Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waar kopen mensen de wx5600? ik zie deze soms op marktplaats voorbijkomen waar iedereen elkaar als een gek overbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
rimave schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:25:
Is het noodzakelijk om Guidion langs te laten komen?
Een modem kan ik zelf ook nog wel aansluiten namelijk.
Altijd doen als het kosteloos is. Zeker als er ook nog iets in de POP moet gebeuren. En anders is hij (of zij) snel weer weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaak Pastinaak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-10 13:52
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:30:
waar kopen mensen de wx5600? ik zie deze soms op marktplaats voorbijkomen waar iedereen elkaar als een gek overbiedt.
Bij Odido ;) Je hebt mensen die te laat zijn met terugsturen, de hardwareboete krijgen, en dan niet snappen dat ze die boete alsnog terug kunnen krijgen van de klantenservice. En dan is er de categorie mensen die zegt dat ze hun hardware toch echt wel terug gestuurd hebben, maar dat niet alles in het pakketje goed is afgemeld. Odido meldt dan uit coulance die hardware af, en daarna wordt het op Marktplaats gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37
Meer mensen nu storing, omgeving Alphen aan den Rijn? (Voormalig Reggefiber gebied)
Herstart van ONT (Huawei) en router (T56) uitgevoerd volgens instructie, maar nu blijft het wereldbolletje rood.

Nevermind, hij is zojuist weer terug (na 25 minuten storing...)

[ Voor 15% gewijzigd door JohanF op 26-02-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:38
Ik heb eigenlijk al weken last van een hele trage en onstabiele verbinding (regio Den Haag trouwens). Zelfs als ik op de bank tegenover de router zit (staat achter de tv-kast) valt de wifi op mijn telefoon regelmatig weg. Verder door het huis gebeurt het ook steeds vaker, kost me best veel mobiele data en irritatie.

Heb de klantenservice gebeld, die stelde voor een harde reset van de router te doen, daarna ging het even beter en toen weer crack. Het kon even duren voordat het beter zou worden dus ze zouden terugbellen na enkele dagen, maar dat is niet gebeurd.

Al met al nu wel al ruim een maand flink ontevreden over het internet. Ook de smart-tv die ik sinds kort heb en die direct boven de router hangt kan regelmatig niet Netflix/Disney+ streamen. Dat lukt dan wel weer via de Xbox die wel bekabeld is.

Ga morgen maar eens terugbellen en kijken of ze iemand kunnen sturen om het op te lossen. Op zolder staat een versterker (bekabeld) en ook als ik zit te werken op zolder gebeurt het regelmatig dat een nieuwssite openen best lang duurt of de verbinding enkele seconden (meermaals per uur) wegvalt of hapert. Ook irritant tijdens videobellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
DennisCle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:59:
Ik heb eigenlijk al weken last van een hele trage en onstabiele verbinding (regio Den Haag trouwens). Zelfs als ik op de bank tegenover de router zit (staat achter de tv-kast) valt de wifi op mijn telefoon regelmatig weg. [...]
Ik heb hetzelfde. Overigens valt internet op het vaste netwerk dan ook weg. De router lijkt gewoon even helemaal vast te lopen en alle connecties te droppen. Volgens mij is die firmware echt enorm brak. Hier komt dus nieuw spul in eigen beheer volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Caelorum schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:32:
[...]

Ik heb hetzelfde. Overigens valt internet op het vaste netwerk dan ook weg. De router lijkt gewoon even helemaal vast te lopen en alle connecties te droppen. Volgens mij is die firmware echt enorm brak. Hier komt dus nieuw spul in eigen beheer volgende maand.
Dat was ik vergeten te melden, maar dat gebeurt dus ook regelmatig inderdaad. Vooralsnog heb ik het niet gemerkt als ik op de bekabelde Xbox speel, maar kan natuurlijk een kwestie van timing/pech zijn.

Ik zou ook wel eigen spullen willen kopen, maar ik ga eind van het jaar verhuizen dus dan wil ik op basis van die situatie spullen kopen. Al vind ik het principieel ook wel suf dat ik zelf spullen moet kopen omdat de meegeleverde router&versterker brak zijn. Eigenlijk vind ik dat zij het op moeten lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:45

DON PAPA

Tweaker-fan

DennisCle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:59:
Ik heb eigenlijk al weken last van een hele trage en onstabiele verbinding (regio Den Haag trouwens).
Gebruik je de Odido router of een eigen router? Als je de Zyxel T56 gebruikt, dan kun je via het Odido forum een versnelde firmware upgrade aanvragen.

Edite: Ik lees net op het odido forum dat de nieuwe T56 firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b8_0130) inmiddels al voor iedereen nu beschikbaar is, je moet alleen wel even je modem 30 seconden stroomloos zetten, daarna haalt hij automatisch de nieuwe firmware binnen...

[ Voor 58% gewijzigd door DON PAPA op 27-02-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:29
Ja, die bedoel ik inderdaad 😃 Klopt dat de 2,5 gbit poorten voor LAN gemiste kans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 10:08
Glasvezel besteld op 22-02, er is al dsl aanwezig van van Odido 100Down/30Up.

Kreeg de 8 maanden kortingsaanbieding. 5-3 is de lijn actief en 8-3 komt de monteur van Guidion.Als alles werkt meteen bellen om de dsl lijn te deactiveren.

Hopelijk werkt onze Tplink deco M5 mesh goed genoeg om de 400/400 snelheden te halen.

[ Voor 80% gewijzigd door MrGab op 26-02-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:46
aobh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:04:
Sinds maandag overgestapt naar Odido. Overdag werkt het perfect en lekker snel! Echter rond 17:30 t/m 21:30 is het niet te doen. Internet is rete traag. Ik kan geen resolve doen van zelfs odido.nl. Gisteren gebeld met Odido en aangegeven dat ik dit probleem had. De dame aan de telefoon snapte er niet veel van. Het zou doorgezet worden naar de 2e lijn. Die zal mij terug bellen binnen 3 werkdagen. Als het niet opgelost is volgende week, dan heb ik dus 14 dagen bedenktijd en zeg ik Odido weer op en ga ik terug naar KPN. Erg jammer dit.
Vandaag eindelijk reactie gehad van Odido via email. Eerst moest ik een speedtest doen en dit opsturen. 5 minuten later een email dat ik een nieuwe modem zou krijgen. Beetje raar. Dus ik maar bellen met Odido en een helpdeskmedewerker aan de lijn die niet wou luisteren. Kwam met argumenten dat ik een apparaat heb wat 2,5Gbit is en dat ik daarom packet loss heb. Ook moest de modem vervangen worden omdat Wifi niet meer aan te zetten was. Maar ik gebruik Wifi dus helemaal niet. Ligt gewoon aan de Odido internet lijn omdat het tussen 17:30 en 22:00 continue timeouts zijn. Als het de modem is, dan doet ie het continue niet goed. Dus ik heb maar abonnement opgezegd (binnen de 14 dagen bedenk tijd). Ik ga weer terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bitkid
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-08 10:56
Vandaag nieuwe tv app update op samsung 95b oled.
Wat een draak van een app.
Super traag en niet gebruiks vriendelijk.

Bedankt odildo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.

Ik wil graag 1gb Odido aanvragen op dit nieuwe adres.

Het liefst ontvang ik dit 1 dag na dat ik de sleutel heb ontvangen. Hoe pak je dit het best aan?

Enkele weken van te voren aanvragen met aansluit datum 1 dag na sleutel ontvangst?

Via breedbandwinkel zie ik 24 uur internet garantie. Dus als die datum niet wordt gered krijg ik in ieder geval 4g router?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
DennisCle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:03:
[...]

Dat was ik vergeten te melden, maar dat gebeurt dus ook regelmatig inderdaad. Vooralsnog heb ik het niet gemerkt als ik op de bekabelde Xbox speel, maar kan natuurlijk een kwestie van timing/pech zijn.

Ik zou ook wel eigen spullen willen kopen, maar ik ga eind van het jaar verhuizen dus dan wil ik op basis van die situatie spullen kopen. Al vind ik het principieel ook wel suf dat ik zelf spullen moet kopen omdat de meegeleverde router&versterker brak zijn. Eigenlijk vind ik dat zij het op moeten lossen.
Waarom vind je dat eigenlijk? Providers leveren een internetverbinding en leveren daar een standaard oplossing voor. Blijkbaar verwacht jij meer van een intern netwerk voor spelcomputer, downloads, wifi etc. Dat interne netwerk is altijd je eigen verantwoordelijkheid, providers bieden daar soms extra oplossingen voor maar het is niet hun "core business" om het in mooi Nederlands te zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Andros op 27-02-2024 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@refused81 Aanvragen en idd laten aansluiten op dag 1 na de oplevering.
Verder moet je natuurlijk(?) gaan klussen, schoonmaken dus het is ook geen ramp als het een paar dagen later is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Andros schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 06:46:
[...]

Waarom vind je dat eigenlijk? Providers leveren een internetverbinding en leveren daar een standaard oplossing voor. Blijkbaar verwacht jij meer van een intern netwerk voor spelcomputer, downloads, wifi etc. Dat interne netwerk is altijd je eigen verantwoordelijkheid, providers bieden daar soms extra oplossingen voor maar het is niet hun "core business" om het in mooi Nederlands te zeggen.
Ik verwacht helemaal niet veel. Ik verwacht dat het signaal van de dienst waar ik €600 per jaar voor betaal niet binnen een straal van 3-5 meter in dezelfde ruimte om de haverklap wegvalt en dat ik enigszins normaal tv kan kijken/streamen. De standaardoplossing is bij mij gewoon heel brak al ruim een maand en daarvoor ging het gewoon goed en kon je het gewoon normaal verbruiken.

Ik ben het met je eens dat als ik bijzondere wensen heb ik niet moet klagen dat de standaardoplossing ontoereikend is, maar het is niet alsof ik een Fiat 500 koop en klaag dat ik er niet 250kmh mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Andros schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 06:46:
[...]
Waarom vind je dat eigenlijk? Providers leveren een internetverbinding en leveren daar een standaard oplossing voor. [...]
Een standaardoplossing moet in standaardgevallen natuurlijk wel werken he. Dat is hier dus niet zo.

Nu heb ik niet helemaal een standaard netwerk met standaard use-case, dus ik klaag er verder niet over. Het is vooral even een irritant iets totdat ik er tijd en geld voor heb om het goed aan te pakken.

Overigens valt het mij gedurende de werkdag op dat wel meer collega's die Odido hebben even wegvallen voor een aantal seconden tot een halve minuut. Meer dan degene die bij andere providers lopen. Dat kan natuurlijk confirmation bias zijn, maar ook gewoon exemplarisch zijn voor de mooie firmware die ze leveren. (en aangezien ze dus al een beta-firmware hebben die het probleem mogelijk oplost, zal dat het wel zijn.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:05

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Caelorum schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Een standaardoplossing moet in standaardgevallen natuurlijk wel werken he. Dat is hier dus niet zo.

Nu heb ik niet helemaal een standaard netwerk met standaard use-case, dus ik klaag er verder niet over. Het is vooral even een irritant iets totdat ik er tijd en geld voor heb om het goed aan te pakken.

Overigens valt het mij gedurende de werkdag op dat wel meer collega's die Odido hebben even wegvallen voor een aantal seconden tot een halve minuut. Meer dan degene die bij andere providers lopen. Dat kan natuurlijk confirmation bias zijn, maar ook gewoon exemplarisch zijn voor de mooie firmware die ze leveren. (en aangezien ze dus al een beta-firmware hebben die het probleem mogelijk oplost, zal dat het wel zijn.)
Maar dat is ook gewoon een logisch gevolg van bulk hardware en zo goedkoop mogelijk willen. Wat uiteindelijk meer kost als je meerdere malen een vervanging op moet sturen naar eindgebruikers.

Wat dat betreft ben ik blij dat alles hier al zeer lang op eigen hardware draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
refused81 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 05:44:
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.

Ik wil graag 1gb Odido aanvragen op dit nieuwe adres.

Het liefst ontvang ik dit 1 dag na dat ik de sleutel heb ontvangen. Hoe pak je dit het best aan?

Enkele weken van te voren aanvragen met aansluit datum 1 dag na sleutel ontvangst?

Via breedbandwinkel zie ik 24 uur internet garantie. Dus als die datum niet wordt gered krijg ik in ieder geval 4g router?
Wat is de reden dat je zo snel na sleuteloverdracht internet wil hebben? Eind zomervakantie gaan wij verhuizen. Op het nieuwe adres hoef ik pas een internetverbinding actief te hebben wanneer we daadwerkelijk verhuizen. Dus een dagje daarvoor alles aansluiten/abo in laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag de monteur over de vloer gehad. Alle oude KPN spullen al opgeruimd en nieuwe tv dingen alvast aangesloten. Heb hem alleen de Zyxel en de rest in de meterkast op laten hangen. Even getest en werkt vlekkeloos. Dus tot op heden tevreden. Nu zien hoe het verder bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Wat is de reden dat je zo snel na sleuteloverdracht internet wil hebben? Eind zomervakantie gaan wij verhuizen. Op het nieuwe adres hoef ik pas een internetverbinding actief te hebben wanneer we daadwerkelijk verhuizen. Dus een dagje daarvoor alles aansluiten/abo in laten gaan.
Omdat ik in 1 dag later er al ga wonen, dan worden ook de meubels bezorgd etc, dus voor thuiswerk en tv.

Het is een op en top bijna nieuw huis, en de grootste reden is dat ik al bijna 6 maand in tijdelijke recreatie woning zit waar ik uit moet 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik had ook problemen met de Wifi van Odido router Zyxel VMG8825-T50 namelijk ping spikes. Dat wil zeggen, vanaf een wifi client het adres van de router of een extern internetadres pingen en dan om de zoveel pings een spike krijgen van soms wel 1000ms, wat normaal 1 a 2 ms is. Ook in de router-interface onder het tabblad beveiliging zag ik vreemde 'attack' meldingen op het lan-netwerk. Uiteindelijk de Wifi uitgeschakeld en vervangen door een TP-Link C50 met Openwrt erop, sindsdien draait de wifi stabiel zonder spikes. Dit was trouwens op het 5 GHz netwerk, 2.4 GHz heb ik niet geprobeerd omdat deze te langzaam is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
refused81 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Omdat ik in 1 dag later er al ga wonen, dan worden ook de meubels bezorgd etc, dus voor thuiswerk en tv.

Het is een op en top bijna nieuw huis, en de grootste reden is dat ik al bijna 6 maand in tijdelijke recreatie woning zit waar ik uit moet 😇
Ha! Helemaal helder!
We hebben nu een abo bij Odido. We kwamen van Ziggo. Ik hou bij de huidige woning Odido tot we gaan verhuizen. En bij de nieuwe woning ga ik weer een jaartje een abo nemen bij Ziggo. Hierbij een paar dagen overlap. Ik durf een verhuizing met Odido niet aan.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 27-02-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
Hoe is het televisie platform van Odido tegenwoordig? Ik heb nu Ziggo met een CI module in de televisie, in principe geen behoefte aan interactieve zooi, daarvoor hebben we Netflix en Prime wel. Wordt dan een app op de Nokia 8000. Enige wat mist is de gids naar mijn weten, maar die is bij Ziggo ook al knap waardeloos.

Had 2 jaar terug het idee om over te stappen naar Caiway glasvezel met NLZiet, maar dat plan ging even anders omdat de aannemer het glasvezelproject hier verkloot heeft. 3 weken na annulering van de aanvraag stond er ineens een monteur aan de deur die in 2 weken tijd alle fuckups in de straat heeft opgelost, dus we kunnen los met Odido via Delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
_JGC_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:06:
Hoe is het televisie platform van Odido tegenwoordig? Ik heb nu Ziggo met een CI module in de televisie, in principe geen behoefte aan interactieve zooi, daarvoor hebben we Netflix en Prime wel. Wordt dan een app op de Nokia 8000. Enige wat mist is de gids naar mijn weten, maar die is bij Ziggo ook al knap waardeloos.

Had 2 jaar terug het idee om over te stappen naar Caiway glasvezel met NLZiet, maar dat plan ging even anders omdat de aannemer het glasvezelproject hier verkloot heeft. 3 weken na annulering van de aanvraag stond er ineens een monteur aan de deur die in 2 weken tijd alle fuckups in de straat heeft opgelost, dus we kunnen los met Odido via Delta.
Lekkere toonzetting! Zooi, fuckups, waardeloos, verkloot.
Hierdoor totaal geen zin om inhoudelijk te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Lekkere toonzetting! Zooi, fuckups, waardeloos, verkloot.
Hierdoor totaal geen zin om inhoudelijk te reageren.
Laat ik zo zeggen: interactieve diensten en programma's terugkijken boeit me niet, daar heb ik alternatieven voor.

Ik had al gevonden dat de gids knop op de Nokia box niet ging werken, maar bij Ziggo is die gids al zo traag dat het meestal bij "zappen" blijft (wat ook traag genoeg gaat).

Mbt de aanleg: de aannemer heeft er hier een potje van gemaakt, uiteindelijk een halfjaar nadat ze "klaar" waren was de lijn nog steeds niet opgeleverd. Intussen hadden ze 2x de straat open gehad, zijn er 3x afspraken met monteurs gemaakt waarbij er 2x niemand kwam opdagen. Navragen bij Delta leverde niks op, totdat ik na 2 maand wachten de aanvraag bij Caiway annuleerde.
Toen stond er 3 weken later ineens een vriendelijke monteur op de stoep die het werk van de aannemer mocht afmaken, die heeft in het halve dorp verdelers opnieuw mogen lassen en huisaansluitingen opnieuw mogen plaatsen.

Aansluiting zou nu goed moeten zijn, ik zie ze 2-3x per week bij de POP staan om aansluitingen te patchen, dus ik ga ervanuit dat het goed moet komen.
In de tussentijd is Odido erbij gekomen als aanbieder, die qua prijs een stuk voordeliger is dan Delta/Caiway. Komt bij dat ze een ONT leveren waardoor ik niet hoef te knutselen om mijn router te blijven gebruiken en de televisie werkt op een kastje dat ik al heb staan. Dus waarom niet? Enige wat ontbreekt is IPv6, maar dat is voor mij (nog) geen breekpunt.

Enige wat me tot nu toe bij Ziggo houdt is dat ik met uitzondering van de prijs tevreden ben en de televisie zonder extra (huur)kastjes werkt. Bij Odido is dat niet nodig omdat het kastje een android tv box met de app erop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@_JGC_ Zelf heb ik ervaring met Ziggo (Next mediabox en hun app op iPad en Apple TV) en Odido. Bij Odido alleen via de apps (op iPad en Apple TV). Geen ervaring met hun eigen kastje. Alles via 1 kastje vind ik wel een fijne gedachte. Dus alle streaming diensten en reguliere tv (in dit geval) via mijn Apple TV. In principe werkt alles wel via de Odido TV app, maar het werkt allemaal net wat minder fijn/logisch dan bij Ziggo. Dus als je Ziggo al niks vindt, dan kun je Odido beter overslaan (voor reguliere tv). Zelf vind ik het wel prima. Zeker voor de prijs. Los van aanbiedingen is Odido een stuk goedkoper dan Ziggo. Ook bij aanvullende tv diensten zoals ESPN (10 euro vs 18 euro p/m). Hoppa, weer 80 euro bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:54:
@_JGC_ Zelf heb ik ervaring met Ziggo (Next mediabox en hun app op iPad en Apple TV) en Odido. Bij Odido alleen via de apps (op iPad en Apple TV). Geen ervaring met hun eigen kastje. Alles via 1 kastje vind ik wel een fijne gedachte. Dus alle streaming diensten en reguliere tv (in dit geval) via mijn Apple TV. In principe werkt alles wel via de Odido TV app, maar het werkt allemaal net wat minder fijn/logisch dan bij Ziggo. Dus als je Ziggo al niks vindt, dan kun je Odido beter overslaan (voor reguliere tv). Zelf vind ik het wel prima. Zeker voor de prijs. Los van aanbiedingen is Odido een stuk goedkoper dan Ziggo. Ook bij aanvullende tv diensten zoals ESPN (10 euro vs 18 euro p/m). Hoppa, weer 80 euro bespaard.
Ziggo Go vind ik niet super qua bediening, het interactieve gedeelte trekt me niet, het aanbod overlapt sowieso met Amazon Prime.
Ik heb 12 jaar een Humax 5050 gehad en daarna een aantal jaar een Humax 5200, sinds 2 jaar een nieuwere televisie en overgestapt op CI+ omdat ik eigenlijk niks meer opnam of terugkeek. Die Humax boxen vreten stroom en brommen continu vanwege die harddisks erin.

Als de kwaliteit van live televisie gewoon goed (genoeg) is en de app niet hapert komen we er wel. Ik heb destijds NLZiet overwogen, maar Odido biedt veel meer zenders voor nagenoeg hetzelfde geld (vriendin kijkt veel 24kitchen die NLZiet niet heeft bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
_JGC_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Ziggo Go vind ik niet super qua bediening, het interactieve gedeelte trekt me niet, het aanbod overlapt sowieso met Amazon Prime.
Ik heb 12 jaar een Humax 5050 gehad en daarna een aantal jaar een Humax 5200, sinds 2 jaar een nieuwere televisie en overgestapt op CI+ omdat ik eigenlijk niks meer opnam of terugkeek. Die Humax boxen vreten stroom en brommen continu vanwege die harddisks erin.

Als de kwaliteit van live televisie gewoon goed (genoeg) is en de app niet hapert komen we er wel. Ik heb destijds NLZiet overwogen, maar Odido biedt veel meer zenders voor nagenoeg hetzelfde geld (vriendin kijkt veel 24kitchen die NLZiet niet heeft bijvoorbeeld).
NLziet zou voor ons gezin (helaas) ook niet voldoen. We kijken ook wel regelmatig naar Starchannel (voormalig Fox) en daarnaast ESPN. Deze laatste kun je niet zonder reguliere tv aanbieder afsluiten.
O ja, ik vind de kwaliteit van Odido TV wel prima, maar de beeldkwaliteit via Ziggo is wel wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:08:
[...]

NLziet zou voor ons gezin (helaas) ook niet voldoen. We kijken ook wel regelmatig naar Starchannel (voormalig Fox) en daarnaast ESPN. Deze laatste kun je niet zonder reguliere tv aanbieder afsluiten.
O ja, ik vind de kwaliteit van Odido TV wel prima, maar de beeldkwaliteit via Ziggo is wel wat beter.
Je kan naar Canal+ kijken, dat kost 14,95 inclusief ESPN en Star Channel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jassy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:14:
[...]

Je kan naar Canal+ kijken, dat kost 14,95 inclusief ESPN en Star Channel.
Ja klopt. Die was ik vergeten. Wil ik wel eens proberen. Weer 7,50 euro goedkope dan via Odido (12,50 + 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 13:21
Tamer15 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:28:
[...]
Hier Precies dat... Overstapservice niet goed gegaan dus KPN bleef lekker incasseren,en ondanks geen aanpassing van randapparatuur (behalve vervangen KPN modem door Odido modem) nu enorm wisselvallig internet. Soms latency van ruim over de 150 ms en hoge jitter.
'Monteur' van Guidion kwam alleen modem insteken en deed verder niets toen verbinding niet stabiel bleek te zijn en de beloofde snelheid (bekabeld) niet werd gehaald..
Helemaal simpel van.

Overgestapt van KPN naar Odido, dit proces is dramatisch verlopen. Ik heb uiteindelijk wel internet..
Het belangrijkste om te weten is dat er wel contact is bij Odido alleen dit is extreem en dan ook echt extreem slecht in verhouding met KPN. Er zijn ook bepaalde dingen gewoon niet bij Odido die KPN wel heeft, en zo moet je zelf gaan wegen wat je nu precies wilt.

In het geval van overstappen doormiddel van overstapservice of zelf, houdt er rekening mee dat je vaak, en dan ook echt vaak naar Odido moet bellen om zaken goed te regelen. Dit terwijl Odido dit zelf hoort te doen..

En wat betreft hun Guidion die ze op je af sturen, die hebben een spoedcursus gehad van wat van werkzaamheden ze ook gaan doen bij jou, en dat verschilt nog al per persoon in ervaring. Als Odido in iedergeval niks kan betekenen voor je dan mogelijk Guidion wel.

Ik kan niet genoeg uitdrukken hoe je zelf de communicatie moet behouden dagelijks en door de dag door.
Als je nog verdere vragen hebt help ik je graag, ik heb het zelf allemaal meegemaakt deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Hier in Enschede mochten we vannacht een nieuw public IP ontvangen van Odido.
Zelfde bij twee collega's, ook ex-Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 13:56
Monteur vanochtend geweest om de media converter en Zyxel aan te sluiten. De monteur die de boel ompatched loopt blijkbaar wat achter, want nog geen Wan. Ach, kan ik mooi eens de webinterface van de Zyxel verkennen. Valt me nog mee hoeveel er mogelijk is. Fritzbox is nog wel wat uitgebreider naar mijn idee. En kan er later altijd nog eigen hardware aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBreath
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 09:03
Overgestapt vanaf XS4all omdat die te duur is. Ik werk met eigen modem (Fritzbox 7590AX). Internet en televisie werken prima. Alleen is telefonie niet aan de praat te krijgen. Echt een drama en geen enkele support. De fout ligt echt bij Odido, de Fritzbox krijgt een 401 melding van het Odido systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
FrostBreath schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:06:
Overgestapt vanaf XS4all omdat die te duur is. Ik werk met eigen modem (Fritzbox 7590AX). Internet en televisie werken prima. Alleen is telefonie niet aan de praat te krijgen. Echt een drama en geen enkele support. De fout ligt echt bij Odido, de Fritzbox krijgt een 401 melding van het Odido systeem.
401 betekent dat je geen toegang hebt, dus dat ligt er maar net aan wat voor authenticatie gegevens je naar odido stuurt. Werkt het met de Zyxel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kleine waarschuwing over Odido glasvezel. Ik heb Glasvezel van Odido en die is zojuist kapot gegraven door KPN. Dat blijkt KPN door de gehele wijk op heel veel punten gedaan te hebben. Op zich lijkt dat de schuld van KPN en daar hebben ze zeker schuld aan, maar Odido heeft die fiberlijntjes op 20cm diepte zonder omhulsel of wat dan ook in de grond laten leggen door een paar Hongaren die tot een paar maanden geleden geen flauw benul hadden wat een glasvezelkabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Dat heeft minder met Odido te maken en meer met degene die het netwerk hebben aangelegd. Hier heb ik bijv. Odido glasvezel via het KPN glasvezelnetwerk. De andere twee grote netwerken zijn Delta Fiber en ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:17
Caelorum schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:16:
Dat heeft minder met Odido te maken en meer met degene die het netwerk hebben aangelegd. Hier heb ik bijv. Odido glasvezel via het KPN glasvezelnetwerk. De andere twee grote netwerken zijn Delta Fiber en ODF.
Is er een manier om te zien welke glasnetwerk een provider gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Seth_Chaos schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:11:
Klein waarschuwing over Odido glasvezel. Ik heb Glasvezel van Odido en die is zojuist kapot gegraven door KPN. Dat blijkt KPN door de gehele wijk op heel veel punten gedaan te hebben. Op zich lijkt dat de schuld van KPN en daar hebben ze zeker schuld aan, maar Odido heeft die fiberlijntjes op 20cm diepte zonder omhulsel of wat dan ook in de grond laten leggen door een paar Hongaren die tot een paar maanden geleden geen flauw benul hadden wat een glasvezelkabel is.
Welke wijk is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bakkertje19 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:19:
[...]
Soms zie je het aan de prijs.
Je kan het vaak ook nog wel zien aan de kleur glasvezelkabel die binnenkomt. Oranje is KPN. Delta is groen dacht ik. ODF zal blauw-ish zijn.
De andere optie is dat je de netwerkkaarten afloopt van de verschillende bedrijven, maar dat kan alleen in het geval dat je maar 1 aansluiting hebt. Sommigen hebben er twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
Meer mensen waarbij met die speciale Tweak overgangs deal blijkt dat het tv gedeelte er niet bij zat? Deal was 10 maanden glasvezel+ tv voor 30 euro (ik had gekozen voor app, hoef geen decoder). Ze moeten dat nu handmatig toevoegen en dit kan 2 weken duren. Beetje matig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Ja klopt. Die was ik vergeten. Wil ik wel eens proberen. Weer 7,50 euro goedkope dan via Odido (12,50 + 10).
En kan je vertellen dat Canal+ via app op mijn tv echt goed en stabiel werkt en beeld is redelijk tot zeer goed is Gewoon internet only nemen en canal+ (normaal kost ESPN ook 14.95 bij aanvullend pakket

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-10 11:23
Bakkertje19 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Via de website van freedom.nl kan je dat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik ben aan het kijken om over te stappen van KPN naar Odido puur voor de kosten.
Ik betaal nu 70,96 voor internet 200Mbit/s incl interactieve tv met ontvanger en opnemen pakket.
Bij Odidio zal dat 400 Mbit/s zijn (niet perse nodig) en interactieve tv met ontvanger en opnemen voor 35 eu de 1e 8 maanden ( 1e maand 30).
Aantal vraagjes. Kiezen voor een decoder of is de app goed genoeg?
Hoe stabiel is internet incl de Zyxel wifipunten van Odido? Ik heb nu 3 superwifi punten van KPN en dat zullen er straks dan blijkbaar 2 worden, want meer kan ik er niet bestellen online. Kan ik eventueel die superwifi van KPN gebruiken en hoef ik die Zyxel wifipunten van Odido dus eigenlijk niet eens mee te bestellen?
Welke modem krijg je momenteel bij Odido? Ik kan het niet vinden.. De T54 of T56 ga ik vanuit?
Eigenlijk is alles nu superstabiel. Ik heb internet door mijn hele huis en zelfs de chromecast in de overkapping doet het. Harman Kardon speaker pakt de wifi overigens niet in de overkapping.
Ik zou toch teleurgesteld zijn als alles na overstap een stuk minder stabiel is. Dan is het geld opeens niet meer belangrijk. Maar 8x 35 eu is wel geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat vraag ik me ook af. Naar mijn weten probeert KPN namelijk gebieden waar Open Dutch Fiber heeft gegraven, nog steeds zoveel mogelijk te ontwijken/vermijden/uitstellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Naar mijn weten probeert KPN namelijk gebieden waar Open Dutch Fiber heeft gegraven, nog steeds zoveel mogelijk te ontwijken/vermijden/uitstellen.
Hier in Haarlem is KPN as we speak bezig met glasvezel aanleggen, waar ODF dit vorig jaar vlak voor de zomer gedaan heeft. Maar gewoon 1 rij tegels eruit en vervolgens ingraven. Denk niet dat die kabels heel diep liggen. We gaan zien of alles heel gebleven is als we ooit besluiten van Ziggo naar glas te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 17:36
Ik word wel een beetje moe van hoe lang het duurt allemaal. Kost zoveel moeite om een update te krijgen. Het kastje hing al eind december in de meterkast en ze hebben deze week pas gemaild met een bevestiging. Na meermaals aandringen van mijn kant. En dan moet ik nu binnen drie werkdagen gegevens doorsturen omdat ze anders de overstapservice niet kunnen aanbieden...

Iemand ervaring hoe lang het duurt voor Guidion contact opneemt voor een afspraak?

Dat zal ook wel weer grandioos van elkaar verschillen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Een wijk in Hellevoetsluis. Ik snap überhaupt niet dat er meerdere kabels naast elkaar gelegd worden. En al helemaal niet dat je een concurrerend bedrijf laat graven op dezelfde locatie als waar de concurrerende kabel ligt. KPN zei doodleuk dat het 3 maanden kan duren voor het hersteld is omdat ze in de gehele wijk vele tientallen breuken veroorzaakt hebben, en toch gaan die koekenbakkers vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamer15
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:40
k4kl44s schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:59:
Ik word wel een beetje moe van hoe lang het duurt allemaal. Kost zoveel moeite om een update te krijgen. Het kastje hing al eind december in de meterkast en ze hebben deze week pas gemaild met een bevestiging. Na meermaals aandringen van mijn kant. En dan moet ik nu binnen drie werkdagen gegevens doorsturen omdat ze anders de overstapservice niet kunnen aanbieden...

Iemand ervaring hoe lang het duurt voor Guidion contact opneemt voor een afspraak?

Dat zal ook wel weer grandioos van elkaar verschillen...
Guidion zelf bellen en het gaat allemaal best wel rap, mits het goed is geregeld vanuit Odido.
Tel: 0203232767 Guidion voorrang nummer

T. Kersten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
TommyL0204 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:13:
Meer mensen waarbij met die speciale Tweak overgangs deal blijkt dat het tv gedeelte er niet bij zat? Deal was 10 maanden glasvezel+ tv voor 30 euro (ik had gekozen voor app, hoef geen decoder). Ze moeten dat nu handmatig toevoegen en dit kan 2 weken duren. Beetje matig zo.
Heb je ervaring met zo'n tv app, is dat stabiel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Seth_Chaos schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:50:
[...]
KPN zei doodleuk dat het 3 maanden kan duren voor het hersteld is omdat ze in de gehele wijk vele tientallen breuken veroorzaakt hebben, en toch gaan die koekenbakkers vrolijk verder.
Klacht indienen bij de wegbeheerder(s) van de gemeente. Die kunnen ze stilleggen totdat het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Een wijk in Hellevoetsluis. Ik snap überhaupt niet dat er meerdere kabels naast elkaar gelegd worden. En al helemaal niet dat je een concurrerend bedrijf laat graven op dezelfde locatie als waar de concurrerende kabel ligt. KPN zei doodleuk dat het 3 maanden kan duren voor het hersteld is omdat ze in de gehele wijk vele tientallen breuken veroorzaakt hebben, en toch gaan die koekenbakkers vrolijk verder.
Bedenk wel dat dus niet KPN is die de schade maakt maar een aannemer. KPN probeert echt heel veel om graafschade te voorkomen. Maar je kan niet overal bij staan.
En bedenk ook dat het de koekebakkers van de aannemer van ODF waren die hun kabels zo ondiep legden.

Als je dan met een gewone spade al een kabel op 20 cm kapot steekt, wat kan je dan nog doen om dat te voorkomen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
MarkHero schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Niet specifiek met Odido. Maar op mijn Nvidia Shield spelen NPO en Eurosport en dat soort apps met live uitzendingen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
MarkHero schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
[...]

De nieuwe box die ze uitleveren is in principe gewoon Android TV met de app voorgeïnstalleerd. Verschil tussen app en box is er dus nauwelijks.

Als je huidige apparaat zonder problemen netflix, prime, etc kan afspelen loopt het wel los met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 12:09
Zojuist de mail van Odido ontvangen dat het in onze straat allemaal in orde is, tot aan de deur, en Guidion wordt nu genoemd. Ze doen klinken alsof het allemaal erg snel kan gaan, maar van eerdere berichten hier heb ik dus begrepen dat de volgende stap degene is die erg lang kan gaan duren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 16:19
stfnz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:46:
Zojuist de mail van Odido ontvangen dat het in onze straat allemaal in orde is, tot aan de deur, en Guidion wordt nu genoemd. Ze doen klinken alsof het allemaal erg snel kan gaan, maar van eerdere berichten hier heb ik dus begrepen dat de volgende stap degene is die erg lang kan gaan duren?
Dat hoeft niet per sé. Drie maanden geleden hebben ze hier de glasvezel vanaf de straat tot aan de voordeur gebracht. Vorige week Donderdag de glasvezel van buiten via de kelder naar de meterkast aangelegd. Afgelopen Maandag bericht van Odido dat het installatiepakket onderweg was. Vandaag aangekomen bij een DHL punt. Vanochtend een telefoontje van Guidion dat ze morgen de boel komen aansluiten. De laatste drie stappen dus op tijd van een week.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36
Ik denk dat ik toch maar het modem van Odido er tussen ga zetten, nu op mijn router (RBR850 set van Netgear) met VLAN300, maar heb nog nooit zo'n instabiel internet gehad als nu. Moet 1-2x per week mijn router resetten om weer internet te hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Phusebox schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:16:
nu op mijn router (RBR850 set van Netgear) met VLAN300, maar heb nog nooit zo'n instabiel internet gehad als nu. Moet 1-2x per week mijn router resetten om weer internet te hebben.
Ik heb juist een top verbinding met een Orbi 960 set, ben benieuwd of de Odido router je probleem oplost, of dat het toch door wat anders komt, succes...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36
DON PAPA schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:00:
[...]

Ik heb juist een top verbinding met een Orbi 960 set, ben benieuwd of de Odido router je probleem oplost, of dat het toch door wat anders komt, succes...
Ik zou niet weten wat het anders moet zijn, als de enige oplossing een reset van de router is. De ONT is gewoon online.

Maar die hele RBR850 is al crap geweest vanaf dag 1 moet ik zeggen. Buggy firmware, beperkte features, matig bereik. En dat voor een premium prijs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Phusebox schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn, als de enige oplossing een reset van de router is. De ONT is gewoon online.

Maar die hele RBR850 is al crap geweest vanaf dag 1 moet ik zeggen. Buggy firmware, beperkte features, matig bereik. En dat voor een premium prijs.
Mijn R7800 heeft al een uptime van +/-7 jaar, enkel door een stroomstoring in de week mocht hij even een dutje doen maar daarna stampte hij gewoon rustig verder :P

Edit: Leen anders jouw router aan een kennis uit om dan uit te sluiten dat het aan de router ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sm0k3r op 29-02-2024 08:15 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Deecee86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-08-2024
Kennelijk is er een update geweest van de Odido TV App voor Samsung TV. Het is er niet beter op geworden. Vaak als je schakelt naar een andere zender staat deze eerst een paar sec vast voor je kan kijken.

Ook het zappen tussen kanalen gaat veel langzamer en met de Samsung One Remote play/pauze knop kan je live tv niet meer pauzeren.

Meer mensen hier last van of ben ik de enige :)

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 16:36
Odido Glasvezel besteld in Januari met aansluitdatum 23 Februari. Kom van Delta glasvezel.
Op 23 Februari kwam de monteur voor het aansluiten in de meterkast.
Schroef schroef boor boor. het zat eraan en de monteur vertelde me dat Delta nog niet het netwerk hebben omgezet.

Monteur gelijk een ticket gemaakt en 4 uur later werkte alles.!
Super snel dus.

Is er trouwens verschil tussen het kijken van TV op het kastje van Odido en een Nvidia shield qua kwaliteit?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 20:21
sten123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:43:
Odido Glasvezel besteld in Januari met aansluitdatum 23 Februari. Kom van Delta glasvezel.
Op 23 Februari kwam de monteur voor het aansluiten in de meterkast.
Schroef schroef boor boor. het zat eraan en de monteur vertelde me dat Delta nog niet het netwerk hebben omgezet.

Monteur gelijk een ticket gemaakt en 4 uur later werkte alles.!
Super snel dus.

Is er trouwens verschil tussen het kijken van TV op het kastje van Odido en een Nvidia shield qua kwaliteit?
Nee, er is geen verschil in kwaliteit, want ze downloaden dezelfde stream.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
Misschien een gekke/domme vraag, maar ik stel hem toch maar.
Al jaren wissel ik elk jaar tussen Ziggo en KPN met mooie welkomstkortingen, de laatste twee jaar zelfs 12 maanden korting kunnen pakken (12mnd €35 bij kpn en nu 12 maanden €42 bij Ziggo). Ik heb altijd aan de Ziggo/kpn router een TP-link deco m4 hangen, die via kabel is verbonden met een tweede op zolder en op de eerste verdieping staat er eentje die via wifi verbonden is.
Nu hebben Ziggo en KPN momenteel niet een fantastische aanbieding, en is Odido met 8 maanden voor €30 een stuk betere aanbieding (zeker omdat mijn sim only gelijktijdig afloopt met internet en tv, dus ik kan dan daarmee naar Ben en dan is 't nog €5 per maand goedkoper). Bij Ziggo/kpn was het steeds vrij simpel, oude router eruit, nieuwe router erin, evt glasvezel activeren en kabel vd deco mode in meterkast in nieuwe router en alles werkte weer prima. Geldt dat ook voor Odido? Kan ik aan die router gewoon mn deco mode hangen en werkt 't dan gewoon weer zonder dat ik alles opnieuw hoef in te stellen? Ik gebruik alleen de wifi netwerken (gewoon en gastnetwerk) van mn deco modes.
En ik heb al een glasvezel kastje (hangt een blaadje van Reggefiber bij, oranje kabel), dus neem aan dat Guidion hier dan vrij weinig hoeft te doen voor monteren? Alleen nieuwe router ophangen en aansluiting activeren bij hen ofzo? Huidige provider is nu Ziggo dus nu geen glasvezel.

En is 't gewoon net zo stabiel als Ziggo/kpn?

En ik heb een 10 jaar oude Sony tv, met een Chromecast. Op de tv zelf zal die odido app dus denk ik niet staan, heb ik dan zo'n box nodig of kan ik ook die app op mobiel zetten en streamen naar de Chromecast ofzo? Of kan dat laatste wel, maar zal het eerste veel stabieler zijn (want box kan ik bedraad aansluiten, zit internet poort vlakbij mn tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@carolien89 Ik ga er vanuit dat de Deco set in AP (access point) mode staat, in dat geval kun je ze gewoon op dezelfde manier ook weer op de Odido router aansluiten, en de WiFi op de Zyxel uitzetten.
carolien89 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:59:
En is 't gewoon net zo stabiel als Ziggo/kpn?
Dat is gewoon afwachten, bij de ene werkt het top en bij de andere is het soms drama, maar dat komt bij alle providers voor als je de forums leest. Zelf heb ik bijvoordeeld heel veel problemen in het begin gehad bij Ziggo wat ze pas na 4 maanden hadden opgelost, en bij Odido is het vanaf het begin af aan top geweest. Maar dat lees je ook wel precies andersom van andere klanten, kortom je moet gewoon mazzel hebben wat dat betreft.
carolien89 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:59:
En ik heb een 10 jaar oude Sony tv, met een Chromecast. Op de tv zelf zal die odido app dus denk ik niet staan, heb ik dan zo'n box nodig of kan ik ook die app op mobiel zetten en streamen naar de Chromecast ofzo? Of kan dat laatste wel, maar zal het eerste veel stabieler zijn (want box kan ik bedraad aansluiten, zit internet poort vlakbij mn tv).
Ik weet niet welke Chromecast je in gebruik hebt, als het de Chromecast met GoogleTV is, dan kun je daar gewoon de Odido TV-app op zetten, en heb je de telefoon om te streamen helemaal niet nodig. Deze Chromecast kun je trouwens met de juiste stroom stekker ook bedraad aansluiten via een internet poort (net als de tv-box). Als je één van de andere Chromecasten hebt, waarheen je alleen maar kan streamen dan zou ik persoonlijk voor een tv-box kiezen...

[ Voor 100% gewijzigd door DON PAPA op 29-02-2024 10:54 ]

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
[...]

Ligt echt aan de mensen van KPN, ze zijn hier in Hellevoetsluis ook geweest en daar ligt het ook van KPN open en bloot zonder buis naast elkaar :P.
Wordt tijd dat ze wat aan de oude hardware doen in de wijk centrale gaan doen.
Regelmatig valt even de connectie weg, waardoor de tv en internet hangt :(.
Ook met een eigen router :(.

Na 1 jaar even kijken wat ik doe.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• Seth_Chaos
  • Niet online
wetsteyn schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Ligt echt aan de mensen van KPN, ze zijn hier in Hellevoetsluis ook geweest en daar ligt het ook van KPN open en bloot zonder buis naast elkaar :P.
Wordt tijd dat ze wat aan de oude hardware doen in de wijk centrale gaan doen.
Regelmatig valt even de connectie weg, waardoor de tv en internet hangt :(.
Ook met een eigen router :(.

Na 1 jaar even kijken wat ik doe.
Ik heb nog de mazzel dat ik vanwegen mijn werk ook 4g Thuis heb als back-up lijn. Daar kan ik het wel een weekje of twee op uitzingen. Maar Tv daarop streamen daar wordt je niet vrolijk van. Dan knal je zo door je data limiet heen. Vanmiddag maar weer eens bellen met Odido op welk termijn er wat gaat gebeuren. Als dat te lang duurt, laat ik het contract ontbinden en ga ik jankend terug naar de bedroevende dienstverlening van Ziggo. Ik was zo blij dat ik daar vanaf was....

Ik heb gisteravond dik 2 uur met Odido aan de lijn gehangen omdat hun servicedesk compleet skill less is. De eerste die ik sprak liep een uur aan te klooien om al mijn diensten in één Odidio account te krijgen, gaf het daarna op en verbond me snel door met een andere afdeling zodat hij niets meer met mij te maken zou hebben.

De tweede kon ik alles opnieuw gaan uitleggen. Een hele aardige dame, maar ook zij kreeg het niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft ze een tweede account voor me aangemaakt zodat de afgenomen diensten onder twee seperate accounts hangen. Niet ideaal, maar ik kan nu in iedergeval via mijn Odido mijn diensten aanpassen.

Daarna weer doorverbonden met Fiber en TV afdeling. Pincode van het tv account werkte niet. Ik kreeg een seniore man aan de lijn die toegaf dat hij nooit tv keek en geen ervaring had met internet. Uiteindelijk heb ik hem door het troubleshooten heen gepraat, want het was een hele aardige man, en zag het niet zitten om nog een keer doorverbonden te worden. Het blijkt dat ik op mijn 4g lijn op een chromecast niet de tv app kan configureren dat lijken ze te blokkeren. De app gebruiken op mijn smartphone en casten naar mijn tv werkt wel via dezelfde 4G thuis verbinding.

Een skill less eerste lijn vindt ik niet zo'n probleem. Maar ik had gehoopt dat ze een skilled tweede lijn zouden hebben voor wanneer lijn 1 er duidelijk niet uit komt. De diensten zelf hebben altijd uitstekend gewerkt en was ik heel blij mee. Dat was bij Ziggo wel anders, dat was instabiel en om de haveklap paste ze remote de configuratie van de router aan, en had ik om de have klap te maken met storingen in de regio.

[ Voor 5% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-02-2024 11:14 ]

• _JGC_
Inmiddels besteld, niet gebruik gemaakt van de overstapservice, Ziggo zeg ik pas op zodra de lijn werkt.

Het verschil is gewoon te groot. Betaal nu ruim 800 per jaar voor Ziggo 400/50 met digitale televisie, wordt straks 405 voor het eerste jaar bij Odido met 1Gbit en de TV app. Kijken we na dat jaar wel weer of we teruggaan naar Ziggo of een andere aanbieder op het netwerk van Delta.

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-10 00:34
Dus de dag komt eraan. Ik stap morgen over van KPN naar Odido (nog op de glasvezellijn van het KPN Netwerk). Hopelijk kan ik de overstap gewoon zelf doen, aangezien ik mijn eigen apparatuur heb (OPNSense + Unifi). Laten we eens kijken hoe soepel het gaat.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
DON PAPA schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:23:
@carolien89 Ik ga er vanuit dat de Deco set in AP (access point) mode staat, in dat geval kun je ze gewoon op dezelfde manier ook weer op de Odido router aansluiten, en de WiFi op de Zyxel uitzetten.

[...]

Dat is gewoon afwachten, bij de ene werkt het top en bij de andere is het soms drama, maar dat komt bij alle providers voor als je de forums leest. Zelf heb ik bijvoordeeld heel veel problemen in het begin gehad bij Ziggo wat ze pas na 4 maanden hadden opgelost, en bij Odido is het vanaf het begin af aan top geweest. Maar dat lees je ook wel precies andersom van andere klanten, kortom je moet gewoon mazzel hebben wat dat betreft.

[...]

Ik weet niet welke Chromecast je in gebruik hebt, als het de Chromecast met GoogleTV is, dan kun je daar gewoon de Odido TV-app op zetten, en heb je de telefoon om te streamen helemaal niet nodig. Deze Chromecast kun je trouwens met de juiste stroom stekker ook bedraad aansluiten via een internet poort (net als de tv-box). Als je één van de andere Chromecasten hebt, waarheen je alleen maar kan streamen dan zou ik persoonlijk voor een tv-box kiezen...
Klopt inderdaad, deco staat in AP mode en heb wifi op de Ziggo router uitgezet. Fijn dat dat bij Odido router dan ook kan!
Ik heb een Chromecast zonder GoogleTV, dus dan ga ik inderdaad gewoon voor met een tv box. Die 4 maanden a €2,50 is het geld ook niet natuurlijk.
Thanks voor je antwoorden! Helpt een hoop :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33
Seth_Chaos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb nog de mazzel dat ik vanwegen mijn werk ook 4g Thuis heb als back-up lijn. Daar kan ik het wel een weekje of twee op uitzingen. Maar Tv daarop streamen daar wordt je niet vrolijk van. Dan knal je zo door je data limiet heen.
Normaal kun je een voucher krijgen voor echt unlimited 4g bij langdurige storingen. Eventueel gecombineerd met een prepaid-kaartje mocht je zelf geen Ben of Odido mobiel abonnement hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

carolien89 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:10:
[...]
dan ga ik inderdaad gewoon voor met een tv box. Die 4 maanden a €2,50 is het geld ook niet natuurlijk.
Thanks voor je antwoorden! Helpt een hoop :)
Graag gedaan, en mocht de tv-box je niet bevallen, dan kun je die ook vroegtijdig (in de 8 maanden dat hij gratis is) weer opzeggen. En dan kun je altijd nog voor een andere manier kiezen om TV te gaan kijken. Zelf gebruik ik een AppleTV 4K (nieuwste versie) met daarop verschillende streamingdiensten (NLZiet, Discovery+, Netflix, HBO+, Prime, F1TV) en geen TV meer via de provider, en dat bevalt ons zeer goed.

• Seth_Chaos
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Normaal kun je een voucher krijgen voor echt unlimited 4g bij langdurige storingen. Eventueel gecombineerd met een prepaid-kaartje mocht je zelf geen Ben of Odido mobiel abonnement hebben.
Ik zal het maandag eens vragen. Voor nu komt er maandag iemand van Guidion langs. Vermoedelijk is dat gewoon weer iemand die 2 seconden in mijn meterkast kijkt, vast stelt dat de lijn niet werkt, en dan weer weg gaat, omdat ze mijn verhaal totaal niet gelezen hebben, en of het niet voor waarheid willen aannemen.

Dan zullen ze even bij regefiber opvragen of er wat met die kabel gebeurd is. Wat die putjes scheppers natuurlijk gewoon niet gemeld hebben.

Daarna gaan ze dan een nieuwe afspraak plannen met een monteur die ook daadwerkelijk wat kan en gaat doormeten. Gevolgd door de constatering dat er een breuk in de glasvezel kabel zit.

Waarna ze waarschijnlijk drie keer separaat een afspraak maken en gaan graven omdat ze steeds maar één breuk tegelijk verhelpen.

En lang voor dat allemaal rond is heb ik uit frustratie een abbo afgesloten bij Ziggo zodat ik in al die maanden die verstrijken wel gewoon tv kan kijken en normaal kan internetten.

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02
Dit probleem is al een tijdje bekend. Het wordt bijvoorbeeld beschreven in https://community.odido.n...halen-met-de-zyxel-323022
Korte samenvatting: het wachtwoord voor VOIP dat je hebt gekregen of ingesteld binnen de odido omgeving is niet bruikbaar op een ander apparaat, het wordt niet geaccepteerd (vandaar de 401).
In bovenstaande link wordt een procedure beschreven om het wachtwoord te achterhalen, je hebt hiervoor een python script nodig, zie https://pastebin.com/jCQdTNVm
In het kort, weet niet zeker of alles wat ik nu zeg correct is, is de procedure ongeveer:
  • sluit een computer direct aan op de Zyxel modem
  • zorg ervoor dat hierop python beschikbaar is en het scriptje (die je wellicht moet aanpassen)
  • draai het scriptje en zet de Zyxel modem aan
Als het werkt zou je vrijwel direct een resultaat moeten krijgen.
Ik heb dit een klein jaartje terug gedaan en het werkt prima.
Zover ik weet is er geen tool die het wachtwoord kan converteren naar het wachtwoord dat je echt nodig hebt.
Succes en lees ze!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
stfnz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:46:
Ik heb die vandaag ontvangen (Amsterdam) met aanmoediging om alvast de overstap service te gebruiken.

Ik bellen met de klantenservice: wordt het dan ook al opgezegd? Nee, alleen 'klaargezet'
Dus overstapservice gestart. Uur later bericht van Ziggo: abo opgezegd per 30 maart. Niets 'klaarzetten'

Dan maar Dutch Fiber gebeld: 'Odido zegt dat het nu snel gaat.' 'Nee hoor, dat roepen ze wel vaker. Jouw 'blok' start, maar jouw straat is pas eind Q4 2024 (of later) aan de beurt'

Leuk, vanaf eind maart zonder Internet.

Per direct bestelling bij Odido opgezegd en overstapservice laten stoppen (gaat ook niet automatisch na stopzetten bestelling)

Ga nu maar eerst wachten tot ik fysiek de glasvezel aansluiting heb en dan maar eens kijken welke providert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Alleen is telefonie niet aan de praat te krijgen. Echt een drama en geen enkele support. De fout ligt echt bij Odido, de Fritzbox krijgt een 401 melding van het Odido systeem.
Waarom stap je niet over naar Cheapconnect?

Is aan alle kanten veel voordeliger en je bentn iet meer afhankelijk van je internetprovider. Internet erin en je kunt bellen.

• stfnz
jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Ik heb die vandaag ontvangen (Amsterdam) met aanmoediging om alvast de overstap service te gebruiken.

Ik bellen met de klantenservice: wordt het dan ook al opgezegd? Nee, alleen 'klaargezet'
Dus overstapservice gestart. Uur later bericht van Ziggo: abo opgezegd per 30 maart. Niets 'klaarzetten'

Dan maar Dutch Fiber gebeld: 'Odido zegt dat het nu snel gaat.' 'Nee hoor, dat roepen ze wel vaker. Jouw 'blok' start, maar jouw straat is pas eind Q4 2024 (of later) aan de beurt'

Leuk, vanaf eind maart zonder Internet.

Per direct bestelling bij Odido opgezegd en overstapservice laten stoppen (gaat ook niet automatisch na stopzetten bestelling)

Ga nu maar eerst wachten tot ik fysiek de glasvezel aansluiting heb en dan maar eens kijken welke providert
Wow dat is niet erg netjes. Wat een gepruts, we hebben mij meerdere keren verteld dat een overstap pas in gang wordt gezet wanneer je daadwerkelijk online bent. Maar dat zijn dus alleen maar praatjes.
Ik ga het ook even goed in de gaten houden bij Ziggo dan. Ik heb een overstap mail van hun gehad, maar een datum werd daar nog niet genoemd. In ieder geval blij dat ik het even weet nu.

• jeroenkb
  • Niet online
stfnz schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Wow dat is niet erg netjes. Wat een gepruts, we hebben mij meerdere keren verteld dat een overstap pas in gang wordt gezet wanneer je daadwerkelijk online bent. Maar dat zijn dus alleen maar praatjes.
Ik ga het ook even goed in de gaten houden bij Ziggo dan. Ik heb een overstap mail van hun gehad, maar een datum werd daar nog niet genoemd. In ieder geval blij dat ik het even weet nu.
Om het wat duidelijker te maken (iets te kort van stof): de email zegt alleen dat de overstap in gang gezet was. Toen ik opbelde met het nummer van Ziggo in die email kreeg ik de datum te horen van 30 maart.

• stfnz
jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:02:
[...]

Om het wat duidelijker te maken (iets te kort van stof): de email zegt alleen dat de overstap in gang gezet was. Toen ik opbelde met het nummer kreeg ik de datum te horen van 30 maart.
Ik zie nu ook dat ik al een pakket onderweg heb van Ziggo. Dat kan niet anders zijn dan een pakket om mijn modem in te stoppen lijkt me? Dus dan hebben ze bij mij hetzelfde kunstje uitgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stfnz schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Ik zie nu ook dat ik al een pakket onderweg heb van Ziggo. Dat kan niet anders zijn dan een pakket om mijn modem in te stoppen lijkt me? Dus dan hebben ze bij mij hetzelfde kunstje uitgehaald.
Inderdaad.

bellen met Odido en expliciet vragen dat ze de overstap service manueel cancellen. Dat doen ze dus niet automatisch bij annuleren van de bestelling

Laat je niet afschepen dat het niet kan in het systeem. Had 3 service desk medewerkers nodig, maar eentje zei dat hij dan een 'user cancellation' o.i.d. moest doen. 2 knoppen drukken en binnen een uur email van Ziggo dat ze blij waren dat ik bleef

• stfnz
jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Inderdaad.

bellen met Odido en expliciet vragen dat ze de overstap service manueel cancellen. Dat doen ze dus niet automatisch bij annuleren van de bestelling

Laat je niet afschepen dat het niet kan in het systeem. Had 3 service desk medewerkers nodig, maar eentje zei dat hij dan een 'user cancellation' o.i.d. moest doen. 2 knoppen drukken en binnen een uur email van Ziggo dat ze blij waren dat ik bleef
Ik ga het proberen. Bedankt voor de info. Kan ik ook gewoon zelf naar Ziggo gaan om dit te laten stilzetten of moet ik het via Odido doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stfnz schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Ik ga het proberen. Bedankt voor de info. Kan ik ook gewoon zelf naar Ziggo gaan om dit te laten stilzetten of moet ik het via Odido doen?
Ziggo kan je niet helpen. Moet via Odido helaas

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Ik heb eergisteren mijn Internet Thuis verlengd en meteen voor 2Gbit gekozen.

Ik krijg nu een Guidion afspraak met als naam "NT switch".

Weet iemand of bij een "NT switch" echt alleen de ONT vervangen wordt of ook het modem? Want ik heb nog een T50 en volgens mij heeft die geen 2Gbit WAN poort...
Als ik snel ben kan ik wellicht het modem ook nog op tijd binnenkrijgen, want Guidion komt al woensdag. Dan hoeven ze niet terug te komen. (Wat van mij sws niet hoeft, modem installeren kan zelfs ik...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Ziggo kan je niet helpen. Moet via Odido helaas
Oke, ik heb nogmaals geinformeerd via Ziggo en ze noemen dit een "wensdatum". Daadwerkelijke afsluiting zou pas worden doorgevoerd wanneer de hardware van Odido online is geweest op het adres. Nu weet ik wel dat de wensdatum 30-03-2024 (hier dus ook) voor mij veel te vroeg is. Maar blijkbaar mag Ziggo pas afsluiten na een signaal van Odido hier over.

Ik vind het ook een vreemde bedoening allemaal, maar goed.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Titusvh schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:14:

Weet iemand of bij een "NT switch" echt alleen de ONT vervangen wordt of ook het modem? Want ik heb nog een T50 en volgens mij heeft die geen 2Gbit WAN poort...
Als ik snel ben kan ik wellicht het modem ook nog op tijd binnenkrijgen, want Guidion komt al woensdag. Dan hoeven ze niet terug te komen. (Wat van mij sws niet hoeft, modem installeren kan zelfs ik...)
Als hij ook zonder die 2Gbit WAN-poort een werkende verbinding kan opleveren, mag dat zo - denk ik.
Maar als de snelheid onderdeel is van de oplevercriteria moet je dat nieuwe modem wel in huis hebben.

Dan moet je dat monteurtje in huis houden (en voeren en een slaapplek geven) totdat hij met dat modem de vereiste snelheid aan jou heeft kunnen aantonen :+

In ander nieuws: Tweak zegt bezig te zijn met mijn opzegging, waaruit een creditfactuur zal volgen. We zijn al 1,5 maand onderweg maar ik heb nog niks gezien. Ze zeggen druk te zijn want ze hebben veel opzeggingen. Joh!

Inmiddels heeft Odido 45,49 van mijn rekening geschraapt voor 'Internet + TV', dat is 15,49 te veel want ik zou de eerste 10 maanden 30 euro betalen :( . Daar moet ik dus bij Odido achteraan, maarrr: hun 'Mijn Odido' ligt eruit.

Bovendien dacht ik van Tweak internet only naar Odido Internet Only te zijn gegaan en dat is ook niet zo. Het internet is acceptabel, maar voor de rest loopt alles in de soep. :-(

Iemand daar ervaringen mee?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:27
Wij zijn nu 3 weekjes over van Tweak naar Odido en op een monteur die ziek was na is alles dik in orde. Snelheid is goed, ping is goed, credit factuur is al rond , niets te klagen.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• jeroenkb
  • Niet online
stfnz schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Oke, ik heb nogmaals geinformeerd via Ziggo en ze noemen dit een "wensdatum". Daadwerkelijke afsluiting zou pas worden doorgevoerd wanneer de hardware van Odido online is geweest op het adres. Nu weet ik wel dat de wensdatum 30-03-2024 (hier dus ook) voor mij veel te vroeg is. Maar blijkbaar mag Ziggo pas afsluiten na een signaal van Odido hier over.

Ik vind het ook een vreemde bedoening allemaal, maar goed.
Ik hoop het voor je.

Zou alsnog die overstapservice laten cancellen. Heb je later nog genoeg tijd voor om het zelf te doen. Heb niet zo vertrouwen in die systemen. Helemaal niet met die order die er stond om de retourdoos te sturen

• stfnz
jeroenkb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Ik hoop het voor je.

Zou alsnog die overstapservice laten cancellen. Heb je later nog genoeg tijd voor om het zelf te doen. Heb niet zo vertrouwen in die systemen. Helemaal niet met die order die er stond om de retourdoos te sturen
Daar geef ik je volkomen gelijk in ja, even kijken hoe we dit gaan benaderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Okay, Odido gebeld:

Creditfactuur is verwerkt, er zijn twee uitbetalingsmomenten: op het midden van de maand, en op het einde. Die op het midden heb ik net gemist, maar 8 dagen geleden is de creditfactuur verwerkt, dus ik kan ieder moment het geld op mijn rekening krijgen. Bon.

Toen me door laten verbinden naar Odido. Lifehack! Want zij verbinden je direct door met de backoffice en niet eerst de klantenservice. Mijn ervaring: da's veel sneller!

Inmiddels de Odido-login in Firefox geprobeerd: daar werkt hij wel.
Factuur opgevraagd, en, terwijl ik een zeer olijke Kees aan de telefoon had (serieus, energie van formaatje McDonalds-clown) , zag ik dat mijn factuur geen 30 maar 45,~ is omdat ik op 16 januari aangesloten ben, en dus voor half januari + heel februari betaald heb.

Alle andere kortingen zijn er wel goed af gegaan, alles correct.

Leuke verspreking van Kees:
:) 'Dus mevrouw, u bent op 16 januari bij ons aangenomen...'
:* 'Hold it there! Ben ik aangenomen? Dan wil ik geen factuur, maar salaris!'
:) 'Ehmm.... herhaal! U bent aangesloten!' (bulderende lach door de telefoon)
:* 'Jammer. *D '

Gesprek afgesloten met 'Niet te veel mensen aannemen vanavond he :P '

Moet zeggen, heb nu al 2 Odido-helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad, en 2/2 vrolijk slim volk!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 03:45

McLambo

MTB Junky

Afgelopen dinsdag aangesloten.

Monteur belde vooruit dat hij eerst naar de POP ging om om te prikken.

Daarna NT van Reggefiber losgekoppeld, en Huawei converter aangesloten. Korte test via de Odido Zyxel; dik in orde!

Van 100 KPN naar 400 Odido.

Monteur was sneller klaar dan dat de koffie erdoor was ☕.

Nu ga ik ook 3 mobiele abo's omzetten naar Ben 😁

• MarkHero
Welke modem krijg je als je nu overstapt? Ik zie het nergens staan.
Zijn 2 zyxel wifipunten genoeg, ik heb er nu 3 van KPN. Ik kan er namelijk online geen 3 bestellen.

• jongetje
@MarkHero De router hangt van de snelheid af. Een modem krijg je niet 😉.

Wat ben je van plan met 3 wifi punten plus de wifi van je modem? Ik heb in mijn woning alleen de wifi van de router plus een accesspoint op de overloop van de zolder en heb in de hele woning wifi.
Game dingesten zitten bekabeld.

• Caelorum
Het is nogal sterk afhankelijk van je woning he. Hier een woning van 4.5 bij 11m, 3 laags, maar wel allemaal glas en beton, dus met twee punten red ik het net.

• MarkHero
jongetje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:42:
@MarkHero De router hangt van de snelheid af. Een modem krijg je niet 😉.

Wat ben je van plan met 3 wifi punten plus de wifi van je modem? Ik heb in mijn woning alleen de wifi van de router plus een accesspoint op de overloop van de zolder en heb in de hele woning wifi.
Game dingesten zitten bekabeld.
Wat caelorum zegt. En eigenlijk wil ik er nog 1 in mijn overkapping.
Ok, welke router krijg je nu van Odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

MarkHero schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:04:
Zijn 2 zyxel wifipunten genoeg, ik heb er nu 3 van KPN. Ik kan er namelijk online geen 3 bestellen.
Ik heb ergens gelezen op het Odido forum, dat meer dan 2 extra wifipunten problemen gaf, en dat ze er daarom maximaal 2 aanbieden.
MarkHero schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:02:
[...]
Ok, welke router krijg je nu van Odido?
Dat ligt er aan welke snelheid je kiest, maar standaard is het de T56 volgens mij, alleen als je 8Gbps kiest krijg je de T75

[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 29-02-2024 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MarkHero schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:04:
Welke modem krijg je als je nu overstapt? Ik zie het nergens staan.
Zoals hiervoor aangegeven is het erg afhankelijk van je woning. Onze woning is van 2006. Begane grond 6m x 11,5m. 1e verdieping 6 x 9m. En daarboven nog een zolder met vaste trap.
In de meterkast hebben we het modem (router), een T54. Vrijwel zelfde model als de T56 maar geen 2,5 gbit poorten. Op de 1e verdieping in de achter slaapkamer hebben we een Zyxel WX3100 wifi punt, bedraad aangesloten op de T54. Dit wifi punt ondersteunt ook het mesh van de T54. Dit is voor ons al voldoende om overal voldoende bereik te hebben. Dus: beneden, 1e verdieping, in de tuin, maar ook de zolder. Het tweede WX3100 punt (was een set, destijds gekocht bij iBood) hebben we niet nodig.

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-10 20:09
Titusvh schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:14:

Wat is al opgestuurd? Huawei HN8010Ts-20 (XGSPON) ? Mocht je nog geen T56 hebben ontvangen, een Guidion monteur heeft deze normaal op voorraad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kalpik
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-10 00:34
kalpik schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:00:
Dus de dag komt eraan. Ik stap morgen over van KPN naar Odido (nog op de glasvezellijn van het KPN Netwerk). Hopelijk kan ik de overstap gewoon zelf doen, aangezien ik mijn eigen apparatuur heb (OPNSense + Unifi). Laten we eens kijken hoe soepel het gaat.
Alles verliep vlot! Wakker worden met geen internet. Ik heb zojuist de instellingen in OPNsense gewijzigd naar VLAN300, en alles begon weer te werken! Snelheid en latentie zijn goed.
Pagina: 1 ... 39 ... 128 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen