Odido lijkt iedereen zoveel mogelijk te pushen naar 2 jarige abonnementen bij verlenging. Bij 1 jaar lijkt er online en via bellen niet meer in te zitten dan 4x15e korting. Gezien de matige aanbiedingen van KPN/Ziggo dit jaar lijkt verlengen dan de beste optie ivm het feit dat het nieuwe contract dan meteen in gaat.
Ik snap dat wel eigenlijk, je kan bij Odido namelijk na 8 maanden alweer opnieuw bellen voor verlenging en ga je dan weer in op het aanbod dan gaat je nieuwe jaarcontract ook meteen weer in en vervallen de laatste (dure) maanden van oude contract.theonlymarco83 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:10:
Odido lijkt iedereen zoveel mogelijk te pushen naar 2 jarige abonnementen bij verlenging. Bij 1 jaar lijkt er online en via bellen niet meer in te zitten dan 4x15e korting. Gezien de matige aanbiedingen van KPN/Ziggo dit jaar lijkt verlengen dan de beste optie ivm het feit dat het nieuwe contract dan meteen in gaat.
Hierdoor is het vergelijkbaar met 6X €?? (dezelfde) Korting bij andere providers waar de looptijd wel verplicht 12 maanden is.
4 maanden korting betekent dan ook 4 maanden daarna geen korting, tot je weer kunt verlengen. De korting zou dan 60 euro per 8 maanden zijn, effectief 90 euro per jaar. Weet niet of dat in totaal dus minder kost.DON PAPA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:30:
Hierdoor is het vergelijkbaar met 6X €?? Korting bij andere providers waar de looptijd wel verplicht 12 maanden is.
Ik zie het als volgt, stel ik heb een abonnement wat normaal €40 kost, en krijg 4x €10 korting bij Odido en kan na 8 maanden weer opnieuw verlengen. Dan betaal ik 8x €40 = €320 - €40 korting = €280 : 8 = €35 per maand gemiddeld.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
4 maanden korting betekent dan ook 4 maanden daarna geen korting, tot je weer kunt verlengen. De korting zou dan 60 euro per 8 maanden zijn, effectief 90 euro per jaar. Weet niet of dat in totaal dus minder kost.
Bij een andere provider kost het abonnement ook €40 en krijg je 6x €10 korting maar mag je pas na 12 maanden weer verlengen. Dan betaal je dus 12x €40 = €480 - €60 korting = €420 : 12 = €35 per maand gemiddeld.
Iemand storing in 6004 postcodegebied? Mijn glasvezel ligt sinds 9:20 plat. Ik dacht eerst een kabelbreuk omdat ze in de straat bezig zijn met waterleidingen te vervangen. Maar waarschijnlijk ligt de POP centrale eruit.
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
[21-11-2025/09:30] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Weert Ringbaan Oost. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.zx9r_mario schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:24:
Iemand storing in 6004 postcodegebied? Mijn glasvezel ligt sinds 9:20 plat. Ik dacht eerst een kabelbreuk omdat ze in de straat bezig zijn met waterleidingen te vervangen. Maar waarschijnlijk ligt de POP centrale eruit.
Betrof een lokale stroomstoring. Inmiddels is de stroom hersteld sinds 13:51 uur.zx9r_mario schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:24:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Het maakt eigenlijk niets uit, omdat je na 8 maanden weer kan verlengen. Je hebt dus voor 50% van de tijd de korting.theonlymarco83 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:10:
Bij de 2-jarige contracten geldt eigenlijk hetzelfde: daar bieden ze 10 maanden korting als je belt. Je kan na 20 maanden verlengen. Dan heb je dus ook 50% van de tijd korting.
Nadeel bij 1-jarig contract: die zijn een euro duurder per maand.
Voordeel bij 1-jarig contract: beperkte (tot geen) inflatiecorrectie.
Er is via mobiel.nl blijkbaar toch een Odido nieuwe klanten deal van 1 jaar voor 30,- (2e jaar volle prijs, verlengen na 8 maanden). Nog iets extra te verdienen via deze pepper uitwerking met cashback en ING punten: https://nl.pepper.com/aan...kortingen-stapelen-380091
Sinds 4:39 vannacht is mijn Odido via ODF offline!
Regio Leiden.
Op de ONT branden alle lampjes groen: 10G, PON en Power
Muv LOS natuurlijk, die brand niet, zoals het hoort
Regio Leiden.
Yup, ik heb het ook, krijg geen IP meer.Vliegvlug schreef op zondag 23 november 2025 @ 06:44:
Sinds 4:39 vannacht is mijn Odido via ODF offline!![]()
Regio Leiden.
Muv LOS natuurlijk, die brand niet zoals het hoort
Echt balen dit, tot nu toe net een ruim jaar Odido glasvezel maar nog geen verstoring gehad, blijkbaar is onze regio nu aan de beurt.
Enig idee hoe zo’n verstoring officieel aan te melden bij Odido?
Heb de chat via de Odido app al doorlopen maar daar kom je niet mee verder dan die bot en je kan niet doorgeschakeld worden omdat er nog geen medewerkers zijn, wat ik snap, maar je krijgt ook geen optie om dan een melding te doen van de verstoring.
Is daar een mogelijkheid voor via de app of e-mail?
Heb wel al op communty.odido.nl een melding aangemaakt in het algemene topic.
Heb de chat via de Odido app al doorlopen maar daar kom je niet mee verder dan die bot en je kan niet doorgeschakeld worden omdat er nog geen medewerkers zijn, wat ik snap, maar je krijgt ook geen optie om dan een melding te doen van de verstoring.
Nope, geen idee.Vliegvlug schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:51:
Enig idee hoe zo’n verstoring officieel aan te melden bij Odido?
Same in Oegstgeest… hier via UniFi Fiber aangesloten. Reboot is zinloos.Vliegvlug schreef op zondag 23 november 2025 @ 06:44:
Sinds 4:39 vannacht is mijn Odido via ODF offline!![]()
Regio Leiden.
Storing melden maken ze ook niet echt eenvoudig overigens.
Edit: net weer online!
[ Voor 9% gewijzigd door XeNoBiTe op 23-11-2025 08:46 ]
Ja, bij mij werkt het ook weer.XeNoBiTe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:25:
[...]
Same in Oegstgeest… hier via UniFi Fiber aangesloten. Reboot is zinloos.
Edit: net weer online!
Hier Odido via ODF Leiden Hoe Mors geen downtime gehad. Maar wij zitten volgens mij in een pop in de Stevenshof
&
Zie inderdaad dat de internetverbinding bij mij om 8:40 ook weer online is gekomen.R3m3d7 schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:51:
[...]
Ja, bij mij werkt het ook weer.[Afbeelding]
Gelukkig qua periode 4:38 - 8:40 niet al te lang en qua tijdstippen viel het voor mij ook mee aangezien ik van 8-12 toch wat anders te doen had
Dus het is jou wel gelukt de storing aan te melden?XeNoBiTe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:25:
[...]
Same in Oegstgeest… hier via UniFi Fiber aangesloten. Reboot is zinloos.
Op welke manier?
Dan kan ik dat de volgende keer ook doen, hoe meer meldingen Odido ontvangt over een storing hoe beter lijkt me.
Storingen meld je via 0800-0092.
Techniek door de weeks 08:00-20:00 en zaterdag+zondag 0900-17:30. (hier meld je dus technishe dingen, storingen etc)
Service door de weeks 08:00-18:00 en zaterdag 0900-17:30. (account vragen, rekeningen, etc)
Techniek door de weeks 08:00-20:00 en zaterdag+zondag 0900-17:30. (hier meld je dus technishe dingen, storingen etc)
Service door de weeks 08:00-18:00 en zaterdag 0900-17:30. (account vragen, rekeningen, etc)
Er is mij iets niet helemaal duidelijk. Woensdagkomt mijn niewe modem binnen deze heeft VLAN ondersteuning. Wanneer ik het nieuwe modem op de GPON aansluit moet ik mijn modem dan nog aanmelden bij ODIDO?
Als je met "de GPON" de door Odido geleverde ONT / Mediaconverter bedoelt, dan is het antwoord Nee. Alleen VLAN 300 op de WAN zijde van de router instellen is dan voldoende.kverhoef schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:23:
Er is mij iets niet helemaal duidelijk. Woensdagkomt mijn niewe modem binnen deze heeft VLAN ondersteuning. Wanneer ik het nieuwe modem op de GPON aansluit moet ik mijn modem dan nog aanmelden bij ODIDO?
Wanneer er echter een eigen (X)G(S)PON ONT gebruikt gaat worden, dan moet deze wel bij Odido aangemeld worden, naast het instellen van VLAN 300.
Sinds twee weken hebben wij ons nieuwe Odido glasvezel abonnement lopen en ben zeer tevreden. Echter heb ik gebeld met de klantenservice met het volgende: Ik gebruik mijn eigen modem en wil de Zyxel T56 graag alvast naar jullie opsturen. Ik heb hem niet gebruikt en ga hem ook niet gebruiken. Jullie kunnen deze dan voor een andere klant gebruiken en dat lijkt mij duurzamer dan wanneer ik hem nu twee jaar op zolder bewaar om hem over twee jaar alsnog naar jullie te retourneren. Ze vond dit een vreemde vraag en heeft dit nagevraagd. Mij werd verteld dat dit niet kan omdat wanneer er iets getest moet worden ik de Odido modem zou moeten aansluiten zodat zij een meting konden doen. Ik moet het modem nu dus twee jaar bewaren.
Het blijft voor mij toch vreemd aanvoelen.
Nee, bij een storing zul je er altijd eerst de zyxel tussen moeten gangen anders krijg je GEEN support. Maakt niet uit hoe goed jij het zelf allemaal kunt en snapt.......Hoogheid schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:18:
Sinds twee weken hebben wij ons nieuwe Odido glasvezel abonnement lopen en ben zeer tevreden. Echter heb ik gebeld met de klantenservice met het volgende: Ik gebruik mijn eigen modem en wil de Zyxel T56 graag alvast naar jullie opsturen. Ik heb hem niet gebruikt en ga hem ook niet gebruiken. Jullie kunnen deze dan voor een andere klant gebruiken en dat lijkt mij duurzamer dan wanneer ik hem nu twee jaar op zolder bewaar om hem over twee jaar alsnog naar jullie te retourneren. Ze vond dit een vreemde vraag en heeft dit nagevraagd. Mij werd verteld dat dit niet kan omdat wanneer er iets getest moet worden ik de Odido modem zou moeten aansluiten zodat zij een meting konden doen. Ik moet het modem nu dus twee jaar bewaren.
de tooling is alleen geschikt voor modems met odido firmware er op, je kan nog net zo hard roepen dat het niet aan jou modem x ligt... zolang het niet te testen is word je ticket rejected.
Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag!
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogheid op 25-11-2025 22:36 ]
Het is in je eigenbelang om hem wel te houden, alle automatische scripts zijn gebouwd op de Odido modems. Als er een storing is dan halen ze data op uit diverse bronnen waaronder óók jouw Odido modem. Zoals gezegd: als die dataset niet aangeleverd kan worden is er 95% kans dat het ticket niet naar de volgende oplosgroep kan worden doorgezet. (heel simpel uitgelegd)Hoogheid schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:18:
Maar het kan nog lastiger. Als je, net als ik direct op glas zit ( fritzbox 5590 xgs-pon) moet je eerst hun ONT terug plaatsen dan het XGS-PON ID laten aanpassen, dan het modem van ODIDO verbinden met de ONT pas dan kan en wil men iets testen, zelfs als je met zekerheid kan zeggen dat het probleem elders zit.DjoeC schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:26:
[...]
Nee, bij een storing zul je er altijd eerst de zyxel tussen moeten gangen anders krijg je GEEN support. Maakt niet uit hoe goed jij het zelf allemaal kunt en snapt.......
Tja, en zoveel voor het ontmoedigen van het gebruik van "eigen apparatuur" (ik gebruik ook een 5590).... Elke keer maar weer die glasaansluitingen omsteken.Ies Korpershoek schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:44:
[...]
Maar het kan nog lastiger. Als je, net als ik direct op glas zit ( fritzbox 5590 xgs-pon) moet je eerst hun ONT terug plaatsen dan het XGS-PON ID laten aanpassen, dan het modem van ODIDO verbinden met de ONT pas dan kan en wil men iets testen, zelfs als je met zekerheid kan zeggen dat het probleem elders zit.
Ik loop tegen iets vreemds aan bij het doorgeven van mijn verhuizing. Ik ben al jaren klant bij Odido (sinds T-Mobile heb ik een abo, glasvezel) en betaal ongeveer 3 tientjes per maand voor 1000/1000.
Het gekke is: in de online verhuistool staat letterlijk: "Stel een nieuw abonnement samen of kies gewoon voor wat je al hebt" (zie screenshot). Alleen die knop dat ik kan behouden wat ik heb staat nergens.
/f/image/i1OvygBbViNIKQLPmW2OVEib.png?f=fotoalbum_large)
Dus ik bellen, maar de klantenservice zegt mijn abonnement niet mee te kunnen verhuizen omdat het 'te oud' zou zijn. Ik word gedwongen een nieuw contract af te sluiten (minimaal €45,- p/m+, 2 jaar looptijd).
Gezien het black friday is zijn er overal andere goede aanbiedingen, maar het liefst hou ik gewoon mijn originele abonnement. Heeft hier iemand anders al een keer last van gehad of heb ik gewoon pech? Want dan kan ik beter overstappen naar KPN, die hebben betere deals.
Het gekke is: in de online verhuistool staat letterlijk: "Stel een nieuw abonnement samen of kies gewoon voor wat je al hebt" (zie screenshot). Alleen die knop dat ik kan behouden wat ik heb staat nergens.
/f/image/i1OvygBbViNIKQLPmW2OVEib.png?f=fotoalbum_large)
Dus ik bellen, maar de klantenservice zegt mijn abonnement niet mee te kunnen verhuizen omdat het 'te oud' zou zijn. Ik word gedwongen een nieuw contract af te sluiten (minimaal €45,- p/m+, 2 jaar looptijd).
Gezien het black friday is zijn er overal andere goede aanbiedingen, maar het liefst hou ik gewoon mijn originele abonnement. Heeft hier iemand anders al een keer last van gehad of heb ik gewoon pech? Want dan kan ik beter overstappen naar KPN, die hebben betere deals.
Bij Odido betekend verhuizen = nieuw contract, je kan dus helaas niet je bestaande oude abonnement meenemen.FiXeR.nl schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:16:
Stom.rens-br schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:22:
[...]
Bij Odido betekend verhuizen = nieuw contract, je kan dus helaas niet je bestaande oude abonnement meenemen.
Als ze niet nakomen wat ze op de website/in hun tool schrijven zou ik ook stemmen met mijn voeten. Het alternatief is een klacht bij de RCC wegens "nep"advertentie. Maar voor je eigen gemoedsrust: Dit abbo per verhuisdatum beeindigen (of doorgeven aan een volgende bewoner?) en per dezelfde datum een nieuw abbo op nieuw adres. Realiseer je wel dat zo'n datum vast flexibel zal zijn.FiXeR.nl schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:56:
[...]
Stom.Dan zeg ik dit gewoon op en shop ik wel de beste black-friday deal bij elkaar.
ik had het ook gevraagd via de support lijn, was absoluut niet mogelijk.hcQd schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:08:
[...]
Beter laat je deze over aan een monteur. Binnenwerk van de huidige NTU wordt verwijderd en de glasvezel wordt rechtstreeks op de FTU gemonteerd.
wat de monteur heeft gedaan:
zwarte deksel eraf gehaald, kabel erin gestoken, andere zwarte deksel erop gezet.
2x stekkers in het stopcontact gestoken
kabel in modem gepropt.
Mocht dit niet zelf doen xD
Bij kpn dan weer wel.
Achja, het werkt
Is dit ook mogelijk via Mijn Odido of alleen via de telefoon? Op Mijn Odido zie ik wel 10 maanden korting bij 2 jaar verlengen maar niet die 4 maanden bij 1 jaar.DON PAPA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:30:
Ik snap dat wel eigenlijk, je kan bij Odido namelijk na 8 maanden alweer opnieuw bellen voor verlenging en ga je dan weer in op het aanbod dan gaat je nieuwe jaarcontract ook meteen weer in en vervallen de laatste (dure) maanden van oude contract.
Alleen via de telefoon.Olaf van der Spek schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:40:
[...]
Is dit ook mogelijk via Mijn Odido of alleen via de telefoon? Op Mijn Odido zie ik wel 10 maanden korting bij 2 jaar verlengen maar niet die 4 maanden bij 1 jaar.
Voor 1 jaar inderdaad alleen via de telefoon. En als je nu een aanbieding van 10 maanden voor 2 jaar hebt staan, dan gewoon bellen en zeggen dat je het een hele mooie aanbieding vind, maar dat je maximaal een jaarcontract wil. Dan komen ze vanzelf met een voorstel voor één jaar, en dan is het aan jezelf hoe goed je kan onderhandelen. En nu met alle black friday aanbieding zal er wel meer te halen zijn dan 4 maanden bij één jaar, succesOlaf van der Spek schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:40:
[...]
Is dit ook mogelijk via Mijn Odido of alleen via de telefoon? Op Mijn Odido zie ik wel 10 maanden korting bij 2 jaar verlengen maar niet die 4 maanden bij 1 jaar.
En na 4 maanden kun je dan alweer bellen voor verlengen / korting?DON PAPA schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:08:
En nu met alle black friday aanbieding zal er wel meer te halen zijn dan 4 maanden bij één jaar, succes
Nee je kan bij een 1 jarig contract na 8 maanden opnieuw bellen voor een nieuw jaarcontract, en ga je dan in op het aanbod, dan gaat je nieuwe jaarcontract meteen weer in, en vervallen de laatste 4 maanden van je huidige jaarcontract.Olaf van der Spek schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:17:
[...]
En na 4 maanden kun je dan alweer bellen voor verlengen / korting?
Sinds woensdag geen internet, eerder viel het ook al uit een stekker uit de ont en er weer in op hun advies hielp een korte tijd, ik krijg geen klik-en-klaar tijdelijk tot het opgelost is omdat 5G hier blijkbaar niet snel genoeg is.
Ik heb mobiel internet elders, dus krijg ook geen vergoeding voor extra mobiel data gebruik.
Aanbod is dat ik 1 pre-paid sim kan kopen en dat later vergoed krijgt en dat gebruik in een van onze telefoons en dat tethering aan zet - en dus telefonisch en niet bereikbaar want andere sim moet er dan uit.
Gaat de persoon het huis uit, moet de sim in de telefoon van een ander.
Dat is hun voorstel.
Blijkbaar heeft volgens hen een telefoon met hun prepaid-sim beter bereik dan hun klik-en-klaar?
Pas over twee dagen komt de monteur die hopelijk de glasvezel die bij onderhoud in de wijk kapot ging maakt.
Dit is de 7e keer sinds mei dat internet weg valt.
Sinds 1998 heb ik nog nooit zo lang zonder vast internet gezeten.
Kan ik onder mijn Odido jaarcontract uit? Want dit is gewoon wan-prestatie wat mij betreft. Odido zegt tot nu toe dat ik niet kostenloos weg kan.
Ik heb mobiel internet elders, dus krijg ook geen vergoeding voor extra mobiel data gebruik.
Aanbod is dat ik 1 pre-paid sim kan kopen en dat later vergoed krijgt en dat gebruik in een van onze telefoons en dat tethering aan zet - en dus telefonisch en niet bereikbaar want andere sim moet er dan uit.
Gaat de persoon het huis uit, moet de sim in de telefoon van een ander.
Dat is hun voorstel.
Blijkbaar heeft volgens hen een telefoon met hun prepaid-sim beter bereik dan hun klik-en-klaar?
Pas over twee dagen komt de monteur die hopelijk de glasvezel die bij onderhoud in de wijk kapot ging maakt.
Dit is de 7e keer sinds mei dat internet weg valt.
Sinds 1998 heb ik nog nooit zo lang zonder vast internet gezeten.
Kan ik onder mijn Odido jaarcontract uit? Want dit is gewoon wan-prestatie wat mij betreft. Odido zegt tot nu toe dat ik niet kostenloos weg kan.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ga je niet gewoon over na een andere lijn (eigenaar) ik zit zelf bij het "geweldige" Glaspoort en betaal daarom ook veel meer dan als je bijvoorbeeld aan de andere kant van mijn woonplaats woont waar glasvezel aangelegd was door Reggefiber.FiXeR.nl schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:16:
Ik loop tegen iets vreemds aan bij het doorgeven van mijn verhuizing. Ik ben al jaren klant bij Odido (sinds T-Mobile heb ik een abo, glasvezel) en betaal ongeveer 3 tientjes per maand voor 1000/1000.
Vake bei te bange
Klik & Klaar maakt gebruik van een beperkt aantal banden, dus dat zou best kunnen.djwice schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:13:
Hoe zijn op dit moment de ervaringen met Geforce Now op Odido via KPN netwerk? Ik ben ooit van T-Mobile ADSL via KPN afgestapt omdat Geforce Now niet aan de praat te krijgen was.
Zij regelen die sim niet eens gratis voor je?djwice schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:13:
Qua kosten heeft het, naar mijn weten, niets te maken met het feit dat het Glaspoort is ipv Reggefiber.angerfist-yentl schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:33:
[...]
Ga je niet gewoon over na een andere lijn (eigenaar) ik zit zelf bij het "geweldige" Glaspoort en betaal daarom ook veel meer dan als je bijvoorbeeld aan de andere kant van mijn woonplaats woont waar glasvezel aangelegd was door Reggefiber.je sponsert bij Glaspoort voor 50% één of andere pensioenfonds en KPN en dus mag je dubbel aftikken
Toen ik nog bij T-Mobile zat via DSL was het ook 25 euro per maand en toen ik over moest naar het geweldige glasvezel moet ik 20 euro per maand meer gaan betalen voor 70 Mbit meer upload. Was toen eerst overgestapt naar Ziggo maar die heeft de COAX niet op orde waar ik woon (te dunne verouderde kabels) dus veel storingen en dus zit je weer ouderwets gevangen bij één aanbieding zonder echte concurentie
Het verschil in prijs komt doordat ze via Glaspoort op KPN WBA leveren en bij Reggefiber, waarschijnlijk, via eigen apparatuur. Hierdoor betalen ze minder aan derden qua huur.
Dit is ook bij Reggefiber netwerken hetzelfde als Odido geen eigen apparatuur heeft hangen en de lijn moet huren via KPN.
It ain't stupid if it works!
De "lijn" moeten ze inderdaad altijd huren en ja klopt dat het goedkoper is voor de consument en daarom heeft Glaspoort/KPN ook gekozen voor GPON en niet meer FTTH puur en alleen omdat ze dan extra inkomsten kunnen krijgen immers kan je lastig de glasvezel draad compleet overzetten naar eigen apperatuur of je moet als hele straat (weet niet hoeveel huizen je één glasvezel draad samen deelt) masaal verzetten naar Odido apperatuur haha. want dan kan de gedeelte Glasvezel draad in theorie wel overgezet kunnen worden in eigen apperatuur. Maar daarom mag ik Glaspoort glasvezel wel echt minder vinden dan Reggefiber precies omdat het eigenlijk meer anti consumer praktijken is. En als de ACM niet zo incompetent was dan hadden ze dit in mijn ogen moeten tegenhouden. Oke het zal ook stroomkosten besparen/minde ruimte innemen. Maar als je Odido afneemt via ODF glasvezel ben je wellicht nog meer goedkoper uit omdat je dan zelfs de LIJN niet hoeft te huren van KPN.vr6-only schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:44:
[...]
Qua kosten heeft het, naar mijn weten, niets te maken met het feit dat het Glaspoort is ipv Reggefiber.
Het verschil in prijs komt doordat ze via Glaspoort op KPN WBA leveren en bij Reggefiber, waarschijnlijk, via eigen apparatuur. Hierdoor betalen ze minder aan derden qua huur.
Dit is ook bij Reggefiber netwerken hetzelfde als Odido geen eigen apparatuur heeft hangen en de lijn moet huren via KPN.
Odido via KPN/Glaspoort Wholesale is gewoon geen concurentie mogelijk (qua prijs) vind ik dan omdat Odido zoveel moet betalen dan ze nooit echt onder de KPN prijs kunnen zitten. (daar had T-mobile toen een rechtzaak overgevoerd en verloren want zoon vaart zou het niet lopen aldus de ACM of de rechter toen.
Odido via Reggefiber is wel concurentie mogelijk op prijs en bij ODF nog weer meer
Vake bei te bange
Nee ook niet. En zelf als ze klik-en-klaar zouden regelen moest ik €25,- betalen. Die zouden ze als ik het kastje binnen 14 dagen retourneer én telefonisch afmeld - terugbrengen in de winkel is niet genoeg - dan uiteindelijk terug betalen. En dan zouden ze de klik-en-klaar abonnementskosten in rekening brengen in plaats van mijn glas in de periode dat ik geen glas heb.Olaf van der Spek schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:11:
[...]
Zij regelen die sim niet eens gratis voor je?
Dus zo moeilijk mogelijk maken en zo veel mogelijk kosten bij de klant leggen.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Hier een nieuw hoofdstukje.
KPN kwam vandaag om de kabel uit de stoep te halen en naar binnen te schieten
Dat was het plan..
Graven met schop. Tegel of 10 eruit en zoeken, geen kabel en ze kwamen niet dieper. Leek wel asvalt, het heeft niet gevroren
Wordt vervolgt, volgende keer nemen ze een mini graver mee
KPN kwam vandaag om de kabel uit de stoep te halen en naar binnen te schieten
Dat was het plan..
Graven met schop. Tegel of 10 eruit en zoeken, geen kabel en ze kwamen niet dieper. Leek wel asvalt, het heeft niet gevroren
Wordt vervolgt, volgende keer nemen ze een mini graver mee
https://www.rouwette.com/
Voordat iedereen later in de week gaat klagen: 27 november 01-07 onderhoud. Verbinding zal worden verbroken en voor de IP mensen: Daar zal dan vast een nieuw IP adres op volgen.
Bedankt voor de waarschuwing. Maar het zou Odido ook sieren om zelf even een e-mail rond te sturen.DjoeC schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:46:
Voordat iedereen later in de week gaat klagen: 27 november 01-07 onderhoud. Verbinding zal worden verbroken en voor de IP mensen: Daar zal dan vast een nieuw IP adres op volgen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Die heb ik ontvangen. Als anderen die NIET krijgen kan het natuurlijk zijn dat het "lokaal" is en/of alleen over dit (UBR) netwerk gaat. We gaan t zien en ik ben iig blij dat er vooraf bericht is.TFHfony schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:50:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing. Maar het zou Odido ook sieren om zelf even een e-mail rond te sturen.
Om ervoor te zorgen dat je lekker kan internetten, tv‑kijken en bellen, blijven we ons netwerk verbeteren.
Goed om te weten: op 27 november voeren we onderhoud uit op ons netwerk.
Wanneer doen we dit?
We doen het onderhoud ‘s nachts tussen 01.00 en 07.00 uur. En op afstand, dus je kan gewoon doorslapen.
Wat merk je ervan?
Tijdens het onderhoud wordt je verbinding enige tijd verbroken en kan je even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Belangrijk: je kan dan met je vaste telefoon ook geen 112 bellen. En staat de tv in je slaapkamer? Je TV box of Mediabox kan dan ’s nachts aanspringen of er kan een lampje gaan branden.
Soms moet je na het onderhoud zelf nog even je modem en/of mediaconverter resetten. Haal deze dan minimaal 10 seconden van de stroom, sluit ’m weer aan en wacht tot alles is opgestart. Klaar!
Waarom doen we dit?
Hiermee houden we onze systemen goed en up-to-date, zodat je altijd een snelle en stabiele internetverbinding hebt.
Wil je meer weten over het onderhoud?
Stel je vraag aan de specialisten op onze Community.
Vaak zijn dit soort wijzigen / berichten lokaal, dus geen mail is geen onderhoud.DjoeC schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:56:
[...]
Die heb ik ontvangen. Als anderen die NIET krijgen kan het natuurlijk zijn dat het "lokaal" is en/of alleen over dit (UBR) netwerk gaat. We gaan t zien en ik ben iig blij dat er vooraf bericht is.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-11-2025 14:36 ]
Nieuw 1GB Odido abbo nu 12x30 +12x45 + gratis Samsung A9 tablet (in mijn postcode) op de Odido site. En da's geen gek aanbod want ik betaal nu 55,- (einde 2e jaar). Helaas niet voor verlengers....
Hier Netgear orbi RBR50. Het gaat soms een tijdje goed maar dan krijg ik ineens DNS-problemen. Ik kan dan b.v. Yahoo niet bereiken. (melding dat er geen verbinding is (echt duidend op DNS probleem)Nu.nl en andere internetpagina's wel. Herstart Orbi dan draait alles weer goed.
Vanochtend weer gekeken. Alles werkte naar behoren. Nu 's avonds thuis ellende. Yahoo niet bereikbaar. Herstart modem en alles werkt weer. Ook had ik een nieuw IP adrers gekregen. Heb de DNS van cloudflare en google ingesteld. (1.1.1.1 en 8.8.8.8) Dus die zijn gewoon goed. Ook zag ik dat er wat problemen kunnen ontstaan traffic meter in de Orbi. Die staat echter uit dus dat kan bij mij het probleem niet zijn. Ook time server in Orbi aangepast en op goede timeserver gezet.(0.nl.pool.ntp.org)
Ik heb de Orbi op de ONT aangesloten dus daar zie ik ook geen probleem want als het draait gaat internetten gewoon goed. Op een of andere manier zit er iets niet goed waardoor ik een DNS probleem krijg. Hoe en waarom. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
ps bij Ziggo nimmer problemen gehad op dit gebied.
Vanochtend weer gekeken. Alles werkte naar behoren. Nu 's avonds thuis ellende. Yahoo niet bereikbaar. Herstart modem en alles werkt weer. Ook had ik een nieuw IP adrers gekregen. Heb de DNS van cloudflare en google ingesteld. (1.1.1.1 en 8.8.8.8) Dus die zijn gewoon goed. Ook zag ik dat er wat problemen kunnen ontstaan traffic meter in de Orbi. Die staat echter uit dus dat kan bij mij het probleem niet zijn. Ook time server in Orbi aangepast en op goede timeserver gezet.(0.nl.pool.ntp.org)
Ik heb de Orbi op de ONT aangesloten dus daar zie ik ook geen probleem want als het draait gaat internetten gewoon goed. Op een of andere manier zit er iets niet goed waardoor ik een DNS probleem krijg. Hoe en waarom. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
ps bij Ziggo nimmer problemen gehad op dit gebied.
Ik zie dat het tweede jaar 62,50E is (met 5E korting vanwege bestaand telefoon abo)?DjoeC schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:27:
Nieuw 1GB Odido abbo nu 12x30 +12x45 + gratis Samsung A9 tablet (in mijn postcode) op de Odido site. En da's geen gek aanbod want ik betaal nu 55,- (einde 2e jaar). Helaas niet voor verlengers....
Heb jij andere informatie? Of verschillen de prijzen per stad?
Edit: de door jouw gegeven aanbieding is alleen internet. Daar zit geen Samsung tablet bij, want het is niet + tv abo. De Samsung tablet is volgens de Pricewatch te krijgen voor 100E. Je kan bepalen of je dit het afsluiten van een tv abo waard vindt.
[ Voor 35% gewijzigd door AequitasII op 25-11-2025 20:06 . Reden: Extra informatie ]
Ahh, over TV heen gekeken..... Excuus.AequitasII schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:55:
[...]
Ik zie dat het tweede jaar 62,50E is (met 5E korting vanwege bestaand telefoon abo)?
Heb jij andere informatie? Of verschillen de prijzen per stad?
Edit: de door jouw gegeven aanbieding is alleen internet. Daar zit geen Samsung tablet bij, want het is niet + tv abo. De Samsung tablet is volgens de Pricewatch te krijgen voor 100E. Je kan bepalen of je dit het afsluiten van een tv abo waard vindt.
Edit 2: Je kan het (gratis) tv abo na 12 maanden stopzetten. Dat is dan wel een goede deal indd
Net gebeld met Odido ivm mijjn (onduidelijke verhuisdatum) verhuizing die eraan gaat komen, abbonement loopt in januari af, verlenging kost 1 euro extra pm met het nieuwe tarief via hun site, en verhuizing doorgeven krijg ik 67 euro administratiekosten..
Wat ik begreep:
Administratiekosten zijn fout, klantenservice kan dit zonder die kosten in het systeem doorzetten
Als ik verhuis en ik bel ze op voor die verhuizing, mag ik (afhankelijk of de woning glas heeft of niet) zonder monteur alles zelf overzetten
Gaat mijn huidige contract (30 eur 8mnd + 4mnd 50 eur) incl klantvoordeel stoppen en wordt het opnieuw een jaarcontract volgens dat tarief, dus geen euro extra per maand en geen slechtere deal?
Nou ben ik dus benieuwd, omdat ik ook Odido's telefonische internet heb wat tot nu toe best prima gaat, is overstappen wel nuttig? Ziggo komt met een karig aanbod van 7mnd 50% korting op 2 jaar contract, KPN lijkt goedkoper te zijn totdat je hun administratiekosten ziet, en de rest zoals YouFone bestaan niet eens op mijn huidige adres?
Ik ben erg benieuwd of ze zich aan hun woord houden en datzelfde black friday contract van vorig jaar met verhuizen door kunnen zetten met hetzelfde tarief.. maar vind dit toch wel een gek ding..
Wat ik begreep:
Administratiekosten zijn fout, klantenservice kan dit zonder die kosten in het systeem doorzetten
Als ik verhuis en ik bel ze op voor die verhuizing, mag ik (afhankelijk of de woning glas heeft of niet) zonder monteur alles zelf overzetten
Gaat mijn huidige contract (30 eur 8mnd + 4mnd 50 eur) incl klantvoordeel stoppen en wordt het opnieuw een jaarcontract volgens dat tarief, dus geen euro extra per maand en geen slechtere deal?
Nou ben ik dus benieuwd, omdat ik ook Odido's telefonische internet heb wat tot nu toe best prima gaat, is overstappen wel nuttig? Ziggo komt met een karig aanbod van 7mnd 50% korting op 2 jaar contract, KPN lijkt goedkoper te zijn totdat je hun administratiekosten ziet, en de rest zoals YouFone bestaan niet eens op mijn huidige adres?
Ik ben erg benieuwd of ze zich aan hun woord houden en datzelfde black friday contract van vorig jaar met verhuizen door kunnen zetten met hetzelfde tarief.. maar vind dit toch wel een gek ding..
Vandaag Odido 8Gbit/s verlengd. Meteen van de oude €80 (incl. klantvoordeel) naar €63,50 en de eerste 6 maanden voor €46 euro voor een 1 jarig contract. Daarna dus €63,50 incl. klantvoordeel. Vond dat best een nette deal. Zelfde deal ook als op de website bij 1-jarige nieuwe klanten op mijn postcode en huisnummer. En kon na 8 maanden weer bellen voor verlenging met korting. Zo geregeld.
Als je 10 euro korting krijgt kom ik bij Odido dan voor 12 maanden 400 mbit internet only uit op (43,50 + 33,50) / 2 = 38,50 per maand.DON PAPA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:04:
Ik zie het als volgt, stel ik heb een abonnement wat normaal €40 kost, en krijg 4x €10 korting bij Odido en kan na 8 maanden weer opnieuw verlengen. Dan betaal ik 8x €40 = €320 - €40 korting = €280 : 8 = €35 per maand gemiddeld.
Bij Ziggo met 6 maanden korting is het 35,63 (75% * 47,50)
en met 9 maanden korting 29,69 (62,5% * 47,50)
Volgens mij loont overstappen dus ook in dat geval.
Waar rekent KPN administratiekosten voor?Jensw19 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:18:
Ziggo komt met een karig aanbod van 7mnd 50% korting op 2 jaar contract, KPN lijkt goedkoper te zijn totdat je hun administratiekosten ziet,
Ehhm, is dat een nieuw abbo of verlenging? Want bij Odido kun je na 8 maanden verlengen en dan gaat dat onmiddelijk in. Dan kom je op (12 * 33,50 + 8 * 43,50) / 20 = 37,50.Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:57:
[...]
Als je 10 euro korting krijgt kom ik bij Odido dan voor 12 maanden 400 mbit internet only uit op (43,50 + 33,50) / 2 = 38,50 per maand.
Bij Ziggo met 6 maanden korting is het 35,63
en met 9 maanden korting 29,69.
Verlenging op lange termijn, dus 4 maanden korting, 4 maanden geen korting, verlengen, etc..DjoeC schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:02:
[...]
Ehhm, is dat een nieuw abbo of verlenging? Want bij Odido kun je na 8 maanden verlengen en dan gaat dat onmiddelijk in. Dan kom je op (12 * 33,50 + 8 * 43,50) / 20 = 37,50.
En bij overstappen heb je (soms?) ook nog cashback opties.
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2025 16:27 ]
Aansluiting (lijn trekken en administratie?) en monteur, was vorig jaar volgens hun site niet 100% gratis zoals Odido en Ziggo dat aanbieden. Heel apart maar ja, zal wel..Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:01:
[...]
Waar rekent KPN administratiekosten voor?
Hoe zet ik WPS uit? De knop is grayed-out..
Vooral die laatste.... Die heb ik net zodanig dat 2 mobiel abbo's over 2 jaar bijna gratis zijn (let op belsimpel aanbiedingen). Zelfs goedkoper dan combikorting oplevertOlaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:03:
[...]
Verlenging op lange termijn, dus 4 maanden korting, 4 maanden geen korting, verlengen, etc..
En bij overstappen heb je (soms?) ook nog cashback opties.
Bij welke telco en welke cashback site?DjoeC schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:39:
Vooral die laatste.... Die heb ik net zodanig dat 2 mobiel abbo's over 2 jaar bijna gratis zijn (let op belsimpel aanbiedingen). Zelfs goedkoper dan combikorting oplevert
Aanbieding 17 november (1 dag) 150 euro bij 15GB Simyo. Gemiddeld tarief: 2,25/maand. Vandaag een andere aanbieding 125 cashback: https://www.belsimpel.nl/...000-mb-4g-sim-only-2-jaarOlaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:42:
[...]
Bij welke telco en welke cashback site?
Kwam prima van pas bij mijn overstap naar KPN (goedkoper dan Odido verlengen) want extra GB.
Maar, we gaan nu offtopic.
Waar komt dit vandaan.? Ik kijk zojuist op de ODIDO site bij onderhoud nu, volgende week, weken en op mijn postcode komt niets naar voren?DjoeC schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:46:
Is dit voor het hele netwerk ?
rens-br in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 26-11-2025 17:23 ]
Ik heb zelf in april mijn contract laten verlengen, en heb nu de eerst 4 maanden €25* en daarna betaal ik 4 maanden €35**, en als ik dan na 8 maanden van dit jaar contract weer opnieuw bel voor een nieuw jaarcontract, dan heb over deze 8 maanden dus gemiddeld €30 betaald (in mijn geval was ik bij overstappen naar Ziggo dus echt wel duurder uitgeweest).Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:57:
[...]
Als je 10 euro korting krijgt kom ik bij Odido dan voor 12 maanden 400 mbit internet only uit op (43,50 + 33,50) / 2 = 38,50 per maand.
Bij Ziggo met 6 maanden korting is het 35,63 (75% * 47,50)
en met 9 maanden korting 29,69 (62,5% * 47,50)
* = €10 verlengings + €5 combi korting.
** = €5:combi korting.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 26-11-2025 19:28 ]
Dubbel gepost
[ Voor 96% gewijzigd door DON PAPA op 26-11-2025 19:29 ]
Met combi korting wordt het complexer, zeker zonder te weten welke abo's je precies vergelijkt.DON PAPA schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:27:
** = €5:combi korting.
Odido 400/400 internet onlyOlaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:32:
[...]
Met combi korting wordt het complexer, zeker zonder te weten welke abo's je precies vergelijkt.
Ziggo 400/40 internet only
Combi-korting impliceert ook een mobiel abo. En 30 euro is nog steeds iets meer dan 29,69 euro per maand..DON PAPA schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:39:
[...]
Odido 400/400 internet only
Ziggo 400/40 internet only
Ja dat is nu met de black friday aanbieding, maar normaal gesproken is de nieuwe klanten korting bij Ziggo 6 maanden 50% en dan ben ik dus duurder uit. Maar daarom zei ik ook al, iedereen moet voor zichzelf uitrekenen wat het voordeligste is, en niet blind overstappen elk jaar omdat er vaak gezegd wordt dat je dan altijd het goedkoopste uit bent...Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:45:
[...]
En 30 euro is nog steeds iets meer dan 29,69 euro per maand..
Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb nog Ziggo Sport Totaal tot eind volgend week. Als ik inlog op Ziggo Go app op de TV (heb kastje), zie ik geen zenders staat. Via Chromecast streamen met telefoon werkt wel prima, en krijg ik wel alles te zien.
Het liefst kijk ik via het kastje, maar ik vind 18 euro p.m. echt te duur voor het Ziggo Sport Totaal pakket bij Odido.
Het liefst kijk ik via het kastje, maar ik vind 18 euro p.m. echt te duur voor het Ziggo Sport Totaal pakket bij Odido.
Ik denk dat het weinig zin heeft om er een melding van te maken als het toch al afloopt. Zit je niet met je mobiel per ongeluk op iemand anders zijn klantnummer?HollowGamer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:06:
Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb nog Ziggo Sport Totaal tot eind volgend week. Als ik inlog op Ziggo Go app op de TV (heb kastje), zie ik geen zenders staat. Via Chromecast streamen met telefoon werkt wel prima, en krijg ik wel alles te zien.
En alle extra (sport) zenders kosten gewoon geld. De een kijkt veel sport (ziggo sport, espn, viaplay etc.) , de ander series (videoland, netflix, disney) en iemand anders luisterd veel muziek (sporify, deezer, etc.). Of je het 17,50 per maand waard vind is aan jou... Blijkbaar niet?
Je raad nooit wat de oorzaak was van de glasvezel storing van meer dan een week en dus geen internet thuis.
Iemand had vorige week woensdag de patch kabel los gemaakt en niet terug geplaatst.
De monteur vorige week donderdag mocht niet in die kast en de monteur van gister kwam niet opdagen en de monteur vandaag heeft een uur lang getest en reed toen naar de centrale en vond de losse kabel.
We bleken nog meer patch kabels los, maar hij had geen opdracht die ook te corrigeren....
Zo heb je 8 dagen 0/0 in plaats van 1/1 Gbit internet.
Bijzonder dat dit "gewoon" kan en blijkbaar de controle processen niet op orde waren.
Voor de duidelijkheid: er was geen aanleiding vorige week woensdag om iets aan mijn verbinding te veranderen.
De website van Odido heeft heel de tijd geen storing op mijn adres weer gegeven...
En voor de glasvezel specialisten onder ons: de monteur heeft meerdere malen geblazen over de uiteinden en de contacten van de vezel...
Iemand had vorige week woensdag de patch kabel los gemaakt en niet terug geplaatst.
De monteur vorige week donderdag mocht niet in die kast en de monteur van gister kwam niet opdagen en de monteur vandaag heeft een uur lang getest en reed toen naar de centrale en vond de losse kabel.
We bleken nog meer patch kabels los, maar hij had geen opdracht die ook te corrigeren....
Zo heb je 8 dagen 0/0 in plaats van 1/1 Gbit internet.
Bijzonder dat dit "gewoon" kan en blijkbaar de controle processen niet op orde waren.
Voor de duidelijkheid: er was geen aanleiding vorige week woensdag om iets aan mijn verbinding te veranderen.
De website van Odido heeft heel de tijd geen storing op mijn adres weer gegeven...
En voor de glasvezel specialisten onder ons: de monteur heeft meerdere malen geblazen over de uiteinden en de contacten van de vezel...
[ Voor 20% gewijzigd door djwice op 27-11-2025 22:36 ]
wij hebben nu bijna 1 jaar glasvezel van odido. Op zich niet ontevreden, maar het contract einde komt eraan.
Hoe is jullie ervaring met de verlengkorting?
Op de site hebben ze een voorstel van 4mnd 12,50 korting..
Als ik een nieuw abo afsluit (2 jaar) op naam van de partner krijg ik: 12mnd 27,50 korting, een gratis tablet en kan ik via cashback 45euro korting krijgen.
Heeft t nog zin om te bellen of zijn ze even stug als ziggo?
Als ik een nieuw abo afsluit (2 jaar) op naam van de partner krijg ik: 12mnd 27,50 korting, een gratis tablet en kan ik via cashback 45euro korting krijgen.
Goedemorgen. Heb 3 vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.
- Ik heb een Zyxel T56 modem met 1x wifi versterker WX5600 -> Als ik op de eerste verdieping de WX5600 inplug met de kabel vanuit het modem (2 kabels geprobeerd) dan wordt de wifi opeens traag (+/- 10-20 mbit/s ipv 200-300 mbit/s als ik hem zonder kabel op de trap zet). Al gereset, factory reset, alles aan uit, opnieuw verbinden etc etc. Iemand een idee? Ik krijg nu een nieuwe wifi versterker maar geen idee of dat nou de oplossing gaat worden
- Als ik een eigen router koop (met van die fancy antennes), heeft deze vaker een groter bereik dan de WX5600? Hij moet in principe door 1 betonnen vloer naar de 2de verdieping.
- Als ik kabels wil trekken naar boven, moet ik dan een CAT6a of 7 kabel pakken? Ik zie hele dure en b.v. op allekabels punt nl hele goedkope, maakt dit nog een verschil?
Bedankt alvast.
- Ik heb een Zyxel T56 modem met 1x wifi versterker WX5600 -> Als ik op de eerste verdieping de WX5600 inplug met de kabel vanuit het modem (2 kabels geprobeerd) dan wordt de wifi opeens traag (+/- 10-20 mbit/s ipv 200-300 mbit/s als ik hem zonder kabel op de trap zet). Al gereset, factory reset, alles aan uit, opnieuw verbinden etc etc. Iemand een idee? Ik krijg nu een nieuwe wifi versterker maar geen idee of dat nou de oplossing gaat worden
- Als ik een eigen router koop (met van die fancy antennes), heeft deze vaker een groter bereik dan de WX5600? Hij moet in principe door 1 betonnen vloer naar de 2de verdieping.
- Als ik kabels wil trekken naar boven, moet ik dan een CAT6a of 7 kabel pakken? Ik zie hele dure en b.v. op allekabels punt nl hele goedkope, maakt dit nog een verschil?
Bedankt alvast.
Verlengen komt hier ongeveer elke halve pagina voorbij. Bellen heeft wel nut, maar je krijgt nooit de nieuwe aanbiedingen.darklord007 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:20:
wij hebben nu bijna 1 jaar glasvezel van odido. Op zich niet ontevreden, maar het contract einde komt eraan.
Voor mij geldt: reken het nieuwe bedrag per maand uit, is dat ~gelijk aan overstappen blijf dan zitten. Anders onmiddellijk stemmen met de voeten. Niet te veel tijd besteden aan rondreizen.... O ja, en wacht niet tot BF, prijzen zijn dan niet persee het beste.darklord007 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:20:
@darklord007 Ik heb er 2 maal voor gebeld: eerste keer geen beter aanbod, tweede keer wel: 6mnd korting bij een jaarcontract.
Dus ja, bellen kan helpen en overstappen ook.
Dus ja, bellen kan helpen en overstappen ook.
@Ozza Deze stappen uitgevoerd? Lijkt dat je eerst naast de router moet koppelen en dan pas op de juiste plek zetten.
https://assets.odido.nl/x...iding-wifiplus-wx5600.pdf
https://assets.odido.nl/x...iding-wifiplus-wx5600.pdf
Wat is "kastje"?HollowGamer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:06:
Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb nog Ziggo Sport Totaal tot eind volgend week. Als ik inlog op Ziggo Go app op de TV (heb kastje), zie ik geen zenders staat.
Is dat een recent Odido tv kastje? Of is dat een ouder apparaat, al dan niet van Odido of T-Mobile?
[ Voor 5% gewijzigd door ikweethetbeter op 28-11-2025 11:28 ]
Lees ik het nou goed? Probeer je de versterker bekabeld aan te sluiten en is dan de snelheid lager?Ozza schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
Goedemorgen. Heb 3 vragen, hopelijk kan iemand mij helpen.
Bedankt alvast.
Wat ik in de eerder geposte handleiding lees is dat dit ding draadloos werkt.
De snelheid die jij aangeeft (200 tot 300mbit) is dan tamelijk logisch omdat het apparaat feitelijk twee verbindingen opbouwt waardoor de maximale snelheid halveert.
Wil je de beste verbinding op de bovenverdieping moet je niet gaan werken met dergelijke apparaten, maar met een bekabeld accespoint. Mijn tip aan iedereen is om de WiFi van de router uit te schakelen en een eigen oplossing (bijv. Ubiquiti, Engenius etc.) te nemen.
Voor bekabeling geldt, laat je niet gek maken. Cat6 kan tot 10Gbps over koper aan.
De allergoedkoopste is vaak wel van mindere kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 28-11-2025 11:48 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Volgens pagina 7 van de handleiding lijkt aansluiten met een kabel mogelijk te zijn:
Tip: gebruik een UTP-kabel Je wil natuurlijk de
beste verbinding. Die krijg je als je je wifipunt met
een kabel verbindt aan je modem. Zorg er wel
voor dat er genoeg afstand tussen de apparaten
zit. Gebruik daarvoor een eigen (langere)
UTP-kabel. Je kan de overgebleven LAN-poort
gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten,
zoals je computer of mediabox. Dat is handig.
Tip: gebruik een UTP-kabel Je wil natuurlijk de
beste verbinding. Die krijg je als je je wifipunt met
een kabel verbindt aan je modem. Zorg er wel
voor dat er genoeg afstand tussen de apparaten
zit. Gebruik daarvoor een eigen (langere)
UTP-kabel. Je kan de overgebleven LAN-poort
gebruiken om andere apparaten op aan te sluiten,
zoals je computer of mediabox. Dat is handig.
Recent Odido TV kastje: https://www.odido.nl/tv/wat-zit-er-in-de-doosikweethetbeter schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:26:
[...]
Wat is "kastje"?
Is dat een recent Odido tv kastje? Of is dat een ouder apparaat, al dan niet van Odido of T-Mobile?
"Mijn" ervaring (heb 'm zelf niet, maar mijn schoonouders wel) is dat het niet zo soepel is als de Ziggo Next Mini.
Vandaag gebeld of ze een scherpe aanbieding voor me hadden. Zag online 30 euro voor 12 maanden bij 2 jaar. Het scherpste wat ze kon aanbieden voor 24 maanden was 10 maanden voor 42.50. Ditmaal holp het ook niet dat ik aangaf het eigenlijk raar te vinden dat bestaande klanten meer korting kregen. Mevrouw zei letterlijk, ja die aanbiedingen zijn er puur om mensen binnen te lokken.
Heb aangegeven even naar andere aanbieders te kijken.
Keep it calm...en lek mig de zuk
De kortingen die ik kreeg zaten juist op TV Extra en Videoland. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Alleen internet dan kan een andere provider scherper zijn.kromme schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:39:
Vandaag gebeld of ze een scherpe aanbieding voor me hadden. Zag online 30 euro voor 12 maanden bij 2 jaar. Het scherpste wat ze kon aanbieden voor 24 maanden was 10 maanden voor 42.50. Ditmaal holp het ook niet dat ik aangaf het eigenlijk raar te vinden dat bestaande klanten meer korting kregen. Mevrouw zei letterlijk, ja die aanbiedingen zijn er puur om mensen binnen te lokken.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Gisteren gebeld en kreeg direct voor internet alleen (1gigabit connectie) de aanbieding van 10 maanden voor 25, daarna weer normale prijs voor 2 jaar.
Ook 4 maanden eerder verlengen (dus na 20 maand opnieuw bellen).
Ging vrij makkelijk en wel wat ik wilde
Ook 4 maanden eerder verlengen (dus na 20 maand opnieuw bellen).
Ging vrij makkelijk en wel wat ik wilde
Even een vraag, tot mijn verbazing was er volgens de postcode check Glasvezel beschikbaar op het adres van mijn schoonmoeder.
In de meterkast is er echter nog geen aansluiting. Voor de zekerheid de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat bij het aangaan van een abonnement alles wordt geregeld.
Bestelling dus geplaatst en ook al een mail gehad van Guidion voor de installatie maar zijn hun nou ook de partij die de glasvezel aansluiting in de meterkast komen aanleggen? Ik krijg door de mail namelijk de indruk dat hun alleen de modem/tv aansluiten en instellen.
In de meterkast is er echter nog geen aansluiting. Voor de zekerheid de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat bij het aangaan van een abonnement alles wordt geregeld.
Bestelling dus geplaatst en ook al een mail gehad van Guidion voor de installatie maar zijn hun nou ook de partij die de glasvezel aansluiting in de meterkast komen aanleggen? Ik krijg door de mail namelijk de indruk dat hun alleen de modem/tv aansluiten en instellen.
@Greatsword Je kunt bij Odido aangeven dat er nog geen FTU is geplaatst (en bij Guidion eventueel), dan komt het vast goed. Als ze alsnog de verkeerde monteur sturen kan die de melding verder het juiste proces inschieten.
Guidion moet altijd eerst langs komen voor een storing of in dit geval een missende FTU te constateren. De postcodecheck van odido zal overigens al vanaf NL8 (fiber op erfgrens) al melden dat het mogelijk is, dus misschien dat bij je schoonmoeder die daar wel al aanwezig is?
Ik kan kiezen tussen 2.4ghz en DFS bij mijn wifi instellingen op mijn tv. Daarna heb ik opgezocht wat DFS is, bleek 5GHZ te zijn.
Waarom hebben ze voor zo'n omschrijving gekozen? Werkt het toch anders dan de standaard 5GHZ?
Waarom hebben ze voor zo'n omschrijving gekozen? Werkt het toch anders dan de standaard 5GHZ?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 29-11-2025 23:59 ]
Dat klopt. Mijn ouders kijken veel tv, en stappen elk jaar over. Op dit moment is dit het beste qua TV volgens hun.ikweethetbeter schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:33:
"Mijn" ervaring (heb 'm zelf niet, maar mijn schoonouders wel) is dat het niet zo soepel is als de Ziggo Next Mini.
1. Ziggo
2. KPN
3. Odido
Odido had beter beeldkwaliteit toen het nog Vodafone Thuis was. De nieuwe platformen geven meer mogelijkheden, maar zijn langzamer en met lagere bitrate dan vroeger.
WPS lijkt al uitgeschakeld te zijn als ik jouw screenshot bekijk. Klopt jouw vraag wel?Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:38:
Hoe zet ik WPS uit? De knop is grayed-out..
[Afbeelding]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
:strip_exif()/f/image/UUg4ObUnYyykGW0sQDSZaZGW.jpg?f=fotoalbum_large)