PepieMax schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:21:
[...]
We zijn bijna twee weken onderweg maar Odido heeft eindelijk door dat er misschien toch een monteur langs moet komen. Uiteraard heeft dit wat moeite gekost - eerdere beloftes over dat de technische dienst contact op zou nemen binnen 3 tot 4 werkdagen werden niet nagekomen. Dan bel je zelf maar op vrijdagochtend op in de hoop dat er nog iets gedaan kan worden voor het einde van de week. Maar nee, natuurlijk niet, door ze het voordeel van de twijfel te geven mag ik weer een weekend tegemoet zonder fatsoenlijk internet.
Maar goed, laat ik de Odido goden dankbaar zijn dat ze mij nog een bezoek van een monteur gunnen. Afgezien van het feit dat ik deze natuurlijk zelf in moet plannen via Guidion, en je raadt het al - deze beste mensen hebben pas een tijdvak beschikbaar op 15 december. Wat boeit hun het dat ik nog twee weken zonder fatsoenlijk internet zou zitten? Ik ben geen klant van hun. Wéér twee telefoontjes verder - Odido en Guidion - nee, niemand kan iets voor mij betekenen. Odido is niet verantwoordlijk voor de lange wachttijd van Guidion, en Guidion is niet verantwoordlijk voor de problemen van Odido.
Wat een prachtig systeem. Ik moet zelf overal lobbyen om prioriteit te krijgen op mijn niet werkende internet als nieuwe klant, en ongeacht wat je probeert wordt je gewoon weer van het kastje naar de muur gestuurd. Odido heeft heel veel geluk dat alle providers in de buurt ondertussen gebruik maken van Guidion en dat het mij dus geen tijdwinst oplevert om deze hele zooi te annuleren en terug te gaan naar Caiway of Delta fiber. Hiervoor had ik ze al gecontacteerd.
Ik blijf me verbazen over het feit dat het voor dit soort bedrijven blijkbaar economisch rendabel is om zulke slechte klantenservice te leveren. Niemand neemt verantwoordlijkheid voor het probleem, je krijgt nooit iemand te spreken die daadwerkelijk verstand van zaken heeft en je wordt ook nooit doorverbonden naar iemand die jou zou kunnen helpen. Ben benieuwd wat de monteur eindelijk kan doen wanneer hij hier is.
Mocht hier iemand in de thread aanwezig zijn met netwerk kennis, kan iemand dit probleem begrijpen en uitleggen? De situatie is als volgt;
- Websites resolven heel traag of niet, maakt niet uit of het bekabeld of draadloos is, maakt niet uit welke DNS is ingesteld via de router of netwerkconfiguratie in Windows. Heb Clouflare en Google beide geprobeerd.
- Als het mij lukt om een verbinding op te zetten met een VPN dan werkt alles vervolgens vlekkenloos omdat alle requests worden afgehandeld door de VPN server.
Wat kan de indicatie zijn van zo'n probleem?
Een kleine update - na veel moeite kon er een Guidion monteur
iets eerder langs komen. Deze was natuurlijk niet geinformeerd over de problemen die er speelden en dacht dat hij langs kwam om onze overstap te regelen. Gezien mijn opgedane ervaring met de klantenservice was het geen verrasing dat de communicatie tussen Odido en Guidion niet fatsoenlijk is geregeld.
Nadat ik de monteur in kwestie de problemen had uitgelegd kwam hij ook aardig snel tot de conclusie dat het probleem niet bij ons ligt maar bij Odido. Ah fijn, probeer ze dat maar eens duidelijk te maken. Toen de monteur contact op nam met de back office van Odido probeerden ze de problemen nog af te schuiven op een 'gewone storing'. Gelukkig maakte de monteur duidelijk dat hier geen sprake van is. Resultaat; ze hebben mijn melding weer doorgezet naar de technische dienst.
Dit is natuurlijk dezelfde technische dienst die eerder al concludeerde dat er niks opvallends was te zien, en dat ze een monteur zouden langs sturen om alles te controleren, hierbij aannemend dat het probleem bij ons lag. Ik heb dus vrij weinig hoop dat het probleem opgelost gaat worden. De monteur gaf aan dat hij bij meer mensen op bezoek is geweest die dezelfde internet problemen ervaren. Op mijn vraag of dit allemaal Odido klanten waren werd bevestigend geantwoord. Dit was genoeg reden voor mij om onze overstap terug naar Caiway in gang te zetten.
Meer dan twee weken zonder fatsoenlijk internet, veel verspilde tijd en moeite, van het kastje naar de muur gestuurd worden, en dat allemaal om een tientje per maand te besparen. Ik heb mijn les geleerd. Zal komende week contact opnemen met Odido om ze te informeren dat ze geen moeite meer hoeven te doen, als ze dat ooit nog van plan waren. Mij zijn ze als klant verloren.
Ik had graag gezien dat het probleem werd opgelost, maar ik kan gewoon niet langer verder met de huidige situatie. Ik kan niet anders bedenken dan dat er op een hoger niveau iets niet goed is afgesteld tussen de infrastructuur van Delta fiber en Odido, maar helaas ben ik geen netwerk expert en daarnaast word ik ook niet betaald om de problemen voor hun op te lossen.