• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb jaren lang problemen gehad met de Zyxel-router en daar vele uren in gestoken om het werkende te krijgen. Ik dacht dat dat ding gehackt was. Sinds een kleine maand werkt de Zyxel router weer normaal. Na enkele resets kan ik de router weer normaal benaderen en valt de verbinding niet weg.
Dan lees ik nu dit allemaal en is mijn vertrouwen inmiddels ook weg.
Ik vraag mij wel af wat een bedrijf moet met de macadressen en wifi info. Dat is alleen volgen en daar heeft het trainen van AI niet zoveel aan. Wel wat er inhoudelijk op mijn netwerk gebeurd...

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:05
Yucko schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:37:
Geen idee, want het artikel op LinkedIn waar aloft naar refereert laat een stuk van een script zien, en als je de dan de website (www.lifemote.com) in dat script bezoekt dan lijkt het team daarvan idd behoorlijk Turks te zijn :')

Sipke Mellema lijkt in zijn LinkedIn post van 3 maart iig het woord Amerikaans helemaal niet te noemen ondanks wat de Telegraaf in hun artikel zegt.
Heel vreemd dat het een Amerikaans bedrijf wordt genoemd. Niks wijst daar op zo te zien...

Maar ook Turkije valt buiten de EU. En Turkije heeft geen adequaatheidsbesluit onder de AVG. Daarnaast wordt Lifemote ook niet genoemd in de privacy statement van Odido. Er wordt volgens mij alleen genoemd dat bepaalde gegevens voor intern gebruik worden gebruikt. Niet dat deze met derde partijen worden gedeeld (of zelf opgehaald).

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

Yucko

One clown to rule them all !

op de site van lifemote wordt o.a. Zyxel als partner genoemd .. en volgens mij gebruikt Odido voornamelijk Zyxel modems.

Is dit analyseren dan iets vanuit Odido of vanuit Zyxel?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik had Zyxel altijd in m'n hoofd als een "betrouwbaar" en "technisch goed" merk dat ik ooit overwogen heb voor de FritzBox. Of moet ik me over Fritz nu ook zorgen gaan maken?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Yucko schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:42:
op de site van lifemote wordt o.a. Zyxel als partner genoemd .. en volgens mij gebruikt Odido voornamelijk Zyxel modems.

Is dit analyseren dan iets vanuit Odido of vanuit Zyxel?
Analyseren? Wat moet één van beide bedrijven met MAC adressen van devices?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
DjoeC schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:56:
Ik had Zyxel altijd in m'n hoofd als een "betrouwbaar" en "technisch goed" merk dat ik ooit overwogen heb voor de FritzBox. Of moet ik me over Fritz nu ook zorgen gaan maken?
Dat een provider met zijn eigen firmware iets doet wat niet handig is, wil natuurlijk niet zeggen dat het merk Zyxel daarmee waarloos is. En dat wil al helemaal niet zeggen dat een ander, totaal onrelevant, merk waardeloos is.

Maar als je het echt zeker wilt weten, zou ik de internet stekker eruit trekken. :+

• DjoeC
  • Nu online
Herman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Analyseren? Wat moet één van beide bedrijven met MAC adressen van devices?
Mac adressen, mits niet gespoofd, geven o.a. de fabrikant en/of het type apparaat weer.

• DjoeC
  • Nu online
rens-br schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:00:
[...]
Maar als je het echt zeker wilt weten, zou ik de internet stekker eruit trekken. :+
Eigenlijk is dat helemaal geen verkeerd advies!

• danielschenk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:43

danielschenk

iets met code en printplaten

DjoeC schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:00:
[...]

Mac adressen, mits niet gespoofd, geven o.a. de fabrikant en/of het type apparaat weer.
En mits niet randomized, wat tegenwoordig op bijna alle moderne smartphones bijvoorbeeld de default is.
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste