Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:30

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@DjoeC
Dat doe ik nu ook... overstappen naar Odido :D

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

DON PAPA

Tweaker-fan

Blaze85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Gaat dat nieuwe abo vandaag al in of morgen?

Vandaag + 8 maanden is Result: maandag 19 januari 2026??
Bij mij ging het nieuwe jaarcontract meteen na het telefoontje in, daar kreeg ik ook meteen een bevestiging van in de email. En de volgende dag stond het nieuwe jaarcontract ook netjes vermeld in de "Mijn Odido" app met de juiste datum.

En de nieuw verlengings knop word vanzelf weer zichtbaar in de Odido app, bij mij was dit precies na 8 maanden, dus dat verwacht ik bij iedereen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 14:57

NeHoX

Gamer + PV

NeHoX schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:03:
Nou sinds vanmiddag is mijn glasvezel lijntje uitgevallen. 10 huisnummers verderop werkt het nog wel…

Dame aan de telefoon was heel aardig en behulpzaam. Maandagochtend komt de monteur al langs. Tot die tijd 7 dagen 2x unlimited voor 2 nummers gekregen.

Tetheren/Hotspot via travel router ging prima vanavond. 500GB op de sim gekregen dus geen gezeur met het uppen van de limiet. Haal ongeveer 100Mbit/s dus ook prima werkbaar. Alleen gamen is effe een gedoe…

Moest wel mijn UDM-Pro even vervangen om met de Zyxel T-50 te testen, bracht natuurlijk niet de oplossing.

Voor nu maar even de travel router gepatcht op een tweede wan poort en load balancing aangezet. Als de verbinding toch weer up komt krijg ik een melding. UDM gooit alles over de werkende poort automatisch.

Verwacht dat ik de enige ben en dat het om een verzakking in de straat gaat door graafwerkzaamheden aan voor de gasleiding afgelopen weken.
Monteur geweest, andere dipswitch configuratie op media converter, werkte niet. Laserpen op de kabel, monteur naar de POP, komt terug, geen oplossing, komt geen licht in de POP binnen. Is weggegaan met excuses. Werd ‘s middags netjes teruggebeld zoals afgesproken door de dame waar ik zaterdag naar gebeld had. Ze heeft de status doorgenomen en aangegeven dat ze binnen 48 uur oplossen. Waarschijnlijk ergens kabelbreuk in de straat door graafwerkzaamheden.

Als het langer dan deze 48 uur duurt krijg ik tijdelijk klik & klaar.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RoRoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:50:
[...]

Dat kan de medewerker aan de telefoon met het verlengvoorstel je gemakkelijk vertellen, toch?
:P
Ik weet het al: ik zal later even op Mijn Odido kijken welke datums erbij staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DON PAPA schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:48:
[...]

Bij mij ging het nieuwe jaarcontract meteen na het telefoontje in, daar kreeg ik ook meteen een bevestiging van in de email. En de volgende dag stond het nieuwe jaarcontract ook netjes vermeld in de "Mijn Odido" app met de juiste datum.

En de nieuw verlengings knop word vanzelf weer zichtbaar in de Odido app, bij mij was dit precies na 8 maanden, dus dat verwacht ik bij iedereen wel.
Idd, mooi dat die verlengingsknop het dan ook goed laat zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Thasaidon schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:26:
[...]

Dat had ik dus bij KPN, want daar had ik het gehele jaar voor 35,- (jaarabbo).
En dat werd door KPN zelf met nog een jaar verlengd.
Dus 2 jaar lekkere korting.

Nu betaal ik daar de volle mep, 75,-
En nieuwe klanten krijgen voor een jaar nog maar 6mnd voor 35,- daarna 65,-.
Wel blij met Odido zo, bij verlenging gemiddeld maar 36,25 euro als de 30.00 euro aanbiedingsprijs en 55.00 euro standaardprijs zo blijft, kost bijna geen rochel voor 1gbit. Geen gezeik met modem wisselen bij verlenging.
Slapende abonnees worden echter schandalig uitgezogen, al helemaal bij duurdere providers :o

[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 19-05-2025 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik krijg bij een tweejarige verlenging 4 maanden 40 euro, daarna 55 euro per maand.

Bij een eenjarige verlenging krijg ik helemaal niks. Fijne deal, not. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50
[...]

Nope. Bij mij precies na 10 maanden. Met een slechter aanbod dan KPN dus ik ga weer hoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dennisweb schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:48:
Ik krijg bij een tweejarige verlenging 4 maanden 40 euro, daarna 55 euro per maand.

Bij een eenjarige verlenging krijg ik helemaal niks. Fijne deal, not. :X
Dan schat ik zo in dat je niet hebt gebeld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Blaze85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:12:
Wel blij met Odido zo, bij verlenging gemiddeld maar 36,25 euro als de 30.00 euro aanbiedingsprijs en 55.00 euro standaardprijs zo blijft, kost bijna geen rochel voor 1gbit. Geen gezeik met modem wisselen bij verlenging.
Slapende abonnees worden echter schandalig uitgezogen, al helemaal bij duurdere providers :o
Eens. Maar daarom blijf ik bij Odido zitten met mijn 36,xx / maand voor 100/100. Goedkoper dan dat wordt het niet en het hoppen laat ik voor wat het is. Af en toe vanwege inflatie stijgingen even heen en weer tussen de abonnementen en weer terug naar 100/100. Meer dan voldoende.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
[...]

Startdatum:
19 mei 2025
Einddatum:
19 mei 2026
Looptijd contract:
12 maanden
Result: maandag 19 januari 2026
weer bellen dus 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Blaze85 op 20-05-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 20:46
Vliegvlug schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:19:
@sahinasappelsap
Tussen ONT en Zyxel is gewoon een ethernet verbinding, geen enkel probleem dus om deze ver uit elkaar te zetten.
Het verbaast mij dat dit zo weinig toegepast wordt. Wat ik wel heb gezien is dat mensen de zyxel in de meterkast zetten, vlak bij de ONT. om vervolgens een Wifi-repeater in de woonkamer te hangen en een ethernet-kabel van de zyxel in de meterkast naar de game-console onder de televisie te leggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 11:32
Toevallig meer mensen internet storing omgeving Soest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Uniciteit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:31:
[...]

Dan schat ik zo in dat je niet hebt gebeld ;)
Is dat de afdeling Opzeggen of de afdeling Verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 11:32
nachtwaker schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:13:
Toevallig meer mensen internet storing omgeving Soest?
Laat maar doet het alweer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dennisweb schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:32:
[...]

Is dat de afdeling Opzeggen of de afdeling Verlengen?
Gewoon de klantenservice bellen en aangeven dat je een verlenging aanbieding hebt gekregen voor 2 jaar in de Mijn Odido app, maar dat je hooguit wilt verlengen voor 1 jaar. Dan zal je waarschijnlijk dezelfde aanbieding krijgen, maar dan voor 1 jaar (zo ging het een iedergeval laats bij mij zelf).

En 4 maanden lijkt misschien niet veel, maar je kan na 8 maanden alweer opnieuw bellen voor verlening, wat dan ook meteen weer ingaat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 20-05-2025 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
DON PAPA schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Gewoon de klantenservice bellen en aangeven dat je een verlenging aanbieding hebt gekregen voor 2 jaar in de Mijn Odido app, maar dat je hooguit wilt verlengen voor 1 jaar. Dan zal je waarschijnlijk dezelfde aanbieding krijgen, maar dan voor 1 jaar (zo ging het een iedergeval laats bij mij zelf).

En 4 maanden lijkt misschien niet veel, maar je kan na 8 maanden alweer opnieuw bellen voor verlening, wat dan ook meteen weer ingaat ;)
Dus betaal je per saldo 4 maanden de volle mep. Nice. Ik ga maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:38
Dennisweb schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:20:
[...]

Dus betaal je per saldo 4 maanden de volle mep. Nice. Ik ga maar eens bellen.
Ho ho, of als je een partner hebt die even een abbo laten afsluiten.
Ze zijn vandaag begonnen met een aanbieding bij Odido :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
Kodess schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Ho ho, of als je een partner hebt die even een abbo laten afsluiten.
Ze zijn vandaag begonnen met een aanbieding bij Odido :+
Die heb ik niet. He. Weer een alleenstaandenboete. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Als je belt om je contract te verlengen, halen ze de inflatie correctie er dan ook af of dat niet?
Ik heb 100Mbit en betaal 33,95. Zie nu dat 100Mbit tegenwoordig 35 euro is.
Heb net mijn partner nieuw abbo laten afsluiten, dan is het nog steeds significant goedkoper.
(60 euro cashback mobiel.nl, 8 maanden 30 euro daarna 35 maar dan kan ik alweer verlengen of wisselen als nodig)
(ook nog combi korting dus overal 5 euro eraf

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Vliegvlug

Flight Simple

HansMij schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Het verbaast mij dat dit zo weinig toegepast wordt. Wat ik wel heb gezien is dat mensen de zyxel in de meterkast zetten, vlak bij de ONT. om vervolgens een Wifi-repeater in de woonkamer te hangen en een ethernet-kabel van de zyxel in de meterkast naar de game-console onder de televisie te leggen. 8)7
Waarschijnlijk is het omdat de router/modem meestal wordt geplaatst waar de aansluiting binnenkomt wanneer je voor installatie kiest.
En als je al een dergelijke bestaande installatie hebt is het lastig verplaatsen omdat het gelijk ook een switch is en waar laat je dat kastje in de woonkamer weer want die wil je niet in het zicht hebben dus dan is de meterkast niet zo’n gekke optie.

Een wifi repeater of bedraad access point aansluiting in de woonkamer ligt dan meer voor de hand dan de Zyxel verplaatsen van de meterkast naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 15:41
Kodess schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:08:
Als je belt om je contract te verlengen, halen ze de inflatie correctie er dan ook af of dat niet?
Ik heb 100Mbit en betaal 33,95. Zie nu dat 100Mbit tegenwoordig 35 euro is.
Heb net mijn partner nieuw abbo laten afsluiten, dan is het nog steeds significant goedkoper.
(60 euro cashback mobiel.nl, 8 maanden 30 euro daarna 35 maar dan kan ik alweer verlengen of wisselen als nodig)
(ook nog combi korting dus overal 5 euro eraf
Gebeurt zelfs als je de snelheid veranderd. Ik ging van 100 naar 400 en de correctie was weg....
Als je net als ik voorbij de vaste periode zit, kan je dus verhogen en verlagen...
Ik heb op 400 laten staan omdat gebleken is dat het verkeer nogal is toegenomen hier.
Daarom probeerde ik op 400 met het idee als het niets uithaalt, kan die terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
jwbokx schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:38:
[...]

Gebeurt zelfs als je de snelheid veranderd. Ik ging van 100 naar 400 en de correctie was weg....
Als je net als ik voorbij de vaste periode zit, kan je dus verhogen en verlagen...
Ik heb op 400 laten staan omdat gebleken is dat het verkeer nogal is toegenomen hier.
Daarom probeerde ik op 400 met het idee als het niets uithaalt, kan die terug.
Ja dat heb ik ook al een paar keer gedaan. Alleen was mijn bedrag nu dus 33,95 en naar 400Mbit gaan en terug naar 100Mbit zou het naar 35 euro zetten omdat de prijzen zijn verhoogd in de tussentijd

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 22:21

DancePlaza

ninja

Ik heb nu een 2Gbit internetabonnement, maar wil voor de resterende maanden tot het einde van mijn contract overstappen naar een lagere snelheid. Wordt mijn contract dan automatisch met een jaar verlengd, of loopt het gewoon af op de oorspronkelijke einddatum?

Of kan ik beter bellen voor een 1 jaar verlenging aanbieding?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
DancePlaza schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:49:
Ik heb nu een 2Gbit internetabonnement, maar wil voor de resterende maanden tot het einde van mijn contract overstappen naar een lagere snelheid. Wordt mijn contract dan automatisch met een jaar verlengd, of loopt het gewoon af op de oorspronkelijke einddatum?

Of kan ik beter bellen voor een 1 jaar verlenging aanbieding?
Je kan inderdaad de snelheid nog omlaag zetten om minder te betalen. Wordt dan niet verlengd.
(Contracten vanaf begin dit jaar kunnen niet meer binnen het contract verlagen)

Bellen voor een verleng aanbieding kan na 8 maanden, en die aanbieding gaat dan meteen in, zou ik dan wel doen ja.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 18:18
Hier sinds vorige week over naar Odido en helaas nog niet echt vlekkeloos.. ik heb het topic wat door gezocht maar kon niet de gewenste oplossing vinden voor het probleem wat ik ervaar. Hopelijk iemand hier die mij de juiste richting in kan sturen/oplossing voor mijn probleem heeft!

Situatie: glasvezel aansluiting met 1gb snelheid.
Draadloos naar router 650/700mb.
Draadloos In woonkamer 500/550mb.

Router hangt in de meterkast/gang, afstand woonkamer zo’n 4/5 meter.

Maar dan het probleem, mijn ps5. Ook in woonkamer op zo’n 4 a 5 meter van mijn router.
Draadloos nu zo’n 200 down, 30 up.. daarnaast veelvuldig wegvallen van de verbinding tijdens online gamen.

Monteur is er gister bij geweest, heeft router uitgewisseld voor een nieuwe. Echter waren met de nieuwe de problemen alleen maar erger mbt tot de ps5. Monteur meet “goede snelheid dus er is geen probleem” Oude router dus maar weer geplaatst.

Router is een zyxel t-56. 2,5 en 5ghz netwerken los een anderen naam geven zag ik genoemd worden maar dit hielp helaas niks.

Bedraad is helaas niet echt een optie..
Getracht een zo duidelijk mogelijke situatie te schetsen, iemand een wondersetting of oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:11

menonv

Beunhazerij?

Eigenlijk beantwoord je zelf je vraag al. @maikel_rox
Als de snelheid wel in orde is op andere apparaten is dat niet het probleem van odido...
Misschien toch een kabel trekken? playstation eens verplaatsen? misschiet net "dode hoek", proberen modem iets te verplaatsen?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:54
maikel_rox schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:19:
Bedraad is helaas niet echt een optie..
En toch zou ik als eerste eens bedraad testen....... Daarna alle WiFi apparaten uitzetten en met je PS5 zo dicht mogelijk bij de router nog eens draadloos testen.

Heb je ook al gekeken wat er nog meer aan activiteit in je WiFi banden zit? Gebruik je automagische kanaal wissel of een vast kanaal? Zie je meldingen in je WiFi log's? Etc - kwestie van elimineren. Wat is je woonsituatie? Studentenflat met nog 400 WiFi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 18:18
menonv schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:39:
Eigenlijk beantwoord je zelf je vraag al. @maikel_rox
Als de snelheid wel in orde is op andere apparaten is dat niet het probleem van odido...
Misschien toch een kabel trekken? playstation eens verplaatsen? misschiet net "dode hoek", proberen modem iets te verplaatsen?
Nee klopt, meeste hinder komt ook van het wegvallen van de verbinding. Dat gebeurt op meerdere apparaten alleen met online gaming is dat natuurlijk het meest hinderlijke..

Woonsituatie is rijtjeshuis, kwa netwerken valt het mee opzich. Wel automatisch kanaal, zou eens op handmatig proberen!

[ Voor 9% gewijzigd door maikel_rox op 21-05-2025 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56

woutur

Klauwtjes uit!

DON PAPA schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Net ook even gebeld. Zocht eigenlijk naar een goede deal voor 24 maanden. Medewerker kwam zelf met 1 jaar , 6 maanden korting en dat ik dan gewoon na 8 maanden even moest bellen voor een volgende verlenging. Was een goed gesprek, snel en vriendelijk en volgens mij zijn beide partijen happy nu.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 07:08
woutur schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:39:
[...]
Was een goed gesprek, snel en vriendelijk en volgens mij zijn beide partijen happy nu.
Ik denk dat ze bij Odido opgelucht zijn dat je nu definitief hebt verlengd. Het was nog met hangen en wurgen maar uiteindelijk is dan de kogel door de kerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 15:53
Vandaag is de monteur geweest voor de aansluiting en activering en alles werkt naar behoren! Keurig netjes op de hoogte gehouden van het tijdstip en een hele aardige monteur!

Ik heb zelf inmiddels alles opgehangen. De monteur wou dat overigens ook prima doen maar ik heb aangegeven dat zelf te willen doen en dat was prima.

Zeer tevreden dus tot nu toe over de gang van zaken!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 15:41
Kodess schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Ja dat heb ik ook al een paar keer gedaan. Alleen was mijn bedrag nu dus 33,95 en naar 400Mbit gaan en terug naar 100Mbit zou het naar 35 euro zetten omdat de prijzen zijn verhoogd in de tussentijd
Tja... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 26-08 22:21

DancePlaza

ninja

Kodess schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:00:
[...]

Je kan inderdaad de snelheid nog omlaag zetten om minder te betalen. Wordt dan niet verlengd.
(Contracten vanaf begin dit jaar kunnen niet meer binnen het contract verlagen)

Bellen voor een verleng aanbieding kan na 8 maanden, en die aanbieding gaat dan meteen in, zou ik dan wel doen ja.
fijn goed aanbod van patricia (superleuke en aardige medewerker) voor een jaar verlenging 2 gbit. Over 8 maanden terug bellen voor een verlenging. Ik ben blij.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
DancePlaza schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:46:
[...]

fijn goed aanbod van patricia (superleuke en aardige medewerker) voor een jaar verlenging 2 gbit. Over 8 maanden terug bellen voor een verlenging. Ik ben blij.
Welke aanbieding heb je dan precies gehad? Maakt het wel iets interessanter voor ons om in de gaten te (blijven) houden wat de aanbiedingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@maikel_rox
In eerste instantie zou ik zeggen dat het PS5 problemen zijn.
Dit zou een bekend probleem zijn bij Sony en is veel over te vinden op internet.

Maar je geeft ook aan dat het bij andere apparaten ook speelt?
Want dan is het een ander probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 24-05-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-07 17:19
Ik overweeg een overstap van ziggo naar odido glasvezel. De glasvezel ligt in de straat, maar moet nog naar binnengebracht worden (KPN glasvezelnet btw). Is het verstandig om de overstap volledig door odido te laten regelen, of kan ik beter gewoon odido nemen en ziggo pas opzeggen als de boel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Romborum schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:22:
Ik overweeg een overstap van ziggo naar odido glasvezel. De glasvezel ligt in de straat, maar moet nog naar binnengebracht worden (KPN glasvezelnet btw). Is het verstandig om de overstap volledig door odido te laten regelen, of kan ik beter gewoon odido nemen en ziggo pas opzeggen als de boel werkt?
Ik heb voor de zekerheid wel gewacht met opzeggen van Ziggo, 2 weken ofzo. Dus uiteindelijk 6 weken twee abonnementen gehad. Bleek achteraf niet nodig, Odido werkte prima vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:12
Wat is de planning voor het binnen aansluiten van de glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
ikweethetbeter schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Wat is de planning voor het binnen aansluiten van de glasvezel?
Geen idee, ze hebben het bij buren al gedaan. Maar ze kwamen het alleen doen als je kpn nam. Dat waarom ik me zorgen maak nu
edit:

Op https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/planning-en-aanleg staat dit:
Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.
We hebben glasvezel in jouw buurt aangelegd. Jouw woning is nog niet aangesloten. Gebruik maken van glasvezel? Neem dan eerst een abonnement af. Dan sluiten we je woning aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Romborum op 24-05-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:33:
Vandaag is de monteur geweest voor de aansluiting en activering en alles werkt naar behoren! Keurig netjes op de hoogte gehouden van het tijdstip en een hele aardige monteur!

Ik heb zelf inmiddels alles opgehangen. De monteur wou dat overigens ook prima doen maar ik heb aangegeven dat zelf te willen doen en dat was prima.

Zeer tevreden dus tot nu toe over de gang van zaken!
Ondanks dat ik eerst heel tevreden was (over de verbinding nog steeds) kwam ik erachter dat de muurbeugel bij mij niet de juiste print heeft. Oorspronkelijk zat deze er niet bij in het installatiepakket maar de monteur had er nog wel 1 in de auto liggen maar nu blijkt dus dat de print niet klopt.

Ik heb contact gehad met Odido en zij konden geen losse muurbeugel opsturen en hebben daarom een modem wissel aangevraagd. Ik heb vandaag het nieuwe pakket gehad en daar zit wel een beugel bij maar een oude beugel (oude print, kaal en veel witter dus) en de nieuwe print op het modem. Dit klopt dus niet.

Het viel mij ook op dat ik nu een witte doos heb ontvangen ipv een bruine doos die ik in het eerste installatiepakket heb ontvangen. Ik begon aan mezelf te twijfelen dus heb ik een kennis gevraagd of ik nou gek begin te worden maar ik heb een beugel van die kennis geleend om te vergelijken (hij wil die wel weer terug). Hij had hem ook in een bruine doos ontvangen (net als mijn eerste installatiepakket) en bij hem zit de nieuwe print (het gespikkelde) ook op de beugel en daarmee komt de kleur dus overeen met het modem.

Hierbij de foto's:
Foto 1 (overzicht verschil in beugels bovenaf):
Links ouder beugel, kaal wit zonder print. Rechts nieuwe beugel, donkerder en spikkelprint.
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/beugelsamen1.jpeg
Foto 2 (overzicht verschil in beugels zijkant):
Links ouder beugel, kaal wit zonder print. Rechts nieuwe beugel, donkerder en spikkelprint.
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/beugelsamen2.jpeg
Foto 3 (oude beugel):
Kaal wit zonder print.
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/beugelkaal.jpeg
Foto 4 (oude beugel):
Donkerder en spikkelprint.
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/beugelspikkel.jpeg
De beugel met spikkelprint (ik had dus helemaal geen muurbeugel erin zitten) hoorde te zitten in deze doos die in het eerste installatiepakket zat:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/doosinstallatiepakket.jpeg
Bij de modemswap heb ik de verkeerde beugel gekregen en daar zit de modem ook in een andere doos:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/doosvervang.jpeg
Het kleurverschil is op de foto minder goed zichtbaar dan in het echt, maar de spikkelprint kun je wel duidelijk zien. Ik zal dus echt niet zeuren om een minimaal verschil, in het echt is er duidelijk verschil zichtbaar.

Mocht er iemand zijn waarbij de modem (Zyxel T56) niet in het zicht hangt en bereid is een gespikkelde (nieuwe versie) om te ruilen voor een witte versie (oude print) hou ik mij aanbevolen want ik vraag me af of dit nog goed gaat komen via Odido. De beugel past verder wel.

Uiteraard betaal ik de verzendkosten en wil ik er best nog wel wat bij doen.
Pfoe wat een gedoe dit, maar hopelijk komt het nog goed...

[ Voor 22% gewijzigd door knorde op 25-05-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 23:04
knorde schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:55:
[...]

Ondanks dat ik eerst heel tevreden was (over de verbinding nog steeds) kwam ik erachter dat de muurbeugel bij mij niet de juiste print heeft. Oorspronkelijk zat deze er niet bij in het installatiepakket maar de monteur had er nog wel 1 in de auto liggen maar nu blijkt dus dat de print niet klopt.

Ik heb contact gehad met Odido en zij konden geen losse muurbeugel opsturen en hebben daarom een modem wissel aangevraagd. Ik heb vandaag het nieuwe pakket gehad en daar zit wel een beugel bij maar een oude beugel (oude print, kaal en veel witter dus) en de nieuwe print op het modem. Dit klopt dus niet.

Het viel mij ook op dat ik nu een witte doos heb ontvangen ipv een bruine doos die ik in het eerste installatiepakket heb ontvangen. Ik begon aan mezelf te twijfelen dus heb ik een kennis gevraagd of ik nou gek begin te worden maar ik heb een beugel van die kennis geleend om te vergelijken (hij wil die wel weer terug). Hij had hem ook in een bruine doos ontvangen (net als mijn eerste installatiepakket) en bij hem zit de nieuwe print (het gespikkelde) ook op de beugel en daarmee komt de kleur dus overeen met het modem.

Ik zal morgen bij daglicht een foto plaatsen van alles zodat je begrijpt wat ik bedoel.

Mocht er iemand zijn waarbij de modem (Zyxel T56) niet in het zicht hangt en bereid is een gespikkelde (nieuwe versie) om te ruilen voor een witte versie (oude print) hou ik mij aanbevolen want ik vraag me af of dit nog goed gaat komen via Odido. De beugel past verder wel.

Uiteraard betaal ik de verzendkosten en wil ik er best nog wel wat bij doen.
Pfoe wat een gedoe dit, maar hopelijk komt het nog goed...
Als het het standaard modem is wat ze leveren kan dat. Ik gebruik die zyxel niet eens. Alleen de ont.*

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Daniel. schreef op zondag 25 mei 2025 @ 00:45:
[...]

Als het het standaard modem is wat ze leveren kan dat. Ik gebruik die zyxel niet eens. Alleen de ont.*
Zou top zijn! Heb jij een muurbeugel met de gespikkelde print (zeg maar net als het modem)? Je zou me super blij maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 23:04
knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 00:55:
[...]

Zou top zijn! Heb jij een muurbeugel met de gespikkelde print (zeg maar net als het modem)? Je zou me super blij maken :)
Ik zal het even gaan checken later vandaag.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03
jongetje schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:49:
[...]

Als de app is gestart is het toch een kwestie van op de 1 drukken voor npo1, op de 5 voor rtl5 etc. Dat is toch bij elke provider gelijk. Alleen het spoelen en terugkijken werkt net even anders en ben je na een paar weken wel aangewend is mijn ervaring.
Het gaat ook om het platform en de gebruiksvriendelijkheid van Ziggo is beter. Veel makkelijker dan alle menu’s van kpn. En het platform van Ziggo ziet er veel mooier uit. Look en feel wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

el flaco schreef op zondag 25 mei 2025 @ 07:49:
Het gaat ook om het platform en de gebruiksvriendelijkheid van Ziggo is beter. Veel makkelijker dan alle menu’s van kpn. En het platform van Ziggo ziet er veel mooier uit. Look en feel wereld van verschil.
Geinig, vroeger werd Ziggo altijd de hemel in geprezen om zijn beeldkwaliteit, maar nu KPN ze heeft ingehaald door de stream 1:1 door te zetten (de hoogst haalbare beeldkwaliteit), is het nu het tv platform wat Ziggo beter maakt qua tv dienst :+

Maar het is misschien handiger om deze discussie voort te zetten in de Ziggo of KPN topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Romborum schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Geen idee, ze hebben het bij buren al gedaan. Maar ze kwamen het alleen doen als je kpn nam. Dat waarom ik me zorgen maak nu
edit:

[...]
De gebruikelijke KPN wurggreep ja. Als je een jaar KPN neemt ben je van dit gezeur af sowieso. Het eerste jaar krijg je waarschijnlijk toch alleen maar de keuze uit KPN of haar dochters en geen Odido. Was hier niet anders.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Dan kun je natuurlijk ook KPN glasvezel bestellen. Wachten tot de aansluiting gereed is. KPN opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd. En dan kan Odido ook leveren over de glasvezel. Is het ook niet nodig geweest het Odido abonnement op te zeggen. Mocht je nu een heel gunstig abonnement hebben, kun je die dus gewoon behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:57

vr6-only

Blub Blub

Romborum schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:56:
[...]

edit:

[...]
Je kunt een abonnement nenen bij Odido en je krijgt de aansluiting dan kosteloos. Door gebruik te maken van de overstapservice voorkom je dubbele kosten en dat je zonder verbinding komt te zitten, omdat de oude pas stopt als de nieuwe werkt. Dit gaat geheel geruisloos (overstapservice).

De verhalen die je soms hoort tijdens de oorspronkelijke aanleg, mag je met een korrel zout nemen. Iedereen probeert namelijk een abonnement te verkopen, of het nou Ziggo is die klanten probeert te behouden of de glasvezel providers er één proberen te werven.
nelizmastr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:30:
[...]

De gebruikelijke KPN wurggreep ja. Als je een jaar KPN neemt ben je van dit gezeur af sowieso. Het eerste jaar krijg je waarschijnlijk toch alleen maar de keuze uit KPN of haar dochters en geen Odido. Was hier niet anders.
Volgens mij ben je in de war met ODF. Op het netwerk van KPN geldt vanaf aanleg dezelfde regels als later. Bij ODF geldt juist dat enkel Odido het eerste jaar of twee jaar mag leveren en daarna pas het netwerk echt open gaat voor derden.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Gewoon aanvragen bij Odido en in de laatste stap, als de aansluiting is gemaakt, plan je de daadwerkelijke aansluiting van de Odido apparatuur door een monteur.
Vind je het echt spannend dan betaal je een maand dubbel en zeg je Ziggo pas op als als werkt. En anders een einddatum een week na geplande oplevering door Odido om een kleine zekerheid in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

vr6-only schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:29:
[...]

Volgens mij ben je in de war met ODF. Op het netwerk van KPN geldt vanaf aanleg dezelfde regels als later. Bij ODF geldt juist dat enkel Odido het eerste jaar of twee jaar mag leveren en daarna pas het netwerk echt open gaat voor derden.
Wellicht is dat veranderd, maar toen ik in nov 2020 glasvezel door KPNNetwerkNL kreeg aangeboden kon ik alleen kiezen uit KPN, XS4ALL en Solcon. Pas in 2021 was ook Odido (e.a.) te kiezen en ben ik overgestapt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dat had ik ook toen hier glasvezel aangelegd werd (2015). Toen waren alleen XMS-net en Solcon (toen beide nog niet van KPN) beschikbaar.
Pas na een jaar mocht KPN er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
nelizmastr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:30:
[...]

Dat is ook wel de reden dat ik geen zin heb in KPN. Ik houd niet van die gladde verkopers aan de deur die hu standaard aanbod verkopen als een eenmalige superdeal. Daarom dat ik liever een andere partij kies. Ziggo en KPN zijn veel te groot.
Het ergste is als Odido succesvol wordt, dan koopt KPN het gewoon.

Ik ga het proberen, ik kan altijd nog annuleren binnen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:51
Romborum schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:59:
[...]

Dat is ook wel de reden dat ik geen zin heb in KPN. Ik houd niet van die gladde verkopers aan de deur die hu standaard aanbod verkopen als een eenmalige superdeal. Daarom dat ik liever een andere partij kies. Ziggo en KPN zijn veel te groot.
Het ergste is als Odido succesvol wordt, dan koopt KPN het gewoon.

Ik ga het proberen, ik kan altijd nog annuleren binnen 2 weken.
Als KPN glasvezel aanlegt kun je gewoon een andere provider nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Daniel. schreef op zondag 25 mei 2025 @ 02:16:
[...]

Ik zal het even gaan checken later vandaag.
Top!

Ik heb mijn originele bericht nog even aangepast waar je alle foto's en uitleg kunt zien.
Maar hierbij even 1 foto voor het overzicht:
Links oude beugel, kaal wit zonder print. Rechts nieuwe beugel, donkerder en spikkelprint.
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/beugelsamen1.jpeg
Ik weet niet hoelang jij bij Odido zit maar volgens mij wordt de nieuwe print sinds ongeveer een jaar geleverd.

Zullen wij dit verder even via pb bespreken om dit topic niet te vervuilen? Alvast heel erg bedankt voor je moeite, wordt erg gewaardeerd!

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 25-05-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:49:
[...]

Top!

Ik heb mijn originele bericht nog even aangepast waar je alle foto's en uitleg kunt zien.
Maar hierbij even 1 foto voor het overzicht:
Links oude beugel, kaal wit zonder print. Rechts nieuwe beugel, donkerder en spikkelprint.
[Afbeelding]
Ik weet niet hoelang jij bij Odido zit maar volgens mij wordt de nieuwe print sinds ongeveer een jaar geleverd.

Zullen wij dit verder even via pb bespreken om dit topic niet te vervuilen? Alvast heel erg bedankt voor je moeite, wordt erg gewaardeerd!
Ik heb deze foto goed bekeken evenals je originele post met de foto’s er bij maar zie eerlijk gezegd geen verschil tussen de twee beugels anders dan dat uit die gespikkelde een stuk bij het schroefgat is weggesneden, maar dat is vast niet hoe hij origineel geleverd wordt.

Zou het niet kunnen zijn dat ze wel degelijk hetzelfde zijn maar dat je iets harder moet duwen ofzo?

Had ik met een Ziggo modem wissel ook. Nieuwe zwarte box ontvangen ter vervanging van de witte, dacht eerst dat die niet op de oude beugel pastte en een nieuwe aangevraagd bij Ziggo, was wat gedoe maar uiteindelijk de zwarte beugel gekregen. Bleek die indentiek te zijn :P
Moest alleen iets harder doorduwen, niet elke mold waar ze die beugels mee maken is waarschijnlijk op de honderdste mm hetzelfde of de oude beugel was al wat uitgelubberd, dat zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Vliegvlug schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Ik heb deze foto goed bekeken evenals je originele post met de foto’s er bij maar zie eerlijk gezegd geen verschil tussen de twee beugels anders dan dat uit die gespikkelde een stuk bij het schroefgat is weggesneden, maar dat is vast niet hoe hij origineel geleverd wordt.

Zou het niet kunnen zijn dat ze wel degelijk hetzelfde zijn maar dat je iets harder moet duwen ofzo?
De beugel past wel maar het gaat mij om de kleur en de spikkelprint.
Het is alleen vrij lastig op de foto te laten zien, in het echt zie je wel degelijk een duidelijk zichtbaar verschil tussen de kleuren. Daarnaast heeft de ene beugel geen spikkelprint en de andere wel. Het is vrij lastig iets duidelijk te maken als het op de foto minder zichtbaar is, al zie ik wel op de foto duidelijk dat de ene wel een spikkelprint heeft en de andere niet.

En uiteraard heeft mijn kennis dat stukje zelf eruit gesneden maar het gaat er even om dat ik het verschil zichtbaar kan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 25-05-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:37:
[...]

De beugel past wel maar het gaat mij om de kleur en de spikkelprint.
Het is alleen vrij lastig op de foto te laten zien, in het echt zie je wel degelijk een duidelijk zichtbaar verschil tussen de kleuren. Daarnaast heeft de ene beugel geen spikkelprint en de andere wel. Het is vrij lastig iets duidelijk te maken als het op de foto minder zichtbaar is, al zie ik wel op de foto duidelijk dat de ene wel een spikkelprint heeft en de andere niet.

En uiteraard heeft mijn kennis dat stukje zelf eruit gesneden maar het gaat er even om dat ik het verschil zichtbaar kan maken.
Ah, op die manier!

Dacht dat het om de pasvorm ging maar het gaat om het uiterlijk.
Vond zelf de zwarte beugel bij de zwarte Ziggo modem ook mooier dan de witte dus achteraf toch blij dat ik die had aangevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Vliegvlug schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:02:
[...]

Ah, op die manier!

Dacht dat het om de pasvorm ging maar het gaat om het uiterlijk.
Vond zelf de zwarte beugel bij de zwarte Ziggo modem ook mooier dan de witte dus achteraf toch blij dat ik die had aangevraagd. :)
Ja je hebt groot gelijk!

Het is gewoon apart dat er 2 versies in omloop zijn en die ook nog gemixt worden met de verkeerde modems waardoor dit probleem ontstaat. Ze zouden eigenlijk alleen bij elkaar moeten doen wat bij elkaar hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Ja je hebt groot gelijk!

Het is gewoon apart dat er 2 versies in omloop zijn en die ook nog gemixt worden met de verkeerde modems waardoor dit probleem ontstaat. Ze zouden eigenlijk alleen bij elkaar moeten doen wat bij elkaar hoort.
Denk dat het de meeste mensen niet boeit en de monteur blijkbaar ook niet. Waarschijnlijk teveel gedoe om het gescheiden van elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Vliegvlug schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:21:
[...]

Denk dat het de meeste mensen niet boeit en de monteur blijkbaar ook niet. Waarschijnlijk teveel gedoe om het gescheiden van elkaar te houden.
Klopt dat denk ik ook, als hij in de meterkast zou hangen zou ik er verder geen punt van maken (al zou ik het wel slordig vinden). Maar in ons geval hangt hij in het zicht in de woonkamer, ik verwacht van Odido dat ik dan gewoon een juiste set krijg waar de modem en de beugel matchen met elkaar. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57
knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:25:
[...]

Klopt dat denk ik ook, als hij in de meterkast zou hangen zou ik er verder geen punt van maken (al zou ik het wel slordig vinden). Maar in ons geval hangt hij in het zicht in de woonkamer, ik verwacht van Odido dat ik dan gewoon een juiste set krijg waar de modem en de beugel matchen met elkaar. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je denken.
Spuitbusje verf doet wonderen en frustratie is ook over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Migow schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Spuitbusje verf doet wonderen en frustratie is ook over. :)
Ik zou gewoon graag de originele gespikkelde versie willen (die ik ook geleverd had moeten krijgen).
Mocht iemand deze nog hebben liggen en niet gebruiken of het niet erg vinden een witte er voor terug te krijgen omdat hij bijvoorbeeld in de meterkast hangt hou ik me aanbevolen.

Ik betaal alle kosten en ben ook nog bereid er wat extra's voor te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54
knorde schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:04:
[...]

Ik zou gewoon graag de originele gespikkelde versie willen (die ik ook geleverd had moeten krijgen).
Mocht iemand deze nog hebben liggen en niet gebruiken of het niet erg vinden een witte er voor terug te krijgen omdat hij bijvoorbeeld in de meterkast hangt hou ik me aanbevolen.

Ik betaal alle kosten en ben ook nog bereid er wat extra's voor te doen.
Je bedoelt de beugels van de T56?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erhEAg1E-AbmZR5qBnphs1Aef10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvRbeyiCPZIDlYunAu7eD0UU.jpg?f=fotoalbum_large
Zoja, dm me maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knorde
Behoorlijk Leek schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Je bedoelt de beugels van de T56?
[Afbeelding]
Zoja, dm me maar
DM verstuurd!

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik ben door 2 mensen benaderd en hiermee ben ik voorzien.
Meer reacties zijn vooralsnog dus niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 18:36
Eerdaags word mijn glasvezel eindelijk geactiveerd dus heel blij daarmee alleen heb ik nu het probleem dat Odido het glasvezel kastje niet wilt verplaatsen.

En ik het zelf niet mega breed heb om de kosten te kunnen happen zelf had ik in gedachte gewoon zelf een kabel te trekken van het glas punt (In de meter kast bij de voordeur) naar de andere kant van de woning zodat ik niet meer hoef te klooien met het gezeik dat Odido het niet wilt verplaatsen tot ik "Bewijs" kan leveren dat het niet goed werkt. Ik heb ook geen zin in al die wifi-repeater "versterker" onzin en wil gewoon dat het werkt dag 1.

De vraag is heeft iemand hier zelf ook dit probleem gehad en het op kunnen lossen door een SC-APC/APC kabel te leggen naar een andere ruimte aangezien dat vele malen goedkoper is en minder hoofdpijn levert dan wachten op Odido tot hun het willen verplaatsen? En of er iemand hier eventueel zelfs het al had gedaan samen met de monteur en of die daar akkoord mee ging? 🤔

Het punt van mijn netwerk op het moment is in de woonkamer en ik heb echt geen zin om nu nog meerdere Ethernet kabels te trekken. En door de bouw van waar ik woon gaat het signaal sowieso al snel weg qua wifi (Flink dikke betonnen muren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
De router kan overal geplaatst worden. De UTP kabel tussen de ONT/media converter en router mag gewoon 100 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
bjusterbaarlik schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:07:
De router kan overal geplaatst worden. De UTP kabel tussen de ONT/media converter en router mag gewoon 100 meter zijn.
Het probleem is ik heb geen ruimte meer voor een extra UTP kabel tussen alles en nog wat door zelfs plat gaat een challenge worden daarom de SC-APC/APC aangezien die een heel stuk kleiner is, dat gemixed met dat er geen stopcontact is in de meterkast. En ik niet bepaalt het geld heb om 75 euro uit te geven voor een stopcontact in de meterkast plus het probleem met WIFI.

Suggestie was goed maar erg onhandig in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Als de FTU een SC-APC aansluiting heeft kan verlengen met SC-APC kabel prima. De SC-APC connector is alleen wel dikker dan een UTP kabel, iets om rekening mee te houden. Je kunt eventueel zelf ook een verlengsnoer na de meterkast leggen als de monteur perse de ONT/Media Converter in de meterkast wil plaatsen. Hoe dan ook Odido gaat niet over de FTU en het verplaatsen daarvan kost vaak bijna evenveel als het goedkoopste jaarabonnement bij hun. Dus logisch dat ze dat niet gaan betalen.

[ Voor 51% gewijzigd door bjusterbaarlik op 26-05-2025 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rockster34 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:28:
[...]

Het probleem is ik heb geen ruimte meer voor een extra UTP kabel tussen alles en nog wat door zelfs plat gaat een challenge worden daarom de SC-APC/APC aangezien die een heel stuk kleiner is, dat gemixed met dat er geen stopcontact is in de meterkast. En ik niet bepaalt het geld heb om 75 euro uit te geven voor een stopcontact in de meterkast plus het probleem met WIFI.

Suggestie was goed maar erg onhandig in dit geval.
Die kabels aan een FTU zijn net zo dik als een UTP kabel dus waarom zou de netwerkbeheerder deze kabel dan wel kunnen verplaatsen? Is er dan wel opeens ruimte om dit te doen? Jij wil geen kosten maken maar de netwerkbeheerder moet een monteur sturen die 1 a 2 uur bezig is en dat gratis voor je doen?

De meterkast is een enorm logische plek voor een aansluiting. Verder is een meterkast de makkelijkste plek om een wandcontactdoos te maken, heb je geen handige buurman, vriend of familielid om een wandcontactdoos te maken in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
bjusterbaarlik schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:09:
Als de FTU een SC-APC aansluiting heeft kan verlengen met SC-APC kabel prima. De SC-APC connector is alleen wel dikker dan een UTP kabel, iets om rekening mee te houden. Je kunt eventueel zelf ook een verlengsnoer na de meterkast leggen als de monteur perse de ONT/Media Converter in de meterkast wil plaatsen. Hoe dan ook Odido gaat niet over de FTU en het verplaatsen daarvan kost vaak bijna evenveel als het goedkoopste jaarabonnement bij hun. Dus logisch dat ze dat niet gaan betalen.
De dikte van de connector zelf van de acp valt mee te werken gelukkig, het is meer de al gehele dikte van de kabel wat het probleem is.

Als de monteur er is ga ik het gewoon vragen of die het een probleem vind om het aan te sluiten in de woonkamer na dat ik zelf die sc-apc heb gelegd anders word het door mijzelf veranderd als hij weg is.
jongetje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:21:
[...]

Die kabels aan een FTU zijn net zo dik als een UTP kabel dus waarom zou de netwerkbeheerder deze kabel dan wel kunnen verplaatsen? Is er dan wel opeens ruimte om dit te doen? Jij wil geen kosten maken maar de netwerkbeheerder moet een monteur sturen die 1 a 2 uur bezig is en dat gratis voor je doen?

De meterkast is een enorm logische plek voor een aansluiting. Verder is een meterkast de makkelijkste plek om een wandcontactdoos te maken, heb je geen handige buurman, vriend of familielid om een wandcontactdoos te maken in de meterkast?
Het probleem is ik zou de FTU graag op een andere plek willen daarom deze hele vraag of dit idee gewoon kan en of de monteur hier eventueel aan mee wilt werken?

Daarnaast loop ik nog steeds tegen hetzelfde probleem aan wat ik al aan heb gegeven het lopen van een UTP gaat het hem niet worden de kabel is te dik, zeer lelijk aangezien het niet door de muur heen kan en het wifi signaal wat door 6 betonnen muren moet.

En even over het algeheel vond ik het sowieso erg jammer van KPN dat ze niet het oude adsl ding hebben vervangen met het glas want die zat wel in de woonkamer 🤣.

[ Voor 5% gewijzigd door Rockster34 op 26-05-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:51
Rockster34 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:37:
[...]

De dikte van de connector zelf van de acp valt mee te werken gelukkig, het is meer de al gehele dikte van de kabel wat het probleem is.

Als de monteur er is ga ik het gewoon vragen of die het een probleem vind om het aan te sluiten in de woonkamer na dat ik zelf die sc-apc heb gelegd anders word het door mijzelf veranderd als hij weg is.

[...]

Het probleem is ik zou de FTU graag op een andere plek willen daarom deze hele vraag of dit idee gewoon kan en of de monteur hier eventueel aan mee wilt werken?

Daarnaast loop ik nog steeds tegen hetzelfde probleem aan wat ik al aan heb gegeven het lopen van een UTP gaat het hem niet worden de kabel is te dik, zeer lelijk aangezien het niet door de muur heen kan en het wifi signaal wat door 6 betonnen muren moet.

En even over het algeheel vond ik het sowieso erg jammer van KPN dat ze niet het oude adsl ding hebben vervangen met het glas want die zat wel in de woonkamer 🤣.
Uiteindelijk kon je zelf kiezen waar je je aansluiting wilde hebben. Een KPN monteur kan geen FTU verplaatsen simpelweg omdat die niet kan lassen. Dit klinkt dan ook gewoon om een cosmetische verplaatsing en dat kost je ongeveer rond de 300 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Economics schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Uiteindelijk kon je zelf kiezen waar je je aansluiting wilde hebben. Een KPN monteur kan geen FTU verplaatsen simpelweg omdat die niet kan lassen. Dit klinkt dan ook gewoon om een cosmetische verplaatsing en dat kost je ongeveer rond de 300 euro..
Ik heb KPN glas hier over gesproken en die zeggen zelf juist dat het een technish gebrek is omdat hun geen stopcontacten leggen (heb dat van meerdere mensen gehoord van kpn).

Als ik zelf het aansluitpunt had kunnen kiezen dan had ik dat gedaan ze kwamen gewoon een op de andere dag het leggen geen vragen niks en had het ook aan de monteurs gevraagd en die wezen weer door dat de provider het moest doen.

En odido zegt daar op juist nee we willen een stopcontact aansluiten en pas kijken of je problemen hebt after the fact terwijl ik je het best kan garanderen dat wifi niet goed gaat werken en de dingen die aangesloten moeten worden verder liggen dan de maximum 15 meter utp kabel die odido mij kan leveren. En zoals ik al eerder heb gezegd ik niet meerdere utp kabels allemaal naar vore kan trekken en weer terug aangezien dat kneiter lelijk word aangezien ik alles langs de muur moet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rockster34 op 26-05-2025 09:08 . Reden: Context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rockster34 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:51:
[...]

Ik heb KPN glas hier over gesproken
[...]
Dan zit je in het verkeerde topic. Odido levert over de netwerken van KPN, ODF etc. maar is niet verantwoordelijk voor waar de FTU komt.

Dit is een beter plek: [KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
gerritjan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:09:
[...]

Als je hier je IP-adres invult krijg je meer informatie:
https://centralops.net/co/
Dat Odido zelf die IP-range al als 'minder betrouwbaar' aanmerkt, blijkt toch best gevolgen te hebben. Het is zeker niet alleen de Wikipedia, maar o.a. ook het veelgebruikte Cloudflare heeft 'm zodanig te boek staan dat er veelvuldig een extra 'bent u wel een mens' controle op je pad komt.

Zelfs nadat Odido die (mis)kwalificatie weghaalt, zal het vast nog lang duren voordat het uit diverse lijsten verdwijnt. Maar daar zal toch 'ns aan begonnen moeten worden. Dus eenieder die het betreft: houd het klagen vol!

Vorige week daarin een positieve ontwikkeling: ik werd opgebeld n.a.v. mijn opmerking hierover in de 'hoe bevalt de overstap naar Odido u' enquête en iemand aldaar probeert er opvolging aan te geven. Klinkt alsof ze daar dan een student met een bijbaan op zetten (16 uur/week zei hij). Zeker van goede wil, maar nog maar de vraag of hij die organisatie door komt. Zat o.a. zodanig vastgezet in het script dat er toch echt even de eigen modem van Odido aan moest voor testen. Dat gaf hetzelfde resultaat - IP in dezelfde range - dus die organisatorische hobbel is genomen :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Dan zit je in het verkeerde topic. Odido levert over de netwerken van KPN, ODF etc. maar is niet verantwoordelijk voor waar de FTU komt.

Dit is een beter plek: [KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3
@jongetje Nog niet het goede topic want dat is voor de providerdiensten van KPN. Als het een aansluiting van KPN (Netwerk is),dan dit topic:

[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:15
Omdat de korting op mijn Odido (alleen Internet 100 Mb) glasvezel abonnement binnenkort eindigt, heb ik zoeven met ze gebeld. Bestaand abonnement: 10 maand € 30 + 2 maand € 46,44

De opties die ik kreeg te horen van de vriendelijke medewerkster: Verlenging met:
- 1 jaar: 8 maand € 25 Euro + 4 maand € 40
- 2 jaar: 12 maand € 25 Euro + 12 maand € 40

Gekozen voor 1 jaar waarbij de medewerkster tevens aangaf dat ik na 8 maanden weer opnieuw kon bellen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 08:34

eagle00789

Est. November 2005

Ik ben het topic een beetje aan het doorspitten, maar ik hoor vrijwel niemand spreken over het TV kastje van Odido.
Zijn hier bijvoorbeeld gewoon de apps van Youtube, Disney+, Prime Video en andere aanbieders op beschikbaar?
Kan ik mijn oude Logitech Harmony met Harmony Hub gebruiken als afstandsbediening ipv de meegeleverde afstandsbediening?
En wat zijn ervaringen van dit kastje bij de mensen die hem hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door eagle00789 op 26-05-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
eagle00789 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:53:
Ik ben het topic een beetje aan het doorspitten, maar ik hoor vrijwel niemand spreken over het TV kastje van Odido.
Zijn hier bijvoorbeeld gewoon de apps van Youtube, Disney+, Prime Video en andere aanbieders op beschikbaar?
Kan ik mijn oude Logitech Harmony met Harmony Hub gebruiken als afstandsbediening ipv de meegeleverde afstandsbediening?
Ik vind het een prima Android kastje en alle app's werken prima en vlot,
weinig op aan te merken. Is gewoon de google play store dus alles is te downloaden.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Taatort schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:25:
Omdat de korting op mijn Odido (alleen Internet 100 Mb) glasvezel abonnement binnenkort eindigt, heb ik zoeven met ze gebeld. Bestaand abonnement: 10 maand € 30 + 2 maand € 46,44

De opties die ik kreeg te horen van de vriendelijke medewerkster: Verlenging met:
- 1 jaar: 8 maand € 25 Euro + 4 maand € 40
- 2 jaar: 12 maand € 25 Euro + 12 maand € 40

Gekozen voor 1 jaar waarbij de medewerkster tevens aangaf dat ik na 8 maanden weer opnieuw kon bellen :) .
wanneer gaat die korting in? direct of na het 12 maanden contract? want ik heb dus 10 mnd korting van de 12.

Nou heb ook maar verlengd alleen was mijn korting wat minder.
1 jaar: 6 mnd 45,- en na 8 mnd mag je weer verlengen betaal je dus 2 mnd de volle mep.
Verleng korting is dan ook wel wat minder dan overstap korting 30 vs 45 maar ik heb geen trek in kpn want dat is ook niet interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door merlin1201 op 26-05-2025 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Waarom zou je een googletv kastje huren als je die ook eenmalig kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
jongetje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:03:
[...]

Waarom zou je een googletv kastje huren als je die ook eenmalig kunt kopen?
Daar heb je een punt... welke kastje zou jij aanbevelen?
Overigens kost dat kastje echt geen drol qua huur.

[ Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 26-05-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Hier nu bijna een jaar Odido 1 Gbit met TV en gebruik de TV App op een Chromecast With Google TV 4K en dit beviel top! Aan het begin zijn er wat goede wijzigingen aan de Odido TV App geweest en het heeft voor mij altijd vlekkeloos gewerkt (Ik kijk niet veel TV).

Nu weer door naar Youfone 200 Mbit glasvezel voor €23,33 per maand (één jaar €42,50 per maand, de eerste acht maanden voor €21,25 en €60,00 cashback), want ik neem elk jaar het goedkoopste Internet abonnement (op een goed netwerk) voor een jaar (minimaal 100 Mbit). Ik ben benieuwd of ik mijn 1 Gbps ga missen, ik denk vooral de upload en download naar de Synology, waar dit fijn voor was.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-05-2025 18:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
merlin1201 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Daar heb je een punt... welke kastje zou jij aanbevelen?
Overigens kost dat kastje echt geen drol qua huur.
Ik heb een tv met ingebouwde googletv, een Samsung tizen tv en een losse googltv dongle.

Als je tv zelf al de odido app ondersteund bespaar je je die 30euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:39
Als ik verkeerd zit, laat het vooral weten.

Ik heb vanaf juni 1 jaar Odido via ODF, dat zou betekenen dat de Odido exclusiviteit zou stoppen bij Open Dutch Fiber, en ik hecht wat waarde aan ipv6 en een vast ip, dus ik dacht, kan ik eindelijk over naar Freedom.
Alleen de postcode checks werken nog niet, dus ik dacht, ik stuur een berichtje naar ODF.
Krijg ik dit terug als antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrtSSQBUOQikcHKMIT9JitQ-EMk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6F9kAQaeQLE967PnhxhB8ai7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_DpIjWU_RslgLH3pXGY9OcUGXY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zB08WQRhzWYgkCtATv8VVMQ2.png?f=user_large

Dit is toch een raar verhaal, ik bedoel ik zit al een jaar aan een glasdraadje van ze...?

Iemand een verklaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:15
merlin1201 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:59:
[...]

wanneer gaat die korting in? direct of na het 12 maanden contract? want ik heb dus 10 mnd korting van de 12.

1 jaar: 6 mnd 45,- en na 8 mnd mag je weer verlengen betaal je dus 2 mnd de volle mep.
Verleng korting is dan ook wel wat minder dan overstap korting 30 vs 45 maar ik heb geen trek in kpn want dat is ook niet interessant.
Het nieuwe abonnement gaat direct in na aflopen huidige (lopende) maand.
Oude stond op 5 Augustus 2024 als einddatum. Nieuwe gaat per 5 Juni in.
Dat betekent dat ik de 2-duurdere laatste maanden van het oude contract niet betaal.
Dat is een mooie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:31
merlin1201 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:59:
[...]

Dit is heel bizar , ik heb ook alleen internet 100 (wel via WBA)
en ik kreeg het aanbod van

1 jaar en dan 4 maanden 25 eur , en dan de rest 40
2 jaar en dan 8 maanden 25 eur , en de rest 40

Ik ben hier trouwens niet op ingegaan en heb aangegeven er zwaar over na te denken

[ Voor 5% gewijzigd door chris-drielsma op 26-05-2025 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohlowe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:53
Even een follow-up op mijn post twee weken geleden (Rohlowe in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie")

Heb vandaag inderdaad een mail ontvangen met "Onze netwerkpartner heeft je nieuwe glasvezelaansluiting in je woning geactiveerd" Hiermee heb ik nu dus ook een groen lampje bij PON en lijkt het erop dat ik nu gewoon internet heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met verlengen.

Ik had een jaarcontract voor 2 Gbps in een nieuw ODF glasvezelgebied met 10 maanden voor 30 euro. Via email / app een verlengaanbod gekregen voor 8 maanden @30 euro voor een twee jarig contract. Via de website kon ik ook verlenging voor 1 jaar selecteren, maar de korting was voor maar 4 maanden.

Gebeld voor een verlengaanbod voor 1 jaar en daar werd 6 maanden aangeboden voor 30 euro. Verlengen met 8 maanden korting was niet mogelijk, maar ik heb er ook niet op proberen door te drukken.

Side note: ik had al zelf de snelheid teruggezet naar 1 Gbps.Dat was nog toegestaan met mijn oude contract binnen de contractduur.

[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 27-05-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 20:41
Heb de laatste dagen steeds een wisselend IP adres, was voorheen langdurig stabiel. Iemand een idee wat hier gaande is?

Zelf in deze periode geen wijzigingen/updates/reboots doorgevoerd op mijn OPNsense router.

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs007 op 27-05-2025 15:02 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Gijs007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:02:
Heb de laatste dagen steeds een wisselend IP adres, was voorheen langdurig stabiel. Iemand een idee wat hier gaande is?

Zelf in deze periode geen wijzigingen/updates/reboots doorgevoerd op mijn OPNsense router.
Leiden al sinds maart (toen mijn verbinding actief werd)geen ander extern IP adres gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Laatst online: 16:46
Regio Enschede net een glasvezel internet storing van ongeveer 30 min gehad. Was tussen 14:44 tot 15:20. Het staat nu op op de storing pagina van Odido.
Storing in je postcodegebied

We zien dat er een storing is in je postcodegebied. Hierdoor ervaar je mogelijk problemen met internetten, bellen en/of tv-kijken. We lossen dit zo snel mogelijk op.

Op deze pagina vind je de postcodestoringen. Dit zijn lokale storingen die beperkt blijven tot een postcodegebied. Bekijk hieronder welke storing er gemeld is op jouw adres.
Status Aanmelding Afmelding
Open 27-05-2025, 15:02
Er was geen internet communicatie meer mogelijk. Link naar ONT was nog actief op de router. Mijn eigen router had geen public IP meer.

[ Voor 74% gewijzigd door LeNNy op 27-05-2025 15:36 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Laatst online: 16:46
Update 16:08: Mail van Odido ontvangen dat de storing is opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door LeNNy op 27-05-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjb5831
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:09
lijkt op een storing in Boxmeer.. kreeg een IP maar na het opnieuw opstarten van de Zyxel... niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
rjb5831 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 01:49:
lijkt op een storing in Boxmeer.. kreeg een IP maar na het opnieuw opstarten van de Zyxel... niet meer.
Ik had een mail gekregen dat ze 27 mei onderhoud zouden uitvoeren. Wellicht is er dat aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:47
rjb5831 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 01:49:
De volgende keer rond het nachtelijke tijdstip kan je het beste even hier kijken.

Op 27, 28 mei en 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 17, 18 juni vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

De tijden van het onderhoud kan per adres verschillen. De tijd die voor jouw situatie geldt, vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
stormfly schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:32:
[...]

De volgende keer rond het nachtelijke tijdstip kan je het beste even hier kijken.

Op 27, 28 mei en 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 17, 18 juni vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

De tijden van het onderhoud kan per adres verschillen. De tijd die voor jouw situatie geldt, vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.
Gaat dit niet over 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:47
Ze werken het topic steeds bij is mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
stormfly schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Ze werken het topic steeds bij is mijn beeld.
Dat is niet mijn beeld, maar OK. Wat ik graag zou zien is een betere planning. Zodat je maatregelen kan nemen indien er onderhoud gepland staat. Ik ben regelmatig in het buitenland en werk via een VPN met mijn eigen servers. En uit ervaring weet ik dat na onderhoud het systeem niet altijd correct reset. Daarom wordt altijd vermeld 'werkt het niet, schakel dan uw modem voor 1 minuut van de stroom". Wordt erg lastig als je niet thuis bent. Werk nu aan een 5G fall-back zodat ik een slimstopcontact kan aansturen en de stroom van het modem kan schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 21:18
Ies Korpershoek schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:45:
[...]
Werk nu aan een 5G fall-back zodat ik een slimstopcontact kan aansturen en de stroom van het modem kan schakelen.
Ik heb wel interesse in een dergelijke oplossing. Misschien kun je het delen, zodra je het werkend hebt gekregen?
Pagina: 1 ... 112 ... 125 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen