Soullancer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:12:
[...]
Wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Je meld je online aan als nieuw abonnement afsluiten bij odido op partner naam (als nieuwe klant, geen aansluit kosten?), vult de ingangs datum die beschikbaar is en vervolgens geef je aan zelf je abonnement op te zeggen ipv overstap service? Met je huidige abonnement op die datum cancelen.
Moet alleen modem terug gok ik, niet het AOP.
Want dat loopt voor twee jaar nog wel serieus in de aantallen qua geld!
Nu recentelijk dit voor de 2e keer dit gedaan (bij odido)
Bellen met Odido, en ga naar opzeggen. (Ga niet naar sales of verkoop, die kunnen dit niet !!).
Bij opzeggen, aangeven wil verlengen maar wel voor actuele kortingen als nieuwe klant. Huidige opzeggen en nieuwe abbo aangaan en in laten gaan op zelfde dag als opzegging.
Dit was ook weer zo gepiept, eind nov loopt oude 2gb af en gaat nieuwe 2gb in. Ja je zal je oude materiaal moeten opsturen en je krijgt weer nieuwe spullen. Ook zal de monteur komen.
Dit alles netjes (ook monteur) op zelfde dag gepland.
Ikzelf gebruik eigen materiaal dus de odido spullen liggen nog in de doos, dus net als de vorige keer zal de monteur langskomen bewondering naar je meterkast kijken, afhankelijk hoe je eigen thuis setup kijken foto maken en vragen of alles werkt.
Vorige keer had ik max 30 min geen internet, ivm omschakelen van 1 ga naar 2 gb waarbij de ONT vervangen moest worden. Dit zelf gedaan voordat de monteur kwam en alles werkte weer. In dit geval is er geen verandering dus verwacht weinig gedoe.
Tip plan de opzegging en ingang altijd doordeweeks, di, wo, do indien er iets fout gaat zit er meer marge voor oplossing. Vrijdag middag betekend anders heel weekend geen internet. Hou rekening mee dat je in iedergeval 1 dag geen internet hebt al je afhankelijk bent van monteur. Mijn ervaring zijn positiever maar dit kleine ongemak is het me wel waard voor gemak van lagere kosten.