• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mathijs14 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:14:
Ik heb de laatste weken in de regio Amersfoort dat mijn internet rond 10 uur 's ochtends wegvalt. Soms herstelt het zich vanzelf na enkele minuten, soms moet ik de Huawei NTU opnieuw opstarten (powercycle). Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?

Ik heb Odido 1000mbit, aangesloten via Huawei NTU -> Dream Machine Pro.
Zie je nog iets geks op de NTU ? alarm lampje, of PON dat niet meer brand.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mathijs14 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:14:
Ik heb de laatste weken in de regio Amersfoort dat mijn internet rond 10 uur 's ochtends wegvalt. Soms herstelt het zich vanzelf na enkele minuten, soms moet ik de Huawei NTU opnieuw opstarten (powercycle). Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?

Ik heb Odido 1000mbit, aangesloten via Huawei NTU -> Dream Machine Pro.
Ik heb Odido 1GiB net als jij maar gebruik een Asus XT9 direct op de NTU - en in Amersfoort. Ik weet alleen niet welk merk het is.
Ooit heb ik mijn home assistent opgezet dat ie elke zoveel minuten Kees' servers gedag zegt, en dat gaat eigenlijk zonder enige verstoring rond dat tijdstip (even door de history gezocht voor je.

Dus, nee, het komt me niet bekend voor, maar dat wil niet zeggen dat je uniek bent.. Ik zou haast Odido benaderen en vragen of er iets aan de hand is omdat je zo niet kan thuiswerken?

I have usernames older than you.

• Paul0300
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:15
Beste Allen,

Ik zit te denken om over te stappen naar odido glasvezel aangezien kpn weinig korting geeft dacht ik eraan om toch de overstap te maken. Nu de volgende vraag voordat iemand zegt ga alles doorlezen soms misschien de kortste en snelste route.
Heb een oude netgear nighthawk xr700 modem aangesloten op kpn glasvezel werkt voor mij prima maar wat zullen de instellingen zijn voor de odido internet?

wachtwoord en login zou wel odido/odido zijn bij kpn is dat dus kpn/kpn en de rest van de instellingen??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OqMTibHGaqbhogqZZjFOflEHt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ragnats2l4uzVD1A5JXgzORa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LHc5ih3mp5mOBpwI9unndvUnXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/unrKLSL4gKhbg0DfFuxk0HCY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1wtsuH5aBmIkv_Hy4y62wRgurc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLgalPjSZrfsFVv1dE69XB9X.png?f=fotoalbum_large

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Paul0300 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:59:
Beste Allen,

Ik zit te denken om over te stappen naar odido glasvezel aangezien kpn weinig korting geeft dacht ik eraan om toch de overstap te maken. Nu de volgende vraag voordat iemand zegt ga alles doorlezen soms misschien de kortste en snelste route.
Heb een oude netgear nighthawk xr700 modem aangesloten op kpn glasvezel werkt voor mij prima maar wat zullen de instellingen zijn voor de odido internet?

wachtwoord en login zou wel odido/odido zijn bij kpn is dat dus kpn/kpn en de rest van de instellingen??
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig al in de openingspost gekeken? [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie

• Paul0300
Nou zit doorheen te lezen maar zie dus nergens wat ik moet invullen bij de login en wachtwoord van odido instellingen.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Paul0300 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:09:
[...]
Nou zit doorheen te lezen maar zie dus nergens wat ik moet invullen bij de login en wachtwoord van odido instellingen.
Dat kun je uitzetten in je router
Vlan300 is voldoende

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 31-03-2026 17:21 ]

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:31
boswandeling schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:44:
[...]

Zie je nog iets geks op de NTU ? alarm lampje, of PON dat niet meer brand.
Goede vraag, daar ga ik de volgende keer even goed naar kijken. Trek nu zo snel mogelijk de stekker er ff uit en weer in zodat ik geen meetings mis :P
pjottum schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Ik heb Odido 1GiB net als jij maar gebruik een Asus XT9 direct op de NTU - en in Amersfoort. Ik weet alleen niet welk merk het is.
Ooit heb ik mijn home assistent opgezet dat ie elke zoveel minuten Kees' servers gedag zegt, en dat gaat eigenlijk zonder enige verstoring rond dat tijdstip (even door de history gezocht voor je.

Dus, nee, het komt me niet bekend voor, maar dat wil niet zeggen dat je uniek bent.. Ik zou haast Odido benaderen en vragen of er iets aan de hand is omdat je zo niet kan thuiswerken?
Was inderdaad ook mijn voornemen om bij de volgende keer dat het weer misgaat Odido zelf te benaderen, maar ik dacht laat ik even op Tweakers kijken of het wellicht grootschaliger is. Die Community page van Odido kan ik echt niks op vinden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Paul0300 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:09:
[...]

Zoals andere al aangeven. Niks dus :)

• Paul0300
rens-br schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:08:
[...]

Zoals andere al aangeven. Niks dus :)
dank dank!!

• Paul0300
DON PAPA schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Dat kun je uitzetten in je router
Vlan300 is voldoende
rest van de instellingen zijn zeg maar zelfde als bij kpn?

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
geen username/password, vlan 300, DHCP, ... done ;)
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste