Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
(jarig!)
Digicien schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Wat is al opgestuurd? Huawei HN8010Ts-20 (XGSPON) ? Mocht je nog geen T56 hebben ontvangen, een Guidion monteur heeft deze normaal op voorraad
In de mail "Alsjeblieft hier is je vervangende apparatuur" staat niks over de inhoud van de zending. Slechts dat het oude apparaat naar een inzamelpunt mag.

In de Guidion afspraak staat als opdracht "NT switch".

Maar dat maakt niet uit als de monteur altijd een stapeltje modems bij zich heeft. Dan zal het wel goed komen!
Dan ga ik er verder niet achteraan. Dus dank je voor je info!

[edit]
Inmiddels over twee zendingen verspreid inderdaad een ONT en een Zyxel T56 "modem"/router ontvangen.
Een NT switch betekent dus ook dat indien nodig de router wordt vervangen.

Alleen jammer dat de T56 net een stukkie breder is dan oude T50 en eigenlijk niet fatsoenlijk in mijn meterkast meer past.

[ Voor 19% gewijzigd door Titusvh op 01-03-2024 12:11 . Reden: Resultaat bekend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

Giblet

Dingen

jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Ik heb die vandaag ontvangen (Amsterdam) met aanmoediging om alvast de overstap service te gebruiken.

Ik bellen met de klantenservice: wordt het dan ook al opgezegd? Nee, alleen 'klaargezet'
Dus overstapservice gestart. Uur later bericht van Ziggo: abo opgezegd per 30 maart. Niets 'klaarzetten'

Dan maar Dutch Fiber gebeld: 'Odido zegt dat het nu snel gaat.' 'Nee hoor, dat roepen ze wel vaker. Jouw 'blok' start, maar jouw straat is pas eind Q4 2024 (of later) aan de beurt'

Leuk, vanaf eind maart zonder Internet.

Per direct bestelling bij Odido opgezegd en overstapservice laten stoppen (gaat ook niet automatisch na stopzetten bestelling)

Ga nu maar eerst wachten tot ik fysiek de glasvezel aansluiting heb en dan maar eens kijken welke providert
Om je een idee te geven, bij mij (postcodegebied 1055) heeft het een jaar geduurd tussen de aanmelding bij Odido en het moment dat het allemaal begon te werken. Alles was aangesloten in juli 2023 en ik ben totaal afgehaakt door het gepingping tussen Odido, Guideon en ODF. Wel en ticket aangemaakt dus ik werd af en toe gebeld met weinig nieuwe info. Ineens begon het afgelopen maand te werken...

Gelukkig al die tijd gewoon de huidige verbinding aangehouden, ook op basis van wat ik in dit topic allemaal had gelezen (ik betaal liever een maandje extra ziggo dan een maand zonder internet ;)) Wel tevreden overigens over de verbinding. Vooral de lage latency in vergelijking met ziggo (scheelt 10ms!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 08:02
Monteur net geweest, was binnen 15m weer weg
2gb met tv en vaste tel kom van Ziggo en heb eigen router Asus ET12, die heeft gelukkig 2.5 gb poorten
internet super 1980mb up en down
Is de tv app ook nog geupdate! Super update, lekker snel en goede integratie met de LG magic remote
Tv 83oledg2

Echt super blij mee so far, weg met externe kastjes

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 21:21

Sosabowski

nerd

Beste bezoeker,

Tweakers beperkt preventief de functionaliteit van de site voor bepaalde landen om het platform zoveel mogelijk tegen spam, oplichting en misbruik te beschermen.

Jouw IP-adres (85.146.12.XXX), herleid tot landcode ZZ, valt helaas onder deze beperking en is daardoor uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers.

Als je inlogt kunnen we bepalen of dit ook daadwerkelijk voor jouw account geldt.

We begrijpen dat hierdoor in sommige gevallen onterechte blokkades worden opgelegd. Daarom bieden we de mogelijkheid om persoonlijke uitzonderingen te maken. Is dit bij jou het geval? Laat het ons weten door te mailen naar gathering@tweakers.net.
Vermeld in die mail je gebruikersnaam en IP-adres, dan helpen we je graag verder.
DIt zie ik op tweakers.net. Meer Odido klanten hier last van? Weet iemand waar/hoe tweakers het land checkt?
Als ik een whois lookup doe zie ik gewoon Odido en NL:
user@probook:~$ whois 85.146.12.0/24
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See https://apps.db.ripe.net/docs/HTML-Terms-And-Conditions

% Note: this output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '85.144.0.0 - 85.146.191.255'

% Abuse contact for '85.144.0.0 - 85.146.191.255' is 'abuse@odido.nl'

inetnum: 85.144.0.0 - 85.146.191.255
netname: NL-JAGUAR-20041006
country: NL
org: ORG-PJB2-RIPE
admin-c: PJNR1-RIPE
tech-c: PJNR1-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-by: nl-jaguar-1-mnt
created: 2016-12-09T13:38:31Z
last-modified: 2016-12-09T13:38:31Z
source: RIPE

organisation: ORG-PJB2-RIPE
org-name: Odido Netherlands B.V.
country: NL
org-type: LIR
address: Waldorpstraat 60
address: 2521 CC
address: The Hague
address: NETHERLANDS
phone: +318000092
admin-c: GNO5-RIPE
tech-c: GNO5-RIPE
abuse-c: AR38488-RIPE
mnt-ref: nl-jaguar-1-mnt
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
created: 2016-11-29T08:58:20Z
last-modified: 2024-02-01T13:32:59Z
source: RIPE # Filtered

role: T-mobile Thuis
address: T-mobile Thuis B.V.
address: Waldorpstraat 60
address: 2521 CC
address: The Hague,Netherlands.
abuse-mailbox: abuse@odido.nl
tech-c: RS21519-RIPE
tech-c: MK24957-RIPE
admin-c: RS21519-RIPE
admin-c: MK24957-RIPE
nic-hdl: PJNR1-RIPE
created: 2016-12-08T11:57:16Z
last-modified: 2024-02-02T09:22:21Z
source: RIPE # Filtered

% Information related to '85.146.0.0/17AS50266'

route: 85.146.0.0/17
origin: AS50266
created: 2016-07-18T09:29:25Z
last-modified: 2016-12-08T12:53:59Z
source: RIPE

% This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.109.1 (SHETLAND)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 10:32
Net in mijn trappenhuis een verkoper van Odido gehad. Even voor de duidelijkheid, ik vind zo een studentenbaan hels en zwaar, dus mijn eerbied hebben die jongens wel.
Maar tevreden was ik bepaald niet, het blijft verkoopwerk. Nouja goed, kort en wel gesproken, ik zeg ik wil tot niks verplicht worden, en dat werd ik ook niet vertelde de jongeman. Toen ik, nou ok, noteer maar in je tablet dat ik wel wil dat jullie de boel komen aanleggen (van het sprietje bij de portiekdeur tot in mijn etage), maar niet aangesloten wil worden (dat wil ik wel over jaar of 4). Dat kon niet, tja zakt mijn broek van af, hij wil gewoon de verkoop-endshot maken. Ze leggen dus een sprietje aan tot de benedendeur, en zeggen dat je tot niks verplicht bent, maar ondertussen moet je abo afnemen wil je volledige aansluiting hebben.

Maar nogmaals ik vind het helse baan die die jongens hebben, geef het ze te doen, maar helaas... not my cup of tea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:16
Odido is de provider, hé, niet de glasboer. Dus nee, dat kan inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
Sjah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:26:
Net in mijn trappenhuis een verkoper van Odido gehad. Even voor de duidelijkheid, ik vind zo een studentenbaan hels en zwaar, dus mijn eerbied hebben die jongens wel.
Maar tevreden was ik bepaald niet, het blijft verkoopwerk. Nouja goed, kort en wel gesproken, ik zeg ik wil tot niks verplicht worden, en dat werd ik ook niet vertelde de jongeman. Toen ik, nou ok, noteer maar in je tablet dat ik wel wil dat jullie de boel komen aanleggen (van het sprietje bij de portiekdeur tot in mijn etage), maar niet aangesloten wil worden (dat wil ik wel over jaar of 4). Dat kon niet, tja zakt mijn broek van af, hij wil gewoon de verkoop-endshot maken. Ze leggen dus een sprietje aan tot de benedendeur, en zeggen dat je tot niks verplicht bent, maar ondertussen moet je abo afnemen wil je volledige aansluiting hebben.

Maar nogmaals ik vind het helse baan die die jongens hebben, geef het ze te doen, maar helaas... not my cup of tea.
Je bent een beetje optimistisch dat ze wel die kabel naar binnen brengen maar dat je geen abonnement wilt. Of althans, niet nu. Ze brengen dat ding pas naar binnen als je een abonnement hebt afgesloten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch, heeft niets van doen met student of niet. Ja die mogen wel "het vuile werk" opknapen, maar geen enkel bedrijf gaat op zo'n kleine schaal wel vooruitmaken kosten maken, zonder een (harde) verkoop deal hebben.
Beetje hetzelfde als een doorsnee auto bekijken, proefrijden.. dan vragen of ze er nieuwe Michelin Pilot Sport 4 (waarom sportwagen banden?) op kunnen zetten om nog eens te kijken hoe dat rijdt. Vervolgens koop je die auto toch niet.

Tenslotte kan de aanleg van kabels binnen portiek ook nog wel eens een aangelegenheid zijn van VVE of verhuurder. Ik ken in mijn omgeving genoeg (oude) appartementen waar alle Ziggo, KPN en Odido routers in 1 hokje (of bij de brievenbussen) zijn weggestald met een paar CAT kabels naar boven. Je zou je bijna afvragen waarom mensen hun abonnement niet delen als het zo centraal is opgesteld, kwestie van RJ45 overprikken en abonnement opzeggen zou je zeggen...

Even een (laatste) update van mijn kant: na de vele problemen bij Odido is mijn overstap naar KPN nu afgerond.
Ik ga hier niet teveel reclame maken.. maar ik ben er blij mee. Na 1 etmaal pingstat zie ik nu nog maar 1 packet verlies (ipv 15-20+ per dag naar allen van de 12 semi-willekeurige IPs). pfSense router instellen was vergelijkbaar als bij Odido.. Ook direct 900/900+ Mbps snelheden gemeten (ipv de eerste dag dat de lijn volgens Odido moest "settlen" ofzo, flauwekul), geen ping spikes (maar eigen modem), en tenslotte zijn de ping tijden naar IPs in NL zo'n 2-3ms lager (Cloudflare is weer "gewoon" 4-5ms ipv 7-9ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
Sjah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:26:
. Ze leggen dus een sprietje aan tot de benedendeur, en zeggen dat je tot niks verplicht bent, maar ondertussen moet je abo afnemen wil je volledige aansluiting hebben.

Ten tweede verdienen die jongens echt goed geld aan elk verkocht abonnement dus hoef je echt niet zielig te vinden.

Ten eerste, die verkoper krijgt geld voor elk verkocht internet abonnement. Die werkt dus voor (in dit geval) Odido. Het netwerk is niet van Odido maar van ODF. Ik weet dat ODF enorm graag die aansluiting binnen wil brengen, zeker in appartementen. Alleen die verkoper aan je deur gaat daar niet over. Je hebt best kans dat als je contact opneemt met ODF of beter nog de aannemer die voor ODF aanlegt dat ze het gratis binnenbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een odf aansluiting thuis. Die was al bijna een jaar aangesloten in mijn meterkast voordat ik een abonnement heb afgesloten.

Ze deden toen de hele wijk in 1 keer door. Zijn ze in totaal geloof ik een half jaar mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05 21:20
vorige week is mijn glasvezel bij de meterkast naar binnen gebracht.
Vlak daarna mijn Odido setje ontvangen, zondag ochtend komt de guidion monteur om alles aan te sluiten.

Als echte tweaker dacht ik , eens kijken of ik al licht op de vezel heb. De boel aangesloten en ja hoor mijn tv en internet werkt. ;)

Ervaring tot nu toe:
  • Snelheid: 850 Mb/s down en 880 Mb/s up ping 12 ms.(Ik heb 1Gb/s besteld)
  • Beeldkwaliteit: Iets minder dan bij Ziggo, vindt de kleuren daar levendiger. (is 1 op 1 test heb mijn ziggo decoder nog steeds parallel werkend) totdat alles stabiel is dan zeg ik Ziggo op
De monteur hoeft nu alleen maar de kabels nog te fatsoeneren >:)

[ Voor 6% gewijzigd door extraman op 01-03-2024 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 22:28
extraman schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:44:
vorige week is mijn glasvezel bij de meterkast naar binnen gebracht.
Vlak daarna mijn Odido setje ontvangen, zondag ochtend komt de guidion monteur om alles aan te sluiten.

Als echte tweaker dacht ik , eens kijken of ik al licht op de vezel heb. De boel aangesloten en ja hoor mijn tv en internet werkt. ;)

Ervaring tot nu toe:
  • Beeldkwaliteit: Iets minder dan bij Ziggo, vindt de kleuren daar levendiger. (is 1 op 1 test heb mijn ziggo decoder nog steeds parallel werkend) totdat alles stabiel is dan zeg ik Ziggo op
De monteur hoeft nu alleen maar de kabels nog te fatsoeneren >:)
Ik had destijds het zelfde. Heb die tweede monteur afspraak liggen negeren / uitstellen want ik had prima internet. T-mobile wilde toch wel heel graag langs komen. Monteur verwisselde de glasvezel kabel (geen idee waarom) en hij was klaar.

Het mooie was dat vanaf die tweede monteur het abonnement pas ging lopen. Ik heb 1.5 of twee maanden gratis internet gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Wiebeltje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:07:
[...]

Ik had destijds het zelfde. Heb die tweede monteur afspraak liggen negeren / uitstellen want ik had prima internet. T-mobile wilde toch wel heel graag langs komen. Monteur verwisselde de glasvezel kabel (geen idee waarom) en hij was klaar.

Het mooie was dat vanaf die tweede monteur het abonnement pas ging lopen. Ik heb 1.5 of twee maanden gratis internet gehad :P
jij wel :P

Altijd maar even afwachten hoe stabiel alles is, in de begintijd van Ziggo liep het ook allemaal niet zo soepeltjes. Denk als de monteur langs is geweest dat mijn abonnement "officieel" ingaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:35
extraman schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:44:

Ervaring tot nu toe:
Hmmm… bij Tweak nu momenteel vrijwel standaard snelheden boven de 900 en de ping naar Cambrium zit standaard op 5 ms.

Odido klinkt niet direct als een vooruitgang. Ben benieuwd of dit in andere gevallen ook zo is. Nu zal dat gebrek aan maximale speedtest snelheden nauwelijks ervaren worden in de praktijk, maar die ping wellicht wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Valderrama schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:51:
[...]
Odido klinkt niet direct als een vooruitgang. Ben benieuwd of dit in andere gevallen ook zo is. Nu zal dat gebrek aan maximale speedtest snelheden nauwelijks ervaren worden in de praktijk, maar die ping wellicht wel.
Bij mij komt de ping niet hoger dan 3 (ODF)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T8K0pU7a9Y6tDVVqqKijpchO-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwGjpdDWw7bXYjs5a2F3Ktx6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 16:53
Wat is jullie ervaring met de doorlooptijd voordat Guidion een afspraak maakt? Inmiddels een kleine 3 weken geleden dat de glasvezel in de meterkast ligt en het installatie pakket is ontvangen…. Maar nog geen bericht gehad van Guidion voor een afspraak. Odido al gebeld maar die kunnen het proces verder niet in gang zetten.

Wellicht rechtstreeks even contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Speculaasje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:04:
Wat is jullie ervaring met de doorlooptijd voordat Guidion een afspraak maakt?
Dat is echt heel verschillend, ik kreeg één uur later al een email van Guidion om een afspraak te maken, en dat kon meteen voor de volgende dag al. Het zal er mee te maken hebben hoeveel monteurs ze op dat moment beschikbaar hebben in de regio. Je zou een keer kunnen bellen naar Guidion, misschien kunnen die wat voor je doen. Tel: 0203232766

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben hier tevreden met Odido tot nu toe. Jarenlang tweak gehad via het Reggefiber / KPN WBA netwerk.
Monteur ging eerst via de centrale, was 10 minuten later hier, heeft alles netjes van aon naar xgpon overgezet met de t56 router. Werkte goed, ik heb later alles naar m'n unifi router en andere spullen.

Ping is hier 4 ms (bij tweak net iets hoger) en snelheid prima.

En dat voor 25 euro per maand, voor 10 maanden, inclusief tv met lekker snelle 4k tv box. Prima voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 22:28
Ik zit nu twee jaar bij T-mobile Odido en ben ook prima tevreden. KPN is 7 euro per maand duurder (alleen 1gbit internet). Bijna geen storingen. Ook niks gemerkt van de switch naar Odidio. Laatste tijd een paar een keer ander IP maar dat kwam ook (gedeeltelijk) omdat ik zelf met de router aan 't rommelen was. Tegenwoordig heb ik dyndns dus dat maakt me niets meer uit.

Ik zit op het oud Reggefiber netwerk met een AON aansluiting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD8zHQv5vyLa_ZStvnyMszwjZbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T39eAcqNCoJUZ5Ya4kTfFmaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:32

Zenix

BOE!

Gisteren van Tweak naar Odido gegaan. Was 15min offline, nu alles overgezet naar OPNSense, gaat goed:
https://www.speedtest.net...e1-4b32-b7af-64cf6f041e68

Latency is wel een stuk hoger, 2--5ms erbij in het algemeen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 02-03-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-05 12:36
Dat ziet er beter uit dan bij mij: up- en download is op zich prima, maar latency is torenhoog (> 25 ms tot (veel) hoger afhankelijk van moment van de dag).
Maar eens gebeld en als het goed is komt er een monteur langs. Ben benieuwd wat die komt doen want de monteur die aan kwam sluiten heeft alleen KPN Router vervangen door die van Odido. ONT (van KPN) heeft ie laten zitten. Bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 16:17
Zenix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:30:
Gisteren van Tweak naar Odido gegaan. Was 15min offline, nu alles overgezet naar OPNSense, gaat goed:
https://www.speedtest.net...e1-4b32-b7af-64cf6f041e68

Lartency is wel een stuk hoger, 2--5ms erbij in het algemeen.
Hoewel elke verslechtering jammer is, is die paar ms natuurlijk wel helemaal verwaarloosbaar voor praktisch alles. Mooi resultaat in ieder geval! Ik heb persoonlijk ook het idee dat mijn ping wat slechter is dan hij ooit geweest is in de ruim twee jaar dat ik bij T-Mobile/Odido zit, maar dan heb je het inderdaad over een paar ms en is het nog < 10ms. Dat overleef ik wel ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
sebmar schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:05:
Dat ziet er beter uit dan bij mij: up- en download is op zich prima, maar latency is torenhoog (> 25 ms tot (veel) hoger afhankelijk van moment van de dag).
Maar eens gebeld en als het goed is komt er een monteur langs. Ben benieuwd wat die komt doen want de monteur die aan kwam sluiten heeft alleen KPN Router vervangen door die van Odido. ONT (van KPN) heeft ie laten zitten. Bijzonder.
>25ms is wel echt ruk zeg... Ik zit ook op het oude reggefiber netwerk (AON) en ik heb toch het idee dat dat zo'n beetje de stabielste netwerken zijn. Het tijdstip van de dag maakt praktisch niks uit qua ping en de snelheid is eigenlijk ook altijd ruim boven de 900mbit. Je merkt wel echt dat de ervaringen hier zo gigantisch verschillen. Maar laten we eerlijk wezen, dat is sowieso volgens mij bij elke aanbieden het geval.

Edit; zelf op de oude laptop waar ik nu op zit met Wifi 4 op 2.4GHz (die amper 60mbit haalt), haal ik een ping van 7ms naar fast.com..... :o

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 02-03-2024 15:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdeleeuw
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
jongetje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Waarom stap je niet over naar Cheapconnect?

Is aan alle kanten veel voordeliger en je bentn iet meer afhankelijk van je internetprovider. Internet erin en je kunt bellen.
Op het Odido netwerk dan wel zorgen dat je SIP-verkeer naar een externe provider als Cheapconnect niet vanaf poort 5060 komt. Die wordt namelijk door Odido geblockt als het niet naar hun eigen server gaat.
Gelukkig kun je in bijv. de Fritzbox instellen dat hij poort 5060 niet moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdeleeuw
Deecee86 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:29:
Kennelijk is er een update geweest van de Odido TV App voor Samsung TV. Het is er niet beter op geworden. Vaak als je schakelt naar een andere zender staat deze eerst een paar sec vast voor je kan kijken.

Ook het zappen tussen kanalen gaat veel langzamer en met de Samsung One Remote play/pauze knop kan je live tv niet meer pauzeren.

Meer mensen hier last van of ben ik de enige :)
Kijk maar eens op de Odido community ;)
Ze gaan nu zelfs voor Samsung TVs een rollback naar de vorige versie uitvoeren (niet naar de kennelijk wel echt goed werkende T-Mobile versie. Dat zou te gek worden)

Overigens: als je de originele Zyxel T-56 aangesloten hebt gelaten: vraag beslist een update van de firmware naar _b10_ aan. _b8_ die in november/december uitgerold is heeft een bug in de dhcp-server, zodat die crasht als een apparaat een te modern dhcp-dialect gebruikt. Harman Kardon, JBL, Remarkable, Nest, Wiim, etc. etc.

Probleem is er drie maanden, oorzaak sinds twee manden bekend, nieuwe firmware anderhalve maand beschikbaar, maar wordt alleen uitgerold aan wie er persoonlijk om vraagt. In de community, waar het onmogelijk is hier een sticky topic van te maken.
En de telefonsiche helpdesk wordt niet van dit probleem en oplossing op de hoogte gesteld, dus als je verbindingsproblemen hebtt word je door een hele rits tests heen geleid, om vervolgens nog niet geholpen te zijn.

Problemen oplossen lijkt bij Odido niet de hoogste prioriteit te hebben.
Helpdeskmedewerkers klanten nutteloze tests laten uitvoeren om ze zo bezig te houden lijkt belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 21:01
Bij mij in Amsterdam Oost is hopelijk binnenkort de aanleg rond in de straat. Ik zit nu bij Ziggo.

Ik wil over maar op de voorwaarde dat ik tot mijn PC glas kan hebben.
Heb ik goed begrepen dat dit alleen kan met AON en niet met GPON omdat GPON geen SFP ondersteund? ( Ik acht de kans klein dat ik AON ODIDO krijg hier in Amsterdam Oost. ) Hoop dat iemand wat meer info kan geven hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@tombom123
Je kunt prima glasvezel vanaf je eigen router naar je pc leggen. Dat heeft niets met je provider te maken.

Maar wat vind je zo belangrijk aan het medium dat gebruikt wordt? Het utp kabeltje tussen je ONT en je router gaat prima op 10Gbps.

(Odido levert geen AON ober het odf netwerk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
henkdeleeuw schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:40:
Helpdeskmedewerkers klanten nutteloze tests laten uitvoeren om ze zo bezig te houden lijkt belangrijker.
Nou ik kan mij zomaar voorstellen dat een heel groot deel van de problemen opgelost kunnen worden door onwetende gebruikers een standaard lijstje door te laten nemen. Je wil niet weten hoe vaak een schoonmaker bijvoorbeeld ergens een stekker uit gehaald heeft en dat het probleem is :P

Het is alleen jammer dat als je wat slimmer bent en meer in te materie zit ze niet even kunnen schakelen. Daar vind ik dat ze vaak een steek laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
jongetje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:59:
@tombom123
Je kunt prima glasvezel vanaf je eigen router naar je pc leggen. Dat heeft niets met je provider te maken.

Maar wat vind je zo belangrijk aan het medium dat gebruikt wordt? Het utp kabeltje tussen je ONT en je router gaat prima op 10Gbps.

(Odido levert geen AON ober het odf netwerk)
Dank voor het antwoord.
Het gaat om zo laag mogelijke en stabiel mogelijke latency voor fps games op de pc.
Het plan is om een Gowin R86S-N router te kopen waar ik dan CAKE/ OpenWRT op draai voor een zo'n laag mogelijke bufferbloat. De SFP+ poort op de Gowin R86S gaat dan naar een DAC aan een SFP+ switch die daar vandaan naar o.a. mijn pc gaat.
Begrijp ik goed dat er tussen de ONT en de router altijd UTP ligt bij GPON? DIt is met geen mogelijkheid te omzeilen hoe dat bijv bij AON wel kan met bijv een patch cover? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdeleeuw
Luuk1983 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Nou ik kan mij zomaar voorstellen dat een heel groot deel van de problemen opgelost kunnen worden door onwetende gebruikers een standaard lijstje door te laten nemen.
O, absoluut.

Maar als de tweentachtigste klant met een JBL box geen verbinding met de wifi kan krijgen terwijl inmiddels bekend is dat JBL boxen onmogelijk verbinding _kunnen_ maken met een T-56 met b8 firmware, en dan eerst de wifi 2.4/5GHz te stplitsen, WPA3 uit te zetten, Wifi 6 uitzetten, router terug naar fabrieksinstellingen (zodat alle andere wifi apparatuur ook weer opnieuw aangemeld moet worden), en dat dan allemaal afzonderlijk na elkaar, de klant vervolgens zijn box onder garantie terugstuurt waar geconstateerd wordt dat er niets mis mee is, dan lijkt dat toch behoorlijk op werkverschaffing.

Met lijstjes is niets mis.
Zyxel T-56: check!
b8 firmware: check!
Verbindingsproblemen: check!
Eerst nieuwe firmware, en als dat ook niet helpt, dan rest van het riedeltje.

Maar dan moet de telefonische helpdesk wel weten dat dit door de firmware veroorzaakt wordt, en hoe je een update stuurt (zelf updaten kan niet bij deze routers. Voor een niet-Tweaker absoluut onmogelijk, voor een wel-Tweaker allesbehalve triviaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdeleeuw
tombom123 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Dank voor het antwoord.
Het gaat om zo laag mogelijke en stabiel mogelijke latency voor fps games op de pc.
Het plan is om een Gowin R86S-N router te kopen waar ik dan CAKE/ OpenWRT op draai voor een zo'n laag mogelijke bufferbloat. De SFP+ poort op de Gowin R86S gaat dan naar een DAC aan een SFP+ switch die daar vandaan naar o.a. mijn pc gaat.
Begrijp ik goed dat er tussen de ONT en de router altijd UTP ligt bij GPON? DIt is met geen mogelijkheid te omzeilen hoe dat bijv bij AON wel kan met bijv een patch cover? Ik hoor het graag!
De router kan inderdaad grote invloed hebben op de latency, de ONT of SFP heeft dat (zover ik weet) niet.
Of je de glasvezel nu in de ONT van Odido hebt en vandaar verder gaat met een CAT-6, of met de glasvezel rechtstreeks in een SFP in de router gaat zal voor de latency niet merkbaar verschillen.

AON SFP kan in combinatie met iedere router gebruikt worden, maar wordt zover ik weet door Odido niet gebruikt.
GPON SFP kan, indien de router spoofing van het serienummer van de SFP ondersteunt (zodat Odido het serienummer van hun eigen ONT te zien krijgen. Op sommige lijnen gebruikt Odido nog GPON, maar dat kan tot maximaal 1 Gbps.
XGS-PON is de nieuwste standaard, gaat tot 10 Gbps, maar eigen SFP hiervoor is bij Odido nog niet mogelijk.

Maar, zoals gezegd, UTP tussen ONT en router zal geen merkbaar slechter resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
henkdeleeuw schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:01:
[...]

De router kan inderdaad grote invloed hebben op de latency, de ONT of SFP heeft dat (zover ik weet) niet.
Of je de glasvezel nu in de ONT van Odido hebt en vandaar verder gaat met een CAT-6, of met de glasvezel rechtstreeks in een SFP in de router gaat zal voor de latency niet merkbaar verschillen.

AON SFP kan in combinatie met iedere router gebruikt worden, maar wordt zover ik weet door Odido niet gebruikt.
GPON SFP kan, indien de router spoofing van het serienummer van de SFP ondersteunt (zodat Odido het serienummer van hun eigen ONT te zien krijgen. Op sommige lijnen gebruikt Odido nog GPON, maar dat kan tot maximaal 1 Gbps.
XGS-PON is de nieuwste standaard, gaat tot 10 Gbps, maar eigen SFP hiervoor is bij Odido nog niet mogelijk.

Maar, zoals gezegd, UTP tussen ONT en router zal geen merkbaar slechter resultaat geven.
Dank voor je antwoord. In de krochten van superstabiele,lage Gamelatency en speciale GameOses en ultra getweakte biosen wordt daar anders over gedacht. In de cultuur van ultra lage stabiele game latency is alles een optelsom. waar 1 factor plus 1 factor niet heel veel uitmaakt. maar 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 wel. Ik begrijp dat dat er bij Odido ( nu nog) altijd UTP ligt tussen ONT en Router. Dat wou ik weten! Dank voor de terugkoppeling! Wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
tombom123 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Dank voor je antwoord. In de krochten van Gamelatency en speciale GameOses en ultra getweakte biosen wordt daar anders over gedacht. In de cultuur van ultra lage game latency is alles een optelsom. waar 1 factor plus 1 factor niet heel veel uitmaakt. maar 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 wel. Ik begrijp dat dat er bij Odido ( nu nog) altijd UTP ligt tussen ONT en Router. Dat wou ik weten! Dank voor de terugkoppeling! Wordt gewaardeerd!
Je kan beter op zoek gaan naar een internetprovider met lage latency. Die 0.005ms van een ONT is niet te moeite waard als je ergens anders 2-3ms verschil hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Dank voor je antwoord. In de krochten van Gamelatency en speciale GameOses en ultra getweakte biosen wordt daar anders over gedacht. In de cultuur van ultra lage game latency is alles een optelsom. waar 1 factor plus 1 factor niet heel veel uitmaakt. maar 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 wel. Ik begrijp dat dat er bij Odido ( nu nog) altijd UTP ligt tussen ONT en Router. Dat wou ik weten! Dank voor de terugkoppeling! Wordt gewaardeerd!
De laagste latency ga je bij KPN vinden, moet KPN echter wel eigen infra leggen want ze leveren niet over andere netwerken.

Alleen bij Delta en KPN kun je ook met PON een eigen ONT in de vorm van een SFP+ module laten werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Valderrama schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Hmmm… bij Tweak nu momenteel vrijwel standaard snelheden boven de 900 en de ping naar Cambrium zit standaard op 5 ms.

ik heb er nog een VPN tussen zitten, dus dat geeft een vertekend beeld. Denk dat de ping dat minder wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
update: Ik heb zonder VPN getest

Odido up/down circa 930 Mb/s en ping 7 ms.

NB Dit is getest op ODIDO een XGAS-PON netwerk

[ Voor 25% gewijzigd door extraman op 02-03-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
nelizmastr schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:25:
[...]

De laagste latency ga je bij KPN vinden, moet KPN echter wel eigen infra leggen want ze leveren niet over andere netwerken.

Alleen bij Delta en KPN kun je ook met PON een eigen ONT in de vorm van een SFP+ module laten werken.
Dank!! Ik kijk er naar uit! Ben erg blij om te horen dat PON bij KPN en Delta zo wordt aangeboden! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:32

Zenix

BOE!

nelizmastr schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:25:
[...]

Zijn wel providers die een betere latency bieden dan KPN. Neem bijvoorbeeld Solcon, KPN dochter. Maar aanwezig op de AMS-IX, NL-IX en SPEED-IX. Als transit providers gebruiken ze Telia en KPN. Dus de voordelen van de beste exchanges met top transit en het KPN netwerk gecombineerd.

Odido is qua peering en latency ook goed en doet niet veel onder voor KPN, als je kijkt naar core netwerk. Alleen het grote verschil zit in het stuk voor de core bij de consumenten, dat is wat minder. Dit is op basis van mijn ervaring met zakelijke 10Gbit verbindingen van beiden providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:17:
[...]
Odido is qua peering en latency ook goed en doet niet veel onder voor KPN, als je kijkt naar core netwerk. Alleen het grote verschil zit in het stuk voor de core bij de consumenten, dat is wat minder. Dit is op basis van mijn ervaring met zakelijke 10Gbit verbindingen van beiden providers.
Odido is ook (groot) aanwezig op AMS-IX. Ze hebben geen aandeel in een transitprovider (zoals Ziggo via Liberty Global had) of ander platform (KPN met NL-IX).

Ziggo: Netflix via Frankfurt via een transit provider. KPN: Caches diep in het netwerk (maar je hoort ook dat de hit rate op caches laag is tegenwoordig). Odido: Weet niet meer waar de caches stonden, maar veel verbindingen via AMS-IX.

Helaas waren er die problemen in de core van het netwerk. Als je de recente ervaringen hier leest is die periode weer voorbij. Desondanks zou het mij wat terughoudend maken (net zoals bij Ziggo, want DOCSIS). Als de prijs goed is zou ik het zeker weer nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:06
Hebben degenen die op het ODF glasvezel netwerk van destijds T-mobile (nu Odido) zitten automatisch de hogere snelheid gekregen? Ik kan mij namelijk herinneren dat T-mobile destijds contractueel het hoogste haalbare snelheid aanbood voor het premium abonnement op haar eigen netwerk (destijds 1 Gbps)... Nu 8 Gbps haalbaar is op haar ODF netwerk vraag ik mij af of dit hierop is aangepast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
danda schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:10:
Hebben degenen die op het ODF glasvezel netwerk van destijds T-mobile (nu Odido) zitten automatisch de hogere snelheid gekregen? Ik kan mij namelijk herinneren dat T-mobile destijds contractueel het hoogste haalbare snelheid aanbood voor het premium abonnement op haar eigen netwerk (destijds 1 Gbps)... Nu 8 Gbps haalbaar is op haar ODF netwerk vraag ik mij af of dit hierop is aangepast.....
Interessante kwestie ja. Maar nee. Ik heb nog zo'n oud abonnement en ik zit nog steeds op 1Gbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Met t-mobile unlimited 5G was destijds(2020) 450 Mbps max, nu haal ik wel 800Mbps, die snelheid is wel automatisch verhoogd.....

Overigens heb ik niet de apparatuur om het zelf te controleren want er zit een max 1Gbit kaart in m'n pc, dus vandaar mijn vraag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Ik heb sinds vandaag officieel een Odido TV aansluiting maar in vergelijking met Ziggo vind ik het beeld maar matig. Erg fletse kleuren, geen sprankelende kleuren. Minder detail....

Wie heeft dit ook? ;(

[ Voor 7% gewijzigd door extraman op 03-03-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:46
[...]

Dank voor je antwoord. In de krochten van superstabiele,lage Gamelatency en speciale GameOses en ultra getweakte biosen wordt daar anders over gedacht. In de cultuur van ultra lage stabiele game latency is alles een optelsom. waar 1 factor plus 1 factor niet heel veel uitmaakt. maar 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 wel. Ik begrijp dat dat er bij Odido ( nu nog) altijd UTP ligt tussen ONT en Router. Dat wou ik weten! Dank voor de terugkoppeling! Wordt gewaardeerd!
Waar in NL woon je? Dat heeft misschien nog wel de meeste invloed op je latency. Als je de laagste latency wil zou ik verhuizen naar Amsterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-04 21:59
extraman schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:05:
Ik heb sinds vandaag officieel een Odido TV aansluiting maar in vergelijking met Ziggo vind ik het beeld maar matig. Erg fletse kleuren, geen sprankelende kleuren. Minder detail....

Wie heeft dit ook? ;(
Alleen maar flets beeld en minder details, of ook artefacten? Zie BitAndre in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik heb zelf nooit Ziggo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Ik heb 2 jaar (!) geleden een order ingezet om glasvezel te krijgen van Odido die het aanbood in mijn wijk. Al ettelijke jaren liggen de roze draadjes omhoog tegen de voordeur van mijn appartementsgebouw, maar is het aansluiten getraineerd.

Nu kreeg ik een belletje dat de aannemer (VolkerWessel Telecom) overgenomen is door een investeringsmaatschappij en ze geen budget meer hebben mijn wijk aan te sluiten, waar het enige is dat er moet gebeuren dat het glasvezel binnen gebracht moest worden. De hoeveelheid uren waar ik tot 45 min in de wacht heb moeten staan om nog afgepoeierd te worden en opgehangen te zijn is gekkenwerk.

Ik ben nu eigenlijk best wel boos, en ik weet niet hoe ze een order gewoon eenzijdig kunnen beëindigen. Is het niet aan odido dan gewoon een andere aannemer te zoeken voor de service die ze me verkocht hebben, of mogen ze dit cancellen? Hebben anderen hier ervaring mee?

En ik heb geen idee wat ik nu zou moeten doen. Ik heb 2 jaar zonder vast Internet geleefd; enkel op mijn 5G unlimited, en ik denk eigenlijk dat het geld voor xDSL het niet waard is. Het enige functionele verschil zou de dagelijkse limiet van 20gb/dag zijn haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Ascension schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Waar in NL woon je? Dat heeft misschien nog wel de meeste invloed op je latency. Als je de laagste latency wil zou ik verhuizen naar Amsterdam ;)
Ik woon in Amsterdam! :) ( Oost) Odido is deze lente/zomer als het goed is beschikbaar hier. Hopelijk volgt KNP snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
danda schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:10:
Nee, die actie was onbeperkt mobiel + maximaal 1Gbps internet: nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...

Ze hebben nooit "het hoogste haalbare" gezegd (zover ik weet).

Maar met al die inflatiecorrecties, aanpassingen in kortingen en de prijs van het tv-pakket (welke nu lager is) gaat het over 1 a 2 jaar al lonen om je abonnement om te zetten naar het huidige plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
BitAndre schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:17:
[...]

Alleen maar flets beeld en minder details, of ook artefacten? Zie BitAndre in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik heb zelf nooit Ziggo gehad.
Ok, thkx,dit bevestigt mijn vermoeden.

Geen artefacten...

Misschien dat ik Ziggo en Odido aanhou, ben ik wel mijn kosten voordeel kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
jongetje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:25:
[...]

Nee, die actie was onbeperkt mobiel + maximaal 1Gbps internet: nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...

Maar met al die inflatiecorrecties, aanpassingen in kortingen en de prijs van het tv-pakket (welke nu lager is) gaat het over 1 a 2 jaar al lonen om je abonnement om te zetten naar het huidige plan...
Prima als je ergens naar verwijst, maar doe het dan wel naar een betrouwbare bron waarop je rechten kan ontlenen.... bijvoorbeeld een contract of de oude voorwaarden.

Ik kan het helaas niet meten, maar ik weet dat ze destijds internet premium unlimited in Segbroek Den Haag adverteerde met de "maximale haalbare snelheid op uw postcode/adres" met een sterretje dat het op dat moment theoretisch max 1 Gbps was ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acvJ3QH-UX4_Q6ahFt3Q9oIdfIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1zYhEyuPClHjrWMK1PM9N5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Svardskampe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:49:
[...]
Ik ben nu eigenlijk best wel boos, en ik weet niet hoe ze een order gewoon eenzijdig kunnen beëindigen. Is het niet aan odido dan gewoon een andere aannemer te zoeken voor de service die ze me verkocht hebben, of mogen ze dit cancellen? Hebben anderen hier ervaring mee? [...]
Odido legt het netwerk niet aan. In het abbonnement dat je bent aangegaan staat ongetwijfeld een clausule over wat er gebeurd als de netwerkeigenaar (ODF waarschijnlijk) besluit het netwerk niet aan te leggen. Je zal verhaal moeten halen bij ODF, Delta Fiber of wie dan ook het netwerk heeft aangelegd in jouw wijk.

Ik vermoed dat het vanuit Odido ook een administratieve handeling is. Als er na 2 jaar nog niets is gebeurd is de kans klein dat het wel gaat gebeuren en kan je beter de order annuleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 04-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
danda schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Ik kan het helaas niet meten, maar ik weet dat ze destijds internet premium unlimited in Segbroek Den Haag adverteerde met de "maximale haalbare snelheid op uw postcode/adres" met een sterretje dat het op dat moment theoretisch max 1 Gbps was ....

[Afbeelding]
In de 2e zin staat er dat "Dit wordt eventueel beperkt tot de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst".
En hiermee zeggen ze (volgens mij) dat de snelheid de snelheid is die je hebt afgenomen.

Maar als je het voor elkaar krijgt hoor ik het graag, ik heb namelijk ook zo'n abonnement. Maar ik heb al enorm veel moeite gedaan om (uit principe) de prijs goed te krijgen van het mobiele abonnement welke 25,01 was omdat ze blijkbaar niet kunnen afronden daar (die korting was 9,99 ipv 10euro en heel verhaal dat hun systeem geen 10euro korting kon geven alleen 9,99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:16
jongetje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:25:
Jawel, dat was wel waar ze mee adverteerden. Niet dat ik verwacht dat ze nu 8G bij je komen aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mbovenka schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Jawel, dat was wel waar ze mee adverteerden. Niet dat ik verwacht dat ze nu 8G bij je komen aanleggen :)
Ik vermoed dat ze dan ermee aankomen dat het het hoogst haalbare op het moment van het afsluiten van je contract was.

Maar nogmaals, als het je lukt hoor ik het graag. Bel ze op om het te vragen (of via de community). Ik sluit graag bij je aan :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:35
Heb je ook de app geprobeerd? Ik vind de kwaliteit van de settopbox ook erg slecht, mede door de kleuren. De TV-app is echt een stuk beter (LG tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Nee nog niet , ik zal de app proberen eens kijken wat dat brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Nu Tv via de Odido TV app bekeken (op een LG TV) lijkt er op het eerste gezicht goed uit te zien.

Wie weet of er op de TV box van Odido , nog wat in te stellen is qua kleur etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Zijn er meer gebruikers die last hebben van storing? Hier in de omgeving Amersfoort werkt de internetverbinding niet.

Edit 5 maart: de internetverbinding werkt weer.

[ Voor 19% gewijzigd door weekend warrior op 05-03-2024 07:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
weekend warrior schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:37:
Zijn er meer gebruikers die last hebben van storing? Hier in de omgeving Amersfoort de internetverbinding niet.
Goed om te horen dat je internet verbinding geen storing heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:19
extraman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:54:
Nu Tv via de Odido TV app bekeken (op een LG TV) lijkt er op het eerste gezicht goed uit te zien.

Wie weet of er op de TV box van Odido , nog wat in te stellen is qua kleur etc?
Ligt eraan welke zenders je kijkt maar misschien is een abonnement op NLZiet het overwegen waard. Veel beter beeld dan Odido maar alleen de gebruikelijke Nederlandse (publiek en commerciële) en Belgische zenders, ook wat andere losse zenders…

Wij kijken, als we dit al rechtstreeks doen, alles via NLZiet, voor ESPN een abonnementje genomen op Canal+ (de kwaliteit houdt echter ook niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Bunnikside schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:45:
[...]

Ligt eraan welke zenders je kijkt maar misschien is een abonnement op NLZiet het overwegen waard. Veel beter beeld dan Odido maar alleen de gebruikelijke Nederlandse (publiek en commerciële) en Belgische zenders, ook wat andere losse zenders…

Wij kijken, als we dit al rechtstreeks doen, alles via NLZiet, voor ESPN een abonnementje genomen op Canal+ (de kwaliteit houdt echter ook niet over)
Dank voor je reactie, ik kijk het nog even aan.
Via de odido TV app op de LG smart tv ziet het er acceptabel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
aobh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:06:
[...]

Vandaag eindelijk reactie gehad van Odido via email. Eerst moest ik een speedtest doen en dit opsturen. 5 minuten later een email dat ik een nieuwe modem zou krijgen. Beetje raar. Dus ik maar bellen met Odido en een helpdeskmedewerker aan de lijn die niet wou luisteren. Kwam met argumenten dat ik een apparaat heb wat 2,5Gbit is en dat ik daarom packet loss heb. Ook moest de modem vervangen worden omdat Wifi niet meer aan te zetten was. Maar ik gebruik Wifi dus helemaal niet. Ligt gewoon aan de Odido internet lijn omdat het tussen 17:30 en 22:00 continue timeouts zijn. Als het de modem is, dan doet ie het continue niet goed. Dus ik heb maar abonnement opgezegd (binnen de 14 dagen bedenk tijd). Ik ga weer terug naar KPN.
Jammer, ik denk dat ik hetzelfde probleem heb van zeer lage snelheden in de avonduren. En de Odido-communityforums staan vol met discussies over langzaam internet in de avonduren. Het lijkt erop dat ze dit niet willen of niet kunnen oplossen. Ik ga dit in de gaten houden en als het zo doorgaat zal ik ook moeten opzeggen en terug moeten naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

kalpik schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:15:
[...]

Jammer, ik denk dat ik hetzelfde probleem heb van zeer lage snelheden in de avonduren. En de Odido-communityforums staan vol met discussies over langzaam internet in de avonduren. Het lijkt erop dat ze dit niet willen of niet kunnen oplossen. Ik ga dit in de gaten houden en als het zo doorgaat zal ik ook moeten opzeggen en terug moeten naar KPN.
Als je in een dichtbevolkt gebied woont met relatief veel grootverbruikers dan moet je geem Odido nemen nee, de mate van overboeking is nou eenmaal hoger.

Als je nog een oudere PoP hebt die geen 100G links heeft naar de core dan ga je in zulke gebieden wel vaker issues hebben. Dat geldt dan voor meer providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nelizmastr schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:24:
[...]

Als je in een dichtbevolkt gebied woont met relatief veel grootverbruikers dan moet je geem Odido nemen nee, de mate van overboeking is nou eenmaal hoger.

Als je nog een oudere PoP hebt die geen 100G links heeft naar de core dan ga je in zulke gebieden wel vaker issues hebben. Dat geldt dan voor meer providers.
Dat is denk ik onmogelijk om van te voren te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Luuk1983 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:25:
[...]

Dat is denk ik onmogelijk om van te voren te weten?
Het dichtbevolkte weet je van tevoren, de rest inderdaad niet. Bij veel internetproviders zijn er bepaalde gebieden waar de diensten eenmaal niet zo best zijn. Dat zie je met Ziggo, VDSL boeren en ook glasvezelboeren.

Zo was het zo in de regio waar ik opgroeide, de Achterhoek, dat je absoluut geen UPC/Ziggo moest nemen omdat het in ons dorp wekelijks storingen had. Toen was DSL nog even snel dus iedereen die bij UPC zat was ging naar Planet.
Met glasvezel speelde dat niet meer, want dunbevolkt en veel capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
[...]

Nou, ik woon in Purmerend, ik weet niet of je dat te druk vindt. De POP is nieuw, glasvezel is een paar jaar geleden aangelegd. Ik zat eerder bij KPN op exact dezelfde lijn en had dit probleem niet. Het probleem lijkt hoger op het Odido-netwerk te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Heb je daar ook een bron voor?
Persoonlijk vind ik dit nogal een vreemde stelling. Dichtbevolkte gebieden hebben juist meer POP's staan, toen ik glasvezel aanlegde zelfs 2 POPs tegen elkaar aan vanwege aantal aansluitingen voor dat gebied (en stedelijk gebied heeft weinig ruimte voor elk stukje een eigen POP).

Zolang er genoeg bandbreedte naar een POP ligt maakt het echt niet uit of het wel of geen stedelijk of dun bevolkt gebied is. Is meer kwestie van de juiste apparatuur en vezels leggen naar hun core netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
[...]

Wat is bij jou lage snelheden? Is dat bijvoorbeeld iets downloaden met 130Mbit terwijl je 1Gbit hebt of ook nu.nl wat laadt in 30 seconde en plaatje voor plaatje opbouwt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalpik
jadjong schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Wat is bij jou lage snelheden? Is dat bijvoorbeeld iets downloaden met 130Mbit terwijl je 1Gbit hebt of ook nu.nl wat laadt in 30 seconde en plaatje voor plaatje opbouwt?
Beide. Het probleem lijkt te liggen bij het starten van nieuwe verbindingen. Hieronder ziet u de HTTP-responstijd van google.com gedurende de afgelopen 24 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DqRpKWkGx3JBDTZ7WwVslrk_zA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ye74LWthRL367QVT24WiuWnh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
Geen idee, als je nog wat vind hoor ik dat graag ;).
Wij zitten erover na te denken om de settopbox terug te sturen. We gebruiken hem eigenlijk niet en de App heeft de laatste drie a 4 maanden 1x kuren vertoond.

Scheelt toch weer een paar euro 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Vokx schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Wij zitten erover na te denken om de settopbox terug te sturen. We gebruiken hem eigenlijk niet en de App heeft de laatste drie a 4 maanden 1x kuren vertoond.

Ik had voor mijn moeder TV met set top box besteld, maar ze had zelf de app al uitgevogeld en geïnstalleerd en appte me later "joh, dat doosje heb ik niet nodig", en 3 dagen na levering weer opgezegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:35
“Overgestapt” van KPN naar Odido. De monteur is gisteren langsgekomen om het voor elkaar te maken. Echter heeft hij de glasvezel kabel met geweld gesloopt en zit ik nu zonder internet, tv, telefonie. 😭
Geen idee hoe nu verder. Heb mijn mobiele nummer aan de monteur gegeven maar hij kon mij niets vertellen hoe, wat en wanneer er nu iets gaat gebeuren… lange dagen zo zonder vertier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@glnk Ik zou het bij Odido melden. Ben bang dat de monteur snel naar een volgende klus is gegaan...

Wel bruut om de glasvezelkabel te slopen als je al een ftu hebt. Is toch alleen kwestie van ander kabeltje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:35
jongetje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:08:
@glnk Ik zou het bij Odido melden. Ben bang dat de monteur snel naar een volgende klus is gegaan...

Wel bruut om de glasvezelkabel te slopen als je al een ftu hebt. Is toch alleen kwestie van ander kabeltje erin.
Er ligt bij ons maar 1 glasvezelkabel. Deze is van KPN. Hij wou volgens mij de ftu vervangen (20 jaar oud ding), maar kon de kabel er niet uitkrijgen. Hij zei zelf dat hij het met geweld gesloopt had. En heeft hier melding van gemaakt. Nouja, dat moeten wij dan ook maar op zijn woord geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrytr
  • Laatst online: 09:02
Ik ben gisterochtend overgestapt van KPN naar Odido. Woon in het oude reggefiber gebied en de overstap ging zonder problemen. Gebruikte al zelf een fritzbox router voor KPN, monteur wilde deze, zoals verwacht niet aansluiten maar nadat hij was vertrokken heb ik de Odido router eruit gehaald en m'n eigen router weer gekoppeld. Ik maak dus geen gebruik van de glaskabel zelf maar een UTP vanaf 't kastje wat de monteur ook heeft vervangen, de glasfiber heeft hij heel gelaten.
Tot zover geen klachten maar ook bij mij is de latency een 4 a 5 ms hoger dan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hier vandaag het pakket binnengekregen. Hangt inmiddels, maar PON lampje op de Nokia knippert. Kan bijna ook niet anders, aansluiting zou komende maandag pas opgeleverd worden.

Als ik het maandag werkend krijg, wat moet die monteur hier dinsdag dan? Bakje koffie drinken en naar de volgende, of kan ik die afzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
De monteur gaat je ook patchen in de wijkkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-04 18:53
_JGC_ schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:23:
Als ik het maandag werkend krijg, wat moet die monteur hier dinsdag dan? Bakje koffie drinken en naar de volgende, of kan ik die afzeggen?
Bakje koffie en even laten nalopen. Mocht er een probleem zijn of ontstaan binnen korte tijd ben je gevrijwaard van mogelijke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Meer mensen last van geen internet in postcode 2661? Los lampje op de converter knippert bij mij.

7:41 - warempel, het lijkt weer te werken

[ Voor 18% gewijzigd door Soepstengel op 06-03-2024 07:42 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji_Ikari
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Soepstengel schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:10:
Meer mensen last van geen internet in postcode 2661? Los lampje op de converter knippert bij mij.
Hier hetzelfde probleem, hopelijk is het snel weer opgelost. :'(

Staat ook nog niets op hun website:
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385

7:53 - Hier ook alles weer groen!

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji_Ikari op 06-03-2024 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Shinji_Ikari schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:47:
[...]

Hier hetzelfde probleem, hopelijk is het snel weer opgelost. :'(

Staat ook nog niets op hun website:
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
Bij mij werkt het weer. Heb wel een powerflip gedaan, maar dat leek in eerste instantie niet zoveel te doen. Misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
[...]

Oké, het probleem deed zich gisteravond ook voor. Hun forums staan vol met discussies over exact hetzelfde probleem van slecht internet in de avonduren. Ze willen er niets aan doen, of ze zijn niet in staat er iets aan te doen. Ik vraag om annulering en ik hoop dat ze de lijn snel kunnen vrijgeven.

https://community.odido.n...ostid=1775039#post1775039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Vokx schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Kreeg een suggestie dat misschien de HDMI kabel van de box naar de TV slecht is.
Ik zal het eens proberen met een andere (betere) HDMI kabel, misschien dat dat soelaas biedt

NB ik vind de user interface van App niet prettig werken, zeker als ik hem vergelijk met de settopbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:32

Xymox

Determinism rulez !

Ok. Hier een kleine review aangaande de Xyxel EX5601-T1 die ik kreeg bij mijn fiber abo.

Doet wat het moet doen. Maar......de web interface is uitermate spartaans.
Heb je veel in je netwerk in te stellen dan kan het even duren.

Dit zijn de onhebbelijkheden:

- Lijst met connected devices is ongesorteerd. Niet op naam of IP. Dus zoek je rot naar devices.
- Vaste IP DHCP instellen is spartaans. In plaats van een device aanklikken en daar instellen dat deze vaste IP moet hebben werkt het andersom. Dus een regel aanmaken waarbij je een device moet selecteren.
Deze combobox is ook niet gesorteerd. Dus heel veel scrollen opzoek naar het device.
- De lijst met devices in die vaste IP reeks laat geen device naam zien. Alleen IP en MAC.
Dus je moet zelf lijstjes bijhouden welk IP en MAC bij welk device name hoort. En ook hier, geen enkele sortering. De bouwers van deze web interface hebben nog nooit van een SORT routine gehoord blijkbaar.
- Interface laat geen disconnected (known) devices zien
- Port forwarding. Ook hier werkt het andersom. Regel aanmaken waarbij je een device met het IP adres moet opgeven. Niet eens een lijst met devices maar puur IP adres intypen.
- Lijst met port forwards laat ook geen device naam zien. Alleen IP. Dus weer aan de slag met je eigen gemaakte lijstjes. Of je moet een passende service naam verzinnen.

Het heeft mij wat tijd gekost om mijn devices op deze manier in te stellen puur vanwege de slechte web interface. Maar uiteindelijk doe je dat maar 1 keer en raak je die Xyxel niet meer aan.

Waar ik wel blij mee ben is dat op de pagina System Info je de daadwerkelijke snelheid van de connectie ziet. Dus elke port geeft real time aan of deze bv 1000M of 100M is.
Een kabel was niet in orde en kreeg de port niet op 1000M wat duidelijk weergegeven wordt.

De Zyxel is voor huis-tuin-keuken gebruikers voldoende. Maar voor netwerk tweakers en regelmatig onderhoud aan de netwerk is dit in 2024 echt om te huilen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xymox schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:54:
Ok. Hier een kleine review aangaande de Xyxel EX5601-T1 die ik kreeg bij mijn fiber abo.

Doet wat het moet doen. Maar......de web interface is uitermate spartaans.
Heb je veel in je netwerk in te stellen dan kan het even duren.

Dit zijn de onhebbelijkheden:

- Lijst met connected devices is ongesorteerd. Niet op naam of IP. Dus zoek je rot naar devices.
- Vaste IP DHCP instellen is spartaans. In plaats van een device aanklikken en daar instellen dat deze vaste IP moet hebben werkt het andersom. Dus een regel aanmaken waarbij je een device moet selecteren.
Deze combobox is ook niet gesorteerd. Dus heel veel scrollen opzoek naar het device.
- De lijst met devices in die vaste IP reeks laat geen device naam zien. Alleen IP en MAC.
Dus je moet zelf lijstjes bijhouden welk IP en MAC bij welk device name hoort. En ook hier, geen enkele sortering. De bouwers van deze web interface hebben nog nooit van een SORT routine gehoord blijkbaar.
- Interface laat geen disconnected (known) devices zien
- Port forwarding. Ook hier werkt het andersom. Regel aanmaken waarbij je een device met het IP adres moet opgeven. Niet eens een lijst met devices maar puur IP adres intypen.
- Lijst met port forwards laat ook geen device naam zien. Alleen IP. Dus weer aan de slag met je eigen gemaakte lijstjes. Of je moet een passende service naam verzinnen.

Het heeft mij wat tijd gekost om mijn devices op deze manier in te stellen puur vanwege de slechte web interface. Maar uiteindelijk doe je dat maar 1 keer en raak je die Xyxel niet meer aan.

Waar ik wel blij mee ben is dat op de pagina System Info je de daadwerkelijke snelheid van de connectie ziet. Dus elke port geeft real time aan of deze bv 1000M of 100M is.
Een kabel was niet in orde en kreeg de port niet op 1000M wat duidelijk weergegeven wordt.

De Zyxel is voor huis-tuin-keuken gebruikers voldoende. Maar voor netwerk tweakers en regelmatig onderhoud aan de netwerk is dit in 2024 echt om te huilen.
Met je laatste conclusie bevestig je dus dat de Zyxel zijn doel bereikt. Een mainstream ISP heeft niet het doel om zijn gebruikers alles zelf te laten doen of instellen.
Mede dankzij de ACM richtlijnen is het mogelijk om zelf een router aan te schaffen en aan te sluiten die wel doet wat jij wil. Dat geldt dan voor 1% van de consumenten. Als de Zyxel prima doet wat 'ie moet doen voor die andere 99% dan is het de goede keuze van Odido.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Paar dagen terug de TV app van Odido getest dmv casten vanaf telefoon naar de Nokia 8000 (de app op de Nokia doet het pas als abonnement ingaat). Beeld was scherp, maar kleuren knalden van het beeld af. Nu kijken de kinderen vnml tekenfilms op Prime en Netflix, dus was me dat nog niet opgevallen. Blijkt dat ik destijds toen ik deze TV kocht ter vervanging van een oude LCD alle beeldcorrecties en "knal de kleuren van het scherm af" opties heb uitgezet voor de "TV" mode, maar dat die per HDMI-ingang los ingesteld moeten worden.

Zie nu eigenlijk geen verschil tussen casten met de Odido app of kijken via DVB-C met Ziggo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38

talin

ES-MA

weekend warrior schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:37:
Zijn er meer gebruikers die last hebben van storing? Hier in de omgeving Amersfoort werkt de internetverbinding niet.

Edit 5 maart: de internetverbinding werkt weer.
wat zijn de symptomen behalve geen internet?

mijn media converter kleurt alles groen.
alleen mijn modem zegt bij wereldbolletje rood.

sinds een uur of 19:00 gisteren

uit en aan, 5 minuten zonder stroom, vanmorgen nogmaals, geen soelaas.
site geeft aan geen storing.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
talin schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:13:
[...]

wat zijn de symptomen behalve geen internet?

mijn media converter kleurt alles groen.
alleen mijn modem zegt bij wereldbolletje rood.

sinds een uur of 19:00 gisteren

uit en aan, 5 minuten zonder stroom, vanmorgen nogmaals, geen soelaas.
site geeft aan geen storing.
Toen ik naar het modem keek zag ik niets raars. Er waren geen rode lampjes te zien, ik weet niet of alle groene lampjes branden zoals dat zou moeten. Daarvoor kijk ik te weinig naar het modem.

Gedurende de avond hadden we nog twee of drie keer verbindingen gedurende een minuutje en dan was de verbinding weer weg. Het probleem deed zich ook voor op de lan apparatuur die rechtstreeks aan het modem hing. Ook bij ons gaf odido zelf geen storingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Ik heb het installatiepakket van Odido ontvangen en constateerde ook dat het modem niet in mijn meterkast gaat passen vanwege de breedte. Hoe heb je dit opgelost? Weet iemand of de monteur standaard meerdere modems bij zich heeft mocht iets niet passen? Na contact met de klantenservice vond ik het antwoord een beetje vaag.
Ik wil graag dat het allemaal netjes hangt er niet in de meterkast gefrommeld wordt.
Titusvh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Alleen jammer dat de T56 net een stukkie breder is dan oude T50 en eigenlijk niet fatsoenlijk in mijn meterkast meer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verticaal op (laten) hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 16:00
Ik wilde mijn ONT ertussen uit halen en direct op de glasvezelpoort aansluiten van mijn Fritzbox 5530.
Het lukt me niet om een werkende verbinding te krijgen.
Welk serienummer van de Nokia ONT moet ik cloonen ?
1. Mac id 2. ONT-P\N 3. S/N 4. S/N II ? , de laatste valt me nu pas op 8)7 nog niet geprobeerd.

De ONT gegegevns vul ik hier in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbIAXtpgA-PwUjnu1klDhUpp4R0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tVy7RGBGrDbqtrGbuSZM9k2a.png?f=fotoalbum_large

Er zit een G.PON glasvezel module in de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 01-05 23:47

freshy98

Atari

Ik kreeg vandaag een brief binnen van KPN omdat zij het glasvezel netwerk in mijn buurt (Segbroek, Den Haag) hebben overgenomen.
Dacht eerst dat het onzin was omdat er twee glasvezels hier in de straten liggen (Door T-mobile toen ze Tele2 overnamen ofzo, en een maand later door KPN ingegraven).
Maar als ik kijk op de link die in de brief vermeld staat (kpn.com/glasvezel) en kijk bij aanbieders, dan staat Odido daar inderdaad bij.

Geen idee waar dit ineens vandaan komt. Tenzij ik iets gemist heb, heb ik hier helemaal niets over gelezen.
Odido heeft ook niks gecommuniceerd.

Iemand hier een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 11:01
freshy98 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:59:
Ik kreeg vandaag een brief binnen van KPN omdat zij het glasvezel netwerk in mijn buurt (Segbroek, Den Haag) hebben overgenomen.
Dacht eerst dat het onzin was omdat er twee glasvezels hier in de straten liggen (Door T-mobile toen ze Tele2 overnamen ofzo, en een maand later door KPN ingegraven).
Maar als ik kijk op de link die in de brief vermeld staat (kpn.com/glasvezel) en kijk bij aanbieders, dan staat Odido daar inderdaad bij.

Geen idee waar dit ineens vandaan komt. Tenzij ik iets gemist heb, heb ik hier helemaal niets over gelezen.
Odido heeft ook niks gecommuniceerd.

Iemand hier een idee waar dit vandaan komt?
Wat moet Odido je communiceren? Ze zijn nooit eigenaar van het netwerk gewest, enkel 1ste huurder ofzo met het 1ste jaar alleenrecht om te leveren. Verder doet ze niks meer dan met heel veel vlaggetjes wapperen wanneer destijds Primevest en nu Open Dutch Fiber glasvezel ergens uitrolt.

KPN heeft Primevest vorig jaar overgenomen, In Segbroek is op sommige plekken het netwerk inderdaad dubbel aangelegd, maar de overlap is beperkt, verder wordt ook niet meer gegraven en waarschijnlijk heeft KPN nu hun systemen en apparatuur gereed gemaakt om ook zelf over dat netwerk te kunnen leveren. Vandaar de brief.

Hier kun je nog wat meer lezen: https://netwerk.kpn.com/segbroek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 01-05 23:47

freshy98

Atari

gjtm schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:10:
[...]

Wat moet Odido je communiceren? Ze zijn nooit eigenaar van het netwerk gewest, enkel 1ste huurder ofzo met het 1ste jaar alleenrecht om te leveren. Verder doet ze niks meer dan met heel veel vlaggetjes wapperen wanneer destijds Primevest en nu Open Dutch Fiber glasvezel ergens uitrolt.

KPN heeft Primevest vorig jaar overgenomen, In Segbroek is op sommige plekken het netwerk inderdaad dubbel aangelegd, maar de overlap is beperkt, verder wordt ook niet meer gegraven en waarschijnlijk heeft KPN nu hun systemen en apparatuur gereed gemaakt om ook zelf over dat netwerk te kunnen leveren. Vandaar de brief.

Hier kun je nog wat meer lezen: https://netwerk.kpn.com/segbroek/
Primevest zegt mij echt niks, de overname ook niet.
Meende dat T-mobile zijn eigen netwerk had door overname van glasoperator (daar krijg ik altijd een IP adres van). Geen idee meer of het toen nog glasoperator was, is al weer een jaar of 4(?) geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 11:01
freshy98 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Meende dat T-mobile zijn eigen netwerk had door overname van glasoperator (daar krijg ik altijd een IP adres van). Geen idee meer of het toen nog glasoperator was, is al weer een jaar of 4(?) geleden.
Glasoperator is inderdaad de belichter van T-Mobile/Odido, dat is wel van hun zelf ja. Maar de fysieke infrastructuur van pop tot je woning niet. Na de overname door KPN blijft dat van Odido en Glasoperator wel in stand, maar komt KPN erbij. Met als resultaat meer keuze uit providers.

[ Voor 6% gewijzigd door gjtm op 07-03-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:59
henkdeleeuw schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Overigens: als je de originele Zyxel T-56 aangesloten hebt gelaten: vraag beslist een update van de firmware naar _b10_ aan. _b8_ die in november/december uitgerold is heeft een bug in de dhcp-server, zodat die crasht als een apparaat een te modern dhcp-dialect gebruikt. Harman Kardon, JBL, Remarkable, Nest, Wiim, etc. etc.

Probleem is er drie maanden, oorzaak sinds twee manden bekend, nieuwe firmware anderhalve maand beschikbaar, maar wordt alleen uitgerold aan wie er persoonlijk om vraagt. In de community, waar het onmogelijk is hier een sticky topic van te maken.
En de telefonsiche helpdesk wordt niet van dit probleem en oplossing op de hoogte gesteld, dus als je verbindingsproblemen hebtt word je door een hele rits tests heen geleid, om vervolgens nog niet geholpen te zijn.

Problemen oplossen lijkt bij Odido niet de hoogste prioriteit te hebben.
Aanvulling: heb je een Zyxel T-56 en mocht je de nieuwe firmware (b10) willen laten pushen door Odido, meld je dan in dit topic bij de Odido Community. Zorg ervoor dat je klantnummer is toegevoegd in je community-account. BIj mij was het binnen een dag geregeld. Verwacht wel een spontane modem reboot midden op de dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:23
Heb de Zyxel T-56. Prima apparaat, ook voor WIFI vanuit de meterkast. Alles loopt al paar maanden perfect, alleen de nieuwsgroepen lijken afgeknepen te worden. Kan dat? Moet ik een port forwarden op de Zyxel? Daar ben ik al aan het stoeien geweest, maar de nieuwsgroep blijft minder snel downloaden (ook na vrijgeven spotnet app in de windows firewall) dan toen ik nog bij Ziggo zat, zeker de helft langzamer. Wat moet je precies invullen op de Zyxel als je wil port forwarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
hansie18 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:15:
Heb de Zyxel T-56. Prima apparaat, ook voor WIFI vanuit de meterkast. Alles loopt al paar maanden perfect, alleen de nieuwsgroepen lijken afgeknepen te worden. Kan dat? Moet ik een port forwarden op de Zyxel? Daar ben ik al aan het stoeien geweest, maar de nieuwsgroep blijft minder snel downloaden (ook na vrijgeven spotnet app in de windows firewall) dan toen ik nog bij Ziggo zat, zeker de helft langzamer. Wat moet je precies invullen op de Zyxel als je wil port forwarden?
Voor nieuwsgroepen hoef je geen poorten te forwarden. Ik zou namelijk ook niet weten welke poort je dan moet openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
freshy98 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Dat Primevest je niks zegt is ook wel logisch. Het is een investeringsmaatschappij die een paar jaar geleden in samenwerking met T-Mobile (als eerste huurder) en Volker Wessels (als aanleggende en beherende aannemer) begon met aanleg van glasvezel in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven. En daarna weer stopte.
Het was echter T-Mobile die alle reclame deed, kabels waren T-mobile roze etc, etc.. Dus ik snap heel goed dat je zou denken dat het van T-Mobile was.

Maar nee dus. Het was van een investeringsmaatschappij en die heeft deze kabels, aansluitingen en wijkcentrales verkocht aan KPN vorig jaar.
KPN maakt nu de centrales gereed om ook met hun eigen apparatuur diensten te kunnen leveren.
Odido blijft gewoon nog steeds huurder (lees: belichter) op dit netwerk, er komen alleen nieuwe providers bij via KPN Wholesale.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1 ... 40 ... 110 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen