housemusicrules schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:46:
[...]
Ziggo loopt zeker voor qua alles rondom TV idd. Heb bij die Ziggo Go-app wel ook altijd het idee gehad dat ze die app expres ‘minder’ maken dan de boxen, zodat ze weer een paar honderd duizend nieuwe Next Mini’s kunnen verhuren. Maar als je de apps van b.v. Netflix en NLZiet in Tizen ziet: die lopen bij mij werkelijk vloeiend. Zowel qua gebruikersgemak als snelheid, als kwalitatief gezien. Het KAN dus wel..
Maar Ziggo Go had toch z’n beperkingen ten opzichte van de box? (Bewust denk ik)
Ik heb toevallig onlangs nog de Ziggo Go app op een "Chromecast met Google TV" (goedkopere HD model) gezet, bij mijn ouders thuis. Wel voor de 2e TV .In de woonkamer gebruiken ze nog naar tevredenheid de Mediabox Next (ja, die grotere die nog DVB-C gebruikt voor live TV). Ik ben niet echt 'Ziggo Expert', maar voor zo ver ik de Ziggo Go app op Google TV heb gezien, waren er weinig tot geen beperkingen. Mijn moeder kon netjes naar de opnames die met de box in de woonkamer waren ingepland, etc. En beeldkwaliteit inmiddels ook vergelijkbaar met wat ik van NLZiet gewend ben

housemusicrules schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:26:
[...]
Ben benieuwd hoe groot die groep is. Sowieso heeft bijna iedereen tegenwoordig toch wel een smart TV (of anders idd een Apple of Google box/stick)?
Maar wellicht zijn die mediaboxen toch best een verdienmodel. Als je 2 miljoen van die boxen verhuurd (veel mensen hebben natuurlijk 2 of 3 TV’s in huis) voor 2,50 per stuk per maand dan is dat wel een mooie bron van extra inkomsten.
Maar technisch gezien is zo’n box eigenlijk in veel gevallen niet echt meer nodig. Kijk maar naar het model van NLziet bijvoorbeeld: de techniek voor ‘TV zonder kastje’ is er allang.
Precieze cijfers heb ik niet, maar het zou mij niet verbazen als blijkt dat de overgrote meerderheid van de TV-klanten van de grote providers nog de door de provider geleverde box gebruikt. Die krijgen ze namelijk bij na standaard aangeboden. En zeker de Ziggo Mediabox Next Mini, of de box van KPN, bieden een bijna 'seamless' ervaring qua TV aanzetten en meteen beeld hebben (de TV wordt ook meteen voor ze bediend, het zij via IR, hetzij via HDMI-CEC ). Het scheelt dus sowieso ook een extra app moeten aanklikken en zo. Het voelt gewoon meer als "ouderwets de tv aanzetten".
En zeker die Next Mini van Ziggo is echt heel erg klein! Maar ook de 'oudere' Next kan je al prima achter de TV verstoppen. Heb ik bij m'n ouders gedaan. TV bovenop hun Sonos sound base, met daarachter een kleine 5 poorts ethernet switch en Next Mini
Vind het overigens wel 'grappig' om te zien dat Ziggo nu dus eigenlijk ook steeds meer de overstap op IP Only TV over te stappen. Dat voorspelde ik jaren geleden al, maar toen werd ik nog uitgelachen. Want DVB-C bij Ziggo was qua kwaliteit toch zo superieur, etc. Maar zelfs mijn ouders van bijna 70 kijken op hun Mediabox Next bijna nooit meer exact lineair. Altijd met vertraging, tussendoor even pauzeren, on demand, etc. Dus die dure bandbreedte slurpende DVB-C muxen zijn ook snel verleden tijd, denk ik (op een basispakketje na).
Barre73 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:24:
[...]
Mijns inziens zit het probleem in de ondersteuning en de verschillende platforms/TV merken. LG WebOS en Samsung Tizen wordt altijd wel ondersteund, maar dan komt Philips, Sony, etc... om nog maar te zwijgen van Aldi en andere huismerken. Dat gaat de provider allemaal niet ondersteunen qua appbouw.
Dat is weer te ondervangen met een Android of Google TV maar die hebben nog niet zoveel mensen als jij denkt.
Zoals je ziet zijn er nog wel heel veel mogelijkheden om een TV in huis te hebben die de TV app van je provider niet ondersteunt.
Dus dan heb je het kastje nodig. Enige voorwaarde is een HDMI poort en het werkt.
Inderdaad. Als de provider een kastje levert, hebben ze gewoon alles onder controle op 1 platform. Veel makkelijker qua support.
Al wordt het wel langzaamaan overzichtelijker op de Smart TV markt. Naast Tizen en webOS, zie je eigenlijk dat steeds meer TV's van andere merken (zelfs goedkopere) met GoogleTV of AndroidTV worden uitgerust. Al had ik ergens gelezen dat Philips/TPVision voor de duurdere modellen toch weer over gaat naar een eigen platform
[
Voor 28% gewijzigd door
eymey op 30-11-2023 19:47
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk