Acties:
  • +1 Henk 'm!
GAEvakYD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:59:
[...]

Ah thanks, dat is een geruststelling. Maar de monteur die bij mij komt, die zet dan in de Pop ook de patch door? Of moet een ander team of bedrijf dat doen?

Door alle geluiden hier begin ik mij wel iets zorgen te maken of er goed aan heb gedaan. Maar ik heb geen complexe aansluiting volgens mij. Nieuwbouw in Apeldoorn die 5 jaar geleden direct is voorzien van Glasvezel. Ik heb nu een NTU van KPN en daar komt volgens mij zo'n Gpon adapter ofzo op.
Grote kans dat Odido in dat geval geen eigen apparatuur in de PoP heeft staan (want nieuwbouw) en dan zou het wel mis kunnen gaan.
Stuur me maar een DM, dan kijk voor welke dag de migratie bij KPN als operator gepland staat. 4 of 5 januari.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gsh1964
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 19:27
gsh1964 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
Best wel spannend de komende weken......

Nu :

Abbo: DELTA Flexpakket € 72,- per maand | Klant sinds 29 juni 2022
Internet: 150 Mbps 1 Gig
Televisie: 50+ zenders (o.a. NPO, RTL, SBS, Discovery en Disney), 2x 4k interactieve tv-ontvanger
Vast bellen: Telefoonlijn

Verbinding: 29-06-2022 t/m 15-02-2023:
De Nokia XS-2426G-A (direct op de Attema FTU)

Verbinding: 16-02-2023 t/m heden:
De FRITZ!Box 5590 met de SFP-module "FRITZ!SFP XGS-PON" met de blauw-groene kabel (direct !) op de Attema-FTU.

Overgang van Nokia naar Fritz (15-02-2023) best wel soepeltjes verlopen..... (telefoon vast was nog wel "een dingetje", maar uiteindelijk prima opgelost. Fritzbox met modem-ID telefonisch aan Delta doorgegeven en een uurtje later... gaan met die banaan.
Heeft tot op heden best wel storingsvrij veel internet, tv en telefoongenot gegeven... enige ding is (vind ik) ... nogal duur in gebruik (€ 72,- p.m. en vanaf 01-01-2024 € 75,- p.m.) .

Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en de overstap gewaagd naar Odido......
Leuk lokkertje en het installatiepakket al in huis.... (De ZyXel T-56 en de Nokia XS-010X-Q)
Op 12 december in de namiddag mag ik de (verplichte !) monteur van Guidion ontvangen en ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren...... Hij 'mag'alleen de kleine Nokia en de T-56 aansluiten en activeren.... Ook goed, maar in mijn optiek is het puur voor de vorm....
Ik zit er al over te denken om de juiste (XGS-PON-)contactpersoon (via Odido-community???) in het voren te contacten, zodat ik op 12 december na het vertrek van "Mr. Guidion" direct mijn Fritz 5590 met het complete netwerk er achter kan activeren.
Bij Delta ging dat dus erg soepeltjes.....
Activatie

Wil je een eigen modem gebruiken en heb je een COAX of XGSPON (Nokia modem) glasvezel verbinding? Dan zullen wij je in stap 3 ondersteunen deze modem te activeren:

Dit doe je door het MAC adres en serienummer via de chat door te geven waarna wij aan de slag gaan om jouw modem op het netwerk te activeren. Dit kan tot 1 werkdag duren. Binnenkort kan dit ook via MijnDELTA zonder onderbreking van diensten.

Zou dat dus ook niet bij Odido kunnen?
Ik zou zeggen van wel.... gezien dat dit bij de TD van Odido hooguit/maximaal 40 toetsaanslagen zullen zijn........
Rest mij dus alleen nog de juiste CP bij Odido op te snorren..... Ik zet deze boodschap ook maar even op de Odido-community en kijk wat er voor reacties zullen gaan komen.....
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen want, zeg nu zelf.... , ik ben toch (nog niet) dé 'XGS-PON-Witte-Raaf' in DolDwaas-Glasvezelland ??? :)

Of ben ik nu té positief gestemd?
Update 13-12-2023

Zoals beloofd...

En ja hoor..... té positief gestemd........

Gisteren is de monteur van Guidion 10 minuten binnen geweest.... Heeft mijn 5590 van de ONT afgekoppeld en de Nokia X10 aan de muur geschroefd, de slede in de Hattema geschoven en...........

geen licht.....voor de Nokia.....

Conclusie: een PoP-probleempje (of beter gezegd een Odido-Delta-communicatieprobleempje...)

Gelukkig is Delta nog steeds actief .........

Enig speurwerk in de Odido-community leverde mij het volgende antwoord op in deze topic:
https://community.odido.n...id-tbv-xgs-pon-ont-359467

We hebben het hier dus over een softwarelicentie-update voor Odido. Ik hoop dat dit snel door Odido bewerktstelligd zal gaan worden.....

Enfin de tussenstand dus van Delta-XGS-PON naar Odido XGS-PON.....

Jammer dat ik hier zoveel toetsaanslagen moet wijden..... Maar het is kennelijk (toch wel) nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
TheFrames schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:39:
De eerste 5 pagina's heb ik van dit topic doorgelezen en ik ben nog geen één tevreden persoon tegengekomen. Is Odido Internet + TV werkelijk zo'n zooitje?
Ook ik ben een tevreden klant. Zonder de T-Mobile DNS is de uptime uitstekend (99,98% in 2023). Kort problemen met lagere upload gehad maar dat is snel verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
gsh1964 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:52:
[...]

Gisteren is de monteur van Guidion 10 minuten binnen geweest.... Heeft mijn 5590 van de ONT afgekoppeld en de Nokia X10 aan de muur geschroefd, de slede in de Hattema geschoven en...........

geen licht.....voor de Nokia.....
Maar dat klopt toch niet? Er moet licht zijn aangezien je al XGS-PON verbinding hebt. Dus volgens mij moet de ONT gewoon aangeven licht, hooguit dat die zich niet kan aanmelden als het administratief niet klopt.

Lijkt mij eerder defecte ONT of glasvezel kabel tussen ONT en Attema FTU. Heeft de monteur dat wel uitgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:30
Ook hier sinds 2018 gewoon tevreden (wel op WBA AON nog).

Drie problemen gehad die me bijstaan, die ene soap met routing via Duitsland en twee glasvezelbreuken. Daarbij wel de kanttekening bij een van die storingen dat de responstijd van een monteur van KPN beduidend sneller (<12 uur) is dan die van Guidion (eerste mogelijkheid > 7 dagen), waardoor ik meelifte op tevens getroffen KPN buren en het al opgelost was voor mijn Guidion afspraak er was. Voor internet kregen we dan wel weer gewoon unlimited vouchers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gsh1964
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 19:27
bjusterbaarlik schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:00:
[...]

Maar dat klopt toch niet? Er moet licht zijn aangezien je al XGS-PON verbinding hebt. Dus volgens mij moet de ONT gewoon aangeven licht, hooguit dat die zich niet kan aanmelden als het administratief niet klopt.

Lijkt mij eerder defecte ONT of glasvezel kabel tussen ONT en Attema FTU. Heeft de monteur dat wel uitgesloten?
Tsja.....
Ik heb net de sledes nog even verwisseld en de Nokia geeft een rood "Alarm" aan..
Daarna de slede van "5590" gedaan en ik heb weer verbinding 980/980 :)

Dus ja, hij heeft een storingsrapport gestuurd met de navolgende opmerkingen:

"Ont aangesloten helaas geen licht
De oude provider is actief en klant heeft dienst op oude provider.
Guidion gebeld lijnmeting laten uitvoeren geen signaal.
Nazorg ticket aangemaakt
De oude provider terug gezetten ander klant zit zonder internet"

Schiet mij maar lek....

Ik ben nu (nog) wel blij met mijn actieve Delta... (Internet/TV/Telefoon) voor zolang dit zal duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Die nieuwe (android) TV box is wel een verademing zeg. Nog voldoende verbetering mogelijk maar ben blij dat ik die nu heb. Was anders een reden geweest om na een jaar twee weg te gaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Dacht er recent nog aan, ik moet weer even positief posten in het Odido topic om goed te balanceren tussen positief en negatief.

Sinds 2017 heb ik internet van Odido/T-mob. Ik heb nu dus 6.5 jaar perfect glasvezel internet. Ik had 1x een DNS storing, maar heb nu andere DNS servers ingesteld dus weet niet of het daarna vaker voorkwam.
De snelheid is op de momenten dat ik het nodig heb altijd zoals beloofd.

Ik heb nog een Draytek Vygor liggen die ik erbij kreeg, maar heb al 5 jaar een Ubiquiti USG aangesloten met de Ubiquiti Glasvezel converter.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
gsh1964 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:29:
[...]

Tsja.....
Ik heb net de sledes nog even verwisseld en de Nokia geeft een rood "Alarm" aan..
Daarna de slede van "5590" gedaan en ik heb weer verbinding 980/980 :)

Dus ja, hij heeft een storingsrapport gestuurd met de navolgende opmerkingen:

"Ont aangesloten helaas geen licht
De oude provider is actief en klant heeft dienst op oude provider.
Guidion gebeld lijnmeting laten uitvoeren geen signaal.
Nazorg ticket aangemaakt
De oude provider terug gezetten ander klant zit zonder internet"

Schiet mij maar lek....

Ik ben nu (nog) wel blij met mijn actieve Delta... (Internet/TV/Telefoon) voor zolang dit zal duren...
Maar geen andere ONT getest dus?

Misschien dat iemand van Delta het kan vertellen @R3D @fagao , maar naar mijn weten zou een Nokia ONT van Odido geen alarm mogen geven als Delta via XGS-PON nog actief is. Omdat er dus wel gewoon licht is.

[ Voor 11% gewijzigd door bjusterbaarlik op 13-12-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Phusebox schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:34:
Die nieuwe (android) TV box is wel een verademing zeg. Nog voldoende verbetering mogelijk maar ben blij dat ik die nu heb. Was anders een reden geweest om na een jaar twee weg te gaan.
Ik heb het hier al vaker geroepen, maar waarom wil je zo dolgraag die box van de provider huren en zelfs een compleet pakket hierom opzeggen? Je kunt, zeker als je niet tevreden bent, toch zelf een google/apple TV ding kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 13-12-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje Weet natuurlijk niet precies hoe het bij Odido zit, maar ik kan me voorstellen dat, als de provider de box heeft geleverd, er wellicht een andere app gebruikt wordt voor het "TV kijk gedeelte" dan de OTT app die je op third party apparaten als download krijgt.

En dat kan mogelijk voordelen bieden op beeldkwaliteit (bv. IGMP streams, ipv OTT ? Of sowieso betere OTT streams?). But again, weet niet of dat hier op gaat.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@eymey Odido heeft geen onderscheid in de streams van de TV platforms. Sterker nog, de nieuwe box van Odido is een GoogleTV systeem.

(IGMP is helemaal niet van toepassing, zover ik weet heeft alleen KPN dat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:44
RCBL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:28:
[...]

Geef mij eens één goede reden waarom ik hier in het topic zou vermelden dat ik al 7 jaar zeer tevreden ben over Odido [voorheen TMobile]? Eén keer in die 7 jaar geen verbinding gehad. Was de mediaconverter defect.

En nu heb ik toch gereageerd met dat ik tevreden ben..
Zelfde geldt voor mij. Hier ook al sinds 2016 tevreden klant van T-Mobile/Odido.

Het enige wat misschien wat sneller had gekund is de integratie van de administratie van de T-Mobile mobiele tak met de T-mobile glasvezel tak maar dat is te verklaren doordat ze de glasvezel van Vodafone hebben overgenomen toen Vodafone met Ziggo samen ging.

Technisch heb ik al die tijd 0 problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jongetje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:41:
[...]

Ik heb het hier al vaker geroepen, maar waarom wil je zo dolgraag die box van de provider huren en zelfs een compleet pakket hierom opzeggen? Je kunt, zeker als je niet tevreden bent, toch zelf een google/apple TV ding kopen?
Totaal andere ervaring de Odido app op een GoogleTV chrome cast als op deze tv box. De 4K chrome cast is veeeel langzamer. En biedt minder opties en instellingen.

Ook de interface is anders. Qua snelheid moet je al een duurder Android TV ding kopen denk ik. En dan is de vraag of de beleving hetzelfde is qua interface.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 13-12-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:44
Ik zit er over na te denken om nu toch de overstap te maken naar glas via Odido. Nu wil ik een eigen router eraan hangen ipv die van Odido. Ik heb sowieso nog 2 maanden ook Ziggo waar ik een Edgerouter X als router gebruik voor mijn interne netwerk, deze wil ik ook nog even door laten draaien.

Welke router raden jullie aan om te gebruiken bij Odido icm tv kijken?

Edit: Overigens zit alleen de tv in de huiskamer direct op de huidige router, de andere 2 zitten aangesloten op een switch (unmanaged), weet niet of dat een probleem is?

[ Voor 19% gewijzigd door Nougat op 13-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:33
Nougat schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:20:
Ik zit er over na te denken om nu toch de overstap te maken naar glas via Odido. Nu wil ik een eigen router eraan hangen ipv die van Odido. Ik heb sowieso nog 2 maanden ook Ziggo waar ik een Edgerouter X als router gebruik voor mijn interne netwerk, deze wil ik ook nog even door laten draaien.

Welke router raden jullie aan om te gebruiken bij Odido icm tv kijken?

Edit: Overigens zit alleen de tv in de huiskamer direct op de huidige router, de andere 2 zitten aangesloten op een switch (unmanaged), weet niet of dat een probleem is?
De zyxel van Odido en na twee maanden of eerder als je Ziggo verbinding niet meer nodig hebt je Edgerouter X gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:01:
[...]

Totaal andere ervaring de Odido app op een GoogleTV chrome cast als op deze tv box. De 4K chrome cast is veeeel langzamer. En biedt minder opties en instellingen.

Ook de interface is anders. Qua snelheid moet je al een duurder Android TV ding kopen denk ik. En dan is de vraag of de beleving hetzelfde is qua interface.
Ik ben heel erg benieuwd naar de interface. Ik gebruik zelf een Apple TV en vind de Odido TV app niet echt uitblinken in een goede navigatie.
Zelf denk dat ik door het nieuwe TV kastje je eerder naar het UHD kanaal van ESPN kan kijken. Dit kanaal is ook bij Ziggo en KPN beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
meesje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:27:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de interface. Ik gebruik zelf een Apple TV en vind de Odido TV app niet echt uitblinken in een goede navigatie.
Zelf denk dat ik door het nieuwe TV kastje je eerder naar het UHD kanaal van ESPN kan kijken. Dit kanaal is ook bij Ziggo en KPN beschikbaar.
Er is zeker nog verbetering mogelijk, maar het is beter dan de oude TV box. En de snelheid van de app op mijn Chromecast met Google TV of de app op mijn LG WebOS tv is echt te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:58
jongetje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:41:
[...]

Omdat de Odido TV box een heel ander interface heeft dan de app.
Ik heb deze box als test besteld en werkt heel mooi.
Er zijn nog wat bugs maar dat komt wel goed.
Ach ja voor die 3 tientjes per jaar.
De rest doe ik met Android/Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:29:
[...]

Er is zeker nog verbetering mogelijk, maar het is beter dan de oude TV box. En de snelheid van de app op mijn Chromecast met Google TV of de app op mijn LG WebOS tv is echt te traag.
Is het nu alleen een verschil in snelheid of ook echt een andere interface (als op Google TV)? De snelheid op mijn Apple TV is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
jouwheld schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:25:
[...]

De zyxel van Odido en na twee maanden of eerder als je Ziggo verbinding niet meer nodig hebt je Edgerouter X gaan gebruiken?
Dat zou inderdaad kunnen... maar eventueel toch een eigen router.
Hoe zit het met unmanaged switches, kan je dan ook tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

bjusterbaarlik schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:51:
[...]

Maar geen andere ONT getest dus?

Misschien dat iemand van Delta het kan vertellen @R3D @fagao , maar naar mijn weten zou een Nokia ONT van Odido geen alarm mogen geven als Delta via XGS-PON nog actief is. Omdat er dus wel gewoon licht is.
@gsh1964 stuur me even je klantnummer of postcode+huisnr in een pb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Nougat schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:33:
[...]

De performance van de T56 is IMHO best goed. Heeft ook een 2,5 Gbit WAN poort, wat dus geen bottleneck zal zijn bij 1 Gbit (of 2 Gbit) internet. Enige is dat de T56 weinig configuratie mogelijkheden heeft en je weinig inzicht krijgt in hoe veilig je LAN netwerk erachter is.

Ik verwacht niet dat de Edge Router sneller zal zijn. Dus die zou ik alleen gebruiken als je functionaliteit mist in de T56.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 14:14
Nougat schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:33:
[...]

Tv is hetzelfde als internet. Dus unmanaged switches vormen geen probleem. En elke router waarop je VLAN300 aan de WAN zijde icm DHCP kan instellen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:02
GAEvakYD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:59:
[...]

Ah thanks, dat is een geruststelling. Maar de monteur die bij mij komt, die zet dan in de Pop ook de patch door? Of moet een ander team of bedrijf dat doen?

Door alle geluiden hier begin ik mij wel iets zorgen te maken of er goed aan heb gedaan. Maar ik heb geen complexe aansluiting volgens mij. Nieuwbouw in Apeldoorn die 5 jaar geleden direct is voorzien van Glasvezel. Ik heb nu een NTU van KPN en daar komt volgens mij zo'n Gpon adapter ofzo op.
In mijn geval ging de Guidion monteur naar de POP toen hij hier was voor de installatie. Direct daarna stond het signaal erop. Hier inderdaad eigen apparatuur van Odido in de POP (XGS-PON).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik merk wel nog steeds dat mijn upload altijd blijft steken op de helft van de download. Ik heb echter geen enkel laptop of desktop met netwerkpoort om betrouwbaar te testen. Is er iets anders dat ik kan doen, voordat ik Odido ga vragen hier naar te kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Bij de Nieuwe Odido box zijn bijvoorbeeld de opnames makkelijk bereikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw-gMqsCWB9-voWFrvyEqWB_Z7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnTvwYeBMpHcfUh4b6ug4tan.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-04 01:10
elmoxx schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:21:
[...]

Uiteraard gedaan. 'Ja meneer, wij hebben gedaan wat we konden; Odido moet dit oplossen.. Ik raad u aan Odido te bellen, succes!' Dat vind ik nog het ergste. Er wordt geadverteerd met wij lossen het op, maar wanneer het er dan op aan komt doen ze werkelijk niets, behalve het probleem op mijn schouders plaatsen.
Woon je toevallig op mijn adres? :+

Ik heb precies dezelfde ervaring. Vorige week vrijdag zou ik overgezet moeten zijn van Tweak naar Odido. De glaslijn van Tweak werkte tot die vrijdagochtend om 08:15 perfect. Ongeveer een uurtje voordat de monteur kwam, werkte Tweak niet meer (waarschijnlijk de connectie aan het om-patchen in de wijkcentrale). Geen probleem, het komt straks vast goed....

Ik heb namelijk de overstapservice gebruikt met de letterlijke tekst... "Zo blijf je online" en voorkom je dubbele kosten. Wel zo fijn.

Maar de monteur zelf kon geen verbinding krijgen op de glaslijn en is weer vertrokken. "Ja, de centrale waar u bent aangesloten mag/kan ik niet bij."

En is weer vertrokken. Het lijkt erop dat het nu een spelletje kastje-muur is. Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad van iemand. En de servicelijn bellen van Odido / Guidion komt ook niet verder dan 'we hebben het doorgestuurd'.

Heel leuk allemaal, maar vanaf dat moment zit ik helemaal zonder internet. Tweak gebeld en ze zien inderdaad dat rond 8:00 het van het netwerk is overgezet en kunnen dit niet meer terugnemen.

**Edit 2**
Opvallend genoeg wordt er wel (althans bij mij) snel geantwoord op de forum van Odido.
Komt wel nog op neer van, we hebben het doorgestuurd. Maar wel met wat meer tekst en uitleg over de situatie. Dat kreeg ik via de telefoon en App in ieder geval niet te horen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjidory op 13-12-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
peterbier schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:55:
[Afbeelding]
Nice! Opnames zitten inderdaad vrij ver weg gestopt (op een niet logische plek). Hopelijk voeren ze dat straks ook door in hun apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
peterbier schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:55:
[Afbeelding]
De app op LG WebOS (T-Mobile Beta) is echt heel erg gelimiteerd, maar ik vind ook de app op iOS maar matig. Ik had hiervoor NLZiet, wat IMHO een veel betere app is. Dus als het jaar voorbij is denk ik dat ik daar maar weer naar terug ga.

Wat betreft snelheid, als je de eerste X maanden korting krijgt dan zijn alle snelheden tot 2 Gbit voor dezelfde prijs. Dit is aan te passen in je account gegevens. Is dit puur administratief, of is er een kans dat er wat mis gaat bij het aanpassen. Ik heb nu 1 Gbit en wil best 2 Gbit proberen, maar het is opzich niet nodig. Maar als ik al deze problemen hoor durf ik niets meer aan te passen nu alles goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 19:48

thaMini

Tool !!

bjusterbaarlik schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:26:
[...]

Je komt van glasvezel AON met Genexis router van Caiway?

Dan heeft de netwerkbeheerder je niet (goed) gepatcht naar XGS-PON waarschijnlijk en daarom zit je nu zonder signaal.
Nu na bijna een maand zonder internet is het eindelijk gefixt door de technicus van Delta.

Je had gelijk, niet goed gepatcht, maar toch even anders. Gepatcht in de wijkkast met een kapotte kabel. Wat een gedoe om dat gefixt te krijgen.

Voor wat het waard is, de technicus van Delta vond het ook niet acceptabel hoe lang het geduurd heeft, de vertraging lag voornamelijk bij Odido want die heeft eerst vertraagd naar Guidion en toen weer naar Delta.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 02:13
Ik woon in een erfje waar sinds dit jaar mogelijk glasvezel is. Alles is aangelegd tot onze voortuin.
Buurman stapte over van Ziggo naar Odido. Heb het hele verhaal niet mee gekregen, maar was ook een heel gedoe.

Ooit zal ik moeten overstappen, maar gezien de timing en wat ik hier allemaal lees, denk ik dat ik toch even wacht. Wel jammer want heb een odido telefoonabonnement. Geen korting voor mij dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
asing schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:15:
[...]

Niet gebruikelijk maar het gebeurt. In mijn ogen een beetje bizar, maar soit.

Wat je kan krijgen kan je zien op https://www.internetten.nl. Vul je postcode in en je kan zien wie er dienstverlening doet op de kabels. Die groene kabel kan ook UPC coax zijn overigens. Mijn advies is om dan uit dat aanbod een keuze te maken. Als Odido nog moet gaan graven dan ben je zo 12-18 maanden verder voor je het kan gebruiken. Bij mijn weten graaft Odido ook niet zelf. Ze maken hier gebruik van het hetwerk van KPN Netwerk en ik weet dat ze tegenwoordig ook aanbieden op glas van DeltaFIBER. Dus wat ze dan bij jou komen bekijken (schouwen heet dat) is mij niet duidelijk.
Ik heb dat net ingevuld op die website en daar kan ik wél Odido bestellen maar op de site van Odido zelf niet, kan me alleen aanmelden voor een nieuwsbrief, is dat niet vreemd?
Glasvezel internet binnenkort beschikbaar!
Internet van Odido is nu nog niet beschikbaar op je adres. Maar we gaan binnenkort supersnel glasvezelinternet aanleggen in je buurt. Meld je aan voor de nieuwsbrief en weet als eerste wanneer!
Aanmelden nieuwsbrief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 15:46
Soldaatje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:57:
[...]

Ik heb dat net ingevuld op die website en daar kan ik wél Odido bestellen maar op de site van Odido zelf niet, kan me alleen aanmelden voor een nieuwsbrief, is dat niet vreemd?

[...]
Dat kan echt van alles betekenen. De data met de adressen waarin iets beschikbaar komt (of de aansluitgegevens) kloppen vaak niet.

Odido legt zoals je weet zelf geen glas aan. Zij bieden alleen diensten aan op het glas van een ander. Dat noemen we wholesale bij DeltaFIBER. Hoe het bij KPN enzo genoemd wordt weet ik niet. Odido en bijvoorbeeld Freedom zijn wholesale partners dus je kan op je glasaansluiting van Delta een Odido abonnement afsluiten. Hetzelfde voor glas van KPN Netwerk, waar ik zelf op zit.

Voor jou is van belang of er nog een keer gegraven gaat worden of niet. Het kan gebeuren dat er nog een netwerk wordt gelegd, maar daar zit dan wel een mediacampagne omheen. Ik denk eerder dat Odido toegang gaat krijgen tot het glas wat er al ligt. Wat DeltaFIBER lukt (overal dezelfde partners aanbieden) lukt KPN nog niet. Die doen dat in fases.

Dus probeer uit te zoeken van wie je glasaansluiting is. Wil je snel een aansluiting, pak dan een abonnement van de grote aanbieder op je vezel. Anders zal je even moeten wachten tot het wholesale traject is voltooid en je daadwerkelijk een abonnement van Odido kan aanvragen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
kx22 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:51:
Ik woon in een erfje waar sinds dit jaar mogelijk glasvezel is. Alles is aangelegd tot onze voortuin.
Buurman stapte over van Ziggo naar Odido. Heb het hele verhaal niet mee gekregen, maar was ook een heel gedoe.

Ooit zal ik moeten overstappen, maar gezien de timing en wat ik hier allemaal lees, denk ik dat ik toch even wacht. Wel jammer want heb een odido telefoonabonnement. Geen korting voor mij dus
Waarom zal je ooit moeten overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
Ik kon het niet laten en heb de Huawei glasvezel converter aangesloten en de Zyxel router. Guidion komt volgende week vrijdag voor de officiële oplevering. Nu branden er 2 groene lampjes op de Huawei en 1 rode er tussen knippert en de Zyxel geeft aan dat er geen internet connectie is. Moet Odido nog een knopje omzetten en regelt Guidion dat ?

Inmiddels heb ik het probleem opgelost, er zaten 2 poorten op glasvezelaansluiting, kabeltje in de andere poort gedaan en het werkt. Ik heb nu internet via het Zyxel modem.

[ Voor 20% gewijzigd door Mackeessie op 14-12-2023 01:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MozLaPunk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-02 19:12
We zijn inmiddels een maand verder en mijn probleem met onstabiele wifi (ong elke halve minuut een latency van 880ms bijv) is nog altijd niet opgelost.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd tussen Odido en Future connections, terwijl ze juist het bedrijf dat de glasvezel heeft aangelegd moeten contacteren zodat die de wijkkast en de kabels kan controleren. Die mag ik zelf niet vragen namelijk, zij wachten op een teken van Odido, maar Odido stuurt alleen de technische dienst (Future Connections) die hier dan komt en zegt dat ze geen meting-tools van Odido krijgen en alleen de modem kunnen vervangen (wat niet helpt).

Ik heb inmiddels al vele uren verloren aan telefoongesprekken met Odido, mijn bedrijf lijdt er onder en het voelt alsof het ze geen moer kan schelen. Als ik er op social media over klaag, reageren ze dat ze graag willen helpen maar in de DM’s krijg ik alleen het nummer toegestuurd waarmee ik al eindeloos bel.

Elke keer als ik bel spreek ik weer met een andere helpdeskmedewerker die ik de situatie helemaal moet uitleggen. ‘We zien niets geks bij de meting meneer.’ ‘Nee, zoals ik al met honderd van uw collega’s heb meegemaakt moet u langer naar de meting kijken en dan zult u de korte ping spikes opmerken.’ Dan zien ze het inderdaad, maar de ticket gaat vervolgens naar de technische afdeling die dit niet meekrijgt en de ticket afsluit omdat alles in orde lijkt.

Ik ben er gevoelsmatig m’n verstand van te verliezen. Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Ik raad iedereen Odido ten strengste af. Wat een bizarre, klantonvriendelijke situatie.

Edit: voor wie mijn eerdere berichten heeft gemist, bekabeld werkt t prima. Het lijkt om een uitval van miliseconden te gaan die bekabeld niet te merken is, maar via wifi wel omdat apparaten dan weer opnieuw verbinding moeten maken. Althans, dat vertelde een Odido werknemer mij onlangs die mij daarmee hoop gaf dat er wat mee gedaan zou worden, maar sindsdien krijg ik hem natuurlijk niet te spreken en vertellen collega’s weer compleet andere verhalen.

Edit 2: een werknemer heeft mij vandaag serieus voorgesteld om van de wifi van de buren gebruik te maken. Je verzint het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MozLaPunk op 13-12-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:47

elmoxx

xx xx xx

Tjidory schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:03:
[...]

Woon je toevallig op mijn adres? :+

Heel leuk allemaal, maar vanaf dat moment zit ik helemaal zonder internet. Tweak gebeld en ze zien inderdaad dat rond 8:00 het van het netwerk is overgezet en kunnen dit niet meer terugnemen.

**Edit 2**
Opvallend genoeg wordt er wel (althans bij mij) snel geantwoord op de forum van Odido.
Komt wel nog op neer van, we hebben het doorgestuurd. Maar wel met wat meer tekst en uitleg over de situatie. Dat kreeg ik via de telefoon en App in ieder geval niet te horen.
Wow, ik voelde me even echt speciaal enzo maar toen vond ik dit forum. Ik woon in Almere btw. (Kruidenwijk)

- Vandaag opnieuw gebeld naar Odido.. 'ik heb het doorgezet meneer' en nog gekker maar toch een letterlijke quote: 'Ja, als het langer duurt, dan hoeft u echt niet opnieuw te bellen hoor'
- Vandaag opnieuw gebeld met Guidion.. 'Ik kan u wel doorschakelen naar Odido, zodat u daar kunt kijken of u een signaalmonteur kunt regelen' Werkelijk belachelijk.

Ik zal me ook is mengen in het forum van Odido. Wellicht doet dat iets inderdaad

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
thaMini schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:41:
[...]

Nu na bijna een maand zonder internet is het eindelijk gefixt door de technicus van Delta.

Je had gelijk, niet goed gepatcht, maar toch even anders. Gepatcht in de wijkkast met een kapotte kabel. Wat een gedoe om dat gefixt te krijgen.

Voor wat het waard is, de technicus van Delta vond het ook niet acceptabel hoe lang het geduurd heeft, de vertraging lag voornamelijk bij Odido want die heeft eerst vertraagd naar Guidion en toen weer naar Delta.
Dat is inderdaad niet normaal. Zou allemaal prima binnen een week opgelost kunnen worden is mijn ervaring.
kx22 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:51:

Als je geen overstapservice erbij neemt kan er niet zo veel misgaan. Dan dus de Ziggo pas opzeggen als alles bij Odido werkend geïnstalleerd is. Zit je alleen een maand met dubbele kosten. Maar daarna zijn de kosten ongetwijfeld een stuk lager.

• Clogboy
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-12-2023
Staat vast ergens in deze 90 pagina's... ik heb gisteren (in Almelo) het Nokia modem aangesloten, internet zou vandaag ingaan maar ik krijg alleen het rode alarm lampje. Aangesloten router is een eigen router en niet de bijgeleverde Zyxel T-56.
Werkt de glasvezel omzetter (modem) alleen met de bijgeleverde Zyxel T-56 (router)? Ik heb geen gebruik gemaakt van de installatieservice.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Klopt het staat inderdaad wel ergens. Bovenaan de pagina vind je de zoekbalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clogboy
Maar wat is de consensus? Plug-and-play of niet? Net gebeld met Odido, die moesten de lijn van hun kant nog activeren, maar gaven ook aan dat de installatieservice belangrijk is voor garantie op de apparatuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ja Odido wil de installatieservice. Laten we zeggen dat een normale Tweaker dat niet nodig heeft.

Bij mij kwam de man van Guidion alleen het kastje van Nokia aansluiten om daarna te concluderen dat het storingslampje bleef branden. Daarna geen actie meer, hij vertelde dat hij het door zou melden aan Odido maar het heeft nog 2 uur (zonder grap) klantenservice en gekost om het te escaleren naar Delta (de netwerkprovider).

Nuance: onderga de installatie, geef de man/vrouw een kop koffie, dan kan Odido dat vinkje zetten, anders sta je altijd 1-0 achter bij de klantenservice

[ Voor 15% gewijzigd door thaMini op 14-12-2023 08:30 . Reden: Nuance ]

Be small, act BIG.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:38
Clogboy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:20:
Maar wat is de consensus? Plug-and-play of niet? Net gebeld met Odido, die moesten de lijn van hun kant nog activeren, maar gaven ook aan dat de installatieservice belangrijk is voor garantie op de apparatuur.
Je zult ook vlan 300 moeten instellen op je router.

• Clogboy
Denk dat ik toch hun Zyxel ga gebruiken, die wifi is 2x zo snel als de TP Link N300 die ik nu gebruik. Maar mijn hoop blijft dat ze deze morgen de lijn actief zetten (zoals telefonisch afgesproken), en dat het dan gewoon werkt.
Bedankt voor de reacties tot zover. Als de slechte ervaringen die ik hier lees de norm zijn, dan belooft het niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
De eerste 5 pagina's heb ik van dit topic doorgelezen en ik ben nog geen één tevreden persoon tegengekomen. Is Odido Internet + TV werkelijk zo'n zooitje?

Ik heb mogelijkheden om glasvezel in mijn woning aan te leggen, maar ik moet dan wel toestemming geven aan zo'n externe partij. Als het goed is liggen de glasvezelbekabeling al in het pand, maar moet de draad van de centrale kast alleen nog naar mijn meterkast worden doorgevoerd.

Odido lijkt me voordelig en in combinatie met glasvezel lijkt me het een goede prijs en kwaliteitsverhouding. Ik krijg ook nog korting vanwege een mobiel abonnement bij Odido, dus dat lijkt me wel snor, maar ik ben een beetje bang voor slecht internet en storingen.

Ik twijfel tussen Odido en Ziggo, waar Ziggo me al bekend is. Is Odido het waard?

Edit: Overigens, de prijzen liggen allemaal rond hetzelfde bedrag, ook van KPN.
Ik weet niet meer waar ik het gemeld heb (zal misschien rond pagina 20-30 zijn geweest :-) ) maar hier is de overstap erg soepel verlopen. Op de dag van de omzetting 'verdween' het KPN-signaal. 4 uur later de Guidion-monteur om de boel aan te sluiten. Ff de Zyxel-modem eraan want dan herkent Odido dat de verbinding actief is, vervolgens de Zyxel uit en de kabel in de Fritzbox 7590 en gelijk verbinding. En als ik zie wat die monteur deed dacht ik: dat had ik zelf kunnen doen. Alleen als ik het zelf had gedaan dan had ik niet de Zyxel-router eerst aangesloten maar gelijk de kabel naar de Fritzbox. ;-)

aka pluim003

• Clogboy
DikkieDick schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:56:
[...]

Ik weet niet meer waar ik het gemeld heb (zal misschien rond pagina 20-30 zijn geweest :-) ) maar hier is de overstap erg soepel verlopen. Op de dag van de omzetting 'verdween' het KPN-signaal. 4 uur later de Guidion-monteur om de boel aan te sluiten. Ff de Zyxel-modem eraan want dan herkent Odido dat de verbinding actief is, vervolgens de Zyxel uit en de kabel in de Fritzbox 7590 en gelijk verbinding. En als ik zie wat die monteur deed dacht ik: dat had ik zelf kunnen doen. Alleen als ik het zelf had gedaan dan had ik niet de Zyxel-router eerst aangesloten maar gelijk de kabel naar de Fritzbox. ;-)
Bedoel je de glasvezel omvormer (in mijn geval van Nokia) of de T-56 router? Ik las net ook dat een bepaald protocol aangezet moet worden, waarvan ik niet weet of mijn 300 mbit router die ondersteunt.

Had in de tijd van at-sloom soms al gezeik met een modem dat nog niet geactiveerd was (mac adres doorgeven), en ondersteuning die vaak moeilijk deed wanneer er juist wel een router tussen zit. Mijn ervaring is dat er vaak alleen iets niet werkt wanneer er aan hun kant een storing zit, en soms zit die storing in bemoederend beleid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Clogboy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:00:
[...]

Bedoel je de glasvezel omvormer (in mijn geval van Nokia) of de T-56 router? Ik las net ook dat een bepaald protocol aangezet moet worden, waarvan ik niet weet of mijn 300 mbit router die ondersteunt.

Had in de tijd van at-sloom soms al gezeik met een modem dat nog niet geactiveerd was (mac adres doorgeven), en ondersteuning die vaak moeilijk deed wanneer er juist wel een router tussen zit. Mijn ervaring is dat er vaak alleen iets niet werkt wanneer er aan hun kant een storing zit, en soms zit die storing in bemoederend beleid...
Glasvezel-kastje. Er werd een apart kastje geïnstalleerd die op het door KPN aangelegde ding werd aangesloten. Op de router heeft ie voor zover ik weet niets gedaan. Bij KPN had ik 1Gbit/s, ben overgegaan naar 400Mbit/s bij Odido. Is ruim voldoende.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joestinof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 09:13
PepieMax schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:11:
[...]

Een kleine update - na veel moeite kon er een Guidion monteur iets eerder langs komen. Deze was natuurlijk niet geinformeerd over de problemen die er speelden en dacht dat hij langs kwam om onze overstap te regelen. Gezien mijn opgedane ervaring met de klantenservice was het geen verrasing dat de communicatie tussen Odido en Guidion niet fatsoenlijk is geregeld.

Nadat ik de monteur in kwestie de problemen had uitgelegd kwam hij ook aardig snel tot de conclusie dat het probleem niet bij ons ligt maar bij Odido. Ah fijn, probeer ze dat maar eens duidelijk te maken. Toen de monteur contact op nam met de back office van Odido probeerden ze de problemen nog af te schuiven op een 'gewone storing'. Gelukkig maakte de monteur duidelijk dat hier geen sprake van is. Resultaat; ze hebben mijn melding weer doorgezet naar de technische dienst.

Dit is natuurlijk dezelfde technische dienst die eerder al concludeerde dat er niks opvallends was te zien, en dat ze een monteur zouden langs sturen om alles te controleren, hierbij aannemend dat het probleem bij ons lag. Ik heb dus vrij weinig hoop dat het probleem opgelost gaat worden. De monteur gaf aan dat hij bij meer mensen op bezoek is geweest die dezelfde internet problemen ervaren. Op mijn vraag of dit allemaal Odido klanten waren werd bevestigend geantwoord. Dit was genoeg reden voor mij om onze overstap terug naar Caiway in gang te zetten.

Meer dan twee weken zonder fatsoenlijk internet, veel verspilde tijd en moeite, van het kastje naar de muur gestuurd worden, en dat allemaal om een tientje per maand te besparen. Ik heb mijn les geleerd. Zal komende week contact opnemen met Odido om ze te informeren dat ze geen moeite meer hoeven te doen, als ze dat ooit nog van plan waren. Mij zijn ze als klant verloren.

Ik had graag gezien dat het probleem werd opgelost, maar ik kan gewoon niet langer verder met de huidige situatie. Ik kan niet anders bedenken dan dat er op een hoger niveau iets niet goed is afgesteld tussen de infrastructuur van Delta fiber en Odido, maar helaas ben ik geen netwerk expert en daarnaast word ik ook niet betaald om de problemen voor hun op te lossen.
Ik heb hier net ook een monteur van Gudion over de vloer gehad om de problemen op te lossen maar hij gaf al aan het ligt niet aan je opstelling thuis. Blijkbaar loopt er al langer een probleem binnen Almelo icm Odido. Ik zie dat jij ook Almelo woont. Odido heeft de boel niet voor elkaar. Ik ga ook weer overstappen op Caiway.

Indien je in Almelo woonachtig bent niet overstappen op Odido 8)7

• ldvsamoht
  • Laatst online: 00:12
Hier (Enschede) kwam zojuist de monteur van Guidion om de verbinding om te zetten van Tweak naar Odido.
Hij gaf meteen aan dat de patch in de wijkcentrale niet ging lukken: zijn toegang tot de POP werkt niet. Daarop samen besloten om de installatie niet door te laten gaan. Zelf werk ik ook met glasvezel en patches in POP's: daar is een foutje snel gemaakt dus is het beter om pas te migreren als de POP weer toegankelijk is. (van p2p naar XGS-pon) Er moet een nieuwe afspraak komen. Plots ontvang ik toch de mail dat de installatie is gelukt. Nu maar bellen met Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen en hopen dat de Tweak verbinding de komende feestdagen blijft werken.
De ervaring met de monteur was goed, hopelijk verloopt de volgende afspraak wel vlekkeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Odido scoort nog steeds het slechtste in de providermonitor van de consumentenbond.

https://www.consumentenbond.nl/internet/beste

Met een 6,8 als eindoordeel staat Odido (voorheen T-Mobile Thuis) onder aan de lijst. Deze provider levert diensten zowel via glasvezel als via DSL. Bij de glasvezel-klanten scoort de internetkwaliteit een 7,1 en dat ligt onder het gemiddelde in de test (7,5). Ook de televisiekwaliteit scoort onder het gemiddelde met een 6,6. Hetzelfde geldt voor de waardering van de klantenservice (6,3). Met een algemene providerwaardering van een 7,2 zijn klanten matig tevreden over Odido.

[ Voor 64% gewijzigd door dolopfriet op 14-12-2023 12:20 ]

• Nougat
Hoe tevreden zijn jullie over tv kijken bij Odido?

• PepieMax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 18:01
Joestinof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb hier net ook een monteur van Gudion over de vloer gehad om de problemen op te lossen maar hij gaf al aan het ligt niet aan je opstelling thuis. Blijkbaar loopt er al langer een probleem binnen Almelo icm Odido. Ik zie dat jij ook Almelo woont. Odido heeft de boel niet voor elkaar. Ik ga ook weer overstappen op Caiway.

Helemaal eens met dit statement. Bij het opzeggen van mijn contract deed de klantenservice extreem moeilijk, ondanks dat voorgaande medewerkers hadden toegezegd dat mijn opzegtermijn werd verlengd tot eind december. Bij de eerste twee mensen die ik sprak kreeg ik in principe alleen maar te horen dat ik inmiddels gebonden was aan het contract.

De enige reden waarom ik niet binnen mijn originele opzegtermijn had opgezegd was omdat ik ze het voordeel van de twijfel gaf om de problemen op te lossen. Daar komt nog bij kijken dat het het langsturen van monteurs veel te lang duurt waardoor je al gemakkelijk buiten je opzegtermijn valt terwijl er nog niks is gedaan. Dan kom je eindelijk tot de conclusie dat het niks wordt en dan doen ze ook nog moeilijk om je te laten gaan.

Er is helaas geen enkele interactie met de klantenservice die mij goed is bevallen bij Odido. De Guidion monteurs waren daarentegen altijd netjes en fatsoenlijk. Ik zou iedereen in de regio Almelo waarschuwen voordat je aan dit avontuur begint. Wij worden morgen bij gods gratie afgesloten bij Odido, maar ik moet nu dus ook nog Caiway zien te overtuigen dat ze ons versneld willen terug nemen, anders zit ik tot 21 december helemaal zonder internet en TV.
ldvsamoht schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:00:
Hier (Enschede) kwam zojuist de monteur van Guidion om de verbinding om te zetten van Tweak naar Odido.
Hij gaf meteen aan dat de patch in de wijkcentrale niet ging lukken: zijn toegang tot de POP werkt niet. Daarop samen besloten om de installatie niet door te laten gaan. Zelf werk ik ook met glasvezel en patches in POP's: daar is een foutje snel gemaakt dus is het beter om pas te migreren als de POP weer toegankelijk is. (van p2p naar XGS-pon) Er moet een nieuwe afspraak komen. Plots ontvang ik toch de mail dat de installatie is gelukt. Nu maar bellen met Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen en hopen dat de Tweak verbinding de komende feestdagen blijft werken.
De ervaring met de monteur was goed, hopelijk verloopt de volgende afspraak wel vlekkeloos.
Is dit iets wat over een grotere regio kan spelen en dus deels kan verklaren waarom ik geen enkele dag fatsoenlijk internet heb gehad in Almelo sinds mijn overstap naar Odido?

[ Voor 23% gewijzigd door PepieMax op 14-12-2023 12:44 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Toch wat hulp nodig.

Odido is aangesloten en werkt. Heb een orbi RKB850. Hoe stel ik hier op de juiste manier Vlan 300 in voor de WAN poort (gele poort achter op de Orbi)?

Kan kiezen bij vlan voor de 4 netwerk porten of via group op alle poorten. Ik heb ook andere apparaten aan de orbi hangen, zoals een NAS.

Heb nu internet op de Orbi en mijn bedrade laptop kan internet gebruiken, echter mijn wifi laptop of mobiel werkt dus niet. (VLAN300 configuratie via de group op alle poorten and WAN-port direct op kastje Odido).

[ Voor 26% gewijzigd door Vecodo op 14-12-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
dolopfriet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:19:
Odido scoort nog steeds het slechtste in de providermonitor van de consumentenbond.

https://www.consumentenbond.nl/internet/beste

Met een 6,8 als eindoordeel staat Odido (voorheen T-Mobile Thuis) onder aan de lijst. Deze provider levert diensten zowel via glasvezel als via DSL. Bij de glasvezel-klanten scoort de internetkwaliteit een 7,1 en dat ligt onder het gemiddelde in de test (7,5). Ook de televisiekwaliteit scoort onder het gemiddelde met een 6,6. Hetzelfde geldt voor de waardering van de klantenservice (6,3). Met een algemene providerwaardering van een 7,2 zijn klanten matig tevreden over Odido.
Ik vind dat overigens ook wel logisch. Je zit nu sowieso nog met de complete nasleep van die omzetting die overduidelijk niet puur administratief was. Daarnaast zitten ze nog met de legacy van toen ze t-mobile waren.
Ik ben vooral benieuwd of het cijfer langzaam gaat opkruipen het komende jaar. Ze proberen zich toch te herpositioneren naar een kwaliteitsmerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nougat schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:35:
Niet.

Nu maar de app geïnstalleerd.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Vecodo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:01:
Toch wat hulp nodig.

Hoe stel ik hier op de juiste manier Vlan 300 in voor de WAN poort (gele poort achter op de Orbi)?

Kan kiezen bij vlan voor de 4 netwerk porten of via group op alle poorten.
Ik heb bij mijn Orbi 960 gekozen voor een Vlan group op alle poorten, en dat werkt goed bij mij. Alleen als ik de satelliet bedraad (backhaul) aansluit op de router, dan werkt de satelliet niet goed meer, dat zal denk ik komen door de Vlan op de lan poort. De router werkt wel helemaal goed(ook de 3 lan poorten voor PC, AppleTV, Hue bridge). Maar met een draadloos backhaul (wat ik nu heb) werkt de satelliet wel weer helemaal goed.

En anders is dit misschien nog een optie voor je, dan is er geen Vlan op de Orbi meer nodig...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFkGcc1DeXLOhzCtfbFP346go8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEeV4iVkmQDBkPt9AXmODjXm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 14-12-2023 13:49 ]

• jongetje
Als je zoekt op "TV" krijg je 16 pagina's vol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clogboy
Net ruim 2 uur aan de telefoon gehangen met 5 of 6 verschillende nummers. Korte versie is dat ik nog nooit zo'n zooitje heb meegemaakt, en slechts zelden zo pissig ben geweest.

Eerst was het probleem dat ik zelf de installatie had gedaan, en dat de installateur het modem handmatig bij het netwerk (Delta) moet aanmelden. Bovendien vervalt de garantie als je het zelf aansluit. Monteur komt pas over 6 dagen.
Delta even gebeld om te zien of ik daar iets kon regelen. Die wisten mij te vertellen dat bij hun het Caiway modem nog steeds live staat, omdat ze diensten moeten blijven leveren tot het nieuwe modem actief is. Ik sluit de modem van Caiway weer aan, maar verbinden: ho maar. Ik was toen al 1,5 uur verder en had een paar doodlopende spoortjes gevolgd (Guidon smeken of iemand eerder tijd had, onjuist doorverwezen door Odido naar het KPN netwerk, melding door Odido dat de verbinding in de wijkkast nog niet was gepatched terwijl dit volgens Delta wel het geval was...)

Caiway kon mij vertellen dat ze geen diensten meer kunnen leveren omdat Odido de lijn al heeft overgenomen. Terwijl de aansluiting pas over 2 dagen gepland staat, en het modem nog niet bij het netwerk is geregistreerd zodat Odido de verbinding op kan leveren. Ook hun technische dienst kon geen oplossing bieden.

Wel heb ik een voucher gekregen voor 7 dagen onbeperkt mobiel internet (ik krijg combi korting omdat ik bij Ben zit), zodat ik mijn telefoon als hotspot kan gebruiken. Deze ligt dus nu thuis, zodat mijn gezin in ieder geval de apps op de smart tv kan gebruiken.

Sidenote: ook wanneer ik onjuist was doorverwezen, ben ik in de meeste gevallen wel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Ieder telefoontje gaf inzicht en bracht mij dichter bij de chaos achter de schermen. Vooral niet opgeven, gebruik de installatieservice als je de grootste kans op succes wilt hebben, blijf redelijk en stel vragen die motiveren om mee te denken. Ik moet zien of het gaat werken en ben niet tevreden over hoe alles is verlopen, maar wel over hoe ik te woord ben gestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Clogboy op 14-12-2023 15:46 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Werkt niet super slecht. Maar de AB is onoverzichtelijk en reageert alleen in absoluut directe lijn met de STB. En zwart met zwarte knoppen,in schemerlicht 's avonds erg irritant. De KPN AB is wit en doet het nog steeds als je naar de andere kant wijst. Volgens mij is die ook bluetooth.

Als het het beeld licht hapert haal dan je switch ertussenuit. Direct op modem.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 14-12-2023 13:36 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
DON PAPA schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:31:
[...]

Ik heb bij mijn Orbi 960 gekozen voor een Vlan group op alle poorten, en dat werkt goed. Alleen als ik de satelliet bedraad (backhaul) aansluit op de router, dan werkt de WiFi niet meer tussen mijn telefoon en de satelliet (op de router nog wel). Maar met een draadloos backhaul (wat ik nu heb) werkt wel alles wel gewoon.

En anders is dit misschien nog een optie voor je, dan is er geen Vlan op de Orbi meer nodig...
[Afbeelding]
Heb nu netwerk kabel aangesloten op gele WAN-poort en op Odido kastje.
Volgende instelling gebruikt voor VLAN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1xhN8_e2__561RF8ddyDEA0BJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvFfTphhCb1kUk4NkLXWHUQa.png?f=fotoalbum_large

Orbi webportal geeft aan dat ik internet heb. Laptop die met een netwerkkabel op poort 3 zit, heeft internet. Alle Wifi apparaten dus niet.

dit zou toch dezelfde configuratie als jou zijn?

-edit-

Hmms, mijn Ring camera werkt wel. Heb even gekeken maar die krijgt een 10.0.0.x adres en de rest in intern adres.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPh-sI0X26uBSCrOmKjjSFOtXp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VfKbWVLqX6xg6l9tdzF6IAI4.png?f=fotoalbum_large

Ik zie ook dat mijn satteliet out of sync is.

Na een rebooy cycle voor al mijn apparten, werkt nu alles. Daarna nog snel sync gedaan tussen de twee orbi's en werkt als een zonnentje.

[ Voor 18% gewijzigd door Vecodo op 16-12-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Nieuwe episode in deze soap. Caiway zegt nu dat ik abonnement had tot 13 december want toen werd Odido pas werkend dankzij de kapotte kabel in de wijkkast, terwijl ze me 16 november al van de lijn hebben geknikkerd.

Mag ik daar weer achteraan.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Vecodo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:42:
[...]
dit zou toch dezelfde configuratie als jou zijn?
Ja zo heb ik het inderdaad ook allemaal in gesteld staan, en dat werkt bij mij wel goed.

Toch wil ik binnenkort ook is gaan testen om een TP-Link TL-SG108E (die ik nog heb liggen) tussen de ONT en WAN te plaatsen, en daar dan de VLAN op in te stellen (zie mijn vorige posting), in plaats van op de Orbi met de group VLAN...

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 14-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:51:
@eymey Odido heeft geen onderscheid in de streams van de TV platforms. Sterker nog, de nieuwe box van Odido is een GoogleTV systeem.

KPN is zeker niet de enige die IGMP streams gebruikt. Freedom's TV-oplossing (via Canal Digitaal) gebruikt bijvoorbeeld ook gewoon KPN IGMP streams.

Ik weet dat T-mobile een aantal jaar terug wel degelijk ook IGMP streams gebruikte (van bv. KPN). Maar wellicht dat ze daar al een poosje vanaf zijn gestapt en OTT doen.

Maar kennelijk is de ervaring van @Phusebox (latere reactie) dus toch dat de box van T-mobile een heel stuk soepeler werkt (ook al draait die volgens jou ook op gewoon GoogleTV).

Dat vind ik overigens wel opmerkelijk want, inderdaad, TV op een Chromecast met GoogleTV werkt niet fantastisch. Heb voor boven ook zo'n ding (met NLZiet), maar eigenlijk is de enige GoogleTV/AndroidTV box die ik ken, die echt lekker srnel werkt, een NVidia Shield. En dan heb je het inderdaad over een flinke investering. Dus dan snap ik wel dat zo'n box krijgen van de provider, zeker als ie vlot is, interessant kan zijn.
PepieMax schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:37:

Is dit iets wat over een grotere regio kan spelen en dus deels kan verklaren waarom ik geen enkele dag fatsoenlijk internet heb gehad in Almelo sinds mijn overstap naar Odido?
Ja, dat kan zeker. Ook genoeg voorbeelden in dit topic te vinden (of op het forum van T-mobile/Odido) van hele regio's/plaatsen waar iedereen dezelfde brakke internet ervaring heeft, vooral in de avonduren.

Het netwerk is gewoon niet op orde, in ieder geval in een aantal regio's.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 14-12-2023 16:00 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
eymey schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:56:
[...]

KPN is zeker niet de enige die IGMP streams gebruikt. Freedom's TV-oplossing (via Canal Digitaal) gebruikt bijvoorbeeld ook gewoon KPN IGMP streams.

Ik weet dat T-mobile een aantal jaar terug wel degelijk ook IGMP streams gebruikte (van bv. KPN). Maar wellicht dat ze daar al een poosje vanaf zijn gestapt en OTT doen.

Maar kennelijk is de ervaring van @Phusebox (latere reactie) dus toch dat de box van T-mobile een heel stuk soepeler werkt (ook al draait die volgens jou ook op gewoon GoogleTV).

Dat vind ik overigens wel opmerkelijk want, inderdaad, TV op een Chromecast met GoogleTV werkt niet fantastisch. Heb voor boven ook zo'n ding (met NLZiet), maar eigenlijk is de enige GoogleTV/AndroidTV box die ik ken, die echt lekker srnel werkt, een NVidia Shield. En dan heb je het inderdaad over een flinke investering. Dus dan snap ik wel dat zo'n box krijgen van de provider, zeker als ie vlot is, interessant kan zijn.
Het verschil is alleen al dat ie binnen 2 sec opgestart is naar tv beeld. Chromecast al snel 20 tot 30 sec voor ik tv beeld heb.

• Nougat
jongetje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:51:

Welk type box gebruikt Odido?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Phusebox schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:01:
[...]

Het verschil is alleen al dat ie binnen 2 sec opgestart is naar tv beeld. Chromecast al snel 20 tot 30 sec voor ik tv beeld heb.
Als je de googletv, net als de box van Odido, aan laat staan heb je ook na een paar seconden beeld 😉.

• jongetje
eymey schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:56:
[...]

Canal digital is een ott dienst en kun je bij elke provider afnemen. Deze gebruikt zeker geen kpn (igmp) streams.
Sterker nog, hoe moet je kpn igmp tv streams krijgen als je via ODF of primevest Freedom internet hebt? KPN zit namelijk niet in deze pops.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 14-12-2023 18:04 ]

• Phusebox
jongetje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:01:
[...]

Als je de googletv, net als de box van Odido, aan laat staan heb je ook na een paar seconden beeld 😉.
Hij staat niet aan.

En de Chromecast met Google TV kun je niet eens aan laten staan. Die gaat uit als de tv uit gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2023 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:07

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb mogelijkheden om glasvezel in mijn woning aan te leggen, maar ik moet dan wel toestemming geven aan zo'n externe partij. Als het goed is liggen de glasvezelbekabeling al in het pand, maar moet de draad van de centrale kast alleen nog naar mijn meterkast worden doorgevoerd.

Odido lijkt me voordelig en in combinatie met glasvezel lijkt me het een goede prijs en kwaliteitsverhouding. Ik krijg ook nog korting vanwege een mobiel abonnement bij Odido, dus dat lijkt me wel snor, maar ik ben een beetje bang voor slecht internet en storingen.

Ik twijfel tussen Odido en Ziggo, waar Ziggo me al bekend is. Is Odido het waard?

Edit: Overigens, de prijzen liggen allemaal rond hetzelfde bedrag, ook van KPN.
Ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar Odido nadat ze dit voorjaar de kabel in de grond hadden gegraven van Open Dutch Fiber.
Het internet bevalt mij wel. Maar de hele overstap was toch wel aardig wat gedoe. 2 maanden mee bezig geweest in totaal.
Heb wel gebruik gemaakt van de overstap service van Odido. Dat heeft gescheeld dat ik niet zonder internet of TV van Ziggo heb gezeten toen alles nog niet werkte.
Toch meerdere malen aan de klantenservice gehangen om dingen (niet) bevestigd te krijgen en afspraken te maken. Onder andere dat de glasvezel kabel in huis is aangesloten vanaf de straat heeft het 1 dikke week geduurd om een afspraak te kunnen maken voor de installatie in huis, en het pakket te kunnen ontvangen. Het TV/router pakket werd verstuurd met DHL, daarbij kon ik gelukkig wel een ander bezorgmoment kiezen want ik ben overdag niet thuis.
Toen ik eindelijk met Guidion een afspraak kon maken voor het aansluiten, ging het best soepel en snel. Positief punt je kan ook 's avonds en op zaterdag een afspraak inplannen. Bellen gaat veel soepeler dan via de site of mail.
De installatie van het modem en TV kastje kan je als Tweaker ook zeker zelf. Alleen ik had er geen zin aan, ook om gezeik later te voorkomen als iets niet werkt.
Zelf had ik nog wel ff een UTP kabel door de half natte kruipruimte gemaakt van de meterkast naar de woonkamer. Omdat ik geen zin had daar Guidion €18,50 per kwartier voor te gaan betalen. Zelf met pa maar even gedaan op een avondje.
In hoeverre verschilt deze mediabox van de Android/Google TV app zelf? Ik wil graag overstappen naar dit kastje maar als het letterlijk doet wat de TV app ook doet is het niet echt de moeite waard.

Ding lijkt wel verrassend veel op de Ziggo mediabox 4k unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
@Joostk
Bestel je de tv box toch en test je het.
Ik heb dit kastje gelijk besteld toen deze er was.
Na wat bugs werkt het wel prettig.
De indeling is wat handiger dan de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw-gMqsCWB9-voWFrvyEqWB_Z7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnTvwYeBMpHcfUh4b6ug4tan.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
Ik heb de nieuwe mediabox en heb weinig te klagen. Kwaliteit is voldoende goed voor mij. Doet zeker niet onder voor kpn. Zappen gaat een steeds sneller als met de oude tv box.

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:01

djiwie

Wie?

Caelorum schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:03:
[...]

Ik vind dat overigens ook wel logisch. Je zit nu sowieso nog met de complete nasleep van die omzetting die overduidelijk niet puur administratief was. Daarnaast zitten ze nog met de legacy van toen ze t-mobile waren.
Ik ben vooral benieuwd of het cijfer langzaam gaat opkruipen het komende jaar. Ze proberen zich toch te herpositioneren naar een kwaliteitsmerk.
Is ook niet zo gek. Het enige dat er van de zomer echt veranderd is, is het logo en de domeinnaam van de site (en de eerste maand niet eens het logo van de factuur bij mij, lol). De rest van het bedrijf, medewerkers, netwerk etc. is allemaal hetzelfde gebleven. Ik geloof best dat ze mooie ambities hebben om het beter te gaan doen qua klantenservice maar als ik in dit topic lees is daar nog maar weinig progressie geboekt.

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 23:43
Joostk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:46:
[...]

Ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar Odido nadat ze dit voorjaar de kabel in de grond hadden gegraven van Open Dutch Fiber.
Het internet bevalt mij wel. Maar de hele overstap was toch wel aardig wat gedoe. 2 maanden mee bezig geweest in totaal.
Heb wel gebruik gemaakt van de overstap service van Odido. Dat heeft gescheeld dat ik niet zonder internet of TV van Ziggo heb gezeten toen alles nog niet werkte.
Toch meerdere malen aan de klantenservice gehangen om dingen (niet) bevestigd te krijgen en afspraken te maken. Onder andere dat de glasvezel kabel in huis is aangesloten vanaf de straat heeft het 1 dikke week geduurd om een afspraak te kunnen maken voor de installatie in huis, en het pakket te kunnen ontvangen. Het TV/router pakket werd verstuurd met DHL, daarbij kon ik gelukkig wel een ander bezorgmoment kiezen want ik ben overdag niet thuis.
Toen ik eindelijk met Guidion een afspraak kon maken voor het aansluiten, ging het best soepel en snel. Positief punt je kan ook 's avonds en op zaterdag een afspraak inplannen. Bellen gaat veel soepeler dan via de site of mail.
De installatie van het modem en TV kastje kan je als Tweaker ook zeker zelf. Alleen ik had er geen zin aan, ook om gezeik later te voorkomen als iets niet werkt.
Zelf had ik nog wel ff een UTP kabel door de half natte kruipruimte gemaakt van de meterkast naar de woonkamer. Omdat ik geen zin had daar Guidion €18,50 per kwartier voor te gaan betalen. Zelf met pa maar even gedaan op een avondje.

[...]

In hoeverre verschilt deze mediabox van de Android/Google TV app zelf? Ik wil graag overstappen naar dit kastje maar als het letterlijk doet wat de TV app ook doet is het niet echt de moeite waard.

Ding lijkt wel verrassend veel op de Ziggo mediabox 4k unit.
Ik heb mogelijkheden van glaspoort. Ze hebben al bedrading in het pand.

Achteraf gezien is Odido bijna dezelfde prijs als de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
De 360 dagen grafieken van mijn SmokePing installatie laten zien dat Odido begin november blijkbaar weer eens heeft lopen "rommelen" aan de routeringen. Veel van mijn probes hebben sinds die tijd een ping die 2-3 ms hoger ligt dan daarvoor. Zien anderen dit effect ook?

Regio: Bergschenhoek (PC 2661).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 09:18
13/12 geporteerd van TweakDSL VDSL 100/20 voor 35,- naar Odido 100/100 glasvezel voor 35,- dus wel 100 EUR duurder uit voortaan want nu zelf Tweaknews abbo moeten afsluiten voor pindakazen :/

Verder was vriendelijke monteur binnen 10 min weer weg, UTP voor Huawei NTU naar Zyxel router op 1ste verdieping lag al klaar (FTU aan muur achterzijde huis en via verwarmingsbuizen door plafond UTP geleid), ben feitelijk niet offline geweest.

Zyxel T-56 werkt ansich prima, Wi-Fi bereik door 't eind jaren 70 zwaar betonnen huis ook, maar wat een pauper interface is 't. Misschien maar eens wat anders op termijn?

Tot zover tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 20:46
Joestinof schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:08:
[...]

Jep heb dezelfde issue. Monteur net verlaten met de melding dat er meer issues zijn in Almelo. Heb ondertussen de issues al 3 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Edit: inmiddels goed geholpen door Odido, wel 3 weken verder maargoed, het is opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door Rixos op 28-12-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwrt
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01-2024
bmwrt schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:26:
[...]

Als zeer tevreden Tweak gebruiker (in Almere) ontving ik uiteraard ook een goede aanbieding. Na rondkijken bij andere partijen en dit topic helemaal uitgelezen te hebben had ik op 15 november toch maar besloten voor Odido te gaan. Ja, er staan veel dingen die niet goed gaan maar er gaat vast ook heel veel goed waar je niks van hoort dus hop met die geit en fingers crossed!

Gelukkig herken ik nog niks van verschillende doemverhalen hier. Communicatie verloopt zeer goed, zowel met Odido als Guidion. Het hardwarepakket had ik al de 17de binnen!!

De ochtend van 15 december ga ik over! Zeer benieuwd maar nog steeds hoopvol!
Zal verslag doen van hoe verder......
Ik kan alleen maar zeer tevreden zijn! *O*
De afspraak stond voor vanochtend tussen 8 en 12.
Gisteravond een smsje dat de monteur rond 11.15 komr plus min een uur.
Om 11.30 werd ik gebeld door de monteur. Of ik thuis was en het pakket had ontvangen. Allebei ja, dus met kwartiertje ging die de switch doen en niet veel later zou die dan voor de deur staan.
Monteur was met klein kwartier klaar en internet up and running ....
Ik had de Asus al aangepast naar vid 300, dus kabel omgehangen en dat was het!
Hopelijk blijft het net zo steady als Tweak....
Snelheid is goed, verdubbeling van ping valt wel op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8K3NDlv16jIMGpfTvd_GAavaLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9i66xS79d8oFae87bi9BbwK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door bmwrt op 15-12-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:39
Rixos schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:07:
Enorm zonde om te zien dat bij overname van een bedrijf een prima dienstverlening gewoon volledig de nek om is gedraaid, waardeloos!
Je bent je bewust dat de verandering van T-Mobile naar Odido alleen maar een naamswijziging was? Het bedrijf is verder op geen enkele manier veranderd, en niet 'overgenomen' of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Is de beeldkwaliteit op die nieuwe tv box van Odido net zo goed als die van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dolopfriet schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:12:
Is de beeldkwaliteit op die nieuwe tv box van Odido net zo goed als die van KPN?
Nee dat kan niet. KPN geeft namelijk de NPO streams 1 op 1 door en Odido (maar ook bijv. Ziggo) doet wat compressie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

mbovenka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:46:
[...]

Je bent je bewust dat de verandering van T-Mobile naar Odido alleen maar een naamswijziging was? Het bedrijf is verder op geen enkele manier veranderd, en niet 'overgenomen' of wat dan ook.
Je gaat wel even gemakshalve over hun best wel extreme marketingopzet waarbij ze ongetwijfeld meer klanten hebben geworven én dus wellicht meer dan ze met hun resources aan kunnen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Laatst online: 00:12
ldvsamoht schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:00:
Vers van de (Hotspot) pers: Vanmiddag viel de internetverbinding uit. Er staat geen licht meer op de vezel. Contact met Tweak: we zien dat de patch is weggehaald, enkele minuten geleden.
Contact met Odido om aan te geven dat ik geen licht meer ontvang. Dat klopt, de patch is weggehaald. Is de nieuwe ook gezet? Nee. Nu de opdracht gekregen van Odido om 1 werkdag te wachten en dan weer te bellen.
Nu maar hopen dat Guidion snel tijd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
True schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:29:
Je gaat wel even gemakshalve over hun best wel extreme marketingopzet waarbij ze ongetwijfeld meer klanten hebben geworven én dus wellicht meer dan ze met hun resources aan kunnen.
Ik betwijfel het. Ja, ze zullen er best wat (misschien extra) klantjes bij geworven hebben. Maar ze hebben al 5,7 miljoen internetklanten; ik denk dat die paar extra het verschil niet zullen maken... Wat misschien alleen maar erger is, want dan is het standaard dus al een zooitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:41

knakworst

Get more sats!

mbovenka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:06:
[...]

Ik betwijfel het. Ja, ze zullen er best wat (misschien extra) klantjes bij geworven hebben. Maar ze hebben al 5,7 miljoen internetklanten; ik denk dat die paar extra het verschil niet zullen maken... Wat misschien alleen maar erger is, want dan is het standaard dus al een zooitje :)
5,7 miljoen huishoudens kunnen glasvezel van Odido afnemen. Klein verschil.

Ik denk dat ze langzaam richting een miljoen internetklanten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

In: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie zie ik zo'n 30 pagina's tussen half sept en half december (met mijn pagina instellingen), in dit topic hebben we er 90 voor een vergelijkbare periode.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Toevallig al iemand met ook de odido app op een apple tv gebruikt icm een afstandbediening met een numpad? oftwel nummers kan gebruiken om direct naar een specifieke zender te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
knakworst schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:09:
5,7 miljoen huishoudens kunnen glasvezel van Odido afnemen. Klein verschil.

Ik denk dat ze langzaam richting een miljoen internetklanten gaan.
Goed punt (ik vond het getal ook al wat hoog) maar ik denk niet dat het in principe iets uitmaakt voor mijn stelling. Als je een infra hebt die geschikt is voor een miljoen klanten, dan maken 10.000 meer of minder niet uit. Of wel, maar dan het je er meer in het algemeen al een zooitje van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:41

knakworst

Get more sats!

mbovenka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:23:
[...]

Goed punt (ik vond het getal ook al wat hoog) maar ik denk niet dat het in principe iets uitmaakt voor mijn stelling. Als je een infra hebt die geschikt is voor een miljoen klanten, dan maken 10.000 meer of minder niet uit. Of wel, maar dan het je er meer in het algemeen al een zooitje van gemaakt :)
Tja. Aon, Pon, XGS-Pon, KPN, ODF, Delta. Garantie voor zooitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Bestaande klanten heeft Odido geen omkijken naar het zijn nieuwe aansluitingen waar het werk in zit. Aangezien internet providers nog steeds nieuwe klanten betere aanbiedingen geven dan het verlengen van bestaande klanten zijn er veel meer overstappers dan nodig. Vraag me sowieso af of ze winst maken op 1e jaars klanten, door al die monteurskosten die ze maken. Helaas is het overstappen van internet niet alleen een administratieve handeling zoals dat bij energiecontracten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:13
Binnenkort wordt Odido mijn provider ipv fiber only via Netrebel en lineaire TV via Ziggo; ik was van plan bij Tweak te gaan, maar dit gaat op in Odido.

Van Odidio heb ik een klantnummer en pincode gekregen om alvast met de TV app te kunnen stoeien/kijken.
Dit werkt feilloos op mijn Pixel 8 Pro, maar krijg ik daarna met geen mogelijkheid aan de praat met een Chromecast met Google TV of een Nvidia Shield (2017) of de app via de (nieuwe) LG Oled TV (volgens website van Odidio zou je oude app van Tele2 in WebOS kunnen gebruiken).

Klopt dit? Zit het klantnummer en pincode in de proefperiode vast aan 1 apparaat? Of herkennen mensen dat na het invullen van de juiste gegevens in bovenstaande apparaten de app een login-fout aangeeft?

edit:
Heb zonet antwoord op mijn eigen vraag gevonden 7(8)7 ; in de welkomst mail wordt inderdaad aangegeven dat het alléén op een Android of iPhone werkt, en pas bij aansluiting op Odido netwerk met de andere apparaten als TV en Shield

[ Voor 14% gewijzigd door cyclofosfamide op 15-12-2023 16:08 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
cyclofosfamide schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:01:
Binnenkort wordt Odido mijn provider ipv fiber only via Netrebel en lineaire TV via Ziggo; ik was van plan bij Tweak te gaan, maar dit gaat op in Odido.

Van Odidio heb ik een klantnummer en pincode gekregen om alvast met de TV app te kunnen stoeien/kijken.
Dit werkt feilloos op mijn Pixel 8 Pro, maar krijg ik daarna met geen mogelijkheid aan de praat met een Chromecast met Google TV of een Nvidia Shield (2017) of de app via de (nieuwe) LG Oled TV (volgens website van Odidio zou je oude app van Tele2 in WebOS kunnen gebruiken).

Klopt dit? Zit het klantnummer en pincode in de proefperiode vast aan 1 apparaat? Of herkennen mensen dat na het invullen van de juiste gegevens in bovenstaande apparaten de app een login-fout aangeeft?
Tv app werkt alleen mobiel zolang je geen internet van hun hebt. De app op de TV werkt zodra je verbinding maakt via Odido

In de mail staat dacht ik ook dat je het alvast kan uitproberen op je telefoon. TV wordt niet vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 15-12-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:02
robertjan12 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:22:
Toevallig al iemand met ook de odido app op een apple tv gebruikt icm een afstandbediening met een numpad? oftwel nummers kan gebruiken om direct naar een specifieke zender te gaan?
Hier wel de app op de Apple TV 4K, maar met de standaard afstandsbediening van Apple. Beeldkwaliteit is erg goed, ouderwets “zappen” en het wisselen tussen menuopties minder. Ben meer fan van NLZiet. Maar heb nu 8 maanden gratis tv. Als dat afloopt, terug naar NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:01
jongetje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:28:
[...]

Nee dat kan niet. KPN geeft namelijk de NPO streams 1 op 1 door en Odido (maar ook bijv. Ziggo) doet wat compressie.
Nou ook niet hoor.
Alle tv zenders leveren uncompressed streams af. Van vele gbits/sec.
Aan het verdeelbedrijf (de opvolger van technicolor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
leonbong schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:08:
[...]

Nou ook niet hoor.
Alle tv zenders leveren uncompressed streams af. Van vele gbits/sec.
Aan het verdeelbedrijf (de opvolger van technicolor)
Ik doel natuurlijk op de mediagateway. Verder lijkt mij vele gbits/s enorm overdreven, dat is enorm kostbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
NLM1K schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:17:
[...]

Hier wel de app op de Apple TV 4K, maar met de standaard afstandsbediening van Apple. Beeldkwaliteit is erg goed, ouderwets “zappen” en het wisselen tussen menuopties minder. Ben meer fan van NLZiet. Maar heb nu 8 maanden gratis tv. Als dat afloopt, terug naar NLziet.
Ervaringen verschillen. Ik vind NLZiet echt verschrikkelijk in gebruik en beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Hoe is Odido voor nieuwe glasvezelklanten die via Open Dutch Fiber worden aangelegd? Over 2-4 maanden komen ze bij ons in Lisse glasvezel aanleggen. Ik kom uit Amsterdam met twee glasvezelaansluitingen (helden van nu en xs4all) dus terug naar ADSL (xs4all) en kabel (Ziggo) was een fikse stap achteruit.

Veel vragen nu, want https://opendutchfiber.nl/projects/hillegom-lisse laat echt weinig technische informatie zien:

Wat voor apparatuur gaan ze voor glasvezel gebruiken?
Krijg je een IPv4 en hoe vast is dat?
Kun je eigen apparatuur gebruiken (zoals Fritz!Box, pfSense/OPNSense, Mikrotik)?

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Pagina: 1 ... 23 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen