Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01
Imprezzion schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:01:
Doet Odido ook aan shared ipv4 adressen extern met NAT trouwens bij consumenten lijnen?
Je bedoelt CG-NAT? Nee, gelukkig doen ze daar niet aan. Helaas ook nog steeds geen IPv6, mocht je dat belangrijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
zeker. port op router en port op switch staat op: 1000FDX, met hetzelfde resultaat.
stormfly schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:57:
[...]

Tip van Samplex al getest?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:49
Verbinding compleet weggevallen in regio Roosendaal. Meer mensen hier last van?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwyan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-08 18:25
Microstar schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:20:
+1

Sinds een minuut of 10 heb ik wel weer mobiel bereik, maar vast internet is nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:44

Qu3st

Regio Zwolle alleen last van mobiel internet dat eruit ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ook hier in Roosendaal geen verbinding via glasvezel. Internetlampje op modem is ook rood. Zit nu via mobiele hotspot (ook Odido).

Tussen 02:30 en 04:00 lag ook mobiel internet eruit via Odido, maar die doet het nu weer wel.

Is echt een drama de laatste maand qua storingen, dit is al de 4e of 5e keer dat het er in Roosendaal uitligt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Bashan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 12:07
Regio Rosmalen ook, mobiel werkt traag of niet. Vast internet ligt sinds 2:48 eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Regio Tilburg ook zowel vast als mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Regio Den Haag, geen vast en geen mobiel netwerk.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:21
Volgens nu.nl een storing https://www.nu.nl/tech/63...iel-en-vast-internet.html

[ Voor 11% gewijzigd door Superman op 01-08-2025 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:24
regio zoetermeer ook geen internet

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
Volgens Odido was er vannacht niks en nu krijg ik een foutmelding 🤣

Edit: Teletekst bericht nu ook over mobiele storing. Volgens mij is het veel breder dan dat.

[ Voor 13% gewijzigd door errox op 01-08-2025 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

slaay

Natuurbeleven.com

Dinotrex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:25:
Hallo,

Hoop dat ik hier op de juiste plaats zit.

Heb zojuist telefonisch Ziggo opgezegd (31 Augustus) wegens verhuizing.

Wij zijn voor ons nieuwe adres nog opzoek naar een nieuwe internet+tv aanbieder/aanbieding.

Is online afsluiten (als nieuwe klant) het best/voordeligst of kunnen ze telefonisch of in een odido winkel nog betere aanbiedingen/kortingen geven? Of via een 3rd party website afsluiten?

Verder hadden we nu bij Ziggo 800 down/75 up en zouden nu dus naar glasvezel overgaan en kunnen dan hogere down en uploadsnelheden. Nooit geen problemen mee gehad maar vraag ons af wat nu goed genoeg zou zijn voor ons nieuwe huis. We zijn met z'n 3e, wordt thuisgewerkt/gestudeerd, wat gegamed en tv gekeken/gestreamed. Zou dan 400Mb down/up genoeg zijn? Je hebt ook nog de 100Mb down/up maar die is maar €5 goedkoper, voor €5 meer heb je dus 4x zoveel. En daarna ga je van 400 naar 1000 voor weer maar €5 in de maand meer. Maarja, heb je het nodig voor "normaal" gebruik?

Verder, je kan nu voor een 1 jaar contract 6 maanden 50% of voor 2 jaar contract 10 maanden 50% + Sonos Era 100 Smart (€229)
Weet iemand of zodra je die Sonos hebt je het ook gewoon mag verkopen?
In de actievoorwaarden staat daar niets over vermeld. Dus na ontvangst is het je eigendom.

https://assets.odido.nl/x...fteller-sonos-era-100.pdf

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
Zojuist weer glasvezel internet thuis beschikbaar na bovengenoemde storing, toch een goede 5 uur storing geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWUWrcyx90JIpuzwm4UX3tCS8sU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NPrJu1vUYb9yFLSJtMlJC1A0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Yucko

One clown to rule them all !

errox schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:34:
[...]

Volgens Odido was er vannacht niks en nu krijg ik een foutmelding 🤣

Edit: Teletekst bericht nu ook over mobiele storing. Volgens mij is het veel breder dan dat.
glasvezel:
mijn smokeping flatlined sinds 02:00 vannacht en laatste succesvolle speedtest was ook van 02:05.

mobiel:
het gekke is dat ik vanmorgen onderweg was op mijn mobiel wel de 4G indicator zag maar internet eigenlijk niet werkte

[ Voor 1% gewijzigd door Yucko op 01-08-2025 08:31 . Reden: s/speedtest/smokeping ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Yucko schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:03:
[...]

glasvezel:
mijn speedtest flatlined sinds 02:00 vannacht en laatste succesvolle speedtest was ook van 02:05.

mobiel:
het gekke is dat ik vanmorgen onderweg was op mijn mobiel wel de 4G indicator zag maar internet eigenlijk niet werkte
Hier omstreeks 02:30 aan Unifi te zien. Odido van mn partner staat ook gewoon op 4G maar werkt voor geen meter. Auto is eveneens onbereikbaar (nog niet gebruikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Regio Gouda (oude Rekam netwerk, nu Delta) geen last van de glasvezelstoring gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Ik ben benieuwd wat de oorzaak is, ik heb zelf geen last van een storing, maar mogelijk komt het omdat ik eigen hardware gebruik icm DNS servers anders dan Odido.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht je last van de storing hebben, wellicht helpt dit djwice in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik heb al een lokale dns, en ook last van de storing helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is geen DNS issue idd, die staan hier altijd op de servers van Google & OpenDNS. Heb al jaren glas van Odidio, maar nu de 3x storing in zo'n korte tijd op zowel vast als mobiel en ik ben er wel een beetje klaar mee. 0 communicatie ook vanuit Odido.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Ik heb al een lokale dns, en ook last van de storing helaas
Ah, balen! Had gehoopt dat het zou helpen.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 16:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZllbD1r_Vrd4G9PMpObBxpkkpSM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NraDjHuYQ9SbbkVrCHeMDpDV.png?f=user_large

Odido glasvezel ^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8_x97_eA5aOjw_hV92xtdlJvT4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ahjmDcS4BD6C9R55HnQNggOG.png?f=user_large

Odido klik & klaar ^ (andere locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben heel benieuwd naar een verklaring van Odido, liefst nog met compensatie, mar dat zal wel niet komen gok ik. Hier vloog fiber er om 03:00 vannacht uit en is sindsdien 2 minuten online geweest, nu weer kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Zoetermeer heeft weer internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Jij bent snel ;), volgens mijn gateway ging het 9:18:44 weer aan. Maar inderdaad, confirmed dus.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vlaardingen leeft ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Regio Zutphen: hier nergens last van.
Ik gebruik overigens niet de DNS van Odido, mocht dat enige invloed hebben.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn vaste glasvezellijn doet het hier in Roosendaal (4703) weer sinds 09:20. Eindelijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Hippe Lip schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:28:
Regio Zutphen: hier nergens last van.
Ik gebruik overigens niet de DNS can Odido, mocht dat enige invloed hebben.
Nope, dat maakte niet uit.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Laatst online: 19-09 08:09
Hier in Lisse bij alle storingen van de laatste tijd negens last van gehad (alternatieve DNS), vanochtend eerst ook niet. Maar sinds een half uurtje ligt glasvezel toch plat.

Internet via Ben werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Omgeving Den Bosch ook weer, blijkbaar al half uur, maar moest even internet delen beneden met de mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 00:42
Dinotrex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:25:
Is online afsluiten (als nieuwe klant) het best/voordeligst of kunnen ze telefonisch of in een odido winkel nog betere aanbiedingen/kortingen geven? Of via een 3rd party website afsluiten?
Voor wat ik kan vinden, ben je goedkoper uit via breedbandwinkel.nl. Zelf sta ik ook open voor suggesties voor een nóg goedkoper contract. Vooral, nu ik genoodzaakt ben een nieuwe provider te kiezen nu mijn huidige ermee stopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjeefr op 01-08-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Laatst online: 19-09 08:09
Weer online. Idd rond een half uur down. Was te overzien 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRMhyu7NP7gu7Fn_LY_jdzJVvto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EjeE0Tk6ogeTzlLn1ZZcY1Oe.png?f=fotoalbum_large

Echt lang kapot geweest hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Nat-Water schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Jij bent snel ;), volgens mijn gateway ging het 9:18:44 weer aan. Maar inderdaad, confirmed dus.
🤣

Ik zat de tweakers pagina te herladen, en toen zag ik ineen dat ik weer regulier internet beschikbaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16
Ik lees dat er bij veel het weer doet in het artikel. Hier doet mobiel netwerk het nog niet. Glasvezel heeft het hier in Uitgeest altijd gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szvRNtmC2SBI0y2Kssbg-PgaBK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUwNNsS59DEXad5WmJvtShF3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:05
Ik zou zeggen: Ga verhuizen: Rivierenland - geen probleem op glas en sinds december ook niet gehad....

Oeps - ik trek die suggestie in. De huizen worden al veel te duur en als mensen doorkrijgen dat glas hier vrijwel altijd werkt, wordt dat alleen maar erger :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Intussen al 8 uur geen glasvezel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
Regio Zuidwest Brabant had ik geen mobiel internet. Uiteindelijk mijn telefoon herstart en toen werkte het weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:56
eilavid schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:56:
Intussen al 8 uur geen glasvezel 8)7
Regio Kaag en Braassem ook nog steeds geen glasvezel. Het Odido community forum meldt Odido zelf alleen mobiele netwerk storing, nog weinig over vast internet via glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hennes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:50
Hier in Eindhoven is het mobile netwerk nog down. Geen telefoonontvangst op Odido (werk telefoon) en ook niet op simpel (prive maar ook Odido netwerk).

Gewoon internet via de glasvezel werkt wel gewoon. Vandaag daar geen storing mee gemerk. Wel eerder in de week twee keer de router moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:33
Update van Odido:
[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons radionetwerk waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Toevallig iemand hier in Den Haag Transvaal (ODF) geen internet? We hebben een schade in onderzoek (gestuurde boring vermoedelijk geraakt).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:15
Ik zou eigenlijk het efiber kastje een paar cm opschuiven in de meterkast, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe deze open moet. Ik denk dat er een deksel op zit, en daaronder gewoon een basis vastgeschroefd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Hier in hartje Centrum Rotterdam nog steeds geen mobiel netwerk..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhsteeman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 16:53
Ook hier in Den Helder nog geen mobiele telefoon verbinding.
Internetverbinding via Ziggo, dus geen probleem wat internet betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeaq
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 16:16
Regio Delft (Den Hoorn) doet mobiel het wel, maar erg langzaam op 5G. Glas ligt er nogsteeds uit. Had één opleving rond half tien, maar die was wel van korte duur.

Fijn dat het op andere plekken al wel werk, hopelijk vinden ze snel de kink in onze regionale glasvezelkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
In Monster (Westland) is het glasvezelnetwerk nog steeds down.
Gek genoeg heb ik met het mobiele netwerk 0 problemen gehad.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 01:44

Tweaker.nu

we all float down here

remcoXP schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:51:
mocht je iets weten laat het dan even weten :)

[...]
Gisteren had ik contact met de servicedesk. Daar werd aangenomen dat het probleem veroorzaakt werd door mijn verouderde modem (een T50), omdat dit modem volgens de medewerker geen gigabit-snelheid zou ondersteunen. Toen ik aangaf dat het modem al jarenlang probleemloos gigabit-snelheden haalde, kreeg ik hier geen inhoudelijke reactie op. De enige aangedragen oplossing was het vervangen van het modem.

Vandaag heb ik een T56 ontvangen en aangesloten, maar het probleem blijft precies hetzelfde: de downloadsnelheid komt niet boven de 35 Mbps, terwijl de uploadsnelheid wél gewoon gigabit haalt. Ik woon op postcode 3312. Dit doet vermoeden dat het probleem zich niet bij mij thuis bevindt, maar mogelijk in de wijkkast of elders in het netwerk.

Ik heb voorgesteld om dit probleem te laten onderzoeken door een netwerkdeskundige van Odido, in plaats van standaard monteurs langs te sturen die dit probleem bij de klant ter plekke niet kunnen oplossen.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Tweaker.nu schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Gisteren had ik contact met de servicedesk. Daar werd aangenomen dat het probleem veroorzaakt werd door mijn verouderde modem (een T50), omdat dit modem volgens de medewerker geen gigabit-snelheid zou ondersteunen. Toen ik aangaf dat het modem al jarenlang probleemloos gigabit-snelheden haalde, kreeg ik hier geen inhoudelijke reactie op. De enige aangedragen oplossing was het vervangen van het modem.

Vandaag heb ik een T56 ontvangen en aangesloten, maar het probleem blijft precies hetzelfde: de downloadsnelheid komt niet boven de 35 Mbps, terwijl de uploadsnelheid wél gewoon gigabit haalt. Ik woon op postcode 3312. Dit doet vermoeden dat het probleem zich niet bij mij thuis bevindt, maar mogelijk in de wijkkast of elders in het netwerk.

Ik heb voorgesteld om dit probleem te laten onderzoeken door een netwerkdeskundige van Odido, in plaats van standaard monteurs langs te sturen die dit probleem bij de klant ter plekke niet kunnen oplossen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met Tmobile/Odido - bleek uiteindelijk niets met het modem of de aansluiting te maken te hebben (na 3 maanden geklooi) - het kwam door de patch. Na drie jaar Odido, waarbij tijdens de corona lockdowns meeredere keren weken(!) geen internet te hebben gehad - ben ik overgestapt naar Freedom over dezelfde fiber en nooit meer problemen gehad.

Ik heb helaas een Odido mobiel abbo van mijn werk - maar na de ellende en het eindeloze in de wachtrij staan en dan geholpen worden door mensen die totaal geen kennis van zaken hebben - kom ik daar nooit meer terug, al zouden ze me geld toegeven.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
in den helder heb ik nog steeds geen verbinding met mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:30
Odido glasvezel ligt er in regio bollenstreek nog steeds uit. Vannacht weggevallen om: 02:40 even terug van 09:15 tot 09:45 en nu nog steeds down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Odido komt hier vandaag met een monteur want de lampjes op de glas converter blijven maar knipperen terwijl er geen storing (meer) staat op mijn postocde.

lan en power doen het wel, maar LOS is uit en de laatste knippert. De KS begon ook al over het modem gelukkig ligt er hier een t56 stof te happen aangezien ik een eigen gebruik anders had ik daar wss een nieuwe voor gekregen voor dat de monteur zou komen.

( Gek ik wel dat hij om het SN vroeg van de huawei, en die zou alleen nummers bevatten eindigt het SN hier op letters..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
g00gle schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:59:
Odido glasvezel ligt er in regio bollenstreek nog steeds uit. Vannacht weggevallen om: 02:40 even terug van 09:15 tot 09:45 en nu nog steeds down.
Leiden 2332 ODF Odido nog steeds niet plat geweest. Blijkt best random te zijn als ik het zo opmerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koosjuh85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 12:57
Ik woon in het westland en ik heb nog steeds geen internet. Ik heb unifi en vanmorgen kwam die even online om 8 uur en rond 8:45 weer plat.

Wat wel grappig is, als ik het VLAN ID uit zet, laat provisionen en daarna weer aan. Dan krijg je na de provision cycle even verbinding en dan valt die weer weg.

Hebben er nog meer mensen problemen? Op alle storingen zie ik dat er nog veel mensen zijn met klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:43

thaMini

Tool !!

Hier in Hoek van Holland nog geen internet thuis.
Mobiel komt mondjesmaat terug.
Overstap naar Freedom zojuist via wifi van de buren geregeld.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:21
Grote piek is voorbij maar er is nog steeds een storing https://allestoringen.nl/storing/odido/ ook hier in Rotterdam ZuidKPN

[ Voor 3% gewijzigd door Superman op 01-08-2025 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik blijf het bijzonder vinden. Ongeveer vanaf dat wij Odido hebben begin ik hier steeds vaker over storingen te horen. Dat was de periode daarvoor helemaal niet het geval, anders was ik ook niet naar Odido overgestapt.

Maarrrrr, helemaal nog nergens last van gehad. Bij geen enkele van de storingen de laatste tijd. Gisteren zelfs een melding in Home Assistant aangemaakt voor als de verbinding wegvalt. Maar niks, noppes, nada. Hebben we hier (Nijkerk/Amersfoort) gewoon geluk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

zunrob schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:22:
Ik zou eigenlijk het efiber kastje een paar cm opschuiven in de meterkast, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe deze open moet. Ik denk dat er een deksel op zit, en daaronder gewoon een basis vastgeschroefd is?
Kijk hier eens ;)

https://nl-store.netceed.com/product/hftp-a2-s222-e-nl/

(Doe me een lol, wees voorzichtig met je vezels, je moet de lascassette eruit wippen voor je bij de onderplaat met schroeven kan).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClaudius
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-08 20:58
Dirtyrockers schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:58:
in den helder heb ik nog steeds geen verbinding met mobiel.
Vanaf 15.45 begint het te komen, maar geen snelheid -en geen X/twitter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Net een kwartiertje internet gekregen van Odido, om er volgens weer uitgegooid te worden. Gelukkig het pas 15 uur aan de gang, dus dat scheelt.

Volgende maand maar over naar Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Flinke storing zeg… mijn verbinding is ook nog niet terug. Odido via Delta Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 13:27
Ook hier Odido via Delta Netwerk.
Volgende maand terug bij Delta want dit is echt schrijnend slecht! Heel de dag geen verbinding, 0 communicatie. Lijkt erop of alle ervaren engineers met vakantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
In Monster (Westland) via het Delta netwerk nog steeds offline.
Ik kom net uit mijn werk vanuit Den Haag waar het mobiele netwerk gewoon goed en vlot was maar dat is hier thuis ook om te huilen qua snelheid. :-(

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:47
Hier in Haarlem geen problem (Odido via KPN-netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbM2qPew5qrMZmvtwzPRoDqY_C8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vhZUiqcN22RxBy6t76OLrU1J.png?f=user_large

Downtime is nu bijna 16 uur. Op het Odido forum ook veel klachten dat glasvezel in regio Zuid-Holland nog steeds niet online is. Vrijwel nul communicatie vanuit Odido zelf.

https://community.odido.n...twerk-378115/index13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:15
Mojo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Kijk hier eens ;)

https://nl-store.netceed.com/product/hftp-a2-s222-e-nl/

(Doe me een lol, wees voorzichtig met je vezels, je moet de lascassette eruit wippen voor je bij de onderplaat met schroeven kan).
Hmm. Ik heb al wat verhalen gelezen dat het geheel wel heel erg gevoelig is in de FTU, dus weet niet of ik dat wel durf. Punt is dat ie echter heel onhandig in de meterkast is geplaatst, waardoor veel ruimte verloren gaat... Hij zou een paar cm moeten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Er lijkt wat leven te komen in het fiber netwerk in het Westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Storing start: 02:51 uur
Storing einde: 19:20 uur

We zijn weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
Ook in Maassluis weer internet sinds ~19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 15:18
Dit is misschien de juiste plek om het te vragen. Kan het zijn dat Odido de lijn klampt na ~5 tot 7GB?. Ik heb 2gbit van Odido en bijna alle downloads op steam beginnen op bijna volle snelheid en na ~7GB kakt het in tot zo'n 20-40MB/s.

Of moet ik dit aan de SSD kant zoeken, dat de buffer vol is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eilavid
Lamah schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:30:
Dit is misschien de juiste plek om het te vragen. Kan het zijn dat Odido de lijn klampt na ~5 tot 7GB?. Ik heb 2gbit van Odido en bijna alle downloads op steam beginnen op bijna volle snelheid en na ~7GB kakt het in tot zo'n 20-40MB/s.

Of moet ik dit aan de SSD kant zoeken, dat de buffer vol is?
Klinkt meer als een volle SSD buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Monster is ook weer online :-)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:30
Odido via delta bollenstreek nog steeds down..

Edit: online nu.. Was een flink lange storing

[ Voor 34% gewijzigd door g00gle op 01-08-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:43

thaMini

Tool !!

Wij kregen een half uur geleden weer internet. Delta in Hoek van Holland.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:53
eilavid schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:39:
[Afbeelding]

Downtime is nu bijna 16 uur. Op het Odido forum ook veel klachten dat glasvezel in regio Zuid-Holland nog steeds niet online is. Vrijwel nul communicatie vanuit Odido zelf.

https://community.odido.n...twerk-378115/index13.html
Waar is deze screenshot van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeaq
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 16:16
Uurtje geleden (19.30) sprong internet weer aan in Den Hoorn (zh). Hoop dat de rest ook weer kan surfen via Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Arn0uDz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:10:
[...]

Waar is deze screenshot van?
UniFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

JoeBlack2k

I Love Hilary

Nu weer plat regio Den Haag

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 15:25

mace

Sapere Aude

Hier werkt het nog in Den Haag, maar ik vrees het ergste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb hetzelfde plaatje. Ook met dat kleine stukje groen erin. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xV2bIuO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
OMG niet weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vooralsnog werkt het hier nog, in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaniea
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09 17:22
Ik heb vandaag eindelijk weer internet. Nog nooit zo'n lange internet storing gehad.

Start storing: vrijdag 1 augustus 9:17 uur
Einde storing: zaterdag 2 augustus 3:19 uur
Totale storingsduur: 18 uur en 2 minuten

Het verbaasd mij dat Odido gisteren al aangaf dat alles opgelost was en de media dit vrolijk overneemt zonder enige controle, terwijl de storing hier dus tot de volgende dag doorging. Ze benoemden überhaupt alleen de mobiele storing, nergens dat ook het glasvezel netwerk er compleet uit lag. Een storing kan natuurlijk altijd gebeuren, maar de communicatie was gewoon slecht. Ook vind ik het raar dat door geplande onderhoudswerkzaamheden een netwerk er zo lang uit kan liggen. Zeker na de afgelopen storingen dit jaar. Hebben ze daar niks van geleerd?

Zodra mijn contract afloopt ga ik in ieder geval op zoek naar een andere provider met betere preventie, reactie en communicatie bij storingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Daaniea schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:32:
[...]

Zodra mijn contract afloopt ga ik in ieder geval op zoek naar een andere provider met betere preventie, reactie en communicatie bij storingen.
Zoals? En hoe ga je bepalen dat een andere provider in een gelijke - want oorzaak etc. nog onbekend - omstandigheden beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daaniea
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09 17:22
DjoeC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:38:
[...]

Zoals? En hoe ga je bepalen dat een andere provider in een gelijke - want oorzaak etc. nog onbekend - omstandigheden beter is?
Welke provider het dan gaat zijn ga ik als mijn contract afloopt verder uitzoeken op basis van historische omgang met incidenten. Ik was zelf al overgestapt naar Odido voor alle incidenten van dit jaar, anders had ik het wel gemeden. Als de oorzaak aan gedeelde infrastructuur ligt, heb je er natuurlijk bij andere providers ook last van, maar dat moet nog blijken (Edit: het was dus alleen een probleem bij Odido). Maar betere communicatie is in ieder geval niet moeilijk, want veel slechter als het probleem verzwijgen kan niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Daaniea op 02-08-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:32
[...]

Volgens mij is de oorzaak wel bekend en dat is een mislukte update in datacenter.

https://www.nu.nl/tech/63...houd-aan-datacenters.html

Deze update had alleen betrekking tot Odido en niet de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
jongetje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:06:
[...]

Dvb-c is een techniek waarmee je TV kunt uitzenden via coax. Dat staat los van de beeldkwaliteit. Ik heb het al vaker geroepen maar KPN is echt de enige met de beste (1 op 1) kwaliteit tv streams op glasvezel. Alle andere providers doen wel iets met compressie of omzetting.
Blijkbaar blijft coaxkabel bij veel nog steeds synoniem voor uitstekende beeldkwaliteit.
Is het nog steeds zo dat KPN de TV streams in de originele kwaliteit doorzet? Moet je daar hun "kastje" voor gebruiken of zit er geen verschil in kwaliteit tussen het kastje en de KPN app? Ik heb het liefst geen extra kastje bij de TV. De beeldkwaliteit van Odido is hooguit acceptabel te noemen. De vertraging is tijdens EK en WK voetbal erg vervelend.

Gezien de vele storingen en overige ervaringen met Odido overweeg ik KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Is het nog steeds zo dat KPN de TV streams in de originele kwaliteit doorzet? Moet je daar hun "kastje" voor gebruiken of zit er geen verschil in kwaliteit tussen het kastje en de KPN app? Ik heb het liefst geen extra kastje bij de TV. De beeldkwaliteit van Odido is hooguit acceptabel te noemen. De vertraging is tijdens EK en WK voetbal erg vervelend.

Gezien de vele storingen en overige ervaringen met Odido overweeg ik KPN.
Die vraag zou je in het KPN topic moeten stellen:
[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Economics schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Volgens mij is de oorzaak wel bekend en dat is een mislukte update in datacenter.

https://www.nu.nl/tech/63...houd-aan-datacenters.html

Deze update had alleen betrekking tot Odido en niet de andere providers.
Odido infra of odido als provider? Ik heb dit hele jaar nog nergens last van gehad (UBR netwerk). Bij Odido als provider zou ik dat wel verwachten als ik de berichten zo hoor.....

[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 02-08-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
[...]

Voor mij is het niet zo zeer beter, maar de storing is hier nog steeds aan de gang; de monteur die gisteren zou komen zou vandaag moeten komen. Als het hem dat niet lukt word dat maandag of dinsdage en dan zit ik 4/5 dagen zonder vaste aansluiting.

Daarnaast was de klantenservice gisteren echt om te huilen de beste man heeft gewoon opgehangen toen hij vond dat het antwoord wel voldoende naar zijn zin was.

Tis wel even mooi zo ik ga even een jaartje ergens anders zitten en dan zien we wel weer verder..het systeem waar je provider afhankelijk is van een monteur die langs moet komen voor de PON kastjes is ook niet super ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
vormulier schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Voor mij is het niet zo zeer beter, maar de storing is hier nog steeds aan de gang; de monteur die gisteren zou komen zou vandaag moeten komen. Als het hem dat niet lukt word dat maandag of dinsdage en dan zit ik 4/5 dagen zonder vaste aansluiting.

Daarnaast was de klantenservice gisteren echt om te huilen de beste man heeft gewoon opgehangen toen hij vond dat het antwoord wel voldoende naar zijn zin was.

Tis wel even mooi zo ik ga even een jaartje ergens anders zitten en dan zien we wel weer verder..het systeem waar je provider afhankelijk is van een monteur die langs moet komen voor de PON kastjes is ook niet super ofzo..
OK, in jouw context snap ik die overweging. Maar "meestal" komen ze toch met een tijdelijke (mobiele data) oplossing? En je zou bij meer dan 24 uur storing een beetje compensatie moeten krijgen meen ik

Het lijkt me ook dat het weinig zinvol is voor een monteur om aan jouw kastje te rommelen als er een storing is waardoor het toch niet gaat werken.

Maar goed - overstappen is altijd prima. Als iedereen maar gewoon blijft zitten zal de prijs omhoog gaan en de kwaliteit naar beneden.

<algemeen> Ik vraag me nu trouwens af: komen die data oplossingen bij storing inmiddels ook als eSim of heb je daar nog steeds een fysiek Odido kaartje bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
DjoeC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:52:
[...]
Maar goed - overstappen is altijd prima. Als iedereen maar gewoon blijft zitten zal de prijs omhoog gaan en de kwaliteit naar beneden.
Denk dat als je klanten wilt houden niet de kwaliteit moet laten zakken.

En wat betreft Ziggo die al jaren op rij 10k klanten per maand verliest doet ook weinig aan peijsverlagingen...

Die zijn zelf positief dat ze niet 30k maar 27,5k klanten afgelopen kwartaal zijn verloren...
https://www.totaaltv.nl/n...anten-vodafoneziggo-blij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@jongetje Tja, Ziggo hoef ik niet naar te kijken. Is hier niet beschikbaar. Dit zijn mijn opties: https://www.digitale-stad...land/glasvezel/#providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:15

Antonio di

a mi me dijeron que si

Daaniea schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:32:
Ik heb vandaag eindelijk weer internet. Nog nooit zo'n lange internet storing gehad.

Start storing: vrijdag 1 augustus 9:17 uur
Einde storing: zaterdag 2 augustus 3:19 uur
Totale storingsduur: 18 uur en 2 minuten

Het verbaasd mij dat Odido gisteren al aangaf dat alles opgelost was en de media dit vrolijk overneemt zonder enige controle, terwijl de storing hier dus tot de volgende dag doorging. Ze benoemden überhaupt alleen de mobiele storing, nergens dat ook het glasvezel netwerk er compleet uit lag. Een storing kan natuurlijk altijd gebeuren, maar de communicatie was gewoon slecht. Ook vind ik het raar dat door geplande onderhoudswerkzaamheden een netwerk er zo lang uit kan liggen. Zeker na de afgelopen storingen dit jaar. Hebben ze daar niks van geleerd?

Troostprijs: Je hebt wettelijk recht op een vergoeding (1/30 van maandelijks vaste bedrag)
https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
DjoeC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:34:
@jongetje Tja, Ziggo hoef ik niet naar te kijken. Is hier niet beschikbaar. Dit zijn mijn opties: https://www.digitale-stad...land/glasvezel/#providers
Dat is niet mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
offtopic:
Je hebt gelijk, ik bedoelde meer te zeggen: Ik heb geen reden om Ziggo nieuws te volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Dat heb ik ook gedaan maar met de zoekfunctie kwam ik op de post uit die ik quotte. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Denk dat als je klanten wilt houden niet de kwaliteit moet laten zakken.

En wat betreft Ziggo die al jaren op rij 10k klanten per maand verliest doet ook weinig aan prijsverlagingen...

Die zijn zelf positief dat ze niet 30k maar 27,5k klanten afgelopen kwartaal zijn verloren...
https://www.totaaltv.nl/n...anten-vodafoneziggo-blij/
Ja ik was ook van ziggo naar odido gegaan, Opzich niet echt 'last' gehad van ze maar ze waren echt wel te duur. Nu hebben ze hier een 9 maanden 50 procent aanbieding in de regio waardoor ze qua prijs hier niet gek in de markt liggen.

(en het voordeel is toch wel dat ze alle infra zelf in handen hebben en dus wel gewoon dingen remote konden/kunnen oplossen).

Qua fiber nog even kijken wat er wel of niet binnen komt maar Odido gaat iig in de straf hoek in en mag volgend jaar afhankelijk hoevaak ze in het nieuws zijn wel of niet terug.
Pagina: 1 ... 122 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen