Binnenkort ga ik de overstap wagen van XS4ALL naar Odido. Ik gebruik nu een Fritzbox 7590 en begrijp dat ik die kan behouden. Dat zou ik graag doen, want ik gebruik erg veel van de functies ervan: niet alleen het meshnetwerk, maar ook telefonie met heel veel instellingen.
Twee vragen daarover die ik niet precies hier in dit topic kon vinden.
1. Ergens las ik dat ik in de Fritzbox iets aan VLAN-instellingen moet doen? Is het niet voldoende om aan de WLAN-kant Odido te kiezen en te zeggen dat je glasvezel hebt?
2. Ik heb nu een opschuifkastje op mijn glasvezelkabel. Hoe heet dit type aansluiting en welke belichtingsmethode?
Kan ik dit kastje laten zitten of moet hier het door Odido geleverde vierkante doosje van Huawei voor gebruikt worden? Dan ben ik benieuwd hoe dat moet, want als ik deze NT eraf shuif, dan houd ik een kale boel over. Bovendien zit er dan een bescherming voor de glasvezel. Ik kan het glasdraadje dat bij het Huawei-doosje geleverd is dus niet zomaar op aansluiten. Als de oorspronkelijke kap er weer op gaat (zoals die nu ook op de rechter kant zit) zit het helemaal dicht. Dus hoe gaat dat dan?
3. Toch een derde puntje: is dit ook gewoon zelf te installeren? Kan niet echt moeilijk zijn. Alleen: hoe wordt de overstap van XS4ALL/KPN naar Odido dan getriggerd?
[
Voor 5% gewijzigd door
Hippe Lip op 08-07-2025 00:26
]