• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ikweethetbeter schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:36:
Eigenlijk hoort er een waarschuwing bij alle abonnementen sneller dan 1 gigabit. Want de meeste mensen hebben er niks aan. Het gros van de netwerken thuis zijn 1 Gbps, net zoals ethernet poorten op computers en devices. Er is ook weinig op wifi dat die snelheid haalt.

Zie het als een les FOMO afstraffing. Deze fout zal je in het vervolg niet meer maken.
Genoeg auto's die ook harder kunnen dan de 130 die op de snelweg toegestaan is. Is allemaal prima maar dan moet je buiten de standaard systemen om dingen doen (2.5gbit intern netwerk of naar het circuit gaan).

Ik zie het probleem echt niet.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:57
Rickrebr schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:19:
Hebben meer mensen geen internet nu bij Odido?
Ja. Ik zie op allestoringen een piek.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Ook sinds ongeveer 11:15u geen internet. Odido glasvezel, voormalig E-fiber netwerk. Regio Den Bosch.

Update:
E-fiber toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door JaDatIsPeter op 25-09-2026 12:23 ]

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:43
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:10:
[...]

Ook sinds ongeveer 11:15u geen internet. Odido glasvezel. Regio Den Bosch.
Oke hier ook regio Oss. Het ligt dus bij Odido, zo fijn dat er informatie te vinden is op hun website…

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 22:38

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33
POP zonder stroom, ODF is een aggegraat aan het regelen en zou rond 1430 weer online moeten komen. (uit het glasnet topic)

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Boudewijn schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:53:
Genoeg auto's die ook harder kunnen dan de 130 die op de snelweg toegestaan is.
In Duitsland mag je soms harder. Maar met al die wegwerkzaamheden is het bijna nergens meer, of zeer onveilig.

Mijn auto kan dan ook slechts 160, en dat heb ik nog nooit nodig gehad.
Is allemaal prima maar dan moet je buiten de standaard systemen om dingen doen (2.5gbit intern netwerk of naar het circuit gaan).
Eens.
Ik zie het probleem echt niet.
Is er ook niet. Niet voor mij in ieder geval.

Alleen er was hier iemand die 2 Gbps voor 2 jaar af had gesloten en daarvan af wilde omdat hij nooit boven de 1 Gbps kwam.

-knip. Zullen we hier vriendelijk houden zo op de vrijdagmiddag?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 25-09-2026 14:19 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:03:
[...]

In Duitsland mag je soms harder. Maar met al die wegwerkzaamheden is het bijna nergens meer, of zeer onveilig.

Mijn auto kan dan ook slechts 160, en dat heb ik nog nooit nodig gehad.

[...]

Eens.

[...]

Is er ook niet. Niet voor mij in ieder geval.

Alleen er was hier iemand die 2 Gbps voor 2 jaar af had gesloten en daarvan af wilde omdat hij nooit boven de 1 Gbps kwam.

-knip-
Goed joh, veel plezier ermee :w

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-09-2026 14:19 ]

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 21:00
Nee werkt hier helemaal goed.

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 10:33
Misschien ooit voor iemand handig: ik wilde in verband met aflopend abonnement verlengen maar kon geen gebruik maken van de mooie aanbiedingen die er nu zijn (ook telefonisch geprobeerd). Daarom opgezegd, en zodra ik een einddatum had via internetten.nl (kan misschien ook direct bij Odido) een nieuw abonnement aangevraagd, en daarbij aangegeven dat ik zelf al had opgezegd + gewenste begindatum.

Ik kreeg weer de mail dat ik een afspraak moest maken met monteur. Helaas was ik eigenwijs (want ik dacht: het ligt er allemaal al), maar de monteur komt met de apparatuur tegenwoordig, en moet in de wijkcentrale iets doen. Na een weekje werd ik gebeld dat ik echt een afspraak moest maken. Helaas was de mogelijkheid 1 dag na de afsluiting toen niet meer beschikbaar, dus zit nu een weekje zonder internet. Gelukkig via Fritzbox+Samsung S8 nu op de wifi van de buren, valt helemaal niet tegen, en ik hoef niets aan te passen verder. Mocht het volgende week bij aansluiten toch niet goed lopen dan laat ik dat weten, maar tot dusver heeft dit goed gewerkt.

Scheelt toch fors de komende 2 jaar zo!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stat had je dan niet beter voor het Simpel aanbod kunnen gaan ipv bij Odido blijven? Dezelfde apparatuur en netwerk, dus eigenlijk een overstap op papier en het Simpel aanbod is toch stukken aantrekkelijker op dit moment?

Testing, one, two ...

• ikweethetbeter
  • Nu online
@stat
Zit je nog in je bedenktermijn? Stap over op Simpel, voor eventueel tv neem je nlziet en je hebt net zo goed internet en betere tv als je de €12 variant neemt. Daarbij ben je niet meer afhankelijk van provider specifieke tv kastjes.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:19
ikweethetbeter schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:13:
@stat
Zit je nog in je bedenktermijn? Stap over op Simpel, voor eventueel tv neem je nlziet en je hebt net zo goed internet en betere tv als je de €12 variant neemt. Daarbij ben je niet meer afhankelijk van provider specifieke tv kastjes.
Ik ben ook aan weer een overstap toe . Helaas, wel Odido maar bij Simpel:
Was het maar zo simpel...
Ah jammer, het is nu nog niet mogelijk om jouw adres aan te sluiten op Simpel Internet.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

NLZiet is niet voor iedereen een bruikbaar alternatief maar zo wordt het regelmatig wel gepresenteerd op dit forum. Als fervent kijker naar programma's van NatGeo en Discovery heb je niets aan NLZiet.

Ik ben wel blij qua kosten met mijn overstap van Delta naar Odido. Van 77 euro per maand naar het eerste jaar 15 euro en daarna 58,50 voor 400mb/s en tv (was 600 bij Delta).

Eind oktober word ik aangesloten, hopelijk gaat dat allemaal soepel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ikweethetbeter
  • Nu online
PaT schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:08:
NLZiet is niet voor iedereen een bruikbaar alternatief maar zo wordt het regelmatig wel gepresenteerd op dit forum.
Voor mij is NL Ziet een volwaardige tv dienst.

Ziggo levert 500 zenders, ik kijk daar max 15 van.
Odido leveret 100 zenders, ik kijk daar max 15 van.
NL Ziet levert 50 zenders, ik kijk daar max 15 van.

Maar inderdaad, vooral als je van Ziggo komt, moet je bij NL Ziet veel zenders inleveren. Maar je hebt alle Nederlandse zenders, publiek en commercieel, en België, en de BBC, en dat is voor ons genoeg.
Als fervent kijker naar programma's van NatGeo en Discovery heb je niets aan NLZiet.
Heb je specifiek deze zenders nodig, of dit soort zenders? Dan heb je Curiosity Channel of History Channel tot je beschikking.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:08
Het valt mij op dat na de update:
Zodra het TV-kastje opnieuw opgestart wordt begint deze weer op kanaal 1
Voorgeen ging die verder op het kanaal waar die op was uitgezet.
Hebben meer mensen dit??

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MikeT80 schreef op maandag 28 september 2026 @ 10:06:
Het valt mij op dat na de update:
Zodra het TV-kastje opnieuw opgestart wordt begint deze weer op kanaal 1
Voorgeen ging die verder op het kanaal waar die op was uitgezet.
Hebben meer mensen dit??
Ja.

Have you tried turning it off and on again?

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:08
Ook al een oplossing gevonden ?

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MikeT80 schreef op maandag 28 september 2026 @ 10:08:
[...]

Ook al een oplossing gevonden ?
Nee, om eerlijk te zijn vind ik het niet zo heel interessant dat ik steeds terugkeer naar kanaal 1. Meestal zap ik dan toch weer naar een andere zender. Dus of het nou op 1 begint of op mijn laatst gekeken zender, voor mij verandert er niets. :)

Have you tried turning it off and on again?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hebben jullie als bestaande klant recent nog een leuke aanbieding gekregen?

Ik krijg telefonisch via service of verlenging geen beter aanbod voor alleen 1Gbit glas dan wat in de app/online staat, namelijk:
  • 1 Jaar 3 maanden 26,- daarna 41 = 447,- p.j
  • 2 jaar 10 maanden 25,- daarna 40 = 405,- p.j

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:57
Greatsword schreef op maandag 28 september 2026 @ 11:58:
Hebben jullie als bestaande klant recent nog een leuke aanbieding gekregen?

Ik krijg telefonisch via service of verlenging geen beter aanbod voor alleen 1Gbit glas dan wat in de app/online staat, namelijk:
  • 1 Jaar 3 maanden 26,- daarna 41 = 399,- p.j
  • 2 jaar 10 maanden 25,- daarna 40 = 405,- p.j
Ik kom bij je eenjaars aanbod op 447,- p.j.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Muis666 schreef op maandag 28 september 2026 @ 12:57:
[...]

Ik kom bij je eenjaars aanbod op 447,- p.j.
Ah sorry foutje, 447,- inderdaad.
Mijn huidige was 6x25 + 6x40 =390 p.j

• Relesi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:43
Ik zat naar tevredenheid bij Odido. Vond de actie van 25 euro (20 euro als je ook andere abonnementen op hetzelfde adres hebt) voor 12 mnd bjj een tweejarig contract wel netjes. Heb Odido opgezegd, twee maandjes KPN genomen (kon ik die eens mooi uitproberen, maandelijks opzegbaar) en ga de komende maand beginnen aan het nieuwe Odido contract.
Pagina: 1 ... 151 152 Laatste