Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

rvk

CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Even 15 minuten heen en terug voor een kaartje. Het is hun probleem niet de mijne.
Het is natuurlijk niet 'hun probleem'. Zij vergoeden gewoon het niet hebben van je internet (naar rato). Meer doen ze niet. De voucher codes zijn dan 'extra'. Dus zij vinden het prima dat jij gewoon wacht totdat de storing opgelost is.

Dan kun jij vinden dat het hun probleem is... maar jij zit ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Het is hun probleem niet de mijne.
Dat is het pas na 12 uur. Dan kan je een paar cent terugkrijgen.

Nu is het echt nog alleen jouw “probleem”. Heb vanmiddag mn vriendin leren schaken in het zonnetje. Niet in problemen denken, maar oplossingen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door g1n0 op 22-06-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:47
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Het is natuurlijk niet 'hun probleem'. Zij vergoeden gewoon het niet hebben van je internet (naar rato). Meer doen ze niet. De voucher codes zijn dan 'extra'. Dus zij vinden het prima dat jij gewoon wacht totdat de storing opgelost is.

Dan kun jij vinden dat het hun probleem is... maar jij zit ermee.
Is het extra of leven we in een tijd waarin je domweg niet zonder kunt? Zeker als je remote werkt zoals ik. Belang van het hebben van internet is voor velen tegenwoordig cruciaal zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
En we zijn weer terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Is het extra of leven we in een tijd waarin je domweg niet zonder kunt? Zeker als je remote werkt zoals ik. Belang van het hebben van internet is voor velen tegenwoordig cruciaal zeg maar.
Ik zou je dan echt aanraden om naar een redundante oplossing te kijken met 5g failover ofzo. Desnoods van odido zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Ik zou je dan echt aanraden om naar een redundante oplossing te kijken met 5g failover ofzo. Desnoods van odido zakelijk.
Zijn we ook aan het doen, althans de zaak

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:47
Hier werkt de verbinding nu weer (zuid Roosendaal), ONT of modem herstarten was niet eens nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Sanchaz12 op 22-06-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

rvk

CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:36:
[...]
Ja, tuurlijk. Maar zij hebben pas 'een probleem' als je hun kunt aanklagen voor het niet hebben van internet. Gewoon zeggen 'hun probleem' maakt het uiteraard nog niet hun probleem (maar blijft het een probleem voor jou). Het wordt pas hun probleem als zij negatief beïnvloed worden hierdoor.

Ik had ook zo bedacht... Ze kunnen makkelijk een prepaid kaartje opsturen. Of zelfs een eSIM activeren. Maar dat doen ze gewoon niet. Ik heb wel ooit gehoord dat ze een hotspot device opstuurde maar dat was bij een langere storing. Soms kunnen ze iets doen met K&K maar volgens mij is dat ook afhankelijk van wie je dan aan de telefoon krijgt (zijn schijnbaar grotendeels deeltijd studenten op de helpdesk die niet veel weten of kunnen doen).

Ps. Ik zou voor een redundante oplossing niet bij dezelfde provider kijken. Ligt die plat, heb je grote kans dat je backup ook plat ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door rvk op 22-06-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24
jimmy87 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:52:
Moeten die core routers ook niet op dezelfde plaats staan, anders heeft het nog geen zin :)
Precies dat ;-) het lijkt erop dat ze in hetzelfde DC staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:20
Er is weer internet in Zevenbergen. Las ook een bericht dat het in Roosendaal ook is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
jongetje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Als alle apparatuur uitvalt om de vezels te belichten kun je 100 uitwijklocaties hebben maar als je de vezels naar de woningen al niet kunt belichten door een stroomstoring lost dat niets op.
Dit lijkt op het punt mis te gaan waar al die kleine POPs uit de wijken samenkomen vanuit verschillende vezel aanbieders. In mijn beleving een laag hoger in het ontwerp. Ik zie helemaal geen gesprek over storingen bij KPN dus ik neem aan dat de belichting naar de huizen nog gewoon functioneert.

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 22-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ps. Ik zou voor een redundante oplossing niet bij dezelfde provider kijken. Ligt die plat, heb je grote kans dat je backup ook plat ligt.
Mwah, valt wel mee hoor. Meestal is mobile compleet andere infra (mede door verschil in technieken). Vandaag ook heel de middag doorgedraaid over een 5g sim van Odido (K&K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:19
Weer verbinding in Roosendaal.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 20:27
Hier ook in Hoogerheide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
-

[ Voor 9% gewijzigd door CryptoNL op 22-06-2025 19:36 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:06
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ja, tuurlijk. Maar zij hebben pas 'een probleem' als je hun kunt aanklagen voor het niet hebben van internet. Gewoon zeggen 'hun probleem' maakt het uiteraard nog niet hun probleem (maar blijft het een probleem voor jou). Het wordt pas hun probleem als zij negatief beïnvloed worden hierdoor.

Ik had ook zo bedacht... Ze kunnen makkelijk een prepaid kaartje opsturen. Of zelfs een eSIM activeren. Maar dat doen ze gewoon niet. Ik heb wel ooit gehoord dat ze een hotspot device opstuurde maar dat was bij een langere storing. Soms kunnen ze iets doen met K&K maar volgens mij is dat ook afhankelijk van wie je dan aan de telefoon krijgt (zijn schijnbaar grotendeels deeltijd studenten op de helpdesk die niet veel weten of kunnen doen).

Die eSIM is wel een interessant idee. Odido heeft een eSIM zonder abonnement, de SimWallet (€2,50 per dag voor onbeperkt data). Die kan je dus ook activeren als je normaal een andere mobiele provider hebt.

Verder zijn tot nu toe de storingen bij Odido toch beperkt geweest tot mobiel óf vast, niet beide tegelijk? Het zal vast wel ergens in de core-infra gekoppeld zijn, maar blijkbaar is dat dan toch redundanter (tot nu toe gebleken, althans). Odido (en KPN) bieden bij hun zakelijke abonnementen ook een 4G failover aan op hun eigen mobiele netwerk.

Bij Odido zal dan wellicht ook nog meespelen dat de vaste infra uit de overnames van Tele2 en Vodafone Thuis (en misschien nog Orange) is gekomen. Daarvoor waren ze volgens mij een puur mobiele provider? Al is dat inmiddels ook weer resp. 6, 8 en 18 jaar geleden, dus wellicht is dat inmiddels al volledig geïntegreerd.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe die core-infra bij de providers eruit ziet, wat voor apparatuur daar gebruikt wordt, etc. Maar dat zal allemaal wel bedrijfsgeheim zijn :P

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hier ook weer verbinding zonder herstart, nog geprobeerd om via docking het 5g signaal van mijn iphone naar de failover wan poort te tetheren maar dat was te simpel gedacht. Eventueel een simpel LTE modempje en ik zou een automatische failover hebben, maar goed. Dit is de eerste keer in 2 of 3 jaar odido glas dat er een storing is dus waarschijnlijk ook weer niet de moeite om daar een backup systeem voor op te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:35
Vandaag zijn we omgezet, we zijn van Odido naar Odido gegaan :+

Ik had gebeld voor korting en vernieuwen van het contract. Dat was een belachelijk aanbod.
Heb toen laatst toen Odido een aanbieding had dat aangevraagd op naam van mijn partner (+ ander rekeningnummer). Dus ik krijg nu 8 maanden korting (30 euro pm, door klantvoordeel 25 euro). Bij 9 maanden even bellen vragen voor een korting, en dan even berekenen of het goedkoper is om weer een nieuw abonnement te nemen op mijn eigen naam. Het haalt ook meteen de inflatie-correctie eraf ;)
Odido opgezegd met vandaag als opzegdag. En de nieuwe vandaag in laten gaan.

Ging vrijwel vlekkeloos.
Vanaf ~00:00 geen internet meer. Vanochtend kwam de monteur, die had hem al omgeprikt in de PoP.
Alleen geen internet met mijn Unifi spul, moest waarschijnlijk restarten maar geen tijd ivm kids.
Dus de monteur zei Ik installeer de standaard dingen wel even om te checken of het wel werkt. En dat werkte.
Om prikken van de fiber->ethernet in mijn unifi werkte ook. Maar ik wou eigenlijk de fiber in mijn UFiber omzetter.
Ze gebruiken nu een schuin->schuin. Mijn Ufiber heeft een SFP voor recht en die kabel heb ik ook.
Maar hoe haal ik deze er nu uit om mijn kabel erin te doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW-lrzZVjBBhgRFkQYkUWNTYbRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zD9hNIy8U2Dl2oFd3oFGDIn.jpg?f=fotoalbum_large
Heb hem via beide kanten geprobeerd eruit te trekken, maar wou niet teveel kracht gebruiken :9

[ Voor 27% gewijzigd door Kodess op 23-06-2025 12:04 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Kodess schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:54:
Vandaag zijn we omgezet, we zijn van Odido naar Odido gegaan :+

Ik had gebeld voor korting en vernieuwen van het contract. Dat was een belachelijk aanbod.
Heb toen laatst toen Odido een aanbieding had dat aangevraagd op naam van mijn partner (+ ander rekeningnummer). Dus ik krijg nu 8 maanden korting (30 euro pm, door klantvoordeel 25 euro). Bij 9 maanden even bellen vragen voor een korting, en dan even berekenen of het goedkoper is om weer een nieuw abonnement te nemen op mijn eigen naam. Het haalt ook meteen de inflatie-correctie eraf ;)
Odido opgezegd met vandaag als opzegdag. En de nieuwe vandaag in laten gaan.

Ging vrijwel vlekkeloos.
Vanaf ~00:00 geen internet meer. Vanochtend kwam de monteur, die had hem al omgeprikt in de PoP.
Alleen geen internet met mijn Unifi spul, moest waarschijnlijk restarten maar geen tijd ivm kids.
Dus de monteur zei Ik installeer de standaard dingen wel even om te checken of het wel werkt. En dat werkte.
Om prikken van de fiber->ethernet in mijn unifi werkte ook. Maar ik wou eigenlijk de fiber in mijn UFiber omzetter.
Ze gebruiken nu een schuin->schuin. Mijn Ufiber heeft een SFP voor recht en die kabel heb ik ook.
Maar hoe haal ik deze er nu uit om mijn kabel erin te doen?
[Afbeelding]
Heb hem via beide kanten geprobeerd eruit te trekken, maar wou niet teveel kracht gebruiken :9
Aan de onderkant erin langs de vezel met een punttang, en dan de vergrendeling recht naar achtertrekken en dan komt hij los. Hij is vergrendeld daar loop je tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:18
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar? Regio Zutphen/Lochem

[ Voor 11% gewijzigd door mavical op 23-06-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09

DON PAPA

Tweaker-fan

mavical schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:35:
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar?
Hier geen storing op ODF regio Alkmaar
Misschien handig om even je regio er bij zetten..

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 23-06-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:54
mavical schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:35:
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar? Regio Zutphen/Lochem
Weer DNS of een ander probleem? Naast regio, ook handig om het type storing te vermelden.

Heb zelf een DNS ingesteld en hier geen problemen - regio Lisse (en pas ook al niet door aangepaste DNS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33
@Kodess Waarom moet een monteur iets omprikken als je bij dezelfde provider blijft? Ik zou verwachten dat je dan niet/nauwelijks downtime hebt, technisch wijzigt er toch niets, alleen administratief?

Of ben je van DSL naar glas gegaan o.i.d. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26
@Vliegvlug @DjoeC , Bedankt voor jullie reacties!

Vanmorgen heeft ODF de kabel naar binnen gebracht. Er zat voldoende lengte in de kabel om deze een stuk langs de gevel te leggen en op een ander punt (bijna meterkast) naar binnen te brengen. Ze maakten er geen punt van om nog even te graven, ze hebben het super netjes achtergelaten. Helaas zagen ze geen signaal op de kabel en moeten ze in de wijkcentrale (?) kijken of het daar goed is aangesloten. Dat doen ze echter pas als ze de hele wijk hebben gehad, dan pakken ze alle probleemgevallen in 1x op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:21
Hier in Tilburg al sinds 14:00 geen vast internet. Laatste update op de community pagina was van 17:25.
Dit is echt een bizar lange storing. Gaan ze dit nog fixen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:59
doomin schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:41:
Hier in Tilburg al sinds 14:00 geen vast internet. Laatste update op de community pagina was van 17:25.
Dit is echt een bizar lange storing. Gaan ze dit nog fixen vandaag?
Dit is echt hopeloos inderdaad. Geen internet en daardoor ook geen tv. Dit duurt heel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:21
Speculaes schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Dit is echt hopeloos inderdaad. Geen internet en daardoor ook geen tv. Dit duurt heel erg lang
Hier ook nog niks 8 uur later. Ik woon Tilburg centrum. Ben benieuwd of het heel Tilburg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:35
ThinkPad schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:
@Kodess Waarom moet een monteur iets omprikken als je bij dezelfde provider blijft? Ik zou verwachten dat je dan niet/nauwelijks downtime hebt, technisch wijzigt er toch niets, alleen administratief?

Nee heb al 7 jaar glas, nu voor het eerst overgestapt :+
Ik had vanaf 00:24 geen internet meer. En toen de monteur in de pop was kwam de lijn in huis weer online.
Dus of nieuwe hardware in de PoP.
Of wat logischer is: dit gebeurt natuurlijk nooit;
Ze zetten in hun systeem lijn 1 dicht, hebben een andere lijn al 'gereserveerd' voor het nieuwe abonnement. Vanaf morgen is 'lijn 1' weer beschikbaar voor een ander nieuw abonnement?

Geen idee, werk helemaal niet in de telecom :9
Ben blij met mijn korting ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Zeebaard schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:
@Vliegvlug @DjoeC , Bedankt voor jullie reacties!

Vanmorgen heeft ODF de kabel naar binnen gebracht. Er zat voldoende lengte in de kabel om deze een stuk langs de gevel te leggen en op een ander punt (bijna meterkast) naar binnen te brengen. Ze maakten er geen punt van om nog even te graven, ze hebben het super netjes achtergelaten. Helaas zagen ze geen signaal op de kabel en moeten ze in de wijkcentrale (?) kijken of het daar goed is aangesloten. Dat doen ze echter pas als ze de hele wijk hebben gehad, dan pakken ze alle probleemgevallen in 1x op.
Fijn dat het allemaal gelukt is! Hoewel, je schrijft “bijna meterkast”, is het dan toch net niet gelukt om de meterkast te halen?

Zo te horen heb je zelf niet vooraf hoeven graven en hebben de heren van ODF dat gedaan, fijn dat ze net zo meehelpend waren als destijds bij mij het geval was.
Jammer dat er nog geen signaal op staat maar je bent er wel bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26
Vliegvlug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:38:
[...]

Fijn dat het allemaal gelukt is! Hoewel, je schrijft “bijna meterkast”, is het dan toch net niet gelukt om de meterkast te halen?
Aan de buitengevel ter hoogte van de meterkast bevindt zich een groenperkje met wortels van struikgewas. Net voor dat perkje is de kabel naar binnen gebracht. aan de binnenzijde over de plint nog 30 a 40 cm naar de meterkast. Voor mij in ieder geval een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36
ThinkPad schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:

Klinkt eerder als een overstap van AON naar PON. Andere apparatuur dus moet er wel iets omgeprikt worden. Je wil geen AON signalen op een GPON netwerk dus de modem bij de klant moet er ook af voor die iets richting een splitter stuurt dat andere klanten kan storen.
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen