Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17
ikbenjoeri schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:06:
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van Odido toe te voegen aan mijn Smokeping-installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.
Leuk idee, geeft wel een leuk beeld per provider en regio weer denk ik,

Misschien je smokeping is updaten naar 2.9.2 want die je draait is al 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:43
ikweethetbeter schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Je kunt internet en tv loskoppelen, neem internet bij wie je maar wil, en neem tv bij NL Ziet.
Werkt wel het beste als je een goede smart tv hebt, maar een Apple TV of Google TV (los kastje, niet als smart deel van je tv) is beter.
NLZIET heeft geen Star Channel en TLC, mijn favoriete zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-07 22:28
ikbenjoeri schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:06:
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van Odido toe te voegen aan mijn Smokeping-installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.
Leuk initiatief. Ga ik even bookmarken. Zal je wellicht nog een DM sturen om toegevoegd te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:26
Beetje teleurgesteld in Odido. Ik ga 21 juli over naar KPN met overstapservice, maar vanmiddag deed internet het al niet meer. Volgens Odido had KPN de lijn al overgenomen. KPN zegt:"Dikke onzin, dat kunnen wij niet eens voortijdig en wij hebben vandaag niks gedaan. Odido verkl**t het wel vaker." Goed systeem dat overstapservice. Ik krijg van beide partijen wel noodoplossing, maar tot de 21e is mijn vast internet dus dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 23:49
Titanicfanatic schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:48:
Beetje teleurgesteld in Odido. Ik ga 21 juli over naar KPN met overstapservice, maar vanmiddag deed internet het al niet meer. Volgens Odido had KPN de lijn al overgenomen. KPN zegt:"Dikke onzin, dat kunnen wij niet eens voortijdig en wij hebben vandaag niks gedaan. Odido verkl**t het wel vaker." Goed systeem dat overstapservice. Ik krijg van beide partijen wel noodoplossing, maar tot de 21e is mijn vast internet dus dood.
Misschien kan @Economics de KPN-kant nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Je kunt internet en tv loskoppelen, neem internet bij wie je maar wil, en neem tv bij NL Ziet.
Werkt wel het beste als je een goede smart tv hebt, maar een Apple TV of Google TV (los kastje, niet als smart deel van je tv) is beter.
Mijn persoonlijke ervaring met NLZiet is dat de kwaliteit op mijn LG G4 dusdanig bedroevend was vergeleken met Ziggo, dat ik het proefabonnement maar weer opgezegd heb. YMMV maar wat mij betreft is NLZiet helaas wat betreft beeldkwaliteit (nog) geen volwaardig alternatief voor ziggo. Odido TV heb ik een keer gezien op een eveneens LG G4 van een vriend van me en wat mij betreft hetzelfde verhaal als NLZiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:58
Sinds mijn overstap naar Odido Fiber in maart heb ik NLziet opgezegd en ben via Odido App op de Nvidia Shield (Android TV) gaan kijken zonder problemen. In de slaapkamer een Chromecast met Android TV, ook zonder problemen.

Beeldkwaliteit maar ook geluidskwaltieit van Odido is duidelijk zichbaar beter, en tot op heden nog geen stottertje gehad. Zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:38
Lounge Deluxe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:48:
Mijn persoonlijke ervaring met NLZiet is dat de kwaliteit op mijn LG G4 dusdanig bedroevend was vergeleken met Ziggo, dat ik het proefabonnement maar weer opgezegd heb. YMMV maar wat mij betreft is NLZiet helaas wat betreft beeldkwaliteit (nog) geen volwaardig alternatief voor ziggo. Odido TV heb ik een keer gezien op een eveneens LG G4 van een vriend van me en wat mij betreft hetzelfde verhaal als NLZiet.
Er gaat (voor lineaire tv) niks boven Ziggo DVB-C. Al het andere, dus ook NL Ziet, is minder.

Maar hier gaat het om Odido tv. Dat is minder dan NLZiet.

Nu weet ik niet wat de WebOS NLZiet speler met het signaal doet, maar NLZiet op de Apple TV, aangesloten op een paar jaar oude top Samsung 4K tv is gewoon goed. Niet super, maar goed. Goed genoeg voor live sport, en meer dan goed genoeg voor actualiteitenprogramma's. Kwaliteitsseries en films kijk je via een streamingdienst of blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:07
Samplex schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:36:
[...]

Leuk idee, geeft wel een leuk beeld per provider en regio weer denk ik,

Misschien je smokeping is updaten naar 2.9.2 want die je draait is al 7 jaar oud.
2.9.2 is nog niet uit ;-). Morgen zal de nieuwe versie live zetten, bezig met nog wat tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:48:
[...]

Er gaat (voor lineaire tv) niks boven Ziggo DVB-C. Al het andere, dus ook NL Ziet, is minder.
Dit is onjuist en heb ik al veel vaker genoemd.
Dvb-c is gewoon een multicast manier om een video signaal te transporteren over een coaxkabel en heeft niets met kwaliteit te maken.
Kpn is de enige tv provider die op verbindingen > 100Mbit de streams vanuit de Nederlandse tv aanbieders 1 op 1 doorzet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:12
gerritjan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:05:
[...]

Misschien kan @Economics de KPN-kant nakijken?
Ik ben 3 weken op vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:39

Antonio di

a mi me dijeron que si

ikweethetbeter schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:48:
[...]

Maar hier gaat het om Odido tv. Dat is minder dan NLZiet.

Nu weet ik niet wat de WebOS NLZiet speler met het signaal doet, maar NLZiet op de Apple TV, aangesloten op een paar jaar oude top Samsung 4K tv is gewoon goed. Niet super, maar goed. Goed genoeg voor live sport, en meer dan goed genoeg voor actualiteitenprogramma's. Kwaliteitsseries en films kijk je via een streamingdienst of blu-ray.
Klopt DVB-C is volgens mij ook het beste.
Ik ben sinds kort overgestapt van Odido (100mb Internet + Odido Media box + zelf 2x Google-4K TV dongle) naar (terug) Ziggo (100MB + Mediabox Next-Mini via IP). Alleen de ongecodeerde DVB-C TV-kanalen kan ik nog kijken en alle TV kanalen via de Next-Mini (IP).

De Odido media-box is een ramp: TV beeld en geluid liep niet synchroon, uitval, zwart beeld en "blokjes wit" door het beeld. Na 2 maanden heb ik de Odido Mediabox teruggestuurd ondanks dat ik hem nog 8 maanden gratis kon gebruiken. De Google-4K-Dongles met Odido Internet hebben niet de problemen van de Odido-box TV kijken. Maar beeld/geluid is bij beide wel van mindere kwaliteit.
De aanbieding van Odido om te verlengen was slecht (10 euro korting 4 maanden bij 1jr contract).
Bij Ziggo krijg ik (ingang 6 juni 2025) bij 1jr contract, 9 maanden half-geld (26,50 euro), Gratis Wifi-hotspots indien nodig (Wifi garantie) en 12 mnd gratis een streamingdienst (ik heb Disney-Plus genornen), gratis Ziggo aansluit service als je er zelf niet uitkomt. Maar goed, ik ga gewoon ieder jaar kijken wie een goed overstap of "blijf" aanbod doet en daar ga ik heen of blijf ik bij . Ook als Odido de goedkoopste is volgend jaar juni, ga ik weer daar heen.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 22:43
Antonio di schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:38:
[...]
<knip>
De Odido media-box is een ramp: TV beeld en geluid liep niet synchroon, uitval, zwart beeld en "blokjes wit" door het beeld. Na 2 maanden heb ik de Odido Mediabox teruggestuurd ondanks dat ik hem nog 8 maanden gratis kon gebruiken. De Google-4K-Dongles met Odido Internet hebben niet de problemen van de Odido-box TV kijken. Maar beeld/geluid is bij beide wel van mindere kwaliteit.
<knip>
Toch grappig dit, ik ben van Ziggo, met de Next mini, overgestapt naar Odido, met de Android mediabox (op het Delta glas netwerk). Ik ben helemaal verguld met Odido TV. Ik ben misschien wat minder kritisch op beeldkwaliteit, maar het gebruiksgemak met de Android TV box is echt fantastisch. Mijn TV is oud (Android 5?) dus ik zit al jaren te kl**en met aanvullende doosjes om er nog wat van te maken. Nu ben ik weer terug naar één mediabox, dus één afstandsbediening, waar ik mijn eigen apps op kan installeren, zoals Prime, Plex en SmartTubeNext. Ik heb nog geen negatieve ervaring zoals het verlies van sync tussen beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:01
Thomas H schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:09:
[...]

Toch grappig dit, ik ben van Ziggo, met de Next mini, overgestapt naar Odido, met de Android mediabox (op het Delta glas netwerk). Ik ben helemaal verguld met Odido TV. Ik ben misschien wat minder kritisch op beeldkwaliteit, maar het gebruiksgemak met de Android TV box is echt fantastisch. Mijn TV is oud (Android 5?) dus ik zit al jaren te kl**en met aanvullende doosjes om er nog wat van te maken. Nu ben ik weer terug naar één mediabox, dus één afstandsbediening, waar ik mijn eigen apps op kan installeren, zoals Prime, Plex en SmartTubeNext. Ik heb nog geen negatieve ervaring zoals het verlies van sync tussen beeld en geluid.
Voor wat het waard is. Hier het zelfde. Ziggo was OK en ik had geen problemen of commentaar op de kwaliteit. Na overstap naar Odido en de box met wifi had aangesloten, éen grote ramp. Nu bekabeld en het beeld en geluid zijn opmerkelijk beter als bij Ziggo. Gewoon heel erg tevreden op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jongetje schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:08:
[...]

Dit is onjuist en heb ik al veel vaker genoemd.
Dvb-c is gewoon een multicast manier om een video signaal te transporteren over een coaxkabel en heeft niets met kwaliteit te maken.
Kpn is de enige tv provider die op verbindingen > 100Mbit de streams vanuit de Nederlandse tv aanbieders 1 op 1 doorzet.
DVB-C en IPTV zijn gewoon technieken die niks met de kwaliteit te maken hebben. De combinatie van compressiemethode en bandbreedte bepalen de kwaliteit.

Ik heb dit ooit naast elkaar gezien:
  1. Ziggo DVB-C
  2. Ziggo IPTV
  3. KPN IPTV
Mijn (subjectieve) volgorde in kwaliteit: 1, 3, 2.

De rest (Ziggo Go, NLZiet, Odido, Canal+, ...) is minder. Soms in kwaliteit, soms in stabiliteit, meestal beide. Ziggo Go en NLZiet zijn de beste van deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Antonio di schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:38:
Maar goed, ik ga gewoon ieder jaar kijken wie een goed overstap of "blijf" aanbod doet en daar ga ik heen of blijf ik bij . Ook als Odido de goedkoopste is volgend jaar juni, ga ik weer daar heen.
Dat doe ik ook. Bij de vergelijking neem ik dit mee:
  • Ziggo internet 400/40 + tv
  • Odido 400/400 + NLZiet Premium (€11,95)
Odido tv (m'n schoonouders hebben dat) vind ik helemaal niks. TLC en de Duitse zenders kijk ik niet, zenders als BBC Prime wel, reclame sla ik het liefst over, dus NLZiet Premium is prima voor mij.

Daarbij wil ik geen "kastjes" (Odido tv, Ziggo Next Mini, KNP tv, ...). Mijn tv's hebben een Apple TV (en DVB-C).

Zorg dat je geen providermail hebt, en zorg voor je eigen (wifi)netwerk. Zo is een providerwissel een simpele modemwissel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:31
hcQd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:30:
[...]

Lease bij Odido is slechts een half uur. Misschien dat de Fritz dubbele logberiichten filtert.
Nee, dat is me bij andere meldingen iig niet opgevallen - soms is dat log erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
Is er iemand die een werkende openwrt setup kan delen? Volgendeweek krijg ik ook odido en wil graag zo soepel mogelijk over vanaf ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:30

Zalmanman

So long,

Wij zijn recent overgestapt naar Odido en op zich werkt het prima, in ieder geval het wifi-deel. Snelheden fluctueren soms wat, maar dat is wat mij betreft wifi-eigen. We zien ook zo 30 SSIDs als we scannen, dus druk is het zeker.

Er zat eerst een KPN verbinding - op het witte FTU is een zwarte Genexis ONT geschoven. Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/3d505388-6b6f-4860-ab2c-cc953464c3a9.png

De monteur van Odido heeft dit ONT eraf gehaald, er op de een of andere manier een glasvezelpatchkabel ingedrukt en dat is daarna weer doorgelust naar een Huawei ONT. Verdient geen schoonheidsprijs imho, maar het werkt. Dit ONT doet dus niet veel anders dan van FTU naar glasvezelkabel omzetten. Dat gaat daarna naar de Zyxel T-56. Het liefste maak ik daar gewoon één FRITZ!Box van...

Wat ik me nu afvraag, is of dit een belemmering vormt om een FRITZ!Box 5590 Fiber XGS-PON aan te sluiten. Sowieso zal er dan een nieuwe glasvezelkabel gekocht moeten worden om daartussen te gaan (en ik moet de Odido klantenservice verzoeken het S/N etc. te registreren vziw). Zijn er daarnaast nog dingen waar ik op moet letten?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zalmanman schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:02:
Wij zijn recent overgestapt naar Odido en op zich werkt het prima, in ieder geval het wifi-deel. Snelheden fluctueren soms wat, maar dat is wat mij betreft wifi-eigen. We zien ook zo 30 SSIDs als we scannen, dus druk is het zeker.

Er zat eerst een KPN verbinding - op het witte FTU is een zwarte Genexis ONT geschoven. Zoiets: [Afbeelding]

De monteur van Odido heeft dit ONT eraf gehaald, er op de een of andere manier een glasvezelpatchkabel ingedrukt en dat is daarna weer doorgelust naar een Huawei ONT. Verdient geen schoonheidsprijs imho, maar het werkt. Dit ONT doet dus niet veel anders dan van FTU naar glasvezelkabel omzetten. Dat gaat daarna naar de Zyxel T-56. Het liefste maak ik daar gewoon één FRITZ!Box van...

Wat ik me nu afvraag, is of dit een belemmering vormt om een FRITZ!Box 5590 Fiber XGS-PON aan te sluiten. Sowieso zal er dan een nieuwe glasvezelkabel gekocht moeten worden om daartussen te gaan (en ik moet de Odido klantenservice verzoeken het S/N etc. te registreren vziw). Zijn er daarnaast nog dingen waar ik op moet letten?
Hoezo een nieuwe glaskabel? Je kan gewoon die glaskabel uit de Huawei ONT halen en in een Fritzbox steken. Moet je alleen zorgen dat die Fritzbox de juiste SFP module heeft. Anders zou je alles wat die monteur net in elkaar heeft geprutst, weer uit elkaar moeten halen. En dat is bij dit soort FTU's een flink risico op beschadiging.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:30

Zalmanman

So long,

Barre73 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:04:
[...]

Hoezo een nieuwe glaskabel? Je kan gewoon die glaskabel uit de Huawei ONT halen en in een Fritzbox steken. Moet je alleen zorgen dat die Fritzbox de juiste SFP module heeft. Anders zou je alles wat die monteur net in elkaar heeft geprutst, weer uit elkaar moeten halen. En dat is bij dit soort FTU's een flink risico op beschadiging.
Dank voor de reactie! Misschien kun je me helpen om dit beter te begrijpen, want zoals ik het nu lees is het omkoppelen en klaar.

Kijkende naar de datasheets van de HN8010Ts/EN8010Ts-20 gebruikt deze een SC/APC connector. Echter gebruikt het FRITZ!SFP XGS.Pon een SC/UPC connector. Dus niet angled maar ultra physical. Daarom was mijn assumptie dat de kabel vervangen moest worden? Ik zal ergens een denkfout maken, kun je daar wat licht op schijnen?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 16:54

freshy98

Atari

Ik weet niet goed of ik de vraag hier kan stellen, dus verplaatst of laat het me weten als het niet de juiste plek is.

Ik zat net te kijken naar de prijzen van sneller dan de 1Gbit/s glazvezel aansluiting die ik nu heb, puur uit nieuwsgierigheid.
Via de app kun je je abonnement wijzigen en daar kom je dan op een soort internet pagina terecht binnen de app.

Bovenaan staan al meteen een melding waar oa in staat: "Op dit moment maak je gebruik van een verouderd prijsplan. Bij het aanpassen van je internetsnelheid ga je automatisch over naar ons nieuwe prijsplan".
OK, prima. Niks bijzonders.

Ik lees dat mijn huidige snelheid 1Gbit/s is, en ik daar 45,41 Euro voor betaal. Dat is inclusief de 5 Euro korting omdat ik ook een Odido mobiel abonnement heb.
Wist ik, dus ook niks bijzonders.

Maar dan, ik zie de optie 1Gbit/s staan (niet hoger, wel opde website zelf als je een ieuwe abonnment wilt afsluiten, gek genoeg) dat deze 40 Euro is, inclusief de 5 Euro korting omdat ik al een mobiel abonnement heb.

Dat klinkt mij alsof ik enige tijd (geen idee hoe lang) teveel betaal?
Oftewel, prijs gaat wel omhoog met inflatie correctie, maar niet als de prijzen zakken?

Ben benieuwd of iemand anders dit al was opgevallen?
Ik wil er iig mee langs de Odido winkel gaan komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19
Zalmanman schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:46:
Kijkende naar de datasheets van de HN8010Ts/EN8010Ts-20 gebruikt deze een SC/APC connector. Echter gebruikt het FRITZ!SFP XGS.Pon een SC/UPC connector. Dus niet angled maar ultra physical. Daarom was mijn assumptie dat de kabel vervangen moest worden? Ik zal ergens een denkfout maken, kun je daar wat licht op schijnen?
Je hebt twee opties, vervang de hele kabel, maar dan moet je aan de FTU rommelen, of haal een UPC naar APC kabeltje plus koppelstuk, of een verloopje, hier, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29
Aan het opruimen bij mijn vriendin, kom ik nog een Odido Zyxel T-56 router tegen. Echter deze start niet door lijkt het Power lampje blijft groen knipperen en hij geeft geen IP (dus geen DHCP). Ik kom er dus niet in. Ook geen idee welke firmware er op nu staat en inmiddels ook geen Odido meer. Ik denk dat deze waardeloos is geworden of is er nog een reddingsactie (rescue mode met firmware pushen) mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2025 15:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
H143 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:21:
Is er iemand die een werkende openwrt setup kan delen? Volgendeweek krijg ik ook odido en wil graag zo soepel mogelijk over vanaf ziggo
Volgens mij is een OpenWRT set-up momenteel niet meer mogelijk met de apparatuur die Odido je zelf opstuurt, omdat hier al V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0122 of V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0410 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-07 14:20
Zo'n 1.5 jaar geleden kon ik mijn Odido abonnement verlengen met de korting die nieuwe klanten ook krijgen (6 maanden 17,50 EUR korting). Zonet gebeld met de Odido klantenservice. Dit kan niet meer. Ze bieden me een verlenging van het contract aan met 4 maanden 5 euro korting.

Dat vind ik wel heel karig. Zeker als je meeneemt dat andere providers wel nog die korting geven voor nieuwe klanten (KPN bijvoorbeeld: eerste 6 maanden 35 euro, daarna 55 euro p/m).

Iemand tips?
Ik hoef geen snelle internet, en wil gewoon makkelijk via een app de standaard tv-zenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PigRush schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:15:
Zo'n 1.5 jaar geleden kon ik mijn Odido abonnement verlengen met de korting die nieuwe klanten ook krijgen (6 maanden 17,50 EUR korting). Zonet gebeld met de Odido klantenservice. Dit kan niet meer. Ze bieden me een verlenging van het contract aan met 4 maanden 5 euro korting.

Dat vind ik wel heel karig. Zeker als je meeneemt dat andere providers wel nog die korting geven voor nieuwe klanten (KPN bijvoorbeeld: eerste 6 maanden 35 euro, daarna 55 euro p/m).

Iemand tips?
Ik hoef geen snelle internet, en wil gewoon makkelijk via een app de standaard tv-zenders ontvangen.
Over naar KPN...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Iemand tips?
Het enige wat je kan doen is weggaan en een vergelijkbaar abonnement zoeken met Gaslicht.com, Internetten.nl of Pricewise bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 22:26
Jumpman schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:59:
Aan het opruimen bij mijn vriendin, kom ik nog een Odido Zyxel T-56 router tegen. Echter deze start niet door lijkt het Power lampje blijft groen knipperen en hij geeft geen IP (dus geen DHCP). Ik kom er dus niet in. Ook geen idee welke firmware er op nu staat en inmiddels ook geen Odido meer. Ik denk dat deze waardeloos is geworden of is er nog een reddingsactie (rescue mode met firmware pushen) mogelijk?
Als deze uit een opgezegd abonnement kwam en bij het opzeggen niet is teruggestuurd zal Odido daar kosten voor in rekening gebracht hebben. In dat geval kan je met de klantenservice bellen, misschien kunnen ze dat bedrag alsnog crediteren als je hem alsnog opstuurt.

Zou ook nog kunnen dat hij destijds omgeruild was i.v.m. defect.

Buiten Odido heb je er weinig aan, denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Lrrr op 14-07-2025 15:32 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Lrrr schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:30:
[...]

Als deze uit een opgezegd abonnement kwam en bij het opzeggen niet is teruggestuurd zal Odido daar kosten voor in rekening gebracht hebben. In dat geval kan je met de klantenservice bellen, misschien kunnen ze dat bedrag alsnog crediteren als je hem alsnog opstuurt.

Zou ook nog kunnen dat hij destijds omgeruild was i.v.m. defect.

Buiten Odido heb je er weinig aan, denk ik.
Ze heeft nooit een verzoek gehad om deze terug te sturen en deze is ook niet in rekening gebracht, zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23-07 16:37
Moet ik nu IPV6 nu uit of aanzetten op WAN Poort van de router voor Odido?
Ik gebruik een Oribi 970, met vlan 300.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00

DON PAPA

Tweaker-fan

wvkreg schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:00:
Moet ik nu IPV6 nu uit of aanzetten op WAN Poort van de router voor Odido?
Ik gebruik een Oribi 970, met vlan 300.
Kan je uitzetten, want Odido heeft nog geen IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:53
freshy98 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:00:
Maar dan, ik zie de optie 1Gbit/s staan (niet hoger, wel opde website zelf als je een ieuwe abonnment wilt afsluiten, gek genoeg) dat deze 40 Euro is, inclusief de 5 Euro korting omdat ik al een mobiel abonnement heb.
Als jij nu niet meer dan 1 Gbit kunt kiezen als je ingelogd bent, zit je óf via KPN-WBA, of via GPON aangesloten. Als het KPN-WBA is, betaal je extra t.o.v. Odido's eigen netwerk (ik meen €10 p/m). Dat is ook een jaar of twee geleden pas ingevoerd, dus abonnementen van eerder hebben daar weer geen last van. Dan had ik overigens ook verwacht dat je een melding hierover zou zien, ik had iets met het kopje "stabieler internet" destijds.
Dat klinkt mij alsof ik enige tijd (geen idee hoe lang) teveel betaal?
Oftewel, prijs gaat wel omhoog met inflatie correctie, maar niet als de prijzen zakken?
Volgens mij is het altijd al zo dat een 'slapende' klant in zijn oude prijsafspraak blijft hangen, niet alleen bij Odido maar bij iedere provider. Daarom goed om na je abonnementsperiode te kijken wat de prijzen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 16:54

freshy98

Atari

Huub17 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:55:
[...]

Als jij nu niet meer dan 1 Gbit kunt kiezen als je ingelogd bent, zit je óf via KPN-WBA, of via GPON aangesloten. Als het KPN-WBA is, betaal je extra t.o.v. Odido's eigen netwerk (ik meen €10 p/m). Dat is ook een jaar of twee geleden pas ingevoerd, dus abonnementen van eerder hebben daar weer geen last van. Dan had ik overigens ook verwacht dat je een melding hierover zou zien, ik had iets met het kopje "stabieler internet" destijds.

[...]

Volgens mij is het altijd al zo dat een 'slapende' klant in zijn oude prijsafspraak blijft hangen, niet alleen bij Odido maar bij iedere provider. Daarom goed om na je abonnementsperiode te kijken wat de prijzen doen.
Ik heb GPON. Ik woon in de wijk Segbroek in Den Haag, waar T-mobile destijds glasvezel moest aanlaggen ivm de overname van Tele2.
Een week later kwam KPN de straten weer overbreken om hun eigen glasvezel te leggen.
Ik heb dus de roze ipv groene mantel.

Dat van slapende klant verbaast mij niks. Daarom ga ik er ook langs dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:53
freshy98 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:58:
Ik heb GPON. Ik woon in de wijk Segbroek in Den Haag, waar T-mobile destijds glasvezel moest aanlaggen ivm de overname van Tele2.
Een week later kwam KPN de straten weer overbreken om hun eigen glasvezel te leggen.
Dan gaan die extra kosten inderdaad niet op want het is al eigen netwerk. Het kan wel zijn dat, omdat het een overgang van GPON naar XGS-PON is bij 1Gbit+ snelheden voor Odido, ze daar een jaarcontract voor willen afsluiten voor ze het willen uitwisselen. Zeker weten doe ik dat niet, ik kwam zelf van KPN WBA af, dat ging wel zonder nieuw jaarcontract.
Dat van slapende klant verbaast mij niks. Daarom ga ik er ook langs dit weekend.
Lijkt me inderdaad een goed plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Meer mensen problemen met internet? Ik heb helemaal geen verbinding meer lijkt het. Op de NTU brandt het PON-LEDje maar het LAN-LEDje niet .

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Compizfox schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:37:
Meer mensen problemen met internet? Ik heb helemaal geen verbinding meer lijkt het. Op de NTU brandt het PON-LEDje maar het LAN-LEDje niet .
Wat zegt de postcodecheck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
freshy98 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:58:
[...]

Wat betreft de kosten heb je een aantal keer inflatiecorrectie gehad. Daarom verleng ik elk jaar en dan betaal je weer de "normale"/oude prijs. Of je kunt even een lagere snelheid en dan een dag later weer de oude snelheid kiezen.

Wat betreft het netwerk is het nog iets ingewikkelder. KPN heeft namelijk Primevest gekocht en daardoor heeft jouw deel van de wijk nu 2 KPN glasvezels in de straat liggen. Ik verwacht persoonlijk dat KPN uiteindelijk maar 1 van de 2 blijft gebruiken en de andere afstoot en die klanten uiteindelijk gaat migreren. Maar dat zou een KPN insider moeten vertellen (als dat al mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die zegt dat er geen storing bekend is... Als het morgen nog niet terug is zal ik maar eens bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 14-07-2025 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:36
Het is denk weer zover… hier ook niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
xminator schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:57:
[...]

Het is denk weer zover… hier ook niets meer.
Hier ook geen internet, postcode 6581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:10
Leeuwarden ook weer eens niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 01:14
Hebben jullie Cloudflare DNS ingesteld handmatig ? ik heb Ziggo en had ook geen verbinding meer maar DNS server terug op automatisch gezet en alles werkt weer

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Cloudflare heeft issues inderdaad (is zeldzaam). Dns primair op 1.1.1.1 en secundair op 8.8.8.8 zetten, dan werkt het weer.

Edit, nu met bevestigende bron: https://www.cloudflarestatus.com/incidents/28r0vbbxsh8f

[ Voor 27% gewijzigd door g1n0 op 15-07-2025 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:36
Van alle keren dat er een storing was heeft het daar nog nooit gestaan.. of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-07 00:12

emi

Het is inderdaad cloudflare. Wel raar dat mijn zyxel dan niet het werkende 2de DNS pakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
xminator schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:09:
[...]

Van alle keren dat er een storing was heeft het daar nog nooit gestaan.. of ligt dat aan mij?
Lokale storingen of onderhoud zie ik daar binnen enkele minuten staan. De landelijke DNS-storing van laatst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Quad9 werkt hier overigens zonder problemen. :)

DNS servers:

9.9.9.9
149.112.112.112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het is geen DNS hier. Ik heb helemaal geen WAN-verbinding; ik krijg geen IP en het "LAN"-ledje op de ONT brandt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 23:49
Ook hier meldingen. Zo te zien voornamelijk in het westen.
https://allestoringen.nl/storing/odido/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
Iemand ervaring met verhuizen bij Odido? Ik ga eind van het jaar naar een andere woning, en als ik de site lees lijkt het alsof je soort-van verplicht wordt (als je nog binnen de looptijd van een contract zit) om een nieuw contract te beginnen met een nieuwe looptijd, maar wel bij Odido.

En krijg je dan 'nieuwe klant" of 'bestaande klant' aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
MaffeMaarten schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:13:
Iemand ervaring met verhuizen bij Odido? Ik ga eind van het jaar naar een andere woning, en als ik de site lees lijkt het alsof je soort-van verplicht wordt (als je nog binnen de looptijd van een contract zit) om een nieuw contract te beginnen met een nieuwe looptijd, maar wel bij Odido.

De ervaringen daarmee zijn wisselend. De vorige keer dat ik ging verhuizen, zo'n 5 jaar geleden, kreeg ik een nieuw abonnement met nieuwe voorwaarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-07 19:27
@MaffeMaarten Ja recentelijk verhuisd binnen Odido. Ik heb gebeld naar Odido was moeilijk, moeilijk allemaal want wilde geen nieuw contract, had super deal van 8 maanden voor 15 euro. Moest uiteindelijk toch aan nieuw contract, maar gedaan werd toen 30 euro per maand. Toen heeft mijn vrouw boos gebeld. Toen hebben ze het gefixed. Wel nieuw contract maar wel tegen 15 euro per maand zoals ik toen aangegaan was. Online lukt het sowieso niet dus ik zou bellen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-07 15:00

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Iemand tips?
Ik ga vanmiddag ook proberen wat korting te regelen, als er geen adequate korting komt voor een nieuwe klant dan betaal ik graag iets meer aan een andere provider voor een jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
MaffeMaarten schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:13:

Ik ben begin dit jaar verhuisd en heb de nieuwe klant aanbieding gekregen. Ik zelfs nog een lopende nieuwe klant aanbieding, maar deze is dus gewoon opnieuw verlengd alsof ik een helemaal nieuwe klant was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
JasperVerbeek schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:46:
[...]

Ik ga vanmiddag ook proberen wat korting te regelen, als er geen adequate korting komt voor een nieuwe klant dan betaal ik graag iets meer aan een andere provider voor een jaar.
Dit is exact de reden dat ik zo blij ben met een 2e aansluiting (die nu niet in gebruik is). Als er een 2e glasboer aanbelt en het je niet teveel kost ALTIJD laten aanleggen, meer keuze is beter - zelfs al je daar 1 malig een paar honderd euro voor zou moeten neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-07 23:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@DjoeC Dat zal toch maar heel sporadisch voorkomen dat je twee glasvezelaansluitingen krijgt. De tweede glasboer zal niet snel de straat open willen leggen als er al glas ligt, want dan komt-ie niet snel aan z’n quotum om de boel rendabel te maken…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:16:
@DjoeC Dat zal toch maar heel sporadisch voorkomen dat je twee glasvezelaansluitingen krijgt. De tweede glasboer zal niet snel de straat open willen leggen als er al glas ligt, want dan komt-ie niet snel aan z’n quotum om de boel rendabel te maken…
Mwah... Meer dan je denkt. Glaspoort in Delta gebieden en KPN die aan "overbuilt" doet in Open Dutch Fiber gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En voor een tweede keer in korte tijd slaat Odidon't weer toe. Geen internet in Almere....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 15:03
Tussen de Vaarten Almere geen internet idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Yep hier ook postcode 1336

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-07 16:37
Nog nooit niet gewerkt hier: postcode 6241.

1 keer wel TV wat blokjes-beeld bij voetbalwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mirabis schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:47:
[...]

Yep hier ook postcode 1336
Ondertussen weer opgelost bij mij. Ik heb gisterenochtend gebeld, en de klantenservicemedewerker zei dat er geen storing bekend was maar zou een monteur langssturen. Vlak nadat gesprek merkte ik dat op de ONT het PON-ledje ineens rood knipperde, waarop ik hem nog een keer gereset heb. Toen werkte het plots weer (en kon ik de afspraak met de monteur dus annuleren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier altijd alleen een ziggo, voorheen Multikabel en een vdsl lijntje liggen dat ver van de centrale zit.
In 2023 is odido hier met odf glasvezel aan het leggen. Binnen al aangesloten, centrale nog steeds niet op orde.
En nu sinds een maandje, is kpn bezig via glaspoort hier de straat open aan het halen omdat de vdsl eruit gaat.
Het kan dus gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34
In Varsseveld merk ik (met al die storingen) eigenlijk helemaal niets van. Enige was laatst dat de mobiel een beetje funky deed, maar bellen over wifi werkte wel dus was uiteindelijk geen issue. Ik gebruik voor mijn thuisnetwerk overigens wel quad9 DNS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ze hier van dezelfde netwerkboer zijn. 1 is privé aangevraagd, 1 door eigen pensioen BV. Waarom? Omdat het kon (zaken gescheiden houden). 1 jaar dubbel abbo gehad, dat waren kosten voor de BV. Nu 1 abbo. Opzeggen en overschakelen naar nieuwe aanbieder op het 2e aansluitpunt. Paar dagen overlap betaalt zich snel terug vanwege de "aanbieding",

Bij geen gebruik van een aansluiting zijn er geen kosten.... Als consument moet je voor jezelf zorgen, de aanbieders doen dat niet voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:59:
Ik vond deze nog: https://hack-gpon.org/zyxel/. Als Tweaker zijnde ga ik nog even proberen of ik in een eerder stadium in de boot loader kom, om de corrupte firmware te overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeweijer2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-07 07:57
Het gaat lekker bij Guidion:
Vier uur zitten wachten in een appartement dat op dit moment afgewerkt wordt. Natuurlijk komt het smsje met 'de monteur is er over tien minuten' pas aan het einde van het tijdvak.
Ik sta dus klaar.
Niemand belt aan, maar ik krijg een paar minuten later wel een werkbon waarin staat dat ik niet thuis was.
Dus meteen Guidion bellen waar ze zeggen dat de monteur wel een foto van mijn huisnummer heeft gemaakt. Blijkbaar doen ze dat om te kunnen bewijzen dat ze geweest zijn.
Hij had ook gewoon kunnen aanbellen, mijn shit installeren en daar een foto van maken.

Nu moet ik een tweede keer een halve dag vrij gaan geven omdat zo'n beunmonteur wat vroeger wil gaan lunchen maar zichzelf wel indekt met een foto.

Dit soort gedrag ben ik gewend van pakketbezorgers, maar ze zullen bij Guidion ook wel per afgemelde klus betaald krijgen.

Odido zegt dat ze dit gaan doorzetten naar Guidion, maar ze zeiden ook dat ik vandaag nog een link zou krijgen om een nieuwe afspraak te maken en dat is ook niet gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door mikeweijer2 op 17-07-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Compizfox schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:16:
[...]

Ondertussen weer opgelost bij mij. Ik heb gisterenochtend gebeld, en de klantenservicemedewerker zei dat er geen storing bekend was maar zou een monteur langssturen. Vlak nadat gesprek merkte ik dat op de ONT het PON-ledje ineens rood knipperde, waarop ik hem nog een keer gereset heb. Toen werkte het plots weer (en kon ik de afspraak met de monteur dus annuleren).
Een LAN LED is ook vreemd, dat heeft niks met de internetlijn of een daarop aanwezige storing van doen. Als je dat ziet zou ik eerst de ONT resetten en als dat niets doet Odido bellen want dan zal de ONT wel een defect hebben. Zeker met de Genexissen was dat een bekend issue, dode LAN poorten.

Overigens zoals altijd in postcode 7328 al maanden geen storing, eigen DNS server en apparatuur.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:12
hansie18 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 04:55:
Nog nooit niet gewerkt hier: postcode 6241.

1 keer wel TV wat blokjes-beeld bij voetbalwedstrijd.
Was toch een k#twedstrijd, dus maakt niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nelizmastr schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:23:
[...]
Een LAN LED is ook vreemd, dat heeft niks met de internetlijn of een daarop aanwezige storing van doen. Als je dat ziet zou ik eerst de ONT resetten en als dat niets doet Odido bellen want dan zal de ONT wel een defect hebben. Zeker met de Genexissen was dat een bekend issue, dode LAN poorten.
Dat is dus exact wat ik heb gedaan ;)

Het probleem was dus wel opgelost kort nadat ik gebeld had. Of dat toeval was, of dat ze iets op afstand hebben gefikst, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

mikeweijer2 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:41:
Vier uur zitten wachten in een appartement dat op dit moment afgewerkt wordt. Natuurlijk komt het smsje met 'de monteur is er over tien minuten' pas aan het einde van het tijdvak.
Ik sta dus klaar.
Niemand belt aan, maar ik krijg een paar minuten later wel een werkbon waarin staat dat ik niet thuis was.
Dus meteen Guidion bellen waar ze zeggen dat de monteur wel een foto van mijn huisnummer heeft gemaakt. Blijkbaar doen ze dat om te kunnen bewijzen dat ze geweest zijn.
Hij had ook gewoon kunnen aanbellen, mijn shit installeren en daar een foto van maken.

Nu moet ik een tweede keer een halve dag vrij gaan geven omdat zo'n beunmonteur wat vroeger wil gaan lunchen maar zichzelf wel indekt met een foto.

Dit soort gedrag ben ik gewend van pakketbezorgers, maar ze zullen bij Guidion ook wel per afgemelde klus betaald krijgen.

Odido zegt dat ze dit gaan doorzetten naar Guidion, maar ze zeiden ook dat ik vandaag nog een link zou krijgen om een nieuwe afspraak te maken en dat is ook niet gebeurd.
@mikeweijer2
Dat is wel een klote-ervaring. Heb je die foto met huisnummer opgevraagd om te zien of die werkelijk gemaakt is en of het wel jouw huisnummer is?
Dit is echt om van uit je vel te springen. |:(

Komende maandag komt er zoiemand hier installeren. Ik hoop niet dat dit een herhaling van die werkwijze wordt… :?

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 17-07-2025 22:41 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Hippe Lip schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:40:
[...]

@mikeweijer2
Dat is wel een klote-ervaring. Heb je die foto met huisnummer opgevraagd om te zien of die werkelijk gemaakt is en of het wel jouw huisnummer is?
Dit is echt om van uit je vel te springen. |:(

Komende maandag komt er zoiemand hier installeren. Ik hoop niet dat dit een herhaling van die werkwijze wordt… :?
Die foto wordt echt gemaakt, ik had afspraak tussen 13-16 uur. Monteur kwam om 12 uur, belde me want niemand thuis. Vertelde m dat hij te vroeg was maar foto al gemaakt en weg. Uitgelegd: jouw fout, na 13 uur kwam ie toch weer terug. Inderdaad:zijn Guidion tijd kwam niet overeen met mijn tijdvak, Guidion heeft vast meerdere planningssystemen......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikeweijer2
Ja, ik geloof ook best dat die foto echt gemaakt is en Guidion hoeft die echt niet naar me te emailen.

En eigenlijk vond ik het ook gewoon irrelevant of hij nou een foto van een bord soep of van mijn huisnummer had gemaakt, het gaat erom dat hij niet aangebeld heeft.

Ondertussen nog steeds geen link gehad van Guidion of Odido, dus het wordt met de minuut onwaarschijnlijker dat ze dinsdag nog kunnen komen.

Ik ben al 21 jaar klant bij T-Mobile, maar ze werken er aan beide kanten (mobiel en vast) nogal hard aan om mij kwijt te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:28
-

[ Voor 100% gewijzigd door Edgenumber op 18-07-2025 10:38 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
mikeweijer2 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:43:
Ja, ik geloof ook best dat die foto echt gemaakt is en Guidion hoeft die echt niet naar me te emailen.

En eigenlijk vond ik het ook gewoon irrelevant of hij nou een foto van een bord soep of van mijn huisnummer had gemaakt, het gaat erom dat hij niet aangebeld heeft.

Ondertussen nog steeds geen link gehad van Guidion of Odido, dus het wordt met de minuut onwaarschijnlijker dat ze dinsdag nog kunnen komen.

Ik ben al 21 jaar klant bij T-Mobile, maar ze werken er aan beide kanten (mobiel en vast) nogal hard aan om mij kwijt te raken
Guidion werkt niet alleen voor Odido maar ook voor KPN. De werkwijze tussen die 2 zal niet zo heel sterk afwijken. Bij mij was het een zzp monteur, krijgt een bedrag per aansluiting en als ik t goed begreep niets extra's als ie terug moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DjoeC schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:45:
[...]
Guidion werkt niet alleen voor Odido maar ook voor KPN. De werkwijze tussen die 2 zal niet zo heel sterk afwijken. Bij mij was het een zzp monteur, krijgt een bedrag per aansluiting en als ik t goed begreep niets extra's als ie terug moet komen.
Maar wegblijven kan die ook niet. Dus wat is het nut van nu nix doen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:45
mikeweijer2 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:41:
Ik sta dus klaar.

Wat een vervelende situatie. Ook ik heb vorig jaar zoiets beleefd. 2 weken zonder internet. Wel wat compensatie maar dat dekt natuurlijk niet de tijd en frustratie die dit kost.
Begrijp ook niet dat een foto van een huisnummer bewijs is dat iemand niet thuis is. Dat houdt juridisch natuurlijk geen stand, maar je wilt natuurlijk helemaal geen juridisch gedoe. Je wilt dat men afspraken na komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanmorgen geen internet, dus Odido gebeld en die meldde dat het hele dorp zonder internet zat. Nu weer online, toch snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeweijer2
DjoeC schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Ik heb het in mijn boze gesprek aan Guidion gevraagd, en zij zeiden dat ze niet voor KPN werken. Ik heb nog geen idee of KPN dan een ander netwerk met zzp monteurs gebruikt, en of die op een manier aangemoedigd worden om klussen pas af te melden als ze daadwerkelijk uitgevoerd zijn.
Taatort schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:05:
Dat houdt juridisch natuurlijk geen stand, maar je wilt natuurlijk helemaal geen juridisch gedoe. Je wilt dat men afspraken na komt.
Precies, ik wil gewoon dat dit gedaan wordt, niet dat het later dit jaar een keer voor de rechter kan komen. In theorie zou het aansluiten van glasvezel de meest simpele stap moeten zijn in het afbouwen van appartement. Het is bij bijna iedereen tien minuten werk.

Als er nog een afspraak komt zet ik gewoon de voordeur dat hele dagdeel wijd open en ga ik zelf in de gang zitten zodat ze hier niet nog een keer mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
mikeweijer2 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb het in mijn boze gesprek aan Guidion gevraagd, en zij zeiden dat ze niet voor KPN werken. Ik heb nog geen idee of KPN dan een ander netwerk met zzp monteurs gebruikt, en of die op een manier aangemoedigd worden om klussen pas af te melden als ze daadwerkelijk uitgevoerd zijn.

[...]
Da's gek, voor XS4all (vorig jaar vanaf gestapt) kwam altijd Guidion.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DjoeC schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:55:
[...]

XS4All was dan wel van KPN maar opereerde destijds geheel zelfstandig qua keuzes en bedrijfsvoering. Vandaar dat zij geen gebruik maakten van KPN in-home monteurs.
Maar inderdaad gebruikt KPN normaliter geen Guidion. Wel eigen monteurs, soms inhuur via een andere externe partner (vooral bij bijzondere projecten zoals een massale NT-vervanging of zoiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28

vr6-only

Blub Blub

DjoeC schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:55:
[...]

XS4ALL maakte geen gebruik van alle diensten bij KPN. In dit geval dus ook niet van hun monteurs. Dat is altijd een andere partij geweest.

KPN kent zijn eigen monteurs organisatie, aangevuld met partners waarmee zij hun activiteiten borgen. Die partners pakken vaak schades en storingen buiten de woning op, op FTU storingen na dan.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 07:28
Vraagje iver de mediabox:

16 juli heeft mijn mediabox een update gehad. Tijdig vanuit Odido gecommuniceerd en prima verlopen.

Alleen moet ik elke keer als ik de mediabox aanzet een profiel selecteren en bijbehorende pincode invoeren.Voor de uodate was dit niet.

Heeft iemand dit ook en is er een oplossing voor om dit over te slaan of vast te zetten?

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 22:50

rvk

Askjeeves schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 06:36:
Alleen moet ik elke keer als ik de mediabox aanzet een profiel selecteren en bijbehorende pincode invoeren.Voor de uodate was dit niet.
Waarom zit er een pin op een profiel? Kun je die eraf halen?

Heb je verder misschien ook een profiel met leeftijdsbeperking? (Kinderslot) Dan kan ik me voorstellen dat de mediabox niet standaard naar een profiel met pincode gaat (en als dit voorheen wel zo was, dan kan ik me voorstellen dat ze dit nu met een update opgelost hebben).

Als er meerdere profielen zijn kun je ook kijken of het helpt als profielen te verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 19-07-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Vraagje iver de mediabox:

16 juli heeft mijn mediabox een update gehad. Tijdig vanuit Odido gecommuniceerd en prima verlopen.

Heeft iemand dit ook en is er een oplossing voor om dit over te slaan of vast te zetten?

Dank voor je reactie!
Ik heb dit probleem meermaals op de Odido community voorbij zien komen.

Je kunt dit eens proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Myy9Wm0KrDMERHuLAFKdnUrPHpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5wjTod4cUsnTZbLgKGdjjkf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07 09:49

ParaWM

Pro Prutser

elke keer als ik de mediabox aanzet een profiel selecteren en bijbehorende pincode invoeren.
Wat inderdaad hierboven al wordt gezegd. Bij kwam dit recentelijk weer terug en bleek een kinderslot + verloop timer setting te zijn die spontaan weer actief was.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
crunchytail schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit probleem meermaals op de Odido community voorbij zien komen.

Je kunt dit eens proberen:
[Afbeelding]
Die instellingen staan goed maar verhelpen het probleem niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Askjeeves
Ik heb de oplossing gevonden :)

Naar menu van de mediabox gaan. Kopje profiel en dan rechts "standaardprofiel" op aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
Ik heb sinds een aantal dagen een mediabox maar geen tv abonnement.
Ik wilde de mediabox gebruiken om netflix e.d. te kijken maar elke keer bij het opstarten moet ik een abbonement nr en pincode invoeren.

Ik heb al geprobeerd een ander launcher te installeren maar deze verwijderd zichzelf weer, ik vermoed dat odido dit geblokkeerd heeft, iemand nog een tip hoe ik het inloggen kan omzeilen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19
H143 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:22:
Ik wilde de mediabox gebruiken om netflix e.d. te kijken maar elke keer bij het opstarten moet ik een abbonement nr en pincode invoeren.

Ik heb al geprobeerd een ander launcher te installeren maar deze verwijderd zichzelf weer, ik vermoed dat odido dit geblokkeerd heeft, iemand nog een tip hoe ik het inloggen kan omzeilen?
Haal een Chromecast, Firestick, Apple TV, of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
H143 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:22:

Ik vermoed ook dat je na het opzeggen dat ding binnenkort moet terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 13:00

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn Odido verlengd. En inderdaad telefonisch krijg je een veel betere aanbieding.
Ik heb wel de Odido TV eruit gegooid, ik vind het vrij duur, de app dat ik voornamelijk gebruik erg slecht en ben voor de TV terug bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:29

3raser

⚜️ Premium member

Vandaag zou ik mijn Odido aansluiting krijgen. De monteur van Guidion stond ingepland aan het einde van de middag. Vanmorgen rond 9:00 ging mijn bestaande glasvezel internet verbinding plotseling offline. Ik verwachtte dit al, al had ik liever gehoopt dat het iets dichter op de afspraak zou zijn. Om 9:44 krijg ik echter een SMS:
Door uitval van de monteur kan je afspraak helaas niet doorgaan.
Ik kan een nieuwe afspraak inplannen, maar de eerstvolgende datum is pas over 2 weken! Ik ben daarop direct gaan bellen met Odido en kreeg een zeer kundige support medewerker die mijn situatie begreep en voor de zekerheid een spoed afspraak inplande bij Guidion. Dat kan helaas morgen pas. Volgens hem kon ik het modem zelf ook aansluiten want hij vermoedde ook dat het signaal bij Delta al was omgezet. Het zou dan direct moeten werken. Dat heb ik daarna gedaan, maar het Nokia modem geeft een rood lampje bij Alarm. Opnieuw gebeld met Odido en natuurlijk een andere support medewerker die dacht dat ik nog helemaal niet omgezet was omdat de monteur tenslotte was uitgevallen. Dus het moest wel een storing bij mij huidige internet provider zijn. Dat had ik al gecontroleerd, maar de Odido mederwerker kon verder niets voor me doen.

Om 11:30 krijg ik in eens een e-mail met de melding:
Onze netwerkpartner heeft je nieuwe glasvezelaansluiting in je woning geactiveerd.
Maar dat betekend dat mijn modem nu wel zou moeten werken toch? Helaas, nog steeds een rood alarm lampje, ook na een herstart. Wat een zooitje toch weer. Ik kan wel weer gaan bellen, maar ik ben bang dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Kan iemand mij in ieder geval vertellen of dit modem vanzelf online komt als er een "goed" signaal is? Of moet ik hem altijd herstarten om het probleem op te lossen als het alarm lampje brandt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
Maar dat betekend dat mijn modem nu wel zou moeten werken toch? Helaas, nog steeds een rood alarm lampje, ook na een herstart. Wat een zooitje toch weer. Ik kan wel weer gaan bellen, maar ik ben bang dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Kan iemand mij in ieder geval vertellen of dit modem vanzelf online komt als er een "goed" signaal is? Of moet ik hem altijd herstarten om het probleem op te lossen als het alarm lampje brandt?
Misschien gewoon even wachten op die monteur die toch morgen al komt. :) Als je het zelf niet kan oplossen is de kans groot dat het in de PoP moet gebeuren, en dan moet je toch wachten. Dus je kan je nu wel druk maken erom, of gewoon even iets anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:29

3raser

⚜️ Premium member

N1traat schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Misschien gewoon even wachten op die monteur die toch morgen al komt. :) Als je het zelf niet kan oplossen is de kans groot dat het in de PoP moet gebeuren, en dan moet je toch wachten. Dus je kan je nu wel druk maken erom, of gewoon even iets anders gaan doen.
Als mijn oude internet verbinding vanmorgen al offline ging en ik krijg een mailtje dat mijn glasvezelaansluiting is geactiveerd, zou je dan niet vermoeden dat de werkzaamheden in de PoP al geregeld zijn? Afwachten garandeert zo weinig. Ik heb niet heel veel vertrouwen in een goede afloop als dit administratief al een zooitje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3raser schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:22:
[...]

Als mijn oude internet verbinding vanmorgen al offline ging en ik krijg een mailtje dat mijn glasvezelaansluiting is geactiveerd, zou je dan niet vermoeden dat de werkzaamheden in de PoP al geregeld zijn? Afwachten garandeert zo weinig. Ik heb niet heel veel vertrouwen in een goede afloop als dit administratief al een zooitje is.
Ik begrijp wel dat het super irritant is, maar zover ik weet kan niemand op het forum je hiermee helpen. Gewoon even rustig afwachten en eventueel even een dagje unlimited (als je dat niet hebt) vragen voor je Odido of BEN simkaart (als je die hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak Pastinaak
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
3raser schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:24:
Vandaag zou ik mijn Odido aansluiting krijgen.....

[...]

Als je een bericht krijgt dat de netwerkpartner de lijn heeft geactiveerd betekent dat inderdaad dat je omgepatched bent, en dat je router zou moeten werken. Als het Alarm-lampje nog steeds rood is hebben ze je waarschijnlijk niet goed omgepatched en zit de kabel in de centrale verkeerd, of is er een probleem met de actieve poort.

Dit is zo'n ding dat niet vanaf afstand gecontroleerd kan worden, dus wanneer morgen die monteur van Guidion langs komt zal die een apparaat aan de vezel bevestigen om te kijken of er dus licht doorkomt, en zo niet, dan moet het terug naar Delta om je patch te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeweijer2
We zijn na mijn slechte ervaring ondertussen twee beloftes van Odido verder.

Voor het weekend werd beloofd dat ik snel een nieuwe link voor een afspraak zou krijgen zodat ik zeker op dinsdag een nieuwe afspraak zou kunnen plannen. Is niet gebeurd.

Gisteren kreeg ik de belofte dat ik vandaag door Guidion gebeld zou worden zodat ik zelf met spoed een nieuwe afspraak zou kunnen maken. Ook niet gebeurd.

Misschien dat ik ze nog een vierde kans zou geven als ze niet steeds expliciet zouden beloven dat dit 'absoluut' en 'zeker' zou gebeuren, maar deze loze beloften hebben het voor mij nu wel heel gemakkelijk gemaakt om te besluiten dat dit het einde van het traject is. Eigenlijk ook een bizarre manier om iemand die al meer dan twintig jaar klant is (en ook een paar jaar lang zelf T-Mobile mobiele abonnementen heeft verkocht) kwijt te raken. Het is zo simpel: gewoon geen dingen beloven die je niet zelf absoluut waar kunt maken.

Het gaat vast ook weer een gigantisch drama worden om dit niet gestarte abonnement te stoppen en het installatiepakket terug te sturen, maar ja, dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
3raser schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:22:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar de monteur kan meteen bellen naar en met de juiste mensen als het niet lukt. Wij als klant moeten iedere keer met een klantenservice schakelen die een script opleest.
Pagina: 1 ... 120 121 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen