Odido lijkt iedereen zoveel mogelijk te pushen naar 2 jarige abonnementen bij verlenging. Bij 1 jaar lijkt er online en via bellen niet meer in te zitten dan 4x15e korting. Gezien de matige aanbiedingen van KPN/Ziggo dit jaar lijkt verlengen dan de beste optie ivm het feit dat het nieuwe contract dan meteen in gaat.
Ik snap dat wel eigenlijk, je kan bij Odido namelijk na 8 maanden alweer opnieuw bellen voor verlenging en ga je dan weer in op het aanbod dan gaat je nieuwe jaarcontract ook meteen weer in en vervallen de laatste (dure) maanden van oude contract.theonlymarco83 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:10:
Odido lijkt iedereen zoveel mogelijk te pushen naar 2 jarige abonnementen bij verlenging. Bij 1 jaar lijkt er online en via bellen niet meer in te zitten dan 4x15e korting. Gezien de matige aanbiedingen van KPN/Ziggo dit jaar lijkt verlengen dan de beste optie ivm het feit dat het nieuwe contract dan meteen in gaat.
Hierdoor is het vergelijkbaar met 6X €?? Korting bij andere providers waar de looptijd wel verplicht 12 maanden is.
4 maanden korting betekent dan ook 4 maanden daarna geen korting, tot je weer kunt verlengen. De korting zou dan 60 euro per 8 maanden zijn, effectief 90 euro per jaar. Weet niet of dat in totaal dus minder kost.DON PAPA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:30:
Hierdoor is het vergelijkbaar met 6X €?? Korting bij andere providers waar de looptijd wel verplicht 12 maanden is.
Ik zie het als volgt, stel ik heb een abonnement wat normaal €40 kost, en krijg 4x €10 korting bij Odido en kan na 8 maanden weer opnieuw verlengen. Dan betaal ik 8x €40 = €320 - €40 korting = €280 : 8 = €35 per maand gemiddeld.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
4 maanden korting betekent dan ook 4 maanden daarna geen korting, tot je weer kunt verlengen. De korting zou dan 60 euro per 8 maanden zijn, effectief 90 euro per jaar. Weet niet of dat in totaal dus minder kost.
Bij een andere provider kost het abonnement ook €40 en krijg je 6x €10 korting maar mag je pas na 12 maanden weer verlengen. Dan betaal je dus 12x €40 = €480 - €60 korting = €420 : 12 = €35 per maand gemiddeld.
Iemand storing in 6004 postcodegebied? Mijn glasvezel ligt sinds 9:20 plat. Ik dacht eerst een kabelbreuk omdat ze in de straat bezig zijn met waterleidingen te vervangen. Maar waarschijnlijk ligt de POP centrale eruit.
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen