Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11
Andre_1976 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:31:
Zie https://mediamagazine.nl/...zelsnelheid-van-8-gbit-s/ Ik zie inderdaad ook 2000 en 8000 als optie als ik mijn postcode invul op de site van odido
Hier op Primevest ook. Weet niet wat ik ermee moet, maar zal vast de prijs gaan drukken in de toekomst voor de lagere abonnementen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Odido heeft nieuwe glasvezel abbo's,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1GthSPDoe4rW8SWvwdBYsqE8zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEbtZc0O6vBgHJa6nhIhWv2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik ben benieuwd wat voor router ze daarbij meeleveren :o

Edit: Onderaan de bestelpagina staat een plaatje. De filename heeft het over Zyxel T-75. Kan daar niks over vinden helaas.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43
Op het DFN netwerk krijg ik hier enkel tot het 2 Gbit/s abonnement te zien, ondanks dat Delta zelf eerder ook al een 8 Gbit/s abonnement aanbood. Zal wel te duur zijn, aangezien het 2 Gbit/s abonnement via het DFN netwerk €65 p/m kost, in plaats van de hierboven genoemde 60.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ThinkPad schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:09:

Edit: Onderaan de bestelpagina staat een plaatje. De filename heeft het over Zyxel T-75. Kan daar niks over vinden helaas.
https://community.odido.n...t-75-hoe-werkt-het-358815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Voor de zakelijke gebruikers: voorheen gingen te snelheden op Odido zakelijk maar tot 500mbps. Dat is nu bij mij (ODF) naar 1gbps. Weet niet hoe lang dit al is.

Jammer dat de 8gbit niet ook gelijk voor zakelijk is vrij gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53

Louw Post

Cerenas

Beide nieuwe snelheden lijken beschikbaar op mijn adres. Momenteel heb ik AON, dus dat zal ook wel naar XGS-PON veranderd worden dan.

Ik zie helaas (nog) geen klantvoordeel bij de 2Gbit/s en 8Gbit/s opties. Heb misschien wel interesse in de 2Gbit/s snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3m3nt0m0r1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-03 15:01
Ik ben aan het overwegen om over te stappen van KPN naar Odido, maar routeren ze nog steeds het internetverkeer via Duitsland? Dat hebben ze even gedaan op mobiel verkeer, wat ze heel snel weer terug gezet hebben. Maar er staat mij nog iets bij dat ze dat voor vast verkeer wel hebben.(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosVervoorn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik wil graag de Zyxel T54 vervangen door een eigen router. Heb altijd een FritzBox 7581 gehad en die was prima voor de ADSL aansluiting (Xs4all). Ik heb niet zo heel veel wensen maar wel dat ik interne IP addressen kan toewijzen etc.

Welke router zou ik volgens jullie het beste kunnen gebruiken ? of kan ik de 7581 die ik nu heb ook gewoon gebruiken (WAN aansluiting) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
nieuws: Odido introduceert 2Gbit/s- en 8Gbit/s-internetbundels en nieuwe Medi...

Ze introduceren ook een nieuwe mediabox, lijkt me ook een mooie stap voorwaards. Eentje die zich kwa features in ieder geval kan meten met die van KPN en Ziggo. Aan te sluiten via Wifi en heeft de mogelijkheid om apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
M3m3nt0m0r1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:44:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen van KPN naar Odido, maar routeren ze nog steeds het internetverkeer via Duitsland? Dat hebben ze even gedaan op mobiel verkeer, wat ze heel snel weer terug gezet hebben. Maar er staat mij nog iets bij dat ze dat voor vast verkeer wel hebben.(?)
Volgens mij is dat nooit geweest, ik kan het me iig niet meer herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
M3m3nt0m0r1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:44:
Dat hebben ze op de vaste verbinding ook een keer geprobeerd, nadat alles trager werd en er een heleboel ophef kwam, hebben ze dat snel weer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de wifi sterkte is wel hetzelfde gebleven op de T-57? 4X4 weer zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3m3nt0m0r1
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:57:
[...]

Dat hebben ze op de vaste verbinding ook een keer geprobeerd, nadat alles trager werd en er een heleboel ophef kwam, hebben ze dat snel weer teruggedraaid.
Boefjes. :D

Weet jij ook toevallig hoe snel ze die Zyxel modems updaten? Of ligt dat proces bij de eindgebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:40

Zorian

What the fox?

Krijg je bij Odido een vast IP adres net als bij KPN? Dus geen ongein met CGNAT of een constant wisselend adres? En neem aan dat je gewoon die Zeiksel dingen eraf kan laten en een eigen router erop kan prikken zolang je de VLAN maar goed instelt?
Ben ook benieuwd hoe het met de stabiliteit en snelheid gesteld is daar, ik haal nu bij KPN altijd de 1Gbit, dag en nacht. Wil echter sneller (kan die 8Gbit goed gebruiken) dus zat eens naar Odido te kijken nu ze dit aanbieden.

Wel grappig overigens, met Odido kan ik gewoon 8Gbit krijgen maar KPN is gelimiteerd tot 1Gbit ondanks dat ze meer aanbieden. Klinkt als een fijne gemengde PoP.

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 28-11-2023 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
M3m3nt0m0r1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:59:
Weet jij ook toevallig hoe snel ze die Zyxel modems updaten? Of ligt dat proces bij de eindgebruiker?
Wat bedoel je met updaten? Firmware, of daadwerkelijk het apparaat vervangen voor een andere?
Zorian schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:13:
Krijg je bij Odido een vast IP adres net als bij KPN? Dus geen ongein met CGNAT of een constant wisselend adres? En neem aan dat je gewoon die Zeiksel dingen eraf kan laten en een eigen router erop kan prikken zolang je de VLAN maar goed instelt?
Hadden we maar een topic voor Odido waarin dit soort vragen regelmatig terugkomen en er zelfs een hele uitgebreide openingspost is waarin antwoorden staan op dit soort vragen...oh wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 00:40

Zorian

What the fox?

rens-br schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:16:
[...]

Wat bedoel je met updaten? Firmware, of daadwerkelijk het apparaat vervangen voor een andere?

[...]

Hadden we maar een topic voor Odido waarin dit soort vragen regelmatig terugkomen en er zelfs een hele uitgebreide openingspost is waarin antwoorden staan op dit soort vragen...oh wacht..
Zie er niks over staan, met name stabiliteit en ip adres niet. Recente ervaringen zijn overigens ook fijner dan degene van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3m3nt0m0r1
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:16:
[...]

Firmware. Zyxel is onlangs niet geheel positief in het nieuws geweest. Het ging dan wel om firewall en vpn appliances, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:19:
[...]

Zie er niks over staan, met name stabiliteit en ip adres niet.
Stabiliteit wisselt natuurlijk van persoon tot aan persoon. Maar Odido 'bestaat' pas sinds eind augustus, dus alle ervaringen die je hier vind zijn maximaal 3 maanden oud.

Betreft je IP, direct uit de OP:
Verder heeft Odido officieel geen vast IP-adres, maar ervaringen leert dat het IP-adres nagenoeg vast is. Pas bij een hardware wijziging met een ander MAC-adres wordt er een ander IP toegekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
M3m3nt0m0r1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:25:
Firmware. Zyxel is onlangs niet geheel positief in het nieuws geweest. Het ging dan wel om firewall en vpn appliances, maar toch.
Daar durf ik niks over te zeggen, de mijne ligt al jaren boven op zolder in de originele doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:56:
Ze introduceren ook een nieuwe mediabox, lijkt me ook een mooie stap voorwaards. Eentje die zich kwa features in ieder geval kan meten met die van KPN en Ziggo. Aan te sluiten via Wifi en heeft de mogelijkheid om apps te installeren.
Net te vroeg een Odido abonnement afgesloten dus. De huidige tv ontvangers vallen wat tegen in vergelijking met de vorige van KPN. Ik ben benieuwd of ik de bestaande ontvangers om kan laten ruilen voor het nieuwe type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Melvin15397 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:33:
[...]

Net te vroeg een Odido abonnement afgesloten dus. De huidige tv ontvangers vallen wat tegen in vergelijking met de vorige van KPN. Ik ben benieuwd of ik de bestaande ontvangers om kan laten ruilen voor het nieuwe type.
Waarom zou je daar 2,50 per maand voor betalen, dan kun je toch beter zelf een googletv kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21

cooper_s1

MINI's rule

JosVervoorn schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:55:
Ik wil graag de Zyxel T54 vervangen door een eigen router. Heb altijd een FritzBox 7581 gehad en die was prima voor de ADSL aansluiting (Xs4all). Ik heb niet zo heel veel wensen maar wel dat ik interne IP addressen kan toewijzen etc.

Welke router zou ik volgens jullie het beste kunnen gebruiken ? of kan ik de 7581 die ik nu heb ook gewoon gebruiken (WAN aansluiting) ?
Volgens mij inderdaad kan je die FritzBox gebruiken. Wel zorgen dat je de laatste firmware erop hebt. Ik heb een 7590 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:20

pinda powerrr

Slow down...

nieuws: Odido introduceert 2Gbit/s- en 8Gbit/s-internetbundels en nieuwe Medi...

Aan het plaatje te zien is het een USB C stroomaansluiting, dat is wel fijn als alles daar op overgaat. Dat kan best wat stroompunten gaan schelen. Eén dikke USB lader en al je devices van stroom voorzien.

Benieuwd hoe snel we als vaste klant deze decoder kunnen krijgen. In de woonkamer is dit wel fijner voor de rest van het gezin namelijk.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:56:
[...]

[Update 27-11-2023/22:45] Onderzoek is nog gaande, de oorzaak lijkt een breuk in een glasvezelkabel. Er is een monteur van de eigenaar van het glasvezelnetwerk onderweg naar de locatie.
Update [28-11-2023/08:30] We wachten momenteel op een update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Zodra er inhoudelijke informatie is, delen we dit direct in dit topic.
Voorlopig nog steeds niks
Update [28-11-2023/12:45] Er zijn inmiddels meerdere monteurs van de netwerkbeheerder op locatie bezig. Wel is de verwachting dat het oplossen nog even kan duren. Er is afgesproken dat er met ons wordt gebeld wanneer de monteurs hun werkzaamheden hebben afgerond, zodat gelijk kan worden gecheckt of alle diensten weer hersteld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 12:12
[...]

Eens, even in de gaten houden of ruilen een mogelijkheid is. Bij KPN ooit dit trucje gedaan door tijdelijk het abonnement te verhogen naar 4k.

De huidige ontvangers zijn niet geweldig. Echt een hele lelijke en moeilijk leesbare GUI.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 14:31
Is die nieuwe mediabox "gewoon" een Android TV doosje met de Odido app pre-installed? Of zit er meer achter?

Iemand enig idee of deze nieuwe mediabox wel HDMI-CEC ondersteuning heeft zodat ik hem met mijn normale Samsung remote kan bedienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18

s3n

Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:10:
[...]

Update [28-11-2023/12:45] Er zijn inmiddels meerdere monteurs van de netwerkbeheerder op locatie bezig. Wel is de verwachting dat het oplossen nog even kan duren. Er is afgesproken dat er met ons wordt gebeld wanneer de monteurs hun werkzaamheden hebben afgerond, zodat gelijk kan worden gecheckt of alle diensten weer hersteld zijn
Mijn deurbel geeft weer beeld, dus iets moet er weer werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
MischaBoender schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:52:
Is die nieuwe mediabox "gewoon" een Android TV doosje met de Odido app pre-installed? Of zit er meer achter?
Is gewoon een googletv doosje. Die kun je zelf ook aanschaffen ipv maandelijks huur voor betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:36
s3n schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:53:
[...]

Mijn deurbel geeft weer beeld, dus iets moet er weer werken.
Dat lijkt positief te zijn voor jou.
Waar in Rosmalen wonend?

PSN: dixeN1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
[...]

Wat betekent 'even'?

Het is allemaal zo vrijblijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jollieb
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 10:22
Hoe kan het dat mensen in mijn directe omgeving bij KPN zitten en geen storing hebben? Odido zit toch op het KPN glasvezel netwerk?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Jollieb schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:13:
Hoe kan het dat mensen in mijn directe omgeving bij KPN zitten en geen storing hebben? Odido zit toch op het KPN glasvezel netwerk?

[...]
Kan een glasvezelbreuk zijn in de kabel die de PoP verbind met het netwerk van Odido, en KPN die een compleet andere leverancier hiervoor gebruikt en er dus geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
[...]

Same here! Ik vond de Arris VIP5202 van KPN een betere TV ontvanger. De huidige Amino Aria 710X had ik toen ik bij T-Mobile zat en overgestapt ben naar XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18

s3n

Aramiss schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:11:
[...]
Waar in Rosmalen wonend?
overlaet oost, 5247. Ik had verwacht dat iedereen weer internet had als de de uplink in de centrale weer werkte. Misschien is mijn eigen unifi modem fanatieker met het uitvoeren van een retry. Anders je modem eens aan/uit zetten of je al weer geluk hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 14:22
Aramiss schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:11:
[...]

Waar in Rosmalen wonend?
Ik heb inmiddels (sinds een half uur) ook weer verbinding, Groote Wielen.

Ineens kreeg ik van de Home app (iOS) de melding dat mijn hubs weer in de lucht waren. Ik heb hiervoor niets hoeven resetten of herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 23:30
Vraagje: KPN gaat op mijn adres tot 1gbit terwijl Odido tot 8gbit gaat. Zijn dat echt twee gescheiden netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
n00bCoder schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:20:
Vraagje: KPN gaat op mijn adres tot 1gbit terwijl Odido tot 8gbit gaat. Zijn dat echt twee gescheiden netwerken?
KPN kan bij jou in de buurt AON apparatuur hebben staan waardoor ze alleen maar 1Gbit/s max kunnen leveren, en Odido XGSPON apparatuur waarmee ze 8Gbit/s kunnen leveren. Dat kan prima :) Is bij mijn moeder ook zo, KPN alleen maar 1Gbit/s en leveren over AON (dus gewoon normaal gigabit ethernet), terwijl Odido over XGSPON levert en dus 8Gbit/s kan leveren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jollieb
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 10:22
Plofkotje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:13:
[...]

Kan een glasvezelbreuk zijn in de kabel die de PoP verbind met het netwerk van Odido, en KPN die een compleet andere leverancier hiervoor gebruikt en er dus geen last van heeft.
Ok. Dank voor je antwoord. Dat wist ik niet. Helaas ieder jaar wel een of meer keren probleem met Odido.
Ik begreep dat er in de grond gegraven moest worden en er daarvoor toestemming van de gemeente nodig was. Overweeg een overstap naar KPN (in de hoop dat de verbinding stabieler blijft).

Het werkt bij mij overigens ook weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Jollieb op 28-11-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
s3n schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:16:
[...]

overlaet oost, 5247. Ik had verwacht dat iedereen weer internet had als de de uplink in de centrale weer werkte. Misschien is mijn eigen unifi modem fanatieker met het uitvoeren van een retry. Anders je modem eens aan/uit zetten of je al weer geluk hebt?
Groote Wielen hier dus hopelijk snel verbinding. Ben niet thuis.
Gebruik Ubiquiti apparatuur en een restart van Huawei kastje / Ubiquiti kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53

Louw Post

Cerenas

Plofkotje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:22:
[...]

KPN kan bij jou in de buurt AON apparatuur hebben staan waardoor ze alleen maar 1Gbit/s max kunnen leveren, en Odido XGSPON apparatuur waarmee ze 8Gbit/s kunnen leveren. Dat kan prima :) Is bij mijn moeder ook zo, KPN alleen maar 1Gbit/s en leveren over AON (dus gewoon normaal gigabit ethernet), terwijl Odido over XGSPON levert en dus 8Gbit/s kan leveren daar.
Odido doet dat dan wel beter, want ik heb momenteel een AON verbinding van Odido zelf en ze leveren wel 2/8Gbit hier, maar KPN (ook AON) wil blijkbaar nog geen hogere snelheden hier leveren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
Louw Post schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:47:
[...]

Odido doet dat dan wel beter, want ik heb momenteel een AON verbinding van Odido zelf en ze leveren wel 2/8Gbit hier, maar KPN (ook AON) wil blijkbaar nog geen hogere snelheden hier leveren. :X
Waarschijnlijk omdat ze ook ondertussen XGSPON apparatuur bij je in de PoP hebben staan en daar toch al naar willen migreren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Zenix

BOE!

Louw Post schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:47:
[...]

Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis was ook AON hier in mijn dorp. Maar vorig jaar zag ik dat mijn ouders GPON kregen. Het lijkt er inderdaad op dat ze alleen PON doen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:47

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb Odido gisteren opgezegd. Vorige week van maandag t/m vrijdag geen internet gehad in Veenendaal. Geen fatsoenlijke updates gehad.

Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding bij KPN en stap ook met de mobiel over. Ga ten opzichte van mijn huidige contract van €28,- per maand op zowel mobiel en internet er €100,- op bijleggen. Dit neem ik voor lief want heb weinig vertrouwen in de cowboys die Odido runnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

Ik ben benieuwd of de Android app ook dezelfde update krijgt, daar valt qua GUI/UX nog wel het nodige aan te verbeteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Zenix

BOE!

Heeft iemand de 8Gb bestelling al gedaan? We zitten natuurlijk met smart te wachten op een speedtest ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 00:16
Zenix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:56:
Heeft iemand de 8Gb bestelling al gedaan? We zitten natuurlijk met smart te wachten op een speedtest ;)
Ja er is iemand.

https://community.odido.n...ostid=1749964#post1749964

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0Fv3ZctmzuAPsEy6hgLRgZdfMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOU6TgqsTr2zRQjiyYGXou1X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door peterbier op 28-11-2023 21:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7lV2DWOAU0Z9MX2Np97FfNVovU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YF56Xuecqz6WAg3JaPdT461w.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:37
Gisteren mijn Odido verbinding opgeleverd gekregen. Werkt prima.
Maar met mijn oude Unifi USG3 niet aan de praat te krijgen.

Op de WAN kant VLAN300 ingeschakeld. ik Krijg op de WAN kant ook netjes ip van isp.
Echter geen internet. Geen DNS probleem.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:39
roT- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:40:
Gisteren mijn Odido verbinding opgeleverd gekregen. Werkt prima.
Maar met mijn oude Unifi USG3 niet aan de praat te krijgen.

Op de WAN kant VLAN300 ingeschakeld. ik Krijg op de WAN kant ook netjes ip van isp.
Echter geen internet. Geen DNS probleem.

Iemand een tip?
Ik weet niet of het nog steeds een probleem is, maar ik had dit probleem: https://www.reddit.com/r/...ertising_default_gateway/
It looks like there is a bug in the USG's unadopted-mode web interface where if you apply any setting changes it erases the default-router and dns-server configuration...

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 28-11-2023 22:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Luuk1983 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:17:
[...]

Ik weet niet of het nog steeds een probleem is, maar ik had dit probleem: https://www.reddit.com/r/...ertising_default_gateway/

[...]
Thx voor tip maar werkt niet.
Gekke is als ik van odido xyzel
Wanpoort Omprik naar unifi usg3 wan poort dat ik paar minuten internet heb. Dan is opeens de usg niet meer te beheren via de controller en in de unifi log staat. Problem with configing usg3, contact us via support.

Krijg wel wan ip maar kan helemaal nix meer pingen

Als ik usg op lan poort zyxel modem hang werkt et uiteraard wel maar dubbel nat is niet iets wat ik wil

[ Voor 8% gewijzigd door roT- op 29-11-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-05 07:45
Ik zie dat de nieuwe snelheden hier op een KPN Netwerk XGS-PON aansluiting niet te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:34
Heeft iemand die nieuwe Mediabox al geïdentificeerd als zijnde een whitelabel doosje? Ben wel benieuwd wie die levert en of dat het exclusief aan Odido levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
chris-drielsma schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:38:
Ik zie dat de nieuwe snelheden hier op een KPN Netwerk XGS-PON aansluiting niet te bestellen zijn.
Dat komt omdat dan KPN de belichter is en Odido de vezel niet direct in eigen apparatuur in de POP kan prikken. Tot zover de "voordelen" van xsgpon in de wijkkasten... (Ja voor KPN, die heeft volledige controle over alles wat er over de kabels gaat).
In de oude situatie (en bij ODF) neemt Odido gewoon een darkfiber naar de woning af en kan daarmee doen wat ze willen. Al willen ze er 100Gbit overheen duwen, dat maakt dan niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 29-11-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hier op glasvezel van Deltafiber kan ik tot maximaal 2 gbps bestellen bij Odido.
Levert Odido deze snelheid niet op Deltafiber?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRb9sUHaxI7dME7e6Ooso3E1EIc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XdL3QCQNkYLYn4MEiR02vT6d.png?f=fotoalbum_large

Wifi snelheden beginnen ergens op te lijken. Maak gebruik van de Wifi Plus (Zyxel) punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

bjusterbaarlik schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:11:
[...]

Dat is dus je ONT en die moet Odido opnieuw registreren, dan is het opgelost.
Odido meerdere malen gevraagd om dat te doen. Nog steeds zonder resultaat.

Ze willen mij ook niet verder helpen totdat ik hun T-56 aansluit die een firmware update zou hebben die dit probleem oplost..

Het hele probleem wordt toch niet opgelost door de modem van Odido?

Wordt er echt van het kastje naar de muur gestuurd :X

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 29-11-2023 09:24 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
@Gekkenhuis Doe even niet eigenwijs en sluit gewoon de router van Odido aan. Hiermee kunnen ze ook op afstand kijken of de lijn goed is wat met eigen spullen niet/lastiger lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

jongetje schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:34:
@Gekkenhuis Doe even niet eigenwijs en sluit gewoon de router van Odido aan. Hiermee kunnen ze ook op afstand kijken of de lijn goed is wat met eigen spullen niet/lastiger lukt.
Dat had ik ook netjes gedaan. Dit maakte geen verschil.

Mijn vraag was meer of dat een firmware update van de T-56 modem het probleem met de internetsnelheid wel gaat oplossen. Dit staat er toch los van?

[ Voor 17% gewijzigd door Gekkenhuis op 29-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-04 08:56
Gekkenhuis schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:35:
Mijn vraag was meer of dat een firmware update van de T-56 modem het probleem met de internetsnelheid wel gaat oplossen. Dit staat er toch los van?
Even een wedervraag:

Waarom denk je dat het er per se los van staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

civspeler schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:55:
[...]

Even een wedervraag:

Waarom denk je dat het er per se los van staat?
Dit beweer ik niet, vandaar ook mijn vraag.

Mijn verdenking is er alleen omdat voor mijn verhuizing met exact dezelfde apparatuur alles naar behoren functioneerde. Apparatuur opgepakt en bij mijn nieuwe adres neergezet en het probleem is aanwezig. Dan verwacht ik dat het in de lijn zit en niet in de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-04 08:56
Gekkenhuis schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:01:
[...]

Dit beweer ik niet, vandaar ook mijn vraag.

Mijn verdenking is er alleen omdat voor mijn verhuizing met exact dezelfde apparatuur alles naar behoren functioneerde. Apparatuur opgepakt en bij mijn nieuwe adres neergezet en het probleem is aanwezig. Dan verwacht ik dat het in de lijn zit en niet in de apparatuur.
Dat verwacht ik ook wel. Maar het zou kunnen dat een firmware update voor de Zyxel je snelheidsprobleem oplost voor jouw verbinding zolang je gebruik maakt van die Zyxel. En dus niet als je de Asus weer terugzet. Toegegeven, ik acht dit ook niet heel waarschijnlijk, maar zeker niet onmogelijk. Ik ben wel raardere dingen tegengekomen.

Dat de firmware update voor de Zyxel ook het snelheidsprobleem met de Asus gaat oplossen, acht ik inderdaad nog onwaarschijnlijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Madnessy schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:03:
[...]

In nieuwegein hebben ze vorig jaar de "hoofdader" van een wijk geraakt , dat was een kwestie van 2 dagen (overigens wel glas via het kpn netwerk)
Jouw bericht gaf enige geruststelling. Internet is sinds gisteren namiddag weer beschikbaar waardoor wij 1,5 dag eruit hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Gisteren in Born (Sittard-Geleen) de monteur langsgeweest en de verbinding werkend gemaakt, nu ook gigabit-klant bij Odido dus.
Router zit nu wel in de meterkast i.p.v. woonkamer waar Ziggo binnenkwam, dus wifi op de eerste verdieping is wel iets slechter nu.
Ik zie dat de Zyxel-router EasyMesh ondersteunt, dus ik denk dat ik straks bij de Action alvast even die TP-Link RE190 ga halen voor een prikkie, dan hebben we in ieder geval al iets.
Weet niet of ik weer een paar euro extra per maand het waard vind voor die extra wifi-punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
striner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:25:
Gisteren in Born (Sittard-Geleen) de monteur langsgeweest en de verbinding werkend gemaakt, nu ook gigabit-klant bij Odido dus.
Goed om te weten dat ze actief zijn met daadwerkelijk leveren van diensten. Krijgt ik weer wat hoop. Woon in een naburig dorp en heb nog bericht gehad met het aansluiten van de woning (kabels liggen sinds juni al in de grond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 20:16
Aramiss schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:21:
[...]

Jouw bericht gaf enige geruststelling. Internet is sinds gisteren namiddag weer beschikbaar waardoor wij 1,5 dag eruit hebben gelegen.
Hopelijk gaat dat bij mij ook zo. Vannacht om 1.00 uur de verbinding weg en tot op heden geen signaal. Lampje zyxel power blijft knipperen, maar nog altijd niks. Lekker als je moet thuiswerken..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elisaado
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01 13:15
Na het lezen van de berichten dat Odido geen IPv6 aanbied schrok ik wel even want ik host een paar (IPv6 only) services voor vrienden en familie.

Gebeld met de klantenservice om het na te vragen, er werd gevraagd om mijn postcode en huisnummer, sure. Toen werd er gevraagd om mijn achternaam en geboortedatum, ik vroeg of dit moest en de man vertelde mij dat dit verplicht was. Na wat pushen toch de vraag kunnen stellen of ze IPv6 aanboden, kreeg als antwoord dat hij niet wist wat dat was, en dat ze "zulke gekke dingen niet aanbieden"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Melvin15397 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:50:
[...]

Vanmiddag om 18:00 was ik thuis en heb ik in de TP Link router gekeken. Vanaf het moment dat de ONT rond 14:30 gereset was, kreeg de router geen ip adres meer. Elke minuut een gefaalde poging, dus het logboek stond redelijk vol.

Daarna de Zyxel maar eens aangesloten om te proberen. Hiermee ook geen verbinding met Odido. Dus toen de helpdesk gebeld om 18:30. Tot 18:45 in de wacht gestaan. Tijdens het gesprek bij het controleren van mijn gegevens ineens weer internet. Onduidelijk waardoor. De helpdeskmedewerker kon niet zien wat het geweest was. Het werkt dus weer, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
Momenteel ligt de verbinding er weer uit :(

Edit: zojuist de verbinding weer terug. Wederom tijdens het gesprek met de klantenservice.

[ Voor 5% gewijzigd door Melvin15397 op 29-11-2023 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:23
elisaado schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:18:
Na het lezen van de berichten dat Odido geen IPv6 aanbied schrok ik wel even want ik host een paar (IPv6 only) services voor vrienden en familie.

Gebeld met de klantenservice om het na te vragen, er werd gevraagd om mijn postcode en huisnummer, sure. Toen werd er gevraagd om mijn achternaam en geboortedatum, ik vroeg of dit moest en de man vertelde mij dat dit verplicht was. Na wat pushen toch de vraag kunnen stellen of ze IPv6 aanboden, kreeg als antwoord dat hij niet wist wat dat was, en dat ze "zulke gekke dingen niet aanbieden"... :+
Ze doen natuurlijk alles in kleine stappen en gaan eerst over op IPv5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gibbs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 10:30
Wat een ellende tot nu toe met Odido. Jarenlang tevreden glasvezel klant bij Tweak, helaas nu noodgedwongen overstappen. Prima aanbieding van Odido gekregen, maar daarna stopt alle service.

Mijn broer was de eerste die overging (geen Tweak, maar van Ziggo naar Odido in dit geval). Monteur komt langs voor een schouw, keurt alles goed en geeft groen licht. Afspraak ingepland met Odido voor de overgang. Ziggo afgezegd per datum van overgang. Op de datum van overgang, geen monteur. Dus bellen, Odido meldt dat er geen glasvezel aanwezig is en heeft zonder te informeren de afspraak afgezegd. Maar de monteur bij de schouw zei dat alles goed was, ja in de meterkast zit glasvezel, maar niet vanaf de straat naar het appartementencomplex. Odido meldt dat het 3 maanden gaat duren en bieden een databundel aan voor 5g hotspot. Odido afgezegd en een week later internet van KPN (via oude koper aansluiting) werkend opgeleverd. Uiteindelijk dus een goede week zonder internet.

De buurman was de volgende en was net als mij ook klant bij Tweak. Hardware kwam maar niet binnen, dus afspraak verzetten. Internet via Tweak wordt wel op de origineel afgesproken datum afgesloten. Weer bellen met Odido, ook hier een 5g internet bundel aangeboden. 2 dagen later een monteur aanwezig, nog geen hardware, maar de monteur komt ‘s middags terug met hardware uit zijn eigen voorraad. Maar krijgt de boel ‘s middags alsnog niet aan de praat, een storing in de wijkcentrale volgens hem. De monteur mag niet in de wijkcentrale komen, dus er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor een week later. Week later, zelfde monteur, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Weer 2 dagen later eindelijk het probleem verholpen en eindelijk internet. Uiteindelijk 10 dagen zonder internet.

Mijn vader zat ook bij Tweak. Afspraak gemaakt om op 29 november om over te gaan. Werd gebeld dat de lijn van Tweak niet opzegbaar is voor 1 december, dus de afspraak moet verzet worden naar een week later. Ook hier geen hardware op 29/11, maar wel vandaag de verbinding van Tweak afgesloten. Nog steeds geen zicht op wanneer de hardware binnen komt en hoelang het dus gaat duren voor hij weer internet heeft.

Zelf dus ook jarenlang tevreden klant bij Tweak geweest. Eigen router, geen hardware van Tweak in huis. Altijd snel internet, nooit grote storingen gehad. Balen als een stekker dat Tweak is overgenomen door Odido, maar het is niet anders. Afspraak gemaakt, 4 december gaan we over op Odido. Vorige week maar eens gebeld om te vragen wat de status is. De reactie was dat alles goed verloopt en dat ik even moet bellen als ik een week van tevoren nog geen track&trace heb ontvangen voor de hardware. Dus gister gebeld, geen track&trace. Dame van Odido gaat dit doorzetten naar de betreffende afdeling om zo snel mogelijk het pakket op te sturen. Ik zou een mail krijgen als alles rond is. Vandaag, geen mail. Nogmaals bellen. Weer iemand anders aan de lijn uiteraard. “Ja dat kan 3 werkdagen duren”. Als deze 3 werkdagen voorbij zijn is het te laat en komt het pakket niet binnen voor het weekend. Dame aan de lijn geeft dit inderdaad toe en geeft aan dat als ik vandaag de monteursafspraak nog wijzig dat ik dan niet afgesloten word van mijn huidige verbinding. [sarcasm] Erg fijn dat de vorige collega’s dit mij ook konden vertellen. [/sarcasm]. Dus afspraak verzet naar 8 december en ik zou per mail bevestigd krijgen dat mijn verbinding niet afgesloten wordt op 4 december en ook pas op 8 december over gaat.

Ik heb hier echt nul vertrouwen in, maar helaas als klant zijnde kan je niets anders doen dan afwachten. Het is uiteraard van de zotten dat je zelf keer op keer moet bellen, want anders gaat het helemaal niet goed. Nu werk ik zelf in de IT en kan ik vrienden, buren en familie helpen met dit soort zaken. Maar hoe gaat het bij de rest van de mensen die te maken hebben met Odido.
Morgen zelf maar weer bellen met Odido en Tweak en vragen op welke datum de afsluiting nu staat. Ik verwacht niet dat dit is doorgegeven, maar ik laat mij verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 13:44
@Gibbs Het staat hier in dit topic vol met problemen en zelfs de media geeft hier melding van: https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

Ga weg bij dit tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Krijgen ze er ook van om "in het geheim" alles voor te bereiden. Niemand te informeren en dan met een big bang de hele organisatie op zijn kop zetten. Had gewoon rustig gecommuniceerd, dan stap voor stap de systemen overzetten. Maar nu komt alles in 1 keer de organisatie binnen en voordat deze problemen goed zijn opgelost knallen ze door met nieuwe hardware en abonnementen...

Moet zeggen dat het hier al jaren prima werkt (even afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat blijkbaar wel goed is gegaan is hun prepaid tak.

In het verleden prepaid gehad (t-mobile tijd). Nummer niet meer in gebruik dus account is leeg. Ik kan het account niet in zijn totaliteit verwijderen wat ik enorm graag wil.

Met de chat keer contact gehad. Het account is inactief. Wel bijzonder dat ik nog kan inloggen bij een inactief account. Vorige week ontving ik ineens mail op dat email adres over Odido Glasvezel. Apart op een inactief account... Ik kan in dat hele account helemaal niets uitzetten. Dit is precies de reden dat ik mijn account wil verwijderen.

Chat kom ik niet aan uit. Formulier op de website lukt ook niet moet 06 en klantnummer invullen die heb ik dus niet. Bellen lukt ook niet want ze vinden mij niet (ik heb geen 06 nummer of wat dan ook alleen een email adres). Laatste poging de winkel hopelijk kan daar iemand wel mijn account compleet verwijderen, echt onbegrijpelijk dat het anno 2023 niet kan.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:25
vj_slof schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:30:
@Gibbs Het staat hier in dit topic vol met problemen en zelfs de media geeft hier melding van: https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

Ga weg bij dit tent.
Dit lijkt vooral om mobile te gaan?

FWIW. Hier sinds mei 2021 probleemloos 1Gb Glas (AON) + TV en ESPN voor iets meer dan E 50,-. Ik ga voorlopig nergens naar toe.

klopklop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 13:44
GerbenBK schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:43:
[...]

FWIW. Hier sinds mei 2021 probleemloos 1GB Glas (AON) + TV en ESPN voor iets meer dan E 50,-. Ik ga voorlopig nergens naar toe.

klopklop
Administratief is het een zooitje. Glas van T-Mobile op AON is dat hun eigen netwerk of van een andere partij? In dat geval niks doen en stil blijven zitten en niets wijzigen en inderdaad afkloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:25
Gibbs schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:26:
Wat een ellende tot nu toe met Odido. Jarenlang tevreden glasvezel klant bij Tweak, helaas nu noodgedwongen overstappen. Prima aanbieding van Odido gekregen, maar daarna stopt alle service.
Pas opzeggen als de nieuwe verbinding werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
GerbenBK schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:43:
[...]

FWIW. Hier sinds mei 2021 probleemloos 1GB Glas (AON) + TV en ESPN voor iets meer dan E 50,-. Ik ga voorlopig nergens naar toe.

klopklop
Hier vanaf december 2014 (Vodafone 100 - WBA bleek achteraf), juni 2020 omgezet naar ODF 1 Gbps, combi met Unlimited 25 + 25 - omdat het kan, niet omdat het moet - , ik profiteer nog een van de kortingen (oa gratis tv pakketten) uit VF tijd, dus ik krijg het totaalpakket never nooit voor dezelfde prijs als nu bij een andere provider.

Op een grote landelijke storing (ik meen eind 2015 ergens) na geen last van - langdurige - onderbrekingen. _/-\o_

Betreft een AON aansluiting, ik heb sinds een aantal weken de edgerouter vervangen door een OPNsense installatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Comp User op 29-11-2023 20:47 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:25
vj_slof schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:48:
[...]

Administratief is het een zooitje. Glas van T-Mobile op AON is dat hun eigen netwerk of van een andere partij?
ODF.

Ja helaas in het verleden met Ziggo ook meegemaakt. Als je iets wijzigt liep het bijna altijd mis. Nergens aan zitten en dan gaat het over het algemeen goed.

[ Voor 24% gewijzigd door GerbenBK op 29-11-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Luuk1983 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:17:
[...]

[...]
Niet de oplossing geweest maar uiteindelijk is et wel geluk.

Hoe simpel het soms kan zijn. Reset usg-3p daarna vlan300 op de wan en klaar.
Lampje ging bij mij ook al branden toen ik na een uur prutsen in de logs zag:
Problem with configing usg3, contact us via support

Maar goed had een lange dag op werk achter de rug. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 16:43
GerbenBK schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:15:
[...]

ODF.

Ja helaas in het verleden met Ziggo ook meegemaakt. Als je iets wijzigt liep het bijna altijd mis. Nergens aan zitten en dan gaat het over het algemeen goed.
ODF is de algehele benaming van "eigen apparatuur" maar is ook de afkorting van Open Dutch Fiber, de concurrent van KPN Netwerk die eigen glasvezelnetwerken aanlegt. De eigen operator van Odido is Glasoperator, en levert diensten via AON, GPON en XGS-PON techniek.

• Ragdoll788
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05-2024
Ok als Odido dan uiteindelijk mijn fritz 5590 niet op glasvezel sfp poort aansluit kan ik die dan ook (tijdelijk) omwisselen voor een sfp met rj45 of komt dat alleen met sfp+?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:37

spanx

_Sp[A]nX_

Zucht, baal als een stekker.

Tijdens het overstappen qua abonnement heb ik geconstateerd dat de opleverdatum en de datum van de monteur 2 weken uit elkaar lagen. Gebeld met Odido om aan te geven dat ik geen 2 weken zonder internet kon omdat monteur pas 2 weken later omgepland kon worden. "Nee dat is niet het geval, signaal gaat er pas op als monteur op die latere datum langs komt" dat was mij iig "verzekerd".....

3x keer raden waarom ik nu geen internet heb....heb een USG lite en een kpn glasvezel verbinding (2019) dus kan niet ff vlan van 6 naar 300 omzetten omdat er nog iets qua hardware anders moet worden omgezet begreep ik.
Ben benieuwd of ze en hoe ze dit gaan oplossen, ben it-er dus geen internet is geen werk.

Ik ga met ze bellen straks maar kan ik nog iets anders doen om weer internet te krijgen zonder die media-converter te hebben....?

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 30-11-2023 04:21 . Reden: Uitgebreid ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• housemusicrules
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
spanx schreef op donderdag 30 november 2023 @ 04:14:
Zucht, baal als een stekker.

Tijdens het overstappen qua abonnement heb ik geconstateerd dat de opleverdatum en de datum van de monteur 2 weken uit elkaar lagen. Gebeld met Odido om aan te geven dat ik geen 2 weken zonder internet kon omdat monteur pas 2 weken later omgepland kon worden. "Nee dat is niet het geval, signaal gaat er pas op als monteur op die latere datum langs komt" dat was mij iig "verzekerd".....

3x keer raden waarom ik nu geen internet heb....heb een USG lite en een kpn glasvezel verbinding (2019) dus kan niet ff vlan van 6 naar 300 omzetten omdat er nog iets qua hardware anders moet worden omgezet begreep ik.
Ben benieuwd of ze en hoe ze dit gaan oplossen, ben it-er dus geen internet is geen werk.

Ik ga met ze bellen straks maar kan ik nog iets anders doen om weer internet te krijgen zonder die media-converter te hebben....?
Heb je ook telefonie/5G bij Odido? Los van het feit dat ik dat sowieso zou aanraden i.v.m. de toch wel mooie klantenkorting en de prijs-kwaliteitverhouding (in 4 jaar tijd geen storing gehad) dan kun je in zo’n geval vaak vragen om een tijdelijke gratis unlimited bundel zodat je je telefoon tot die tijd als hotspot kan gebruiken begreep ik. (Sowieso zou ik unlimited nemen, maar dat is m’n persoonlijke ‘smaak’. Zoveel duurder dan een ‘gewone’ bundel zijn die niet meer, en je hebt tenminste nog gezeik dat je er 2 Gb overheen zit en 7.50 per GB bij kan betalen)

Ik haal met m’n 5G-verbinding makkelijk een stabiele 220 mbit download (upload helaas wat lager) dus dat is voor tijdelijk internet, afhankelijk van waar je het voor gebruikt en met hoeveel mensen je bent, zeker voldoende om even mee vooruit te kunnen. Zelfs stabiel en snel genoeg om 4K-video over te streamen.

[ Voor 32% gewijzigd door housemusicrules op 30-11-2023 05:48 ]

• housemusicrules
Toch opvallend trouwens dat er (eindelijk) een volledig nieuwe mediabox komt, met apps. Ik dacht dat met het uitbrengen van de Odido smart tv-app afgelopen jaar eigenlijk wel de eerste stap naar ‘TV kijken zonder kastje’ ingezet was.

Intussen heeft ruim drie kwart van de mensen wel een smart tv of Apple TV/Google TV, dus iemand die weet of snapt wat de voordelen zijn van hun nieuwe media-box? Je zou bijna zeggen dat deze (binnenkort) ook 4K aan kan, met een eigen pakket en voor de streaming apps zoals Netflix.

Iemand die dit weet? Ik kan hier weinig informatie over vinden.

-Edit-

Al gevonden. De nieuwe box ondersteunt dus 4K (voor Netflix en Showtime etc, nog geen pakket van Odido zelf). Maar goed, dat doet Tizen op m’n Samsung TV ook al, dus dan weinig meerwaarde dan lijkt me? (Sterker nog: het kost meer, weer een extra kastje en de stroom)

[ Voor 19% gewijzigd door housemusicrules op 30-11-2023 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@housemusicrules Er zijn altijd mensen die minder handig zijn en het tv kastje van de provider bestellen. Ook al kun je zelf prima een googletv kopen...

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 07:13
Volgens mij gaan de meeste klachten vooral over het overstappen. En dat gedeelte wordt al tijden uitbesteed. Vaak aan kleine bedrijfjes die net als zonnepaneel monteurs snel geld willen verdienen.

Ik zit sinds 2017 bij Odido/T-Mobile. Ik heb 1x een storing gehad die binnen een uur gefixt was.

Mijn snelheden zijn ook altijd conform de snelheid die ik gekozen heb.

Het is gewoon jammer dat overstappen zo risicovol is. Ik twijfel soms om een jaar KPN te doen voor wat voordeel, maar ja ik wil niet dat risico hebben bij het omprikken van de vezel.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

thaMini

Tool !!

Korte update, sinds 16 november overgestapt van Caiway naar Odido en nog steeds geen licht op de glasvezel.
We moeten over van AON naar PON. Maar de klantenservice blijft zich hullen in vaagheden.
Guidion zou komen en zet het dan meteen goed in de wijkcentrale volgens de klantenservice. Guidion komt en zegt dat ze dat soort dingen niet doen. Vervolgens zegt de klantenservice dat Guidion alleen voor de installatie in huis is. Daarna zegt weer een andere van de klantenservice dat Guidion ongelijk heeft en ze soms wel in de wijkcentrale zitten.
Contacten worden niet gedocumenteerd, beloftes niet nagekomen. 3 werkdagen om een opdracht door te zetten naar Delta blijkt toch opeens 5 tot 7 werkdagen. Terugbellen wordt beloofd maar niet gedaan.

Ondertussen heb ik er 8 telefoontjes met totaal 126 minuten op zitten en het eind is nog niet in zicht.

Op dit moment zit ik er sterk over te denken om te ontbinden en direct bij Delta een abonnement te nemen maar ik ben bang dat ik dan weer in eenzelfde molen de andere kant op ga.

"Ja maar meneer, u heeft toch codes voor een week mobiel internet gekregen?" Ze kunnen zich slecht inleven in het feit dat een compleet huisnetwerk plat ligt, alles werkt met internet tegenwoordig.

Wat is dit ontzettend vervelend.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@thaMini Er is een test in het oosten van NL waar Guidion wel de patch kan zetten. Is een kleine test, rest van NL kan dat niet. Geld dus ook voor enkele monteurs.

[ Voor 11% gewijzigd door bjusterbaarlik op 30-11-2023 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thaMini schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:03:
Korte update, sinds 16 november overgestapt van Caiway naar Odido en nog steeds geen licht op de glasvezel.
We moeten over van AON naar PON. Maar de klantenservice blijft zich hullen in vaagheden.
Guidion zou komen en zet het dan meteen goed in de wijkcentrale volgens de klantenservice. Guidion komt en zegt dat ze dat soort dingen niet doen. Vervolgens zegt de klantenservice dat Guidion alleen voor de installatie in huis is. Daarna zegt weer een andere van de klantenservice dat Guidion ongelijk heeft en ze soms wel in de wijkcentrale zitten.
Contacten worden niet gedocumenteerd, beloftes niet nagekomen. 3 werkdagen om een opdracht door te zetten naar Delta blijkt toch opeens 5 tot 7 werkdagen. Terugbellen wordt beloofd maar niet gedaan.

Ondertussen heb ik er 8 telefoontjes met totaal 126 minuten op zitten en het eind is nog niet in zicht.

Op dit moment zit ik er sterk over te denken om te ontbinden en direct bij Delta een abonnement te nemen maar ik ben bang dat ik dan weer in eenzelfde molen de andere kant op ga.

"Ja maar meneer, u heeft toch codes voor een week mobiel internet gekregen?" Ze kunnen zich slecht inleven in het feit dat een compleet huisnetwerk plat ligt, alles werkt met internet tegenwoordig.

Wat is dit ontzettend vervelend.
Op netwerken van KPN Netwerk en Open Dutch Fiber waar Odido eigen apparatuur in de centrale heeft staan kan en mag Guidion in de wijkcentrale, bijvoorbeeld voor (om)patchen.

Naar mijn weten kan dat nog niet in een Delta wijkcentrale mede omdat Odido daar gebruik maakt van Delta apparatuur en moet Delta dat dus zelf doen.
Dus de Odido KS heeft half gelijk maar weet zelf niet het verschil tussen de afspraken op het ene netwerk en het andere.

@bjusterbaarlik Jouw opmerking slaat dan alleen op Delta netwerken neem ik aan?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

thaMini

Tool !!

Bedankt voor jullie duiding.

Punt blijft een beetje dat de 16de het ompatchen al in gang kon zijn gezet. En mocht er dan iets verkeerd zijn gepatcht dan was er ook voldoende tijd om het te fixen.

Ander punt is dat ik op dit moment gewoon pissig ben.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erenatas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-04 09:35
Hi (Apologies for English), I ordered 8gbps yesterday morning, still waiting for confirmation.

I have been using 1gbps on Odido through KPN network since Feb 2022 (KPN or other provider does not show multigig connections). The installers told me that it is GPON but I am not very sure, there is a white KPN box (not very big) and a media converter. My end goal is to directly connect fiber to my UDM SE.

I will share if I have any updates.

edit (Nov 30, 16:50): Tried calling Odido, customer service told me that my order has a note saying that the order is on hold and with no ETA. Said that Guidion will contact me but no idea when.

[ Voor 18% gewijzigd door erenatas op 30-11-2023 16:57 ]

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 14:08
Vraagje, support de Huawai ONT HG8M8010Hv6 snelheden boven de 1GBits? Of is de LAN port slechts max 1GB?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 14:16
m00n schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
Vraagje, support de Huawai ONT HG8M8010Hv6 snelheden boven de 1GBits? Of is de LAN port slechts max 1GB?
Die is gigabit. Zoals een simpele search je had kunnen vertellen.

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 14:08
mbovenka schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:50:
[...]
Die is gigabit. Zoals een simpele search je had kunnen vertellen.
Dat had ik ook gevonden maar de -10G op het eind deed mij in twijfel trekken, en dus de vraag.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het lijkt alsof de problemen in dit topic vaak samenhangen met een specifieke locatie en netwerk. Het lijkt verstandig bij het posten van je problemen dan ook je regio te vermelden zodat anderen kunnen zien of dit eventueel ook op hun eigen situatie betrekking kan hebben.

Ik ga in Jan van KPN AON naar Odido en kon ook 8Gbit/s bestellen, maar dan moet ik thuis wel heel veel investeren in nieuwe hardware dus ik houd het maar bij 1Gbit/s al kan ik voor de “grap” tijdens de kortingsperiode wel 2Gbit/s kiezen natuurlijk.

Ik wil mijn FB 7590 gaan gebruiken dus ook aan 2GBit/s heb ik niks, maar dat zou ik met de Zyxel kunnen testen in dat geval.

Fingers crossed dat het goed gaat op de installatiedatum. De planning en contact is tot nu toe erg goed. Goede email vanuit Guidion om een monteur te plannen vanaf de datum van ingang nieuwe abonnement

• housemusicrules
jongetje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:41:
@housemusicrules Er zijn altijd mensen die minder handig zijn en het tv kastje van de provider bestellen. Ook al kun je zelf prima een googletv kopen...
Ben benieuwd hoe groot die groep is. Sowieso heeft bijna iedereen tegenwoordig toch wel een smart TV (of anders idd een Apple of Google box/stick)?

Maar wellicht zijn die mediaboxen toch best een verdienmodel. Als je 2 miljoen van die boxen verhuurd (veel mensen hebben natuurlijk 2 of 3 TV’s in huis) voor 2,50 per stuk per maand dan is dat wel een mooie bron van extra inkomsten.

Maar technisch gezien is zo’n box eigenlijk in veel gevallen niet echt meer nodig. Kijk maar naar het model van NLziet bijvoorbeeld: de techniek voor ‘TV zonder kastje’ is er allang.

• jongetje
@housemusicrules Ik denk dat er een enorme doelgroep is voor mensen die liever een kastje huren. Anders hadden KPN, Ziggo, Odido ed. ze helemaal nooit geïntroduceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:16
housemusicrules schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:26:
[...]

Ben benieuwd hoe groot die groep is. Sowieso heeft bijna iedereen tegenwoordig toch wel een smart TV (of anders idd een Apple of Google box/stick)?

Maar wellicht zijn die mediaboxen toch best een verdienmodel. Als je 2 miljoen van die boxen verhuurd (veel mensen hebben natuurlijk 2 of 3 TV’s in huis) voor 2,50 per stuk per maand dan is dat wel een mooie bron van extra inkomsten.

Maar technisch gezien is zo’n box eigenlijk in veel gevallen niet echt meer nodig. Kijk maar naar het model van NLziet bijvoorbeeld: de techniek voor ‘TV zonder kastje’ is er allang.
Ik gebruik ook een TV Box van de provider. Ik heb thuis ook een shield en op de slaapkamer een Nokia mediaplayer. Dat werkt allemaal prima, maar soms is het toch een beetje behelpen of meer klikken om bij een bepaalde functie te komen.
De box van de provider is zo speciaal nog niet, maar de afstandsbediening welke erbij zit is meestal wel handiger als bijvoorbeeld een google chromecast/shield etc. Je komt sneller bij de functie welke je nodig hebt. Natuurlijk zijn er allerlei tooltjes en kan het prima werken. Einde van de dag ben ik niet de enige in huis en moeten mijn kinderen en vrouw er ook makkelijk mee kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• housemusicrules
erenatas schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:27:
Hi (Apologies for English), I ordered 8gbps yesterday morning, still waiting for confirmation.

I have been using 1gbps on Odido through KPN network since Feb 2022 (KPN or other provider does not show multigig connections). The installers told me that it is GPON but I am not very sure, there is a white KPN box (not very big) and a media converter. My end goal is to directly connect fiber to my UDM SE.

I will share if I have any updates.
The small provider Delta was first with offering multigig connections ;) since this year they offered 2 gbit, and yesterday i saw their commercial offering 5 gbit connections now.

Keep us updated :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 14:37
Ik ga weer naar KPN. Reden, mailplatform gaat geheel weg - ook de uitgaande SMTP server. Ik merk nu al dat er geen onderhoud meer aan gepleegd wordt, want sommige mails komen niet aan zodra ze de SMTP in zijn gegaan. En geen ipv6 doet wel erg ouderwets aan nu in 2023, zo wordt het bij elkaar wel erg karig. Het was even leuk, maar Odido is het helaas toch net niet voor mij.
Pagina: 1 ... 18 ... 110 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen