Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Nou, het lijkt er op dat Odido zijn spul heeft gereboot oid.... Ik heb een nieuw IP :(
Zo te zien rond een uur of 1 gebeurd.

Moet zeggen ik denk dat ik dit IP wel echt 5 jaar al heb, kan me de laatste keer niet herinneren (denk dat ik het ergens moet noteren maar).

Naja morgen maar alles omnummeren.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
g1n0 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 01:18:
[...]

Dus je besteld internet (waarvan je weet dat er een kabel in de grond moet) en gaat dan je tuin renoveren (of heb je net gedaan)? En dan verwacht je dat die kerels ook je tuinman gaan spelen?
Lekkere botte reactie. 8)7 Odido adverteert dat zij samen met hun onderaannemers glasvezel aanleggen en dat daarbij de tuin niet open hoeft omdat ze cutting edge IPv5 gestuurde grondraketten gebruiken die de kabel onder jouw tuin door het huis in schieten.
Op basis van die bewering lijkt het mij als klant aannemelijk dat ze mijn tuin in tact laten, of die nou net gerenoveerd is of al 15 jaar geen onderhoud heeft gehad.
Wanneer je als bedrijf zo'n bewering doet, of als onderaannemer de klus pakt, dan regel je het maar. Ook als het even tegen zit. Al haal je Rob Verlinden zelf er bij....
3. We leggen de kabels naar je huis
Tuin of oprit? Blijft mooi. We gaan gewoon onder de grond door. Een paar kleine gaatjes in je tuin of oprit zijn genoeg om de glasvezelkabel met een grondraket onder je tuin door te schieten. Zo blijven je planten heel en hoeft je stoep niet helemaal open. Sterker nog: je hoeft er niet eens thuis voor te blijven. En die gaten zie je niet. Wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
jadjong schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:57:
[...]
Wanneer je als bedrijf zo'n bewering doet, of als onderaannemer de klus pakt, dan regel je het maar. Ook als het even tegen zit. Al haal je Rob Verlinden zelf er bij....
Dan moet je Odido erop aanspreken als die beloftes met je maakt.
In de praktijk doet Odido (zoals al eerder gezegd) helemaal niets, los van een order in de order straat schieten van ODF, Delta, KPN, etc. Die zorgen dan dat als de kabel nog niet binnen is, naar binnen wordt gebracht. Maar die opdracht gaat naar de aannemer en die stuurt vaak weer een onderaannemer aan. En die heeft dan vaak een ZZP-er die die klus krijgt en betaald krijgt per aansluiting. Die kan voor het geld niet je hele tuin weer in orde maken.

Maar als je al duizenden euro's aan die tuin hebt uitgegeven, dan geef je die man toch 200euro om het te doen op de manier die jij wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
jongetje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:21:
[...]

Maar als je al duizenden euro's aan die tuin hebt uitgegeven, dan geef je die man toch 200euro om het te doen op de manier die jij wilt?
Wat je voorstelt is feitelijk zwartwerk en het is maar de vraag of die man (misschien vrouw of nog wat anders tegenwoordig?) daar tijd/zin voor heeft om voor onderbetaalde tuinman te spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Andros op 19-04-2024 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:46
Nou gelukkig dat tweakers bestaat, kan ik tenminste meteen ervaringen terug lezen. Vannacht is mn internet glasvezel gereset en heb ik na meer dan 9 jaar ineens een nieuw ipadres. Wel heel vervelend gezien mijn mail op dat adress wordt afgeleverd en dus mijn dns moet update voor ik weer mail krijg.
MAAR ik krijg van VDX een linkje in mn mail om in te loggen om DNS te kunnen aanpassen. knap lastig :-)

heb wel het idee dat odido ip connecties aan het verplaatsen is op het glasoperator net, IP was eerste GEO located in rotterdam buurt, nu is het diemen.

[ Voor 4% gewijzigd door dooiedodo op 19-04-2024 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
dooiedodo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:29:
Nou gelukkig dat tweakers bestaat, kan ik tenminste meteen ervaringen terug lezen. Vannacht is mn internet glasvezel gereset en heb ik na meer dan 9 jaar ineens een nieuw ipadres. Wel heel vervelend gezien mijn mail op dat adress wordt afgeleverd en dus mijn dns moet update voor ik weer mail krijg.
MAAR ik krijg van VDX een linkje in mn mail om in te loggen om DNS te kunnen aanpassen. knap lastig :-)

heb wel het idee dat odido ip connecties aan het verplaatsen is op het glasoperator net, IP was eerste GEO located in rotterdam buurt, nu is het diemen.
Mattie112 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 03:10:
Nou, het lijkt er op dat Odido zijn spul heeft gereboot oid.... Ik heb een nieuw IP :(
Zo te zien rond een uur of 1 gebeurd.

Moet zeggen ik denk dat ik dit IP wel echt 5 jaar al heb, kan me de laatste keer niet herinneren (denk dat ik het ergens moet noteren maar).

Naja morgen maar alles omnummeren.
Geen optie om Dynamic DNS te gebruiken? Ik gebruik DuckDNS en dat werkt perfect.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 19-04-2024 08:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dooiedodo
rens-br schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:29:
[...]

[...]

Geen optie om Dynamic DNS te gebruiken? Ik gebruik DuckDNS en dat werkt perfect.
Het is de 2e keer in 18 jaar op dit adres. Ben al paar keer van provider verplicht gewisseld omdat het overgenomen werd en daarbij wel zelfde ip gehouden. (van vodafone naar tmobile en nu dus odido) Dus eigenlijk is het niet echt dynamisch, maar gewoon erg onhandig dat ik niet bij mn dns kan door de ip wijziging. Meer een 'domme inrichting'van mezelf ook, maar had graag gezien dat odido er niet aan zit te frunniken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
dooiedodo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:40:
[...]

Het is de 2e keer in 18 jaar op dit adres. Ben al paar keer van provider verplicht gewisseld omdat het overgenomen werd en daarbij wel zelfde ip gehouden. (van vodafone naar tmobile en nu dus odido) Dus eigenlijk is het niet echt dynamisch, maar gewoon erg onhandig dat ik niet bij mn dns kan door de ip wijziging. Meer een 'domme inrichting'van mezelf ook, maar had graag gezien dat odido er niet aan zit te frunniken.
Dan snap ik al helemaal niet dat je loopt te "klagen" als die de 2e keer in 18 jaar is dat je IP is gewijzigd....
Als het het echt zo'n probleem is, neem dan een provider/pakket met een vast ip-adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dooiedodo
jongetje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:51:
[...]

Dan snap ik al helemaal niet dat je loopt te "klagen" als die de 2e keer in 18 jaar is dat je IP is gewijzigd....
Als het het echt zo'n probleem is, neem dan een provider/pakket met een vast ip-adres.
dan lees je mijn posts verkeerd. Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
De inrichting is inderdaad een beetje jammer, haha. Helaas kom je er vaak pas achter dat je jezelf in de nesten hebt geconfigureerd als het te laat is.

Ik neem aan dat je nog wel een alternatieve manier hebt bij die partij om je e-mailadres tijdelijk om te zetten, maar het is inderdaad wel wat gedoe.

Zelf daarom ook een script ingeregeld die periodiek kijkt of mijn IP is gewijzigd en zo ja via de API van OVH alles goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:03
Digicien schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:35:
[...]

Dat zijn normale snelheden.... Als de laptop goed werkt, lijkt toch het probleem met de PC. Je kan het vaak zien dat de wijzer van de speedtest 'schokt', dan kan het apparaat vaak de data niet verwerken...
Ik ben bang dat je gelijk hebt alleen weet ik niet goed waar ik de oplossing moet vinden... Wel raar dat ik met Ziggo wel de normale snelheden behaalde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dooiedodo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:00:
[...]

dan lees je mijn posts verkeerd. Succes verder
Nee dat doet hij niet, ik lees het ook zo, je bent daadwerkelijk aan het klagen dat je een DNS record moet omzetten omdat odido het durft je ip te wisselen terwijl je geen vast ip afneemt.
Daarnaast is het nogal amateuristisch dat je blijkbaar geen dynamic dns ingezet hebt als je al je mail thuis zelf afhandelt.

Niet willen betalen voor een vast ip, maar wel klagen. Typisch.

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-04-2024 10:03 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdevries
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 08:48
Caelorum schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:31:
De inrichting is inderdaad een beetje jammer, haha. Helaas kom je er vaak pas achter dat je jezelf in de nesten hebt geconfigureerd als het te laat is.

Ik neem aan dat je nog wel een alternatieve manier hebt bij die partij om je e-mailadres tijdelijk om te zetten, maar het is inderdaad wel wat gedoe.

Zelf daarom ook een script ingeregeld die periodiek kijkt of mijn IP is gewijzigd en zo ja via de API van OVH alles goed zet.
Ok het is dus niet alleen mijn verbinding :) . Ik had een paar weken geleden na onderhoud opeens na 5 jaar een ander IP, was even troubleshooten voor ik dat doorhad. Toen gelijk een automation in Home Assistant ingeschoten om een notificatie te krijgen als het weer zou gebeuren, en nu vanochtend alweer! Als het vaker gaat gebeuren moet ik de automation maar gaan uitbreiden om inderdaad de DNS automatisch aan te passen, maar ik hoop het eigenlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
llovesoccerx7 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:00:
.
[...]
Zwarte converter is stuk. Kan ik zelf tijdelijk iets anders er tussen doen? Voor het weekend waarschijnlijk niet opgelost
Klantenservice bellen en vragen om een unlimited data voucher. Bij een fysieke Odido winkel kun je evt. nog gratis een SIM-kaart halen als je geen Odido SIM hebt. Kun je iig. met een hotspot het weekend door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb ook een ander ip gekregen, erg vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
pieterdevries schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:21:
[...]
Als het vaker gaat gebeuren moet ik de automation maar gaan uitbreiden om inderdaad de DNS automatisch aan te passen, maar ik hoop het eigenlijk niet.
Ik zal er maar eens rustig werk van gaan maken, want het gaat echt wel vaker gebeuren. Odido sleutel nu enorm aan hun netwerk, dus de kans dat je weer een ander IP krijgt is aanzienlijk.

Als je het goed inregeld maakt het ook niet uit. Hier wijzigen de dns entries binnen 6 minuten, dus ik heb nagenoeg geen downtime. IP-wisselingen gebeuren ook voornamelijk in de nacht, dus heb nergens last van.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

pieterdevries schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:21:
[...]

Ok het is dus niet alleen mijn verbinding :) . Ik had een paar weken geleden na onderhoud opeens na 5 jaar een ander IP, was even troubleshooten voor ik dat doorhad. Toen gelijk een automation in Home Assistant ingeschoten om een notificatie te krijgen als het weer zou gebeuren, en nu vanochtend alweer! Als het vaker gaat gebeuren moet ik de automation maar gaan uitbreiden om inderdaad de DNS automatisch aan te passen, maar ik hoop het eigenlijk niet.
Ik heb een eenvoudige container welke elke 15 start en mijn DNS voorziet van een update. Kan ik zeker aanraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:26
jadjong schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:57:
[...]

Lekkere botte reactie. 8)7 Odido adverteert dat zij samen met hun onderaannemers glasvezel aanleggen en dat daarbij de tuin niet open hoeft omdat ze cutting edge IPv5 gestuurde grondraketten gebruiken die de kabel onder jouw tuin door het huis in schieten.
Op basis van die bewering lijkt het mij als klant aannemelijk dat ze mijn tuin in tact laten, of die nou net gerenoveerd is of al 15 jaar geen onderhoud heeft gehad.

[...]
Waarom bij de tuinaanleg een of meerdere mantelbuizen op minimaal 60cm diep.?
Ik had dat allemaal voorbereid.
Tip voor de meelezer bij een bijvoorbeeld tuinonderhoud gooi er een 50mm mantelbuis in ookal niet nodig.
Voor de toekomst bijvoorbeeld voor een laadpaal aan de oprit is het wel makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YLPZjWqlbQQko-ChLi4CKXUvnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SPZdkogMXjn6fy29KcW5fDB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
[...]

En als je hosting provider geen API heeft kun je altijd nog een CNAME-record aanmaken die je dan laat verwijzen naar een gratis DDNS-provider zoals DuckDNS / Synology.me / No-IP etc.
Heb dat al een aantal jaren in gebruik (ik gebruik DuckDNS en heb een .nl domein bij mijn.host) en werkt prima. Mijn externe IP-adres boeit mij totaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 19-04-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdevries
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 08:48
Jay-v schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:59:
[...]

Ik heb een eenvoudige container welke elke 15 start en mijn DNS voorziet van een update. Kan ik zeker aanraden.
ddns-updater toevallig? Ik gebruik Porkbun en heb beetje ruzie met dat tooltje. Als een dns entry al bestaat krijg ik steeds errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

pieterdevries schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:48:
[...]

ddns-updater toevallig? Ik gebruik Porkbun en heb beetje ruzie met dat tooltje. Als een dns entry al bestaat krijg ik steeds errors.
Nee, ik gebruik https://github.com/crazy-max/ddns-route53 maar dat werkt alleen voor AWS R53.

Deze lijkt ook populair: https://github.com/ddclie...v-file#supported-services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
ThinkPad schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:19:
[...]

En als je hosting provider geen API heeft kun je altijd nog een CNAME-record aanmaken die je dan laat verwijzen naar een gratis DDNS-provider zoals DuckDNS / Synology.me / No-IP etc.
Heb dat al een aantal jaren in gebruik (ik gebruik DuckDNS en heb een .nl domein bij mijn.host) en werkt prima. Mijn externe IP-adres boeit mij totaal niet.
Of gebruik maken van een openbare service zoals https://www.ipify.org/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo

toegang was zo geregeld idd bij VDX. Nu ook 2FA app gelinkt zodat dit zonder email blijft werken.
Wel mn router ook geupdate vandaag en meteen weer nieuw IP gekregen, ff zoeken naar de API mogelijikheden bij VDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:03:
[...]

Nee dat doet hij niet, ik lees het ook zo, je bent daadwerkelijk aan het klagen dat je een DNS record moet omzetten omdat odido het durft je ip te wisselen terwijl je geen vast ip afneemt.
Daarnaast is het nogal amateuristisch dat je blijkbaar geen dynamic dns ingezet hebt als je al je mail thuis zelf afhandelt.

Niet willen betalen voor een vast ip, maar wel klagen. Typisch.
Dan lezen jullie beide met redelijk negatieve bril.
Als ik met 2 vorige providers prima gewerkt heb met dezelfde aansluiting en odido begint te rommelen en de boel loopt anders, ben ik alleen maar verder teleurgesteld in odido, inclusief hun forum support.
Ik weet me verder prima te redden met oplossingen en zie op een prima forum als hier dat men zelfde ervaringen heeft wat mij dan gerust stelt dat het daar ligt en niet 'hier'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20
Zijn er meer mensen waarvan sinds vandaag iedere 15 minuten het IP adres veranderd? Had tot voorkort eigenlijk altijd wel dezelfde IP.

Dat ik geen vast IP adres hebt, daar verzin ik wel wat voor. Vervelender vind ik dat elke 15 minuten m'n internet even hangt.

Heeft iemand een oplossing? Gebruik een PFSense server.

Lijkt te zijn opgelost!?

[ Voor 5% gewijzigd door a.boogerd op 19-04-2024 18:42 . Reden: Lijkt te zijn opgelost!? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:
Ik heb een glasvezel aansluiting die door KPN Netwerk is aangelegd. 1 jaar KPN internet gehad en afgelopen maand overgestapt naar Odido.
Nu biedt KPN max 4Gbit aan. Echter geeft Odido aan maar 1 Gbit aan te kunnen aanbieden op mijn adres. Op andere netwerken bieden ze tot 8 Gbit aan.

Weet iemand of odido überhaupt via het KPN netwerk sneller dan 1 Gbit aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
chrisborst schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:16:
Ik heb een glasvezel aansluiting die door KPN Netwerk is aangelegd. 1 jaar KPN internet gehad en afgelopen maand overgestapt naar Odido.
Nu biedt KPN max 4Gbit aan. Echter geeft Odido aan maar 1 Gbit aan te kunnen aanbieden op mijn adres. Op andere netwerken bieden ze tot 8 Gbit aan.

Dat ligt eraan welke spullen in de pop hangen.
Zo kan ik op het netwerk door Reggefiber aangelegd op Kpn max 1gbit krijgen. (AON)
Bij Odido heb ik nu 1gbit. (GPON)
Bij Odido kan ik ook 8gbit nemen dan kom ik op XGS-PON.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Blij! Het is gelukt om mn FS SFP te laten registreren. Klantenservice kon dit met geen mogelijkheid voor me doen (meerdere mensen gesproken daar), dus je moet echt iemand op de Odido community hebben. Beetje omslachtig, maar het is in ieder geval mogelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiLTl0hTJbUACz3nY9zXdaVZFpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dnqa67FfiHMj9wWQDXmcnCqa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
chrisborst schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:16:

Op kpn glasvezelnetwerken waar odido geen eigen apparatuur in de centrale heeft hangen levert odido maximaal 1000mbit. Als odido wel eigen apparatuur in de pop heeft hangen kun je hogere snelheden aanvragen. Bij jou heeft odido dus zo te lezen geen eigen apparatuur hangen daar.

Als je nieuw aangesloten bent is het over het algemeen simpel te herkennen:
Heb je van Odido een Huawei ont gekregen? Dan heeft odido eigen apparatuur in de pop hangen.

Levert odido via een genexis of Nokia ONT? Dan hebben ze daar (in elk geval op het moment van aansluiten) geen eigen apparatuur hangen.

Lang verhaal kort: Gewoon uitgaan van de postcode check op de odido website ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:21:
[...]

Dan moet je Odido erop aanspreken als die beloftes met je maakt.
Klopt, en die melden doodleuk dat ze geen tuinman in dienst hebben. Er zijn wat mij betreft twee opties:
- Odido is niet duidelijk geweest bij het uitgeven van de opdracht.
- De aannemer/onderaannemer/ZZP'er heeft er te makkelijker over gedacht en lijdt nu verlies.
In het eerste geval neemt Odido haar verlies en pakt de rekening van de tuinrenovatie, in het tweede geval gaat de rekening naar de onderaannemer. In beide gevallen is het geen probleem van de klant.
Als dit te duur wordt heb je iets beloofd wat je niet waar wilt maken (Odido) of reken je een te laag bedrag, gemiddeld gezien, voor de graafwerkzaamheden. Beide niet het probleem van de klant.
Oplossingen als 200.- zwart voor de moeite of de mantelbuis van @peterbier zijn de mazzeltjes die je soms hebt tijdens het werk, niet de standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dooiedodo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:09:
[...]

Dan lezen jullie beide met redelijk negatieve bril.
Als ik met 2 vorige providers prima gewerkt heb met dezelfde aansluiting en odido begint te rommelen en de boel loopt anders, ben ik alleen maar verder teleurgesteld in odido, inclusief hun forum support.
Ik weet me verder prima te redden met oplossingen en zie op een prima forum als hier dat men zelfde ervaringen heeft wat mij dan gerust stelt dat het daar ligt en niet 'hier'.
Je hebt het echt zelf niet in de gaten he, hoezo "rommelen"? Odido rommelt niets, JIJ hebt GEEN vast IP afgenomen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Oohhhhdiedo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:50:
[...]
Op kpn glasvezelnetwerken waar odido geen eigen apparatuur in de centrale heeft hangen levert odido maximaal 1000mbit. Als odido wel eigen apparatuur in de pop heeft hangen kun je hogere snelheden aanvragen. Bij jou heeft odido dus zo te lezen geen eigen apparatuur hangen daar.

Als je nieuw aangesloten bent is het over het algemeen simpel te herkennen:
Heb je van Odido een Huawei ont gekregen? Dan heeft odido eigen apparatuur in de pop hangen.

Levert odido via een genexis of Nokia ONT? Dan hebben ze daar (in elk geval op het moment van aansluiten) geen eigen apparatuur hangen.

Lang verhaal kort: Gewoon uitgaan van de postcode check op de odido website ;)
Fijn dat ik van Odido hier wel de correcte uitleg krijg _/-\o_ Wilde vooral weten wat de reden was.
Ik heb inderdaad een ONT van Genexis (XGS-PON, sterker nog, hij is nog door KPN geleverd).
Dus blijkbaar heeft Odido (nog) geen eigen apparatuur in de pop hangen.
Gelukkig een hoop potentiële klanten hier, dus ik hoop dat ze snel eigen spullen gaan neerhangen.
En anders straks weer naar KPN voor 4 Gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20
a.boogerd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:32:
Zijn er meer mensen waarvan sinds vandaag iedere 15 minuten het IP adres veranderd? Had tot voorkort eigenlijk altijd wel dezelfde IP.

Dat ik geen vast IP adres hebt, daar verzin ik wel wat voor. Vervelender vind ik dat elke 15 minuten m'n internet even hangt.

Heeft iemand een oplossing? Gebruik een PFSense server.

Lijkt te zijn opgelost!?
Toch mijn eigen eigen post nog eens erbij. Lijkt niet te zijn opgelost! ;( Is het nieuw dat er bij Odido om de 15 minuten je IP gewijzigd wordt? In mijn geval ervaar ik elke keer dat m'n internet ook een beetje hangt. :(

Dit is m.i. toch anders dan geen vast ip hebben en mijn inziens meer gevalletje thuis servertjes pesten. Nu weet ik dat met DDNS dit opgelost kan worden, maar om de 15min gaat mij wel een beetje ver. Zoals Odido dit nu (lijkt) aan te pakken zitten ze niet (meer) te wachten op thuis server gebruikers. ;w

Zou graag bij Odido een paar euro betalen voor een vast ip maar dat bieden ze alleen zakelijk. (Toch maar eens naar Freedom internet kijken)

Maar weten er mensen of dit iets tijdelijk is? Of is dit nieuwe strategie is van Odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
a.boogerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:06:
[...]

Toch mijn eigen eigen post nog eens erbij. Lijkt niet te zijn opgelost! ;( Is het nieuw dat er bij Odido om de 15 minuten je IP gewijzigd wordt? In mijn geval ervaar ik elke keer dat m'n internet ook een beetje hangt. :(

Dit is m.i. toch anders dan geen vast ip hebben en mijn inziens meer gevalletje thuis servertjes pesten. Nu weet ik dat met DDNS dit opgelost kan worden, maar om de 15min gaat mij wel een beetje ver. Zoals Odido dit nu (lijkt) aan te pakken zitten ze niet (meer) te wachten op thuis server gebruikers. ;w

Zou graag bij Odido een paar euro betalen voor een vast ip maar dat bieden ze alleen zakelijk. (Toch maar eens naar Freedom internet kijken)

Maar weten er mensen of dit iets tijdelijk is? Of is dit nieuwe strategie is van Odido?
Komt wel eens vaker voor in gebieden wanneer odido aan het netwerk/configuratie sleutelt. Ik zou er persoonlijk van uit gaan dat het binnen de week weer stabiliseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:15
[...]

Omdat Odido vaak op basis van prijs wordt gekozen, en jij Freedom aanhaalt wat toch wel een dure club is. Wil ik je nog even de tip geven voor KPN wat ertussenin zit, als dat over jouw fiber kan. Ook een PPPoE ISP waarbij je IP eigenlijk zeer statisch te noemen is, het is zeker op papier geen vast IP. Maar het komt wel heel dicht in de buurt voor een betaalbare prijs van 52,50 voor 1Gbps.

Heb je opties zoals agressieve DHCP renewal aan op pfSense of gewijzigde timers?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 20-04-2024 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@a.boogerd Nee, dat is niet normaal. AFAIK krijg je doorgaans alleen een nieuw ip-adres als er iets in de netwerk configuratie wijzigt. Elke 15 min klinkt gewoon alsof er bij jou in de wijk iets compleet verkeerd is geconfigureerd of aan het overlijden is.
Denk dat je hiervoor toch even contact moet zien te krijgen met iemand met iets meer technische kennis van het Odido netwerk dan de doorsnee helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@dooiedodo ik lees je berichten niet zo super negatief, maar... Wat ik wel lees is iemand die duidelijk wat meer technische kennis heeft en genoeg om niet in de problemen te komen, maar bewust bepaalde dingen negeerd (zoals geen vast ip adres) en als het dan fout gaat met de vinger naar een andere partij wijst. IMO wist je dat je geen vast ip adres kreeg en dat het dus te allen tijde kan veranderen (ok, misschien niet zo extreem als bij @a.boogerd ) en had je daar dus iets aan moeten doen.
Ik kan je ook alleen maar aanraden om het nu alsnog goed in te regelen. Zelfs als je overstapt op een provider die een vast ip adres ”garandeerd". En dat staat bewust tussen aanhalingstekens ;)

Dan over dezelfse aansluiting.. ja het kastje aan je muur en de glasvezel zijn hetzelfde, maar weet je ook zeker dat je op dezelfde apparatuur aan de andere kant bent aangesloten? Of heb je ook maar enige garantie dat het zo blijft?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 20-04-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
Ik zie nu in dhcp logs dat odido een dhcp lease time heeft van 15 minuten, dus elke 15 wordt er renewed nu. In normale omstandigheden (zoals ik gewend ben) levert lease renew prima hetzeflde IP op. Gelukkig is dat nu al weer even tijdje zo (laatste 12 uur), maar blijkbaar bij ook maar enige verstoring zoals a.boogerd heeft, krijg je ander IP.
Dan hebben ze toch duidelijk wat gewijzigd wat onstabiliteit veroorzaakt en ik hoop dat ze dit snel weg werken.

[ Voor 5% gewijzigd door dooiedodo op 20-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:27
[...]

Wel nee dit is geen strategie, dit heb ik ook gehad in mijn wijk.
Echter toen bleek dat ze wijziging in de wijkcentrale/netwerk aan het doorvoeren waren.
Twee weken later was het opgelost en daarna weer een “vast” ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
rens-br schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:29:
[...]

[...]

Oh ja zeker (dus ik weet ook altijd mijn IP wel) maar heb wat zaken zoals IP tunnels die wel hardcoded op IP moeten staan en DNS GLUE records. Vind het niet erg om het een keertje te veranderen maar is altijd wat werk.

Maar: even wat werk in de meterkast gedaan, denk dat de router 10 minuten zonder stroom was -> en hop een ander IP! Eeeeeh ik hoop niet dat dát de nieuwe de-facto wordt dan wordt het wel heel erg vervelend!

edit:
Lees nu de andere posts pas, hopelijk is het onderhoud ja, ik snap het ik betaal er niet voor maar als dit na elke reboot zo is ga ik wel een andere provider zoeken O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Mattie112 op 21-04-2024 12:31 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Bij mij is het ip adres sinds november 1 keer veranderd, dus ik zou zeggen, het valt mee. We hebben hier overigens vrijwel nooit stroomstoring moet ik erbij zeggen. Laatste keer dat ik me kan heugen was in 2008 ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door tiguan op 21-04-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:39
Mijn glasvezel aansluiting zou eigenlijk afgelopen vrijdag geplaatst worden, maar het weer was te slecht.
Komende vrijdag is het wel zo ver. :) (fingers crossed voor ok weer)

Ik heb al een mijn.odido account vanwege de mobiele telefoon. Daar wil ik nu mijn internet thuis abbonement aan toevoegen, alleen krijg ik een foutmelding. De melding zegt eigenlijk alleen dat je het later opnieuw moet proberen. Iemand daar ervaring mee? De helpdesk kon me niet verder helpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Hijdaar95 op 22-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Hijdaar95 Als de helpdesk het al niet weet...
Maar als ik moet gokken komt dat omdat je glasvezel nog niet actief is, kun je dit ook niet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
Hijdaar95 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:56:
Mijn glasvezel aansluiting zou eigenlijk afgelopen vrijdag geplaatst worden, maar het weer was te slecht.

Ik heb al een mijn.odido account vanwege de mobiele telefoon. Daar wil ik nu mijn internet thuis abbonement aan toevoegen, alleen krijg ik een foutmelding. De melding zegt eigenlijk alleen dat je het later opnieuw moet proberen. Iemand daar ervaring mee? De helpdesk kon me niet verder helpen.
De klantenservice heeft daar bij odido gewoon een stappenplan voor. Zijn een paar stappen die ze zelf kunnen proberen, werkt dat niet dan word het doorgezet naar een andere afdeling. Dit is ook mijn eigen ervaring geweest een maand of 2 geleden, klantenservice zette het door naar een andere afdeling, een week of 2-3 later werd ik gebeld of ik het nog eens kon proberen en was het opgelost. Denk dat je net pech gehad hebt met wie je gesproken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Oohhhhdiedo schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:57:
[...]

De klantenservice heeft daar bij odido gewoon een stappenplan voor. Zijn een paar stappen die ze zelf kunnen proberen, werkt dat niet dan word het doorgezet naar een andere afdeling. Dit is ook mijn eigen ervaring geweest een maand of 2 geleden, klantenservice zette het door naar een andere afdeling, een week of 2-3 later werd ik gebeld of ik het nog eens kon proberen en was het opgelost. Denk dat je net pech gehad hebt met wie je gesproken hebt.
De klantenservice zei dat ze het niet mogen doen voor klanten. :D Mooi toch.
Ik zal het nog eens proberen via de klantenservice, wellicht dit keer meer geluk.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En dat klopt overigens ook. De reguliere klantenservice kan geen producten voor je klaarzetten of andere voordelen regelen. Anders is fraude net iets te makkelijk.

Dit is overigens standaard bij de telco's.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:20

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Probeer je dit via de PC of via mobiel? Afgelopen vrijdag heeft men bij mij alleen de glasvezel punt in de meterkast gezet. Ik heb ook internet besteld bij odido, maar ik kon deze wel toevoegen, via de PC.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
XTREEMRaGE schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:12:
[...]

Probeer je dit via de PC of via mobiel? Afgelopen vrijdag heeft men bij mij alleen de glasvezel punt in de meterkast gezet. Ik heb ook internet besteld bij odido, maar ik kon deze wel toevoegen, via de PC.
Beide geprobeerd, maar zodra ik op abbonement toevoegen klik krijg ik de foutmelding al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:04

Ik heb het probleem ook. Ik heb de helpdesk wel zo ver gekregen dat ze de klanten korting aan zetten, maar voor het niet kunnen toevoegen moet ik nog even bellen. Klantenservice voor mobiel en thuis schijnt schijnbaar ook los van elkaar te zijn om een of andere reden.

Heb je toevallig een huisnummer met een toevoeging?

[ Voor 3% gewijzigd door bcome op 22-04-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Lezen er hier ook mensen mee van de Odido Community?

Ik kan al maanden geen reacties meer plaatsen op het forum. Een DM gesprek met een moderator helpt ook niet echt, want ze zou het direct bekijken en oplossen. We zijn alweer twee weken verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ2YDta6g4d06Mnn95GeXIyCYAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FV55MmP66HuXkYscBd8GpGLI.jpg?f=fotoalbum_large

Posts van vorig jaar zijn nooit geplaatst. Nieuwe reacties krijg ik (nog steeds) bovenstaande melding.
Wordt er wel een beetje Simpel van (pun intended :+ )

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
Vandaag is door Euronet de kabel tot aan de meterkast doorgetrokken, kon daarna gelijk een afspraak maken met Guidion voor eind volgende maand. Het is nog best snel gegaan dus, moeten vanavond wel nog even kijken of het met de vloer isolatie goed is gegaan in de kruipruimte.

Het plan is om zelf de kabel van de meterkast naar de huiskamer te leggen, onder de vloer door. Met het oog op hogere snelheden dan 1gb (wat op dit moment meer dan voldoende is, maar met het oog op de toekomst, en in de rest van het huis ligt op plekken nog 5e, dus bottleneck denk ik?), naar welke CAT kabel zou ik moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Bij mij wordt binnenkort de ODF fiber tot binnen gelegd en daarna hopelijk snel aangesloten door Odido.
Kreeg al installatiepakket met de Huawei ONT (GPON?). Iemand een idee of ik die ONT kan skippen en fiber meteen in mijn Ubiquiti UDM SE kan prikken met de juiste SFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40
[b]stfnz in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"smaar met het oog op de toekomst, en in de rest van het huis ligt op plekken nog 5e, dus bottleneck denk ik?), naar welke CAT kabel zou ik moeten kijken?
Multimode glas, als je toch moet gaan trekken. Kost per meter ongeveer net zoveel als CAT6A koper. Moet je wel aan beide kanten de mogelijkheid hebben SFP(+) modules te gebruiken. Zo niet, CAT6A zou goed genoeg moeten zijn voor 10G (CAT6 ook, maar mijn ervaring met 20m CAT6 is niet positief). CAT5E is goed genoeg voor 2.5 & 5G, dus daar zit ook nog wel rek in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 12:02
stfnz schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:55:
Het plan is om zelf de kabel van de meterkast naar de huiskamer te leggen, onder de vloer door. Met het oog op hogere snelheden dan 1gb (wat op dit moment meer dan voldoende is, maar met het oog op de toekomst, en in de rest van het huis ligt op plekken nog 5e, dus bottleneck denk ik?), naar welke CAT kabel zou ik moeten kijken?
Ik heb hier alles CAT6a gedaan. En dan dubbel. Ik heb wel gewone loze leidingen en kan ze dus zo opnieuw trekken met bv glas.

Weet niet precies wat je bedoelt met “onder de vloer door”. Maar als je dit later opnieuw wilt doen en als het dan veel moeite zou kosten, zou ik misschien alvast een extra glas bij leggen. Alleen de kabel, aansluiten kan dan later nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
loyske schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:11:
Bij mij wordt binnenkort de ODF fiber tot binnen gelegd en daarna hopelijk snel aangesloten door Odido.
Kreeg al installatiepakket met de Huawei ONT (GPON?). Iemand een idee of ik die ONT kan skippen en fiber meteen in mijn Ubiquiti UDM SE kan prikken met de juiste SFP?
Dat hangt er vanaf of je gpon of xsgpon hebt (>1Gbs is sowieso xsgpon). Maar wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Gisteren bij het bekijken van de bekerfinale viel mij wederom op hoe belabberd de beeldkwaliteit bij voetbalwedstrijden (ESPN) is. Ik heb hier al langer last van. Overige zenders/uitzendingen vind ik niet geweldig maar voldoende. Voetbal is echter dramatisch; onscherp en veel artifacts rondom de bal en spelers. Dit had ik bij KPN voorheen niet. Meer mensen hier last van? Ik heb het beeld staan op 1080p50 dus daar zou het volgens mij niet aan moeten liggen.

Ik kijk overigens op een LG OLED C8.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
blottle schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:42:
[...]

Ik heb hier alles CAT6a gedaan. En dan dubbel. Ik heb wel gewone loze leidingen en kan ze dus zo opnieuw trekken met bv glas.

Weet niet precies wat je bedoelt met “onder de vloer door”. Maar als je dit later opnieuw wilt doen en als het dan veel moeite zou kosten, zou ik misschien alvast een extra glas bij leggen. Alleen de kabel, aansluiten kan dan later nog wel.
Ik snap het, bedankt.
Wat betreft CAT 6A. Bij Amazon is dit de bestseller. Maakt het dan kwalitatief nog iets uit welk merk 6A ik koop of zit dit wel goed. Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch. :+

https://www.amazon.nl/927...6a%2Caps%2C78&sr=8-5&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
stfnz schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:39:
[...]

Ik snap het, bedankt.
Wat betreft CAT 6A. Bij Amazon is dit de bestseller. Maakt het dan kwalitatief nog iets uit welk merk 6A ik koop of zit dit wel goed. Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch. :+

https://www.amazon.nl/927...6a%2Caps%2C78&sr=8-5&th=1
Er is een apart topic over LAN-kabels en afwerking. Ik zou daar mijn licht even opsteken als ik jou was. Je linkt nu kant-en-klare kabels. Als je nieuwe gaat trekken zou ik sowieso ervoor kiezen om de stekkers er zelf aan te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door loeberce op 22-04-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
loyske schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:11:
Ja dat kan. Verwacht eerlijk gezegd dat je xgs-pon hebt gekregen. Even beetje terugscrollen in dit topic. Heb hier vrijdag mijn SFP verhaal gedeeld op xgs-pon via ODF

g1n0 in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door g1n0 op 22-04-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdeleeuw
  • Laatst online: 28-12-2024
pinda powerrr schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:38:
Lezen er hier ook mensen mee van de Odido Community?

Ik kan al maanden geen reacties meer plaatsen op het forum. Een DM gesprek met een moderator helpt ook niet echt, want ze zou het direct bekijken en oplossen. We zijn alweer twee weken verder.

[Afbeelding]

Posts van vorig jaar zijn nooit geplaatst. Nieuwe reacties krijg ik (nog steeds) bovenstaande melding.
Wordt er wel een beetje Simpel van (pun intended :+ )
Heb ik ook gehad, een paar maanden terug. Toen zat er een bugje in de website.
Had je net een uitgebreid antwoord getypt, kreeg je "Er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens"
Toen ik als voorzorg voor het versturen een copy deed, en na de foutmelding meteen een paste en herpost, kreeg ik dezelfde melding als jij: op moderatie gezet. Kennelijk gaat dat automatisch als je te snel post.

Hoe dan ook: ik zou het niet bij één DM laten.
Iedere dag een andere moderator DMmen. Ik zou beginnen bij @Tommie_van_Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
jongetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:43:
[...]

Dat hangt er vanaf of je gpon of xsgpon hebt (>1Gbs is sowieso xsgpon). Maar wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen idee of het GPON of XGSPON is wat ik krijg. Abo is 1Gbit.
Lees verschillende verhalen vandaar de vraag of dit iemand al gelukt was.
Maar g1n0 is het dus wel gelukt las ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 16:54
Galukon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Ik denk ik test het even. Ik heb nu een EdgeRouter X met VLAN300 als router aan de converter hangen en de Zyxel ingesteld zonder DHCP en een statisch IP gegeven in de range van de DHCP van de EdgeRouter en dit werkt gewoon prima! Scheelt toch weer een Ubiquiti access point kopen voor een 3 tal clients met weinig eisen.
Iemand toevallig dit draaien of getest op de nieuwe routers? De Zyxel die ik nu heb vind downloaden niet zo fijn en komt niet eens in de buurt van 100bit terwijl ik Gigabit heb. Ik wil een nieuwe fixen via Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

henkdeleeuw schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:26:
[...]

Heb ik ook gehad, een paar maanden terug. Toen zat er een bugje in de website.
Had je net een uitgebreid antwoord getypt, kreeg je "Er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens"
Toen ik als voorzorg voor het versturen een copy deed, en na de foutmelding meteen een paste en herpost, kreeg ik dezelfde melding als jij: op moderatie gezet. Kennelijk gaat dat automatisch als je te snel post.

Hoe dan ook: ik zou het niet bij één DM laten.
Iedere dag een andere moderator DMmen. Ik zou beginnen bij @Tommie_van_Odido.
Volgens mod Teresa worden mijn berichten als spam gezien. En sinds gisteren antwoord ze ook niet meer... Dus zal een andere mod gaan "spammen" :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:42
Heb al een paar jaar Odido en altijd een vast IP adres gehad. In de laatse maand heb ik ineens 2x een ander IP adres gekregen. Is er iets op het netwerk van Odido wat dit triggert? Voor toegang tot mijn netwerk van buitenaf blijft DuckDNS gewoon netjes werken, dat is geen probleem. Maar ik heb toegang nodig tot een server die deze toegang uitsluitend verleend aan IP adressen die op een whitelist staan. Dus ik was even benieuwd of er iets aan de hand is dat ik dit nu vaak kan verwachten, want dan wil ik een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

-- Laat maar opgelost / Heb de basic wizard gebruikt en nu werkt het weer gewoon.
uitleg : in eerste instantie werkte dat niet maar toen bleek mijn lijn niet actief te zijn, dat was ik eigenlijk vergeten en met de WAN-2LAN2 wizard ging het wel goed, denkende dat het daaraan lag. Nu basic wizard en vlan300 en portforwarding gaat goed.

Hmm, sinds gister is mijn lijn actief en heb ik het overgezet naar mijn eigen edgerouter. Maar ik loop tegen iets raars aan, ik krijg met geen mogelijkheid portforwarding aan de praat?!

Heb de WAN-2LAN2 wizard gebruikt, vlan300 aangegeven en internet werkt, daarna offload aangezet via CLI.
Helaas was ik vergeten mijn portforwards/statics te bewaren (ging er eigenlijk vanuit dat daar niets verandert zou worden). Maar portforwarding lukt helemaal niet.

Heb een webserver draaien op 8443, welke ik toegevoegd heb in de tabel. intern werkt die gewoon maar extern (telefoon direct/hotspot) doet het niets. Ik heb heb van eth0 en eth0.300 naar eth1 getest maar ook met een externe scanner staat er geen enkele poort open.

Al meerdere fora bekeken maar ik kan geen oplossing vinden. Iemand enig idee?

ONT->Edgerouter->Juniper 48p.

[ Voor 16% gewijzigd door prutser001 op 25-04-2024 08:54 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:45:

Hmm, sinds gister is mijn lijn actief en heb ik het overgezet naar mijn eigen edgerouter. Maar ik loop tegen iets raars aan, ik krijg met geen mogelijkheid portforwarding aan de praat?!
Config delen helpt altijd wel. We zijn niet helderziend hier. Maar denk ook dat je dit beter mee naar het edgerouter topic kan nemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Even een stomme vraag, heeft deze ligging van de modem negatieve invloed op de wifi? Het ligt in de woonkamer. Ik kan deze niet rechtop krijgen omdat de kabels te strak zijn getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVHFhSk5gLl0Ai_1PRk7vRI-VWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejCnzrY9ao3VTP4YqLZXhk8D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vast wel, maar niet veel. Hier ligt die ook ongeveer zo, maar dan op een stekkerblok van 20 aansluitingen en bovenop ook iets van 20 kabels haha, en ik merk er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:35:
Heb al een paar jaar Odido en altijd een vast IP adres gehad. In de laatse maand heb ik ineens 2x een ander IP adres gekregen. Is er iets op het netwerk van Odido wat dit triggert? Voor toegang tot mijn netwerk van buitenaf blijft DuckDNS gewoon netjes werken, dat is geen probleem. Maar ik heb toegang nodig tot een server die deze toegang uitsluitend verleend aan IP adressen die op een whitelist staan. Dus ik was even benieuwd of er iets aan de hand is dat ik dit nu vaak kan verwachten, want dan wil ik een andere oplossing zoeken.
Bij Odido [Tmobile] heb en krijg je geen vast IP-adres. Verandering van Extern ipadres is op elk moment mogelijk. Wijzigingen bij Odido in de infra zou een nieuw ipadres tot gevolge kunnen hebben

Trouwens hier ook vorige week een nieuw ipadres na werkzaamheden. Dat is de 1ste keer in 7 jaar.
Her en der wat wijzigen moet toepassen in mijn setups en kijken of we err 7 jaar verder kunnen zonder wijziging van extern ipadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

g1n0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:05:
[...]

Config delen helpt altijd wel. We zijn niet helderziend hier. Maar denk ook dat je dit beter mee naar het edgerouter topic kan nemen
Kort na het posten deze aangepast. Werkt nu wel gewoon en forwarding ook. Moet nu alleen netwerk weer volledig aanpassen omdat static table en alle forwards weg zijn. Maar dank voor de reactie. Vroeg me ook af waarom ipv6 niet werkte maar dat blijkt er niet te zijn dus dat is ook beantwoord.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Hier ook voor het eerste een nieuw ip-adres in jaren. Gelijk maar even de cloudflare addon in HomeAssistant geïnstalleerd om mijn DNS automatisch bij te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Bah, hier ook een nieuw IP-adres. Alweer, een paar weken precies 30 dagen geleden ook al. Niet heel fijn want dat levert weer werk op om diverse whitelists te gaan fixen..

De afgelopen 6(!) jaar had ik hetzelfde IP, nu 2x een nieuwe in de afgelopen 2 maanden 30 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 26-04-2024 07:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jongetje
Gaan we hier nu elke keer klagen over een ip-adres wijziging? White listing is toch niet meer van deze tijd, zeker niet met een dynamisch IP-adres. Nu heb je iemand anders toegang gegeven die nu dat adres heeft.
Daar is toch vpn voor uitgevonden.

En anders een zakelijk abonnement nemen of naar een provider zoals freedom of cheapconnect die je een vast IP-adres geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:32
Sypher schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:42:
Bah, hier ook een nieuw IP-adres. Alweer, een paar weken precies 30 dagen geleden ook al. Niet heel fijn want dat levert weer werk op om diverse whitelists te gaan fixen..

De afgelopen 6(!) jaar had ik hetzelfde IP, nu 2x een nieuwe in de afgelopen 2 maanden 30 dagen.
Mocht je nou zelf een domein hebben en gebruik maken van Cloudflare als DNS-provider, dan kan je wellicht gebruik maken van een tool die ik ooit heb gemaakt: https://github.com/moezie/CfDynDns

Dit kan draaien in een dockercontainer en controleert simpelweg je huidige uitgaande IP-adres met het IP-adres in de te monitoren DNS-records. Als deze afwijken dan zal de applicatie automatisch je DNS-records bijwerken met je nieuwe IP-adres. Hij kan zelfs een notificatie via Telegram sturen wanneer dat gebeurt 8).

Feitelijk heb je zo gewoon een dynamic DNS oplossing alleen heb je alles zelf in de hand en werkt het met je eigen domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
Hierbij mijn ervaring na een paar maandjes Odido en het zyxel t-56 modem (wifi 6)"
Positief
Het wi-fi bereik en snelheid op 5ghz is echt top. 840 mbit/s. Best een verschil met mijn Deco S4's (wifi 5).
Negatief
Issue dat ik soms niet kan verbinden met de wiifi op de T-56

Hierbij mijn topic post met het probleem:
https://community.odido.n...ostid=1787236#post1787236

Eigen apparatuur gebruiken zorgde voor tragere wi-fi
Als ik mijn deco s4's als modem gebruik, en dus de T-56 niet meer gebruik, kom ik niet hoger dan rond de 45 mbit/s op beide 2.4ghz en 5ghz. Ik had maar snel de T-56 teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ZakKa.dev schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:45:

Als ik mijn deco s4's als modem gebruik, en dus de T-56 niet meer gebruik, kom ik niet hoger dan rond de 45 mbit/s op beide 2.4ghz en 5ghz. Ik had maar snel de T-56 teruggezet.
Een Deco S4 doet iets van 500/600Mbps maximaal. Als je dat niet haalt klopt er iets niet bij jouw. Bijvoorbeeld een ongeschikte of defecte UTP kabel tussen de Deco en de T56 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:06:
[...]

Een Deco S4 doet iets van 500/600Mbps maximaal. Als je dat niet haalt klopt er iets niet bij jouw. Bijvoorbeeld een ongeschikte of defecte UTP kabel tussen de Deco en de T56 router.
Daar zat ik ook aan te denken, maar kan het niet zijn omdat ik bekabeld (door de deco's heen met ethernet backhaul) bijna 900 mbit/s haal. En met de zyxel ertussen halen mijn deco's in access mode ook hogere snelheden dan wanneer de t-56 er niet tussen staat.

Overigens haal ik 500/600 sowieso niet met de decootjes. Eerder rond de 300 in het beste geval.

[ Voor 11% gewijzigd door ZakKa.dev op 26-04-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik sluit me aan bij een nieuw IP adres ontvangen.
Kon gelijk mijn cloudflare induiken om de verschillende sites en HomeAssistant weer toegankelijk te maken maar dat gaat gelukkig snel

Pas de 2e keer sinds ik bij Odido zit, de vorige keer was toen ik mijn UniFi USG had vervangen voor de DreamMachine SE maar dan houd je er rekening mee.

[ Voor 25% gewijzigd door d-vine op 26-04-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
d-vine schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:03:
Pas de 2e keer sinds ik bij Odido zit, de vorige keer was toen ik mijn UniFi USG had vervangen voor de DreamMachine SE maar dan houd je er rekening mee.
Is het geen idee om dan een DynamicDNS service te gebruiken? Ik heb DuckDNS ingesteld op mijn USG en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
rens-br schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:14:
[...]

Is het geen idee om dan een DynamicDNS service te gebruiken? Ik heb DuckDNS ingesteld op mijn USG en dat werkt perfect.
Heb me daar nooit in verdiept om eerlijk te zijn, maar zal eens kijken mocht dit een ongecontroleerde roulette tafel worden met IP changes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
d-vine schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:21:
[...]

Heb me daar nooit in verdiept om eerlijk te zijn, maar zal eens kijken mocht dit een ongecontroleerde roulette tafel worden met IP changes.
DuckDNS account aanmaken, DNS toevoegen, dat invullen in je USG onder DDNS services en daarna bij je hosting provider CNAME records maken naar je links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:55
Iedereen heeft het over Dynamic DNS, maar het lost alleen het scenario op als je weer verbinding wilt maken met je thuisnetwerk. Ik heb een ander scenario. Ik heb een paar VM's in de cloud, waar ik mijn IP op de witte lijst zet, en die witte lijsten werken alleen met IP's, en niet met DNS-vermeldingen. Dus verandering in IP is daar behoorlijk vervelend. Gelukkig heb ik dit probleem niet omdat ik niet meer bij Odido, maar ik wilde er alleen op wijzen dat dynamische DNS niet altijd de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40
kalpik schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:27:
Ik heb een ander scenario. Ik heb een paar VM's in de cloud, waar ik mijn IP op de witte lijst zet, en die witte lijsten werken alleen met IP's, en niet met DNS-vermeldingen.
De '10s called; they want their security solution back. Gebruik port knocking en/of gewoon 2FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:55
mbovenka schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:30:
[...]

De '10s called; they want their security solution back. Gebruik port knocking en/of gewoon 2FA.
Voor zover ik weet ondersteunt geen enkele cloudprovider poortkloppingen op hun eigen firewalls. Om port knocking te gebruiken, moet je de cloudfirewall omzeilen, en als je dat doet, verlies je veel van de voordelen, zoals DDoS-bescherming, enz. Ik zou dus liever niet voor deze aanpak kiezen. En ik gebruik al 2FA, de cloudfirewall is gewoon een extra beveiligingslaag en DDoS-bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:15
ZakKa.dev schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:43:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken, maar kan het niet zijn omdat ik bekabeld (door de deco's heen met ethernet backhaul) bijna 900 mbit/s haal. En met de zyxel ertussen halen mijn deco's in access mode ook hogere snelheden dan wanneer de t-56 er niet tussen staat.

Overigens haal ik 500/600 sowieso niet met de decootjes. Eerder rond de 300 in het beste geval.
Heb je QoS niet aanstaan op je Deco’s? Als je daar lagere waarde ingevuld hebt, zorgt dit ook voor snelheidsbeperking op je Wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...] maar ik wilde er alleen op wijzen dat dynamische DNS niet altijd de oplossing is.
En daarom kies je een provider die een API heeft waarmee je dat alsnog kan inregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Iedereen heeft het over Dynamic DNS, maar het lost alleen het scenario op als je weer verbinding wilt maken met je thuisnetwerk. Ik heb een ander scenario. Ik heb een paar VM's in de cloud, waar ik mijn IP op de witte lijst zet, en die witte lijsten werken alleen met IP's, en niet met DNS-vermeldingen. Dus verandering in IP is daar behoorlijk vervelend. Gelukkig heb ik dit probleem niet omdat ik niet meer bij Odido, maar ik wilde er alleen op wijzen dat dynamische DNS niet altijd de oplossing is.
Het is vast wel mogelijk om de firewall rules via een API aan te passen. Dit is mogelijk bij onder andere Hetzner. Bij partijen als AWS, Azure en GCP is het hoogstwaarschijnlijk ook mogelijk. :)

Ik verwacht trouwens dat je op github wel een repo kan vinden met code die dit voor je fixt, je zal vast niet de enige zijn met dit probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ik snap dat probleem van dat public ip adres niet.
Ik gebruik ddns.
Ik kwam er toevallig achter dat mijn ip gewijzigd is en in die week 3x.
Omdat ik niet in dscam kon komen.
Vpn was geen probleem omdat ik daarvoor ddns gebruik.
Bij dscam had ik toen mijn public ip gebruikt.
Nu daar ook ddns ingesteld.
Ik moet erbij zeggen dat ik nu weer een paar maanden dezelfde ip adres krijg ook na een reboot van mijn Fritzbox 5590.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZakKa.dev
NLM1K schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:43:
[...]

Heb je QoS niet aanstaan op je Deco’s? Als je daar lagere waarde ingevuld hebt, zorgt dit ook voor snelheidsbeperking op je Wifi.
Bewust uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njh
  • Laatst online: 16:01

njh

Sypher schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:42:

Hier ook, al de 3e keer sinds ik mijn verhoging naar 2gbit halverwege maart heb.

Maar niet alleen nieuw IP, ook een onderbreking van ongeveer 30minuten, deze keer gelukkig rond een 4uur in de nacht, maar de keer ervoor (22april) om 11uur in de ochtend. Super leuk als je beiden thuis aan het werken bent...

Het is dat KPN hier nog geen snelheden boven de 1gbit aanbiedt, anders was ik alweer terug geswitcht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:16
Voor de eerste keer in een half jaar in Rotterdam een storing, al vanaf 12 uur vandaag.
Weinig informatie te vinden, behalve 1 melding in het community forum:

[26-4-2024/12:09] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Rotterdam. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Volgens de app geen storingen

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
njh schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:54:
Het is dat KPN hier nog geen snelheden boven de 1gbit aanbiedt, anders was ik alweer terug geswitcht...
Ik heb liever 1gbit stabiel, dan 2gbit instabiel. Ik heb al jaren 1gbit (eerst Tweak en nu Odido) en doe veel met grote bestanden. Maar meer dan 1gbit heeft toch weinig zin? Tenzij je ook dikke NICs in je computer hebt. Ben wel eens benieuwd naar je use-case.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Laatst online: 16:01

njh

BugBoy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb liever 1gbit stabiel, dan 2gbit instabiel. Ik heb al jaren 1gbit (eerst Tweak en nu Odido) en doe veel met grote bestanden. Maar meer dan 1gbit heeft toch weinig zin? Tenzij je ook dikke NICs in je computer hebt. Ben wel eens benieuwd naar je use-case.
Eens over de stabiliteit!

Mijn redenatie is ik trek met mijn NAS 1gbit dicht, backups etc 8) , en dan heb ik nog 1gbit over voor de rest van het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Vandaag werd mijn aansluiting voltooid. De monteur heeft de glasvezel kabel netjes naar binnen gelegd en een aansluitpunt gemaakt. Het was een beetje een lomp figuur, maar wel vriendelijk en bekwaam.
Mijn verbinding werkt goed, 118MB/s in Steam en speedtest.net laat ook bijna de volle gigabit/s zien.
Wifi punt op de 2e verdieping er bij, bekabeld aangesloten (backhaul).
Het probleem dat ik had met het toevoegen van het abbonement aan mijn odido is soort van opgelost.

De helpdesk heeft eerst de mobiele abbonementen verwijderd en toen kon ik wel het vaste internet toevoegen. Zelf moest ik dan ook de mobiele abbonementen weer toevoegen. Dat werkt voor 2 van de 3. Tja, het is al meer dan eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

njh schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:54:
[...]

Hier ook, al de 3e keer sinds ik mijn verhoging naar 2gbit halverwege maart heb.

Maar niet alleen nieuw IP, ook een onderbreking van ongeveer 30minuten, deze keer gelukkig rond een 4uur in de nacht, maar de keer ervoor (22april) om 11uur in de ochtend. Super leuk als je beiden thuis aan het werken bent...

Hier ook vanochtend om 4 uur en ook zo'n half uur (en een nieuw IP adres). Eerder eigenlijk nooit echt downtime gehad, gelukkig al helemaal niet overdag. Het is dat ik het terugzie in de UniFi app anders had ik het niet eens gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
Vorig jaar is hier, door Delta, glasvezel aangelegd. Nou ja, de straat ging open en mijn huis werd overgeslagen... ik stond niet in hun systeem, dus mijn huis bestond niet. Dat werd letterlijk aan de deur verteld. Na maandenlang een hoop gezeik met Delta stond ik dan eindelijk in hun systeem, en werd de kabel alsnog vanaf de straat naar de voordeur geschoten. Het aansluiten in de meterkast zou spoedig volgen. Dat is nu ongeveer een jaar geleden... de kabel ligt nog steeds op een hoopje bij de voordeur. Delta weet wederom van niks, en ze sluiten het pas aan in de meterkast als ik een abonnement neem. Klinkt logisch, maar het is verder in de wijk gewoon bij iedereen in de meterkast gebracht, ook bij mensen die GEEN abbo hadden genomen... ik kwam hier niet verder mee.

Totdat vorige week iemand van Odido op de stoep stond en vertelde dat zij het wel aan wilden leggen, dit ook in combinatie met een abbo uiteraard, maar door gebruik te maken van het herroepingsrecht zou ik na de aanleg, als ik dat zou willen, binnen 14 dagen het abbo kunnen stoppen.

Nu lijkt me dat wel een aardig idee; zo kan ik een kleine 2 weken testen of het was is, en mocht het niks zijn, zit ik niet aan een abbo vast.

Lang verhaal om bij de vraag uit te komen; stel dat ik inderdaad afzie van het abbo dmv het herroepingsrecht, laten ze dan wel de aansluiting in de meterkast etc zitten? Apparatuur etc zal terug moeten, dat snap ik, maar ik heb geen zin dat er dan iemand weer de tuin openmaakt om die kabel weer UIT de meterkast te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
Kabel blijft gewoon zitten natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Haha, ja. De reden dat ze die kabel nu niet naar binnen willen brengen is omdat het de veel kost (vooral voor een one off) en de kans op terugverdienen laag is.
Die gaan zeker geen monteur langssturen om alles weer ongedaan te maken. Ze sturen je een brief dat jij dingen mag opsturen en verder is het een softwarematige aanpassen en that's it. Zelf gaan ze het liefst zo min mogelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-09 09:36
Iemand laatste 2 dagen ook last van dat de tv soms naar even enkele seconde naar zwart springt?

Een soundbar die soms niet herkent wordt?
En dat de monden niet kloppen met het geluid?
Bij gebruik van de mediabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Laatst online: 28-08 17:13
Zit in dubio over te stappen naar odido.
Heb nu glas via kpn met eigen aon sfp.
Heb nog een gpon liggen.

Kan ik op een manier zekerheid krijgen wat voor sfp ik voor odido nodig heb?
Pagina: 1 ... 47 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen