Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Even 15 minuten heen en terug voor een kaartje. Het is hun probleem niet de mijne.
Het is natuurlijk niet 'hun probleem'. Zij vergoeden gewoon het niet hebben van je internet (naar rato). Meer doen ze niet. De voucher codes zijn dan 'extra'. Dus zij vinden het prima dat jij gewoon wacht totdat de storing opgelost is.

Dan kun jij vinden dat het hun probleem is... maar jij zit ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:29:
[...]
Het is hun probleem niet de mijne.
Dat is het pas na 12 uur. Dan kan je een paar cent terugkrijgen.

Nu is het echt nog alleen jouw “probleem”. Heb vanmiddag mn vriendin leren schaken in het zonnetje. Niet in problemen denken, maar oplossingen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door g1n0 op 22-06-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:44
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Het is natuurlijk niet 'hun probleem'. Zij vergoeden gewoon het niet hebben van je internet (naar rato). Meer doen ze niet. De voucher codes zijn dan 'extra'. Dus zij vinden het prima dat jij gewoon wacht totdat de storing opgelost is.

Dan kun jij vinden dat het hun probleem is... maar jij zit ermee.
Is het extra of leven we in een tijd waarin je domweg niet zonder kunt? Zeker als je remote werkt zoals ik. Belang van het hebben van internet is voor velen tegenwoordig cruciaal zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
En we zijn weer terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Is het extra of leven we in een tijd waarin je domweg niet zonder kunt? Zeker als je remote werkt zoals ik. Belang van het hebben van internet is voor velen tegenwoordig cruciaal zeg maar.
Ik zou je dan echt aanraden om naar een redundante oplossing te kijken met 5g failover ofzo. Desnoods van odido zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Ik zou je dan echt aanraden om naar een redundante oplossing te kijken met 5g failover ofzo. Desnoods van odido zakelijk.
Zijn we ook aan het doen, althans de zaak

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Hier werkt de verbinding nu weer (zuid Roosendaal), ONT of modem herstarten was niet eens nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Sanchaz12 op 22-06-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:36:
[...]
Ja, tuurlijk. Maar zij hebben pas 'een probleem' als je hun kunt aanklagen voor het niet hebben van internet. Gewoon zeggen 'hun probleem' maakt het uiteraard nog niet hun probleem (maar blijft het een probleem voor jou). Het wordt pas hun probleem als zij negatief beïnvloed worden hierdoor.

Ik had ook zo bedacht... Ze kunnen makkelijk een prepaid kaartje opsturen. Of zelfs een eSIM activeren. Maar dat doen ze gewoon niet. Ik heb wel ooit gehoord dat ze een hotspot device opstuurde maar dat was bij een langere storing. Soms kunnen ze iets doen met K&K maar volgens mij is dat ook afhankelijk van wie je dan aan de telefoon krijgt (zijn schijnbaar grotendeels deeltijd studenten op de helpdesk die niet veel weten of kunnen doen).

Ps. Ik zou voor een redundante oplossing niet bij dezelfde provider kijken. Ligt die plat, heb je grote kans dat je backup ook plat ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door rvk op 22-06-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28
jimmy87 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:52:
Moeten die core routers ook niet op dezelfde plaats staan, anders heeft het nog geen zin :)
Precies dat ;-) het lijkt erop dat ze in hetzelfde DC staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 19:30
Er is weer internet in Zevenbergen. Las ook een bericht dat het in Roosendaal ook is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
jongetje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Als alle apparatuur uitvalt om de vezels te belichten kun je 100 uitwijklocaties hebben maar als je de vezels naar de woningen al niet kunt belichten door een stroomstoring lost dat niets op.
Dit lijkt op het punt mis te gaan waar al die kleine POPs uit de wijken samenkomen vanuit verschillende vezel aanbieders. In mijn beleving een laag hoger in het ontwerp. Ik zie helemaal geen gesprek over storingen bij KPN dus ik neem aan dat de belichting naar de huizen nog gewoon functioneert.

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 22-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ps. Ik zou voor een redundante oplossing niet bij dezelfde provider kijken. Ligt die plat, heb je grote kans dat je backup ook plat ligt.
Mwah, valt wel mee hoor. Meestal is mobile compleet andere infra (mede door verschil in technieken). Vandaag ook heel de middag doorgedraaid over een 5g sim van Odido (K&K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:47
Weer verbinding in Roosendaal.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Hier ook in Hoogerheide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
-

[ Voor 9% gewijzigd door CryptoNL op 22-06-2025 19:36 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-10 20:07
rvk schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ja, tuurlijk. Maar zij hebben pas 'een probleem' als je hun kunt aanklagen voor het niet hebben van internet. Gewoon zeggen 'hun probleem' maakt het uiteraard nog niet hun probleem (maar blijft het een probleem voor jou). Het wordt pas hun probleem als zij negatief beïnvloed worden hierdoor.

Ik had ook zo bedacht... Ze kunnen makkelijk een prepaid kaartje opsturen. Of zelfs een eSIM activeren. Maar dat doen ze gewoon niet. Ik heb wel ooit gehoord dat ze een hotspot device opstuurde maar dat was bij een langere storing. Soms kunnen ze iets doen met K&K maar volgens mij is dat ook afhankelijk van wie je dan aan de telefoon krijgt (zijn schijnbaar grotendeels deeltijd studenten op de helpdesk die niet veel weten of kunnen doen).

Die eSIM is wel een interessant idee. Odido heeft een eSIM zonder abonnement, de SimWallet (€2,50 per dag voor onbeperkt data). Die kan je dus ook activeren als je normaal een andere mobiele provider hebt.

Verder zijn tot nu toe de storingen bij Odido toch beperkt geweest tot mobiel óf vast, niet beide tegelijk? Het zal vast wel ergens in de core-infra gekoppeld zijn, maar blijkbaar is dat dan toch redundanter (tot nu toe gebleken, althans). Odido (en KPN) bieden bij hun zakelijke abonnementen ook een 4G failover aan op hun eigen mobiele netwerk.

Bij Odido zal dan wellicht ook nog meespelen dat de vaste infra uit de overnames van Tele2 en Vodafone Thuis (en misschien nog Orange) is gekomen. Daarvoor waren ze volgens mij een puur mobiele provider? Al is dat inmiddels ook weer resp. 6, 8 en 18 jaar geleden, dus wellicht is dat inmiddels al volledig geïntegreerd.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe die core-infra bij de providers eruit ziet, wat voor apparatuur daar gebruikt wordt, etc. Maar dat zal allemaal wel bedrijfsgeheim zijn :P

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30
Hier ook weer verbinding zonder herstart, nog geprobeerd om via docking het 5g signaal van mijn iphone naar de failover wan poort te tetheren maar dat was te simpel gedacht. Eventueel een simpel LTE modempje en ik zou een automatische failover hebben, maar goed. Dit is de eerste keer in 2 of 3 jaar odido glas dat er een storing is dus waarschijnlijk ook weer niet de moeite om daar een backup systeem voor op te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:36
Vandaag zijn we omgezet, we zijn van Odido naar Odido gegaan :+

Ik had gebeld voor korting en vernieuwen van het contract. Dat was een belachelijk aanbod.
Heb toen laatst toen Odido een aanbieding had dat aangevraagd op naam van mijn partner (+ ander rekeningnummer). Dus ik krijg nu 8 maanden korting (30 euro pm, door klantvoordeel 25 euro). Bij 9 maanden even bellen vragen voor een korting, en dan even berekenen of het goedkoper is om weer een nieuw abonnement te nemen op mijn eigen naam. Het haalt ook meteen de inflatie-correctie eraf ;)
Odido opgezegd met vandaag als opzegdag. En de nieuwe vandaag in laten gaan.

Ging vrijwel vlekkeloos.
Vanaf ~00:00 geen internet meer. Vanochtend kwam de monteur, die had hem al omgeprikt in de PoP.
Alleen geen internet met mijn Unifi spul, moest waarschijnlijk restarten maar geen tijd ivm kids.
Dus de monteur zei Ik installeer de standaard dingen wel even om te checken of het wel werkt. En dat werkte.
Om prikken van de fiber->ethernet in mijn unifi werkte ook. Maar ik wou eigenlijk de fiber in mijn UFiber omzetter.
Ze gebruiken nu een schuin->schuin. Mijn Ufiber heeft een SFP voor recht en die kabel heb ik ook.
Maar hoe haal ik deze er nu uit om mijn kabel erin te doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW-lrzZVjBBhgRFkQYkUWNTYbRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zD9hNIy8U2Dl2oFd3oFGDIn.jpg?f=fotoalbum_large
Heb hem via beide kanten geprobeerd eruit te trekken, maar wou niet teveel kracht gebruiken :9

[ Voor 27% gewijzigd door Kodess op 23-06-2025 12:04 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Kodess schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:54:
Vandaag zijn we omgezet, we zijn van Odido naar Odido gegaan :+

Ik had gebeld voor korting en vernieuwen van het contract. Dat was een belachelijk aanbod.
Heb toen laatst toen Odido een aanbieding had dat aangevraagd op naam van mijn partner (+ ander rekeningnummer). Dus ik krijg nu 8 maanden korting (30 euro pm, door klantvoordeel 25 euro). Bij 9 maanden even bellen vragen voor een korting, en dan even berekenen of het goedkoper is om weer een nieuw abonnement te nemen op mijn eigen naam. Het haalt ook meteen de inflatie-correctie eraf ;)
Odido opgezegd met vandaag als opzegdag. En de nieuwe vandaag in laten gaan.

Ging vrijwel vlekkeloos.
Vanaf ~00:00 geen internet meer. Vanochtend kwam de monteur, die had hem al omgeprikt in de PoP.
Alleen geen internet met mijn Unifi spul, moest waarschijnlijk restarten maar geen tijd ivm kids.
Dus de monteur zei Ik installeer de standaard dingen wel even om te checken of het wel werkt. En dat werkte.
Om prikken van de fiber->ethernet in mijn unifi werkte ook. Maar ik wou eigenlijk de fiber in mijn UFiber omzetter.
Ze gebruiken nu een schuin->schuin. Mijn Ufiber heeft een SFP voor recht en die kabel heb ik ook.
Maar hoe haal ik deze er nu uit om mijn kabel erin te doen?
[Afbeelding]
Heb hem via beide kanten geprobeerd eruit te trekken, maar wou niet teveel kracht gebruiken :9
Aan de onderkant erin langs de vezel met een punttang, en dan de vergrendeling recht naar achtertrekken en dan komt hij los. Hij is vergrendeld daar loop je tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar? Regio Zutphen/Lochem

[ Voor 11% gewijzigd door mavical op 23-06-2025 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30

DON PAPA

Tweaker-fan

mavical schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:35:
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar?
Hier geen storing op ODF regio Alkmaar
Misschien handig om even je regio er bij zetten..

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 23-06-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 09:58
mavical schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:35:
Nou weer storing bij Odido?? Ik heb weer problemen met Internet via ODF. Herkenbaar? Regio Zutphen/Lochem
Weer DNS of een ander probleem? Naast regio, ook handig om het type storing te vermelden.

Heb zelf een DNS ingesteld en hier geen problemen - regio Lisse (en pas ook al niet door aangepaste DNS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
@Kodess Waarom moet een monteur iets omprikken als je bij dezelfde provider blijft? Ik zou verwachten dat je dan niet/nauwelijks downtime hebt, technisch wijzigt er toch niets, alleen administratief?

Of ben je van DSL naar glas gegaan o.i.d. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 00:16
@Vliegvlug @DjoeC , Bedankt voor jullie reacties!

Vanmorgen heeft ODF de kabel naar binnen gebracht. Er zat voldoende lengte in de kabel om deze een stuk langs de gevel te leggen en op een ander punt (bijna meterkast) naar binnen te brengen. Ze maakten er geen punt van om nog even te graven, ze hebben het super netjes achtergelaten. Helaas zagen ze geen signaal op de kabel en moeten ze in de wijkcentrale (?) kijken of het daar goed is aangesloten. Dat doen ze echter pas als ze de hele wijk hebben gehad, dan pakken ze alle probleemgevallen in 1x op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Hier in Tilburg al sinds 14:00 geen vast internet. Laatste update op de community pagina was van 17:25.
Dit is echt een bizar lange storing. Gaan ze dit nog fixen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 08:57
doomin schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:41:
Hier in Tilburg al sinds 14:00 geen vast internet. Laatste update op de community pagina was van 17:25.
Dit is echt een bizar lange storing. Gaan ze dit nog fixen vandaag?
Dit is echt hopeloos inderdaad. Geen internet en daardoor ook geen tv. Dit duurt heel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Speculaes schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Dit is echt hopeloos inderdaad. Geen internet en daardoor ook geen tv. Dit duurt heel erg lang
Hier ook nog niks 8 uur later. Ik woon Tilburg centrum. Ben benieuwd of het heel Tilburg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
ThinkPad schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:
@Kodess Waarom moet een monteur iets omprikken als je bij dezelfde provider blijft? Ik zou verwachten dat je dan niet/nauwelijks downtime hebt, technisch wijzigt er toch niets, alleen administratief?

Nee heb al 7 jaar glas, nu voor het eerst overgestapt :+
Ik had vanaf 00:24 geen internet meer. En toen de monteur in de pop was kwam de lijn in huis weer online.
Dus of nieuwe hardware in de PoP.
Of wat logischer is: dit gebeurt natuurlijk nooit;
Ze zetten in hun systeem lijn 1 dicht, hebben een andere lijn al 'gereserveerd' voor het nieuwe abonnement. Vanaf morgen is 'lijn 1' weer beschikbaar voor een ander nieuw abonnement?

Geen idee, werk helemaal niet in de telecom :9
Ben blij met mijn korting ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25

Vliegvlug

Flight Simple

Zeebaard schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:
@Vliegvlug @DjoeC , Bedankt voor jullie reacties!

Vanmorgen heeft ODF de kabel naar binnen gebracht. Er zat voldoende lengte in de kabel om deze een stuk langs de gevel te leggen en op een ander punt (bijna meterkast) naar binnen te brengen. Ze maakten er geen punt van om nog even te graven, ze hebben het super netjes achtergelaten. Helaas zagen ze geen signaal op de kabel en moeten ze in de wijkcentrale (?) kijken of het daar goed is aangesloten. Dat doen ze echter pas als ze de hele wijk hebben gehad, dan pakken ze alle probleemgevallen in 1x op.
Fijn dat het allemaal gelukt is! Hoewel, je schrijft “bijna meterkast”, is het dan toch net niet gelukt om de meterkast te halen?

Zo te horen heb je zelf niet vooraf hoeven graven en hebben de heren van ODF dat gedaan, fijn dat ze net zo meehelpend waren als destijds bij mij het geval was.
Jammer dat er nog geen signaal op staat maar je bent er wel bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Laatst online: 20-08 00:16
Vliegvlug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:38:
[...]

Fijn dat het allemaal gelukt is! Hoewel, je schrijft “bijna meterkast”, is het dan toch net niet gelukt om de meterkast te halen?
Aan de buitengevel ter hoogte van de meterkast bevindt zich een groenperkje met wortels van struikgewas. Net voor dat perkje is de kabel naar binnen gebracht. aan de binnenzijde over de plint nog 30 a 40 cm naar de meterkast. Voor mij in ieder geval een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29
ThinkPad schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:

Klinkt eerder als een overstap van AON naar PON. Andere apparatuur dus moet er wel iets omgeprikt worden. Je wil geen AON signalen op een GPON netwerk dus de modem bij de klant moet er ook af voor die iets richting een splitter stuurt dat andere klanten kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-10 16:04
Hier ook verlengd, wel een wat karig aanbod. 4 maanden voor 25 euro (met vriendenkorting van 5 per maand) en de rest van de maanden voor 40 euro voor 1-jarig abonnement.

[ Voor 8% gewijzigd door J0kerNL op 24-06-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:27
J0kerNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:49:
Hier ook verlengd, wel een wat karig aanbod. 4 maanden voor 25 euro (met vriendenkorting van 5 per maand) en de rest van de maanden voor 40 euro voor 1-jarig abonnement.
En wat krijg je daarvoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0kerNL
1 gigabit, ah dom dat het niet in mijn reactie zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 00:35

mace

Sapere Aude

Heeft iemand al eens geprobeerd om het 8Gbit abonnement met korting te krijgen? De reguliere kortingen lijken niet van toepassing te zijn, maar misschien kan het wel via de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Zeebaard schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Aan de buitengevel ter hoogte van de meterkast bevindt zich een groenperkje met wortels van struikgewas. Net voor dat perkje is de kabel naar binnen gebracht. aan de binnenzijde over de plint nog 30 a 40 cm naar de meterkast. Voor mij in ieder geval een prima oplossing.
Ah op die manier, klonk ergens een beetje alsof ze je meterkast net niet hadden gehaald. ;)
Maar ging er dus om dat ze niet direct in de meterkast konden komen, zo te lezen omdat de wortels van het struikgewas te dicht gegroeid waren.
Wel jammer natuurlijk van die kabelgoot maar beter op deze manier naar de meterkast dan de glasvezelaansluiting in de woonkamer! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

J0kerNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:49:
Is dat een aanbod wat je via de email of app kreeg?
Want zo’n karig aanbod kreeg ik ook namelijk waarbij het bij mij zelfs om een 2 jarig abo ging, maar na bellen kon de kortingsperiode verlengd worden van 4 naar 6 maanden bij een 1 jarig abo, zie: Vliegvlug in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Dus mocht je deze keer niet gebeld hebben dan zou ik dat de volgende keer zeker even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40

Thasaidon

If nothing goes right, go left

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 16:56

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Was ik maar nooit overgestapt voor een paar tientjes in de maand. Wat een blamage is odido zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:18
Net gebeld met odido en ze kunnen me geen verlengaanbod doen met korting... Dan maar over naar Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Nickrsd schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:34:
Was ik maar nooit overgestapt voor een paar tientjes in de maand. Wat een blamage is odido zeg
Je doet net alsof er elke week een storing is bij Odido. Vorige week idd een dns storing gehad maar verder al jaren geen storing gehad.

Nu mobiel idd (dat is alleen een ander topic) maar vodafone een kpn hebben ook weleens een storing op het (mobiele) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kijk net in mijn odido, buiten het feit dat de prijs verhoogd is, is het aanbod voor 4 maanden een beetje korting enkel bij een 2 jarig abonnement. Als dit zo blijft, ben ik meteen weg bij Odido naar of weer Ziggo of naar KPN glas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
n00bs schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:13:
Ik kijk net in mijn odido, buiten het feit dat de prijs verhoogd is, is het aanbod voor 4 maanden een beetje korting enkel bij een 2 jarig abonnement. Als dit zo blijft, ben ik meteen weg bij Odido naar of weer Ziggo of naar KPN glas.
Even bellen, dan maken ze er sowieso 4 maanden korting bij een 1 jarig abonnement van en in sommige gevallen ook 6 maanden korting bij een 1 jarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 22:30

DON PAPA

Tweaker-fan

n00bs schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:13:
DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

jongetje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:58:
[...]
Je doet net alsof er elke week een storing is bij Odido.
Sinds ik 2 weken geleden ben overgestapt wel :P

Maar gelukkig heb ik van alle storingen tot nu toe geen last gehad.
Ook nu niet met Odido mobiel welke ik zakelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 16:56

Nickrsd

jongetje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:58:
[...]

Je doet net alsof er elke week een storing is bij Odido. Vorige week idd een dns storing gehad maar verder al jaren geen storing gehad.

Nu mobiel idd (dat is alleen een ander topic) maar vodafone een kpn hebben ook weleens een storing op het (mobiele) netwerk.
Ik heb met tv kijken via glasvezel zovaak storing.
Ik kijk via de tv app, maar echt.. elke week wel 1 a 2 x dat ik geen tv kan kijken, terwijl al andere appa het wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Even de benodigde update:
7 jaar odido internet: 1x DNS storing gehad , 5 jaar geleden :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Nickrsd schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Ik kijk via de tv app, maar echt.. elke week wel 1 a 2 x dat ik geen tv kan kijken, terwijl al andere appa het wel doen.
Ik kijk al 4 jaar tv via de tv via Odido eerst met het kastje, toen met de app op de tv en de chromecast. Weinig problemen, alleen de Samsung app start traag op, maar ik heb al een wat oudere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 27-10 11:57
barrymossel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:52:
Volgende week komt Guidion langs om 1gbps glasvezel aan te sluiten. Zelf draai ik OPNSense via Proxmox. Nu vroeg ik me twee dingen af na wat ingelezen te hebben:
  • Kan ik in Proxmox aan de WAN vlan300 meegeven, of doe ik dat beter in OPNSense?
  • Ik heb twee 1gbps poorten en één 2.5gbps poort. Momenteel is WAN 1gbps. Gaat dat goed met de Huawei die ze gaan installeren, of moet ik de WAN op de 2.5gbps instellen?
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:48

vr6-only

Blub Blub

OPNSense dien je VLAN in te stellen en de Huawei kan prima omgaan met Gbit link dankzij auto adaptive van 100Mbit tot 10Gbit.

Probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 26-06-2025 09:54 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nickrsd schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Daar heb ik geen last van.
In de woonkamer gebruiken wij de 4K tv box en in alle slaapkamers de app op de Chromecasts.
Werkt tot nu toe altijd zonder problemen.

Sterker nog... we vinden de app op de Chromecasts vele malen beter dan de app van KPN.
De app is niet alleen sneller, maar vooral het "zappen" en de mini menu's werken veel prettiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 26-06-2025 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb dezelfde setup, en ik heb WAN NIC met passthrough aan OPNsense doorgegeven. Daarna dus in OPNsense VLAN 300 ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
vr6-only schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:52:
[...]

OPNSense dien je VLAN in te stellen en de Huawei kan prima omgaan met Gbit link dankzij auto adaptive van 100Mbit tot 10Gbit.

Probeer het eens zou ik zeggen.
Ik dacht dat de VLAN ook via Proxmox kon, maar inderdaad via OPNSense gaat ook. Over die Gbit dacht ik gelezen te hebben dat dat niet werkte hier in dit topic, maar misschien was dat een oudere ONT.

De monteur van Guidion is zojuist langsgekomen om de ONT in te pluggen. Ik ga af dat hij alleen hoefde te controleren of de verbinding het deed. Dus hij hing het Zyxel modem eraan, zag dat de lampjes brandden en was klaar. In totaal nog geen 5 minuten binnen.

OPNSense aan de ONT gehangen, VLAN300 op de ONT poort aangemaakt en aan de WAN interface gehangen. Even een reboot en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 10:29
Zouden de DNS issues nou inmiddels opgelost moeten zijn? Ik heb al sinds begin deze week problemen, maar gek genoeg alleen met Windows. Op de Apple devices hier in huis geen enkel probleem. Ik woon in Haarlem trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:27
Criminelis schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:33:
Zouden de DNS issues nou inmiddels opgelost moeten zijn? Ik heb al sinds begin deze week problemen, maar gek genoeg alleen met Windows. Op de Apple devices hier in huis geen enkel probleem. Ik woon in Haarlem trouwens.
Ik zou zeggen: stel andere DNS-servers in en kijk of je geen problemen meer hebt. Ik woon ook in Haarlem en heb met Quad9 nergens last van. :)

IPv4
9.9.9.9
149.112.112.112
IPv6
2620:fe::fe
2620:fe::9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 10:29
crunchytail schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:37:
[...]

Ik zou zeggen: stel andere DNS-servers in en kijk of je geen problemen meer hebt. Ik woon ook in Haarlem en heb met Quad9 nergens last van. :)

IPv4
9.9.9.9
149.112.112.112
IPv6
Als ik die instel op mijn Windows laptop werkt het ook niet. Zou het straks nog even kunnen proberen om die DNS settings in de modem zelf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:01

amphora

Websites & Fotografie

crunchytail schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:37:
[...]

IPv4
9.9.9.9
149.112.112.112
IPv6
Heeft het zin om ipv6 in te stellen? Odido is nog ipv4 only toch?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Criminelis schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Als ik die instel op mijn Windows laptop werkt het ook niet. Zou het straks nog even kunnen proberen om die DNS settings in de modem zelf te zetten.
Dat zou niet uit mogen maken.
Als jij zelf DNS IP's instelt op je laptop, zullen deze ook gebruikt worden.
Stel je dit in op je modem, dan krijgt je laptop de IP's mee via DHCP vanaf het modem.

Maar als het in beide gevallen nog niet werkt, dan ligt het niet aan DNS.

Open eens een dosbox (cmd.exe) en doe eens een "pathping www.tweakers.net"
Dat duurt even, maar kun je in de uiteindelijke output zien waar de latency en/of loss zit.

https://learn.microsoft.c...windows-commands/pathping

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 26-06-2025 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
Vliegvlug schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Is dat een aanbod wat je via de email of app kreeg?
Want zo’n karig aanbod kreeg ik ook namelijk waarbij het bij mij zelfs om een 2 jarig abo ging, maar na bellen kon de kortingsperiode verlengd worden van 4 naar 6 maanden bij een 1 jarig abo, zie: Vliegvlug in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Dus mocht je deze keer niet gebeld hebben dan zou ik dat de volgende keer zeker even doen.
Dat was via de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

rens-br schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:20:
[...]

Even bellen, dan maken ze er sowieso 4 maanden korting bij een 1 jarig abonnement van en in sommige gevallen ook 6 maanden korting bij een 1 jarig abonnement.
Ja ik kan het proberen, maar ik denk dat ik sowieso de TV eruit gooi. Ik vind de prijs te hoog bij Odido en de app (en google tv app ook) die ik voornamelijk gebruik voor streaming vind ik echt waardeloos vs Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

amphora schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Heeft het zin om ipv6 in te stellen? Odido is nog ipv4 only toch?
Correct, zie ook:
https://community.odido.nl/ideas/ipv6-358649/index11.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Oh, dat is wel een tegenvaller dan, dacht dat 6 mnd bij 1 jaar toch wel het minimale zou zijn wat er uit te slepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:52
Odido storing?
Leeuwarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psYchovic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-10 20:11
Correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:09
Ja ook kapot hier

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricovD
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-10 23:22
Hier ook maar wij wonen in het midden van het land, om 00:15 uur stopte de verbinding ermee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Hier, regio Leiden, gelukkig geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:52
Het hapert nog steeds.
Sinds meer dan een jaar ook een ander ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik had vanmorgen tussen ongeveer 10 en half 11 dat mijn ping tijden naar mijn Odido gateway fluctuerden in smokeping.
Maar verder geen last van gehad.
3906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Hmm, hier sinds december geen problemen. Wel valt me nu op dat ik elke nacht een melding
code:
1
27.06.25    04:38:05    Internet connection renewed successfully. IP address: 62.250.xx.xx, DNS server: 37.143.84.228 and 62.58.48.20, gateway: 62.250.xx.1

in het Fritzlog krijg. De verbinding wordt/is niet verbroken en al up sinds 22 maart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nog meer Brabanders last van verbindingsproblemen?
Rode lampje bij wereldbol. Herstarten heeft kort gewerkt. Nu opnieuw zelfde issue.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:12
Mijn zyxel modem (T56) lijkt bepaalde devices die eerder op het netwerk hebben gewerkt niet meer te accepteren. gaat om sommige smart home hubs en een cloudkey plus van unifi. kent iemand dit probleem? En is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-10 11:06

3raser

⚜️ Premium member

Zijn er mensen die ervaring hebben met Odido glasvezel in het Rekam gebied? Ik moet overstappen omdat Delta alle aanbieders de nek omdraait en nu twijfel ik tussen Delta zelf, of Odido. Ik wist niet eens dat Odido hier ook internet aan bood maar hun postcode check zegt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3raser schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:16:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Odido glasvezel in het Rekam gebied? Ik moet overstappen omdat Delta alle aanbieders de nek omdraait en nu twijfel ik tussen Delta zelf, of Odido. Ik wist niet eens dat Odido hier ook internet aan bood maar hun postcode check zegt van wel.
Odido levert via bijna alle Delta netwerken, dus hier (nu) ook.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 22:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4xd_1adZ0vAjzqiCN53qik4jik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HYyJN1CCSoX7JNaZPWV0ZqSV.png?f=fotoalbum_large

Ik wil dit pakket maar heb enkele vragen.

Het betreft tv kijken. Ik wil 2 mediaboxen maar met 1 opnemen.
Alleen heb ik die mogelijkheid niet bij het bestellen, ik heb dan automatisch opnemen met beide mediaboxen.

Als ik kies voor niet opnemen, kan ik 7 dagen terugkijken? Geldt dat voor alle zenders?

TV kijken dmv een app? Ik heb toch een mediabox? Of moet ik daar een app op installeren en dan pas kan ik tv kijken?

Kan ik apps installeren op de mediabox? Zoals NPO start?

Is het beeld echt zo slecht? Ik lees dat hier en daar vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ambe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:16:
[Afbeelding]

TV kijken dmv een app? Ik heb toch een mediabox? Of moet ik daar een app op installeren en dan pas kan ik tv kijken?
Je kan ook TV kijken via een app op bijvoorbeeld Google TV of WebOS, als je een TV hebt of een Chromecast die dat ondersteund, dan heb je de media box niet nodig.
Ik dacht van niet.

Ah, inmiddels wel dus: barrymossel in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie". De oude box kon dat niet, de nieuwe wel dus.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-07-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Ik wil dit pakket maar heb enkele vragen.

Het betreft tv kijken. Ik wil 2 mediaboxen maar met 1 opnemen.
Alleen heb ik die mogelijkheid niet bij het bestellen, ik heb dan automatisch opnemen met beide mediaboxen.

Als ik kies voor niet opnemen, kan ik 7 dagen terugkijken? Geldt dat voor alle zenders?

Is het beeld echt zo slecht? Ik lees dat hier en daar vandaar de vraag.
Al op het moment dat je moest aangeven of je TV wilde stond er "Meer info""en dan krijg je dit:

Odido TV is interactief tv-kijken op z’n best, met of zonder Mediabox. Met een wereld aan handige functies haal je echt alles uit je tv. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Kijk TV zoals jij het wil. Met onze nieuwe Mediabox heb je Odido TV en al je andere apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Of download de TV App op je smart-tv of mediaplayer, zonder box en kabels. Ben je onderweg? Dan is er de Odido online TV app.

Meer dan 65 tv-zenders, waarvan 60 in HD
7 dagen Terug Kijken
Live Pauzeren
Begin Gemist
Incl. online TV App (voor thuis en onderweg in Nederland en de EU)
Persoonlijke kijkprofielen
Gemakkelijk zoeken
Verder kijken op elk scherm
Luister naar meer dan 200 radiozenders
Programma’s Opnemen (optioneel)

Dus ja, zonder de opnemen-optie kan je alsnog 7 dagen terugkijken.

Je betaalt altijd 12,50 extra per maand (los van introductiekortingen) om TV te kunnen kijken. Als je dat via de (smart TV) app doet blijft het daarbij. Wil je het met een mediabox, dan komt er 2,50 per box bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 01-07-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[Afbeelding]
Het is een Android TV kastje, dus ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Bedankt voor de antwoorden. Morgen de bestelling even goed doornemen en dan op de bestel knop drukken en hopen dat alles goed gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:04:
Bedankt voor de antwoorden. Morgen de bestelling even goed doornemen en dan op de bestel knop drukken en hopen dat alles goed gaat. :)
Oprecht niet flauw bedoeld maar alles staat eigenlijk wel op de Odido website. En met een simpele Google opdracht kom je er op die manier ook:

Van de website:
Welke apps kan ik via de Mediabox gebruiken?
Standaard installeren we de meest populaire apps zoals YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, SkyShowtime etc. op je Mediabox. Via de Google Play store kan je zelf extra apps vinden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Oprecht niet flauw bedoeld maar iemand heeft dit als antwoord gegeven.

Ik dacht van niet.

Van de website:
Standaard installeren we de meest populaire apps zoals YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, SkyShowtime etc. op je Mediabox. Via de Google Play store kan je zelf extra apps vinden en installeren.

Waar staat NPO start dan?

Ik begrijp je reactie maar het is voor mij echt onbekend terrein.Ik kijk al jaren geen tv meer. Soms NPO start en dan nog haak ik af.
Ik heb een moderne OLED met apps in de huiskamer maar op de slaapkamer is een oud ding waar apps niet op kunnen. Vandaar de vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:20:
Oprecht niet flauw bedoeld maar iemand heeft dit als antwoord gegeven.

Ik dacht van niet.

Van de website:

Waar staat NPO start dan?

Ik begrijp je reactie maar het is voor mij echt onbekend terrein.Ik kijk al jaren geen tv meer. Soms NPO start en dan nog haak ik af.
Ik heb een moderne OLED met apps in de huiskamer maar op de slaapkamer is een oud ding waar apps niet op kunnen. Vandaar de vragen.
Ik bedoelde het ook anders. In het algemeen is het op Tweakers de bedoeling zelf eerst antwoorden te zoeken voor je de vragen stelt. Ik heb zelf ook geen Odido maar ik kon drie van je vier vragen vrij snel zelf vinden op hun website (al dan niet dankzij een google opdracht).
Dat daarna mede-tweakers (verkeerde antwoorden) geven op je vragen is een ander verhaal en niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambe
Barre73 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:14:
[...]

Ik bedoelde het ook anders. In het algemeen is het op Tweakers de bedoeling zelf eerst antwoorden te zoeken voor je de vragen stelt. Ik heb zelf ook geen Odido maar ik kon drie van je vier vragen vrij snel zelf vinden op hun website (al dan niet dankzij een google opdracht).
Dat daarna mede-tweakers (verkeerde antwoorden) geven op je vragen is een ander verhaal en niet handig.
Barre ik ga er geen rare spelletjes van maken om mijn gelijk te halen maar ik zit op tweakers juist om de goede antwoorden te krijgen maar ik stel de vragen niet zomaar. Er worden vaak verkeerde antwoorden gegeven vandaar dat ik het navraag. Dan nog krijg je verkeerde antwoorden.

Alsnog bedankt voor je input stel het zeer op prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Laatst online: 16-08 10:04
Misschien niet de juiste plek om de vraag te stellen... laat het me gerust weten.

Vandaag m'n 1Gbit glasvezel gekregen. Installatie was zo gepiept, m'n eigen modem duurde iets langer (DHCP en geen PPPoE, zoals bij KPN). De snelheden met de eigen router vallen tegen: up en down blijven hangen rond de 350Mbit. Met de router van Odido haal ik de 1Gbit prima.

Nu, mijn eigen router is een Netgear Nighthawk R7000, dus al wat ouder. Kan het niet halen van de snelheden liggen aan het type óf is er mogelijk een instelling waar ik nog mee kan sleutelen? De router draait op FreshTomato 2025.2

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 23:10
@HydroDiOxide Staat CTF aan? Vooropgesteld dat die optie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:57
HydroDiOxide schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:42:
Vandaag m'n 1Gbit glasvezel gekregen. Installatie was zo gepiept, m'n eigen modem duurde iets langer (DHCP en geen PPPoE, zoals bij KPN). De snelheden met de eigen router vallen tegen: up en down blijven hangen rond de 350Mbit. Met de router van Odido haal ik de 1Gbit prima.

Nu, mijn eigen router is een Netgear Nighthawk R7000, dus al wat ouder. Kan het niet halen van de snelheden liggen aan het type óf is er mogelijk een instelling waar ik nog mee kan sleutelen? De router draait op FreshTomato 2025.2
Zie de post hierboven. Veel routers gebruiken hardware accelerators om hogere snelheden te halen.
Ik vermoed dat bij jou nu alles door de cpu wordt afgehandeld. Dan is een snelheid van 350 Mbit te verwachten voor jouw R7000. Dit kun je controleren door tijdens een speedtest naar het cpu gebruik op je router te kijken.

In FreshTomato heet dit inderdaad CTF and HW acceleration. Daarmee moeten 1 Gbit snelheden haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Muis666 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:33:
In FreshTomato heet dit inderdaad CTF and HW acceleration. Daarmee moeten 1 Gbit snelheden haalbaar zijn.
CTF is puur software, het slaat alleen een grote deel van de normale netwerk-stack over. Custom iptables-regels werken dan niet altijd, en ook QoS en shaping, bijvoorbeeld tegen bufferbloat, werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
hcQd schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:55:
@HydroDiOxide Staat CTF aan? Vooropgesteld dat die optie beschikbaar is.
CTF kunnen vinden en dat maakt voor apparaten met een kabeltje behoorlijk wat uit: de Pi5 laat nu een snelheid zien vergelijkbaar met het modem van Odido. Draadloos blijft echter hangen op dezelfde snelheden als vóór het aanzetten van CTF. Ik zie daar geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-10 09:42
Ik werd vanochtend wakker en dacht dat Odido issues had want de boel werd via de backup-verbinding geroute. Maar het lijkt erop dat mijn FS.com XGS-PON module ergens de afgelopen 24 uur overleden is door de warmte; of dusdanig heet dat ie iig tijdelijk niets meer doet; wellicht meer van jullie last, dus ik dacht ik meld het even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

magic_nl schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:27:
Nog meer Brabanders last van verbindingsproblemen?
Rode lampje bij wereldbol. Herstarten heeft kort gewerkt. Nu opnieuw zelfde issue.
Gisterochtend gebeld.
Conclusie, de ONT moet vervangen worden.
Prima, maar kon pas vandaag dus netjes wat codes voor unlimited internet via mobiel gekregen.

Toen ik 's middags thuis kwam was de lijn weer stabiel en brande het internetlampje groen.
Speedtest leerde dat er weer verbinding was, maar slechts 100Mbit.
Dus de afpraak laten staan, want wellicht is dan het verkeerde profiel gekoppeld.
Vanochtend nogmaals speedtest, en nu haal ik wel 400Mbit.
Voor de zekerheid de afspraak laten staan, kan de monteur e.a. nog even goed nalopen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
HydroDiOxide schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:23:
[...]

CTF kunnen vinden en dat maakt voor apparaten met een kabeltje behoorlijk wat uit: de Pi5 laat nu een snelheid zien vergelijkbaar met het modem van Odido. Draadloos blijft echter hangen op dezelfde snelheden als vóór het aanzetten van CTF. Ik zie daar geen verbetering.
Volgens het review op SmallNetBuilder is rond de 300Mbps wat je mag verwachten van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
hcQd schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:48:
[...]

Volgens het review op SmallNetBuilder is rond de 300Mbps wat je mag verwachten van wifi.
Bedankt! Op een andere AP zijn de snelheden inderdaad hoger, dus dat zal het dan wel zijn. Ik ga eens overwegen of ik de r7000 ga vervangen. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
HydroDiOxide schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:11:
[...]

Bedankt! Op een andere AP zijn de snelheden inderdaad hoger, dus dat zal het dan wel zijn. Ik ga eens overwegen of ik de r7000 ga vervangen. Suggesties?
Mijn R7000 is vervangen door een ASUS RT-AX86U Pro, doet het tot nu toe prima, wifi bereik beter dan de R7000 (vergeet de VLAN niet naar 300 te zetten, die zit ergens verstopt). Ben ook tevreden over de VPN opties en hij zou ook nog in een mesh kunnen fungeren mocht het nodig zijn. Hij eet wel iets meer stroom dan de R7000 heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-10 08:18

Plainside

I browse when I'm at work

Nou bij ons is de odido lijn niet vooruit te krijgen, 0.03mpbs ... benieuwd of er andere ook nog last hebben op het moment, zit in Overijssel mogelijk wat provinciaals/lokaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Plainside schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:45:
Nou bij ons is de odido lijn niet vooruit te krijgen, 0.03mpbs ... benieuwd of er andere ook nog last hebben op het moment, zit in Overijssel mogelijk wat provinciaals/lokaals?
Modem/Router/ONT al herstart?

Hier op de Veluwe geen problemen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-10 08:18

Plainside

I browse when I'm at work

nelizmastr schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Modem/Router/ONT al herstart?

Hier op de Veluwe geen problemen.
Zojuist tweede herstart van de router gedaan, support/zakelijk ook bericht gedaan maar zoals gewoonlijk nog geen reactie.
Wel was de verbinding nog actief na een eerste herstart, die viel nog een keer weer weg in de firewall dus vandaar tweede herstart. Denk dat het afwachten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Plainside schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Zojuist tweede herstart van de router gedaan, support/zakelijk ook bericht gedaan maar zoals gewoonlijk nog geen reactie.
Wel was de verbinding nog actief na een eerste herstart, die viel nog een keer weer weg in de firewall dus vandaar tweede herstart. Denk dat het afwachten wordt.
Als het een zakelijke lijn is dan gaat-ie sowieso over andere infra dan de consumentenlijnen. Bovendien werkt bellen beter dan berichten sturen in mijn ervaring.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 20:57
Plainside schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:45:
Toevallig zakelijke lijn? Ja dus.

Je bent niet de enige. Wij hebben meerdere locaties die offline zijn. In Noord en Oost NL.

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 02-07-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
HydroDiOxide schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:11:
[...]

GL.iNet heeft ook leuke routers, en minder duur dan Asus of Netgear, zoals de Flint 2 of Flint 3. Draaien op OpenWRT met een eigen sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
hcQd schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:06:
[...]

GL.iNet heeft ook leuke routers, en minder duur dan Asus of Netgear, zoals de Flint 2 of Flint 3. Draaien op OpenWRT met een eigen sausje.
Alles wat er nodig is om een vlan op te zetten? Ik zie de 2 voor nog geen 120 via Ali. Nice... Maar is dat verstandig?

[ Voor 10% gewijzigd door HydroDiOxide op 02-07-2025 13:41 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 130 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen