Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Probeer het gezellig te houden. Dit voegt niks toe.

[ Voor 57% gewijzigd door Yariva op 14-05-2024 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55

DON PAPA

Tweaker-fan

Wat ik heel vreemd vond, is dat Radar in de oproep over Odido zetten "Wat is jouw ervaring? Is de service goed of laat het de wensen over? Laat het ons weten" maar vervolgens in de vragenlijst alleen maar een verplichte invul optie zetten waar je dan problemen mee hebt. iedereen die dus wel tevreden is over Odido heeft helemaal niks aan die vragenlijst: https://radar.avrotros.nl...problemen-met-odido-60502

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 19:52
DON PAPA schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:29:
Wat ik heel vreemd vond, is dat Radar in de oproep over Odido zetten "Wat is jouw ervaring? Is de service goed of laat het de wensen over? Laat het ons weten" maar vervolgens in de vragenlijst alleen maar een verplichte invul optie zetten waar je dan problemen mee hebt. iedereen die dus wel tevreden is over Odido heeft helemaal niks aan die vragenlijst: https://radar.avrotros.nl...problemen-met-odido-60502
Dit is dan ook geen enquête of vragenlijst van Radar over Odido, maar een oproep over heb jij problemen met je Odido aansluiting en mag Radar contact met je opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

BGLAdmin schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Dit is dan ook geen enquête of vragenlijst van Radar over Odido, maar een oproep over heb jij problemen met je Odido aansluiting en mag Radar contact met je opnemen.
Dan moeten ze ook niet vragen "Is de service goed of laat het de wensen over?". Dan had een betere tekst geweest "ben je niet tevreden over de diensten van Odido, laat het ons dan weten".

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 14-05-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik gebruik momenteel een Fritzbox 4040 op mijn KPN glasvezel aansluiting, maar ga 10 juni over naar een 1Gbit aansluiting van Odido. Kan ik dan het beste mijn huidige Fritzbox blijven gebruiken of upgraden naar een router waar ik direct glas op in kan prikken?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
Aziraphale schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:38:
Ik gebruik momenteel een Fritzbox 4040 op mijn KPN glasvezel aansluiting, maar ga 10 juni over naar een 1Gbit aansluiting van Odido. Kan ik dan het beste mijn huidige Fritzbox blijven gebruiken of upgraden naar een router waar ik direct glas op in kan prikken?
Die kan je blijven gebruiken. Ik gebruik ook die Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik ben aan het twijfelen voor een overstap.

Heb nu Youfone 200Mbit/s, maar mis mijn (voormalige) KPN 1Gbit/s. Per Augustus kan ik overstappen en kwam Odido voorbij, 1 Gbit/s voor € 30,00 de eerste 10 maanden. Daarna 2 maanden € 55,00 en dan kan ik weer bellen en/of overstappen.

Hoofdvraag;
Ik heb nu dus Youfone via AON in mijn woning. Als ik Odido 1Gbit/s neem, blijft mijn AON dan intact? Met andere woorden kan ik de monteur weigeren en gewoon het VLAN in mijn firewall wijzigen? :)

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
g1n0 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:19:
[...]

“…geeft aan problemen te hebben met het installeren van het internetkastje op het netwerk…”
Het internetkastje, wie kent het niet… :+ Wat een jeuk krijg ik hiervan. Ze zouden bij dit soort vragenlijsten ook eens moeten vragen of die mensen dan denken dat google.com “het internet” is. Want die zijn dan gelijk af.
Toegegeven: Odido roept het ook over zichtzelf af; pittige marketing erop gezet, dan krijg je de grootste mongolen als klant. Maar Odido levert in mijn ogen gewoon een prima dienst voor de meerderheid die enigzins met een computer om kunnen gaan. Absolute digibeten moeten gewoon lekker met accept-giro’s (als je dat zo schrijft, is van voor mijn tijd) blijven werken
Maak voor de volgende keer een topic report aan i.p.v. ingaan op dit soort berichten, veel effectiever :)

[ Voor 28% gewijzigd door Yariva op 14-05-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:55
Xilvaro schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:

Heb nu Youfone 200Mbit/s, maar mis mijn (voormalige) KPN 1Gbit/s. Per Augustus kan ik overstappen en kwam Odido voorbij, 1 Gbit/s voor € 30,00 de eerste 10 maanden. Daarna 2 maanden € 55,00 en dan kan ik weer bellen en/of overstappen.

Hoofdvraag;
Ik heb nu dus Youfone via AON in mijn woning. Als ik Odido 1Gbit/s neem, blijft mijn AON dan intact? Met andere woorden kan ik de monteur weigeren en gewoon het VLAN in mijn firewall wijzigen? :)
De prijs van EUR 55 suggereert dat je via KPN WBA aangesloten zult worden en dan houd je waarschijnlijk je AON aansluiting. Als je EUR 45 zou betalen de laatste 2 maanden dan wordt je rechtstreeks op Odido apparatuur gepatcht maar dan zou het waarschijnlijk wel GPON of XGSPON worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
Muis666 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:02:
[...]

De prijs van EUR 55 suggereert dat je via KPN WBA aangesloten zult worden en dan houd je waarschijnlijk je AON aansluiting. Als je EUR 45 zou betalen de laatste 2 maanden dan wordt je rechtstreeks op Odido apparatuur gepatcht maar dan zou het waarschijnlijk wel GPON of XGSPON worden.
Dat is mooi, dan kan ik simpel overstappen zonder monteurs etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat ik in het item over Odido bij Radar ontzettend miste (maar ik had ook niet anders verwacht), is dat vast internet bij Odido in sommige regio's bij T-Mobile ook al ongelofelijk brak was.

Nu wordt de indruk gewekt dat het vóór het Odido werd allemaal prachtig was en dat ze nu alleen een foutje hebben gemaakt met wat technische wijzigingen en die oh zo zielige servicedesk die de vragen over de naamsverandering ineens niet meer aan kon.

Mijn zusje in Apeldoorn heeft sinds vorige zomer (toen het nog T -mobile was) glasvezel, maar heeft exact dezelfde problemen als die meneer uit Apeldoorn in de uitzending. Overdag een prima verbinding voor het thuiswerken (dus aan demping of de e igen apparatuur of iets dergelijks ligt het niet), maar 's avonds vaak 0 of minimale throughput.

Het core netwerk is gewoon niet op orde en dat was vóór Odido ook al.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Zullen we het maar netjes houden?

[ Voor 95% gewijzigd door Yariva op 14-05-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09 19:41
Aziraphale schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:29:
[...]

Dat is helder, maar wat was het resultaat?
Er was een directielid in de uitzending. Ze vertelde doodleuk dat als je probleem niet meteen telefonisch opgelost kan worden, wat meestal wel lukt volgens haar, je probleem pas na 5x bellen serieus onderzocht wordt door een calamiteiten team. Dan duurt het vervolgens gemiddeld een maand! voordat het probleem technisch opgelost is.
Al met al noem ik dat een slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mari_eu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Er was een directielid in de uitzending. Ze vertelde doodleuk dat als je probleem niet meteen telefonisch opgelost kan worden, wat meestal wel lukt volgens haar, je probleem pas na 5x bellen serieus onderzocht wordt door een calamiteiten team. Dan duurt het vervolgens gemiddeld een maand! voordat het probleem technisch opgelost is.
Al met al noem ik dat een slechte service.
Gevolg is dat iedere klant nu 6X gaat bellen... Word nog druk daar op de klantenservice... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09 19:41
vormulier schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Gevolg is dat iedere klant nu 6X gaat bellen... Word nog druk daar op de klantenservice... 8)7
De beste mevrouw gaf aan dat je een klacht ook rechtstreeks bij haar via Linkedin mag melden :)

https://www.linkedin.com/in/tisha-van-lammeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Xilvaro schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Dat is mooi, dan kan ik simpel overstappen zonder monteurs etc :)
Ik zou gewoon die gratis monteur laten komen. Als er iets niet goed werkt heb je die achter de hand en anders is ie snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mari_eu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:
[...]

De beste mevrouw gaf aan dat je een klacht ook rechtstreeks bij haar via Linkedin mag melden :)

https://www.linkedin.com/in/tisha-van-lammeren/
OH BOY..... arme inbox.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Xilvaro schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:

Hoofdvraag;
TIP: Als het kan op jouw locatie, kies dan de 2Gbit optie. Die kost de eerste 10 maanden ook 30 euro. Dan heb je dus maar twee maanden de prijs van 2Gb, maar over het hele jaar bruikbaar. Plus dan heb je die upgrade van het netwerk ook meteen gedaan. Kan je daarna weer eventueel downgraden, of misschien zelfs al na die 10 maand. (ik geloof dat je bij odido elke maand je abonnement kan aanpassen qua snelheid, maar het contract van de verbinding is wel voor een jaar)

[ Voor 6% gewijzigd door N1traat op 14-05-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:41
N1traat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:55:
[...]

TIP: Als het kan op jouw locatie, kies dan de 2Gbit optie. Die kost de eerste 10 maanden ook 30 euro. Dan heb je dus maar twee maanden de prijs van 2Gb, maar over het hele jaar bruikbaar. Plus dan heb je die upgrade van het netwerk ook meteen gedaan. Kan je daarna weer eventueel downgraden, of misschien zelfs al na die 10 maand. (ik geloof dat je bij odido elke maand je abonnement kan aanpassen qua snelheid, maar het contract van de verbinding is wel voor een jaar)
dan gaat ie wel van zn AON af. Kan detail zijn afhankelijk wat wensen zijn.
2Gbit is al gauw veel als je intern maar 1Gbit netwerk hebt, maar misschien reflecteer ik teveel op mn eigen situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dooiedodo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:59:
[...]

dan gaat ie wel van zn AON af. Kan detail zijn afhankelijk wat wensen zijn.
2Gbit is al gauw veel als je intern maar 1Gbit netwerk hebt, maar misschien reflecteer ik teveel op mn eigen situatie :)
Dat "probleem" heb ik ook, dan zou ik al m'n switches moeten upgraden (en evt. nog m'n CAT5E... wat niet erg makkelijk is).
Zelfs m'n PC kan volgens mij geen 2Gbit aan }:O dus voor mij was de keus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

N1traat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:55:
[...]

TIP: Als het kan op jouw locatie, kies dan de 2Gbit optie. Die kost de eerste 10 maanden ook 30 euro. Dan heb je dus maar twee maanden de prijs van 2Gb, maar over het hele jaar bruikbaar.
En je zou na die 10 maanden ook weer kunnen downgrade in snelheid, als je geen 2Gbit nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dooiedodo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:59:
[...]

dan gaat ie wel van zn AON af.
Je gaat dan sowieso van AON af want daarover levet Odido niet zelf. En als ze zelf apparatuur hebben hangen gaan ze echt niet via KPN (AON) WBA leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
Ik was van plan lekker op AON te blijven :) En daarbij kan ik die 2Gb niet kwijt intern en ook niet nodig.

Dus ik laat hem even zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Dat "probleem" heb ik ook, dan zou ik al m'n switches moeten upgraden (en evt. nog m'n CAT5E... wat niet erg makkelijk is).
Zelfs m'n PC kan volgens mij geen 2Gbit aan }:O dus voor mij was de keus snel gemaakt.
Cat5e werkt hier prima over ~30 meter met 10Gbit/s, geen enkele errors op de poort en de link is ondertussen ongeveer 3 maanden stabiel. Was al klaar om alles te vervangen maar dusver heb ik op meerdere outlets die allemaal voor Cat5e rated zijn gewoon stabiel 10Gbit/s met nul errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:34
jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:00:
[...]

Ik zou gewoon die gratis monteur laten komen. Als er iets niet goed werkt heb je die achter de hand en anders is ie snel weer weg.
Dit, daarnaast vinden die monteurs het helemaal niet erg want ze krijgen een standaard bedrag per aansluiting.
Foto maken van de installatie, paar checkboxen aanklikken, formulier insturen, tablet weer in de tas en hup naar de volgende. Helemaal super als je die dag tig installaties moet doen en je hebt er een paar tussen zitten waar het niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Je gaat dan sowieso van AON af want daarover levet Odido niet zelf. En als ze zelf apparatuur hebben hangen gaan ze echt niet via KPN (AON) WBA leveren.
Odido levert zeker wel op de AON van KPN WBA. En in dit geval zie ik een prijs van 55 euro dus denk ik dat dit ook via KPN AON is...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Nou vandaag is mijn Odido aansluiting eindelijk gepatched vanaf KPN, ik mooi mijn voorgeconfigureerde GPON SFP in de UDM-Pro maar geen link en via het ONT wel. Ik kijk eens beter naar het ONT... en wat denk je XGS-PON :+ Nu dan maar een andere SFP bestellen en deze in de verkoop. :P

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Mixpower schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:07:
Nou vandaag is mijn Odido aansluiting eindelijk gepatched vanaf KPN, ik mooi mijn voorgeconfigureerde GPON SFP in de UDM-Pro maar geen link en via het ONT wel. Ik kijk eens beter naar het ONT... en wat denk je XGS-PON :+ Nu dan maar een andere SFP bestellen en deze in de verkoop. :P
Welke snelheid pakket heb je gekozen als ik vragen mag.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
peterbier schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Welke snelheid pakket heb je gekozen als ik vragen mag.?
1Gbit/s dus niets bijzonders eigenlijk.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Mixpower schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:24:
[...]

1Gbit/s dus niets bijzonders eigenlijk.
Oke dan is de zekerheid er niet meer dat je op GPON komt.
Dat is aan de ene kant wel jammer de XGS-PON SFP module zijn niet goedkoop.
Voor de Fritzbox 5590 valt dat gelukkig mee en heb ik die al liggen.
Ik gebruik nu GPON i.c.m. Fritzbox 5590.
Het zal nu wel de standaard zijn dat je op XGS-PON komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
peterbier schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Oke dan is de zekerheid er niet meer dat je op GPON komt.
Dat is aan de ene kant wel jammer de XGS-PON SFP module zijn niet goedkoop.
Voor de Fritzbox 5590 valt dat gelukkig mee en heb ik die al liggen.
Ik gebruik nu GPON i.c.m. Fritzbox 5590.
Het zal nu wel de standaard zijn dat je op XGS-PON komt.
Ja dat dacht ik ook al inderdaad, voor de Fritzbox is dat wel nice maar ik kom er niet onderuit om een dure SFP+ module te gaan kopen. :/

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mixpower schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:31:
[...]
maar ik kom er niet onderuit om een dure SFP+ module te gaan kopen. :/
Je kunt natuurlijk ook de ONT van Odido gebruiken en via koper aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:53:
[...]

Je kunt natuurlijk ook de ONT van Odido gebruiken en via koper aansluiten.
Klopt dat doe ik nu ook, maar heb die er liever niet tussen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Mijn genexis is net omgewisseld door een monteur van kpn. Prima service !

Even wat meer info : KPN komt wijk voor wijk alle Genexis apparatuur omwisselen. Er wordt vantevoren geen afspraak gemaakt. Reden om ze te vervangen is inderdaad het uitvallen van de LAN kant. Dat lijkt niet het enige probleem want als er eentje uitvalt schijnt de rest daar ook last van te hebben.

Anyway, ik was gelukkig thuis. Nu ben ik benieuwd wat het vanavond doet.

[ Voor 72% gewijzigd door asing op 14-05-2024 16:14 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Weet iemand of een monteur standaard ook een extra wifipunt bij zich heeft?

Heb bij de bestelling niet direct een wifipunt extra besteld, maar nu installatiepakket binnen en ff gekeken met de Zyxel T56 wifi, bereik is oke, maar niet beter dan ik nu heb (Ziggo).
Monteur komt eind mei installeren, daar zou ik dus meteen extra wifi punt bij hebben, echter ik kan het niet zelf bestellen nu, dan moet eerst de boel actief en geinstalleerd zijn :/

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:52:
ik kan het niet zelf bestellen nu, dan moet eerst de boel actief en geinstalleerd zijn :/
Je zou kunnen proberen of een moderator op het Odido forum er één wil opsturen, die kunnen vaak net iets meer dan de helpdesk medewerkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:52:
Weet iemand of een monteur standaard ook een extra wifipunt bij zich heeft?
Ja hebben ze. Is overigens ook super simpel zelf in te stellen, gewoon op beide apparaten op de WPS knop drukken en ze verbinden zelf met elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door bjusterbaarlik op 14-05-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Ja hebben ze. Is overigens ook super simpel zelf in te stellen, gewoon op beide apparaten op de WPS knop drukken en ze verbinden zelf met elkaar.
Installatie is het probleem niet, echter als de monteur er dan toch is heb ik liever meteen alles geïnstalleerd, maar probleem is dus dat je zelf niet eerder extra wifi punt kunt “bestellen” totdat de oplevering is gedaan. Vandaar de vraag of monteurs wellicht wat van die dingen in de bus hebben liggen die ze meteen mee kunnen pakken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Zijn er meer mensen met Odido glasvezel (al dan niet via een ander netwerk) die een IP adres hebben uit een cellulaire range?
Ik loop ertegenaan dat het IP adres wat ik heb bij RIPE is geregistreerd in een range met beschrijving: "Pool for mobile internet users".
Daardoor word ik bijvoorbeeld door Wikipedia als mogelijk vandalist gezien en kan ik mezelf niet registreren en/of wijzigingen aanbrengen.

http://rest.db.ripe.net/s...88.1.1&flags=no-filtering

Probeer een inschatting te maken hoe zinvol het is om mijn modem een paar dagen uit het stopcontact te laten in de hoop een IP adres uit een andere range te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Pikoe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:35:
Zijn er meer mensen met Odido glasvezel (al dan niet via een ander netwerk) die een IP adres hebben uit een cellulaire range?
Ik loop ertegenaan dat het IP adres wat ik heb bij RIPE is geregistreerd in een range met beschrijving: "Pool for mobile internet users".
Daardoor word ik bijvoorbeeld door Wikipedia als mogelijk vandalist gezien en kan ik mezelf niet registreren en/of wijzigingen aanbrengen.

Probeer een inschatting te maken hoe zinvol het is om mijn modem een paar dagen uit het stopcontact te laten in de hoop een IP adres uit een andere range te krijgen.
De description is door de netbeheerder van de IP-range vrij in te vullen. De netbeheerder mag bij toewijzing zelf bepalen hoe ze de range inzetten, de functionaliteit is van alle publieke IP adressen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Pikoe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:35:

Ik denk niet dat dat werkt. Ik heb al sinds de start van mijn abonnement hetzelfde ip adres. Dus grote kans dat ze je een vast dynamisch adres geven. Een reservering dus in vaktermen.

Wel zo makkelijk als ze adres informatie bij een politie onderzoek moeten vinden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
BGLAdmin schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:07:
[...]

De description is door de netbeheerder van de IP-range vrij in te vullen. De netbeheerder mag bij toewijzing zelf bepalen hoe ze de range inzetten, de functionaliteit is van alle publieke IP adressen hetzelfde.
Vanuit de provider is de functionaliteit misschien hetzelfde, maar er zijn zeker consequenties aan wat is geregistreerd: Wikipedia: Blokkeerlogboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Bij mijn moeder is er nu ook glasvezel de huizen ingeschoten. Nu wil zij wel overstappen, maar ze is wat huiverig voor het tv kijken.

Momenteel kijkt zij via een ci+ module en wil gewoon kunnen blijven zappen, dus gewoon met een afstandsbediening met knoppen 0 tm 9 etc.

Is dit een optie als er via het Odido kastje tv wordt gekeken?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Ik zal binnenkort een afspraak inplannen i.v.m. de overstap van Tweak naar Odido. Heb momenteel de volgende router: uitvoering: ASUS RT-AX55 (BO3100).

Welke werkzaamheden kan ik verwachten? De medewerker van Guidion kon mij niet heel veel vertellen.

Ik huur een appartement en heb niet direct toegang tot de meterkast. Dit zal ik t.z.t. wel regelen, maar wat moet er allemaal technisch gebeuren?

Als iemand wat info heeft, veel dank. Heb al even paar pagina's bekeken maar kom niet zo snel het antwoord tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:41
Slaapje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:07:
Bij mijn moeder is er nu ook glasvezel de huizen ingeschoten. Nu wil zij wel overstappen, maar ze is wat huiverig voor het tv kijken.

Momenteel kijkt zij via een ci+ module en wil gewoon kunnen blijven zappen, dus gewoon met een afstandsbediening met knoppen 0 tm 9 etc.

Is dit een optie als er via het Odido kastje tv wordt gekeken?
Ja. Iptv kastjes zijn prima voor moeders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Pikoe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:53:
[...]

Vanuit de provider is de functionaliteit misschien hetzelfde, maar er zijn zeker consequenties aan wat is geregistreerd: Wikipedia: Blokkeerlogboek
Uiteindelijk zit elke IP-range in de Wikipedia blokkeer leest, dit zegt meer over het functioneren van Wikipedia dan over dan over de IP range bij Odido, de discussie over de blok lijsten van Wikipedia hoort hier niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
BGLAdmin schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:21:
[...]

Uiteindelijk zit elke IP-range in de Wikipedia blokkeer leest, dit zegt meer over het functioneren van Wikipedia dan over dan over de IP range bij Odido, de discussie over de blok lijsten van Wikipedia hoort hier niet thuis.
Dat is ook niet de discussie die ik hier wil voeren.
Mijn vraag was of meer mensen met vast Odido abonnement een IP adres hebben wat volgens de RIPE database is aangemerkt als mobiele connectie.

Te checken door hier je eigen IP adres in te vullen:

edit:
Op het moment dat ik een IP adres heb wat is geregistreerd als vast internet kan ik het eventueel laten deblokkeren, maar daarvoor moet ik mijn IP lease laten verlopen waarvoor ik mijn router 48-72 uur van het stroomnet moet halen. Aangezien dat best wel een gedoe is wil ik weten wat de kans ik dat ik een goed IP adres krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door Pikoe op 14-05-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Inderdaad wordt ook de gehele reeks waar mijn IP adres onder valt door Wikipedia geblokkeerd voor de reden 'mobiele verbinding', ondanks dat die reeks niet door Odidio aangemerkt wordt als zodanig (het is een oude Versatel/Tele2 reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Begreep dat Odido werd/wordt afgekraakt op de Radar site, ik weet niet of ze er ook item in de uitzending van hadden...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sjah schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:42:
Begreep dat Odido werd/wordt afgekraakt op de Radar site, ik weet niet of ze er ook item in de uitzending van hadden...?
Ja, gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Slaapje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:07:
Op mijn Samsung tv Odido app kan dat ook gewoon. En met een googletv met hdmi-sec ook. En anders idd het decoder kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
jongetje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:26:
[...]

Op mijn Samsung tv Odido app kan dat ook gewoon. En met een googletv met hdmi-sec ook. En anders idd het decoder kastje.
Maar wel ff leren dat het via een app gaat.😜
Bij pa en ma 70+ moet ik nog het een en ander uitleggen op een Sony bravia Android TV.
Overstap van een Kpn box toen 2 jaar terug.
Uiteindelijk snappen ze het wel.
Ook de apps Videoland, F1 TV en zelfs kodi.
Maar de veranderingen he.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59
Iemand enig idee hoelang Odido erover doet om zijn apparatuur in orde te krijgen in de wijkcentrales van ODF?

Aansluiting is 2 maanden geleden naar binnen gebracht, maar zit nog steeds op Odido te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:37:
Inderdaad wordt ook de gehele reeks waar mijn IP adres onder valt door Wikipedia geblokkeerd voor de reden 'mobiele verbinding', ondanks dat die reeks niet door Odidio aangemerkt wordt als zodanig (het is een oude Versatel/Tele2 reeks).
Ik heb een 188.89* adres maar heb hier nergens last van, ook al staat er:
value": "Pool for mobile internet users"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:10
itsmemax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:42:
Iemand enig idee hoelang Odido erover doet om zijn apparatuur in orde te krijgen in de wijkcentrales van ODF?

Aansluiting is 2 maanden geleden naar binnen gebracht, maar zit nog steeds op Odido te wachten.
Uit de reacties op soortgelijke vraag lijkt het vooral af te hangen van de situatie per regio.

Hier (2162) wordt de aansluiting aankomende vrijdag naar binnen gebracht. In 2161 begin dit jaar en zijn aanslutingen actief. Elders lees je over problemen met de wijkaansluiting en kan het veel langer duren.

Geduld hebben en er niet teveel over nadenken en opeens is je aansluiting er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
itsmemax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:42:
Dat weten alleen Odido en ODF.

Dat hangt enorm af van welke en wat voor POP het is, of de POP al een internet voeding heeft van Odido of dat je mogelijk op een POP verderop op de cityring van ODF zit en deze cityring nog niet klaar is. (vanwege mogelijk een boring of andere issues) Etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
peterbier schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:52:
[...]

Maar wel ff leren dat het via een app gaat.😜
Bij pa en ma 70+ moet ik nog het een en ander uitleggen op een Sony bravia Android TV.
Overstap van een Kpn box toen 2 jaar terug.
Uiteindelijk snappen ze het wel.
Ook de apps Videoland, F1 TV en zelfs kodi.
Maar de veranderingen he.😉
Ben alleen bang dat je ouders van de beeldkwaliteit gaan schrikken zeker er nu de EK voor de deur staat. Odido staat nou niet bekend
om zijn beeldkwaliteit laat staan UHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Roberto...... schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Ben alleen bang dat je ouders van de beeldkwaliteit gaan schrikken zeker er nu de EK voor de deur staat. Odido staat nou niet bekend
om zijn beeldkwaliteit laat staan UHD
De beeldkwaliteit van TV via Odido is echt een dikke prima. Ik kwam van Ziggo met Next medibox en was een beetje huiverig wat betreft beeldkwaliteit (via Apple TV app) en het er gewoon goed uit. De tijd dat het matig was, is flink lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

TVL

Heb overwogen om glasvezel van Odido te nemen maar ben toch blij het niet gedaan te hebben. Maandag 13 mei was er een uitzending op Radar over de klachten bij Odido
https://radar.avrotros.nl...lecomprovider-odido-60566
https://radar.avrotros.nl...-internet-van-odido-60571

[ Voor 17% gewijzigd door TVL op 15-05-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
meesje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:52:
[...]

De beeldkwaliteit van TV via Odido is echt een dikke prima. Ik kwam van Ziggo met Next medibox en was een beetje huiverig wat betreft beeldkwaliteit (via Apple TV app) en het er gewoon goed uit. De tijd dat het matig was, is flink lang geleden.
Je hebt prima en je hebt goed. Het forum van Odido zegt genoeg lage birate 8-10Mbit sinds eind vorig jaar en sommige zenders niet hoger dan 6Mbit. Nou KPN zit op 13Mbit bij NPO en zijn ouders gaan dat echt zien mits ze geen beeldbuis tv hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
TVL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:28:
Heb overwogen om glasvezel van Odido te nemen maar ben toch blij het niet gedaan te hebben. Maandag 13 mei was er een uitzending op Radar over de klachten bij Odido
99% van de mensen heeft geen klachten, de 1% lees je daar. Is bij andere grote providers niet veel anders. Google daar maar eens op, kom je hetzelfde tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
Zou het alsnog aanvragen.
Kleine minderheid heeft klachten en de Radar-aasgieren maken hier gretig gebruik van om het programma gevuld te krijgen. Een formulier online zitten waarin tevredenheid van Odido diensten wordt onderzocht en dan alleen maar problemen kunnen aangeven zegt al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Roberto...... schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:30:
[...]

Je hebt prima en je hebt goed. Het forum van Odido zegt genoeg lage birate 8-10Mbit sinds eind vorig jaar en sommige zenders niet hoger dan 6Mbit. Nou KPN zit op 13Mbit bij NPO en zijn ouders gaan dat echt zien mits ze geen beeldbuis tv hebben.
Heb je het zelf ervaren? Daarnaast praat je namens anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

TVL

bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:49:
[...]

99% van de mensen heeft geen klachten, de 1% lees je daar. Is bij andere grote providers niet veel anders. Google daar maar eens op, kom je hetzelfde tegen.
Denk dat het percentage wel meer is dan 1% bovendien geeft Odido zelf toe dat ze veel problemen hebben.
Cijfers zullen best wat gekleurd zijn maar neemt niet weg dat er veel mensen zijn die niet tevreden zijn. Als het eenmaal draait zal het ook best goed werken, vaak zit het ook in de opstart periode dus nieuwe aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Valdun schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:30:
Ik zit momenteel al 5 weken zonder internet (na bijna een halfjaar bezig te zijn geweest mijn glasvezel aangesloten te krijgen, maar dat is een ander verhaal) en ben de wanhoop nabij. Odido levert zo een bizar slechte service, dat ik niet meer weet wat ik kan doen.

Uit interesse / masochisme even geteld waar het nu staat:
  • 24 telefonische gesprekken met Odido van gemiddeld zo'n 20 minuten (dat is 8 uur!)
  • 3 telefonische gesprekken met Guidion, maar die staan uberhaupt niet open om te helpen ('verantwoordelijkheid van Odido')
  • 6 belafspraken op een vastgezet moment die ze niet zijn nagekomen
  • Zo'n 10 'je hoort binnen X werkdagen van ons', met het verhaal dat een update/request naar de back-office is gestuurd. Dit is ze nog geen enkele keer gelukt, ik heb altijd zelf na moeten bellen.
  • 3 fysieke afspraken. De laatste was niet nodig omdat de monteur die acties al het uitgevoerd, wat ik telefonisch al aangaf maar niet in geloofd werd. De monteur bevestigde bij aankomst direct dat hij voor niets kwam.
  • Welgeteld 1 belafspraak die wel is nagekomen, weliswaar enkele dagen te laat
  • Een onbekend, maar flink aantal beloofde e-mails met informatie en bevestingen die ze nooit sturen.
Toch lijkt het probleem zo simpel: de glasvezel kabel heeft kort na plaatsing kabelbreuk opgelopen bij de FTU en KPN moet dit vervangen. Een Guidion monteur zag dit vrij snel, heeft het uitgemeten met een duidelijke foto van de breuk, en een duidelijk verhaal dat KPN moet komen.

Toch blijft Odidio, met de bijkomende problemen dat zij zelf nooit actie ondernemen, in herhaling vallen. Zo hebben ze al driemaal een afspraakverzoek naar Guidion gestuurd, terwijl Guidion zelf aangeeft niks te kunnen doen (want: KPN moet komen en repareren). Odido beweert dat KPN al is geweest, maar dat is niet waar. Zij willen zelf geen contact opnemen met KPN. Ze zeggen dat Guidion moet komen om te controleren of KPN inderdaad niet bij mij is geweest, wat natuurlijk nergens op slaat. Guidion laten komen heeft geen nut zoals bevestigd door Guidion, en er zit een verwerkingstijd van een halve week tussen elke nutteloze iteratie.

Ik weet niet meer wat ik kan doen. Tot op zekere hoogte is dit misschien vooral even mijn frustratie uittypen - maar iemand ook nog tips?
@Valdun Hoe staat het er nu voor? Wij zitten een beetje met het zelfde, met de extra snack dat het installatie pakket niet op voorraad is. Ben aan het heroverwegen om de zaak op te zeggen en helaas weer terug te gaan naar Ziggo. We zijn net terug verhuisd naar ons huis na twee jaar, en hebben dus geen werkende verbinden op het moment. Heb geen zin om maanden te wachten en met mobiele data te moeten overleven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:10
Odido levert in een groot deel van Nederland. De klachten lijken met name regio gebonden.
Voordat je een beslissing neemt, is het verstandig om proberen te achterhalen hoe de ervaringen zijn in jouw regio. Op basis van die ervaringen kun je je beslissing nemen.

En als het toch bagger blijkt te zijn, kun je altijd nog opzeggen en (snel) schakelen naar een andere provider.

ps. een deel van de klachten gaat over TV, die hoef ik niet , heb al NL ziet.

Ik heb er zelf wel voor gekozen om over te gaan op Odido (hier in de regio is men nog bezig met de uitrol van het netwerk) omdat ik er een beetje vanuit ga dat als alles nieuw is, de kans op storingen kleiner is :9 . De eerste ervaringen van mensen in ons gebied die al een actieve aansluiting hebben, zijn in ieder geval alvast positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Je zou altijd kunnen overwegen om het testen op jouw eigen situatie? 14 dagen bedenktermijn?

Klagen is van alle tijden en geldt voor alle providers:
https://nl.trustpilot.com/review/www.kpn.com Overall Score: 1,4
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl Overal score: 2,1
https://nl.trustpilot.com/review/www.ziggo.nl Overall score 1,3

Om maar even aan te geven dat alle providers last hebben van klachten, slechte service of storingen. Je leest en ziet vaak alleen de klachten. Wel grappig dat Odido in de top 10 staat van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Maar zegt natuurlijk niks over de kwaliteit die wordt ervaren ;)

https://marketresponse.nl/klantvriendelijkste-bedrijf/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Phyraxz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Je zou altijd kunnen overwegen om het testen op jouw eigen situatie? 14 dagen bedenktermijn?

Klagen is van alle tijden en geldt voor alle providers:
https://nl.trustpilot.com/review/www.kpn.com Overall Score: 1,4
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl Overal score: 2,1
https://nl.trustpilot.com/review/www.ziggo.nl Overall score 1,3

Om maar even aan te geven dat alle providers last hebben van klachten, slechte service of storingen. Je leest en ziet vaak alleen de klachten. Wel grappig dat Odido in de top 10 staat van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Maar zegt natuurlijk niks over de kwaliteit die wordt ervaren ;)

https://marketresponse.nl/klantvriendelijkste-bedrijf/
De scores van de energieleveranciers liggen ook zo laag... (en terecht :+ ) maar goed, de concurrentie is moordend tussen bovenstaande 3 en ze proberen alle grijze gebieden op te zoeken net zoals de energie leveranciers, dan krijg je dit soort "kwaliteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 15:16
Iemand ervaring hier met upgraden van 1Gbit naar 2 of 8Gbit ze dan een monteur sturen om het ONT te komen vervangen?

En als je na een paar maanden weer terug switched naar 1Gbit of ze dan de apparatuur laten hangen? Wil graag van GPON af.

[ Voor 35% gewijzigd door twinqore op 15-05-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

twinqore schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:05:
Iemand ervaring hier met upgraden van 1Gbit naar 2 of 8Gbit ze dan een monteur sturen om het ONT te komen vervangen?
Ja bij mij werd door een monteur de 1Gbit ONT vervangen voor een 10Gbit ONT toen ik een upgrade deed van 1Gbit naar 2Gbit. Je krijgt na de upgrade aanvraag een 10Gbit ONT opgestuurd en daarna kun je zelf een monteur afspraak inplannen, en wanneer alles werkt moet je zelf de oude 1Gbit ONT weer retour sturen naar Odido.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
TVL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:01:
[...]

Denk dat het percentage wel meer is dan 1% bovendien geeft Odido zelf toe dat ze veel problemen hebben.
Cijfers zullen best wat gekleurd zijn maar neemt niet weg dat er veel mensen zijn die niet tevreden zijn. Als het eenmaal draait zal het ook best goed werken, vaak zit het ook in de opstart periode dus nieuwe aansluitingen..
1% op bijvoorbeeld een miljoen is natuurlijk ook veel, maar ja kan ook 2% zijn. Dat is niet iets wat bedrijven na buiten toe gaan communiceren. Hoe dan ook het gras is niet groener bij KPN, Ziggo of Delta om maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 15:16
DON PAPA schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:13:
[...]

Ja bij mij werd door een monteur de 1Gbit ONT vervangen voor een 10Gbit ONT toen ik een upgrade deed van 1Gbit naar 2Gbit. Je krijgt na de upgrade aanvraag een 10Gbit ONT opgestuurd en daarna kun je zelf een monteur afspraak inplannen, en wanneer alles werkt moet je zelf de oude 1Gbit ONT weer retour sturen naar Odido.
Thnx, heb je toevallig ook ervaring met weer downgraden of ze dan de apparatuur laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

twinqore schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Thnx, heb je toevallig ook ervaring met weer downgraden of ze dan de apparatuur laten hangen?
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb begrepen van andere dat je bij een dowgrade gewoon de 10Gbit ONT blijft gebruiken. Ik weet alleen niet hoe het zit bij een up/downgrade naar 8Gbit en de Zyxel T75 die je krijgt bij 8Gbit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
DON PAPA schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:24:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb begrepen van andere dat je bij een dowgrade gewoon de 10Gbit ONT blijft gebruiken. Ik weet alleen niet hoe het zit bij een up/downgrade naar 8Gbit en de Zyxel T75 die je krijgt bij 8Gbit...
Ik denk dat het net als bij Kpn gaat het uitfaseren van GPON.
Uiteindelijk zal alles op XGS-PON komen.
Zie het maar zo als wat jaren geleden bij AON van EOF naar GOF. (100mbit naar een 1Gbit verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Deze net afgesloten, wellicht helpt het iemand.

Odido 1000 Mbit up/1000 Mbit down en TV App 1 jaar per maand €57,50
10 maanden €27,50 korting, dus 10 maanden €30,00 per maand.
Geen aansluitkosten.
Subtotaal €415,00
Breedbandwinkel €20,00 cashback.
CashbackXL €27,50 cashback.
Totaal €367,50 /12 = €30,63 per maand.

Live tv pauzeren.
Programma Gemist, Begin Gemist en Video on Demand.
Inclusief gratis ESPN1: dé sportzender van Nederland.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
Jumpman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:09:

Geen aansluitkosten.
Subtotaal €415,00

Live tv pauzeren.
Vorige week hetzelfde besteld met een cashback van 50 euro via de Scoupy app. Klein verschil, zit op Delta glas, dus na 10 mnd 67,50 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-08 11:03
Ik zit ondertussen bij Odido op het KPN WBA netwerk (voormalig Reggefiber). De XGS-PON ONT is aangesloten en de huidige opzet werkt.

Ik ben aan het overwegen om een sfp+ module aan te schaffen om die in mijn Thinkcenter te stoppen en zo mijn netwerk te regelen. Het is me alleen niet duidelijk aan de hand van de forum instructies van Odido of hier andere vereisten aan zijn als het gaat om instellingen of module specs vanwege het feit dat ik op KPN WBA zit. Ze zeggen namelijk meermaals op het forum dat het "gewoon moet werken", maar geven vervolgens niet de uitleg wat "gewoon" in die situatie is. :^)

Heeft iemand enig idee welke module ik het beste kan aanschaffen? Ik zat zelf naar deze te kijken, maar ik begreep weer dat je voor Odido dus MAC nodig hebt, die zit alleen op de duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jja2000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:06:
Ik zit ondertussen bij Odido op het KPN WBA netwerk (voormalig Reggefiber). De XGS-PON ONT is aangesloten en de huidige opzet werkt.

Ik ben aan het overwegen om een sfp+ module aan te schaffen om die in mijn Thinkcenter te stoppen en zo mijn netwerk te regelen. Het is me alleen niet duidelijk aan de hand van de forum instructies van Odido of hier andere vereisten aan zijn als het gaat om instellingen of module specs vanwege het feit dat ik op KPN WBA zit. Ze zeggen namelijk meermaals op het forum dat het "gewoon moet werken", maar geven vervolgens niet de uitleg wat "gewoon" in die situatie is. :^)

Heeft iemand enig idee welke module ik het beste kan aanschaffen? Ik zat zelf naar deze te kijken, maar ik begreep weer dat je voor Odido dus MAC nodig hebt, die zit alleen op de duurdere.
De term KPN WBA is nogal vaag en kan op dit forum meerdere dingen betekenen.
Heb je een witte ONT van Huawei of een zwarte Genexis/Nokia ONT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:10:
[...]

De term KPN WBA is nogal vaag en kan op dit forum meerdere dingen betekenen.
Heb je een witte ONT van Huawei of een zwarte Genexis/Nokia ONT?
Het is de Witte Huawei ONT, XGS-PON van wat ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jumpman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:09:

Geen aansluitkosten.
Subtotaal €415,00

Live tv pauzeren.
Een kleine kanttekening. Via breedbankwinkel begint de 14 dagen ‘retour’ periode gelijk na bestellen. Echter via Odido zelf begint deze periode na oplevering. Daarnaast heb je via bv shopbuddies direct 45 euro cashback. Dus maar 2,50 euro verschil en geen tussenpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
meesje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:32:
[...]

Een kleine kanttekening. Via breedbankwinkel begint de 14 dagen ‘retour’ periode gelijk na bestellen. Echter via Odido zelf begint deze periode na oplevering. Daarnaast heb je via bv shopbuddies direct 45 euro cashback. Dus maar 2,50 euro verschil en geen tussenpersoon.
Shopbuddies registreert bij een aantal mensen niet en ze doen er niets aan, zag ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jumpman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:49:
[...]

Shopbuddies registreert bij een aantal mensen niet en ze doen er niets aan, zag ik.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
jja2000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Het is de Witte Huawei ONT, XGS-PON van wat ik zag.
Dan zit je als het goed is gewoon op het Odido netwerk en heb je geen WBA, dan zal je inderdaad de XGS-ONU-25-20NI moeten aanschaffen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Dan zit je als het goed is gewoon op het Odido netwerk en heb je geen WBA, dan zal je inderdaad de XGS-ONU-25-20NI moeten aanschaffen.
Ik werd hier zelf initieel ook verward door. Ze gebruiken de vezels die Reggefiber toentertijd hebben gelegd, maar steken de vezel in de wijkkast in de XGS-PON splitter. Mijn abonnementnummer begint ook gewoon met "WBA", dus ik denk dat ze het sowieso op een andere manier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jja2000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:22:
[...]

Ik werd hier zelf initieel ook verward door. Ze gebruiken de vezels die Reggefiber toentertijd hebben gelegd, maar steken de vezel in de wijkkast in de XGS-PON splitter. Mijn abonnementnummer begint ook gewoon met "WBA", dus ik denk dat ze het sowieso op een andere manier oplossen.
Het huren van de kale vezel gebeurt bij KPN WBA maar het volledig huren van alle diensten ook. Voor jou als Tweaker maakt dat nogal wat uit. Aan de hand van de ONT is dus op te maken welke variant het is, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:26:
[...]

Het huren van de kale vezel gebeurt bij KPN WBA maar het volledig huren van alle diensten ook. Voor jou als Tweaker maakt dat nogal wat uit. Aan de hand van de ONT is dus op te maken welke variant het is, vandaar mijn vraag.
Dan gok ik dat het in dit geval om de eerste situatie gaat. Ik heb een Huawei XGS-PON ONT op een lijn dat eigendom is van KPN. De vezel is in de wijkkast op een XGS-PON splitter aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jja2000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Dan gok ik dat het in dit geval om de eerste situatie gaat. Ik heb een Huawei XGS-PON ONT op een lijn dat eigendom is van KPN. De vezel is in de wijkkast op een XGS-PON splitter aangesloten.
Klopt als een bus. En die splitter in de PoP is van Odido zelf, samen met de OLT (switch voor PON) De KPN WBA switch hangt er keurig naast/tegenover. Die zal waarschijnlijk nog AON zijn omdat KPN pas dit jaar begint met het bijplaatsen van XGS-PON apparatuur in oudere PoPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:56:
[...]

Klopt als een bus. En die splitter in de PoP is van Odido zelf, samen met de OLT (switch voor PON) De KPN WBA switch hangt er keurig naast/tegenover. Die zal waarschijnlijk nog AON zijn omdat KPN pas dit jaar begint met het bijplaatsen van XGS-PON apparatuur in oudere PoPs.
Duidelijk! Dus... Welke SFP+ module is dan het beste om aan te schaffen? Is het de XGS-ONU-25-20NI die @Mixpower noemde? Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Laat ik eens wat positief nieuws posten. Afgelopen week is mijn genexis omgewisseld voor een Nokia. Het resultaat is dat ik sinds die tijd geen last meer heb van traag internet in de avond. Alles blijft snappy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
asing schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:55:
Laat ik eens wat positief nieuws posten. Afgelopen week is mijn genexis omgewisseld voor een Nokia. Het resultaat is dat ik sinds die tijd geen last meer heb van traag internet in de avond. Alles blijft snappy.
Waarschijnlijk toeval. De algemene conclusie van traag internet in de avonduren is dat dat wordt veroorzaakt door capaciteitsproblemen in de backbone van Odido. Daar gaat jouw nieuwe ONT niets aan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Muis666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Waarschijnlijk toeval. De algemene conclusie van traag internet in de avonduren is dat dat wordt veroorzaakt door capaciteitsproblemen in de backbone van Odido. Daar gaat jouw nieuwe ONT niets aan veranderen...
De monteur (mijn eigen buurman ;) ) vertelde dat de Genexis ONTs niet alleen defect gaan, maar ook dat een goede Genexis ONT last heeft van een defecte ONT ergens in de wijk.

Normaal merk ik wel dat het internet traag wordt, maar de afgelopen 3 dagen dus nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
asing schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:45:
[...]

De monteur (mijn eigen buurman ;) ) vertelde dat de Genexis ONTs niet alleen defect gaan, maar ook dat een goede Genexis ONT last heeft van een defecte ONT ergens in de wijk.

Normaal merk ik wel dat het internet traag wordt, maar de afgelopen 3 dagen dus nergens last van gehad.
Jouw Genexis en Nokia ONT was/is aangesloten op een KPN OLT, waarna het verkeer verdergaat naar het Odido netwerk. (Als je een Huawei ONT had gehad was je wel direct aabgesloten op Odido apparatuur) Aangezien ik in het KPN topic niemand hoor over traag internet in de avonduren blijf ik sceptisch over het door jou gelegde verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Muis666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Mijn vraag is dan waar kan ik het rapport kan inzien waaruit blijkt dat dat een gerchtvaardigde conclusie is. Dit topic waain deeelnemers en gebruikers dat als oorzaak aanwijzen doet mij niet zoveel zeggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:00
RCBL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:17:
[...]

Mijn vraag is dan waar kan ik het rapport kan inzien waaruit blijkt dat dat een gerchtvaardigde conclusie is. Dit topic waain deeelnemers en gebruikers dat als oorzaak aanwijzen doet mij niet zoveel zeggen..
Heb hier ook gelezen dat iemand wel een theorie heeft dat het aan de ont kan liggen.

Heb hier een Nokia op delta glasvezel. Tot nu toe geen problemen en ook niet in de avond. Gebruik wel een draytek router voor mij geen isp troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
Gaat Odido NPO 1 UHD leveren tijdens het EK?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:44:
Gaat Odido NPO 1 UHD leveren tijdens het EK?
Naar mijn weten is daar nog niks over bekend. Het laatste gerucht is dat bij Ziggo en KPN zelfs een 4K zender van Eurosport beschikbaar komt tijdens de Olympische Spelen.
Volgens mij loopt Odido op 4K/UHD vlak achter op Ziggo/KPN. Als je namelijk bij deze laatste twee een abonnement neemt op ESPN krijg je er een extra UHD kanaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
g1n0 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:20:
Blij! Het is gelukt om mn FS SFP te laten registreren. Klantenservice kon dit met geen mogelijkheid voor me doen (meerdere mensen gesproken daar), dus je moet echt iemand op de Odido community hebben. Beetje omslachtig, maar het is in ieder geval mogelijk
@g1n0 kun je dit verder toelichten? Welke SFP heb je gebruikt precies en in welke hardware zit deze? Zelf stap ik over van KPN PPPOE naar Odido XGSPON. Momenteel gaat de glasvezel direct mijn Ubiquiti Dreamstation in. Maar met XGSPON heb ik nog mijn twijfels of dit allemaal gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
timenator schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:02:
[...]

@g1n0 kun je dit verder toelichten? Welke SFP heb je gebruikt precies en in welke hardware zit deze? Zelf stap ik over van KPN PPPOE naar Odido XGSPON. Momenteel gaat de glasvezel direct mijn Ubiquiti Dreamstation in. Maar met XGSPON heb ik nog mijn twijfels of dit allemaal gaat werken.
PPPoE heeft niets met je SFP te maken. Grote kans dat je huidige XGSPON SFP gewoon werkt. Ik heb de XGS-ONU-25-20NI op ODF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g1n0 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 02:52:
[...]

PPPoE heeft niets met je SFP te maken. Grote kans dat je huidige XGSPON SFP gewoon werkt. Ik heb de XGS-ONU-25-20NI op ODF netwerk.
Waar baseer jij op dat hij nu bij KPN XGS-PON heeft?
Ik lees er juist in van niet. En gezien het aantal XGS-PON versus GoF aansluitingen bij KPN is de kans groter dat hij nu GoF/AON heeft.
Dus die SFP werkt dan niet.

Wel met je eens dat PPPoE hier los van staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:35

Hupske

AFCA

tyson69 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Vorige week hetzelfde besteld met een cashback van 50 euro via de Scoupy app. Klein verschil, zit op Delta glas, dus na 10 mnd 67,50 ;(
Wanneer ga je over van Delta naar Odido?

Hier is het helaas nog geen succes. Monteur kwam op 8 mei langs. Het was hem niet gelukt om de patch te plaatsen. Dus moest een nieuwe afspraak maken met een monteur.
Die kwam 13 mei langs. Conclusie: “Geen licht, pop Monteurslijn gebeld en guidion gebeld, nazorg ticket aangemaakt, graag iemand sturen om port migration te uitvoeren”
Nu moet ik wachten op Delta, die moeten nu iets voor mij gaan aanpassen zodat het wel werk. Uiteraard hebben die alleen nog geen contact met mij opgenomen.

Ik zit dus al sinds 8 mei zonder internet en televisie. Verder geen indicatie wanneer het opgelost gaat zijn.

Tussentijdse oplossing van Odido is om ons telkens een unlimited code op te sturen zodat we thuis hotspots kunnen gebruiken. Waardeloos.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Pagina: 1 ... 51 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen