Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Barre73 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:13:
[...]
er komen alleen nieuwe providers bij via KPN Wholesale.
Precies dit. Je kunt namelijk al even Freedom, Youfone en wat andere providers krijgen via het primevest netwerk. Het vreemde is dat als je Odido zakelijk aanvraagt in een primevest gebied dat je een DSL aanbieding krijgt :+ .

KPN zal zijn backbone moeten binnenbrengen in de POP, zijn spullen moeten plaatsen en dan kunnen de adressen klaargemaakt worden voor levering. Daar is best nog wel wat werk voor als ze de DSL aansluitingen in deze wijken willen vervangen door glas want er moet best nog wat binnengebracht worden...Maar alles stapje voor stapje :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:14
hansie18 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:15:
Heb de Zyxel T-56. Prima apparaat, ook voor WIFI vanuit de meterkast. Alles loopt al paar maanden perfect, alleen de nieuwsgroepen lijken afgeknepen te worden. Kan dat? Moet ik een port forwarden op de Zyxel? Daar ben ik al aan het stoeien geweest, maar de nieuwsgroep blijft minder snel downloaden (ook na vrijgeven spotnet app in de windows firewall) dan toen ik nog bij Ziggo zat, zeker de helft langzamer. Wat moet je precies invullen op de Zyxel als je wil port forwarden?
Afhankelijk van je internetabo snelheid en de gebruikte usenet-downloader (sabnzbd, nzbget, etc.) én vooral het systeem waar het op draait loop je waarschijnlijk eerder tegen een disk, CPU, settings (bv. unpack tijdens downloaden e.d.) of usnet-aanbieder limiet aan dan je internetabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Precies dit. Je kunt namelijk al even Freedom, Youfone en wat andere providers krijgen via het primevest netwerk. Het vreemde is dat als je Odido zakelijk aanvraagt in een primevest gebied dat je een DSL aanbieding krijgt :+ .
Ter toevoeging: De genoemde providers leveren dan op het (voormalige) Primevest netwerk via de apparatuur van Glasoperator/Odido. Of zij straks via de apparatuur van KPN gaan leveren is nog niet duidelijk. De inhoud van de onderlinge contracten is uiteraard geheim.

Dat van Odido Zakelijk is minder vreemd als je bedenkt dat Odido Zakelijk volgens mij überhaupt nergens kan leveren via Glasoperator apparatuur. Dat zal te maken hebben met allerlei technische belemmeringen maar het lijkt me wel een urgent probleem voor ze. Want dat zou betekenen dat ze ook niet kunnen leveren in Open Dutch Fiber gebieden. En daar zijn er toch wel heel wat meer van (dan van Primevest).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:50
The_Admin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:10:
Afhankelijk van je internetabo snelheid en de gebruikte usenet-downloader (sabnzbd, nzbget, etc.) én vooral het systeem waar het op draait loop je waarschijnlijk eerder tegen een disk, CPU, settings (bv. unpack tijdens downloaden e.d.) of usnet-aanbieder limiet aan dan je internetabo.
Klopt. Ik kom bij Tweaknews tot ongeveer 3Gbps. Dat is met hardware die met iPerf naar een met 100G verbonden server in Amsterdam m'n Odido 8G vol kan krijgen (7.7Gbps). Met Ookla Speedtest (zelfs de CLI versie) kom ik naar een interne Odido server tot ongeveer 5Gbps. Bij dat soort snelheden komen er allerlei andere limieten in het spel dan puur de snelheid van je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
een gekke vraag:

alle apparaten maken probleemloos verbinding met mijn mesh-netwerk boven, behalve mijn zonnepaneel omvormer. is dit bij jullie ook? deze blijft verbonden met de verste netwerk (het modem beneden).

ik heb een T54 modem met een WX5600 wifipunt.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 08-03-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Jep, goedkope wifi-chips doen maar iets en vaak niet wat je wilt. :P Oplossing is een 2.4GHz netwerk splitsen met een SSID per AP. Dan kan je zelf die eigenwijze omvormer laten connecten naar AP-Zolder en apparatuur beneden naar AP-Woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10

nelizmastr

Goed wies kapot

jadjong schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:53:
Jep, goedkope wifi-chips doen maar iets en vaak niet wat je wilt. :P Oplossing is een 2.4GHz netwerk splitsen met een SSID per AP. Dan kan je zelf die eigenwijze omvormer laten connecten naar AP-Zolder en apparatuur beneden naar AP-Woonkamer.
Wat dat betreft vind ik het niet erg dat mijn SolarEdge SE3000H alleen WiFi heeft voor diagnostics en alleen via ethernet kan communiceren :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
Waar het gaat gebruik je een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:50
jadjong schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:05:
Waar het gaat gebruik je een draad.
Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
Hoi! Ik sinds zit maandag bij Odido, maar ik heb een hoop gedoe om met de EX5601-T1 verbonden te blijven vanaf mijn Android 13 telefoon. Mijn andere devices (Windows, Mac, iOS) ondervinden hier geen last van.

Echter, heb ik dit probleem ook nog nooit op mijn Android device gehad. Dit zijn de stappen om het probleem te repliceren:
- verbind met het wifi netwerk (vul wachtwoord in)
- gebruik netwek (dit werkt prima)
- zorg dat je buiten het wifi bereik komt
- zorg dat je weer in wifi bereik komt

De telefoon zal niet meer automatisch verbinden met de wifi. Het netwerk staat ook niet in de lijst met "saved networks". Je kan wel weer verbinden, maar dan moet je opnieuw het wachtwoord invullen. Het klinkt als een bug in mijn telefoon, maar ik kan nog wel met andere routers verbinden. Dit heb ik vandaag nog getest.

Wat ik heb geprobeerd op de EX5601-T1:
- Losse SSID's voor 2.4 en 5 GHz
- WPA3 -> WPA2
- Andere SSID kiezen

Heeft iemand nog een suggestie wat ik kan proberen? Ik gok dat ik de hele EX5601-T1 ook wel kan vervangen door mijn eigen router? Anders doe ik dat gewoon :)

[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 08-03-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Barre73 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:13:
[...]
...
Maar nee dus. Het was van een investeringsmaatschappij en die heeft deze kabels, aansluitingen en wijkcentrales verkocht aan KPN vorig jaar.
KPN maakt nu de centrales gereed om ook met hun eigen apparatuur diensten te kunnen leveren.
Odido blijft gewoon nog steeds huurder (lees: belichter) op dit netwerk, er komen alleen nieuwe providers bij via KPN Wholesale.
Geeft toch wat vraagtekens. Odido berekent een opslag tarief als er licht wordt verstuurd via een KPN netwerk.
Hoe vertaald zich dat straks in de tarieven, krijgen al de aangesloten op dat specifieke netwerk een extra verhoging of hanteert KPN Wholesale (groothandel) op die netwerken een ander tarief m.b.t. Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Dat van Odido Zakelijk is minder vreemd als je bedenkt dat Odido Zakelijk volgens mij überhaupt nergens kan leveren via Glasoperator apparatuur. Dat zal te maken hebben met allerlei technische belemmeringen maar het lijkt me wel een urgent probleem voor ze. Want dat zou betekenen dat ze ook niet kunnen leveren in Open Dutch Fiber gebieden. En daar zijn er toch wel heel wat meer van (dan van Primevest).
Odido Zakelijk lijkt wel beschikbaar op Open Dutch Fiber als ik een postcode check doe op een random adres met ODF. Op Delta Fiber is Odido Zakelijk trouwens in tegenstelling tot hun particulier abonnement ook niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yalerta schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Geeft toch wat vraagtekens. Odido berekent een opslag tarief als er licht wordt verstuurd via een KPN netwerk.
Hoe vertaald zich dat straks in de tarieven, krijgen al de aangesloten op dat specifieke netwerk een extra verhoging of hanteert KPN Wholesale (groothandel) op die netwerken een ander tarief m.b.t. Odido?
Niet helemaal.. Odido berekent een opslag als dat licht wordt verstuurd vanuit een KPN Dslam in de PoP.
Odido heeft in honderden KPN PoPs echter wel eigen apparatuur staan (Glas operator) en daar rekenen zij geen opslag.
Het is dus alleen als zij alles moeten inkopen via KPN en niet zelf kunnen belichten.

In het geval van Primevest houden ze ongetwijfeld gewoon hun contract dat ze al hadden. Wellicht zelfs goedkoper dan met KPN, maar zo werkt het... Koop breekt geen huur.
Dus hier zal Odido ook zeker geen opslag berekenen aan klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 08-03-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:26
Had lange tijd maar de helft van de snelheid van downloaden bij nieuwsgroepen (sunnyusenet/spotnet). Het lag inderdaad niet aan bepaalde poorten openzetten (bedankt voor de tips). Ik heb zonet de details voor sunnyusenet zelf ingetypt in spotnet (i.p.v. op sunnyusenet preset te klikken). Nu loopt ie weer! Goeie download weer. Hoef ik me daar niet meer aan te irriteren en kan het weekend goed beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 22:32

Kortfragje

......

Zoals zovelen ook thuis een mailserver en tot op heden via ziggo smart relay aan de gang. Nu bij odido die optie niet meer en poort 25 dicht..

Heeft iemand ervaringen met relay hosts zoals bij MX-relay (gevonden via google)
https://www.mx-relay.com/mx-relay-smtp-service/

Wel hun eigen reclame gevonden ;)
https://www.linkedin.com/...eij/?originalSubdomain=nl

Gmail liever niet omdat ik begreep dat daar de afzender veranderd wordt..

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeD
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-03-2024
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Sinds kort Odido als opvolger van Tweak bij ons geinstalleerd, Modem is Zyxel T-56.

Het lukt mij maar niet om de omvormer van onze zonnepanelen (Solax TL 3600) te koppelen aan de nieuwe wifi.
Wat heb ik gedaan?
Omvormer gereset. Dan geprobeerd verbinding te maken met AP netwerk. Dat lukt almaar niet, ik blijf de melding "verbonden zonder internet" krijgen. Heb het op verschillende devices geprobeerd.

Alvast dank voor tips en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47
FemkeD schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:57:
Sinds kort Odido als opvolger van Tweak bij ons geinstalleerd, Modem is Zyxel T-56.

Het lukt mij maar niet om de omvormer van onze zonnepanelen (Solax TL 3600) te koppelen aan de nieuwe wifi.
Wat heb ik gedaan?
Omvormer gereset. Dan geprobeerd verbinding te maken met AP netwerk. Dat lukt almaar niet, ik blijf de melding "verbonden zonder internet" krijgen. Heb het op verschillende devices geprobeerd.

Het makkelijkste is om het WIFI netwerk gelijk te houden, dus zelfde SSID en wachtwoord instellen op de Zyxel als van de Fritzbox modem, mits je deze nog weet.
Anders zul je moeten inloggen op het Wifi netwerk van de omvormer, daarop inloggen om je nieuwe wifi netwerk en wachtwoord in te stellen.
YouTube: SolaX Inverters - Wifi Monitoring Set-Up Tutorial

[ Voor 3% gewijzigd door Tumb op 09-03-2024 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb de vraag en antwoorden van @mrbert verhuisd naar: [Odido] Alarmcentrale aansluiten bij gebruiken eigen router. Het ging wel een beetje offtopic onderhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
FemkeD schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:57:

Wat heb ik gedaan?

Er is een probleem met firmware van T56, sommige apparaten kunnen niet verbinden. Paar pagina’s terug wordt dit beschreven. Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78378632

Er is een nieuwe firmware die handmatig door Odido via het forum wordt uitgerold en het probleem verhelpt: https://community.odido.n...-t-56-359178/index16.html

Ik heb zelf vanaf volgende week Odido dus ik hoop niet dat ik ook die firmware problemen krijg. Blijkbaar kunnen moderators op Odido forum de nieuwe versie pushen op verzoek.

[ Voor 3% gewijzigd door frankjacobsen op 09-03-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:24
@frankjacobsen Interessant, ik heb een Harman Kardon speaker die regelmatig niet met de wifi van Odido kan verbinden. Heb 'm maar weer terug gezet op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeD
  • Laatst online: 20-03-2024
Tumb schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Het makkelijkste is om het WIFI netwerk gelijk te houden, dus zelfde SSID en wachtwoord instellen op de Zyxel als van de Fritzbox modem, mits je deze nog weet.
Anders zul je moeten inloggen op het Wifi netwerk van de omvormer, daarop inloggen om je nieuwe wifi netwerk en wachtwoord in te stellen.
YouTube: SolaX Inverters - Wifi Monitoring Set-Up Tutorial
Dank voor de tips. Ik snap wel dat ik moet inloggen op het modem, maar ik loop al vast bij de eerste stap die alle tutorials etc geven, nl. "maak verbinding met het AP..... netwerk". Als ik dat probeer, krijg ik alleen de melding "verbonden zonder internet". Dan kan ik toch niet verder? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
FemkeD schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:19:
[...]

Dank voor de tips. Ik snap wel dat ik moet inloggen op het modem, maar ik loop al vast bij de eerste stap die alle tutorials etc geven, nl. "maak verbinding met het AP..... netwerk". Als ik dat probeer, krijg ik alleen de melding "verbonden zonder internet". Dan kan ik toch niet verder? Of wel?
Dat klopt je logt in op het wifi netwerk van de omvormer zelf, deze is niet verbonden met internet,
Je kan gewoon verder gaan door in je browser naar 10.10.100.254 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Ik wil nog een aantal Odido ervaringen delen.
Het zijn allemaal overstappers van Tweak --=> Odido. BIj mij draait het nu prima zowel internet 1,5 mnd zonder onderbreking alsmede tv. Tot zover alle positieve ervaringen.

Ik heb inmiddels zelf een overstapper aangesloten aangezien Gudion op vrijdag niet langs kwam en de eerste volgende mogelijk maandag avond werd.
Een ander zit al sinds dinsdag zonder internet, omdat Odido de verkeerde (KPN) ONT geleverd heeft.
Blijkbaar zijn ze niet in staat om snel de juiste Nokia Delta ONT te leveren.
Gezien het beide overstappers zijn, vraag ik me af hoe moeilijk het is om het oude Tweak signaal weer actief te zetten?
Dit lijkt mij de kortste klap om mensen toch te voorzien van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deecee86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-08-2024
henkdeleeuw schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Kijk maar eens op de Odido community ;)
Ze gaan nu zelfs voor Samsung TVs een rollback naar de vorige versie uitvoeren (niet naar de kennelijk wel echt goed werkende T-Mobile versie. Dat zou te gek worden)

Overigens: als je de originele Zyxel T-56 aangesloten hebt gelaten: vraag beslist een update van de firmware naar _b10_ aan. _b8_ die in november/december uitgerold is heeft een bug in de dhcp-server, zodat die crasht als een apparaat een te modern dhcp-dialect gebruikt. Harman Kardon, JBL, Remarkable, Nest, Wiim, etc. etc.

Probleem is er drie maanden, oorzaak sinds twee manden bekend, nieuwe firmware anderhalve maand beschikbaar, maar wordt alleen uitgerold aan wie er persoonlijk om vraagt. In de community, waar het onmogelijk is hier een sticky topic van te maken.
En de telefonsiche helpdesk wordt niet van dit probleem en oplossing op de hoogte gesteld, dus als je verbindingsproblemen hebtt word je door een hele rits tests heen geleid, om vervolgens nog niet geholpen te zijn.

Problemen oplossen lijkt bij Odido niet de hoogste prioriteit te hebben.
Helpdeskmedewerkers klanten nutteloze tests laten uitvoeren om ze zo bezig te houden lijkt belangrijker.
Dank je wel voor je reactie. Ik heb de community even bekeken en het ziet er niet goed uit nee :).

Ik heb inderdaad de Zyxel nog aangesloten maar tot op heden geen last van DHCP problemen. Maar ik zal het zeker in de gaten houden.

Dank je wel voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-06 08:17
Kortfragje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:37:
Zoals zovelen ook thuis een mailserver en tot op heden via ziggo smart relay aan de gang. Nu bij odido die optie niet meer en poort 25 dicht..

Heeft iemand ervaringen met relay hosts zoals bij MX-relay (gevonden via google)
https://www.mx-relay.com/mx-relay-smtp-service/

Wel hun eigen reclame gevonden ;)
https://www.linkedin.com/...eij/?originalSubdomain=nl

Gmail liever niet omdat ik begreep dat daar de afzender veranderd wordt..
Waarom geen Postmark of een vergelijkbare partij? Hoeveel kost de mx relay?

[ Voor 4% gewijzigd door easy-cloud op 09-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Laatst online: 13-06 22:32

Kortfragje

......

MX-relay is 4.50 ex btw voor alleen SMTP relay. Postmark ken ik (nog) niet, zal eens kijken.

Ik verstuur zo'n 800 status emails per maand.

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om een extra ip adres aan te vragen? Is dat überhaupt mogelijk bij Odido? Op de website staat er niks over vermeld en via Chat wordt niet veel moeite gedaan.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@freestyler2 sowieso niet bij het consumenten product. Dan kun je beter naar een freedom of cheapconnect achtige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:48

woutur

Klauwtjes uit!

Ondertussen heb ik glasvezel aangevraagd. Als ik het aansluitpunt ergens anders wil hebben dan de meterkast (ik wil graag de aansluiting hebben waar ook mijn Ziggo kabel nu binnenkomt, in de woonkamer) is dat mogelijk of moet ik dan zelf bij de installatie aanwezig zijn (ik wil eigenlijk geen extra draden trekken als de glasvezel rechtstreeks naar de woonkamer kan.

Andere vraag, kan je poort 25 forwarden bij Odido's router?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@woutur Eigenlijk hangt dat een beetje van de monteur af (en de lengte van de kabel voor de deur). Kan me voorstellen dat de monteur niet door de hele kruipruimte heen wilt kruipen (zeker niet als deze nat is). Maar dan zou je kunnen aanbieden om te helpen.

Maar er is ook veel afhankelijk van je woning of appartement en waar de kabel buiten ligt etc.

Ik wilde die spullen juist niet in de woonkamer (Waar Ziggo wel zit) maar in de meterkast. Heb toen zelf van de meterkast een UTPkabel naar de woonkamer gelegd.

Conclusie: overleg met de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-06 15:05
Ik ben inmiddels weer overgestapt naar KPN. Ik zat binnen de bedenktijd. Odido was 's avonds gewoon onbruikbaar. Het capaciteitsprobleem is gewoon te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
woutur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:00:
Ondertussen heb ik glasvezel aangevraagd. Als ik het aansluitpunt ergens anders wil hebben dan de meterkast (ik wil graag de aansluiting hebben waar ook mijn Ziggo kabel nu binnenkomt, in de woonkamer) is dat mogelijk of moet ik dan zelf bij de installatie aanwezig zijn (ik wil eigenlijk geen extra draden trekken als de glasvezel rechtstreeks naar de woonkamer kan.
Ja, dat kan. Ik heb een vergelijkbare situatie met de ziggo aansluiting in de woonkamer. Ik heb bij de schouw (nieuw glasvezelgebied) kunnen afspreken dat de glasvezel daar binnen moet komen. De glasvezel moeten ze nog naar binnen brengen, maar de glasvezel heeft men al naar de correcte plek aan de gevel gelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21
woutur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:00:
Toen hier (053) jaren geleden glasvezel werd aangelegd werd dat gedaan door een ploeg buitenlandse mannen, is blijkbaar goedkoper. Ik heb toen gevraagd of ze voor een beetje cash de vezel door mijn erg lage kruipruimte naar de kelder wilden trekken, ipv naar de huiskamer-voorgevel waar toen coax en PSTN uitkwamen.
Dat was geen probleem, voor 20 euro en een koud blikje cola was het geregeld, nog steeds plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 19:17
Tumb schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:29:
Ik wilde mijn ONT ertussen uit halen en direct op de glasvezelpoort aansluiten van mijn Fritzbox 5530.
Het lukt me niet om een werkende verbinding te krijgen.
Welk serienummer van de Nokia ONT moet ik cloonen ?
1. Mac id 2. ONT-P\N 3. S/N 4. S/N II ? , de laatste valt me nu pas op 8)7 nog niet geprobeerd.

De ONT gegegevns vul ik hier in.
[Afbeelding]

Er zit een G.PON glasvezel module in de Fritzbox.
Mocht je nog geen reactie gehad hebben, @mcmd heeft mij in het verleden aldus geholpen, en dat werkt ook naar tevredenheid!

Voordeel is ook dat je dan met de nieuwste FritzOS informatie krijgt over de glasvezel zelf!
Dat is https://fritz.box/support.lua (rechtstreeks intikken, zit vlgns mij niet in het fritzbox menu)
Daar kun je de serienummer invullen onder GPON PLOAM

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-Remco op 11-03-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 00:40
Is er een plek waar ik de ervaringen per postcode kan zien? zit in het gebied van 020 (postcode 1112) en ik mote overstappen van KPN naar iets anders... Ik lees de ervaringen en ik vraag me af of ik niet beter met Ziggo kan gaan (ervaringen mee, dat werkt, maar is wel duur en de upload is lager).

Ik kan het internet niet echt missen (vanwege werk) vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe de ervaringen zijn.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justice strike schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:42:
Is er een plek waar ik de ervaringen per postcode kan zien? zit in het gebied van 020 (postcode 1112) en ik mote overstappen van KPN naar iets anders... Ik lees de ervaringen en ik vraag me af of ik niet beter met Ziggo kan gaan (ervaringen mee, dat werkt, maar is wel duur en de upload is lager).

Ik kan het internet niet echt missen (vanwege werk) vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe de ervaringen zijn.
Waarom moet je overstappen van KPN naar iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08
Hoewel ik me ervan bewust ben dat mensen die problemen ervaren vaker hun ervaringen delen dan mensen die dat niet hebben maak ik me wel zorgen om mijn overstap van KPN naar Odido… Overstap staat gepland voor eind van de maand, maar ik overweeg nu serieus om dat ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Mawlana schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:11:
Hoewel ik me ervan bewust ben dat mensen die problemen ervaren vaker hun ervaringen delen dan mensen die dat niet hebben maak ik me wel zorgen om mijn overstap van KPN naar Odido… Overstap staat gepland voor eind van de maand, maar ik overweeg nu serieus om dat ongedaan te maken.
Ik herken vrij weinig van de capaciteitsproblemen 's avonds, zelfs dan staat de Odido verbinding op 7800/7800Mbit/s te stampen. Het is denk ik erg regio gebonden als ik t zo hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21
omdat...

je post is nog niet af, nu is het onmogelijk om je gelijk te geven of je gerust te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
gerritjan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:17:
[...]

omdat...

je post is nog niet af, nu is het onmogelijk om je gelijk te geven of je gerust te stellen.
De capaciteitsproblemen in de avonduren. Ik lees het nu best vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalpik
Mawlana schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:19:
[...]

De capaciteitsproblemen in de avonduren. Ik lees het nu best vaak.
De capaciteitsproblemen in de avonduren zijn echt heel vervelend. internet werkt gewoon niet tussen 19.30 en 22.30 uur. Het kan zijn dat u er niet mee te maken krijgt, maar als u dat wel doet, is er geen oplossing. Klantenservice is slecht. Ik zou verwachten dat ze op de forums iets meer van je probleem kunnen begrijpen, maar ze denken dat je niets weet en proberen altijd jou of je apparatuur de schuld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
Plofkotje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Ik herken vrij weinig van de capaciteitsproblemen 's avonds, zelfs dan staat de Odido verbinding op 7800/7800Mbit/s te stampen. Het is denk ik erg regio gebonden als ik t zo hoor.
En welke regio betreft dit ?

Ook ben ik benieuwd naar de regio's waar men problemen ervaart.

Ik stap waarschijnlijk over van Ziggo naar Odido.
Moet wel bekennen dat ik nog nooit problemen heb ervaren met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
kalpik schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:31:
[...]

De capaciteitsproblemen in de avonduren zijn echt heel vervelend. internet werkt gewoon niet tussen 19.30 en 22.30 uur. Het kan zijn dat u er niet mee te maken krijgt, maar als u dat wel doet, is er geen oplossing. Klantenservice is slecht. Ik zou verwachten dat ze op de forums iets meer van je probleem kunnen begrijpen, maar ze denken dat je niets weet en proberen altijd jou of je apparatuur de schuld te geven.
Ik heb zelf jarenlang bij een ISP gewerkt op de helpdesk. Bij capaciteitsproblemen kon ik helemaal niks doen. Dergelijke problemen werden vanuit een separaat proces opgepakt, waarbij werd gewerkt met planningen op de lange termijn. Je kon gewoon maanden met het probleem opgezadeld worden.

De ervaringen die ik hierover bij Odido heb gelezen en gehoord zijn niet hoopgevend. De helpdesk lijkt er ook niet veel te kunnen doen.

Met andere woorden: zolang het goed werkt, niks aan de hand. Werkt het niet, dan ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Mawlana schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:37:

Met andere woorden: zolang het goed werkt, niks aan de hand. Werkt het niet, dan ben je de sjaak.
Met die kennis op zak, zou je een lopend proces (de overstap) durven annuleren? 50% kans dat er ergens een bitje scheef valt en je over een maand nergens meer klant bent. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalpik
Mawlana schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Ik heb zelf jarenlang bij een ISP gewerkt op de helpdesk. Bij capaciteitsproblemen kon ik helemaal niks doen. Dergelijke problemen werden vanuit een separaat proces opgepakt, waarbij werd gewerkt met planningen op de lange termijn. Je kon gewoon maanden met het probleem opgezadeld worden.

De ervaringen die ik hierover bij Odido heb gelezen en gehoord zijn niet hoopgevend. De helpdesk lijkt er ook niet veel te kunnen doen.

Je hebt gelijk, maar in plaats van de problemen te erkennen, proberen ze je in de maling te nemen. Dat is het probleem. ook heb ik op hun forums discussies gezien over de problemen met de avondcapaciteit van zelfs 4 jaar geleden. En daarom heb ik tijdens de bedenktijd mijn abonnement opgezegd. Ik sluit me niet aan bij een ISP om voor hen problemen met hun netwerk op te lossen. Als ISP moeten ze sneller dan de klant kunnen vertellen dat er iets misgaat. Maar blijkbaar monitoren ze hun eigen systemen niet om dat vast te kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
vndk schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:33:
[...]

In Amsterdam, op het ODF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Jan-Remco schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Mocht je nog geen reactie gehad hebben, @mcmd heeft mij in het verleden aldus geholpen, en dat werkt ook naar tevredenheid!

Voordeel is ook dat je dan met de nieuwste FritzOS informatie krijgt over de glasvezel zelf!
Dat is https://fritz.box/support.lua (rechtstreeks intikken, zit vlgns mij niet in het fritzbox menu)
Daar kun je de serienummer invullen onder GPON PLOAM
Ik ga dit van de week even testen.
Zal eerst weer alle kabels moeten omzetten.
Ik zag nu (via VPN) wel een ander menu dan via de normale Fritzbox login.
Grootste voordeel is dat er geen ventilator op de meterkast hoeft, NOKIA (broodrooster) wordt best warm en dan moet de zomer nog beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tumb op 11-03-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:36
bcome schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Grappig, ik krijg zojuist de volgende email van Odido:

[...]

Odido naar Odido dus. Grappig hoe dat intern bij ze werkt.
Vandaag is de monteur langsgeweest, ik had zelf de router al een tijdje draaien, vanochtend 8 uur is het oude abbonement stopgezet, en 13 uur kwam de monteur langs. Hij heeft het glasvezel kabeltje er in gedrukt, speedtest gedaan, 1945Mbps down. Op de wifi 1026Mbps, dus tot nu toe tevreden. Ik moet nog even kijken of het in de avonduren ook stabiel blijft, maar ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Barre73 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Waarom moet je overstappen van KPN naar iets anders?
contract loopt af, en het abbonement gaat met 100% omhoog. Helaas geeft KPN geen korting voor blijvende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vndk schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:33:
[...]

welke postcode als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 13:49
Vandaag is het aansluitpunt van ODF geplaatst in mijn woning, maar op een totaal andere plek dan waar de schouwer het wou hebben (en ik ook, de woonkamer).
Het hangt nu tegen de zijkant van een kastje waarin de meterkast zit, dit is een krakkemikkig houten kastje wat gemaakt is door de vorige bewoner.
Het probleem is ook, dit is een oude bovenwoning, dus moet ik (of de monteur van Odido?) een meters lange UTP kabel via de trap naar boven trekken.
Al met al totaal niet tevreden, aangezien de schouwer zei dat ie naar het Ziggo AOP zou komen.

Kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is, maar goed het hangt.
Enig idee wanneer de mail van Guidion ongeveer komt na het ophangen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 21:25
Hier geen enkel probleem en al 3 jaar klant. Recent overgestapt van 1 naar 2 gbit zonder problemen, inclusief alle werkzaamheden in de wijkcentrale.

Daarnaast overgestapt naar een eigen modem, ook zonder problemen. Instellen en draaien.

Altijd stabiele speedtests en 0 uitval.

Deze verhalen worden alleen niet gedeeld maar is waarschijnlijk wel 99,5% van de klanten, als het niet meer is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
flowiej schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:32:
[...]

Hier geen enkel probleem en al 3 jaar klant. Recent overgestapt van 1 naar 2 gbit zonder problemen, inclusief alle werkzaamheden in de wijkcentrale.

Daarnaast overgestapt naar een eigen modem, ook zonder problemen. Instellen en draaien.

Altijd stabiele speedtests en 0 uitval.

Deze verhalen worden alleen niet gedeeld maar is waarschijnlijk wel 99,5% van de klanten, als het niet meer is ;)
precies, al die horrorverhalen verbazen mij ook. totaal niet herkenbaar. ik ben ook van kpn naar odido overgestapt en nooit problemen gehad. het lijkt zelfs stabieler, maar dat kan een onderbuikgevoel zijn. (had wat geklooi met mijn kpnbox 12 destijds)

volgens mij werd ik van pon naar xgs-pon gezet door odido, ik weet niet tot hoeverre dat uitmaakt voor een stabielere verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 11-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 14:42
Sinds vrijdag overgestapt van KPN naar Odido. Monteur van Guidion was wel anderhalf uur te laat, maar totaal niet zijn schuld, hij had na mijn afspraak om 19:00 er nog zes te gaan, compleet overboekt dus.

Aangezien ik mijn Deco X50 mesh set-up als main wifi mesh set-up wou gebruiken, vroeg ik aan de monteur om router / AP van Zyxel in bridge modus te zetten. Monteur zei dat dit niet kon (las ik hier achteraf ook in de topic start), maar ik kon dus wel meteen mijn main deco aan de media converter aansluiten. VLAN op 300 met priority 0, en het werkt! Is ook wel fijn, scheelt weer een apparaat er tussen uit.

Nu valt het wel op dat mijn snelheid tov mijn KPN abbo eigenlijk precies hetzelfde is gebleven. Ik zat op 200 Mbit symmetrisch en nu net overgestapt naar 1 Gbit symmetrisch, maar met alle speedtests haal ik dus nog steeds "maar" 200 Mbit, bekabeld of niet. Op zich maakt het mij niet heel veel uit, aangezien 200 Mbit voor onze behoeftes meer dan zat is, maar heb wel zoiets van, ik betaal er nu toch voor. Zou het kunnen dat er nog ergens een of andere boolean moet aangepast worden aan Odido / KPNs kant waardoor mijn verbinding wellicht gecapt wordt? Ik overweeg ook nog even om de Zyxel router eraan te hangen om mijn Deco set-up uit te sluiten, maar wellicht hebben jullie nog ideeën over wat ik allemaal nog zou kunnen proberen.

edit:
Overigens lijkt de verbinding tot nu toe even stabiel als mijn KPN verbinding. Heb geen rare schommelingen in latency, ook niet dat het 's avonds onbruikbaar is oid, dus wat dat betreft is het net of er niets veranderd is. Wel ga ik binnenkort weer een Pi aan mijn netwerk hangen zodat ik weer al mijn netwerkdata naar Prometheus / Grafana kan shippen zodat ik betere observability heb.

[ Voor 12% gewijzigd door DOP_ERWT|IA op 11-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15
DOP_ERWT|IA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:40:
Sinds vrijdag overgestapt van KPN naar Odido. Monteur van Guidion was wel anderhalf uur te laat, maar totaal niet zijn schuld, hij had na mijn afspraak om 19:00 er nog zes te gaan, compleet overboekt dus.

Aangezien ik mijn Deco X50 mesh set-up als main wifi mesh set-up wou gebruiken, vroeg ik aan de monteur om router / AP van Zyxel in bridge modus te zetten. Monteur zei dat dit niet kon (las ik hier achteraf ook in de topic start), maar ik kon dus wel meteen mijn main deco aan de media converter aansluiten. VLAN op 300 met priority 0, en het werkt! Is ook wel fijn, scheelt weer een apparaat er tussen uit.

Nu valt het wel op dat mijn snelheid tov mijn KPN abbo eigenlijk precies hetzelfde is gebleven. Ik zat op 200 Mbit symmetrisch en nu net overgestapt naar 1 Gbit symmetrisch, maar met alle speedtests haal ik dus nog steeds "maar" 200 Mbit, bekabeld of niet. Op zich maakt het mij niet heel veel uit, aangezien 200 Mbit voor onze behoeftes meer dan zat is, maar heb wel zoiets van, ik betaal er nu toch voor. Zou het kunnen dat er nog ergens een of andere boolean moet aangepast worden aan Odido / KPNs kant waardoor mijn verbinding wellicht gecapt wordt? Ik overweeg ook nog even om de Zyxel router eraan te hangen om mijn Deco set-up uit te sluiten, maar wellicht hebben jullie nog ideeën over wat ik allemaal nog zou kunnen proberen.

edit:
Overigens lijkt de verbinding tot nu toe even stabiel als mijn KPN verbinding. Heb geen rare schommelingen in latency, ook niet dat het 's avonds onbruikbaar is oid, dus wat dat betreft is het net of er niets veranderd is. Wel ga ik binnenkort weer een Pi aan mijn netwerk hangen zodat ik weer al mijn netwerkdata naar Prometheus / Grafana kan shippen zodat ik betere observability heb.
Welke snelheid haal je als je wel de Zyxel van Odido aan sluit? Uiteraard eerst bekabeld testen. Als dat goed werkt zit het probleem niet bij de provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 21:25
DOP_ERWT|IA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:40:

edit:
Ik heb in het verleden een Deco X75 pro aangesloten als main router. Hier haalde ik ook "maar" 700 mbit mee in tegenstelling tot de 1gbit met de Zyxel (meegeleverde) router. Inmiddels over naar een TP-Link Omada 2.5gbit router en geen problemen meer. Wellicht is het een instelling maar ik heb het nooit kunnen traceren, waarom de volledige snelheid niet werd behaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
Andros schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:47:
[...]

Welke snelheid haal je als je wel de Zyxel van Odido aan sluit? Uiteraard eerst bekabeld testen. Als dat goed werkt zit het probleem niet bij de provider.
Zal snel eens met de Zyxel proberen en dan terugkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davadude
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:54
Net een maand overgestapt, best tevreden tot nu toe. Vanavond helaas eerste storing gekregen, volgens de (zeer behulpzame) helpdesk medewerker ligt het aan het feit dat ik op het Delta netwerk zit, en dat mijn converter "geen ip adres kan krijgen." Benieuwd hoe lang het duurt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
davadude schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:42:
Net een maand overgestapt, best tevreden tot nu toe. Vanavond helaas eerste storing gekregen, volgens de (zeer behulpzame) helpdesk medewerker ligt het aan het feit dat ik op het Delta netwerk zit, en dat mijn converter "geen ip adres kan krijgen." Benieuwd hoe lang het duurt!
Tnx voor het melden...

Kreeg vanmorgen mail dat mijn aansluiting actief was. Morgen komt de monteur.
Ik dus vanavond de ONT aanzetten (had ik vorige week al aangesloten), lampje gaat branden... ik gooi dat ding via de switch met VLAN 300 naar mijn pfSense VM en maar wachten op een DHCP lease die nooit komt.

Zojuist het modem aangesloten, die geeft rood lampje voor internet.

Hopelijk werkt het morgen wel weer, anders is die monteur hier morgen helemaal voor jan met de korte achternaam.

Edit: en net terwijl ik dit zit te typen brandt het lampje ineens groen en werkt het naar behoren.

Edit2: eigen router via Delta netwerk is toch ook DHCP met VLAN 300? Of is het dan anders?

Edit3: werkt ook, waarschijnlijk unifi controller die het VLAN niet goed doorgaf op de router interface.

Edit4: net de televisie app op de Nokia 8000 aangezet. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met DVB-C, maar zappen is gewoon instant.

Nu alleen nog even dat AC accesspoint verwisselen met een AX, dan haal ik over wifi ook gewoon 1Gbit net zoals met de Zyxel router.

[ Voor 23% gewijzigd door _JGC_ op 11-03-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
justice strike schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:26:
[...]

welke postcode als ik vragen mag?
7424, Deventer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
DOP_ERWT|IA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Zal snel eens met de Zyxel proberen en dan terugkoppelen.
Klassiek PEBCAK'je hier 8)7

Zyxel aangesloten, niet eens bekabeld geprobeerd, en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKOoNQLLeCPhzASFb92ifpylZDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FRb2SFftHt6Z2CfY0VLbROTf.png?f=fotoalbum_large

De Deco was al verdacht, dus maar eventjes gegoogled naar de X50 en 200 Mbit cap, en stuitte op deze forumpost:
https://community.tp-link...596338?sortDir=ASC&page=3
Werd gerept over QoS, dat hielp bij de persoon die deze TS gemaakt had niet, maar ik herinnerde mij opeens dat ik het wel had ingesteld voor bepaalde devices in mijn netwerk... Ik open de QoS bladzijde, én:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-sUyUqblVKNxpZKqa6Fzp_qwnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CzYKX7lX9TFKnzN4h7phpaDM.png?f=fotoalbum_large

:X :X :X

Had hem zelf dus vorig jaar toen we in ons nieuwbouwhuis trokken zélf gecapt...

Opnieuw speedtestje gedaan mét de deco's over WiFi, en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8LaVugtRJAXPjGSbhTNwdcyHec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DqUKygH3eNwB0SoGOo0RVcvO.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Ben wel tevreden hiermee! :) Bekabeld heb ik op dit moment alleen een Apple TV boven op zolder, zal ik vanavond even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
Ik zit al jaren op de glasvezel in Deventer (zelfde postcode) en heb amper problemen. Downtime is verwaarloosbaar geweest afgelopen jaren bij Odido. Issue met lage upload is destijds goed door Odido opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:16

McLambo

MTB Junky

Is het iemand hier al gelukt om een Synology Router direct op de glasvezelconverter aan te sluiten?
Momenteel gebruik ik een amplifi, en daar is het eenvoudig om vlan in te stellen voor de internet verbinding.
In de synology router kan ik deze optie niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
McLambo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:13:
Is het iemand hier al gelukt om een Synology Router direct op de glasvezelconverter aan te sluiten?
Momenteel gebruik ik een amplifi, en daar is het eenvoudig om vlan in te stellen voor de internet verbinding.
Volgens mij moet dat wel kunnen: https://kb.synology.com/n...my_settings_be_configured

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nihx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-06 18:56
Is iemand in de buurt gekomen van de 8Gbit met de Zyxel T-75?

Mijn Speedtest resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KMQbTHT0fN02WERhvevPs8NpFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WmjWF7IZ3cPGHzSoNUpxPo5h.png?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door Nihx op 12-03-2024 17:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Monteur vanmorgen geweest, heeft z'n gereedschapstas in de hal gezet, foto gemaakt van de meterkast, formulier ingevuld op z'n tablet en is zo weer weggegaan.
"ik dacht al toen ik het mailadres zag, ik hoef hier vast niet heel veel te doen".

Vanmorgen Ziggo ook opgezegd, die wilden nog hemel en aarde bewegen om mij te houden, maar de televisie van Ziggo ga ik niet missen, het minder snelle internet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGWBXM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06 08:56
McLambo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:13:
Vorige week Odido actief geworden op mijn adres, kom van NetRebel. Heb m'n bestaande Synology RT2600 aangesloten op de door Odido geleverde converter (huawei kastje, wit)
Ging prima. VLAN300 ingesteld op de WAN en alles werkte meteen. Ook het TV kastje dat was meegeleverd.
Hierdoor in de rest van het netwerk niks hoeven te veranderen (2x 2200 en 1x 2600, allen in Mesh)
Monteur kon eigenlijk direct weer door naar de volgende klant.

Snelheid prima tot nu toe. gemiddeld 940 down en 860 up via kabel, alleen ping is met gemiddeld 6.5 wat hoger dan eerst. Wordt elke 30 minuten gemeten op een Pi4.

enige dingetje waar ik tegenaan liep was het feit dat in de E-fiber (ODF) aansluiting er 2 aansluitingen zitten voor het licht. Ik had hem eerst op de verkeerde zitten en toen bleef het lampje op de converter maar rood knipperen. DUH.... na een half uurtje in de andere aansluiting gedaan en toen was het meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
_JGC_ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:48:
Monteur vanmorgen geweest, heeft z'n gereedschapstas in de hal gezet, foto gemaakt van de meterkast, formulier ingevuld op z'n tablet en is zo weer weggegaan.
"ik dacht al toen ik het mailadres zag, ik hoef hier vast niet heel veel te doen".

Vanmorgen Ziggo ook opgezegd, die wilden nog hemel en aarde bewegen om mij te houden, maar de televisie van Ziggo ga ik niet missen, het minder snelle internet ook niet.
Ik ga nu juist naar Ziggo toe... Kan me niet ontrekken aan het idee dat ze iets wat snel aan het groeien zijn (en dan ook wat groeipijntjes hebben). Ik wacht het nog een jaartje af en volgend jaar kan ik de duik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

RGWBXM schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Vorige week Odido actief geworden op mijn adres, kom van NetRebel. Heb m'n bestaande Synology RT2600 aangesloten op de door Odido geleverde converter (huawei kastje, wit)
Ging prima. VLAN300 ingesteld op de WAN en alles werkte meteen. Ook het TV kastje dat was meegeleverd.
Hierdoor in de rest van het netwerk niks hoeven te veranderen (2x 2200 en 1x 2600, allen in Mesh)
Monteur kon eigenlijk direct weer door naar de volgende klant.

Snelheid prima tot nu toe. gemiddeld 940 down en 860 up via kabel, alleen ping is met gemiddeld 6.5 wat hoger dan eerst. Wordt elke 30 minuten gemeten op een Pi4.

enige dingetje waar ik tegenaan liep was het feit dat in de E-fiber (ODF) aansluiting er 2 aansluitingen zitten voor het licht. Ik had hem eerst op de verkeerde zitten en toen bleef het lampje op de converter maar rood knipperen. DUH.... na een half uurtje in de andere aansluiting gedaan en toen was het meteen goed.
Toevallig zit ik nu enkele maanden met een Synology ax6600 direct aan de glasvezelconverter die Odido meelevert. Ervaringen zijn gemixt. Of het nu de combinatie is, Synology die vreemd doet of ergens pesterij van Odido (denk van niet), er zijn merkbaar meer problemen dan dat ik hiervoor had bij KPN met modem in bridge modus. Sluitstuk was sinds afgelopen week al issues met wegvallende verbindingen op zowel WLAN als bekabeld. Na heel veel testen leek het aan de Synology combo te liggen (2x ax6600), uiteindelijk vanochtend de Zyxel uit de doos gehaald en nu de primaire ax6600 gedegradeerd tot access point en dan lijkt het te werken. Maar waar dat nu allemaal vandaan komt.. geen idee.

Uiteraard wel zonde van alle mogelijkheden die een eigen router meebrengt, maar voor nu laat ik het maar even zo. Liever even normaal werkend internet dan "fancy" ;-).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:25
Nihx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:16:

[Afbeelding]
Test je via de browser of de app, in de browser loop je met deze snelheden tegen de limieten aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
Nihx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:16:

[Afbeelding]
Met Iperf heb ik de 7900Mbit/s gehaald zien worden achter de T-75, de Speedtest app zowel native op Windows als op de Mac als de website had problemen met die snelheden aantikken. Het is heel lastig om een Speedtest server te vinden die het haalt lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
_JGC_ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:48:

Denk kwa beeld dat je ziggo wel gaat missen :).
Via de app op een Chromecast is het helaas maar 720p :(.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Plofkotje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
[...]
Het is heel lastig om een Speedtest server te vinden die het haalt lijkt het op.
Je neemt het neem ik aan ook niet voor de speedtest maar omdat je er een daadwerkelijke toepassing voor hebt lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
Plofkotje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
[...]

Met Iperf heb ik de 7900Mbit/s gehaald zien worden achter de T-75, de Speedtest app zowel native op Windows als op de Mac als de website had problemen met die snelheden aantikken. Het is heel lastig om een Speedtest server te vinden die het haalt lijkt het op.
Probeer fast.com anders eens? Dat zijn servers van Netflix. Tot nu toe vind ik die betrouwbaarder qua snelheid dan speedtest, maar geen idee of die 8gbit aan kunnen...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ergens in de nacht is mijn Internet stuk gegaan. Volgens Odido website niks aan de hand wel veel meldingen op allestoringen. De fiber zelf lijkt in orde dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 02:06
TrailBlazer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:59:
Ergens in de nacht is mijn Internet stuk gegaan. Volgens Odido website niks aan de hand wel veel meldingen op allestoringen. De fiber zelf lijkt in orde dit keer.
Hier ook (2036GH, Haarlem).

De eerste lange storing in de 16 maanden dat ik nu glasvezel van Odido heeft. Gelukkig werkt het nu weer, ondanks de horror stories die ik vaak lees van mensen die wekenlang zonder internet zitten.

Er was wel een nachtelijk onderhoud aangekondigd, maar dat is dacht ik komende nacht pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:09

Edd

@TrailBlazer Klopt. Hier ook geen internet sinds een paar minuten na middernacht.

Op de Odido community zie ik meerdere mensen uit mijn regio er melding van maken. Dus het lijkt erop dat het een lokaal iets is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
Ik denk regionaal. Ik zie in smokeping niks geks. Stabiel 7ms naar 1.1.1.1 zonder packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdevries
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 16:03
En nog 1, Hoofddorp. Tot nu toe nog steeds niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

pieterdevries schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:37:
[...]

En nog 1, Hoofddorp. Tot nu toe nog steeds niet terug.
Ik ook hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 14:01
Ja hier ook in Hoofddorp.

Gek dat "mijn odido" er ook uit ligt. En dat de website nog geen melding heeft van de storing sinds 00:10 14-03-24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
Nickdn schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:58:
[...]

Ja hier ook in Hoofddorp.

Gek dat "mijn odido" er ook uit ligt. En dat de website nog geen melding heeft van de storing sinds 00:10 14-03-24
Ze houden hun eigen systemen niet echt in de gaten, dus het is geen verrassing dat de website niet wordt bijgewerkt. Ze zullen het waarschijnlijk pas weten als een van jullie ze belt en het ze vertelt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Of de monitoring-server is door de storing niet bereikbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
wetsteyn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
[...]

Er is toch een chromecast die 4K ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
Ze zijn wakker bij Odido, oorzaak zou een stroomstoring bij Liander zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 14:01
Hoofddorp is weer online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterdevries
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 16:03
Hier ook weer. Voor ik naar mijn werk ging zag ik geen licht op de vezel dus dat kan wel kloppen met die stroomstoring. Gelukkig geen nieuw IP adres gekregen dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
Hier ook! Ik weet niet exact hoe lang het duurde, maar lijkt nu weer te werken.

Ik heb op 12 maart wel een mail gehad van Odido dat er Service&Onderhoud gaat plaatsvinden in de nacht van 14 op 15 maart. Maar dat zou dus komende nacht zijn, en niet afgelopen nacht..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
PageFault schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Er is toch een chromecast die 4K ondersteunt?
En jij denkt dat ze dat doorvoeren naar de app?
Je moet voor de gein een de odido tv app installeren op je telefoon, je zult verbaast zijn over de kwailteit.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
wetsteyn schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:45:
[...]

En jij denkt dat ze dat doorvoeren naar de app?
Je moet voor de gein een de odido tv app installeren op je telefoon, je zult verbaast zijn over de kwailteit.
Volgens mij gebruiken de app en de tv-box dezelfde stream dus in theorie is er geen kwaliteitsverschil. Odidio heeft geen 4K TV in zijn assortiment, HD is het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 06:16

McLambo

MTB Junky

Bedankt, ik vind de instructies nogal vaag; betekent dit dan dat je 2 lanpoorten 'kwijt bent' omdat deze een dhcp adres van het device voor de Synology krijgen??

afijn ik zal mijn vraag in het synology topic posten, is verder offtopic hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27

Zenix

BOE!

Ik zit nu sinds 1 maart bij Odido, werkt prima. Hiervoor zat ik bij Tweak, maar ook via het Odido core netwerk, alleen het eerste stuk was nog van Tweak. En ik had de beschikking over IPv6, eigenlijk vergelijkbaar met wat zakelijke klanten ook krijgen bij Odido. Ik heb Smokeping draaien, zodat je duidelijk kan zien wat het verschil is. Het is opvallend dat het eerste stuk van het netwerk, zo'n invloed heeft. Odido zijn core netwerk is echt prima, maar aan de rand is het dus niet zo goed. Het verschil is constant zo'n 5ms. Kortom het eigen netwerk van Odido geeft de meeste latency.

Tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCZWp6_qRnTqAgtk-daGy9Er0NI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSdBbALgMSNhxwF7wAqW39Ic.png?f=user_large
Cloudflare:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQZ7JfFfExGqREhRkPy-7W7nza0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R7ju2zbujPDWMlMxKfl60gz9.png?f=user_large
Google DNS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VKwWtOl9wAMDJd8rYECoNlyNho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hWVkBCZyZ1m6f1wENaf8A5MK.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 14-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 21:18
evleerdam schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Hier ook! Ik weet niet exact hoe lang het duurde, maar lijkt nu weer te werken.

Ik heb op 12 maart wel een mail gehad van Odido dat er Service&Onderhoud gaat plaatsvinden in de nacht van 14 op 15 maart. Maar dat zou dus komende nacht zijn, en niet afgelopen nacht..
Hmmm vreemd, ik heb geen mail gehad, internet lag er hier (Utrecht) vanacht ook uit. Helaas een nieuw IP adres gekregen en mijn verbinding gaat niet meer boven de 300/250 ipv 400/400. Sorry zat op een oud switch-je

edit: Utrecht

[ Voor 5% gewijzigd door tinus73 op 15-03-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 13-06 11:40
djiwie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Zolang je DHCP lease actief blijft veranderen ze vrijwel niet. Nieuwe router met ander MAC-adres -> nieuw ip-adres.
Zelfde router maar vanochtend bleek ik toch na 5 maanden een nieuw ip-adres te hebben. De Fritzbox meldt om 3:58 dat er een DNS-storing is ontdekt, om 4:09 internetverbinding verbroken, maar in dezelfde seconde weer verbinding met een nieuw ip-adres. Moest ik bij mijn provider DNS-entries aanpassen om weer bij mijn homeassistant en dat soort dingen te kunnen. Hopelijk gebeurt het niet te vaak.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 13-06 11:40
tinus73 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Hmmm vreemd, ik heb geen mail gehad, internet lag er hier (Utrecht) vanacht ook uit. Helaas een nieuw IP adres gekregen en mijn verbinding gaat niet meer boven de 300/250 ipv 400/400. Sorry zat op een oud switch-je

edit: Utrecht
Geen bericht gezien, maar wellicht verklaart het mijn nieuwe ip-adres vanochtend. Ik zit niet in de regio Utrecht overigens maar in Groningen.

aka pluim003

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

wetsteyn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
[...]

Dan heb ik nieuws voor je:
Ik kijk boven via de nieuwe witte Chromecast HD en in tegenstelling tot de ZiggoGo app die idd maar 720p50 is, is de Odido tv app 1080p50. Ik zit nu een maand bij Odido en het beeld is beter dan mijn vorige Pace DCR7111 mediabox van Ziggo die maar 1080i50 leverde. Verschil zie je bij snelle beweging. Beneden is de beeldkwaliteit van de Odido box vergelijkbaar met de Next box van Ziggo.

Tip: Als je via deze weg tv kijkt moet de Chromecast zelf ook ingesteld worden op 1080p50, standaard staat een Chromecast op 1050p60, in de Odido app kun je hem op auto laten staan. Op p60 gaan schrollbars met kleine schokjes, op p50 gaan bewegingen vloeiend en is het beeld messcherp bij snelle bewegingen.

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Eerder deze week heb ik me aangemeld voor Odido Zakelijk glasvezel nadat de mensen van ODF een ISRA in mijn meterkast hadden geïnstalleerd (na veel onderhandelen, want ze wilden het gewoon aan een kamer aan de straatkant installeren). Ik zit in een gloednieuw ODF-gebied (Amsterdam Zuid) waar ze in bepaalde delen van mijn buurt nog steeds glasvezel in de grond aan het leggen zijn.

Odido klantenservice vertelde me dat het 3 weken zal duren om de verbinding te leveren omdat ze een wijziging in het netwerk moeten uitvoeren (waarschijnlijk bij de wijkcentrale?). Future Connections is verantwoordelijk voor het leveren van de ONT en router.

Ik heb er alles voor over om de Zyxel router niet te gebruiken en mijn huidige apparatuur te gebruiken (Opnsense draait op een J6413 Powered 6x i226 2.5GbE miniPC), maar als ik de berichten hier lees, lijkt het erop dat ik mijn uploadsnelheid mogelijk halveer als ik dit doe.

Er zijn hier niet veel mensen die Zakelijk geleverd krijgen op een Odido ODF aangeleverd netwerk, dus ik zal mijn ervaringen bijhouden tijdens de verdere voortgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 19:02

Samueldw

ISO 516

Hier vannacht ook een nieuw IP adres. Regio Nijmegen. Lijkt dus door het hele land te zijn.

Ik dacht, misschien hebben ze IPV6 aangezet, maar dat lijkt niet het geval.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

Ik heb nu een Maand Odido via de glasvezelkabel van ODF, slecht nee, wat aanloopproblemen en kinderziektes ja!!!.

Voorheen had ik kabelinternet van Ziggo en had een 400mbit abonnement en had een wit Connectbox modem.
Internet was stabiel, de beloofde snelheid werd ook netjes geleverd, de ping was wel aan de hoge kant met 13ms. Het televisiesysteem was nog een Coax sternetwerk, boven via DVB-C(1x een Pace DCR7111 mediabox, 1x CI+ module) terwijl de Next Box in de woonkamer met een netwerk kabel met het modem communiceerde. Verder liepen/lopen er nog 2 netwerkkabels naar de 2 pc's in huis (1x boven, 1x in de woonkamer) en verder nog een vaste telefoon.
Op de geleverde diensten heb ik weinig kritiek, behalve de hoge tarieven die Ziggo er op na houdt.

Maar ik had altijd al geroepen dat zodra er glasvezel beschikbaar is, ik zal overstappen. De reden is dat de kwaliteit van de televisiekabel zelf te wensen over laat, de kabel was al in het verleden meermaals gerepareerd en met kunst en vliegwerk kwam er toch een fatsoenlijk signaal door, maar die kabel had zijn beste tijd wel gehad en moest al vervangen gaan worden. De telefoonlijn was vroeger al te slecht voor ADSL(vandaar ik bij UPC/Ziggo zat). Dus tijd voor een nieuwe infrastructuur en daar waren en zijn ze volop mee bezig hier in Hoogvliet.

Dus een maand geleden naar Odido overgestapt en mijn algemene indruk is wel positief. De snelheid is correct, ping van <4ms dat ook een verbetering is en op de pc is het internet stabiel. Van de week nog een iso bestand van 700mb verzonden, binnen 1 seconde was het al verstuurd, dit had ik niet eerder zo snel ervaren. Downloaden lijkt ook zonder enige wachttijd van betekenis te lopen

Ik merk soms wel een kortstondige hik op tijdens tv kijken, hooguit 1x per dag(wat al te veel is). Dat duurt hooguit een paar minuten dat het beeld ff hapert, daarna is het weer goed. Gezien ik via Wifi op een Chromecast HD kijk moet er wel iets zijn dat de verbinding verstoord en zoek ik de oorzaak vooralsnog lokaal, een slechte waterkoker of een fleswarmer voor babyvoeding bij de buren kan de oorzaak al zijn, maar ik heb ook zonnepanelen en die zenden ook van tijd tot tijd hun data door. Het is dus moeilijk om het zo te zeggen, dat heeft ff de tijd nodig.

Buiten die hik om is de beeldkwaliteit van een zeer goede kwaliteit. 1050p50, duidelijk ze zien dat snelle bewegingen mooi scherp blijven zoals een weggeschopte bal op het voetbalveld en scrollers zoals bij RTL Z lopen mooi vloeiend zonder schokken. Dit zelfs met een HDMI 4x2 matrixswitch er tussen(ik heb 2 tv's boven in mijn hok boven) Wat ik prettig vind is dat de Odido TV app op de Chromecast ook praktisch alle landelijke(publiek en commercieel), regionale en lokale radiozenders doorgeeft inclusief de BBC waar ik nog weleens naar wil luisteren. De Ziggo Go app geeft geen radiozenders door, dus dat is wel een grote verbetering.
Wel kan bij Odido dat met het Android/Google TV platform werkt de stembediening veel beter, maar ik vrees dat je hiervoor bij Google moet zijn, de maker van het besturingssysteem. En verder zitten er nog een paar kleine buggies en onhandigheden in, maar daar valt prima mee te leven, het betreft voornamelijk de bediening.

Ook streamingdiensten doen het perfect zoals F1tvpro: mooi vloeiend en messcherp en ook Grandprix radio dat via mijn smartphone over een VPN loopt en op een soundbar staat aangesloten is stabiel. Je zet Grandprix radio begin van de uitzending synchroon en aan het einde van de race tijdens de interviews is het geluid nog steeds lip synchroon. Wat zeggen wil dat er met de internetverbinding niks mis is :). Dit terwijl ik via mijn pc op de tweede tv de trackposite, data en on-board cams toont. Het houdt allemaal stand. Wifi 6 is toch wel goed, ondanks die enkele hik.

Verder kwam ik gisteren een knots van een fout op de Odido website tegen.
Ik wou er een abonnement voor opnemen in de cloud bij nemen, maar als ik naar de pagina wil gaan waar ik dat kan regelen krijg ik een error waardoor je dit dus voorlopig alleen telefonisch kunt regelen(zou leuk zijn als Odido mee leest).
Verder heeft Odido geen eigen mail service, je moet zelf ergens een e-mail adres aanmaken zoals bijv. bij Gmail.

Over het algemeen ben ik wel tevreden, maar de kinderziektes moeten er nog wel uit. Mijn ervaring is dat als je overstapt naar een andere provider dat je altijd wel tegen wat ongemakken aan loopt, dat was destijds bij Ziggo, toen nog UPC/Chello nog vele malen erger en ga er ook van uit dat het goed komt. Het valt mij tot nu toe wel meer mee dan tegen en dat is positief. ;)

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:33
Samueldw schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:22:
Hier vannacht ook een nieuw IP adres. Regio Nijmegen. Lijkt dus door het hele land te zijn.

Ik dacht, misschien hebben ze IPV6 aangezet, maar dat lijkt niet het geval.
Niet het hele land. Ik heb nog altijd hetzelfde IP. Ik zie in de logging van mijn router ook verder geen enkele disconnect of downtime.
Ik zit echter wel via het Delta Fiber-netwerk aangesloten in plaats van via ODF of KPN. Ik schat zomaar in dat daar wel eens het verschil zou kunnen zitten.
Pagina: 1 ... 41 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen