Wisselt per persoon/woonplaats dus is weinig generieks over te zeggen. Bij mij is het 2x veranderd in 5 jaar tijd. Anderen melden een aantal keer per jaar. Als je afhankelijk bent van je externe IP adres, dan is het verstandigst om hier iets voor te organiseren zoals DDNS. Ik doe het zelf handmatig voor de enkele dingen die van buitenaf toegang moeten hebben.Falcon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:19:
Mijn collega heeft Odido via glasvezel, wat ons opviel was dat zijn externe IP-adres binnen korte tijd aangepast was. Bij KPN heb ik al jaren het zelfde IP-adres.
Hoe is de ervaring hier?
[Odido Glasvezel] Ervaringen & DiscussieFalcon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:19:
Hoe is de ervaring hier?
Is 5 dagen geleden nog besproken.
Blijkbaar had je al in het forum gezocht, en niks kunnen vinden voor je deze vraag stelde. /sFalcon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:19:
Mijn collega heeft Odido via glasvezel, wat ons opviel was dat zijn externe IP-adres binnen korte tijd aangepast was. Bij KPN heb ik al jaren het zelfde IP-adres.
Hoe is de ervaring hier?
Ja dat gebeurt inderdaad wel eens.
[ Voor 4% gewijzigd door Jan-Remco op 12-06-2024 14:52 ]
Ik heb een Odido 100Mbps glasvezelverbinding (Utrecht). Vanavond merkte ik opeens dat de snelheid wat hoger is dan normaal, ik zit nu op ~140Mbps. Dit was voorheen altijd strak 100Mbps of net iets lager.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mREykUFaocmXmaB8RJxImgOg.png?f=user_large)
Op meerdere devices getest met hetzelfde resultaat. Zijn er meer mensen met een plotselinge (ik verwacht tijdelijke) verhoging?
:fill(white):strip_exif()/f/image/mREykUFaocmXmaB8RJxImgOg.png?f=user_large)
Op meerdere devices getest met hetzelfde resultaat. Zijn er meer mensen met een plotselinge (ik verwacht tijdelijke) verhoging?
Ook gemerkt inderdaad sinds enkele dagen hebben ze het verhoogd.
mtthw schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:02:
Ik heb een Odido 100Mbps glasvezelverbinding (Utrecht). Vanavond merkte ik opeens dat de snelheid wat hoger is dan normaal, ik zit nu op ~140Mbps. Dit was voorheen altijd strak 100Mbps of net iets lager.
[Afbeelding]
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Odido internet en tv. Ik lees veel klachten over stabiliteit en snelheid van de verbinding, en ook een directe collega heeft maar 3-7mbit ipv de 100 uit abonnement en werkt nu noodgedwongen maar op mobiele hotspot. Maar lees ook dat dat enorm kan variëren afhankelijk van waar je woont. Ik woon ook in Utrecht, dus hoor graag hoe dit bij jullie is! Snelheid lijkt dus wel goed te zitten? En hoe is het met de stabiliteit? Valt het vaak weg/wordt het op sommige momenten heel traag, of niet? En als jullie ook tv van ze hebben, hoe bevalt dat? Last van dat geluid en beeld niet synchroon loopt soms, of niet?bjusterbaarlik schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:04:
Ook gemerkt inderdaad sinds enkele dagen hebben ze het verhoogd.
Ik heb een overstap gepland staan per 8 augustus, waar ik dus nog wel onderuit kan. Door de vele negatieve ervaringen online en directe collega met nu ook negatieve ervaring en klantenservice die haar zegt dat ze niks kunnen doen, ben ik toch wat aan het twijfelen gebracht. Maar Ziggo en kpn komen bijna €20 per maand duurder uit.. dus dat is best veel.
Ik heb glasvezel, kastje van Reggefiber waar ik eerder zonder problemen kpn glasvezel op heb gehad. Ik kan het tv kastje bedraad aansluiten op modem, modem zal in de meterkast staan met een deco m4 netwerk erachter in AP en de wifi in modem uit (ik had al gelezen dat ik dan het best een switch tussen modem en de hoofddeco kan plaatsen, en zelfs evt modem er tussenuit kan halen en hoofddeco als router). De hoofddeco staat in de meterkast en op zolder zit er eentje bedraad aan, en op de eerste verdieping via wifi. Ik zit nu bij Ziggo, en daar heb ik nooit problemen mee. Belangrijkste vind ik dat ik stabiel internet heb, dat snel genoeg is voor teams-meetings met video aan en filmpjes kijken op mobiel/streamen naar tv. Dus echt niet de volle 1Gbit/s snelheid nodig (ik woon ook alleen, dus geen 5 apparaten tegelijk oid). En liever niet continue asynchroon beeld en geluid bij tv kijken. Ik hoop dus eigenlijk dat dat gewoon probleemloos kan bij Odido, want dat scheelt een behoorlijke bak geld, maar hoor graag ervaringen van mensen uit Utrecht!
[ Voor 4% gewijzigd door carolien89 op 12-06-2024 20:44 ]
Hier in Houten (nu) ook, zie:mtthw schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:02:
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Hier al jaren stabiel en goed internet, meer dan stabiel genoeg voor probleemloos thuiswerken. Het heeft er wel een enkele keer uit gelegen, maar dat was snel weer opgelost. Maar ik denk ook wel wat geluk gehad, als er iets mis is heb ik er ook niet alle vertrouwen in dat het goed en snel opgelost wordt door de klantenservice.carolien89 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:38:
[...]
[...]
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Odido internet en tv.
In het begin wel TV afgenomen (was prima), maar nu al een tijdje over over op NLZiet (ook een aanrader).
Al met al zou ik het wel aanraden/aandurven
Hier in Twente ook zo’n 138Mbit/s momenteel.mtthw schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:02:
[Afbeelding]
Ik ben van Jonaz naar Odido overgestapt eind april en heb er eigenlijk geen klachten over. In het begin had ik wat haperingen ("lag" in het verbinding maken met websites), maar die waren eigenlijk snel opgelost en denk achteraf dat dat ook meer aan de DNS lag dan aan de verbinding zelf.carolien89 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:38:
[...]
[...]
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Odido internet en tv. Ik lees veel klachten over stabiliteit en snelheid van de verbinding, en ook een directe collega heeft maar 3-7mbit ipv de 100 uit abonnement en werkt nu noodgedwongen maar op mobiele hotspot. Maar lees ook dat dat enorm kan variëren afhankelijk van waar je woont. Ik woon ook in Utrecht, dus hoor graag hoe dit bij jullie is! Snelheid lijkt dus wel goed te zitten? En hoe is het met de stabiliteit? Valt het vaak weg/wordt het op sommige momenten heel traag, of niet? En als jullie ook tv van ze hebben, hoe bevalt dat? Last van dat geluid en beeld niet synchroon loopt soms, of niet?
Ik heb een overstap gepland staan per 8 augustus, waar ik dus nog wel onderuit kan. Door de vele negatieve ervaringen online en directe collega met nu ook negatieve ervaring en klantenservice die haar zegt dat ze niks kunnen doen, ben ik toch wat aan het twijfelen gebracht. Maar Ziggo en kpn komen bijna €20 per maand duurder uit.. dus dat is best veel.
Ik heb glasvezel, kastje van Reggefiber waar ik eerder zonder problemen kpn glasvezel op heb gehad. Ik kan het tv kastje bedraad aansluiten op modem, modem zal in de meterkast staan met een deco m4 netwerk erachter in AP en de wifi in modem uit (ik had al gelezen dat ik dan het best een switch tussen modem en de hoofddeco kan plaatsen, en zelfs evt modem er tussenuit kan halen en hoofddeco als router). De hoofddeco staat in de meterkast en op zolder zit er eentje bedraad aan, en op de eerste verdieping via wifi. Ik zit nu bij Ziggo, en daar heb ik nooit problemen mee. Belangrijkste vind ik dat ik stabiel internet heb, dat snel genoeg is voor teams-meetings met video aan en filmpjes kijken op mobiel/streamen naar tv. Dus echt niet de volle 1Gbit/s snelheid nodig (ik woon ook alleen, dus geen 5 apparaten tegelijk oid). En liever niet continue asynchroon beeld en geluid bij tv kijken. Ik hoop dus eigenlijk dat dat gewoon probleemloos kan bij Odido, want dat scheelt een behoorlijke bak geld, maar hoor graag ervaringen van mensen uit Utrecht!
Enige wat mij opvalt is dat je bij hogere snelheden (80~100MB/s) wat packetloss te zien krijgt, geen idee waarom.. maar merk je in de praktijk eigenlijk niks van.
Speedtest van een paar minuten geleden:

Smokeping van de Odido gateway waar ik op zit:

Hier zelfde ervaring. Maak gebruik van eigen modem (Unifi) en er draaid een Adguard voor dns.mtthw schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:49:
[...]
Hier al jaren stabiel en goed internet, meer dan stabiel genoeg voor probleemloos thuiswerken. Het heeft er wel een enkele keer uit gelegen, maar dat was snel weer opgelost. Maar ik denk ook wel wat geluk gehad, als er iets mis is heb ik er ook niet alle vertrouwen in dat het goed en snel opgelost wordt door de klantenservice.
In het begin wel TV afgenomen (was prima), maar nu al een tijdje over over op NLZiet (ook een aanrader).
Al met al zou ik het wel aanraden/aandurven
Snelheid is goed, heb 100/100 maar meet 220/180.
Ik woon in een nieuwbouw wijk, zou dat verschil maken voor een betere ervaring dan bewoners in langer bestaande steden?
Ik zie ook een verhoging in snelheid, voorheen zat de snelheid meestal tussen de 1900 en 2000 en nu
:strip_exif()/f/image/OLuZ0LbvDyxOL6amE8tshML6.jpg?f=fotoalbum_large)
😀
:strip_exif()/f/image/OLuZ0LbvDyxOL6amE8tshML6.jpg?f=fotoalbum_large)
😀
[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 12-06-2024 22:42 ]
Ik vermoed dat ze iets meer leveren zodat ze geen gezeur meer hebben van "ik haal mijn snelheid niet" met mensen die 97Mbit halen op een 100Mbit lijn.
Dat aanbod kreeg ik net ook, althans bij mijn Scoutingvereniging, daar hebben we nog een oud 50Mbit/s (€32,50) abonnement die door de inflatiecorrecties inmiddels €34,43 was geworden. Nu kon die verlengd worden voor 6 maanden voor €22,50 en daarna 6 maanden voor €32,50. Kortom de inflatiecorrectie eraf en ook nog 6 maanden korting. Dikke prima.ThinkPad schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:48:
6 maanden lang €10 korting, daarna weer de volle mep voor het betreffende abonnement.
En terecht toch.jongetje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:28:
Ik vermoed dat ze iets meer leveren zodat ze geen gezeur meer hebben van "ik haal mijn snelheid niet" met mensen die 97Mbit halen op een 100Mbit lijn.
Kpn heeft het al jaren de afknijp grens hoger dan pakket snelheid.
Mijn inziens een goede keuze.
Ik heb net Odido glasvezel 1 Gbit aangevraagd en wil meteen een eigen router en wifi-versterkers/accesspoints aanschaffen zodat het meteen goed is. Volgens mij werkt het Asus TUF/ROG spul goed maar ik kom er niet goed uit wat ik nou moet hebben wil het top zijn.
Het gaat om een rijtjeshuis/betonnen bak met 2 verdiepingen waar ik wifi wil. De wifiversterker kan op UTP aangesloten worden. Welke router en accesspoint(s) zou ik moeten aanschaffen zodat het voor gamen en streamen helemaal top is?
Het gaat om een rijtjeshuis/betonnen bak met 2 verdiepingen waar ik wifi wil. De wifiversterker kan op UTP aangesloten worden. Welke router en accesspoint(s) zou ik moeten aanschaffen zodat het voor gamen en streamen helemaal top is?
Je kan prima de Odido router blijven gebruiken, zou alleen de wifi uitzetten en:JeroenMeloen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:48:
Ik heb net Odido glasvezel 1 Gbit aangevraagd en wil meteen een eigen router en wifi-versterkers/accesspoints aanschaffen zodat het meteen goed is. Volgens mij werkt het Asus TUF/ROG spul goed maar ik kom er niet goed uit wat ik nou moet hebben wil het top zijn.
Zou dan voor 2 Wifi 7 access points gaan, voor elke verdieping 1.
Groot voordeel van Wifi 7 is dat je nu ook de 6 Ghz band erbij krijgt, die is nagenoeg helemaal vrij en kan je enorm hoge snelheden op halen en de latency is laag
De Unify U7 Pro, kosten 200 Euro per stuk.
Als je het helemaal goed wil doen kies je een Router met QOS opties zodat je internetverkeer voor het gamen altijd prioriteit heeft, maar dit is niet altijd noodzakelijk.
Hangt er een beetje vanaf met hoeveel huisgenoeten je bent, en hoe de rest het internet gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmit op 13-06-2024 12:56 ]
Waarom kijk je niet eerst even aan hoe het gaat met de Odido router?JeroenMeloen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:48:
Ik ben zelf onlangs overgestapt naar Odido en ervaar een zeer goede wifi.
Heb het 2 Gbit/s abo en over de wifi haal ik in de woonkamer tussen de 1500 en 1800 down en 12-1400 up en heel stabiel. op de 1e verdieping ongeveer 500-600 en op zolder 300-500.
Werkt het niet voor je kan je altijd nog eigen spul aanschaffen.
Ps. ik het het T-56 modem
Hoop dat ik dat hier ook ga halen, scheelt een hoop gedoe en de snelheden die jij noemt zijn primaDe Pruttelaar schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Waarom kijk je niet eerst even aan hoe het gaat met de Odido router?
Ik ben zelf onlangs overgestapt naar Odido en ervaar een zeer goede wifi.
Heb het 2 Gbit/s abo en over de wifi haal ik in de woonkamer tussen de 1500 en 1800 down en 12-1400 up en heel stabiel. op de 1e verdieping ongeveer 500-600 en op zolder 300-500.
Werkt het niet voor je kan je altijd nog eigen spul aanschaffen.
Ps. ik het het T-56 modem
Snelheden zijn zeer zeker een dikke prima. Ook de latency en jitter top. Het internet "loopt" heerlijk soepel en snel.Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:58:
[...]
Hoop dat ik dat hier ook ga halen, scheelt een hoop gedoe en de snelheden die jij noemt zijn prima
Maar het schijnt wel uit te maken over welk netwerk. Hier hebben wij E-Fiber (ODF) en volgens mij eigen apparatuur van Odido al weet ik die laatste niet zeker. Netwerk en pop zijn ook maar net (half jaartje) opgeleverd.
hier worden we aangesloten op het Delta netwerk.. hoop dat dat net zo goied is. Las dat delta bij xgs-pon technologie hier ook ipv6 ondersteund. heeft dat nog invloed op mij met Odido.. of staat dat los van elkaar?
[ Voor 68% gewijzigd door Sneakerzz op 13-06-2024 15:25 ]
Ja, dat staat totaal los van elkaar.Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:25:
Las dat delta bij xgs-pon technologie hier ook ipv6 ondersteund. heeft dat nog invloed op mij met Odido.. of staat dat los van elkaar?
Hopelijk ondersteunt Odido dan snel IPv6. Delta is ook pas sinds kort hoor..
Er is geen xs-gpon of andere switching techniek nodig om een andere manier van ip-adressen uit te rijken te gebruiken. Met een inbelverbinding kun je ook IPv6 doen...Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:16:
[...]
Hopelijk ondersteunt Odido dan snel IPv6. Delta is ook pas sinds kort hoor..
Oke oke, ik heb zelf geen kaas gegeten van ipv4 of 6, lees alleen overal dat 4 eruit gaat en 6 de nieuwe standaard zou moeten zijn. Is het ook niet zo dat nieuw opgeleverde abonnementen al met ipv6 worden uitgerold?jongetje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:22:
[...]
Er is geen xs-gpon of andere switching techniek nodig om een andere manier van ip-adressen uit te rijken te gebruiken. Met een inbelverbinding kun je ook IPv6 doen...
Ik zit nu met Tele2 ADSL en heb een bericht dat ik wordt over een paar maanden overgezet naar Odido glasvezel (omdat ADSL stopt). Maar ze geven geen informatie over een nieuwe contract. Ik wil weten hoeveel ik straks moet betalen en hoe het straks staat met opzegtermijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
met welke hardware meet jij dit?D33F schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:54:
Onlangs hier een upgrade gedaan van 1 naar 2 Gbps. Moet zeggen dat het beter werkt dan verwacht. Haal deze snelheden op elk moment van de dag dus niks te klagen!
[Afbeelding]
Misschien heb je hier wat aan:patrickrushton schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:17:
Ik zit nu met Tele2 ADSL en heb een bericht dat ik wordt over een paar maanden overgezet naar Odido glasvezel (omdat ADSL stopt). Maar ze geven geen informatie over een nieuwe contract. Ik wil weten hoeveel ik straks moet betalen en hoe het straks staat met opzegtermijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://vengroot.nl/kenni...ct-opzeggen-bij-overname/
Staat los van elkaar, en voor Odidio lijkt het er niet op dat IPv6 enige prioriteit heeft.Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:25:
hier worden we aangesloten op het Delta netwerk.. hoop dat dat net zo goied is. Las dat delta bij xgs-pon technologie hier ook ipv6 ondersteund. heeft dat nog invloed op mij met Odido.. of staat dat los van elkaar?
Mocht IPv6 om wat voor reden dan ook belangrijk voor je zijn, moet je niet bij Odido zijn.
Voor de rest zitten hun diensten prima in elkaar, mijn verbinding is zeer snel, 2200Mb/s +/- up en down, een ping van 4ms gemiddeld, en dat op elk moment van de dag.
Ik ben een tevreden klant.
Dit lijkt me de speedtest van Odido zelf.
bedoel meer welk apparaat: pc, mobiel, enz.
Wellicht een gek idee. Zou deze ‘verhoging’ mogelijk iets te maken kunnen hebben met NPO UHD? Dat Odido voor de zekerheid daarom extra snelheid geeft? Ze hebben nog niets gecommuniceerd over NPO UHD verder.
In dit geval is dit bedraad met mijn PC die een 2.5Gbps netwerkkaart heeft (Gigabyte Z790 AORUS ELITE DDR4) en aan een 2.5Gbps switch hangt (TP-Link TL-SG105-M2) die weer verbonden is met een CAT6 kabel naar mijn Xyxel T56.Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:28:
[...]
bedoel meer welk apparaat: pc, mobiel, enz.
Een verdieping hoger (Plex servertje) haal ik trouwens ook rond de 1.5Gbps draadloos middels een ASUS PCE-AX3000 wifi 6 netwerkkaartje.
Al met al niet zo'n exotische netwerkapparatuur
Mobiel haal ik tegen de 800/900 Mbps maar goed dan heb ik ook al jaren geen high end toestel meer, dat geld steek ik liever in PC hardware.
[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 13-06-2024 19:29 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb even in mijn Home Assistant Speedtest Historie gekeken (ik heb 100mb abonn.):jongetje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:28:
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 10% gewijzigd door Antonio di op 13-06-2024 19:55 ]
Met de glasvezel snelheden zelfs van de goedkopere verbindingen heb je meer dan voldoende bandbreedte daarvoor, ik denk niet dat dat de motivatie is.king006 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:30:
Wellicht een gek idee. Zou deze ‘verhoging’ mogelijk iets te maken kunnen hebben met NPO UHD? Dat Odido voor de zekerheid daarom extra snelheid geeft? Ze hebben nog niets gecommuniceerd over NPO UHD verder.
Denk dat het eerder is om klanten het gevoel te geven dat ze hun beloofde lijn snelheden halen en daardoor een waarde beleving te creëren.
KPN en Ziggo doen dit ook, je speedtest snelheden zijn ietsje sneller dan dat de beloofde bandbreedte van je gekozen abbonement.
Slimme zet als je het mij vraagt, dit geeft je klanten een beter gevoel over hun diensten, en het kost je nagenoeg niets.
Voor degene die Odido Zakelijk glas heeft, aub es een ping test kunnen doen naar google.com en nog wat sites en zou ik dat mogen zien? Ben aan het vergelijken wat verschil in latency is tussen odido glas en odido glas zakelijk. Het liefst pak ik straks namelijk zakelijk ivm vast IP en backup 4g sim (eigen router), maar als daar veel verschil in zit word het toch echt particulier.
[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 14-06-2024 07:07 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dat is waar! 😃 Op DSL doen ze dat overigens (nog) niet. Daar is het nog steeds 94 / 30 ipv 100 / 30. Ben benieuwd of ze het dan op DSL ook wijzigen. Helaas nog even wachten op glasvezel hier ivm gedoe met vergunningen.ArnoldSmit schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:39:
[...]
Slimme zet als je het mij vraagt, dit geeft je klanten een beter gevoel over hun diensten, en het kost je nagenoeg niets.
@king006 In het geval van DSL is dat ietsje lastiger.
Dan zou je op het modem moeten inloggen en kijken wat de attainable rate is van de verbinding (het maximale wat de lijn aankan) en de Actual Rate (de daadwerkelijke lijnsnelheid).
Is de actual rate van je modem 110Mbit/s, dan verwacht ik dat er een cap op die verbinding zit vanuit Odidio. Dit zag ik bij de 50Mb abonnementen voorheen ook, je hield dan 48Mbit over. (op glas en DSL).
Haal de TCP overhead (ongeveer 6%) dan kom je dus op 94Mbit uit. Dit is met 1Gbit Ethernet (940Mbit) of 100Mb Ethernet ook zo.
Normaal gesproken trainen de lijntjes op 110Mbit in, waardoor je dus precies rond de 100Mb/s uit gaat komen als het bijvoorbeeld een verbinding was zonder een cap erop.
Dan zou je op het modem moeten inloggen en kijken wat de attainable rate is van de verbinding (het maximale wat de lijn aankan) en de Actual Rate (de daadwerkelijke lijnsnelheid).
Is de actual rate van je modem 110Mbit/s, dan verwacht ik dat er een cap op die verbinding zit vanuit Odidio. Dit zag ik bij de 50Mb abonnementen voorheen ook, je hield dan 48Mbit over. (op glas en DSL).
Haal de TCP overhead (ongeveer 6%) dan kom je dus op 94Mbit uit. Dit is met 1Gbit Ethernet (940Mbit) of 100Mb Ethernet ook zo.
Normaal gesproken trainen de lijntjes op 110Mbit in, waardoor je dus precies rond de 100Mb/s uit gaat komen als het bijvoorbeeld een verbinding was zonder een cap erop.
Pinging google.com [142.250.179.206] with 32 bytes of data:tcviper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:05:
Voor degene die Odido Zakelijk glas heeft, aub es een ping test kunnen doen naar google.com en nog wat sites en zou ik dat mogen zien? Ben aan het vergelijken wat verschil in latency is tussen odido glas en odido glas zakelijk. Het liefst pak ik straks namelijk zakelijk ivm vast IP en backup 4g sim (eigen router), maar als daar veel verschil in zit word het toch echt particulier.
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=10ms TTL=59
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=7ms TTL=59
Ping statistics for 142.250.179.206:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 10ms, Average = 7ms
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=58
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58
Ping statistics for 1.1.1.1:
Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Average = 8ms
Hierbij een paar ping resultaten. Odido zakelijk glas is zeer stabiel, heb het nu een jaar maar geen enkele storing gehad. Ping varieert wel wat. Ik zat een tijdje gemiddeld op 4 ms. Laatste maand is het opeens weer rond de 8 ms. Geen idee hoe dat kan.
De data sim die je erbij krijgt kan je helaas alleen in de Zyxel gebruiken. Ik heb een Fritzbox en daar werkt de dongel ook op. Alleen krijg je de pincode van de simkaart niet, waardoor je de dongel niet in andere modems kunt gebruiken.
Dit was ook mijn ervaring met Odido DSL in 2019 t/m 2021. In de praktijk was het soms nog net wat meer dan 100Mbps en de up zat rond de 30-33.krakendmodem schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:07:
Sinds begin 2021 op glasvezel en vorig jaar is DSL al uitgezet.
I reject your reality and substitute my own
Super thanks, wat de 4g sim betreft, daar heeft iemand wel een oplossing voor gevonden: https://community.odido.n...ek-met-eigen-modem-360151henk26 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:03:
[...]
Ping statistics for 1.1.1.1:
Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Average = 8ms
Hierbij een paar ping resultaten. Odido zakelijk glas is zeer stabiel, heb het nu een jaar maar geen enkele storing gehad. Ping varieert wel wat. Ik zat een tijdje gemiddeld op 4 ms. Laatste maand is het opeens weer rond de 8 ms. Geen idee hoe dat kan.
De data sim die je erbij krijgt kan je helaas alleen in de Zyxel gebruiken. Ik heb een Fritzbox en daar werkt de dongel ook op. Alleen krijg je de pincode van de simkaart niet, waardoor je de dongel niet in andere modems kunt gebruiken.
Particulier meet ik hier (regio Zuid limburg, bij een 6 tal klanten) bij de meesten rond de 7-8ms gemiddeld. Dus dat is dan vrijwel gelijk over het gebied lijkt me.
[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 14-06-2024 11:07 ]
Odildo heeft nu een aanbieding van eerste 10 maanden 30 euro; zijn er onlangs nog betere aanbiedingen geweest of is dit wel de beste aanbieding zo een beetje?
*knip* Spam.peterbier schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:42:
[...]
GPON werkt simpel door het serienummer te klonen.
Dat heb ik ook gedaan met mijn Fritzbox 5590.
Dit is heel mooi omdat je bij problemen de Huawei GPON ONT zo weer terug kan plaatsen.
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 14-06-2024 14:03 ]
Die aanbieding loopt naar mijn idee al best wel lang en is naar mijn idee een best goede aanbieding.Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:17:
Odildo heeft nu een aanbieding van eerste 10 maanden 30 euro; zijn er onlangs nog betere aanbiedingen geweest of is dit wel de beste aanbieding zo een beetje?
Ligt eraan wat je "net zo goed" vindt. Dat ligt ook aan jouw eisen m.b.t. een dergelijk apparaat.Blaze85 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:26:
En werkt die huidige Zyxel modem van Odido net zo goed als de KPN Box 12?
Als je een T56 krijgt dan krijg je snelle WiFi die over de 1Gbit kan komen, dat is hier in het topic genoeg te lezen. Beide routers zijn snel genoeg voor de abonnementen waar ze bij geleverd worden. Instelmogelijkheden zijn bij beide providers bagger en dat is bewust, als je meer wil kun je altijd een eigen router aan je ONT aansluiten met de juiste VLAN en/of PPPoE instellingen. Odido FTTH (voor consumenten) is alleen VLAN300 dus eenvoudig in te stellen.
Het is volgens mij wel zo dat je bij Odido zelf je subnet kunt kiezen en bij KPN niet, maar van KPN weet ik dat niet meer zeker, hier is de Box 12 niet langer dan een dag actief geweest toen we een jaar KPN hadden.
[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 14-06-2024 13:55 ]
I reject your reality and substitute my own
Waarom zou je zó vaak geautomatiseerd je bandbreedte laten testen? (datapunten lijken een interval van 15-30min. te suggereren?), verspilling van resources/energieAntonio di schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb even in mijn Home Assistant Speedtest Historie gekeken (ik heb 100mb abonn.):
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Toen ik net bij Odido zat (vorig jaar) heb ik het een maandje bijgehouden (met speedtest-tracker) om te kijken of de beloofde waardes gehaald werden (yep!), maar 3x per dag (8:00, 12:00, 20:00) vond ik ruim voldoende
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2024 14:12 ]
Het idee is niet slecht, maar het is geen UHD echter HLG/HDRking006 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:30:
Mijn bitviewer op mijn box zegt:
HEVC 1920x1080p50Hz
Bitrate is rond 15Mbps en geluid 256Mbps
Dus extra snelheid is echt niet nodig in dit geval
Maar over dat UHD is er in diverse topics al genoeg gezegd
Dat afvragen waarom, dat doe ik ook. Zie hier ook regelmatig die Wireguard screens voorbij komen en dan denk ik: Waarom laat je dat zolang zo continu draaien. Kan mij voorstellen dat je dat een keer een week lang doet, maar veder kan ik er niets bij bedenken. Misschien dat men mij dat eens zou kunnen uitleggen? Dank alvastThinkPad schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:
[...]
Waarom zou je zó vaak geautomatiseerd je bandbreedte laten testen? (datapunten lijken een interval van 15-30min. te suggereren?), verspilling van resources/energie
[ Voor 34% gewijzigd door RCBL op 14-06-2024 14:44 ]
En dan klagen dat de verbinding elke 15-30 minuten even iets traag is (door die test). Als idd iedereen dat doet dan gaat 90 procent van de bandbreedte van internet op aan speedtests.ThinkPad schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:
[...]
Waarom zou je zó vaak geautomatiseerd je bandbreedte laten testen? (datapunten lijken een interval van 15-30min. te suggereren?), verspilling van resources/energie
Dank je. Helaas heb ik daar niks aan. Gaat alleen over arbeidscontracten!Sneakerzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:26:
[...]
Misschien heb je hier wat aan:
https://vengroot.nl/kenni...ct-opzeggen-bij-overname/
Ik had al klachten gelezen, maar ben nu zelf de lul... overstappen op vrijdag, doe het niet! Monteur is geweest, heeft niets gedaan, aangezien ik alles al had geinstalleerd. Hij zag (net als ik) dat er geen signaal binnenkwam. Moet nog gepatched worden...Kan de monteur in Almelo niet zelf, 3e partij heeft het nog niet gedaan. Er is een ticket aangemaakt, maar Odido zegt zelf dat ik er niet vanuit moet gaan dat het vandaag nog gaat gebeuren! Binnen 3 werkdagen!! Man man man, kan iemand niet gewoon de telefoon oppakken en die 3e partij bellen en het regelen? Niet dus...
De dag is nog niet om 😄
[ Voor 8% gewijzigd door dolopfriet op 14-06-2024 16:02 ]
Ik heb de Speedtest op Home Assistant tijdelijk geactiveerd i.v.m. de abonnementswissel van Ziggo naar Odido. Om te kijken wat het verschil is tussen Ziggo (t/m 12.00u 6 juni) en Odido (vanaf 12.00u 6 juni, KPN Netwerk). Speedtest zelf kan inderdaad e.e.a. beïnvloeden.ThinkPad schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:
[...]
Toen ik net bij Odido zat (vorig jaar) heb ik het een maandje bijgehouden (met speedtest-tracker) om te kijken of de beloofde waardes gehaald werden (yep!), maar 3x per dag (8:00, 12:00, 20:00) vond ik ruim voldoende
Wat je ziet is dat de download in de middag/avond nog wel eens flink omlaag kelderde bij Odido maar nu de download rond de 130mb is, daalt die niet meer onder mij "afgesloten abonnments-waarde" van 100mb download. Zie plaatje. Zoals @jongetje in een vorig post al aan gaf, voorkomt Odido waarschijnlijk hiermee klachten.
Zie plaatje:
:strip_exif()/f/image/oaXRkWRCoWSfxJLhZ5hUblRT.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel zonde dat Odido de zender NPO1 UHD niet doorgeeft. Hun nieuwe Android ontvanger is daar toch prima geschikt voor.
Tja, helaas is Odido nu niet de provider om dit van te verwachten om hierin met de voorhoede mee te lopen. De TV app voor de Samsung TV's (ouder dan 2022) werken de opnames terugkijken en verwijderen nog steeds niet lekker hier en ipv6 laat ook al jaren op zich wachten en zo zijn er nog wel wat kleine puntjes.dolopfriet schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:28:
Wel zonde dat Odido de zender NPO1 UHD niet doorgeeft. Hun nieuwe Android ontvanger is daar toch prima geschikt voor.
Verder ben ik wel tevreden hoor, alleen zulke dingen zijn gewoon jammer. Maar goed, daarom betaal ik ook een stuk minder dan bij een KPN.
Moet zeggen dat juist het mobiele netwerk wel enorm goed is met veel masten en daardoor op veel plekken goede en snelle dekking. Zou goed zijn als de ambities om mobiel vooruit te lopen ook richting het internet en vooral tv product zou gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 14-06-2024 17:47 ]
9 tegen 10 dat je Ziggo tv signaal gewoon aanwezig blijft op de coax. Ik kijk hier nu ook op 999 UHD naar Ziggo terwijl ik al een jaar elders zitdolopfriet schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:28:
Dat laatste ben ik het dan weer niet mee eens en is waarschijnlijk regiogebonden, mijn bereik bij Odido is vrij dramatisch en als er al bereik is is het vaak ook heel traag.jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
[...]
Tja, helaas is Odido nu niet de provider om dit van te verwachten om hierin met de voorhoede mee te lopen. De TV app voor de Samsung TV's (ouder dan 2022) werken de opnames terugkijken en verwijderen nog steeds niet lekker hier en ipv6 laat ook al jaren op zich wachten en zo zijn er nog wel wat kleine puntjes.
Verder ben ik wel tevreden hoor, alleen zulke dingen zijn gewoon jammer. Maar goed, daarom betaal ik ook een stuk minder dan bij een KPN.
Moet zeggen dat juist het mobiele netwerk wel enorm goed is met veel masten en daardoor op veel plekken goede en snelle dekking. Zou goed zijn als de ambities om mobiel vooruit te lopen ook richting het internet en vooral tv product zou gaan.
De glasvezellijn is echter wel gewoon dikke prima (met eigen router ipv Zyxel meuk), praktisch nooit storing gehad op een heel kort eenmalig hikje van 15-30 minuten na. Snelheid van 2Gbit haal ik ook altijd.
Nou inderdaad, rond 16.30 alsnog opgelost! Hoewel ze aan de telefoon zelf aangaven dat het niet meer ging gebeuren!dolopfriet schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:02:
De dag is nog niet om 😄
Ervaring na 1 week Odido (100mb, glasvezel van KPN in Houten), kom van Ziggo:
- Internet prima
- "Odido firmware" T56 Zyxel Router voldoet voor ons goed qua wifi en ethernet.
..Ook qua basics: static-IP, portforward, gast-netwerk, kiezen DDNS (ook eigen keuze).
- TV via Chromecast met Google TV, goed beeld en geluid (Ziggo is ietsjee beter qua geluid en beeld).
- De Odido TV box; beeld is minder, geluid blijf schril en volume is erg verschillend per zender.
..Ook het volume van 1 zender zelf wisselt per dag of uur (enorm irritant bij zappen).
We hebben Odido TV box ook maar genomen want die is de eerste 10 maanden gratis en we moeten hem 1 jaar nemen; dus 2 x 2,50 euro (maand 11-12) om te ervaren dat die echt slecht is (gaat terug na 1 jr).
Vraag: Zit er nog verschil in TV-zender aanbod tussen alleen Odido TV (dus via eigen App) en TV-met-Odido-TV-box ????
- Internet prima
..Ook qua basics: static-IP, portforward, gast-netwerk, kiezen DDNS (ook eigen keuze).
- TV via Chromecast met Google TV, goed beeld en geluid (Ziggo is ietsjee beter qua geluid en beeld).
- De Odido TV box; beeld is minder, geluid blijf schril en volume is erg verschillend per zender.
..Ook het volume van 1 zender zelf wisselt per dag of uur (enorm irritant bij zappen).
We hebben Odido TV box ook maar genomen want die is de eerste 10 maanden gratis en we moeten hem 1 jaar nemen; dus 2 x 2,50 euro (maand 11-12) om te ervaren dat die echt slecht is (gaat terug na 1 jr).
Vraag: Zit er nog verschil in TV-zender aanbod tussen alleen Odido TV (dus via eigen App) en TV-met-Odido-TV-box ????
@Antonio di > Je kan de tv box ook veel eerder al terug sturen, ik heb hem na één maand al terug gestuurd, omdat NLZiet op de AppleTV mij veel beter beviel dan Odido TV. Ik heb nu nog wel de Odido TV-app op de AppleTV staan, maar die stop ik meteen als mijn 10 maanden welkomst-korting om zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 14-06-2024 23:52 ]
Je brengt me op een idee, 14dgn vanaf start Odido (6 juni) is nog niet om. Ik ga pogen de Odido TV-box voor donderdag 20 juni uit het pakket te "gooien" omdat die (absoluut) niet voldoet. Wie weet scheelt mij die 2 x 2,50 euro voor maand 11 & 12.DON PAPA schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:49:
@Antonio di > Je kan de tv box ook veel eerder al terug sturen, heb die van mij al na één maand terug gestuurd, omdat NLZiet op de AppleTV mij beter beviel dan Odido TV. Ik heb nu nog wel de Odido TV-app op de AppleTV staan, maar die stop ik meteen als mijn 10 maanden welkomst-korting om zijn.
tcviper schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:05:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QIzJP89FMzdOY2dLYqvEKjri.jpg?f=user_large)
FYI:
Smokeping naar een KPN FTTH lijn in dorpje verderop. 6 juni is mijn verbinding van zakelijk naar consumer gegaan.
Iets omhoog dus, maar... mag ik vragen waarom van zakelijk naar consumer?nautaonline schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:57:
[...]
[Afbeelding]
FYI:
Smokeping naar een KPN FTTH lijn in dorpje verderop. 6 juni is mijn verbinding van zakelijk naar consumer gegaan.
Ik schrik wel hiervan. Zo n gloednieuwe Android televisie ontvanger die zo slecht voldoet.
Heeft Odido wel voldoende getest of beknibbelt Odido op kwaliteit ?
Heeft Odido wel voldoende getest of beknibbelt Odido op kwaliteit ?
Ja, erotiek vinden google en vooral Apple vies dus die zenders kun je alleen via de eigen decoder kijken.Antonio di schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:23:
Gister overgestapt naar Odido 2,5gbit internet + TV, er hing al een kastje en ben zelf niet ervaren met glasvezel dus ik ben maar gaan wachten.
Monteur afspraak 16:00-20:00 en de monteur kom om 20:10 en geeft aan dat hij het te druk was, hierop heeft hij het (waarschijnlijk KPN kastje) laten hangen en heeft de optical fiber draaide verbonden met de Zyxel T56 (AX6000) en wilde weer vertrekken.
Gezien ik om 20:30 eigenlijk ergens anders moest zijn heb ik hem maar de deur uitgelaten want ik testte 1gbit op kabel.
Vandaag ben ik aan het onderzoeken waarom ik nu geen 2,5gbit internet heb, Cat6a kabels overal met de verhuizing doorgetrokken, mijn ethernetpoort kan 2,5gbit aan.
Maar het Huawai kastje is niet geinstalleerd, is dat mogelijk een issue?
Monteur afspraak 16:00-20:00 en de monteur kom om 20:10 en geeft aan dat hij het te druk was, hierop heeft hij het (waarschijnlijk KPN kastje) laten hangen en heeft de optical fiber draaide verbonden met de Zyxel T56 (AX6000) en wilde weer vertrekken.
Gezien ik om 20:30 eigenlijk ergens anders moest zijn heb ik hem maar de deur uitgelaten want ik testte 1gbit op kabel.
Vandaag ben ik aan het onderzoeken waarom ik nu geen 2,5gbit internet heb, Cat6a kabels overal met de verhuizing doorgetrokken, mijn ethernetpoort kan 2,5gbit aan.
Lijkt me inderdaad de oude glasaansluiting die tot 1 kan.MrBeestje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:19:
Gister overgestapt naar Odido 2,5gbit internet + TV, er hing al een kastje en ben zelf niet ervaren met glasvezel dus ik ben maar gaan wachten.
Is het trouwens zo dat als je nú naar Odido overstapt dat je niets met de inflatiecorrectie van 1 juli 2024 te maken hebt?
Ik wacht inmiddels meer dan 2 jaar op de Odido glasvezel aansluiting, welk al 1.5 jaar geleden zou zijn opgeleverd. Door Odido wordt je totaal niet geïnformeerd over de status. Ondanks dat het nog wel 'even' zou gaan duren (hoelang weten ze niet), blijven ze glasvezel aanbieden op de site voor de wijk, terwijl ze het niet kunnen leveren.mr.wjca schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:29:
Ik ben absoluut niet te spreken over de glasvezel van Odido en denk er steeds meer aan of af te zien van het hele verhaal.
Even een uitleg:
sep/okt 2023 werd er overal in de wijk glasvezel aangelegd, november zou het allemaal beschikbaar worden, ik keek nog even de kat uit de boom.
27/03, Glasvezel is beschikbaar op mijn adres en ik kan binnen 2 weken online en genieten van super snel glasvezel internet. natuurlijk de eerste periode met korting, kon ik natuurlijk geen nee tegen zegen, dus besteld (1Gbps) met overstap(service) datum van 01/05 van Ziggo naar Odido.
16/04 ODF komt langs in 3 teams om de groene kabel van straat naar voordeur te leggen, van voordeur naar binnen en dan om het aansluitpunt te plaatsen in me meterkast.
Zelfde dag kwam ook de installatie doos voor de monteur met modem en tv boxen.
De spanning stijgt.
30/04 het is stil dus even bellen, ODF moet nog afmelden maar dat gaat goed komen.
07/05 weer belllen, ik moet niet bij Odido zijn, maar bij ODF zij leveren Glasvezel, me broek zakt spontaan af. (lange discussie aan de lijn met de klantenservice)
08/05 verschillende kanalen geprobeerd info te krijgen ook maar even ODF gebeld, foutje het patchen had op 16/04 gedaan moeten worden maar dit wordt 25/05, nog de zelfde dag veranderde dit verhaal naar de Wijk centrale moet nog worden opgeleverd dit gebeurt pas op 25/05, ik heb er geen woorden voor.
29/05 gevraagd om duidelijkheid, de wijkcentrale is opgeleverd maar het patchen moet nu nog gedaan worden, 300 aansluitingen dus dat gaat 4 tot 6 weken duren dus mid juni eind juni kunt u genieten, alleen dan zal Guidion natuurlijk 300 aansluiting moeten gaan installeren (modem en dergelijk) dat gaat dus dan nog wel even duren.
Ik voel me vreselijk misleid, ben nu ruim 2 maanden verder, moet steeds het initiatief nemen om info te krijgen (MijnOdido geeft totaal geen info) mij was een product beloofd tijdens het bestellen dat het klaar was en binnen 2 weken bruikbaar, we zijn nu 2 maanden verder en geen stap dichterbij, ik zie het heel somber in, dat het waarschijnlijk pas ergens eind dit jaar echt bruikbaar wordt en dan waarschijnlijk krijg ik ook dan niet wat me beloofd is. Ondertussen wordt Ziggo ook maar slechter, moet nu om de 3 dagen me modem aan/uit zetten om weer iets van 350 Mbps te krijgen ( op papier heb ik 1Gbps max behaald is 535Mbps) het loopt nu om de 2 dagen terug naar 150Mbps.
zit nu te kijken om toch misschien te annuleren, ben blij dat ik nog geen cent betaald heb aan Odido.
edit: even me locatie toevoegen, woon in Zaandijk

Zeker weten, Odido verhoogt de prijzen in januari.Blaze85 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:38:
Is het trouwens zo dat als je nú naar Odido overstapt dat je niets met de inflatiecorrectie van 1 juli 2024 te maken hebt?
Heb een Philips TV PFL7008 (dik 10 jaar oud). Geluid met standaard Odido TV-box (over glasvezel 100 mb Abonn.) is niet best. Omdat het Odido geluid via de App op onze Chromecast Google TV wel redelijk is (op dezelfde Philips TV), ben ik toch maar verder gaan zoeken.Antonio di schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:23:
Ervaring na 1 week Odido (100mb, glasvezel van KPN in Houten), kom van Ziggo:
- Internet prima
Ik heb nu 2 audio (media) instellingen aangepast op de TV-box (tipje op Odido community). Het klinkt een stuk beter. Zie foto's voor aanpassingen: van Dolby naar Stereo & Media tunneling op AAN gezet:
![]() | ![]() |
En dat is normaal. U en ik worden ook gecompenseerd voor inflatie als het goed is. De medewerkers van Odido hebben daar ook recht op.hcQd schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:02:
[...]
Zeker weten, Odido verhoogt de prijzen in januari.
(Althans zo kijk ik er naar)
Vorige week is mijn Delta glasvezel opgeleverd. Vandaag is Odido opgeleverd. Mijn TV (LG OLED65CXLA) heeft een Odido app, maar de monteur zei dat ik voor 4K toch echt de Odido TV Box moest gebruiken. De box kan ik inderdaad op 4K zetten, maar ik zie geen verschil in kwaliteit. Als ik de TV Box alleen voor TV kijken gebruik, heeft deze dan enig voordeel tov de Odido app van de TV?
Nee, want er zijn op de UHD zender tijdens het EK geen tv zenders die in 4K uitzenden.R Kuipers schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:27:
Vorige week is mijn Delta glasvezel opgeleverd. Vandaag is Odido opgeleverd. Mijn TV (LG OLED65CXLA) heeft een Odido app, maar de monteur zei dat ik voor 4K toch echt de Odido TV Box moest gebruiken. De box kan ik inderdaad op 4K zetten, maar ik zie geen verschil in kwaliteit. Als ik de TV Box alleen voor TV kijken gebruik, heeft deze dan enig voordeel tov de Odido app van de TV?
EK is ook niet in 4K, wel 50p met HDR.NLM1K schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:45:
[...]
Nee, want er zijn op de UHD zender tijdens het EK geen tv zenders die in 4K uitzenden.
Niet bij Odido (waar dit topic over gaat).
Kpn heeft wel een paar 4k zenders.
En er zijn bij een paar providers een tijdelijk kanaal met beter beeld.
Maar helaas valt Odido af.
Feest in huize Max, na 1 jaar eindelijk de verlossende mail dat de voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond en dat er een mail gaat komen van Guidion.
Maar wat is de informatie voorziening bij Odido slecht zeg, zet gewoon een plandatum op de site, ipv binnenkort.
Toevallig maandag nog contact gezocht wanneer de plandatum was, gaven aan eind augustus. Toch wat sneller gegaan
Maar wat is de informatie voorziening bij Odido slecht zeg, zet gewoon een plandatum op de site, ipv binnenkort.
Toevallig maandag nog contact gezocht wanneer de plandatum was, gaven aan eind augustus. Toch wat sneller gegaan
Ook iemand met YouTube problemen op het Odido glas netwerk? De videos bufferen een tijdje, daarna stopt het bufferen. Zodra de buffer op is, gaat het beeld op zwart, maar loopt het geluid wel door.
Router herstart, TV herstart, niets helpt. Lijkt heel specifiek YT, alle andere diensten draaien als een zonnetje.
Router herstart, TV herstart, niets helpt. Lijkt heel specifiek YT, alle andere diensten draaien als een zonnetje.
[ Voor 23% gewijzigd door flo_ op 16-06-2024 00:22 ]
dat kan nooit een odido probleem zijnflo_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 00:21:
Ook iemand met YouTube problemen op het Odido glas netwerk? De videos bufferen een tijdje, daarna stopt het bufferen. Zodra de buffer op is, gaat het beeld op zwart, maar loopt het geluid wel door.
Welke browser gebruik je?flo_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 00:21:
Ik heb datzelfde probleem de laatste tijd, maar alleen met YouTube kijken met Firefox.
Met Chrome werkt het prima.
hier moet je dat bijv. in zoekenReneK schreef op zondag 16 juni 2024 @ 01:38:
[...]
Welke browser gebruik je?
Ik heb datzelfde probleem de laatste tijd, maar alleen met YouTube kijken met Firefox.
Met Chrome werkt het prima.
Ik ook ervaar vooral later in de middag traagheid op het Odido glas netwerk had hiervoor Vdsl en nooit problemen, sinds ik over ben op glas valt er na 18:00 niet meer te internetten. Verschillende speed testen gedaan meteen achter het meegeleverde Zyxel T65 modem. Ont en modem resetten heeft geen oplossing geboden. Bij de speedtesten valt de hoge Jitter op wat dan ook meteen de traagheid van het internet verklaart. Vreemde is dat dit alleen na 18:00 plaats vindt, voor die tijd ervaar ik geen problemen.
Mijn verwachting is dat Odido op dit moment stevig aan het sleutelen is aan het "eigen" netwerk.jhaas schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:55:
Ik ook ervaar vooral later in de middag traagheid op het Odido glas netwerk had hiervoor Vdsl en nooit problemen, sinds ik over ben op glas valt er na 18:00 niet meer te internetten. Verschillende speed testen gedaan meteen achter het meegeleverde Zyxel T65 modem. Ont en modem resetten heeft geen oplossing geboden. Bij de speedtesten valt de hoge Jitter op wat dan ook meteen de traagheid van het internet verklaart. Vreemde is dat dit alleen na 18:00 plaats vindt, voor die tijd ervaar ik geen problemen.
Helaas is de communicatie vanuit dit communicatie bedrijf ronduit bedroevend te noemen.
Waarom mijn verwachting? Enige weken terug voor de 2e keer in 4 jaar aansluiting op TmT/Odido glas een ander IP gekregen. Direct na die IP wijziging ook een beleving 's avonds als het roeren in dikke stroop. Maar dit verbeterde gelukkig in de daarop volgende dagen.
Op dit moment ben ik nog klant bij KPN. Ik woon in Hengelo en zit op het glasvezelnetwerk van het toenmalige Reggefiber, en dat is geloof ik nu van KPN.
Ik heb destijds bij KPN een kit gekocht die je op de FTU kan klikken om eenvoudig de mediaconverter te kunnen vervangen voor een eigen modem (zie foto).
Nu zit ik bij KPN nog op AON en heb ik daarvoor een glasvezelmodule in mijn Mikrotik router die voldoet aan de specificaties van KPN (1310nm-TX/1490nm-RX).
Volgende maand stappen we over naar Odido. Ik zou graag bij Oidido ook mijn router rechtstreeks willen aansluiten. Het was voor mij mogelijk om 8gbit/s af te sluiten maar ik heb voor 1gbit/s gekozen. Heeft iemand een idee met welke techniek ik dan wordt aangesloten? Voor zover ik weet heeft Odido eigen apparatuur hier in de wijkkast. Dan kan ik kijken of ik daar een compatible SFP module voor kan vinden
Ik heb destijds bij KPN een kit gekocht die je op de FTU kan klikken om eenvoudig de mediaconverter te kunnen vervangen voor een eigen modem (zie foto).
Nu zit ik bij KPN nog op AON en heb ik daarvoor een glasvezelmodule in mijn Mikrotik router die voldoet aan de specificaties van KPN (1310nm-TX/1490nm-RX).
Volgende maand stappen we over naar Odido. Ik zou graag bij Oidido ook mijn router rechtstreeks willen aansluiten. Het was voor mij mogelijk om 8gbit/s af te sluiten maar ik heb voor 1gbit/s gekozen. Heeft iemand een idee met welke techniek ik dan wordt aangesloten? Voor zover ik weet heeft Odido eigen apparatuur hier in de wijkkast. Dan kan ik kijken of ik daar een compatible SFP module voor kan vinden
:strip_exif()/f/image/sZbtH2pSvTEZTFo8hLi6jQQC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 16-06-2024 12:41 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Als je de apparatuur van Odido toegestuurd krijgt weet je zeker wat de techniek wordt. Dat krijg je normaal gesproken enkele weken van te voren.
De kans is zogoed als zeker dat je op GPON of XGS-PON komt.BastiaanN schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:39:
Op dit moment ben ik nog klant bij KPN. Ik woon in Hengelo en zit op het glasvezelnetwerk van het toenmalige Reggefiber, en dat is geloof ik nu van KPN.
[Afbeelding]
Dan wordt direct op glasvezel wel een gedoe.
Er waren hier wat mensen die hogere snelheden hebben dan hun pakket. Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, is dat op ODF, Delta of KPN netwerk? (Wellicht doen ze het alleen op 1 specifieke)
Via wat voor glasvezel aanbieder ben je ontsloten? KPN of een onderliggende partij, of ODF?jhaas schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:55:
Ik heb de hogere snelheid op ODFking006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:49:
Er waren hier wat mensen die hogere snelheden hebben dan hun pakket. Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, is dat op ODF, Delta of KPN netwerk? (Wellicht doen ze het alleen op 1 specifieke)
:strip_exif()/f/image/22tLrcMp3tnTIk76hoxxREpL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 16-06-2024 14:01 ]
Sinds de overgang naar Odido glasvezel eigenlijk verschrikkelijke ervaringen. Nu ook NL elftal kijken en elke 15seconde loopt het beeld even vast. Hebben anderen dat ook?
Ik heb het er net bij mij post nog even bijgezet (KPN):king006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:49:
Antonio di in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Nergens last van. Heb je alleen TV problemen? Welke TV ontvanger heb je? De Android? Welk modem heb je? Je hebt hem denk ik bekabeld aangesloten?DennisCle schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:32:
Sinds de overgang naar Odido glasvezel eigenlijk verschrikkelijke ervaringen. Nu ook NL elftal kijken en elke 15seconde loopt het beeld even vast. Hebben anderen dat ook?
@stormfly via glaspoort (kpn)
Van welke partij is je fiber, Glaspoort (KPN) of ODF of een door KPN overgenomen partij?DennisCle schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:32:
Tnx
Dat is toch nog wel een heel verschil, als ik het goed zie ongeveer 3ms verschil tussen zakelijk en particulier?nautaonline schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:57:
[...]
[Afbeelding]
FYI:
Eigenlijk simpel, ik hoef niet het abonnement perse zakelijk, want toch teveel privé gebruik, en nu weer 10 maand a 25 euro, ipv anders 50+ internet only.tcviper schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:17:
[...]
Iets omhoog dus, maar... mag ik vragen waarom van zakelijk naar consumer?
Wel geen 4G backup meer maar dat gebruikte ik toch al weinig ☺️
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen