Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:29
Sinds de release van de Switch 2 wilde ik een extra dock kopen. Scheelt wat gesjouw als je op een andere TV in huis wil spelen. Oude docks van de Switch 1 werken/passen niet, dus een nieuwe nodig... Maar zoals veel anderen hier vind ik de €110 behoorlijk veel voor de officiële Switch 2 dock.

Na wat zoeken op Reddit/YouTube vond ik de "Antank S3 Max TV Dock Station for Nintendo Switch 2". Die is online te koop (en wordt verzonden vanuit China) voor iets minder dan €30. Was behoorlijk skeptisch, maar na een video op YouTube toch besteld. De dock is net binnen en werkt gewoon zonder problemen.

Switch 2 in de dock, USB-kabel en HDMI aansluiten en de TV herkent direct de console. Het is niet de mooiste dock imo, maar hij is klein, een stuk goedkoper dan de officiële en hij werkt. Dus mochten mensen een geschikt alternatief zoeken dan zou ik zeggen Google even naar de Antank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Momenteel loop ik tegen een dingetje aan. Voorheen speelde ik altijd op een eigen Nintendo Switch en hadden de kinderen een Nintendo Switch zonder account. Nu lonkt de Nintendo Switch 2 natuurlijk. Echter zit ik met zeven andere anderen in een familie (ik ben zelf niet de beheerder) met Nintendo Online + Uitbreiding. Mijn kinderen (twaalf en negen) hoeven geen cloud saves etc. Maar het is wel makkelijk als ze in bijvoorbeeld Super Mario Odyssey hun eigen save game hebben. Nu heb ik wel gebruikers aanmaakt op de Nintendo Switch 2, maar als ik er op klik moet ik toch een Nintendo account er aan bevestigen. Volgens mij is de enige optie accounts aanmaken met een geboorte datum dat ze zestien jaar of ouder zijn (een volwassen account)? Of uit de 'familie' gaan?

Edit: Het werkt al zoals ik wil. De lokale accounts hebben wel een eigen geheugen, kunnen de gekochte games spelen (op de 'gratis' Nintendo Switch 2 patches na die bij Nintendo Online + Uitbreiding zitten, wat logisch is), en er wordt geen cloud save gedaan. Er hoeft geen Nintendo account aan gekoppeld te worden. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 26-06-2025 22:02 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Als men nu meerdere batterijen er in hadden plaatst en het apparaat 3 mm dikker dan had er nog 8000mAh erbij gekund.
Wellicht doen ze dat wel bij de volgende software update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Voor wie nog een knutselproject zoekt:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

Julos schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:43:
Switch 2 in de dock, USB-kabel en HDMI aansluiten en de TV herkent direct de console. Het is niet de mooiste dock imo, maar hij is klein, een stuk goedkoper dan de officiële en hij werkt. Dus mochten mensen een geschikt alternatief zoeken dan zou ik zeggen Google even naar de Antank.
Hoe zit het met de ventilatiegaten van de Switch 2 op zo'n dock?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Arc System Works kondigt een Switch 2 console exclusive aan voor deze zomer. Het lijkt een vrij experimentele en heel korte (~60m) interactieve adventure game te worden. Digital only release.

Als je van deze look houdt, dan is de officiële website ook een pareltje!

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 27-06-2025 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:55
RayNbow schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 06:16:
[...]

Zo te zien krijgt ie meer lucht dan bij de OEM dock, hij zit ook niet gesandwiched.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
Ook wel een topper dit, nu Mario Kart Double Dash nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:30
Evernote schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:23:
[...]

Zo te zien krijgt ie meer lucht dan bij de OEM dock, hij zit ook niet gesandwiched.
Het orginele dock heeft ventilatoren om te koelen toch? Dat heeft deze niet. Ben benieuwd of hij in docked mode niet te warm wordt.

Ziet er verder interessant uit, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

Fijn!
Die heb ik echt grijs gespeeld. Nu heb ik geen spijt meer van die GC controller.

Hier ben ik wel echt blij mee.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:23:
[...]

De officiële dock heeft ventilatiegaten aan de onderkant, dat heeft deze 3rd party dock niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:49:
[...]

Fijn!
Die heb ik echt grijs gespeeld. Nu heb ik geen spijt meer van die GC controller.

Hier ben ik wel echt blij mee.
Ik ook! Alleen jammer dat je zo’n gigantische imputlag hebt. Windwaker ook onspeelbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:22
RayNbow schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 06:16:
[...]

Wat wel zo is in de switch2 dock van Nintendo, zit die ingebouwd. aangezien je hem er tussen schuift.
Hier is die helemaal open, dus de warmte kan direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 00:42
Nice! Zelf heb ik een GC aangesloten op mijn CRT televisie en ik heb alle topgames van die console wel in bezit, dus voor mij is het niet zo heel spannend die NSO GC app. Maar ik ben dan ook een gekkie want ik heb alle Nintendo consoles aangesloten, werkend en CIB. Maar het is ook wel chill om al die games op vakantie handheld te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

abc874 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:08:
Ik heb deze ali-express controller van mijn switch 1, maar de switch 2 herkent hem niet. Ik probeer te koppelen via usb kabel, zonder succes. Ook mijn N64 controller wilde niet verbinden via de usb kabel, maar daarmee kon ik draadloos verbinden.

Is dit een bekend issue? Iemand die een oplossing weet?

[Afbeelding]
Ik heb een PowerA Fusion Pro controller die ik via een 8bitdo bluetooth stick verbind met de Switch 2. Dat werkte in eerste instantie ook niet. Bleek dat ik de 8bitdo bt stick een firmware upgrade moest geven naar 1.09 waar in de release notes nadrukkelijk stond: Support added for Nintendo Switch 2. Daarna via het Controller menu proberen te koppelen en toen werkte het wel. Ergens moet je bij instellingen ook dat vinkje/schuifje aanzetten dat een Pro controller bedraad gekoppeld kan worden.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Carlos0_0 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Wat wel zo is in de switch2 dock van Nintendo, zit die ingebouwd. aangezien je hem er tussen schuift.
Hier is die helemaal open, dus de warmte kan direct weg.
Maar waar haalt de Switch 2 z'n aan te zuigen lucht vandaan in de desbetreffende 3rd party dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Sinds de release van de Switch 2 wilde ik een extra dock kopen. Scheelt wat gesjouw als je op een andere TV in huis wil spelen. Oude docks van de Switch 1 werken/passen niet, dus een nieuwe nodig... Maar zoals veel anderen hier vind ik de €110 behoorlijk veel voor de officiële Switch 2 dock.

Na wat zoeken op Reddit/YouTube vond ik de "Antank S3 Max TV Dock Station for Nintendo Switch 2". Die is online te koop (en wordt verzonden vanuit China) voor iets minder dan €30. Was behoorlijk skeptisch, maar na een video op YouTube toch besteld. De dock is net binnen en werkt gewoon zonder problemen.

Goede tip. Ik wacht nog even aangezien ik voor de Switch Oled deze nog had liggen:

Deze gisteren getest op de Switch 2 maar helaas. De S2 wordt alleen opgeladen, maar op mijn monitor krijg ik geen beeld. Deze is lekker klein en heb ik al diverse keren op dienstreis in het buitenland op de hotelkamer aan de Switch oled en TV gehangen en 's avonds kunnen gamen.

https://www.amazon.nl/RRE...k%2Caps%2C129&sr=8-5&th=1

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71Sgvjnk1hL._AC_SL1500_.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julos
Ben momenteel op werk. Maar volgens mij is de onderkant van de 3rd party dock dicht en heeft die inderdaad geen fan. Gisteren zo'n 2 uur gespeeld (Echoes of Wisdom), de Switch voelde daarna niet warmer aan dan in handheld-modus.

Zal vanmiddag thuis even wat foto's maken van hoe de Switch in de dock zit. 📸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Even voor de prijsvergelijking: Het officiële dock komt met een power adapter en deze niet toch? Dan is het prijsverschil €50 tot €60. (Nog steeds veel natuurlijk.) Ik wacht waarschijnlijk weer op een dock van Skull&Co / Savage Raven net als bij de Switch 1. Vind zo'n kleiner dock veel praktischer en het is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
belly89 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:46:
[...]

Het orginele dock heeft ventilatoren om te koelen toch? Dat heeft deze niet. Ben benieuwd of hij in docked mode niet te warm wordt.

Ziet er verder interessant uit, zeker voor die prijs.
De inbegrepen dock koelt alleen zichzelf en niet de Switch.
RayNbow schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:11:
[...]

De officiële dock heeft ventilatiegaten aan de onderkant, dat heeft deze 3rd party dock niet.
Klopt maar hij heeft wat speling aan de onderkant en er kan sowieso meer lucht langs de body.

Ik denk dat er bij de OEM dock ook weinig lucht echt naar binnen kan ondanks de ventilatie gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Er waren al wat geruchten, maar nu aangekondigd, een NS2 exclusive van Arc System Works:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:23
Noresponse schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:02:
Een vraagje over de batterij is deze na de updates beter geworden, want ik zag op youtube dat dit nu slechter was? Ik denk zelf te wachten tot er een switch 2 komt met 2x de batterij capaciteit en blijven dan op de oled versie.

Ik vindt dik 2 uur erg magertjes
dik... erg magertjes.... wat is het nu? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:17

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom bij de console zo een complete broodrooster wordt meegeleverd. Is actieve koeling werkelijk zo belangrijk? De console zelf heeft toch sowieso z'n eigen koeling, zolang de behuizing van de Switch 2 niet als heatsink wordt gebruikt, heeft het blazen van lucht hier tegenaan sowieso een marginaal effect.

Het Steam Deck Dock vind ik een stuk eleganter in z'n oplossing, even afgezien van de connector. Het enige wat ik dan ook kan bedenken is dat men wil voorkomen dat de USB pin wordt verbogen en men daarom dus voor dit design heeft gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Doe maar thee. :p

(Normaal gesproken probeer ik wel terug te scrollen in het topic, maar dit keer blijkbaar voorbij gescrolld.)

Edit: je moet trouwens niet de trailer bekijken op het Japanse account van ASW; YouTube besluit dan om het met AI te autodubben naar het Engels. :X

[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 27-06-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
We hebben Mario Strikers voor de Switch, maar ik vind deze GC versie er eerlijk gezegd grafisch ook best prima uitzien. Wellicht op een groter scherm meer verschil. Is dit spel nu net als F-zero ook in 16:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:43:
[...]

We hebben Mario Strikers voor de Switch, maar ik vind deze GC versie er eerlijk gezegd grafisch ook best prima uitzien. Wellicht op een groter scherm meer verschil. Is dit spel nu net als F-zero ook in 16:9?
Ik zou eens opzoeken of het originele spel dit ondersteunt. Heb het zelf nooit op GameCube gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
Cid Highwind schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom bij de console zo een complete broodrooster wordt meegeleverd. Is actieve koeling werkelijk zo belangrijk? De console zelf heeft toch sowieso z'n eigen koeling, zolang de behuizing van de Switch 2 niet als heatsink wordt gebruikt, heeft het blazen van lucht hier tegenaan sowieso een marginaal effect.

Het Steam Deck Dock vind ik een stuk eleganter in z'n oplossing, even afgezien van de connector. Het enige wat ik dan ook kan bedenken is dat men wil voorkomen dat de USB pin wordt verbogen en men daarom dus voor dit design heeft gekozen.
Ik vind de dock eigenlijk niet zo handig, zeker niet als je 'm in een kleinere ruimte wilt opbergen.
Door het ontwerp is er minder plek voor koele lucht, dus heb je actieve koeling nodig.
Daarnaast geeft de GPU van de Switch in docked mode ook meer performance (hoger geklokt) , wat ook weer voor extra warmte zorgt.

Een dock met connector en kabel ziet er wellicht minder elegant uit, maar wel flexibeler imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Cardwizard schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:27:
[...]

dik... erg magertjes.... wat is het nu? >:)
Met de oled speel ik makkelijk 4 uur of langer en ja de de hardware is anders van de switch 2, maar de batterij is wel groter geworden vanaf het eerste model van de switch.

Ik ben van mening dat als je mensen heb overgehaald om de oled versie te kopen voor onder ander een betere batterij on the go dan zouden ze toch ook weten dat die groep dat vergelijkbaar wil hebben. Niet minder dan de allereerste versie van de nintendo switch.

Nintendo heeft gewoon bezuinigd op de kosten en dat terwijl ze ook hadden kunnen kiezen voor een batterij met tweemaal de capaciteit die de console 30 euro duurder had gemaakt. Als je lekker in een game zit wil je verder spelen op een middag of een avond en niet na 2 uur al dat ding weer opladen. Dit was ook de klacht bij veel asus rog gebruikers en daarom is de x er gekomen.

Het is en blijft een keuze om het niet te kopen en dat doen we ook, want er moeten er twee komen. Het is erg jammer maar er zijn nog genoeg games op de switch.

[ Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 27-06-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Ik ben van mening dat als je mensen heb overgehaald om de oled versie te kopen voor onder ander een betere batterij on the go dan zouden ze toch ook weten dat die groep dat vergelijkbaar wil hebben. Niet minder dan de allereerste versie van de nintendo switch.
Je doet je naam wel eer aan. Overhalen? Op de website van Nintendo staat bij de huidige Switch 2 aangegeven wat de verwachte batterijduur is. Daar voldoet het product aan. Dit is vergelijkbaar met de originele Switch. Een goede basis waarbij het product een acceptabele batterijduur heeft, niet te duur en een handzaam formaat heeft. Dat zijn ontwerp keuzes die gemaakt zijn.

Er zit een 5220 mAh accu in. Je eerdere uitspraak: "Als men nu meerdere batterijen er in hadden plaatst en het apparaat 3 mm dikker dan had er nog 8000mAh erbij gekund." vind ik best bijzonder. Verder is de accu bij de Switch 1 (4310 mAh) niet groter geworden, maar de chip zuiniger.

Uiteraard komen er later revisies die op dat vlak verbeteringen kunnen brengen net als bij de Switch v2 (2019) en de Switch OLED het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 27-06-2025 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Net de Savage Grip en grips voor de thumbsticks ontvangen, dat ligt toch wel even een stuk beter in de handen zeg….. misschien ga ik nu ook meer handheld spelen en kan ik ook gaan klagen over het scherm en de batterijduur }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 27-06-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cid Highwind schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:36:
[...]

De fan in de dock is ook niet voor de switch maar voor de dock zelf.

[ Voor 83% gewijzigd door CyBeR op 27-06-2025 11:36 . Reden: Oeps, zat op de vorige pagina ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
L23 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:34:
[...]

Je doet je naam wel eer aan. Overhalen? Op de website van Nintendo staat bij de huidige Switch 2 aangegeven wat de verwachte batterijduur is. Daar voldoet het product aan. Dit is vergelijkbaar met de originele Switch. Een goede basis waarbij het product een acceptabele batterijduur heeft, niet te duur en een handzaam formaat heeft. Dat zijn ontwerp keuzes die gemaakt zijn.

Er zit een 5220 mAh accu in. Je eerdere uitspraak: "Als men nu meerdere batterijen er in hadden plaatst en het apparaat 3 mm dikker dan had er nog 8000mAh erbij gekund." vind ik best bijzonder. Verder is de accu bij de Switch 1 (4310 mAh) niet groter geworden, maar de chip zuiniger.

Uiteraard komen er later revisies die op dat vlak verbeteringen kunnen brengen net als bij de Switch v2 (2019) en de Switch OLED het geval is.
Ik benoemde de oled die werd aangeprezen voor een betere batterij en dat was ook duidelijk een stuk beter tov de V2 en de lite versie en dan verwacht je dat ze dit doorzetten. Het klopt dat ze op de site en in reviews zie je dat ook terug dat de batterij het 2 uur en 15 minten volhoudt op medium helderheid. Dit doet verder niks af aan de rest van de console, want dat ziet er echt geweldig uit en ook de hardware. Het enige minpunt hier bij de jongens is de batterij ...dit is terug naar af als je veel on the go speelt.

Nogmaals het is onze keuze en dat blijft het ook, maar het doet verder niks af aan de upgrade van de hardware of hoe de switch 2 eruit ziet.

Wij hebben hier in huis alle nintendo switches gehad en hebben nog 2x oled en nog een enkele light versie waar we een externe powerbank op hebben gelijmd toendertijd van 20000 mAh 20 W

[ Voor 5% gewijzigd door Noresponse op 27-06-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 12:09
RayNbow schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Dit is inderdaad iets om je zorgen om te maken. Het ontbreken van een dock ventilator maak ik mij weinig zorgen om, maar dat de intake aan de onderkant van de Switch 2 nu helemaal wordt geblokkeerd lijkt niet oké. Misschien dat er nog een millimeter speling aan de onderkant zit voor net genoeg lucht om niet te oververhitten, maar ik ben zeer benieuwd naar de temperaturen. Het zou op langdurige termijn voor problemen kunnen zorgen, of de Switch 2 zou zelf de performance omlaag kunnen schroeven om koel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:59
Noresponse schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Ik benoemde de oled die werd aangeprezen voor een betere batterij en dat was ook duidelijk een stuk beter tov de V2 en de lite versie en dan verwacht je dat ze dit doorzetten. Het klopt dat ze op de site en in reviews zie je dat ook terug dat de batterij het 2 uur en 15 minten volhoudt op medium helderheid. Dit doet verder niks af aan de rest van de console, want dat ziet er echt geweldig uit en ook de hardware. Het enige minpunt hier bij de jongens is de batterij ...dit is terug naar af als je veel on the go speelt.

Nogmaals het is onze keuze en dat blijft het ook, maar het doet verder niks af aan de upgrade van de hardware of hoe de switch 2 eruit ziet.

Wij hebben hier in huis alle nintendo switches gehad en hebben nog 2x oled en nog een enkele light versie waar we een externe powerbank op hebben gelijmd toendertijd van 20000 mAh 20 W
In de praktijk trek ik hem ver over die 2.15uur heen met gemiddelde games hoor.. veder is een behoorlijke powerbank ook niet zo heel duur meer tegenwoordig en die kun je dan gebruiken voor meerdere apparaten. Ik vind het niet zon probleem eigenlijk tot nu toe. Ik zou zeggen probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Prima hoor. Ik vond alleen je verwachtingen en uitspraken apart. Nog even voor de duidelijkheid. De Switch Lite, v2 en OLED hebben allemaal dezelfde zuinige chip. Uiteraard is het beter dan de Switch Lite, maar de zuinige chip maakte het juist mogelijk om een kleinere handheld only apparaat uit te brengen en heeft ook een iets betere accuduur dan de Switch v1. De Switch v2 en OLED zijn qua batterijduur op papier gelijk (wel merk je bij 100% helderheid dat de OLED zelfs nog iets langer mee gaat dan de v2), dus niet een stuk beter. Het is niet dat batterij beter/groter is, maar de chip die zuiniger is.

Uiteraard je eigen keuze. Ik zie mijzelf ook wel weer upgraden als Nintendo een Switch 2 revisie uitbrengt met een langere accuduur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik heb van de originele grip de handvaten afgehaald zodat de joycons passen met de Dbrand grips. Ligt beter in de hand op deze manier en ik hoef niet telkens de grips van de joycons af te halen :*).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yojf9xvNSLcYsA1mMjAyX5syybY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnWkokFhAm9UDZLMEL26r6Rv.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
L23 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Prima hoor. Ik vond alleen je verwachtingen en uitspraken apart. Nog even voor de duidelijkheid. De Switch Lite, v2 en OLED hebben allemaal dezelfde zuinige chip. Uiteraard is het beter dan de Switch Lite, maar de zuinige chip maakte het juist mogelijk om een kleinere handheld only apparaat uit te brengen en heeft ook een iets betere accuduur dan de Switch v1. De Switch v2 en OLED zijn qua batterijduur op papier gelijk (wel merk je bij 100% helderheid dat de OLED zelfs nog iets langer mee gaat dan de v2). Dus niet een stuk beter. En het is niet dat batterij beter/groter is, maar de chip die zuiniger is.

Uiteraard je eigen keuze. Ik zie mijzelf ook wel weer upgraden als Nintendo een Switch 2 revisie uitbrengt met een langere accuduur.
Dit is voor onze de eerste keer dat we niet meteen een nieuwere switch kopen en dat komt puur door de batterij duur en het klopt dat de chip zuiniger is dan bijvoorbeeld het eerste model, maar ik had liever 50 euro meer betaald voor een zwaardere batterij. De ongens willen gewoon 4,5 uur kunnen gamen.

Dit was ook de issue toen de beide de Asus Rog kregen en na een paar dagen waren ze er flauw van dat ze alles moesten instellen om die batterij over de 2 uur te pushen, want een dik uurtje was wel heel erg droevig en ze willen gewoon onderweg naar school wat al soms 1,5 uur kan duren door omstandigheden lekker kunnen gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Noresponse schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Dit is voor onze de eerste keer dat we niet meteen een nieuwere switch kopen en dat komt puur door de batterij duur en het klopt dat de chip zuiniger is dan bijvoorbeeld het eerste model, maar ik had liever 50 euro meer betaald voor een zwaardere batterij. De ongens willen gewoon 4,5 uur kunnen gamen.

Dit was ook de issue toen de beide de Asus Rog kregen en na een paar dagen waren ze er flauw van dat ze alles moesten instellen om die batterij over de 2 uur te pushen, want een dik uurtje was wel heel erg droevig en ze willen gewoon onderweg naar school wat al soms 1,5 uur kan duren door omstandigheden lekker kunnen gamen.
1,5 uur lukt makkelijk toch? En dan is er ruim de tijd om de Switch 2 op te kunnen laden voor de terugweg? Het is voor mij voornamelijk fijn dat je er bij de Switch OLED minder op hoeft te letten en meerdere sessies is te gebruiken zonder tussendoor opladen. Meer dan 2 uur achter elkaar handheld gamen komt bij mij nauwelijks voor. Die paar keer dat ik vakantie ben is het handig, maar geen reden om nu de Switch 2 niet aan te schaffen. Voor mij was nu gewoon de doorslag om een Switch 2 te kopen omdat ik Mario Kart World wil spelen en ik dit jaar ook nog een boel interessante third party games verwacht. 2+ jaar wachten op een mogelijk zuiniger model was voor mij geen optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Sluiten jullie je switch ook echt af of gewoon de slaapstand? mijn rog Ally ging wel eens aan in de slaapstand en wordt dan enorm heet in de hoes.. ik durf nog niet de switch gewoon in slaap te zetten en op te bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glydoscoop schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
Sluiten jullie je switch ook echt af of gewoon de slaapstand? mijn rog Ally ging wel eens aan in de slaapstand en wordt dan enorm heet in de hoes.. ik durf nog niet de switch gewoon in slaap te zetten en op te bergen?
Geen ervaring met de rog Ally. De Switch (2) kan je gewoon in slaapstand zetten en opbergen in de hoes. Wel doe ik regelmatig de Switch helemaal uit zodat als ik eenmaal handheld ga gamen een 100% opgeladen accu heb. Game je een paar dagen niet dan loopt de accu wel langzaam leeg namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
L23 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Geen ervaring met de rog Ally. De Switch (2) kan je gewoon in slaapstand zetten en opbergen in de hoes. Wel doe ik regelmatig de Switch helemaal uit zodat als ik eenmaal handheld ga gamen een 100% opgeladen accu heb. Game je een paar dagen niet dan loopt de accu wel langzaam leeg namelijk.
Top ga ik dat vaker doen, ik heb mijn switch wel ingesteld op maximaal 80 (of 90%) batterij opladen.. dit werkt heel fijn bij mijn steamdeck ook en iPhone. Enig de hoop dat de batterij dan langer mee gaat en minder snel opzwelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
glydoscoop schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:28:
Altijd in slaapstand, in principe nooit uit. Ik heb dat altijd zo heerlijk gevonden aan de switch, er is geen enkele andere console die je zó snel weer in een game zet als de switch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Julos
Standie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Dit is inderdaad iets om je zorgen om te maken. Het ontbreken van een dock ventilator maak ik mij weinig zorgen om, maar dat de intake aan de onderkant van de Switch 2 nu helemaal wordt geblokkeerd lijkt niet oké. Misschien dat er nog een millimeter speling aan de onderkant zit voor net genoeg lucht om niet te oververhitten, maar ik ben zeer benieuwd naar de temperaturen. Het zou op langdurige termijn voor problemen kunnen zorgen, of de Switch 2 zou zelf de performance omlaag kunnen schroeven om koel te blijven.
Even wat foto's van de Antank met en zonder Switch 2. Onderin is vrijwel geen ruimte voor toevoer/afvoer van lucht. Geen idee of dat voor (grote) problemen kan zorgen bij langdurig spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHyLvO6snXZilf8qlLqmzgoVSaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzhSdOm1cSX0MQxiGl5N9pLi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpPBMXLSXFpu4QItiw7RB4HU_Ww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6AUpN0eT9PyPI10iiUUCw3r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQs51vlQzazkP-NSHyJI-MOQECE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ap7DsZ34KpGnG7kb8K60DVbU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Link’s Awakening is wel een stuk mooier geworden op de Nintendo Switch 2, de blur is nu ook volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
joblamie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Altijd in slaapstand, in principe nooit uit. Ik heb dat altijd zo heerlijk gevonden aan de switch, er is geen enkele andere console die je zó snel weer in een game zet als de switch.
PS5 in rustmodus? volgens mij is mijn OLED tv de beperkende factor in dit geval (inschakelen en wisselen naar de juiste input), of ik nu de Switch 2 of de PS5 uit rustmodus haal, als het beeld voor mijn neus staat kan ik met beide al verder spelen. niet dat de PS5 nog aan staat sinds de Switch 2 maar goed.....

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 27-06-2025 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Noresponse schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Eerst en vooral: het is helemaal ok om te wachten tot een revisie met mogelijk betere batterijduur hoor. Dit zal wel niet voor meteen zijn. Nintendo doet meestal wel één of meerdere revisies van hun handhelds maar ik zie dit niet gebeuren voor 2027, zo niet later.

Maar het probleem van de batterijduur is heel eenvoudig op te lossen met een powerbank. Die moet zelfs niet supergroot of krachtig zijn.

Persoonlijk zie ik weinig plek in het huidige apparaat om meer batterij erin te proppen. Koeling, gewicht, dikte, ... zijn allemaal factoren die ook meespelen. Je moet al snel significante modificaties maken om een grotere batterij te faciliteren. En het toestel moet ook toegankelijk blijven qua prijs.Die ROG Ally waar je het over had lanceerde aan 800 euro, en daalde naar 600. De Ally X is een toestel van 900 euro. We hebben het toch over een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
De Switch 2 is al zwaar zat, ik denk dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden. Ze hebben meer een beroep gedaan op het effecient maken qua stroomverbruik, en in dat opzicht is het best knap wat ze voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap het hele probleem niet met de accu duur, als je mobiel langere sessies wilt dan neem je toch gewoon een pd batterypack mee? Kan je precies op capaciteit kopen wat je nodig hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:26
Bayonetta 3:De game heeft het duidelijk minder zwaar op de Switch 2.Jammer dat ze de 30fps stukken niet naar 60fps kunnen brengen.

Voor de duidelijkheid:Bayo 3 is een mix van 60 en 30fps gameplay.

Hoop dat Nintendo nog eens ooit iets gaat doen met de dames en heren van Platinum Games.

Ga weer lekker een run doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Cyberpunk 2077 zat bij de post.Mooi een paar stickers in het hoesje.
Oogt goed dat Cyberpunk 2077 logo/tegel op de Switch 2. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 27-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
DukeBox schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:08:
Ik snap het hele probleem niet met de accu duur, als je mobiel langere sessies wilt dan neem je toch gewoon een pd batterypack mee? Kan je precies op capaciteit kopen wat je nodig hebt.
Dit is een leuke powerbank voor je Switch 2: https://antank.net/collections/switch-2/products/b5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:06:
Cyberpunk 2077 zat bij de post.Mooi een paar stickers in het hoesje.
Oogt goed dat Cyberpunk 2077 logo/tegel op de Switch 2. :)
Ook een mooie aanbieding gescoord of was het geduld op? Jij hebt de game dus al eerder (uit)gespeeld op een ander platform?

Die Cyberpunk 2077 stijl oogt inderdaad goed. Ik zou wel een Switch 2 Cyberpunk 2077 editie willen zoals de Xbox One X Cyberpunk 2077 Limited Edition console :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Nogal extreem duur voor maar 10Ah en kan ook nergens vinden of die PD ondersteund. Het lijkt er niet op gezien ze alleen fast charging en Qi vermelden. Dus weinig leuks aan..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:34:
[...]

Ook een mooie aanbieding gescoord of was het geduld op? Jij hebt de game dus al eerder (uit)gespeeld op een ander platform?

Die Cyberpunk 2077 stijl oogt inderdaad goed. Ik zou wel een Switch 2 Cyberpunk 2077 editie willen zoals de Xbox One X Cyberpunk 2077 Limited Edition console :P
63 Euro kunnen scoren.Heb deze ook voor Series X en PS5.
En ja uitgespeeld.Net als Deus Ex is dit een game die ik op elk platform wil hebben.

Dat dit op de Switch 2 kan vind ik heel interessant.

Third party games kunnen deze N generatie wel eens boeiend gaan worden voor mij.FF7 remake ben ik ook heel benieuwd naar.

Nier Replicant:Apart dat Square-Enix deze nooit naar de Switch heeft gebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 27-06-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
joblamie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Steamdeck en de asus rog ally(SteamOS) doen dit wel, echt letterlijk op de frame waar je de boel in slaapstand zet. En meteen weer door. Eigenlijk ook een must voor een handheld vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
Daarnet ‘Power Rangers: Rita’s Rewind’ gekocht om samen met mijn zoontje te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsIKU342yChr2Fx7LWBH4xPW8Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmiHdIxLEC8McBpNrqJ2wxE6.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk en weer eens wat anders dan ‘Mario Kart World’. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
Yonix schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:11:
Daarnet ‘Power Rangers: Rita’s Rewind’ gekocht om samen met mijn zoontje te spelen.

[Afbeelding]

Leuk en weer eens wat anders dan ‘Mario Kart World’. 😅
nostalgie naar de SNES game man....

is het een leuk spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
sderooij schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:14:
[...]

nostalgie naar de SNES game man....

is het een leuk spel?
Wij vinden van wel. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Yonix op 27-06-2025 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Cyberpunk 2077:Ongelooflijk hoe goed de game voor de dag komt op de Switch 2.Maak dan wel gebruik van de 120Hz optie[Docked] maar toch.

In handheld-mode ook prachtig!

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 27-06-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:07
Ik haal net m’n Switch van de dock en zie dat de joycobs niet zijn opgeladen. Hebben jullie hier soms ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Rijstbal schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:17:
Ik haal net m’n Switch van de dock en zie dat de joycobs niet zijn opgeladen. Hebben jullie hier soms ook last van?
Nee hier niet.Heb je een controller update gedaan bij systeeminstellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
jori040 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Nee hier niet.Heb je een controller update gedaan bij systeeminstellingen ?
Ik denk niet dat ze überhaupt een verbinding kunnen maken en dus updaten niet gaat, ik heb een aantal posts op Reddit gezien waarbij vaak één Joycon niet oplaadde en ging verbinding maakte met de Switch 2.

Volgens mij is het dan een DoA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Evernote schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Ik denk niet dat ze überhaupt een verbinding kunnen maken en dus updaten niet gaat, ik heb een aantal posts op Reddit gezien waarbij vaak één Joycon niet oplaadde en ging verbinding maakte met de Switch 2.

Volgens mij is het dan een DoA.
Oke.Ja goed updaten is altijd het 1e waar ik aan denk als iets fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29
Rijstbal schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:17:
Van wat ik begrijp is het wel zo dat de Switch eerst zichzelf oplaadt, en de joycons pas oplaadt als de eigen batterij vol is. Tevens laadt hij erg traag op wanneer je docked speelt, omdat hij dan de power draw laag probeert te houden zodat er niet teveel warmte ontstaat en de power naar de SOC kan.

Als je niet aan het spelen was en hij lag bijvoorbeeld al een aantal uur in het dock, dan zou ik kijken of het blijft voorkomen en anders kijken of je mogelijk een refund/reparatie kan aanvragen, dan is er misschien iets mis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Hier de switch 2 een goede week in gebruik. Wat een leuk apparaat. Geen Nintendo console (los van game boys) meer in huis gehad sinds de SNES. Nu erg veel lol met Mario kart en Mario wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20
Oh wow. Ik had net geen zin om op te staan om mijn switch 2 aan te zetten. De joycons zitten aan de switch 2 en die zit in het dock.

Nou heb ik nog geen pro controller 2, maar bedacht me dat ik wel een gamecube controller heb. En die kan natuurlijk ook de switch 2 uit standby halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

Heel veel plezier met MKW, zowel met de kinderen als online knallen (wat gaat dat snel haha). En lekker chill verder met TOTK en BOTW (ja die speel ik door elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:17
Cardwizard schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:20:
[...]

PS5 in rustmodus? volgens mij is mijn OLED tv de beperkende factor in dit geval (inschakelen en wisselen naar de juiste input), of ik nu de Switch 2 of de PS5 uit rustmodus haal, als het beeld voor mijn neus staat kan ik met beide al verder spelen. niet dat de PS5 nog aan staat sinds de Switch 2 maar goed.....
Ik gebruik nog een OG Switch Pro controller, dus moet de Switch handmatig aanzetten (lekker retro, net als bij de originele NES even naar het AV meubel hobbelen :D).
Als ik toevallig vergeet eerst m'n controller aan te zetten en al wat input te geven, is de Switch 2 weer terug in z'n slaapstand voordat m'n TV überhaupt is ingeschakeld.

Maar goed, dat het op die manier werkt zou je ook wel mogen verwachten, mijn eerste ervaring hiermee was de PSP, maar Nintendo deed dit naar mijn weten al met de GBA. We zijn inmiddels op het punt beland dat het voor PC handhelds de norm is, de volgende halte is dat je je desktop PC met een druk op de knop kunt laten slapen en daarna weer verder kunt gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:37
mwa schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:05:
TOTK en BOTW (ja die speel ik door elkaar).
Helemaal gek, living on the edge :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Heel veel plezier met MKW, zowel met de kinderen als online knallen (wat gaat dat snel haha). En lekker chill verder met TOTK en BOTW (ja die speel ik door elkaar).
Dat je dat kan, met TOTK had ik aardig wat gespeeld op de Switch 1, en nu ik opnieuw ben begonnen op de Switch 2 heb ik vaak herinneringen aan iets, om er later achter te komen dat het in BOTW zat. Ik vind het al lastig om veel te onthouden in 1 deel, laat staan 2 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Op die manier zou het echt m'n strot uitkomen.Bij TOTK koste het me al moeite om in de juiste flow te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn van die spellen die op dat moment alle aandacht nodig hebben. Zoals Hollow Knight, maar ook Breath of the Wild. Ik zou ook niet twee van dat soort spellen door elkaar kunnen spelen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Wat tof om te zien dat menig Switch spel een gratis Switch 2 upgrade krijgt. Eerder al No Man’s Sky. Nu ook Dave the Diver.
https://www.nintendolife....rade-soon-says-mintrocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
meesje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:17:
Wat tof om te zien dat menig Switch spel een gratis Switch 2 upgrade krijgt. Eerder al No Man’s Sky. Nu ook Dave the Diver.
Nu nog wachten op doom en doom eternal... :)

met muis support en 60fps..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 15:14
Voor de mensen die nog de lexar 512GB en 1TB zoeken, Amazon Nederland heeft beide op voorraad op het moment, wel idioot duur €200 en €300. Het is dat ik nog een lading cadeaubonnen had die ik op moest maken zodat ik eindelijk Amazon op kon zeggen anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
tipex schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:19:
Voor de mensen die nog de lexar 512GB en 1TB zoeken, Amazon Nederland heeft beide op voorraad op het moment, wel idioot duur €200 en €300. Het is dat ik nog een lading cadeaubonnen had die ik op moest maken zodat ik eindelijk Amazon op kon zeggen anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
Absoluut niet het geld waard imo. Als de nintendo 256gb SDEX al voor 50 euro aanbiedt. 512gb voor 200 is erg duur.

De sandisk 512gb SDEX (ook amazon) kost iets meer dan 100 euro. Die heeft volgens mij dezelfde specs als de lexar.

[ Voor 13% gewijzigd door Kakaroto op 28-06-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
meesje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:17:
Dat is heel goed nieuws, daar hoopte ik al op. Ik zat eerst te twijfelen tussen de PS5 en Switch versie en was maar voor de PS5 versie gegaan omdat de Switch versie met 30 fps loopt, ik had hem liever op de Switch want het is echt spel om ook handheld te spelen.

Hopelijk krijgt Dredge ook een Switch 2 update, daar had ik dezelfde twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zo naast elkaar vind ik het best indrukwekkend grafische verbeteringen! Wat betreft frame drops zie ik wel de terugval in de grafiek maar ik heb het zelf nooit ervaren (gezien). Kennelijk neem ik dat niet goed waar.

Ik ben blij dat ik recentelijk New Super Mario Bros Deluxe heb binnen gekregen en Super Mario Odyssey is onderweg. :) Erg tof dat je deze oude spellen met grafische verbeteringen op de Switch 2 kunt spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 28-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Dit is zeker heel prettig.Nu de Xenoblade games nog. ;)
Al is X op de Switch al een grote verbetering t.o.v. de WiiU versie.De studio heeft daar best veel werk aan besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb mijn wishlist al bijna compleet mbt Switch 1 games

De buit van afgelopen 2 weken:

Captain Toad Treasure Tracker
Mario + Rabbids Kingdom Battle
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Mario vs. Donkey Kong
Super Mario Odyssey
Super Mario Bros. Wonder
Super Mario 3D World + Bowser's Fury
New Super Mario Bros U Deluxe
Luigi's Mansion 3
Donkey Kong Country Returns HD
Donkey Kong Country Tropical Freeze
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
The Legend of Zelda: Link's Awakening
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Mario Kart World zat bij de Switch 2 geleverd en Donkey Kong Bananza staat in pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Zo naast elkaar vind ik het best indrukwekkend grafische verbeteringen! Wat betreft frame drops zie ik wel de terugval in de grafiek maar ik heb het zelf nooit ervaren (gezien). Kennelijk neem ik dat niet goed waar.

Ik ben blij dat ik recentelijk New Super Mario Bros Deluxe heb binnen gekregen en Super Mario Odyssey is onderweg. :) Erg tof dat je deze oude spellen met grafische verbeteringen op de Switch 2 kunt spelen.
Ik heb zowel Super Mario Bros U Deluxe en Super Mario Odyssey gespeeld op de Switch 1. Beide goede games, al ben ik zelf toch wel aanzienlijk meer fan van de 3D platformers en dus Super Mario Odyssey. Was in 2017 een mooie start samen met Mario Kart 8 Deluxe.

Ik vond Mario Odyssey op de Switch 1 grafisch gezien al een erg goed uitgewerkte game gezien het zowel handheld en docked in 60 fps draait, maar zoals Digital Foundry ook al aangeeft hebben ze in handheld daarvoor wel concessies moeten doen (horizontal interlacing). Ik heb dat toen ook wel meegekregen uit een tech analyse van Digital Foundry, maar destijds vond ik het er acceptabel uit zien. Hier en daar wat concessies om games van console niveau handheld te kunnen spelen. Met de grafische verbeteringen op de Switch 2 vallen die concessies waar ik in 2017 geen problemen mee had wel erg op moet ik zeggen :P (al is Mario Odyssey zeker nog steeds de moeite waard op de Switch 1). Het ziet er nu ook uit zoals we het docked gewend zijn.

Zag eerder ook wel opmerkingen op het internet voorbij komen dat Mario Kart World meer van hetzelfde is. Daar ben ik het niet mee eens. Het was me al opgevallen dat de animaties etc. enorm verbeterd zijn in Mario Kart World waardoor alles wat levendiger oogt. Ik heb Mario Kart 8 Deluxe en Mario Kart World de laatste tijd afwisselend gespeeld en dan zie je toch wel hoe onscherp en hoe opvallend de gekartelde randen (aliasing) zijn in handheld op de Switch OLED met Mario Kart 8 Deluxe. Afgelopen jaren nooit aan gestoord, maar in vergelijking maakt de Switch 2 een enorme stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:54:

Mario vs. Donkey Kong
Super Mario Odyssey
Super Mario Bros. Wonder
Luigi's Mansion 3

Mario Kart World zat bij de Switch 2 geleverd en Donkey Kong Bananza staat in pre-order.
Mooie collectie first party games. Hoe lang ga je over deze backlog doen? :P
Ik mis nog Metroid Prime Remastered en Kirby en de Vergeten Wereld (je zou kunnen wachten op de Switch 2 Edition), die zijn mij erg goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:57

Mario vs. Donkey Kong
Super Mario Odyssey
Super Mario Bros. Wonder
Luigi's Mansion 3

Jij hebt genoeg te doen tot switch 3 uitkomt 😜

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
L23 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:08:
[...]

Mooie collectie first party games. Hoe lang ga je over deze backlog doen? :P
Ik mis nog Metroid Prime Remastered en Kirby en de Vergeten Wereld (je zou kunnen wachten op de Switch 2 Edition), die zijn mij erg goed bevallen.
Kirby spreekt me helemaal niet aan helaas.

En ja hoe lang doe ik erover… ik denk heel erg lang (8> ik zou bijna hopen dat de goeie Switch 2 games langzaam op gang gaan komen

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 28-06-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:20:
[...]

Kirby spreekt me helemaal niet aan helaas.

En ja hoe lang doe ik erover… ik denk heel erg lang (8>
Je backlog is enigszins te overzien hoor, raak alleen een beetje in paniek van BOTW en TOTK samen :P

Wel eens een Kirby game gespeeld dan? Ik heb zelf juist weinig met de Kirby 2D platformers, maar 3D platformer Kirby en de Vergeten Wereld vond ik erg tof. Wat mij betreft niet vergelijkbaar met voorgaande Kirby games dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Kirby wel eens gespeeld op de SNES dat was het ook wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Kirby is lekker Kirb man!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11

Mario vs. Donkey Kong
Super Mario Odyssey
Super Mario Bros. Wonder
Luigi's Mansion 3

Recept voor teleurstelling. Ik deed dit vroeger ook en speelde vervolgens heel weinig echt uit. Tegenwoordig koop ik een game en speel ik hem. Heb weer veel meer plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Mario vs. Donkey Kong
Super Mario Odyssey
Super Mario Bros. Wonder
Luigi's Mansion 3

Super Mario Maker 2 is ook een toffe game.Zelf levels maken + spelen van anderen is top.
Natuurlijk zit er bij zo'n doe het zelf game rotzooi tussen maar ook zeker pareltjes.

Animal Crossing:Ook hier kan je lekker creatief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
giantgiantus schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Recept voor teleurstelling. Ik deed dit vroeger ook en speelde vervolgens heel weinig echt uit. Tegenwoordig koop ik een game en speel ik hem. Heb weer veel meer plezier!
De teleurstelling pakt tot nu toe goed uit hier, ik heb al weken niet zoveel gegamed…. Ik wil gewoon de First party titels verzamelen en natuurlijk ook wel spelen. Als ik met BotW klaar ben speel ik eerst weer wat andere spellen voor ik met TotK start, wat ik zo lees lijken die behoorlijk op elkaar, best jammer eigenlijk.

Misschien moet ik tussendoor de PS5 maar eens wat liefde geven en met Indiana Jones starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
jori040 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Super Mario Maker 2 is ook een toffe game.Zelf levels maken + spelen van anderen is top.
Natuurlijk zit er bij zo'n doe het zelf game rotzooi tussen maar ook zeker pareltjes.

Animal Crossing:Ook hier kan je lekker creatief zijn.
SMM2 staat nog op de wishlist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:34

MazeWing

The plot thickens...

Wat ben ik blij dat ik heel weinig op de switch 1 heb gespeeld waardoor ik nu zo’n beetje alle Nintendo 1st party games in volle glorie kan spelen.

Om even de sleur van BotW te doorbreken ben ik Link’s Awakening aan het spelen en wat ziet dat er leuk uit. Zou er echt niet aan moeten denken om dat met alle frame drops en de 60->30->60 fps (continu) te spelen.
Gisteren ook eens Mario Wonder erin gestopt en jammer dat die nog geen upgrade heeft gehad en er op handheld best blurry uitziet. Hopelijk komt er snel een update en voert Nintendo dan meteen door dat handheld Switch 1 spellen in “docked mode” draaien.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Cardwizard
Geen Metroid Dread ?
Deze 2D Metroid is een andere beleving dan de Prime serie.Ik vind het leuk om te zien dat 2D en 3D gewoon samen blijven bestaan bij Nintendo.

Er staat een demo in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@jori040 ik moet nog wel wat te verzamelen hebben, die komt er ook nog wel.

@MazeWing precies dat heb ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Cardwizard
Ik zeg ook niet dat je die morgen al in huis moet hebben.De spelen die ik noem zijn toppers in hun genre.

Ik merk dat er best veel Switch gebruikers[niet jij] niet veel verder kijken dan Mario & Zelda.
Kwalitatief is een Metroid game net zo goed als een Mario game.

Ben ook blij dat we nu eerst een DK platformer krijgen en pas later een nieuwe 3D Mario.

[ Voor 53% gewijzigd door jori040 op 29-06-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
jori040 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:33:
@Cardwizard
Ik zeg ook niet dat je die morgen al in huis moet hebben.De spelen die ik noem zijn toppers in hun genre.

Ik merk dat er best veel Switch gebruikers[niet jij] niet veel verder kijken dan Mario & Zelda.
Kwalitatief is een Metroid game net zo goed als een Mario game.
Ik denk dat bij de meeste mensen Mario en Zelda vele malen bekender zijn dan Metroid bijvoorbeeld, ik denk ook dat bij veel mensen Zelda tegenvalt en ze daar iets heel anders van verwachten
Pagina: 1 ... 100 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4