Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is een hele goede tip!
Die kende ik nog niet.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
ThinkPad schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:35:
[...]

Goede tip, ik zou Quad9 pakken, die is bloedsnel én Europees. De rest van je lijstje is allemaal Amerikaans ;)
De 37.x.x.x van Odido zelf is trouwens ook erg snel zag ik met DNS benchmarks (staat toch het dichtste bij in het netwerk vergeleken met third party resolvers). Zou die pakken + Quad9.
Is DNS4EU die @amphora tipt niet een nog beter alternatief?

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 17-06-2025 11:23 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Die is vrij nieuw zie ik: nieuws: Europese DNS-resolver DNS4EU die websites kan filteren is beschikbaar
Maar bij mij met benchmark trager dan Quad9, provider DNS en DNS.SB

DNS is altijd een persoonlijke keuze tussen snelheid/privacy. Is in [AdGuard Home] Ervaringen & discussie ook wel besproken onlangs. Denk dat we hier ook een beetje teveel offtopic gaan. En zoals gezegd: de 37.x.x.x van Odido was bij mij ook erg snel en nooit issues mee gemerkt. De secundaire (6x.x.x.x meen ik) was wel stuk trager.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

En het is weer raak...

nieuws: Derde storing in drie dagen bij Odido, ook Simpel- en Ben-klanten get...

Zelf (nog) geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 17-06-2025 13:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:03
Hier wederom totaal geen internet thuis.
Postcode 6027SK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
201WD schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:33:
Hier wederom totaal geen internet thuis.
Postcode 6027SK
Nog wel genoeg internet om op tweakers te kunnen? Hier nog geen problemen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:17

Yucko

One clown to rule them all !

hier wel internet @ home want mijn services zijn gewoon bereikbaar, maar mijn Odido mobiel die via VPN over de thuisverbinding loopt ivm Pi-Hole (die quad9 en cloudflare als upstream DNS heeft) krijgt geen webpagina geopend :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
DjoeC schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Nog wel genoeg internet om op tweakers te kunnen? Hier nog geen problemen deze week.
Via mobiel kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
offtopic:
[quote]201WD schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:42:
[...]

Via mobiel kpn.
[/quote]

Dan las ik vast niet goed: "totaal geen internet thuis".... Je bent dan vast niet thuis ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 201WD
DjoeC schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:45:
offtopic:
[quote]201WD schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:42:
[...]

Via mobiel kpn.
[/quote]

Dan las ik vast niet goed: "totaal geen internet thuis".... Je bent dan vast niet thuis ;)
Juist, maar gelukkig werkt de fax en semafoon nog wel en kan ik bellen via Kpn Kermit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
201WD schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Juist, maar gelukkig werkt de fax en semafoon nog wel en kan ik bellen via Kpn Kermit
Mag ik je voor zowel moderne als ook de wat oudere oplossingen verwijzen naar https://verbindingsdienst...lectie-verbindingsdienst/ ? Werkelijk de moeite waard om eens heen te gaan...... zie ook de virtuele tour. Denk aan semafoor, postduif, satelliet.....

De relatie met Odido? Zij zijn vast ook wel ergens leverancier van deze dienst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 16:43
N1traat schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:47:
Testje gedraait met de 8Gbps lijn en het Odido modem (Zyxel T75)

[Afbeelding]
Het maakt nogal uit elke testserver je pakt. Ik heb vaak goede ervaringen met NForce.

Voor mijn eigen router (UDM-SE) heb ik toch maar de Pro Max besteld. Die moet dat ook redden.
Welke server heb je gebruikt voor deze test? Odido Amsterdam lijkt de snelste te zijn, ook als je niet in de regio woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
DLSS schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Welke server heb je gebruikt voor deze test? Odido Amsterdam lijkt de snelste te zijn, ook als je niet in de regio woont.
NForce is in mijn geval bijna altijd sneller dan Odido Amsterdam vreemd genoeg. Maar misschien dat je dat niet merkt bij 1 of 2 Gbps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
201WD schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Wow, dat is vet want die 5.000 de Greenpoints zijn op 1 januari 1999 uitgezet.
Heb jij een werkende kikker fork de lucht in weten te brengen in samenwerking met KPN, cool. _/-\o_ ;)

(Kermit is uit de tijd dat KPN nog PTT heette en een staatsbedrijf was).

Betaal je dan via chipknip?

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 17-06-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Gaan we weer! edit:van korte duur deze keer?

[ Voor 55% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-06-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Weet je het zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Had zeker weten 3 minuten geen internet. Maar zou ook lokaal kunnen zijn of m'n router is aan het overlijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
DoubleYouPee schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:34:
[...]

Had zeker weten 3 minuten geen internet. Maar zou ook lokaal kunnen zijn of m'n router is aan het overlijden..
Mijn smokeping heeft niets van loss gedetecteerd, wellicht iets lokaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:12
Kecin schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Odido is bezig met het activeren van de Zaram SFP+ module. Ik doe dit via de community. Ze zijn erachter waarom het niet werkte de eerste keer. Ik heb een toevoeging aan mijn huisnummer, bijvoorbeeld: stationsplein 1A i.p.v. stationsplein 1. (Zonder A).

Het systeem richting het Delta netwerk snapt die toevoeging nog niet. Nu proberen ze dat op een andere manier op te lossen. Zeer vriendelijk contact met Tommie van Odido op het Community forum prive-berichten. Hij had eigenlijk pas volgende week tijd maar heeft me er toch even tussen gedrukt. Top.

Nu nog offline en afwachten op verder bericht :).

Edit: Gaat het vandaag niet meer worden. Nokia ONT weer ingeplugged en de uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG in de WAN SFP+ poort van de Unifi Dream Machine Pro gestopt. Werkt gelijk, krijg ook een forced 10gbit link, en haalde net een top download van 252 MB/s via een Usenet testfile. Normaliseert naar circa 10 seconden richting 220 MB/s. Lijkt dus keurig te wezen :).

Misschien dat @R3D eens kan kijken aan de back-end van Delta? Of ben ik dan op het verkeerde adres?
Is het inmiddels gelukt de Zaram SFP+ module werkend te krijgen bij Odido? Ik gebruik deze ook bij Delta en wil overstappen naar Odido. (scheelt gewoon te veel per jaar met welkomstbonus en mobiele abonnementen).

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Is het inmiddels gelukt de Zaram SFP+ module werkend te krijgen bij Odido? Ik gebruik deze ook bij Delta en wil overstappen naar Odido. (scheelt gewoon te veel per jaar met welkomstbonus en mobiele abonnementen).
Ja hoor heb ook Delta met ODIDO en dat was een kwestie van via de Odido community melden. Dan krijg je een Prive bericht van een moderator die geeft het door aan Delta (serienummer) en dan binnen paar uur is ie actief 😀 Althans zo werkte het een maand geleden bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 19-06-2025 08:34 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:12
tcviper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Ja hoor heb ook Delta met ODIDO en dat was een kwestie van via de Odido community melden. Dan krijg je een Prive bericht van een moderator die geeft het door aan Delta (serienummer) en dan binnen paar uur is ie actief 😀 Althans zo werkte het een maand geleden bij mij.
Kijk dat is goed om te horen! Ga ik het spul maar eens in gang zetten :*)

Verder tevreden over de snelheid die gehaald worden en de stabiliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 19-06-2025 08:44 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Grappig dat je het vraagt. 2 weken terug kreeg ik ineens een vericht van Tommie bij Odido. De SFP is na een paar keer proberen gelukt km om te zetten. Ik kon ook een vlan 801(dacht ik) testen ipv 300. Werkt nu top!
tcviper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Dat lukte dus niet met een huisnummer met toevoeging. Ondertussen wel :-). (Sinds circa 2 weken)

[ Voor 30% gewijzigd door Kecin op 19-06-2025 09:31 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Lijkt er hier (weer?) uit te liggen. Stad Utrecht.

Edit: en weer up...

[ Voor 18% gewijzigd door pelt op 19-06-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Hier omgeving Rotterdam, ligt het er weer uit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Cobb schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:27:
Hier omgeving Rotterdam, ligt het er weer uit.
Allestoringen zegt "niets"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Het is denk ik te kort geweest. Inmiddels werkt alles weer.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Voor Apple devices is dit wellicht interessant:
DNS4EU instellingen:
https://encrypted-dns.par...DNS4EU,-(privacy%20policy

[ Voor 5% gewijzigd door djwice op 19-06-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:19
Heeft iemand ervaring met het verlagen van de internet snelheid. Ik heb nu 8 maanden korting gehad en het contract duurt nog 4 maanden. Ik wil de snelheid verlagen naar 400/400 om 5,- te bespraken per maand en ik heb de snelheid toch niet nodig. Als ik de verlaging doorvoer blijft dan de einddatum van het contract gelijk? Hoe lang duurt het voordat deze wijziging is doorgevoerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Bart1983 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:48:
Heeft iemand ervaring met het verlagen van de internet snelheid. Ik heb nu 8 maanden korting gehad en het contract duurt nog 4 maanden. Ik wil de snelheid verlagen naar 400/400 om 5,- te bespraken per maand en ik heb de snelheid toch niet nodig. Als ik de verlaging doorvoer blijft dan de einddatum van het contract gelijk? Hoe lang duurt het voordat deze wijziging is doorgevoerd?
Het beste (als je dat wilt) kan je ze vragen om een verlengingsaanbod, en kan je weer een actieprijs krijgen. Dan kan je meteen aangeven dat je langzamer wilt, maar bij zo'n actieprijs is dat soms niet de meest optimale prijs/snelheid verhouding, dus het kan soms in verhouding gunstiger zijn bij zo'n aanbod om een iets hogere snelheid te kiezen.

Overigens het eerste aanbod is vaak hetzelfde als er in de 'mijn odido' staat als verlengaanbod. Vraag dan even door of ze je niet telefonisch een beter aanbod kunnen doen dan op mijn odido, omdat je nog niet overtuigd bent. Vaak krijg je een beter aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Bart1983 Ik heb eerst zelf recent de snelheid verlaagd na het aflopen van de korting (in mijn geval van 2 Gbps naar 1 Gbps). Dat resulteerde niet in een nieuw eindatum voor het bestaande (1-jarig) contract.

Daarna is het zoals @N1traat al vermeldde verstandig om Odido te benaderen voor een nieuw aanbod. Het nieuwe aanbod kan nl. ingaan voordat je huidige contract afloopt. Ik kreeg telefonisch ook direct een beter aanbod dan via de app (6 ipv 4 maanden korting).

NB: de voorwaarden bij een nieuw contract staan niet meer toe dat je de snelheid kunt verlagen tijdens de contractperiode. Let dus op dat je aanbod de goede snelheid heeft. Ik had daarom zelf voor het vragen van een nieuw aanbod de snelheid al aangepast.

[ Voor 21% gewijzigd door pdukers op 20-06-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:19
pdukers schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:09:
@Bart1983 Ik heb eerst zelf recent de snelheid verlaagd na het aflopen van de korting (in mijn geval van 2 Gbps naar 1 Gbps). Dat resulteerde niet in een nieuw eindatum voor het bestaande (1-jarig) contract.

Daarna is het zoals @N1traat al vermeldde verstandig om Odido te benaderen voor een nieuw aanbod. Het nieuwe aanbod kan nl. ingaan voordat je huidige contract afloopt. Ik kreeg telefonisch ook direct een beter aanbod dan via de app (6 ipv 4 maanden korting).

NB: de voorwaarden bij een nieuw contract staan niet meer toe dat je de snelheid kunt verlagen tijdens de contractperiode. Let dus op dat je aanbod de goede snelheid heeft. Ik had daarom zelf voor het vragen van een nieuw aanbod de snelheid al aangepast.
Dankjewel voor jullie nuttige antwoorden. Ik zal ze komende week eens bellen wat er mogelijk is. Ik denk er nu zelf over om over 4 maanden (einde contract) over te stappen op Youfone. Daar kost 200/200 (voldoende voor mij) omgerekend 35 euro per maand incl TV. Het platform zou nu bijna gelijk getrokken moeten zijn met KPN. Voor Odido ook KPN gehad en dat was allemaal prima. Ik ben bang dat Odido mij geen 8 maanden korting gaat geven (dan zou ik omgerekend nog ongeveer 45 euro per maand betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 00:16
Ik heb een vraag over ODIDO (ODF) glasvezel in mijn tuin.

Ik kocht mijn huidige huis op het moment dat er al een glasvezel onder de tuin naar de gevel geschoten was. Er steekt nu een blauwgroen sprietje in de tuin omhoog. De vorige bewoner heeft de glasvezelkabel in de buurt van de oude COAX aansluiting in de woonkamer laten aanleggen. Ik wil de glasvezel echter in de meterkast laten uitkomen. Volgende week komt de monteur langs om het glas binnen af te monteren. Mijn vraag is nu; is het veel werk om de glasvezel zelf op te graven en alsnog naar de juiste plek aan de gevel te leggen? De afstand wordt iets korter, dus lengte is geen probleem. Ik zal wat tegels moeten verwijderen. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Accepteert ODIDO/ODF het als ik de kabel in mijn tuin zelf verleg?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Zeebaard schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:52:

Ik kocht mijn huidige huis op het moment dat er al een glasvezel onder de tuin naar de gevel geschoten was. Er steekt nu een blauwgroen sprietje in de tuin omhoog. De vorige bewoner heeft de glasvezelkabel in de buurt van de oude COAX aansluiting in de woonkamer laten aanleggen. Ik wil de glasvezel echter in de meterkast laten uitkomen. Volgende week komt de monteur langs om het glas binnen af te monteren. Mijn vraag is nu; is het veel werk om de glasvezel zelf op te graven en alsnog naar de juiste plek aan de gevel te leggen? De afstand wordt iets korter, dus lengte is geen probleem. Ik zal wat tegels moeten verwijderen. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Accepteert ODIDO/ODF het als ik de kabel in mijn tuin zelf verleg?

Bedankt!
Geen ervaring mee maar ik zou denken (...) zsm Odido bellen dat zij ODF aansturen die een aannemer aanstuurt om de kabel naar de goeie plek te trekken. Kable komt nu op de verkeerde plek boven dus monteur (die niet gaat graven) kan niet af monteren.

Als je dat kanaal volgt komt de kabel (hopelijk) ook goed in de kabeladministratie (basisadministratie infra oid). Als jij gaat graven gebeurt dat niet en ODF is verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen probleem is. De Klic is alleen voor openbaar terrein, niet voor kabels op privé grond.
Als je nog bijdehanter bent en de kabel verlegt en onder de fundering door steekt dan hoeft de monteur hem alleen nog in de meterkast omhoog te maken (of je moet er zelf een boor voor hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
jongetje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:31:
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen probleem is. De Klic is alleen voor openbaar terrein, niet voor kabels op privé grond.
Als je nog bijdehanter bent en de kabel verlegt en onder de fundering door steekt dan hoeft de monteur hem alleen nog in de meterkast omhoog te maken (of je moet er zelf een boor voor hebben).
Uche, uche.... https://klic-app.nl/nieuw...e-grond-kent-u-de-regels/ Zo'n Klic-melding is ook verplicht bij het graven op eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebaard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 00:16
DjoeC schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Uche, uche.... https://klic-app.nl/nieuw...e-grond-kent-u-de-regels/ Zo'n Klic-melding is ook verplicht bij het graven op eigen terrein.
Dank voor de link! Ik lees dat je voor graven op eigen terrein, mits met de hand (niet machinaal) je tot 40cm diepte geen Klic melding hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Zeebaard schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Dank voor de link! Ik lees dat je voor graven op eigen terrein, mits met de hand (niet machinaal) je tot 40cm diepte geen Klic melding hoeft te doen.
Tja, de glasvezel ligt hier op nog geen spasteek diep - wel in mantelbuis. De aftakking op mijn erf, 20-30m dwars door beide tuinen heen, naar de buren - want dat was vast handig - haalt op plekken waarschijnlijk de 20cm niet. Het is wel (een dag later) met GPS ingemeten. En alleen al vanwege het correct op de kaart krijgen zou ik het in dit geval door ODF laten regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpGuBevvLQiGI2sm8h7nA559nJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBBQIABfOkSzETOYUGQXeLag.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb netjes een prive loopgraaf waar de glasvezel in ligt.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
DjoeC schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Ik ken geen enkele particulier die zijn zelf gegraven kabels aanmeldt bij het kadaster met de coördinaten en diepte ligging.

Ben zelfs bij mijn glasvezel project particuliere kabels 5 cm onder de openbare stoep tegengekomen. Of kabels bij een parkeergarage die nergens geregistreerd stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
jongetje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:28:
[...]

Ik ken geen enkele particulier die zijn zelf gegraven kabels aanmeldt bij het kadaster met de coördinaten en diepte ligging.

Ben zelfs bij mijn glasvezel project particuliere kabels 5 cm onder de openbare stoep tegengekomen. Of kabels bij een parkeergarage die nergens geregistreerd stonden.
Natuurlijk doet niemand dat, hier ligt ook 200m kabel langs de drainage.... Maar het moet wel en dat was het punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:12

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

DjoeC schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:39:
[...]

Natuurlijk doet niemand dat, hier ligt ook 200m kabel langs de drainage.... Maar het moet wel en dat was het punt.
En daarmee heb je dus de essentie van 1 van de problemen met een klicmelding. Voor particulieren is het: na mij de zondvloed. Maar wel klagen als een aannemer gaat graven en de kabels uit de grond trekt omdat die volgens de klicmelding daar niet horen te liggen.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry33
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-07 14:01
Wij krijgen binnenkort glasvezel van Odido en het leek mij wel leuk om de Huawei ONT te vervangen door een SFP-module in de eigen router. Ik heb in de OP een handleiding gezien hoe je dat zou kunnen doen.

Maar ik dacht, misschien ook even een reality check, is er naast de praktische kant dat het een stopcontact scheelt enig ander nut hiervan? Heb ik met een eigen ONT ook betere performance op wat voor manier dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Zeebaard schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:52:

Bedankt!
TLDR:
Ik denk zelf dat het niets uitmaakt voor de ODF mensen die de glasvezel naar binnen brengen en afmonteren.
Zou het vooral zelf aanpassen want binnen een week het door ODF nog laten aanpassen lijkt me kansloos, en het is jouw huis en grond dus als jij het in de meterkast wilt hebben (heeft ook mijn voorkeur) zou ik lekker aan de slag gaan. :)

Anders blijf je je irriteren dat het niet in de meterkast zit en jij bent degene die daar dagelijks tegenaan loopt, niet ODF.

De locatie van de kabel voor de klickmelding zou ik gewoon later aan ODF doorgeven of zelf laten aanpassen als dat kan.
En anders is het jammer.

Het lange verhaal ;) :

Bij de woningen bij mij in de straat ging het in fasen, eerst de sleuven in de stoep voor de huizen, daarna vanaf daar met een grondraket de vezels bij ieder huis tot de gevel brengen (dat is de status nu bij jou) en tenslotte de vezel in het huis naar binnen brengen en afmonteren.

Dat naar binnen brengen en afmonteren ging bij elk huis op een ander moment omdat daar individueel afspraken voor gemaakt worden.
Ik was vrij laat pas aan de beurt en bij de meeste mensen boorden de ODF mannen door de fundering heen ter hoogte van het kruipluik direct achter de voordeur. Dat wilde ik absoluut niet want dan zit er een kwetsbare glasvezel in de ruimte waar je je in moet wurmen als ik mijn kruipruimte in moet dus ik heb hun gevraagd het iets van 2m naast de voordeur te boren iets naast de plek waar ook water en elektra het huis binnenkomt, kon de glasvezel ook mooi dezelfde route in de kruipruimte volgen naar de meterkast ipv het pad oversteken waar ik in de kruipruimte overheen moet kruipen om bij de invoer in de meterkast te komen.

Terug naar de ODF mannen zelf, die maakten echt nergens een probleem van en boorden gewoon in de fundering waar ik ze het vroeg, ze kwamen uit Servië trouwens wat de communicatie wel iets last maakte maar met wat engels en wijzen kwamen we er wel uit. :)
(Tip je kan ook ODF vragen naar het nummer van de voorman ter plaatse, die kan wel Nederlands, dat had ik voor de zekerheid gedaan want tijdens het graven van de geulen in de stoepen had ik even met de gravers gesproken en kwam ik er dus achter dat ze nauwelijks Engels spraken en uit Servië kwamen. Niet nodig gehad trouwens.)
Maakt hun echt niet uit waar ze de boel het huis binnen brengen hun enige opdracht is “breng de glasvezel naar binnen”.
Wat @DjoeC eerder zei dat de monteur die komt afmonteren niet gaat graven klopt, daarvoor kwamen bij mij eerst twee mannen graven en boren tot de glasvezel in de meterkast zat daarna pas degene die de pigtail erop last en het glasvezelkastje plaats.
Ook dat was een relaxte gast en sprak wel goed engels en weet zeker dat het hem verder ook niet uitmaakte waar de boel gemonteerd zou worden.

Ik had zelf trouwens al een 16mm buis door de vloer van mijn meterkast naar de kruipruimte voorzien waar ze enkel nog de glasvezel in omhoog hoefden te duwen dus dat vonden ze wel erg fijn.
Had ik bewust gedaan zodat de aansluiting tenminste op de juiste plek zwaar ik ‘m wilde hebben in de meterkast terecht zou komen en ik boorde sowieso liever zelf door de vloer van mijn meterkast gezien alle elektra en netwerkkabels die al door de vloer lopen waarvan ik niet wilde dat die geraakt zouden worden door iets te enthousiast boren door die ODF mannen.

Wat @DjoeC aangaf dat de glasvezel niet heel erg diep ligt kreeg ik hier ook het idee van. Toen ze bij het doorboren de glasvezel onder de tegel bij het sprietje vandaan haalde lag het ook maar iets van 20cm.
Mogelijk dat de grondraket wel dieper is gegaan maar ook niet veel meer want ik zag wel dat ze er mee bezig waren vanaf de stoep en dat was ook niet heel diep.
Dus dat zal het makkelijker maken om de kabel op te graven om hem te verleggen ;)
Succes met het verleggen van de glasvezel! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Vliegvlug Ik vermoed dat die 20-40cm "de standaard" is. Dat lijkt de reden dat ze hier niet onder de oprit (~80-100cm gebroken puin/zand) door wilden maar een "alternatief" zochten. Wel gek trouwens, maar goed, als de boel vanwege (on)diepte kaput gaat moeten we maar zien wiens verantwoordelijlheid dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 23:27
DjoeC schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:28:
@Vliegvlug Ik vermoed dat die 20-40cm "de standaard" is. Dat lijkt de reden dat ze hier niet onder de oprit (~80-100cm gebroken puin/zand) door wilden maar een "alternatief" zochten. Wel gek trouwens, maar goed, als de boel vanwege (on)diepte kaput gaat moeten we maar zien wiens verantwoordelijlheid dat is.
er is geen officiele standaard, de meeste partijen proberen de nen7171-1(koper) diepte aan te houden van 60. Maar daar word vaak genoeg vanaf geweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
torretje2012 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:45:
[...]

er is geen officiele standaard, de meeste partijen proberen de nen7171-1(koper) diepte aan te houden van 60. Maar daar word vaak genoeg vanaf geweken.
Hmm, voor mijn terrein had ik aangegeven dat het minimaal 60cm zou moeten zijn en dat hun diepte onvoldoende was vanwege tuinwerk. Als er geen algemene regel is dan geldt mijn regel als grondeigenaar. Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
torretje2012 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Standaard voor KPN en Glaspoort is 50 cm dekking in de tuin. Indien er vanuit de gemeente toestemming is om op 40 cm in de stoep te liggen, dan mag de tuin boring ook op 40cm. Maar zodra de kabel in de tuin op minder dan 50 cm komt dient er een flap op te liggen die schade door het steken van een spade moet voorkomen.
Voor zover ik weet is het PvE van Open Dutch Fiber vrijwel identiek aan dat van KPN dus ik verwacht ook daar 50 cm.
Let wel: dit is het contract met programma van eisen vanuit de opdrachtgever. Of elke aannemer zich er aan houdt is een tweede....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Weer storing bij Odido tering zeg....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
Ik heb geen verbinding meer. Is er een regionale storing gaande? (Roosendaal)

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Microstar schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:14:
Ik ook niks meer Hoogerheide

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:13:
Weer storing bij Odido tering zeg....
Al andere DNS servers geprobeerd?

Met Quad9 geen problemen in Haarlem.

[ Voor 52% gewijzigd door crunchytail op 22-06-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 19:18
Regio Roosendaal /Dordrecht ook geen vast internet.

Warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:34
Microstar schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:14:
Hier hetzelfde in Roosendaal 4702

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
In t oosten bij Nijmegen niks aan de hand iig

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Hier werkt alles nog steeds prima (regio Alkmaar)
DNS 1.1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
crunchytail schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Al andere DNS servers geprobeerd?

Met Quad9 geen problemen in Haarlem.
Staan al op andere dns

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Dan is het in ieder geval geen landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
crunchytail schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Dan is het in ieder geval geen landelijke storing.
Staan hier op 1.1.1.1 en 8.8.8.8

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-09 12:45
Hier ook storing, ook Roosendaal, zowel met default als aangepaste DNS.

Misschien inderdaad regionaal aangezien de locaties die melden in Brabant vallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:41

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Roosendaal storing in de cellnex toren. Engineer is onderweg.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ktkaas schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:19:
Gaat weer paar uur duren dan

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
Wel fijn dat de storing bekend is. Volgens de site van Odido is er nog geen storing bekend.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Microstar schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:26:
Wel fijn dat de storing bekend is. Volgens de site van Odido is er nog geen storing bekend.
Die site is helemaal verschrikkelijk. Heb er nog nooit een storing op gezien terwijl die er wel waren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
Op de community-pagina staat de storing inmiddels weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d4Dn3yzS71SlNMKvkGdn8MB3lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gu4xUYRiDrHihpgr7VhZvUnv.jpg?f=fotoalbum_large

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
ktkaas schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:19:
Wat heeft de cellnex toren voor relatie met vast internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Wat heeft de cellnex toren voor relatie met vast internet?
Die toren is een relatief groot knooppunt met noordelijke en zuidelijke verbindingen. Maar in dit geval denk ik dat het meer bij Odido ligt (of de belichter) dan bij Cellnex.

Leuk detail: de mobiele masten van Odido in die toren zijn wel gewoon functioneel.

[ Voor 10% gewijzigd door g1n0 op 22-06-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Die toren is een relatief groot knooppunt met noordelijke en zuidelijke verbindingen. Maar in dit geval denk ik dat het meer bij Odido ligt (of de belichter) dan bij Cellnex.
Zit er ook een DC aan vast? Een cellnex toren lijkt mij niet heel veel ruimte bieden als core locatie. Hoe groot is het getroffen gebied alleen Roosendaal of groter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Zit er ook een DC aan vast? Een cellnex toren lijkt mij niet heel veel ruimte bieden als core locatie. Hoe groot is het getroffen gebied alleen Roosendaal of groter?
Groter. West Brabant

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Ja daar zit een DC in inderdaad (Cellnex biedt dit aan als colo voor grote afnemers). 1 vloer geheel dedicated daaraan, met veel ruimte voor uitbreiding (die toren is praktisch leeg).

(Uit mn hoofd stonden er in totaal iets van 40 racks ofzo)

[ Voor 6% gewijzigd door g1n0 op 22-06-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Het valt mij op hoe "slecht" Odido's glasvezel netwerk in elkaar zit, of het de ontbrekende fysieke scheiding is tussen een A en een B vezel in de grond. Of router configuratie die niet werkt? Je merkt dat bij het minste of geringste vezel breuk er hele delen van het land uitvallen op core niveau en niet in staat zijn om een alternatief pad te gebruiken. Recent twee keer dat die 5G masten geen connectie meer hadden naar de POP, nu deze vezel storing. (Laten we de DNS storingen even buiten beschouwing dat kan een attack zijn wat je overkomt.)
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Ja daar zit een DC in inderdaad (Cellnex biedt dit aan als colo voor grote afnemers). 1 vloer geheel dedicated daaraan, met veel ruimte voor uitbreiding (die toren is praktisch leeg).

(Uit mn hoofd stonden er in totaal iets van 40 racks ofzo)
Helder ;-) niet in de toren, maar in het DC naast de toren lijkt een grote verstoring. Ik krijg het Odido topic niet gevonden over deze storing, ik verdwaal op dat forum.

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 22-06-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Het valt mij op hoe "slecht" Odido's glasvezel netwerk in elkaar zit, of het de ontbrekende fysieke scheiding is tussen een A en een B vezel in de grond. Of router configuratie die niet werkt? Je merkt dat bij het minste of geringste vezel breuk er hele delen van het land uitvallen op core niveau en niet in staat zijn om een alternatief pad te gebruiken. Recent twee keer dat die 5G masten geen connectie meer hadden naar de POP, nu deze vezel storing. (Laten we de DNS storingen even buiten beschouwing dat kan een attack zijn wat je overkomt.)

[...]

Helder ;-) niet in de toren, maar in het DC naast de toren lijkt een grote verstoring. Ik krijg het Odido topic niet gevonden over deze storing, ik verdwaal op dat forum.
Is het niet gewoon kpn netwerk? Jawel toch.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Op welk DC naast de toren doel je? Gisteren stond er nog geen DC naast namelijk :) (woon er 500 meter vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Niet hier. Hier draait alles op fiber operator (via ODF) dacht ik. KPN legt in sommige wijken gewoon een vezel ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Niet hier. Hier draait alles op fiber operator dacht ik. KPN legt in sommige wijken gewoon een vezel ernaast.
Mijn fiber wordt toch echt gehuurd door Odido van kpn. De lijn is niet van Odido aldus Odido aan de telefoon. Ik weet dat omdat ik aan het kijken was om de verbinding te laten verleggen zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Een vezel huren en belichten daarop bouw je de failover technieken, het maakt niets uit van wie de vezel is. Je bedoelt misschien dat dit hele gebied KPN WBA netwerk kan zijn? Ook dat kan je redundant laten uitkoppelen naar meerdere core routers als hurende partij.

Het maakt niet uit van wie de vezel is, Odido maakt in deze het logisch ontwerp. Als je een vezel van KPN en Eurofiber als pad A en B huurt, en je checkt niet of ze door dezelfde route in de straat lopen kan je dit soort uitdagingen krijgen. En stel dat ze niet in één pad in de straat liggen dan is Odido verantwoordelijk dat de 2e core router, die als het goed is dan geen fibercut ziet & op een andere locatie staat, dit verkeer zou moeten overnemen.

Het blijft gis werk hoor 8) deze details geven ze niet prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Mijn fiber wordt toch echt gehuurd door Odido van kpn. De lijn is niet van Odido aldus Odido aan de telefoon. Ik weet dat omdat ik aan het kijken was om de verbinding te laten verleggen zeg maar.
Misschien verschilt dat weer per wijk/straat dan? Bij mij heeft KPN geen vezel liggen in ieder geval en zit toch echt bij Odido (via ODF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Misschien verschilt dat weer per wijk/straat dan? Bij mij heeft KPN geen vezel liggen in ieder geval en zit toch echt bij Odido (via ODF)
Ik denk het idd

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Inmiddels 2 uur verder. Nog niet opgelost... Man man man

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:16:
[...]

g1n0 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Dit is de bevestiging dat het een core element is en het zich niet afspeelt op wijk niveau maar hoger, wat ik eerder probeerde uit te leggen. Deze outage is onafhankelijk van wie de fiber wordt gehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:30:
Inmiddels 2 uur verder. Nog niet opgelost... Man man man
Ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat dit vanmiddag niet meer hersteld wordt hoor. Tegen de tijd dat alles is gecheckt op afstand, daar een monteur ter plaatse is, diagnose heeft, (indien defect: vervangen) zijn we wel een middagje verder ben ik bang.

Zou me ook niets verbazen als er nog niemand ter plaatse is (ben te lui om te gaan kijken).
stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:40:
[...]

[...]

Dit is de bevestiging dat het een core element is en het zich niet afspeelt op wijk niveau maar hoger, wat ik eerder probeerde uit te leggen. Deze outage is onafhankelijk van wie de fiber wordt gehuurd.
Ik had het hier ook niet over spreiding van de outage, maar puur over eigendom van die vezeltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:50
Net even langs de Cellnex toren gefietst, er staat een auto geparkeerd voor de toegangspoort, en die poort staat op een kier open. Lijkt iemand mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Sanchaz12 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:05:
Net even langs de Cellnex toren gefietst, er staat een auto geparkeerd voor de toegangspoort, en die poort staat op een kier open. Lijkt iemand mee bezig te zijn.
Is ook een vrij grote storing. Half west Brabant heeft geen internet :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:45
Nu wel een mailtje met een voucher voor onbeperkt mobiel internet voor 24 uur. Dat is op zich dan wel weer netjes.. Nu nog n optie om hem als failover te gebruiken op mijn unifi cloud gateway en ik heb geen last meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
saikol schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:30:
Nu wel een mailtje met een voucher voor onbeperkt mobiel internet voor 24 uur. Dat is op zich dan wel weer netjes.. Nu nog n optie om hem als failover te gebruiken op mijn unifi cloud gateway en ik heb geen last meer
Voucher heb ik ook maar daar heb je weinig aan als je niet bij een van hun providers zit zoals mijn vrouw. Dan kunnen ze niets voor je betekenen. Dat is best slecht geregeld

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:35:
[...]

Voucher heb ik ook maar daar heb je weinig aan als je niet bij een van hun providers zit zoals mijn vrouw. Dan kunnen ze niets voor je betekenen. Dat is best slecht geregeld
Een prepaid simkaartje aanschaffen en het aankoopbedrag terugvragen zou kunnen. Bij een eerdere individuele storing hier was dat aangeboden samen met de vouchercode(s). Maar of ze dit ook massal zullen doen bij een regionale storing is nog maar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Sanchaz12 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Een prepaid simkaartje aanschaffen en het aankoopbedrag terugvragen zou kunnen. Bij een eerdere individuele storing hier was dat aangeboden samen met de vouchercode(s). Maar of ze dit ook massal zullen doen bij een regionale storing is nog maar de vraag.
Allemaal gedoe. Daarbij worden hier nergens meer prepaid kaarten verkocht. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon uit eigen initiatief wat regelen met die providers. Dus gewoon met vouchercodes.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanchaz12
Update van de storingspagina;

Update [22-06-2025/15:00] De oorzaak is een stroomstoring op onze locatie. Er is inmiddels een monteur op locatie. Bedankt voor het geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Sanchaz12 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:06:

Update [22-06-2025/15:00] De oorzaak is een stroomstoring op onze locatie. Er is inmiddels een monteur op locatie. Bedankt voor het geduld!
Na drie uur pas iemand op locatie nou nou geweldig

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanchaz12
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:07:
[...]

Die was er in ieder geval om 14:00u al, ik was even langs gefietst ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:46
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:07:
[...]

Je hebt gewoon best effort he, dat op zondag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 12-09 19:59
Reken maar dat als half west brabant eruit ligt dat niet gefixed wordt op "best effort", dan gaan er wel wat alarmbellen af :+ maar dat weet jij vast wel :P

[ Voor 10% gewijzigd door jimmy87 op 22-06-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:45
Sanchaz12 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:06:

Jij verdient alleen al een +je omdat je überhaupt de storingspagina hebt gevonden. ik word naar mijn odido doorgeleid en als je daar inlogt krijg je een melding storing met status 'open' ja nogal wiedes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanchaz12
saikol schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Jij verdient alleen al een +je omdat je überhaupt de storingspagina hebt gevonden. ik word naar mijn odido doorgeleid en als je daar inlogt krijg je een melding storing met status 'open' ja nogal wiedes..
Thanks, was misschien ook handig om de link te vermelden :)
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385

Inmiddels is er ook een nieuwe status;

[22-06-2025/12:27] We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Roosendaal en Zevenbergen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update [22-06-2025/16:05] Naast onze monteur is er een monteur van de partij die de stroomvoorziening van de locatie beheerd, de monteurs werken momenteel samen aan een oplossing.

Update [22-06-2025/17:03] Het onderzoek op de locatie loopt nog. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!

[ Voor 5% gewijzigd door Sanchaz12 op 22-06-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Laatst online: 18-09 12:33

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik lees dat een aantal mensen een mailtje met voucher heeft gekregen. Hier nog niets gezien, moest je daarom vragen ofzo?

Nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
Bjorker schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:28:
Ik lees dat een aantal mensen een mailtje met voucher heeft gekregen. Hier nog niets gezien, moest je daarom vragen ofzo?
Ja bellen. Ik had er nog een paar over vd vorige storing

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

stormfly schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Een vezel huren en belichten daarop bouw je de failover technieken, het maakt niets uit van wie de vezel is. Je bedoelt misschien dat dit hele gebied KPN WBA netwerk kan zijn? Ook dat kan je redundant laten uitkoppelen naar meerdere core routers als hurende partij.

Het maakt niet uit van wie de vezel is, Odido maakt in deze het logisch ontwerp. Als je een vezel van KPN en Eurofiber als pad A en B huurt, en je checkt niet of ze door dezelfde route in de straat lopen kan je dit soort uitdagingen krijgen. En stel dat ze niet in één pad in de straat liggen dan is Odido verantwoordelijk dat de 2e core router, die als het goed is dan geen fibercut ziet & op een andere locatie staat, dit verkeer zou moeten overnemen.

Het blijft gis werk hoor 8) deze details geven ze niet prijs.
Er zijn soms open dagen bij de Cellnex torrens(mooi uitzicht).. leuk om een keer mee te maken en te zien.. en dan zijn ze best bereid veel te vertellen de werknemers. Het klopt dat daar nu het probleem zit inderdaad.

Hopelijk is het snel onder controle.. ondanks de voucher.. is via het glas toch fijner haha

[ Voor 5% gewijzigd door stefklep op 22-06-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 12-09 19:59
Moeten die core routers ook niet op dezelfde plaats staan, anders heeft het nog geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jimmy87 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:52:
Moeten die core routers ook niet op dezelfde plaats staan, anders heeft het nog geen zin :)
Als alle apparatuur uitvalt om de vezels te belichten kun je 100 uitwijklocaties hebben maar als je de vezels naar de woningen al niet kunt belichten door een stroomstoring lost dat niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:47:
[...]

Allemaal gedoe. Daarbij worden hier nergens meer prepaid kaarten verkocht. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon uit eigen initiatief wat regelen met die providers. Dus gewoon met vouchercodes.
Je zou bij de Odido Shop aan een prepaidkaart kunnen komen (nu alleen niet meer, want die is al gesloten).

https://www.odido.nl/winkels/roosendaal/roselaar

Het lijkt me sterk dat Odido je een voucher voor KPN of Vodafone gaat geven (of omgekeerd).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Lrrr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:27:
[...]

Je zou bij de Odido Shop aan een prepaidkaart kunnen komen (nu alleen niet meer, want die is al gesloten).

https://www.odido.nl/winkels/roosendaal/roselaar

Het lijkt me sterk dat Odido je een voucher voor KPN of Vodafone gaat geven (of omgekeerd).
Even 15 minuten heen en terug voor een kaartje. Het is hun probleem niet de mijne.

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1 ... 117 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen