lampje branden op de WX5600.

https://community.odido.n...353750?tid=353750&fid=515

En de WX5600 maakt gewoon een wifi6-meshnetwerk
https://community.odido.n...el-wx5600-wifipunt-349875

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 18-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:22:
[...]

@Badname2 ik weet niet helemaal wat je bedoelt met geen echte mesh eigenlijk. Dat wifi plus punt zit gewoon in een mesh netwerk met je router. Bekabelde backhaul tussen wifi plus en router werkt ook en geeft inderdaad de beste snelheden etc.
Ah top dan kan ik misschien hetzelfde resultaat als met die van KPN verwachten. Ik zal het later deze week kunnen testen.

Overigens een heads up voor iedereen die op glasvezel zat ter wachten terwijl T-mobile Odido werd! Ik heb de verkeerde media center ontvangen, een ding wat geen 4k of netflix heeft, waar iemand met aceton het t-mobile logo van de nieuwe afstandsbediening heeft geprobeerd af te vegen.

Odido gaf aan dat het een 'fout' was en nieuwe media boxje komt gelukkig eraan.

[ Voor 36% gewijzigd door Badname2 op 19-06-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Von Henkel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Wat ik begrepen heb van een mede tweaker ligt dat aan het XGS-PON kastje waar de fiber ingaat.
De eerste batch blijkt geen goede kwaliteit te zijn en dat moet door KPN vervangen worden.
Achteraf gezien merk je nu dat Odido geen echte helpdesk heeft.
Ziggo zakelijk en KPN (5 euro extra p.mnd) hebben een degelijke technische helpdesk.
Hierna zal ik ook nooit meer switchen en dan betaal ik maar wat meer per maand
Hoe verklaar je dan de tijdfactor die hier speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Dennisweb schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:28:
[...]

Top! Op het adres is maximaal 8 Gb/s mogelijk. Net als hier (bij mijn ouders). Odido biedt 8Gb/s aan, KPN biedt maximaal 1 Gb/s aan.
Dan heeft KPN nog AON apparatuur en Odido XGSPON, je krijgt dan een Huawei ONT.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oohhhhdiedo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:56:
[...]

Als Odido alleen de glasvezel van kpn huurt en eigen apparatuur in de pop heeft, dan zal odido er altijd voor kiezen om je aan te sluiten op de odido apparatuur. Wanneer je aangesloten word op odido apparatuur krijg je altijd een Huawei ont.

Als Odido geen eigen apparatuur heeft in jouw pop, dan blijft in de meeste gevallen je huidige ONT gewoon hangen.

Om het extra simpel te maken is bovenstaande dan weer alleen van toepassing op mensen die geleverd worden op een PON verbinding. Als je nog een AON verbinding krijgt (dat zijn er steeds minder), dan zal odido altijd met een Zyxel NT werken naast het Zyxel modem. Je kunt dan dus niet aan de geleverde hardware zien of je word aangesloten op odido of kpn spul in de pop.

Het verschil tussen pon en AON word hier trouwens wel helder uitgelegd: WCA in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Je kan dus deels wel zien aan de apparatuur waar je op beleverd wordt (Huawei= eigen PON, Nokia/Genexis=KPN XGS-PON, ZYxel is AON maar kan WBA of eigen apapratuur zijn).

Maar handiger: Ik zie bij meerdere adressen die ik de laatste tijd heb moeten checken nog altijd 10 euro verschil per maand bij een 1Gbit abonnement.
Na de actieperiode 35 euro per maand op eigen apparatuur, maar 45 euro per maand bij KPN WBA apparatuur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kan je op de odido 4k tv-kastje ook apps installeren zonder een Google account?
Kreeg na het inpluggen van een Usb-stick stick dat dit niet wordt ondersteund.
Tevens het kastje aan een usb-c poort aangesloten op me pc maar kwam geeen USB apparaat naar boven.
Zit er toch over te denken om uiteindelijk over te gaan op Apple TV kastjes.

[ Voor 13% gewijzigd door vDorst op 19-06-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Je kan dus deels wel zien aan de apparatuur waar je op beleverd wordt (Huawei= eigen PON, Nokia/Genexis=KPN XGS-PON, ZYxel is AON maar kan WBA of eigen apapratuur zijn).

Maar handiger: Ik zie bij meerdere adressen die ik de laatste tijd heb moeten checken nog altijd 10 euro verschil per maand bij een 1Gbit abonnement.
Na de actieperiode 35 euro per maand op eigen apparatuur, maar 45 euro per maand bij KPN WBA apparatuur.
Hier een witte Huawei maar betaal na actieperiode 45 euro/mnd voor 1gbit. De vezel van PoP naar mijn huis zullen ze wel moeten huren van KPN (Aangelegd door Reggefiber) maar in het verleden deed dat niet zoveel met de prijs. De postcode van mijn ouders valt in het Delta gebied, en daar is hetzelfde abbo 55 euro/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
BastiaanN schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Hier een witte Huawei maar betaal na actieperiode 45 euro/mnd voor 1gbit. De vezel van PoP naar mijn huis zullen ze wel moeten huren van KPN (Aangelegd door Reggefiber) maar in het verleden deed dat niet zoveel met de prijs. De postcode van mijn ouders valt in het Delta gebied, en daar is hetzelfde abbo 55 euro/mnd.
Dat klopt
Daarom heeft @Barre73 het fout.
Bij een POP waar alleen Kpn apparatuur hangt zal je ook die hogere prijs betalen. (45~55)

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 19-06-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
peterbier schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Dat klopt
Bij een POP waar alleen Kpn apparatuur hangt zal je ook die hogere prijs betalen. (45~55)
Bedoel je dit?

Open Dutch Fiber 35e pm
KPN WBA p2p 45e pm
KPN WBA p2mp 55e pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:03:
[...]
Ik kom op het ODF netwerk ook op €45 na de welkomst-korting, en met de combi korting van het mobiel abonnement op €40. Dus vraag mij af hoe jij op €35 komt voor een 1Gbit abonnement?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nU_k_-g06a-hPbqbHWv_S-wNZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hv6t4M3Q2VJAUl6VN1zIeI91.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
stormfly schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Bedoel je dit?

Open Dutch Fiber 35e pm
KPN WBA p2p 45e pm
KPN WBA p2mp 55e pm
Ja Kpn zonder Odido in pop 55.
Met Odido spullen in de pop zoals hier 45.
Dan heb ik het over het 1Gbit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Dat klopt
Ik zei ook voorzichtig dat ik dit bij meerdere adressen zag de laatste tijd....
Ik zei niet dat dit altijd klopt.
Maar op mijn eigen adres is het 35 euro per maand met eigen apparatuur. Op een KPN/Reggefiber glaslijn.

En ik weet toch echt heel erg zeker dat een Huawei ONT niet op KPN WBA apparatuur gaat. Dus dat moet eigen apparatuur zijn en dan snap ik die 45 euro per maand van @BastiaanN niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 19-06-2024 17:14 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Zojuist Odido Thuis 1 Gbit/s besteld. Ik mocht nog profiteren van de Haastmakers. Ik heb een definitieve toewijzing en het huurcontract gaat in zodra de meubels uit de woning zijn (is een wisselwoning geweest).

Mooi dat het zo kan. De komende 10 maanden voor 25 EUR per maand (ik heb ook Odido mobiel). Daarna 55 EUR per maand. Dat is inclusief TV kijken via de app op mijn smart TV. Een stuk goedkoper dan KPN, dus het is het proberen waard. ;)

Loopt vanaf 10 juli, want dan ben ik terug van vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Sinds twee dagen Odido glasvezel, maar het mesh-netwerk werkt niet. Odido heeft mijn T56 modem de b10 firmware meegegeven, verbinding werkt goed... maar die firmware praat niet goed met de b8 firmware van de Mesh-punten. Daar betaal ik 2,50 per maand per punt voor, en het werkt out of the box al niet.

De bug is bekend bij Odido sinds begin april... en half juni is er nog steeds geen b10 voor de meshpunten. Dat is toch vreemd. Lees op diverse fora dat ik mogelijk kan downgraden naar b8 op mijn modem. Direct vanuit de doos had ik al b10, mijn modem is kakelvers - dus wie weet zit daar een oplossing.

Eerste indruk is wat dit betreft niet zo best. Ik ga contact opnemen met Odido dat ik niet ga betalen voor de wifi-punten als ze niet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:12:
[...]
En ik weet toch echt heel erg zeker dat een Huawei ONT niet op KPN WBA apparatuur gaat. Dus dat moet eigen apparatuur zijn en dan snap ik die 45 euro per maand van @BastiaanN niet...
Ik heb ook een Huawei 10Gbit ONT en zou straks (na de welkomst-korting) ook €45 per maand gaan betalen voor een 1Gbit abonnement (zie screenshot in mijn vorige bericht). Ik zit op het ODF netwerk, want KPN (glasvezel) is niet beschikbaar op mijn adres. Ik snap dan ook niet dat andere €35 per maand zouden betalen voor het 1Gbit abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptr1968
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-01 09:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tko1kD7FA6HsC3KnlfDgT-HUEyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5LrG4SIOTpZKGyV8LjGvls4.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu nog kpn glasvezel met bovenstaand kastje in meterkast, vorige week odido afgesloten, de app werkt al op mobiel, het hapert niet op het kpn netwerk tijdens prime-time cast naar tv.
Vorig jaar heeft kpn bovenstaand kastje vervangen, hoop dat het goed gaat volgende maand...

Is op de foto al de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:07
ptr1968 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:37:
[Afbeelding]

Heb nu nog kpn glasvezel met bovenstaand kastje in meterkast, vorige week odido afgesloten, de app werkt al op mobiel, het hapert niet op het kpn netwerk tijdens prime-time cast naar tv.
Vorig jaar heeft kpn bovenstaand kastje vervangen, hoop dat het goed gaat volgende maand...

Is op de foto al de upgrade?
Deze is voor AON, dat is niet degene waar mogelijk problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit nu nog (steeds) bij Ziggo, zie dat mijn abonnementskosten van internet+TV binnenkort opnieuw stijgen en die prijs vind ik echt te hoog. De downloadsnelheid is dik in orde met een ruime 600mbit, maar de upload is echt te mager als je eigen servers hebt. De stabiliteit bij Ziggo en voor mij nog nooit zo goed geweest sinds de begintijd van internet als bij Ziggo, zolang je maar het betere modem van Ziggo krijgt en die in Bridge zet met een eigen goede router.

Ik ben daarom wel ook gezien verhalen hier, huiverig om naar Odido te gaan. Een merknaam waar ik nou niet direct een warm gevoel van krijg ;-).

De prijs daarentegen de eerste 10 maanden is gewoon goed en tv kijken via een app of streamen is voor mij prima. Het belangrijkste is dat er weinig DNS issues zijn en die requests snel verlopen en stabiliteit van de verbinding overdag met werk stabiel is en in de avond lage latency ivm FPS gaming.

Ik zou sowieso zelf het modem/mediaconverter van Odidio eruit gooien en de uitvoering: AVM FRITZ!Box 5590 Fiber GPON of de uitvoering: ASUS RT-BE88U gaan gebruiken.

Van de Fritzbox weet je gelijk dat het pakket compleet is met de SPF+ aansluiting, helaas minder hoge snelheid en minder porten dan de Asus maar wel een stuk goedkoper en zuiniger.

Heeft iemand voor mij nog tips/aanbevelingen voor ik wel/niet een overstap zou doen (en ook doorlooptijden van aanvraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Novah schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:30:
Sinds twee dagen Odido glasvezel, maar het mesh-netwerk werkt niet. Odido heeft mijn T54 modem de b10 firmware meegegeven, verbinding werkt goed... maar die firmware praat niet goed met de b8 firmware van de Mesh-punten. Daar betaal ik 2,50 per maand per punt voor, en het werkt out of the box al niet.
Als ik deze topic lees, dan geven ze aan dat het alleen een bug in de app is, maar dat het mesh-netwerk wel gewoon goed werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
DON PAPA schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:57:
[...]

Als ik deze topic lees, dan geven ze aan dat het alleen een bug in de app is, maar dat het mesh-netwerk wel gewoon goed werkt
De mesh werk niet, in de topologie van het modem worden de mesh-punten ook als clients gezien. De app heb ik later pas geïnstalleerd, daar zie je al helemaal niets. Het modem is op dit moment het enige wifi-punt wat werkt, de testen die ik doe zijn zeer praktisch; met lange ethernet kabel achterin de tuin naast een Mesh-punt zitten en alsnog 1 streepje/geen wifi omdat hij alleen het modem kan vinden.

- Ik zit overigens ook in dit draadje. Zodra ik tijd heb ga ik met Odido aan de lijn hierover.

-- Mijn mesh van Ziggo (3xdeco wifi5) staat hier nog wel gelukkig, daar heb ik de boel nu opgezet zodat we in elke kamer 'gewoon' internet kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Novah op 19-06-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
nelizmastr schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:50:
[...]

Dan heeft KPN nog AON apparatuur en Odido XGSPON, je krijgt dan een Huawei ONT.
Super! Dat scheelt weer gedoe met een Genexis. Heel blij mee.

Dank voor je antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 19-06-2024 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Ik zei ook voorzichtig dat ik dit bij meerdere adressen zag de laatste tijd....
Ik zei niet dat dit altijd klopt.
Maar op mijn eigen adres is het 35 euro per maand met eigen apparatuur. Op een KPN/Reggefiber glaslijn.

In hun tarievenlijst is 45 euro ook het laagstvermelde bedrag, wellicht zit je er gewoon een tientje naast? :P
https://assets.odido.nl/x...rijslijst-internet-tv.pdf

Pagina: 1 ... 58 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen