NOS:
Storing Odido toch nog niet helemaal verholpen, mogelijk compensatie - https://nos.nl/l/2577329
Storing Odido toch nog niet helemaal verholpen, mogelijk compensatie - https://nos.nl/l/2577329
@zunrobzunrob schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:44:
[...]
Hmm. Ik heb al wat verhalen gelezen dat het geheel wel heel erg gevoelig is in de FTU, dus weet niet of ik dat wel durf. Punt is dat ie echter heel onhandig in de meterkast is geplaatst, waardoor veel ruimte verloren gaat... Hij zou een paar cm moeten verplaatsen.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Och ja, je moet toch wat he.
Dat hangt van een aantal zaken af. Gebruik je eigen hardware of het modem van Odido? Wat voor PC/Laptop/Telefoon/Tablet?Just_A_User schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:31:
Vandaag opgeleverd, alles werkt alleen mijn abo zegt 1gb up/down, maar als ik een speedtest doe (wat verdacht lang duurt voor hij begint) dan kom ik niet verder dan 500 mbps voor up en 500 mbps voor down.
Zou dat niet het dubbele moeten zijn?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
[ Voor 0% gewijzigd door 3raser op 03-08-2025 14:17 . Reden: Tikfout ]
Dank voor je reactie! Kap eraf lukte niet, maar zie ook geen sticker. Ik wil idd de groepenkast uitbreiden, en die past er net wel/net niet. De ONT schroef ik zelf wel ergens anders, maar de FTU weet ik dus nog niet.Hippe Lip schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:27:
[...]
@zunrob
Er zijn meerdere soorten kastjes voor de afwerking van glas in huis. Ik heb de mijne ook al eens verplaatst en die van iemand anders ook omdat er anders geen ruimte was voor uitbreiding van de groepenkast.
Geef eens een duidelijke foto van jouw kastje? Mss dat ik je dan kan helpen?
En heb je al geprobeerd om de kap eraf te halen? Als je geen schroeven aan de buitenkant ziet en geen sticker om een schroef af te dekken (kun je voelen), dan zit de kap ws geklikt. Rustig zoeken en proberen hoe die los komt.
En hier dan ook een foto van wat er dan nog tegen de muur zit met de kap eraf?
Ik denk het, speedtest viel hier net ook laag uit (eigen router direct achter ONT). Zat na een reboot weer op 1Gbps.3raser schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:38:
Ik had vanmiddag een snelheid van 100/100Mbps op het Team netwerk. Na een herstart van de Zyxel T-56 was mijn snelheid weer 1Gbps. Ook een staartje van de storing?
Be small, act BIG.
Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar op mijn locatie is de signaal sterkte van het 5G signaal sinds ongeveer 5 weken erg veranderd en een stuk zwakker. Haalde ik 5 weken geleden met mijn 5G router nog 450-600 Mb down nu kom ik niet verder als 200-300. Het lijkt mij dat er geen andere antennes zijn geplaatst. Mogelijks iets met de software van de zender aansturing.DjoeC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:12:
Hmm, interessant dat bericht. "Antennes werken niet goed". Dat lijkt me een heel erge vereenvoudiging van een werkelijk probleem omdat antenne's over het algemeen redelijk passieve componenten zijn.
De ONT mag je als klant zelf verplaatsen, maar de FTU niet!zunrob schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:04:
[...]
Dank voor je reactie! Kap eraf lukte niet, maar zie ook geen sticker. Ik wil idd de groepenkast uitbreiden, en die past er net wel/net niet. De ONT schroef ik zelf wel ergens anders, maar de FTU weet ik dus nog niet.
[Afbeelding]
@zunrob Als die tekst ‘efiber’ niet op een sticker staat (en je voelt in het midden er ook geen gat onder), dan zit de kap alleen geklikt. Het is nu de kunst uit te vinden hoe, want het is hws vrij eenvoudig.zunrob schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:04:
[...]
Dank voor je reactie! Kap eraf lukte niet, maar zie ook geen sticker. Ik wil idd de groepenkast uitbreiden, en die past er net wel/net niet. De ONT schroef ik zelf wel ergens anders, maar de FTU weet ik dus nog niet.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 03-08-2025 18:33 ]
<John O`Mill>
[ Voor 16% gewijzigd door DjoeC op 03-08-2025 16:08 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Bratislava op 03-08-2025 16:25 ]
Schijnt een probleem te zijn op postcode Dordrecht 3317. (Zit jij ook in dat gebied?)Bratislava schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:17:
Hi allen, ik heb sinds kort last van trage downloadsnelheden. Speedtests tegen de Odido server in Amsterdam gaan wel met 900~/900~ alleen alle andere servers in Nederland (en omliggende landen zo'n beetje) gaan met 15~/900. Ik heb dit met mijn eigen routers geprobeerd, maar ook met de door Odido geleverde modem. De buren lijken hier ook last van te hebben. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Is er iets wat ik kan doen?
Ahha, dat is het inderdaad. Bedankt voor je reactie!rvk schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Schijnt een probleem te zijn op postcode Dordrecht 3317. (Zit jij ook in dat gebied?)
https://community.odido.n...ps-down-940mbps-up-377990
Upload goed maar download belabberd naar alles behalve Odido servers. Schijnbaar staat er voor dinsdag een afspraak voor een monteur om dit te bekijken.
Download komt van een server, upload gaat naar een server?rvk schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Upload goed maar download belabberd naar alles behalve Odido servers.
<John O`Mill>
Uiteraard. Ik had het woord 'target' server (anders dan Odido) en mijn hoofd (vandaar dat het woord naar eruit kwam). Uiteraard gaat het om download "van".Hippe Lip schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:19:
@rvk Beetje verwarrend wat je zegt:
[...]
Download komt van een server, upload gaat naar een server?
Ik heb helaas geen extra lengte, maar genoeg om hem tegen de zijwand of een stuk naar links en naar onder te verplaatsen. Als ik dit zo zie, en zorg dat de kabel inclusief onderste gedeelte van de kabel als 1 geheel beweegt kan er volgens mij niet zoveel mis gaan.DjoeC schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:40:
@zunrob Kijk hier eens: [E-Fiber FTU] Afmetingen en dan kom je (vermoedelijk) hier ergens terecht: https://www.commscope.com...l-outlets/itemck7246-000/ En als je dan de PDF van de specificaties bekijkt staat daar "screw-on" met een kruiskopje waar jouw sticker zit.
NB: Voorbehoud over je specifieke type.
Ik heb mijn FTU (ander type) ook een paar keer open gehad. Wees voorzichtig met de opgerolde fiber en zorg dat de groene connector goed zit als je t doosje weer dicht maakt.
Kleine aanvulling: Bij mij ligt in de kruipruimte ook nog zo'n 5m extra kabel, misschien is er bij jou ook nog wat extra's zodat je meer speelruimte krijgt of kun je de invoer die "over" is wat terug trekken...
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 03-08-2025 22:08 ]
Als ik me goed herinner schuif je die connector gewoon in/uit het koppelblokje, meen niet dat er klemmetjes aan zitten die ingedrukt moeten worden. Let op voor stof!!!!!!!!!! Stofdeeltjes zijn dodelijk voor je signaal kwaliteit, ik zet altijd het originele dopje op de kabel en in het koppelstuk, gelukkig heb ik die in een gesloten zakje bewaard......zunrob schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:28:
[...]
Ik heb helaas geen extra lengte, maar genoeg om hem tegen de zijwand of een stuk naar links en naar onder te verplaatsen. Als ik dit zo zie, en zorg dat de kabel inclusief onderste gedeelte van de kabel als 1 geheel beweegt kan er volgens mij niet zoveel mis gaan.
Vraag voor de zekerheid: hoe krijg ik de gele glasvezel netjes uit de FTU en ONT?
Heel erg bedankt in ieder geval! Ik denk en hoop dat de extra groepenkast er net langs kan, maar mocht dit niet zo zijn weet ik hoe ik hem kan verplaatsen.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik heb de aanvraag van 1Gbps naar 2Gbps online gedaan. Binnen paar minuten bericht dat de aanpassing doorgevoerd is en het modem opnieuw gestart dient te worden om van de nieuwe snelheid gebruik te maken.jongetje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:25:
[...]
GPON (en AON) gaan niet hoger dan 1Gbit dus is moet je wel naar XSGPON.
Of je een nieuwe router krijgt hangt af van hoelang je al klant bent en welke router je hebt, je krijgt iig een router met een voldoende snelle WAN en LAN poort. Ik heb nog een Zyxel met een 1Gbit poort dus zal ook een nieuwe router krijgen bij een 2Gbit abonnement.
Dit is op elk netwerk zo, niet alleen bij KPN.
Je kan zeker al via XGS-PON aangesloten zitten als je een 1Gbit/s Abonnement hebt. Welke ONT heb je?HaikoW schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:30:
[...]
Ik heb de aanvraag van 1Gbps naar 2Gbps online gedaan. Binnen paar minuten bericht dat de aanpassing doorgevoerd is en het modem opnieuw gestart dient te worden om van de nieuwe snelheid gebruik te maken.
Ik had verwacht dat mijn ONT vervangen had moeten worden maar dat bleek dus niet nodig.
Kan het zijn dat mijn 1Gbps altijd al als XGS-PON aangesloten was? Zijn er ook ONTs die beide standaarden ondersteunen?
We komen zaterdag terug van vakantie, dan plaats ik wel een foto. Van wat ik me herinner is het een wit kastje zonder een merknaam erop. Is in oktober 2022 bij nieuwbouw geleverd (KPN)rens-br schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:32:
[...]
Je kan zeker al via XGS-PON aangesloten zitten als je een 1Gbit/s Abonnement hebt. Welke ONT heb je?
Je spreekt nu over de FTU. Er werd gevraagd naar de ONT. Dat is het actieve kastje dat er op geschoven zit of (meestal bij Odido) los er naast zit en met een geel glaskabeltje verbonden zit aan die FTU.HaikoW schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
We komen zaterdag terug van vakantie, dan plaats ik wel een foto. Van wat ik me herinner is het een wit kastje zonder een merknaam erop. Is in oktober 2022 bij nieuwbouw geleverd (KPN)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
KPN is de eigenaar van het glasvezel netwerk dat wij gebruiken. Deze komt binnen (oranje kabel) op een wit kastje met hierin KPN gestanst. Dit is toch de NTU? Of heb ik NTU & ONT door elkaar gehaald?Barre73 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:28:
[...]
Je spreekt nu over de FTU. Er werd gevraagd naar de ONT. Dat is het actieve kastje dat er op geschoven zit of (meestal bij Odido) los er naast zit en met een geel glaskabeltje verbonden zit aan die FTU.
Met NTU en ONT wordt hetzelfde bedoeld, maar niet het kastje wat jij nu bedoelt.HaikoW schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:41:
[...]
KPN is de eigenaar van het glasvezel netwerk dat wij gebruiken. Deze komt binnen (oranje kabel) op een wit kastje met hierin KPN gestanst. Dit is toch de NTU? Of heb ik NTU & ONT door elkaar gehaald?
Levert KPN WBA geen XGS-PON dan voor Odido klanten in sommige gebieden? Of uitsluitend via Glasoperator?Barre73 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Met NTU en ONT wordt hetzelfde bedoeld, maar niet het kastje wat jij nu bedoelt.
Het witte kastje van KPN Netwerk bevat alleen de afwerking van de glasvezel en wordt de FTU genoemd.
De vraagsteller wilde weten wat voor ONT je hebt gekregen van Odido destijds omdat deze dus waarschijnlijk al XGS-PON was. Dat staat ook wel ergens op dat ding. Waarschijnlijk was het een wit Huawei kastje?
WBA is tot 1Gbps, ongeacht de techniek vziw dus bij >1Gbps is het Odido apparatuur waar je op komt. In ‘t verleden kwam je dan soms nog “gewoon” op GPON terecht.Soundwork schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:37:
[...]
Levert KPN WBA geen XGS-PON dan voor Odido klanten in sommige gebieden? Of uitsluitend via Glasoperator?
I reject your reality and substitute my own
Dat is niet waar, WBA levert KPN ook gewoon 4gbps. Dat niet alle providers daar gebruik van maken dat is een ander verhaal.nelizmastr schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:51:
[...]
WBA is tot 1Gbps, ongeacht de techniek vziw dus bij >1Gbps is het Odido apparatuur waar je op komt. In ‘t verleden kwam je dan soms nog “gewoon” op GPON terecht.
Hier ook nog altijd GPON, geen behoefte aan een upgrade ook. Werkt al jaren stabiel
Technisch gezien is het ook wel mogelijk, maar waarschijnlijk is het voor Odido niet interessant om dat commercieel aan te bieden i.v.m. de kostenstructuur van KPN WBA.Economics schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:06:
Dat is niet waar, WBA levert KPN ook gewoon 4gbps. Dat niet alle providers daar gebruik van maken dat is een ander verhaal.
Klopt. Dit zijn de beschikbare WBA snelheden op glas voor elke WBA provider:Economics schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:06:
[...]
Dat is niet waar, WBA levert KPN ook gewoon 4gbps. Dat niet alle providers daar gebruik van maken dat is een ander verhaal.
[ Voor 89% gewijzigd door crunchytail op 05-08-2025 14:36 ]
AHMKHA97 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:15:
Ik kan niet wachten om over een maand of twee de stap terug te maken naar Delta. Ik heb nu bijna een jaar lang "glasvezel" internet van Odido en het is een nachtmerrie. Eind vorig jaar had ik veel last van packet loss tijdens de avonduren. Dit maakte gamen onmogelijk in de avond (https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921). Dit is een wel bekend probleem bij Odido. Het duurde ongeveer 2 maanden voordat het was opgelost. Nu krijg ik ongeveer 1/10 van mijn snelheid voor welk reden dan ook. Ik moet ze morgen weer gaan bellen en klagen. Ik snap waarom het zo goedkoop is, want het is compleet bagger.
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Vervolg op dit dit epos:videopionier schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:10:
Mijn eerste ervaring met Odido: niet al te best, eerder een beetje bizar. Lees verder.
Ik heb 400/400 internet only aangevraagd en de Guidion expert zou dus vandaag de ONT aansluiten (ik heb een eigen router) Maar volgens hem was mijn aansluiting in de woonkamer niet van ODF!
Dat klopt, want die is door T-Mobile aangelegd, een aantal jaren geleden al.
Hij bleef maar vragen naar een andere glasvezelaansluiting in de meterkast (die er niet was) want hij kon dat glasvezelkastje niet aansluiten.
Het kabeltje dat bij de ONT was geleverd paste volgens hem niet op die oude T-mobile aansluiting.
Nou had ik al wat vooronderzoek gedaan en had een filmpje gezien hoe je zelf die kabel (SC-APC) in een van de lege hulzen kon monteren. Had ik zelf kunnen doen natuurlijk maar dacht een expert kan dat beter.
Hij ging toch aan de slag met een uit de hoge hoed getoverde eigen kabel (inclusief huls) en meldde dat hij het aangesloten had maar er was geen verbinding.
Het LOS ledje op de ONT is nu uit en het PON ledje knippert groen.
Hij is dus vertrokken zonder de boel verder aan (te laten) sluiten.
....
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Handig dat je de locatie erbij zet en ook wat je geprobeerd hebt om het weer aan de praat te krijgen.CryptoNL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:29:
Weer storing zucht...
West Brabant maar inmiddels weer in de lucht.gerritjan schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:01:
[...]
Handig dat je de locatie erbij zet en ook wat je geprobeerd hebt om het weer aan de praat te krijgen.
DNS? Restart router/ONT?
Waarschijnlijk toch eerder aangesloten. Ik zou wel de afspraak met de monteur laten staan want anders zou je over 10 dagen weer zonder (de monteur moet administratief de aansluiting gereedmelden anders wordt de aansluiting weer gedeactiveerd).Nachoman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:28:
Lang verhaal, bellen, regelen. Uiteindelijk nieuw abonnement af moeten sluiten en 10 dagen wachten op activatie van de glasvezel lijn.
Maar... volgende dag werd nieuwe hardware al bezorgd, toch maar aangesloten uit verveling en... hop. Internet? Hoe kan dat nou weer?
Je zult de eerste niet zijn die dan alsnog afgesloten wordt (ondanks dat de niet kundige helpdesk verzekerd dat het in orde is). Maar goed... dat is zorg voor later... en middelen heb je wel eerder wegNachoman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:42:
Ahaa, dankjewel! Heb geen monteur maar bel afspraak gemaakt om serie nummers van hardware door te geven.
Vond ik niet nodig voor die 2 minuten aansluiten en over paar weken verhuizen we toch weer. Dank voor je advies.
[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 07-08-2025 11:47 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit is niet nodig als je de Deco's achter elkaar zet. Of dus alleen 1 Deco op de Zyxel zet en de andere achter die 2e hangt. Het gaat erom dat het signaal van de mesh backhaul niet over de Zyxel hoeft.Rubman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:38:
Wat ik lees is dat wel mogelijk, maar moet er een switch tussen de Deco en het router komen?
Waarom wil hij dat niet? Je moet de wifi van de Zyxel toch uitzetten om storing op de Deco te voorkomen (ook EasyMesh moet daarop uit want die werken niet samen).Rubman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:38:
Ik weet dat de Deco ook in te zetten is als Router om de Zyxel helemaal te vervangen, maar dat wilt hij niet.
Kun je niet iets verzinnen waardoor die trap niet in de weg zit? Bijvoorbeeld via een (beter geschikte) buitenwand? En nog beter natuurlijk: een kabel naar boven.....Rubman schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:25:
Nou het is gelukt hoor.
Het blijft een lastig huis, met name door de trap midden in het huis, ronde trap met mega dikke muur met bewapening wat alles blokkeert.
Gelukkig beneden een kast op strategisch punt om de Deco neer te zetten en boven is het op sommige plekken maar wat minder bereik.
Mesh en Wifi op de Zyxel uit gezet Deco na wat onhandig resetten helemaal opnieuw ingesteld en achter een switch gehangen, en werken.
Nu het volgende project voor hier thuis, de Zyxel vervangen voor een UDM wel van Wifi 6 naar 5 terug, maar qua verdere specs significant beter.
Eerst maar even kijken wanneer het te doen om niet het hele gezin dwars te zitten als het internet weg is. en even de settings doorlopen wat er ingesteld moet worden, volgens mij alleen de Vlan op 300, heb geen Odido TV kastjes maar 1 chromecast met Google TV op op te kijken.
Nou er ligt van alles bekabeld aangesloten, alleen zitten ze vaak of in de woonkamer of in de keuken ook met tablet en of telefoon, die ook weer de Sonos aanstuurt met radio enzo.DjoeC schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:29:
[...]
Kun je niet iets verzinnen waardoor die trap niet in de weg zit? Bijvoorbeeld via een (beter geschikte) buitenwand? En nog beter natuurlijk: een kabel naar boven.....
Tja, kun je niet al die Deco's bekabeld aansluiten? 1 boven, 1 beneden, 1 in de tuin, 1 op zolder? En kijk ook eens met een wifi analyzer app wat de goeie opstelpunten zijn en welk kanaal het beste werkt.Rubman schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:50:
[...]
Nou er ligt van alles bekabeld aangesloten, alleen zitten ze vaak of in de woonkamer of in de keuken ook met tablet en of telefoon, die ook weer de Sonos aanstuurt met radio enzo.
Dit is dus nu de situatie met mijn L33T paint skillz ook niet heel erg in proportie maar schets wel hoe de trap midden in het huis alles kan blokkeren
[Afbeelding]
De trap (dikke ronde wand) is echt midden in het huis en 2 keer dikte normale muur helemaal tot het dak.
Nu is de Deco bekabeld aangesloten als AP (wifi op Odido staat uit), zo geplaatst dat hij zowel soonkamer als keuken kan bedienen, bij het modem is bereik/snelheid wel flink slechter, maar op de bank was het nog prima. Op de bovenverdieping is in 1 van de slaapkamers ook een Deco neergezet aan de andere zijde van de woning (boven modem ongeveer denk ik, om zo de trap zoveel mogelijk te vermijden want waar de Deco beneden staat is op de bovenverdieping enkel een koof (lichtschacht achtig iets) hier is geen stroom en kabel nog dus was niet 123 een optie.
Hij twijfelt wel om dat alsnog zo aan te leggen zodat hij ook op dak waar de schacht eindigt een derde deco kan neerzetten om het dakteras te voorzien, want daar valt ook meteen alles weg zodra je op het dak staat. Gelukkig gaat het daar verder prima met 5G maar toch.
scintillating
Alle Deco's zijn bekabeld aangesloten, dus fungeren enkel als AP.DjoeC schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:31:
[...]
Tja, kun je niet al die Deco's bekabeld aansluiten? 1 boven, 1 beneden, 1 in de tuin, 1 op zolder? En kijk ook eens met een wifi analyzer app wat de goeie opstelpunten zijn en welk kanaal het beste werkt.
Ik gebruik hier een Fritz met bekabelde Friz repeaters (accespoints) in een vorm van Mesh. Alles werk overal en schakelt over naar "de beste" toegang. En ja, hier ook muren, dikke vloeren, etc. Ik heb zelfs een DECT repeater hangen omdat ook DECT het niet overal (achter in de tuin enzo) deed....
Ik ben in december van KPN naar Odido gegaan. Tot heden nul storingen en geen problemen. Internet only, geen bellen (dat loopt anders), geen TV (want heb satelliet).Tc99m schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:47:
Hi all, ik heb nu glasvezel via KPN, maar wil graag eens overstappen. Ik ben een beetje klaar met het steeds duurder wordende abonnement en matig verlengaanbod, en Odido heeft een goed aanbod (400/400; de eerste 6 maanden voor €30, daarna €50, met €50 cashback), maar gezien de negatieve aandacht in de media vanwege de vele storingen wilde ik toch even peilen wat jullie mening is.
Zijn jullie tevreden over Odido? Gekke dingen waar ik rekening mee moet houden?
Het lijkt er op dat Odido vooral de Zyxel T-56 router gebruikt, heeft die een beetje decent bereik? Ik heb nu een KPN Experia Box 12 en ben daar qua dekking van het netwerk in huis erg over te spreken (op mijn balkon, zo'n 10 meter met meerdere dikke muren er tussen heb ik nog een goed signaal).
rens-br schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:32:
[...]
Je kan zeker al via XGS-PON aangesloten zitten als je een 1Gbit/s Abonnement hebt. Welke ONT heb je?
[ Voor 9% gewijzigd door HaikoW op 08-08-2025 16:26 ]
Yep. Met een Huawei ONT: https://e.huawei.com/en/p...ical-terminal/en8010ts-20HaikoW schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:23:
edit: ik dubbelklik op de foto en zie bovenaan bij de lampjes 10G LAN en PON staan, dus ik neem aan dat het reeds een XGS-PON aansluiting is. duh....
En het 10G lampje zegt ook wel genoeg denk ik. GPON of AON komt niet verder dan 1Gbit/s.HaikoW schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:23:
[...]
[Afbeelding]
Misschien kijk ik eroverheen maar ik zie geen merknaam op de ONT staan.
Waren wij met onze 1Gbps reeds op XGS-PON aangesloten?
edit: ik dubbelklik op de foto en zie bovenaan bij de lampjes 10G LAN en PON staan, dus ik neem aan dat het reeds een XGS-PON aansluiting is. duh....
Je mist de patchcover, die hoort over het FTU.HaikoW schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:23:
[...]
[Afbeelding]
Misschien kijk ik eroverheen maar ik zie geen merknaam op de ONT staan.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
rens-br schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:31:
[...]
En het 10G lampje zegt ook wel genoeg denk ik. GPON of AON komt niet verder dan 1Gbit/s.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Nu je het zegt. Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Cloudflare wil weten of ik wel een mens ben, bij verschillende websites. En dat zou ook best eens begonnen kunnen zijn toen we naar Odido zijn overgestapt. Geen oplossing dus, maar wellicht iemand die hetzelfde ervaart...Gijs007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
Sinds ik van Freedom Internet ben overgestapt naar Odido, heb ik veel vaker Capatcha meldingen bij Google en soms ook andere websites, vanwege "verdacht gedrag" vanaf mijn netwerk.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en eventueel een oplossing weten? Begint onderhand best irritant te worden, om zo vaak die controles te moeten doorlopen.
Ben zelf tot nog toe wel tevreden over Odido, buiten dat mijn overstap niet helemaal soepel verliep (geen langdurige uitval gehad, maar moest wel het e.a. regelen) en dan deze problemen met de vele capatcha meldingen.barrymossel schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:37:
[...]
Nu je het zegt. Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Cloudflare wil weten of ik wel een mens ben, bij verschillende websites. En dat zou ook best eens begonnen kunnen zijn toen we naar Odido zijn overgestapt. Geen oplossing dus, maar wellicht iemand die hetzelfde ervaart...
Ik weet in ieder geval zeker dat ik over een klein jaar weer weg ben bij Odido. TV kwaliteit is zichtbaar minder (en ik zie dat doorgaans niet zo snel), mediabox vind ik matig (althans kan ik er niet aan wennen), vooruitspoelen zelfs bij opnames bij bepaalde zenders niet toegestaan (waar dit wel toegestaan is bij KPN en Ziggo) en dan dit wellicht ook. Ik betaal graag een tientje extra voor KPN, heel graag.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
De app op je tv zetten of een googletv lost dit ook op.Gijs007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:57:
[...]
Maar mijn bezoek moet telkens wennen aan de andere afstandsbedieningen en zo.
TV ga ik denk ik via NL ziet o.i.d. afnemen, geen gedoe meer met andere kastjes en afstandsbedieningen, bij overstappen van providers.
Correct. Dynamisch en VLAN300 en je bent klaar.Bschnitz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:29:
Kort vraagje of ik het juist begrijp.
Ik zit nu bij KPN en ga maandag naar Odido. Wil mijn TP-Link router blijven gebruiken, dus heb alvast wat informatie verzameld.
VLAN: 300
Prio: 0
Alleen bij type verbinding twijfel ik effe, ik denk dynamische IP en geen PPPoE meer toch?
I reject your reality and substitute my own
[ Voor 6% gewijzigd door Rokk op 09-08-2025 00:50 . Reden: Uitleg toegevoegd over de reactie van Odido in de eerste week ]
Welk modem, netwerkbeheerder en ont heb je? Ik kan eventueel je signaal waardes op afstand voor je uitlezen als je je gegevens dm'ed.Rokk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:48:
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden:
[Afbeelding]
Dit gaat al 3 weken zo, voor zover ik weet speelt dit bij iedere Odido klant die in het zuiden van Dordrecht woont. Het begon bij 30 mbit/s, en het zakt steeds verder terug. De klantenservice van het bedrijf beweert stug dat er geen volledige storing is, en compensatie is niet mogelijk omdat er technisch gezien nog verbinding is. Alleen al het plaatsen van deze reactie was een heel avontuur.
Ik moet zeggen dat ik verder nooit problemen heb gehad met Odido in het verleden. Altijd gewoon goedkoop en snel. Maar het blijkt, als het mis is dan is het wel gelijk goed mis. En je hebt gewoon pech als je in zo'n tussenvorm valt waarin je wel internet hebt, ook al is het minder dan 1% van waar je voor betaalt. De support afdeling is merkbaar een of ander uitbesteed bedrijf wat loopt op studenten met vakantiebaantjes.
De eerste week heeft Odido denk ik zowat een leger aan monteurs naar mensen hun huizen gestuurd, omdat ze dat liever deden dan toegeven dat er structureel wellicht iets misgaat.
Bij gebruik van Cloudflare WARP gaan veel dingen over een andere route waardoor de normale snelheid weer wordt bereikt, maar je hebt weinig controle hierover, dus als je games of je streaming services alsnog over de verkeerde route lopen dan heb je pech. Als iemand hier advies voor heeft dan hoor ik het graag. Het gaat om 1 slechte route binnen het Dordrecht netwerk, waarschijnlijk. Ik ben geen netwerk architect of datacom specialist dus ik zeg ook maar wat.
Wat een raar probleem, en vreemd dat ze zo reageren. In je contract staat toch dat je minimaal 75% van je snelheid moet halen?Rokk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:48:
[Afbeelding]
Dit gaat al 3 weken zo, voor zover ik weet speelt dit bij iedere Odido klant die in het zuiden van Dordrecht woont. Het begon bij 30 mbit/s, en het zakt steeds verder terug. De klantenservice van het bedrijf beweert stug dat er geen volledige storing is, en compensatie is niet mogelijk omdat er technisch gezien nog verbinding is. Alleen al het plaatsen van deze reactie was een heel avontuur.
Ik moet zeggen dat ik verder nooit problemen heb gehad met Odido in het verleden. Altijd gewoon goedkoop en snel. Maar het blijkt, als het mis is dan is het wel gelijk goed mis. En je hebt gewoon pech als je in zo'n tussenvorm valt waarin je wel internet hebt, ook al is het minder dan 1% van waar je voor betaalt. De support afdeling is merkbaar een of ander uitbesteed bedrijf wat loopt op studenten met vakantiebaantjes.
De eerste week heeft Odido denk ik zowat een leger aan monteurs naar mensen hun huizen gestuurd, omdat ze dat liever deden dan toegeven dat er structureel wellicht iets misgaat.
Bij gebruik van Cloudflare WARP gaan veel dingen over een andere route waardoor de normale snelheid weer wordt bereikt, maar je hebt weinig controle hierover, dus als je games of je streaming services alsnog over de verkeerde route lopen dan heb je pech. Als iemand hier advies voor heeft dan hoor ik het graag. Het gaat om 1 slechte route binnen het Dordrecht netwerk, waarschijnlijk. Ik ben geen netwerk architect of datacom specialist dus ik zeg ook maar wat.
Ja het is balen ik zag het Dordrecht topic bij Odido zelf ook al. Ze zijn er wel mee aan de slag inclusief leveranciers 👍 Ze hebben twee jaar terug veel geleerd van het WBA ONT probleem, dat een brede georganiseerde klachtenplot ineens wél kan duiden op een verdacht component. Ze doen dat nu wel beter, maar het blijft nog steeds een partij die hier niet sterk in is, de klant moet het altijd melden en is dagenlang aan het overtuigen.Rokk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:48:
[Afbeelding]
Ik heb sinds ~ een maand dat elke google opdracht vanaf de PC na cookies schonen om captcha's vraagt (Firefox privacymode & Pihole waarin nogal wat google meuk wordt geblokkeerd). 15 seconden na sluiten worden cookies gewist - daarna bij opnieuw zoeken ook opnieuw captcha. Android met Chrome, ook zonder start cookies levert geen probleem op.Gijs007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
Sinds ik van Freedom Internet ben overgestapt naar Odido, heb ik veel vaker Capatcha meldingen bij Google en soms ook andere websites, vanwege "verdacht gedrag" vanaf mijn netwerk.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en eventueel een oplossing weten? Begint onderhand best irritant te worden, om zo vaak die controles te moeten doorlopen.
Gebruik je toevallig browser add-ons of andere maatregelen om cookies/trackers te blokkeren (pi-hole)?Gijs007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:20:
scintillating
Hmm, dan doen ze dat op deviceniveau en niet op IP. Misschien toch maar naar duckduckgo oid?Tc99m schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:01:
[...]
Gebruik je toevallig browser add-ons of andere maatregelen om cookies/trackers te blokkeren (pi-hole)?
Ik heb thuis nog KPN, maar zie bijv. veel cloudflare schermen de laatste tijd. Dit soort systemen gebruiken cookies en andere trackingmethodes om je reputatie bij te houden, als je die blokkeert, weten ze niet wat je reputatie is (of die is laag) en willen ze checken of je geen bot/crawler bent. Steeds meer sites nemen extra maatregelen om die buiten de deur te houden.
Hier wel een reverse name, blijkbaar zit je in een andere range. Heb je een eigen router? Probeer dan eens of het helpt een ander MAC-adres in te stellen op de WAN-poort.DjoeC schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:48:
[...]
Ik heb sinds ~ een maand dat elke google opdracht vanaf de PC na cookies schonen om captcha's vraagt (Firefox privacymode & Pihole waarin nogal wat google meuk wordt geblokkeerd). 15 seconden na sluiten worden cookies gewist - daarna bij opnieuw zoeken ook opnieuw captcha. Android met Chrome, ook zonder start cookies levert geen probleem op.
Mijn IP adres heeft geen reverse naam.
Ik gebruik een Fritzbox 5590 AON direct op glas. Geloof niet dat ik het MAC adres kan wijzigen.hcQd schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:32:
[...]
Hier wel een reverse name, blijkbaar zit je in een andere range. Heb je een eigen router? Probeer dan eens of het helpt een ander MAC-adres in te stellen op de WAN-poort.
Rokk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:48:
[Afbeelding]
Hier een vergelijkbaar iets. Afgelopen dinsdag viel het internet uit en ging Odido een monteur sturen via Guidion. Ondertussen ben ik naar de wijkkast gefietst om te kijken of een monteur niet verkeerd had gepatcht, wat regelmatig gebeurt volgens de verhalen hier. Op de terugweg zag ik in een zijstraat een kraantje staan en je raad het al die hadden een vezel doorgestoken, maar zeiden dit gemeld te hebben bij eurofiber en zou binnen 2 dagen gerepareerd worden.duderuud schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:46:
Lekker dan...
Op vakantie in Frankrijk kreeg ik op 07-08 melding van mijn Unify netwerk dat internet er thuis uit lag.
Op afstand weinig aan te doen.
Gisteren thuisgekomen, Cloud Gateway (fiber met Zaram ONT) gereset maar helaas. Zaram zag er goed uit dus storing in het netwerk.
Gebeld met Odido en alle originele apparaat moeten aansluiten. Conclusie: storing in het netwerk.
"Sorry meneer, kan wel een week duren voor dit is opgelost."
Nu maar een Klik&Klaar setje opgehaald zodat ik iig weer basaal internet heb maar mooi klote dat het een week kan duren...lekker dan.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Kpnnetwerk benaderen heeft geen enkele nut als klant zijnde. de Betreffende provider in dit geval Odido zal ticket in moeten leggen richting kpnnetwerk toe. dan heb je 2 routes 1 die gaat rechtstreeks na kpnnetwerk toe. optie 2 is eerst kpn monteur en die hem doorzet na kpnnetwerk voor herstelbbn_ldp schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:15:
[...]
Hier een vergelijkbaar iets. Afgelopen dinsdag viel het internet uit en ging Odido een monteur sturen via Guidion. Ondertussen ben ik naar de wijkkast gefietst om te kijken of een monteur niet verkeerd had gepatcht, wat regelmatig gebeurt volgens de verhalen hier. Op de terugweg zag ik in een zijstraat een kraantje staan en je raad het al die hadden een vezel doorgestoken, maar zeiden dit gemeld te hebben bij eurofiber en zou binnen 2 dagen gerepareerd worden.
[Afbeelding]
Ik dus guidion bellen en dit aangegeven. De dame zei dat de monteur dan geen nut had, dus die gecanceld. Na 3 dagen nog geen internet en dus weer bellen met guidion die mij weer door verbond met Odido. Niemand kan blijkbaar zien wat de stand van zaken is mbt de reparatie door kpnnetwerk waar de glasvezel van is. Via Odido weer eenguidion monteur toegewezen en die zou gisteren komen, maar guidion sms gaf bericht dat monteur uitviel en het een nieuwe afspraak werd. Nu weer voor vandaag afgesproken, maar nog geen bericht dat hij onderweg is. Wat een drama!
Heb in de tussentijd maar klik en klaar gehaald in de winkel en medewerker zij dat ik de activatiekosten mogelijk kon terug krijgen. Iemand nog raad? Bv contact zoeken met kpnnetwerk?
Groet Ben
Indien de schade melder daadwerkelijk dit gemeld heeft bij Eurofiber? Dan kun je heel lang wachten. Je aansluiting is namelijk van KPN en niet Eurofiber.bbn_ldp schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:15:
[...]
Hier een vergelijkbaar iets. Afgelopen dinsdag viel het internet uit en ging Odido een monteur sturen via Guidion. Ondertussen ben ik naar de wijkkast gefietst om te kijken of een monteur niet verkeerd had gepatcht, wat regelmatig gebeurt volgens de verhalen hier. Op de terugweg zag ik in een zijstraat een kraantje staan en je raad het al die hadden een vezel doorgestoken, maar zeiden dit gemeld te hebben bij eurofiber en zou binnen 2 dagen gerepareerd worden.
[Afbeelding]
Ik dus guidion bellen en dit aangegeven. De dame zei dat de monteur dan geen nut had, dus die gecanceld. Na 3 dagen nog geen internet en dus weer bellen met guidion die mij weer door verbond met Odido. Niemand kan blijkbaar zien wat de stand van zaken is mbt de reparatie door kpnnetwerk waar de glasvezel van is. Via Odido weer eenguidion monteur toegewezen en die zou gisteren komen, maar guidion sms gaf bericht dat monteur uitviel en het een nieuwe afspraak werd. Nu weer voor vandaag afgesproken, maar nog geen bericht dat hij onderweg is. Wat een drama!
Heb in de tussentijd maar klik en klaar gehaald in de winkel en medewerker zij dat ik de activatiekosten mogelijk kon terug krijgen. Iemand nog raad? Bv contact zoeken met kpnnetwerk?
Groet Ben
It ain't stupid if it works!
Ik heb geen aannames gedaan. Ik weet namelijk precies hoe de leiding naar mijn woning loopt, omdat ik dit had voorgesteld en toen met de projectleider en gemeente heb afgesproken. Verder ben ik afgegaan op het advies van de guidion servicedesk. Van de daders heb ik geen contactgegevens, maar heb wel een mail aan gemeente gestuurd.jongetje schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:48:
@bbn_ldp Je hebt allemaal aannames gedaan en zelf de melding geannuleerd. Gewoon opnieuw melden dat je geen verbinding hebt en dan moet Odido bepalen hoe dat komt en opgelost moet worden.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Dan had je toch ook geweten dat die kabels niet van Eurofiber zijn. Eurofiber levert alleen zakelijke verbindingen en heeft paarse kabels. Daarnaast zou het me verbazen dat jouw aansluiting door een zijstraatje loopt.bbn_ldp schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:00:
[...]
Ik heb geen aannames gedaan. Ik weet namelijk precies hoe de leiding naar mijn woning loopt, omdat ik dit had voorgesteld en toen met de projectleider en gemeente heb afgesproken. Verder ben ik afgegaan op het advies van de guidion servicedesk. Van de daders heb ik geen contactgegevens, maar heb wel een mail aan gemeente gestuurd.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 10-08-2025 15:27 ]
Omdat zij stellig waren dat het via eurofiber ging dacht ik dat dat een overkoepelend iets was voor de netwerkbeheerders. Ik heb zelf nog tegen ze gezegd dat het kpnnetwerk was. Vandaag zou de monteur tussen 12 en 4 komen, maar je raad het al geen monteur gezien. Het zijstraatje ligt aan onze straat en via die straat met een grote boog om het wijkje heen gaan ze naar de wijkkast. Ik was alleen gelijk naar de wijkkast wezen kijken en had niet de langere route genomen die wel de kabels maken.jongetje schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:24:
[...]
Dan had je toch ook geweten dat die kabels niet van Eurofiber zijn. Eurofiber levert alleen zakelijke verbindingen en heeft paarse kabels. Daarnaast zou het me verbazen dat jouw aansluiting door een zijstraatje loopt.
Ik probeer je alleen in de goede richting te sturen, je hebt tenslotte een Odido abonnement en als je wilt dat die je helpen of je in aanmerking voor een vergoeding komt, lijkt het mij handig om het daar neer te leggen. Eurofiber gaat iig niets doen en die aannemer vind blijkbaar dat hij zich aan de meldplicht heeft voldaan...
En Guidion heeft nog nooit zo makkelijk een melding gesloten.
Heb net iemand van Odido aan de lijn gehad en die zegt dat de monteur nog steeds kan komen omdat hij nog open staat. Als hij niet zou komen vond ze dat schandalig, vooral omdat het 2x in het weekend is gebeurt.jongetje schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:13:
@bbn_ldp Maar hoe reageerde Odido toen je dat vertelde? Is er een nieuwe afspraak gemaakt?
Hoe heb je zo'n goede deal voor elkaar gekregen?Gijs007 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:57:
[...]
Maar had dan ook een hele goede korting deal, 15 euro per maand voor de eerste 12 maanden. Voor 2 Gbps + TV.
Ik denk dat Gijs €15,- korting per maand bedoeld en niet €15,- per maand voor 2 Gbps. Niets bijzonders dus.Sjeefr schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Hoe heb je zo'n goede deal voor elkaar gekregen?
[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 11-08-2025 09:57 ]
zeker, zeker
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Na 8 maanden kun je alweer opnieuw bellen voor verlenging, en als je dan weer akkoord gaat met het aanbod wat dan gegeven word, dan gaat je nieuwe jaar ook meteen weer in, en vervallen de overgebleven 4 maanden van je huidige jaarcontract. Dat houd dus in dat je van je huidige jaarcontract alleen de 6 maanden €25 en 2 maanden €40 betaald. Wat volgens mij een zeer mooie deal is bij het verlengen van je abonnement. Het is inderdaad wel iets minder dat de nieuwe klanten korting op de website, maar dat is vrij normaal bij het verlengen van een abonnement (dat is bij alle providers zo)...Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:40:
Vervolgens kreeg ik een aanbod voor een verlenging met korting. 1 jaar, voor 6 maanden 25 euro en dan de laatste 6 maanden voor 40 euro.
Ah, maar dan is het beter om dit zo te houden denk ik? Ik was eigenlijk aan het regelen dat we deze verlenging weer annuleren en dan vervolgens een abonnement afsluiten via de website (en een paar dagen downtime voor lief nemen).DON PAPA schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:53:
[...]
Na 8 maanden kun je alweer opnieuw bellen voor verlenging, als je dan weer akkoord gaat met het dan gegeven aanbod, dan gaat je nieuwe jaar ook meteen weer in, en vervallen de overgebleven 4 maanden van je huidige jaarcontract. Dat houd dus in dat je met je huidige jaarcontract 6 maanden €25 en 2 maanden €40 betaald. Wat volgens mij een zeer mooie deal is bij het verlengen van je abonnement. Het is inderdaad wel iets minder dat de nieuwe klanten korting op de website, maar dat is vrij normaal bij het verlengen van een abonnement (dat is bij alle providers zo)...
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ja dat klopt, na 8 maanden komt er ook een nieuw aanbod te staan in de "Mijn Odido" app, maar dat is vaak voor een 2 jarig contract, maar als je dan even belt en aangeeft dat je maximaal een 1 jarig contract wilt afnemen, dan geven ze vaak dezelfde aanbieding als in de app, maar dan bij een 1 jarig contract...Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:02:
[...]
Dus ik kan over 8 maanden opnieuw bellen om te verlengen, zodat ik weer opnieuw 6 * 25 + 2 * 40 betaal (of iig de deal die over 8 maanden actief is)? Dat zou prima zijn. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dank hiervoor! Ik denk dat ik het dan maar zo laat.DON PAPA schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:09:
[...]
Ja dat klopt, na 8 maanden komt er ook een nieuw aanbod te staan in de "Mijn Odido" app, maar dat is vaak voor een 2 jarig contract, maar als je dan even belt en aangeeft dat je maximaal een 1 jarig contract wilt afnemen, dan geven ze vaak dezelfde aanbieding als in de app, maar dan bij een 1 jarig contract...
Ondertussen 3 uur aan de telefoon, gehangen, welgeteld 11x doorverbonden.Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:14:
[...]
Dank hiervoor! Ik denk dat ik het dan maar zo laat.
De klantenservice van Odido / T-Mobile laat ook te wensen over. Het is echt verschrikkelijk hoe vaak je complete andere theorieen te horen krijgt en ook weer opnieuw je hele verhaal moet doen. Ze luisteren slecht, ze onderbreken je continue, enz.
De context van je verlenging is niet duidelijk, maar het kan in nl. in een specifiek geval inderdaad zijn dat je bedenktermijn niet van toepassing is: als je de volledige dienst tijdens de bedenktermijn laat starten EN je expliciet afziet van je bedenktermijn.Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Een aantal medewerkers kregen het zelfs voor elkaar om te vertellen dat een verlenging niet geannuleerd mag worden. Iets met consumenten wetten? 14 dagen bedenktermijn? Nee hoor, dat kon allemaal niet.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq