Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42

DON PAPA

Tweaker-fan

highmastdon schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:57:
[...]
Lijkt me ook logisch, maar is het ook zo? Want 2gbps internetverbinding verdelen over 5 1gbps poorten is nog steeds afdoende. Daarom de vraag, zijn de ethernetpoorten voor LAN ook >2.5gbps
Als je de link even had bekeken had je dat antwoord gewoon kunnen vinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ybBe1RggqwQJJuf-7fQjp15ZWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CHh4uotAi64pXF9au6zyzbyv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door DON PAPA op 04-04-2024 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:07
highmastdon schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:59:
[...]

Heb je wel gelezen? Zit net uit te leggen dat ik een 120mbps stream heb voor 4k

[...]
Heb je wel gelezen?
Zoals ik al zij de Nvidia Shield tv pro.
Dat is een Android TV mediaplayer die wel een 1Gbit poort heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05

phizzie

always look on the bright side

Maxwp schreef op donderdag 4 april 2024 @ 00:29:
mmm kreeg vandaag en melding mbt de afspraak dat het zou gaan om ONT only??
ik dacht dat ze het modem e.d. zouden installeren en de aansluiting werkend zouden maken
of is dat de standaard omschrijving?
Bij mij was het gesplitst, eerst de leiding naar binnen. Ongeveer een week vooraf deze afspraak gemaakt, leiding naar binnen en na werkende melding naar Odido kon ik een uurtje later met Guidion een afspraak maken. Monteur was de dag erna inplanbaar om de installatie af te ronden.

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

CB-Interactive schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:54:
Tip:
De door Odido geleverde mediabox heeft wat compatibiliteitsproblemen met bepaalde televisies.
Zo ook de televisie in de woonkamer van mijn huisgenoten, een goedkope Grundig van de Lidl wou het Dolby Digital geluid niet doorgeven aan de aangesloten Sony AV receiver, wat ik ook instelde, ik kreeg het niet voor elkaar.

De oorzaak is een gebrekkige firmware van de tv waardoor de handshake niet lukte en de oplossing is simpel:
Ik had nog een hdmi matrix switch 4x2 over en die heeft er ook een EDID emulator op. Deze op 1080p, 5.1 Dolby Digital ingesteld (HD setup) die er tussen gezet en toen werd het 5.1 geluid opeens wel aan de receiver doorgegeven en is de beeldweergave ook zoals tie moet zijn.

In geval van handshake problemen kun je altijd proberen om een EDID emulator er tussen te plaatsen, die zijn gewoon als een adapter los te koop. Een EDID emulator zit ook ingebouwd in HDMI matrix switches, in dit geval een noodzakelijk onderdeel.
EDID emulatie in de praktijk:
Op een mediabox kun je maximaal 1 tv aansluiten. Stel ik de EDID in op TV Copy, dan heb je geen geluid en treed er een kopieerbeveiliging in werking. Maar stel ik de EDID in op 1080P, 5.1 Dolby Digital. Dan denkt de decoder dat er een enkele 60" General Electric tv op staat die 1080p en 5.1 ondersteund, terwijl ik in werkelijkheid een 47¨ LG en een 22" Loewe tv heb hier boven in mijn eigen hok en wordt het beeld en geluid op beide schermen getoond. In principe hou je met een EDID emulator de ontvanger voor de gek.

Een EDID emulator is een mogelijkheid die zeker wel soelaas kan bieden als het met instellen niet mogelijk is.
Onthoudt die tip zou ik zeggen ;)
Interessant - in ga eens kijken omdat nu voor een tweede keer storingen optreden met onze Philips TV en AVR. Ergens zijn die handshakes niet goed afgehandeld met deze TVs en verknallen ze na verloop van tijd mijn AVRs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Zojuist Guidion monteur hier gehad betreft de problemen die ik 's avonds ervaar. Die heeft nu niet direct wat kunnen doen, gaf aan dat de ONT die ik heb hangen één van de series is die problemen geeft.

Het vreemde is natuurlijk wel dat @kalpik met dezelfde apparatuur nu geen problemen heeft via de KPN glasvezel. Heb jij ook 1 van onderstaande ONT's? @kalpik

De serie waarop mensen problemen ervaren is: GNXS050.... en GNXS023.... (Ik heb zelf de GNXS050..)

Nu wordt KPN aangestuurd om deze te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door pineapple23 op 05-04-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 10:22
pineapple23 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:58:
Zojuist Guidion monteur hier gehad betreft de problemen die ik 's avonds ervaar. Die heeft nu niet direct wat kunnen doen, gaf aan dat de ONT die ik heb hangen één van de series is die problemen geeft.

Het vreemde is natuurlijk wel dat @kalpik met dezelfde apparatuur nu geen problemen heeft via de KPN glasvezel. Heb jij ook 1 van onderstaande ONT's? @kalpik

De serie waarop mensen problemen op ervaren is: GNXS050.... en GNXS023.... (Ik heb zelf de GNXS050..)

Ik heb dit. Ik weet dat KPN alle Genexis ONT wil vervangen door een exemplaar van Nokia (zie: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm). Maar het probleem met Genexis is dat het sneller slecht gaat. Het zal zeker niet ALLEEN 's avonds tot slecht internet leiden. Het is dus gewoon een hoop onzin. Ze willen je gewoon bezig houden met de ene onzin na de andere.

Ter referentie: dit is hoe mijn ONT eruit ziet. Die van mij is nog steeds niet vervangen door die van Nokia, en ja, mijn internet werkt prima op de Genexis ONT zolang ik bij KPN ben. Dit was dezelfde ONT die 's avonds problemen gaf met Odido, dus er veranderde eigenlijk niets, dezelfde vezel, dezelfde ONT, maar ik heb' s avonds geen problemen meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-ze3BUC81G5ZGfD-GEpNNlnxl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubC14HIxLwQGvE6AB5yVeM1B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
kalpik schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:23:
[...]

Ik heb dit. Ik weet dat KPN alle Genexis ONT wil vervangen door een exemplaar van Nokia (zie: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm). Maar het probleem met Genexis is dat het sneller slecht gaat. Het zal zeker niet ALLEEN 's avonds tot slecht internet leiden. Het is dus gewoon een hoop onzin. Ze willen je gewoon bezig houden met de ene onzin na de andere.

Ter referentie: dit is hoe mijn ONT eruit ziet. Die van mij is nog steeds niet vervangen door die van Nokia, en ja, mijn internet werkt prima op de Genexis ONT zolang ik bij KPN ben. Dit was dezelfde ONT die 's avonds problemen gaf met Odido, dus er veranderde eigenlijk niets, dezelfde vezel, dezelfde ONT, maar ik heb' s avonds geen problemen meer.

[Afbeelding]
Hier hangt dezelfde (+-2 maanden terug geleverd, nieuw), 's avonds ook sporadisch problemen rond een uur of 19:00-20:00.

Hoewel ik een 1-2weken geleden ook een complete vastloper had op die Genexis, met pings van rond de 2000-5000ms en gedeeltelijk geen internet meer doorgeven, welke na een rest weer verholpen was.

Zijn overigens bekende problemen van die zwarte genexis.

[ Voor 3% gewijzigd door S95Sedan op 05-04-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

Ik zie hier weinig mensen die een eigen router hebben aangesloten bij Odido glasvezel terwijl ze ook telefonie afnemen bij Odido. Toch ben ik één van die fossielen die wél een vast nummer wilt hebben, maar ik wil ook een eigen router gebruiken.

Op dit moment bij Ziggo heb ik de ConnectBox in bridge modus staan en daar staat de telefoon op aangesloten (al dan wel doorgeschakeld naar mobiel :+ - maar zonder doorschakeling werkt het ook) - en gebruik ik mijn eigen Unifi router voor internet, die dus ook het publieke IPv4 adres heeft.

Kan dit bij Odido dus niet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:11:
Ik zie hier weinig mensen die een eigen router hebben aangesloten bij Odido glasvezel terwijl ze ook telefonie afnemen bij Odido. Toch ben ik één van die fossielen die wél een vast nummer wilt hebben, maar ik wil ook een eigen router gebruiken.

Op dit moment bij Ziggo heb ik de ConnectBox in bridge modus staan en daar staat de telefoon op aangesloten (al dan wel doorgeschakeld naar mobiel :+ - maar zonder doorschakeling werkt het ook) - en gebruik ik mijn eigen Unifi router voor internet, die dus ook het publieke IPv4 adres heeft.

Ik gebruik hier een Fritzbox 5590.
Daarvan gebruik ik de dect centrale met Fritz fon telefoons.
Werkt perfect.
Bij Odido is nu al een tijdje een probleem met het instellen van het wachtwoord die anders wordt.
Een oplossing kun je vinden op het Odido forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09
Je kunt je nummer toch porteren naar bijvoorbeeld cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 10:22
S95Sedan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:06:
[...]

Hier hangt dezelfde (+-2 maanden terug geleverd, nieuw), 's avonds ook sporadisch problemen rond een uur of 19:00-20:00.

Hoewel ik een 1-2weken geleden ook een complete vastloper had op die Genexis, met pings van rond de 2000-5000ms en gedeeltelijk geen internet meer doorgeven, welke na een rest weer verholpen was.

Zijn overigens bekende problemen van die zwarte genexis.
De genexis kent inderdaad bekende problemen, en daarom wil KPN daar met de Nokia ONT verandering in brengen. Maar feit is dat ik 's avonds problemen had met Odido, maar bij KPN heb ik ze nooit gehad, en nu ook niet bij KPN. Dus hoewel Genexis problematisch kan zijn, is dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van het avondnummer bij Odido. Als het de ONT was, zou je op zijn minst een andere keer problemen hebben, en niet alleen 's avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ook nergens last van en dat kastje is hier vorige week nog vervangen. Daarvoor geen last en daarna ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:11:

Er is geen bridge mode.

Meest eenvoudig is een router met SIP ondersteuning (dat is ook wat Odido adviseert).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkdeleeuw
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Farabi schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:24:
[...]

ik zie dat ik deze heb op dit moment. is dit de nieuwe update?

V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2
Ah, je hebt een T54. Die heeft niet de problemen die de T56 met b8 firmware heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:20
in de openings post staat :

Met xPON wordt het glasvezel signaal gesplitst doormiddel van een actieve splitter.

Dat zou volgens mij passieve splitter moeten zijn.

PON staat immers ook voor Passive Optical Networking.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Dwazer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:51:
Ben zelf ook eens aan het vergelijken op de Odido site en krijg handmatig een aanbieding:

- 1000/1000gbit;
- 64 zenders (Zonder setupbox want Smart TV);
- Looptijd: 1 jaar;
- Geen install/activatie kosten;
- Wel een ZyXel helaasch;
- Geen vast bellen (Want mobiel);

Eerste 10 maanden: €25,- per maand, daarna €52,50 (Wat in theorie maar 2 maanden zouden hoeven zijn want meen dat je dan opnieuw kunt onderhandelen voor een nieuw pakket(prijs)).

Klinkt in mijn oren niet heel verkeerd of word ik op het verkeerde been gezet hiermee? :D
Nou, afgelopen zaterdag overgezet naar Odido.
Ging soepeler dan ik eigenlijk ooit had durven wensen.

Wel een vreselijk lelluke Zyxel aan de wand hangen.
Maar volgens de monteur kon ik de glasvezel langer kopen en de router op een andere plek monteren.

Korte speedtest zat op 1,95gbit, TV werkte: Niet ontevreden tot nu toe.

Alleen al die MAC adressen overzetten van de Draytec naar die Zyxel was wel een rot klusje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40
Kalentum schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:54:
[...]

Er is geen bridge mode.

Meest eenvoudig is een router met SIP ondersteuning (dat is ook wat Odido adviseert).
Zelfs dat hoeft niet eens. Als je router geen SIP doet kun je een ouderwets telefoontoestel aansluiten met een ATA of gewoon een VoIP toestel aan je netwerk hangen en daar de SIP instellen. Ik vind het steeds vreemder dat er nog zoveel vaste telefoontoestellen voor PSTN aangeboden worden terwijl bijna elke provider VoIP doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:10
is het eigenlijk normaal dat je glasvezel router die je er bij krijgt van buitenaf te benaderen is
dus op je eigen buplic ip adres kan je de router benaderen ( zyzell )

is het trouwens ook normaal dat je 2 ip adressen geleased krijg voor je modem?
in de logs komen er 2 direct na elkaar voor en ze welke beide

[ Voor 30% gewijzigd door Maxwp op 08-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Maxwp schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:08:
is het eigenlijk normaal dat je glasvezel router die je er bij krijgt van buitenaf te benaderen is
dus op je eigen buplic ip adres kan je de router benaderen ( zyzell )
Heb je dit ook getest via je mobiele verbinding, meestal blokkeert de firewall verbindingspogingen van buiten, maar dat geldt niet voor interne verbindingen via het externe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
hcQd schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:03:
[...]

Heb je dit ook getest via je mobiele verbinding, meestal blokkeert de firewall verbindingspogingen van buiten, maar dat geldt niet voor interne verbindingen via het externe adres.
stom niet bij stil gestaan.

klopt
ineens werkte whatsapp video bellen ook niet nmeer had ik de firewall op max staan,. haha

dat andere ip adres is trouwens een private adres dus niet vanuit het internet te benaderen
blijkbaar iets interns binnen het odido netwerk?

[ Voor 14% gewijzigd door Maxwp op 08-04-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Maxwp schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:22:
dat andere ip adres is trouwens een private adres dus niet vanuit het internet te benaderen
blijkbaar iets interns binnen het odido netwerk?
Ik denk voor de TR-069-interface op vlan 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
er zijn blijkbaar nog steeds problemen met wifi met dit modem en ook al met firmware b10
merk dit nu ook
een aantal wifi app willen niet werken
het stommen is dat ze wel een ip adres krijgen maar vervolgens geen verdere verbinding kunnen maken

las dit op het odido forum https://community.odido.n...-t-56-359178/index21.html
---

HJTeunis
heeft eerste post geplaatst
1 reactie
1 uur geleden

colobot schreef:

@Odido'dan Teresa Ik was er vrij zeker van dat ik met de instellingen speelde die je hebt genoemd. Maar goed nieuws, het werkte! Ik heb mijn Google Nest-camera (op batterijen) aan mijn netwerk kunnen toevoegen. Bedankt voor je hulp.

@Teresa van Odido Met goede hoop op dit bericht bij mij ook de 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd toegepast. Helaas werkt het bij mij nog niet.

Mijn Zyxel heeft versie B10.
Ik heb mijn 2,4ghz en 5ghz wifi netwerken gesplits en de 5ghz een andere naam gegeven.
De 802.11 modus van wifi op b/g/n gemengd gezet.
WPA-2 ingesteld ipv WPA-3.

De deurbel camera factory reset gegeven en natuurlijk de zyxel gerestart. Na dit alles blijft hij geen verbinding maken met het netwerk.

Wellicht ben ik nog iets vergeten? Ik krijg wel de google deurbel camera gekoppeld aan mijn hotspot.

Gr!

--

trouwens kreeg een melding op mijn andriod dat ik geen verbinding kon maken want de beheerder had dit niet toegestaan? verder stond er wpa3 verreist terwijl ik dit echt had uit staan in de instellingen.
zelfs een reboot gedaan van de router en zelfs de beveiiging helemaal uit gezet
geen effect hij bleef aan geven wpa3 verplicht op de telefoon met dit netwerk.
factory reset al gedaan van de zyzell maar geen effect.

[ Voor 17% gewijzigd door Maxwp op 10-04-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:55:

trouwens kreeg een melding op mijn andriod dat ik geen verbinding kon maken want de beheerder had dit niet toegestaan? verder stond er wpa3 verreist terwijl ik dit echt had uit staan in de instellingen.
zelfs een reboot gedaan van de router en zelfs de beveiiging helemaal uit gezet
geen effect hij bleef aan geven wpa3 verplicht op de telefoon met dit netwerk.
factory reset al gedaan van de zyzell maar geen effect.
Dit heb ik vaker gezien bij een Samsung mobiel. Is een software bug lijkt mij, of een bewuste keuze kan ook. Maar is niet meer dan netwerk vergeten op je mobiel en wachtwoord opnieuw invoeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:08
Wie heeft er recente ervaring met overstap van Trined naar Odido? Hoe soepel ging dat?

Financiëel is de overstap wel aantrekkelijk. Betaal nu 46 EUR per maand voor 500/500 internet only. Bij Odido zou ik voor 400/400 40 EUR gaan betalen en voor 1000/1000 45 EUR. Op dit moment zijn er geen overstapkosten en betaal je de eerste 10 maanden slechts 30 EUR.

Zit in e-Fiber gebied en kan indien gewenst een 8000/8000 abonnement afsluiten. Betekent dat ik dan automatisch XGS-PON krijg en dus met DHCP ga werken? Trined werkt met PPPoE. In mijn huidige setup is het glasvezelmodem rechtstreeks aangesloten op een Unifi UCG (tot voorkort USG-3P). De Fritzbox van Trined ligt werkeloos in de kast.

[ Voor 22% gewijzigd door Joris748 op 10-04-2024 13:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
Joris748 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:11:
Wie heeft er recente ervaring met overstap van Trined naar Odido? Hoe soepel ging dat?

Financiëel is de overstap wel aantrekkelijk. Betaal nu 46 EUR per maand voor 500/500 internet only. Bij Odido zou ik voor 400/400 40 EUR gaan betalen en voor 1000/1000 45 EUR. Op dit moment zijn er geen overstapkosten en betaal je de eerste 10 maanden slechts 30 EUR.

Zit in e-Fiber gebied en kan indien gewenst een 8000/8000 abonnement afsluiten. Betekent dat ik dan automatisch XGS-PON krijg en dus met DHCP ga werken? Trined werkt met PPPoE. In mijn huidige setup is het glasvezelmodem rechtstreeks aangesloten op een Unifi UCG (tot voorkort USG-3P). De Fritzbox van Trined ligt werkeloos in de kast.
Mag ik vragen waar deze aanbieding van 10 maanden staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
pineapple23 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:58:

De serie waarop mensen problemen ervaren is: GNXS050.... en GNXS023.... (Ik heb zelf de GNXS050..)

Ik denk dat je een beetje van het kastje naar de muur gestuurd wordt :/ . Ja, die GNXS050 heeft af en toe kuren. Dat probleem heb ik ook gehad. Het uit zich in het compleet uitvallen van de UTP poort. Dan heb je dus helemaal geen verbinding. Herstarten wil helpen maar soms komt het ding echt niet meer op.

Het werkelijke probleem heeft meer te maken met de ingekochte capaciteit door Odido, en de vraag naar bandbreedte. Lokaal is er dan niet genoeg en dan zit je meer te wachten op je pagina's.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:08
Daiov97 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:14:
[...]

In de webshop. Glasvezel --> Check beschikbaarheid.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Daiov97 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:14:
[...]

Alle aanbiedingen zijn postcode gebonden. Dus dat kan van adres tot adres verschillen, zeker als er net een netwerk is uitgerold krijg je vaak hogere kortingen om aansluitingen te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Joris748 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:11:

denk 8 maanden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ze geven ook wel 10 maanden korting, ik heb dat zelf ook namelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGf2tmUtWN0OY3jAgtsVpw-leNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQk3JjU4S1p2Kn0AB0zXREw4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
DON PAPA schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:54:
[...]

Ze geven ook wel 10 maanden korting, ik heb dat zelf ook namelijk

[Afbeelding]
uh> hoe kom je daar dan aan want op de site staat toch alleen 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Maxwp schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:55:
[...]
uh> hoe kom je daar dan aan want op de site staat toch alleen 8?
Door een folder aanbieding in de brievenbus toen ze glasvezel in de wijk gingen aanleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maxwp
jongetje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:48:
[...]

Alle aanbiedingen zijn postcode gebonden. Dus dat kan van adres tot adres verschillen, zeker als er net een netwerk is uitgerold krijg je vaak hogere kortingen om aansluitingen te realiseren.
ok thx, dus overal weer anders
das minder heb ook geen folder gehad in de bus glasvezefl ligt er pas net

edit
ik ga de a12 blokkeren, ik wil dit ook 10 maanden :'( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Maxwp op 10-04-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 21:34
Maxwp schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:59:
[...]

ok thx, dus overal weer anders
das minder heb ook geen folder gehad in de bus glasvezefl ligt er pas net

edit
ik ga de a12 blokkeren, ik wil dit ook 10 maanden :'( :(
Helpdesk bellen, en zeggen dat je ook die korting over 10 maanden wil of anders opzegd (beetje bluffen ;) )
Misschien passen ze het dan aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

Interessant, die aanbiedingen en prijsverschillen. Hier in 216x is het €30/maand voor 1Gb up & down voor 10 8 maanden. Doe je Internet en TV is het hetzelfde bedrag maar dan voor 8 maanden.

Oeh, zie nu dat wij maar 8 maanden de aanbieding hebben terwijl als je nu aansluit het 10 maanden korting is heel anders opgebouwd is. In elk geval geen aansluitkosten bij nieuw abonnement, dan €30/maand voor 8 maanden, ongeacht welk type pakket. Je zou dan bijna denken: ik neem 8 maanden internet en TV en schakel het na 8 maanden omlaag naar wat ik daadwerkelijk gebruik. Aangezien je per maand de snelheid kan wijzigen O-)

[ Voor 54% gewijzigd door phizzie op 11-04-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

Vandaag nog eens gekeken en iets aan een ander signaal gevonden in de data.
Blijkbaar wordt er iets gedaan op de universiteitsverbindingen in de VS, soort van loadbalancing of andere omschakeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPfAu05NecH2sHdK9ZDQ4UXkLr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFnwMXEWYnZThKY3HaDTKION.png?f=user_large

Dit zijn de plaatjes van University of Minnesota en Berkely over elkaar heen. Gezien dat deze toch echt flink uit elkaar liggen gebeurt er iets in de verbinding over zee of dergelijke? Leuk hoor, deze data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik begin langzaam de moed te verliezen dat mijn glasvezel aansluiting nog geactiveerd wordt...

Verhuisd in december 2022 > Meteen bestelling geplaatst bij T-Mobile
ODF indicatie was Maart 2023.

Rond Maart kwamen ze inderdaad in de straat graven, schouwer geweest foto's gemaakt van de meterkast. In Juni van 2023 is de kabel naar binnen gelegd en gemonteerd in de meterkast.

De ODF postcode check status was toen November 2023.

Ondertussen is het Odido geworden, ik de oude bestelling geannuleerd en een nieuwe geplaatst voor de 10 maanden korting ipv 8.

Ook op het Odido community forum een post gemaakt.

Ondertussen zijn we dus bijna 1,5 jaar verder en is het als volgt:

ODF postcodecheck = Gefeliciteerd! Glasvezel ligt in jouw straat. Wil je een gratis huisaansluiting, sluit dan een abonnement af bij een van onze providers.

Odido bestelling status = Aansluiten van je woning????

2 weken terug iemand van Odido mijn voicemail ingesproken dat het binnen 2 weken zou worden geregeld en een uitnodiging van Guidion zou ontvangen.

Gisteren Guidion gebeld > Geen afspraak melding in hun systeem > Doorverbonden met Odido
Odido > ODF moet het patchen en afmelden bij ons > Doorverbonden met ODF
ODF > Ja meneer dat patchen gaat nog niet want er is iets mis in het verdeelstation, dat kan nog weken of maanden duren |:( :(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 15:19
@ricjuh wat is postcode/regio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Postcode 6465 (Kerkrade, Limburg)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 15:19
ricjuh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:59:
[...]

Postcode 6465 (Kerkrade, Limburg)
Hier in 6213 Maastricht een soortgelijk verhaal. Maar probleem tussen huizen en centrale zou opgelost moeten zijn. Nu moeten ze dus nog 23.000 huizen gaan aansluiten.....
Zal nog even afwachten zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:49
Mijn ervaring na overstap van KPN naar Odido|:
- Overstap was zo geregeld, door Odido ook netjes op de hoogte gehouden van alle stappen
- Monteur was maar kort bezig. Kastje omwisselen in de meterkast, router eraan, TC-kastje omwisselen en weer weg. 20 minuten bezig, alles netjes gemonteerd en opgeruimd.

In eerste instantie was onze wifi niet ok. Snelheden werden soms niet gehaald, aantal keer konden apparaten geen verbinding krijgen. Bleek dat de wifi op de router nog aan stond, terwijl ik gebruik maak van Deco M9's om een eigen meht netwerk in huis te hebben. Na dit uitgezet te hebben, werkt alles vloeiend. Ook in de avond geen last van snelheden die omlaag gaan. Tevreden gebruiker dus tot nu toe. Postcode 3604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Klein vraagje omtrent het internetverkeer. Een tijd geleden werd bekend dat de verbinding van T-mobile omgeleid werd via Duitsland ipv rechtstreeks naar het AMS-IX, wat resulteerde in een iets hogere latency.

Ik ben van plan misschien over te stappen naar Odido glas. Mijn vragen, is dit zo, en hoe erg is het te merken?
Ik verzorg op wekelijkse basis streams voor mijn stichting, dit mag niet haperen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat was het T-Mobile GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKboy
  • Laatst online: 15-10-2024
jadjong schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:50:
Dat was het T-Mobile GSM netwerk.
Verkeerd begrepen in dit geval, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Nee het waren wel degelijk de vaste internet aansluitingen. Maar in die tijd was het nog T-Mobile en dat is het al meer dan 2 jaar niet meer. Odido is niet meer eigendom van het Duitse T-Mobile.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Alleen heb ik de problemen sinds ik over ben naar de glasvezel en nooit op de DSL gehad, dus het netwerkverkeer van de glasvezel wordt anders gerouteerd dan de DSL.

Vandaag na 1,5 maand met Odido in discussie te zijn geweest en heb ik Odido de kans gegeven om de verbinding te testen en te monitoren, maar helaas zat er geen snelheid in. Er werden tickets meermaals onterecht gesloten, waardoor ik vandaag ervoor heb gekozen om naar de aanbieder te gaan van de glasvezel in onze wijk en dat is in dit geval KPN.

En het leuke vandaag nog aan de telefoon was dat de mevrouw WiFi spots van Odido aanbood omdat dit het probleem ging oplossen. Ik zei maar mevrouw mijn apparatuur zit allemaal bekabeld aangesloten en ik heb het ook als ik 1 apparaat alleen op het modem heb aangesloten via de kabel. En haar antwoord was toen dat ik het nog niet had geprobeerd en dat ik daar dus ook niets over kon zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door pineapple23 op 14-04-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt idd, had toen een trage verbinding met heel veel packetloss.

Niets zo iritant als een instabiele verbinding. Nu moet ik zeggen op het routing akkefietje na ik nergens problemen mee heb en een super goedkope glasvezel verbinding heb. Maar als je problemen hebt is de HD echt om te huilen, dus dat je overstapt begrijp ik.

[ Voor 66% gewijzigd door HaterFrame op 13-04-2024 14:08 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 08:22
Zojuist een gemiste oproep van Euronet Glasvezel. Ik ga er van uit dat deze vanaf onze voordeur tot in de meterkast werken? Zou de daadwerkelijke overstap dan snel volgen, of is het dan nog een eventuele lange wacht voor een Odido monteur?

Ik weet niet precies welke van de stappen over het algemeen het langste op zich laat wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
stfnz schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:03:
Zojuist een gemiste oproep van Euronet Glasvezel. Ik ga er van uit dat deze vanaf onze voordeur tot in de meterkast werken? Zou de daadwerkelijke overstap dan snel volgen, of is het dan nog een eventuele lange wacht voor een Odido monteur?

Ik weet niet precies welke van de stappen over het algemeen het langste op zich laat wachten
Misschien even terugbellen, die hebben waarschijnlijk wel antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
g1n0 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:28:
[...]

Misschien even terugbellen, die hebben waarschijnlijk wel antwoorden :)
Euronet maakt de huisaansluiting (in dit geval) en dan stuurt Odido daarna de monteur aan voor de verbinding. Dat is zover ik weet Guidion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 18:35
In mei 2023 glasvezel aangevraagd. In november het pakket ontvangen. Begin december de aansluiting in huis gekregen. In januari 2024 gebeld voor de status wanneer Guidion is gepland en dat zou midden april zijn. Vanmiddag weer gebeld en de status van de wijkcentrale staat On Hold. Reden onbekend. Via een installatie monteur weten we nu dat in augustus pas de wijkcentrale gepland staat...
Je moet zelf contact opnemen om deze erg teleurstellende info te krijgen. Er jammer ODIDO!
Dit geeft al weinig vertrouwen in hun. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sprincky op 15-04-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Sprincky Odido kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de pop nog niet klaar is. Al vraag ik me wel af hoe ze je lijn hebben getest zonder een pop... In welke postcode/stad woon je?

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 15-04-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 18:35
jongetje schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:58:
@Sprincky Odido kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de pop nog niet klaar is. Al vraag ik me wel af hoe ze je lijn hebben getest zonder een pop... In welke postcode/stad woon je?
Er is nog niets getest denk ik.
5931 Tegelen gemeente Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Laatst online: 06-09 08:22
Zojuist van Odido het modem pakket ontvangen, Zyxel T-56. Al lees ik hier net boven dus weer dat het erg kan varieren wanneer Guidion de boel kan aansluiten. Dus dat zullen we dan maar moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:58:
Mwah...er zijn twee soorten "gereed" voor de PoP:

Open Dutch Fiber zorgt voor het PoP gebouwtje, stroomaansluiting en de lege kasten met daarin ODF lades waarop de klantvezels aangesloten zitten. Dat deel is waarschijnlijk wel klaar en vandaar dat er gemeten kan worden.Dit wordt meestal Ready For Use of Ready For Installation genoemd (bij KPN in ieder geval)

Het tweede deel ligt wel degelijk bij Odido zelf, namelijk de actieve apparatuur in die PoP en de bijbehorende backbone/backhaul. Dat is niet het domein van Open Dutch Fiber maar van voormalig Glasoperator, nu Odido.
Dit wordt Ready For Activation genoemd en ik denk vrij zeker te weten dat dat in dit geval het probleem is. Zeker gezien het doorschuiven van de datum voor activatie door Guidion.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2024 13:25 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat Odido zoveel tijd nodig heeft. Mijn ervaring (n=1) is dat die continue druk bij ODF opvoeren om de POP's operationeel te krijgen (met allemaal serieuze boetes als er een partij later dan aangegeven klaar is). De POP's die ik opgeleverd heb waren hadden binnen enkele weken na oplevering al de eerste klantaansluitingen actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Sprincky schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:07:
[...]

Er is nog niets getest denk ik.
5931 Tegelen gemeente Venlo.
zelfde regio hier.,.. ( 5951) maar bij mij hebben ze onlangs het glas tot aan de voordeur gebracht.,
Moet nog wachten tot ze het naar binnen komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
moet zeggen heb hier nu 1 week glasvezel van odido met 1gbps maar op momenten is het nog gene 300.

ik weet dat de pc de 1g kan halen
als ik een speedtest doe dan haal ik upload ruim de 930 dan nmoet dat down ook kunnen zou ik zeggen

DOWNLOAD Mbps
647.36
UPLOAD Mbps
933.86
Ping ms 13 14 34

[ Voor 51% gewijzigd door Maxwp op 16-04-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23
Ik zit nu ook bij Odido glasvezel. Ik wil graag mijn oude Fritzbox 5490 blijven gebruiken als router. Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de nokia (mediaconverter?) direct kan aansluiten op de Fritzbox? Ik heb de Nokia al met een netwerkkabel aangesloten op de lan1 poort. Maar wat moet ik instellen in de fritzbox om dit te laten werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23
Opperhoof schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:04:
Ik zit nu ook bij Odido glasvezel. Ik wil graag mijn oude Fritzbox 5490 blijven gebruiken als router. Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de nokia (mediaconverter?) direct kan aansluiten op de Fritzbox? Ik heb de Nokia al met een netwerkkabel aangesloten op de lan1 poort. Maar wat moet ik instellen in de fritzbox om dit te laten werken?
Ok, opgelost. :)

1) sluit de nokia aan op lan1 van de fritzbox.
2) ga in de fritzbox naar internet --> account information
3) kies bij provider voor overig en vul zelf een naam in
4) bij Internet connection via, kies je LAN1
5) bij account information required kies no
6) bij het blauwe 'change connection settings' vink VLAN aan en vul daar 300 in.

Opslaan en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Laatst online: 17-06 20:00
Ik heb nu een tijdje glasvezel via Odido (regio Breda), en was tot vanavond érg tevreden. Verbinding was stabiel en haalde de beloofde snelheden netjes (up- en download).

Nu is dat echter een ander verhaal, ik zit nu op ~90 mbit (!!) up en down. En bij Odido is er geen storing oid bekend. *Zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

sfranken schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:57:
Ik heb nu een tijdje glasvezel via Odido (regio Breda), en was tot vanavond érg tevreden. Verbinding was stabiel en haalde de beloofde snelheden netjes (up- en download).

Nu is dat echter een ander verhaal, ik zit nu op ~90 mbit (!!) up en down. En bij Odido is er geen storing oid bekend. *Zucht*
akelig dichtbij de 100mbit... ergens een verbinding die op 100mbit / fastethernet is teruggevallen?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 08:25
sfranken schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:57:

Klinkt als een slechte/oude kabel ergens in het pad naar je router / (O)NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
menonv schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:57:
[...]

akelig dichtbij de 100mbit... ergens een verbinding die op 100mbit / fastethernet is teruggevallen?
Ik denk het? Hier in huis niet, maar verder, geen idee. Enige info hoe/of ik dat zelf kan controleren?
stormfly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:08:
[...]

Klinkt als een slechte/oude kabel ergens in het pad naar je router / (O)NT
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Dat is dan wel opeens gegaan, want dit is pas een paar dagen. Hiervoor altijd ~900 mbit gehaald (up en down), en voor de overstap van Ziggo naar Odido ook nieuwe kabels getrokken. Ik hoop niet dat het dit is, want dat was een rotklus. Vanavond maar eens kabels gaan meten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
sfranken schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:18:
[...]

Ik denk het? Hier in huis niet, maar verder, geen idee. Enige info hoe/of ik dat zelf kan controleren?

[...]

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Dat is dan wel opeens gegaan, want dit is pas een paar dagen. Hiervoor altijd ~900 mbit gehaald (up en down), en voor de overstap van Ziggo naar Odido ook nieuwe kabels getrokken. Ik hoop niet dat het dit is, want dat was een rotklus. Vanavond maar eens kabels gaan meten dan.
Powercycle van je router en ONT al gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sfranken
loeberce schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:20:
[...]

Powercycle van je router en ONT al gedaan?
Ja. Na wat verder onderzoek bleek het inderdaad een kabelprobleem te zijn. Een van de werkmannen (badkamerrenovatie) had de kabel vanuit het ONT naar de rest van het netwerk was losgehaald, alle kabels even losgehaald en weer teruggestoken en het probleem is weg, ik heb nu weer de normale snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 18:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe is jullie ervaring omtrent latency met online gaming? Via Ziggo gaat dit vrij prima namelijk <20ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 17:54

Louw Post

Cerenas

n00bs schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:37:
Hoe is jullie ervaring omtrent latency met online gaming? Via Ziggo gaat dit vrij prima namelijk <20ms
Zal alleen maar beter zijn met glasvezel. Als voorbeeld kan ik Warzone geven, iemand waar ik vaak mee game heeft Ziggo en heeft een ping van ~15ms en ikzelf met Odido een ping van 5ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 18:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Louw Post schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:58:
[...]

Zal alleen maar beter zijn met glasvezel. Als voorbeeld kan ik Warzone geven, iemand waar ik vaak mee game heeft Ziggo en heeft een ping van ~15ms en ikzelf met Odido een ping van 5ms.
Dat klinkt erg fijn >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:00
Androo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:57:
[...]

zelfde regio hier.,.. ( 5951) maar bij mij hebben ze onlangs het glas tot aan de voordeur gebracht.,
Moet nog wachten tot ze het naar binnen komen brengen.
ook zelfde regio hier 5931 en ik heb zelfs aansluiting in huis maar inderdaad wachten op wijkaansluiting. en elke maand maar zelfde mail ontvangen maar dan dat oplevering maand later is.

ach wacht al jaar , paar maanden extra maakt dan ook niks uit.

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-08 19:33
Heren,

Sinds vanmiddag geen internet en TV meer.. nooit een probleem gehad bij hun.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnb29IhEcwfAiJheteJVVKoMB2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNcY5Yam1SXEU2ziOe3rP9p6.jpg?f=fotoalbum_large ik heb al geprobeerd om alles te resetten. Op internet al dingen gelezen.. Nu wachten op de technische dienst maar hoelang duurt dat.. waardeloos..

Iemand hier ervaring mee? Wat zou ik zelf nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
llovesoccerx7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:40:
Wat zou ik zelf nog kunnen proberen?
Foto delen van de ONT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Geen rode of knipperende rode lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Deze gaan soms spontaan kapot als de stroom eraf gaat, KPN is ze al actief aan het vervangen voor Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
stormfly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:09:
[...]

Geen rode of knipperende rode lampjes?
Nee dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
hcQd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:12:
[...]

Deze gaan soms spontaan kapot als de stroom eraf gaat, KPN is ze al actief aan het vervangen voor Nokia.
Ah zover ik weet is stroom er niet afgeweest. Ochtends deed alles het eerst gewoon🤔. Dan moet er dus gewoon een monteur komen ipv dat de technische dienst gaat kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door llovesoccerx7 op 17-04-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Wat dan stuk gaat is de ethernet poort bij de Genexis XGS-PON ONT, maar die lijkt hier nog wel te werken omdat het lampje op de Odido router van WAN nog brand. Wat je nog wel kunt doen is even een andere UTP kabel tussen de ONT en WAN poort van de router, om uit te sluiten dat die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ethernet poort defect.
De ONT moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
llovesoccerx7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:22:
[...]

Ah zover ik weet is stroom er niet afgeweest. Ochtends deed alles het eerst gewoon🤔. Dan moet er dus gewoon een monteur komen ipv dat de technische dienst gaat kijken.
Je kan zien of je "het bekende defect" onder handen hebt. Dan is de WAN port namelijk defect en zou je tussen je ONT en je Modem geen link moet krijgen over de UTP. Dit kan je controleren dmv de lampjes die zouden moeten oplichten bij het plaatsen van de UTP kabel en doven bij het verwijderen van de UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezmo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
hcQd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:12:
[...]

Kan altijd, maar blijkbaar gebeurde dat vooral bij oudere uitvoeringen, niet bij de nieuwere.

Ik heb er ook zo 1 en had een mail ontvangen dat iemand een week later langs zou komen om hem te vervangen. Lang verhaal kort, die kwam nooit.

En na 4 weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn was de boodschap dat mijn serie geen probleem heeft en niet vervangen wordt.

Daaraan voorafgaand had ik in februari ineens geen internet meer. Op zaterdag geen verbinding en dinsdag aan het einde van de middag een afspraak met een monteur. Dinsdag rond 12u ineens weer wel internet.

Mijn vermoeden is dat iemand in de wijkkast de verkeerde (mijn) kabel had losgetrokken en de monteur hem dinsdag rond 12u hem weer goed heeft aangesloten.

Let wel ik heb geen bewijs, maar toeval bestaat niet >:)

Bij een defect moet het vervangen worden, of anders heb je hetzelfde probleem als ik had.
Kortom, bellen en een afspraak met een monteur proberen los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Dan is het wel duidelijk. Kan ik gewoon eisen dat ik een monteur wil hebben? De technisch dienst gaat nu eerst even kijken maar goed ben afhankelijk van internet thuis ivm thuiswerken. Dus paar dagen zonder is niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
llovesoccerx7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:46:
Dan is het wel duidelijk. Kan ik gewoon eisen dat ik een monteur wil hebben? De technisch dienst gaat nu eerst even kijken maar goed ben afhankelijk van internet thuis ivm thuiswerken. Dus paar dagen zonder is niet echt ideaal.
Wat is er duidelijk, je moet een monteur vaak betalen als het toch onverhoopt aan je binnenshuis installatie ligt?

Heb je de lampjes van de UTP verbinding gecontroleerd, wat was het resultaat?

Je kunt nog vragen of ze een databundel bij boeken op je mobiel als je Odido hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 17-04-2024 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gezmo
Je kan het proberen, maar helaas ligt de 'servicedesk' niet echt wakker van de problemen van hun klanten is mijn ervaring inmiddels.

Gewoon bellen en berusten in de handelingen die je steeds opnieuw moet doen.
- ONT uitschakelen en stekker uit stopcontact
- netwerk kabel loskoppelen
- Modem uit en stekker uit stopcontact
- 2 minuten wachten
- stekkers weer in stopcontact
- ONT en modem aan
- 2 minuten wachten
- netwerkkabel weer aansluiten

Ben met verbouwingen bezig waarbij regelmatig alle stroom uitgeschakeld moet worden. Iedere keer dat ik de ONT uitzet hou ik mijn hart vast of de verbinding met bovenstaande stappen weer terugkomt. Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat het soms wel een kwartier kan duren voordat internet weer opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Soms kan het werken.
Koppel de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel los.
Dan trek je de stroom adapter van het glasvezelkastje eruit wacht een paar seconden.
Deze doe je er dan weer in en wacht een minuut.
Dan sluit je de netwerk kabel weer aan.
Proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Gezmo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:32:
[...]
Kan altijd, maar blijkbaar gebeurde dat vooral bij oudere uitvoeringen, niet bij de nieuwere.

Ik heb er ook zo 1 en had een mail ontvangen dat iemand een week later langs zou komen om hem te vervangen. Lang verhaal kort, die kwam nooit.[...]
Wat is oud.. Die van mij was nog geen twee jaar geleden geplaatst, maar toch echt een maand of twee geleden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezmo
Caelorum schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:23:
[...]

Wat is oud.. Die van mij was nog geen twee jaar geleden geplaatst, maar toch echt een maand of twee geleden vervangen.
Die van mij is ongeveer 1,5 jaar geleden geplaatst. Geen idee waar het omslagpunt dan wel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Gezmo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:26:
[...]

Je kan het proberen, maar helaas ligt de 'servicedesk' niet echt wakker van de problemen van hun klanten is mijn ervaring inmiddels.

- 2 minuten wachten
- ONT en modem aan
- 2 minuten wachten

Ben met verbouwingen bezig waarbij regelmatig alle stroom uitgeschakeld moet worden. Iedere keer dat ik de ONT uitzet hou ik mijn hart vast of de verbinding met bovenstaande stappen weer terugkomt. Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat het soms wel een kwartier kan duren voordat internet weer opkomt.
Ik zal eens bellen.. we zijn een nacht verder weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:03
Hoi allemaal helaas veel negatieve ervaringen lees ik al....

Ik heb een gekke ervaring met Odido misschien hebben jullie een zoekrichting/ideeen hoe ik het kan oplossen?

Sinds een paar dagen is alles aangesloten door een monteur en werkt de wifi perfect op mijn telefoon en de laptop van mijn vriendin (1 gigabit aansluiting: op mijn telefoon is dit 980 Down en 950 up). Echter op mijn pc wil het bekabeld amper werken en via de wifi net iets beter (lees 50 down en minder dan 1 up!!?). Deze resultaten zijn via een directe (nieuwe) kabel naar de zyxel router van Odido.
Via een hotspot vanuit mijn telefoon krijg in een betere verbinding dan via de "normale"wifi van Odido. Mijn pc lijkt dus hardwarematig prima te werken.
Ik heb geprobeerd alle programma's uit te zetten (inclusief firewall en alle virusscanners) met hetzelfde resultaat. Helaas kan ik niet alle windows updates doen want ik heb last van:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2229692 / https://tweakers.net/nieu...latie-veelal-mislukt.html
Zou niet alle updates het probleem kunnen zijn? Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
.
Gezmo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:26:
[...]

- 2 minuten wachten
- ONT en modem aan
- 2 minuten wachten

Zwarte converter is stuk. Kan ik zelf tijdelijk iets anders er tussen doen? Voor het weekend waarschijnlijk niet opgelost

[ Voor 78% gewijzigd door llovesoccerx7 op 18-04-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:11
Rejoen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:56:
Hoi allemaal helaas veel negatieve ervaringen lees ik al....
Zijn maar heel weinig als je over alle aansluitingen bekijkt :-)

Wat doet speedtest.net op de laptop (draadloos en bekabeld) ? Ook ingestort? Als dat niet het geval is, is het de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou, wij dachten vandaag een glasvezelkabel van de straat onder onze tuin door naar de gevel te krijgen. Dat ging dus mooi niet door. Monteur van ODF keek al bedenkelijk naar onze zojuist voor duizenden euro's aangelegde tuin. En toen kwam de aap uit de mouw, hij wilde de kabel op 30 cm diepte schieten. Dat vinden wij veel te ondiep en als het goed is, is binnen onze gemeente ook de afspraak 60 cm. Toen werd het nog mooier, schieten ging hem helemaal niet meer worden want het lukt hem niet om hetzij door de grindmatten hetzij door het wortelwerend doek heen de kabel op te pikken (Hoe dan niet??? Stanleymes iemand? :? ). Dan moest hij met de schep graven, dat wilde hij wel doen maar hij ging niks doen aan tuinherstel. Wat is dit voor beunhaas? Wij ondertussen ODF bellen, hoe wij dan wel een herstelde tuin krijgen, snauwen ze ons af met 'wij hebben geen tuinmannen in dienst, regel het zelf maar, jullie probleem.'

Eind van het liedje is dat we de op zich vriendelijke monteur maar onverrichter zake weggestuurd hebben, en we hebben een klacht bij zowel Odido als de gemeente neergelegd. Odido belooft dat het onder de tuin doorgaat en dat de tuin in principe niet open hoeft. Dan komen ze dat maar na en anders betalen zij onze hovenier maar voor herstelwerk.

Begin volgende week komt de gemeenteopzichter kijken. Wordt vervolgd. En o ja, de opzegging bij Ziggo heb ik maar weer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:03
Digicien schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:13:
[...]

Zijn maar heel weinig als je over alle aansluitingen bekijkt :-)
Daar heb je ook een punt idd.
[Wat doet speedtest.net op de laptop (draadloos en bekabeld) ? Ook ingestort? Als dat niet het geval is, is het de PC...
De kabel gaat er bij de laptop niet in maar draadloos kwam die op 550 down en 450 up. Niet het maximum maar ik neem dat voor nu even voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezmo
llovesoccerx7 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:00:
.
[...]
Zwarte converter is stuk. Kan ik zelf tijdelijk iets anders er tussen doen? Voor het weekend waarschijnlijk niet opgelost
Niet dat ik weet. Helaas zal je moeten wachten op een monteur die hem vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
Rejoen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:05:

[...]

De kabel gaat er bij de laptop niet in maar draadloos kwam die op 550 down en 450 up. Niet het maximum maar ik neem dat voor nu even voor lief.
Dat zijn normale snelheden.... Als de laptop goed werkt, lijkt toch het probleem met de PC. Je kan het vaak zien dat de wijzer van de speedtest 'schokt', dan kan het apparaat vaak de data niet verwerken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digicien
Eind van het liedje is dat we de op zich vriendelijke monteur maar onverrichter zake weggestuurd hebben, en we hebben een klacht bij zowel Odido als de gemeente neergelegd. Odido belooft dat het onder de tuin doorgaat en dat de tuin in principe niet open hoeft. Dan komen ze dat maar na en anders betalen zij onze hovenier maar voor herstelwerk.

Begin volgende week komt de gemeenteopzichter kijken. Wordt vervolgd. En o ja, de opzegging bij Ziggo heb ik maar weer teruggedraaid.
Odido legt geen glasvezel aan, maar maakt gebruik van. Een gemeente gaat ook niet over de aanleg in iemands tuin (ook niet in de straten als volgens bepaalde normen wordt aangelegd).

Als je niet met de handelswijze eens bent, dan neem je het toch niet? Jij hebt geen verplichting het af te nemen en de netwerkeigenaar heeft geen verplichting om het bij jou aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou, jawel, want ik heb een overeenkomst gesloten met Odido. Daarbij heeft de gemeente ook nadere regels vastgesteld voor kabels en leidingen die als ik het goed lees betrekking hebben op afstanden tot gemeentelijke riolering onder eigen perceel. Odido belooft mij iets, dan moeten zij het ook waar maken. Hoe ze dat regelen, moeten ze vooral uitvechten met de onderaannemer. Maar ik wil het dieper, is in andere gemeenten vaak zat gedaan op 50 of 60 cm, en dat wil ik ook. Hoe moeilijk is het nou om die grondraket 1,5 spade dieper in te voeren? En dan geen enkele oplossing of vergoeding voor een opengebroken tuin, echt onbestaanbaar.

Ik lees ook nog op dit forum dat soms monteurs doodleuk onaangekondigd je tuin vernaggelen als je niet aanwezig bent. Dit kan hier allemaal prima en netjes volgens de normen. Onze tuin is tegen de gevel aan echt niet zo moeilijk om een stukje open te halen. Er hoeft maar één klimplantje uit, vermoed ik. Maar regel het dan en doe niet zo hulpeloos of zelfs onbeschoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 21:34
Tiffanylampje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:56:
Nou, jawel, want ik heb een overeenkomst gesloten met Odido. Daarbij heeft de gemeente ook nadere regels vastgesteld voor kabels en leidingen die als ik het goed lees betrekking hebben op afstanden tot gemeentelijke riolering onder eigen perceel. Odido belooft mij iets, dan moeten zij het ook waar maken. Hoe ze dat regelen, moeten ze vooral uitvechten met de onderaannemer. Maar ik wil het dieper, is in andere gemeenten vaak zat gedaan op 50 of 60 cm, en dat wil ik ook. Hoe moeilijk is het nou om die grondraket 1,5 spade dieper in te voeren? En dan geen enkele oplossing of vergoeding voor een opengebroken tuin, echt onbestaanbaar.

Ik lees ook nog op dit forum dat soms monteurs doodleuk onaangekondigd je tuin vernaggelen als je niet aanwezig bent. Dit kan hier allemaal prima en netjes volgens de normen. Onze tuin is tegen de gevel aan echt niet zo moeilijk om een stukje open te halen. Er hoeft maar één klimplantje uit, vermoed ik. Maar regel het dan en doe niet zo hulpeloos of zelfs onbeschoft.
even voor mijn beeld:
  • Welke vergoeding wil je dan krijgen?
  • Wat staat dan in de overeenkomst?
  • Onder welke voorwaarden wordt dan gegraven (welke vergunning is verleend) ?
De diepte voor telecomkabels wordt in overleg met de gemeente bepaald en kan varieren . Zie ook:

https://klic-app.nl/nieuw...elangrijkste-richtlijnen/

Daarop wordt een vergunning verleend.

Denk niet dat je een grotere diepte kunt eisen, dat zal in overleg met de ODF gebeuren en of gemeente. Afhankelijk wat in de vergunning staat

[ Voor 13% gewijzigd door extraman op 18-04-2024 23:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tiffanylampje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:56:
Nou, jawel, want ik heb een overeenkomst gesloten met Odido. Bla bla bla…
Dus je besteld internet (waarvan je weet dat er een kabel in de grond moet) en gaat dan je tuin renoveren (of heb je net gedaan)? En dan verwacht je dat die kerels ook je tuinman gaan spelen?

- Ten eerste is het een bizar slechte planning van jou.
- Ten tweede willen die kerels best wat dieper voor je graven, maar geef ze dan een bakje koffie en wees aardig. Uit je berichten lees ik af dat je behoorlijk zuur bent geweest tegen ze. Dan gaan ze ook echt niet voor je rennen.
- Tot slot: ik denk niet dat Odido zal rouwen om je als klant. Klanten die om schadevergoedingen gaan vragen (voor niets?) zien ze echt heel graag naar de concurrent gaan. Ik zeg: Doen!

PS: Odido wilt best bij jou leveren (via onderaannemer), maar als jij dan allemaal eisen gaat stellen hoe dat moet gebeuren, stoppen ze die leveringsovereenkomst net zo snel als dat jij hem hebt opgezet. :)
Pagina: 1 ... 46 ... 126 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen