Ik ben sinds gisteren ook aangesloten op een Odido 1gbps/1gbps glasvezel abonnement via het Delta FIber netwerk.
Er zijn twee glasvezel aansluitingen in mijn woning aanwezig, Delta Fiber Netwerk en KPN NetwerkNL.
Mijn voorkeur ging uit om Odido via het KPN netwerk te laten verlopen, maar Odido bleef beweren dat het alleen via het Delta netwerk mogelijk was op mijn postcode.
Omdat er een actie was (8 maanden 25 euro per maand voor een 1gbps/1gbps internetabonnement incl TV) met een jaarabonnement heb ik in Januari toch maar besloten om de aanvraag door te zetten.
Voorheen zat ik ook op het Delta Fiber Netwerk via de zakelijke provider Helden van Nu.
Daar had ik een 400mbps/400mbps abonnement zonder TV met statisch IP voor 54 euro per maand excl. de BTW. Daarnaast had ik een NLZiet abonnement om vanaf mijn AppleTV TV te kunnen kijken.
Daar was ik tevreden over, maar toen ik het aanbod van Odido zag heb ik toch besloten om over te stappen.
De aanvraag en oplevering verliep vrij soepel.
Het signaal was gisterenochtend al omgezet, terwijl de monteur pas om 18:00 zou komen.
Rond 15:00 belde de monteur met de vraag of ik al thuis was want hij liep voor op de planning.
Op basis van wat de monteur allemaal deed had ik zoiets van, dat had ik ook wel gekund.....
Maar goed, er was geen optie om geen monteur te kiezen.
De TV ervaring van Odido is top! Een hoop meer zenders dan NLZiet en de interface van de Odido TV app op de AppleTV is fantastisch en van zeer goede kwaliteit.
De ZyXEL T-56 interface is even wennen. Ik twijfel nog of ik deze blijf gebruiken of niet.
De Wi-Fi is even snel als bekabeld en het bereik is voldoende voor wat ik nodig heb.
De internetverbinding snelheid is tot nu toe variërend, maar wel stabiel.
Zo kwam ik gisterenavond (bekabeld) uit op zo'n 930Mbps down en 960Mbps up.
Vandaag is dat een stuk minder en kom ik niet hoger dan 740Mbps vanaf een Odido server in Amsterdam.
Brussel:
Berlijn:
Sydney, NS (Canada):
Washington, DC
Zolang de verbinding (en dus ook TV) stabiel blijft, vind ik het wel goed voor 25 euro per maand.