Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:21
kx22 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:54:
Op 2 februari verloopt mijn Ziggo abonnement. Ik woon in een wijk waar sinds enkele maanden Glasvezel mogelijk is. Het is dus nog niet naar binnen gelegd.

Ik wou eigenlijk op 1 januari (misschien nieuwe acties) een keuze maken voor glasvezel van Odido (icm mobiel die ik al heb).
Denken jullie dat 1 maand genoeg tijd is voor de netbeheerder om alles gereed te krijgen?
Of duurde het allemaal stukken langer bij jullie?

Het liefst wil ik geen 1 dag zonder internet zetten, maar ik kan absoluut niet 1 week zonder ivm werk.
Zou als ik jou was nog eens twee keer nadenken over deze overstap. Lees bijvoorbeeld ook dit topic eens met name over hoe Odido omgaat met storingen of uitval!

Heb nu voor de tweede keer in een jaar tijd geen internet toegang. Odido levert dan wel een unlimited voucher maar dat is echt behelpen. Zou zelf ook kijken wie de gleasvezel geleverd heeft en bij hen de dienst afnemen, in mijn geval is het glas van Reggefiber/KPN. Odido moet dus bij hen aankloppen op het moment van storing wat dus al 3 werkdagen kan duren. Vorige keer bijna een week zonder vast internet gezeten en deze keer sinds afgelopen donderdag!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Gezien alle reacties is het misschien slim om nog een jaartje over te slaan.
Dan betaal ik maar even wat meer.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Samplex schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:24:
Ik zou eerder bij Ziggo blijven, als je de verhalen leest hier en op het Odido forum gaat dat zeker niet samen met de je eis: wil ik geen 1 dag zonder internet zitten

Nog nooit zo veel klachten gezien dat opeens het internet het niet meer doet en men dagen en soms weken zonder internet zitten.
Moet je voor de grap eens het KPN glasvezel topic openen of het Ziggo topic waar een aantal mensen ook al weken met problemen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

knakworst

Get more sats!

kx22 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:31:

Bedankt
Ook goed om te weten. Tenzij je een nieuwe Ziggo aanbieding neemt en voor 12 maanden bijtekent, is Ziggo maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Denken jullie dat 1 maand genoeg tijd is voor de netbeheerder om alles gereed te krijgen?

Het liefst wil ik geen 1 dag zonder internet zetten, maar ik kan absoluut niet 1 week zonder ivm werk.
Nee dat is niet genoeg.
Er komt namelijk eerst iemand de aansluiting binnen maken en daarna kun je pas een afspraak maken voor de aansluiting van de verbinding. Dat lukt (bijna niet) in een maand.
Ik heb de aanvraag gedaan bij Odido (toen nog T-Mobile) dan maak je de afspraak voor het binnen brengen. Daarna plan je een moment dat je abonnement wordt aangesloten. En dat is het moment dat je pas Ziggo gaat opzeggen en dat doe je dan een week (of langer) later.

Mocht het toch nog fout gaan dan krijg je unlimited data op je Odido Sim kaart en kun je iig verder werken.

Verder lees je hier alleen de horror verhalen, er zijn ook genoeg klanten waar het goed gaat (anders waren ze al failliet aan al die kosten om het te herstellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Wat hierboven gezegd wordt, overstappen gaat niet in 1 maand. Dat is te kort. Bedenk dat iedere provider vol bezig is om glas uit te rollen, of diensten op glas aan te gaan bieden. Men geeft natuurlijk geen inzage in het aantal glasklanten maar je zag dat Ziggo 10.000+ klanten per maand verloor. Die gaan ergens anders heen en moeten iedere keer worden aangesloten.

En waar het bij ADSL en coax zo is van "hier is je instalatiepakketje, veel plezier!" moeten voor die glasverbindingen iedere keer monteurs gestuurd worden. Laat daar nu een gebrek aan zijn.

En hier hoor je natuurlijk de horrorverhalen. Er zijn ook wat probleempjes, zo hebben ze tijden gare XGS-PON mediaconverters uitgegeven en is er af en toe ergens niet genoeg bandbreedte ingekocht. Maar over het algemeen gaat het wel goed. Alleen is er af en toe iemand het haasje. Niet alleen bij Odido, ook bij KPN, Delta of Ziggo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kx22 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:31:

Bedankt
Het wisselt ook sterk of je via KPN afneemt, of via ODF, waar TMobile nog monopolist is, en dus ook sneller storingen kan afhandelen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 14:20
Ik ben nu al 1.5 dag bezig met de rommel van Odido werkend te krijgen en ik sta op t punt de hele godganse bende op te zeggen voor het goed en wel aangesloten is. Dus hierbij mijn laatste poging... kan iemand mij in Jip en Janneke uitleggen hoe ik mijn eigen router (https://www.netgear.com/business/wifi/mesh/sxk50/) werkend op de apparatuur van Odido krijg?

Met de Odido router ervoor krijgt mijn router geen signaal. Ik heb reeds geprobeerd hun router (Zyxcel) eraf gehaald en de kabel van de muurunit rechtstreeks in de WAN van mijn router gestoken, maar ook dat levert geen verbinding op. Ik heb de Orbi gerest naar factory en tijdens het doorlopen van de eerste instellingen (via 192.168.1.1) krijg ik telkens de melding dat er geen actieve internetverbinding gevonden/geconfigureerd kan worden. Ik las ergens dat ik de ontvangende kant (mijn router neem ik aan) moest configureren, maar hoe doe ik dit als ik al niet door de basis-installatie kom? Help please :-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-05 20:09
HaydenNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:04:
Ik ben nu al 1.5 dag bezig met de rommel van Odido werkend te krijgen en ik sta op t punt de hele godganse bende op te zeggen voor het goed en wel aangesloten is. Dus hierbij mijn laatste poging... kan iemand mij in Jip en Janneke uitleggen hoe ik mijn eigen router (https://www.netgear.com/business/wifi/mesh/sxk50/) werkend op de apparatuur van Odido krijg?

Met de Odido router ervoor krijgt mijn router geen signaal. Ik heb reeds geprobeerd hun router (Zyxcel) eraf gehaald en de kabel van de muurunit rechtstreeks in de WAN van mijn router gestoken, maar ook dat levert geen verbinding op. Ik heb de Orbi gerest naar factory en tijdens het doorlopen van de eerste instellingen (via 192.168.1.1) krijg ik telkens de melding dat er geen actieve internetverbinding gevonden/geconfigureerd kan worden. Ik las ergens dat ik de ontvangende kant (mijn router neem ik aan) moest configureren, maar hoe doe ik dit als ik al niet door de basis-installatie kom? Help please :-x
VDSL of glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
https://community.odido.n...i-c-m-eigen-router-350328

of

https://community.odido.n...-voor-eigen-router-305727

Ps: Met de apparatuur van Odio heb je wel internet?

[ Voor 25% gewijzigd door Jeuvie op 27-12-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Op 2 februari verloopt mijn Ziggo abonnement. Ik woon in een wijk waar sinds enkele maanden Glasvezel mogelijk is. Het is dus nog niet naar binnen gelegd.

Ik wou eigenlijk op 1 januari (misschien nieuwe acties) een keuze maken voor glasvezel van Odido (icm mobiel die ik al heb).

Bekend met het spreekwoord; de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is? Jij hebt nu het jachtgeweer besteld en je bent nu bezig de huid te te verkopen. Ik denk persoonlijk dat we die huid op ons buik kunnen schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Vraag 1 : heb je met de Zyxel wel verbinding en internet?

Nee, dan moet je mediaconverter nog aangemeld worden. Deze geeft een rood lampje bij geen verbinding en een groen lampje als deze werkt.
Ja, ben je niet toevallig VLAN 300 vergeten in te stellen op je eigen router?

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 27-12-2023 12:25 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
asing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:24:
[...]

Vraag 1 : heb je met de Zyxel wel verbinding en internet?

Nee, dan moet je mediaconverter nog aangemeld worden. Deze geeft een rood lampje bij geen verbinding en een groen lampje als deze werkt.
Ja, ben je niet toevallig VLAN 300 vergeten in te stellen op je eigen router?
1: ja ik heb internet, als ik de Odido router eraan hang en daar op in log heb ik wifi/internet.

2: dat probeer ik voor elkaar te krijgen, maar ik snap niet waar/hoe ik dit moet doen. De data die ik hierboven van Jeuvie heb gehad kan ik niet in mijn eigen router terugvinden. Wel vind ik dit:

https://imgur.com/a/1oMV73V

Moet ik het hier invullen? En zo ja, wat moet ik waar zetten? Sorry, dit gaat mijn technische kennis helaas te boven 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!
HaydenNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:39:
[...]

1: ja ik heb internet, als ik de Odido router eraan hang en daar op in log heb ik wifi/internet.

2: dat probeer ik voor elkaar te krijgen, maar ik snap niet waar/hoe ik dit moet doen. De data die ik hierboven van Jeuvie heb gehad kan ik niet in mijn eigen router terugvinden. Wel vind ik dit:

Moet ik het hier invullen? En zo ja, wat moet ik waar zetten? Sorry, dit gaat mijn technische kennis helaas te boven 8)7
Dus de "rommel van odido" werkt prima en hoef je niet terug te sturen ;)

Maar serieus: een rant beginnen tegen Odido terwijl vlak daarna blijkt dat dat prima werkt, maar dat je je eigen router niet werkend krijgt, en dan toegeeft dat dit jouw kennis te boven gaat is natuurlijk niet handig. En niet eerlijk. Odido geeft de instellingen vrij die nodig zijn om een eigen router te gebruiken (is wettelijk verplicht) maar daarmee werkt nog niet elke router. Dat kan je Odido niet kwalijk nemen lijkt me.

Dan wat hulp:
Ik vond deze terug met wat Googlen: https://community.odido.n...-achter-zyxel-t-54-344131

De titel is misleidend want je ziet al meteen het "beste antwoord" waarin staat hoe je VLan 300 instelt op een Orbi waardoor je die meteen kan aansluiten op de mediaconverter en daarmee de Zyxel router kan wegdoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 27-12-2023 13:10 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben nu al 1.5 dag bezig met de rommel van Odido werkend te krijgen en ik sta op t punt de hele godganse bende op te zeggen voor het goed en wel aangesloten is.
Hoho rustig even. De "rommel" van Odido werkt prima, je krijgt je eigen "rommel" niet goed geconfigureerd, dat kun je Odido niet aanrekenen. Zelfde als dat je een automaat rijbewijs hebt en nog nooit in een schakel auto gereden hebt en dan klaagt dat je niet weet hoe je in een schakel auto weg moet rijden.

Als je geen verstand hebt, dan zou ik het vooral bij de standaard spullen houden en die wifi dingen als accespoint instellen en aansluiten op de router van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Barre73 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:00:
[...]

Dus de "rommel van odido" werkt prima en hoef je niet terug te sturen ;)

Maar serieus: een rant beginnen tegen Odido terwijl vlak daarna blijkt dat dat prima werkt, maar dat je je eigen router niet werkend krijgt, en dan toegeeft dat dit jouw kennis te boven gaat is natuurlijk niet handig. En niet eerlijk. Odido geeft de instellingen vrij die nodig zijn om een eigen router te gebruiken (is wettelijk verplicht) maar daarmee werkt nog niet elke router. Dat kan je Odido niet kwalijk nemen lijkt me.

Dan wat hulp:
Ik vond deze terug met wat Googlen: https://community.odido.n...-achter-zyxel-t-54-344131

De titel is misleidend want je ziet al meteen het "beste antwoord" waarin staat hoe je VLan 300 instelt op een Orbi.
De reden dat ik het rommel vind is omdat ik na vele ISPs nog nooit deze problematiek heb gehad. Voorheen was het altijd plug and play. Dat Odido het anders doet vind ik dan niet echt klantvriendelijk, maar goed. Na 1.5 dag rommelen is de frustratie aanzienlijk. Daarnaast geef ik schromelijk toe dat mijn kennis op dit punt tekort schiet.

Anyway...de site die je linked heb ik zelf al gevonden, maar gaat naar de generieke pagina van Orbi waarop het stappenplan staat. Echter, ik weet niet wat ik moet invullen aldaar om de boel draaiend te krijgen. Ik krijg daar 2 pagina's met opties (WAN en VLAN zie 1), maar een beschrijving zoals Jeuvie eerder postte ontbreekt (zie 2).

1 https://imgur.com/a/P9QCYRE
2 https://community.odido.n...i-c-m-eigen-router-350328

Op een andere Tweaker pagina staat bijvoorbeeld dit (en zoiets zoek ik dus voor mijn Orbis):

Configuratie:

Sluit je Laptop aan op poort 1 van de TP-Link Acher C7 ga naar http://192.168.1.1 en login

Ga naar Advanced

Ga naar Network

Ga naar IPTV/VLAN

Settings

IGMP Snooping: uitschakelen IGMP Proxy: uitschakelen IGMP Version: V2 IPTV/VLAN inschakelen Mode Custom Internet Vlan ID: 300 Priority 0 802.1Q tag inschakelen. IP-Phone vlan: 35 IPTV Vlan ID: 640

Je kan nu zelf kiezen op welk poort je internet of tv wil hebben. IP-Phone vlan word niet gebruikt en is op vlan 35 gezet, omdat deze anders moet zijn. Het is niet mogelijk T-Mobile Thuis Telefoon te gebruiken met een ander modem dan de Draytek. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:59
bjusterbaarlik schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:23:
[...]

Bekend met het spreekwoord; de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is? Jij hebt nu het jachtgeweer besteld en je bent nu bezig de huid te te verkopen. Ik denk persoonlijk dat we die huid op ons buik kunnen schrijven. ;)
Ik heb mijn huid ook te vroeg verkocht.
2 oktober aangevraagd en nog geen internet. Nu al 3 maanden zonder. Vreselijk service, vreselijk bedrijf. Van kastje naar de muur. Afgelopen maandag 1e kerstdag kon dan eindelijk de monteur komen; 1e kerstdag of 15 januari pas! Maar nog steeds geen verbinding, Guidion zegt nog geen patch gedaan. ODF zegt van wel. Dus wat het is weet niemand.

Ben er vandaag achter gekomen dat vandaag de 27e (en dan loop ik dus al 3 maanden te bellen) door Odido pas een ticket is ingediend bij ODF om een onderzoek te verrichten. De onderaannemer heeft nu weer 5 werkdagen om te reageren.
En dan heb ik dus al 3 maanden geleden een aanvraag gedaan 🤣

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_S
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-01 10:35
Hi,

In december 2022 wordt in de straat glasvezel aangelegd en een verkoper van Odido komt langs.
Ik bestel een alles-in-1 en vervolgens krijg ik elke maand een mail dat de volgende maand de aansluiting naar mijn huis aangelegd wordt.
In juni 2023 begonnen met bellen met de vraag wanneer ze nu echt de glasvezel komen doortrekken naar mijn woning.
De glasvezel wordt aangelegd door OpenDutchFiber, die e.e.a. weer uitbesteedt aan Artemis.
MultiDutchFiber doet de planning en uiteindelijk komt Guidion om de hoek kijken.
Odido kan niet in de systemen van ODF, MDF en Artemis kijken en de onderlinge communicatie loopt niet zo lekker.
Dus krijg ik de nummers van ODF en MDF om te informeren naar het doortrekken van de glasvezel naar mijn woning.
Tot mijn verbazing meldt MDF met dat ik gewoon ingepland had kunnen worden en gelijk maar een afspraak gemaakt.
Op de eerste afspraak kwam er niemand opdagen, maar de 2e keer wel en uiteindelijk een FTU in de meterkast! Jeeeh...
Ik krijg een mail met een link naar het afsprakensysteem van Guidion.
Vervolgens een afspraak met Guidion gemaakt... die de afspraak later annuleert, omdat er iets "mis" is met de lijn. Vervolgens hoor je niets meer.
Met Odido bellen bleek geen zin te hebben, die hebben geen idee wat er speelt, en houden je met toezeggingen die niet nagekomen worden aan het lijntje.
Na herhaaldelijk bellen met ODF en MDF meldt ODF mij dat er een kruising in de lijn zit.
Over de eventuele reparatie/oplossing van de kruising hoor je vervolgens wederom niets.
Inmiddels wilde ik geen alles-in-1 meer, maar internet-only. Dat kon niet aangepast worden omdat het abonnement in oplevering was.
Oplossing was om het abonnement te annuleren en opnieuw aan te vragen als de glasvezel gerepareerd/opgelost was, abonnement dus opgezegd.
Vervolgens bel je ODF maar weer eens en die wil niet meer met mij praten omdat ik geen klant meer ben, en ik besluit om het bijltje er bij neer te gooien.
Twee weken later krijg ik een belletje van een monteur van ODF met het verzoek of hij even bij mij thuis aan de lijn kon meten, terwijl zijn collega op de wijkcentrale zat.
Naar huis gefietst, de monteur meet de lijn door en meet een "1.94" of zoiets, hoe het nu precies zat met de kruising wist hij ook niet.
Vervolgens hoor je weer niets. Inmiddels december 2023 en ik bel zonder al te veel verwachting Odido.
Die meldt mij enthousiast dat de aansluiting een "NL6" status heeft, helemaal top, de champagne wordt ontkurkt en ik bestel een internet-only abonnement.
Mijn abonnement heeft nu al 3 weken de status "Lijn wordt aangevraagd" en.... je hoort niets meer.....

Vriendelijke groeten,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
[...]

https://community.odido.n...-op-mediaconverter-353646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05
[...]

Ik ken jouw apparatuur niet, maar ik denk dat je hier gewoon op toevoegen moet drukken en dan VLAN 300 moet invullen. Je hebt zo te zien al meerdere vlans ingesteld dus ik verwacht dat dit niet het meest spannende moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hooglander1 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:26:
Hier lees je ook vooral verhalen waar het drama is.

Bij mij werkt het vanaf dag 1 volledig probleemloos en nog geen seconde downtime gehad.

En Ziggo als back up heb je binnen een dag in huis als je ff een modem ophaalt in een Ziggo winkel. Voor het verschil in prijs neem ik die gok wel.
Hier ook zonder problemen. Wat mij overigens opvalt, is dat heel veel opmerkingen in dit topic gaan over het aanleggen van de glasvezelkabel. Dus zeg maar de infrastructuur tot aan de woning, en de daaraan gekoppelde problemen. Bij mijn woning is jaren geleden door KPN gratis glasvezel aangelegd tot in de meterkast. 6 maanden geleden eindelijk de overstap naar glas (van Odido, kwam van Ziggo) gemaakt. Deze overstap verliep probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipsel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:34
Anoniem: 452846 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:38:
Ik heb een vraagje: bij ons in de straat prijken de glasvezelsprietjes al ruim een halfjaar boven de grond (aangelegd door ODF). Odido aangevraagd, maar het doortrekken van de kabel wordt alleen maar naar achter geschoven (ik wacht al 5 maanden nu). Wettelijk gezien mocht dit volgens mij niet...alles is verder geregeld qua toestemming van de VvE, de verdeelkast van KPN maakt zelfs deel uit van ons pand, dus de kabels kunnen heel makkelijk naar binnen worden getrokken. Duurt het altijd zo lang om aangesloten te worden?
In Utrecht-oost en noordoost steken ze al meer dan een jaar uit de grond en ODF is nu pas bezig iedereen aan te sluiten. Onze VVE is twee weken geleden aangesloten omdat er ruimte in de planning was ontstaan maar de meeste straten hier in de buurt hebben nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Vanaf morgen helaas weg bij Tweak en bij Odido klant.
De Gudion monteur kan pas 2 januari, tot die tijd ga ik natuurlijk niet zonder internet zitten.

Er hangt hier nog een Fritzbox zijn die instellingen ( https://assets.odido.nl/x...em-modem-instellingen.pdf ) er gewoon in te klappen?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds kort overgestapt van KPN naar Odido glasvezel en nu heb ik last van "late packets".
Het gebeurt op 2 computers en 1 smart-kastje die allemaal bedraad rechtstreeks op de Zyxel T-56 aangesloten zijn.

Opzetten van een VPN verbinding duurt nu heel lang, opzetten van een Zoom call (of joinen van een room) duurt nu heel lang... het is echt heel vervelend.

Op https://packetlosstest.com ziet het er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38OVYi2JhsWTEMqxcVlJPC-Wcms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/srbuQmQc8F7P9lIvEJJ5NlnE.png?f=fotoalbum_large

Is dit normaal? Kan ik nog beter testen en cijfers verzamelen?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Juup schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:14:
Sinds kort overgestapt van KPN naar Odido glasvezel en nu heb ik last van "late packets".
Het gebeurt op 2 computers en 1 smart-kastje die allemaal bedraad rechtstreeks op de Zyxel T-56 aangesloten zijn.

Opzetten van een VPN verbinding duurt nu heel lang, opzetten van een Zoom call (of joinen van een room) duurt nu heel lang... het is echt heel vervelend.

[Afbeelding]

Ik heb geen flauw idee waar ik naar kijk, maar ook zelf de test gedaan. Onderstaande is het resultaat bij mij. Mijn resultaten lijken me slechter dan die van jou?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd26vQ3xabEcSK6o37DKw-3EH10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTfCTsyADdhfmCmo6r0Jlz9y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24
Juup schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:14:

[Afbeelding]

- "Het gebeurd op 2 clients": Heb je er nog meer die er ook last van hebben?
- Wat zegt Wireshark over deze packets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Die opties heb ik dus niet (zie ook mijn screenshots in eerdere posts). In jouw link staat nog een firmware versie 2 terwijl ik inmiddels op 4 zit. Waarschijnlijk zou het er nog wel in moeten zitten, maar dan net anders, maar ik kan gewoon die 'rules' niet vinden/instellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Frez schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb mijn huid ook te vroeg verkocht.
2 oktober aangevraagd en nog geen internet. Nu al 3 maanden zonder.
Je hebt je oude internet opgezegd zonder dat je iets anders had? Tja dan vraag je er wel wat om natuurlijk. Er zijn gewoon maandelijks opzegbare abonnementen van internet. Misschien handig voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Update na de uitval vorige week donderdag, 21 december. Vanmorgen kreeg ik een mailtje vanuit Odido om een afspraak met Guidion te maken. Ik heb gelijk gekozen voor het eerste mogelijke tijdsvak, vandaag tussen 16:00 en 20:00. Iets voor 17:00 was de monteur op locatie en heeft hij de ONT als glaskabel in de meterkast vervangen. Wat ik al dacht, geen verandering in de situatie (PON lampje knippert groen, LOS uit). Morgen opnieuw een week verder, zonder vast internet en afhankelijk van een mobiele hotspot.

Melding wordt nu doorgezet naar de netbeheerder (KPN in mijn geval). hoop dat de verbinding nog voor het weekend (lees Nieuwe Jaar) hersteld zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
HaydenNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:26:
[...]

Die opties heb ik dus niet (zie ook mijn screenshots in eerdere posts). In jouw link staat nog een firmware versie 2 terwijl ik inmiddels op 4 zit. Waarschijnlijk zou het er nog wel in moeten zitten, maar dan net anders, maar ik kan gewoon die 'rules' niet vinden/instellen |:(
Jouw screenshot (https://imgur.com/a/1oMV73V) lijkt er anders verdacht veel op.
Vlan-/bridge-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:21:
Ik heb geen flauw idee waar ik naar kijk, maar ook zelf de test gedaan. Onderstaande is het resultaat bij mij. Mijn resultaten lijken me slechter dan die van jou?
Nee jouw resultaat is veel beter. Het gaat om die hoge pieken. Ik heb ook een andere serverlocatie gekozen dan standaard (dichterbij) dus daarom is mijn gemiddelde latency lager.
Dwazer schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:22:
- "Het gebeurt op 2 clients": Heb je er nog meer die er ook last van hebben?
- Wat zegt Wireshark over deze packets?
Ja op dat smart-kastje heb ik het dus ook.
Wireshark heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik nu doen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
bjusterbaarlik schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:00:
[...]

Je hebt je oude internet opgezegd zonder dat je iets anders had? Tja dan vraag je er wel wat om natuurlijk. Er zijn gewoon maandelijks opzegbare abonnementen van internet. Misschien handig voor jou?
Nja, inderdaad. Was ook naïef. Maar 3 maanden is toch vrij slecht. Misschien even kijken naar iets tijdelijks.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Frez schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:42:
[...]

Nja, inderdaad. Was ook naïef. Maar 3 maanden is toch vrij slecht. Misschien even kijken naar iets tijdelijks.
Als er een storing was die 3 maanden zou duren dan zou dat echt extreem zijn ja. Maar dit gaat over een nieuw te leveren aansluiting. En dat kan echt jaren duren voordat het volledig gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
gerritjan schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:28:
[...]

Jouw screenshot (https://imgur.com/a/1oMV73V) lijkt er anders verdacht veel op.
Vlan-/bridge-instellingen.
Ik zie het echt niet, als je het weet vertel het me aub want ik zie hetvolgende:

Kijk linksboven in beide overzichten; bij jouw link staat daar een checkbox met Enable VLAN/Bridgegroup. Bij de mijne is dat hele vinkje niet aanwezig. Onderaan heb je Add, Edit en Delete bij jouw screenshot, mijn opties zijn alleen Toevoegen of Verwijderen. Als ik op Toevoegen klik krijg ik een extra regeltje onder de bestaande regels (in mijn screenshot), terwijl als je op Add klikt in jouw link je nieuwe schermen krijgt waaronder het scherm dat de optie heeft om VLAN300 in te geven.

Het lijkt erop dat er ergens in de firmware een vereenvoudiging heeft plaatsgevonden, maar deze ten koste is gegaan van geavanceerdere instellingen toevoegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 19:26
Vraagje: zijn er mensen recent overgestapt van 1gbit naar het 2gbit abbonement? Ik ben even benieuwd naar de doorlooptijd. Na het aanvragen staat de status op "ontvangen". Verder staat er alleen dat er een nieuw modem wordt opgestuurd (ZyXel T-56). Dit is nu al een aantal dagen zo.

Verder lees ik online dat ook de ONT moet worden vervangen en dat dit wordt gedaan door een monteur maar ook daar heb ik dus nog niet over gehoord :*)

[ Voor 21% gewijzigd door flowiej op 27-12-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
bjusterbaarlik schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:50:
[...]

Als er een storing was die 3 maanden zou duren dan zou dat echt extreem zijn ja. Maar dit gaat over een nieuw te leveren aansluiting. En dat kan echt jaren duren voordat het volledig gereed is.
Onzin imo. Jaren??
De glas kabel ligt al een jaar in de straat. De aansluiting doortrekken naar een meterkast en verdere afhandeling hoeft zeker geen jaren te duren🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Frez schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:37:
[...]

Onzin imo. Jaren??
De glas kabel ligt al een jaar in de straat. De aansluiting doortrekken naar een meterkast en verdere afhandeling hoeft zeker geen jaren te duren🤣
Ik zeg ook niet dat het jaren hoeft te duren. Ik zeg dat het jaren kan duren. Maar kan ook in een paar dagen klaar zijn. Dat is alleen van te voren niet te zeggen. Is alleen iets waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
HaydenNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:53:
[...]
Ik zie het echt niet, als je het weet vertel het me aub want ik zie hetvolgende:

Kijk linksboven in beide overzichten; bij jouw link staat daar een checkbox met Enable VLAN/Bridgegroup. Bij de mijne is dat hele vinkje niet aanwezig. Onderaan heb je Add, Edit en Delete bij jouw screenshot, mijn opties zijn alleen Toevoegen of Verwijderen. Als ik op Toevoegen klik krijg ik een extra regeltje onder de bestaande regels (in mijn screenshot), terwijl als je op Add klikt in jouw link je nieuwe schermen krijgt waaronder het scherm dat de optie heeft om VLAN300 in te geven.

Het lijkt erop dat er ergens in de firmware een vereenvoudiging heeft plaatsgevonden, maar deze ten koste is gegaan van geavanceerdere instellingen toevoegen :?
Als je de taal op Engels zou zetten komt het al meer overeen.
Ik heb geen verstand van Orbi-spullen, maar gebaseerd op jouw screenshot zou ik dit proberen:
In jouw screenshot zie ik een pennetje naast het VLAN-profiel IPTV. Daarmee (vermoed ik) dat het Vlan-id te wijzigen is van 1 naar 300.
Vervolgens een LAN-poort op het profiel IPTV zetten, op Toepassen (apply) klikken en testen of ik op die poort internet heb.
Werkt het niet?
Read the manual of hulp zoeken in een ORBI-forum. Ik denk niet dat je in dit topic de benodigde specifieke kennis vindt. Misschien hier een topic aanmaken?
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:40

DON PAPA

Tweaker-fan

HaydenNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:53:
[...]
Je kan er ook voor kiezen om een managed switch (bijvoorbeeld TP-Link TL-SG105E) aan de ONT te hangen, en daar de op VLAN300 in te stellen. En vervolgens kun je daar (zonder verdere aanpassingen) je Orbi router weer aanhangen, zo heb ik het zelf nu ook met een Orbi 963 set en dat werkt perfect.

[ Voor 51% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452846

Skipsel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:03:
[...]

In Utrecht-oost en noordoost steken ze al meer dan een jaar uit de grond en ODF is nu pas bezig iedereen aan te sluiten. Onze VVE is twee weken geleden aangesloten omdat er ruimte in de planning was ontstaan maar de meeste straten hier in de buurt hebben nog niets
Het kan dus altijd erger 😂. Fijn dat jullie zijn aangesloten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nihx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-05 16:42
flowiej schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:14:
Vraagje: zijn er mensen recent overgestapt van 1gbit naar het 2gbit abbonement? Ik ben even benieuwd naar de doorlooptijd. Na het aanvragen staat de status op "ontvangen". Verder staat er alleen dat er een nieuw modem wordt opgestuurd (ZyXel T-56). Dit is nu al een aantal dagen zo.

Verder lees ik online dat ook de ONT moet worden vervangen en dat dit wordt gedaan door een monteur maar ook daar heb ik dus nog niet over gehoord :*)
Hier hetzelfde alleen dan naar 8gbit. Status op ontvangen, maar voor de rest nog niks gehoord. Ben benieuwd wanneer er iets gaat gebeuren.

• HaydenNL
DON PAPA schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:44:
[...]

Je kan er ook voor kiezen om een managed switch (bijvoorbeeld TP-Link TL-SG105E) aan de ONT te hangen, en daar de op VLAN300 in te stellen. En vervolgens kun je daar (zonder verdere aanpassingen) je Orbi router weer aanhangen, zo heb ik het zelf nu ook met een Orbi 963 set en dat werkt perfect.
Moet ik dan op alle uitgaande poorten de VLAN300 instellen of alleen op de binnenkomende poort? En misschien gekke vraag, maar mijn verwachting is dat op de ONT direct internet staat, dus als ik die kabel rechtstreeks in mn laptop poort prik dat ik bedraad internet heb. Maar dat gebeurd dus niet, kan alleen de Odido router dat signaal uitlezen of is er iets anders aan de hand?

• Gezmo
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
HaydenNL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 07:14:
[...]
Moet ik dan op alle uitgaande poorten de VLAN300 instellen of alleen op de binnenkomende poort?
Binnenkomende.
[...]
En misschien gekke vraag, maar mijn verwachting is dat op de ONT direct internet staat, dus als ik die kabel rechtstreeks in mn laptop poort prik dat ik bedraad internet heb. Maar dat gebeurd dus niet, kan alleen de Odido router dat signaal uitlezen of is er iets anders aan de hand?
Dat werkt niet omdat je laptop standaard niet op vlan300 zit. Alleen elk apparaat waarmee je vlan300 kan instellen zou in theorie internet verbinding krijgen. Geen vlan300 is geen internet.

• HaydenNL
Dat werkt niet omdat je laptop standaard niet op vlan300 zit. Alleen elk apparaat waarmee je vlan300 kan instellen zou in theorie internet verbinding krijgen. Geen vlan300 is geen internet.
Ok, thanks. Laatste vraag dan; ik heb vanuit de meterkast kabels naar alle kamers getrokken en daar zitten van die RJ45 muuraansluitingen. Als ik de meegeleverde router er tijdelijk terug in hang en daar de pluggen in de LAN druk, zou ik dan in de woonkamer (bijvoorbeeld) met een RJ45 rechtstreeks op mn tv wél signaal moeten hebben? Dus ONT --> Odido router --> RJ45 (cat) kabel naar woonkamer --> RJ45 connecter naar tv

Of moet ik dan ook op de tv (en de ps4/pc/etc etc) die vlan 300 instellen?

[ Voor 5% gewijzigd door HaydenNL op 28-12-2023 07:30 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01
[...]

Moet ik dan op alle uitgaande poorten de VLAN300 instellen of alleen op de binnenkomende poort?
Beide. Tagged op de poort naar de ont, untagged op die naar je router.

• Gezmo
  • Nu online
HaydenNL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 07:29:
[...]

Ok, thanks. Laatste vraag dan; ik heb vanuit de meterkast kabels naar alle kamers getrokken en daar zitten van die RJ45 muuraansluitingen. Als ik de meegeleverde router er tijdelijk terug in hang en daar de pluggen in de LAN druk, zou ik dan in de woonkamer (bijvoorbeeld) met een RJ45 rechtstreeks op mn tv wél signaal moeten hebben? Dus ONT --> Odido router --> RJ45 (cat) kabel naar woonkamer --> RJ45 connecter naar tv

Of moet ik dan ook op de tv (en de ps4/pc/etc etc) die vlan 300 instellen?
Het eerste.

De router heeft op de binnenkomende WAN aansluiting vlan300 en die zorgt ervoor dat alle LAN apparuur internet verbinding hebben. De LAN apparaten hebben dan geen vlan300 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
ONT > Switch tagged
Switch > router Untagged

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SclS9hKvx0BdycCCK5MQjgAvCAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hBfKhbBYM6UHT39RnXnPVyR.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn mijn eigen switch instellingen (TP-Link TP-Link TL-SG108E) om de VLAN te regelen.
ONT > Switch (poort1) tagged
Switch (poort8) Untagged > Router (Orbi 960 VLAN uit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzEJaxLedesJfzWVSeY_7RpEzSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ou4bHyw51Xf8pHD5qUezIz9I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_mVp6QtDLFz18uSC-Lhj4msoYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cRe05pO7Iku0jZnWZfCmEPsP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gezmo
  • Nu online
Houd er rekening mee dat alle apparatuur die je op een switch aansluit die rechtstreeks verbonden is met de ONT zelf een firewall heeft!

Al het verkeer via de ONT en daarmee dus ook de switch is ongefilterd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Ok,

Ik ben blijkbaar niet de enige. Ik ben op 13 november overgestapt van KPN naar Odido. Ik woon in Amsterdam ZO. Meteen na aansluiting had ik al geen internet - dat had die monteur blijkbaar niet geconstateerd - die had alleen het WiFi-signaal gecheckt. Sindsdien ben ik vrijwel elke dag aan het bellen met de klantenservice. Wat een fiasco. De eerste persoon die ik die dag sprak zei dat er te hoge demping op de lijn was. Dat heeft een van de latere monteurs ook fysiek geconstateerd, maar pas nadat ik hem dat moest vertellen.

Probleem 1 is dat alles is uitbesteed aan onderaannemers en dat niemand verantwoordelijk is voor de hele lijn. Odido moet een verzoek indienen bij een monteur van Guidion, die het weer doorzetten naar ZZP'ers. Die doen even een korte check, zeggen dat ze me terugbellen en het doorgeven aan Odido, maar niks daarvan.

Probleem 2 is dat niemand het hele verhaal kent. Elke keer dat ik bel wordt er een nieuw ticket aangemaakt en alle onderzoeken die daarvoor zijn gedaan worden daarin niet meegenomen, zodat nieuwe monteurs rustig dezelfde opnieuw doen.

Probleem 3: iedereen (echt IEDEREEN!) belooft dat ie terugbelt en niemand (echt NIEMAND!) doet het ook daadwerkelijk.

Probleem 4: Er zijn al meerdere monteurs langs geweest, die allemaal iets anders constateren. Zit het probleem in de ONT? De FTU? In de wijkcentrale? Ergens anders? Ik heb zelf geen idee en volgens mij is er niemand die het weet. Open Dutch Fiber - de netbeheerder - wordt soms ingeschakeld door Odido. Die presteren het doodleuk om tegen Odido te zeggen dat ze zijn langs geweest, geen probleem hebben geconstateerd en een ticket te sluiten zonder het door te geven. Bij mij zijn ze in elk geval niet thuis geweest.

Ik ben altijd vriendelijk en geduldig tegen de mensen die ik spreek, maar inmiddels zit ik wel echt met mijn handen in het haar en ben behoorlijk gefrustreerd aan het worden. Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Sorry, /rant. Als iemand een idee heeft hoe ik gewoon direct met iemand kan spreken die alles kan oplossen, dan hoor ik het graag.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit is vreselijk!!!
Ik neem aan dat Odido jou riant compenseert?

• snapismo
Ik hoop het... vooralsnog ben ik vooral bezig met zorgen dat het opgelost wordt. Als je een idee hebt hoe ik aanspraak kan maken op compensatie, laat me vooral weten!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:23
Net is de monteur geweest. De hele overstap is vlekkeloos verlopen. Gaat me weer 15 euro schelen in de maandlasten met een upgrade van 50/100 Mb/s

• HaydenNL
DON PAPA schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:44:
[...]

De switch heeft een eigen stukje firmware waar ik de vlan300 op kan zetten begrijp ik? En maakt het nog uit welke poort ik voor de WAN gebruik? Ze zien er allemaal hetzelfde uit namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
snapismo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:43:
Ik hoop het... vooralsnog ben ik vooral bezig met zorgen dat het opgelost wordt. Als je een idee hebt hoe ik aanspraak kan maken op compensatie, laat me vooral weten!
Af en toe krijg ik het idee dat de daadwerkelijke aansluiting van je glasvezel lijkt op de bezorging van een willekeurige pakketdienst. Het zou goed moeten gaan maar in jouw geval wordt het pakketje ergens over een heg gegooid en afgemeld met status "bezorgd" terwijl je niets gezien hebt en niet eens thuis was.

Gezien je al 1.5 maand bezig bent en van kastje naar de muur en terug wordt gestuurd zou ik het opgeven. Geen idee waar het mis is gegaan maar als je van glas naar glas bent gegaan verwacht ik dat ze in de wijkcentrale iets fout gedaan hebben.

Je kan een hoop stampij maken op Twitter ofzo, daar zijn ze misschien gevoelig voor. Anders zou ik de geleverde spullen terug in de doos doen, en alles bij de dichtstbijzijnde Odido winkel neerzetten en eisen dat ze je contract ontbinden wegens wanprestaties. Je hebt namelijk een contract met Odido voor internet en dat leveren ze niet. Onderaannemers, glasboeren, ZZPers etc maakt allemaal niet uit, hun probleem.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
HaydenNL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:26:
[...]

De switch heeft een eigen stukje firmware waar ik de vlan300 op kan zetten begrijp ik? En maakt het nog uit welke poort ik voor de WAN gebruik? Ze zien er allemaal hetzelfde uit namelijk
Nee, de switch wordt enkel een converter van vlan 300-tagged naar 300 untagged.

Tagged moet je zien als een postpakket waarbij PostNL even een eigen doos met label om jouw pakketje heen doet voor transport en dat later bij bezorgen er weer af haalt.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50
Makkelijker is een router gebruiken die vlan op de wan poort kan.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 28-12-2023 12:57 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
De switch heeft een eigen stukje firmware waar ik de vlan300 op kan zetten begrijp ik?
Ja bij een managed switch (zie link in mijn vorige posting) kun je daar de VLAN300 (tagged > Untagged) op doen, en vervolgens naar een router zonder Vlan.
[...]
En maakt het nog uit welke poort ik voor de WAN gebruik? Ze zien er allemaal hetzelfde uit namelijk
De poort die je untagged maakt (dat kan je zelf kiezen) moet naar de WAN op de router. In het voorbeeld in mijn vorige posting is dus poort8 de untagged poort en poort1 de tagged poort die naar de ONT gaat. Maar ik had ook bijvoorbeeld poort2 untagged kunnen maken en poort3 tagged.

[ Voor 203% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 13:20 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

leonbong schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:57:
Makkelijker is een router gebruiken die vlan op de wan poort kan.
Hij heeft een Orbi set waar je geen Vlan op de WAN poort kan instellen, dat is ook het probleem. Vandaar dat ik met een switch (met vlan) oplossing kom, zodat hij toch zijn Orbi set (zonder vlan) als router kan gebruiken...

[ Voor 100% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 13:40 ]

• snapismo
asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:33:
[...]

Af en toe krijg ik het idee dat de daadwerkelijke aansluiting van je glasvezel lijkt op de bezorging van een willekeurige pakketdienst. Het zou goed moeten gaan maar in jouw geval wordt het pakketje ergens over een heg gegooid en afgemeld met status "bezorgd" terwijl je niets gezien hebt en niet eens thuis was.

Gezien je al 1.5 maand bezig bent en van kastje naar de muur en terug wordt gestuurd zou ik het opgeven. Geen idee waar het mis is gegaan maar als je van glas naar glas bent gegaan verwacht ik dat ze in de wijkcentrale iets fout gedaan hebben.

Je kan een hoop stampij maken op Twitter ofzo, daar zijn ze misschien gevoelig voor. Anders zou ik de geleverde spullen terug in de doos doen, en alles bij de dichtstbijzijnde Odido winkel neerzetten en eisen dat ze je contract ontbinden wegens wanprestaties. Je hebt namelijk een contract met Odido voor internet en dat leveren ze niet. Onderaannemers, glasboeren, ZZPers etc maakt allemaal niet uit, hun probleem.
Eens. Misschien is bij een fysieke winkel langsgaan nog wel de beste oplossing. Ik ben overigens van DSL van KPN naar Glasvezel van Odido gegaan. Veel spijt van. Zij waren de eerste aanbieders hier in mijn buurt en aangezien ik al klant was van T-Mobile en daar niet ontevreden over was, leek het me logisch om ook hierbij naar T-Mobile te gaan. In de tussentijd zijn ze Odido gaan heten en ben ik erachter dat ik de guinea pig ben.

Net overigens naar Voorinfra gebeld om erachter te komen wanneer er eindelijk een monteur komt, maar die kon niets meer doen dan het doorzetten... En toen ik daar geen genoegen mee nam werd de verbinding verbroken.

Sowieso van den zotte dat IK achter de monteurs van de glasvezel-infrastructuur aan moet bellen, maar tsja... Als ik het niet doe, doet blijkbaar niemand het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
snapismo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:52:
[...]

Eens. Misschien is bij een fysieke winkel langsgaan nog wel de beste oplossing. Ik ben overigens van DSL van KPN naar Glasvezel van Odido gegaan. Veel spijt van. Zij waren de eerste aanbieders hier in mijn buurt en aangezien ik al klant was van T-Mobile en daar niet ontevreden over was, leek het me logisch om ook hierbij naar T-Mobile te gaan. In de tussentijd zijn ze Odido gaan heten en ben ik erachter dat ik de guinea pig ben.

Net overigens naar Voorinfra gebeld om erachter te komen wanneer er eindelijk een monteur komt, maar die kon niets meer doen dan het doorzetten... En toen ik daar geen genoegen mee nam werd de verbinding verbroken.

Sowieso van den zotte dat IK achter de monteurs van de glasvezel-infrastructuur aan moet bellen, maar tsja... Als ik het niet doe, doet blijkbaar niemand het.
Odido is alleen een naamsverandering. Het bedrijf achter Odido betaalde T-Mobile voor het gebruik van de naam maar het had nog weinig met T-Mobile te maken. Het schrappen van T-Mobile was gewoon een kwestie van geld.

Anyway, de doos weer in een Odido winkel neerzetten en contractonbinding eisen lijkt me in deze de beste oplossing. Ze hebben hun proces niet in de vingers en daar ben jij nu de dupe van. Zou niet moeten, maar gebeurt toch. Daarna komt het grote vingerwijzen en het personeelsgebrek waar ieder bedrijf last van heeft.

• HaydenNL
DON PAPA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:06:
[...]

Hij heeft een Orbi set waar je geen Vlan op de WAN poort kan instellen, dat is ook het probleem. Vandaar dat ik met een switch (met vlan) oplossing kom, zodat hij toch zijn Orbi set (zonder vlan) als router kan gebruiken...
Ik heb een managed switch besteld bij Amazon en die komt morgen binnenvallen. Je zegt dat ik alleen de poort waar de router achter komt te zitten moet untaggen, maar zoals je wellicht gelezen hebt in een van mijn andere comments zitten er in mijn huis diverse RJ45 muurmodules. Als ik de switch achter de ONT zet en ik wil vervolgens op alle overige uitgangen die RJ45s (en de router) aansluiten, dan moet ik ze dus eigenlijk allemaal untaggen?

Of misschien anders gesteld; is er een nadeel als ik de andere poorten untag aangezien als ik dit niet doe, ik in de toekomst misschien weer gedoe heb om er randapparatuur op aan te sluiten?

[ Voor 10% gewijzigd door HaydenNL op 28-12-2023 15:39 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

HaydenNL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:38:
[...]
Als ik de switch achter de ONT zet en ik wil vervolgens op alle overige uitgangen die RJ45s (en de router) aansluiten, dan moet ik ze dus eigenlijk allemaal untaggen?
Nee je begrijpt het verkeerd, de switch is er enkel voor om het VLAN300 signaal te untagged voor je Orbi router (zodat de router dat niet meer hoeft te doen), de andere poorten op de switch kun je verder niet gebruiken, daar moet je de lan poorten op de router voor gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 16:46 ]

• snapismo
asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:11:
[...]

Odido is alleen een naamsverandering. Het bedrijf achter Odido betaalde T-Mobile voor het gebruik van de naam maar het had nog weinig met T-Mobile te maken. Het schrappen van T-Mobile was gewoon een kwestie van geld.

Anyway, de doos weer in een Odido winkel neerzetten en contractonbinding eisen lijkt me in deze de beste oplossing. Ze hebben hun proces niet in de vingers en daar ben jij nu de dupe van. Zou niet moeten, maar gebeurt toch. Daarna komt het grote vingerwijzen en het personeelsgebrek waar ieder bedrijf last van heeft.
Ik heb vandaag toch nog even vijf keer gebeld (3x met Odido, 1x met PDF, 1x met Voorinfra) - als ik Odido moet geloven mag je contract pas ontbinden als ik 2 maanden geen internet heb. Echt... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
Niet meer relevant

[ Voor 67% gewijzigd door Jeuvie op 28-12-2023 16:32 ]

• asing
snapismo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:31:
[...]

Ik heb vandaag toch nog even vijf keer gebeld (3x met Odido, 1x met PDF, 1x met Voorinfra) - als ik Odido moet geloven mag je contract pas ontbinden als ik 2 maanden geen internet heb. Echt... |:(
>:) maar natuurlijk...... :(

Ik weet niet tot wanneer dat is, maar de tussenliggende periode kan je nu gebruiken door ze via hun community forum en Twitter te benaderen "om ze netjes en beschaafd te attenderen op hun onvermogen om een werkende verbinding op te leveren". Daarna verbreek je je contract.

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Ook ik ga de overstap wagen naar Odido glasvezel . Jarenlang verbonden geweest aan Caiway maar door de aanbieding die odido geeft, bespaar ik toch al gauw een kleine 300 euro EN krijg ik een hogere snelheid. Een flinke slok op een borrel! Eind januari stap ik over.

Ik begrijp dat ik een Zyxel t56 modem krijg en dat dit een modem en router in 1 is. Dit wil ik niet. Ik gebruik nu namelijk de ASUS ROG GT-AXE16000, een dikke router die ook wifi6 ondersteunt, en waarin ik oa WOL gebruik voor mijn ROON nuc (met ruim 60k flac muziek bestanden).

Is het mogelijk om in dat Odido modem de router functionaliteit uit te schakelen (bv vis bridge modus), zodat ik mijn dikke ASUS router kan blijven gebruiken?

Ik ben niet al te technisch in netwerk gedeeltes dus mocht iemand een Jip en Janneke oplossing en taal hebben, graag 😉🤓

[ Voor 9% gewijzigd door Pikkie_Noga op 28-12-2023 17:19 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Pikkie_Noga schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:15:
Ik ben niet al te technisch in netwerk gedeeltes dus mocht iemand een Jip en Janneke oplossing en taal hebben, graag 😉🤓
Als je op je Asus router VLAN300 op de WAN poort instelt, dan kun je deze rechtstreeks op de ONT aansluiten, en het Odido modem (Zyxel t56) in de doos laten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2023 18:01 ]

• Pikkie_Noga
DON PAPA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:57:
[...]

Als je op je Asus router VLAN300 op de WAN poort instelt, dan kun je het Odido modem er tussen uitlaten.
Met andere woorden: dan is je ASUS router het modem?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Pikkie_Noga schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:59:
[...]
Ja die vervangt dan de Zyxel T56, je hebt dan alleen geen telefoon optie meer

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2023 00:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:11:
[...]

Overigens zaten er ook verplichtingen vast aan het gebruik van de naam T-Mobile, zoals roamingovereenkomsten, het aanbieden van maandelijks opzegbare abonnementen en het aanbieden van een €25 Unlimited abonnement via het Tele2-merk, etc.

Het levert ze dus veel meer op dan alleen het niet meer betalen voor de merknaam. Het €25-Unlimited abonnement is immers vervangen door het €32,50-"Unlimited Basis (300 Mbps)"-abonnement en klanten moeten zich nu ook nog eens voor minimaal 1 jaar binden.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Pikkie_Noga schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:59:
[...]

Nee het is glasvezel en geen coax of DSL. Dus modem heb je sowieso niet meer. De T56 is een router en die kun je vervangen door eventueel je eigen.

• Pikkie_Noga
DON PAPA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:57:
[...]

Als je op je Asus router VLAN300 op de WAN poort instelt, dan kun je deze rechtstreeks op de ONT aansluiten, en het Odido modem (Zyxel t56) in de doos laten zitten.
Ik heb in mijn asus router een tweetal opties: IPTV en via WAN. Welke kan ik het beste aanhouden?
Overigens heb ik geen mediabox erbij genomen, ik ga gewoon tv kijken via de bijgeleverde app die beschikbaar is op mijn tv. Ik las ook iets over vlan 600?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MR5wTQ00bvEWakLXhog6ln5x2K4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bwnSeR0SxQhuJaaPdRTZ87BE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euEN2qSnu-2m6E-IUssUi2G_iOc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZSgXv8bNLp7CgtJUBLx4zv6y.png?f=fotoalbum_large

• gerritjan
bjusterbaarlik schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:53:
[...]

Nee het is glasvezel en geen coax of DSL. Dus modem heb je sowieso niet meer. De T56 is een router en die kun je vervangen door eventueel je eigen.
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas noemt Odido hun Zyxel-router een modem. Voor je het weet heeft iedereen het overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
Pikkie_Noga schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:07:
[...]

Ik heb in mijn asus router een tweetal opties: IPTV en via WAN. Welke kan ik het beste aanhouden?
Overigens heb ik geen mediabox erbij genomen, ik ga gewoon tv kijken via de bijgeleverde app die beschikbaar is op mijn tv. Ik las ook iets over vlan 600?
Bij IPTV bij Internet in het linker vakje (VID).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Eigenlijk is bij glasvezel het glasvezelkastje het modem.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
gerritjan schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar helaas noemt Odido hun Zyxel-router een modem. Voor je het weet heeft iedereen het overgenomen.
Dat is omdat de term modem al sinds jaar en dag wordt gebruikt voor het kastje wat tussen je computer en het internetkabeltje zit. Feitelijk is de Zyxel geen modem maar een switch/router/firewall combo. Als ik dat zo noem moet ik mijn moeder van in de 70 van alles uit gaan leggen. Noem ik het een modem dan is het AHA B) d:)b

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:04
Jaren lang klant bij t-mobile en glasvezel nooit problemen gehad tot op heden. Enorm slechte upload snelheden. Zijn er meer mensen die hier de laatste tijd last van hebben? 1GBPS up-down zou moeten hebben haal soms maar slechts 160mbps upload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPUKfQqsLIC8SqcqG0x61l02Byk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gqU3wtdcU1lF5Qr75fK2NanI.jpg?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door maniace op 28-12-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:51

nelizmastr

Goed wies kapot

cvanatten schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:18:
[...]

Bij IPTV bij Internet in het linker vakje (VID).
Nee, die is voor de LAN zijde. Hij heeft geen IPTV afgenomen via een decoder maar via een app, dan heb je dat niet nodig.
Pikkie_Noga schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:07:
[...]

Onder WAN 802.1q aanzetten. Bij VLAN ID 300 invullen. Dat is voor de connectie tussen jouw Asus en de ONT die Odido levert ( die staat los van de Zyxel router en is doorgaans van Huawei, dient als mediaconverter). VLAN640 was vroeger voor TV (oude platform) maar die is sinds dit jaar volledig dood.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12

Dr.Roelski

Walk on ....

gerritjan schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:12:
[...]

Je zou het ip naar analoge telefoon ook modem kunnen noemen. Dus in dat opzicht hebben ze misschien nog wel gelijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-05 12:21
De monteur van Odido is net weg, vrij rap geregeld allemaal, hoefde alleen even de VLAN bij IPTV aan te passen in mijn eigen Asus router. Snelheid is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
nelizmastr schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:22:
[...]
Nee, die is voor de LAN zijde. Hij heeft geen IPTV afgenomen via een decoder maar via een app, dan heb je dat niet nodig.
[...]
Onder WAN 802.1q aanzetten. Bij VLAN ID 300 invullen. Dat is voor de connectie tussen jouw Asus en de ONT die Odido levert ( die staat los van de Zyxel router en is doorgaans van Huawei, dient als mediaconverter). VLAN640 was vroeger voor TV (oude platform) maar die is sinds dit jaar volledig dood.
Het werkt wel gewoon als je het bij IPTV invult dus blijkbaar maakt het niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Zojuist ook monteur van Guidion over de vloer gehad. Moet helaas wachten totdat de verbinding word over gezet in de centrale. Ik hoop dat dat ook daadwerkelijk gebeurd en niet dat ik zonder internet kom te zitten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-05 12:21
An1mA schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:59:
Zojuist ook monteur van Guidion over de vloer gehad. Moet helaas wachten totdat de verbinding word over gezet in de centrale. Ik hoop dat dat ook daadwerkelijk gebeurd en niet dat ik zonder internet kom te zitten.
Had de mazzel dat de monteur eerst naar de centrale ging, zo'n 10 minuten voordat ie voor de deur stond viel het Tweak signaal al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:24
Wausser90 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:41:
Had de mazzel dat de monteur eerst naar de centrale ging, zo'n 10 minuten voordat ie voor de deur stond viel het Tweak signaal al weg.
Hier net zo. Het spulletje werkte net voordat hij aanbelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Paul_S schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:14:
Hi,

In december 2022 wordt in de straat glasvezel aangelegd en een verkoper van Odido komt langs.
Ik bestel een alles-in-1 en vervolgens krijg ik elke maand een mail dat de volgende maand de aansluiting naar mijn huis aangelegd wordt.
In juni 2023 begonnen met bellen met de vraag wanneer ze nu echt de glasvezel komen doortrekken naar mijn woning.
De glasvezel wordt aangelegd door OpenDutchFiber, die e.e.a. weer uitbesteedt aan Artemis.
MultiDutchFiber doet de planning en uiteindelijk komt Guidion om de hoek kijken.
Odido kan niet in de systemen van ODF, MDF en Artemis kijken en de onderlinge communicatie loopt niet zo lekker.
Dus krijg ik de nummers van ODF en MDF om te informeren naar het doortrekken van de glasvezel naar mijn woning.
Tot mijn verbazing meldt MDF met dat ik gewoon ingepland had kunnen worden en gelijk maar een afspraak gemaakt.
Op de eerste afspraak kwam er niemand opdagen, maar de 2e keer wel en uiteindelijk een FTU in de meterkast! Jeeeh...
Ik krijg een mail met een link naar het afsprakensysteem van Guidion.
Vervolgens een afspraak met Guidion gemaakt... die de afspraak later annuleert, omdat er iets "mis" is met de lijn. Vervolgens hoor je niets meer.
Met Odido bellen bleek geen zin te hebben, die hebben geen idee wat er speelt, en houden je met toezeggingen die niet nagekomen worden aan het lijntje.
Na herhaaldelijk bellen met ODF en MDF meldt ODF mij dat er een kruising in de lijn zit.
Over de eventuele reparatie/oplossing van de kruising hoor je vervolgens wederom niets.
Inmiddels wilde ik geen alles-in-1 meer, maar internet-only. Dat kon niet aangepast worden omdat het abonnement in oplevering was.
Oplossing was om het abonnement te annuleren en opnieuw aan te vragen als de glasvezel gerepareerd/opgelost was, abonnement dus opgezegd.
Vervolgens bel je ODF maar weer eens en die wil niet meer met mij praten omdat ik geen klant meer ben, en ik besluit om het bijltje er bij neer te gooien.
Twee weken later krijg ik een belletje van een monteur van ODF met het verzoek of hij even bij mij thuis aan de lijn kon meten, terwijl zijn collega op de wijkcentrale zat.
Naar huis gefietst, de monteur meet de lijn door en meet een "1.94" of zoiets, hoe het nu precies zat met de kruising wist hij ook niet.
Vervolgens hoor je weer niets. Inmiddels december 2023 en ik bel zonder al te veel verwachting Odido.
Die meldt mij enthousiast dat de aansluiting een "NL6" status heeft, helemaal top, de champagne wordt ontkurkt en ik bestel een internet-only abonnement.
Mijn abonnement heeft nu al 3 weken de status "Lijn wordt aangevraagd" en.... je hoort niets meer.....

Vriendelijke groeten,
Paul
helaas erg herkenbaar, wel lijkt het erop dat je via het forum van odido betere reacties krijgt als met bellen.

communicatie kan veel beter, elke maand de mailtjes dat het deze/ volgende maand komt helaas ook herkenbaar

ik had vandaag odf gebeld, en die kwamen nu met eind jan 2024 of feb.

glasvezel in de straat sinds nov 2022, jan 2023 t-mobile toen nog aangevraagd, maar blijkbaar wil odido mijn geld niet of zo, geduld geduld erg lastig

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Na de uitval vorige week donderdag, 21 december, tal van telefoontjes en mailtjes later is er eindelijk weer vast Internet.

Had woensdag een afspraak gemaakt met Noor Infra, kennelijk een onderaannemer voor KPN. De afspraak stond voor vandaag tussen 09:00 en 12:00. Na 12:00 nog niemand gezien daarom maar gebeld met deze tussenpersoon. Zij zijn niet te bereiken, toestel gaat over en over en wordt gewoon niet opgenomen. Uiteindelijk maar weer met Odido gebeld, na zo'n 30 minuten wachten uiteindelijk een medewerkster gesproken die ook niet veel kon doen anders dan ook bellen met deze partij. Ook zij kwam er niet doorheen en kreeg niemand te spreken.

Gezien de storing nu al 8 dagen duurt en dit een aardige stempel heeft gedrukt op mijn / onze feestdagen ben ik redelijk kwaad geworden (heeft geen zin, ik weet het)

Niet veel later wordt ik gebeld door een privé nummer, staat de monteur welke vanmorgen zou komen voor de deur (14:15). Ze waren met zijn tweeën, één kwam naar boven, de ander is direct naar de POP gegaan. Na zo'n 10 minuten krijgt de collega welke in de meterkast bezig was een appje dat het zou moeten werken, en dat doet het dan gelukkig ook🎊

De monteur vertelde mij dat opnieuw de patch verbroken was (tweede keer in een jaar tijd!). Kennelijk is mijn verbinding ingezet voor een andere klant. Hoe dit kan of waarom hier geen administratie van is kon hij mij niet duidelijk maken (komt op mij over als administratieve chaos)

Ik ben in ieder geval weer blij dat de verbinding het weer doet alleen erg jammer dat je (opnieuw) hemel en aarde moet bewegen om iemand in de POP te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Wausser90 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:41:
[...]

Ik ben helaas ook ex tweak klant. Maar er word ook niet aangegeven hoelang ik zonder internet kom te zitten. Ik vind het netter dat ze gewoon eerst naar de pop gaan en dan je even bellen dat je even geen internet hebt totdat monteur er is.
Want ik vind het helaas wel spannend na al die horror verhalen. Fingers crossed.

*Edit*
Helaas nog steeds geen internet en Guidion is dicht ook al hebben ze doodleuk een "spoednummer". Ben benieuwd of Odido zelf nog iets kan betekenen op een vrijdagavond.

*Edit2*
Blijkbaar is het in de centrale niet gelukt, ticket richting ODF en krijg ik een unlimted data.
Kan 2 weken duur zegt meneer doodleuk aan de lijn 8)7
Wat ben ik toch blij dat ik Tweak nog een maand door betaal, want gelukkig doet die verbinding het nog wel.
Want heb de zyxel en huwai meuk ontkoppeld.

[ Voor 30% gewijzigd door An1mA op 29-12-2023 18:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
Dan hebben jullie nog mazzel dat Tweak het nog wel doet. Ik heb dik anderhalve maand geen internet sinds overstap naar Odido. Ik hoor inmiddels van helemaal niemand meer iets en zelfs de mensen van de klantenservice zeggen dat vaker bellen geen zin heeft... Toen ik met een kluitje in het riet werd gestuurd bij Voorinfra en daar geen genoegen mee nam, werd nota bene de telefoon erop gegooid. Nobody gives a f*ck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:33
snapismo schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:25:
Dan hebben jullie nog mazzel dat Tweak het nog wel doet. Ik heb dik anderhalve maand geen internet sinds overstap naar Odido. Ik hoor inmiddels van helemaal niemand meer iets en zelfs de mensen van de klantenservice zeggen dat vaker bellen geen zin heeft... Toen ik met een kluitje in het riet werd gestuurd bij Voorinfra en daar geen genoegen mee nam, werd nota bene de telefoon erop gegooid. Nobody gives a f*ck.
Even lijstje maken met datums/tijdstippen van die telefoontjes en nog eenmaal bellen met een duidelijk verzoek voor een datum dat het opgelost wordt. Als ze die niet geven en ze niet verder komen dan "wacht maar af, we weten niet wanneer" gewoon contract ontbinden wegens wanprestatie en overstappen naar iets anders. Dat iets tijd kost is allemaal goed en wel maar je mag op zn minst verwachten dat ze een indicatie geven. Op deze manier wacht je over twee maanden nog en dat kan gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:18
Wij hebben een jaar T-mobile vast internet/televisie gehad, maar sinds de overgang naar Odido is het merkbaar slechter, dus gaan we terug naar KPN. (mobiel ga ik ook over Odido -> KPN) Gebruik gemaakt van de KPN overstapservice die het bij Odido opzegt, hele zut mailtjes daarvan ontvangen, allemaal prima. Streefdatum overgang 27 december, monteur KPN ingepland op 2 januari, Odido zal worden afgesloten als KPN daar meldt dat hun verbinding werkt. Achterover leunen tot 2 januari dus.

.... of toch niet.

27 december werd ik wakker zonder internet en (dus) zonder televisie. Ik voelde wel aan wat er verkeerd is gegaan, dus eerst Odido gebeld. "Ja dat klopt, stond gepland op 27 december he. Nee, we kunnen het niet meer aanzetten. We kunnen u wel 100Gb aan data op uw Odido SIM geven. Die heeft u niet meer? Dan kunnen we niets doen."

Toen maar KPN gebeld. Dat ging met een heel andere toon "Ja, dit gebeurt vaak met Odido. Ze mogen het pas afsluiten als wij bij ze bevestigen dan de KPN verbinding werkt, maar doen het vaak eerder. U krijgt van mij 100Gb op uw KPN SIM-kaart en u kunt morgen bij een postnl-punt in de buurt een Direct Online Pakket ophalen zodat u tijdelijk wifi en televisie heeft tot de monteur komt."

Ik had al genoeg redenen om bij Odido weg te gaan, maar dit enorme verschil in servicegerichtheid bevestigt mijn keuze. Doei Odido, tot not nooit meer ziens.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mijn advies, maar mogelijk al gedaan, topic op de community van odido openen, daar lijkt soms meer uit te komen, als bellen, beetje raar, maar dat was mijn ervaring

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier (Gouda) met lichte tegenzin over gegaan naar odido. Coax gaat er namelijk vanaf 31/12 uit. En waar ik bang voor was, gebeurde: odido heeft mijn oude abonnement te vroeg stop gezet (22e ipv 28e) en de monteur die de 28e zou komen was ziek. Grrrr.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
KabouterSuper schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:50:
Hier (Gouda) met lichte tegenzin over gegaan naar odido. Coax gaat er namelijk vanaf 31/12 uit. En waar ik bang voor was, gebeurde: odido heeft mijn oude abonnement te vroeg stop gezet (22e ipv 28e) en de monteur die de 28e zou komen was ziek. Grrrr.
Mosterd na de maaltijd: bij een wissel van glas naar coax, of andersom zou ik altijd kiezen voor een maandje dubbele lasten. Dus het oude pas opzeggen wanneer het nieuwe goed werkt. Zelf heb ik dat gedaan (ik kwam van Ziggo). Achteraf gezien niet nodig geweest, maar toch…. Internet hoort m.i. in het rijtje gas, licht, water. Je kunt niet zonder. Dan maar een maandje dubbele lasten. Nogmaals wanneer dat mogelijk is natuurlijk, van glas naar glas heb je geen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snapismo
jpm.lensen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:47:
[...]

mijn advies, maar mogelijk al gedaan, topic op de community van odido openen, daar lijkt soms meer uit te komen, als bellen, beetje raar, maar dat was mijn ervaring
Jep, was goed advies. Meteen gedaan ook. Crickets... Leuk zo'n moderator die reageert dat ie ernaar gaat kijken maar als er daarna doodse stilte is, dan heb ik meteen flashbacks naar mijn succes/bel-ratio via de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

snapismo schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:54:
[...]

Jep, was goed advies. Meteen gedaan ook. Crickets... Leuk zo'n moderator die reageert dat ie ernaar gaat kijken maar als er daarna doodse stilte is, dan heb ik meteen flashbacks naar mijn succes/bel-ratio via de klantenservice.
Verwacht je binnen een uur antwoord of hou je rekening met de feestdagen nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:19
maniace schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:02:
Jaren lang klant bij t-mobile en glasvezel nooit problemen gehad tot op heden. Enorm slechte upload snelheden. Zijn er meer mensen die hier de laatste tijd last van hebben? 1GBPS up-down zou moeten hebben haal soms maar slechts 160mbps upload.

[Afbeelding]
Wij hebben sinds een paar weken Odido glasvezel. Eerst een 1 Gbs abo, toen had ik bedraad 940 Mbs down en 930Mbs up. Via de Wifi max 500 Mbs down en 450 Mbs up in de woonkamer bij een Wifi plus versterker, vlak bij het modem 750Mbs up en down. Omdat wij voornamelijk via Wifi werken, tv en laptops, nu teruglaten brengen tot een abo met 400 Mbs up en down om te kijken wat er dan overblijft. Nu heb ik 395 Mbs up en down bedraad en via Wifi max 390 Mbs down en 370 Mbs up bij het modem en op een locatie naast een Wifi plus versterker, dus geen verschil.. Ik heb nog een maand of 9 dat ik gratis weer naar 1Gbs over kan, maar het verschil via Wifi is te klein voor het meerbedrag per maand vind ik. Ik kan nu mooi uitproberen of het snel genoeg is omdat wij nu een paar maanden logee's hebben en dus het internetgebruik groter is dan normaal.
Tot nu toe geen problemen ondervonden, en overgang vanaf Ziggo ging ook prima.
Enige min puntjes zijn dat het doorspoelen van `TV programma's harkeriger gaat dan bij Ziggo, en als je eenprogramma opneemt en tijdens de opname kijkt je niet de reclames kan doorspoelen en dat kon bij Ziggo wel. Als het programma inmiddels is afgelopen kan dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Mackeessie op 30-12-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12

Dr.Roelski

Walk on ....

Mackeessie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:21:
[...]

Wij hebben sinds een paar weken Odido glasvezel. Eerst een 1 Gbs abo, toen had ik bedraad 940 Mbs down en 930Mbs up. Via de Wifi max 500 Mbs down en 450 Mbs up in de woonkamer bij een Wifi plus versterker, vlak bij het modem 750Mbs up en down. Omdat wij voornamelijk via Wifi werken, tv en laptops, nu teruglaten brengen tot een abo met 400 Mbs up en down om te kijken wat er dan overblijft. Nu heb ik 395 Mbs up en down bedraad en via Wifi max 390 Mbs down en 370 Mbs up bij het modem en op een locatie naast een Wifi plus versterker, dus geen verschil.. Ik heb nog een maand of 9 dat ik gratis weer naar 1Gbs over kan, maar het verschil via Wifi is te klein voor het meerbedrag per maand vind ik. Ik kan nu mooi uitproberen of het snel genoeg is omdat wij nu een paar maanden logee's hebben en dus het internetgebruik groter is dan normaal.
Tot nu toe geen problemen ondervonden, en overgang vanaf Ziggo ging ook prima.
Enige min puntjes zijn dat het doorspoelen van `TV programma's harkeriger gaat dan bij Ziggo, en als je eenprogramma opneemt en tijdens de opname kijkt je niet de reclames kan doorspoelen en dat kon bij Ziggo wel. Als het programma inmiddels is afgelopen kan dat wel.
Kijk ook eens naar welke wifi adapter je in je device hebt. Je kan al voor +/- 20 euro je wifi kaartje vervangen door wifi6e (laptop) waarmee je hogere snelheden haalt. Absoluut overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak Pastinaak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:36
Als je langer dan een maand zonder internet zit mag je je contract ontbinden. Communicatie tussen Odido en onderaannemers loopt sowieso nooit echt lekker. Dat wordt gedaan via tweedelijnsondersteuning, en door persooneelstekort hebben die op het moment lange verwerkingstijden (soms meer dan een week). Als de aannemer dan ook niet meewerkt (of meldt dat het probleem opgelost is terwijl dat niet zo is, komt ook wel eens voor) dan begint het hele riedeltje van begin af aan en zit je weer een week te wachten.
jpm.lensen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:47:
[...]

Is niet raar. Medewerkers op de Community/Facebook/chat etc. zijn het meest ervaren, omdat hun antwoorden zwart op wit publiek zichtbaar zijn. Als je bij een klantenservice komt werken (of dat nou Odido is of een andere ISP) dan begin je aan de telefoon. De mensen van Odido op de community kunnen simpelweg ook meer dan de meeste andere klantenservicemedewerkers, zoals het her-registreren van ONTs en andere taken die normaliter voor de tweede lijn weggelegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:19
Dr.Roelski schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:32:
[...]

Kijk ook eens naar welke wifi adapter je in je device hebt. Je kan al voor +/- 20 euro je wifi kaartje vervangen door wifi6e (laptop) waarmee je hogere snelheden haalt. Absoluut overwegen waard.
Ik test met mijn iPhone en MacBook . De iPhone geeft meer snelheid dan de Macbook, maar daar is weinig aan te sleutelen.Het is een model uit november 2022 en heeft geen WIFI 6, de modellen vanaf november 2023 wel. Bovendien is het snelheidsverschil bedraad of via de WIFI met ons soort gebruik niet merkbaar. Wij spelen geen games en streamen of downloaden gaat prima, ook films kopiëren naar en van mijn NAS gaat goed..
Pagina: 1 ... 26 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen