Even nog terugkomend hierop; het lijkt inderdaad zo te blijven. In de app stond eerder vandaag "Internet voor €25" en "Mobiel voor €25". Die laatste is nu "Klantvoordeel €7,50", de eerste staat er nog steeds. Zal me evenwel nog afvragen of ik toch om wil zetten, omdat ik de prijs er nog wel mee omlaag kan krijgen door een ODF overstap; mijn maximale snelheid destijds was, omdat ik op WBA zat, 100Mbit, dus het is minder lucratief dan de 1Gbit voor €25.rens-br schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:58:
[...]
Die heb ik ook (zonder telefoon) dus die verlengen en de rest zo laten.
Vannacht een nieuwe IP gekregen. Had 6 maand hetzelfde IP. Hele andere reeks nu. Van 85 naar 62.
Vanmorgen ook voor de eerste keer getrakteerd op een nieuw IP adres. (van 62 naar 62)
Idem, voor het eerst sinds jaar of drie, van 62 naar 31.
Herkenbaar. Bij korte onderbrekingen blijft het lampje groen en in dashboard ook verbonden status. Pas als je minuten lang kwijt bent schiet hij op rood en zie je ook disconnect staan in de router.x360junkie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:18:
[...]
ai daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten, maar het heeft eigenlijk altijd super goed gedaan alleen de laatste weken wil ie regelmatig internet verliezen, maar het rare is wel dat ie als ik mijn router benader via app of browser hij zegt verbonden te zijn.
en hij een WAN IP heeft, meeste apparaten zij verbonden met DHCP, welk DNS adres moet ik gebruiken op de router want die staan blank.
Ik draai nu een paar dagen monitoring en zie af en toe het wegvallen voor een paar tot wel 30s+.
In log zie ik echter geen gekke dingen.
Het is echt ruk want het werkte prima eerder.
Of bellen dan krijg je een aanbieding. Op tip van hier ook gedaan. Ging van 38 euro 100/100 naar 6x25 en daarna weer 35DON PAPA schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:57:
[...]
En wat krijg je in "Mijn Odido" voor prijs te zien als je
zou upgrade naar 400/400? Want als dat €40 is, dan kun je ook 1 maandje upgrade en daarna weer downgraden naar 100/100 voor €35 (zonder combi korting)
Ja dit is bij mij overkomen aangezien ik de overstap service niet had ingesteld.TimtheToolman schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:37:
Kan ik KPN laten installeren voordat odido afloopt? Ik ben beetje klaar met al dat geflipper op de lijn en de onnozele helpdesk.
In dit gaat kpn je aansluiting overnemen, Odido wordt daarvan op de hoogte gebracht en neem contact met je op of dat wel de bedoeling is. Technisch kan je dan omgezet worden maar contract technisch moet je wel door betalen.
Ik had geen zin in de dubbele kosten en heb toentertijd de abbo opgezegd en opnieuw aangevraagd. Dit is recentelijk als een week geleden toen ik van kpn Ri Odido wou overstappen
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn nieuwe Odido verbinding waarbij ik enkel bij het verbinden met de Odido testserver op speedtest de juiste downloadsnelheid haal.. (930/930).
Bij alle andere server locaties die ik probeer kom ik maximaal rond de 400-600mbps download, ook bekabeld direct verbonden met de router. Upload snelheid blijft wel stabiel rond de 930mbps.
Is er hier iemand die dit ook ervaren heeft? Zou dit aan de Zyxel router kunnen liggen?
Ik heb hier 2 dagen geleden ook al meteen een post over geplaatst op de Odido community maar hier is nog niks zinnigs uit gekomen. Ik ben ondertussen van plan om vanmiddag met de klantenservice te bellen en als ik er niet snel uit kan komen dan zeg ik het hele contract gewoon op. Ik zit nu nog in de bedenktermijn en ik heb geen zin in een jaar lang gezeik, dan ga ik wel KPN proberen..
Bij alle andere server locaties die ik probeer kom ik maximaal rond de 400-600mbps download, ook bekabeld direct verbonden met de router. Upload snelheid blijft wel stabiel rond de 930mbps.
Is er hier iemand die dit ook ervaren heeft? Zou dit aan de Zyxel router kunnen liggen?
Ik heb hier 2 dagen geleden ook al meteen een post over geplaatst op de Odido community maar hier is nog niks zinnigs uit gekomen. Ik ben ondertussen van plan om vanmiddag met de klantenservice te bellen en als ik er niet snel uit kan komen dan zeg ik het hele contract gewoon op. Ik zit nu nog in de bedenktermijn en ik heb geen zin in een jaar lang gezeik, dan ga ik wel KPN proberen..
Ik ben afgelopen week overgestapt van ziggo naar odido. De overstap ging vlekkeloos, dus daar geen verkeerd woord over. Dan de internetverbinding... Op de eerste dag hadden we al last van bufferingen via de odido tv kijk app, en speedtests gedaan en die bleven steken op zo'n 5mbs, dit alles via WiFi. De dagen erna leek wifi wat beter te worden maar blijft vooral steken op een echt maximum van 200mbs, met inzakkende verbinding naar zo'n 5 a 40mbs. Nogmaals dit is allemaal via WiFi. Bekabeld is er geen probleem. Dan haal ik gewoon zo'n 900mbs. Oja, ik heb 1 gig glasvezel. Contact gezocht met odidi en de standaard dingetjes uitgevoerd, wat allemaal niks helpt. Boven op de slaapkamer zo'n wifi punt geïnstalleerd, maar daar vaak last van haperingen en een verbinding dat niet boven de 30mbs uitkomt. Weer contact gezocht, en nu word mij doodleuk medegedeeld dat ik via WiFi nooit een snellere verbinding ga krijgen dan 250mbs. Klopt dit? En als het zo is dan hadden ze dat ook wel duidelijker mogen vermelden want waarom zou ik dan zo'n duur internetaansluiting nemen als de snelheid toch niet boven die 250mbs uit gaat komen?
Meer dan 250Mbit/s via wifi moet opzich wel kunnen hoor, maar is afhankelijk van je gebruikte apparatuur, de dekking, obstakels e.d. Dus wat voor randapparatuur gebruik je zelf en welke router heb je van Odido gekregen?dinjooo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:02:
Ik ben afgelopen week overgestapt van ziggo naar odido. De overstap ging vlekkeloos, dus daar geen verkeerd woord over. Dan de internetverbinding... Op de eerste dag hadden we al last van bufferingen via de odido tv kijk app, en speedtests gedaan en die bleven steken op zo'n 5mbs, dit alles via WiFi. De dagen erna leek wifi wat beter te worden maar blijft vooral steken op een echt maximum van 200mbs, met inzakkende verbinding naar zo'n 5 a 40mbs. Nogmaals dit is allemaal via WiFi. Bekabeld is er geen probleem. Dan haal ik gewoon zo'n 900mbs. Oja, ik heb 1 gig glasvezel. Contact gezocht met odidi en de standaard dingetjes uitgevoerd, wat allemaal niks helpt. Boven op de slaapkamer zo'n wifi punt geïnstalleerd, maar daar vaak last van haperingen en een verbinding dat niet boven de 30mbs uitkomt. Weer contact gezocht, en nu word mij doodleuk medegedeeld dat ik via WiFi nooit een snellere verbinding ga krijgen dan 250mbs. Klopt dit? En als het zo is dan hadden ze dat ook wel duidelijker mogen vermelden want waarom zou ik dan zo'n duur internetaansluiting nemen als de snelheid toch niet boven die 250mbs uit gaat komen?
Ik zie hier namelijk wel snelheden via wifi voorbij komen die hoger liggen dan die 250Mbit/s. Zelf haal ik ook met gemak zo'n 450 Mbit/s (met eigen apparatuur, dat wel).
Verder zal een provider nooit garanties geven op snelheden via wifi, want dat is zo klantafhankelijk.
@dinjooo Natuurlijk enorm makkelijk dat je tegenwoordig alles via Wi-Fi kun aansluiten. Alleen ben je enorm afhankelijk van waar je wifi zender(s) en ontvangers staan. Een repeater via wifi kost alleen maar meer bandbreedte want die moet het draadloos doorsturen.
Ik zou proberen toch met kabels te werken en op een strategisch punt een accesspoint plaatsen (al dan niet gehuurd via Odido). En als je een paar euro wilt besparen (en dan huur je daarvan de accesspoints) kun je ook prima naar 400Mbit pakket want een gigabit alleen via wi-fi is best lastig.
Ik zou proberen toch met kabels te werken en op een strategisch punt een accesspoint plaatsen (al dan niet gehuurd via Odido). En als je een paar euro wilt besparen (en dan huur je daarvan de accesspoints) kun je ook prima naar 400Mbit pakket want een gigabit alleen via wi-fi is best lastig.
Ja, ik begrijp uiteraard volkomen dat alles afhangt van wat er allemaal in huis is aangesloten op de modem en dat soort dingen, maar als ik een abonnement afsluit voor 1 gig glasvezel, had ik wel ergens minimaal 500mbs wifi verwacht. Ik heb de wx5600 zyxel modem van odido gekregen, en het maakt voor de snelheid van mijn wifi niet uit hoeveel apparaten er op aangesloten zijn, hoe dicht ik op de modem zit of waar de modem staat, ik heb van alles geprobeerd om sneller wifi te krijgen. Maar goed, als het dan zo is dat wifi nooit sneller gaat dan die 250mbs, ga ik gewoon een goedkopere internet pakket nemen, want bekabeld internet gebruik ik maar amper. Ik kan me ook niet herinneren dat ik met ziggo onder de 250mbs wifi zat eigenlijk.. Naar mijn weten haalde ik daar altijd met gemak 300mbsrens-br schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:05:
[...]
Meer dan 250Mbit/s via wifi moet opzich wel kunnen hoor, maar is afhankelijk van je gebruikte apparatuur, de dekking, obstakels e.d. Dus wat voor randapparatuur gebruik je zelf en welke router heb je van Odido gekregen?
Ik zie hier namelijk wel snelheden via wifi voorbij komen die hoger liggen dan die 250Mbit/s. Zelf haal ik ook met gemak zo'n 450 Mbit/s (met eigen apparatuur, dat wel).
Verder zal een provider nooit garanties geven op snelheden via wifi, want dat is zo klantafhankelijk.
Ik heb deze week gebeld, en aangegeven dat ik interessante aanbiedingen heb gehad van kpn enzo. Je wordt meteen doorverbonden naar een andere afdeling, die je zonder enig probleem of gezeur 6 maanden korting van een tientje geeft, bij een contractduur van 8 maanden.HansMij schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:54:
[...]
Ik had ook begrepen dat je je jaarcontract bij 10 maanden al kunt verlengen. Dan krijg je weer korting. Je nieuwe contract gaat dan direct in.
Er werd ook meteen aangegeven dat ik 4 februari opnieuw kan bellen voor deze actie, contract zou dus voor acht maanden vaststaan. Dit is niet conform de mail die ik kreeg na afloop, daarin staat een termijn van een jaar. Kan in mijn odido omgeving ook nergens terugvinden hoe lang het contract is. Iemand die dit wel weet te vinden?
Hier woonachtig in een aardig geïsoleerd huis uit 2017 (niet geheel top voor draadloze verbindingen) en ik heb ook 1000mbit via Odido. Ik heb op de 1e verdieping een wifipunt vanuit Odido staan (wel verbonden met een ethernetkabel) en zowel op de begane grond áls op de 1e verdieping haal ik met gemak via de WiFi 850-900mbit (op m'n telefoon en laptop Speedtestje gedaan).dinjooo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:02:
Dus de mededeling dat WiFi nóóit sneller gaat zijn dan 250mbit is echt de reinste onzin hoor.
Succes i.i.g. met je casus, frustrerend..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Zoals gezegd staat wat er over je glasvezel binnenkomt helemaal los van wat je via wifi in de lucht kunt schieten. Je kunt echt wel richting 500Mbit tot zelfs gigabit halen maar dan moet je bij voorkeur geen buren hebben die met wifi lopen te zenden en de kanaalbreedte maximaal zettendinjooo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:18:
[...]
maar als ik een abonnement afsluit voor 1 gig glasvezel, had ik wel ergens minimaal 500mbs wifi verwacht.
@Redblader Als ik zelf Speedtesten doe op Ookla komen daar ook constant hele verschillende snelheden uit, soms echt om te huilen zo laag. Maar doe ik de snelheid testen rechtstreeks vanuit mijn Orbi router naar Netgear dan haal constant goeie snelheden (zie screenshot). En ook als ik van buitenaf iets download of upload naar mijn NAS dan zijn de snelheden gewoon prima. Mijn advies til niet te zwaar aan deze speedtesten van Ookla...
:strip_exif()/f/image/OnnpBXDzLrN1apJEbRr4AAy5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan ligt het toch echt aan je apparatuur zelf denk ik.dinjooo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:18:
[...]
Ja, ik begrijp uiteraard volkomen dat alles afhangt van wat er allemaal in huis is aangesloten op de modem en dat soort dingen, maar als ik een abonnement afsluit voor 1 gig glasvezel, had ik wel ergens minimaal 500mbs wifi verwacht. Ik heb de wx5600 zyxel modem van odido gekregen, en het maakt voor de snelheid van mijn wifi niet uit hoeveel apparaten er op aangesloten zijn, hoe dicht ik op de modem zit of waar de modem staat, ik heb van alles geprobeerd om sneller wifi te krijgen. Maar goed, als het dan zo is dat wifi nooit sneller gaat dan die 250mbs, ga ik gewoon een goedkopere internet pakket nemen, want bekabeld internet gebruik ik maar amper. Ik kan me ook niet herinneren dat ik met ziggo onder de 250mbs wifi zat eigenlijk.. Naar mijn weten haalde ik daar altijd met gemak 300mbs
Zelf gebruik ik TP Link Deco X1500 in huis, met laptop of telefoon tussen de 600-800 over het algemeen.
Ohja en selecter een goede server in de speedtest
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 07-06-2024 10:59 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het is nog een beetje lastig testen omdat ik nog niet ingetrokken ben in mijn nieuwe woning, vandaar dat ik voornamelijk met speed tests heb getest.DON PAPA schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:56:
@Redblader Als ik zelf Speedtesten doe op Ookla komen daar ook constant hele verschillende snelheden uit, soms echt om te huilen zo laag. Maar doe ik de snelheid testen rechtstreeks vanuit mijn Orbi router naar Netgear dan haal constant goeie snelheden (zie screenshot). En ook als ik van buitenaf iets download of upload naar mijn NAS dan zijn de snelheden gewoon prima. Mijn advies til niet te zwaar aan deze speedtesten van Ookla...
Ik pak echter servers van bijvoorbeeld KPN en ZiggoVodafone voor het testen dan zou ik wel gewoon een normale downloadsnelheid verwachten. Als ik bij mijn oude woning met een Delta verbinding test op dezelfde servers, met hetzelfde device dan haal ik gewoon volledig 1000/1000.
Ik zal nog kijken of ik een groot bestand kan downloaden van een goede bron vanmiddag en de snelheid daarvan checken maar ik heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in. Dit gedrag heb ik nog nooit eerder ervaren met speed tests in ieder geval.
Wat is 'van alles'?dinjooo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:18:
[...]
Ja, ik begrijp uiteraard volkomen dat alles afhangt van wat er allemaal in huis is aangesloten op de modem en dat soort dingen, maar als ik een abonnement afsluit voor 1 gig glasvezel, had ik wel ergens minimaal 500mbs wifi verwacht. Ik heb de wx5600 zyxel modem van odido gekregen, en het maakt voor de snelheid van mijn wifi niet uit hoeveel apparaten er op aangesloten zijn, hoe dicht ik op de modem zit of waar de modem staat, ik heb van alles geprobeerd om sneller wifi te krijgen.
Heb je bijvoorbeeld de juiste kanalen en bandbreedte ingesteld? Dus
- 2,4 Ghz: 1, 3 of 11 - 20Mhz
- 5 Ghz: vast vrij kanaal, liefst zo laag mogelijk in verband met DFS en 80 Mhz
En bij wifi hangt het er dus ook heel erg vanaf wat voor apparaat je zelf aansluit. Je modem kan wel mooi Wifi 6 praten, maar als je daar een laptop mee verbind die alleen 2,4Ghz praat gaat het nooit snel worden. Dus wat is je linksnelheid?
Zal ff meedoen. Ik heb al 7 jaar hetzelde ip-adres..Arn0uDz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:05:
Vannacht een nieuwe IP gekregen. Had 6 maand hetzelfde IP. Hele andere reeks nu. Van 85 naar 62.

Gisteren was het 3x D-day (herdenking van Normandië militaire landing 1944, Stemmen voor EU-parlement en onze overstap van Ziggo naar Odido).
Guidon Monteur was veel te laat. Hij hoefde alleen de Glasvezel aan te sluiten op de Huawei XGS-PON naar de oude Genexis doos. Alles werkte bijna direct, ik moest even mijn 16 poort Zyxel switch UIT/AAN zetten zodat de TV-box dan "automatisch" gevonden werd. Alles werkt naar behoren van 100MB abonn. met TV en TV-box.
Beeld via de Odido TV-box is wat minder warm en geluid is wat "scheller" dan bij Ziggo, dus TV instelling wat aangepast. Heb met overstapservice het contract afgesloten. Heb netjes bericht van Ziggo gehad dat mijn abbon. daar stopt per 6-juni en van Odido dat het ingaat.
Download schommelt eerste 24u tussen de 90-95mb en upload zit bijna altijd boven de 100mb (omgeving Houten, KPN netwerk).
Nog een foto(tje) van de overgebleven printplaat van de Genexis:
Guidon Monteur was veel te laat. Hij hoefde alleen de Glasvezel aan te sluiten op de Huawei XGS-PON naar de oude Genexis doos. Alles werkte bijna direct, ik moest even mijn 16 poort Zyxel switch UIT/AAN zetten zodat de TV-box dan "automatisch" gevonden werd. Alles werkt naar behoren van 100MB abonn. met TV en TV-box.
Beeld via de Odido TV-box is wat minder warm en geluid is wat "scheller" dan bij Ziggo, dus TV instelling wat aangepast. Heb met overstapservice het contract afgesloten. Heb netjes bericht van Ziggo gehad dat mijn abbon. daar stopt per 6-juni en van Odido dat het ingaat.
Download schommelt eerste 24u tussen de 90-95mb en upload zit bijna altijd boven de 100mb (omgeving Houten, KPN netwerk).
Nog een foto(tje) van de overgebleven printplaat van de Genexis:
:strip_exif()/f/image/kLEEsiGBQVIWeSuKxiRU8JEn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 07-06-2024 23:50 ]
Waarom neem je de eerste 10 maanden geen hogere snelheid, dat kost je net zoveel. En na 10 maanden kun je dan de snelheid weer omlaag zetten, of Odido bellen voor een nieuwe aanbiedingen als je weer een jaarcontract zou nemen.Antonio di schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:38:
Alles werkt naar behoren van 100MB abonn. met TV en TV-box.
[ Voor 44% gewijzigd door DON PAPA op 07-06-2024 16:11 ]
Ik heb sinds deze week 1gbit glasvezel van Odido. Zodra ik mijn unmanaged switch aansluit op de Zyxel T-56 router raakt het hele netwerk in de war. Als ik de utp kabels rechtstreeks op de Zyxel router aansluit gaat het goed. Aangezien ik 8 utp kabels wil aansluiten, heb ik die switch nodig. Enig idee wat het probleem kan zijn? Voorheen nooit problemen gehad met Ziggo.
Welke unmanaged switch gaat het hier om? En hoe merk je dat het 'in de war raakt'?Breg87 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:14:
Ik heb sinds deze week 1gbit glasvezel van Odido. Zodra ik mijn unmanaged switch aansluit op de Zyxel T-56 router raakt het hele netwerk in de war. Als ik de utp kabels rechtstreeks op de Zyxel router aansluit gaat het goed. Aangezien ik 8 utp kabels wil aansluiten, heb ik die switch nodig. Enig idee wat het probleem kan zijn? Voorheen nooit problemen gehad met Ziggo.
Ik had 100mb Ziggo maar dat is zonder TV's (= bij Ziggo apart DVB-C signaal) en dat was al dik voldoende voor ons.DON PAPA schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:04:
[...]
Waarom neem je de eerste 10 maanden geen hogere snelheid, dat kost je net zoveel. En na 10 maanden kun je dan de snelheid weer omlaag zetten, of Odido bellen voor een nieuwe aanbiedingen als je weer een jaarcontract zou nemen.
Dus ik wil weten of 100mb plus 2 IP TV-streams en wat internetten door 2-3 personen fijn werkt (dus het goedkoopste Odido abonn.).
Tot nu toe wel (= is nog wat kort 24u Odido up). Ik denk niet dat ik meer nodig heb.
Ziggo wou deze keer niet verder gaan dat 6mnd 120 euro korting bij 1 jr contract blijven. Terwijl ik met deze overstap naar Odido minimaal 285 euro bespaar het eerste jaar t.o.v. Ziggo van 53,35 euro per mnd, plus nog verhoging per 1 juli a.s. (Odido: 1jr-contract, 10mnd 30 euro en 45 cashbackXL, afgesloten op 30april jl. ingaand 6 juni).
Odido bellen na 1jr voor nieuwe aanbieding ga ik zeker wel doen.
Duidelijk...Antonio di schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Ik had 100mb Ziggo maar dat is zonder TV's (= bij Ziggo apart DVB-C signaal) en dat was al dik voldoende voor ons.
Dus ik wil weten of 100mb plus 2 IP TV-streams en wat internetten door 2-3 personen fijn werkt (dus het goedkoopste Odido abonn.).
Je kan Odido al bellen vlak voordat je 10 maanden korting om zijn, vaak doen ze je dan al meteen een nieuwe aanbiedingen (jaarcontract), die dan meteen weer ingaat, dat scheelt je twee maanden het volle pond te betalen van dit huidige jaarcontractAntonio di schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Odido bellen na 1jr voor nieuwe aanbieding ga ik zeker wel doen.
[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 07-06-2024 17:06 ]
Het internet werkt dan niet meer. Als ik alles direct op de router aansluit, werkt het wel. Het gaat om de NETGEAR ProSAFE GS108.rens-br schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:22:
[...]
Welke unmanaged switch gaat het hier om? En hoe merk je dat het 'in de war raakt'?
Ik heb: Op de T56 een ZyXEL GS 1100 16 ports switch daarachter bedraad nog eens:Breg87 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:05:
[...]
Het internet werkt dan niet meer. Als ik alles direct op de router aansluit, werkt het wel. Het gaat om de NETGEAR ProSAFE GS108.
- Zyxel switch ES105A V3 (5 port)
- Router DLINK DIR-1950 als Accespoint op een verdieping hoger
Allemaal geen probleem alles op/achter de T56 , de 2 Zyxel switches en de Dlink werken goed.
Zie wel wat probleempjes (oplossing?) met Netgear 108 switches achter "Odido" Zyxel router:
https://community.odido.n...internet-na-switch-347424
https://community.odido.n...met-randapparatuur-362217
Foto: alle poorten van mijn T56 Oke (zie blok : System Info) :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJwnLGboARxEFXWHTfPPfoY7.jpg?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Antonio di op 07-06-2024 17:38 ]
Ik heb met mijn (managed) zyxel gs 1900-24 ook geen problemen, had van te voren hem op dhcp gezet (moet ik nog veranderen). Ook de unmanged TP-link desktop-switch LS1005G geen issues.
Sluit alleen je pc aan op de switch en het modem, kijk wat er gebeurt
Ik had/heb problemen met de wifi van het modem, niet stabiel. Heb er nog niet naar gekeken, ik gebruik het niet mee op dit moment omdat ik sowieso een eigen wifi AP heb waar alles op wordt gekoppeld, om niet alles opnieuw in te moeten stellen bij een provider switch.
Sluit alleen je pc aan op de switch en het modem, kijk wat er gebeurt
Ik had/heb problemen met de wifi van het modem, niet stabiel. Heb er nog niet naar gekeken, ik gebruik het niet mee op dit moment omdat ik sowieso een eigen wifi AP heb waar alles op wordt gekoppeld, om niet alles opnieuw in te moeten stellen bij een provider switch.
[ Voor 34% gewijzigd door jeanj op 07-06-2024 17:49 ]
Everything is better with Bluetooth
Iemand hier nog een tip voor?MaStar schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:35:
Ik lijk helaas het eerste probleem te ervaren helaas. Het beeld en geluid lopen niet synchroon. Zit een kleine vertraging in vooral te zien bij interview op TV.
Kwaliteit lijkt qua gevoel ook iets minder dan bij KPN en hapert soms een beetje.
Mediabox is verbonden met een Lan kabel. En gister aangesloten.
Lijkt een bekend probleem![]()
https://community.odido.n...pen-niet-synchroon-360408
Geluid loopt niet synchroon met beeld op tv sinds overstap met Odido.
/f/image/Bop8HJkHOZvOCj29EpNB3G0B.png?f=fotoalbum_large)
Net even getest, dus toch wel 'prime time' tijd. Ze zijn afgelopen week ook hier (haarlem) bezig geweest met het netwerk in de vroege uurtjes, alhoewel wel hetzelfde ip behouden.
Download is iets verbeterd (geen stock router, maar zelf geplaatst), maar upload blijft helaas achter. (1Gb lijn)
Ik kom van KPN af en daar kon je echt van symmetrische linespeed spreken. Odido moet nog eens goed aan de bak hier. Ook latency is iets (lees 1ms) verbeterd, van 12 naar naar 11ms gemiddeld.
Odido, als je mee leest: goed bezig in regio Haarlem, maar jullie zijn er nog niet. :-)
Je zit wel dicht bij de 500 Mbps mark. Is je ONT wel goed geregistreerd?Daansan378 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:34:
[Afbeelding]
Net even getest, dus toch wel 'prime time' tijd. Ze zijn afgelopen week ook hier (haarlem) bezig geweest met het netwerk in de vroege uurtjes, alhoewel wel hetzelfde ip behouden.
Download is iets verbeterd (geen stock router, maar zelf geplaatst), maar upload blijft helaas achter. (1Gb lijn)
Ik kom van KPN af en daar kon je echt van symmetrische linespeed spreken. Odido moet nog eens goed aan de bak hier. Ook latency is iets (lees 1ms) verbeterd, van 12 naar naar 11ms gemiddeld.
Odido, als je mee leest: goed bezig in regio Haarlem, maar jullie zijn er nog niet. :-)
Hoe kan ik dit nagaan?Dennisweb schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:39:
[...]
Je zit wel dicht bij de 500 Mbps mark. Is je ONT wel goed geregistreerd?
Monteur is langs geweest, en zag dat alles goed was (ik had zelf de boel al aangepast voor de beste man langs kwam) en ging weer weg. Niets geregisteerd, of aan draadjes trekken. Ook hoede hij geen koffie of thee. ;-)f
Ohja: zijn laatste (wijze) woorden: "het kan even duren voor de ONT zichtzelf goed heeft ingeregeld"
Dat wijst op een nieuw Odido abonnement. In dat geval komt dit vrij vaak voor.Daansan378 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:43:
[...]
Hoe kan ik dit nagaan?
Monteur is langs geweest, en zag dat alles goed was (ik had zelf de boel al aangepast voor de beste man langs kwam) en ging weer weg. Niets geregisteerd, of aan draadjes trekken. Ook hoede hij geen koffie of thee. ;-)f
Ohja: zijn laatste (wijze) woorden: "het kan even duren voor de ONT zichtzelf goed heeft ingeregeld"
https://community.odido.n...80mbit-354166/index6.html
Als je hier een account aanmaakt, klantnummer in je profiel invult en dan een reactie in het topic op de Odido Community achterlaat, moet het goed komen.
en alleen de switch aansluiten en je pc op de router ?Breg87 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:05:
[...]
Het internet werkt dan niet meer. Als ik alles direct op de router aansluit, werkt het wel. Het gaat om de NETGEAR ProSAFE GS108.
Heb je in je "oude"netwerk harde ip adressen gezet? Zo ja ook 192.168.1.1 ?
Dupli
cate adres vooroorzaakt zulke ellende
Nou ik ben lekker slim bezig geweest 😂. Ben er denk ik achter. Alle kabels gecheckt. Heb ik boven op zolder in de switch een utp kabel van de ene port naar de andere port gedaan… daardoor raakte het hele ding in de war! Het is nogal een grote switch en het was een kleine kabel, dus niet gezien. Oeps!
Bedankt voor alle tips!
Bedankt voor alle tips!
Ik haal dit bedraad in Amersfoort. Draadloos haal ik soms nog net iets hoger... komt waarschijnlijk door de 2 switches tussen modem en PC. Probeer draadloos eens?Daansan378 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:34:
[Afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 07-06-2024 22:20 ]
Ah je bent niet de eerste die dat heeft gedaanBreg87 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:51:
Nou ik ben lekker slim bezig geweest 😂. Ben er denk ik achter. Alle kabels gecheckt. Heb ik boven op zolder in de switch een utp kabel van de ene port naar de andere port gedaan… daardoor raakte het hele ding in de war! Het is nogal een grote switch en het was een kleine kabel, dus niet gezien. Oeps!
Bedankt voor alle tips!

Ik heb vandaag mijn Odido abonnement geannuleerd, nu moet ik mijn apparatuur uiteraard terugsturen. In de mail hiervoor wordt alleen maar gesproken over het modem, zou het Zyxel ONT ook niet terug moeten?
Het heeft bij mij maar kort geduurd met Odido maar ik kreeg maar geen fatsoenlijke downloadsnelheid.. Ik heb geen zin om een nieuwe internet verbinding te troubleshooten en de klantenservice was ook weinig behulpzaam dus maar meteen opgezegd in de bedenktermijn. Nu KPN proberen dan maar..
Het heeft bij mij maar kort geduurd met Odido maar ik kreeg maar geen fatsoenlijke downloadsnelheid.. Ik heb geen zin om een nieuwe internet verbinding te troubleshooten en de klantenservice was ook weinig behulpzaam dus maar meteen opgezegd in de bedenktermijn. Nu KPN proberen dan maar..
Vraagje, hebben hier mensen toevallig al eens Odido Glasvezel vs Odido Zakelijk Glasvezel geprobeerd en wat de exact verschillen zijn (met eigen apparatuur) (buiten dat het PPPOE is en betere SLA) in snelheid, stabiliteit en of het wel of geen nut heeft om zakelijk glas te pakken ipv particulier? vooral omdat je mobiel en glas nu blijkbaar thuis kunt mengen (zakelijk en particulier tellen beiden mee met Klantvoordeel).
Met UniFi hardware is inmiddels de PPPOE snelheid nu fixed (Althans met een UXG Pro, UDM SE) sinds laatste update.
Met UniFi hardware is inmiddels de PPPOE snelheid nu fixed (Althans met een UXG Pro, UDM SE) sinds laatste update.
[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 08-06-2024 09:29 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Er is eindelijk een glasvezel aansluiting in mijn woning en ben ik dus niet meer gebonden aan een monopolie van Ziggo.
Bij het vergelijken van internetproviders kwam ik allerlei horror review van Odido tegen. Maar omdat die websites vooral negatieve reviews verzamelen, is het lastig om een compleet beeld van de huidige stand van zaken te krijgen.
De hand vol pagina's die ik in dit topic heb doorgelezen geven een stuk positiever beeld.
Kan ik de plus en minpunten van Odido als volgt samenvatten?
+ goedkoop vergeleken van andere providers (30 euro voor 1 GB/s).
- Klantenservice die niks anders kan dan het script volgen en je van het kastje naar de muur sturen.
- slechte wifi op de router (ben van plan mijn eigen te gebruiken).
- router kan niet in bridge modus (ben van plan om de converter rechtstreeks op mijn eigen modem aan te sluiten).
Daarnaast las ik nog enkele verhalen over mensen die maar 500 Mb/s halen als ze hun eigen SFP module gebruiken die verkeerd ingesteld is. Dat ben ik niet van plan te doen, dus is niet van toepassing.
Mis ik grote red flags om weg te blijven bij Odido? Ik werk niet thuis voor mijn werk, dus een uitval van paar dagen bij het overschakelen zou niet leuk zijn, maar ook niet problematisch.
Bij het vergelijken van internetproviders kwam ik allerlei horror review van Odido tegen. Maar omdat die websites vooral negatieve reviews verzamelen, is het lastig om een compleet beeld van de huidige stand van zaken te krijgen.
De hand vol pagina's die ik in dit topic heb doorgelezen geven een stuk positiever beeld.
- Klantenservice die niks anders kan dan het script volgen en je van het kastje naar de muur sturen.
- router kan niet in bridge modus (ben van plan om de converter rechtstreeks op mijn eigen modem aan te sluiten).
Daarnaast las ik nog enkele verhalen over mensen die maar 500 Mb/s halen als ze hun eigen SFP module gebruiken die verkeerd ingesteld is. Dat ben ik niet van plan te doen, dus is niet van toepassing.
Mis ik grote red flags om weg te blijven bij Odido? Ik werk niet thuis voor mijn werk, dus een uitval van paar dagen bij het overschakelen zou niet leuk zijn, maar ook niet problematisch.
Zie je die horrorverhalen niet bij elke provider?iladriel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:27:
Er is eindelijk een glasvezel aansluiting in mijn woning en ben ik dus niet meer gebonden aan een monopolie van Ziggo.
Volgens mij is het overgrote deel van de tweakers zonder al te veel problemen overgestapt van Tweak naar Odido. Daar hoor ik ook bij. Ik gebruik de eigen Fritzbox die ik ook bij Tweak gebruikte. Ik heb in de zes maanden dat ik Odido gebruik drie IP-wijzigingen gehad, hopelijk stabiliseert dat de komende tijd. Verder geen problemen, ik heb internet only.
Het blijft hier maar disconnects geven....zie geen duidelijke aanwijziging in logs.
Dit is niet lekker zo, zou het beter worden als ik naar KPN ga?
Date and time Status Status duration
2024-06-08 13:35:24 Online 0:03:13
2024-06-08 13:34:00 No Internet connection 0:01:24
2024-06-07 22:12:09 Online 15:21:51
2024-06-07 22:12:06 No Internet connection 0:00:03
2024-06-07 13:11:03 Online 9:01:03
2024-06-07 13:11:00 No Internet connection 0:00:03
2024-06-07 13:08:42 Online 0:02:18
2024-06-07 13:08:39 No Internet connection 0:00:03
2024-06-07 13:06:09 Online 0:02:30
2024-06-07 13:06:06 No Internet connection 0:00:03
2024-06-06 22:53:26 Online 14:12:40
2024-06-06 22:52:30 No Internet connection 0:00:56
2024-06-06 20:36:25 Online 2:16:05
2024-06-06 20:36:12 No Internet connection 0:00:13
2024-06-06 20:36:00 Online 0:00:12
2024-06-06 20:35:45 No Internet connection 0:00:15
2024-06-06 13:23:27 Online 7:12:18
2024-06-06 13:22:57 No Internet connection 0:00:30
2024-06-06 13:07:31 Online 0:15:26
2024-06-06 13:06:54 No Internet connection 0:00:37
2024-06-04 23:38:34 Online 1 day 13:28:20
Zou ‘t eens op de Community vragen en dan Tommie van Odido even taggen.TimtheToolman schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:42:
Het blijft hier maar disconnects geven....zie geen duidelijke aanwijziging in logs.
Ik denk dat je afwegingen kloppen.iladriel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:27:
Hier van de week overgestapt van Ziggo naar Odido glasvezel. De glasaansluiting was twee jaar geleden al wel in de meterkast binnengebracht door Delta. Onlangs op basis van prijs besloten over te stappen, maar vanwege de horror-verhalen heb ik geen gebruik gemaakt van de overstapservice en Ziggo pas opgezegd nadat Odido goed werkte. Dit als een soort ‘verzekering’ dat als het tegen zou vallen, ik binnen de herroepingsperiode de overeenkomst met Odido ongedaan kon maken en alsnog niet zonder Internet zou zitten.
De aansluiting verliep vlekkeloos. Ik kreeg ruim op tijd modem en ONT binnen. Op de dag voordat de monteur langs zou komen heb ik ONT aangesloten en even getest op mijn eigen router. Werkte prima, ruim 1Gb down en up, lage ping en latency. De monteur heeft de volgende dag geconstateerd dat hij snel klaar was. Op z’n werkbriefje had hij trouwens wel geschreven dat hij drie wifimetingen naar tevredenheid had uitgevoerd… Wat hij vervolgens niet had gedaan, was mij vertellen dat de Zyxel-modem wel degelijk moet worden aangesloten om de order in het systeem van Odido af te ronden. Mijn order bleef ‘in oplevering’ staan. Dankzij een tip in dit forum heb ik het Zyxel modem even aangesloten en warempel, een minuut later kreeg ik een mailtje dat de oplevering van glasvezel was voltooid

Ik heb alleen Internet en dat bevalt prima. Ook geen last van halve uploadsnelheid of van inzakkende performance ‘s avonds, iets wat je her en der ook leest. Televisie is hier NLziet op een AppleTV, dus Odido tv (en telefonie) kan ik niets over zeggen.
Ben ook net overgestapt. Heb de tv niet nodig maar voor die deal...ach het proberen waard. En moet zeggen dat ik hartstikke blij ben met dat kastje! Werkt als een tierelier. Mijn iets oudere tv heeft het zwaarder met alle apps en zo werkt alles weer mooi vlot.
Anoniem: 1420638
Ik ben ook van plan om overstappen echter twijfel ik om de wifi verbinding - kan iemand zijn ervaring delen m.b.t wifi gedeelte van de modem. Zijn de prestaties even goed als dat van de KPN wat ik op het moment hebt. Ik ben van plan om voor de 1gb. Ik zit nu zelf bij KPN met 100mb.
Ik ben sinds kort ook overgestapt en ervaar een uiterst goede stabilele verbinding. Heb de T-56 en de wifi is uitstekend. in de woonkamer ongeveer 1600-1700 mb down en 13-1400 up. Ook een prima dekking, op zolder nog steeds ongeveer 400-500 mb. Dus mijn ervaring is heel goed echter de kwaliteit van de tv (decoder) laat wel te wensen, aanzienlijk mindere kwaliteit t.o.v. KPNAnoniem: 1420638 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:22:
Ik ben ook van plan om overstappen echter twijfel ik om de wifi verbinding - kan iemand zijn ervaring delen m.b.t wifi gedeelte van de modem. Zijn de prestaties even goed als dat van de KPN wat ik op het moment hebt. Ik ben van plan om voor de 1gb. Ik zit nu zelf bij KPN met 100mb.
Mijn modem/router staat wel centraal in de hal en niet in de meterkast.
Ik hen juist slechte ervaringen met de wifi van de t56. Staat wel in de meter kast en op een afstand van 5-6m tot de tv met firestick 4k met een muur van gips blokken ertussen. Ik gebruik nu mijn tp link 1043nd met open wrt en dat is wel stabiel, staat op dezelfde plek, 30 cm hoger. Bereik van de wifi is wel goed, op de 2de verdieping wel een goed sterk signaal, die van 1043nd nauwelijks, maar nog net voldoende met moeite…De Pruttelaar schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:51:
[...]
Ik ben sinds kort ook overgestapt en ervaar een uiterst goede stabilele verbinding. Heb de T-56 en de wifi is uitstekend. in de woonkamer ongeveer 1600-1700 mb down en 13-1400 up. Ook een prima dekking, op zolder nog steeds ongeveer 400-500 mb. Dus mijn ervaring is heel goed echter de kwaliteit van de tv (decoder) laat wel te wensen, aanzienlijk mindere kwaliteit t.o.v. KPN
Mijn modem/router staat wel centraal in de hal en niet in de meterkast.
Everything is better with Bluetooth
Mijn overstap van Tweak --=> Odido is al enige maanden geleden.iladriel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:27:
Wat betreft de internet verbinding geen klachten, voor zover ik het zelf gemerkt heb geen down time en IP adres is nog steeds hetzelfde, voor de zekerheid een No-ip account gemaakt en toegevoegd op de Fritzbox router. Voor Wifi gebruik ik 4 bedrade TP-ink Deco's.
De TV van Ziggo vind ik nog steeds superieur en dan met name de 4k box, daar kan Odido niet aan tippen.
In vergelijking met Canal digitaal vind ik Odido TV wel een vooruitgang.
Klantenservice zou beter kunnen zeker als er aansluit problemen zijn of verkeerd (KPN) hardware wordt geleverd.
Bij mij ging de overstap probleemloos, helaas bij familie niet en dat kostte veel moeite en tijd, 3 weken geen internet.
Als alles online is draait het (hier) als een zonnetje.
Dat is het probleem dus ook. De meterkast geeft vooral Wi-Fi aan je toilet en je voortuin maar niet echt aan je huis. Je kunt als je geen andere locatie kunt kiezen beter de WiFi uitzetten en eigen apparatuur gebruiken.jeanj schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:32:
[...]
Ik hen juist slechte ervaringen met de wifi van de t56. Staat wel in de meter kast
Zo’n 1043nd is dan weer zonde als je meer dan 50Mbit hebt want veel harder lopen die dingen nou ook weer niet.
I reject your reality and substitute my own
Aan allen dank voor de tip om naar een hogere snelheid te gaan en dan weer terug. Ik zit nu weer voor 35,- / maand voor 100/00. En dat voor 5 minuten werk, 7,- / maand bespaart
Nu toch nog steeds de Black Friday deal van KPN afwachten
Wel viel even het internet er uit na het wisselen. Dat was wel zweten...
Nu toch nog steeds de Black Friday deal van KPN afwachten
Wel viel even het internet er uit na het wisselen. Dat was wel zweten...
[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 08-06-2024 21:56 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Geen probleem met Odido, heb ook een eigen ont laten registreren (FS XGS-ONU-25-20NI , 10Gb SFP+, op de UniFi USW Aggregation Switch) werkt allemaal perfect.iladriel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:27:
Gebruik altijd al mijn eigen OPNSense router.
Maar je kan prima hun ont gebruiken en hun router weg laten, door direct je router op hun ont aan te sluiten heb het zelfde als het Ziggo modem in bridge modes.
Enige wat je hoeft te doen is je router instellen om te verbinden op de wan port op vlan 300, en dan krijg je een op adres via dhcp, super snel en simpel te realiseren.
(Enige verschil met Ziggo is dat je router moet instellen op op vlan 300 te verbinden)
Snelheden zijn prima, geen klagen over Odido
:fill(white):strip_exif()/f/image/KMNF4GdSKjcNng0Xk9myYoA2.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door ArnoldSmit op 09-06-2024 23:43 ]
Ik meld mij hier even met een glasvezel van Odido/KPN vraag.
Op dit moment heb ik Ziggo 200/30 lijn. Over Ziggo niets te klagen, de tv box (next) is goed en stabiel. Ook de modem (met daarachter TP-Link deco) is gewoon goed. De reden dat ik aan het kijken ben naar glasvezel is de upload. De download met 200mbit is voor ons thuisgebruik voldoende. Over het algemeen is de upload van 30Mbit wat karig maar nog wel te doen, alleen de laatste tijd hebben we steeds meer dingen naar de cloud te sturen en dat duurt soms best lang.
In het verleden niet overgestapt naar KPN/Odido omdat er geen optie was om Netwerk naar de tv aan te leggen, maar tegenwoordig zijn de tv kastjes ook via Wifi aan te leggen... dus dat geeft opties. Qua geld maakt het niet extreem veel uit, ziggo is 60,50 / kpn 62.50 / Odido 55 / Youfone 61. Maar Odido heeft voor dat geld 400/400, dus dat spreekt mij erg aan.
Glasvezel is trouwens al de meterkast ingeschoten (zover ik weet door KPN) maar ik heb er nog geen gebruik van gemaakt.
Over Odido hoor/lees ik alleen maar slechte dingen online, terwijl hier in het forum dat eigenlijk teniet word gedaan. Maar bij Odido blijkt de klantenservice slecht zijn.
KPN heeft een goede naam maar ook daar kunnen dingen fout gaan. Youfone heb ik voorbij zien komen, maar kan ik niet veel over terugvinden (behalve slechte verhalen die over algemeen mobiel gaat).
Nu wat vragen:
- Het KPN bakje wat ik heb hangen, hier kan elke provider mee om gaan?
- De modem van elke provider kan gewoon omgaan met mijn TP-Link Deco (welke in bridge staat).
Wat is nu wijsheid? Ik kan ook Ziggo bellen voor een retentie aanbod, maar ze bieden nooit heel veel want hebben (zo zien ze het) een monopoly positie.
Op dit moment heb ik Ziggo 200/30 lijn. Over Ziggo niets te klagen, de tv box (next) is goed en stabiel. Ook de modem (met daarachter TP-Link deco) is gewoon goed. De reden dat ik aan het kijken ben naar glasvezel is de upload. De download met 200mbit is voor ons thuisgebruik voldoende. Over het algemeen is de upload van 30Mbit wat karig maar nog wel te doen, alleen de laatste tijd hebben we steeds meer dingen naar de cloud te sturen en dat duurt soms best lang.
In het verleden niet overgestapt naar KPN/Odido omdat er geen optie was om Netwerk naar de tv aan te leggen, maar tegenwoordig zijn de tv kastjes ook via Wifi aan te leggen... dus dat geeft opties. Qua geld maakt het niet extreem veel uit, ziggo is 60,50 / kpn 62.50 / Odido 55 / Youfone 61. Maar Odido heeft voor dat geld 400/400, dus dat spreekt mij erg aan.
Glasvezel is trouwens al de meterkast ingeschoten (zover ik weet door KPN) maar ik heb er nog geen gebruik van gemaakt.
Over Odido hoor/lees ik alleen maar slechte dingen online, terwijl hier in het forum dat eigenlijk teniet word gedaan. Maar bij Odido blijkt de klantenservice slecht zijn.
KPN heeft een goede naam maar ook daar kunnen dingen fout gaan. Youfone heb ik voorbij zien komen, maar kan ik niet veel over terugvinden (behalve slechte verhalen die over algemeen mobiel gaat).
Nu wat vragen:
- De modem van elke provider kan gewoon omgaan met mijn TP-Link Deco (welke in bridge staat).
Wat is nu wijsheid? Ik kan ook Ziggo bellen voor een retentie aanbod, maar ze bieden nooit heel veel want hebben (zo zien ze het) een monopoly positie.
Die KPN decoders zijn van KPN en stuur je terug. Bij Odido krijg je decoders van hun (of je gebruikt de AppleTV, GoogleTV, of app. voor je televisie als die er is). Sinds 3 jaar kun je de decoders van Odido en de Tv's gewoon in je normale netwerk opnemen.Griffin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:43:
Nu wat vragen:
Je kunt ook de TP-Link deco's in router mode zetten en VLan 300 configureren. En anders zal dat prima werken, je bent niet de enige die deco's gebruikt. Ik heb wel gelezen dat het handiger is om ze op een switch achter de Zyxel router van Odido te zetten omdat de deco's anders instabiel worden.
@Griffin lijkt met "KPN Bakje" de FTU te bedoelen. Dus dan is het antwoord ja, bijna alle providers in NL kunnen leveren via een KPN glasvezelverbinding. Behalve uiteraard de COAX providers zoals Ziggo.jongetje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Die KPN decoders zijn van KPN en stuur je terug. Bij Odido krijg je decoders van hun (of je gebruikt de AppleTV, GoogleTV, of app. voor je televisie als die er is). Sinds 3 jaar kun je de decoders van Odido en de Tv's gewoon in je normale netwerk opnemen.
Je kunt ook de TP-Link deco's in router mode zetten en VLan 300 configureren. En anders zal dat prima werken, je bent niet de enige die deco's gebruikt. Ik heb wel gelezen dat het handiger is om ze op een switch achter de Zyxel router van Odido te zetten omdat de deco's anders instabiel worden.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Afgelopen donderdag heb ik mijn contract opgezegd bij Odido.Hupske schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:28:
Nou, hier is het nog steeds dikke prut. Gewoon nog steeds geen internet en ik blijf maar unlimited codes ontvangen.
Vanaf 8 mei zou ik overgaan. Toen was er iets niet gelukt met plaatsen. Op 13 mei kwam er wederom een monteur. Ook die kreeg het niet voor elkaar. Het probleem is doorgezet naar Delta Fiber, aangezien dat hun netwerk is. Tot op heden hebben we daar nog niks van gehoord. Iedere keer als ik Odido hierover bel, zeggen ze: "We zullen ze opnieuw een bericht sturen, wellicht hebben ze het ticket gemist."
Het lijkt mij toch niet ingewikkeld voor Odido om de telefoon op te pakken, naar Delta te bellen en een afspraak in te plannen voor het probleem? Of ben ik dan ouderwets en is dat tegenwoordig onmogelijk om te doen?
O ja, ze hebben mij ook nog het nummer van Delta Fiber gegeven zodat ik zelf kon bellen. Uiteraard zeggen zij: "Je moet hiervoor bij Odido zijn, die moeten contact met ons opnemen. Over tickets die zijn aangemaakt kunnen wij niks zeggen of inzien."
Ik heb Odido nog tot 4 juni gegeven. Daarna ga ik over tot annuleren van het abonnement. Dat lijkt mij coulant genoeg.
Ondertussen moet ik ook nog blijven betalen voor het oude abonnement bij Delta, want officieel heeft Odido nog niet doorgegeven dat ik ben overgezet. Delta heeft mij echter al wel afgesloten van alles.
Op het moment dat ik meldde bij de klantenservice dat ik het contract wilde annuleren, kreeg ik opeens een datum te horen waarop er wellicht een monteur langs zou komen. Dit zou 18 juni zijn. Ik kreeg de vraag of ik hier nog op wilde wachten. In eerste instantie kon men geen update geven over de casus; dat sloot nou niet bepaald aan op het verhaal dat er 18 juni een monteur zou komen. Verder kon men ook geen informatie geven over wat er dan uitgevoerd zou worden, zodat ik aangesloten zou worden.
Toen was voor mij de keuze definitief: ik zeg het contract op. Toen werd er ook gelijk opgehangen vanuit de kant van Odido en kreeg ik 1 minuut later mailtjes dat het is opgezegd en dat ik de apparatuur moet terugsturen.
Gelijk daarna heb ik de klantenservice van Delta gebeld en daar een nieuw contract afgesloten voor 2 jaar. Zij komen 21 juni langs. Eens zien of zij het wel voor elkaar krijgen. Al ga ik daar wel vanuit, tenslotte zijn hun de beheerder van het glasverzelnetwerk hier
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik liep gisteren tegen hetzelfde aan (Cheapconnect, N300A, Odido), en heb het kunnen oplossen door op de N300A onder Settings>Telephony>Advanced VOIP Settings onder "Listen Port for VOIP connections">SIP Port een andere (start-)port dan 5060 in te stellen. Bij mij werkt 5070.Centurius schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:11:
4. Toen ik vorig jaar klant was bij T-Mobile Thuis kreeg ik VOIP niet werkend in m'n Gigaset N300A IP en ook de KS kon me hier niet meehelpen. Inmiddels lijkt er meer info over VOIP met eigen apparatuur te zijn, maar is er iemand op het forum hier die een N300A gebruikt en VOIP van Odido draaiende heeft hierop? Indien niet de N300A maar een ander vergelijkbaar platform mag dat ook aangezien ik na ruim 8 jaar trouwe dienst ook bereid ben een andere basisset te kopen.
Alvast bedankt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/52O4nwp4BtOg8mLted2tQwBZ.jpg?f=user_large)
Ik hoor mijn ouders hier nu ook over (tijdens gebruik de app op de Apple TV ).MaStar schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:35:
Ik lijk helaas het eerste probleem te ervaren helaas. Het beeld en geluid lopen niet synchroon. Zit een kleine vertraging in vooral te zien bij interview op TV.
Kwaliteit lijkt qua gevoel ook iets minder dan bij KPN en hapert soms een beetje.
Mediabox is verbonden met een Lan kabel. En gister aangesloten.
Lijkt een bekend probleem![]()
https://community.odido.n...pen-niet-synchroon-360408
Zojuist ook even meegekeken en het beeld loop helemaal niet gelijk meer met de audio. Voornamelijk bij terugkijken. Erg vervelend
Dit is dit wifi via de apple tv. Ik heb via directe verbinding op mediabox nog niet geprobeerd.
Support op Twitter vertelde mij te herinstalleren of eventueel cloud te gebruiken. De herinstallatie kunnen we natuurlijk proberen, maar Cloud gebruik voor opname lijkt me een vervelende omweg van het probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door stfnz op 10-06-2024 14:28 ]
Dit is idd die ik bedoelde, waar de oranje glasvezelkabel in gaat. Maar die kan ik dus gewoon gebruiken.Barre73 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:29:
[...]
@Griffin lijkt met "KPN Bakje" de FTU te bedoelen. Dus dan is het antwoord ja, bijna alle providers in NL kunnen leveren via een KPN glasvezelverbinding. Behalve uiteraard de COAX providers zoals Ziggo.
Maw, het gaat echt wel werken... ik moet alleen kijken dus of ik deze hou als mode 'Access Point' of 'Wifi-router'.jongetje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Nu alleen even gaan kijken of het Odido/KPN moet gaan worden.
Dit klopt inderdaad. Odido blokkeert poort 5060 zowel inkomend als uitgaand voor hun eigen telefonie.Gert456 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:15:
[...]
en heb het kunnen oplossen door een andere (start-)port dan 5060 in te stellen. Bij mij werkt 5070.
Ook als je deze niet als dienst afneemt. Elke andere poort dan 5060 zou moeten volstaan
Bij mijn vorige werkgever was dit echt een probleem want de VOIP centrale kon geen specifieke poort gebruiken, dus startte ik twee sessies op twee andere computers zodat de tweede met 5061 werkte en dan kon ik wel bellen en gebeld worden

Leuk dat thuiswerken in zo'n situatie
[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 10-06-2024 16:49 ]
I reject your reality and substitute my own
Ben pas overgestapt naar Odido maar heb wat problemen met DynDNS in te stellen. Gebruik freedns.afraid.org maar krijg steeds "Not Accepted" wat ik ook doe. Heb gewoon het als volgt ingesteld:
Serviceprovider: www.freedns.afraid.org
Hostname: subdomain.domain.com,TOKEN
gebruikersnaam: guest
wachtwoord: guest
Mis ik hier iets?
Serviceprovider: www.freedns.afraid.org
Hostname: subdomain.domain.com,TOKEN
gebruikersnaam: guest
wachtwoord: guest
Mis ik hier iets?
Hier is de boel zojuist aangesloten. De monteur knoopte hem direct aan de Fritzbox 4040 en ik heb nu met een 1Gb abo 939 down en 790 up op de bedrade ATV. Niet helemaal vergelijkbaar met KPN, waar down en up gelijk waren, maar ook weer niet slecht, lijkt me.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Het verschil is inderdaad PPPOE of vlan300, en een backup SIM met 4G erbij bij zakelijk.tcviper schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:20:
Vraagje, hebben hier mensen toevallig al eens Odido Glasvezel vs Odido Zakelijk Glasvezel geprobeerd en wat de exact verschillen zijn (met eigen apparatuur) (buiten dat het PPPOE is en betere SLA) in snelheid, stabiliteit en of het wel of geen nut heeft om zakelijk glas te pakken ipv particulier? vooral omdat je mobiel en glas nu blijkbaar thuis kunt mengen (zakelijk en particulier tellen beiden mee met Klantvoordeel).
Het netwerk van Zakelijk hangt achter dat van Glasoperator (de “gewone” consumenten), zie je ook als je de “Versatel” AS bekijkt.
Ik heb nu een lagere latency dan met zakelijk.
Bij mij klapte hele internet en netwerk eruit met de decos direct op modem. Ik heb een switch tussen modem en netwerk gezet zodat deco verkeer niet via modem gaat.Griffin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:49:
[...]
Dit is idd die ik bedoelde, waar de oranje glasvezelkabel in gaat. Maar die kan ik dus gewoon gebruiken.
[...]
Maw, het gaat echt wel werken... ik moet alleen kijken dus of ik deze hou als mode 'Access Point' of 'Wifi-router'.
Nu alleen even gaan kijken of het Odido/KPN moet gaan worden.
Alleen dan werkt het goed bij mij.
(Odido)
Had je niet per-ongeluk meerder DHCP servers in je netwerk zitten.TimtheToolman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:34:
[...]
Bij mij klapte hele internet en netwerk eruit met de decos direct op modem. Ik heb een switch tussen modem en netwerk gezet zodat deco verkeer niet via modem gaat.
Alleen dan werkt het goed bij mij.
(Odido)
Recent is hier glasvezel aangelegd. 28 mei is de aansluiting in de meterkast gemaakt.
Halfuurtje nadat de aansluiting gemaakt was een mailtje van odido met de bevestiging dat de aanleg van de glasvezel aansluiting is afgerond en dat zij verder gaan met de rest van proces. Apparatuur opsturen, monteur aansturen ect.
Sindsdien blijft het echter stil, wat zijn de ervaringen met de doorlooptijd van het traject? En kan ik nog iets doen om het te bespoedigen?
Halfuurtje nadat de aansluiting gemaakt was een mailtje van odido met de bevestiging dat de aanleg van de glasvezel aansluiting is afgerond en dat zij verder gaan met de rest van proces. Apparatuur opsturen, monteur aansturen ect.
Sindsdien blijft het echter stil, wat zijn de ervaringen met de doorlooptijd van het traject? En kan ik nog iets doen om het te bespoedigen?
een paar dagen tot je het pakket hebt ontvangen tenzij je zelf een latere aansluitdatum hebt gekozen..Reklameon schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:03:
Recent is hier glasvezel aangelegd. 28 mei is de aansluiting in de meterkast gemaakt.
dan neemt men de tijd tot die datum in zicht komt
[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 11-06-2024 04:51 ]
Dan ga ik ze even bellen dat pakket hadden ze allang op kunnen sturen.boyette schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 04:51:
[...]
een paar dagen tot je het pakket hebt ontvangen tenzij je zelf een latere aansluitdatum hebt gekozen..
dan neemt men de tijd tot die datum in zicht komt
Ja, zou ik wel doen. Hier kwam het pakket eerder aan dan dat ze de aansluiting in huis aan hebben gemaakt. Na aanslutiing in huis duurt het bij mij nog een maand voordat de monteur komt om het af te maken (en een werkende verbinding op te leveren).Reklameon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:13:
[...]
Dan ga ik ze even bellen dat pakket hadden ze allang op kunnen sturen.
Ze zijn zoveel aan het aanleggen dat het erg druk is, waardoor de doorlooptijden langer worden.
Ik had de ONT en router al in huis toen de aansluiting werd gemaakt in de meterkast, en vlak daarna kreeg ik een bericht om een afspraak te maken met de Guidion monteur, die de volgende dag al op de stoep stond. Het kan dus ook heel snel gaan als je mazzel hebt...Reklameon schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:03:
Sindsdien blijft het echter stil, wat zijn de ervaringen met de doorlooptijd van het traject?
Zo ging 't bij mij ook.DON PAPA schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:54:
[...]
Ik had de ONT en router al in huis toen de aansluiting werd gemaakt in de meterkast, en vlak daarna kreeg ik een bericht om een afspraak te maken met de Guidion monteur, die de volgende dag al op de stoep stond. Het kan dus ook heel snel gaan als je mazzel hebt...
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Ik ben een paar maanden geleden klant geworden bij Odido en het viel me op dat er max 1Gbit geleverd kon worden. Toevallig keek ik gisteren uit interesse wat de maximale snelheden waren voor de overburen en zag dat zij 8Gbit konden krijgen. Wat kan de reden zijn dat het ene appartementen complex gewoon 8Gbit kan krijgen, terwijl het (nieuwbouw)appartementen complex aan de andere kant van straat dit niet kan bestellen? Het lijkt me dat beide in dezelfde PoP komen, waar dus de benodigde apparatuur staat
Ik denk dat je die vraag aan Odido moet stellen. Maar zonder gein, misschien kom je toch niet in dezelfde PoP, en zit je net op de lijn, bijvoorbeeld de straat waar ze niet onder hebben geboord.Capstie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:19:
Ik ben een paar maanden geleden klant geworden bij Odido en het viel me op dat er max 1Gbit geleverd kon worden. Toevallig keek ik gisteren uit interesse wat de maximale snelheden waren voor de overburen en zag dat zij 8Gbit konden krijgen. Wat kan de reden zijn dat het ene appartementen complex gewoon 8Gbit kan krijgen, terwijl het (nieuwbouw)appartementen complex aan de andere kant van straat dit niet kan bestellen? Het lijkt me dat beide in dezelfde PoP komen, waar dus de benodigde apparatuur staat
Ik kijk TV met de Odido TV app via mijn Apple TV HD. De kwaliteit is prima alleen loopt een paar seconde achter op de Ziggo TV van vrienden (niet handig bij voetbalwedstrijden) maar dat wist ik van te voren.
Wel ervaren we 2 problemen;
- Elke keer als ik schakel van kanaal dan gaat na een paar seconde het beeld op zwart met de melding dat hij niet kan verbinden. Klik ik ok dan kan ik verder de hele avond zonder meldingen verder kijken. App al opnieuw geïnstalleerd en m'n internet van Odido is verder ook stabiel. Verbonden via Wifi.
- Bij Ned 1, 2 en 3 is het volume ongeveer 30% lager dan de overige zenders, geen idee wat ik hieraan kan doen.
Herkennen mensen deze problemen toevallig?
- Elke keer als ik schakel van kanaal dan gaat na een paar seconde het beeld op zwart met de melding dat hij niet kan verbinden. Klik ik ok dan kan ik verder de hele avond zonder meldingen verder kijken. App al opnieuw geïnstalleerd en m'n internet van Odido is verder ook stabiel. Verbonden via Wifi.
- Bij Ned 1, 2 en 3 is het volume ongeveer 30% lager dan de overige zenders, geen idee wat ik hieraan kan doen.
Dat van het geluid niveau op verschillende TV-netten hebben wij ook (in Houten). Het is nog erger als je de Odido radio kanalen aan zet op je TV. Daar kan het volume wel 2x zo hoog zijn.captainleduc schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:49:
Ik kijk TV met de Odido TV app via mijn Apple TV HD. De kwaliteit is prima alleen loopt een paar seconde achter op de Ziggo TV van vrienden (niet handig bij voetbalwedstrijden) maar dat wist ik van te voren.
@captainleduc Het zachtere volume op NPO 1, 2 en 3 ervaren wij ook met onze Apple TV 4K gen1. Volgens mij kan hier weinig aan gedaan worden, behalve melden bij Odido. Wij kijken zelf weinig tv. Dus nooit echt storend gevonden, maar nu met het komende voetbal lijkt het me wel irritant.
Dan is het toch juist niet irritant, een voetbalwedstrijd is niet iets waar je tussendoor in gaat rondzappen.meesje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:16:
maar nu met het komende voetbal lijkt het me wel irritant.
Tijdens de rust of twee wedstrijden tegelijkertijd toch wel?jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:53:
[...]
Dan is het toch juist niet irritant, een voetbalwedstrijd is niet iets waar je tussendoor in gaat rondzappen.
Dit heeft ermee te maken dat veel partijen zoals Odido die tv-zenders streamen eigenlijk niks met de stream die ze aangeleverd krijgen doen. Echte tv-providers zoals Ziggo die scannen de feed, normalizeren het volume en zetten het door samen met nog wat andere hiervoor niet belangrijke zaken.meesje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:16:
@captainleduc Het zachtere volume op NPO 1, 2 en 3 ervaren wij ook met onze Apple TV 4K gen1. Volgens mij kan hier weinig aan gedaan worden, behalve melden bij Odido. Wij kijken zelf weinig tv. Dus nooit echt storend gevonden, maar nu met het komende voetbal lijkt het me wel irritant.
Door de feed klakkeloos door te zetten krijg je die enorme verschillen. Is inderdaad een niet zo'n fijne ervaring, maar wel lekker goedkoop, want daar draait alles om bij bedrijven: zo min mogelijk (in hun ogen nutteloze) extra investeringen doen om zo veel mogelijk winst te maken. En zie hier het verschil tussen de partijen die er al jaren verstand van hebben en wél die effort erin hebben gestoken (o.a. Ziggo) en de groep die nu de niet-kritische streamer bedient (of die geld/gemak belangrijker vindt dan kwaliteit).
Verschil tussen radio en tv is overigens al enorm lang en dat komt weer omdat daar andere standaarden voor gelden.
@CapstieCapstie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:19:
Zoals al aangegeven: dat kan eigenlijk alleen komen doordat je dus niet op dezelfde PoP zou zitten als de overburen.
Dat is zeer goed mogelijk overigens, zeker bij grotere nieuwbouw. Een PoP heeft ook maar een maximale reservecapaciteit dus soms moet er een nieuwe worden geplaatst. Dat is dan meestal niet meteen een heel huisje maar een kleine straatkast.
Je mag je adres wel DM-en, dan check ik het voor je.
Mijn KPN (ex. XS4ALL klant) internet abo korting loopt binnenkort af. Heb nu 100Mb via glasvezel.
Gebeld en aangegeven dat ik weer 1 jaar wilde verlengen mits ik dezelfde korting zou krijgen. Dat lukte helaas niet meer.
Even zaken vergeleken en Odido blijkt nu voor mij financieel interessanter. Heb me even ingelezen op dit forum.
Gebruik CheapConnect voor vast bellen. Heb nog een Fritzbox (7582) liggen.en een N300A (VOIP centrale)
Mijn voorlopige conclusies op basis van wat ik heb gelezen:
- Sluit eerst het meegeleverde Odido modem aan om het installatie proces goed af te ronden
- Koppel N300A en stel vast bellen in (let op juiste poort)
- Vervang als alles werkt het modem door de Fritzbox en stel deze in. Voor eigen VOIP provider even juiste poort instellen omdat Odido de standaard poort blijkbaar blokkeert
Mijn vragen:
- Is dit de beste volgorde of kan ik ook (terwijl de monteur er nog is) direct de Fritzbox aansluiten?
- Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
- Abo voor 100 of 1000 Mb is eerste 10 mnd gelijk qua prijs. Kan ik na ca 9 mnd downgraden naar 100 Mb en nog wat besparen in laatste 2 mnd of kan ik gedurende het jaar niet qua snelheid switchen?
Alvast dank voor jullie reacties
Gebeld en aangegeven dat ik weer 1 jaar wilde verlengen mits ik dezelfde korting zou krijgen. Dat lukte helaas niet meer.
Even zaken vergeleken en Odido blijkt nu voor mij financieel interessanter. Heb me even ingelezen op dit forum.
Gebruik CheapConnect voor vast bellen. Heb nog een Fritzbox (7582) liggen.en een N300A (VOIP centrale)
- Sluit eerst het meegeleverde Odido modem aan om het installatie proces goed af te ronden
- Vervang als alles werkt het modem door de Fritzbox en stel deze in. Voor eigen VOIP provider even juiste poort instellen omdat Odido de standaard poort blijkbaar blokkeert
Mijn vragen:
- Is dit de beste volgorde of kan ik ook (terwijl de monteur er nog is) direct de Fritzbox aansluiten?
- Abo voor 100 of 1000 Mb is eerste 10 mnd gelijk qua prijs. Kan ik na ca 9 mnd downgraden naar 100 Mb en nog wat besparen in laatste 2 mnd of kan ik gedurende het jaar niet qua snelheid switchen?
[ Voor 8% gewijzigd door Taatort op 12-06-2024 10:12 ]
Voor wie meeleest, even het antwoord (adres ontvangen via DM):Barre73 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:15:
[...]
@Capstie
Zoals al aangegeven: dat kan eigenlijk alleen komen doordat je dus niet op dezelfde PoP zou zitten als de overburen.
Dat is zeer goed mogelijk overigens, zeker bij grotere nieuwbouw. Een PoP heeft ook maar een maximale reservecapaciteit dus soms moet er een nieuwe worden geplaatst. Dat is dan meestal niet meteen een heel huisje maar een kleine straatkast.
Je mag je adres wel DM-en, dan check ik het voor je.
Beide adressen zitten WEL op dezelfde (hele grote) PoP en Odido heeft inderdaad eigen apparatuur in die PoP staan.
Enige dat ik kan bedenken is dat de afwerklade (ODF lade) van de nieuwbouwwoningen in een andere kast binnen de PoP zit waar Odido nog geen eigen apparatuur heeft hangen/kabels naar toe heeft gelegd.
Het nieuwbouwproject is opgeleverd in 2023 (de aansluitingen dan) en als daarvoor een nieuwe kast binnen de PoP in gebruik is genomen, en Odido heeft er nog steeds geen aannemer heen gestuurd om de kabels van hun apparatuur ook naar toe te trekken, dan zou het kunnen.
Maar dat is dus allemaal aan hen. KPN (Netwerk) kan hier niet zoveel aan doen.
Volgorde mag ook iets anders maar die eerste stap zou ik niet overslaan.Taatort schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:06:
Mijn KPN (ex. XS4ALL klant) internet abo korting loopt binnenkort af. Heb nu 100Mb via glasvezel.
Mijn vragen:
Dus dit kan ook:
- Vervang als alles werkt (behalve telefoon uiteraard) het modem door de Fritzbox en stel deze in.
Je hoeft alleen in je N300A de poort aan te passen. Althans, die ervaring heb ik gehad met mijn ATA. Op de router heb ik niks aangepast qua telefonie destijds. Hoeft ook niet want dat loopt via een standaard Internetlijn vanuit je router naar je N300A
Heb je die N300A nodig? Je kan ook je sip account instellen in de fritxboxTaatort schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:06:
Mijn vragen:
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Hi Guys
Ik heb momenteel een Odido modem voor mijn glasvezelverbinding, maar ik wil deze graag vervangen door een eigen modem. Heeft iemand goede suggesties voor een goede modem die evt eenvoudig in te stellen is en ook goede WiFi-prestaties biedt? Ik gebruik geen TV of telefoon, dus dat hoeft geen rol te spelen bij de keuze.
Ik heb momenteel een Odido modem voor mijn glasvezelverbinding, maar ik wil deze graag vervangen door een eigen modem. Heeft iemand goede suggesties voor een goede modem die evt eenvoudig in te stellen is en ook goede WiFi-prestaties biedt? Ik gebruik geen TV of telefoon, dus dat hoeft geen rol te spelen bij de keuze.
Ik zou een Fritz!Box nemen, heb zelf net de 4060 besteld.umbrellavs schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:39:
Hi Guys
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@umbrellavs Is de router van Odido (Welke heb je?) niet goed genoeg en op welk vlak?
heb jij ook Odido glasvezel?Aziraphale schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:41:
[...]
Ik zou een Fritz!Box nemen, heb zelf net de 4060 besteld.
ik heb de DrayTek Vigor oud ding merk echt dat dat ding traag is en daarnaast wil ik een sneller abonnement gaan nemen. Of moet ik gewoon voor de swap gaanjongetje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:44:
@umbrellavs Is de router van Odido (Welke heb je?) niet goed genoeg en op welk vlak?
Ah, dat is voort wel echt antiek ja. Je zou eens kunnen na-vragen bij Odido of ze niet gewoon een nieuwe kunnen leveren. Die Zyxel dingen zijn behoorlijk goed namelijk.umbrellavs schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:47:
[...]
ik heb de DrayTek Vigor oud ding merk echt dat dat ding traag is en daarnaast wil ik een sneller abonnement gaan nemen. Of moet ik gewoon voor de swap gaan
Uiteraard. Momenteel via een Fritz!box 4040, maar ik wil mijn mesh upgraden en wifi 6. Vandaar dat ik nu een 4060 heb besteld.
Je kunt hier op het forum van Odido een bericht achterlaten voor vervanging.umbrellavs schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:47:
[...]
ik heb de DrayTek Vigor oud ding merk echt dat dat ding traag is en daarnaast wil ik een sneller abonnement gaan nemen. Of moet ik gewoon voor de swap gaan
Ik zou idd liever SIP in Fritzbox willen instellen dan een extra kastje incl voeding.blb4 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Heb je die N300A nodig? Je kan ook je sip account instellen in de fritxbox
Dus N300A is niet perse nodig
Ik zou eerst proberen of een router wissel al helpt (ik denk het wel en houd je je geld in je zak). En anders kun je altijd nog zelf iets kopen.umbrellavs schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:47:
[...]
ga ik doen bedankt, ik heb net een verzoek geplaatst op de community forumjongetje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:39:
[...]
Ik zou eerst proberen of een router wissel al helpt (ik denk het wel en houd je je geld in je zak). En anders kun je altijd nog zelf iets kopen.
E.e.a is ook afhankelijk met wat voor geluid het wordt voorzien en als je via je receiver geluid afspeelt welke instellingen je daar hanteer. Binnen de geuidsinstellingen van je tv heb je de bij de output ook diverse setting. Volume wordt b.v. meteen anders als je schakelt tussen stereo en dolby.meesje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:16:
Lijkt mij dat Odido hier weinig in kan betekenen, maar dat je het zelf zou kunnen oplossen door in de settings van je AV of tv te kijken. Meeste versterkers/soundbars hebbem ook een setting waarbij outputvolume ingesteld kan worden en het automatisch omhoog of omlaag gaat tot het gewenste volume
Misschien is je ook wel opgevallen dat bij reclames het volume ook harder wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door RCBL op 12-06-2024 14:18 ]
Mijn collega heeft Odido via glasvezel, wat ons opviel was dat zijn externe IP-adres binnen korte tijd aangepast was. Bij KPN heb ik al jaren het zelfde IP-adres.
Hoe is de ervaring hier?
Hoe is de ervaring hier?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Mijn Apple TV is direct aangesloten op mijn telefoon tv. Verder geen bijzondere apparatuur. Tot voor kort was dit probleem er niet. Zoals hiervoor door een ander al aangegeven, kan Odido dus wel wat betekenen.RCBL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:16:
[...]
E.e.a is ook afhankelijk met wat voor geluid het wordt voorzien en als je via je receiver geluid afspeelt welke instellingen je daar hanteer. Binnen de geuidsinstellingen van je tv heb je de bij de output ook diverse setting. Volume wordt b.v. meteen anders als je schakelt tussen stereo en dolby.
Lijkt mij dat Odido hier weinig in kan betekenen, maar dat je het zelf zou kunnen oplossen door in de settings van je AV of tv te kijken. Meeste versterkers/soundbars hebbem ook een setting waarbij outputvolume ingesteld kan worden en het automatisch omhoog of omlaag gaat tot het gewenste volume
Misschien is je ook wel opgevallen dat bij reclames het volume ook harder wordt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen